FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark
Zodiark is geen specifieke high level of raid server waar spelers massaal naartoe verhuizen, daarom zijn er spelers van alle levels actief. Er zijn ook veel startende spelers, vandaar dat het in de "oude" steden nog steeds gezellig druk is.Binshou schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:46:
[...]
Thanks voor het welkom heten
Wat mij ook verbaasde was eigenlijk de drukte van het aantal spelers toen ik ik new gridania stond. Ik had verwacht dat het vooral een wat legere boel zou worden, omdat ik een hele drukke server gewend was.
Kortom de eerste indruk is positief
En met de cross-server duty finder geeft dat voor high-level spelers nu geen problemen meer. Nu is het leuk om zoveel spelers overal rond te zien lopen. Ook in onze FC zijn er genoeg spelers die nog op lage levels aan het spelen zijn.
p.s.
Vergeet niet jullie ingame namen hier neer te zetten, zodat wij ook een poging kunnen wagen om jullie te inviten.
PSN-id: Chrasher
(27-08)
Begreep op het FOK forum van iemand dat hier de meeste activiteit is qua FFXIV spelers dus bij deze vraag ik het hier:
Speel op en af in hoever het dagelijks leven het toelaat een aantal jaar nu Final Fantasy XIV. Voorheen als een soort van hardcore speler maar nu inmiddels meer casual.
Ooit rond de launch samen met iemand anders op server Odin een Nederlandse Free Company gestart maar die viel ook al snel weer uit elkaar.
De meeste anderstalige waar mee ik speelde zijn of gestopt of veranderd van server dus ik vind het ook niet zo erg om te wisselen. Server momenteel: Odin
Ik zoek dus een server met actieve Nederlandse spelers liefst in een groep. Helaas kan ik vrijwel niks vinden op google en via het Free Company systeem van de SE website of dergelijke groepen nog bestaan. De expansie #2 is nog niet zo lang uit dus ik hoop eigenlijk dat er wel weer wat mensen terug of bij zijn gekomen.
-------
(31-08)
Lees nu dat er 2 servers naar voren komen betreft NL spelers dus voor ik zou betalen voor een transfer wil ik graag weten waar ik eventueel heen kan.
-------
Character:
http://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/3697930/
Bij ons de FC hebben we verschillende Nederlanders zitten, waar onder veelal mensen wiens naam je ergens in dit topic wel terug kunt vinden. Dat gezegd hebbende, wij zijn wel een volledig Engels talige FC aangezien we ook veel niet Nederlanders in de FC hebben zitten.EMeurs86 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:30:
Hey allen,
(27-08)
Begreep op het FOK forum van iemand dat hier de meeste activiteit is qua FFXIV spelers dus bij deze vraag ik het hier:
Speel op en af in hoever het dagelijks leven het toelaat een aantal jaar nu Final Fantasy XIV. Voorheen als een soort van hardcore speler maar nu inmiddels meer casual.
Ooit rond de launch samen met iemand anders op server Odin een Nederlandse Free Company gestart maar die viel ook al snel weer uit elkaar.
De meeste anderstalige waar mee ik speelde zijn of gestopt of veranderd van server dus ik vind het ook niet zo erg om te wisselen. Server momenteel: Odin
Ik zoek dus een server met actieve Nederlandse spelers liefst in een groep. Helaas kan ik vrijwel niks vinden op google en via het Free Company systeem van de SE website of dergelijke groepen nog bestaan. De expansie #2 is nog niet zo lang uit dus ik hoop eigenlijk dat er wel weer wat mensen terug of bij zijn gekomen.
-------
(31-08)
Lees nu dat er 2 servers naar voren komen betreft NL spelers dus voor ik zou betalen voor een transfer wil ik graag weten waar ik eventueel heen kan.
-------
Character:
http://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/3697930/
Daarnaast denk ik dat het ook redelijk moeilijk zal zijn om een NL only FC op te zetten en actief te houden. Veel spelers die al langer actief zijn zitten al in een FC (vaak niet Nederlands) en deze mensen overhalen om een NL only FC te joinen zal lastig zijn. Nieuwe spelers zullen wel redelijk makkelijk te vinden en te inviten zijn, maar daarvan kun je nooit garanderen dat deze ook langer blijven.
Mocht je naar Zodiark willen komen en bij ons de FC willen komen, dan ben je natuurlijk van harte welkom. En in dat geval kun je mij ingame een berichtje sturen of eventueel direct een application in te vullen.
We hebben op de Zodiark server ook een NL (+BE) only linkshell maar deze is niet echt actief. Voor een ieder die dit topic volgt en ook op Zodiark zit. Mocht je een invite naar de betreffende NL linkshel willen hebben, laat mij dat even ingame weten en dan geef ik je een invite.
Daarnaast hebben we ook nog een tweakers linkshell, waar zelfs nog minder leven in zit volgens mij. Maar ook daar is iedereen welkom die dit topic wel eens leest.
Dus vandaag en anders morgen gaan we wisselen. SnicK_v_r, jij bent veel online, anders even een privé bericht sturen met namen van andere leiders?
tot snel.
(Chiem Cheiron en Nyne Faye)
De mensen zijn vriendelijk, en voor zover ik zie niet te beroerd om elkaar te helpen.
Verder blijf ik verrast over het feit dat er toch veel mensen op EU online zijn.
Merk gelukkig ook wel wat verschil met AOE's dodgen op US merkte ik toch dat ik 0.0 error marge had, en nu kan ik er net wat later uitlopen.
PSN: Res_Binshou
Wat betreft dat levelen van 50 naar 70, dat duurt wel een aantal weken tot wel een maand of meer bij dagelijkse inlog, maar is ook geheel afhankelijk van de tijdsduur die je dagelijks speelt. Echte cijfers heb ik niet.
Eventueel kan je via Mogstation een "level up" tot 60 kopen als je een stuk wilt overslaan (je kan dan nog wel alle cutscenes bekijken),.
[ Voor 4% gewijzigd door Chrasher op 18-09-2017 23:02 ]
Was zelf ook een fervent FFXI speler en heb gelijk de originele FFXIV aangeschaft, die zwaar teleurstelde. Pakweg acht maanden geleden op aanraden van andere mensen ARR aangeschaft en toch eigenlijk vrij snel bij de endgame gekomen. Toen was Heavensward al een tijdje uit, dus had ik nog wel de nodige tijd nodig om een beetje mee te komen in de endgame, maar met Stormblood is er nog niet zoveel endgame, dus daar draai je zo in mee.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
De enige klachten m.b.t. tot ping die ik krijg is van mensen die of niet in Nederland wonen (schijnbaar hebben wij wel redelijk internet), die slecht wifi in huis hebben (of een slecht huis voor wifi hebben) en elk uur hun router moeten resetten of waarbij er op de achter grond/andere pc heel veel wordt gedownload.
Het heeft mij volgens mij ongeveer volgens mij iets meer dan 24 gekost om van level 60 naar level 70 te gaan (inclusief MSQ), maar heb dan ook wel best veel cut-scenes geskipped. (gebruik niet zomaar mij als voorbeeld, dat kan slecht voor je gezondheid zijn). Het levelen naar 60 toe ging voor mij daarin tegen weer compleet anders en op een veel lager tempo, dus daar ik niet zoveel zinnigs over zeggen.
Het enige wat ik je daarin mee wil geven is, doe het op je eigen tempo. De endgame loopt niet weg, we krijgen over ongeveer 2/3/4 weken (begin oktober) een nieuwe 24 man raid, een nieuwe extreme trial en een 8 man super savage raid. Waarna er over ongeveer 4 maanden we weer een extreme trial en 4 normal en 4 savage raids zouden moeten krijgen, als ze zich houden aan de standaard patch rotaties die er ook in HW waren. Dus wanneer je ook level 70 wordt, er is eigenlijk altijd wel een current endgame, waar je redelijk makkelijk bij in kunt stappen.
De classes zijn wel redelijk veranderd ten opzichte van hoe ze in ARR waren, maar ik ben nog geen site tegen gekomen waar voor alle classes fatsoenlijke guides op staan die ook up to date zijn met de wijzigingen van SB. Kan van de meeste classes wel wat guides vinden als het nodig is, maar heb nog geen plek gezien waar ze bij elkaar staan. Misschien dat een deel 3 van dit topic nog wel een mooie plek zou kunnen zijn.
Wel zou je eens kunnen kijken naar de job-guide van Square Enix, dat is niet heel veel meer dan een opsomming van alle skills en de uitleg van de job-gauge, maar het zou vast een begin kunnen zijn. (Hoop dat de link werkt, kan hem niet testen vanaf het systeem waar ik dit type)
Ik probeer nu in ieder geval iedere avond 1-2 dungeons te doen, en meteen gear te verzamelen voor m'n andere classes (alle DoW zit rond 51-53, die probeer ik redelijk constant te levelen. Door m'n SAM heeft m'n MNK nu bijna volle dungeon gear op 51)
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Kom je niet door de duty heen, dan is het echt einde verhaal. Als oudere speler, misschien vind ik daarom de netflix serie Dad of Light zo herkenbaar
Daarom vind ik het zo mooi dat niet alleen in de tv serie Dad of Light een vriendelijke free company/guild zit, maar ook echt ingame.
Na de afwezigheid bleek ik nog gewoon te zitten in de free company Living Dream-Alive- op Zodiark. En niet alleen dat, maar iedere keer als ik verplicht een duty moet lopen maken ze tijd om een groepje te vormen om mij er doorheen te slepen.
Met als absoluut hoogtepunt gisteravond. Had 2 duties te doen. Eerst moest ik verplicht voor een side quest Shisui of the Violet Tides doen. Wat al een sterfgeval gaf van dit persoontje, met uiteraard weer een combatrez gegeven door Felinia opgelost. De duty werd verder vlot doorlopen. Had het eigenlijk voor het weekend op agenda staan, maar toen de Free Company hoorde dat ik primal susano in the pool of tribute verplicht had staan voor de main quest aarzelden ze geen moment. Doen we toch ook even.
In totaal (inclusief dit persoontje) waren 9 spelers online, en voor ik het wist waren we met 6/8 voor het gevecht. Waarbij de overige spelers ook aangaven we komen als het nodig is. Het gevecht begon al goed, crash van mij en relog pc om internetverbinding weer op gang te krijgen. Na inloggen zat ik nog gewoon in de groep, wel een wipe, dus kon gewoon weer mee doen. Nou dat heb ik geweten. Cirkel, cirkel, smalle streep, en weer cirkel, en dood. Stijfkoppig en weer battle rez door Felinia. Het gevecht ging door en door, met vele sterfgevallen (zag 1x een andere vallen, de overige 8 waren van mij) tot gevolg, en met evenveel battle rez counters door Felinia. De niet Free Company spelers werden helemaal wanhopig, laat die speler nou toch liggen. Gevolgd door een tuurlijk niet reactie en weer een battle rez. Volgens mij heeft Felinia bij de mariniers gezeten, want het was een extreem hoog we laten niemand achter/liggen gehalte deze avond.
Eind goed, al goed. Susano ging neer. Daarom dit oprecht dank jullie wel voor de spelers van Living Dreams-Alive-. Voor het door dit Primal gevecht slepen van mijn char Stelala Fitz. Een fijne guild of zoals ze hier heten Free Company maakt een groot verschil.
Voor mij is het lastigste om groepen te vinden voor de savage raids. Binnen mijn fc zijn er static groepen, maar die zijn helaas vol. Probeer het momenteel via party finder met wisselende resultaten. Heb dan ook alleen maar een clear voor de eerste twee.
FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968
Onze FC is dan niet echt static- of raid-geörienteerd, maar indien iemand hulp nodig heeft, wordt er regelmatig tijd vrij gemaakt.
Geweldig verhaal en veel geluk met levelen verder.

Dit weekend waarschijnlijk het verhaal doen, misschien donderdag al een beetje. Nogal druk de laatste tijd, dus het is echt tijd zoeken en maken
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
En ja, Hildibrand zou slechts een korte intro zijn. Ben zelf nog niet door het HW deel heen, maar dat werd wel zo aangekondigd.
Ik vond de 24 man raid op zich best vermakelijk, eerste boss wel wat simpel en de tweede juist de lastigste. Maar na een paar wipes toch blind kunnen clearen.
Echt, wat een belachelijke manier om te levelen, en ja, het ruikt me (iets te veel) naar een exploit (of 'creative use of game mechanics'). Ik ben ook bang dat dit vanaf dinsdag gepatched gaat zijn, maar ik denk toch dat ik dit nog wel even ga gebruiken voor die laatste paar levels naar 50 op m'n WHM en SUM/SCH.
Edit: Gisteren ook WHM en SUM/SCH op die manier naar lvl 50 gebracht. Vanavond even m'n gear op orde brengen voor alle 4 de classes en oude meuk uit m'n inventory gooien (daar zat ik echt op te wachten, van die waardeloze lvl 28-38 ringen, etc). Als de Destiny 2 servers brak zijn ga ik ook even alle quests doen tot aan lvl 50, wel zorgen dat alles unlocked is. Daarna eigenlijk deze classes ook naar 51 halen, zodat ik de HW dungeons kan gaan doen (die vind ik helemaal niet erg om te doorlopen met lagere levels, zeker nu je altijd gear krijgt aan het einde).
[ Voor 33% gewijzigd door Grumpmeister op 24-10-2017 11:07 ]
Gelijk stormblood erbij gekocht.
Welkom terug dan maar, en veel plezier met de expansionDidierB schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:12:
Dankzij die free login wel weer een abbo genomen. Geniale zet geweest dus van square Enix.
Gelijk stormblood erbij gekocht.
Na een uur van alles proberen heb ik het opgegeven. Ga maar een andere MMO spelen. Als ze niet gewoon een simpel iets maken voor een subscription heb ik er weinig vertrouwen in.
Lijkt mij logisch dat als je de steam versie heb dat je dan ook een sub via steam neem. Ik heb de non-steam versie en subscription werkt altijd via MOG station (koop altijd crystals via paypal)jaydenjarno schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:26:
gisteren geprobeerd om mijn steam versie waar ik geen vrije speeltijd meer op had tijd bj te kopen. Wat een drama zeg. Via steam wil ik het niet doen vanwege veelal pogingen tot inloggen van andere locaties. Dacht het even snel te doen via het MOG station. Kreeg ik eerst alleen de keuze om via steam te doen. Uiteindelijk via een omweg gevonden dat ik ook gametime kon kopen. Netjes CC gegevens ingevuld. Krijg ik een error dat het niet kan.
Na een uur van alles proberen heb ik het opgegeven. Ga maar een andere MMO spelen. Als ze niet gewoon een simpel iets maken voor een subscription heb ik er weinig vertrouwen in.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
www.instant-gaming.com/en...antasy-xiv-a-realm-reborn
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Met een kerst quiz gewoon van een random kerstman omdat ik de vraag goed had de Zu mount gekregen. 500 duizend gil waard.
ik lees dat je tot 35 kun spelen zonder betaling, maar als ik de steam client opstart en mijn login gegevens invoer krijg ik te zien dat ik geen valid service account heb om het te spelen. en word ik door gestuurd naar mog station.
hoe zit dit nou? kan ik als bestaand account zonder betalen tot lvl 35 spelen, of is dat alleen voor nieuwe accounts?
En als ik 35 raak zal ik er aan denken om hem te kopen😀
Jade Stoa trial is ook wel leuk gedaan met een 'sky-dive' fase.
Baal er wel van want het blijft 1 van de leukste MMO's vind ik.
Je bent altijd van harte welkom in onze FC (Living Dreams <ALIVE>), hoewel we geen Nederlandse FC zijn hebben we wel verschillende Nederlanders binnen de gelederen inclusief verschillende tweakers.Flufsor schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:17:
Nog iemand die een actieve nl FC heeft wil het opnieuw een kans geven
Moet er helaas wel bij zeggen dat van die tweakers er ook nog wel een aantal zijn die op dit moment niet zo heel erg actief zijn. Maar goed met een beetje geluk zullen een aantal van deze misschien nog wel gebruik maken van de Free Login Campaign die nu actief is.
Kan zijn dat ik verkeerde class heb gekozen (Monk)
Maar heb niet het idee dat ik de heavensward story line nog niet heb aangeraakt
Raak zelf ook wel een beetje uitgekeken. De afgelopen maand nauwelijks meer gespeeld. Tijd voor een nieuwe 24-man raid.
Wel zit ik op een 'nieuwe' server, Lich, en daar krijg je sowieso 'dramatically increased exp' om de een of andere reden ...
Zouden we eigenlijk een Tweakers social chat aan moeten maken aangezien we verspreid zitten over een aantal servers.
- Maximaal 64 leden, nou weet ik wel niet of we die op dit moment halen met alle actief spelende tweakers, maar het zou kunnen.
- Iedereen kan maar maximaal in één cross world linkshell zitten. En ik kan me hierbij voorstellen dat spelers een CW LS hebben voor hun static of andere soort ingame groep.
[ Voor 13% gewijzigd door SnicK_v_r op 23-05-2018 08:05 ]
Wel ervoor gezorgd dat m'n huisje niet meer op auto-demolish staat, gelukkig.
Inmiddels twee keer de nieuwe raid gedaan, best pittig. De eerste keer liep ik zelf nog flink te prutsen. Tweede ging al beter, maar er zijn nog wel heel veel mensen die het erg lastig hebben met de boss mechanics.
Zelfs HW raids gaan nog genoeg fout.
[ Voor 11% gewijzigd door MokonaNL op 30-05-2018 08:18 ]
Ricmaniac schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:15:
Ik zie nu dat er cross world linkshells zijn bij gekomen met die patch van vandaagdat is wel tof.
Zouden we eigenlijk een Tweakers social chat aan moeten maken aangezien we verspreid zitten over een aantal servers.
SnicK_v_r schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:04:
Zitten wel twee nadelen aan die cross world linkshells zoals ze nu zijn.Maar vooralsnog heb ik nog geen cross world linkshell, dus als je er eentje opzet zou je mij best een invite mogen sturen.
- Maximaal 64 leden, nou weet ik wel niet of we die op dit moment halen met alle actief spelende tweakers, maar het zou kunnen.
- Iedereen kan maar maximaal in één cross world linkshell zitten. En ik kan me hierbij voorstellen dat spelers een CW LS hebben voor hun static of andere soort ingame groep.
MokonaNL schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:12:
Dat geld ook voor mij. Gezien de beperkte plaatsen, houd het maar bij een invite naar de main op Phoenix. Overigens geen idee hoe de cross world invites werken. Zou zo kunnen dat het via de friendslist of crossworld party moet.
Goed idee, kan iemand dit opzetten? Graag krijg ik dan ook een invite :)!Grumpmeister schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:53:
Vandaag maar eens weer opgestart, ik moet nu 2 patches aan verhaal nog doen en ergens een keer de tijd nemen om het tanken weer wat onder de knie te krijgen. D'r zit zo veel in wat ik nog wil proberen qua content, maar ik weet nog niet hoe actief ik er mee bezig zal gaan.
Wel ervoor gezorgd dat m'n huisje niet meer op auto-demolish staat, gelukkig.
Ik ben sinds eergisteren ook weer begonnen en ben mn backlog van de dungeons aan t bijwerken. Nu alleen nog de laatste containment bay, laatste normal Alexander, en nog de drie raids uit HW. Mogelijk ook nog de laatste 4 turns van Coil, dan kan ik me weer storten op progressie in Stormblood. Ben nu nog maar net lvl 61, ik wil dus eerst mn dungeon backlog clearen met mn SCH of WARR.
Good times!
Ik sla overigens de nieuwe savage variants van de trials/dungeons maar over, zoals die Minstrels Ballad van Thordan en Alexander Savage.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Ja klopt, maar de hoeveelheid wipes was hier wel erg hoog.MokonaNL schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:17:
Uiteraard zijn die er. Nog genoeg mensen in de Duty Finder die moeite hebben met Rabanastre, met name de tweede boss. En dat is maanden na release.
Zelfs HW raids gaan nog genoeg fout.
Ik vond de rekentoets wel grappig gedaan. Zie je gelijk wie er wel of niet kan hoofdrekenen.
"Inviting Players to a Cross-world LinkshellCT schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:19:
Heb het geprobeert, zo'n crossworld linkshell opzetten, maar het aanmaken is geen probleem, alleen, iemand (crossworld) uitnodigen? dat is me geheel onduidelijk. Kan ook geen 'tutorial' vinden ..
Use one of the methods below to invite players to your CWLS:
Invite via subcommand from a list of players, such as the Friend List or Contacts.
Invite via subcommand while targeting a player character"
Van: https://na.finalfantasyxi...3ccd83ff4830010d603a61fe4
Eerst dus spelers toevoegen in je friendslist.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Makkelijkste methode is waarschijnlijk via de contacts. Dat zou dan betekenen dat we elkaar moeten vinden via een party finder. Dus op een afgesproken tijdstip een privé crossworld partyfinder opzetten met een wachtwoord dat bekend is voor de invites. Kan best een geregel worden dus.
Is ook een goed idee! Vanavond eens proberen? Denk dat ik dan wel online ben.MokonaNL schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:37:
Lijkt me overbodig, want ik vermoed dat het toevoegen van vrienden crossworld ook niet zo eenvoudig is.
Makkelijkste methode is waarschijnlijk via de contacts. Dat zou dan betekenen dat we elkaar moeten vinden via een party finder. Dus op een afgesproken tijdstip een privé crossworld partyfinder opzetten met een wachtwoord dat bekend is voor de invites. Kan best een geregel worden dus.
Hier later, maar ik zal je dan wel ff dmen hier als ik online ben. Zou tof zijn als we de xwls kunnen startenMokonaNL schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:42:
Ben zelf waarschijnlijk ook wel online vanaf een uurtje of 8.
Ook nog eens verzinnen hoe het beste weer in de flow van het spel te komen, ik moet nog 2 patches aan story spelen, maar direct weer als tank erin springen lijkt me niet het meest handige...
Klopt, dat is altijd wel, maar na een half jaar (give or take) het spel niet meer gespeeld te hebben, zal de verwachting bij mensen in de iets oudere dungeons wel wat hoger liggen.CT schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:01:
Er is wel een chronisch gebrek aan tanks, zelfs als healer moet ik gemiddeld 5-10min wachten op een queue pop. Als tank is alles instanttwijfel of ik niet ook nog een paladin naar 60 ga gooien, is met de 'road to 60' bonus zo gepiept met al die queue-pops. Heb nu 7 dagen en 15 uur erop zitten aan playtime (schrikbarend veel eigenlijk als ik dat zo zie, in die korte tijd) heb nu AST, WHM en SCH op lvl 60 en de mainstory tot net eind HW gebracht, dus moet nog een X aantal patches aan storyline ook doen voordat ik bij Stormblood ben...
Maar goed, misschien een paar dungeons op m'n lvl 54-55 classes doen om in de flow te komen voordat ik m'n Paladin doorpak in de nieuwere dungeons
Dat weerhoudt mij er ook enigszins van om met AST verder te gaan. Moet nog een level of 3, maar als healer kun je het je vaak minder permitteren om te prutsen dan als DPS, zeker BLM.Grumpmeister schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:05:
[...]
Klopt, dat is altijd wel, maar na een half jaar (give or take) het spel niet meer gespeeld te hebben, zal de verwachting bij mensen in de iets oudere dungeons wel wat hoger liggen.
Maar goed, misschien een paar dungeons op m'n lvl 54-55 classes doen om in de flow te komen voordat ik m'n Paladin doorpak in de nieuwere dungeons
Lighthouse gaat nu vrij aardig en al een tweetal 370 items te pakken. De nieuwe primal was een beetje standaard vond ik. Ging de eerste keer gelijk vrij eenvoudig neer en de mechanics zijn heel simpel te ontwijken.
Enfin nu alweer dus 7+ dagen playtime en voor mij na 'al die jaren' kon ik mij alleen nog Sastasha herinneren.. wellicht omdat ik die toen 10miljoen keer gerunt had, ook als tank main toen der tijd ;-)
Er zijn naar mijn idee echt veel dungeons bij gekomen, veel had ik nog nooit gezien/gedaan. Heb al de hele lijst minimaal 1x doolopen (op dit moment 38 dungeons.. 2 raids en een handje vol primals..). Moet zeggen de content is niet heel moeilijk en heb amper een wipe gehad - alleen bosses met 'echte' mechanics, zoals die baas met die deuren die je moet markeren - als niemand dat weet (incl. tank) dan is het 1x wipe -> google -> done
Als tank keek ik sowieso altijd ff 1x die MTQ dungeon guide, overigens nu als Healer doe ik dat ook maar voor de zekerheid (behalve dus die ene keer bij die deuren-baas
edit: 2 uurtjes gespeeld vanaf lvl 1 met GLA (4x een dungeon) en nu al lvl 29
[ Voor 4% gewijzigd door CT op 02-06-2018 19:51 ]
Zo ben ik nog ff mn tank aan t leren door de raids uit HW eindelijk es te doen.Grumpmeister schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:55:
Ik zal vanavond weer eens kijken of ik eens in ga loggen, dan zal ik even kijken hoe ik uberhaupt een cross-realm friend toe kan voegen
Ook nog eens verzinnen hoe het beste weer in de flow van het spel te komen, ik moet nog 2 patches aan story spelen, maar direct weer als tank erin springen lijkt me niet het meest handige...
Vanavond online, zodat we mss een cwls invite kunnen doen?
Argh, ik zat zo vast in NieR: Automata dat ik vergeten ben om hier te kijken. En ik had zelfs m'n PC schoongemaakt zodat het wat beter ventileert terwijl ik FFXIV aan het spelen ben. Mocht je vanavond online zijn, dan hou ik me aanbevolenThrace Grumble schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:48:
[...]
Zo ben ik nog ff mn tank aan t leren door de raids uit HW eindelijk es te doen.Ben qua story nog maar lvl 61, dus kan mooi het tanken zo weer oppakken.
Vanavond online, zodat we mss een cwls invite kunnen doen?

On the plus side; M'n PC is weer stil terwijl ik FFXIV aan heb staan (ik stond tot gisteren 23:00 idle in de Gold Saucer) en ik heb m'n authentication token overgezet naar m'n nieuwe telefoon.
[ Voor 12% gewijzigd door MokonaNL op 04-06-2018 10:50 ]
Grumpmeister schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:42:
[...]
Argh, ik zat zo vast in NieR: Automata dat ik vergeten ben om hier te kijken. En ik had zelfs m'n PC schoongemaakt zodat het wat beter ventileert terwijl ik FFXIV aan het spelen ben. Mocht je vanavond online zijn, dan hou ik me aanbevolen![]()
On the plus side; M'n PC is weer stil terwijl ik FFXIV aan heb staan (ik stond tot gisteren 23:00 idle in de Gold Saucer) en ik heb m'n authentication token overgezet naar m'n nieuwe telefoon.
Top, ben vanavond later op de avond denk ik wel even online.MokonaNL schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:47:
Thrace, misschien een idee dat je mij ook even promoot naar de Leader rank. Dan kunnen de invites ook via mij lopen. Ben misschien wat vaker online.
@MokonaNL Ik zal je vanavond even promoveren tot leader
Edit: Of morgen dan maar, ik ga richting bed
[ Voor 17% gewijzigd door Grumpmeister op 04-06-2018 23:26 ]
Crap, ik was wel online. Lees nu je berichtje pasGrumpmeister schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:57:
@MokonaNL / @Thrace Grumble , mocht een van jullie online zijn, volgens mij moet er dan een PF opgezet worden?
Edit: Of morgen dan maar, ik ga richting bed
Bezig geweest met eindelijk eens Coil clearen, moest nog T11-T13. Nu er dus even snel unsynced gedaan
Ben vanavond wel online. Zou fijn zijn als ik weet hoe laat je ongeveer online bent. Kan ik daar met m'n dungeons rekening mee houden. En als je inlogt stuur me dan even een DM. GoT houd ik niet constant in de gaten. Van een DM krijg ik mail, van een mention niet.
Komt goed, ik verwacht rond 7 uur iets later dan dat in te loggen (om een soort-van indicatie te geven). Ingame ben ik toch nog van alles op orde aan het krijgen, qua inventory space, etc. En nog bepalen waar ik mee wil beginnen... Zo wil ik wel eens tijd nemen om Eureka te starten bijv.MokonaNL schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:27:
Las het bericht gisteren een 10 minuten voor je edit, maar toen was ik aan het einde van m'n dungeons queue.
Ben vanavond wel online. Zou fijn zijn als ik weet hoe laat je ongeveer online bent. Kan ik daar met m'n dungeons rekening mee houden. En als je inlogt stuur me dan even een DM. GoT houd ik niet constant in de gaten. Van een DM krijg ik mail, van een mention niet.
Je krijgt een DM
Edit:
Goed, gisteravond in de linkshell gekomen, even alles op orde gebracht (voor zover mogelijk) en daarna Eureka maar geunlocked. Even m'n eerste stapjes daarbinnen gedaan, paar mobs gekilled en een NM meegedaan. Het Magia-board had ik wel verkeerd ingesteld, dus vanavond wss daar eens verder naar kijken, want volgens mij kunnen die enemies wat vlugger doodgaan als ik de goede elementen instel.
M'n ilvl is ook maar 313, dus via deze manier kan ik even m'n gear upgraden (ik weet dat het beter / sneller kan
[ Voor 33% gewijzigd door Grumpmeister op 06-06-2018 09:34 . Reden: Nieuwe dag, nieuwe kansen ]
Goed bezig, hopelijk kan ik vanavond ook weer ff online zijnGrumpmeister schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:22:
[...]
Komt goed, ik verwacht rond 7 uur iets later dan dat in te loggen (om een soort-van indicatie te geven). Ingame ben ik toch nog van alles op orde aan het krijgen, qua inventory space, etc. En nog bepalen waar ik mee wil beginnen... Zo wil ik wel eens tijd nemen om Eureka te starten bijv.
Je krijgt een DM
Edit:
Goed, gisteravond in de linkshell gekomen, even alles op orde gebracht (voor zover mogelijk) en daarna Eureka maar geunlocked. Even m'n eerste stapjes daarbinnen gedaan, paar mobs gekilled en een NM meegedaan. Het Magia-board had ik wel verkeerd ingesteld, dus vanavond wss daar eens verder naar kijken, want volgens mij kunnen die enemies wat vlugger doodgaan als ik de goede elementen instel.
M'n ilvl is ook maar 313, dus via deze manier kan ik even m'n gear upgraden (ik weet dat het beter / sneller kan), en een keertje bij zijn met de relic. Ik zie nog wel een beetje op tegen de dungeons, maar aangezien ik nu toch op m'n Paladin zit zal dat wss niet lang meer duren.
Hoewel het een grind is had ik er toch wel plezier in. Lekker old-school mobs chainen voor exp / betere loot
Alle 3 de beast tribes geunlocked, met name Nazamu om m'n fishing naar 70 te krijgen (alle andere DoH / DoL heb ik al op 70). Verder veel tijd gestoken in Eureka. Ik zit nu op elemental level 11 of 12 (of iig randje 12), waardoor ik van steeds meer NM's kistjes en Anemos Crystals krijg. Ik heb m'n Antiquated/AF3 gear naar 'normaal' gebracht, waarbij ik m'n wapen en chest piece nu ook op +1 heb zitten. Dit zorgt toch wel voor een lekkere ilvl boost
Vanavond eens kijken of ik de Eureka challenge log en evt. de Gold Saucer challenge log af kan maken. Met name de Eureka challenge log is wel lekker, als ik die nog compleet weet te krijgen zal ik op elemental level 13 of 14 terecht komen. Het ziet er naar uit dat ik binnenkort iig bij Pazuzu (ik hoor altijd Professor Farnsworth in m'n hoofd als iemand om Pazuzu vraagt) mee kan dingen voor de feathers
Eureka zorgt toch weer voor de nodige lol bij mij, en ik heb ook zin om wat andere classes richting 70 te brengen. Al is het misschien wel een goed idee als ik ook eens de 4.2 en 4.3 story ga doorlopen binnenkort
Lodestone pagina
Zin in! Yoshi-p gaf eerder al aan dat hij groot fan was van de series, dus heel erg onverwacht is het niet. (Zoals hoe Bismarck heel erg op Jhen Mohran lijkt qua encounter).
*Hyped*
Oh en als er iemand online is van de CWLS zou ik graag een invite krijgen
Ik zag het, denk een eenmalig eventGrumpmeister schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:49:
Zoals net aangekondigd, Monster Hunter komt naar FFXIV! (@Thrace Grumble *poke*)
[video]
Lodestone pagina
Zin in! Yoshi-p gaf eerder al aan dat hij groot fan was van de series, dus heel erg onverwacht is het niet. (Zoals hoe Bismarck heel erg op Jhen Mohran lijkt qua encounter).
Ben nu wel ff onlineArcalite schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:06:
Ooooooh, FFXIV x MH
*Hyped*
Oh en als er iemand online is van de CWLS zou ik graag een invite krijgen
Ligt denk ik wel een beetje aan de uitwerking. Een draak in FFXIV is natuurlijk niet zo raar (aannemend dat het Rathalos gaat zijn), met mogelijk Rathalos glamour wapens / armor.Thrace Grumble schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:22:
[...]
Ik zag het, denk een eenmalig eventIk ben eerlijk gezegd nooit zo enthousiast van dit soort cross-overs, haalt de franchise en immersie een beetje onderuit. Hoe tof MH ook is
Maar goed, zo ook maar eens online gaan en wat challenge logs afronden
De eerste tegenvaller was dat ik de game heb moeten kopen omdat je als trial niet kon inviten. Samenspelen is dan geen doen. Verder bleek ook dat niet de races maar de classes ergens anders begonnen. Vervolgens zijn er pak hem beet 30 quests nodig voor je bij elkaar komt, dat duurde ongeveer 10 uur in speeltijd. Dat is lang voor en spel waarbij het de bedoeling was vanaf het begin samen te spelen.
Daarna wel meteen diverse classes kunnen bij trainen, 9 totaal. Dat is wel tof. Vervolgens meteen aan de dungeons begonnen. Die vielen eigenlijk ook tegen. Eigenlijk vrijwel allemaal tank and spank. Ik was de tank en mijn medespeler de healer. Er is in de drie dungeons niemand doodgegaan en totaal was er 1 mechanic; de groene slime moest ergens heen worden gekite. Vanuit andere MMO's ben ik een stuk pittigere content gewend (Rift en Wildstar meest recent). De eerste keer dat je daar een dungeon doet gaat er meestal wel iemand neer of haal je zelfs een boss niet. De cutscene's zijn tot heden vrij irritant omdat ik geen feeling heb met de story, kan nog komen, en zonder voice acting wordt het dan snel droog.
Toch speelt het wel ontspannen en tot heden blijft het leuk. Wellicht begint de game gewoon heel traag en gaat het pas echt los op hogere levels, dat zal dan niet de eerste MMO zijn waarbij het zo gaat. Dat moet haast wel want volgens mij heeft deze game meer spelers dan Rift en Wildstar bij elkaar.
Maar zoals gezegd heeft het spelen tot nu toe wel iets ontspannends dus voorlopig gewoon lekker blijven spelen
[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 12-06-2018 00:30 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
En ja die eerste paar dungeon zijn nog redelijk eenvoudig, maar ze worden wel wat lastiger. Maar met de meeste dungeons in FFXIV heb je twee mogelijkheden.
- Of je ze doet ze langzaam en safe. Wat dan inhoud dat je elke groep mobs apart killed.
- Of je doet ze snel en pakt meerdere groepen mobs samen en killed die in een keer.
Daarnaast zullen alle dps classes hun aoe skills moeten gebruiken en het liefst zou de healer ook nog wat damage moeten doen (wat ook weer afhankelijk is van hoe skilled de tank is).
En er zijn ook nog wel een paar dungeons bij, waarbij als je dat probeert bij de eerste keer dat je er in komt er nog echt wel een redelijk grote kans is dat je doodgaat
Ik prefereer meestal wel optie 2, zelfs als niet iedereen overgeared is of de tank zijn skills niet helemaal optimaal zijn. Maar dat ben ik en ik ben meestal een healer.
Moet ik verder wel bij zeggen dat de dungeons wel redelijk laag staan in de moeilijkheidsladder. Wil je echt moeilijker dan moet je naar de raids toe, met hun eigen gradaties. Daarboven vindt je dan ook nog de Ultimates, welke vallen in de categorie echt moeilijk.
Je kunt wel uitzetten dat je cut-scene niet meer toont als je ze eenmaal gezien hebt. Dan hoef je er voor de dungeons maar een keer doorheen. Of je skipped ze, aangezien dat ook een optie is.
Het verhaal wordt later nog wel een heel stuk beter met ook meer voice acting, hoewel je wel tussendoor ook stukken gaat krijgen dat de quests en afwezigheid van verhaal je gaan irriteren. Daar zul je dan wel even doorheen moeten bijten, want het zal beter worden, zeker vanaf de eerste expansion.
Dungeons is wel een verhaal apart. Er is tegenworodig een wezenlijk verschil tussen pre-50 dungeons en de rest. Waar je nu zit is het miniscule lijstje 'begin' dungeons die heeeel langzaam parties voorbereiden op het 'grote werk' Dus langzaam aan worden verschillende mechanics geintroduceerd, en dat bijna iedereen (of een deel van je party) zwaar overgeard is helpt ook niet mee.
Wat @SnicK_v_r ook zegt, die dungeons worden dan ook vaak gecleared door ALLES in 1x te 'pullen' en zsm. de hele zooi kapot te AOE'en..
Maar neem een lvl 60 dungeon, daar wipe ik nog geregeld omdat 1 iemand toch ff niet opletten ondanks dat we overgeared zijn. En voor echte uitdagingen heb je Raids, Extreme 'modes e.d. maar daar kom je allemaal pas na level 50 aan.
De crossover is wederzijds: https://www.reddit.com/r/.../8qd32j/new_monster_leak/Grumpmeister schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:47:
[...]
Ligt denk ik wel een beetje aan de uitwerking. Een draak in FFXIV is natuurlijk niet zo raar (aannemend dat het Rathalos gaat zijn), met mogelijk Rathalos glamour wapens / armor.
Maar goed, zo ook maar eens online gaan en wat challenge logs afronden
Gisteren trouwens ook @Arcalite mogen verwelkomen in de CW Linkshell!
Mocht je een invite willen,vermeld het hier even, dan zorgen we dat je een uitnodiging krijgt! @Chrasher speel jij nog op Zodiark?
[ Voor 17% gewijzigd door Thrace Grumble op 12-06-2018 08:48 ]
"It's like all my namedays have come at once!"Thrace Grumble schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:39:
[...]
De crossover is wederzijds: https://www.reddit.com/r/.../8qd32j/new_monster_leak/
Gisteren trouwens ook @Arcalite mogen verwelkomen in de CW Linkshell!
Mocht je een invite willen,vermeld het hier even, dan zorgen we dat je een uitnodiging krijgt! @Chrasher speel jij nog op Zodiark?
Behemoth is wel een toepasselijk monster voor MHW, ben benieuwd of we meteors moeten gaan dodgen
@sdk1985 Klopt, het spel begint wat sloom. Het verhaal moet even op gang komen (met een eerste 'hoogtepunt' rond lvl 20). Dat slome gevoel komt ook deels doordat de cooldowns iets langer zijn dan de meeste MMO's, maar ook dit is op hogere levels een stuk minder storend aangezien je dan genoeg te doen hebt tussen je skills door.
Zoals hierboven al aangegeven zijn de dungeons in het begin inderdaad makkelijk, en dat is voornamelijk voor nieuwkomers in het genre. Bijv. Satasha gaat tegenwoordig erg hard omdat het gros op het 'max' van de item / lvl cap van de dungeon zit (door de roulette krijg je vaak lvl 70 spelers die gesynced worden naar de max level van de dungeon). Hier zat bijv. ook een mechanic om adds te voorkomen, maar of het is niet meer nodig omdat de damage output te hoog ligt of er zitten spelers bij die dit kunnen dromen en het al uitvoeren voordat je het door hebt.
Richting level 50 heb je de story dungeons (die zijn simpel) maar je hebt ook wat 'optional' dungeons die wat pittiger kunnen zijn. Al is dat tegenwoordig ook niet echt het geval meer. Hoogtepunten zijn toch wel de primals die je tegen gaat komen, daar komt wat meer bij kijken.
Op welke server zit je overigens? Volgens mij zitten we hier op Tweakers qua actieve spelers vrij verspreid (en zit er 1 clubje op Zodiark).
Voor mezelf, gisteren in ieder geval de Challenge Log van Gold Saucer wat opgepakt en MGP verzameld. Daarna Eureka weer ingedoken, even een paar van de challenges daar afgerond. Het enige wat ik niet voor elkaar gekregen had waren de Ashkins, op het moment dat het nacht was was er een groepje rond m'n (elemental) level bezig met een enemy die ik nodig had voor de Ice / Lightning log, dus daar had ik me even bij aangesloten. Toch van elemental level 11 naar 13 gegaan door die logs, volgens mij krijg je ong. een half level voor de 60-kills variant. Vandaag is de reset ervan, dus kan ik er weer mee aan de slag. Binnenkort zal ik dan wel op level 17 zitten, zodat ik m'n mount in Eureka kan gebruiken.
Toch leuk om te doen, zeker met een stream ernaast (zoals nu met de E3, of anders een speedrun marathon)
Toch is het gezelliger als je dezelfde quests doet. Is verder ook niet heel erg maar de game had wel wat duidelijker mogen zijn welke class waar start. Ik ging even uit van race based logica.SnicK_v_r schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 07:40:
Ik meen dat je vanaf level 15 de mogelijkheid hebt om de quests te doen waarmee je naar de andere city-states kunt gaan. Dat gedeelte is eigenlijk ook als solo stuk bedoeld, mede doordat bijv de eerste dungeon pas beschikbaar komt op level 17 volgens mij.
Heel positief dat FFO echt heel duidelijk tank uitleg geeft via 8 oefeningen. Alleen van mij mag daardoor het niveau wel een stukje omhoog. Maar ik kwam inderdaad zelf ook al vrij snel op het punt dat ik dacht goh laten we het volgende groepje maar tegelijk doen. Echter leek er meestal geen sprake van AoE dus meer dan 2 groepjes per keer had geen zin. Hoe dan ook valt dat echt onder de categorie tank & spank. Hoeft niet erg te zijn maar bijvoorbeeld Rift maakt daarin een andere keuze. Toen ik terug kwam voor storm legion stonden er in de eerste dungeon bij de ingang 2 mobs en die hakte mij in 3 klappen dood. Dat is even een andere insteek. Je rug naar mobs toe draaien en bij pullen laat je dan echt wel uit je hoofdEn ja die eerste paar dungeon zijn nog redelijk eenvoudig, maar ze worden wel wat lastiger. Maar met de meeste dungeons in FFXIV heb je twee mogelijkheden.Maar bij optie 2 komt wel iets meer skill kijken voor de tank, aangezien die moet zorgen dat die overal agro op houdt en die moet zorgen dat hij zijn mitigation skills correct gebruikt aangezien die anders best snel dood is.
- Of je ze doet ze langzaam en safe. Wat dan inhoud dat je elke groep mobs apart killed.
- Of je doet ze snel en pakt meerdere groepen mobs samen en killed die in een keer.
Daarnaast zullen alle dps classes hun aoe skills moeten gebruiken en het liefst zou de healer ook nog wat damage moeten doen (wat ook weer afhankelijk is van hoe skilled de tank is).
En er zijn ook nog wel een paar dungeons bij, waarbij als je dat probeert bij de eerste keer dat je er in komt er nog echt wel een redelijk grote kans is dat je doodgaat
Ik prefereer meestal wel optie 2, zelfs als niet iedereen overgeared is of de tank zijn skills niet helemaal optimaal zijn. Maar dat ben ik en ik ben meestal een healer.
Moet ik verder wel bij zeggen dat de dungeons wel redelijk laag staan in de moeilijkheidsladder. Wil je echt moeilijker dan moet je naar de raids toe, met hun eigen gradaties. Daarboven vindt je dan ook nog de Ultimates, welke vallen in de categorie echt moeilijk.
edit: deze was dat
Maar die vergelijking is niet eerlijk omdat dit de derde dungeon van de eerste expansion is en dus voor level 54 terwijl ik in FFO alleen drie dungeon voor level 15-17 heb gezien. Dus ik ga er eigenlijk nog steeds vanuit dat de latere dungeons in FFO ook meer dergelijke mechanics hebben.
Raids zal nog wel een tijd duren voor dat in zicht komt
[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 12-06-2018 18:16 ]
Op Phoenix heb je iig een makkelijke invite mogelijkheid tot de cross world linkshell (een chatkanaal die we sinds kort nu voor Tweakers hebben)sdk1985 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:05:
@Grumpmeister
Ik heb mij aangesloten bij @ECP0WERS op Phoenix.

De tank oefeningen kwamen wel echt op een later moment, volgens mij zelfs pas bij de eerste expansion? Voor veel mensen waren deze dungeons (en de verwaarloosbare Guildhests) de eerste aanraking met het tanken. Waarbij nogal wat mensen dwars liepen te doen, bijv. alleen de Riot Blade combo ('want meer damage', terwijl de mobs op alles en iedereen in stonden te hakken). Dus in het begin was het nog niet zo'n feest en ik denk dat de dungeons daardoor wat lastiger leken te zijn.
Maar inderdaad, hoe hoger je komt, hoe meer mechanics in de dungeons verwerkt zitten. Het gros is nog steeds van, 'Ontwijk x', positioneer AoE's op goede locaties, etc. Maar je heb in ieder geval meer om over na te denken. Er zitten ook wat interessantere mechanics bij sommige bosses, maar die zie je tzt wel.
Gisteren m'n relic wapen naar +2 gebracht, nu moet ik alleen de Pazuzu Feathers nog om 'current' te zijn met m'n wapen (voor het eerst in een expansion
Gisteren was ook de live letter, met daarin de aankondigingen van de Fan Fests (pas over 5 maanden). Een van de rewards die ze daar krijgen is deze mount:

Gelukkig is 'ie ook via de mogstation te verkrijgen, want die ziet er wel gaaf uit
De minions gaan schijnbaar ook via mogstation te kopen zijn, ipv dat je een (duur) ticket nodig hebt voor (eigenlijk) het minst interessante stukje van de stream.
Ziet er wel tof uit ja, maar ik neem aan dat ie niet vliegt? Hoewel fat chocobo dat op de één of andere magische wijze wel doet, dus je weet maar nooit.Grumpmeister schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:36:
[...]
Gisteren was ook de live letter, met daarin de aankondigingen van de Fan Fests (pas over 5 maanden). Een van de rewards die ze daar krijgen is deze mount:
[afbeelding]
Gelukkig is 'ie ook via de mogstation te verkrijgen, want die ziet er wel gaaf uit
Ik speel trouwens eveneens op phoenix (name Tera Myre), dus als iemand wat hulp nodig heeft kun je me altijd poken.
Dat leek bij deze ook zo:Mugwump schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:35:
[...]
Ziet er wel tof uit ja, maar ik neem aan dat ie niet vliegt? Hoewel fat chocobo dat op de één of andere magische wijze wel doet, dus je weet maar nooit.

En ik bedoel, zelfs de schildpad die je in de Gold Saucer kan krijgen kan vliegen
Om aan toe te voegen dat healen daardoor, in vergelijking tot andere MMO's, vrij vaak downtime heeft. Hierdoor wordt het verwacht (door anderen) dat je in de tussentijd ook lekker aan het DPS'en bent. Het maakt het healer-zijn toch wat interessanter zo nu en dan. Zeker wanneer je de balans tussen healen en DPS'en weet te vinden.TeraMyre schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:14:
Het tanken heeft in FFXIV toch een wat andere aanpak dan meeste MMORPG's. In FFXIV draait het om de tankbusters, hoge damage aanvallen van bazen waar het in andere MMORPG's meer een constante stroom aan schade is. Dit heeft ook zo zijn invloed op hoe het healen in de moeilijkere duties werkt, draait veel meer om veel AoE damage op de hele party.
Ik speel trouwens eveneens op pheonix (name Tera Myre), dus als iemand wat hulp nodig heeft kun je me altijd poken.
Ik ben eerlijk gezegd niet anders gewend dan dat een tank dikke burst damage ontvangt. Zowel uit Wow (Nax/Ulduar) als Rift. Ik had als tank healer zelfs een special die iemand 1x per 5 minuten kon beschermen van doodgaanTeraMyre schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:14:
Het tanken heeft in FFXIV toch een wat andere aanpak dan meeste MMORPG's. In FFXIV draait het om de tankbusters, hoge damage aanvallen van bazen waar het in andere MMORPG's meer een constante stroom aan schade is. Dit heeft ook zo zijn invloed op hoe het healen in de moeilijkere duties werkt, draait veel meer om veel AoE damage op de hele party.
edit: Misschien bedoel je dat je in andere MMO's meestal geen tijd hebt voor dps? Muv een DoT klopt dat wel inderdaad. Als tank healer gaf ik mijn resterende 3 shieldjes altijd aan de dps met de minste HP of aan iemand die een foutje maakte. Dus al liep de tank reeds goed dan was ik nog wel bezig met de rest helpen.
Thanks zal je toevoegen.Ik speel trouwens eveneens op phoenix (name Tera Myre), dus als iemand wat hulp nodig heeft kun je me altijd poken.
edit: cannot locate character
[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 13-06-2018 18:22 ]
Hmm, vreemd. Ben vanavond wel online misschien lukt het dan wel.edit: cannot locate character
Ik neig nu te wisselen naar de arcanist/scholar zodat je later in dungeons nog wat nuttige dps kunt doen.
Voor tank weet ik het nog niet. Heb nu de galadiator (level 21)/paladin. Echter zo ver ik lees doet de warrior meer DPS in algemene zin. Maar is dat in raids later een ondergeschoven kindje?
[ Voor 54% gewijzigd door sdk1985 op 13-06-2018 18:47 ]
Op zich wel een aardig overzicht ja, al zijn de kaarten van de astrologist wel aardig generfd sindsdien.sdk1985 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:39:
Duidelijk verhaal trouwens: https://www.reddit.com/r/...ealer_overviewcomparison/
Ik neig nu te wisselen naar de arcanist/scholar zodat je later in dungeons nog wat nuttige dps kunt doen.
Voor tank weet ik het nog niet. Heb nu de galadiator (level 21)/paladin. Echter zo ver ik lees doet de warrior meer DPS in algemene zin. Maar is dat in raids later een ondergeschoven kindje?
DPS is juist belangrijk, er wordt gestreefd om als dps, tank en healer zo veel mogelijk DPS te doen buiten het noodzakelijke (mechanics, mensen in leven houden etc.). De drie tanks (paladin, warrior en dark knight) kunnen alle drie ong. dezelfde hoeveelheid DPS behalen. In principe WAR > PLD > DRK, maar dan hebben we het over een verschil van misschien 200 DPS op 4800 dus niet game changing of zo.Voor tank weet ik het nog niet. Heb nu de galadiator (level 21)/paladin. Echter zo ver ik lees doet de warrior meer DPS in algemene zin. Maar is dat in raids later een ondergeschoven kindje?
Momenteel is een WAR/PLD combo favoriet, omdat WAR momenteel echt een hele goede main tank is (en nog skills heeft waar de rest van de groep iets aan heeft) en PLD heeft een aantal skills die je het leven makkelijker maken (cover misschien wel de belangrijkste). Ik speel alle drie en ondanks wat favoriet is kun je met DRK alles prima doen het is eerlijk gezegd een beetje geneuzel in de marge.
Ik zou ze alle drie gewoon proberen en de class pakken die je het leukst/fijnst vind spelen. Het mooie van tanks is dat de wachttijd voor dungeons nagenoeg nihil is, en met dungeons kun je snel lvlen.
En zelf voor world first gaat dit niet eens op. Namelijk de world first Bahamut Ultimate is gecleared met DRK. Waarop de vraag kwam:Het is sowieso dat iedere class viable is, en het eigenlijk alleen voor een world first rush wat uit zal maken wat je speelt. Maar tegen de tijd dat je daar aan mee doet... Speel gewoon wat je leuk vind / lijkt, het lijkt me heel sterk dat je op je class ergens buiten gehouden wordt (tenzij die class in de groep al (te) veel aanwezig is).
"Why did you play DRK in this fight? Dark Mind? TBN?"
"I like playing DRK, it's fun"
Edit:
Ik ben trouwens nu online en denk dat men mij niet kon vinden, omdat je voor de player search 1 online moet zijn en 2 op dezelfde server zo lijkt het
[ Voor 12% gewijzigd door TeraMyre op 13-06-2018 20:19 ]
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet