Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 12:54
Susano heb ik nog niet gedaan, maar Lakshmi is best te doen. Heb wel een korte video Guido van Mrhappy gekeken vantevoren. Add fase is best irritant, zeker ook voor tanks, maar onze eerste wipe was de hard enrage met de boss op 2%. Een klein beetje bijstellen op het teamwork zorgde voor minder doden voor dat laatste beetje extra dps. Tweede poging enrage op 1%. Derde poging was raak. Meeste mechanics hebben te maken met de vril stacks, dus zodra je dat doorhebt kom je al een heel eind.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Als dps vind ik SussyEx niet bijzonder moeilijk, er zijn een aantal momenten dat je even alert moet zijn op de omgeving (waar is die verdomde wolk nu weer?!) en verder is de dps requirement niet bijzonder strak.

LakkyEx is nog een wat wazig gevecht voor me, je moet die extra action button redelijk vaak gebruiken enkel weet ik nog niet precies wanneer. De enige keer dat ik het gedaan heb was er iemand op discord die telkens riep wanneer je de button moest gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Je gebruikt vril wanneer de boss een buff heeft, ook zichtbaar als donkere rook/aura rond de boss, en skills gebruikt waar jij ook door geraakt word. Kan zo het verschil zijn tussen dood en overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Welke denken jullie dat het makkelijkst zal zijn om eerst op te pakken in de Dungeon Finder / Party Finder? Voorheen had je echt verschil met Ravana en Bismarck, maar dat lijkt nu redelijk gelijk te zijn (ook qua gear).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Afgelopen weekend m'n Paladin naar ilvl 309 gebracht, nu heb ik m'n gear up to date behalve Lakshmi / Susano items. Vanwege verdere drukte (veel tussendoor te doen) heb ik gathering maar opgepakt. Tijdens de Games Done Quick evenementen vind ik Gathering / Crafting ideaal om te doen, niet 100% de focus nodig dus kan ik lekker naar de stream kijken terwijl ik collectibles farm. M'n gatherers zitten nu op lvl 67 (behalve fishing), eigenlijk kan ik alleen de lvl 66 collectible nog niet pakken. Misschien met de gear van lvl 68 dat het beter te doen zal zijn, maar tot die tijd kan ik lekker rondjes vliegen en ~1,5 miljoen - 2 miljoen exp per half uur grinden.

Ik verwacht dus dat binnenkort m'n gatherers ook op 70 zitten. Daarna met crafting beginnen en uiteindelijk naar HQ items werken, want d'r zit wel een gigantisch verschil tussen de HQ gathering gear en NQ. De HQ lvl 65 gear is beter dan NQ lvl 70...

En volgens mij was deze week ook Omega (de raid) open, toch? Morgen oid? Even daar tijd voor gaan zoeken, want het is me al een druk weekje :P

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dit weekend ook eindelijk weer eens wat kunnen spelen. RedMage nu op 64.

Ook wat leve allowances gebruikt omdat ik het vanaf nu zonde vind als die constant capped zijn en ik er niks mee doe :P

Met 17 leves & 500-600k Gil me Culinarian van 60 naar 63 gebracht :) ging lekker vlot. alhoewel ik totaal maar 4.4 miljoen gil had kan ik dat niet lang op die manier blijven doen :P

Probleem is dat ik nooit de moeite heb genomen om van die end game upgraded crafting gear te fixen en daardoor loopt dat telkens best wel achter en heb ik heel veel moeite om zelf HQ dingen te maken.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
WHM op ilvl 310 gebracht. Enige upgrades nu zijn Susano en Lakshmi items. Langzaamaan begonnen met gatherers. Voorlopig alleen nog maar grand company turnins.
Morgen inderdaad een nieuwe patch met waarschijnlijk Omega. Zullen dan eens zien wat dat word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:45:
Ik dit weekend ook eindelijk weer eens wat kunnen spelen. RedMage nu op 64.

Ook wat leve allowances gebruikt omdat ik het vanaf nu zonde vind als die constant capped zijn en ik er niks mee doe :P

Met 17 leves & 500-600k Gil me Culinarian van 60 naar 63 gebracht :) ging lekker vlot. alhoewel ik totaal maar 4.4 miljoen gil had kan ik dat niet lang op die manier blijven doen :P

Probleem is dat ik nooit de moeite heb genomen om van die end game upgraded crafting gear te fixen en daardoor loopt dat telkens best wel achter en heb ik heel veel moeite om zelf HQ dingen te maken.
Dat probleem heb ik ook, ik had nog (simpel) melded serpentskin gear voor m'n crafters. Het enige wat ik tot nu toe aan crafting gedaan heb was wat Loquat sapjes maken omdat die extra veel waard waren qua collectibles, maar dat ging ook met horten en stoten. Veel HQ spullen gatheren / kopen dan maar om het begin dragelijker te maken, en op lvl 61 de gear kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27

SnicK_v_r

Zero

Grumpmeister schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:12:
[...]

Dat probleem heb ik ook, ik had nog (simpel) melded serpentskin gear voor m'n crafters. Het enige wat ik tot nu toe aan crafting gedaan heb was wat Loquat sapjes maken omdat die extra veel waard waren qua collectibles, maar dat ging ook met horten en stoten. Veel HQ spullen gatheren / kopen dan maar om het begin dragelijker te maken, en op lvl 61 de gear kopen.
Ik was wel blij met mijn ironworks gear + melds, ik kon hiermee alles craften wat nodig was voor het levelen.
Heb niet echt het level 68-70 spul geprobeerd, behalve de job quest. Dat kwam doordat het veel goedkoper is om de lagere levels leves and collectibles te doen, dus gewoon de level 62-66 leves en collectibles.

Kan misschien iets meer tijd kosten, maar ook ik heb voor Culinarion alleen maar Loquat sapjes gemaakt om tot level 70 te komen, maar dat is echt stukken goedkoper als sommige andere crafts.

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
SnicK_v_r schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:40:
[...]

Ik was wel blij met mijn ironworks gear + melds, ik kon hiermee alles craften wat nodig was voor het levelen.
Heb niet echt het level 68-70 spul geprobeerd, behalve de job quest. Dat kwam doordat het veel goedkoper is om de lagere levels leves and collectibles te doen, dus gewoon de level 62-66 leves en collectibles.

Kan misschien iets meer tijd kosten, maar ook ik heb voor Culinarion alleen maar Loquat sapjes gemaakt om tot level 70 te komen, maar dat is echt stukken goedkoper als sommige andere crafts.
Klopt ja, de mats hiervoor waren belachelijk simpel en goedkoop om te halen. Vergeleken met een blacksmith waar je een wapen per keer moet maken... De leves lijken me dan wel relatief makkelijk, veel met zaken als 'Beech Lumber', etc. Misschien vanavond wel wat tijd om eens te kijken of ik daar iets van kan doen, in ieder geval de eerste stappen van oa. Carpenter.

Mogelijk dat ik voor crafting wel ga proberen wat items HQ in elkaar te zetten zodat ik wat beter aan de slag kan, anders zal ik blijven aanmodderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Hey ga straks stormblood kopen en zoek voor een char te doen met jump potions.

Maar twijvel tussen ninja en monk.
Welke class zie je het minste? Ga op ps4 spele welke class heeft de minste abile..?
Dees vooral om gewoon te worde om met een controler te spele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Bieren89 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:49:

Welke class zie je het minste? Ga op ps4 spele welke class heeft de minste abile..?
Beide hebben volgens mij redelijk veel abilities, vanwege het combo systeem waarmee ze beide spelen (Monk met de stance-combo's en ninja met jutsu's). Ergens lijkt me Ninja wat makkelijker op te pakken, maar als je een jump potion gaat gebruiken, doe eerst wat lage level instances en de mentor-dungeon dingen om aan de controller te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Grumpmeister schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:52:
[...]

Klopt ja, de mats hiervoor waren belachelijk simpel en goedkoop om te halen. Vergeleken met een blacksmith waar je een wapen per keer moet maken... De leves lijken me dan wel relatief makkelijk, veel met zaken als 'Beech Lumber', etc. Misschien vanavond wel wat tijd om eens te kijken of ik daar iets van kan doen, in ieder geval de eerste stappen van oa. Carpenter.

Mogelijk dat ik voor crafting wel ga proberen wat items HQ in elkaar te zetten zodat ik wat beter aan de slag kan, anders zal ik blijven aanmodderen.
Je kunt voor het levelen van crafters (60 -> 70) hier misschien eens naar kijken, kan de moeite waard zijn om uit te zoeken wat je als volgt wilt doen en vooral ook hoe je dat wilt doen. Link naar crafters leveling items sheet. Ik kijk er in ieder geval aardig veel naar voor de classes die ik op dat moment aan het levelen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
SnicK_v_r schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:49:
[...]

Je kunt voor het levelen van crafters (60 -> 70) hier misschien eens naar kijken, kan de moeite waard zijn om uit te zoeken wat je als volgt wilt doen en vooral ook hoe je dat wilt doen. Link naar crafters leveling items sheet. Ik kijk er in ieder geval aardig veel naar voor de classes die ik op dat moment aan het levelen ben.
Dank je _/-\o_

Die zag ik laatst op reddit maar kon ik nergens meer terug vinden. Gelukkig zijn er hier en daar ook collectible opties, dus niet alles hoeft perse met leves te gebeuren. Culinarian lijkt me zo'n class waar ik collectibles voor ga gebruiken bijv, en ARM wacht ik nog wel even mee. Even kijken welke classes het beste zijn voor de craftable gear (WVR en LTW wss), daar de focus qua leves ook op leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Grumpmeister schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 07:56:
[...]

Dank je _/-\o_

Die zag ik laatst op reddit maar kon ik nergens meer terug vinden. Gelukkig zijn er hier en daar ook collectible opties, dus niet alles hoeft perse met leves te gebeuren. Culinarian lijkt me zo'n class waar ik collectibles voor ga gebruiken bijv, en ARM wacht ik nog wel even mee. Even kijken welke classes het beste zijn voor de craftable gear (WVR en LTW wss), daar de focus qua leves ook op leggen.
Ik zelf heb WVR en LTW als laatste classes die ik nog moet doen, maar ik heb dan wel het voordeel dat ik vrienden heb die voor mij de WVR en LTW spullen kunnen maken als ik die nodig heb. Andersom begon ik dan met ALC voor eventuele spullen die zij weer nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnicK_v_r schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:49:
[...]

nice link :) komt goed van pas helemaal dat gathering gedeelte met al die tijden van collectibles =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 12:56
Mocht er iemand zijn die interesse heeft in een PS4 Free Company (Guild) op de server Omega dan mag je me altijd een DM sturen via Tweakers of PSN.

We proberen een FC op te zetten gericht op de PS4 spelers die dit spel allemaal spelen

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:59

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Bieren89 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:49:

Niet negatief bedoeld, maar als dit je eerste keer is dat je FFXIV speelt, raad ik je toch echt aan om gewoon met een char op lvl 1 te beginnen. Zowel voor je zelf als voor de mensen om je heen, FFXIV zit namelijk vol met mechanics die je gewoon wilt en moet leren tijdens het 1-60 levelen. Mocht dat je niet overtuigen, doe het dan voor het verhaal, dit is een essentieel onderdeel van FFXIV.

[ Voor 8% gewijzigd door Thrace Grumble op 04-07-2017 15:43 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Kronos1979 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:22:
Mocht er iemand zijn die interesse heeft in een PS4 Free Company (Guild) op de server Omega dan mag je me altijd een DM sturen via Tweakers of PSN.

We proberen een FC op te zetten gericht op de PS4 spelers die dit spel allemaal spelen
Ik speel ook op de PS4, maar voornamelijk op de PC, mag het dan ook? :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 12:56
Creepy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:49:
[...]

Ik speel ook op de PS4, maar voornamelijk op de PC, mag het dan ook? :P
Ja natuurlijk kan dat ook!

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Thrace Grumble schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:36:
[...]

Niet negatief bedoeld, maar als dit je eerste keer is dat je FFXIV speelt, raad ik je toch echt aan om gewoon met een char op lvl 1 te beginnen. Zowel voor je zelf als voor de mensen om je heen, FFXIV zit namelijk vol met mechanics die je gewoon wilt en moet leren tijdens het 1-60 levelen. Mocht dat je niet overtuigen, doe het dan voor het verhaal, dit is een essentieel onderdeel van FFXIV.
Heb al een astro op lvl 60 maar die vind ik maar niks om mee te spele op ps4. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Gisteravond heb ik m'n BTN en MIN op level 70 gekregen, allemaal via collectibles (2 ingame uur intervallen tussen de collectibles voor het levelen). Vanavond eens kijken of de niet-legendary / folkores een beetje te pakken zijn, om vervolgens de yellow scrips te verzamelen voor de AF gear.

En dan de tijd pakken voor Omega...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Grumpmeister schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:35:
Gisteravond heb ik m'n BTN en MIN op level 70 gekregen, allemaal via collectibles (2 ingame uur intervallen tussen de collectibles voor het levelen). Vanavond eens kijken of de niet-legendary / folkores een beetje te pakken zijn, om vervolgens de yellow scrips te verzamelen voor de AF gear.

En dan de tijd pakken voor Omega...
Klein detail m.b.t. de AF gear, voor de meeste items zijn de overmelded HQ crafted gear beter.
Alleen de main en off hand items zijn standaard beter dan de crafted en de HQ crafted chest item behoeft iets uitgebreidere melds, maar is ook eenvouding beter te krijgen dan de AF gear.

Alle andere items zijn met redelijk eenvoudige melds, welke enkele overmelds, beter te krijgen als de AF gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
SnicK_v_r schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:45:
[...]

Klein detail m.b.t. de AF gear, voor de meeste items zijn de overmelded HQ crafted gear beter.
Alleen de main en off hand items zijn standaard beter dan de crafted en de HQ crafted chest item behoeft iets uitgebreidere melds, maar is ook eenvouding beter te krijgen dan de AF gear.

Alle andere items zijn met redelijk eenvoudige melds, welke enkele overmelds, beter te krijgen als de AF gear.
Hm, dat is wel jammer eigenlijk, even kijken wat te doen dan. Ik probeer meestal compleet self-sufficient te zijn en zo min mogelijk van de AH te kopen, dus mogelijk haal ik het wel even totdat ik de HQ gathering gear zelf kan maken en ga melden. Volgens mij heb je al vrij vlug de gear bij elkaar verzamelt iig. De helft van de tijd even aan de kant zetten voor de yellow scrips en de andere helft om m'n crafting wat te levelen. Dat gaat denk ik wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Grumpmeister schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:51:
[...]

Hm, dat is wel jammer eigenlijk, even kijken wat te doen dan. Ik probeer meestal compleet self-sufficient te zijn en zo min mogelijk van de AH te kopen, dus mogelijk haal ik het wel even totdat ik de HQ gathering gear zelf kan maken en ga melden. Volgens mij heb je al vrij vlug de gear bij elkaar verzamelt iig. De helft van de tijd even aan de kant zetten voor de yellow scrips en de andere helft om m'n crafting wat te levelen. Dat gaat denk ik wel goed komen :)
HQ crafted gear is gelukkig wel redelijk eenvouding te maken. Die zou je zelf moeten kunnen maken met NQ gear, welke je weer van een NPC kunt kopen. Je zult dan misschien wel iets van food nodig hebben, maar ook die kun je weer van een NPC kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

SnicK_v_r schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:13:
[...]

HQ crafted gear is gelukkig wel redelijk eenvouding te maken. Die zou je zelf moeten kunnen maken met NQ gear, welke je weer van een NPC kunt kopen. Je zult dan misschien wel iets van food nodig hebben, maar ook die kun je weer van een NPC kopen.
Sjonge, als ik jullie zo hoor denk ik constant: een wereld die erg complex is en waar ik nooit ga komen. Ben pas ongeveer lvl 10 enkele DoH jobs en heb DoL ook nog maar net aangeraakt.Kunnen jullie een DoH/DoL beginner in de goede richting helpen met een guide/quick first steps die ACTUEEL is? Volgens mij is veel informatie voor deze jobs erg achterhaald..

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Thrace Grumble schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:22:
[...]

Sjonge, als ik jullie zo hoor denk ik constant: een wereld die erg complex is en waar ik nooit ga komen. Ben pas ongeveer lvl 10 enkele DoH jobs en heb DoL ook nog maar net aangeraakt.Kunnen jullie een DoH/DoL beginner in de goede richting helpen met een guide/quick first steps die ACTUEEL is? Volgens mij is veel informatie voor deze jobs erg achterhaald..
Voor de crafters en gatherers valt dat wel mee, die zijn nog niet zo heel erg veel gewijzigd.
Wat ik gedaan heb om alles te levelen, ben alleen misschien niet het beste voorbeeld aangezien ik vaak voor de dure snelle optie kies en dat is aardig wat spul kopen. Maar de volgende opties om te levelen gaan evengoed wel op aangezien je ook alleen zelf kunt maken natuurlijk.
  1. Maak altijd gebruik van de Grand Company turn-ins. Ik heb de items altijd gekocht en nooit zelf gemaakt, kan van de market board en in ieder vanaf HW zijn het ook heel vaak items die in NQ van NPC's te koop zijn.
  2. Maak gebruik van de beast tribes zodra je ze beschikbaar hebt.
  3. Tot level 55 zul je heel veel tijd aan levequests spenderen. Ook deze items zijn te krijgen van de market board, wat ik dan ook atlijd gedaan heb.
  4. Vanaf level 55 zul je heel veel tijd aan levequests spenderen en aan het maken van collectibles. Collectibles moet je zelf maken, zijn niet verhandelbaar.
Een echte guide heb ik zo even niet tot mijn beschikking, maar ik zal later nog eens kijken of ik nog ergens iets kan vinden. Heb zelf niet echt een guide gevolgd, alleen op den duur opgezocht welke levequests en collectibles het goedkoopst en eenvoudigst waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:29

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Thrace Grumble schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:22:
[...]

Voor het prille begin van een DoH kan je ook van alle items die je kan maken, er eentje craften.
Alle materialen zijn te halen bij de guildvendor.
Je krijgt bonus XP als je iets voor het eerst maakt, dus dat tikt lekker aan. Verder inderdaad de bovenstaande punten.

En eventueel wat onderzoek doen naar welke cross class skills voor DoH echt handig zijn en met die classes beginnen.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:54
Thrace Grumble schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:36:
[...]

Ik snap het eerlijk gezegd ook nooit zo bij een game als ffxiv. Het is geen Diablo waar je even snel naar lvl 70 moet om echt aan het spel te beginnen. De MSQ is iets waar de FF MMORPGs zich echt onderscheiden van de rest, ook al zit er soms wat te veel 'praat met persoon X' tussen. Het levellen van 1 - 60 zit vol met leuke dungeons en events, dus ook dat is zonde om over te slaan. Het is geen hersenloze grindfest.

Ieder zijn ding, maar voor mij voelt het een beetje als twee keer zoveel betalen voor een kaartje voor een voetbalwedstrijd om in de 80e minuten het stadion in te mogen lopen. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mugwump schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:45:
[...]

Ik snap het eerlijk gezegd ook nooit zo bij een game als ffxiv. Het is geen Diablo waar je even snel naar lvl 70 moet om echt aan het spel te beginnen. De MSQ is iets waar de FF MMORPGs zich echt onderscheiden van de rest, ook al zit er soms wat te veel 'praat met persoon X' tussen. Het levellen van 1 - 60 zit vol met leuke dungeons en events, dus ook dat is zonde om over te slaan. Het is geen hersenloze grindfest.

Ieder zijn ding, maar voor mij voelt het een beetje als twee keer zoveel betalen voor een kaartje voor een voetbalwedstrijd om in de 80e minuten het stadion in te mogen lopen. :P
zolang iemand 1 keer van 1-60 gelevelt heeft en story bij is vind ik het prima. dan heeft diegene de moeite al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:54
Ricmaniac schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:57:
[...]

zolang iemand 1 keer van 1-60 gelevelt heeft en story bij is vind ik het prima. dan heeft diegene de moeite al gedaan
Dan ligt het iets anders al zou ik zelf zeker een beetje feeling met een andere job willen krijgen. Zeker van DPS naar tank of Healer is een heel andere speelstijl.

Maar toch was de gedachte achter deze change dat nieuwe spelers sneller mee konden doen met mensen die al langer speelden. Lijkt me niet echt de goede manier en bovendien ben ik zelf eigenlijk pas begin dit jaar gaan spelen en zat toch wel relatief snel bij de endgame. Het speelt vrij casual in mijn ogen, zeker als je het vergelijkt met FFXI.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik had gisteren maar eens gekeken wat de prijzen deden van de HQ gathering gear op m'n server, maar het zat tegen 1 miljoen per piece aan. Daar had ik echt geen zin in dus. Sowieso niet veel tijd gehad, maar in ieder geval de standaard yellow scrip nodes geunlocked en gekeken wat ik met de NQ (geen melds) kon pakken. Uiteindelijk alleen de Jhammal Ginger en mining node in Yanxia. Toch ong. 150 scrips per half uur, dus ik heb wel alvast de mining pants gekocht, en zit tegen de boots aan. Als het goed is kan ik dan ook de node in The Peaks pakken (nu is het hit or miss, ik kan met de nasty Discerning Eye + standaard methode op 450 collectability komen, waardoor ik soms boven het randje van 470 die nodig is voor de turn in weet te komen). Als die dan ook stabieler is, dan koop ik de boots + pants voor Botanist, zodat ik 4 nodes per half uur kan pakken. Daarna is het gewoon opbouwen qua gear, terwijl ik in de tussentijd m'n bars op orde kan maken voor crafting (ik wil de controller ervoor gaan gebruiken, maar twijfel nog een beetje over de layout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Ik heb het spel nu ook aangeschaft ben nu level 22.
Bevalt goed leuke story en het grinden gaat ook lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Het is voor mij weer een eeuwigheid geleden dat ik FFXIV aangeraakt heb en met alle veranderingen, en het zo lang uit de loop zijn, ben ik een beetje de weg kwijt :|

Mijn Bard is begin Heavensward op 54 blijven steken. Nu krijg ik heel erg het gevoel dat ik iets fout doe. Het lijkt net alsof mijn character een stuk zwakker aanvoelt dan voorheen... Heb echt lange tijd nodig om mobs neer te krijgen.

Heeft iemand suggesties voor goeie class/job (leveling) guides die bijgewerkt zijn voor stormblood? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

detheavn schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:50:
Het is voor mij weer een eeuwigheid geleden dat ik FFXIV aangeraakt heb en met alle veranderingen, en het zo lang uit de loop zijn, ben ik een beetje de weg kwijt :|

Mijn Bard is begin Heavensward op 54 blijven steken. Nu krijg ik heel erg het gevoel dat ik iets fout doe. Het lijkt net alsof mijn character een stuk zwakker aanvoelt dan voorheen... Heb echt lange tijd nodig om mobs neer te krijgen.

Heeft iemand suggesties voor goeie class/job (leveling) guides die bijgewerkt zijn voor stormblood? :)
Ik heb nog geen leveling guide voor Bard. Het enige wat ik je kan aanbieden is een Bard level 70 guide.
De meeste leveling guide zijn verouderd nu met Stormblood en de meeste guide makers zijn nog niet echt bezig met leveling guides, er wordt voorrang gegeven aan de level 70/end game guides.

Disclaimer
De onderstaande guide en afbeelding heb ik gekregen van de Bard in mijn static, dus ik kan niet echt inhoudelijk er op in gaan, maar ik vertrouw deze Bard dus als zij het gebruikt zou het in orde moeten zijn.

Geschreven guide

Plaatje waarin het ook zou moeten zijn uitgelegd.

Afbeeldingslocatie: https://images.discordapp.net/attachments/146764032961937408/331880562597953538/am2YDJI.png?width=474&height=469

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Thanks. Ik ga hier straks eens mee aan de slag :)

Binnenkort ook nog eens zoeken naar leveling areas. Al mijn andere classes/jobs zijn zo verdeeld over de verschillende levels dat ik geen idee meer heb waar ik heen moet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
detheavn schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:39:
Thanks. Ik ga hier straks eens mee aan de slag :)

Binnenkort ook nog eens zoeken naar leveling areas. Al mijn andere classes/jobs zijn zo verdeeld over de verschillende levels dat ik geen idee meer heb waar ik heen moet :p
pre-60 levelen de meeste mensen nu in Palace of the Dead. Dat is iets "nieuws" en levelt wel het snelst. 50-60 was ongeveer 1/1.5 uur per level.

verder zal je denk ik niet heel veel mensen buiten tegenkomen pre-60 namelijk. behalve in dungeons natuurlijk.
Er is heel veel veranderd en duurt misschien een paar dagen voor je er weer helemaal in zit. ik had voor een maand terug hetzelfde maar het is het sowieso waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Ja, gisteren kwam ik toevallig in Gridania de quest tegen voor PotD en heb ik 1 runnetje gedaan. Best een grappig idee, maar niet eens naar gekeken hoe het zat met XP, eigenlijk alleen voor de fun factor :)

Het viel me idd al op dat er bijna geen hond low level fates aan het grinden was. Verklaart denk ik wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
detheavn schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:03:
Ja, gisteren kwam ik toevallig in Gridania de quest tegen voor PotD en heb ik 1 runnetje gedaan. Best een grappig idee, maar niet eens naar gekeken hoe het zat met XP, eigenlijk alleen voor de fun factor :)

Het viel me idd al op dat er bijna geen hond low level fates aan het grinden was. Verklaart denk ik wel iets.
ja die fates pre-60 zijn bijna niks meer waard inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:03

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ze moeten eigenlijk voor high level spelers Fate's, Hunts, etc weer interessant maken in de oude ARR en HW locaties. Geef extra GC-seals of andere items die interessant zijn voor de hogere levels. Daarmee haal je spelers weer terug naar oudere locaties, wat ten goede komt aan nieuwe spelers die nu vaak alleen rondlopen.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrasher schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:59:
Ze moeten eigenlijk voor high level spelers Fate's, Hunts, etc weer interessant maken in de oude ARR en HW locaties. Geef extra GC-seals of andere items die interessant zijn voor de hogere levels. Daarmee haal je spelers weer terug naar oudere locaties, wat ten goede komt aan nieuwe spelers die nu vaak alleen rondlopen.
maar toch zal dat nooit zo simpel werken want er blijft altijd 1 manier de beste manier voor XP en dat zal altijd het meest gedaan worden :P .. ongeacht wat ze maken. eigenlijk hou je dat probleem altijd wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
De currency van de oude hunts wordt volgens nog gebruikt voor de tweede upgrade van mount snelheid in ARR gebied. Genoeg mensen die daar ook niet voor gaan denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Chrasher schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:59:
Jaaaa, zoiets als van die gekleurde stenen die je alleen via FATE's kan krijgen in de oude gebieden, voor een upgradable wapen. ;)

Het is makkelijker gezegd dan gedaan allemaal, want voor mensen met alle classes op een hoog level heeft het gewoonweg geen zin meer om naar oude zones te gaan. Dan heb je de opties zoals de Atma's, etc. en nu dan de hunts voor mount speed, maar verder... Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Zo, weer een productief FFXIV weekendje (gelukkig is de ideale trouwdag voor m'n vrouw ook zoveel mogelijk gamen met een romantisch pizza-diner :P). Tijdens SGDQ heb ik de yellow scrip gear voor m'n botanist en miner compleet gemaakt, die loopt eigenlijk alleen nog maar met verouderde accessoires nu. Om dat te verhelpen heb ik de eerste stappen weer genomen binnen crafting, en wat is 60 -> 61 inderdaad een hel... Voor Weaver uiteindelijk gewoon wat items bij de vendor gekocht om in te leveren als levequest. Met level 61 kon ik zonder al te veel problemen de Bloodhemp HQ maken zonder HQ ingredients te gebruiken. Terwijl ik op level 60 niet eens halverwege kwam.

LTW ook even wat Gagana Leather gekocht voor de makkelijke level-up, en daarna de lefthand side gear gemaakt van WVR / LTW (de lvl 61 HQ crafting gear was sowieso een upgrade voor m'n simpel melded lvl 60 whites). Nu even verder kijken welke classes ik nog meer even alvast naar 61 wil brengen om in ieder geval self-sufficient te zijn en niet te veel gil te verknallen voor het geval dat Shirogane geopend wordt. Ik hoop een beetje op een Medium sized huisje, of misschien een Small als het niet anders kan. Maar Odin kennende zal dit binnen minuten na de patch release vol zitten.

Oh, en Omega ook gecleared + alle loot lockouts ervan te pakken. Leuke gevechten, maar het verbaast me wel hoeveel mensen zo lopen te falen op mechanics. Ik deed ze voor het eerst (als (main)tank) en kon me moeiteloos aanpassen. Maar de (off)tank had op een gegeven moment 5 vulnerability stacks bijv...

[ Voor 10% gewijzigd door Grumpmeister op 10-07-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Ook mijn weekend was niet verkeerd, heb nu alle crafters en gatherers op level 70. Heb nu tevens alle crafted gear voor alle crafters en gatherers, moet deze alleen nog allemaal voorzien van melds.
Ik ga me nog niet zo heel veel bezig houden met de yellow-script gear, aangezien met genoeg materia melds is de crafted HQ gear beter, alleen de yellow-script tools schijnen beter te zijn dan de crafted HQ tools. Maar goed dan moet je wel de resources hebben om alles te kunnen melden (inclusief overmelds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
SnicK_v_r schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:01:
Ook mijn weekend was niet verkeerd, heb nu alle crafters en gatherers op level 70. Heb nu tevens alle crafted gear voor alle crafters en gatherers, moet deze alleen nog allemaal voorzien van melds.
Ik ga me nog niet zo heel veel bezig houden met de yellow-script gear, aangezien met genoeg materia melds is de crafted HQ gear beter, alleen de yellow-script tools schijnen beter te zijn dan de crafted HQ tools. Maar goed dan moet je wel de resources hebben om alles te kunnen melden (inclusief overmelds).
Dat is het voornaamste probleem idd, met het oog op een huisje wil ik niet te veel gil uitgeven. Ik balanceer nu op de 19 miljoen, maar denk via het craften / levelen van craften wel wat er boven op te kunnen krijgen door wat van de HQ materials ook weer te verkopen (bijv. Gagana Leather HQ gaat voor 20k, terwijl je 6k kwijt bent aan de mats ervoor). Ik heb ook op zich een grote inschattingsfout gemaakt door te investeren in Materia V's, die je nu met iedere scheet krijgt :F . Dat heeft me wel een paar miljoen gekost, maar ik ben in ieder geval een deel weer aan het verkopen. Mogelijk als ik straks thuis ben zit ik dan weer boven de 20 miljoen gil.

De yellow scrips deed ik ook voornamelijk omdat de crafted HQ gear vrij prijzig was, en het lekker hands-off te doen was. Wel een beetje verspreiden van de gear, bijv. eerst de 2 300 scrip items voor BTN / MIN zodat ik ipv. 2 gathers 4 kon doen. Daarna de MH's en vervolgens had ik MIN volledig in de gear gestoken. Met die items kon ik alles gaan gatheren, dus ook de legendary nodes, en toen ging BTN heel vlug qua items.

De aankomende week / weken met crafting dus bezig terwijl ik VOD's ga kijken van de GDQ runs, en daarna begint ESA al weer. Perfecte tijden om niet actief bezig te zijn met een game :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Ik denk dat ik ook nog aardig wat van dat eenvoudige spul ga verkopen, wil namelijk wel een beetje voorbereid zijn op 2-star recipes. En daarvoor wil ik wat crafter materia VI hebben en de enige manier die ik tot nu toe gevonden heb is converting van iLvl 290 crafted gear.

Had zelf nog wat NQ crafted gear, welke ik gebruikt heb omdat mijn LTW nog geen level 70 was voor het weekend en na het converten kreeg ik daar een materia VI voor. Was wel een item met 2x een materia V erop.

En spiritbonding is makkelijk genoeg, hoewel misschien een beetje tijdrovend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Oh wow, vanochtend voor werk even gekeken bij de wards of er een plot beschikbaar was (na het lezen van een reddit thread), en ja hoor, in The Mist was een small plot beschikbaar. Vlug er naar toe gehaast en gekocht, meteen een whisper met waar ik mee bezig was :'). Schijnbaar was iemand een FC aan het powerlevelen om het te kunnen kopen. Tja, jammer maar helaas, maar ik deed niks verkeerd hier. Het was beschikbaar, en zelfs lang genoeg om het van iemand over te kopen als het zo'n deal was (want ik had geen idee waar ik in godsnaam moest zijn voor het stukje land, + ik kwam vanuit Limsa).

Nja, goed, voor 3 miljoen dus een hutje met uitzicht op zee. Eens kijken of ik m'n vrouw over kan halen weer te spelen, al dan niet de FFXIV versie van Happy Home Designer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hier zitten we met onze FC te wachten totdat de wards in Shirogane open gaan in de expansie. Gill is al netjes ingezameld. Hopen dat dan een aantal high ranking FC-members online zijn om een mooi plot te bemachtigen.
We gaan voor een groot huis (hebben nu een medium). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Chrasher schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:19:
Hier zitten we met onze FC te wachten totdat de wards in Shirogane open gaan in de expansie. Gill is al netjes ingezameld. Hopen dat dan een aantal high ranking FC-members online zijn om een mooi plot te bemachtigen.
We gaan voor een groot huis (hebben nu een medium). :)
Hopelijk lukt het :)

Weet iemand hier trouwens of het mogelijk is om trial accounts te gebruiken voor de light party die nodig is voor de volgende stages van een airship craften? Het enige wat volgens mij nodig is, is dat er een light party aan crafters aanwezig is op het moment dat je naar de volgende fase wilt gaan van de craft, maar aangezien ik de enige actieve member van m'n FC ben (totdat m'n vrouw weer begint)...

Van wat ik begreep hoeven de mensen in de workshop geen onderdeel te zijn van de FC, dus die restrictie kan je al omzeilen met trial accounts...

(Mocht iemand op Odin een FC zoeken, laat maar weten. We hebben een huis :') )

[ Voor 4% gewijzigd door Grumpmeister op 12-07-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:42:
[...]

Hopelijk lukt het :)

Weet iemand hier trouwens of het mogelijk is om trial accounts te gebruiken voor de light party die nodig is voor de volgende stages van een airship craften? Het enige wat volgens mij nodig is, is dat er een light party aan crafters aanwezig is op het moment dat je naar de volgende fase wilt gaan van de craft, maar aangezien ik de enige actieve member van m'n FC ben (totdat m'n vrouw weer begint)...

Van wat ik begreep hoeven de mensen in de workshop geen onderdeel te zijn van de FC, dus die restrictie kan je al omzeilen met trial accounts...

(Mocht iemand op Odin een FC zoeken, laat maar weten. We hebben een huis :') )
volgens mij kan dat niet met een trial account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:50:
[...]

volgens mij kan dat niet met een trial account
Daar komt dan ook nog bij dat Odin een congested server is en geen nieuwe characters accepteert :(

Denk dat ik dan maar rond moet gaan roepen om wat mensen in de workshop te krijgen die er even mee willen helpen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azraelus66
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Heb onlangs FF weer opgepakt na het een jaar of twee niet meer gespeeld te hebben, speelde het toen met mijn ex en dus had ik even niet de herinneringen daaraan nodig. Daarom ben ik overnieuw begonnen op de Zodiark server.
Nu speelde ik als een PLD en ik moet zeggen dat mij dat twee jaar geleden beter beviel, inmiddels drie dungeons gedaan maar iedereen is bizar ongeduldig en rent voor mij uit zelfs wanneer ik ze vraag het niet te doen, vallen willekeurig aan zelfs als ik mark en specifiek vraag (wanneer het echt lastig is enmity te houden), kortom ze zijn respectloos (ook mis ik morele steun die ik eerst wel had).
Eigenlijk wil ik wat anders proberen, graag healer en anders dps, probleem is echter dat ik giga klauwen heb en ik moeite heb om 30 abilities te rouleren, die mmo muizen zijn ook vaak te klein. Hebben jullie een tip welke baan minder abilities nodig heeft desnoods met gebruik van macro's. Ik hoor dat Bard wel simpel is dus die zal ik ook een kans geven.

Anders hou ik het bij craften en pak ik helemaal geen war of magic class op xD Het crafting systeem is zo prachtig uitgewerkt imo.

Er was een Zodiark FC met een boel Tweakers toch, "Alive"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:13
Spelen met een controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Azraelus66 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:05:
Heb onlangs FF weer opgepakt na het een jaar of twee niet meer gespeeld te hebben, speelde het toen met mijn ex en dus had ik even niet de herinneringen daaraan nodig. Daarom ben ik overnieuw begonnen op de Zodiark server.
Nu speelde ik als een PLD en ik moet zeggen dat mij dat twee jaar geleden beter beviel, inmiddels drie dungeons gedaan maar iedereen is bizar ongeduldig en rent voor mij uit zelfs wanneer ik ze vraag het niet te doen, vallen willekeurig aan zelfs als ik mark en specifiek vraag (wanneer het echt lastig is enmity te houden), kortom ze zijn respectloos (ook mis ik morele steun die ik eerst wel had).
Eigenlijk wil ik wat anders proberen, graag healer en anders dps, probleem is echter dat ik giga klauwen heb en ik moeite heb om 30 abilities te rouleren, die mmo muizen zijn ook vaak te klein. Hebben jullie een tip welke baan minder abilities nodig heeft desnoods met gebruik van macro's. Ik hoor dat Bard wel simpel is dus die zal ik ook een kans geven.

Anders hou ik het bij craften en pak ik helemaal geen war of magic class op xD Het crafting systeem is zo prachtig uitgewerkt imo.

Met name de eerste dungeons kunnen een hel zijn als PLD (als ik je verhaal goed begrijp en je dus vanaf level 1 weer begonnen bent), vanwege de aggro generation. Daar komt ook nog bij dat die dungeons op zich prima zonder tank te doen zijn, dus wordt er meer en meer gerushed tegenwoordig. Dat wordt in latere dungeons wel stukken minder (al wordt er wel een beetje op het 'rushen' aangestuurd in latere momenten, grotere pulls, etc).

Als PLD / GLA gewoon vaak flash gebruiken, en voor de rest Fast + Savage blade combo's totdat je Rage of Halone hebt. Ook pullen met Shield Lob, dat scheelt weer in initiële aggro, en veel tabben door de targets om te zien welke targets problematisch worden qua emnity. Ik hoor wel dat Samurai en Red Mage belachelijke emnity hebben op lage levels, dus misschien liep je daar ook tegen aan.

Maar misschien is het inderdaad makkelijker om het spel weer op te pakken vanuit een ander oogpunt. Qua healers lijkt mij White Mage het meest straight-forward (aangezien Scholar wat pet management heeft, en Astrologist de kaarten). Archer / Bard is op lagere levels inderdaad ook vrij simpel, en ik vond Black Mage ook nog niet erg lastig. Maar goed, YMMV.

Zelf heb ik ook grote handen, maar ik heb wel een MMO muis. Ik kan echter de helft van de knoppen ervan niet gebruiken omdat ze te ver terug zitten, maar degene die bereikbaar zijn, zijn toch wel erg fijn (6 knoppen waar ik bij kan). Combineer dat met een 'shift' press, en je hebt 12 knoppen bij je duim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

FC is "Living Dreaams"met als tag <ALIVE>, je kunt mij "Sarah Kindred" of "Tiny Animal" een berichtje sturen ingame en dan kun je direct een invite krijgen. Ook kun je natuurlijk rechtstreeks een application aanmaken voor de FC, die zal ook redelijk snel bevestigd worden als die gezien wordt door iemand van de bovenste ranks.

Wat betreft PLD en eigenlijk iedere tank in de lagere level dungeons, je hebt daar nog geen tank stance, waardoor je dus relatief weinig agro kunt genereren.
Wat ik altijd doe is gewoon mijn best op mijn tempo. En als iemand vooruit gaat en een extra groep aanvalt dan kunnen ze of zelf tanken of alles naar mij toe brengen en dan neem ik het wel over, maar ik ga dus echt niet achter alles en iedereen aanrennen.

Wat betreft markeren van targets, zelf op lagere levels zijn er classes met aoe attack die dus meerdere target tegelijk aanvallen. Of classes met heel veel dots, waarbij het soms nog wel eens beter kan zijn om alle target van een dot te voorzien, voordat je daadwerkelijk direct gaat aanvallen (per class afhankelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azraelus66
Inderdaad helemaal vers level 1 weer begonnen.

Het genereren van agro gaat an sich prima, alleen zijn de mobs telkens ver te zoeken omdat Jan en alleman voor mij uit holt. Ach, als ze zo graag zelf willen tanken moeten ze hun gang gaan alleen ben ik bang dat ze het mij kwalijk nemen wanneer ik de mobs niet van hun af hou 100 meter verderop.

Zo'n 12 knoppen muis had ik eerst ook met hetzelfde probleem dat ik niet bij de dichtstbijzijnde rij kon, en eigenlijk de andere 6 knoppen wel erg klein waren. Wil nog een keer zo'n Razer Hex moba muis proberen maar ze liggen niet in de lokale Media Markt.

Ik zal de volgende dungeon nog even proberen met de PLD, wil toch nog even door zodat ik de Chocobo pet en GC unlocked heb voordat ik een andere baan probeer, wellicht dat de ervaring dan beter is. Bedankt alvast voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 11:43

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Azraelus66 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:29:
Inderdaad helemaal vers level 1 weer begonnen.

Het genereren van agro gaat an sich prima, alleen zijn de mobs telkens ver te zoeken omdat Jan en alleman voor mij uit holt. Ach, als ze zo graag zelf willen tanken moeten ze hun gang gaan alleen ben ik bang dat ze het mij kwalijk nemen wanneer ik de mobs niet van hun af hou 100 meter verderop.

Zo'n 12 knoppen muis had ik eerst ook met hetzelfde probleem dat ik niet bij de dichtstbijzijnde rij kon, en eigenlijk de andere 6 knoppen wel erg klein waren. Wil nog een keer zo'n Razer Hex moba muis proberen maar ze liggen niet in de lokale Media Markt.

Ik zal de volgende dungeon nog even proberen met de PLD, wil toch nog even door zodat ik de Chocobo pet en GC unlocked heb voordat ik een andere baan probeer, wellicht dat de ervaring dan beter is. Bedankt alvast voor het advies!
Wat betreft de muis. Ik gebruik gewoon een standaard 2 knop muisje met scrollwheel. Niks speciaals aan. :)
Ik gebruik WASD etc om mijn karakter te verplaatsen, en klik op de spells/skills om ze te gebruiken. Zo speel ik al jaren, en het werkt prima. Toevallig weet ik dat onder de = toets mijn Red Mage's Vercure spell zit. Maar voor de rest... Klik, klik, klik O-)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Denk eraan dat je alleen personen kan vinden die op hetzelfde moment online zijn. Kan je hier je ingame character naam eens neerzetten, dan kunnen wij ook een poging wagen om je te vinden en te inviten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:33

Roshnak

PSN: Roshgill

Is dit een game voor iemand die WoW tot in den treure heeft gespeeld? Ben echt aan het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Roshnak schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:28:
Is dit een game voor iemand die WoW tot in den treure heeft gespeeld? Ben echt aan het twijfelen.
Ik had WoW tot in den treure gespeeld, en was compleet uitgekeken op WoW. FFXIV blijft me toch wel pakken, al is het qua combat (met name in het begin) wat slomer.

Probeer het, zou ik zeggen. Het is mogelijk om een trial account (tot lvl 35) aan te maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Ik heb FF14 nu :D gelijk maar gehaald met de uitbreidingen erbij, maar snap er nog niet zoveel van, je hebt ''Normale Quests'' en een Main Quest, maar waar moet ik me nu op focussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

De Main Story Quest (MSQ) is de hoofd verhaal lijn. Deze quests hebben een vlammend icoontje, waarmee aangegeven wordt dat het gaat om de MSQ.

Dit is waar je je op zou moeten focussen.

Daarnaast heb je de normale quests, welke weer onder te verdelen zijn in twee types. Belangrijk en niet belangrijk. De belangrijke quests hebben een blauw/goud icoontje met een plus teken erin. Deze zou ik ook doen als je ze tegen komt. Als laatste zijn er de normale quests, met alleen een goud icoontje, deze kun je doen als je wat extra exp nodig hebt voordat je verder kunt met de MSQ, hoewel je de extra benodigde exp ook op andere manier kunt krijgen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:34
pffff, paar dagen al aan het wachten hopend dat de Foxy Lady spawnt aangezien haar cooldown over was. besluit ik toch maar naar bed te gaan, spawnt ze natuurlijk 15 minuten later.
Ach ja, dan wordt het maar een paar keertjes Outfoxed doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

SnicK_v_r schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:03:
De Main Story Quest (MSQ) is de hoofd verhaal lijn. Deze quests hebben een vlammend icoontje, waarmee aangegeven wordt dat het gaat om de MSQ.

Dit is waar je je op zou moeten focussen.

Daarnaast heb je de normale quests, welke weer onder te verdelen zijn in twee types. Belangrijk en niet belangrijk. De belangrijke quests hebben een blauw/goud icoontje met een plus teken erin. Deze zou ik ook doen als je ze tegen komt. Als laatste zijn er de normale quests, met alleen een goud icoontje, deze kun je doen als je wat extra exp nodig hebt voordat je verder kunt met de MSQ, hoewel je de extra benodigde exp ook op andere manier kunt krijgen natuurlijk.
Top dan ga ik me nu even focussen op de MSQ, daar ben ik nu waarschijnlijk al te overleveled voor xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azraelus66
Onlangs lag de Razer Naga Hex toch uitgepakt in de MediaMarkt maar hij is echt minuscuul!
Bedankt voor de FC invite mensen! Stuk leuker om af en toe wat te kletsen en te zwaaien naar FC-genoten dan solo te spelen ^^
Roshnak schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:54:
[...]

Top dan ga ik me nu even focussen op de MSQ, daar ben ik nu waarschijnlijk al te overleveled voor xD
Je kan hem ook met een andere job doen als je daar geïnteresseerd in ben. De MSQ levert bijna genoeg exp om hem qua level in een stuk door te rammen valt mij op (tot nu toe dan, ben zelf nog niet hoog). Zou een waste van questing exp zijn als je de lage level quests doet met je level 50.

[ Voor 6% gewijzigd door Azraelus66 op 15-07-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Azraelus66 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:16:
Onlangs lag de Razer Naga Hex toch uitgepakt in de MediaMarkt maar hij is echt minuscuul!
Bedankt voor de FC invite mensen! Stuk leuker om af en toe wat te kletsen en te zwaaien naar FC-genoten dan solo te spelen ^^
Je was van harte welkom. :) Vergeet niet om de online FC-members in je vrienden lijst uit te nodigen. Zo zijn ze heel gemakkelijk herkenbaar vanwege de andere kleur. Heel handig tijdens hunts en om spelers zomaar tegen te komen tijdens het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Azraelus66 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:29:
Of de healer krijgt de schuld dat er iemand door gaat omdat ze niet snappen dat 3 man healen toch een stukje zwaarder is dan 1 . Nu al een paar keer gehad dat er direct naar een boss werd gerent en zo de tank niet zelf aggro kon pakken.. Voor mij zijn alle dungeons nog nieuw, dus ik kijk ook de intro's e.d. maar voordat die al voorbij zijn rent het gros alweer naar binnen.. 1 keer zelf daarom buitengesloten bij een boss fight, de boss ging gelukkig snel neer maar fijn was het niet om dat te zien..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

@Ricmaniac Van harte! :) Ben nu net klaar met alle HW content, op naar SB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azraelus66
Creepy schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:59:
[...]

Of de healer krijgt de schuld dat er iemand door gaat omdat ze niet snappen dat 3 man healen toch een stukje zwaarder is dan 1 . Nu al een paar keer gehad dat er direct naar een boss werd gerent en zo de tank niet zelf aggro kon pakken.. Voor mij zijn alle dungeons nog nieuw, dus ik kijk ook de intro's e.d. maar voordat die al voorbij zijn rent het gros alweer naar binnen.. 1 keer zelf daarom buitengesloten bij een boss fight, de boss ging gelukkig snel neer maar fijn was het niet om dat te zien..
Zo ernstig heb ik het gelukkig nog niet gehad. Zojuist Thousand maws of Toto Rak gedaan, er liep een lancer continue voor mij uit, zelfs met die fleshy pods die exploderen, ik weerhoud mijn eigen niet om ze te detoneren hoor ook al staat hij er middenin >:) leert het vanzelf wel!

Bedankt voor de reacties mensen, ik kan het nu gewoon los laten en ze laten sterven als ze idioot doen, laat het mij de pret niet drukken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik heb gisteren eindelijk m'n eerste crafter op lvl 70 gekregen, m'n Weaver. Op een gegeven moment waren die Kudzu Threads makkelijk te maken, zeker op het moment van Manipulation II en Prudent Touch, waardoor het eigenlijk te makkelijk was om niet die 1,5 miljoen exp per quest te pakken.

Wilde daarna LTW doen, maar heb dat even op een lager pitje gezet omdat er (mogelijk vanwege de nieuwe recipes) even heel veel te verdienen viel op bepaalde materials. Daardoor met een half uurtje craften 1,2 miljoen gil opgehaald (als lvl 65-66). Al die spullen geven ook nog eens 100k exp per craft, dus toch 2 vliegen met 1 klap :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miyazono
Aangezien ik klaar ben met de MSQ van SB en m'n eerste job naar level 70 heb weten te krijgen, RDM, heb ik besloten om maar eens te beginnen met een healing job.
Gekozen voor AST en tot nu toe heb ik er erg veel plezier mee. 'T is toch nog lastig zo nu en dan met die kaarten, maar uiteindelijk is healen toch veel meer rewarding dan DPS, maar wel iets minder spannend, tenzij alles fout gaat, dan wordt het juist iets te spannend :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
Gisteren was Odin eindelijk open voor nieuwe characters, dus ik ben gisteravond druk in de weer geweest om 3 sprouts aan te maken, naar level 10 te levelen en daarna een crafter te maken. Allemaal om solo te kunnen progressen in het maken van een airship.

Ik liep tegen een paar hikjes aan:
- Na het aanmaken van een trial account voor de PC, werd een volgende account aanvraag geblokkeerd (logisch, vanwege spammers).
- PS4 werkte daarna wel, dus ik heb nu een sprout-account aan m'n PS4 account hangen :')
- Na individueel levelen kwam ik er achter dat je maar 2 clients op 1 PC kan draaien, de derde start gewoonweg niet op. Dus even een oude laptop afgestoft die FFXIV op 15 fps oid draait.

Vanochtend het patch proces op de laptop afgemaakt, en zojuist eens geprobeerd of je met 3 trial accounts kan progressen met de Company Workshop... En het lukte :D

Dus hierbij een screenshot van m'n character en vanaf nu loyale sprout-assistenten :')

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yYwGOuy.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
Volgensmij heb ik onderhand al wel meer tijd gespendeerd in grouppose dan dat ik in de rest van de game heb. Maar ja, mooie screenshots van je character maken is natuurlijk altijd leuk.

En ja, zoals in elke mmorpg maar weer, ben je eeuwig bezig met het customizen van je character. Zelfs al als je al lang klaar bent, ik heb het naast het glamour dilemma natuurlijk over de hairstyle. Ik dacht eens te kijken hoe het zou zijn om dat te veranderen, verschrikkelijke keuze omdat ik nu dus vast zit tussen drie verschillende hairstyles. De originele die ik al had en ja, twee andere dus...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5ZGD13W.jpg

Daarnaast zou het mij ook wel pretty awesome lijken als je andere companions kan hebben, bijvoorbeeld je retainer. Of wellict een Moogle, maar dan een van de wat grotere etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Miyazono schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:23:
Volgensmij heb ik onderhand al wel meer tijd gespendeerd in grouppose dan dat ik in de rest van de game heb. Maar ja, mooie screenshots van je character maken is natuurlijk altijd leuk.

En ja, zoals in elke mmorpg maar weer, ben je eeuwig bezig met het customizen van je character. Zelfs al als je al lang klaar bent, ik heb het naast het glamour dilemma natuurlijk over de hairstyle. Ik dacht eens te kijken hoe het zou zijn om dat te veranderen, verschrikkelijke keuze omdat ik nu dus vast zit tussen drie verschillende hairstyles. De originele die ik al had en ja, twee andere dus...

[afbeelding]

Daarnaast zou het mij ook wel pretty awesome lijken als je andere companions kan hebben, bijvoorbeeld je retainer. Of wellict een Moogle, maar dan een van de wat grotere etc.
Haha, de true endgame van glamouring :D

Ik doe er zelf maar weinig aan, om eerlijk te zijn. Ik had voorheen bij de ilvl 230 (primal) gear wel Ifrit's zwaard geglamoured bij m'n gear, en momenteel m'n PLD wat gedyed (combinatie van Dalamud Red en wit), maar dat is standaard verity gear verder. M'n hairstyle heb ik al 2 jaar niet meer aangeraakt (volgens mij de Golden Saucer ponytail). Misschien als ik me wat meer op andere (combat) classes ga richten dat ik me er wat in ga verdiepen.

Ik had gisteren, na al die verhalen van het solo'en van EX primals (lvl 50's), eens gekeken of dat nou lastig was. Alle primals die een pony droppen kan ik verslaan, ben ik achter gekomen. Gisteren daardoor Nightmare en Titan's pony alvast te pakken gekregen, nu Garuda, Ifrit, Leviathan en Ramuh nog. Ook weer een leuk iets om m'n tijd mee vol te krijgen zo :)

(en je kan er leuke wapen-drops voor evt. glamour van krijgen :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
Je vind elke dat maar weer iets nieuws. Was gisteren uitgelogd in een inn room, en ja, er is dus al een leuke animatie voor als je gaat slapen, maar schijnbaar dus ook voor als je wakker wordt.
En nu moet ik toch zeggen dat dit best behoorlijk cute is :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hjsPyBY.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Miyazono schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:00:
Je vind elke dat maar weer iets nieuws. Was gisteren uitgelogd in een inn room, en ja, er is dus al een leuke animatie voor als je gaat slapen, maar schijnbaar dus ook voor als je wakker wordt.
En nu moet ik toch zeggen dat dit best behoorlijk cute is :D

[afbeelding]
Leuk detail inderdaad! Lijkt alsof je char heel schattig in de ogen wrijft, maar volgens mij doet ze haar haar goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Thrace Grumble schreef op maandag 31 juli 2017 @ 07:36:
[...]

Leuk detail inderdaad! Lijkt alsof je char heel schattig in de ogen wrijft, maar volgens mij doet ze haar haar goed?
Het is een Miqote, dus volgens mij is dat op z'n kats in de ogen wrijven :P

Zelf dit weekend niet echt veel aan spelen toegekomen, ik wil nu proberen nog voor m'n vakantie de leve quests door te branden voor de crafters zodat ik thuis kom met weer bijna volle quests (evt. voor de lvl 60 relic, die Amber Encased Vilekins via Temple Leves farmen). Ik heb met name wat retainers op orde gebracht, veel gear even ingeruild voor company seals, etc. Ik doe zo weinig tot niks met glamouring, dus eigenlijk is het nutteloos om de lvl 50 crafter (class) gear te bewaren. Maar de wapens die ik van de solo farm van de lvl 50 EX Primals kreeg bewaar ik dan weer wel, want die zien er gewoon vet uit. Weet niet of dat ik hier nog gemeld had, maar ik heb Kirin (de mount voor het verzamelen van alle primal ponies) dus nu solo bij elkaar gefarmed, dat was wel een leuke bezigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Ben nu al een paar dagen aan het proberen om de Alexander Raids te doen omdat de gear die je daarvan kan krijgen er toch best gaaf uit ziet.
Meer tevergeefs, vrijwel niemand doet die Raids meer, heb tot nu toe alleen de eerste kunnen doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 10:39

Noq

Morgen komt mijn Playstation4 binnen en ben klaar om een MMO weer op te pakken. Final Fantasy ziet er op veel onderdelen uitstekend uit! :)

Echter wel een aantal vragen;
  • Ik ben bijna zeker na het lezen van verschillende bronnen, maar er is dus geen PS+ abbo nodig
    om FFXIV te spelen?
  • Mis ik handige items of eventuele voordelen als ik eerst de trial speel tot en met level 30?
  • En de trial houdt in dat ik de game kan downloaden op mijn Playstation en geen kosten hoef te maken vooraf?

[ Voor 5% gewijzigd door Noq op 01-08-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Noq schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:57:
Morgen komt mijn Playstation4 binnen en ben klaar om een MMO weer op te pakken. Final Fantasy ziet er op veel onderdelen uitstekend uit! :)

Echter wel een aantal vragen;
  • Ik ben bijna zeker na het lezen van verschillende bronnen, maar er is dus geen PS+ abbo nodig
    om FFXIV te spelen?
  • Mis ik handige items of eventuele voordelen als ik eerst de trial speel tot en met level 30?
  • En de trial houdt in dat ik de game kan downloaden op mijn Playstation en geen kosten hoef te maken vooraf?
Aangezien ik laatst een trial account op m'n PS4 gemaakt heb voor het craften;

- Je hebt inderdaad geen PS+ abbo nodig, tenminste, voor zover ik weet heb ik er geen maar ik kon wel gewoon spelen.
- De spullen van recruit a friend zijn grappig maar niet echt nodig (bijv. een item die je exp wat versnelt onder level 25). Een tip is om wel de Novice Hall te doorlopen voor wat basic gear en ook een experience boost item.
- En je hoeft inderdaad geen kosten te maken. Let wel op dat er wat restricties hangen aan het maken van een trial account, zoals geen free company (guild) te kunnen joinen, zelf geen parties kunnen maken (je kan wel uitgenodigd worden), etc. Je kan dan tot level 35 spelen, en iedere class proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Miyazono schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:32:
Ben nu al een paar dagen aan het proberen om de Alexander Raids te doen omdat de gear die je daarvan kan krijgen er toch best gaaf uit ziet.
Meer tevergeefs, vrijwel niemand doet die Raids meer, heb tot nu toe alleen de eerste kunnen doen :/
Niemand in een FC die je kan/wil helpen? Anders heb je nog de optie van de party finder. Unsynced ben je er in principe zo doorheen, als het toch alleen maar om glamours gaat.

Zelf gisteren de tweede clear van v1 savage en de eerste poging van v2 savage gehad. Voor mij ook de eerste stapjes in het echte endgame raid circuit. Heb geen static dus het gaat allemaal niet zo snel en moet met PUGs. Tot nu toe gelukkig geduldige mensen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
MokonaNL schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:38:
[...]

Niemand in een FC die je kan/wil helpen? Anders heb je nog de optie van de party finder. Unsynced ben je er in principe zo doorheen, als het toch alleen maar om glamours gaat.

Zelf gisteren de tweede clear van v1 savage en de eerste poging van v2 savage gehad. Voor mij ook de eerste stapjes in het echte endgame raid circuit. Heb geen static dus het gaat allemaal niet zo snel en moet met PUGs. Tot nu toe gelukkig geduldige mensen tegengekomen.
Zit in een kleine FC met wat vrienden (we proberen meer mensen te krijgen), dus het beste wat daarmee zou lukken is unsynced met 4 man. En ik betwijfel of het daarmee zou lukken...

Daarnaast had ik ook al PF geprobeerd om unsynced te gaan doen met een grotere groep maar helaas nog geen success, denk dat de meeste mensen de Alexander glamours toch iets minder vinden dan ik dat vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo tijd hier niet geweest lol

Maar goed

Ik heb sinds kort met een paar vrienden een Discord server gestart
waar we met alleen nederlands sprekende mensen (uit diverse FC/servers) trials/raid groepen maken zo dat er ook mensen hun mount/glamour kunnen krijgen aangezien wij gek werden van random groepen die na 1 fail rage quite en de groep uit elkaar ligt. en ook omdat we nooit echt kans hadden om extreme trials/raids te oevenen om te clearen.

Dus ons discord ziet er zo uit
- Farm groepen (alleen extreme/savage dingen maar wel alles van dat dus ook ponies van 2.0 bijvoorbeeld)
- Training groepen (om trials/raids te leren)
- Events zijn altijd meestal in de avond van 20:00 tot 22:00
- Events worden gemaakt 1 week van te voren zo dat je jou optijd kan opgeven om mee te gaan (let op als je niet mee kan geef het optijd door zo dat we vervanging kunnen regelen)
- alle events kan je zien in ons agenda
- Als er een event is gemaakt wordt er in de PF een party gemaakt met password zo dat mensen kunnen joinen (van cross server) :)
- Oude content wordt unsync gedaan meestal

Er zitten wel wat strenge regels aan vast
- je moet voice chat in als je mee gaat (i.v.m communicatie bij training groep)
- je mag niet rage quite als het niet in 1 keer lukt (geld vooral bij training events)
- de Discord is bedoelt om elkaar te helpen niet te gebruiken als "ik heb me item doei"
- Als je aan een event mee doet wordt ook verwacht dat je echt tot het einde blijft (meestal 2 uur max)

Op dit moment zijn we birds aan het farmen maar de Alexander raid savage gaan we zoiezo doen staat in ons planning maar daar voor komt eerst nog een training groep om hem te leren clearen ^^ aangezien niet iedereen hem nog heeft gecleard (wel unsync).

Aangezien wij geen random mensen willen van google in ons Discord kan ik geen invite link posten hier.
je kan wel een pm naar me sturen zo dat ik je een invite kan sturen als je er bij wil :)

We zijn pas gestart dus nu zitten er alleen mensen van Phoenix in maar na deze post komen er dus ook andere mensen bij van andere servers (hoop ik :P) let wel op je moet in een EU server zitten aangezien er nog steeds geen na/jp/eu combo mogelijk is :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2018 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binshou
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 08:25
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:12:
We zijn pas gestart dus nu zitten er alleen mensen van Phoenix in maar na deze post komen er dus ook andere mensen bij van andere servers (hoop ik :P) let wel op je moet in een EU server zitten aangezien er nog steeds geen na/jp/eu combo mogelijk is :(
Dit klinkt als een mooi plan.
Ik ben met stormblood weer begonnen, en nu bijna door de MSQ van HW heen om door naar Stormblood te kunnen.

Nu ben ik helaas met maar 1 / 2 anderen weer gestart, en heb dus geen volle FC meer.
Zit helaas wel op US , maar we gaan binnenkort naar EU moven, als er iemand nog een tip heeft welke server oke, is of welke juist totaal niet graag.

We zijn op het moment een White Mage en Samurai (switch op 70 weer naar me oude main Bard)

Zodra dit rond is zal ik even een pm sturen voor een invite.

PSN: Res_Binshou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:12:
zo tijd hier niet geweest lol

Maar goed

Ik heb sinds kort met een paar vrienden een Discord server gestart
waar we met alleen nederlands sprekende mensen (uit diverse FC/servers) trials/raid groepen maken zo dat er ook mensen hun mount/glamour kunnen krijgen aangezien wij gek werden van random groepen die na 1 fail rage quite en de groep uit elkaar ligt. en ook omdat we nooit echt kans hadden om extreme trials/raids te oevenen om te clearen.

Dus ons discord ziet er zo uit
- Farm groepen (alleen extreme/savage dingen maar wel alles van dat dus ook ponies van 2.0 bijvoorbeeld)
- Training groepen (om trials/raids te leren)
- Events zijn altijd meestal in de avond van 20:00 tot 22:00
- Events worden gemaakt 1 week van te voren zo dat je jou optijd kan opgeven om mee te gaan (let op als je niet mee kan geef het optijd door zo dat we vervanging kunnen regelen)
- alle events kan je zien in ons agenda
- Als er een event is gemaakt wordt er in de PF een party gemaakt met password zo dat mensen kunnen joinen (van cross server) :)
- Oude content wordt unsync gedaan meestal

Er zitten wel wat strenge regels aan vast
- je moet voice chat in als je mee gaat (i.v.m communicatie bij training groep)
- je mag niet rage quite als het niet in 1 keer lukt (geld vooral bij training events)
- de Discord is bedoelt om elkaar te helpen niet te gebruiken als "ik heb me item doei"
- Als je aan een event mee doet wordt ook verwacht dat je echt tot het einde blijft (meestal 2 uur max)

Op dit moment zijn we birds aan het farmen maar de Alexander raid savage gaan we zoiezo doen staat in ons planning maar daar voor komt eerst nog een training groep om hem te leren clearen ^^ aangezien niet iedereen hem nog heeft gecleard (wel unsync).

Aangezien wij geen random mensen willen van google in ons Discord kan ik geen invite link posten hier.
je kan wel een pm naar me sturen zo dat ik je een invite kan sturen als je er bij wil :)

Dit klinkt wel interessant. Ik ben nu nog even op vakantie maar denk dat ik hier wel interesse in heb (al moet ik de hond even laten wennen aan uitlaten na 10 uur dan).

Het random-gehalte is meestal hetgeen wat mij tegen houdt om EX content te doen (zo heb ik bijv. nog geen Susano / Lakshmi EX gedaan), maar volgens mij zou ik het prima bij kunnen benen (vroegâh in top van EU en wereld geraid met WoW, maar uiteindelijk werd de commitment me te veel).

Ik zal je wel een PM sturen, zit zelf op Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed®
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 08:04
Hey kupo`s

Mijn meissie en ik spelen ffxiv al vanaf het begin op Excalibur (NA-server). Natuurlijk hebben we zo nu en dan een break genomen van de game. Nu alweer een tijdje terug en veel lol. Behalve dan dat er weer voor de zoveelste keer drama en gedoe is. Een aantal van onze vaste spelers groep zijn nu verkast naar een andere server. Zij zijn, begrijpelijk weer naar een NA server gegaan. Nu zouden wij dat ook kunnen doen maar daar voel ik eigenlijk weinig voor. Wil nu wel eens spelen op een EU server.

We zijn dus opzoek naar een FC op een EU server. Liefst niet te groot en liefst ook wat oudere spelers. Ook zou het handig zijn als wij wat prijzen van items door kunnen krijgen omdat we maar een beperkte hoeveelheid gil mogen meenemen.

Cheers,
Chiem Cheiron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Speed® schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 07:54:
Hey kupo`s

Mijn meissie en ik spelen ffxiv al vanaf het begin op Excalibur (NA-server). Natuurlijk hebben we zo nu en dan een break genomen van de game. Nu alweer een tijdje terug en veel lol. Behalve dan dat er weer voor de zoveelste keer drama en gedoe is. Een aantal van onze vaste spelers groep zijn nu verkast naar een andere server. Zij zijn, begrijpelijk weer naar een NA server gegaan. Nu zouden wij dat ook kunnen doen maar daar voel ik eigenlijk weinig voor. Wil nu wel eens spelen op een EU server.

We zijn dus opzoek naar een FC op een EU server. Liefst niet te groot en liefst ook wat oudere spelers. Ook zou het handig zijn als wij wat prijzen van items door kunnen krijgen omdat we maar een beperkte hoeveelheid gil mogen meenemen.

Cheers,
Chiem Cheiron
Pin me er niet op vast, maar ik denk dat je wel terecht kan op Zodiark bij de (semi-)Tweakers FC, daar gaan in ieder geval veel van de gebruikers hier naar toe. Hoor eigenlijk hier op het forum niks qua drama erover.

Zelf zit ik op Odin, maar m'n FC is op het moment een 1-man FCtje, dus daar heb je weinig aan (hoewel je best welkom bent hoor :') ).

En anders zijn die Phoenix mensen misschien een optie (daar kan ik niks over zeggen verder)? Ik zit in de bovenstaande Discord ervan, ben volgens mij nog wel de enige cross-server persoon erop, maar er zijn daar in ieder geval wat dingen in de planning qua activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Grumpmeister schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:21:
[...]

Pin me er niet op vast, maar ik denk dat je wel terecht kan op Zodiark bij de (semi-)Tweakers FC, daar gaan in ieder geval veel van de gebruikers hier naar toe. Hoor eigenlijk hier op het forum niks qua drama erover.
Wij hebben inderdaad een leuke FC op Zodiark (Living Dreams <ALIVE>), met erg weinig drama in de FC.
Speed® schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 07:54:
We hebben verder ook spelers van alle levels, beginnende speler die nog niet zolang uit de trial zijn, spelers die bezig zijn met progressie in Omega 4 Savage of deze ook al gecleared hebben en crafters en gatherers die in staat zijn om max-level spul te maken.
Verder is eigenlijk iedereen super behulpzaam, dus mochten er vragen zijn, kun je het altijd in FC chat vragen. Ik zelf speel sinds een paar maanden voordat Heavensward uit kwam, maar we hebben meerdere personen die nog veel langer actief zijn dan dat.

Prijzen van ingame items kan ik je op dit moment niet aanleveren aangezien ik nu op het werk zit, maar ik kan wel wat dingen na kijken als ik straks thuis ben (en het niet vergeet).

Mocht je inderdaad naar Zodiark willen komen, stuur mij (Sarah Kindred) ingame maar een berichtje en dan krijg je direct een invite. Mocht ik niet online zijn of in een duty zijn kun je uiteraard ook een application invullen of contact opnemen met iemand anders in de FC en dan zal het ook allemaal goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed®
Nice!

Ik ga het hier in de groep gooien. Zal een dramatische beslissing worden vrees ik maar een change of scenary zal ons hopelijk goed doen. Zodiark klinkt goed. THNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binshou
Speed® schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:02:
Nice!

Ik ga het hier in de groep gooien. Zal een dramatische beslissing worden vrees ik maar een change of scenary zal ons hopelijk goed doen. Zodiark klinkt goed. THNX!
Ik zat samen met 1 a 2 vrienden ook al een tijd te kijken om van NA Gilgamesh naar EU te transferen.

Naar aanleiding van bovenstaande berichten en even kort met SnicK_v_r gepraat te hebben, eigenlijk ook net besloten om naar Zodiark te transferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Binshou schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

Ik zat samen met 1 a 2 vrienden ook al een tijd te kijken om van NA Gilgamesh naar EU te transferen.

Naar aanleiding van bovenstaande berichten en even kort met SnicK_v_r gepraat te hebben, eigenlijk ook net besloten om naar Zodiark te transferen.
Ook al ben ik wegens omstandigheden niet zo actief op het moment op Zodiark in Living Dreams, heet ik jullie toch alvast van harte welkom. (ook voor Speed® ). Sarah heeft mijn taak als FC-leader op zich genomen d:)b en ik kan beamen dat we een leuke casual FC hebben met spelers uit alle levels van het spel. :)

Natuurlijk hebben ook wij weleens spelers gehad die bonje veroorzaakten, maar de vaste kern bestaat uit een flinke groep spelers die al jaren lid zijn (uit vele verschillende landen, van Finland tot Turkije en veel Nederlanders) en we lossen samen dit soort problemen in overleg op. Gelukkig is het altijd een enkeling die ook alleen in extreme situaties uit de FC wordt gezet. In de meeste gevallen vertrekken ze "na een gesprek" uit zichzelf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed®
Dat is precies waar onze FC ook voor stond. Helaas is er tijdens een break van mij en een andere leider door weer een andere leider een "open-deur-beleid" gehanteerd en toen is eigenlijk alle ellende begonnen. Heel jammer.

Wij zijn iig spelers die veel kunnen toevoegen. Mijn dinnetje heeft alle crafts + gathering op 70. Ik bijna alles behalve koken (69, zo'n hekel aan lol) en vissen (68, een nog grotere hekel aan hehe).

Ach jeetje. Dat gaan een paar lastige dagen worden. We moeten een maatje het slechte nieuws deze week gaan vertellen. Hij zal het vast snappen.

Maar goed wij hebben er wel zin in. Dus ik verwacht dat wij uiterlijk dit weekend over gaan.

Super blij met jullie input.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Anders nodig je die maat ook uit.... :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed®
Die gaat nooit weg. Love-affair ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Speed® schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:33:
Dat is precies waar onze FC ook voor stond. Helaas is er tijdens een break van mij en een andere leider door weer een andere leider een "open-deur-beleid" gehanteerd en toen is eigenlijk alle ellende begonnen. Heel jammer.

Wij zijn iig spelers die veel kunnen toevoegen. Mijn dinnetje heeft alle crafts + gathering op 70. Ik bijna alles behalve koken (69, zo'n hekel aan lol) en vissen (68, een nog grotere hekel aan hehe).

Ach jeetje. Dat gaan een paar lastige dagen worden. We moeten een maatje het slechte nieuws deze week gaan vertellen. Hij zal het vast snappen.
Nou hebben wij ook wel een redelijk "open deur beleid" wat betreft het aannemen van nieuwe mensen in de FC. Niet dat we heel erg actief aan recruitment doen, in tegendeel zelfs. Iedereen is welkom, maar op dit moment moet wel iedereen zijn weg naar ons toe zelf vinden en dat houdt tot nu toe aardig wat problemen buiten de deur.
Daarnaast ligt de leiding van de FC niet bij één persoon, ondanks dat er wel maar één persoon de leider kan zijn. Wij hebben een groep mensen die samen de leiding vormen over de FC en eventuele beslissingen worden dan ook gezamelijk genomen. Daarnaast hebben deze mensen dan ook allemaal dezelfde rechten als de FC leider.

Een paar crafters en gatherers meer zijn natuurlijk ook altijd welkom. En ik heb hetzelfde gevoel als jou wat betreft vissen, heb er zelf ook een hekel aan. Hou overigens in zijn algemeenheid niet echt van de gatherers, Heb ze wel allemaal op level 70, maar dat is meer omdat het een noodzakelijk kwaad is, want je kunt niet echt zonder als je voor een acceptabele prijs high level items wilt maken.
Speed® schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:13:
Die gaat nooit weg. Love-affair ;-)
Dat klinkt als twee mensen in plaats van één extra persoon die je ook nog mee moet nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binshou
Chrasher schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:20:
[...]

Ook al ben ik wegens omstandigheden niet zo actief op het moment op Zodiark in Living Dreams, heet ik jullie toch alvast van harte welkom. (ook voor Speed® ). Sarah heeft mijn taak als FC-leader op zich genomen d:)b en ik kan beamen dat we een leuke casual FC hebben met spelers uit alle levels van het spel. :)
Thanks voor het welkom heten :)

Ik ben gisteravond getransferd, en het verbaasde mij hoe snel dit ging.
Na ca 2 minuten kon ik al inloggen en had ik ook nog eens 10 golden chocobo feathers waarvan ik niet wist dat ik die kreeg haha. Ik had er nog 5 liggen, dus heb stiekem ook nog een best coole mount kunnen halen.

Wat mij ook verbaasde was eigenlijk de drukte van het aantal spelers toen ik ik new gridania stond. Ik had verwacht dat het vooral een wat legere boel zou worden, omdat ik een hele drukke server gewend was.
Kortom de eerste indruk is positief :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Binshou schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:46:
[...]

Thanks voor het welkom heten :)

Ik ben gisteravond getransferd, en het verbaasde mij hoe snel dit ging.
Na ca 2 minuten kon ik al inloggen en had ik ook nog eens 10 golden chocobo feathers waarvan ik niet wist dat ik die kreeg haha. Ik had er nog 5 liggen, dus heb stiekem ook nog een best coole mount kunnen halen.

Wat mij ook verbaasde was eigenlijk de drukte van het aantal spelers toen ik ik new gridania stond. Ik had verwacht dat het vooral een wat legere boel zou worden, omdat ik een hele drukke server gewend was.
Kortom de eerste indruk is positief :D
Op de EU servers zijn de mensen redelijk goed verdeeld en zelfs een relatief kleine server als Zodiark is over het algemeen nog ongeveer net zo druk als een gemiddelde server op de andere data centers. (ongeveer ;)). Voor een beetje beeld kun je kijken naar FFXIV Census.

Daarnaast is er wel een heel groot verschil in aantal mensen per dagdeel, groter als op de echt drukke server. Zo zul je als je de ochtend inlogt maar heel weinig mensen zien in de steden, maar in de piek uren zal de server niet heel veel onderdoen voor andere servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed®
SnicK_v_r schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 06:48:
[...]

Nou hebben wij ook wel een redelijk "open deur beleid" wat betreft het aannemen van nieuwe mensen in de FC. Niet dat we heel erg actief aan recruitment doen, in tegendeel zelfs. Iedereen is welkom, maar op dit moment moet wel iedereen zijn weg naar ons toe zelf vinden en dat houdt tot nu toe aardig wat problemen buiten de deur.
Daarnaast ligt de leiding van de FC niet bij één persoon, ondanks dat er wel maar één persoon de leider kan zijn. Wij hebben een groep mensen die samen de leiding vormen over de FC en eventuele beslissingen worden dan ook gezamelijk genomen. Daarnaast hebben deze mensen dan ook allemaal dezelfde rechten als de FC leider.
Opzich niets mis met een open-deur-beleid. Maar bij ons waren op een gegeven moment tegen de 200-250 leden. Het werd een ongeorganiseerde en onoverzichtelijk chaos. En dat terwijl er al lang en door veel leden was aangegeven dat de FC te groot werd. Als je dan daardoor een aantal leuke en goede spelers ziet vertrekken is dat gewoon heel zuur. Wij zijn op een gegeven moment ook maar vertrokken uit de FC.
Dat klinkt als twee mensen in plaats van één extra persoon die je ook nog mee moet nemen ;)
Degene waar hij een relatie mee heeft is nogal mensen schuw. Heel ingewikkeld. Dus die blijven maar daar lekker bij elkaar ;-)
Pagina: 1 ... 79 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet