Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:28:
[...]
Nope. En ik zou het ook niet heel de dag proberen. Een Player Search in de nieuwe zones wijst uit dat er een paar honderd man in de Far East zones spelen (op Balmung, de drukste server). Als je dan kijkt hoeveel mensen er staan bij Raubahn...tsk. Denk dat 1% van de spelers die door Raubahn (Savage) een heel rooskleurig scenario is. Volgens mij is de kans groter dat je de lotterij gaat winnen. Nu was ik voorbereid dat het niet zo'n fijne launch zou worden op Balmung, maar dat -alle- servers hier last van hebben is echt niet cool.
Op de EU servers schijnt het nu wat rustiger te zijn maar ik hoor op Reddit allerlei conflicterende verhalen dat het daar ook nog steeds huilen met de pet op is. Zou iemand dat kunnen bevestigen of ontkrachten?
Hopelijk hebben ze het op dinsdag verholpen zodra Early Access afloopt. Anders begint het toch wel epidemische vormen aan te nemen en begin ik mij af te vragen of ze hun zaakjes wel op orde hebben met een unsub als gevolg. Is ook niet zo dat er geen andere MMO's zijn op dit moment. ESO en Warlords of Draenor hadden ook een vrij dramatische launch, maar na 72 uur werkte in ieder geval de 'core' weer. Hier nog steeds niet. Aai..
Balmung is inderdaad een extreem geval, samen met Gilgamesh. Daar zag ik afgelopen vrijdag ook een screenshot langskomen met een queue van 21k. Zelf zit ik op Odin, wat een van de grotere EU servers is, en we hebben rond de peak times een queue van 2-3k. Op dit moment is de queue 618 man, dus dat valt nog te overzien. Maar ik schakel wel m'n vrouw in om m'n character actief te houden als ik de hond uit ga laten, want om 's avonds nog een keer een queue in te gaan van 2-3k, daar heb ik geen zin in. Misschien dat de Omega server wel wat gaat verhelpen in dat opzicht, maar goed.
Op Odin werken de instance servers (zoals Raubahn) wel weer naar behoren, ik ben gewoon door het verhaal aan het gaan gisteren en ook tijdens piek-momenten geen problemen meer gehad.
Mogelijk hebben ze Heavensward aangehouden qua release, wat op zich niet zo'n slechte launch / early access had. Het enige probleem waar Heavensward toentertijd tegen aan liep waren de 90001 disconnects. Maar in de tussentijd is FFXIV wel populairder geworden, dus ik denk dat ze niet genoeg rekening gehouden hebben met de hoeveelheid terugkomende spelers.
[
Voor 7% gewijzigd door
Grumpmeister op 18-06-2017 12:18
]