Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Morgen patch 4.4, heb er wel zin in.

Ik loop nog wel flink achter qua content, maar nu m'n vrouw (eindelijk) speelt zal dat mij wel motiveren om in ieder geval weer wat meer te doen. Zo dus ook in ieder geval Dark Knight naar 60 gebracht. Nog een paar levels, dan zit ik op de dungeons waar m'n vrouw mee bezig is (gisteren Shisui gedaan met d'r op m'n Paladin).

Ben voornamelijk benieuwd waar hoe het verhaal zich doorzet en ik heb eigenlijk ook wel eens zin om even wat meer current te blijven (weer). Maar goed, de hele vorige raid tier heb ik niet gedaan (ook niet casual), dus die moet ik straks eerst oppakken. Ook even kijken wat ik ga doen om m'n ilvl omhoog te werken...

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:54
Opties genoeg voor meer ilvl.

345 uit de laatste 4.3 dungeons
350 van Sigmascape normal.
355 uit de nieuwe 4.4 dungeons (vermoedelijk).
360 uit lighthouse drops en mendacity tombstones. Wapens vereisen ook 4 items uit Sigmascape 4.
370 met mendacity gear upgrades met coins van rabanastre en lighthouse. En uit Sigmascape savage, maar die lijken me niet heel realistisch.

In theorie heb je ook nog Eureka, maar dit is wel veel grinden voor relatief weinig resultaat.

Ik ben gelukkig bij, dus ik heb dat probleem niet. Mocht je hulp willen, je weet me te vinden.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

• Grumpmeister
MokonaNL schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:31:
Opties genoeg voor meer ilvl.

345 uit de laatste 4.3 dungeons
350 van Sigmascape normal.
355 uit de nieuwe 4.4 dungeons (vermoedelijk).
360 uit lighthouse drops en mendacity tombstones. Wapens vereisen ook 4 items uit Sigmascape 4.
370 met mendacity gear upgrades met coins van rabanastre en lighthouse. En uit Sigmascape savage, maar die lijken me niet heel realistisch.

In theorie heb je ook nog Eureka, maar dit is wel veel grinden voor relatief weinig resultaat.

Ik ben gelukkig bij, dus ik heb dat probleem niet. Mocht je hulp willen, je weet me te vinden.
Het is gelukkig prima gegaan. Gisteravond even de tijd gevonden om de story dungeon te doorlopen (ilvl 340 nodig, ik was 342). Heerlijke muziek en sfeertje. Eigenlijk redelijk de dungeon doorgekomen tot de laatste boss... De healer had daar jammer genoeg de nodige moeite mee waardoor er vaak iemand stof ging eten. Na een wipe op 3% (ik had als PLD vanaf 30% health op de baas mezelf in leven gehouden samen met 1 DPS) ging de healer er van door en kregen we met 25 minuten over voor de dungeon een nieuwe healer. Even vlug een rundown gegeven wat er te gebeuren staat en de baas in 1 keer dood gekregen.

Vanavond mogelijk de rest van de story afronden en dan even kijken waar ik m'n prioriteit neer ga leggen. Wss even Sigmascape afronden om met Alphascape te beginnen.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• MokonaNL
Grumpmeister schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:06:
[...]

Het is gelukkig prima gegaan. Gisteravond even de tijd gevonden om de story dungeon te doorlopen (ilvl 340 nodig, ik was 342). Heerlijke muziek en sfeertje. Eigenlijk redelijk de dungeon doorgekomen tot de laatste boss... De healer had daar jammer genoeg de nodige moeite mee waardoor er vaak iemand stof ging eten. Na een wipe op 3% (ik had als PLD vanaf 30% health op de baas mezelf in leven gehouden samen met 1 DPS) ging de healer er van door en kregen we met 25 minuten over voor de dungeon een nieuwe healer. Even vlug een rundown gegeven wat er te gebeuren staat en de baas in 1 keer dood gekregen.

Vanavond mogelijk de rest van de story afronden en dan even kijken waar ik m'n prioriteit neer ga leggen. Wss even Sigmascape afronden om met Alphascape te beginnen.
Voor Alphascape (en de trial) zul je ook nog even moeten doorstomen naar ilvl 355.
Heb het verhaal en Alphascape gisterenavond afgerond. Leuke gevechten, maar de moeilijkheidsgraad ligt toch echt wel wat hoger dan Sigmascape.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:03
Oh ja, patch 4.4 is uit. Tijd om dit ook maar weer eens een keer aan te slingeren. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik heb de balans nu weer een beetje tussen een Expert Dungeon meepakken 's avonds terwijl ik ook wat roulettes meedoe met m'n vrouw om m'n DRK te levelen. Die zit nu al bijna op level 63, dus dat gaat vrij hard.

Dit weekend eens kijken of ik m'n gear wat omhoog kan werken met wat dungeons (voor de mendacity tomestones) en dan eens de oude en nieuwe raids / trials oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
CT schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:36:
'Helaas' ben ik nu met steeds meer classes op lvl 70 beland, maar de endgame is toch wel vermoeiend, met name door het queue-systeem.
Ondanks dat ik voornamelijk tank & healer speel, snap ik niet waarom je niet in 1x op alles (inc endless dungeons etc.) kan queuen, dat zou zo enorm veel tijd schelen.
Nu kies je 1 lullig dingetje, denkt, goh 5minuten, 15minuten later heb je nog geen reet gedaan en popt die queue nog niet en log je maar weer uit. Nu ook weer, heb je in de ochtend even tijd, staat 5minuten, en voila, we zijn weer 29minuten verder en nog niks.. en op lvl70 valt er weinig te doen buiten de queue's om. :'(
Dat viel mij inderdaad ook op. Voor de onderwater content hebben ze goed naar Rift (Nightmare Tide, 2014) gekeken alleen dat stukje zijn ze even vergeten :+ (daar kon je in de LFG gewoon tank, healer, support en dps aanvinken mits je de gear had).

Gekste beslissing blijft echter het niet kunnen skippen van cutscene's in bepaalde trails. Dan zit je letterlijk 5 minuten naar video's te kijken en dan rent iedereen als een idioot naar de baas, welke dan in 50 seconde neer gaat. Daarna volgt een stukje lopen en dan kun je weer 5 minuten gaan kijken.

Speel momenteel trouwens hier en daar ook wat Monster Hunter World en daar zijn de cutscene's ook niet skipbaar maar tot heden niet irritant, het kan dus ook anders.
Grumpmeister schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:53:
Ik heb de balans nu weer een beetje tussen een Expert Dungeon meepakken 's avonds terwijl ik ook wat roulettes meedoe met m'n vrouw om m'n DRK te levelen. Die zit nu al bijna op level 63, dus dat gaat vrij hard.

Dit weekend eens kijken of ik m'n gear wat omhoog kan werken met wat dungeons (voor de mendacity tomestones) en dan eens de oude en nieuwe raids / trials oppakken.
Post 60 is XP het probleem niet, het probleem zijn de quests die je moet doen om de volgende dungeon te unlocken. Vervelend genoeg is alles in de trend van ga van A naar B en vervolgens komt er eindelijk een keer combat en dan moet je uit je party en het in je 1tje oplossen. Niet echt de definitie van gezellig samen questen. Zitten zelf op Life after Doma. https://ffxiv.consolegame...lood_Main_Scenario_Quests Het A>B systeem levert ondertussen wel erg veel XP op.

[ Voor 43% gewijzigd door sdk1985 op 21-09-2018 14:33 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
sdk1985 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:20:
[...]

Dat viel mij inderdaad ook op. Voor de onderwater content hebben ze goed naar Rift (Nightmare Tide, 2014) gekeken alleen dat stukje zijn ze even vergeten :+ (daar kon je in de LFG gewoon tank, healer, support en dps aanvinken mits je de gear had).

Gekste beslissing blijft echter het niet kunnen skippen van cutscene's in bepaalde trails. Dan zit je letterlijk 5 minuten naar video's te kijken en dan rent iedereen als een idioot naar de baas, welke dan in 50 seconde neer gaat. Daarna volgt een stukje lopen en dan kun je weer 5 minuten gaan kijken.

Speel momenteel trouwens hier en daar ook wat Monster Hunter World en daar zijn de cutscene's ook niet skipbaar maar tot heden niet irritant, het kan dus ook anders.

[...]

Post 60 is XP het probleem niet, het probleem zijn de quests die je moet doen om de volgende dungeon te unlocken. Vervelend genoeg is alles in de trend van ga van A naar B en vervolgens komt er eindelijk een keer combat en dan moet je uit je party en het in je 1tje oplossen. Niet echt de definitie van gezellig samen questen. Zitten zelf op Life after Doma. https://ffxiv.consolegame...lood_Main_Scenario_Quests Het A>B systeem levert ondertussen wel erg veel XP op.
Met betrekking tot de unskippable cutscenes, dat is bewust gedaan (bij maar 2 dungeons, die in de Main Scenario roulette zitten). Het probleem was voorheen dat degene die de dungeon voor het eerst deed eigenlijk alleen maar cutscenes zat te kijken terwijl de rest van de groep de dungeon al clearde. Hierdoor kreeg degene die voor het eerst de dungeon deed eigenlijk een ervaring van niks. Ik had zowaar afgelopen... maandag? voor het eerst de achievement gekregen van Mapping the Realm op een van die 2 dungeons, omdat er toentertijd zo doorheen geknald werd.

Dus op zich prima, het zijn 2 dungeons waarin dit gebeurd, en je moet er bewust voor queuen.

De exp is inderdaad helemaal geen probleem meer. M'n vrouw zit al tegen level 70 en ze zit net in Azim Steppe. Ze gaat waarschijnlijk eerder dan ik 2 classes op level 70 hebben, terwijl ik het spel sinds SB gewoon speel. Samen questen doen we dan ook niet, dat heeft geen zin (ik ben al klaar met 4.4 qua quests) en belemmerd ons beide.

Maar goed, mogelijk is ze wel in voor wat (EX) Trials later, dus wat motivatie om daar ook eens voor te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Gisteravond The Burn gedaan. Best een leuke dungeon. Gezien het verwachte weer dit weekend ga ik ook nog wel wat van de overige nieuwe content uitproberen. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Moet zeggen dat ik toch weer hooked ben. Scheelt ook wel dat ik nog zat te doen had op level 70, zo had ik bijv. Hell's Lid nog niet eens gedaan. Gisteren dus wel even opgepakt na een expert roulette. M'n vrouw komt ook steeds dichter bij 70 (en verder qua verhaal), ze zit nu bij Doma Castle, dus daar kan ik binnenkort ook eens wat (EX) primals mee oppakken. Had eergisteren met haar een Trial Roulette gedaan, waarbij we in de Steps of Faith kwamen. In het begin wat simpele uitleg gegeven, maar het resulteerde in een wipe (Cannons niet goed gebruikt, zelfs alle Dragonkillers werden gemist). Toen kickte m'n vrouws raidleader-instinct in, delegeerde ze alle taken en bleef ze in chat hints geven met wat gedaan moest worden. Zonder problemen de trial gehaald toen, en daaruit kwam toch wel het sentiment dat ze het raidleaden vanuit WoW toch wel een beetje mist. Het lijkt er in ieder geval op dat ze dus wel Savage content wilt gaan proberen, of in ieder geval Ex primals. Tzt eens kijken of we een leuk groepje bij elkaar kunnen krijgen :)

Edit: Nou stond ik er wel van te kijken dat zelfs na zo lang de meeste spelers geen enkel idee hebben hoe het gevecht werkt. Ik had 'm voorheen in z'n 'Extreme' mode gedaan, en Vishap is flink generfed sindsdien. Maar als ik als Tank weet hoe cannons werken, wanneer te snaren en hoe de Dragonkillers werken, zelfs na een lange tijd die Trial niet gedaan te hebben (lees; 2 jaar+)... Het is geen rocket science. Als dat het niveau gaat zijn van de meeste spelers, dan hou ik m'n hart vast.

[ Voor 19% gewijzigd door Grumpmeister op 28-09-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:25

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Ik ben ook sindskort weer actiever. Het helpt inderdaad wel als je wat achterloopt. Dan is er een hoop te doen. Ik zat nog op ilevel 325 ongeveer denk ik

Ik was (nog voor 4.4 uit was) begonnen met het wapen uit Heaven on High te halen. Die is iLvl 365 en aangezien gear daarbinnen geen invloed heeft, kan je het ongeacht je iLvl doen.

Ben nu weer bij met de story, dus tijd om alle gemiste 'normal' content in te lopen

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Dat is ook wel een goede ja, HoH voor een wapen... Ik heb nog een ilvl 355 wapen (relic), die wil ik eigenlijk ook weer omhoog werken... Dus een keertje aansluiten bij een NM train in Pagos. Volgens mij ben ik alleen wel elvl 18 of 19, dus misschien die eerst naar 20 brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Ik had vaak de neiging om bij een nieuwe patch even weer snel alle content er doorheen te bingen om vervolgens weer snel inactief te worden. Heb besloten om deze keer maar wat rustiger aan te doen met de Alphascapes en nieuwe dungeons / tomegear. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Dat is het inderdaad wel een beetje, in FFXIV is het prima om rustig aan te spelen en als je het gaat bingen zorg je al gauw voor een burn-out. Nou moet ik zeggen dat ik Anemos ook wel gebinged heb, maar pas laat in de content cycle. Pagos ben ik de eerste dag even ingesprongen om te kijken wat het is, maar daarna niet meer aangeraakt.

Ik hoorde wel rumours dat LogosPyros (volgens mij was dat de naam van het volgende stuk?) ook weer de 5 left side gear items ging upgraden, dus sowieso wil ik tegen de release van LogosPyros wel bij zijn. Dat combineer ik wel met gewoon een dungeon per dag (expert roulette (tot de tomestone cap), of desnoods wat anders op een lagere class voor de exp). HoH moet ik ook nog unlocken, maar ik weet nog niet met welke classes ik daar doorheen wil jassen. PLD is 'nutteloos' aangezien ik toch al 70 ben, DRK kan evt. maar ik vind de normale dungeons eigenlijk leuker om te doen. De rest moet ik eerst naar 61 brengen :P

Verder Ridorana Lighthouse eergisteren in ieder geval geunlocked en de prequest van Sigmascape gedaan, dus die staan in de planning voor het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Grumpmeister schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:03:
Edit: Nou stond ik er wel van te kijken dat zelfs na zo lang de meeste spelers geen enkel idee hebben hoe het gevecht werkt. Ik had 'm voorheen in z'n 'Extreme' mode gedaan, en Vishap is flink generfed sindsdien. Maar als ik als Tank weet hoe cannons werken, wanneer te snaren en hoe de Dragonkillers werken, zelfs na een lange tijd die Trial niet gedaan te hebben (lees; 2 jaar+)... Het is geen rocket science. Als dat het niveau gaat zijn van de meeste spelers, dan hou ik m'n hart vast.
Gezien de vele wipes die ik heb gezien in onder andere Crystal Tower raids verbaasd me dat dan weer helemaal niets.
Shin_Alu schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:30:
Ik ben ook sindskort weer actiever. Het helpt inderdaad wel als je wat achterloopt. Dan is er een hoop te doen. Ik zat nog op ilevel 325 ongeveer denk ik

Ik was (nog voor 4.4 uit was) begonnen met het wapen uit Heaven on High te halen. Die is iLvl 365 en aangezien gear daarbinnen geen invloed heeft, kan je het ongeacht je iLvl doen.

Ben nu weer bij met de story, dus tijd om alle gemiste 'normal' content in te lopen
HoH wapens zijn dan wel een flinke grind. 10 items per wapen nodig. En voor een van die items verlaag je je aetherpool level met 10. Dat kost je dus 100 aetherpool levels per wapen. Prima voor 1 wapen, maar niet bepaald het makkelijkste alternatief denk ik zo. 4 Sigmascape 4 kills en 1000 mendacity stones voor 1 ilvl 360 wapen is over het algemeen toch wel iets sneller. Een Rabanastre + Lighthouse clear voor een upgrade naar 370.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
MokonaNL schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 18:23:
[...]

Gezien de vele wipes die ik heb gezien in onder andere Crystal Tower raids verbaasd me dat dan weer helemaal niets.

[...]

HoH wapens zijn dan wel een flinke grind. 10 items per wapen nodig. En voor een van die items verlaag je je aetherpool level met 10. Dat kost je dus 100 aetherpool levels per wapen. Prima voor 1 wapen, maar niet bepaald het makkelijkste alternatief denk ik zo. 4 Sigmascape 4 kills en 1000 mendacity stones voor 1 ilvl 360 wapen is over het algemeen toch wel iets sneller. Een Rabanastre + Lighthouse clear voor een upgrade naar 370.
De wapens zijn niet meer restricted tot Savage dan? Dat zou het inderdaad wel makkelijker maken... Of krijgt Savage een ander soort upgrade/wapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Grumpmeister schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:20:
[...]

De wapens zijn niet meer restricted tot Savage dan? Dat zou het inderdaad wel makkelijker maken... Of krijgt Savage een ander soort upgrade/wapen?
Sigmascape savage wapens hebben een ilvl van 375. Dat zijn andere wapens dan je met mendacity tombstones haalt.
Sigmascape savage gear is ook 370, hetzelfde ilvl als upgraded mendacity gear. Andere substats erop uiteraard.

Dat is overigens niet echt nieuw. Dat werkt zo al tijden. Ook in de Alex en overige omega raids had je wapens die je kon halen met tombstones kon halen en die kills van de laatste normal raid encounter van die tier vereist.
Begint altijd met 7, na een patch zakt dat naar 4.

Met Alphascape geld dat ook weer. 1000 Genesis Tombstones en 7 Alphascape 4 kills (voor een wekelijkse drop) voor ilvl 390 wapens. Die zijn te upgraden naar ilvl 400. Het item daarvoor is nu alleen nog te krijgen als Savage 3 drop.
Zullen later met 24-man raid coins te halen zijn.
Alphascape 4 Savage wapens hebben een ilvl van 405.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
MokonaNL schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:31:
[...]

Sigmascape savage wapens hebben een ilvl van 375. Dat zijn andere wapens dan je met mendacity tombstones haalt.
Sigmascape savage gear is ook 370, hetzelfde ilvl als upgraded mendacity gear. Andere substats erop uiteraard.

Dat is overigens niet echt nieuw. Dat werkt zo al tijden. Ook in de Alex en overige omega raids had je wapens die je kon halen met tombstones kon halen en die kills van de laatste normal raid encounter van die tier vereist.
Begint altijd met 7, na een patch zakt dat naar 4.

Met Alphascape geld dat ook weer. 1000 Genesis Tombstones en 7 Alphascape 4 kills (voor een wekelijkse drop) voor ilvl 390 wapens. Die zijn te upgraden naar ilvl 400. Het item daarvoor is nu alleen nog te krijgen als Savage 3 drop.
Zullen later met 24-man raid coins te halen zijn.
Alphascape 4 Savage wapens hebben een ilvl van 405.
Dan heb ik het al die tijd verkeerd begrepen :')

Op zich wel een leuke dan, kan ik er sowieso met Alphascape al naar toe werken. 3 weken aan tomes, dus als het me deze week nog lukt Alphascape 4 te clearen heb ik 3 weken voor andere 390 items (deze week niet meegerekend omdat ik de chest ga halen). Eens kijken hoe ver ik kan komen dan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Goed, iets te veel tijd gestoken in Pagos dit weekend, maar ik ben in ieder geval van de pijnlijke level 19-21 af. Uiteindelijk tot level 25 gekomen, dus vanaf nu kan ik Light farmen (met de NM's voor nu). M'n vrouw langs Doma en Lakshmi geholpen, ze heeft nu ook voor het eerst een level capped character :P . Uiteindelijk eind van de avond, omdat ik in een Pagos instance zat die net nieuw was, maar daarna ook meteen gekilled werd toch maar mezelf in de queue gegooid voor Ridorana Lighthouse.

Het was de eerste keer dat ik dit deed, maar zo lastig is het allemaal niet (logischerwijs, aangezien het de 24 man raid is). Wel ongelofelijk hoeveel mensen falen in basisschool niveau aan rekenen. Al die verhalen deden me denken dat het wat lastigere sommen zouden zijn, maar als het niveau ligt op 1-9 + x is een veelvoud van 3 of een priem getal, dat zou iedereen toch moeten kunnen dromen? O_o

M'n enige fout van de avond was op de laatste baas, waar ik door overlappende skills door Cyclone van het platform gegooid werd (met een 'Ah, dus je moet wel grounded blijven' vanuit mezelf). Voor de rest was 'ie vrij voorspelbaar en eigenlijk geen probleem.

Maar goed, progressie gemaakt, dus dat is mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
De afgelopen avonden waren niet echt een succes qua Europees datacenter. Gisteren meerdere keren down geweest, maandag ook al een paar keer... Nou ben ik wel blij dat het verder geen effect heeft gehad om m'n Pagos progressie, want ik ben niet dood gegaan, maar toch (en zelfs 1 gold gehaald op een NM terwijl ik op 40% van de baas gedisconnect werd, waardoor ik elemental level 28 aantikte). De light buff is vrij netjes binnen Pagos, iets van 4 NM's doen is 1 crystal. Ook de challenge log buff is erg lekker, die ga ik deze week nog wel bij elkaar grinden. Het zou me toch richting level 31 moeten kunnen brengen, zodat ik iets meer movement over de map ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Om een klein tikje naar boven te geven:

M'n vrouw hoog genoeg gekregen om alle current content te doen, ze is nog wel wat aan het grinden voor een Scholar en Summoner wapen / gear (als eerste Sigmascape wapen had ze de WHM staff gehaald). Samen met d'r dus afgelopen week Sigmascape en Alphascape doorgelopen, wat voor mij ook de eerste keer voor beide was. Met Alphascape 2x een Lens opgepakt zodat m'n 355 head vervangen kon worden door een 380.

Zelf ook nog redelijk wat in Pagos te vinden, nu elemental level 34 dus bijna 'afgerond' qua levels. Ik moet nog wel iets van 200 crystals, en uiteindelijk de Louhi Ice dingen naast iets van 11 Light condensations, maar dat komt vanzelf wel. Ik hoop toch wel op het Elemental wapen te zitten voordat Pyros uitkomt, maar dat wordt mogelijk wat lastig...

Verder ook aan het kijken naar wat ik kan doen voor m'n off-classes. Tanks en healers zijn natuurlijk vrij simpel qua queues, en voor DPS ben ik nu Alliance Raids aan het queuen. Die komen daar vrij vlug in, en iets als Syrcus Tower is erg vlug te clearen. Daar krijg je dan ~1 vol level voor (ik was binnen 2 Syrcus en 1 Main Scenario Roulette van 51 naar 54 gegaan op RDM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Ga later vandaag weer een poging wagen in de wekelijkse alphascape runs. Eens kijken wat voor PUGs we deze keer weer tegenkomen. Hoop wat betreft altijd op wat gezelschap vanuit de FC, dan weet ik tenminste dat er een paar mensen tussen zitten die weten wat ze doen. Met name Alphascape 3 en 4 blijken elke week weer een opgave. Niet omdat ze zo verschrikkelijk moeilijk zijn, maar omdat zoveel mensen de mechanics blijkbaar niet goed doorhebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ja, daar kreeg ik ook heel wat van mee toen m'n vrouw via een roulette er in kwam :') . Mensen met een stack marker die het platform gaan verkennen, etc. Ik vond het (als tank zijnde) allemaal vrij logische en 'simpele' encounters. Dit weekend maar m'n rewards ervan pakken.

In de tussentijd ben ik elemental level 35 geworden in Pagos, heb ik genoeg Pagos Crystals voor de volgende upgrade en ben ik goed op weg qua Crystallized Aether voor de 370 weapon upgrade zodat ik klaar ben voor Pyros. Hiervoor moet ik nog 2 keer Louhi doen, gisteren m'n eerste meegemaakt. Ik kwam in een instance terecht waar nog maar een paar man in zaten toen de instance dood ging, maar deze na bijna 2 uur weer gerevived werd. Hierdoor was het lastig om mensen te behouden, maar uiteindelijk 80-90 man in de instance gehad. Wel bijna iedere NM af weten te werken, inclusief Louhi dus.

... Omdat ik er zo veel tijd in door breng is m'n vrouw nu wel een hoger ilvl dan ik ben :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Poeh, het is al weer 2 weken geleden...

Pyros komt zo te zien dinsdag, dus daar heb ik al wel zin in. M'n wapen begint nu een beetje achter te lopen met de rest van de gear, dus het kan een mooie boost gebruiken (al zal dat even duren). In de tussentijd wel gewoon wekelijks gear pakken van Alphascape, waardoor ik nu rond ilvl 380 zit. Toch wil ik wel een keer een extreme mode gaan proberen. M'n vrouw eigenlijk ook wel, dus misschien van het weekend eens kijken of we een groep kunnen regelen.

Ik had ook wat PvP geprobeerd en ik vond het eigenlijk best geinig spelen. Het is enorm simpel, dat wel, maar oa. Rival Wings is een best geinige game mode. Het enige jammere is dat het eigen heel inactief is behalve zaterdag en zondag vanaf een uur of 8 (tot 1 uur 's nachts). Een groep (Revival Wings) organiseert dit, zodat er vaak ~2 Rival Wings instances tegelijkertijd lopen. Als newbie wilde ik in eerste instantie geen mechs pakken in die mode, maar omdat niemand in m'n groep er iets mee deed alsnog gedaan... En het is best leuk om daarmee ook effectief te zijn.

Verder heeft PvP wel enorm toffe glamour gear, dus ik wil er wel wat meer tijd in gaan steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
M'n White Mage/Scholar zitten nu op ilvl 378. White Mage krijgt deze week het 390 wapen.
Suzaku extreme heeft een leuk upgrade wapen voor m'n Monk, maar ik heb niet echt de beste ervaringen met party finder groepen. Groepen samen met bekenden/FC leden, al dan niet aangevuld met randoms, gaan meestal het beste, maar dat heb ik ook nog niet geprobeerd. Enige Stormblood extremes die ik gedaan heb zijn de eerste twee, Susano en Lakshmi. Shinryu wel geprobeerd, maar nooit gehaald.

PvP ooit een keer gedaan voor een glamour. Daarna nooit meer. Maar ben zelf sowieso niet zo van de PvP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 15:49
Ben ook maar weer begonnen, nu kwam ik meteen door de quest heen waar ik vast zat en ben gestopt,

daarna bijna non-stop gespeeld en nu mijn eerste job voorbij 60 geleveled.

Nu door naar 70 heavens ward, daarna stormblood, en de volgende job levelen =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Marascon schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:30:
Ben ook maar weer begonnen, nu kwam ik meteen door de quest heen waar ik vast zat en ben gestopt,

daarna bijna non-stop gespeeld en nu mijn eerste job voorbij 60 geleveled.

Nu door naar 70 heavens ward, daarna stormblood, en de volgende job levelen =D
Waar zat je vast dan, als ik vragen mag? Ze hebben hier en daar in ieder geval wel wat zaken makkelijker gemaakt, dus dat scheelt.

En je bent nog niet met HW begonnen maar al wel level 60? Damn :D , misschien kan je beter HW doorlopen op Samurai / Red Mage als je niet alles wilt 1-shotten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
Grumpmeister schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:39:
[...]

Waar zat je vast dan, als ik vragen mag? Ze hebben hier en daar in ieder geval wel wat zaken makkelijker gemaakt, dus dat scheelt.

En je bent nog niet met HW begonnen maar al wel level 60? Damn :D , misschien kan je beter HW doorlopen op Samurai / Red Mage als je niet alles wilt 1-shotten :P
De quest "reason roaille"

Ben 62 en ben nu al een stuk in Heavensward, maar ben volgens mij nog niet zoveel te hoog, wordt soms voor missies 2 levels terug gesyncd.

maar kan dus nog wel gewoon switchen? 8)7

redelijk nieuw met dit spel, toen de tijd met een maat begonnen, die is alweer gestopt.

En WoW community is naar mijn mening niet meer wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Marascon schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:45:
[...]

De quest "reason roaille"

Ben 62 en ben nu al een stuk in Heavensward, maar ben volgens mij nog niet zoveel te hoog, wordt soms voor missies 2 levels terug gesyncd.

maar kan dus nog wel gewoon switchen? 8)7

redelijk nieuw met dit spel, toen de tijd met een maat begonnen, die is alweer gestopt.

En WoW community is naar mijn mening niet meer wat het was.
Weet je zeker dat je dan niet level 52 bedoeld? In FFXIV was het max level in ARR 50 (itt 60 in WoW in het begin). Dan zou het in ieder geval wel meevallen. Maar Heavensward zelf is normaliteit content voor level 50 t/m 60 (al ga je dat zeker outlevelen).

Je kan idd op je karakter iedere class spelen. Iedere class heeft wel z'n eigen level, maar daarom gaf ik ook Samurai / Red Mage aan omdat deze op level 50 beginnen :P. Als je, pak 'm beet, Pugilist / Monk zou willen spelen, dan begin je op level 1 met die class. Om vervolgens weer naar je level 52 terug te kunnen wisselen met je huidige class. Het geeft je in ieder geval veel vrijheid :)

Zo heb ik bijv. op hetzelfde karakter een level 70 Paladin, 55 White Mage, 52 Monk, 63 Dark Knight, etc. Allemaal simpel te switchen door andere gear aan te doen.

Als je verder vragen hebt, gewoon stellen :) . Op welke server zit je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
De quest reason roaille is een level 50 main scenario quest. Er zitten er nog 26 na voordat je naar Heavensward mag. Persoonlijk zou ik eens naar https://eu.finalfantasyxiv.com/tales_of_adventure/ kijken, dan kun je alle quests in Heavenward in ieder geval overslaan. Als level 62 kun je dan direct verder in Stormblood. (Dan ga ik er dus even vanuit dat je inderdaad level 62 bent en niet level 52).

Zelf ben ik overigens helaas niet meer verder gekomen dan level 63. De eerste 7 (1+gamecard) weken zeer veel plezier beleefd aan de game dankzij het bovenstaande overslaan van de quests. Twee jobs naar 60+ geleveled en ontelbare dungeons gedaan. Van mijn tweede gamecard heb ik nauwelijks gebruik gemaakt. Minimaal 50% van de tijd heb ik de game niet gespeeld. Dat komt door de eerder besproken irritaties. Je kunt de MSQ niet op een normale manier samen doen, het kost veel tijd en is erg saai. De tijd en zin om samen twee tot vier weekenden volledig aan final fantasy te besteden, terwijl je dan eigenlijk alle gevechten niet samen kunt doen, ontbreekt. Had het zaterdag bijna alsnog gedaan maar toen werd destiny 2 gratis en bleek die game leuker dan de beta :X. Jammer want de endgame content van FFO ziet er nog altijd zeer interessant uit! Nog even naar de review van Battle for Azeroth gekeken, maar dat was geen positief verhaal. Hopelijk komen ze nog een keer met een story skip potion voor stormblood, voor de nieuwste expansion er is.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 05-11-2018 16:17 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
Nu net even gekeken,

Ben level 62, en ben bezig met "Onward to Sharlayan" level 57 MSQ

dus zo heel veel loop ik niet voor heb ik het idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Marascon schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:31:
Nu net even gekeken,

Ben level 62, en ben bezig met "Onward to Sharlayan" level 57 MSQ

dus zo heel veel loop ik niet voor heb ik het idee
Ah, nee, dan loop je niet super ver voor. Al ga je natuurlijk best wat exp krijgen bij de level 60 quests van Heavensward nog :)

Ik dacht dat je rond level 62 zat bij level 50-51 quests :P
sdk1985 schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:48:
De quest reason roaille is een level 50 main scenario quest. Er zitten er nog 26 na voordat je naar Heavensward mag. Persoonlijk zou ik eens naar https://eu.finalfantasyxiv.com/tales_of_adventure/ kijken, dan kun je alle quests in Heavenward in ieder geval overslaan. Als level 62 kun je dan direct verder in Stormblood. (Dan ga ik er dus even vanuit dat je inderdaad level 62 bent en niet level 52).

Zelf ben ik overigens helaas niet meer verder gekomen dan level 63. De eerste 7 (1+gamecard) weken zeer veel plezier beleefd aan de game dankzij het bovenstaande overslaan van de quests. Twee jobs naar 60+ geleveled en ontelbare dungeons gedaan. Van mijn tweede gamecard heb ik nauwelijks gebruik gemaakt. Minimaal 50% van de tijd heb ik de game niet gespeeld. Dat komt door de eerder besproken irritaties. Je kunt de MSQ niet op een normale manier samen doen, het kost veel tijd en is erg saai. De tijd en zin om samen twee tot vier weekenden volledig aan final fantasy te besteden, terwijl je dan eigenlijk alle gevechten niet samen kunt doen, ontbreekt. Had het zaterdag bijna alsnog gedaan maar toen werd destiny 2 gratis en bleek die game leuker dan de beta :X. Jammer want de endgame content van FFO ziet er nog altijd zeer interessant uit! Nog even naar de review van Battle for Azeroth gekeken, maar dat was geen positief verhaal. Hopelijk komen ze nog een keer met een story skip potion voor stormblood, voor de nieuwste expansion er is.
Ik ben bang dat de SB story skip pas tegen de nieuwe expansion komt, waardoor je eigenlijk te laat gaat zijn om met de end-game threadmill van Stormblood mee te doen. Ja, je zou de encounters dan nog kunnen doen, maar het vinden van een groep voor een, laten we zeggen, Susano Ex gaat lastiger worden en de ervaring een stuk minder omdat het encounter overgeared wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Grumpmeister schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:47:
[...]

Ik ben bang dat de SB story skip pas tegen de nieuwe expansion komt, waardoor je eigenlijk te laat gaat zijn om met de end-game threadmill van Stormblood mee te doen. Ja, je zou de encounters dan nog kunnen doen, maar het vinden van een groep voor een, laten we zeggen, Susano Ex gaat lastiger worden en de ervaring een stuk minder omdat het encounter overgeared wordt.
Heb je met Susano Ex nu al wel een beetje. Die trial is gemaakt voor ilvl 300. M'n White mage zit nu al op 381. Dat gevecht is nu al niet meer wat het was. Je hebt overigens wel de mogelijkheid om ook je ilvl te syncen naar het minimum om de uitdaging in stand te houden. Alleen een groep vinden is dan misschien wat lastiger. Moet sowieso via de partyfinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
MokonaNL schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:56:
[...]

Heb je met Susano Ex nu al wel een beetje. Die trial is gemaakt voor ilvl 300. M'n White mage zit nu al op 381. Dat gevecht is nu al niet meer wat het was. Je hebt overigens wel de mogelijkheid om ook je ilvl te syncen naar het minimum om de uitdaging in stand te houden. Alleen een groep vinden is dan misschien wat lastiger. Moet sowieso via de partyfinder.
Ja, precies. Dat is m'n punt dan ook wel. De endgame van FFXIV is prima en de encounters zijn leuk, maar als je wacht op een story skip dan zijn ze gewoon te overgearen waardoor er een stuk minder beleving in zal zitten. Maar goed, als sdk1985 er zo wel z'n plezier uit haalt, dan is dat aan hem :)

All that said, vanavond maar eens in Pyros duiken. Eens kijken wat het allemaal wordt en hoe dramatisch de eerste week / weken zullen zijn :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MokonaNL
Ricmaniac schreef op woensdag 7 november 2018 @ 07:43:
Volgende week nieuwe Expansion reveal als het goed is :)
En dit soort verwachtingspatronen veroorzaken dus reacties als op Blizzcon. :P

We krijgen in elk geval informatie over 4.5, met waarschijnlijk de volgende Return to Ivalice 24-man raid (als we de patch standaard aan blijven houden tenminste).
En voor de rest houd ik de verwachtingen gewoon laag. Heb al teveel Hype trains gebaseerd op speculatie/verwachtingen zien crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
MokonaNL schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:30:
[...]

En dit soort verwachtingspatronen veroorzaken dus reacties als op Blizzcon. :P

We krijgen in elk geval informatie over 4.5, met waarschijnlijk de volgende Return to Ivalice 24-man raid (als we de patch standaard aan blijven houden tenminste).
En voor de rest houd ik de verwachtingen gewoon laag. Heb al teveel Hype trains gebaseerd op speculatie/verwachtingen zien crashen.
Och, als je jezelf op de vlakte kan houden, dan zal het wel meevallen.

Het is natuurlijk wel een logische gedachte en conform voorgaande edities, en met hun release schedule wilde ze rond de zomer met de volgende expansion komen (denk je dat het toeval is dat WoW Classic dan ook released? ;) ).

Ik verwacht het eigenlijk wel dat ze met iets komen, maar zo niet, dan niet. Laat ze maar lekker hun tijd nemen. Ik merk alleen wel dat ik mezelf iets te veel laat hypen met mogelijke classes die komen, waarbij Gunblade tank een van de voornaamste is. Als tank hoop ik daar wel op, maar ook al wordt het iets anders, tja :P

Blue Mage zou me ook tof lijken en daar gaan ook heel wat leaks naar toe, maar ik heb er m'n twijfels bij. Die zag ik juist echt als een tank-class, maar volgens mij wilt Square niet echt naar een class die bijv. een hit van een spell / skill moet krijgen om die skill te leren (snap ik ook wel). Daarom, ik ga nergens van uit, heb wel lichte hoop, maar realistisch gezien krijgen we voornamelijk gegevens van wat er binnenkort gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Vanavond FanFest, ik ben benieuwd iig. Om 20:30 onze tijd, volgens mij?

Ik ben nu ook wat in Pyros bezig geweest en het bevalt me wel beter dan Pagos. Het Logos systeem is best geinig, het levelen gaat rap (ik ben elvl 48 nu) en alles is prima te doen. Het helpt ook zeker dat de bunny fates nu ook exp geven.

Daarnaast ook best wat gil verdiend met het farmen van elementals voor m'n challenge log. Daar vielen migitative logograms van, die voor 110k per stuk te verkopen waren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Keynote start om 10:30 pst. Dat is 9 uur terug, dus dat zou dan 19:30 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
MokonaNL schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:54:
Keynote start om 10:30 pst. Dat is 9 uur terug, dus dat zou dan 19:30 moeten zijn.
Volgens mij zijn ze in Amerika ook over op wintertijd nu, dus zit het weer op 10 uur.

Volgens Google iig:
10:30 Friday, Pacific Time (PT) is 20:30 Friday, Central European Summer Time (CEST)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Grumpmeister schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:21:
[...]

Volgens mij zijn ze in Amerika ook over op wintertijd nu, dus zit het weer op 10 uur.

Volgens Google iig:
10:30 Friday, Pacific Time (PT) is 20:30 Friday, Central European Summer Time (CEST)
Klopt ja. Dat was ik even vergeten. De livestream maar eens opzetten vanavond in ieder geval.

Edit: of niet. https://time.is/nl/PST
Dat is Pacific standard time, waarin alle tijden van het programma staan. Is toch echt 9 uur terug. We gaan tenslotte wel allemaal een uur terug.

[ Voor 18% gewijzigd door MokonaNL op 16-11-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
MokonaNL schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:28:
[...]

Klopt ja. Dat was ik even vergeten. De livestream maar eens opzetten vanavond in ieder geval.

Edit: of niet. https://time.is/nl/PST
Dat is Pacific standard time, waarin alle tijden van het programma staan. Is toch echt 9 uur terug. We gaan tenslotte wel allemaal een uur terug.
Je had gelijk, ik zat op CES(ummer)T te kijken :')

Over 45 minuten dan maar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Final Fantasy XIV Uitbreiding Shadowbringers

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hrdij9ujtjs.png
Release 5.0 zomer 2019 (waarschijnlijk 18 juni of 25 juni 2019)

Om gelijk met de deur in huis te vallen Windows 32 support stopt dus je kan alleen nog ff14 met een 64bit windows spelen. of op een ps4 of mac

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wf80oq13l4go.png
Bassis:
-Nieuwe quests (mainstory en side story)
-Nieuwe Dungeons (9 stuks vanaf 5.0)
-Nieuwe Alliance raid
-Nieuwe high-end raids
-Nieuwe classen
-Nieuwe gebieden
-Level cap van 70 naar 80
-Nieuwe huis area (Ishgard 3.0 area)
-Nieuwe beast tribe quest
-Nieuwe end game voor crafters/gathering classen

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rlzc74ly2gd.png

Nieuwe functies:
-Cross world spelen (komt iets eerder dan 5.0)
-NPC als party member
-New Game +
-Nieuwe Race (Hint: bugs bunny)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/m0awr0vj.png
Je kan nu via de hoofdsteden Telepoteren naar een andere server van de zelfde data center waar op je zit(EU-EU, NA-NA JP-JP je kan dus niet EU-JP )zodat je met je vrienden van een ander server kan samen spelen (hunten/queste etc).

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/3kl4yfd5ugq.png

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/8gwabvh.png
Met NPC Trust kan je diverse NPCS in je party doen en samen met hun een dungeon/trial doen dit is speciaal voor mensen die liever veel solo willen spelen.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/pr9apvrzdzh75.png
New game+ begin met je huidige char opnieuw aan de story line vanaf 2.0 zonder een nieuwe char aan te maken.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/zxvu7q2z.png.jpeg
Hint naar de nieuwe Race (Naoki liet wel 5x of meer zijn achterkant van zijn t-shirt zien bij het onderwerp new race) Na wat zoekwerk van alle Final Fantasy serie kwam ik uit op de Viera race.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/g18givkhul9.png
Viera Race (van een ander Final Fantasy Game)

Voordat 5.0 komt krijgen we eerst nog....

4.5
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/kk32g5ig0.png
Square Enix CEO verkleed als een Blue mage.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/StwPywGl.jpg
De Blue Mage is een copycat Class dat aanvallen kopieert en leert van monsters. Deze class kan je vanaf 4.5 spelen tot lvl 50 daarna kan je pas verder in 5.0

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hvqy6d.png
De Blue Mage is een echte solo class.en levelt in de open wereld en kan geen duty roulette doen.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/1hvl4y526.png

Meer Screens van 5.0
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/bxmx226c8.png

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/t3mutfs.png

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/num1eo8.png

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mo7gg9gnaihp.png

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/etnxfrdf.png

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ngclosbq9ke.png

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/yj7ej4gpq9tf.png

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qmqxjr19fil.png

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hm60bl4fx.png

5.0 teaser

Edit: Iets meer info over de bluemage.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2018 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Hmm, ik was eigenlijk van plan om definitief te kappen met FFXI, maar dit is wel weer verleidelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
In het kort voor mij (mooie opsomming trouwens @Verwijderd ):

- Viera was erg duidelijk in het begin al, een Bugs Bunny racing shirt (was op z'n borstzak al te zien). (ik geef verder niks om de Viera. Leuk voor de spelers die er om riepen :) )
- Werd nog duidelijker met de beast tribe die ook uit FFXII kwam.
- Gunblade geteased (zoals Yoshi aangaf, een van de nieuwe classes komt voor in de teaser), daar ben ik wel hyped voor.
- Blue Mage in 4.5 betekend dat de leaks (BluFever) van een tijdje terug kloppen. Ten tijde van 4.2 gaf hij al aan dat Blue Mage in 4.5 zou komen (https://pastebin.com/9BTsj4zX , Gunblade valt daar ook onder, Dancer zou dan de laatste zijn).
- De twist richting Warriors of Darkness vind ik wel wat hebben :)
- New Game+ ga ik wss niet gebruiken, maar leuk voor mensen die het wel willen doen.
- Endgame voor crafters / gatherers door Ishgard te rebuilden. Als iemand die veel tijd in crafting en gathering steekt klinkt dit wel erg interessant (en het is schijnbaar nodig om housing te unlocken? Community effort?). Net toen ik een beetje aan het inkakken was van alle 'normale' announcements van 'Oh, je krijgt dungeons, en primals, EN EEN RAID'. Joh :')
- Je hoorde de complete hype wegvallen toen ze aangaven dat ze de huidige worlds zouden moeten splitsen over de nieuwe datacenters, net nadat ze de clunky vorm van cross-realms aangekondigd hadden. Beetje jammer ook, want ik heb niet het idee dat EU nou zo druk is... Wel fijn dat zo de load een beetje te verspreiden is.
- Trust klinkt ook ideaal voor de DPSers, om zo DPS queues wat te verminderen want ze kunnen ook met NPC's queuen. Klinkt prima, ik ben benieuwd naar de uitwerking.

Mocht Gunblade inderdaad de tank class worden, dan stap ik direct over van Paladin. Normaal spring ik niet zo op nieuwe classes, maar als iemand die FFVIII ook de tofste vond...

Ook Blue Mage keek ik al wel een tijdje naar uit, die ga ik ook zeker levelen. Slimme zet ook, want dit zorgt weer voor een influx aan activiteit.

Verder ook blij met de 'Early Summer 2019', ik verwacht dat ik lekker deze expansion kan spelen voordat WoW Classic uitkomt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Om het even punt voor punt door te nemen.

-Nieuwe quests
-Nieuwe dungeons
-Nieuwe alliance raid
-Nieuwe high-end raids
-Nieuwe gebieden
-Level cap van 70 naar 80
-Nieuwe beast tribe quest
Niet echt verrassende aankondigingen eigenlijk. Een beetje wat ik zou verwachten van een expansion. Het verhaal neemt in elk geval een interessante wending.

-Nieuwe Classes
Niet verrassend. Ben wel benieuwd wat hier verder uitkomt. Ga nog niet te veel speculeren op het moment.

-Nieuw ras
Prima. Zal het zelf waarschijnlijk niet gebruiken.

-Nieuwe end game voor crafters/gathering classen
Prima. Geeft in elk geval weer wat te doen.

-Extra Datacenters
Geen idee in hoeverre te momenteel echt nodig is binnen EU, maar gezien het gedoe met de solo instances in Stormblood lijkt het ook weer niet zo'n slecht idee. Het hergroeperen van de Worlds over de Datacenters is logisch, maar kan wel gevolgen gaan hebben voor de Crossworld Linkshell. Wel iets om in de gaten te houden dus.

-World Visit
Leuk concept. Maakt het ook mogelijk om eens dingen buiten de instances te ondernemen met mensen van de andere servers. Treasure Hunts zijn ook wel eens leuk zo op z'n tijd. Maar ook hier gaat het datacenter verhaal een rol spelen.

-TRUST system
Een leuk idee en kan zeker helpen met de DPS queues, of met het vormen van een meer persoonlijk verhaal. Ben alleen een beetje sceptisch over de uitwerking. De AI zal wel beter moeten dan ze in menig solo instance zijn. Ook in squadron missies laat het nog wel eens te wensen over.

-New Game+
Heb zelf enkele alt characters die ik gemaakt heb met het oog op het herbeleven van het verhaal, en om de verschillen te zien voor wat betreft de start in Limsa, Uldah en Grindania. Vind het zelf meer charme hebben om ook het leveling proces onderdeel te laten zijn van deze beleving, dus ik denk niet dat New Game+ veel gebruik zal zien.

-Blue Mage
Heb zelf nooit veel gespeeld met een Blue Mage class in welke Final Fantasy titel dan ook, dus weet niet goed wat ik van moet maken. Ben vooral benieuwd hoe ze het skill kopieer stuk gaan aanpakken. En maar eens zien wat "Limited job" dan precies moet voorstellen.

Ben nu vooral nog benieuwd wat er komt uit de Live Letter. Eens zien of ik die nog live zie of niet. De tijd is niet erg handig, 00:30 tot 02:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog wat info over Data center verandering (dit gebeurd in patch 4.5)

De datacenter worden geupgrade als volgt.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gun652q.png
We krijgen 1 data center extra maar de huidige worlds (servers) worden verdeeld

Voor Europa gaat de world indeling er zo uit zien.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/enpcimi.png

Voor USA zo:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/5ig4ji2.png

Mocht je toch nog niet te vrede zijn met de indeling mag je 1 maalig een gratis server transfer doen.

voor World Visit kan je maar op 6 servers spelen ipv 10 (als je op een EU datacenter zit)

edit:Patch 4.5 part komt begin januari 2019 part 2 maart 2019

Blue mage info:
-Blue mage is een Solo class
-Je levelt en leert het snelst in de open world
-Blue mage kan in een party naar dungeons/riad maar alleen via premade party (dus niet via DF)
-Je hebt opslag voor 49 skills die je gestolen hebt van een monsters
-Nieuwe skills leren wordt na de hand moeilijker (als je al een aantal skills hebt)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2018 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Zit toch zo te twijfelen om deze game te gaan spelen. Ooit eens in de vanilla deze game 2 weken gespeeld maar daarna nooit meer.

Na alle aankondiging vraag ik me af of nu een goed tijd is om te starten. Kost me maar 16 euro om alle expansions te krijgen dus dat valt erg mee.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Iusedto schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:20:
Zit toch zo te twijfelen om deze game te gaan spelen. Ooit eens in de vanilla deze game 2 weken gespeeld maar daarna nooit meer.

Na alle aankondiging vraag ik me af of nu een goed tijd is om te starten. Kost me maar 16 euro om alle expansions te krijgen dus dat valt erg mee.
Het is altijd een goed moment om te starten :D

Je kan natuurlijk even kijken of je het nu wat vind door de trial tot level 35 te spelen, maar het kost inderdaad niet veel om nu de Complete edition aan te schaffen. Dan heb je de trial restricties in ieder geval niet meer.

Ik verwacht dat Blue Mage wel weer voor een influx aan activiteit gaat zorgen, en vanwege de roulettes is het niet dat je totaal geen groep kan krijgen voor de story dungeons (of lagere level dungeons over het algemeen).

Ik heb nog wel m'n twijfels bij de EU Datacenter Split. Als Odin speler zit het volgens mij best ok qua servers binnen Light, maar ik ben benieuwd wat raiders gaan doen aangezien de meest actieve raid Community in Ragnarok zit. Nou raid ik eigenlijk niet, dus zal het voor mij niet echt uitmaken, maar de activiteit over het algemeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Grumpmeister schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:55:
[...]

Het is altijd een goed moment om te starten :D

Je kan natuurlijk even kijken of je het nu wat vind door de trial tot level 35 te spelen, maar het kost inderdaad niet veel om nu de Complete edition aan te schaffen. Dan heb je de trial restricties in ieder geval niet meer.
Voor 16 euro koop ik alles wel. Veel makkelijker.
Van het weekend wat filmpjes gekeken en ik ga Conjure/summoner beginnen denk ik ( evt. archer/bard)

Wil de game goed leren dus vandaar de keuze voor ranged. Speel normaal altijd melee DPS of Tank

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Iusedto schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:32:
[...]

Van het weekend wat filmpjes gekeken en ik ga Conjure/summoner beginnen denk ik ( evt. archer/bard)

Wil de game goed leren dus vandaar de keuze voor ranged. Speel normaal altijd melee DPS of Tank
Conjurer wordt uiteindelijk White Mage (dus dan ben je healer). Persoonlijk vind ik qua solo content Conjurer / White Mage niet heel interessant, je gebruikt voornamelijk je Stone spell terwijl je Aero actief houd. Voor healing vind ik het dan wel weer een leukere class, ook al is het een vrij 'basic' class (zoals Paladin dat eigenlijk voor tanks wel een beetje is).

Arcanist wordt Summoner en Scholar, dus daarmee krijg je 2 jobs in 1, waarbij Summoner de DPS versie is en Scholar de healer. Door de ene te levelen binnen Arcanist zal de andere job ook meelevelen. Dus een 53 Scholar is ook een 53 Summoner, ook al heb je Summoner mogelijk nooit aangeraakt.

Het is een beetje vergelijkbaar met Warlock in WoW, je gebruikt pets en dots, met tussendoor Ruin (als een soort van Shadowbolt) en zal via Aetherflow skills kunnen gebruiken waarbij je bijv. alle dots van 1 enemy op alles eromheen plaatst.

Ik vind het wel een geinige class in ieder geval :)

Archer/Bard is voornamelijk gebaseerd op prioriteiten / procs. Dus je hebt niet echt een vaste rotatie. Probeer gewoon uit welke speelstijl je ligt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Grumpmeister op 19-11-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik bedoelde ook de Arcanist sorry :)
Wil zo makkelijk mogelijk levelen en een pet class is dan wel handig. Archer lijkt me ook leuk.
1 van de 2 gaat het worden om de game te leren.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Grumpmeister schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:55:
[...]

Ik heb nog wel m'n twijfels bij de EU Datacenter Split. Als Odin speler zit het volgens mij best ok qua servers binnen Light, maar ik ben benieuwd wat raiders gaan doen aangezien de meest actieve raid Community in Ragnarok zit. Nou raid ik eigenlijk niet, dus zal het voor mij niet echt uitmaken, maar de activiteit over het algemeen...
Het zal invloed hebben op de Cross World raid statics die opgesplitst worden. Verder zal de raid community er niet al te veel van merken denk ik. Misschien als je het elke keer via de party finder doet dat je wat minder makkelijk een groep bij elkaar hebt.
Iusedto schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:32:
[...]

Zou je aanraden om een world/server te kiezen die in de Light datacenter uitkomt, daar komen de meeste Tweakers uit. Dat zijn dus Lich, Odin, Phoenix, Shiva of Zodiark. Zodiark is daarvan nu een preferred world, dus dat levert je een exp boost op.
Als je daar zit heb je ook na patch 4.5 een plek in de Tweakers Crossworld linkshell, een chat die over een datacenter strekt. Op die manier zouden we je ook in-game ondersteuning kunnen bieden waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
MokonaNL schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:27:
Zou je aanraden om een world/server te kiezen die in de Light datacenter uitkomt, daar komen de meeste Tweakers uit. Dat zijn dus Lich, Odin, Phoenix, Shiva of Zodiark. Zodiark is daarvan nu een preferred world, dus dat levert je een exp boost op.
Als je daar zit heb je ook na patch 4.5 een plek in de Tweakers Crossworld linkshell, een chat die over een datacenter strekt. Op die manier zouden we je ook in-game ondersteuning kunnen bieden waar nodig.
Ok, bedankt voor de info.
Ik heb gisteren alles gedownload en geinstalleerd maar toen was het al vrij laat dus ik heb even wat gerommeld in de character creation en toen ben ik gaan slapen :)
Ik dacht dat Zodiark gisteren gesloten was voor nieuwe chars, een ander XP boost realm was wel open ( iets met een fransachtige naam dacht ik, louis nog wat)

Ik hoop vanavond even te kunnen spelen

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Iusedto schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:30:
[...]

Ok, bedankt voor de info.
Ik heb gisteren alles gedownload en geinstalleerd maar toen was het al vrij laat dus ik heb even wat gerommeld in de character creation en toen ben ik gaan slapen :)
Ik dacht dat Zodiark gisteren gesloten was voor nieuwe chars, een ander XP boost realm was wel open ( iets met een fransachtige naam dacht ik, louis nog wat)

Ik hoop vanavond even te kunnen spelen
Louisoux, die blijft wel binnen het Chaos datacenter. Probeer idd wel @MokonaNL 's servers te volgen, dan kom/blijf je na de split ook bij de meeste Tweakers zitten, al krijg je ook een gratis transfer.

Volgens mij probeert m'n vrouw een vriend ook over te halen om richting Odin te komen, die zit op Omega (dus dat blijft ook Chaos). Maar goed, uiteindelijk gaat het me niet veel uitmaken. Light krijgt de Duitsers die veelal wel Engels spreken, en Chaos de onofficiële Franse server. Ergens denk ik niet dat het veel impact gaat hebben allemaal, ik maak me er niet te druk om in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Grumpmeister schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:47:
[...]
Louisoux, die blijft wel binnen het Chaos datacenter. Probeer idd wel @MokonaNL 's servers te volgen, dan kom/blijf je na de split ook bij de meeste Tweakers zitten, al krijg je ook een gratis transfer.
Ik zal proberen om op die Zodiark server te komen dan ben ik meteen klaar.
Ik ben er wel redelijk zeker van dat ik een Arcanist wil spelen maar hebben al die verschillende rassen nog enige invloed ?
Ik vond dat "drakenras" wel erg leuk maar ik hou niet zo van een staart :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Iusedto schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:15:
[...]

Ik zal proberen om op die Zodiark server te komen dan ben ik meteen klaar.
Ik ben er wel redelijk zeker van dat ik een Arcanist wil spelen maar hebben al die verschillende rassen nog enige invloed ?
Ik vond dat "drakenras" wel erg leuk maar ik hou niet zo van een staart :)
Nee, de rassen zijn echt puur cosmetisch. Volgens mij was (voorheen?) het een verschil van 2-3 intellect bijv. Maar dat is verwaarloosbaar allemaal. Kies gewoon wat je er leuk uit vind zien :)

Ik ben bijv. Highlander Hyur, en dat is puur omdat ik daar een leuke combinatie voor gevonden had. Maar er zijn niet zoals bij WoW racials waar je rekening mee moet houden. Probeer gewoon wat uit, ook ingame, want het kan zijn dat je de ren / sprint animatie niks vind.

Worst case pas je het later aan via een Fantasia potion. Volgens mij kreeg je er 1 gratis, maar dat durf ik niet meer met zekerheid te zeggen. Kan zijn dat het een veteran reward was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Yep, Zodiark is vol

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:26
Zodiark is vooral vol op peak times, daarbuiten kan je meestal wel een character aanmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ok, het is gelukt om een char aan te maken op Zodiark
Helaas pas om middernacht dus ik heb niet echt gespeeld.

Vanavond een lange FF avond gepland. Enorme zin in weer eens een andere MMO.
Na 14 jaar WoW zal het wel even wennen zijn hehe.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:17
(jarig!)
Ik heb vroeger gespeeld en zou weer willen beginnen .Wat is het beste via steam spelen of via de launcher
Edit heb het all bekeken best via website launcher want er zijn grotere kortingen via website

[ Voor 31% gewijzigd door nedius004 op 21-11-2018 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
nedius004 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:15:
Ik heb vroeger gespeeld en zou weer willen beginnen .Wat is het beste via steam spelen of via de launcher
Edit heb het all bekeken best via website launcher want er zijn grotere kortingen via website
Via de launcher idd, als je Steam kiest zit je echt aan Steam vast. Met de Launcher zijn er vaker wat leuke dealtjes te vinden voor bijv. de expansion.
Iusedto schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:12:
Ok, het is gelukt om een char aan te maken op Zodiark
Helaas pas om middernacht dus ik heb niet echt gespeeld.

Vanavond een lange FF avond gepland. Enorme zin in weer eens een andere MMO.
Na 14 jaar WoW zal het wel even wennen zijn hehe.
Veel plezier! Er zitten iig wat Tweakers daar die je kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Komt goed en bedankt :)
Lvl 11 arcanist nu. Vind alleen mijn damage wat laag

Misschien toch maar meteen tank gaan

[ Voor 18% gewijzigd door Iusedto op 21-11-2018 22:03 ]

FUMES et CARNES

• Arcalite
Iusedto schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:08:
[...]

Komt goed en bedankt :)
Lvl 11 arcanist nu. Vind alleen mijn damage wat laag

Misschien toch maar meteen tank gaan
Gelukkig kan je makkelijk van class wisselen :)

Als je ingame hulp oid nodig hebt kan je me altijd een whisper sturen.

• nedius004
(jarig!)
Vind dat de website een beetje moeilijk is gisteren 2 uur zitten zoeken achter subscription option en niet gevonden .Dan maar gestopt met zoeken .Vandaag nog eens gekeken en dan gevonden in 10 min . Binnen een uurtje beginnen spelen op Zodiark server .Weet wel nog niet welke race of class .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Zo tweede FF avond er op zitten.
Ik vermaak me uitstekend :) Het is af en toe best wel even zoeken, met name in die Lima stad maar zodra ik daar uit ben gaat het wel weer hehe.

Vond gisteren een NPC die je richtlijnen geeft hoe je moet spelen. Dingen ontwijken, als groep werken etc etc. Erg leuk voor een nieuwe speler en je krijgt nog betere gear ook

[ Voor 72% gewijzigd door Iusedto op 23-11-2018 08:44 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
nedius004 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:56:
Vind dat de website een beetje moeilijk is gisteren 2 uur zitten zoeken achter subscription option en niet gevonden .Dan maar gestopt met zoeken .Vandaag nog eens gekeken en dan gevonden in 10 min . Binnen een uurtje beginnen spelen op Zodiark server .Weet wel nog niet welke race of class .
Ja, de Mogstation website is niet bepaald overzichtelijk en doet me echt denken aan de oude F2P MMO's. Gewoon ouderwetse, Aziatische stijl.

Maar in ieder geval welkom dan :D
Iusedto schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:36:
Zo tweede FF avond er op zitten.
Ik vermaak me uitstekend :) Het is af en toe best wel even zoeken, met name in die Lima stad maar zodra ik daar uit ben gaat het wel weer hehe.

Vond gisteren een NPC die je richtlijnen geeft hoe je moet spelen. Dingen ontwijken, als groep werken etc etc. Erg leuk voor een nieuwe speler en je krijgt nog betere gear ook
Limsa Lominsa was in het begin ook erg zoeken voor mij, met name vanwege de verschillende niveaus. Gridania was relatief makkelijk, maar daar was ik bijna nooit te vinden. En Uldah was voor mij de begin-stad, dus die had ik wel vrij vlug door. Al is de binnenkant nog wel een soort van doolhof. In ieder geval zo vlug mogelijk alle Aetherytes pakken zodat je binnen de stad lekker kan teleporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Grumpmeister schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:24:
In ieder geval zo vlug mogelijk alle Aetherytes pakken zodat je binnen de stad lekker kan teleporteren.
Ja, dat heb ik gedaan. Kreeg er een bericht/achievement voor dacht ik.

Volg de main story quests en dat gaat uitstekend. Het verhaal tot nu toe is best wel in orde moet ik zeggen.
Door de XP boost denk ik dat ik wat voorop loop ten opzichte van de content. Quests zijn namelijk lager dan mijn level.

Ben nu een lvl18 arcanist. Heb nog geen dungeon kunnen doen en heb ook nog geen tank pet.
Ga ook niet online kijken wanneer ik die krijg. Laat me lekker verassen :)
Dat is vaak het leukste van een MMO, de ontdekkingsreis :)

[ Voor 8% gewijzigd door Iusedto op 23-11-2018 10:43 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Iusedto schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:40:
[...]

Ja, dat heb ik gedaan. Kreeg er een bericht/achievement voor dacht ik.

Volg de main story quests en dat gaat uitstekend. Het verhaal tot nu toe is best wel in orde moet ik zeggen.
Door de XP boost denk ik dat ik wat voorop loop ten opzichte van de content. Quests zijn namelijk lager dan mijn level.

Ben nu een lvl18 arcanist. Heb nog geen dungeon kunnen doen en heb ook nog geen tank pet.
Ga ook niet online kijken wanneer ik die krijg. Laat me lekker verassen :)
Dat is vaak het leukste van een MMO, de ontdekkingsreis :)
Dat bericht gaf aan dat je nu ook via de aetherite buiten de gate kan teleporten :)
Is wel lekker handig in het begin als je in de buurt van de gate moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Arcalite schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:46:
[...]
Dat bericht gaf aan dat je nu ook via de aetherite buiten de gate kan teleporten :)
Is wel lekker handig in het begin als je in de buurt van de gate moet zijn.
Ja, dat doe ik nu ook. Als je op die dingen klikt vanuit de map kan je er naar toe teleporteren, voor een x bedrag.
Heb geen mount dus dat is wel lekker :)

Heb gisteren wel even gekeken naar wat voor classes er allemaal zijn maar dat is best wel veel zeg, wow.
Wat mij het meeste aansprak waren de Machinist, Dark Knight, Red mage en de Dragoon.

Wordt nog lastig om te kiezen lol

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Iusedto schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:56:
[...]

Ja, dat doe ik nu ook. Als je op die dingen klikt vanuit de map kan je er naar toe teleporteren, voor een x bedrag.

Heb gisteren wel even gekeken naar wat voor classes er allemaal zijn maar dat is best wel veel zeg, wow.
Wat mij het meeste aansprak waren de Machinist, Dark Knight, Red mage en de Dragoon.

Dragoon kan je nu al proeven door met de Lancer te spelen.
Red Mage unlock je op lvl 50 en de Machinist en Dark Knight pas als je de ARR storyline afgerond hebt en in Ishgard bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Iusedto schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:56:
[...]

Je tank pet kan je op level 15 krijgen, dus even kijken bij de Arcanist guild ;)

En wat @Arcalite al zegt, zodra je in Gridania bent kan je Lancer unlocken (welke Dragoon wordt). Ze hebben gelukkig de potencies een beetje aangepast waardoor je wel moet gaan combo'en, voorheen kon je Impulse Drive (volgens mij) spammen en was dat de hoogste dps die je kon halen tot aan level 26. Nu zijn de combo's ietsjes hoger en ligt het er dus aan hoe lui je bent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
@Grumpmeister en @Arcalite , bedankt voor alle info :)

Ok, een vraag.
Stel ik level mijn Arcanist door tot lvl 50/60 en unlock dan Red mage.
Begint die Red Mage dan op lvl 1 ?

Ik vermoed van wel maar wil het niet opzoeken en evt andere spoilers mee krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Iusedto op 23-11-2018 11:09 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcalite
Iusedto schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:06:
@Grumpmeister en @Arcalite , bedankt voor alle info :)

Ok, een vraag.
Stel ik level mijn Arcanist door tot lvl 50/60 en unlock dan Red mage.
Begint die Red Mage dan op lvl 1 ?

Ik vermoed van wel maar wil het niet opzoeken en evt andere spoilers mee krijgen.
Red Mage begint op 50 (Samurai ook)
Dark Knight, Machinist en Astrologian op 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Arcalite schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:13:
[...]
Red Mage begint op 50 (Samurai ook)
Dark Knight, Machinist en Astrologian op 30
Oh, dat is mooi :)
Wat een prachtig systeem heeft FF

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Het zijn wel de uitzonderingen op de regel, aangezien het de expansion classes betreft. Blue Mage begint straks ook op level 1 (maar dat wordt sowieso een apartere class) en ik verwacht dat de Shadowbringer classes ook op iets als level 50 of 60 zullen beginnen. Maar dat wordt later wel bekend gemaakt.

Vanavond nog even een Alphascape 4.0 doen zodat ik m'n wapen kan krijgen. En misschien dit weekend nog wat in Pyros idlen. Ik ben elemental level 49 daarin, eerste wapen upgrade gedaan, dus nu nog ~40 Pyros Crystals voor de tweede upgrade, en dan 300 + de 5 feathers (of wat ook de Louhi / Pazuzu versie deze keer is, de baas al wel een keer gedaan op een lager level) voor de derde upgrade. Daarna nog eens kijken hoe vaak ik stats wil gaan genereren, maar dan heb ik iig m'n relic weer current :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Grumpmeister schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:29:
Het zijn wel de uitzonderingen op de regel, aangezien het de expansion classes betreft. Blue Mage begint straks ook op level 1 (maar dat wordt sowieso een apartere class) en ik verwacht dat de Shadowbringer classes ook op iets als level 50 of 60 zullen beginnen. Maar dat wordt later wel bekend gemaakt.
Ik ga eerst maar eens 1 class naar die level 50 halen want dat wordt al moeilijk genoeg hehe.
Ben snel afgeleid :)

Kan niet wachten om vanavond voordat ik op verjaardag moet nog even 2 uurtjes in FF te pakken.
Even kijken of die Smith npc nog wat tutorials heeft

Is lang geleden dat ik zo zin had om een MMO te spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Iusedto op 23-11-2018 13:56 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Iusedto schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:55:
[...]

Ik ga eerst maar eens 1 class naar die level 50 halen want dat wordt al moeilijk genoeg hehe.
Ben snel afgeleid :)

Kan niet wachten om vanavond voordat ik op verjaardag moet nog even 2 uurtjes in FF te pakken.
Even kijken of die Smith npc nog wat tutorials heeft

Is lang geleden dat ik zo zin had om een MMO te spelen.
Er zijn 7 tutorials voor DPS, 8 voor tanks, 5 voor Healers. Enkele hiervan zijn over alle rollen gedeeld.
Er is unieke gear voor Tanks, Disciples of War (Physical DPS zoals Dragoon, Machinist etc.) en Disciples of Magic (Caster DPS en Healers).
Het laatste item wat je haalt is alle classes hetzelfde: Brand-new Ring.

Mocht je een invite willen voor de Crossworld Linkshell zodat je ons ook allemaal ingame kunt bereiken, ik ben momenteel de enige actieve die invites uit kan delen. @Arcalite zit op je server en kan je vertellen of ik online ben. Wanneer je de party finder unlocked kun je me ook altijd wel rechtstreeks benaderen door me hier even een DM te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
(jarig!)
Ik ben nu lvl 7 en ga Dragoon zit op server Zodiark . Wie kan ik pmen voor een invite naar de guild mijn ingame naam is Vinn Diesel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:58

SnicK_v_r

Zero

nedius004 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:55:
Ik ben nu lvl 7 en ga Dragoon zit op server Zodiark . Wie kan ik pmen voor een invite naar de guild mijn ingame naam is Vinn Diesel
Je kunt mij een berichtje in game sturen, dan regel ik je daarna een invite.
Sarah Kindred is mijn in game naam en ik ben iets te veel in game ;).

Mocht je mij niet kunnen bereiken omdat ik in een duty ben (dan lijk ik niet online te zijn), dan kun je Felinia Tohka ook een berichtje sturen, hij kan me in game iets makkelijker bereiken omdat we samen in enkele linkshells (chat kanalen) zitten. Of stuur me hier een PM als je in game bent en dan zoek ik je op ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SnicK_v_r op 24-11-2018 12:51 ]

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
(jarig!)
Ik vindt jullie niet ingame anders kan je mij pmen of aan friends list toevoegen dus mijn ingame naam Vinn Diesel
SnicK_v_r schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:08:
[...]

Je kunt mij een berichtje in game sturen, dan regel ik je daarna een invite.
Sarah Kindred is mijn in game naam en ik ben iets te veel in game ;).

Mocht je mij niet kunnen bereiken omdat ik in een duty ben (dan lijk ik niet online te zijn), dan kun je Felinia Tohka ook een berichtje sturen, hij kan me in game iets makkelijker bereiken omdat we samen in enkele linkshells (chat kanalen) zitten. Of stuur me hier een PM als je in game bent en dan zoek ik je op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
nedius004 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:26:
Ik vindt jullie niet ingame anders kan je mij pmen of aan friends list toevoegen dus mijn ingame naam Vinn Diesel
[...]
Ik kan je ingame niet vinden.
Je kan spelers alleen maar vinden als ze online zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
(jarig!)
Hier een code voor recruit a friend 79Z332SY
Ik zit in Dutch guild op Zodiark met 6-10 spelers online . Hoeveel zijn er online in de guild van tweakers

[ Voor 9% gewijzigd door nedius004 op 26-11-2018 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:26
Ik wilde deze game eigenlijk weer eens oppakken, maar dan op de PS4. Heb het jaren geleden gekocht en gespeeld op de PC. Erg tof, maar WoW heeft altijd wat meer op de voorgrond gestaan. Dat lijkt nu wel een beetje voorbij voor mij.

Maar goed, omdat ik las dat je tot lvl 35 een soort “trial” periode hebt dacht ik: da’s mooi, dan kan ik kijken of ik deze game (en een MMO in het algemeen) leuk vind op de PS4. Maar ik als ik inlog op mijn Square Enix account krijg ik de melding dat ik de game al heb (gespeeld) en dus geen recht meer heb op een trial periode? Klopt dit, of is dit te omzeilen?

Een ander account gebruiken lijkt ook niet te kunnen; deze staat vast in de PS4.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nedius004
(jarig!)
Nieuwe account maken en de trail op pc spelen .Je kan hem dan nog altijd kopen op je ps4 wanneer je de trail gespeeld hebt
Denman schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:50:
Ik wilde deze game eigenlijk weer eens oppakken, maar dan op de PS4. Heb het jaren geleden gekocht en gespeeld op de PC. Erg tof, maar WoW heeft altijd wat meer op de voorgrond gestaan. Dat lijkt nu wel een beetje voorbij voor mij.

Maar goed, omdat ik las dat je tot lvl 35 een soort “trial” periode hebt dacht ik: da’s mooi, dan kan ik kijken of ik deze game (en een MMO in het algemeen) leuk vind op de PS4. Maar ik als ik inlog op mijn Square Enix account krijg ik de melding dat ik de game al heb (gespeeld) en dus geen recht meer heb op een trial periode? Klopt dit, of is dit te omzeilen?

Een ander account gebruiken lijkt ook niet te kunnen; deze staat vast in de PS4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Denman schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:50:

Je account is inderdaad voorheen al actief geweest, dan vervalt de trial periode (de tot-level-35). Het lijkt er dus op dat je je PS4 aan dat account gekoppeld hebt (wat niet zo'n probleem is, want volgens mij is het vrij lastig om het te ontkoppelen... Kan het mis hebben verder). Maar omdat je ook nog geen PS4 key eraan verbonden hebt, lijkt de 96 uur aan gratis login daar dus niet voor te tellen (maar wel voor het PC account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelster
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 17:06
Dag allen, speel momenteel op de Zodiark server en zoek eigenlijk een plekje in een hopelijk bestaande 'Tweakers' FC. Bestaat het nog, en zo ja, is er nog een plekje vrij? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:04
Jelster schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:48:
Dag allen, speel momenteel op de Zodiark server en zoek eigenlijk een plekje in een hopelijk bestaande 'Tweakers' FC. Bestaat het nog, en zo ja, is er nog een plekje vrij? O+
Er bestaat een guild genaamd undutchables op die server met meer dan 80 leden. Misschien wat voor jou , of het Tweakers zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelster
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 17:06
Khalon schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:22:
[...]

Er bestaat een guild genaamd undutchables op die server met meer dan 80 leden. Misschien wat voor jou , of het Tweakers zijn weet ik niet.
Thx man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Tijdens mijn vakantie ben ik ook begonnen met FFXIV. Ik had ook ooit gespeeld (Bard), maar eigenlijk nooit heel verder gekomen. Vond het toen wel leuk maar het werd na een tijdje heel erg saai.

Maar ik moet zeggen dat ik in een lange tijd niet zoveel plezier heb gehad met een MMO. De story (nu ik het fatsoenlijk volg) is best wel aangenaam. Het zijn wel veel quests die je moet doen, maar het is super vet. In het begin heb ik die 30% extra XP ring quest gedaan en dit hielp al een stuk. De vorige keer liep ik qua levels heel erg achter op de story, dus dan ben zowaar aan het grinden om de juiste levels te krijgen voor de main story. Nu had ik dat totaal niet. De dungeons zijn en blijven ook leuk om te doen, vooral op level 50+ wordt het steeds beter.

Ook heb ik samen met iemand anders een Free Company gemaakt (op de server Odin). We willen eigenlijk proberen om mensen uit te nodigen die behoorlijk nieuw zijn in de game, zodat we gezamenlijk het e.e.a. kunnen leren.

Ben op dit moment level 54 en ben op level 50 begonnen met Red Mage. Het verschil kan ik echt merken met de andere "oudere" classes. Deze class is super mobile en plezierig om te spelen (was tot level 50).

Fashion Police screenshot (level 50): https://steamuserimages-a...B5D3E4242748CB7E6B8D48E7/

En zo zie ik er op dit moment uit: https://steamuserimages-a...B57E0EC173DC3F6D6CE7F98C/

Ook super dat je met die tomestones oudere gear kan kopen. Niet alleen voor te levelen maar ook voor de transmog :D.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
@Diigii Nog een Odinner *O*

M'n character staat in m'n signature, dus schiet me maar eens aan als je me online ziet (of stuur maar een friend request). Ik zit al wel in een FC (erg inactief, dat wel), maar aangezien ik er een huisje mee heb ga ik er niet uit :P

Als je verder eens hulp nodig hebt of iets, laat het gerust weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik lees dat Blue Mage zojuist vrijgegeven is, weer iets om naar uit te kijken :D . Ik heb er wel zin in, in ieder geval.

De afgelopen weken wat lopen slacken waardoor ik Heavensturn gemist heb. Ik had nog een poging gedaan om het te completen voordat ik naar werk moest, maar de fate spawnde maar niet. Ach ja, jammer dan. De rewards vond ik niet echt de moeite, het is alleen jammer van de achievement.

Verder wil ik toch kijken of ik een dezer dagen een groep kan krijgen voor Seiryu EX en moet ik Orbonne's nog eens door. Dit naast nog allerlei andere projecten, games en zut die ik wil doen. First world problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Grumpmeister schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:05:
Ik lees dat Blue Mage zojuist vrijgegeven is, weer iets om naar uit te kijken :D . Ik heb er wel zin in, in ieder geval.

De afgelopen weken wat lopen slacken waardoor ik Heavensturn gemist heb. Ik had nog een poging gedaan om het te completen voordat ik naar werk moest, maar de fate spawnde maar niet. Ach ja, jammer dan. De rewards vond ik niet echt de moeite, het is alleen jammer van de achievement.

Verder wil ik toch kijken of ik een dezer dagen een groep kan krijgen voor Seiryu EX en moet ik Orbonne's nog eens door. Dit naast nog allerlei andere projecten, games en zut die ik wil doen. First world problems.
Ik zal je ergens in de komende dagen even toevoegen! Ik dacht van de week nog laat ik Heavensturn maar doen, maar ik had wel geluk dan dat de fate spawnde.

Blue Mage lijkt mij inderdaad ook best cool :D. Ik hoorde wel dat die maar max. level 50 kan worden, dat is wel wennen dan. Ben erg benieuwd wat ze met deze class willen gaan doen en of die straks naar level 70 (of misschien 80 met de nieuwe expansion?) geleveld kan worden.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Ik heb al een maand of 2-3 niet meer gespeeld. Twijfel een beetje of ik het weer eens op moet pakken of er definitief mee moet kappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Blue mage terrorist aanval ,,, alleen werkt die dan niet op mensen maar beter gaan ze het patche zodat je het niet kan afspelen zonder enemy om je heen.
[YouTube: FINAL FANTASY XIV Blue Mage self-destruct]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 06:50:
Blue mage terrorist aanval ,,, alleen werkt die dan niet op mensen maar beter gaan ze het patche zodat je het niet kan afspelen zonder enemy om je heen.
Overigens maar een matige aanval imo =p visueel bedoel ik dan. Het is je final move om het zo te zeggen en dan zie je alleen wat blauwe diamantjes om je heen. zou toffer zijn als je helemaal nuclear gloeit ofzo en dan expodeert haha.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 06:50:
Ach joh, dit is harmless fun. Zeker vergeleken met de Living Bomb shenanigans die ik in WoW in Ironforge uit heb gehaald. Samen met een guildie hadden we toen de bank en AH opgeblazen, en daar deed het wel damage bij anderen (dus als resultaat maar enkele mensen die het wisten te overleven).
Mugwump schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:37:
Ik heb al een maand of 2-3 niet meer gespeeld. Twijfel een beetje of ik het weer eens op moet pakken of er definitief mee moet kappen.
Als je twijfelt, gewoon even laten voor wat het is. Je kan altijd tegen Shadowbringers het nog oppakken als je er zin in hebt en dan ook even catch-up doen met de story zodat het er nog vers in zit :)
Diigii schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:07:
[...]

Ik zal je ergens in de komende dagen even toevoegen! Ik dacht van de week nog laat ik Heavensturn maar doen, maar ik had wel geluk dan dat de fate spawnde.

Blue Mage lijkt mij inderdaad ook best cool :D. Ik hoorde wel dat die maar max. level 50 kan worden, dat is wel wennen dan. Ben erg benieuwd wat ze met deze class willen gaan doen en of die straks naar level 70 (of misschien 80 met de nieuwe expansion?) geleveld kan worden.
Zie het wel verschijnen dan :)

Ik heb BLU een stukje geleveld gisteren, maar had niet echt de tijd ervoor vanwege bezoek. Paar skills kunnen pakken, en dan binnenkort het wat doorzetten. Mogelijk dit weekend aangezien er nog bonus exp voor de Chocobo bij zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Grumpmeister schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:58:
Als je twijfelt, gewoon even laten voor wat het is. Je kan altijd tegen Shadowbringers het nog oppakken als je er zin in hebt en dan ook even catch-up doen met de story zodat het er nog vers in zit :)
Ja, heb ook nog een aantal andere games die ik elke dag wel even kort speel, dus niet heel veel gametijd over op het moment. Al is BLU natuurlijk wel tof om te doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Mugwump schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:18:
[...]

Ja, heb ook nog een aantal andere games die ik elke dag wel even kort speel, dus niet heel veel gametijd over op het moment. Al is BLU natuurlijk wel tof om te doen. :P
Ik ken het, ik blijf wel subbed maar ik speel het ook in zo'n golfbeweging. Tussendoor probeer ik nog speedruns te leren, wat games casual te spelen, etc. Etc. En dan moet ik ook aandacht aan m'n vrouw en hond geven (al speelt m'n vrouw nu ook). Dus hardcore doorspelen zit er niet in.

Dan kan je dus net zo goed met ShB weer starten, dan knaagt het nu in ieder geval niet dat je MOET spelen. Dat is ook iets wat de producer altijd zegt, neem ook lekker je tijd voor andere games. Dit hoeft niet het enige te zijn wat je doet. :P

Pagina: 1 ... 82 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet