Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
TeraMyre schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:05:
[...]

En zelf voor world first gaat dit niet eens op. Namelijk de world first Bahamut Ultimate is gecleared met DRK. Waarop de vraag kwam:

"Why did you play DRK in this fight? Dark Mind? TBN?"

"I like playing DRK, it's fun" :P

Edit:
Ik ben trouwens nu online en denk dat men mij niet kon vinden, omdat je voor de player search 1 online moet zijn en 2 op dezelfde server zo lijkt het
Toch prachtig dat dat mogelijk is? :D

Gewoon spelen wat je leuk vind, er zullen wel wat groepen elitist genoeg zijn om sommige classes niet mee te nemen, maar dat zijn vaak figuren die de raid nog steeds niet gecleared hebben en vast zitten. Maar dat ligt echt niet aan de class composition ;)

Ik ben aanbeland bij de laatste hordes van m'n Stormblood Relic; m'n wapen en chest zijn +2, de rest van de gear +1. Dus ik heb nog (give or take) 1200 Protean Crystals nodig (ik heb er nog 397), en daarna een set aan Anemos Crystals (750 in totaal) en de 3 Pazuzu Feathers... Tenzij ik voor het wapen ook nog extra Anemos Crystals nodig heb. Op zich is het allemaal prima te doen, de NM trein dendert lekker door Eureka, maar ik moet nog een paar levels hebben voordat ik drops kan krijgen van Pazuzu. Gisteren tot lvl 15 gekomen, dus vandaag / morgen even naar de challenge log kijken (hier krijg je best veel exp van, ik verwacht dat ik tot lvl 17,5 ong. kan komen ermee). Daarna dus nog 1,5 levels aan notorious monster slachten en dan kan ik Pazuzu Feathers verzamelen. Alles wat ik extra krijg is mooi meegenomen, want andere classes zijn ook op deze manier te gearen. Alleen moet ik die wel eerst op lvl 70 krijgen... :X

Over een paar weken (?) komt de uitbreiding op de relic, dus ik wil sowieso even current geweest zijn. Dan kan ik daarna lekker met een actievere trein mee stormen naar de volgende relic stap.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45

SnicK_v_r

Zero

Grumpmeister schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:15:
Ik ben aanbeland bij de laatste hordes van m'n Stormblood Relic; m'n wapen en chest zijn +2, de rest van de gear +1. Dus ik heb nog (give or take) 1200 Protean Crystals nodig (ik heb er nog 397), en daarna een set aan Anemos Crystals (750 in totaal) en de 3 Pazuzu Feathers... Tenzij ik voor het wapen ook nog extra Anemos Crystals nodig heb.
Voor het wapen heb je gelukkig geen Anemos Crystals nodig, alleen maar de 3 Pazuzu Feathers.
Welke je met één Gold completion van Pazuzu binnen hebt. Dus die is lekker makkelijk.

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
SnicK_v_r schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:53:
[...]

Voor het wapen heb je gelukkig geen Anemos Crystals nodig, alleen maar de 3 Pazuzu Feathers.
Welke je met één Gold completion van Pazuzu binnen hebt. Dus die is lekker makkelijk.
Prima te doen dan :)

Vind de snelheid van de Anemos Crystals ook wel ok, zeker als de hogere level NM's gedaan worden. Daarnaast gewoon een stream aan hebben voor een beetje afleiding (vanaf vandaag het WK aan hebben, volgende week SGDQ). Volgens mij zit ik nu ook in het bereik van alle NM's die opgepakt worden tijdens Eureka, behalve Fafnir. Maar die zal ook geen probleem meer zijn na het afronden van de challenge logs. Zodra m'n relic gear klaar is ga ik ook eens naar andere upgrades kijken. Volgens mij heb ik meer dan genoeg tomestones om al wat accessoires te halen, en dan kan ik met een gerust hart de 4.2 - 4.3 content doen.

Uiteindelijk wil ik ook nog een paar classes naar 60+ krijgen, met name met oog op Heaven-on-High. Mogelijk daarmee leuk te levelen voor damage classes (voordat het te veel een grind wordt zoals PoD). Ik denk dat ik Warrior / Dark Knight nog op pak binnen normale instances, en healers ook wel. Dan blijf ik wel een beetje bij met de gear :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
TeraMyre schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:05:
[...]

En zelf voor world first gaat dit niet eens op. Namelijk de world first Bahamut Ultimate is gecleared met DRK. Waarop de vraag kwam:

"Why did you play DRK in this fight? Dark Mind? TBN?"

"I like playing DRK, it's fun" :P

Edit:
Ik ben trouwens nu online en denk dat men mij niet kon vinden, omdat je voor de player search 1 online moet zijn en 2 op dezelfde server zo lijkt het
Ik zit overigens dus ook op Phoenix. Voeg "Rei Ogami" toe ;) wellicht kunnen we eens wat samen doen.

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Afgelopen weekend m'n SB Relic afgerond en gisteren eens gekeken naar andere classes. Het levelen tussen 50 en 60 is wel flink versneld. Op m'n Machinist eens 2x Dusk Vigil gedaan, en in combinatie van 2x de HW dailies van begin 51 naar 53 gegaan. Mogelijk dus eens al m'n off-classes naar een hoger niveau tillen :)

En ik moet nog steeds de story quests eens doen van 4.2 en 4.3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:05

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Grumpmeister schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:29:
Afgelopen weekend m'n SB Relic afgerond en gisteren eens gekeken naar andere classes. Het levelen tussen 50 en 60 is wel flink versneld. Op m'n Machinist eens 2x Dusk Vigil gedaan, en in combinatie van 2x de HW dailies van begin 51 naar 53 gegaan. Mogelijk dus eens al m'n off-classes naar een hoger niveau tillen :)

En ik moet nog steeds de story quests eens doen van 4.2 en 4.3...
Goed bezig! :) Ik ben ondertussen met m'n warrior in de Ruby Sea aangekomen. Ik moet eerlijk zeggen: SB heeft (tot nu toe) een erg toffe verhaallijn en setting! Ik ben benieuwd wat me in Othard te wachten staat.

Ondertussen sta ik ook altijd voor het dilemma: focusen op deze warrior, of stiekem ook nog mijn SCH verder levelen en evt. een DPS job beginnen. Keukes, keuzes..

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:59
Thrace Grumble schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:42:
[...]

Goed bezig! :) Ik ben ondertussen met m'n warrior in de Ruby Sea aangekomen. Ik moet eerlijk zeggen: SB heeft (tot nu toe) een erg toffe verhaallijn en setting! Ik ben benieuwd wat me in Othard te wachten staat.
SB is inderdaad veel boeiender dan HW.
Ondertussen sta ik ook altijd voor het dilemma: focusen op deze warrior, of stiekem ook nog mijn SCH verder levelen en evt. een DPS job beginnen. Keukes, keuzes..
Als je geen zin hebt om op queues te wachten, dan zou ik gewoon WAR aanraden. Healers gaan vaak ook nog wel, maar voor DPS is het niet zelden 15+ minuten queuen voor iets simpels als roulettes als je gewoon solo in de queue gaat staan.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:37
Ik kom nogal wat wisselende verhalen tegen over Heavensward. Hoeveel uur moet ik rekenen voor de main story quests in dat deel? Is het inderdaad boeiender dan Stormblood (aldus reddit)? Zijn de queues nog steeds traag voor HW dungeons (stond ook op reddit)?

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 19-06-2018 02:09 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-07 09:21
Moguh iedereen, na een tijdje lurken hier kwam ik deze thread tegen en nu toch maar een accountje aangemaakt!

@sdk1985 hoeveel uur het is heb ik geen idee van, maar ik vond HW inderdaad een stuk boeiender dan SB, maar SB vind ik alsnog erg leuk haha. Ik ben begonnen in 3.4, misschien dat dat mijn beeld beïnvloed. Queues zijn naar mijn idee niet zo 'n ramp, maar speel whm xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

sdk1985 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 02:05:
Ik kom nogal wat wisselende verhalen tegen over Heavensward. Hoeveel uur moet ik rekenen voor de main story quests in dat deel? Is het inderdaad boeiender dan Stormblood (aldus reddit)? Zijn de queues nog steeds traag voor HW dungeons (stond ook op reddit)?
Ik ben nu voorin SB, maar tot nu toe spreekt deze setting en manier van storytelling mij meer aan dan HW. HW was al tof, maar SB dus nog meer! :)
Hoe lang je over de content doet zou ik zo niet meer weten, voor mij is dit ook helemaal niet belangrijk. Het gaat mij bij FFXIV dan ook meer om de weg naar de endgame toe, dan het zo snel mogelijk zelf lvl 70 behalen en dan de endgame raids doen.

Het duurt sowieso wel ff voordat je door ARR heen bent ;)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:26
Ik heb jaren geleden ARR gespeeld (ik zou niet eens meer weten welke patch-versie), maar heb gisteren besloten om mijn account weer eens te activeren. Ben heel benieuwd naar de nieuwe content :) Ik twijfel alleen nog ik ik eerst PLD of eerst SMN ga levelen.

*edit*
Ik zie dat mijn laatste berichten in dit topic uit februari 2014 zijn, dus dat wordt vier jaar aan gameplay inhalen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Rob Krauts op 19-06-2018 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Het topic komt weer tot leven *O*
@Rob Krauts Welkom terug dan :D
@sdk1985 HW vond ik op zich een prima verhaal, het grootste probleem is het stukje tussen ARR en HW in. Daar zaten enkele patches aan flink wat quests in waar je je doorheen moet werken, en dat is een langzamer stuk van het levelen. Het is in ieder geval goed merkbaar dat het niveau van storytelling, etc. beter wordt met de expansions, ook al zitten er in SB ook genoeg clichés :P

Oh, en qua queue times, volgens mij valt het wel mee? Met m'n DPS classes zit ik ong. 10-15 minuten in de queue voor HW dungeons. Die tijd weet ik wel te vullen, dus echt storend vind ik het niet. Healer en tank zijn zo goed als instant daar.

Gisteren niet heel veel kunnen doen, wel weer een level gestegen met Machinist door een dungeon roulette, dus die zit op 54. Mogelijk even een catch-up doen met m'n Bard om zoveel mogelijk de gear te delen en niet onnodig veel gear mee te moeten dragen. M'n Bard zit op 51 (randje 52), dus die is ook zo bij :). En dan aankomend weekend maar eens de story bijwerken... M'n PLD heeft door Eureka nu vrij redelijke gear (alleen wil ik het nog niet echt melden want het krijgt binnenkort (met 4.36?) weer een upgrade), dus ik zou qua ilvl in ieder geval bij moeten zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Grumpmeister op 19-06-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 12:54
Wie weet betekent dat ook meer activiteit in de CWLS. Mocht daar interesse voor zijn ben ik daar de meeste avonden wel voor beschikbaar dus stuur gerust een DM. Mensen op Phoenix mogen me ook ingame benaderen. Scheelt weer onnodig crossworld geregel.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Zal vanavond eens een DM sturen als ik er nog aan denk. ;)
M'n BLM begint langzaam vol te lopen met iLvl 370 gear. Binnenkort ook nog maar eens het laatste stukje Astrologian naar 70 doen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Grumpmeister schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:14:
Het topic komt weer tot leven *O*
@Rob Krauts Welkom terug dan :D
@sdk1985 HW vond ik op zich een prima verhaal, het grootste probleem is het stukje tussen ARR en HW in. Daar zaten enkele patches aan flink wat quests in waar je je doorheen moet werken, en dat is een langzamer stuk van het levelen. Het is in ieder geval goed merkbaar dat het niveau van storytelling, etc. beter wordt met de expansions, ook al zitten er in SB ook genoeg clichés :P

Oh, en qua queue times, volgens mij valt het wel mee? Met m'n DPS classes zit ik ong. 10-15 minuten in de queue voor HW dungeons. Die tijd weet ik wel te vullen, dus echt storend vind ik het niet. Healer en tank zijn zo goed als instant daar.
Oh dat is heel wat anders dan ik op de forums tegen kwam. Die 10-15 minuten is geen probleem zeker niet wanneer je bedenkt dat ik als tank samen met een healer speel :P.

AAR zal ik vrijwel zeker gaan skippen puur omdat het content is waar ik geen plezier aan beleef. Nu ben ik mij ervan bewust dat je bij een MMO vaak even moet investeren voor het leuk wordt maar daar zit wel een grens aan. Als ik zie hoeveel tijd ik er nu heb ingestopt en vervolgens het aantal quests dan komt dat gewoon niet uit. Dan zit ik over 6 maanden nog ergens in het story. Wat an sich niet erg zou zijn, mits het leuke content is. Maar dat is het voor mij niet. Het zijn tot heden echt fetch quests zoals in WoW voor de burning legion, dus nog voor 2007. Dat is voor mij een te hoog 'been there done that' gehalte in combinatie met het feit dat ik toen gewoon veel en veel meer tijd had om te gamen.

De classes en dungeons vind ik tot heden leuk, de eerste drie heb ik zeker elk minstens 5 keer gedaan. Ik heb overigens een level 30 maurader, 24 gladiator en 11 arcanist. Wat dat betreft is het jammer dat ik de level 24 dungeon niet meteen in kan en dan toch weer geforceerd wordt de story te volgen. Maar daarom koop ik waarschijnlijk het story skip potion (of ik stop er helemaal mee). Is alleen even de vraag of ik HW dan ook meteen oversla. Het levelskip potion hoef ik niet, dungeon levelen vind ik prima.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu in 2018 begon de mmo itch toch weer te jeuken. Volgens steam zijn er 300 tot 500 in-game dus die game lijkt uitgestorven. dus na wat googlen kwam ik op FFO :*) . De insteek is casual. Af en toe een dungeon zal voorlopig volstaan. Had het met een paar vrienden willen doen maar twee stopten meteen met de trail toen bleek dat het per maand betaald was en 1tje vond het begin saai en heeft WoW weer geactiveerd :F . Vriendinlief doet nog wel mee :+ . Maar het moet geen game worden die je 40 uur per week moet spelen om ergens te komen want dat is gewoon niet mogelijk.

[ Voor 74% gewijzigd door sdk1985 op 19-06-2018 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

sdk1985 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:00:
[...]

Oh dat is heel wat anders dan ik op de forums tegen kwam. Die 10-15 minuten is geen probleem zeker niet wanneer je bedenkt dat ik als tank samen met een healer speel :P.

AAR zal ik vrijwel zeker gaan skippen puur omdat het content is waar ik geen plezier aan beleef. Nu ben ik mij ervan bewust dat je bij een MMO vaak even moet investeren voor het leuk wordt maar daar zit wel een grens aan. Als ik zie hoeveel tijd ik er nu heb ingestopt en vervolgens het aantal quests dan komt dat gewoon niet uit. Dan zit ik over 6 maanden nog ergens in het story. Wat an sich niet erg zou zijn, mits het leuke content is. Maar dat is het voor mij niet. Het zijn tot heden echt fetch quests zoals in WoW voor de burning legion, dus nog voor 2007. Dat is voor mij een te hoog 'been there done that' gehalte in combinatie met het feit dat ik toen gewoon veel en veel meer tijd had om te gamen.

De classes en dungeons vind ik tot heden leuk, de eerste drie heb ik zeker elk minstens 5 keer gedaan. Ik heb overigens een level 30 maurader, 24 gladiator en 11 arcanist. Wat dat betreft is het jammer dat ik de level 24 dungeon niet meteen in kan en dan toch weer geforceerd wordt de story te volgen. Maar daarom koop ik waarschijnlijk het story skip potion (of ik stop er helemaal mee). Is alleen even de vraag of ik HW dan ook meteen oversla. Het levelskip potion hoef ik niet, dungeon levelen vind ik prima.
Hier stopte ik met lezen.... ;)

Serieus, de hele kracht van FFXIV is de story, je mist zo ontzettend veel als je ook maar ARR overslaat. Doe. Het. Niet. Ook al is het alleen maar om je class te leren, maar ook voornamelijk voor de story wil je dit niet doen. FFXIV is echt een andere game dan alle andere MMO’s, je wilt de story niet missen.

Ik denk dat je puur tot nu toe te veel sidequests hebt gedaan, ARR kan je volgens mij nu al volledig doorlevelen met de mainstory. Focus daarop.

[ Voor 3% gewijzigd door Thrace Grumble op 19-06-2018 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Wat je zegt is zeker waar, maar enige nuance kan ook.
Die ARR patch 2.1 t/m 2.55 zijn toch wel aardig langdradig .. zelf heb ik nu 2x in m'n leven de main quests doorlopen en ook de 2e keer, toen ik mij voornam WEL het verhaal te volgen tussen 2.1-2.55 was ik het toch al snel zat. De stortvloed aan de cut scenes en inhoudloze quests.. wat mij tegenstond.
Je hebt 2 uurtjes om te gamen zit je eigenlijk alleen maar cut scenes te kijken of van A naar B te teleporteren, heb je misschien 2 Quests af.. dat dus vervolgens nog x120 (ongeveer) is 240uur.. actie-loos...

Als ik daar een potion voor kon kopen (als ik dat had geweten) had ik dat wellicht ook gedaan. Maar vanaf Heavensward wordt het wel beter. Dan ga je het ook vanzelf weer volgen. Ook de cut scenes zijn veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Sidequests heb ik niet gedaan hoor. Om precies te zijn ben ik bij Sylphish Concerns (l23) en voor dit weekend was ik bij The Scions of the Seventh Dawn (Quest) (l17). De lijst is lang en staat hier: https://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Main_Scenario_Quests. Mogelijk is er een wat romatisch beeld bij content die lang geleden is gespeeld? Er staan een paar mannetjes ongeanimeerd in een scherm. Vervolgens komen er enorme lappen droge tekst zonder voice acting. Soms zijn er wat hand of mond bewegingen en daar blijft het bij voor 90% van de cutscene's. Op youtube staan de cutscene's en dit is een beetje hoe het gaat:

edit: Heb blijkbaar al 6 uur en 23 minuten cutscene's gehad. Video1 is 8 uur en video2 is 11 uur dus zit op pak hem beet 30%.

Het gaat mij overigens ook helemaal niet om meteen op level 70 mee te kunnen draaien. Ik heb gewoon geen zin in een combinatie van fetch quests met het doorclicken van tekst. Als ik nu de level 24 en 28 dungeon wil doen, waar ik met level 30 al in zou kunnen, dan moet ik eerst 29 quests doen. Dat is wat tegensteekt. Dat zal ook de reden zijn dat de story skip potions bestaan. Het hele verhaal is overigens in de Inn terug te kijken inclusief cutscene's via een boek dus je hoeft zelfs niets te missen.

Maar goed het mooie van een grote MMO is dat iedereen het, tot zekere hoogte, op zijn of haar manier kan spelen. Dus als iemand fan is van het tekst dan vind ik dat helemaal prima, alleen dat valt niet onder mijn definitie van een leuke tijdsbesteding. Als ik behoefte heb aan een spannend verhaal dan pak ik er wel een tv serie bij.
CT schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:30:
Wat je zegt is zeker waar, maar enige nuance kan ook.
Die ARR patch 2.1 t/m 2.55 zijn toch wel aardig langdradig .. zelf heb ik nu 2x in m'n leven de main quests doorlopen en ook de 2e keer, toen ik mij voornam WEL het verhaal te volgen tussen 2.1-2.55 was ik het toch al snel zat. De stortvloed aan de cut scenes en inhoudloze quests.. wat mij tegenstond.
Je hebt 2 uurtjes om te gamen zit je eigenlijk alleen maar cut scenes te kijken of van A naar B te teleporteren, heb je misschien 2 Quests af.. dat dus vervolgens nog x120 (ongeveer) is 240uur.. actie-loos...

Als ik daar een potion voor kon kopen (als ik dat had geweten) had ik dat wellicht ook gedaan. Maar vanaf Heavensward wordt het wel beter. Dan ga je het ook vanzelf weer volgen. Ook de cut scenes zijn veel mooier.
Dat is precies hoe ik het ervaar. Nu heb ik er twee keer een hele zaterdag voor uitgetrokken maar als ik normaal 4 uurtjes te tijd heb dan is de verhouding zoek. Mocht je de hele endgame beu zijn en je in de lore willen verdiepen dan kun je achteraf altijd nog via de Inn alles terug lezen of een extra character aanmaken.

Denk dat ook belangrijk is te realiseren dat niet iedereen dezelfde perceptie van tijd heeft. Zo hoorde ik dat we 'zo' bij elkaar zouden komen toen bleek dat mijn vriendin in een andere startzone werd gedumpt. Dat duurde echter 12 uur. Dat vond ik achteraf 8-10 uur te lang :9 . Tijdens mijn studenten tijd had ik zelf ook 40 uur per week om te gamen, dan kijk je er heel anders naar.

[ Voor 65% gewijzigd door sdk1985 op 19-06-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
sdk1985 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:13:
Sidequests heb ik niet gedaan hoor. Om precies te zijn ben ik bij Sylphish Concerns (l23) en voor dit weekend was ik bij The Scions of the Seventh Dawn (Quest) (l17). De lijst is lang en staat hier: https://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Main_Scenario_Quests. Mogelijk is er een wat romatisch beeld bij content die lang geleden is gespeeld? Er staan een paar mannetjes ongeanimeerd in een scherm. Vervolgens komen er enorme lappen droge tekst zonder voice acting. Soms zijn er wat hand of mond bewegingen en daar blijft het bij voor 90% van de cutscene's. Op youtube staan de cutscene's en dit is een beetje hoe het gaat:
[video]
edit: Heb blijkbaar al 6 uur en 23 minuten cutscene's gehad. Video1 is 8 uur en video2 is 11 uur dus zit op pak hem beet 30%.

Het gaat mij overigens ook helemaal niet om meteen op level 70 mee te kunnen draaien. Ik heb gewoon geen zin in een combinatie van fetch quests met het doorclicken van tekst. Als ik nu de level 24 en 28 dungeon wil doen, waar ik met level 30 al in zou kunnen, dan moet ik eerst 29 quests doen. Dat is wat tegensteekt. Dat zal ook de reden zijn dat de story skip potions bestaan. Het hele verhaal is overigens in de Inn terug te kijken inclusief cutscene's via een boek dus je hoeft zelfs niets te missen.

Maar goed het mooie van een grote MMO is dat iedereen het, tot zekere hoogte, op zijn of haar manier kan spelen. Dus als iemand fan is van het tekst dan vind ik dat helemaal prima, alleen dat valt niet onder mijn definitie van een leuke tijdsbesteding. Als ik behoefte heb aan een spannend verhaal dan pak ik er wel een tv serie bij.

[...]

Dat is precies hoe ik het ervaar. Nu heb ik er twee keer een hele zaterdag voor uitgetrokken maar als ik normaal 4 uurtjes te tijd heb dan is de verhouding zoek. Mocht je de hele endgame beu zijn en je in de lore willen verdiepen dan kun je achteraf altijd nog via de Inn alles terug lezen of een extra character aanmaken.

Denk dat ook belangrijk is te realiseren dat niet iedereen dezelfde perceptie van tijd heeft. Zo hoorde ik dat we 'zo' bij elkaar zouden komen toen bleek dat mijn vriendin in een andere startzone werd gedumpt. Dat duurde echter 12 uur. Dat vond ik achteraf 8-10 uur te lang :9 . Tijdens mijn studenten tijd had ik zelf ook 40 uur per week om te gamen, dan kijk je er heel anders naar.
Ik kan het ergens wel begrijpen. Het verhaal naar 50 introduceert je met de wereld, de verschillende beast tribes met een rode draad mbt de primals. Maar er zitten wat momenten in waarbij het nogal irritant wordt, bijv. dat je net in de Waking Sands bent geweest, naar ergens anders wordt gestuurd (met een Destination marker). En als je daar aankomt of je even terug kan komen want Minfillia wilt je spreken.

Zoals Hans Teeuwen dat zo mooi bracht: "Ja, daar kom ik godverdomme net vandaan!".

In Heavensward gebeurt meer en wat vlugger achter elkaar, wat logisch is want ze moesten het Heavensward verhaal in de 10 levels van 50 naar 60 proppen. De quests tussen base Heavensward en Stormblood waren ook wel de moeite waard, want het verhaal wordt afgerond en er wordt een aanloop naar Stormblood genomen.

Maar, het probleem wat je aankaart is een bekend probleem en er wordt gedacht over een oplossing bij de ontwikkelaars. Het feit dat de ze het levelen op lagere niveaus versneld hebben zorgt ervoor dat je flink op het verhaal uit loopt, waardoor je al gauw op een te hoog level zit. Tijdens de live letter tijdens de E3 was dan ook een vraag of de story wat compacter kan worden voor die levels, want het is gewoon een flinke pil om doorheen te zetten voor nieuwe spelers.

Bij een story skip ga je wel veel missen, maar momenteel lijk je het toch niet echt te lezen. De vraag is dan wel in hoe verre het spel blijft hangen bij je, ook als je een story skip gebruikt. Je valt in een nieuwe zone / expansion (dat kan dus Heavensward of Stormblood zijn, afhankelijk van wat je wilt skippen), maar zonder enige indicatie waarom. Mogelijk is het geen probleem voor je hoor, maar die nuance geeft het net wat extra kracht.

In Heavensward en Stormblood zal je om de 2 levels door de main story een nieuwe dungeon unlocken, en per 'patch' aan story (dus buiten het originele levelproces om) zijn er ook dungeons (bij HW 1 per keer via quests, de ander is los te unlocken op lvl 60) en primals die beschikbaar komen. Die dungeons ben ik momenteel ook nog mee bezig om m'n off-classes dus naar een hoger level te tillen en ik blijf ze wel leuk vinden. Stukken leuker dan de oude dungeons als Tam-tara, etc.

Als je een story skip doet, dan raad ik wel even aan om een recap te bekijken op youtube zodat je een idee hebt wat er in grote lijnen plaats heeft gevonden.

Edit: En daar komt nog bij dat als je voor de dungeons speelt, je bij een skip naar begin Heavensward al direct 31 dungeons vrij hebt gespeeld (ik weet niet of je nog unlock quests uit moet voeren dan), 27 trials (veelal primal fights, waarbij er sommige 2-3 difficulties hebben die apart mee tellen (de sub-50 story primals hebben een normale, hard en extreme editie, de post-50 primals alleen hard en extreme)). 13 8-man raid battles in de Coil of Bahamut (vaak wat trash pulls, soms een sub-boss en dan 1 bossfight) en alle 3 de Crystal Tower Alliance raids (dit zijn relatief makkelijke raids voor 24 man waar je gewoon voor kan queuen).

Je gaat dus genoeg te proberen hebben op dat moment :)

[ Voor 6% gewijzigd door Grumpmeister op 20-06-2018 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ik blijf erbij: een story skip is zonde en zou je niet moeten willen. Er gebeurt zoveel, er worden zo veel verbanden gelegd, zoveel historie uit de doelen gedaan en ook binding met karakters gelegd. De story is een essentieel onderdeel van een storydriven MMO als FFXIV, als je hier niet in geïnteresseerd bent kan je net zo goed een van je eerdere MMOs spelen.

My 2 cents, iedereen het recht op zijn eigen mening though d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Thrace Grumble schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:44:
Ik blijf erbij: een story skip is zonde en zou je niet moeten willen. Er gebeurt zoveel, er worden zo veel verbanden gelegd, zoveel historie uit de doelen gedaan en ook binding met karakters gelegd. De story is een essentieel onderdeel van een storydriven MMO als FFXIV, als je hier niet in geïnteresseerd bent kan je net zo goed een van je eerdere MMOs spelen.

My 2 cents, iedereen het recht op zijn eigen mening though d:)b
Daar ben ik het ook zeker mee eens, Final Fantasy over het algemeen draait om het verhaal en daarom verlies je de nuance waarom je naar Ishgard gaat, de aanzet tot Stormblood, etc. Maar ik snap het pijnpunt dat het verhaal in ARR erg langzaam gaat terwijl het levelen versneld is ook goed. Hopelijk weten ze dit ergens wel aan te pakken, zonder dus het verhaal te verliezen het wel wat minder bloated te maken.

De enige situatie waarin ik een story skip aan zou raden is als je een alt maakt (op evt. een andere server). Maar een alt aanmaken is vrij uitzonderlijk...

Gisteren in ieder geval m'n Bard naar lvl 53, randje 54 gekregen door een paar dungeons. Zit dus bijna op hetzelfde niveau als m'n MCH en met beide ben ik door de lvl 53 dungeon aan het lopen voor de gear, zodat ik op 55 op een fatsoenlijk niveau zit. Met BRD heb ik zo nu en dan geen idee wat ik aan het doen ben. Ik heb zo nog niet echt een idee wanneer ik welke song het beste kan gebruiken (ik kan iig 100% uptime hebben, Wanderers Minuet gebruik ik vooral op bosses). Foe's Requiem draint wel erg veel mana, dus wanneer kan die het beste geactiveerd worden? Etc.

Toch krijg ik commendations (als dps dus), dus ik zal vast iets goed doen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Grumpmeister schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:00:
[...]

Daar ben ik het ook zeker mee eens, Final Fantasy over het algemeen draait om het verhaal en daarom verlies je de nuance waarom je naar Ishgard gaat, de aanzet tot Stormblood, etc. Maar ik snap het pijnpunt dat het verhaal in ARR erg langzaam gaat terwijl het levelen versneld is ook goed. Hopelijk weten ze dit ergens wel aan te pakken, zonder dus het verhaal te verliezen het wel wat minder bloated te maken.

De enige situatie waarin ik een story skip aan zou raden is als je een alt maakt (op evt. een andere server). Maar een alt aanmaken is vrij uitzonderlijk...

Gisteren in ieder geval m'n Bard naar lvl 53, randje 54 gekregen door een paar dungeons. Zit dus bijna op hetzelfde niveau als m'n MCH en met beide ben ik door de lvl 53 dungeon aan het lopen voor de gear, zodat ik op 55 op een fatsoenlijk niveau zit. Met BRD heb ik zo nu en dan geen idee wat ik aan het doen ben. Ik heb zo nog niet echt een idee wanneer ik welke song het beste kan gebruiken (ik kan iig 100% uptime hebben, Wanderers Minuet gebruik ik vooral op bosses). Foe's Requiem draint wel erg veel mana, dus wanneer kan die het beste geactiveerd worden? Etc.

Over de BRD mechanics kan ik je helaas niet helpen. Over de commendations: je blijft waarschijnlijk tot het laatst in de dungeon, dan ben jij nog de enige waar ze een commendation aan kunnen geven ;) O-) >:) :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Thrace Grumble schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:21:
[...]

Over de BRD mechanics kan ik je helaas niet helpen. Over de commendations: je blijft waarschijnlijk tot het laatst in de dungeon, dan ben jij nog de enige waar ze een commendation aan kunnen geven ;) O-) >:) :(:)
Dat kan natuurlijk ook, stukje bij beetje kom ik dichter bij de Parade Chocobo (volgens mij hoef ik nog 'maar' 2000 commendations :X ).

Gaat normaliter wel hard als tank / healer, gelukkig moet ik daar nog bijna alles van naar 70 brengen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Grumpmeister schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:00:
[...]

Geen Bard expert, maar dit is hoe ik het zelf doe in elk geval.
Songs duren 30 seconden, hebben een 80 seconden cooldown. Je houdt dus 10 seconden over.
Ideale rotatie is dit:
Bosses: The Wanderer’s Minuet (30s) -> Mage’s Ballad (30s) -> Army’s Paeon (~20s)
Trash pulls: Mage’s Ballad (30s) -> Army’s Paeon (30s) -> Wanderer’s Minuet (~20s)

Foe Requiem is het beste te gebruiken wanneer je MP vol is. Is over het algemeen de eerste skill in m'n opener voor bosses. De opener is over het algemeen het moment van burst damage omdat iedereen daar ook damage buffs gaat gebruiken voor zover dat van toepassing is. Foe Requiem helpt die damage nog een extra handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
MokonaNL schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:05:
[...]

Geen Bard expert, maar dit is hoe ik het zelf doe in elk geval.
Songs duren 30 seconden, hebben een 80 seconden cooldown. Je houdt dus 10 seconden over.
Ideale rotatie is dit:
Bosses: The Wanderer’s Minuet (30s) -> Mage’s Ballad (30s) -> Army’s Paeon (~20s)
Trash pulls: Mage’s Ballad (30s) -> Army’s Paeon (30s) -> Wanderer’s Minuet (~20s)

Foe Requiem is het beste te gebruiken wanneer je MP vol is. Is over het algemeen de eerste skill in m'n opener voor bosses. De opener is over het algemeen het moment van burst damage omdat iedereen daar ook damage buffs gaat gebruiken voor zover dat van toepassing is. Foe Requiem helpt die damage nog een extra handje.
Ja, precies. Dat lijkt wel een beetje op mijn 'rotatie'. Al verknal ik zo nu en dan dat ik eerst een song start en daarna 1,5 seconden Foe's Requiem nog moet casten. Straight shot vuur ik daarna af zonder proc om in ieder geval de crit buff actief te hebben, DoT's en Bloodletter erachteraan en dan Heavy Shots tot een proc (bijv. 3 stacks van Wanderer's Minuet of Straighter Shot). Bij Straighter Shot gooi ik ook Barrage erop als ik 'm kan gebruiken, toch wel een burst van ong. 1200 damage (op lvl 53 wel redelijk volgens mij).

Omdat het zo'n priority systeem is, is het voor mij nog makkelijk om een song te vergeten, of DoTs te lang niet actief te hebben, etc. Maar dat is gewenning, denk ik. Het helpt natuurlijk niet dat ik tegelijkertijd ook MCH aan het oefenen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Grumpmeister schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:49:
[...]

Ik kan het ergens wel begrijpen. Het verhaal naar 50 introduceert je met de wereld, de verschillende beast tribes met een rode draad mbt de primals. Maar er zitten wat momenten in waarbij het nogal irritant wordt, bijv. dat je net in de Waking Sands bent geweest, naar ergens anders wordt gestuurd (met een Destination marker). En als je daar aankomt of je even terug kan komen want Minfillia wilt je spreken.

Zoals Hans Teeuwen dat zo mooi bracht: "Ja, daar kom ik godverdomme net vandaan!".
Het vreemdste is dat ze wat eerder in de cinematische cutscene een onzichtbare telefoon hebben door hun vinger op hun oor te leggen (ja ik heb de eerste 6 uur aan cutscene's helemaal gekeken en gelezen). Kon dit dan niet per telefoon? :F Hoe wordt dat telepatisch bellen eigenlijk uberhaupt verklaard? Zit die uitleg in de vorige Final Fantasy delen?
Grumpmeister schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:29:
[...]

Dat kan natuurlijk ook, stukje bij beetje kom ik dichter bij de Parade Chocobo (volgens mij hoef ik nog 'maar' 2000 commendations :X ).
Ik zit nu op 14 :P .

Ben verder wel benieuwd naar de astrologian, maar dat gaat nog even duren. Viel mij trouwens op dat je op een nieuwe job niet dezelfde (side) quests kunt doen. Dus na 2-3 jobs ben je denk ik verplicht om via fate's de eerste 15 levels door te komen. Correct me if i'm wrong... In ieder geval even geprobeerd en mijn arcanist nu ook 15+ via de fate's. Solo was het saaitjes maar met 2+ was het goed te doen. Een warlock class is eigenlijk niet mijn ding, maar ik ben zeer benieuwd naar de scholar.

[ Voor 58% gewijzigd door sdk1985 op 20-06-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
sdk1985 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:21:
[...]

Het vreemdste is dat ze wat eerder in de cinematische cutscene een onzichtbare telefoon hebben door hun vinger op hun oor te leggen (ja ik heb de eerste 6 uur aan cutscene's helemaal gekeken en gelezen). Kon dit dan niet per telefoon? :F Hoe wordt dat telepatisch bellen eigenlijk uberhaupt verklaard? Zit die uitleg in de vorige Final Fantasy delen?
Volgens mij was het een Linkshell die Minfilia gebruikt (dit is een chat-kanaal die ook door spelers aan te maken is en waar je als groepje in kan zitten, zoals onze cross world linkshell). Op die manier kan ze je bereiken (volgens mij was het niet de 'Echo' iig, maar ik kan er naast zitten). Ik probeer me even voor de geest te halen of je een Linkpearl (toegang tot een linkshell) kreeg toen je voor het eerst bij die groep kwam, maar dat is nogal lang geleden voor me...

Dit wordt wel vaker binnen het verhaal gebruikt.
[...]

Ik zit nu op 14 :P .

Ben verder wel benieuwd naar de astrologian, maar dat gaat nog even duren. Viel mij trouwens op dat je op een nieuwe job niet dezelfde (side) quests kunt doen. Dus na 2-3 jobs ben je denk ik verplicht om via fate's de eerste 15 levels door te komen. Correct me if i'm wrong... In ieder geval even geprobeerd en mijn arcanist nu ook 15+ via de fate's. Solo was het saaitjes maar met 2+ was het goed te doen. Een warlock class is eigenlijk niet mijn ding, maar ik ben zeer benieuwd naar de scholar.
Astrologian en Scholar zijn wel leuke classes. Je kan inderdaad geen sidequests meer doen, maar wel per class uniek is, zijn de hunting logs. Die kan je volgens mij al direct gebruiken, dit zijn een soort van kill quests. Vrij simpel, kill x van deze mob, en je krijgt exp. Meestal kan je met de Hunting Log van level 1-10 en 11-20 wel naar level 15 komen.

Zodra je op level 17 zit kan je ook Palace of the Dead unlocken (ik weet niet of er een andere requirement aan zit...). Dit zijn random gegeneerde dungeons, waarbij je steeds dieper gaat (per 10 niveaus). Dit is een vrij goede methode om te levelen, maar niet veel afwisseling (met name niveau 50-60 is goed om telkens opnieuw te doen). Je begint hier als een level 1 karakter en zal gigantisch vlug levelen tot level 60, met alle skills die de class krijgt. Hierdoor kan je vrij makkelijk een job uitproberen, alleen is het even chaos met hoe je uberhaupt je keybinds plaatst.

Misschien wel interessant voor je in ieder geval; https://na.finalfantasyxi...ontentsguide/deepdungeon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Op level 56 krijg je Iron Jaws. Daarmee reset je de tijd voor beide DoTs. Maakt DoT management weer wat makkelijker. Scheelt je in elk geval 1 global cooldown, mits je het op tijd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
O dat klinkt wel tof die Palace of the Dead.

Kom trouwens wat absurds tegen op reddit, er is blijkbaar een guild die content clears verkoopt: https://www.reddit.com/r/...ameh_since_2015/?sort=top Dit wordt gedoogd terwijl dps meter niet mag, wut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeraMyre
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:27
Kom trouwens wat absurds tegen op reddit, er is blijkbaar een guild die content clears verkoopt: https://www.reddit.com/r/...ameh_since_2015/?sort=top Dit wordt gedoogd terwijl dps meter niet mag, wut?
Ja dit is vrij triest. Trouwens betreft de dps meter, die kun je gewoon gebruiken hoor, wordt gewoon gedoogd. Zo lang je maar niemand kicked en zegt dat je dat doet om die persoon zwaar trieste DPS doet.
Het is natuurlijk krom dat je aan de ene kant moeilijke duties (extreme, savage, ultimate) in het spel stopt met DPS checks en vervolgens geen tool toe zou laten waarmee je kunt zien hoeveel DPS jezelf nou precies doet zodat je jezelf kunt verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Waarom zouden ze dat niet mogen verkopen? Bljikbaar is er markt voor.
DPS meters is wel 'raar' maar wellicht in het 'licht' van een japanse game wel logisch.
Die mensen hebben al genoeg druk in het leven, als ze dan ook met cijfers om de oren worden geslagen in een game zal de player base daar snel leeglopen vrees ik.
Maar je kan prima een third party meter gebruiken, als je het maar niet tegen iemand gebruikt.
al gebeurd die cijfer drama vaak genoeg tijdens een run, de hersendoodheid van DPS en hun gekibbel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
MokonaNL schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:32:
Op level 56 krijg je Iron Jaws. Daarmee reset je de tijd voor beide DoTs. Maakt DoT management weer wat makkelijker. Scheelt je in elk geval 1 global cooldown, mits je het op tijd doet.
Dat scheelt weer, even een avondje dungeon'en en ik zit er wel op denk ik.
TeraMyre schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:46:
[...]

Ja dit is vrij triest. Trouwens betreft de dps meter, die kun je gewoon gebruiken hoor, wordt gewoon gedoogd. Zo lang je maar niemand kicked en zegt dat je dat doet om die persoon zwaar trieste DPS doet.
Het is natuurlijk krom dat je aan de ene kant moeilijke duties (extreme, savage, ultimate) in het spel stopt met DPS checks en vervolgens geen tool toe zou laten waarmee je kunt zien hoeveel DPS jezelf nou precies doet zodat je jezelf kunt verbeteren.
Speaking of, is het wat makkelijker te installeren tegenwoordig? Ik wil er vanavond eens naar kijken, had 'm early Heavensward wel geïnstalleerd, maar sindsdien niet meer. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de damage die ik zelf doe, ook als tank zijnde. Want volgens mij kan ik daar nog veel verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeraMyre
Speaking of, is het wat makkelijker te installeren tegenwoordig? Ik wil er vanavond eens naar kijken, had 'm early Heavensward wel geïnstalleerd, maar sindsdien niet meer. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de damage die ik zelf doe, ook als tank zijnde. Want volgens mij kan ik daar nog veel verbeteren.
Google ACT FFXIV, en dan eerste link vindt je instructies. Vrij eenvoudig je hebt ACT nodig, een plugin voor ACT voor FFXIV en optioneel een overlay om het er wat mooier er uit te laten zien.
Waarom zouden ze dat niet mogen verkopen? Bljikbaar is er markt voor.
Ik heb er zelf ook geen probleem mee dat het gebeurd, je ziet dit volgens mij wel in alle MMO's. Ik vind het alleen zo sneu dat je hiervoor zou betalen, bedoel waarom wat is het nut je wilt het toch zelf clearen. |:(

[ Voor 23% gewijzigd door TeraMyre op 20-06-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
TeraMyre schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:29:
[...]

Google ACT FFXIV, en dan eerste link vindt je instructies. Vrij eenvoudig je hebt ACT nodig, een plugin voor ACT voor FFXIV en optioneel een overlay om het er wat mooier er uit te laten zien.

[...]

Ik heb er zelf ook geen probleem mee dat het gebeurd, je ziet dit volgens mij wel in alle MMO's. Ik vind het alleen zo sneu dat je hiervoor zou betalen, bedoel waarom wat is het nut je wilt het toch zelf clearen. |:(
Ah, kijk. Dat ziet er wel netjes uit. Ik had een reddit post van een paar jaar terug klaarstaan voor straks. Zodra ik thuis ben maar eens installeren dan en kijken hoe beroerd ik het doe in de dungeons :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Alsjeblieft geen dps meters enzo. Ik snap ook heel goed dat dat officieel niet is toegestaan, het brengt hele mmos in de vernieling (kijk maar naar bv WoW met al zn addons, mensen worden een lui door). Awareness tijdens een raid/dungeon ftw, moet je maar goed opletten en niet alles uitbesteden aan een addon :p
Als je je dps wilt weten, botvier je je maar ff op een dummy of check je je dps met stone-sky-sea :p

Ik denk dat ik nog altijd blijkbaar old-fashioned ben :D

[ Voor 6% gewijzigd door Thrace Grumble op 20-06-2018 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Thrace Grumble schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:50:
Alsjeblieft geen dps meters enzo. Ik snap ook heel goed dat dat officieel niet is toegestaan, het brengt hele mmos in de vernieling (kijk maar naar bv WoW met al zn addons, mensen worden een lui door). Awareness tijdens een raid/dungeon ftw, moet je maar goed opletten en niet alles uitbesteden aan een addon :p
Als je je dps wilt weten, botvier je je maar ff op een dummy of check je je dps met stone-sky-sea :p

Ik denk dat ik nog altijd blijkbaar old-fashioned ben :D
Ik snap het punt van geen addons op zich prima, uiteindelijk waren al die boss mods bijv. veel te voorkauwend in WoW.

Maar qua damage kan het (lijkt me, of misschien is hoe ik het zelf gebruikt heb) weinig kwaad. Een dummy gebruiken of Stone-Sky-Sea is niet erg representatief voor een encounter en je performance daar. Het is natuurlijk heel statisch onder optimale omstandigheden. En als tank bijv. ben je ook bezig met emnity, je kan (in randoms) hoogstwaarschijnlijk niet alleen maar in je damage stance damage skills gaan doen (zoals je bij een dummy wel leuk kan doen). In een static / premade is dat een ander verhaal, want dan kan je wat Shirk truukjes uit gaan halen, maar goed.

Dus ik snap wel dat ze dit gedogen. Maar de addon die laatst gebruikt werd door een Ultimate - groep (die Gaols van Titan kon voorspellen door de data al te hebben gelezen via de netcode voordat de skill actief werd) moet per direct geband worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Gebruik eigenlijk alleen ACT in raids. Heb verder geen Overlay aanstaan. Kijk alleen achteraf naar de cijfers. Puur en alleen als graadmeter voor mezelf. Zie dat niet echt als een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
MokonaNL schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:11:
Gebruik eigenlijk alleen ACT in raids. Heb verder geen Overlay aanstaan. Kijk alleen achteraf naar de cijfers. Puur en alleen als graadmeter voor mezelf. Zie dat niet echt als een probleem.
Ik moet het voor de gein ook eens testen. Ik heb echt geen idee waar ik zit qua damage output in raids in vergelijking met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mugwump schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:32:
[...]

Ik moet het voor de gein ook eens testen. Ik heb echt geen idee waar ik zit qua damage output in raids in vergelijking met anderen.
Final fantasy heeft geen enrage timers in de moeilijkere end-game raids?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
sdk1985 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:17:
[...]

Final fantasy heeft geen enrage timers in de moeilijkere end-game raids?
In sommigen wel, maar dat zegt verder niet zoveel waar jij individueel zit qua DPS output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Savage raids hebben eigenlijk allemaal wel een hard enrage ja. Normal raids en 24-man raids over het algemeen niet, uitzonderingen daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
MokonaNL schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:45:
Savage raids hebben eigenlijk allemaal wel een hard enrage ja. Normal raids en 24-man raids over het algemeen niet, uitzonderingen daargelaten.
Met zo'n enrage heb je wel een dps meter nodig IMO. Immers als je hem niet haalt is het wel handig om even te checken of bepaalde classes niet viable zijn dan wel bepaalde spelers heel erg uitsteken (zowel positief als negatief). Dan kun je de week erna als het mee zit verbeteren.

Even iets heel anders. Hoe zit het met de chat? Ik mis een beetje een zone chat/ stads chat. Zit dat er helemaal niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Say - this is the default. It will broadcast to people near you.
Yell - this broadcasts to people a medium distance from you.
Shout - this broadcasts to everyone on the same map.
Party - this goes to everyone in your current party no matter where they are
Free Company - this goes to everyone in your Free Company no matter where they are
Alliance - this goes to everyone in your alliance. (24-man raid)
Linkshells 1-8 - You can belong to up to 8 different linkshells. Each broadcasts to everyone in the linkshell no matter where they are. There is a linkshell vendor in each city where you can create a linkshell for yourself or alter shells you have already created. In game lore they are essentially specialized ear buds.
Tell {player name} - this goes only to the indicated player. It cannot be used in dungeons and players in dungeons cannot receive tells.
Yell is zeer zeldzaam. Shout komt ook niet overdreven vaak voor. Soms wat FC/Party recruiting in steden, of op maps voor de communicatie over de hunts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

sdk1985 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:47:
[...]

Met zo'n enrage heb je wel een dps meter nodig IMO. Immers als je hem niet haalt is het wel handig om even te checken of bepaalde classes niet viable zijn dan wel bepaalde spelers heel erg uitsteken (zowel positief als negatief). Dan kun je de week erna als het mee zit verbeteren.

Even iets heel anders. Hoe zit het met de chat? Ik mis een beetje een zone chat/ stads chat. Zit dat er helemaal niet in?
TeraMyre in "[MMORPG] Final Fantasy XIV: ARR "Deel 2""

Ik heb stiekem het vermoeden dat je een ander beeld hebt van de community van FFXIV en de gameplay dan het daadwerkelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:54
Ik doe meestal niet eens de moeite voor Savage/Extreme fights. Lekker wat normale dungeons runnen, gatheren craften en ouwehoeren :)
Daar is dit spel toch uitermate geschikt voor.
Enige is dat je na bepaalde tijdstippen niet meer in Limsa of Gridania moet wezen (iig op Zodiark)... dan komen de enge mensen online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Thrace Grumble schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:02:
[...]

Ik heb stiekem het vermoeden dat je een ander beeld hebt van de community van FFXIV en de gameplay dan het daadwerkelijk is ;)
Iedere class is idd bruikbaar, waar dat soort teams voornamelijk op letten is dat ze geen classes 'stacken' om zo de LB te belemmeren. Maar aan de andere kant, zo'n gast kan natuurlijk DRK wel super goed spelen, waardoor z'n damage binnen de benodigde range ligt.

Bij de Ultimate fights en iets mindere mate de Savage fights ligt de enrage wel vrij strak (bijv. de enrage op Kefka voordat hij naar z'n 'God' fase gaat), daar moeten mensen wel redelijk voor spelen. En het komt nog te vaak door dat iemand echt belachelijk lage damage doet tijdens een run / dungeon / primal op level 70. Wat voornamelijk te merken is doordat de run een stuk langzamer gaat :P

Het doel bij mij is ook voornamelijk om te zien of m'n damage zelf acceptable is (en daardoor dus van, heb ik m'n rotation / priorities op orde, moet ik als PLD misschien toch een stapje bij zetten om wat meer damage rotaties uit te voeren, etc.). Gisteren dus even geïnstalleerd en 2 dungeons doorgelopen met m'n Bard. Daaruit kwam dat ik vrij acceptabele damage doe voor dat level, dus dat kan ik meenemen in hoe ik kan verbeteren. Ik ben nog steeds met keybinds aan het spelen, probleem is dat ik vanaf de bank een bluetooth toetsenbord / muis gebruik en achter de PC een muis met 12 extra knoppen. Op die knoppen heb ik meestal (self)buffs zitten, zoals bij Bard Raging Strikes, Barrage en de songs. Maar vanaf de bank zijn die lastiger te bereiken omdat die muis er geen mogelijke binds voor heeft. Het gaat in ieder geval de goede kant op, m'n Bard zit nu op level 55 en kan dus met The Aery beginnen :).

Nog 1 Sohm Al op m'n Machinist, en ze zitten allebei op dat niveau :)
Arcalite schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:13:
Ik doe meestal niet eens de moeite voor Savage/Extreme fights. Lekker wat normale dungeons runnen, gatheren craften en ouwehoeren :)
Enige is dat je na bepaalde tijdstippen niet meer in Limsa of Gridania moet wezen (iig op Zodiark)... dan komen de enge mensen online :P
Dit is ook wat ik normaliter doe. Veel focus op craften / gatheren, gewoon m'n tomestones cappen, etc. Al wil ik de Extreme fights nog wel een keer doen, maar daar loop ik nu zo gigantisch voor achter. Mocht ik ooit de tijd vinden dan kan ik ook eens een 'casual' Savage static joinen, maar voor nu heb ik daar helemaal geen zin in.

[ Voor 16% gewijzigd door Grumpmeister op 21-06-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Arcalite schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:13:
Klopt, dat is ook exact hoe ik het speel. In mijn ogen heb je voor de meeste pittigere content gewoon een static nodig of in ieder geval iets van een vaste groep met wat roulerende leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
Nou... Ik heb eergister en gister de game gespeeld sinds vier jaar. En wat is dat wennen zeg. Dingen die mij direct opvielen:

- Game ziet er spelenderwijs beter uit dan op afbeeldingen en Youtube video's. Wat beleving met je doet he :)
- De UI is standaard HUGE. Er staat zoveel in beeld, dat ik amper kan zien wat er om me heen gebeurd. Dus die maar eens ff een tandje of 20 naar beneden gezet om in ieder geval te kunnen zien in welk gebied ik loop.
- Na vier jaar lijkt het alsof je een mindwipe potion hebt gedronken, dus de eerste avond maar eens de tijd genomen om alle skills e.d. in me op te nemen. Blijkbaar is er ook een soort class training, dus die heb ik ook maar gedaan om in ieder geval te wennen aan rotatie of zoiets.
- Mijn character ziet er cool uit in zijn ilvl 80 gear :*)
- Ik mag een berg aan story inhalen. Vanaf patch 2.2 naar Heavensward in vogelvlucht doen, want dat ziet er tot nog toe niet heel boeiend meer uit. Ik merkte wel op dat de Ascian nu een naam heeft gekregen en een buddy heeft, dus die zal nog een staart hebben denk ik.

Gister wat dungeons uit de Duty Roulette gedaan, was leuk om wat oude dungeons weer te zien :) onder andere de Wanderer's Palace gedaan, ik kan me nog herinneren dat ik die speedrunde.
Ondertussen wat main story quests gedaan en de Moogle King unlocked. Easy as f*ck, was ook geen leuke "primal" om te doen qua tactics. Vorderend in de storyline merkte ik ook op dat het enorm veel reizen is van hot naar her om Jantje in te lichten of Pietje een brief af te geven, bleh! Maarja wat ik zeg, ff doorbijten tot Heavensward en dan hopelijk de draad fatsoenlijk op te pakken.

Al met al, twee enerverende avonden met een hoop in het geschiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Rob Krauts schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:31:
Nou... Ik heb eergister en gister de game gespeeld sinds vier jaar. En wat is dat wennen zeg. Dingen die mij direct opvielen:

- Game ziet er spelenderwijs beter uit dan op afbeeldingen en Youtube video's. Wat beleving met je doet he :)
- De UI is standaard HUGE. Er staat zoveel in beeld, dat ik amper kan zien wat er om me heen gebeurd. Dus die maar eens ff een tandje of 20 naar beneden gezet om in ieder geval te kunnen zien in welk gebied ik loop.
- Na vier jaar lijkt het alsof je een mindwipe potion hebt gedronken, dus de eerste avond maar eens de tijd genomen om alle skills e.d. in me op te nemen. Blijkbaar is er ook een soort class training, dus die heb ik ook maar gedaan om in ieder geval te wennen aan rotatie of zoiets.
- Mijn character ziet er cool uit in zijn ilvl 80 gear :*)
- Ik mag een berg aan story inhalen. Vanaf patch 2.2 naar Heavensward in vogelvlucht doen, want dat ziet er tot nog toe niet heel boeiend meer uit. Ik merkte wel op dat de Ascian nu een naam heeft gekregen en een buddy heeft, dus die zal nog een staart hebben denk ik.

Gister wat dungeons uit de Duty Roulette gedaan, was leuk om wat oude dungeons weer te zien :) onder andere de Wanderer's Palace gedaan, ik kan me nog herinneren dat ik die speedrunde.
Ondertussen wat main story quests gedaan en de Moogle King unlocked. Easy as f*ck, was ook geen leuke "primal" om te doen qua tactics. Vorderend in de storyline merkte ik ook op dat het enorm veel reizen is van hot naar her om Jantje in te lichten of Pietje een brief af te geven, bleh! Maarja wat ik zeg, ff doorbijten tot Heavensward en dan hopelijk de draad fatsoenlijk op te pakken.

Al met al, twee enerverende avonden met een hoop in het geschiet :)
Klopt ja, er is gigantisch veel veranderd sindsdien. En sinds Stormblood hebben heel wat classes een 'rework' qua skills gekregen (als in, sommige skills werden eerder beschikbaar gemaakt, veel skills zijn weggehaald, cross class werkt nu niet meer hoe je het toentertijd gebruikte, etc). Gewoon idd even je tijd nemen en mogelijk even de job guide hier doornemen: https://na.finalfantasyxiv.com/jobguide/battle/

Het is tussen 2.2 en Heavensward wel even druk qua quests, maar vanaf 2.3 wordt echt de aanzet gemaakt richting de expansion (2.2 werd een beetje langdradig met Leviabeetus).

Good King Moggle Mog is idd een vrij makkelijk gevecht tegenwoordig op Hard Mode, scheelt ook dat bijna iedereen die erin komt op max gear / ilvl ervoor zit. Maar dat zal het geval zijn bij vrijwel alle 'Hard' mode primals, die zijn stuk voor stuk echt prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Iedereen speelt toch minder actief dan ik dacht ;) servers liggen er al de halve dag uit, en het gaat nog wel een tijd duren als ik dat zo lees :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
CT schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:16:
Iedereen speelt toch minder actief dan ik dacht ;) servers liggen er al de halve dag uit, en het gaat nog wel een tijd duren als ik dat zo lees :z
Zover bekend ligt idd de hele zooi op z'n gat ;(
Ze hebben ook nog geen idee wanneer alles weer up and running is.

Gewoon een beetje de JP lodestone in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Thrace Grumble schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:02:
[...]

Ik mis even het impliciete punt dat je probeert te maken. Wanneer er een enrage timer is en je haalt hem niet, dan ga je naar dps kijken. Weinig om het mee oneens te zijn lijkt me.
Arcalite schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:24:
[...]

Zover bekend ligt idd de hele zooi op z'n gat ;(
Ze hebben ook nog geen idee wanneer alles weer up and running is.

Gewoon een beetje de JP lodestone in de gaten houden.
Er stond bij dat er van alles kapot is, inclusief netwerk apparatuur. Blijkbaar niet dubbel (genoeg) uitgevoerd en geen fallback datacenter. Afhankelijk van wat je nodig hebt kan het zomaar gebeuren dat die vervangende spullen pas maandag komen. Mocht het echt meerdere dagen gaat duren mogen ze van mij de boel gewoon bij USA importeren. Bij welk datacentrum zitten ze eigenlijk? Hier in Nederland niks gebeurd waarvan ik weet...

edit:
We have another update regarding the Chaos Data Center situation.

We have finally replaced the damaged server and network equipment, and are currently in the process of re-starting each Chaos Data Center Worlds. The estimated time for recovery will be approximately 1 to 2 hours. We thank you for your patience and understanding.

We sincerely apologize for the inconvenience.

[ Voor 54% gewijzigd door sdk1985 op 21-06-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

sdk1985 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:03:
[...]

Ik mis even het impliciete punt dat je probeert te maken. Wanneer er een enrage timer is en je haalt hem niet, dan ga je naar dps kijken. Weinig om het mee oneens te zijn lijkt me.

[...]

Er stond bij dat er van alles kapot is, inclusief netwerk apparatuur. Blijkbaar niet dubbel (genoeg) uitgevoerd en geen fallback datacenter. Afhankelijk van wat je nodig hebt kan het zomaar gebeuren dat die vervangende spullen pas maandag komen. Mocht het echt meerdere dagen gaat duren mogen ze van mij de boel gewoon bij USA importeren. Bij welk datacentrum zitten ze eigenlijk? Hier in Nederland niks gebeurd waarvan ik weet...
Het punt dat ik probeer te maken is dat je volgens mij anders tegen de game aan kijkt dan de meeste spelers (hier en in de algehele community). In ieder geval dan ik: ik ben niet zo bezig met de savage content, en zal dus niet zo snel tegen dergelijke situaties aanlopen dat ik daadwerkelijk echt een DPS check/addon nodig heb. FFXIV is voor velen een relaxte game, en de diehard content is voor slechts weinigen een actueel onderwerp.

Mijn tip is dus ook: geniet van de game (bij voorkeur vanaf ARR!) en wees vooralsnog minder druk bezig met DPS checks, addons, etc. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Thrace Grumble schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:32:
[...]

Het punt dat ik probeer te maken is dat je volgens mij anders tegen de game aan kijkt dan de meeste spelers (hier en in de algehele community). In ieder geval dan ik: ik ben niet zo bezig met de savage content, en zal dus niet zo snel tegen dergelijke situaties aanlopen dat ik daadwerkelijk echt een DPS check/addon nodig heb. FFXIV is voor velen een relaxte game, en de diehard content is voor slechts weinigen een actueel onderwerp.

Mijn tip is dus ook: geniet van de game (bij voorkeur vanaf ARR!) en wees vooralsnog minder druk bezig met DPS checks, addons, etc. 8)
Ik heb toen ik studeerde FFXI wel redelijk fanatiek gespeeld en dat kon je in mijn ogen ook echt niet causal spelen. Even een levelling party vinden en naar een goede locatie reizen kon je al zo een half uur tot een uur kosten en dan werd er eigenlijk ook wel van je verwacht dat je minimaal 1 à 2 uur bleef.

Gelukkig kan FFXIV gewoon casual. De tijd en motivatie om elke dag uren te spelen en op vaste tijdstippen op komen dagen om activiteiten te doen hoeft van mij ook niet meer. Gewoon lekker een klein uurtje spelen hier en daar en soms wat langer is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Thrace Grumble schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:32:
[...]

Dat wij er anders naar kijken is duidelijk. Maar voor mij is dat geen probleem. Iedereen is vrij een game te spelen zoals hij of zij dat wil. Ik ga ook niet aan RP beginnen, maar ik ben er ook niet op tegen.

Eerste verschil zal echt de tijd zijn. Ik heb beperkt de tijd om te gamen. Dus dat houdt in dat hardcore raiden (3 keer in de week 4 uur) er simpelweg niet in zit. Met dezelfde logica is een game waar in je eerst 200 uur moet 'investeren' om bij leuke content te komen ook geen logische keuze. Op mijn tempo zou ik 28 weken verder zijn voor je kunt stoppen met de content die je in ieder geval niet leuk vind. Doe je ondertussen iets dat je wel leuk vind (dungeon, fate, class quest, craften) dan gaat het nog vele weken langer duren.

Tweede aspect is de keuze tussen gameplay en story telling. Voor mij is gameplay altijd leidend. Een goed verhaal ga je in de bibliotheek vinden, op netflix, in de bioscoop en eigenlijk zelden in een game. Dat is voor mij niet erg het is dan ook een game en geen boek. Verder is die kwaliteit van het verhaal natuurlijk enorm subjectief. Ik heb het met +- 7 uur van de 19 uur aan cutscene's behoorlijk lang volgehouden en dit is echt niet de beste verhalende game die ik ooit heb gespeeld. Nu is het verhaal subjectief maar story telling is objectief onder ondermaats. Er is zelden voice acting, characters staan houterig in beeld, er is nauwelijks ambient sound en de muziek verandert niet eens. Je staat 9 van de 10 keer te kijken naar een statisch mannetje met een stuk tekst eronder. Met mijn arcanist had ik vandaag als enige geluid een boek dat over boord werd gegooid en tegen een railing aanbotste. Verder was het doodstil.

Ondertussen leidt de kwaliteit van de gameplay er wel merkbaar onder de keuze voor het lineaire verhaal. Het questen zit echt op het niveau van World of Warcraft van voor The Burning Crusade (2007). Veel andere MMO's doen dit tegenwoordig echt anders en beter. Als het zo is dat je die main story line daadwerkelijk een genot vind om te spelen dan raad ik aan eens om de hoek te kijken bij wat andere games.

Ik zocht gewoon een game waarin ik casual dungeons kon doen. Lijkt er tot heden op dat FFO daar redelijk geschikt voor is, mits je dus een shortcut aanschaft.

Ik heb overigens drie vrienden tegelijk de trail laten installeren en ze zijn alle 3 binnen een dag afgehaakt. Daarvan is er 1 nu in WoW een tauren aan het levelen. Als tales of adventure niet had bestaan had dan was ik tijdens de trial waarschijnlijk ook afgehaakt. Puur omdat de main story line zowel te veel tijd kost, als niet leuk is én het tegelijk een verplichting is om andere content te benaderen.
Mugwump schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:00:
[...]

Ik heb toen ik studeerde FFXI wel redelijk fanatiek gespeeld en dat kon je in mijn ogen ook echt niet causal spelen. Even een levelling party vinden en naar een goede locatie reizen kon je al zo een half uur tot een uur kosten en dan werd er eigenlijk ook wel van je verwacht dat je minimaal 1 à 2 uur bleef.

Gelukkig kan FFXIV gewoon casual. De tijd en motivatie om elke dag uren te spelen en op vaste tijdstippen op komen dagen om activiteiten te doen hoeft van mij ook niet meer. Gewoon lekker een klein uurtje spelen hier en daar en soms wat langer is prima.
Het lijkt er sterk op dat de game wat revamps heeft gehad en ze ergens een denkfout hebben gemaakt. Immers er zijn enorm veel side quests die je eigenlijk niet hoeft te doen omdat je al te veel XP krijgt van zowel de fate's als de main story quest zelf. Het zou mij niet verbazen als zowel de fate's als de story line niet in deze vorm in de originele game zaten.

Mocht dit waar zijn dan verklaart dat een hoop. In dat geval zal vroeger de dialoog een welkome afwisseling zijn geweest op de (nog saaiere) leveling quests. Ik ging op level 15 een dungeon in en kwam er als level 19 uit. In de huidige staat van de game loop je dus zo ver vooruit op het benodigde level dat je letterlijk uren achter elkaar cutscene's en dialoog te bekijken. De kwaliteit van de story telling valt dan door de mand want het is allemaal echt niet boeiend genoeg om daar meerdere uren achter elkaar naar te gaan kijken. Zat er vroeger 5 uur questen tussendoor dan zal het ongetwijfeld anders zijn overgekomen.

De lineaire main scenario quest is in deze game zo problematisch omdat hij vereist is voor allerlei essentiële
functies (mounts, gebieden, dungeons, trails, enz). Het verplichte karakter samen met de saaiheid is een dodelijke combinatie. Wat mij betreft doen ze er goed aan om het gros van de MSQ naar optionele quests om te zetten. Want als ik kijk naar wat ik allemaal moest doen om The Thousand Maws of Toto-Rak vrij te spelen had eigenlijk vrijwel niets daarvan daadwerkelijk te maken met een verhalende opbouw naar die dungeon. Op een gegeven moment was ik letterlijk bier aan het brouwen van speciaal water (zo speciaal dat de arcanist quest daar ook was :+ ). Het bier was nodig om de volgende NPC (Buscarron) te paaien, maar dat is dus de definitie van story padding. Lekker schrappen die hap.

Hoe dan ook: In de huidige staat kan ik iedereen https://eu.finalfantasyxiv.com/tales_of_adventure/ aanraden. Je speelt daarmee direct in potentie alle dungeons vrij, ontdekt alle maps en krijgt toegang tot alle teleporters in ARR+HW. Verder krijg je nog wat mounts, wat veren en wat geld. Via de Inn kun je het verhaal en de cutscene's opvragen. Met in potentie bedoelde ik dat wanneer je level 24 bent je natuurlijk niet in een level 32 dungeon kan. Echter zodra je dat level wel haalt kun je er direct in. Dat is zonder tales of adventure niet zo. Dan moet je verplicht tussen elke dungeon een berg fetch quests en dialoog door ploeteren. Hetgeen het spelplezier behoorlijk kan bederven en bovendien erg veel tijd kost. Uiteindelijk zal je overigens alsnog op eigen kracht door de MSQ van stormblood moeten ploeteren.

Veel quests moet je overigens verplicht solo doen dus wie dat tof vind kan uberhaupt beter een (action) rpg pakken. Dan heb je meer sfeer en voice acting.

[ Voor 97% gewijzigd door sdk1985 op 22-06-2018 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
Zelf moet ik ook een hoop patches door aan MSQ voordat ik aan Heavensward kan beginnen en ja, dat is wat leesvoer en quest fetching (hoewel ook lang niet allemaal relevant). Ik kan me voorstellen hoe vervelend en saai het is om vanaf level 1 door al die quests te gaan. Jouw argument begrijp ik ook volledig en ik zou ook heel graag zien dat ze de MSQ inkorten zodat het schaalt met het niveau van levelen.

De Tales of Advanture, though, ga ik zelf niet doen omdat ik graag de Heavensward expansion wil spelen.

*edit*
De fates zitten er sinds ARR in (de 1.0 versie weet ik niet), maar toen ging het levelen niet zo snel als nu.

[ Voor 9% gewijzigd door Rob Krauts op 22-06-2018 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Het 'probleem' is idd dat het levelen gigantisch versneld is. In het begin van ARR, als je bij de eerste dungeon aan was beland, dan was je vaak pas lvl 15, misschien 16. En je kreeg hoogstwaarschijnlijk niet genoeg exp om er een level in te stijgen. Dat je van level 15 naar 19 gaat in de eerste dungeon alleen al zegt al een hoop... En dan ga je inderdaad gigantisch voor lopen op de MSQ content. Ik ben er zeker mee eens dat die pacing wat aangepast moet gaan worden, mogelijk door inderdaad wat van die filler quests weg te werken.

Gisteren had ik (gelukkig) geen tijd om te spelen vanwege een etentje. Was pas rond 11 uur thuis, en toen waren de server problemen al voorbij (ik had tot vanochtend niet eens door dat de servers de hele dag eruit lagen). Nog vlug de Namazu dailies gedaan voor m'n FSH, die stijgt ook lekker hard zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
sdk1985 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 02:05:
[...]

Het lijkt er sterk op dat de game wat revamps heeft gehad en ze ergens een denkfout hebben gemaakt. Immers er zijn enorm veel side quests die je eigenlijk niet hoeft te doen omdat je al te veel XP krijgt van zowel de fate's als de main story quest zelf. Het zou mij niet verbazen als zowel de fate's als de story line niet in deze vorm in de originele game zaten.

Mocht dit waar zijn dan verklaart dat een hoop. In dat geval zal vroeger de dialoog een welkome afwisseling zijn geweest op de (nog saaiere) leveling quests. Ik ging op level 15 een dungeon in en kwam er als level 19 uit. In de huidige staat van de game loop je dus zo ver vooruit op het benodigde level dat je letterlijk uren achter elkaar cutscene's en dialoog te bekijken. De kwaliteit van de story telling valt dan door de mand want het is allemaal echt niet boeiend genoeg om daar meerdere uren achter elkaar naar te gaan kijken. Zat er vroeger 5 uur questen tussendoor dan zal het ongetwijfeld anders zijn overgekomen.

De lineaire main scenario quest is in deze game zo problematisch omdat hij vereist is voor allerlei essentiële
functies (mounts, gebieden, dungeons, trails, enz). Het verplichte karakter samen met de saaiheid is een dodelijke combinatie. Wat mij betreft doen ze er goed aan om het gros van de MSQ naar optionele quests om te zetten. Want als ik kijk naar wat ik allemaal moest doen om The Thousand Maws of Toto-Rak vrij te spelen had eigenlijk vrijwel niets daarvan daadwerkelijk te maken met een verhalende opbouw naar die dungeon. Op een gegeven moment was ik letterlijk bier aan het brouwen van speciaal water (zo speciaal dat de arcanist quest daar ook was :+ ). Het bier was nodig om de volgende NPC (Buscarron) te paaien, maar dat is dus de definitie van story padding. Lekker schrappen die hap.

Hoe dan ook: In de huidige staat kan ik iedereen https://eu.finalfantasyxiv.com/tales_of_adventure/ aanraden. Je speelt daarmee direct in potentie alle dungeons vrij, ontdekt alle maps en krijgt toegang tot alle teleporters in ARR+HW. Verder krijg je nog wat mounts, wat veren en wat geld. Via de Inn kun je het verhaal en de cutscene's opvragen. Met in potentie bedoelde ik dat wanneer je level 24 bent je natuurlijk niet in een level 32 dungeon kan. Echter zodra je dat level wel haalt kun je er direct in. Dat is zonder tales of adventure niet zo. Dan moet je verplicht tussen elke dungeon een berg fetch quests en dialoog door ploeteren. Hetgeen het spelplezier behoorlijk kan bederven en bovendien erg veel tijd kost. Uiteindelijk zal je overigens alsnog op eigen kracht door de MSQ van stormblood moeten ploeteren.

Veel quests moet je overigens verplicht solo doen dus wie dat tof vind kan uberhaupt beter een (action) rpg pakken. Dan heb je meer sfeer en voice acting.
Ik mis even wat dit hele relaas met mijn post van doen heeft, maar goed. Laat ik voorop stellen, van dit soort lange verhaallijnen met veel tekst moet je gewoon houden. Ik ben zelf een groot fan van single player JRPGs. Het gros van de action RPGs kan me vaak voor geen meter boeien. Gigantische free roaming games vind ik ook vreselijk. Lineaire progressie lijkt in de gamewereld vandaag de dag een vies woord, maar ik vind het gewoon heerlijk. FFXIV verschilt juist (net als XI dat deed) van de vele andere MMORPGS door een lineaire main story. Ik ben bijvoorbeeld ook groot liefhebber van de Legend of Heroes: Trails games, vreselijk lineaire single player JRPGs met ellenlange lappen tekst en turn-based combat, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mugwump schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:50:
[...]

Ik mis even wat dit hele relaas met mijn post van doen heeft, maar goed. Laat ik voorop stellen, van dit soort lange verhaallijnen met veel tekst moet je gewoon houden. Ik ben zelf een groot fan van single player JRPGs. Het gros van de action RPGs kan me vaak voor geen meter boeien. Gigantische free roaming games vind ik ook vreselijk. Lineaire progressie lijkt in de gamewereld vandaag de dag een vies woord, maar ik vind het gewoon heerlijk. FFXIV verschilt juist (net als XI dat deed) van de vele andere MMORPGS door een lineaire main story. Ik ben bijvoorbeeld ook groot liefhebber van de Legend of Heroes: Trails games, vreselijk lineaire single player JRPGs met ellenlange lappen tekst en turn-based combat, heerlijk.
Ik haakt even in op de historie die je aanhaalde. Met name omdat het nu opviel dat het hoi in de dungeon is en 20-30 minuten later is de laatste boss neer en is iedereen binnen een minuut weg. Ook moet er wel iets heel uitzonderlijks gebeuren wil iemand neer gaan. Dus het zal meer casual zijn geworden dan destijds.

Verder hoeft er zeker niet iets mis te zijn met lineair. Parallel lineair kan natuurlijk ook. Even ter vergelijking in het originele WoW zaten de deadmines waar er nog aardig wat naar toe gewerkt werd, mits je in die zone aan het levelen was. Ik weet nog dat Edwin van Cleef daar gezocht werd. In het hoofdverhaal speelt deze dungeon echter geen rol.
Rob Krauts schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:05:
[...]

Zelf moet ik ook een hoop patches door aan MSQ voordat ik aan Heavensward kan beginnen en ja, dat is wat leesvoer en quest fetching (hoewel ook lang niet allemaal relevant). Ik kan me voorstellen hoe vervelend en saai het is om vanaf level 1 door al die quests te gaan. Jouw argument begrijp ik ook volledig en ik zou ook heel graag zien dat ze de MSQ inkorten zodat het schaalt met het niveau van levelen.

De Tales of Advanture, though, ga ik zelf niet doen omdat ik graag de Heavensward expansion wil spelen.

*edit*
De fates zitten er sinds ARR in (de 1.0 versie weet ik niet), maar toen ging het levelen niet zo snel als nu.
De quote op tweakers klapt tegenwoordig automatisch in.

Er is ook een tales of adventure voor alleen ARR en dan start je bij de eerste quest in HW. Maar goed, jij zal aan het eind van ARR zitten dus dan is die 15 euro relatief duur. Ben benieuwd hoe lang je er over doet.

[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 22-06-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
double post

[ Voor 98% gewijzigd door sdk1985 op 22-06-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Op zich wel een interessant punt vanuit Yoshi-p mbt de discussie hierboven (Kotaku interview):
On whether new Final Fantasy XIV players might feel overwhelmed by the amount of story

“Actually we feel that the expansion packs serve the purpose of bringing in new players,” Yoshida said. “Every time we release an expansion, we go into it with the mindset that we want to create content that is worth one whole new RPG title. Of course there may be recurring characters that you may not be familiar with if you’re just jumping in at one of the expansions, but it is a new experience in and of itself. So even if you skip over the previous expansion and jump into the new one, it’s still enjoyable.”

“The development team is working really hard with each expansion to make sure we are delivering a full experience to our players, and I think that contributes to our success of continuously bringing in new players,” he said. “It would’ve been nice if we were like 24 the TV series and had a clean split between the seasons. If each season was 24 hours.”
Ieder heeft z'n eigen voorkeuren dus, waarbij het gros hier aanraad om het volledige verhaal te spelen. Maar zelfs de director van het spel geeft dus aan dat het prima is om te skippen en bijv. alleen Stormblood te spelen. Op zich wel geinig dat hij er zo over denkt.

Ik denk wel dat het sdk's speelstijl / plezier ten goede komt, als het hoofddoel is om dungeons te runnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Grumpmeister op 22-06-2018 14:36 . Reden: Source ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
@Grumpmeister
Mee eens. Daarbij de opmerking dat wanneer de story telling goed was geweest dat ik het wellicht nog wel af had afgerond. Ik was immers al op 7 vd 19 uur. Het is echt de combinatie van de saaie quests, het verplichte karakter en de saaie story telling waardoor je denkt, laat maar zitten.

Ik zag overigens later dat de eerste uitbreiding heavensward 3.x van veel hogere kwaliteit is

In tegenstelling dat 2.x heeft hier 90% wel voice acting, ambient sounds en wisselende muziek. Dit niveau had ik best gepruimd (en het is ook maar 6 uur ipv 19 uur aan cutscenes). Tales of adventure is echter ARR of ARR+HW, dus later los HW kan niet. Onder het motto better safe then sorry mag ik straks aan SB beginnen :P . De game heeft veel spelers dus wie weet doen ze nog eens een remake van het eerste deel a la cataclysm.

Vergeet ook niet dat een alt zo is gemaakt. Weet alleen niet of je daar eventueel ook alleen ARR op mag skippen want ik meen ergens te hebben gelezen dat de skip maar 1x per account kan. Maar dat kon ook betrekking hebben op de job skip (die ik niet heb gekocht).

[ Voor 32% gewijzigd door sdk1985 op 22-06-2018 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Gisteren heb ik 4.2 en 4.3 maar eens afgerond, toch wel een gave conclusie en mogelijk de eerste opzetjes richting de volgende expansion? Misschien nogal voorbarig (ik verwacht niks tot volgend jaar zomer ergens, eigenlijk...), maar bij HW begon het ook met 3.3 - 3.4 om richting SB te werken. Zaterdag ook m'n andere tank classes in dungeons wat omhoog gewerkt, dus DRK zit nu op lvl 57 (begon op 54) en WAR op 56 (met 1 run te gaan tot 57).

Ik moet niet vergeten om de class quests te doen... Zo had ik een run op m'n Ninja gedaan (omdat ik toch met wat lvl 54 side quests bezig was), maar was ik compleet vergeten dat ik de lvl 54 quest niet gedaan had. Daardoor nog geen Armor Crush, dus geen Huton refresh, maakt het toch wat minder efficient.

Vanavond zal ik waarschijnlijk Fishing op lvl 70 krijgen (3 Namazu dailies, daarna een refresh door de reputation up, nog 3 dailies en mogelijk de class quests), dus dan heb ik in ieder geval alle DoH en DoL op 70 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ondertussen heb ik een 38 warrior en scholar. Merk dat de dungeons een stuk interessanter beginnen te worden. In de sunken temple zaten een paar geinige mechanics waaronder de doom stack, de rode tegels en de final sting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
sdk1985 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:34:
Ondertussen heb ik een 38 warrior en scholar. Merk dat de dungeons een stuk interessanter beginnen te worden. In de sunken temple zaten een paar geinige mechanics waaronder de doom stack, de rode tegels en de final sting.
Sunken Temple of Qarn is inderdaad de eerste dungeon waarin er 'lastigere' mechanics voorkomen (voor een party).

Sowieso viel het me wel op hoeveel mensen moeite hebben met 'basic' mechanics. Gisteren dus de 4.3 trial gedaan, waarbij de mechanics (vond ik) vrij duidelijk waren. De enige hits die ik er van kreeg waren omdat er vanwege m'n browser m'n PC even hing. Maar de hoeveelheid spelers die simpele stack management al niet kunnen doen...

Zelfs bij Sohm Al weten ze het te verknallen, wegrennen met de stack marker (en dan 6-7k damage vangen), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Grumpmeister schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:42:
[...]

Sunken Temple of Qarn is inderdaad de eerste dungeon waarin er 'lastigere' mechanics voorkomen (voor een party).

Sowieso viel het me wel op hoeveel mensen moeite hebben met 'basic' mechanics. Gisteren dus de 4.3 trial gedaan, waarbij de mechanics (vond ik) vrij duidelijk waren. De enige hits die ik er van kreeg waren omdat er vanwege m'n browser m'n PC even hing. Maar de hoeveelheid spelers die simpele stack management al niet kunnen doen...

Zelfs bij Sohm Al weten ze het te verknallen, wegrennen met de stack marker (en dan 6-7k damage vangen), etc.
Verbaast mij ook vaak. Ik snap dat je als je voor het eerst speelt bij sommige mechanics / combos even moet wennen. Maar stackmarkers stacken in het midden, adds gelijk slopen, Herhalende circles niet stacken op je party en ga zo maar door zijn toch vrij standaardzaken. Ik kijk vaak wel even een videoguide als ik wat nieuws doe, maar zelfs als je dat niet doet, moet je het gros van de mechanics wel kennen.

En dan hebben we nog het hoofdrekenen bij de nieuwe 24-man raid. Ik hoop maar gewoon dat mensen de mechanic niet snappen of zo blind in hun rotation zitten dat ze de mechanic misen, want als er echt zo weinig mensen dit soort basale rekenvaardigheid missen, dan is het wel heel droevig gesteld met het onderwijsniveau van de FFXIV spelers. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Hoe zit het trouwens met de tweakers linkshell? Eigenlijk niets meer van gehoord. Tera en Rei heb ik wel als in-game friends.

Headset los trekken tijdens het gamen resulteert trouwens steevast in een crash :X . Omgekeerd headset aansluiten na het opstarten van de game is ook een no-go. Apart voor een game die al jaren uit is!

[ Voor 47% gewijzigd door sdk1985 op 25-06-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
sdk1985 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:33:
Hoe zit het trouwens met de tweakers linkshell? Eigenlijk niets meer van gehoord. Tera en Rei heb ik wel als in-game friends.

Headset los trekken tijdens het gamen resulteert trouwens steevast in een crash :X . Omgekeerd headset aansluiten na het opstarten van de game is ook een no-go. Apart voor een game die al jaren uit is!
Het instellen van geluid in combinatie met FFXIV is idd nog steeds een drama. Ik heb een wireless headset en de PC hangt ook aan m'n TV. Voordat ik het spel opstart moet ik eerst even nakijken of de output goed staat (dus headset als ik headset wil gebruiken, TV als ik dat niet wil doen), want wisselen tijdens het spel kan gewoon niet. Dat 'ie crasht heb ik nog niet gehad, maar het is ook goed irritant om het spel opnieuw op te moeten starten als je er achter komt dat de audio output verkeerd staat... Hopelijk wordt dat ooit verholpen, maar ik heb daar geen hoop voor.

Voor de linkshell moet je gewoon even @MokonaNL / @Thrace Grumble aanschieten, die hebben volgens mij de rechten voor invites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Voor Phoenix ben ik het makkelijkste aanspreekpunt. Heb Tera inmiddels ook in m'n vriendenlijst, dus je kunt ook via die weg kijken of ik online ben. Dit gezien player search niet werkt als ik in dungeons zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Gisteravond nog voor elkaar gekregen om lvl 70 te krijgen op FSH. De 3 dailies bij de Nazamu, reputation up quest, en daarna de 3 daily refresh was er genoeg voor. Daarmee heb ik alle DoH / DoL classes nu op level 70 zitten. Verder de eerste unlocks even gedaan voor de wekelijkse hand-in's bij M'naagoh (lekkere scrip rewards). Kurenai wilde ik ook unlocken, maar dat was me nog niet gelukt. De Kurenai questline heb ik afgerond, en de andere pre-quest (die van M'naagoh) is dus ook gedaan, maar er is nog geen quest beschikbaar voor de collectibles van Kurenai. Mogelijk dat ik nog iets mis...

Ik zit ook erg te twijfelen welke stappen ik nu moet nemen richting endgame gathering / crafting. Mogelijk dat ik wat endgame gathering gear koop (ik heb de yellow scrip gear voor MIN / BTN), bezig ga met verzamelen / turn-in's voor scrips en daar materiaal van verkoop... Nog veel getwijfel daar in ieder geval... Ik vind het meestal wel leuk om bezig te zijn met de economy en crafting, alleen ben ik dus (weer) nogal behind-the-curve en moet ik het catch-up spelletje spelen. Ik zit in ieder geval wel op 15,5 miljoen gold en kan ook heel wat meuk verkopen (zoals materia, Stormsap, etc.) dus qua gold kan ik vrij makkelijk terug komen. Lastig, lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeraMyre
Kurenai wilde ik ook unlocken, maar dat was me nog niet gelukt. De Kurenai questline heb ik afgerond, en de andere pre-quest (die van M'naagoh) is dus ook gedaan, maar er is nog geen quest beschikbaar voor de collectibles van Kurenai. Mogelijk dat ik nog iets mis...
Ik weet niet waar je naar de quest gezocht hebt, maar die is geloof ik op te halen in Kugane. Dit moest ik ook op zoeken voordat ik er achter kwam. Je krijgt in ieder geval inderdaad lekker veel scripts van die weekly turn-ins en ze zijn niet eens heel moeilijk en kosten ook niet veel om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Met yellow scrips gear doel je op ilvl 300 of 330? Aan stormsap moet je sowieso geen gil uitgeven. Die kun je beter met de Nazamu coins kopen. Maar met die 15.5 miljoen kom je een heel eind in het kopen van HQ end game gear van ilvl 340. Loop zelf ook een beetje achter op gear gebied, dus ben zelf ook een beetje zoekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
TeraMyre schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:29:
[...]

Ik weet niet waar je naar de quest gezocht hebt, maar die is geloof ik op te halen in Kugane. Dit moest ik ook op zoeken voordat ik er achter kwam. Je krijgt in ieder geval inderdaad lekker veel scripts van die weekly turn-ins en ze zijn niet eens heel moeilijk en kosten ook niet veel om te maken.
Hm, Kugane? Ik zat inderdaad bij de Kojin stad te kijken. Vanavond nog maar eens kijken, die collectibles zijn idd heerlijk simpel :)
MokonaNL schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:34:
Met yellow scrips gear doel je op ilvl 300 of 330? Aan stormsap moet je sowieso geen gil uitgeven. Die kun je beter met de Nazamu coins kopen. Maar met die 15.5 miljoen kom je een heel eind in het kopen van HQ end game gear van ilvl 340. Loop zelf ook een beetje achter op gear gebied, dus ben zelf ook een beetje zoekende.
Ik zit nog op ilvl 300 scrip gear, in het begin van Stormblood bij elkaar verzameld. En Stormsap bedoelde ik dat ik het kon verkopen mocht ik gil nodig hebben, ik heb iets van 60 Nazamu coins liggen.

Het viel me in ieder geval op dat de ilvl 340 goedkoper is dan de ilvl 320 crafted gear, dus dat scheelt op zich wel. Maar ik vraag me dan weer af hoe moeilijk het gaat zijn om tot dat niveau te komen met je eigen gear / materials en of je daar goedkoper mee uit bent... Aan de andere kant, tijd is geld... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

sdk1985 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:33:

De crossworld linkshell bedoel je? Daarvoor kan je inderdaad t beste bij mij of @MokonaNL aankloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Gisteren de Kurenai commissions gevonden (idd in Kugane, dank je :D), dus flink wat scrips gescored. Voor nu blijf ik bij de gatherers denk ik op de scrip gear hangen, want het is toch vrij makkelijk te verzamelen. M'n Fisher heeft nu de scrip fishing rod en 4 van de 5 'main' set items, ik moet nog 1 Ala Mhigan Ribbon vangen voor de laatste ervan. Daarna ga ik de MIN/BTN gear uitbreiden en upgraden (sowieso daar eerst de offhand voor halen, dat gaat een flinke impact maken).

Was wel even lekker, gewoon chill vissen terwijl ik SGDQ aan had staan. Ik blijf het geweldig vinden hoe veel er te doen is binnen het spel, voor ieder wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Grumpmeister schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:32:
Gisteren de Kurenai commissions gevonden (idd in Kugane, dank je :D), dus flink wat scrips gescored. Voor nu blijf ik bij de gatherers denk ik op de scrip gear hangen, want het is toch vrij makkelijk te verzamelen. M'n Fisher heeft nu de scrip fishing rod en 4 van de 5 'main' set items, ik moet nog 1 Ala Mhigan Ribbon vangen voor de laatste ervan. Daarna ga ik de MIN/BTN gear uitbreiden en upgraden (sowieso daar eerst de offhand voor halen, dat gaat een flinke impact maken).

Was wel even lekker, gewoon chill vissen terwijl ik SGDQ aan had staan. Ik blijf het geweldig vinden hoe veel er te doen is binnen het spel, voor ieder wat wils.
Hmm...ik moet fishing en/of mining toch echt eens verder levelen. Klinkt erg relaxt wel allemaal :) Beide zijn slechts nog maar lvl 31..
Wat raad jij aan, leves om te levelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Thrace Grumble schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:55:
[...]

Hmm...ik moet fishing en/of mining toch echt eens verder levelen. Klinkt erg relaxt wel allemaal :) Beide zijn slechts nog maar lvl 31..
Wat raad jij aan, leves om te levelen?
Leves, dagelijke GC turnin's, beastman dailies (Ixal, Moogle en later Nazamu). Dat heeft FSH voor mij van lvl 61 naar 70 in een weekje ong. gebracht (de Nazamu dailies alleen al).

Ik zou sowieso Ixal unlocken op dat level, en vanaf level 50 dus Moogle gebruiken. Volgens mij krijg je vanaf level 50 vrij beroerde exp van de Ixal in ieder geval.

Als je boven de 50 komt kan je ook gaan kijken naar collectibles. Deze komen vaak van timed nodes en leveren ook best lekkere experience. Daarnaast kan je vanaf bepaalde collectibles scrips gaan verzamelen waarmee je nodes, gear, etc. vrij kan spelen (zo had ik gisteren m'n red scrips uitgegeven om bepaalde vissen accessible te maken in de SB zones. Voor Mining / BTN had ik dat al gedaan).

Ik meen me verder te herinneren dat ik voor MIN / BTN ook gewoon wel eens een grinding sessie gedaan had met meerdere exp boosts. Kreeg je meteen materiaal om te verkopen of te gebruiken voor de crafters :)

Oh, en correct me if I'm wrong, maar volgens mij leveren de custom deliveries van Khloe ook experience op als je op een lager level zit, maar ik weet niet welk level je moet hebben om deze te starten. Sowieso de moeite waard om die zo vlug mogelijk te unlocken, want de crafts / gathers ervoor zijn makkelijk (collectibles, dus 50+)

[ Voor 11% gewijzigd door Grumpmeister op 27-06-2018 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
Grumpmeister schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:46:
[...]

Oh, en correct me if I'm wrong, maar volgens mij leveren de custom deliveries van Khloe ook experience op als je op een lager level zit, maar ik weet niet welk level je moet hebben om deze te starten. Sowieso de moeite waard om die zo vlug mogelijk te unlocken, want de crafts / gathers ervoor zijn makkelijk (collectibles, dus 50+)
Je bedoelt Zhloe. De quest voor de unlock is level 60. En nee, naar mijn beste weten krijg je er geen exp voor. Wel goed voor scrips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
MokonaNL schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:03:
[...]

Je bedoelt Zhloe. De quest voor de unlock is level 60. En nee, naar mijn beste weten krijg je er geen exp voor. Wel goed voor scrips.
Ah ja, Khloe is die kleine voor de bingo-boekjes :')

Wel jammer, van wat ik uit de SB Custom Deliveries begrijp kan je die wel op level 62 activeren en krijg je exp totdat je max level bent. Wat op zich ook weer jammer is, want de yellow scrips zijn stukken fijner :D

Ik zit in ieder geval weer een beetje in de scrip flow terwijl ik op een tweede scherm wat anders kijk, 7-8 nodes per ~half uur met 2-4/5 items per node. Zit je toch al gauw op 500-600 scrips per ~half uur.

Edit2: Gisteren genoeg scrips gehaald voor de MIN offhand (naast de belt, een ring, etc), dat is echt een gigantische stat boost... Dat was weer erg belangrijk voor de legendary nodes, dus die zijn makkelijker mee te nemen in de scrip-rotatie (dus meer scrips). Volgende stap is de BTN offhand, en dan kan ik full-throttle farmen.

[ Voor 18% gewijzigd door Grumpmeister op 28-06-2018 09:51 . Reden: Beetje hoog ingeschat :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Zo, weekendje verder en m'n gatherers zitten in volle ilvl 330-350 scrip gear. Optimaal is het natuurlijk niet, maar ik kan alle nodes ermee gatheren (met HQ chance, al moet ik daar wel food voor gebruiken). Nu nog aan het kijken hoe ik catch-up kan spelen op m'n crafters. Ik heb 5 HQ end-game items gekocht voor de linkerkant (alleen de boots niet, want die waren 400-500k meer dan normaal (ong. 1.2 miljoen)).

Ergens denk ik eraan om bijv. eerst Blacksmithing naar het niveau te brengen voor het laatste niveau aan craftables, omdat ik daarmee het gros van de tools kan maken. Of misschien moet ik iets verder splurgen dan de 3 miljoen die ik aan die 5 items uit heb gegeven, zodat ik right side ook alvast gear heb zitten (aangezien het voornamelijk CP is heb ik daar nog lvl 62 spul zitten). Misschien zelfs de tools maar erbij nemen voor iets als BSM, en dan kijken hoe ik m'n gear moet melden om aan de caps te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Grumpmeister schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:11:
Zo, weekendje verder en m'n gatherers zitten in volle ilvl 330-350 scrip gear. Optimaal is het natuurlijk niet, maar ik kan alle nodes ermee gatheren (met HQ chance, al moet ik daar wel food voor gebruiken). Nu nog aan het kijken hoe ik catch-up kan spelen op m'n crafters. Ik heb 5 HQ end-game items gekocht voor de linkerkant (alleen de boots niet, want die waren 400-500k meer dan normaal (ong. 1.2 miljoen)).

Ergens denk ik eraan om bijv. eerst Blacksmithing naar het niveau te brengen voor het laatste niveau aan craftables, omdat ik daarmee het gros van de tools kan maken. Of misschien moet ik iets verder splurgen dan de 3 miljoen die ik aan die 5 items uit heb gegeven, zodat ik right side ook alvast gear heb zitten (aangezien het voornamelijk CP is heb ik daar nog lvl 62 spul zitten). Misschien zelfs de tools maar erbij nemen voor iets als BSM, en dan kijken hoe ik m'n gear moet melden om aan de caps te komen...
Laatst kreeg ik van een FC member dit filmpje van iemand die de nieuwe gear maakt terwijl hij de beginner lvl 70 gear gebruikt:

Kost veel tijd maar toch, sommige mensen zijn raar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Arcalite schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:18:
[...]

Laatst kreeg ik van een FC member dit filmpje van iemand die de nieuwe gear maakt terwijl hij de beginner lvl 70 gear gebruikt:
[video]

Kost veel tijd maar toch, sommige mensen zijn raar :+
Damn, als ik dat zo zie zal het zeker mogelijk zijn (zeker aangezien m'n left side gear dus al een stuk beter is dan waar hij mee begint. Voornamelijk de offhand is problematisch in mijn gevallen, maar morgen even wat custom deliveries doen en dan zit ik wel goed :P

Sowieso moet ik ook nog de red scrips hebben voor de Master books VI, ik heb er pas 1 van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog steeds nooit in high level crafting gedoken =p me hoogste is cooking met lvl 63 daarna volgens mij lvl 40 33 carpenter ofzo. rest nog lager.

kon het natuurlijk in de lodestone zien... dit is wel echt slecht haha

33 Carpenter
30 Blacksmith
25 Armorer
25 Goldsmith
23 Leatherworker
7 Weaver
18 Alchemist
63 Culinarian

[ Voor 42% gewijzigd door Ricmaniac op 03-07-2018 08:12 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Ricmaniac schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:10:
Ik heb nog steeds nooit in high level crafting gedoken =p me hoogste is cooking met lvl 63 daarna volgens mij lvl 40 33 carpenter ofzo. rest nog lager.

kon het natuurlijk in de lodestone zien... dit is wel echt slecht haha

33 Carpenter
30 Blacksmith
25 Armorer
25 Goldsmith
23 Leatherworker
7 Weaver
18 Alchemist
63 Culinarian
Gewoon elke dag je GC turn-ins doen en beast tribes. Dan ben je er zo.
En anders iemand van je FC voor je levequest karretje spannen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Zo ondertussen heb ik zowel de scholar als de warrior op level 50+ zitten. Daarmee ook meteen toegang gekregen tot de red mage (50), samurai (50), dark knight (30), machinist (30) en de astrologian (30). Zoals al eerder vastgesteld werden de dungeons langzaam steeds interessanter.

Game heeft wel flink wat te verbeteren op diverse aspecten:

scaling:
Scaling op de oude content is blijkbaar volledig zoek. Ik zat in een level 50 dungeon (voor 8 personen), vervolgens was de eerste baas letterlijk in 15 seconde dood. Daarna was het verplicht meerdere minuten cutscene's kijken. Uit eindelijk had iemand letterlijk een pizza besteld die er gewoon was voor we klaar waren met de dungeon. Niet omdat de gameplay zoveel tijd in beslag nam, maar omdat de cutscene's steeds maar door bleven gaan en niet over te slaan waren. De totale verhouding was 1 op 99 terwijl de gameplay door de slechte balans niet leuk was. Telgelijkertijd zagen de gevechten an sich er heel tof uit, je kreeg een robot (zat ook in Rift storm legion maar blijft leuk) en er was een baas op een bewegende lift. Maar anno 2018 zijn de spelers te krachtig voor de content.

Downlevelen:
Wat dat betreft blijft het een merkwaardige keuze dat je in lagere content ook gewoon je normale spells niet kunt gebruiken. Je wordt dus gedwongen een alternatieve rotatie te gebruiken. Iets dat de scaling totaal niet oplost aangezien je de level 70's met raid gear er alsnog zo uit pikt. Gevolg is dat het nogal een tegenvaller is als je met je summoner zonder bane en andere AOE opties een low level dungeon krijgt.

Sociale aspect:
Hier ook wel wat op aan te merken. Blijkbaar is een duty soort van heilig want tijdens een duty kun je geen vrienden maken en geen /tell sturen. Alleen de free company (guild) blijft werken. Ook vrienden die offline zijn kun je niet toevoegen. Vrienden maken met iemand in een cutscene kun je ook vergeten. Gevolg is dat waar ik normaal altijd in de dungeons wel wat vrienden maak met mensen die ook toevallig aan het levelen zijn dit nu eigenlijk onmogelijk wordt gemaakt en het dus in de praktijk ook zelden gebeurd.

Dit effect wordt verder versterkt doordat er, zeker in verhouding met andere mmo's, zeer kleine zones zijn en er geen duidelijke global chat is en eigenlijk ook geen zone chat (/shout maar dat gebruikt niemand). Ik geloof dat Ul'dar uit minstens 4 zones bestaat terwijl die stad kleiner is dan Stormwind. Ishgard lijkt verder ook uitgestorven.

Bij de low level Fate's kom je een enkele keer nog weleens iemand tegen. Ik invite dat soort personen altijd in mijn party en 9 van de 10 keer wordt die invite niet geaccepteerd. In games als Rift was dit beter geregeld. Je kon dan met jouw eigen party in zo'n event automatisch 'mergen' met andere parties, tot het event klaar was. Daarna kon je weer je eigen weg gaan. Dat stimuleert het tank, healer, dps concept en de samenwerking in algemene zin.

Alles bij elkaar komt de game tot heden dus niet erg sociaal over.

Inconsistentie tussen te veel en te weinig uitleg:
Ander puntje van kritiek is dat bepaalde aspecten van de game eindeloos worden voorgekauwd. Denk aan de veel te makkelijke guildhests, de extra training en de extreem rustige opbouw van de dungeons. Maar dat en waar je vervolgens op level 50 vendor gear kunt halen wordt nergens uitgelegd.

Wel positief is dat de classes tot heden heel erg divers zijn en ik de dungeons tot heden toch wel met plezier heb beleefd. An sich zijn alle punten wel op te lossen maar blijkbaar worden er andere keuzes gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
sdk1985 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:57:
Ander puntje van kritiek is dat bepaalde aspecten van de game eindeloos worden voorgekauwd. Denk aan de veel te makkelijke guildhests, de extra training en de extreem rustige opbouw van de dungeons. Maar dat en waar je vervolgens op level 50 vendor gear kunt halen wordt nergens uitgelegd.
Hier wil ik toch wel even op inhaken. Omdat je het "boekje" hebt gebruikt zijn heel veel quests al voor je gecomplete. Er wordt volgens mij wel uitleg gedaan over de Allagan Tomestones of Poetics waarmee je ilvl120 gear kunt bemachtigen op lv50. Tevens kreeg je gedurende quests in Heavensward tot lv58 high quality gear. Dit ga je helaas missen gok ik, maar niets wat de tomestones niet op kunnen lossen.

Volgende keer als ik wat langer online kan blijven zullen we eens kijken naar die gear ;)

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
ECP0WERS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 05:55:
[...]

Hier wil ik toch wel even op inhaken. Omdat je het "boekje" hebt gebruikt zijn heel veel quests al voor je gecomplete. Er wordt volgens mij wel uitleg gedaan over de Allagan Tomestones of Poetics waarmee je ilvl120 gear kunt bemachtigen op lv50. Tevens kreeg je gedurende quests in Heavensward tot lv58 high quality gear. Dit ga je helaas missen gok ik, maar niets wat de tomestones niet op kunnen lossen.

Volgende keer als ik wat langer online kan blijven zullen we eens kijken naar die gear ;)
Ik kan natuurlijk niet spreken voor de normale route maar ik kreeg de popup met uitleg over allagan tome stones na het voltooien van de eerste level 50 dungeon. Maar om die eerste dungeon in te kunnen moest je al item level ?47? zijn. Dus dat was een beetje kip/ei. Maar dit is eigenlijk niet waar ik op doelde. Ik kreeg in de eerste dungeon van heavensward een hele andere tip, namelijk dat ik maar 'vendor sets' moest gebruiken.

Die vendor sets blijken ideaal te zijn. Na een speurtocht (google, reddit, wiki) bleek dat in er in heavensward gear vendors staan (links van de market board) die voor 8900 per item level 50 / i115 verkopen. Ga je naar tailfeather dan staat daar een traveling merchant die l52/ i125 verkoopt (armor en wapens). In Moghone zit l54, vermoedelijk gaat het zo door. De ishguard vendors verkopen naast 50/i115 gear overigens ook 60/i255 gear. Dit is vermoedelijk de reden dat je 300.000 gil bij het overslaan van de story krijgt.

Hierbij vind ik het contrast dus zo groot tussen het aan de hand nemen in het begin en gewoon geen melding maken dat het zo werkt in heavensward. Allemaal niet het einde van de wereld maar het kan beter. Des te meer omdat er ook spelers zijn die daar misbruik van maken, op de market board staan de items die je voor 8900 koopt voor prijzen van 45.000 tot 120.000. Ga je daar in mee dan betaal je dus 110K meer dan dat je 20 meter naar links loopt. Dat geeft toch wel aan dat het niet duidelijk is toch? :9

Dat heel item level was van de week overigens ook nog een dingetje omdat bij gear bij de vendor het item level niet liet zien. Uiteindelijk ontdekt dat je via try on wel de normale popup krijgt. Sinds de patch staat het item level gelukkig wel direct bij de gear lijst.

edit: Camp cloudtop verkoopt bij de vendor de l50/i115 armor. Zelfde zone Ok'Zundo is l56/i138.

Verder vind ik de game nog steeds leuk alleen maar zoals elke game is er wel wat te verbeteren :> .

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 04-07-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
sdk1985 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:23:
[...]

Ik kan natuurlijk niet spreken voor de normale route maar ik kreeg de popup met uitleg over allagan tome stones na het voltooien van de eerste level 50 dungeon. Maar om die eerste dungeon in te kunnen moest je al item level ?47? zijn. Dus dat was een beetje kip/ei. Maar dit is eigenlijk niet waar ik op doelde. Ik kreeg in de eerste dungeon van heavensward een hele andere tip, namelijk dat ik maar 'vendor sets' moest gebruiken.

Die vendor sets blijken ideaal te zijn. Na een speurtocht (google, reddit, wiki) bleek dat in er in heavensward gear vendors staan (links van de market board) die voor 8900 per item level 50 / i115 verkopen. Ga je naar tailfeather dan staat daar een traveling merchant die l52/ i125 verkoopt (armor en wapens). In Moghone zit l54, vermoedelijk gaat het zo door. De ishguard vendors verkopen naast 50/i115 gear overigens ook 60/i255 gear. Dit is vermoedelijk de reden dat je 300.000 gil bij het overslaan van de story krijgt.

Hierbij vind ik het contrast dus zo groot tussen het aan de hand nemen in het begin en gewoon geen melding maken dat het zo werkt in heavensward. Allemaal niet het einde van de wereld maar het kan beter. Des te meer omdat er ook spelers zijn die daar misbruik van maken, op de market board staan de items die je voor 8900 koopt voor prijzen van 45.000 tot 120.000. Ga je daar in mee dan betaal je dus 110K meer dan dat je 20 meter naar links loopt. Dat geeft toch wel aan dat het niet duidelijk is toch? :9

Dat heel item level was van de week overigens ook nog een dingetje omdat bij gear bij de vendor het item level niet liet zien. Uiteindelijk ontdekt dat je via try on wel de normale popup krijgt. Sinds de patch staat het item level gelukkig wel direct bij de gear lijst.

edit: Camp cloudtop verkoopt bij de vendor de l50/i115 armor. Zelfde zone Ok'Zundo is l56/i138.

Verder vind ik de game nog steeds leuk alleen maar zoals elke game is er wel wat te verbeteren :> .
Zeker, en er wordt ook zeker misbruik van gemaakt ;) maar de gear die op de MB staat is vaak high quality gear wat best wel een stuk beter is dat wat je van de vendor koopt :) als je er vanavond bent zal ik kijken of ik wat voor je kan craften :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
sdk1985 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:57:
Zo ondertussen heb ik zowel de scholar als de warrior op level 50+ zitten. Daarmee ook meteen toegang gekregen tot de red mage (50), samurai (50), dark knight (30), machinist (30) en de astrologian (30). Zoals al eerder vastgesteld werden de dungeons langzaam steeds interessanter.

Game heeft wel flink wat te verbeteren op diverse aspecten:

scaling:
Scaling op de oude content is blijkbaar volledig zoek. Ik zat in een level 50 dungeon (voor 8 personen), vervolgens was de eerste baas letterlijk in 15 seconde dood. Daarna was het verplicht meerdere minuten cutscene's kijken. Uit eindelijk had iemand letterlijk een pizza besteld die er gewoon was voor we klaar waren met de dungeon. Niet omdat de gameplay zoveel tijd in beslag nam, maar omdat de cutscene's steeds maar door bleven gaan en niet over te slaan waren. De totale verhouding was 1 op 99 terwijl de gameplay door de slechte balans niet leuk was. Telgelijkertijd zagen de gevechten an sich er heel tof uit, je kreeg een robot (zat ook in Rift storm legion maar blijft leuk) en er was een baas op een bewegende lift. Maar anno 2018 zijn de spelers te krachtig voor de content.

Downlevelen:
Wat dat betreft blijft het een merkwaardige keuze dat je in lagere content ook gewoon je normale spells niet kunt gebruiken. Je wordt dus gedwongen een alternatieve rotatie te gebruiken. Iets dat de scaling totaal niet oplost aangezien je de level 70's met raid gear er alsnog zo uit pikt. Gevolg is dat het nogal een tegenvaller is als je met je summoner zonder bane en andere AOE opties een low level dungeon krijgt.

Sociale aspect:
Hier ook wel wat op aan te merken. Blijkbaar is een duty soort van heilig want tijdens een duty kun je geen vrienden maken en geen /tell sturen. Alleen de free company (guild) blijft werken. Ook vrienden die offline zijn kun je niet toevoegen. Vrienden maken met iemand in een cutscene kun je ook vergeten. Gevolg is dat waar ik normaal altijd in de dungeons wel wat vrienden maak met mensen die ook toevallig aan het levelen zijn dit nu eigenlijk onmogelijk wordt gemaakt en het dus in de praktijk ook zelden gebeurd.

Dit effect wordt verder versterkt doordat er, zeker in verhouding met andere mmo's, zeer kleine zones zijn en er geen duidelijke global chat is en eigenlijk ook geen zone chat (/shout maar dat gebruikt niemand). Ik geloof dat Ul'dar uit minstens 4 zones bestaat terwijl die stad kleiner is dan Stormwind. Ishgard lijkt verder ook uitgestorven.

Bij de low level Fate's kom je een enkele keer nog weleens iemand tegen. Ik invite dat soort personen altijd in mijn party en 9 van de 10 keer wordt die invite niet geaccepteerd. In games als Rift was dit beter geregeld. Je kon dan met jouw eigen party in zo'n event automatisch 'mergen' met andere parties, tot het event klaar was. Daarna kon je weer je eigen weg gaan. Dat stimuleert het tank, healer, dps concept en de samenwerking in algemene zin.

Alles bij elkaar komt de game tot heden dus niet erg sociaal over.

Wel positief is dat de classes tot heden heel erg divers zijn en ik de dungeons tot heden toch wel met plezier heb beleefd. An sich zijn alle punten wel op te lossen maar blijkbaar worden er andere keuzes gemaakt.
Wat betreft de scaling:
De 8 man dungeon die je gedaan hebt is een (verplichte) story dungeon, tenzij je dus zo'n boekje gebruikt hebt. Voorheen kon je de cutscenes skippen, maar kwam er bij de speler die er voor het eerst in kwam een druk op te liggen om ook maar alles over te slaan. Dit was ook verder eerder een 24 man dungeon (als ik het goed heb), maar de scaling is inderdaad niet heel goed daarin. Alles gaat vlug dood en het is voornamelijk voor het verhaal. Je hebt dat stuk verhaal geskipt, dus de impact/buildup naar deze dungeon heb je gemist. Dit is ook de enige dungeon die zo erg is (qua cutscenes, etc) en daar hebben ze hun les uit getrokken :)

Over het algemeen; zodra je een te hoog (item)level hebt voor een dungeon, wordt je automatisch geschaald naar de maximaal 'verwachtte' stats voor de dungeon. Dus ook al heb je level 70 raiding gear, je doet niet de damage alsof je dat hebt. Ja, je zal iets meer damage doen dan iemand die de dungeon als 'current content' doet (aannemend dat je je rotatie kent), maar dat is alles. Als je ook gebruik mag maken van alle skills, dan krijg je een nog ergere overpowered situatie dan dat je nu al hebt. De enemies zijn gebalanceerd op classes van dat level, niet op de class skills die je later krijgt.

Het sociale aspect ben ik mee eens, het slaat nergens op dat je geen tells meer kan versturen en je uit kanalen wordt geknald omdat je een dungeon in gaat. En dat de lagere level areas wat leeg zijn kan ik ook wel goed begrijpen, want iedereen zit in de hogere areas. Dit is ook waarom in ARR er subzones waren met hogere level enemies, je kwam nog wel eens terug in bijv. Central Shroud (waardoor je het idee van levendige gebieden kreeg). Maar met Heavensward en Stormblood heb je compleet nieuwe zones. Ul'dah is inderdaad niet super druk (al lopen er nog genoeg mensen rond op Odin), Limsa Lominsa blijft een erg drukke zone en verder zitten mensen voornamelijk in Kugane en Rhalg's Reach (60+). Ishgard is inderdaad vrijwel dood omdat het nogal uit de weg ligt (al vind ik de muziek daar wel erg mooi en loop ik er zelf nog wel eens rond).

En ja, je kan flinke misbruik maken van de market board. Al is het maar iets simpels als ores / lumber. Als je een beast tribe wat geleveld hebt kan je er bijv. vrij goedkoop (ik zeg maar wat) Cobalt Ore kopen. Die zet je dan voor 10x de prijs op de Marketboard, en mensen kopen het want die zijn lui. Maar goed, het eerste wat ik doe met een expansion of wat dan ook is even langs alle vendors lopen om te kijken wat ze hebben. In iedere zone (ook in ARR) wordt er wel gear rond jouw level verkocht, maar met name vanaf Heavensward is dat belangrijker (volgens mij valt de Aetherial Gear (rose text) dan ook weg). Als het goed is verkoopt de Ishgard Vendor tegenwoordig van alle levels gear (50-58)? Ik kan het mis hebben hoor...

En wat @ECP0WERS al aan geeft, het gros van de lage level gear op de marketboard is High Quality (dan heeft het een tekentje (een soort veertje) links ervoor staan, en zijn de stats een stuk beter). In het geval van Heavensward was High Quality witte gear volgens mij on par met groene dungeon gear van het level ervoor.

Maar goed, wel fijn dat je je verder wel vermaakt met het spel :)

Zelf weinig gedaan de afgelopen dagen vanwege ziek zijn. Ik heb wel zo'n beetje alle endgame crafter gear gekocht (van de market board, dus ik ben 7 miljoen armer). Hierdoor heb ik wel m'n BSM in zo'n beetje de beste gear (behalve de boots nog) en kan ik 3 star crafts HQ maken. Aan de hand hiervan ga ik oa. carpenter, alchemist, etc. omhoog werken qua tools. Hoe meer ik zelf kan doen, hoe beter. En worst case verkoop ik gewoon ingredienten. Bijv, ik verzamel 16-18 Nightsteel Ore, daar maak ik iets van 8 bars van, dat is toch weer een 200k ong. (mits het verkoopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Voor wie in weinig tijd snel wil levelen kan ik aanraden uiterlijk half 5 te starten aan de duty hest roulette, trails roulette en guild hest roulette. Om 5 uur reset de boel en dan kan je nog een keer :P.
Over het algemeen; zodra je een te hoog (item)level hebt voor een dungeon, wordt je automatisch geschaald naar de maximaal 'verwachtte' stats voor de dungeon. Dus ook al heb je level 70 raiding gear, je doet niet de damage alsof je dat hebt. Ja, je zal iets meer damage doen dan iemand die de dungeon als 'current content' doet (aannemend dat je je rotatie kent), maar dat is alles.
Heb toch niet de indruk dat het goed schaalt. Zie soms op ACT, ja heb hem tegenwoordig :P, echt wel wat uitschieters die dubbele dps doen. Uberhaupt krijg je al vrij snel de situtatie dat je de halve dungeon kunt pullen en dan alles kunt AoE'en. Het mag een tandje strenger van mij.
Als je ook gebruik mag maken van alle skills, dan krijg je een nog ergere overpowered situatie dan dat je nu al hebt. De enemies zijn gebalanceerd op classes van dat level, niet op de class skills die je later krijgt.
Dat hoeft niet. Rift heeft een mentoring waarbij je het level van een andere speler kunt aannemen en waarbij je stats worden aangepast. Je skills blijven gelijk. Toen ik daar met mijn undergeared warrior tank een low level dungeon in ging bleek ik minder health dan de healer te hebben. (Wat meteen het nadeel is van dat systeem). Ergens in het midden zit de balans die het interessant houdt.
En wat @ECP0WERS al aan geeft, het gros van de lage level gear op de marketboard is High Quality (dan heeft het een tekentje (een soort veertje) links ervoor staan, en zijn de stats een stuk beter).
Nog eens gekeken en inderdaad heeft circa de helft van de grijze items het HQ icoontje.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 05-07-2018 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

@sdk1985 leuk om te horen dat je de game toch nog wel bevalt. d:)b

Alhoewel ik veel frustratie hoor dat mede wordt veroorzaakt doordat je toch ‘het boekje’ hebt gebruikt. Ik denk dat je veel ergernis punten minder storend zou ervaren als je wel alle story up to HW had gezien, waaronder de dungeon met de lange cutscene (Castrum Meridianum). De cutscenes kunnen hier trouwens sinds patch 4.2 niet geskipt worden, om zo nieuwe spelers de kans te geven om ook ‘bij te kunnen blijven’ in de dungeon zelf. De rewards zijn trouwens toen ook verhoogd, omdat de run daardoor langer duurt.

Hoe bevalt HW je verder nu, qua story zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door Thrace Grumble op 06-07-2018 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Dit weekend uiteindelijk niet heel veel gedaan. Veel van m'n crafters iig HQ lvl 70 tools gegeven en wat macro's gemaakt voor de standaard lvl 70 componenten als Molybdenum en Zelkova. Die kan ik iig makkelijk eruit pompen en verkopen, terwijl ik langzaam maar zeker ook richting items werk voor Nightsteel tools.

Ik kan in ieder geval Nightsteel redelijk consistent HQ krijgen nu (wel handmatig, gebruik er geen macro voor). Ook Hawk's Eye heb ik HQ kunnen maken, maar morgen even 2 andere offhands halen dmv de custom deliveries. Daarmee tik ik dan wss Carpenter en Weaver of Leatherworker naar de limieten om 3 star crafts te doen. ARM, CUL en GSM heb ik voor nu nog iets lagere prioriteit bij liggen.

Zodra Dusklight Aethersand niet te belachelijk duur is kan ik ook nog eens collectible potions craften (daar heb ik ook een macro voor :P) om zo genoeg yellow scrips binnen te krijgen voor de rest van de offhands. Iemand had gisteren alle aethersands opgekocht in ieder geval ><

Verder WAR dichter bij lvl 57 gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Rathalos en de volgende stap van Eureka komt op 7 Augustus (net na mijn vakantie) *O*

Permanent event, een Rathalos mount, Felyne minion (schijnbaar) en een Poogie. Daarnaast ook wat gear te krijgen, ik heb er zin in (met name omdat ik Monster Hunter ook erg gaaf vind :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Ondertussen level 60 en de moet zeggen dat het questen even oudbollig is. Wel verbeterd zijn de graphics, de grootte van de zones en de hoeveelheid voice acting. Verplichte karakter van de Main Scenario Quests blijft mij irriteren. Des te meer omdat de afwisselende content als dungeons daar ook achter verstopt zitten. Kwaliteit van de tientallen dungeons die ik tussen level 16 en 60 heb gedaan was overigens vaak dik in orde.

[ Voor 47% gewijzigd door sdk1985 op 29-07-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

sdk1985 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:44:
Verplichte karakter van de Main Scenario Quests blijft mij irriteren
En dan nog maar eens: dit is juist een van de unieke punten aan FFXIV en maakt het tot een Final Fantasy game. Als je dit alleen maar als negatief punt ervaart, lijkt WoW of een andere MMO(RPG) me beter bij je passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Thrace Grumble schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:14:
[...]

En dan nog maar eens: dit is juist een van de unieke punten aan FFXIV en maakt het tot een Final Fantasy game. Als je dit alleen maar als negatief punt ervaart, lijkt WoW of een andere MMO(RPG) me beter bij je passen.
In theorie zou het een pluspunt kunnen zijn, maar dan moet je minder story padding toepassen binnen het stuk dat verplicht is. Circa 90% van wat je doet binnen die MSQ heeft eigenlijk geen impact op het grotere verhaal. De keuzes die je soms maakt veranderen bovendien vaak maar 1 zinnetje in de dialoog en als je moet kiezen tussen twee quests krijg je daarna doodleuk alsnog de eerste quest. Dat kan dus veel beter.

WoW is voor mij te makkelijk geworden, in ieder geval tijdens Cataclysm. Verder heb ik aardig wat mmo's gespeeld in het verleden, had ik al eens uiteengezet in dit topic. Persoonlijk vond ik Rift voor storm legion het beste.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 01-08-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 13:45

garrow

PSN: Garrow1978

Zijn hier mensen welke het op PS4 spelen?
Heb het spel nu ook geinstalleerd omdat je het gratis kunt proberen tot een bepaald lvl.

Speel nu nog Neverwinter, echter het pay to win / grinden gaat me erg tegen staan. Hoe is dit in FF?
Iemand die mij een goede site kan geven om guides e.d. te lezen of youtube films

Is voor mij de eerste kennismaking met het FF genre, in het verleden RoM , WoW en GW gespeeld op de PC. Ben benieuwd hoe het speelt en hoe de community is, een dergelijk spel staat of valt met de community en hoe je samen kunt spelen (althans mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
garrow schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:14:
Zijn hier mensen welke het op PS4 spelen?
Heb het spel nu ook geinstalleerd omdat je het gratis kunt proberen tot een bepaald lvl.

Speel nu nog Neverwinter, echter het pay to win / grinden gaat me erg tegen staan. Hoe is dit in FF?
Iemand die mij een goede site kan geven om guides e.d. te lezen of youtube films

Is voor mij de eerste kennismaking met het FF genre, in het verleden RoM , WoW en GW gespeeld op de PC. Ben benieuwd hoe het speelt en hoe de community is, een dergelijk spel staat of valt met de community en hoe je samen kunt spelen (althans mijn mening)
Speel zelf op PC, maar er zijn zeker mensen die het op PS4 spelen. Niet dat het erg veel uitmaakt, het is gewoon cross platform dus je kunt ons in theorie allemaal tegenkomen.

Ken Neverwinter niet echt, dus kan niet echt een vergelijking tussen de twee maken.

Pay to Win zie in hier in elk geval niet echt terug. Behalve de class boost naar 60 (1 per account) en de optie om de main scenario quest van A Realm Reborn of zelfs t/m Heavenward te voltooien om meteen in de expansions te beginnen heeft de Mog Station eigenlijk alleen cosmetische dingen. Mounts, minion, outfits, event items die tijdelijk in de game te halen waren, wat housing items. Niets waar je verder beter van word.

Grinding is afhankelijk van je wensen. Je eerste class level je over het algemeen via de Main Quests. Daar zal weinig grinding plaats vinden. Het levelen van andere classes kan misschien wat meer als een grind voelen omdat je het met andere methodes moet gaan doen. Je krijgt dan wel een EXP boost wanneer je classes speelt die lager zijn dan je hoogste.
Verder kan Eureka (end game level 70 content) een behoorlijke grind worden als je daar de tijd in wilt steken. Maar dat zijn dan echt keuzes die je zelf maakt.

De community in FFXIV is over het algemeen prima. Je komt uiteraard vast wel eens iemand tegen die wat minder vriendelijk is, maar over het algemeen zijn de spelers vriendelijk en hebben ook echt wel geduld.

Wat sites die ik zelf gebruik voor info:
FFXIVguild
FFXIV wiki
Gamerescape

En mocht je vragen hebben, we hebben hier vast wel wat antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Deze is ook wel mooi om te kijken als men er tijd voor heeft :)
Geeft een aardige introductie van de pre-ARR story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

'Helaas' ben ik nu met steeds meer classes op lvl 70 beland, maar de endgame is toch wel vermoeiend, met name door het queue-systeem.
Ondanks dat ik voornamelijk tank & healer speel, snap ik niet waarom je niet in 1x op alles (inc endless dungeons etc.) kan queuen, dat zou zo enorm veel tijd schelen.
Nu kies je 1 lullig dingetje, denkt, goh 5minuten, 15minuten later heb je nog geen reet gedaan en popt die queue nog niet en log je maar weer uit. Nu ook weer, heb je in de ochtend even tijd, staat 5minuten, en voila, we zijn weer 29minuten verder en nog niks.. en op lvl70 valt er weinig te doen buiten de queue's om. :'(
Pagina: 1 ... 81 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet