Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:44
Ricmaniac schreef op maandag 29 mei 2017 @ 07:55:
[...]

Maar hoe hoog ben je geworden in die trial dan ? is het heel erg om opnieuw te beginnen ?
Op dit moment level 26, en ik heb alle sidequests die er tot nu toe voor mij waren ook gedaan en ik kan opnieuw beginnen, hoewel een paar dagen non-stop spelen en alles nog een keer doen niet heel aantrekkelijk klinkt.
En ja, dan de game kopen zonder expansion voor een paar euro minder is nu ook weer niet zo erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:22

SnicK_v_r

Zero

Dit is niet met 100% zekerheid, maar volgens mij is de enige echte verplichting met of zonder steam dat alle expansions die je wilt hebben gelijk moeten zijn aan de oorspronkelijke game.

De trial is geen onderdeel van de oorspronkelijke game, dus het zou eigenlijk gewoon mogelijk moeten zijn om de non-steam versie te kopen en daarmee verder te gaan.

Zoals gezegd durf ik dit alles niet met 100% zekerheid te zeggen.

Als je eenmaal de game gekocht hebt via steam wordt het een heel ander verhaal, als in alleen mogelijk als je alles opnieuw koopt.

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 12:54
Heb zelf de game via steam. Als ik inlog op de mogstation en kijk naar het account type, zie ik daar "Normal (Steam)". Ga er daarom vanuit dat steamgebruikers een apart service account hebben. Mogelijk omdat het daarmee ook mogelijk wordt om je steam portemonnee te gebruiken voor uitgaven.

Als je het 100% zeker wilt weten vraag het square zelf.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 22:19
Ondertussen maar bezig gegaan met het uitzoeken van jobs die ik voor Bloodstorm wil levelen. Op het moment heb ik al een WHM (60), Bard (50), ARM(60) en een MIN(60). Nu zit de twijfel er nog in om met een AST, SCH, MRD of een DRG verder te gaan. Laatste tijd ben ik vooral bezig geweest met de DRG en deze bevalt mij eigenlijk wel vrij goed!

De twijfel begint ook op te komen om LTW te levelen, puur om verschillende stukken gear te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu chocobo racing eindelijk eens unlocked haha. wel ziek hoe druk het door dat event nu bij die gold saucer is :P en al de mensen die terug komen nu.

fuck a duck... me eerste race 2e geworden .. stond tot 95% van de track eerste en toen was me chocobo out of stamina en werd ik net ingehaald op het einde haha. wel 509mgp winst.

[ Voor 36% gewijzigd door Ricmaniac op 30-05-2017 21:29 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand heeft op reddit een calculation sheet geplaatst voor het levelen via Palace of the Dead.
Hij zegt dat als je floor 51-60 gebruikt om te levelen je 100 runs totaal nodig hebt om van 1 naar 60 te gaan.

dus je kan in principe alle jobs levelen binnen 45-60 uur pet job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Je zult er wel helemaal gaar van worden om dat 100 keer achter elkaar te spammen denk ik zo. Was ik gisteren ook al wel naar een stuk of 15 a1s runs achter elkaar. Potd is leuk, maar kan wel gaan vervelen on verloop van tijd. Afwisseling is niet onverstandig. Maar goed, bijna klaar met de anima light farm, bezig aan de 9e rune.

Verder is CUL nu de enige crafter die nog onder de 50 ligt. WVR, ALC en LTW op 60. GSM is de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MokonaNL schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:36:
Je zult er wel helemaal gaar van worden om dat 100 keer achter elkaar te spammen denk ik zo. Was ik gisteren ook al wel naar een stuk of 15 a1s runs achter elkaar. Potd is leuk, maar kan wel gaan vervelen on verloop van tijd. Afwisseling is niet onverstandig. Maar goed, bijna klaar met de anima light farm, bezig aan de 9e rune.

Verder is CUL nu de enige crafter die nog onder de 50 ligt. WVR, ALC en LTW op 60. GSM is de volgende.
ik vind het best moeilijk om de crafters te levelen. CUL is me enige 60 maar alle andere zijn echt onder de 40, sommige zelfs onder de 10 XD kost zo veel om het een beetje vlot te levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Ik ben er gister ook maar eens aan begonnen! Na Pinkpop maar eens echt er in duiken. Het is wel heaul veaul in een keer. Hoe stom het ook klinkt, dingen lezen als "100x runnen" vind ik fijn! Dungeons farmen werkt therapeutisch.. Bezigheids therapie, lekker serietje aan en farmen maar.

Ik hoorde van mijn Free Company dat craften langzaam gaat maar wel belonend is, oh zo'n zin om weer eens goed een MMO in te springen!

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Crafters zijn wel redelijk snel te levelen als je wat hulp kunt regelen. Met leves (LeveQuest) kun je heel snel resultaat halen, wel moet je hiervoor alleen HQ items gebruiken.

Als je iemand hebt die deze eenvoudig voor je kan maken in niet heel veel tijd dan is het levelen van een crafter best snel te doen. En je bent alleen gelimiteerd door het aantal leves dat je tot je beschikking hebt (max 100).

Daarnaast doe GC and Ixaly turnins en de beast-tribe quests voor crafters (Ixaly en Moogle), voor een aardige hoeveelheid exp.

En boven level 50 kun je tevens de blue-script turn-ins gebruiken voor te levelen, maar deze zul je zelf moeten maken aangezien collectable items niet verhandeld kunnen worden.

En met dat alles is het levelen best goed te doen. Misschien wel een beetje prijzig als je niet zelf alle materialen kunt gatheren, maar deze moet kopen.

Mocht je toevallig op Zodiark zitten dan kan ik je altijd helpen om een aantal items voor turn-ins te craften. In ieder geval tot Stormblood, aangezien ik dan denk ik een beetje druk bezig ben met alles zelf weer te levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Ik ben nog aan het inventariseren welke server ik ga zitten, waar zitten hier de meeste op? Ik zit momenteel in maar ben pas net een paar levels hoog..

Veel daarvan is nog grote mumbo jumbo maar dat komt allemaal vanzelf! En anders word 't veel gatheren, leert mij wle de mappen kennen enzo ;).

EDIT: Ik zit nu in Zodiark!

[ Voor 5% gewijzigd door Chris van der G op 01-06-2017 23:00 ]

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Ik heb gisteren m'n account weer geactiveerd. Zat nog even te twijfelen of ik deze keer voor Entry subscription zou gaan, maar dan is alleen je eerste character op een wereld geactiveerd (en dat is Ash Ketchum, de Arcanist :') ). Toch maar normale subscription gedaan dus.

Aankomende dagen weer een beetje inkomen en het verhaal afmaken, volgens mij mis ik maar 1 patch aan storyline. Daarna even verder kijken hoe ik wil voorbereiden op Stormblood, voorheen was ik classes omhoog aan het werken in ieder geval.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Ricmaniac schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:55:
[...]

ik vind het best moeilijk om de crafters te levelen. CUL is me enige 60 maar alle andere zijn echt onder de 40, sommige zelfs onder de 10 XD kost zo veel om het een beetje vlot te levelen.
Zoals SnicK_v_r al zegt kan het best snel gaan als je er maar tijd en/of gil in investeert. Ben zelf ook begonnen met alleen de gc turnins, en dan alleen die waar ik de mats voor had of er zelf makkelijk aan kon komen. En dat gaat inderdaad niet heel snel. Pas nadat ik Weaver op 60 had en door kreeg dat end game crafting eigenlijk alle crafters nodig had ben ik meer vaart achter gaan zetten. En zelfs toen heb ik leves nog maar vrij beperkt gedaan. Ixal en Moogle is het merendeel. Naast de gc turnins uiteraard. Die seals zijn ook altijd meegenomen. Wordt alleen na 50 meer werk. Sommige mats zitten helaas vaker achter unspoiled nodes die tijd gerelateerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
MokonaNL schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:51:
[...]

Zoals SnicK_v_r al zegt kan het best snel gaan als je er maar tijd en/of gil in investeert. Ben zelf ook begonnen met alleen de gc turnins, en dan alleen die waar ik de mats voor had of er zelf makkelijk aan kon komen. En dat gaat inderdaad niet heel snel. Pas nadat ik Weaver op 60 had en door kreeg dat end game crafting eigenlijk alle crafters nodig had ben ik meer vaart achter gaan zetten. En zelfs toen heb ik leves nog maar vrij beperkt gedaan. Ixal en Moogle is het merendeel. Naast de gc turnins uiteraard. Die seals zijn ook altijd meegenomen. Wordt alleen na 50 meer werk. Sommige mats zitten helaas vaker achter unspoiled nodes die tijd gerelateerd zijn.
D'r zijn ook wat leves die echt optimaal zijn om te levelen omdat je 3x de turn-in kan doen. Dus als je een volle leve allowance hebt, kan het vrij vlug gedaan worden (als iemand met alle DoL/DoH op 60 :) ).

Het kost idd wel vrij veel om er in te komen, maar ja, het is net wat je er voor over hebt. Ik had ten tijde van Heavensward release iets van 8-9 miljoen gil liggen, en die heb ik grotendeels in het levelen van m'n crafters gestoken.

Nu met Stormblood ga ik 25 miljoen gil hebben (eigen vrij weinig moeite voor gedaan), die ik ook weer in craften / gatheren kan steken. Het craften / gatheren binnen FFXIV vind ik een van de leukste systemen, dus grote kans dat ik met de release van Stormblood met pickaxe in de hand de gebieden ga verkennen :P

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
M'n geld is er dus een beetje doorheen. Heb nog wel ruim een miljoen op een retainer waar ik zoveel mogelijk vanaf blijf. Zie het een beetje als de spaarpot. Levelen van crafters gaat redelijk gestaag. Grootste probleem dat ik nu nog heb is m'n crafter gear. Levelen 58 armor en accessoires rond de 50. Niet echt het geld om te kopen, dus ga proberen toe te werken naar het craften van de i170 crafter gear. Al is het maar NQ. Minder werk dan Ironworks en van daaruit wordt het waarschijnlijk makkelijker om verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:44
Nu heb ik de game gekocht en lekker op m'n pc geinstalleerd, alleen heb ik een klein probleempje.
Als ik probeer om in DX11 te spelen krijg ik op willekeurige momenten een Fatal DirectX error (11000002) waardoor de game vervolgens stopt.
Heb al geprobeert om drivers te herinstalleren en te updaten wat niet helpt...

Toch best raar aangezien ik geen problemen heb op m'n laptop, en online kan ik ook niet echt een oplossing vinden. Misschien dat iemand heer er wat meer over weet?

Edit: nu versie 16.11.5 van radeon drivers en tot nu toe geen crashes, maar ik kan morgen pas met zekerheid zeggen na en hele dag spelen of het echt helemaal in orde is.

[ Voor 15% gewijzigd door Miyazono op 04-06-2017 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Miyazono schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:55:
Nu heb ik de game gekocht en lekker op m'n pc geinstalleerd, alleen heb ik een klein probleempje.
Als ik probeer om in DX11 te spelen krijg ik op willekeurige momenten een Fatal DirectX error (11000002) waardoor de game vervolgens stopt.
Heb al geprobeert om drivers te herinstalleren en te updaten wat niet helpt...

Toch best raar aangezien ik geen problemen heb op m'n laptop, en online kan ik ook niet echt een oplossing vinden. Misschien dat iemand heer er wat meer over weet?

Edit: nu versie 16.11.5 van radeon drivers en tot nu toe geen crashes, maar ik kan morgen pas met zekerheid zeggen na en hele dag spelen of het echt helemaal in orde is.
Het komt me niet heel bekend voor, maar volgens mij was er rond de HW release ook iemand die tegen een DirectX error aanliep, en dat had toen ook met een ATI kaart te maken.

Kijkend naar de Stormblood specs moet ik er binnenkort ook aan geloven en een nieuwe kaart aan gaan schaffen, ben ik bang. Ik heb nu nog een GTX 770, maar als een GTX 750 als minimum aangeschreven staat... Eerst met de release maar eens kijken hoe het loopt, daarna kan ik wel verder orienteren.

Qua FFXIV ben ik in ieder geval met het verhaal weer bij, de huidige dungeons unlocked, en gelukkig het tanken niet verleerd. Nu zit ik wel met de twijfel wat ik het beste kan gaan doen voor de release van Stormblood. Gear farmen heb ik niks aan, want dat gaat toch vlug vervangen worden. Gil heb ik genoeg, misschien dat ik eens moet gaan kijken naar mogelijke investeringen. Mogelijk dat ik wat sidequests ga doen (unlocks voor Warring Triad bijv, die heb ik nooit aangeraakt), of/en mijn relic wat levelen. Ik heb voor de eerste stappen eigenlijk al best veel liggen, het zou zonde zijn daar niks mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 17:50
Ben ook weer begonnen! Nog geen heavensward of stormblood gekocht, ben net level 30. Koop ze straks in 1x, las hier dat heavensward ook bij stormblood in zit.

Iemand nog suggesties voor een FC op zodiark?

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Unigo schreef op zondag 4 juni 2017 @ 09:00:
Iemand nog suggesties voor een FC op zodiark?
FC suggestie: Living Dreams <ALIVE>

Max rank, zeer behulpzame FC met verschillende tweakers. Kan je deze zeer aanraden, hoewel mijn mening een beetje bevooroordeeld kan zijn aangezien ik op dit moment de FC leader ben :9

Maar goed, iedereen is hier van harte welkom, dus vul een application in of laat me in-game iets weten en ik invite je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 17:50
SnicK_v_r schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:27:
[...]

FC suggestie: Living Dreams <ALIVE>

Max rank, zeer behulpzame FC met verschillende tweakers. Kan je deze zeer aanraden, hoewel mijn mening een beetje bevooroordeeld kan zijn aangezien ik op dit moment de FC leader ben :9

Maar goed, iedereen is hier van harte welkom, dus vul een application in of laat me in-game iets weten en ik invite je.
Klinkt goed! Hoe heet je online? :)

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Unigo schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:26:
[...]

Klinkt goed! Hoe heet je online? :)
Sarah Kindred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:09
Ohhh dus jij bent Sarah! 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:22

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Kom vandaag of morgen weer effe buurten op Zodiark voordat de expansie uitkomt. Zal alleen de start missen omdat ik een aantal weken op vakantie ga, maar ben daarna zeker weer terug.

I'll be back!
Tiny

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Gisteren van ilvl 170 relic naar ilvl 230 gegaan. Nu dus op de Umbrite / Sand stap, waarbij voornamelijk het Umbrite me gaat tegenhouden. Ik heb nog best wat methodes om crystal sand te halen (bijv. 80 blue gatherer's scrips tokens), dus daar maak ik me niet zo druk om.

Waarschijnlijk vandaag ook nog even m'n retainers leeg gooien, voornamelijk de lvl 60 items die ik voor andere classes klaar had liggen uit dungeons, dan heb ik ook weer een klap aan company seals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:33:
Gisteren van ilvl 170 relic naar ilvl 230 gegaan. Nu dus op de Umbrite / Sand stap, waarbij voornamelijk het Umbrite me gaat tegenhouden. Ik heb nog best wat methodes om crystal sand te halen (bijv. 80 blue gatherer's scrips tokens), dus daar maak ik me niet zo druk om.

Waarschijnlijk vandaag ook nog even m'n retainers leeg gooien, voornamelijk de lvl 60 items die ik voor andere classes klaar had liggen uit dungeons, dan heb ik ook weer een klap aan company seals.
ik heb net die awoken relic afgemaakt (200 is dat volgens mij) en dat vind ik mooi geweest denk ik :P vind het zonde om nu nog al die shit te farmen voor een relic die je straks toch vrij snel zal vervangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:18:
[...]

ik heb net die awoken relic afgemaakt (200 is dat volgens mij) en dat vind ik mooi geweest denk ik :P vind het zonde om nu nog al die shit te farmen voor een relic die je straks toch vrij snel zal vervangen :P
Ik had al heel wat spul liggen (de unidentified meuk, etc) voor de stappen erna, dus dat scheelt. Klopt verder ook wel, je gaat het vlug vervangen, maar het geeft me in ieder geval iets te doen tot Stormblood :)

Wat classes levelen kan ook wel, maar er gaan hier en daar toch wat grote aanpassingen komen van wat ik begrijp. En aangezien ik een tijdje niet had gespeeld, weet ik niet of het nu de moeite waard is om de andere classes te leren spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Heb twee dagen geleden de Lux Anima (laatste stap) voor WHM afgerond. Gezien er zoveel tijd in heeft gezeten moest dat toch echt even afgemaakt worden voor SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 13:54
Vraagje. Speelde dit tijdje terug en was BLM lvl 55, maar gestopt omdat ik de class super saai vond en de andere classes me niet echt trokken. Nu ziet die red mage er wel tof uit, dus wil het weer eens gaan proberen. Nu is mijn vraag of ik met mijn BLM nu al de heavensward content uit moet spelen of dat ik dit ook zou kunnen doen als ik red mage unlock tijdens launch? Wat is aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Zironako schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:20:
Vraagje. Speelde dit tijdje terug en was BLM lvl 55, maar gestopt omdat ik de class super saai vond en de andere classes me niet echt trokken. Nu ziet die red mage er wel tof uit, dus wil het weer eens gaan proberen. Nu is mijn vraag of ik met mijn BLM nu al de heavensward content uit moet spelen of dat ik dit ook zou kunnen doen als ik red mage unlock tijdens launch? Wat is aangeraden?
Voor zover ik weet moet je de 2.0 Quest lijn hebben gedaan om toegang te krijgen tot de 2 nieuwe classes. Maar voor toegang tot Stormblood moet je wel Heavensward gereed hebben.

Wat dus inhoudt dat je Heavensward af zou kunnen maken met RDM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zironako schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:20:
van wat ik begreep kan je inderdaad ook als red mage de story doorlopen van heavensward. alleen ik weet niet precies hoe het zit met het unlocken van RDM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
Wat ik op internet zag was dat je alleen lvl 50 moest zijn om red mage te unlocken. Waar ik dus aan dacht was juist die storyline op red mage te doen, aangezien ik sowieso level 60 moet worden om de nieuwe content te spelen. Dus dan hoef ik geen 10 levels te grinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zironako schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:42:
Wat ik op internet zag was dat je alleen lvl 50 moest zijn om red mage te unlocken. Waar ik dus aan dacht was juist die storyline op red mage te doen, aangezien ik sowieso level 60 moet worden om de nieuwe content te spelen. Dus dan hoef ik geen 10 levels te grinden.
ja precies dat is mogelijk. je kan gewoon de story doorlopen van heavensward op redmage. weet alleen niet waar de redmage story begint.. lijkt me niet bij quest 1 van level 1 maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
Ricmaniac schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:46:
[...]

ja precies dat is mogelijk. je kan gewoon de story doorlopen van heavensward op redmage. weet alleen niet waar de redmage story begint.. lijkt me niet bij quest 1 van level 1 maar ik weet het niet zeker.
Van wat ik vernomen heb, beginnen red mages op level 50. Dus dan zou ik alleen maar die 10 levels moeten halen en dan zullen die main quests wat fijner zijn dan PotD farmen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zironako schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 00:18:
[...]

Van wat ik vernomen heb, beginnen red mages op level 50. Dus dan zou ik alleen maar die 10 levels moeten halen en dan zullen die main quests wat fijner zijn dan PotD farmen ofzo.
ja wacht ff ik kwam weer met een brainfreeze... je levelt redmage gewoon op jezelfde character natuurlijk >_> .. dus je kan gewoon verder waar je gebleven bent met je andere job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Is inderdaad een mogelijkheid met als bijkomend voordeel dat je de gear van BLM ook gewoon voor de Red mage kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:35
Deze game toch maar is een kans geven aangezien ik WoW toch wel een beetje zat ben na zoveel jaren spelen. Maar vindt het begin nogal onoverzichtelijk, staan in de hele stad quest givers maar wil vooral gewoon de main story volgen als die er is? heb nu 10 quests in me log staan maar zijn meer side quests volgens mij met dingen ergens heen brengen. heb nog geen gevecht gehad:p

Zijn super veel quests te krijgen meteen maar heb dus echt totaal geen overzicht daardoor

[ Voor 11% gewijzigd door Stylze op 06-06-2017 15:46 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:22

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Main story quests hebben een ander icoon dan de ander quests. Volgens mij een soort vlammend icoontje met een blauwe kleur erin (alhoewel het blauw volgens mij ook bij side-quests wordt aangegeven die belangrijk zijn).
Let ook op dat je maar 4 of 5 openstaande quests actief op het scherm ziet, de rest staat dan in je questlijst..

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stylze schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:37:
Deze game toch maar is een kans geven aangezien ik WoW toch wel een beetje zat ben na zoveel jaren spelen. Maar vindt het begin nogal onoverzichtelijk, staan in de hele stad quest givers maar wil vooral gewoon de main story volgen als die er is? heb nu 10 quests in me log staan maar zijn meer side quests volgens mij met dingen ergens heen brengen. heb nog geen gevecht gehad:p

Zijn super veel quests te krijgen meteen maar heb dus echt totaal geen overzicht daardoor
dan laat je al die quests toch gewoon links liggen / abandon je ze en die kan je dan altijd later nog op pikken met andere classes ofzo.

De main quest is de quest met dat vuur logo'tje er omheen en die kan je gewoon volgen. op bepaalde punten heb je alleen even dat je een beetje moet levelen voordat je verder kan gaan met de main story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
ah top hoe de maps te gebruiken is ook nog ff wennen haha maar wel tof weer is een totaal nieuwe mmo (voor mij dan) hopelijk kom ik er goed in en weet het me een beetje te pakken:)

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stylze schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:03:
ah top hoe de maps te gebruiken is ook nog ff wennen haha maar wel tof weer is een totaal nieuwe mmo (voor mij dan) hopelijk kom ik er goed in en weet het me een beetje te pakken:)
de map krijgt zo met stormblood een upgrade. ziet er een stuk beter uit hoe het word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Ja sommige dingen voelen wat gedateerd aan, en combat is wat minder soepel maar verder vermaak ik me prima:)

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Je hebt inderdaad de vrijheid om te gaan en staan van een WoW niet hier, ook met flying mounts niet (als in, je mount zal niet overal kunnen landen (zoals buiten de map)). Ik weet eigenlijk niet of Stormblood daar veel verandering in zal brengen, de mappen lijken (van wat ik zag) wel iets groter te worden, maar ook met veel 'gaten' waar je dus niet kan komen. Ik vind het zelf wel prima, maar ik snap dat als je vanuit WoW komt het wat raar aanvoelt.

De combat zal naar mate je een hoger level krijgt beter aan gaan voelen. Dan krijg je veel meer te doen tussen casts / skills in, in het begin wordt je misschien wel te langzaam erin geleid. Het ligt natuurlijk ook een beetje aan je class verder.

Nu ik het weer heb opgepakt, merk ik toch wel dat ik het gemist heb om te spelen. Het is makkelijk om even te laten liggen en na een paar maandjes weer op te pakken, de gear catch up is vrij soepel ingebouwd en makkelijk, maar het totaalplaatje van FFXIV is toch wel erg mooi. En daardoor heb ik erg veel zin gekregen in Stormblood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
SPOILER WARNING

De Stormblood Launch Trailer voor PS4 is beschikbaar. Kijk het op eigen risico, er zitten mogelijke spoilers in (al verwacht ik dat dit geen directe spoilers zijn, maar meer is om de toon te zetten).

SPOILER WARNING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Heb de trailer gezien via lodestone. Op die video staat commentaar uit, maar ik kan me de rage reacties over de beelden van een bepaald character, ik noem geen namen, wel indenken. Hecht wat dat betreft niet al te veel waarde aan plot elementen in trailers. Werkelijkheid is vaak toch wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Grote voordeel: je kunt in principe je op elk moment nog bedenken. Je zult misschien wat moeten levelen als je tijdens de main quest bedenkt.
Voor mij is het heel simpel. Heb de hele main quest op m'n main, de White mage, gedaan en dat zet ik ook gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
MokonaNL schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:03:
Heb de trailer gezien via lodestone. Op die video staat commentaar uit, maar ik kan me de rage reacties over de beelden van een bepaald character, ik noem geen namen, wel indenken. Hecht wat dat betreft niet al te veel waarde aan plot elementen in trailers. Werkelijkheid is vaak toch wat anders.
Ja precies, beetje net zoals de 3.2 ( ? ) trailer waarin
spoiler:
Aymeric neergestoken werd, en extra dramatisch bleef liggen (en er uiteindelijk vrij weinig aan de hand was)
.
Ricmaniac schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:33:
Ik twijfel nog steeds zo erg of ik nu Redmage, Samurai, Ninja, Warrior of Dark knight moet gaan XD kom er maar niet uit
Met Ninja zou je in ieder geval direct naar Stormblood areas kunnen gaan en van alles unlocken, de andere classes moet je eerst Heavensward nog doorploegen. Zelf zou ik m'n keuze dan op Ninja laten vallen, al is het maar om in ieder geval 1 class op 70 te hebben en ook de mogelijkheid heb om tomestones te krijgen.

Zelf ga ik denk ik eerst het een en ander unlocken qua verhaal en areas met m'n Paladin, en tussendoor wat werk verrichten aan gathering. Qua levelen hoef ik ook niet direct 70 te worden, want ik doe toch niks met het end-game raiden, en ik hoef niet direct de volle gear te hebben.

Met crafting ga ik denk ik het eerste weekend wel mee wachten, ik ben niet zo'n hardcore speler die direct top-notch spul zal kunnen maken en de marketboards kan concurreren, dus daar hoef ik me niet op te richten. Misschien dat ik wel even ga kijken wat de early crafts zijn en of ik dus al iets kan maken wat een upgrade zou zijn voor m'n karakter, maar ik denk het eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:51:
[...]

Met Ninja zou je in ieder geval direct naar Stormblood areas kunnen gaan en van alles unlocken, de andere classes moet je eerst Heavensward nog doorploegen.
Mja het is meer dat ik misschien weer wil tanken dan in Stormblood omdat ik dan gewoon lekker snel groepen vind enzo voor content :P

Meeste van me maten waar ik mee samen speel zijn zelf ook gewoon DPS.

En die nieuwe classes zijn ook gewoon vernieuwend he dus dan maakt het me niet zo veel uit dat ik ff 10 leveltjes in heavensward moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:59:
[...]

Mja het is meer dat ik misschien weer wil tanken dan in Stormblood omdat ik dan gewoon lekker snel groepen vind enzo voor content :P

Meeste van me maten waar ik mee samen speel zijn zelf ook gewoon DPS.

En die nieuwe classes zijn ook gewoon vernieuwend he dus dan maakt het me niet zo veel uit dat ik ff 10 leveltjes in heavensward moet doen.
De instant queues zijn inderdaad wel ideaal :P

Je kan in ieder geval Warrior en Dark Knight al wel wat proberen en doorlevelen tot 60 nu, even een feel krijgen voor de class. Al schijnt Dark Knight wel wat minder te worden / grotere aanpassingen te krijgen dan Warrior.

Ik ben nu (niet echt optimaal) met m'n Warrior in de avond wat Vath daily quests aan het doen, omdat ik de rep nog mis. Tanks levelde ik voorheen juist alleen in dungeons, en dan greed ik op alle leveling loot welke relevant zijn voor m'n andere classes (voornamelijk voor lvl50+). Al m'n DoW zit volgens mij dan ook in level 51 of hoger, met tanks zat ik in de lvl 53 dungeon grind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:10:
[...]

De instant queues zijn inderdaad wel ideaal :P

Je kan in ieder geval Warrior en Dark Knight al wel wat proberen en doorlevelen tot 60 nu, even een feel krijgen voor de class. Al schijnt Dark Knight wel wat minder te worden / grotere aanpassingen te krijgen dan Warrior.

Ik ben nu (niet echt optimaal) met m'n Warrior in de avond wat Vath daily quests aan het doen, omdat ik de rep nog mis. Tanks levelde ik voorheen juist alleen in dungeons, en dan greed ik op alle leveling loot welke relevant zijn voor m'n andere classes (voornamelijk voor lvl50+). Al m'n DoW zit volgens mij dan ook in level 51 of hoger, met tanks zat ik in de lvl 53 dungeon grind.
En als ik dus nou eens echt kon besluiten wat ik echt wilde doen :P dan kan ik ook bedenken van: Koop de 16e gewoon een jump potion (instant boost naar level 60) en dan gebruik ik die op dark knight en kan ik alsnog direct aan stormblood beginnen op me level 60 dark knight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:13:
[...]

En als ik dus nou eens echt kon besluiten wat ik echt wilde doen :P dan kan ik ook bedenken van: Koop de 16e gewoon een jump potion (instant boost naar level 60) en dan gebruik ik die op dark knight en kan ik alsnog direct aan stormblood beginnen op me level 60 dark knight
Och, wat verlies je er aan? Het enige wat je mogelijk niet weet op dat moment is of Dark Knight je als class wel ligt (volgens je lodestone heb je 'm nog op lvl 30). Dat zou nog wel een risico zijn, dan zou ik eerder zeggen om Warrior op te pakken, die heb je al hoger en weet je dus of je het leuk vind om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:37:
[...]

Och, wat verlies je er aan? Het enige wat je mogelijk niet weet op dat moment is of Dark Knight je als class wel ligt (volgens je lodestone heb je 'm nog op lvl 30). Dat zou nog wel een risico zijn, dan zou ik eerder zeggen om Warrior op te pakken, die heb je al hoger en weet je dus of je het leuk vind om te spelen.
nou wat ik er nog meer aan verlies is dat je tot 4.1 maar 1 jump potion kan kopen :P dus dan zou het een waste zijn voor andere classes die ik daarmee had kunnen boosten.

Maargoed ik denk nog ff goed na :) misschien dat ik gewoon me warrior ff doorlevel naar 60 nog ja want die vind ik gewoon leuk spelen. was pre-heavensward me main

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Als je DRK wilt testen op level 60 is het natuurlijk een optie om palace of the dead te doen. Daarmee ben je zo op 60, binnen althans. Qua stats zal het allemaal wat lager liggen dan end game gear, maar je hebt on elk geval een beetje een idee van de skill set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MokonaNL schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:22:
Als je DRK wilt testen op level 60 is het natuurlijk een optie om palace of the dead te doen. Daarmee ben je zo op 60, binnen althans. Qua stats zal het allemaal wat lager liggen dan end game gear, maar je hebt on elk geval een beetje een idee van de skill set.
ja goeie, dat ga ik wel even doen ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
Fuck ik ben best wel hooked al merk ik toch:p Ondanks wat kleine irritaties wat ik eerder melde doorgezet en begin het nu wel heel leuk te vinden en er goed in te komen:) vechtsysteem begint idd al te wennen, begrijp alleen vrij weinig van wat ze allemaal zeggen in de main quests over eather ofzo maar stoort me eigenlijk niet echt. Komt wss omdat ik nog te weinig kennis heb van final fantasy, maar dat had ik op het begin met WoW ook dat ik niks kon volgen van die story, later werd dat allemaal wel duidelijk.

Ga meteen even de game echt kopen nu want kan dus helemaal niet chatten enzo met die trial hehe

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik ben er uit voor 95% :P ga waarschijnlijk toch weer terug naar Tank.
Heb alleen nog een beetje twijfel tussen DRK of WAR. Vind ze allebei erg lekker spelen. Warrior ken ik gewoon al goed want dat was me main maar DRK is ook erg leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik heb dit weekend mezelf wat verder op orde gemaakt voor de expansion. Dun Scaith afgerond, en de Alexander questline afgemaakt. Verder m'n gatherers naar ilvl 180 gebracht met de scrips gear. Ik wilde dit eigenlijk ook voor de crafters doen, maar dat zou te veel werk worden.

Verder denk ik dat ik de primals nog wel ga doen (Sephirot / Sophia / Zurvan), in ieder geval op normale difficulty. Maar verder is m'n Paladin klaar voor Stormblood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie liveletter (bij 5:00 begint het) vannacht op E3.. laatste voor launch.

Ik ben er voor mezelf toch nog niet uit.. ik dacht dat ik toch wilde gaan tanken maar ik twijfel zoo erg tussen DarkKnight, Redmage of Samurai nu.

en heb geen zin om de "verkeerde" keuze te maken en te switchen op level 65 ofzo :P

[ Voor 13% gewijzigd door Ricmaniac op 14-06-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:45

Shin_Alu

Ranger/Ninja

15 dagen gratis als je even een nieuw character aanmaakt en naar lvl 30 brengt, lijkt me geen slechte deal:

http://eu.finalfantasyxiv...bb4d72b9e28f136e7c4fe2596
Character Creation Bonuses on New Worlds

Bonuses awarded at character creation

Double EXP bonus (until level 60 is reached)
Gift of 10 silver chocobo feathers, exchangeable for low-mid level gear to improve the leveling experience

Bonuses for characters created during bonus period that attain level 30 in any class

Gift of 1,000,000 gil(*1)
Gift of 15 days of free play time(*2)

*1 Limited to once per data center on a single service account.
*2 Limited to once per service account when creating a new character on either a new or designated World.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shin_Alu schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:54:
15 dagen gratis als je even een nieuw character aanmaakt en naar lvl 30 brengt, lijkt me geen slechte deal:

http://eu.finalfantasyxiv...bb4d72b9e28f136e7c4fe2596

[...]
mwa 15 dagen is ook maar 5 euro fozo :P
vind het de moeite niet waard denk ik. Tenzij ik sowieso al opniew zou beginnen natuurlijk op een andere server.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zironako
Zo, Stormblood pre-order staat en nieuwe gametijd gekocht. Tijd om vrijdag m'n red mage te maken. Weet iemand toevallig al hoe laat het live gaat? Is dat morgenavond om twaalf uur al of pas ergens vrijdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Vrijdag ochtend 11:00 uur lokale tijd, als het goed is.

Kan later worden, maar verwacht niet eerder.
Meen zelfs dat als ze eerder klaar zijn met updaten dat ze de server als nog niet vrijgeven tot 11 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zironako schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:34:
Zo, Stormblood pre-order staat en nieuwe gametijd gekocht. Tijd om vrijdag m'n red mage te maken. Weet iemand toevallig al hoe laat het live gaat? Is dat morgenavond om twaalf uur al of pas ergens vrijdag?
nee ik zou er van uit gaan dat het ook wel iets langer duurt voor de servers echt open zijn. en een ziek lange queue om er in te komen :P

9:00 GMT komt het online en door zomertijd is dat GMT +2 voor ons nu dus 11:00 is de officiele tijd inderdaad

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 14-06-2017 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Maakt me allemaal weinig uit eerlijk gezegd. Moet toch gewoon werken. Zal op z'n vroegst pas ergens in de middag in kunnen loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Same, ik neem er geen vrij voor (al zat ik er wel even aan te denken). Vrijdag aan het einde van de middag zal ik aan de slag gaan, eerst een stuk verhaal zodat ik van alles unlock (mogelijk qua flying ook weer), om vervolgens m'n miner / botanist naar de nieuwe gebieden te sturen.

De boodschappen voor het weekend heb ik gisteren gedaan, vandaag nog wat schoonmaakwerk doen en dan vanaf vrijdagmiddag/avond 'no-lifen'. In hoeverre me dat nog lukt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Zo, na een lange tijd niet meer gespeeld te hebben zit ik te overwegen om weer te starten op de PS4. Dacht eerst even de trial te proberen op de PS4 om te kijken hoe het speelt, maar helaas. Na lang updaten kwam ik er net achter dat alles down is tot morgenochtend (en dat op mijn vrije dag). Die pech heb ik weer...

Anyway, ik zit te kijken in de PlayStation store en daar staat o.a. deze bundel
FINAL FANTASY® XIV Online voor 16,99.

FINAL FANTASY® XIV: A Realm Reborn™ Standaard editie kost 24,99
en
FINAL FANTASY® XIV: Heavensward™ kost 44,99

De 'Online' bundel is alleen beschikbaar tussen 24/05/17 en 19/06/17, maar uitgebracht op 23 juni 2015? Is de 'Online' bundel voor 16,99 nu het volledige spel zonder Stormblood en een tijdelijke aanbieding vanwege Stormblood of mis ik iets?

Kom ik weer even kijken in de FC op Zodiark als het een beetje speelt op de PS4 :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Voor zover ik weet is het inderdaad een bundle met ARR + Heavensward, maar tijdelijk 16,99 voor nieuwe spelers. Zelf zat ik er ook naar te kijken, maar aangezien ik voornamelijk op de PC speel haal ik 'm nog niet voor de PS4 (ook omdat m'n pc aan de TV hangt en ik via een xbox controller kan spelen, als ik het graag zou willen).

Ik denk wel dat het fijn zal zijn overigens voor crafting / gathering, gewoon lekker op de tv spelen met een controller. Voor fishing deed ik dat al, in ieder geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deze bundel geeft toegang tot zowel FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn als FINAL FANTASY XIV: Heavensward.

De volledige FINAL FANTASY XIV Online-ervaring.

Treed het rijk van Eorzea binnen en ervaar zowel het veelgeprezen FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn als de uitbreiding, Heavensward, met deze complete ervaringsbundel. Creëer je eigen unieke FINAL FANTASY-held en ga op verkenning uit met vrienden van over de hele wereld.

FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn
Eorzea. Een land in de greep van goden en gesmeed door helden. Creëer je eigen unieke FINAL FANTASY®-held en ontdek de wereld van Eorzea met vrienden van over de hele wereld. Vertrek op het avontuur van je leven in een eindeloze FINAL FANTASY®-wereld.

FINAL FANTASY XIV: Heavensward
Helden van Eorzea, stap op jullie Chocobo's en vlieg uit om een ​​einde te maken aan de duizendjarige Dragonsong-oorlog en het licht terug te brengen naar het rijk. Een volledig nieuwe FINAL FANTASY XIV wacht op jullie!
dus ja is het volledige spel zonder Stormblood maar met heavensward en is inderdaad een tijdelijke aanbieding die normaal 60 kost.

Sowieso een goeie aanbieding btw want heavensward los kost nog steeds 45 daar in de store :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 15-06-2017 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Let trouwens wel op dat als je Heavensward nog niet hebt, je gewoon Stormblood kan kopen. Daar krijg je de Heavensward expansion gewoon bij. Dus je hoeft alleen ARR + de laatste uitbreiding te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh cool, fates worden weer iets waard imo.

Special enemies may appear over the course of any given FATE.

By defeating this enemy, all players who participated in the FATE and receive a rating will be granted the Twist of Fate status.
* Players will be granted the Twist of Fate status even if the FATE ends in failure.

Players under the effect of the Twist of Fate status will receive increased EXP rewards upon completing any FATE.
* The effects of this status will apply even if the FATE ends in failure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Waar zitte eigelijk de meeste belge/nederlanders ?

Ga terug herbeginne ga is voor de verandering een lancer make in plaats van tank of healer class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
Mijn char zit op Zordiark. Kan me herinneren dat daar nog een aantal van Tweakers zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Er is geen 'onofficiele' NL / BE server zoals bijv. een Moogle dat voor FR spelers is, voor zover ik weet. Zodiark heeft inderdaad de FC waar een groot deel van de Tweakers in zitten, maar qua NL / BE spelers is het volgens mij redelijk verspreid.

De Job Guides staan nu ook online, omdat de rollen wat aangepast zijn: http://na.finalfantasyxiv.com/jobguide/whitemage/

Ze hebben er een mooie site van gemaakt, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:44

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

He, kap es met al dag FFXIV gespam in dit topic! :P Het begint weer te jeuken om FFXIV op de PS4 op te pakken (zit bij Ricmaniac in de FC), maar ik heb er gewoon echt de tijd niet meer voor.

Wel grappig om je hier ook te zien Grumpmeister, weer es wat anders dan in het Switch topic ;)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Thrace Grumble schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:43:
He, kap es met al dag FFXIV gespam in dit topic! :P Het begint weer te jeuken om FFXIV op de PS4 op te pakken (zit bij Ricmaniac in de FC), maar ik heb er gewoon echt de tijd niet meer voor.

Wel grappig om je hier ook te zien Grumpmeister, weer es wat anders dan in het Switch topic ;)
Zoveel tijd heb je niet nodig om FFXIV op te pakken, ik vind het toch een van de weinige MMO's die je heerlijk casual, zonder druk, kan spelen. En zonder het gevoel erbij te hebben dat je echt achter komt te liggen.

En idd :D. Ik vind de Switch wel ideaal om bijv. naast FFXIV te hebben liggen, als ik met wat craften / gatheren moet wachten kan ik heerlijk er even op spelen. En gelukkig zijn er meerdere topics, want alleen maar discussies over Mario + Rabbids volgens gaat 'm ook niet worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb stormblood online gekocht bij square enix dacht dat dat dan ook allemaal digitaal geregeld zou worden.
Krijg ik nu een mail dat die vandaag opgestuurd wordt met dan ook nog eens een foute track & trace link.
Wat nou early acces :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
gnauw schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:19:
Ik heb stormblood online gekocht bij square enix dacht dat dat dan ook allemaal digitaal geregeld zou worden.
Krijg ik nu een mail dat die vandaag opgestuurd wordt met dan ook nog eens een foute track & trace link.
Wat nou early acces :S
Krijg je dan niet een aparte code opgestuurd die je kan redeemen? Of zit het in het hoesje dan (PC was ook digitaal te bestellen volgens mij)? Ik heb het zelf niet via SE besteld, dus geen idee wat ze doen. Het bolletje in de mogstation is ook niet aangevinkt voor de early access?

Hopelijk heb je 'm anders in ieder geval morgen of vandaag nog binnen... De track en trace was voor andere mensen van wat ik lees ook al een drama, want iemand had bijv. de CE al ontvangen zonder een T&T te hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Grumpmeister schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:59:
[...]

Zoveel tijd heb je niet nodig om FFXIV op te pakken, ik vind het toch een van de weinige MMO's die je heerlijk casual, zonder druk, kan spelen. En zonder het gevoel erbij te hebben dat je echt achter komt te liggen.

En idd :D. Ik vind de Switch wel ideaal om bijv. naast FFXIV te hebben liggen, als ik met wat craften / gatheren moet wachten kan ik heerlijk er even op spelen. En gelukkig zijn er meerdere topics, want alleen maar discussies over Mario + Rabbids volgens gaat 'm ook niet worden :P
I know, maar met een kleine dochter is mijn tijd alleen voor de tv erg spaarzaam door alle drukte ;) Dan is juist een handheld (en hopelijk nog steeds Monster Hunter ;) ) ideaal :D

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
Ben mijn red mage nu aan het lvlen en tering, wat gaat dat ontzettend langzaam zeg, Na de hele dag spelen pas 52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20
Iemand anders voorbij Raubahn's z'n quest gekomen? De hele dag geprobeerd :/

[ Voor 17% gewijzigd door MrFax op 16-06-2017 22:59 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Ben er voorbij ja, hoewel het mij ook pas laat in de nacht is gelukt, toen de servers een stuk rustiger werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik ben er vanochtend langs gegaan, had gisteren een DirectX 11 crash dus had een queue van 3 uur om 9 uur 's avonds. Ben toen maar vroeg naar bed gegaan, m'n hond maakt me toch om 6:30 wakker. Toen was het lekker rustig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Zit met een probleem als ik inlog zegt die dat men account Status
This service account is currently suspended.

Gevonde dat je dit kan voorhebben als je een code refund langs steam iemand een idee hoelang dit duurt? Zou graag verder kunne spele op men ps4 maar geraak er dus niet op hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
Hoe upgrade ik eigenlijk mijn standaard Stormblood naar de collector's edition? Las dat het mogelijk is, maar mog station geeft aan dat ik geen upgrades kan maken. Vind de mount er toch wel tof uit zien eigenlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Zironako schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 22:13:
Hoe upgrade ik eigenlijk mijn standaard Stormblood naar de collector's edition? Las dat het mogelijk is, maar mog station geeft aan dat ik geen upgrades kan maken. Vind de mount er toch wel tof uit zien eigenlijk :).
Volgens mij zal dat vanaf dinsdag pas te doen zijn in de Mogstation. De mount krijg je bijv. ook pas als je de CE code invoert, dus dat zal waarschijnlijk ook pas vanaf dinsdag kunnen (?). Ik heb in ieder geval nog geen code, en verder ook nog niemand op die mount gezien.

Gisteravond/nacht wel rottig, was bezig met een instance, bijna klaar... 90001 error, de eerste die ik gehad heb deze expansion (valt me niks tegen, gezien Heavensward). Daarna wel doodleuk een queue van 2000 man, dus ik hoop dat het de instance server was die down ging, anders vind ik het ook zo lullig voor de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zulke lange queues :S.
Nog geen last van gehad op zodiark, nooit langer dan 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFax schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:59:
Iemand anders voorbij Raubahn's z'n quest gekomen? De hele dag geprobeerd :/
Nope. En ik zou het ook niet heel de dag proberen. Een Player Search in de nieuwe zones wijst uit dat er een paar honderd man in de Far East zones spelen (op Balmung, de drukste server). Als je dan kijkt hoeveel mensen er staan bij Raubahn...tsk. Denk dat 1% van de spelers die door Raubahn (Savage) een heel rooskleurig scenario is. Volgens mij is de kans groter dat je de lotterij gaat winnen. Nu was ik voorbereid dat het niet zo'n fijne launch zou worden op Balmung, maar dat -alle- servers hier last van hebben is echt niet cool.

Op de EU servers schijnt het nu wat rustiger te zijn maar ik hoor op Reddit allerlei conflicterende verhalen dat het daar ook nog steeds huilen met de pet op is. Zou iemand dat kunnen bevestigen of ontkrachten?

Hopelijk hebben ze het op dinsdag verholpen zodra Early Access afloopt. Anders begint het toch wel epidemische vormen aan te nemen en begin ik mij af te vragen of ze hun zaakjes wel op orde hebben met een unsub als gevolg. Is ook niet zo dat er geen andere MMO's zijn op dit moment. ESO en Warlords of Draenor hadden ook een vrij dramatische launch, maar na 72 uur werkte in ieder geval de 'core' weer. Hier nog steeds niet. Aai..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
Grumpmeister schreef op zondag 18 juni 2017 @ 07:33:
[...]

Volgens mij zal dat vanaf dinsdag pas te doen zijn in de Mogstation. De mount krijg je bijv. ook pas als je de CE code invoert, dus dat zal waarschijnlijk ook pas vanaf dinsdag kunnen (?). Ik heb in ieder geval nog geen code, en verder ook nog niemand op die mount gezien.

Gisteravond/nacht wel rottig, was bezig met een instance, bijna klaar... 90001 error, de eerste die ik gehad heb deze expansion (valt me niks tegen, gezien Heavensward). Daarna wel doodleuk een queue van 2000 man, dus ik hoop dat het de instance server was die down ging, anders vind ik het ook zo lullig voor de groep.
Dank voor je antwoord. Even wachten tot dinsdag dus :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:28:
[...]

Nope. En ik zou het ook niet heel de dag proberen. Een Player Search in de nieuwe zones wijst uit dat er een paar honderd man in de Far East zones spelen (op Balmung, de drukste server). Als je dan kijkt hoeveel mensen er staan bij Raubahn...tsk. Denk dat 1% van de spelers die door Raubahn (Savage) een heel rooskleurig scenario is. Volgens mij is de kans groter dat je de lotterij gaat winnen. Nu was ik voorbereid dat het niet zo'n fijne launch zou worden op Balmung, maar dat -alle- servers hier last van hebben is echt niet cool.

Op de EU servers schijnt het nu wat rustiger te zijn maar ik hoor op Reddit allerlei conflicterende verhalen dat het daar ook nog steeds huilen met de pet op is. Zou iemand dat kunnen bevestigen of ontkrachten?

Hopelijk hebben ze het op dinsdag verholpen zodra Early Access afloopt. Anders begint het toch wel epidemische vormen aan te nemen en begin ik mij af te vragen of ze hun zaakjes wel op orde hebben met een unsub als gevolg. Is ook niet zo dat er geen andere MMO's zijn op dit moment. ESO en Warlords of Draenor hadden ook een vrij dramatische launch, maar na 72 uur werkte in ieder geval de 'core' weer. Hier nog steeds niet. Aai..
Balmung is inderdaad een extreem geval, samen met Gilgamesh. Daar zag ik afgelopen vrijdag ook een screenshot langskomen met een queue van 21k. Zelf zit ik op Odin, wat een van de grotere EU servers is, en we hebben rond de peak times een queue van 2-3k. Op dit moment is de queue 618 man, dus dat valt nog te overzien. Maar ik schakel wel m'n vrouw in om m'n character actief te houden als ik de hond uit ga laten, want om 's avonds nog een keer een queue in te gaan van 2-3k, daar heb ik geen zin in. Misschien dat de Omega server wel wat gaat verhelpen in dat opzicht, maar goed.

Op Odin werken de instance servers (zoals Raubahn) wel weer naar behoren, ik ben gewoon door het verhaal aan het gaan gisteren en ook tijdens piek-momenten geen problemen meer gehad.

Mogelijk hebben ze Heavensward aangehouden qua release, wat op zich niet zo'n slechte launch / early access had. Het enige probleem waar Heavensward toentertijd tegen aan liep waren de 90001 disconnects. Maar in de tussentijd is FFXIV wel populairder geworden, dus ik denk dat ze niet genoeg rekening gehouden hebben met de hoeveelheid terugkomende spelers.

[ Voor 7% gewijzigd door Grumpmeister op 18-06-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grumpmeister schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:16:
[...]

Balmung is inderdaad een extreem geval, samen met Gilgamesh. Daar zag ik afgelopen vrijdag ook een screenshot langskomen met een queue van 21k. Zelf zit ik op Odin, wat een van de grotere EU servers is, en we hebben rond de peak times een queue van 2-3k. Op dit moment is de queue 618 man, dus dat valt nog te overzien. Maar ik schakel wel m'n vrouw in om m'n character actief te houden als ik de hond uit ga laten, want om 's avonds nog een keer een queue in te gaan van 2-3k, daar heb ik geen zin in. Misschien dat de Omega server wel wat gaat verhelpen in dat opzicht, maar goed.

Op Odin werken de instance servers (zoals Raubahn) wel weer naar behoren, ik ben gewoon door het verhaal aan het gaan gisteren en ook tijdens piek-momenten geen problemen meer gehad.

Mogelijk hebben ze Heavensward aangehouden qua release, wat op zich niet zo'n slechte launch / early access had. Het enige probleem waar Heavensward toentertijd tegen aan liep waren de 90001 disconnects. Maar in de tussentijd is FFXIV wel populairder geworden, dus ik denk dat ze niet genoeg rekening gehouden hebben met de hoeveelheid terugkomende spelers.
Hmm. Het is niet zo zeer the queue. Daar kan ik wel mee leven. Meer Raubahn's Wall en Pippin's fence waar ik nu wel eens overheen wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:48:
[...]

Hmm. Het is niet zo zeer the queue. Daar kan ik wel mee leven. Meer Raubahn's Wall en Pippin's fence waar ik nu wel eens overheen wil. :)
Die lijken, voor zover ik hier kan zien, niet problematisch meer te zijn. Ik kan nog eens kijken of ik een rij ergens zie straks, maar ik ga er niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grumpmeister schreef op zondag 18 juni 2017 @ 13:02:
[...]

Die lijken, voor zover ik hier kan zien, niet problematisch meer te zijn. Ik kan nog eens kijken of ik een rij ergens zie straks, maar ik ga er niet van uit.
Inmiddels ben ik er doorheen. Maar alleen nadat ze de limiet van instances hadden opgehoogd van 1000 naar 20.000. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik moet zeggen dat, hoewel er met name vrijdag (voor mij) issues waren, ik tot nu toe erg positief ben over Stormblood. Het verhaal zet zich goed door, de pacing is prima (als je de sidequests oppakt als ze verschijnen zal je (voor zover ik ben) geen 'dood' moment hebben) en het geheel pakt me gewoon stukken meer dan Heavensward. Terwijl ik m'n twijfels had over de overly-Japanse sfeer (daar had ik met WoW toen ook wat moeite mee).

Ik ben ook wel een fan van de 2de baas in de lvl 65 dungeon (ik vermijd even expres namen van zones, etc), de mechanics er van zijn wel verfrissend.
spoiler:
Het feit dat je niet kan DPS'en en je gewoon puur moet focussen om niet in allerlei mogelijke AoE effecten te staan die langs komen in het spel maakt het toch wel erg interessant. Daar zullen sommige spelers wel moeite mee hebben :D

Vanavond weer verder, dit gaat een lange werkdag worden... Hopelijk is de queue niet te lang als ik thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke ik ben er klaar voor :D! ben thuis van weekendje festival!. Dat wordt ff spullen oprumen en dan gaan we knallen!

Ben er uit! Ga voor DRK. als ik dan RDM of SAM wil kan het altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:08:
Oke ik ben er klaar voor :D! ben thuis van weekendje festival!. Dat wordt ff spullen oprumen en dan gaan we knallen!

Ben er uit! Ga voor DRK. als ik dan RDM of SAM wil kan het altijd nog.
Veel plezier :)

DRK schijnt best leuk te spelen nu, een stuk actiever en minder op je mana gericht (als in, hoe hou ik m'n mana vol). Het is nu meer van, hoe besteed ik zoveel mogelijk mana voordat m'n bar weer vol zit. Ik ga het zeker binnenkort ook proberen.

Samurai vind ik er ook wel tof uitzien verder, dus die ga ik op een later moment proberen. En RDM hoor ik ook erg goede verhalen over, dat het lekker vloeiend speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RDM en SAM allebei even aangenomen en hotbars ingedeelt en paar mobs gekilled.. vind SAM nog een beetje onduidelijk met die jutsu's en RDM is erg tof gedaan met die white and black mana. leuk gedaan die classes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh heb nu zomaar ineens me pre-order items ontvangen in me mail. opzich zijn ze niet heel bijzonder maar voor mensen met jobs onder de 50 is het wel erg handig. +30% exp earings er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Zag ze ook al langs komen, jammer genoeg zijn alleen m'n healers en BLM onder de level 50 :P. Maar goed, toch erg handige items verder.

Ik zit nu tegen lvl 67 aan, maar moest helaas de hond uit laten en was net iets te laat terug. Dus nu zit ik in een queue van 3500 man, 40 minuten verder is het nog 'maar' 2500. Ik ben bang dat ik vanavond niet meer aan spelen toe ga komen dus :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ben al lang niet meer online geweest en dus nog steeds ergens in 3.1 oid qua content. Hoe zit het nu 4.0 er is met de quest rewards voor 3.1-3.5? Is dat ge-update, zodat in die patches de aansluiting bij 4.0 beter en eenvoudiger is? Oftewel: zitten er nog steeds veel 'dode' momenten in de quest lines van 3.1-3.5 waardoor je veel main story quests niet direct kan doen? Bv ilvl requirements die ervoor zorgen dat je eerst flink moet dungeon grinden?

Pagina: 1 ... 77 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet