Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:17:
Ben al lang niet meer online geweest en dus nog steeds ergens in 3.1 oid qua content. Hoe zit het nu 4.0 er is met de quest rewards voor 3.1-3.5? Is dat ge-update, zodat in die patches de aansluiting bij 4.0 beter en eenvoudiger is? Oftewel: zitten er nog steeds veel 'dode' momenten in de quest lines van 3.1-3.5 waardoor je veel main story quests niet direct kan doen? Bv ilvl requirements die ervoor zorgen dat je eerst flink moet dungeon grinden?
Ja het is inderdaad aangepast dat het allemaal wat beter aan sluit.

Wat je eventueel zou kunnen doen als story je echt niets boeit is een potion kopen in de mog station bij Optional items die vanaf vrijdag beschikbaar is. Die zorgt er voor dat je de main story tot 4.0 complete hebt en dan zou je gelijk aan stormblood kunnen beginnen. Al raad ik het niet aan want vond zelf de story erg tof.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Zoals Ric al aangaf, je zou met de quest rewards richting de ilvl 230 moeten kunnen gaan (welke nodig is voor de laatste dungeon van 3.x series). In het ergste geval kan je gewoon wat lvl 60 gear kopen. Als het goed is zou er een vendor in Ishgard zijn die ilvl 245 verkoopt (of iets in die zin).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:59

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ricmaniac schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:26:
[...]

Ja het is inderdaad aangepast dat het allemaal wat beter aan sluit.

Wat je eventueel zou kunnen doen als story je echt niets boeit is een potion kopen in de mog station bij Optional items die vanaf vrijdag beschikbaar is. Die zorgt er voor dat je de main story tot 4.0 complete hebt en dan zou je gelijk aan stormblood kunnen beginnen. Al raad ik het niet aan want vond zelf de story erg tof.
De story wil ik zeker doen! Was altijd warr, en zit daarmee op 60 ergens dus in 3.1. Wil eigenlijk nu mn sch lvlen die nu nog 57 is en daarmee 3.1-4.xx doen. Maar moet dus wel ff weten of het proces gestroomlijnder is nu. Meestal wil ik toch ook wel alle dungeons minimaal 1x doen. Alleen die beschikbare tijd hè, die is stukken minder geworden (vaderschap). Een hele treadmill met tokens verzamelen zit ik dus niet op te wachten.

Sta nog in twijfel of het goed te doen is met ongeveer 1u per avond te besteden.

[ Voor 3% gewijzigd door Thrace Grumble op 20-06-2017 09:36 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan btw in het nieuwe gebied ook ilvl 260 gear kopen voor gil van een normale vendor in de eerste stad. Maarja om daar te komen moet je wel weer bij zijn met de story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 12:54
En de kosten voor i260 gear met poetics in Idyllshire zijn ook niet bepaald schrikbarend hoog.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

MokonaNL schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:15:
En de kosten voor i260 gear met poetics in Idyllshire zijn ook niet bepaald schrikbarend hoog.
Vraag is wel of ik genoeg poetics heb ;) Valt voor te grinden uiteraard :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Och, pak een paar upgrades hier en daar, en speel lekker het verhaal. Je komt er vanzelf wel :). Het is het niet waard om je er druk om te maken in ieder geval.

Vanavond hoop ik richting de lvl 67 dungeon te gaan. Ik had tijdens de huidige zone wel even 1 keer een meh-puntje omdat ik met een questchain bezig was (die in het begin een Aether Flow punt geeft), maar constant nieuwe quests gaf. Op zich een grappig mini-verhaaltje, dat wel, maar het was veel terug rennen naar locaties waar je net vandaan kwam (en alle quests eromheen had ik al opgeruimd in een vorige 'swoop').

Qua zone-verhaal zit ik ook dicht tegen de climax aan, dus ik verwacht binnen een paar quests weer een ander gebied in te stappen.

[ Voor 8% gewijzigd door Grumpmeister op 20-06-2017 10:34 ]

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Thrace Grumble schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:22:
[...]

Zolang je de 230 maar haalt, dan kan je op z'n minst de main quest kunt afmaken. In stormblood krijg je voor quests alweer HQ i255 gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 12:27

SnicK_v_r

Zero

MokonaNL schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:05:
[...]

Zolang je de 230 maar haalt, dan kan je op z'n minst de main quest kunt afmaken. In stormblood krijg je voor quests alweer HQ i255 gear.
Daarnaast wordt je in de nieuwe dungeons ook gewoon dood gegooid met gear.
De level 61 dungeon geeft i260 gear en elke keer dat je een leveling dungeon doen leverd je dat minimaal 1 bruikbaar item op.
Thrace Grumble schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:22:
[...]

Ook moet je voor de Heavensward main quest ook nog een aantal dungeons en trials afwerken. Deze dungeons leveren je ook nog wat aan gear als je geluk hebt, maar ze leveren zeker poetics op. Dus ik verwacht dat je niet gruwelijk veel hoeft te grinden als je gewoon de main quest volgt.

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 13:54
Sinds vanochtend loopt mijn personage constant uit zichzelf naar achteren zonder dat ik mijn toetsenbord aanraak. Heb alles geprobeerd, maar kan het niet oplossen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Zironako schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:13:
Sinds vanochtend loopt mijn personage constant uit zichzelf naar achteren zonder dat ik mijn toetsenbord aanraak. Heb alles geprobeerd, maar kan het niet oplossen. Iemand een idee?
Kijk even of er een controller of ander conflicterend USB / Bluetooth toestel aan hangt.

Ik had het een keer dat m'n SNES controller voor een constante draai zorgde binnen een ander spel. Binnen FFXIV een keer gehad dat m'n bluetooth toetsenbord in de lade lag, maar er een doosje constant op een knop stond waardoor er ook dingen raar reageerde. Of een controller die door m'n vrouw even ondersteboven neer is gelegd en daardoor constant een richting doorstuurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zironako
Grumpmeister schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:18:
[...]

Kijk even of er een controller of ander conflicterend USB / Bluetooth toestel aan hangt.

Ik had het een keer dat m'n SNES controller voor een constante draai zorgde binnen een ander spel. Binnen FFXIV een keer gehad dat m'n bluetooth toetsenbord in de lade lag, maar er een doosje constant op een knop stond waardoor er ook dingen raar reageerde. Of een controller die door m'n vrouw even ondersteboven neer is gelegd en daardoor constant een richting doorstuurde.
Wow wat voel ik me nu dom zeg. Had inderdaad m'n Xbox controller nog aangesloten. Bedankt man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-06 11:39
Welke server is goed om te joinen als nieuwe speler?

PSN: Kidjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Kidjuh schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:45:
Welke server is goed om te joinen als nieuwe speler?
Het ligt eraan of je al mensen kent die spelen, anders zou ik nu een server als Zodiark wel aanraden (en Zodiark heeft een paar Tweakers + een Free Company (guild) ervoor). Het is een van de rustigste EU servers, maar dat zorgt er wel voor dat je nu kan spelen. Zelf zit ik op Odin, en als ik om 9 uur 's avonds in wil loggen, zit ik om 11 uur nog steeds in een queue vanwege de drukte met Stormblood.

Omega / Louisoux zijn ook goede opties, volgens mij krijg je daar zelfs een bonus voor, als je daar een karakter aanmaakt. Ze willen de spelers wat verspreiden, in ieder geval. Instances / dungeons / raids zijn op server-groep niveau en het is makkelijk om een groep cross-realm aan te maken, dus het heeft voornamelijk impact op wat je direct tegen komt in de spelwereld.

[ Voor 3% gewijzigd door Grumpmeister op 20-06-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kidjuh
Grumpmeister schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:53:
[...]

Het ligt eraan of je al mensen kent die spelen, anders zou ik nu een server als Zodiark wel aanraden (en Zodiark heeft een paar Tweakers + een Free Company (guild) ervoor). Het is een van de rustigste EU servers, maar dat zorgt er wel voor dat je nu kan spelen. Zelf zit ik op Odin, en als ik om 9 uur 's avonds in wil loggen, zit ik om 11 uur nog steeds in een queue vanwege de drukte met Stormblood.

Omega / Louisoux zijn ook goede opties, volgens mij krijg je daar zelfs een bonus voor, als je daar een karakter aanmaakt. Ze willen de spelers wat verspreiden, in ieder geval. Instances / dungeons / raids zijn op server-groep niveau en het is makkelijk om een groep cross-realm aan te maken, dus het heeft voornamelijk impact op wat je direct tegen komt in de spelwereld.
Thanks voor je antwoord! Zodiark it is. Ben benieuwd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:03

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ben nu op vakantie, maar op Zodiark hebben we de FC ALIVE. Zitten behoorlijk wat Tweakers in maar ook andere spelers. Chat is dus gewoonlijk in het Engels. Heb geen idee hoe het met de que's is op Zodiark, maar ook met Haevensward was het nooit langer wachten dan een paar minuten.

Ben volgende week weer terug en kan niet wachten om Stormblood te gaan spelen.Moet alleen nog een paar HW quests afronden.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
Hoogste quee die ik op Zordiark mee heb gemaakt deze week was 14 en dat duurde niet langer dan 20 seconden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Wat een heerlijke expansion is het toch. M'n doel van gisteren weten te bereiken (de lvl 67 dungeon), en toen toch nog wat doorgedrukt om het stukje verhaal af te maken (waardoor ik wat te laat naar bed ging...). Dat had ik bij Heavensward (voornamelijk 3.0) op geen enkel moment eigenlijk. Er zit voor mijn gevoel veel meer voice acting in de main story, je karakter heeft wat meer input in plaats van alleen maar de knikjes, en hoewel er meer urgentie in het verhaal zit dan 3.0 zit er ook wel wat humor in verwerkt. De karakters waar je mee reist zijn een verademing ten opzichte van Alphinaud / Ysayle / Estinien.

Vanavond zal ik er helaas niet echt aan toe komen door een etentje, maar hopelijk weet ik vrijdag of zaterdag de 70 aan te tikken. De eerste EX primals schijnen niet super lastig te zijn, dus ik denk dat ik die ook maar eens ga proberen terwijl ze recent zijn. Dat had ik met Ravana en Bismarck niet gedaan (die pakte ik pas toen ze in de raid finder kwamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De queues in de avond vind ik wel echt heel jammer.

Zoals vanavond is de bedoeling dat ik weer ff ga hardlopen.. als ik dan weer half 9 thuis ben ofzo en online ga dan is het ongeveer kwart voor 10-10 uur voor ik eens kan spelen. naja dan 1 uurtje en ga ik weer naar bed, Dat is erg balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:18:
De queues in de avond vind ik wel echt heel jammer.

Zoals vanavond is de bedoeling dat ik weer ff ga hardlopen.. als ik dan weer half 9 thuis ben ofzo en online ga dan is het ongeveer kwart voor 10-10 uur voor ik eens kan spelen. naja dan 1 uurtje en ga ik weer naar bed, Dat is erg balen.
Je kan dan in ieder geval spelen, dan zit ik nog in de queue... Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik vanavond, voordat ik uit eten ga, in probeer te loggen. Dan de queue laat voor wat het is, en als ik geluk heb zit ik dan als ik terug kom in het spel (of misschien ben ik dan al wel gekicked vanwege inactivity). Ik ga er in ieder geval van uit dat ik vanavond niet aan spelen toe ga komen.

Zou je niet voor het hardlopen de queue aan kunnen zetten? (Aangenomen dat je vanuit thuis loopt en niet 2 uur gaat rennen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:07:
[...]

Je kan dan in ieder geval spelen, dan zit ik nog in de queue... Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik vanavond, voordat ik uit eten ga, in probeer te loggen. Dan de queue laat voor wat het is, en als ik geluk heb zit ik dan als ik terug kom in het spel (of misschien ben ik dan al wel gekicked vanwege inactivity). Ik ga er in ieder geval van uit dat ik vanavond niet aan spelen toe ga komen.

Zou je niet voor het hardlopen de queue aan kunnen zetten? (Aangenomen dat je vanuit thuis loopt en niet 2 uur gaat rennen :P)
Ja dat ga ik wel doen ja :P goed idee haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ik vraag me af, zullen http://eu.finalfantasyxiv...&utm_campaign=eu_callback (Callback campaign) en http://eu.finalfantasyxiv...0060ea03dc69f3e9a176a18e5 (Welcome back to Eorzea) te combineren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb echt een zwaar dilemma gewoon. ik heb meerdere classes die ik 50+ had weer ff aangeraakt en ik vind meerdere gewoon echt heel leuk geworden weer... weet gewoon niet meer wat ik nu wil mainen :'(

Dan ga ik mezelf af vragen: Wil ik Tanken ? Ja ik vind tanken tof omdat jij echt verschil maakt in een gevecht en lekkere snelle queues. Maarja Red Mage heb je altijd al gewilt Ricmaniac en ook dat speelt echt leuk, maar Samurai ziet er fenomenaal uit en dat is gewoon stoer.

En als je gaat Tanken.. zou je dan niet weer voor Paladin kiezen wat van origine je main was? of toch Dark Knight die je al 60 hebt. Warrior is ook leuk met de changes.

========================================

Echt zo gaat het maar door in me hoofd hahah. ik heb nu al 4 levels gedaan totaal maar allemaal op verschillende classes XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik denk het haast van wel... M'n vrouw gaat iig de callback proberen zodra de servers wat minder druk zijn, krijg ik golden feathers *O*
Ricmaniac schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:47:
Ik heb echt een zwaar dilemma gewoon. ik heb meerdere classes die ik 50+ had weer ff aangeraakt en ik vind meerdere gewoon echt heel leuk geworden weer... weet gewoon niet meer wat ik nu wil mainen :'(

Dan ga ik mezelf af vragen: Wil ik Tanken ? Ja ik vind tanken tof omdat jij echt verschil maakt in een gevecht en lekkere snelle queues. Maarja Red Mage heb je altijd al gewilt Ricmaniac en ook dat speelt echt leuk, maar Samurai ziet er fenomenaal uit en dat is gewoon stoer.

En als je gaat Tanken.. zou je dan niet weer voor Paladin kiezen wat van origine je main was? of toch Dark Knight die je al 60 hebt. Warrior is ook leuk met de changes.

========================================

Echt zo gaat het maar door in me hoofd hahah. ik heb nu al 4 levels gedaan totaal maar allemaal op verschillende classes XD
Ik hoor erg goede dingen over RDM, maar weet niet of het te lange queues worden dan. Schijnbaar is PvP ook heel goed geworden om te levelen, dus dat zou het dragelijker maken, denk ik.

Warrior lijkt juist minder te zijn. Minder damage, etc. Ik heb zelf iig wel plezier aan Paladin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1988
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-06 18:38
heeft er iemand hier ook stormblood (ps4) gepreorderd bij de square enix shop en nog niet binnen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gamer1988 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:34:
heeft er iemand hier ook stormblood (ps4) gepreorderd bij de square enix shop en nog niet binnen gehad?
Hier ook nog niets binnen. Kon wel de code redeemen waarmee ik een code kreeg voor de early acces. Niet echt heel duideljk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kidjuh
Toffe game! Ben uiteindelijk op Omega begonnen omdat ik weinig zin had in ques. Inmiddels lvl 28 Marauder, which way to go now?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Kidjuh schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 03:14:
Toffe game! Ben uiteindelijk op Omega begonnen omdat ik weinig zin had in ques. Inmiddels lvl 28 Marauder, which way to go now?
Gewoon doorkachelen, als je Marauder een leuke class vindt. Het is sinds Stormblood niet meer nodig om andere classes te levelen voor de 'Job' (geavanceerde class), voor zover ik weet. Dus je kan op level 30 Warrior worden.

In de tussentijd kan je natuurlijk wel andere classes proberen, kijken of crafting / gathering je ligt, je hunting log up to date houden, een bezoek brengen aan de Gold Saucer, etc. Maar verder, volg gewoon het hoofdverhaal (met het vlammende quest icoontje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Wat is tegenwoordig de beste manier om een tweede job te levelen? Ik had gelezen dat PotD een goede optie is? Of nog steeds hunts en dungeon runs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ligt aan het level, van wat ik lees:
< 60: PotD
60: PvP (Frontlines)
61+: Dungeons / PvP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 07:21:
Wat is tegenwoordig de beste manier om een tweede job te levelen? Ik had gelezen dat PotD een goede optie is? Of nog steeds hunts en dungeon runs?
Ben je een tank dan denk ik dat het beste nog steeds dungeons runnen is omdat je instant queues hebt.
Al het andere gaat inderdaad het snelst via Palace of the death. Maar ga je echt van 1-60 in palace of the death dan is het wel een flinke grind die erg hersendodend kan worden. maar wel het snelst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Gisteren eigenlijk te vermoeid om echt door te zetten (meerdere ochtenden met weinig slaap en een hond vol hormonen die me vroeg wekt). Hielp ook niet dat ik m'n actionbars even georganiseerd had en m'n strafe knoppen nu ook vervangen door skill knoppen. Dat had ik niet moeten doen... Ik werd gewoon geïrriteerd daardoor. Zo kwam ik er achter dat ik de strafe knoppen (Q en E) toch best vaak gebruikte, dus ik ga vandaag A en D m'n strafe knoppen maken.

Op zich zal het allemaal wel handig zijn als ik er aan gewend ben, maar voor nu... Vaak de verkeerde skill gebruikt, ik vergeet nu vaak Spirits Within / Circle of Scorn omdat ze op CTRL 1 en 2 zitten (en eerder op 6 en 7). M'n hoofdbar heeft nu de nodige combo's erop zitten, en dan heb ik een macro gemaakt voor Sword en Shield Oath die de hoofdbar ook zal vervangen zodra ze geactiveerd worden. Dus bijv. met Shield Oath is 1-2-3 m'n aggro combinatie, maar met Sword Oath is het m'n damage combo.

Wel de tweede primal van Stormblood verslagen gisteren, met een off tank die in Shield Oath bleef en mijn aggro probeerde af te pakken... Die gast had een hoger level, bleef de aggro combo spammen, en gebruikte geen Shirk of iets. Hopelijk vanavond een betere avond... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Strafe eigenlijk nooit. Q is mijn LB, E is gewoon een skill. M'n main is sowieso een caster, dus zal het er weinig toe doen hoe ik beweeg.

Gisteren niet al te veel tijd gehad. Alleen twee roulettes gedaan. Nog een kleine 6 miljoen exp tot m'n main de 70 aantikt, dus dat moet vandaag wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
MokonaNL schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:27:
Straf eigenlijk nooit. Q is mijn LB, E is gewoon een skill. M'n main is sowieso een caster, dus zal het er weinig toe doen hoe ik beweeg.

Gisteren niet al te veel tijd gehad. Alleen twee roulettes gedaan. Nog een kleine 6 miljoen exp tot m'n main de 70 aantikt, dus dat moet vandaag wel lukken.
Dat scheelt inderdaad wel, als tank ben ik vaak door en uit AoE's / cleaves aan het dansen :P

Nou viel de 2de primal qua lokale AoE's wel mee voor tanks, maar bij de eerste zie ik mezelf wel per ongeluk shield lobben / flashen ipv de AoE uitlopen zoals ik gisteren speelde :')

Ik heb iig wel zin in lvl 70, daarna druk aan de slag gaan met het initiële gearen en hopelijk de EX primals oppakken. In de tussentijd ook al m'n crafters en gatherers naar lvl 70 brengen, al zal dat wel eventjes duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan er in MMO's ook echt nooit aan wennen als ik de Q en E wil binden dus ik heb dat maar opgegeven :P ik gebruik WASD QE gewoon echt altijd voor movement. daarom kan ik niet zonder een mmo muis met 12 extra knoppen =p

Ik ben er nu toch wel zeker van dat ik red mage wil spelen. Hij is nu 53 en ga daar door mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ricmaniac schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:00:
Ik kan er in MMO's ook echt nooit aan wennen als ik de Q en E wil binden dus ik heb dat maar opgegeven :P ik gebruik WASD QE gewoon echt altijd voor movement. daarom kan ik niet zonder een mmo muis met 12 extra knoppen =p

Ik ben er nu toch wel zeker van dat ik red mage wil spelen. Hij is nu 53 en ga daar door mee.
Gaat lekker snel zo met jou! Ik ben gisteren ook weer begonnen, heb mn 57 SCH opgepakt, die nu 58 is. Was wel ff wennen weer! Ik merk al wel dat de SCH qua dps skills ontzettend generfd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:38:
[...]

Gaat lekker snel zo met jou! Ik ben gisteren ook weer begonnen, heb mn 57 SCH opgepakt, die nu 58 is. Was wel ff wennen weer! Ik merk al wel dat de SCH qua dps skills ontzettend generfd is...
Hahaha ja moest gewoon echt ff de goeie keuze maken omdat ik het anders zonde vond om zo veel tijd aan iets "verkeerds" te besteden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Scholar is inderdaad erg hard generfed en veel healers switchen daardoor naar WHM / AST. Ik verwacht eigenlijk dat Scholar weer op gelijke hoogte gebracht zal worden met de eerstvolgende patch. Ook Summoner heeft flinke klappen gehad, met name omdat de dots scalen en je niet meer 2 dots van verschillende niveaus aan kan brengen.

In dungeons voel ik me ook gewoon stukken onveiliger als een Scholar de healer is nu. En dat hoort natuurlijk niet.

Ik heb trouwens ook zo'n 12 knoppen muis, maar m'n vingers zijn te lang... Ik kan alleen maar (comfortabel) de eerste 6 knoppen gebruiken :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik speel dit spel al een tijdje niet meer maar hier is deel 1 van de docu van noclip over de development van FFXIV. Erg interessant.

YouTube: FINAL FANTASY XIV Documentary Part #1 - "One Point O"

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend de MSQ afgerond en daarmee eigenlijk ook alle main content zoals quests, dungeons etc. Nu alleen nog maar gearen naar gearscore 310 en dan ben ik eigenlijk weer klaar...die week vrij nemen van werk had dus wel behoorlijk wat profijt want normaal gesproken heb ik niet genoeg tijd meer om zo keihard door content heen te gaan. :)

Verdict: Beste MMO Expansion die ik tot nu toe heb mogen meemaken sinds 2007. Echt zeer indrukwekkend wat ze hier hebben neergezet qua storyline. Het is nog even aankijken hoe 'sticky' de content is, of men dus ook lang blijft rondhangen na het voltooien van de MSQ, maar aan de MSQ heeft het niet gelegen. My god, Bioware eat your heart out met die zoutloze storylines van je, dit is pas echt een goed geschreven verhaal.

spoiler: Maar twee gripes eigenlijk, alleen lezen na afronden MSQ
- Ik vind dat Y'shtola wel echt serieus last heeft van plot armor. OK, het is de postergirl van FFXIV in Japan dus dat ze in leven zou blijven was enigzins te verwachten...maar inmiddels begint haar geloofwaardigheid wel een deuk te krijgen. What's next? Dat ze 'letterlijk' doormidden wordt gehakt en dan nog steeds leeft met een soort van Aethertape? _/-\o_
- De laatste trial in de MSQ, Royal Menagerie, is wat te moeilijk voor casual spelers. Ik ben er uiteindelijk wel doorheen gekomen als healer maar..sommige mechanics voelen nogal 'unfair'. Heeft dus wat tuning nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Ricmaniac schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:28:
[...]

Net gekeken. Super tof om dat te zien
Top docu, interessant om te bekijken. Jammer dat de andere delen er niet zijn. Is het bekend wanneer die komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 19:57:
Vanochtend de MSQ afgerond en daarmee eigenlijk ook alle main content zoals quests, dungeons etc. Nu alleen nog maar gearen naar gearscore 310 en dan ben ik eigenlijk weer klaar...die week vrij nemen van werk had dus wel behoorlijk wat profijt want normaal gesproken heb ik niet genoeg tijd meer om zo keihard door content heen te gaan. :)

Verdict: Beste MMO Expansion die ik tot nu toe heb mogen meemaken sinds 2007. Echt zeer indrukwekkend wat ze hier hebben neergezet qua storyline. Het is nog even aankijken hoe 'sticky' de content is, of men dus ook lang blijft rondhangen na het voltooien van de MSQ, maar aan de MSQ heeft het niet gelegen. My god, Bioware eat your heart out met die zoutloze storylines van je, dit is pas echt een goed geschreven verhaal.
Eens. Maar goed, gezien de verhaallijn van FFXIV had ik ook niet anders verwacht.
- Ik vind dat Y'shtola wel echt serieus last heeft van plot armor. OK, het is de postergirl van FFXIV in Japan dus dat ze in leven zou blijven was enigzins te verwachten...maar inmiddels begint haar geloofwaardigheid wel een deuk te krijgen. What's next? Dat ze 'letterlijk' doormidden wordt gehakt en dan nog steeds leeft met een soort van Aethertape? _/-\o_
- De laatste trial in de MSQ, Royal Menagerie, is wat te moeilijk voor casual spelers. Ik ben er uiteindelijk wel doorheen gekomen als healer maar..sommige mechanics voelen nogal 'unfair'. Heeft dus wat tuning nodig.
spoiler:
- Y'shtola plot armor? Goed, ze overleeft een zwaard snede, maar het is niet alsof we precies zien hoe diep de wonden zijn. Het zou nog kunnen dat het schild sterk genoeg was om ten minste te voorkomen dat de wond fataal was. Gosetsu daarentegen overleeft een gebouw dat op hem instort en redt zelfs nog Yotsuyu. Dat is een veel steviger stukje plot armor.
- De 70 trial was inderdaad best een difficulty spike. Kwam er wel doorheen in de eerste poging zonder ook maar een wipe, maar dat kwam vooral omdat de party wist wat het deed. Ging zelf wel twee keer dood omdat ik er blind inging.

Ga zelf vandaag nog even de dungeons van expert roulette doen. Heb die twee 70 dungeons al unlocked maar nog niet gedaan gisteren. Verder misschien eens kijken of de extreme primals wat zijn, samen met de FC. Moet alleen eerst zorgen dat ik het minimale item level van 300 haal voordat ik dat kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:20

Het was en is inderdaad een heerlijke expansion, goed verhaal en heerlijke muziek. De keuze menuutjes voor antwoorden vond ik soms ook briljant. Lekker sassy. Speaking of sassy, Alisaie was geweldig.
spoiler:
Y'shtola last van plot armor? Laten we het eens over ons character hebben, want zij krijgt een blade to the face, maar wij krijgen die 2 keer zonder een krasje! En niet alleen dat, maar beide katana's hebben wel schade, 1 breekt zelfs doormidden. Sterk staaltje "a wizard did it", ofwel Hydealyn. Maar goed, niks van m'n matties is er verbaasd over (zeiden helemaal niks erover, behalve Raubahn even met een keuze menuutje) dus waarom ben ik dat eigenlijk wel? :D

Royal Menagerie was prima te doen, je zal hem alleen niet waarschijnlijk de eerste keer clearen als iedereen er blind in gaat, niks ergs aan. Niet alles hoeft one-shot te zijn (zoals de rest van de MSQ, alleen toen ik Khaleesi moest worden moet ik die nog een keer over doen).

@MokonaNL
spoiler:
Gosetsu's plot armor vind ik eigenlijk een beetje vaag. In de cutscene zegt die iets van "op tijd op de afgesproken plek en dan is er niemand". Had Gosetsu eigenlijk een dubbele agenda en hoorde het hele zooitje in Doma Castle bij dat plan of is er wat anders aan de hand? Of zie ik teveel dingen en heeft die echt net een linkpearl brichtje gestuurd naar Hien: hier ben ik, kom me halen.

We gaan het vast zien in 3.1 of later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Raubahn EX strikes back, de EU instance/dungeon servers lijken kapot te zijn. Nu zit ik vast bij 'The Key to Victory' :(
spoiler:
De instanced quest van Lyse in The Lochs

Met nog 1,2 miljoen tot level 70 te gaan, misschien dan maar wat Aether Currents zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Met de aanbieding van een paar weken terug toch ook eindelijk FF XIV maar eens aangeschaft. Met de XP bonus op Omega gaat het levellen best wel hard. Bijna alleen maar story quests en job quests (Conjurer) gedaan. Met lvl 20 was ik nog lvl 13-14 story quests aan het wegwerken. Nu ondertussen alweer lvl 21. Wat me wel opvalt tot nu toe is dat er qua story content nog geen multiplayer dungeon is geweest. Ondertussen wel de Hall of The Novice weggewerkt en de eerste 2 guild hests gedaan. Maar de eerste 2 guildhests gingen zo snel dat ik geen enkele healing hoefde te doen. Straks maar weer eens verder de story quests gaan wegwerken totdat ze weer richting mijn eigen level gaan.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Creepy schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:10:
Met de aanbieding van een paar weken terug toch ook eindelijk FF XIV maar eens aangeschaft. Met de XP bonus op Omega gaat het levellen best wel hard. Bijna alleen maar story quests en job quests (Conjurer) gedaan. Met lvl 20 was ik nog lvl 13-14 story quests aan het wegwerken. Nu ondertussen alweer lvl 21. Wat me wel opvalt tot nu toe is dat er qua story content nog geen multiplayer dungeon is geweest. Ondertussen wel de Hall of The Novice weggewerkt en de eerste 2 guild hests gedaan. Maar de eerste 2 guildhests gingen zo snel dat ik geen enkele healing hoefde te doen. Straks maar weer eens verder de story quests gaan wegwerken totdat ze weer richting mijn eigen level gaan.
De dungeons komen vanaf (story)level 15 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jullie ook problemen met Duty Finder server.

Onze server kan je niet meer in dungeons, palace of the dead etc komen...
super hinderlijk. had letterlijk al 60 kunnen zijn met RDM om vervolgens aan SB content te beginnen. MAar kom de hele tijd nergens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:37:
Jullie ook problemen met Duty Finder server.

Onze server kan je niet meer in dungeons, palace of the dead etc komen...
super hinderlijk. had letterlijk al 60 kunnen zijn met RDM om vervolgens aan SB content te beginnen. MAar kom de hele tijd nergens in.
Yep, ik ben maar begonnen met m'n gatherers. Zit tegen lvl 70 aan te hikken, maar zelfs op 70 zou ik een instanced paladin quest hebben, dus daar kan ik ook niks mee :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Pfff expansion gekocht bij square online. Kon wel de early acces spelen, maar spel nooit aangekomen, dus nu weer geen expansion voor mij. Slecht geregeld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gnauw schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:52:
Pfff expansion gekocht bij square online. Kon wel de early acces spelen, maar spel nooit aangekomen, dus nu weer geen expansion voor mij. Slecht geregeld :/
echt balen en wat raar zeg. had je gewoon de digital version? kan me niet voorstellen dat je de code niet ontvangen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Ricmaniac schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:28:
[...]

echt balen en wat raar zeg. had je gewoon de digital version? kan me niet voorstellen dat je de code niet ontvangen hebt.
Ik had verwacht dat ik de digitake versie had maar blijkbaar niet. Kreeg een bericht dat die shipped was met een link naar track en trace, maar het id was daar niet ingevuld, dus niets te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
gnauw schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:34:
[...]

Ik had verwacht dat ik de digitake versie had maar blijkbaar niet. Kreeg een bericht dat die shipped was met een link naar track en trace, maar het id was daar niet ingevuld, dus niets te volgen.
Al wel contact opgenomen met SE (met de rest van de gegevens van de bestelling)? Want dit lijkt me wel iets wat ze vlug op kunnen lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Grumpmeister schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:37:
[...]

Al wel contact opgenomen met SE (met de rest van de gegevens van de bestelling)? Want dit lijkt me wel iets wat ze vlug op kunnen lossen...
Yep, mailtje gestuurd naar support, verwacht ook wel snel een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 23:14

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik vermaak me kostelijk met mijn Red Mage. Gisteren level 58 aangetikt. Ook de code geactiveerd om het spel vrij te spelen. Kreeg de melding dat ik dat nog moest doen omdat Early Access afgelopen was. E-mails van Square doorspitten en daar zat de code ook tussen.

Nu nog naar level 60 zien te gaan, en dan Storm Blood eens gaan bekijken :)

Ik moet zeggen die collector items zijn best tof. Chicken Knife voor mijn RDM en een schattige minion :) De mount is ok, maar heb het niet zo op zee dino's als mount :)

[ Voor 20% gewijzigd door SandsOfArrakis op 25-06-2017 09:24 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ik heb naast de PC versie ook net de starter edition voor de PS4 aangeschaft. Gisteren veel te lang bezig geweest om via de steam link de PC versie te spelen maar elke keer ging het mis met de controller detectie. Dan kan ik ook rustig in de woonkamer spelen nu. Bestaande account gekoppeld en gaan. Lang leve cross network play.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Vanochtend heb ik de main story quest uitgespeeld (nu de instance servers het wel deden :P). En ik sluit me wel aan bij hetgeen enkele posts hiervoor; Een erg goed verteld verhaal, en een mooie climax.

Lvl 70 MSQ spoilers
spoiler:
Hoewel de laatste trial een lastiger gevecht is, en misschien wel te lastig voor casual spelers, vind ik het wel een betere afsluiter dan Thordan in Heavensward. Thordan was veels te simpel. Bij Zenos / Shinryu had ik na afloop echt het gevoel iets episch te hebben verslagen. Net als Steps of Faith zal dit idd wel een nerf gaan krijgen, maar ik ben blij dat ik het in deze staat afgerond heb.

Stormblood is zeker de moeite waard, en nu maar eens de laatste dungeon unlocken en gear verzamelen, andere classes proberen, craften en gatheren en de EX gevechten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 23:14

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ricmaniac schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:48:
Jaja Red Mage level 60 :) Eindelijk beginnen aan Stormblood content :P
Na een hele dag gamen 61 geworden als Red Mage :) Storm Blood is tot nu toe pure WOW :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SandsOfArrakis schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:31:
[...]

Na een hele dag gamen 61 geworden als Red Mage :) Storm Blood is tot nu toe pure WOW :)
Idd toenstraks die dungeon gedaan en wat is die cool gemaakt zeg qua omgeving enzo. Daarna kom je in de grote stad: Kagane en dat is 1 en al :o Awh soo pretty and cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Toch even een vraagje.
Ik kom van de wondere wereld van World of Warcraft. Ik heb het ong vanaf 2006 a 2007 gespeelt af en aan. Heb een trial account gemaakt en moet zeggen t heeft wel wat. Maar de cheapass die ik ben zag op g2a en soort gelijke sites de complete edition (ARR, HW & SB) staan voor nie al te veel geld. Maar vroeg me dus af of daar dan ook die 30 dagen sub bij zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
bart0099 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 02:27:
Toch even een vraagje.
Ik kom van de wondere wereld van World of Warcraft. Ik heb het ong vanaf 2006 a 2007 gespeelt af en aan. Heb een trial account gemaakt en moet zeggen t heeft wel wat. Maar de cheapass die ik ben zag op g2a en soort gelijke sites de complete edition (ARR, HW & SB) staan voor nie al te veel geld. Maar vroeg me dus af of daar dan ook die 30 dagen sub bij zit.
Pin me er niet op vast, maar volgens mij wel. Bij registratie van ARR krijg je (volgens mij) de 30 dagen. Dus als je ARR daarna nog op de PS4 en Steam zou halen, heb je 90 dagen (lekker omslachtig ook :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bart0099 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 02:27:
Toch even een vraagje.
Bij de originele editie zit altijd 30 dagen als je hem aan een nieuw account registreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Voor de geïnteresseerde deel twee van de documentaire staat online.
YouTube: FINAL FANTASY XIV Documentary Part #2 - "Rewriting History"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat die Yoshi daar ook allemaal uitflapt XD
Hij verteld ook een stukje over de interface wat hij als eerst wilde patchen in de 1.0 versie toen hij de lead kreeg.
Maar hij zegt: Toen ik FFXIV voor het eerst speelde wilde ik al quiten na 5 minuten. Maar kon de quit knop niet vinden :P

Zo herkenbaar haha, had zelf in het begin ook zo veel moeite met de UI van 1.0 (heb 1.0 ook niet veel gespeeld overigens) heb nog wel me legacy character staan op Excalibur volgens mij. Level 32 Archer dacht ik, Bard bestond iig nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Ook is herbegonne. Op ps4 wat een aanpassing met die controller, vindt wel als healer dat het makelijker is om u targets te selecteren.

Mss iemand die een goeie guide kent voor astrologion? ( heb de jump potions gedaan)

Zit nu op phoenix is het mogelijk om gratis naar de nieuwe server te gaan of moet je daar ook voor betalen gwn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Bieren89 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 07:02:
Ook is herbegonne. Op ps4 wat een aanpassing met die controller, vindt wel als healer dat het makelijker is om u targets te selecteren.

Mss iemand die een goeie guide kent voor astrologion? ( heb de jump potions gedaan)

Zit nu op phoenix is het mogelijk om gratis naar de nieuwe server te gaan of moet je daar ook voor betalen gwn?
Ben bang dat je nog geen echt goede guides gaat vinden voor alle classes, met name vanwege alle wijzigingen die gedaan in deze laatste patch.

Heb wel zo goed als alles in mijn hoofd zitten, maar is een beetje veel om alles op te schrijven. Speel zelf namelijk Astrologion in raid verband en het is de eerste class die ik naar 70 geleveld heb.

Deze guide AST Guide kan nog wel behulpzaam zijn, maar is nog wel gebaseerd op de laatste patch van Heavensward.

Heb zelf nog geen nieuwere guide gezien en een aantal zaken in deze guide zijn niet meer van toepassing of zijn veranderd. Wel kun je het kaarten gedeelte nog wel gebruiken, er is wel iets bijgekomen daarin, maar de basis is hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
SnicK_v_r schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 07:23:
[...]

Ben bang dat je nog geen echt goede guides gaat vinden voor alle classes, met name vanwege alle wijzigingen die gedaan in deze laatste patch.

Heb wel zo goed als alles in mijn hoofd zitten, maar is een beetje veel om alles op te schrijven. Speel zelf namelijk Astrologion in raid verband en het is de eerste class die ik naar 70 geleveld heb.

Deze guide AST Guide kan nog wel behulpzaam zijn, maar is nog wel gebaseerd op de laatste patch van Heavensward.

Heb zelf nog geen nieuwere guide gezien en een aantal zaken in deze guide zijn niet meer van toepassing of zijn veranderd. Wel kun je het kaarten gedeelte nog wel gebruiken, er is wel iets bijgekomen daarin, maar de basis is hetzelfde gebleven.
Thanks, tis vooral voor het kaart systeem dak wat raar vindt nu. Maar wel een leuke class tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Het schijnt overigens dat de Omega server al aardige inlog que's schijnt te hebben, geen idee of dat helemaal klopt aangezien ik dat ook maar gehoord heb. Maar dus die server zou nog wel eens niet meer de moeite waard kunnen zijn. Geen idee hoe het zit met de Louisoux (waarschijnlijk verkeerd geschreven) server, aangezien ik daar nog niet al te veel over gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
SnicK_v_r schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 07:32:
Het schijnt overigens dat de Omega server al aardige inlog que's schijnt te hebben, geen idee of dat helemaal klopt aangezien ik dat ook maar gehoord heb. Maar dus die server zou nog wel eens niet meer de moeite waard kunnen zijn. Geen idee hoe het zit met de Louisoux (waarschijnlijk verkeerd geschreven) server, aangezien ik daar nog niet al te veel over gehoord heb.
Dit hoor ik ook, ja, dus of Omega de moeite nog is... Louisoux heeft volgens mij nog niet zulke queues, dus dat zou nog de moeite kunnen zijn. Daar kan je inderdaad gratis naar transferen.

Ik vond de queues nog wel meevallen gisteren eigenlijk, maar dat kan er ook aan gelegen hebben dat de dungeon servers niet naar behoren werkte en er daardoor minder mensen online bleven. Om 6 uur had ik een queue van 10 man en om 9 uur ong. een queue van 400 waar ik vrij vlug doorheen ging. Gelukkig nog wel m'n roulette kunnen doen gisteren, naast wat gatheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Grumpmeister schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 07:51:
[...]

Dit hoor ik ook, ja, dus of Omega de moeite nog is... Louisoux heeft volgens mij nog niet zulke queues, dus dat zou nog de moeite kunnen zijn. Daar kan je inderdaad gratis naar transferen.

Ik vond de queues nog wel meevallen gisteren eigenlijk, maar dat kan er ook aan gelegen hebben dat de dungeon servers niet naar behoren werkte en er daardoor minder mensen online bleven. Om 6 uur had ik een queue van 10 man en om 9 uur ong. een queue van 400 waar ik vrij vlug doorheen ging. Gelukkig nog wel m'n roulette kunnen doen gisteren, naast wat gatheren.
Dat is inderdaad ook wel jammer ja, dat ze zulke problemen hebben met de instance servers. Had gister avond een que tijd van ongeveer 20 minuten voor leveling roulette en dat met een party met een tank, een healer en 1 dps. Zoiets zou normaal instant moeten zijn.

Geeft inderdaad tijd voor andere zaken, zo heb ik ondertussen 2 gatherers op 70 en 2 crafters op 70. Maar ik hoop wel dat ze die instance servers snel onder controle krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnicK_v_r schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:12:
[...]

zo heb ik ondertussen 2 gatherers op 70 en 2 crafters op 70. Maar ik hoop wel dat ze die instance servers snel onder controle krijgen.
Wow je gaat echt bommehard dan :o linkje naar je character profile :) ? ik heb nog niet eens 1 gatheren op 60 zitten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ricmaniac schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:34:
[...]

Wow je gaat echt bommehard dan :o linkje naar je character profile :) ? ik heb nog niet eens 1 gatheren op 60 zitten haha.
zit nu zelf op 57 fishing en zou dat inderdaad ook niet kunnen O_o vind dit al genoeg eigenlijk. Maar ja, vanaf maandag kan ik weer volop levellen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:13
Wat een prachtige uitbreiding zeg, sjonge jonge.. lvl68 nu op mijn main, geweldig leuke dungeons en primals.. geweldig verhaal. Stukken beter dan het depri Heavensward :P

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Ricmaniac schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:34:
[...]

Bij deze dit zou ik moeten zijn: Sarah Kindred.

Ik had overigens al mijn jobs op level 60 voor Stormblood en tevens hadden alle classes de beste gear mogelijk. Dat maakt leveling iets makkelijker aangezien je dan zo goed als geen nieuwe gear nodig hebt om van 60 naar 70 te komen.

[ Voor 24% gewijzigd door SnicK_v_r op 27-06-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnicK_v_r schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:54:
[...]

Bij deze dit zou ik moeten zijn: Sarah Kindred.

Ik had overigens al mijn jobs op level 60 voor Stormblood en tevens hadden alle classes de beste gear mogelijk. Dat maakt leveling iets makkelijker aangezien je dan zo goed als geen nieuwe gear nodig hebt om van 60 naar 70 te komen.
Damn je hebt ook al 2 verschillende healers 70 :P Jaloers op je available playtime haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Ricmaniac schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:58:
[...]

Damn je hebt ook al 2 verschillende healers 70 :P Jaloers op je available playtime haha
Ok, ik moet toegeven ik heb het eerste weekend mijn sociale leven even op hold gezet en heb 4 dagen lang gefocused op het efficient levelen. Heb ik wel de vrijdag en de maandag binnen de early access periode vrij voor gevraagd van het werk. Aangezien ik ook nog gewoon normaal 8 uur per dag werk voor 5 dagen in de week.

Dat hield in zorgen dat ik elke dag minimaal 6 leves gebruikt heb voor mijn gatherers. Aangezien je dagelijk 6 nieuwe leve allowances krijgt.
Elke dag alle Grand company turn-ins doen al is het maar met vendor npc items.
Elke dag alle roulettes voor leveling doen.

En toen ik met leves mijn gatherers op 70 had ben ik de leves gaan gebruiken voor mijn crafters en dan gaat levelen best snel.

En nog af en toe een extra dungeon tussendoor zodat je een tweede of derde class kunt levelen. (als de instance servers mee willen werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnicK_v_r schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:06:
[...]

Ok, ik moet toegeven ik heb het eerste weekend mijn sociale leven even op hold gezet en heb 4 dagen lang gefocused op het efficient levelen. Heb ik wel de vrijdag en de maandag binnen de early access periode vrij voor gevraagd van het werk. Aangezien ik ook nog gewoon normaal 8 uur per dag werk voor 5 dagen in de week.

Dat hield in zorgen dat ik elke dag minimaal 6 leves gebruikt heb voor mijn gatherers. Aangezien je dagelijk 6 nieuwe leve allowances krijgt.
Elke dag alle Grand company turn-ins doen al is het maar met vendor npc items.
Elke dag alle roulettes voor leveling doen.

En toen ik met leves mijn gatherers op 70 had ben ik de leves gaan gebruiken voor mijn crafters en dan gaat levelen best snel.

En nog af en toe een extra dungeon tussendoor zodat je een tweede of derde class kunt levelen. (als de instance servers mee willen werken)
jaah oke je speelt wel efficient dus :P ik heb nog geen leve aangeraakt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Als je efficiënt speelt kan het snel gaan. In mijn FC was er iemand binnen 24 uur na de start van early access al met z'n eerste combat class op 70. Daarvoor is wel de hele nacht doorgetrokken had ik het idee maar toch. Was ook echt zijn doel om als eerste van de server zo ver te zijn en dat is voor zover we weten ook gelukt.

Heb zelf gisteren niet veel meer gespeeld. Expert en 50/60 roulettes maar over geslagen wegens de instance servers. Kijk wel of ik die er vanmiddag nog even doorheen kan duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

SnicK_v_r schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 07:32:
Omega viel vorige week nog wel mee met de inlog queue's (100-200, binnen 5 minuten ingelogd). maar gisteren was dat ineens bijna 2000 en dan zit je wel even te wachten. Zelds de laatste 150 duurde lang t.o.v. vorige week

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 27-06-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:20
Cidolfas schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:40:
Stukken beter dan het depri Heavensward :P
I know right. Heavensward verhaal was echt zo'n debbie downer verhaal. Met in de hoofdrol emo "waar zijn m'n scheermesjes" Nidhogg. Wat me ook stoorde was dat een aardig gedeelte van 3.0 MSQ werd opgeslokt door het terugdraaien van 2.5 MSQ "cliffhangers". Drama maken in 2.5 voor het gevoel van drama was dat dus uiteindelijk, vooral ook hoe je character erbij stond die eerste helft van Heavensward MSQ: als een mietje die geen hol zei of deed tegen de mensen die hem/haar hadden verraden, stoorde me enorm. Maar goed, ik begon Heavensward wel wat te waarderen na het spelen van FF15, verhalen konden nog erger merkte ik toen.

Ook het deuntje op het inlogscherm van Heavensward, ik wilde dat zo snel mogelijk doordrukken, depri geneuzel, maar met Stormblood inlogscreen: laat maar even spelen, lekker deuntje.

spoiler:
Ik ben ook zo blij dat die Nidhogg eyes nu echt compleet weg zijn, shit ass plot device heel 3.x lang. Het enige goede dat daar uit is gekomen is Shinryu. En daarvoor had ik zelfs liever gezien dat ze andere aether bron hadden aangeboord dan "weer" die ogen, maar goed.

[ Voor 29% gewijzigd door AppieNL op 27-06-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:54
Queues op Cerberus zijn nog vrij dramatisch. Tien ik thuiskwam gelijk even in de rij gaan staan en wat anders gaan doen. Na 45 minuten plek 17 in de queue en vervolgens even een klein hikje in de internetverbinding. Tot zover FFXIV voor vanavond. :')

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
omega is hier ook drama, 1500 people in queue.
als je er al doorheen komt zijn de instance queue vaak ook nog 30min wachten...
ben net begonnen en nog bezig met de main story line, maar wil niet te veel outlevelen lvl 27 en met constant story q gedaan op lvl 17 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Op Zodiark hebben we gelukkig nog geen probleem met inloggen, tot zover als ik probeer in te loggen na het werk (rond 5-6 uur) heb ik een que van 10-25 mensen. Dus dan gewoon een keer cancellen en opnieuw proberen en je kunt normaal direct door inloggen zonder opnieuw in de que terecht te komen.
bart0099 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:21:
omega is hier ook drama, 1500 people in queue.
als je er al doorheen komt zijn de instance queue vaak ook nog 30min wachten...
ben net begonnen en nog bezig met de main story line, maar wil niet te veel outlevelen lvl 27 en met constant story q gedaan op lvl 17 :P
De instance que tijden zijn voor iedereen gelijk op het data centre omdat de instance server data centre wide zijn en niet alleen maar per server. Gezien je wachttijd gok ik dat een dps class bent, aangezien die inderdaad wel lange que's hebben.

Ik weet niet of het je wat lijkt, maar tanks hebben over het algemeen bijna nooit een que tijd voor instances. (Tenzij de instance servers op ontploffen staan zoals eergister enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Bwoh, langzaam maar zeker richting de tome gear aan het klimmen. Als tank zijnde wil ik eigenlijk wel qua gear klaar zijn voordat ik de 2 EX primals ga doen (al zijn ze schijnbaar al goed te verslaan, ook in mindere gear). De afgelopen avonden echter wat vroeger richting bed omdat m'n hond me om 6 uur 's ochtends wakker komt maken (volgens mij wat last van hormonen...) en ik anders kapot ben.

Toch wel fijn dat de 3 roulettes in totaal voor 400 tomes zorgen, die heb je zo gedaan :). Vanavond als doel in ieder geval m'n wapen (schild heb ik al), en hopelijk ook de pants. Dan hoef ik alleen de goedkopere items nog maar. Daarna dus de extremes proberen en weer wat focus leggen bij m'n crafters / gatherers.

Deze keer ga ik voor crafting wat meer de controller gebruiken, volgens mij is dat lekker simpel. Bij m'n gatherers heb ik de controller ook al ingesteld (voor het eerst), en dat maakt het toch wel wat relaxter. Zeker voor collectibles is het lekker simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:13
Grumpmeister schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:17:
Bwoh, langzaam maar zeker richting de tome gear aan het klimmen. Als tank zijnde wil ik eigenlijk wel qua gear klaar zijn voordat ik de 2 EX primals ga doen (al zijn ze schijnbaar al goed te verslaan, ook in mindere gear). De afgelopen avonden echter wat vroeger richting bed omdat m'n hond me om 6 uur 's ochtends wakker komt maken (volgens mij wat last van hormonen...) en ik anders kapot ben.

Toch wel fijn dat de 3 roulettes in totaal voor 400 tomes zorgen, die heb je zo gedaan :). Vanavond als doel in ieder geval m'n wapen (schild heb ik al), en hopelijk ook de pants. Dan hoef ik alleen de goedkopere items nog maar. Daarna dus de extremes proberen en weer wat focus leggen bij m'n crafters / gatherers.

Deze keer ga ik voor crafting wat meer de controller gebruiken, volgens mij is dat lekker simpel. Bij m'n gatherers heb ik de controller ook al ingesteld (voor het eerst), en dat maakt het toch wel wat relaxter. Zeker voor collectibles is het lekker simpel.
Lekker bezig! Ik loop nog een beetje achter door de enorme queues op Odin (2 uur wachten gemiddeld..), al is dat de afgelopen 2 dagen een stuk minder :)

Nog 1 dungeon run en dan ben ik eindelijk 70 op mijn PLD. Dan de MSQ afronden en tomes farmen inderdaad. :*)

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Heb nog steeds niet de expansion binnen van Square Enix, op support mails wordt er ook niet gereageerd:(

Meer mensen hier last van en is er ook een telefonische ingang hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoadje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2022
Ik overweeg weer verder te spelen, maar ben nog niet verder geraakt dan het begin van Heavensward. Is het dan al de moeite Stormblood aan te schaffen, of heb ik daar pas iets aan als ik Heavensward uitgespeeld heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Cidolfas schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:38:
[...]

Lekker bezig! Ik loop nog een beetje achter door de enorme queues op Odin (2 uur wachten gemiddeld..), al is dat de afgelopen 2 dagen een stuk minder :)

Nog 1 dungeon run en dan ben ik eindelijk 70 op mijn PLD. Dan de MSQ afronden en tomes farmen inderdaad. :*)
Ik heb nu het geluk dat ik vroeg thuis ben, maar zijn de queues nog zo erg dan? Volgens mij was ik eergisteren even uitgelogd rond 9 uur, maar toen was de queue maar 500 man en was ik er na 15 minuten wel doorheen. Tegen 5 uur zijn de queues maar 10-20 man, dus dat scheelt wel.

De eerste week inloggen op Odin was idd een drama...
hoadje schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:15:
Ik overweeg weer verder te spelen, maar ben nog niet verder geraakt dan het begin van Heavensward. Is het dan al de moeite Stormblood aan te schaffen, of heb ik daar pas iets aan als ik Heavensward uitgespeeld heb?
Als je bij je huidige class wilt blijven is het nog niet echt nodig, tenzij je al op level 60 zit. Dan zou je al experience kunnen pakken als je Stormblood al koopt.

Tenzij je dus Samurai of Red Mage wilt spelen, dan heb je Stormblood nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door Grumpmeister op 28-06-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Op ragnarok zit je rond 1800-2100 wel tegen een queue van 1500-2000 te kijken

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm Square Enix heeft aangekondigd dat ze per dag iedereen disconnecten omdat er zo veel manieren zijn om de AFK kick te omzeilen.

Ze zullen het een aantal keer van te voren aangeven dus je kan er op anticiperen maar opzich vind ik het raar.

Maargoed misschien valt het allemaal wel mee dus laten we het maar eerst afwachten voordat we gaan zeiken hier over :P dat doet reddit al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:03

Chrasher

Tevree met z'n PS5

gnauw schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:14:
Heb nog steeds niet de expansion binnen van Square Enix, op support mails wordt er ook niet gereageerd:(

Meer mensen hier last van en is er ook een telefonische ingang hiervoor?
Volgens mij kan dat alleen per mail via de FFXIV site.
Er is wel een supportfunctie ingame bijgekomen, maar ik denk niet dat je daar wat aan hebt.

Heb je wel een confirmatie gehad van de supportmail die je via de site hebt verstuurd? Normaal gesproken krijg je een mail dat je vraag in behandeling wordt genomen.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Deel 3 van de documentaire is inmiddels ook online.

Youtube - FINAL FANTASY XIV Documentary Part #3 - "The New World"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Gisteren m'n doel van de avond bereikt, het tome wapen + de pants. Nu alleen nog de gloves, helm en 3 accessoires (die maar 180 tomes per stuk zijn). Dan dit weekend maar eens kijken of ik de primals kan gaan doen.

Ook maar een beetje met dyes aan het spelen gegaan, omdat de meeste gear nu dyeable is (en dus niet de tome set in het standaard zwartige te dragen voor een keertje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Poeh, ik ben blij dat gisteravond de EU datacenter (chaos) niet die 10m downtime had in de avonduren die de NA datacenter wel had. Ik had een goede SussyEx groep te pakken waar we zo'n 8 achtereenvolgende kills mee hebben gedaan. Was daar die downtime in geweest dan weet ik bijna zeker dat ik niet m'n 320 boog te pakken had kunnen krijgen.

Nu nog hetzelfde zien te doen met LakkyEx voor in ieder geval 2 van de 4 accessories en ik ben in principe klaar met het gearen van de bard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Gisteren met een oefen groepje van vooral fc members de eerste Lakshmi extreme clear gehaald. Had meteen geluk met een eerste accessoiry drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Zijn ze een beetje te doen? Ik hoor dat ze makkelijker zijn dan de laatste story trial, maar hopelijk ben ik niet te laat met het oppakken van de extremes dat er alleen nog maar mindere groepen zijn (wat eigenlijk belachelijk is, een week na de officiële release) :P

Pagina: 1 ... 78 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet