Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 12:54
Ricmaniac schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:46:
[...]

Welk ilvl moet je ongeveer hebben denk je om mee te kunnen komen als dps in alexander LFR?
Heb zelf nog geen Alexander raids gedaan op DPS, alleen op healer. Maar naar mijn idee moet je jezelf niet teveel vastgrijpen op de ilvls. Hoe hoger deze zijn hoe makkelijker het kan zijn, maar ze zijn geen vervanging voor de kennis van je job, de rotations, positionering etc. En al helemaal niet voor de kennis van het gevecht zelf. Juist omgaan met boss mechanics doet meer voor je overlevingskansen dan een volledige ilvl 270 armor set.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MokonaNL schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:00:
[...]

Heb zelf nog geen Alexander raids gedaan op DPS, alleen op healer. Maar naar mijn idee moet je jezelf niet teveel vastgrijpen op de ilvls. Hoe hoger deze zijn hoe makkelijker het kan zijn, maar ze zijn geen vervanging voor de kennis van je job, de rotations, positionering etc. En al helemaal niet voor de kennis van het gevecht zelf. Juist omgaan met boss mechanics doet meer voor je overlevingskansen dan een volledige ilvl 270 armor set.
Ja oke dat begrijp ik :P maar is meer dat ik gewoon lang niet gespeeld heb en daardoor me gear erg achteruit is gegaan en in FFXIV heb je opzch redelijk wat gevechten die DPS heavy zijn dat je de boss voor een bepaalde tijd op percentage X wil hebben. Alleen Alexander heb ik nog helemaal nooit gedaan volgens mij.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hey ik vroeg me af of iemand me een paar dingen beter kan uitleggen in vergelijking met bijvoorbeeld WoW. Ik lees me wezenloos maar ik vind het toch moeilijk om een goed beeld te krijgen van de gameplay en crafting.

Ik ben een tijdje terug weer begonnen met wow op een private server, WotLK sinds na Cataclysm niet meer gespeeld te hebben. Spel is door Blizz verkloot en de community op Retail is zo toxic .... Aan de ene kant vermaak ik me wel weer, de community is vriendelijk over het algemeen maar de grind, crafting, en er goud verdienen begint me toch al weer een beetje tegen te staan. Dus paar vragen:

Is FFIXIV nou een classieke MMO, met tank, dps en healer?

Hoe werkt crafting precies, is het eindeloos grinden van resources om het te levelen, om vervolgens met die mats je andere profession te levelen en er achter te komen dat je eigenlijk 2x zo veel moet gathereren (waar je geen XP meer voor krijgt) omdat je je profession anders niet geleveled krijgt? Dat soort BS ben ik echt zo zat in Wow ...

Heb je zelf iets aan je professions, kan je er gear of wapens of wat dan ook maken waar je ook echt iets aan hebt? In Wow is vrij nutteloos vind ik omdat het je tijdens het levelen geen kont oplevert en end game is al je gear obsolete met drops of emblem gear. Er zijn geen BiS crafted items en verdienen doe je er niets aan. Enige waar je evt wat mee kan verdienen is Alchemy of Jewelcrafting (maar genoeg over WoW, sorry maar het is mijn referentie MMO omdat ik het verreweg het meest gespeeld hebt van alle MMO's).

Hoe lang ben je ongeveer bezig (casual) om nu de storyline helemaal compleet te krijgen en en level cap te halen zodat je over 2 maanden de expansie in kan?

Ik was de eerste dag in m'n trial eigenlijk al weer teleurgesteld, want de server zat vol met een queue van 20 of zo. Op welke server zitten jullie en hebben jullie daar ook in prime time login problemen? Daar betaal ik niet voor, echt bizar. Als het F2P is ala, maar niet met EN een betaalde game, EN een subscription. In Wow nog nooit gehad en als het zo was kreeg je gratis server move aangeboden (wat ik heb gehoord, zelf nooit meegemaakt).

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:20:
Hey ik vroeg me af of iemand me een paar dingen beter kan uitleggen in vergelijking met bijvoorbeeld WoW. Ik lees me wezenloos maar ik vind het toch moeilijk om een goed beeld te krijgen van de gameplay en crafting.
..............
Het is een Klassieke MMO inderdaad met Tanks Healers en DPS classes (Jobs in deze game)
Crafting is anders in deze game dan bijna elke andere MMO die ik heb gespeeld.
Crafting zijn namelijk ook allemaan Jobs (classes). Het wapen wat je draagt bepaald welke class jij bent. Dus je maakt een character en met die character kan je alle classes in de game levelen en spelen. Stel je draagt een Lance ben je een level 1 lancer. Als je je eerste job naar level 10 levelt kan je bij andere class leaders een quest aan nemen voor een andere class. dan loop jij gewoon als level 10 bijvoorbeeld naar de black mage guild en praat je met die leider en ben je een level 1 blackmage. vervolgens kan jij die class levelen en als je wilt kan je gewoon weer wisselen van je staff naar je lance om verder te gaan met je level 10 lancer. Levels zijn dus class gebonden en je kan alles op 1 karakter doen.

Met crafting en gathering classes is het hetzelfde. Heb je een mining pickaxe aan word je een miner level 1 en ook die classes kan je net als combat classes tot 60 levelen.
Hoe hoger je crafting class word hoe meer skills je ook krijgt. zo heb je bijvoorbeeld skills om de kwaliteit te verbeteren van items die je maakt en high quality items hebben ook gewoon betere stats dan normal quality en verkopen daarmee ook beter.

Voor combat classes zal je als je best in slot items wil hebben toch wel altijd raids moeten doen enzo. Maar alsnog heb je zeker veel aan crafting in deze game. Ook gatheren is erg leuk gedaan vind ik in vergelijking met andere MMO's.

Wel is de combat in deze game in principe traag. Ninja speelt wel een heel stuk sneller dan Archer bijvoorbeeld maar over het algemeen is het langzaam. Vooral tot level 30-40 ofzo vind ik veel classes gewoon saai oim te spelen eigenlijk. Maar voor mij betekend dat niet dat de game niet leuk is. De game vind ik geweldig en met mij zijn er heel veel die dat vinden.

Nu komt over 2 maanden de nieuwe uitbreiding uit genaamd Stormblood en komen er ook weer 2 classes bij en met veel extra content ook en de community zal dan weer veeeel drukker worden. Ongetwijfeld zal je in het begin misschien wat queues krijgen. Ik ken geen drukke MMO die dat niet had.

Qua levelen weet ik niet echt hoeveel tijd je nodig hebt momenteel om bij te raken maar ik weet wel bijna zeker dat je het binnen die 2 maanden met 1 job gewoon goed moet lukken. Als je gewoon op de story en levelen van 1 job focussed. Wel zou het heeeel veel schelen als je een Tank speelt bijvoorbeeld want DPS queues voor dungeon zijn ook gewoon lang net als in elke MMO.

Als je nog meer vragen hebt gewoon stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:28

SnicK_v_r

Zero

Is FFIXIV nou een classieke MMO, met tank, dps en healer?
Yup, standaard groepen zijn tank, healer en 2 dps of 2 tanks, 2 healers en 4 dps. Misschien wel nodig om op te merken dat de standaard consensus wel is dat alle classes naast hun primaire taak als secondaire taak hebben om dps te doen. Dat merk je het meeste met healers die toch ook aardig wat dps kunnen doen en ook als is het niet noodzakelijk voor de duties (dungeons/raids/trials) zorgt het er wel voor dat het sneller gaan.
Hoe werkt crafting precies, is het eindeloos grinden van resources om het te levelen, om vervolgens met die mats je andere profession te levelen en er achter te komen dat je eigenlijk 2x zo veel moet gathereren (waar je geen XP meer voor krijgt) omdat je je profession anders niet geleveled krijgt? Dat soort BS ben ik echt zo zat in Wow ...
Ja en nee. Er zijn zaken die je nodig hebt van andere professions, als je op die manier wilt levelen. Als voorbeeld ik heb mijn crafters geleveld zonder eigenlijk echt zelf iets te craften. Met het kopen van items of eventueel iemand anders het spul in High Quality te laten craften kun je het ook doen. Kost misschien iets meer maar wel veel makkelijker.
Heb je zelf iets aan je professions, kan je er gear of wapens of wat dan ook maken waar je ook echt iets aan hebt? In Wow is vrij nutteloos vind ik omdat het je tijdens het levelen geen kont oplevert en end game is al je gear obsolete met drops of emblem gear. Er zijn geen BiS crafted items en verdienen doe je er niets aan. Enige waar je evt wat mee kan verdienen is Alchemy of Jewelcrafting (maar genoeg over WoW, sorry maar het is mijn referentie MMO omdat ik het verreweg het meest gespeeld hebt van alle MMO's).
Ten allen tijden is de raid gear en upgrade tomestone gear het beste, maar crafted gear zit er maar een stukje onder. En het is het meeste gebruikt in het begin van een patch omdat de raid en tomestone gear gelocked zijn achter wekelijkse barrieres, dus kunt je niet in een week alle gear grinden en dan klaar zijn.
Hoe lang ben je ongeveer bezig (casual) om nu de storyline helemaal compleet te krijgen en en level cap te halen zodat je over 2 maanden de expansie in kan?
Durf ik zo geen antwoord op te geven, maar 2 maanden moet voldoende tijd zijn om max level te zijn. Max gear heb je niet direct nodig omdat met Stormblood je ook nieuw gear kunt krijgen die toch al snel beter is.
Ik was de eerste dag in m'n trial eigenlijk al weer teleurgesteld, want de server zat vol met een queue van 20 of zo. Op welke server zitten jullie en hebben jullie daar ook in prime time login problemen? Daar betaal ik niet voor, echt bizar. Als het F2P is ala, maar niet met EN een betaalde game, EN een subscription. In Wow nog nooit gehad en als het zo was kreeg je gratis server move aangeboden (wat ik heb gehoord, zelf nooit meegemaakt).
Server waar ik op is Zodiark, zelden heb ik last van een que bij het inloggen. Alleen op prime-time op de dag van een grote patch.
Ricmaniac schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:02:
Is er eigenlijk bekend of we een Vial of Fantasia krijgen met Stormblood? Wil weer terug naar Miquote namelijk XD
Geen idee, denk dat dit gewoon afwachten wordt.

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

TOP!

Dank voor de replies, heb samen met m'n zoon een sub en we zitten op Zodiark!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
P.S er is blijkbaar nu nog een gratis maand.. tenminste als je inlogd krijg je vanaf dat moment 4 dagen playtime. Dat wist ik niet dus had het nu weer geinstalleerd en zag ineens dat k gewoon op play kon drukken dus dacht dat ik nog sub had terwijl ik al vet lang ff niet meer speelde.. maar bleek dit dus te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Is er nou helemaal geen mogelijkheid of iets om de story quests met iemand anders te doen?

Ik snap dat je wel in een party kan gaan zitten maar objectives zijn sowieso niet gedeeld dat ik zie, en XP/gil/loot lijkt niet gedeeld.

Het lijkt wel single player game waar je random andere poppetjes rond ziet rennen.

Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:07:
Is er nou helemaal geen mogelijkheid of iets om de story quests met iemand anders te doen?

Ik snap dat je wel in een party kan gaan zitten maar objectives zijn sowieso niet gedeeld dat ik zie, en XP/gil/loot lijkt niet gedeeld.

Het lijkt wel single player game waar je random andere poppetjes rond ziet rennen.

Of mis ik iets?
Heel veel dingen van de storyline is inderdaad singleplayer driven. je volgt een verhaal en de npc's doen mee met jou enzo. vanaf een bepaald level moet je gewoon ook dungeons gaan doen enzo voor de storyline en dat is gewoon met een Party. Maar ook dit is wel iets anders dan in je typical MMO in principe. Zoals bij WoW ben je van begin tot eind in principe bezig met quests (tenzij je alleen maar dungeons doet vanuit de stad)

Hier heb je stukken dat je main story quest gewoon ff ophoud en moet je xp halen door bijvoorbeeld je Hunting log te doen en/of dungeons en fates etc. Volgens mij hadden ze dit wel iets aangepast dat het iets beter doorloopt met levelen maar dat heb ik nooit mee gekregen omdat ik daar al lange tijd voorbij ben. En aangezien je elke class op 1 character kan doen doe je dat in principe maar 1 keer.

Edit: Terwijl ik dit nu zeg zou ik best een 2e character willen levelen en het allemaal eens opnieuw doen haha. Misschien maar een altje op Zodiak aanmaken.

[ Voor 16% gewijzigd door Ricmaniac op 30-04-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren weer even goed gespeeld :) met 2 gasten uit de guild wat dungeons gedaan voor de artifact. ik was gebleven op ilvl 180 Relic. Vond het best vreemd dat je allemaal level 50 dungeons moest doen voor die quests maar goed we rushde er doorheen. Moet die questline nog wel afmaken though. Ben nu bij wanderers palace hard.

Toen daarna nog even Palace of the dead unlocked. Leuk concept zo in principe me monk een ruim leveltje gedaan door 1 keer die floor 1-10 te doen dus ben benieuwd hoe dat gaat om naar max te levelen.

Toen heb ik de 2e save slot gebruikt voor solo Marauder. Ging ik op floor 9 dood door fucking hornets. ik was vergeten dat ze die 1shot ability hadden :( viel er 2 tegelijk aan en wisselde targets. als ik gewoon op 1 door mepte was er niks aan de hand. FAILED!

Vanavond maar weer even opnieuw doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ricmaniac schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:55:
Gisteren weer even goed gespeeld :) met 2 gasten uit de guild wat dungeons gedaan voor de artifact. ik was gebleven op ilvl 180 Relic. Vond het best vreemd dat je allemaal level 50 dungeons moest doen voor die quests maar goed we rushde er doorheen. Moet die questline nog wel afmaken though. Ben nu bij wanderers palace hard.

Toen daarna nog even Palace of the dead unlocked. Leuk concept zo in principe me monk een ruim leveltje gedaan door 1 keer die floor 1-10 te doen dus ben benieuwd hoe dat gaat om naar max te levelen.

Toen heb ik de 2e save slot gebruikt voor solo Marauder. Ging ik op floor 9 dood door fucking hornets. ik was vergeten dat ze die 1shot ability hadden :( viel er 2 tegelijk aan en wisselde targets. als ik gewoon op 1 door mepte was er niks aan de hand. FAILED!

Vanavond maar weer even opnieuw doen :P
Wacht even ... ben je nou met je alt op Zodiark > level 50!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:18:
[...]

Wacht even ... ben je nou met je alt op Zodiark > level 50!?!
Nee hahaha dat is een level 15 GLA :P
Was wel op Zodiark de FC "ALIVE" ff gejoined door iemand te whisperen die Ryatzu in dit forum had gepost.
Wel vriendelijke en leuke FC.

============================================================

Gisteravond was met me main gewoon op Moogle.
Het verbaasde mij trouwens, elke keer dat ik gisteren op Moogle inlogde was er een kleine queue van 20-25 man. Dat maakt geen reet uit want dan ben je er meestal alsnog binnen 5 seconden in maar nu twijfel ik dus of Moogle ook daadwerkelijk een stukje drukker is dan Zodiark.

Maar weer merk ik zooo weinig van die fransen. ik hoor daar vaak mensen over klagen maar ik merk er zoo weinig van. Gisteren was er wat frans gelul in de /novice chat en toen zei ik: Am I in the wrong chat or what? I don't speak french. en toen ging iedereen letterlijk gewoon engels lullen :P Problem solved haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ricmaniac schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:36:
[...]

Nee hahaha dat is een level 15 GLA :P
Was wel op Zodiark de FC "ALIVE" ff gejoined door iemand te whisperen die Ryatzu in dit forum had gepost.
Wel vriendelijke en leuke FC.
Ja, beetje rustig, weinig actieve mensen op het moment maar diegene die er zijn, zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Ik zag je binnenkomen trouwens :P.

Van de meeste MMO's ben ik gewend dat de max level players "Attitude" als extra stat er bij krijgen en die weten dat bijzonder snel te levelen naar ongekende hoogte. Schijnt soms ook niet gecapped te zijn die stat :X .

Anyway, Ik ben zelf ook met een Gladiator begonnen, heb er nu Tha er bij gekozen voor de gein. Denk dat ik er een Warrior van ga maken. Mischien een Pala in de hoop dat tie na de patch een goeie boost krijgt (begreep dat de pala momenteel erg unimpressive is). Dark Knight lijkt me ook gaaf, maar ik moet wat meer van de andere classes proberen voordat ik echt kan kiezen.

Heb gisteren afgesloten na die banquet-quest en naar de andere stad gereisd te hebben. Volgens mij level 16 of 17 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:53:
[...]

Ja, beetje rustig, weinig actieve mensen op het moment maar diegene die er zijn, zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Ik zag je binnenkomen trouwens :P.

Van de meeste MMO's ben ik gewend dat de max level players "Attitude" als extra stat er bij krijgen en die weten dat bijzonder snel te levelen naar ongekende hoogte. Schijnt soms ook niet gecapped te zijn die stat :X .

Anyway, Ik ben zelf ook met een Gladiator begonnen, heb er nu Tha er bij gekozen voor de gein. Denk dat ik er een Warrior van ga maken. Mischien een Pala in de hoop dat tie na de patch een goeie boost krijgt (begreep dat de pala momenteel erg unimpressive is). Dark Knight lijkt me ook gaaf, maar ik moet wat meer van de andere classes proberen voordat ik echt kan kiezen.

Heb gisteren afgesloten na die banquet-quest en naar de andere stad gereisd te hebben. Volgens mij level 16 of 17 nu.
Ja dat is in principe sowieso met FFXIV... tenminste dat had ik ook, had denk ik bijna alle classes al op 10-15 voordat ik besloot wat ik wilde worden. Was eerst Paladin en toen ik 50 was en begonnen was met endgame (toen nog Ifrit en Garuda Hard) was ik gelijk me Warrior gaan levelen omdat mij dat net even wat toffer leek en we al een Paladin hadden in de FC die ook al 50 was. en sindsdien was ik Warrior blijven spelen en vond ik persoonlijk ook net even iets leuker dan Paladin. Toen kwam patch 2.4 :P Ninja gerolled en Ninja gebleven.

De community is in FFXIV echt een heel stuk beter dan wat ik ook bij andere MMO's mee maak. Ik vind het heeel moeilijk te zeggen waar het door komt maar ik heb zo vaak mee gemaakt dat ze veel vriendelijker en acceptabeler zijn ook tegenover nieuwe spelers.

Sowieso zal de activiteit vanaf nu tot 20 juni flink stijgen denk ik en vanaf 20 juni zal het de pan ineens weer uit rijzen vermoed/hoop ik haha

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 01-05-2017 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Over de groote hoeveelheid fransen op Moogle. Ik heb die "returning player" flag aangezet en zit in die novice chat, het is echt heel de avond alleen maar frans gepraat.

Maar ik kan @Ricmaniac gelijk geven. De community is zo fijn in ff14. Als je een vraag hebt is er altijd wel iemand die antwoord geeft of je verder met je probleem kan helpen. Ook is er nog die /ty /wave /bow cultuur mocht je iemand die dood is gegaan een revive geven + dat wordt ook nog gedaan voor randoms.

Ik merkte wel dat er ineens engels gechat werdt in SnR. Misschien de discord maar is checken vanavond. Zit eigenlijk te denken om naar phoenix te gaan, ik ken daar redelijk wat mensen en voel me beetje remi op Moogle.

M'n PLD is nu 53. Ik vind het nog steeds een leuke class. Echter ik heb een beetje gespeeld met de DRK en ze lijken wel op elkaar. Maar de DRK heeft die "coolness" factor en waar ik bij de warrior niet het gevoel heb van WRAAAHHHHH smacking things with an AXE, heb ik dat wel met de DRK en de 2Handed sword.

Maja, Pala is het hoogst atm, dus verstandigst om naar 60 te halen zodat ik iig 1 class op 60 heb voor SB. Daarna SUM denk ik, want die speelstijl bevalt me erg goed (plus dan heb ik evt ook een healer op 60). Mocht ik dan nog tijd hebben om DRK naar 60 te halen, dan zeker maar dat kan altijd later nog :)

Ik wacht eigenlijk 16mei af, dan gaan ze dieper in op de combat changes in ff14. Dan weten we ook waar de PLD gaat staan met nieuwe SB dingetjes. Dit vind ik trouwens ook echt een goed ding. Waar je met wow al 3 maanden voor de expansion zo'n beetje alles kan spelen en nieuwe dingen van expansion kan gebruiken, doen ze hier een maandje van te voren: ja, het word dus zo en zo en zo, zie 20 juni maar hoe het is. Dat houd de ervaring wel nieuw en leuk :)

Also @ric hf met meer gouden veertjes, gezien ik account heb aangezet vant weekend :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:50:
Over de groote hoeveelheid fransen op Moogle. Ik heb die "returning player" flag aangezet en zit in die novice chat, het is echt heel de avond alleen maar frans gepraat.

Maar ik kan @Ricmaniac gelijk geven. De community is zo fijn in ff14. Als je een vraag hebt is er altijd wel iemand die antwoord geeft of je verder met je probleem kan helpen. Ook is er nog die /ty /wave /bow cultuur mocht je iemand die dood is gegaan een revive geven + dat wordt ook nog gedaan voor randoms.

Ik merkte wel dat er ineens engels gechat werdt in SnR. Misschien de discord maar is checken vanavond. Zit eigenlijk te denken om naar phoenix te gaan, ik ken daar redelijk wat mensen en voel me beetje remi op Moogle.

M'n PLD is nu 53. Ik vind het nog steeds een leuke class. Echter ik heb een beetje gespeeld met de DRK en ze lijken wel op elkaar. Maar de DRK heeft die "coolness" factor en waar ik bij de warrior niet het gevoel heb van WRAAAHHHHH smacking things with an AXE, heb ik dat wel met de DRK en de 2Handed sword.

Maja, Pala is het hoogst atm, dus verstandigst om naar 60 te halen zodat ik iig 1 class op 60 heb voor SB. Daarna SUM denk ik, want die speelstijl bevalt me erg goed (plus dan heb ik evt ook een healer op 60). Mocht ik dan nog tijd hebben om DRK naar 60 te halen, dan zeker maar dat kan altijd later nog :)

Ik wacht eigenlijk 16mei af, dan gaan ze dieper in op de combat changes in ff14. Dan weten we ook waar de PLD gaat staan met nieuwe SB dingetjes. Dit vind ik trouwens ook echt een goed ding. Waar je met wow al 3 maanden voor de expansion zo'n beetje alles kan spelen en nieuwe dingen van expansion kan gebruiken, doen ze hier een maandje van te voren: ja, het word dus zo en zo en zo, zie 20 juni maar hoe het is. Dat houd de ervaring wel nieuw en leuk :)

Also @ric hf met meer gouden veertjes, gezien ik account heb aangezet vant weekend :)
Hahah ja top :) ik heb die Twintania mount al. Tof ding.

Toevallig dacht ik gisteren nog aan je (niet raar denken nu :P ) toen ik online was haha, weet niet waarom maar gebeurde gewoon. Wel toevallig dat ik nu dan hier lees dat je dit weekend weer begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk moet iemand de hele Topic Start aanpakken voor Stormblood en dan een deel 3 maken denk ik maar ik heb daar zooo geen creativiteit voor en tijd :( de topicstart loopt zo ver achter qua data

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net Nidhogg voor het eerst gedaan. Wat blijft het toch vet hoe ze zulke trials in deze game doen.
De muziek die er bij zit geeft zo'n lekkere vibe aan die gevechten. Geweldig!

Ben benieuwd hoe ver ik nog moet voor de story missies though. Zat eerst stuck omdat ik een dungeon niet kon doen vanwege het item level. toen maar wat PVP gear gehaald met die wolfmarks en toen kon ik verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Ricmaniac schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:48:
Net Nidhogg voor het eerst gedaan. Wat blijft het toch vet hoe ze zulke trials in deze game doen.
De muziek die er bij zit geeft zo'n lekkere vibe aan die gevechten. Geweldig!

Ben benieuwd hoe ver ik nog moet voor de story missies though. Zat eerst stuck omdat ik een dungeon niet kon doen vanwege het item level. toen maar wat PVP gear gehaald met die wolfmarks en toen kon ik verder :)
Na de Nidhogg quest heb je nog 21 story quests te gaan. Inclusief dungeons met item level eisen 210 en 230. Dus je zult waarschijnlijk dus ook wel tijd kwijt zijn met gear verzamelen voor je zover komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MokonaNL schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:56:
[...]

Na de Nidhogg quest heb je nog 21 story quests te gaan. Inclusief dungeons met item level eisen 210 en 230. Dus je zult waarschijnlijk dus ook wel tijd kwijt zijn met gear verzamelen voor je zover komt.
verassend genoeg gaat dat ilvl upgraden best makkelijk door alleen al die frontline daily te doen. als je dan wint heb je sws binnen 1 daily frontline een deel van die set al bij elkaar. en die items zijn 235 ilvl dus moet goedkomen denk ik zo :)

maar damn 21 quests zijn wel veel nog waarvan dungeons :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Ricmaniac schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:01:
[...]

verassend genoeg gaat dat ilvl upgraden best makkelijk door alleen al die frontline daily te doen. als je dan wint heb je sws binnen 1 daily frontline een deel van die set al bij elkaar. en die items zijn 235 ilvl dus moet goedkomen denk ik zo :)

maar damn 21 quests zijn wel veel nog waarvan dungeons :P
En dat is dan alleen nog maar de story content.

Als pvp je ding is, is de pvp set inderdaad een goed start punt. Maar vergeet niet om je lore en scripture tombstones in te leveren bij Hismena in Idyllshire.
Die zijn goed voor gear van ilvl 230 en 260 respectievelijk. Die verdien je tenslotte ook met de frontline roulette.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MokonaNL schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:24:
[...]

En dat is dan alleen nog maar de story content.

Als pvp je ding is, is de pvp set inderdaad een goed start punt. Maar vergeet niet om je lore en scripture tombstones in te leveren bij Hismena in Idyllshire.
Die zijn goed voor gear van ilvl 230 en 260 respectievelijk. Die verdien je tenslotte ook met de frontline roulette.
Ja klopt :) heb daar boots mee gekocht.

Zit wel echt weer helemaal in de game. Gisteren kon ik niet spelen helaas maar ben heb wel echt weer plezier om door te gaan tot stormblood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:21
Ricmaniac schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:30:
[...]

Ja klopt :) heb daar boots mee gekocht.

Zit wel echt weer helemaal in de game. Gisteren kon ik niet spelen helaas maar ben heb wel echt weer plezier om door te gaan tot stormblood :D
Mah ik heb de main quests afgerond, alle dungeons unlocked.
Zit nu echt van, meh wat zal ik nu nog eens oppakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:59:
[...]

Mah ik heb de main quests afgerond, alle dungeons unlocked.
Zit nu echt van, meh wat zal ik nu nog eens oppakken :)
Ik wil ook wat meer classes nog naar 60 brengen eigenlijk. Maar aan de andere kant moet ik dat misschien pas doen bij stormblood want dan krijgen we een earing van pre-order dacht ik waarbij je 30% bonus xp krijgt die werkt tot level 50 =p

Ook vind ik het zelf persoonlijk gewoon leuk om de AF2 gear en relics van al die classes te halen die voor level 50 beschikbaar was en is opzich relatief makkelijk te halen nu met die antique gear drops.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vanavond Distant Worlds! :D Heb er zin in!

Wel in game wat meer bereikt gelukkig;

1.) Weaver 60
2.) Carpenter 60
3.) WHM 30
4.) WAR 55
5.) MSQ -> Net Dravanian Forelands in gegaan (en kan vliegen in de zone ervoor)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nou denk dat ik goed bezig ben :P.

Vandaag level 30 bereikt op m'n Marauder, ben nu Warrior. Ik kreeg de noodzaak toegeworpen om dyes te unlocken, want ik kreeg ergens een mooie upgrade en die was ROZE. Bruine gloves en groene boots. Ik zag er echt super belachelijk uit.

Verder heb ik een Retainer, ook handig. En ik ben begonnen met Mining, blacksmithing en Armorsmithing. Die zijn allemaal nog onder level 10 maar het begin is er.

Morgen denk ik es wat tijd besteden aan m'n mount. Maakt het net effe wat makkelijker denk ik.

Al met al vermaak ik me prima eigenlijk! Heel wat dungeons getanked en gaat eigenlijk best goed, behalve sommige dps'ers die echt niet kunnen wachten en al beginnen te hakken of casten als ik er op af loop. Dan is het op mijn level echt moeilijk om agro terug te winnen. Als er dan meerdere mobs zijn en andere dps pakt een ander dan wordt het lastig. Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit, het doet allemaal niet heel veel damage en zelfs de clothies lijken er weinig last van te hebben op dit moment.

Ik vind de dungeons ook wel leuk, afwisselend, net als de gebieden. Erg veel aandacht besteed aan ontwerp enzo. Erg mooi en vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:06:
Nou denk dat ik goed bezig ben :P.

Vandaag level 30 bereikt op m'n Marauder, ben nu Warrior. Ik kreeg de noodzaak toegeworpen om dyes te unlocken, want ik kreeg ergens een mooie upgrade en die was ROZE. Bruine gloves en groene boots. Ik zag er echt super belachelijk uit.

Verder heb ik een Retainer, ook handig. En ik ben begonnen met Mining, blacksmithing en Armorsmithing. Die zijn allemaal nog onder level 10 maar het begin is er.

Morgen denk ik es wat tijd besteden aan m'n mount. Maakt het net effe wat makkelijker denk ik.

Al met al vermaak ik me prima eigenlijk! Heel wat dungeons getanked en gaat eigenlijk best goed, behalve sommige dps'ers die echt niet kunnen wachten en al beginnen te hakken of casten als ik er op af loop. Dan is het op mijn level echt moeilijk om agro terug te winnen. Als er dan meerdere mobs zijn en andere dps pakt een ander dan wordt het lastig. Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit, het doet allemaal niet heel veel damage en zelfs de clothies lijken er weinig last van te hebben op dit moment.

Ik vind de dungeons ook wel leuk, afwisselend, net als de gebieden. Erg veel aandacht besteed aan ontwerp enzo. Erg mooi en vermakelijk.
Tof om te lezen dat je het leuk hebt :D

Warrior is ook best pittig pre-40 vanwege de weinig threat skills dat je hebt. Opzich is het ook wel handig om gladiator/paladin een beetje te levelen want er zijn dan wat mooie threat skills die je bij wariror kan gebruiken door die cross abilities zoals provoke en flash.

Ja mount zou ik zeker wel doen. heb je heel veel profeit van.
Dungeons zijn leuk gedaan ja. en vaak kom je wel bij mensen die begrip hebben dat je een nieuwe speler ben. Soms helaas niet maarja niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nou de mount is er ook, blijkt allemaal niet zo lastig te zijn.

Wat ik echt een verademing vind is dat er weinig grind in zit. Kill 30 hier, kill 50 daar, verzamel 60 zus, verzamel 30 zo. Vooral gathering is een verademing ten opzichte van de meeste andere MMO's. Dat ze ook gewoon quests hebben er voor vind ik erg tof gedaan. Ik begrijp dat het op sommige punten nog steeds vervelend kan zijn maar ik die mensen die klagen hebben denk ik geen professions in Wow geleveled (of zijn vergeten hoe dat was).

Vandaag de level 30 dungeon een paar keer gedaan (dat spookhuis). Geweldig gemaakt, heel vermakelijk.

Tof spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij ook aardig wat progressie weer vandaag.
Heb ook de heavensward beast tribes even unlocked. dat heb ik blijkbaar nooit gedaan en dat helpt wel een flink stuk nu om me crafters te gaan levelen. niet dat ik door die paar dailies alles naar 60 kan doen maar het helpt wel zeker. Ook genoeg tomes gefarmed om al me gear van 180 te vervangen. Meeste is vervangen met PVP gear omdat dat makkelijk te farmen is vind ik.

Zit alleen al een klein beetje in een dubio wat te doen met stormblood :P Opzich lijkt het me wel tof om weer gewoon te tanken terug naar Warrior. Aan de andere kant wacht ik al sinds 1.0 op redmage in FFXIV dus sowieso ga ik dat als eerst proberen kijken of het wat is. En aan de 3e kant blijf ik ninja gewoon tof vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Ricmaniac schreef op maandag 8 mei 2017 @ 02:34:
Zit alleen al een klein beetje in een dubio wat te doen met stormblood :P Opzich lijkt het me wel tof om weer gewoon te tanken terug naar Warrior. Aan de andere kant wacht ik al sinds 1.0 op redmage in FFXIV dus sowieso ga ik dat als eerst proberen kijken of het wat is. En aan de 3e kant blijf ik ninja gewoon tof vinden.
Ik zou persoonlijk proberen te zorgen dat zowel je Warrior, Ninja en Casters enigzins fatsoenlijk geared zijn. Dan heb je met Stormblood de keus waar je mee verder wilt gaan. Red Mage gaat de caster gear gebruiken (Samurai: Monk gear). Hoewel dit een beetje afhankelijk kan zijn van de tijd die je er kan/wilt stoppen denk ik wel dat het gewoon moet kunnen om drie classes enigzins fatsoenlijk geared te hebben zodat je direct verder kunt met levelen in Stormblood zonder in de eerste nieuwe dungeon direct hopeloos undergeared te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnicK_v_r schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:00:
[...]

Ik zou persoonlijk proberen te zorgen dat zowel je Warrior, Ninja en Casters enigzins fatsoenlijk geared zijn. Dan heb je met Stormblood de keus waar je mee verder wilt gaan. Red Mage gaat de caster gear gebruiken (Samurai: Monk gear). Hoewel dit een beetje afhankelijk kan zijn van de tijd die je er kan/wilt stoppen denk ik wel dat het gewoon moet kunnen om drie classes enigzins fatsoenlijk geared te hebben zodat je direct verder kunt met levelen in Stormblood zonder in de eerste nieuwe dungeon direct hopeloos undergeared te zijn.
Mja denk opzich dat dat wel mee gaat vallen met undergeared zijn. maar opzich geen slecht idee. momenteel zijn al me casters nog pre-25 lol :P

maar 3 classes moet nog wel prima lukken voor die tijd inderdaad. welke gear zou ik dan voor redmage het beste kunnen kopen ? gewoon de BLM gear? of is dat nog niet bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Ricmaniac schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:40:
[...]
Tof om te lezen dat je het leuk hebt :D

Warrior is ook best pittig pre-40 vanwege de weinig threat skills dat je hebt. Opzich is het ook wel handig om gladiator/paladin een beetje te levelen want er zijn dan wat mooie threat skills die je bij wariror kan gebruiken door die cross abilities zoals provoke en flash.

Ja mount zou ik zeker wel doen. heb je heel veel profeit van.
Dungeons zijn leuk gedaan ja. en vaak kom je wel bij mensen die begrip hebben dat je een nieuwe speler ben. Soms helaas niet maarja niks aan te doen.
Pre-40 geldt vooral voor Paladin. Die krijgen hun tank stance Shield Oath inderdaad pas op 40. Warrior heeft de tank stance Defiance al op 30. Pull mobs met Tomahawk van een afstand en bouw agro op de groep met Flash en/of Overpower. Maar tanken is inderdaad niet heel makkelijk in het begin. Gewoon blijven spelen, gaat vanzelf beter.

Zelf Monk naar 60 gewerkt, Moogle beast tribes naar de hoogste rank getrokken en de tweede crafter class alchemist naar 60. Ook eindelijk een inhaalslag gemaakt met de fisher.

Edit: Red mage is BLM/SMN gear inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MokonaNL schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:14:
[...]

Pre-40 geldt vooral voor Paladin. Die krijgen hun tank stance Shield Oath inderdaad pas op 40. Warrior heeft de tank stance Defiance al op 30. Pull mobs met Tomahawk van een afstand en bouw agro op de groep met Flash en/of Overpower. Maar tanken is inderdaad niet heel makkelijk in het begin. Gewoon blijven spelen, gaat vanzelf beter.

Zelf Monk naar 60 gewerkt, Moogle beast tribes naar de hoogste rank getrokken en de tweede crafter class alchemist naar 60. Ook eindelijk een inhaalslag gemaakt met de fisher.
weet jij toevallig of die Moogle beast tribe de enige is voor crafting of is die andere van heavensward ook voor crafting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
Ricmaniac schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:16:
[...]

weet jij toevallig of die Moogle beast tribe de enige is voor crafting of is die andere van heavensward ook voor crafting?
In heavensward is Moogle de enige. Voor crafter heb je in ARR ook nog de Ixal. Die zijn goed voor crafting tot 50.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:13
Sinds de free login campaign ook maar weer begonnen met FFXIV, met als doel mijn lvl53 PLD klaar te hebben voor de release van Stormblood.

Inmiddels lvl60 en de Heavensward main quest afgerond (wat overigens geweldig was, helemaal voor een MMO).

Nu druk bezig met het verzamelen van betere gear, mijn iLVL150 is niet heel geweldig. De hunts in Heavensward geven iLVL200 items als rewards, wat wel wat helpt :). Daarna maar dungeons spammen denk ik en de MQS vanuit patches afronden.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Cidolfas schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:42:
Nu druk bezig met het verzamelen van betere gear, mijn iLVL150 is niet heel geweldig. De hunts in Heavensward geven iLVL200 items als rewards, wat wel wat helpt :). Daarna maar dungeons spammen denk ik en de MQS vanuit patches afronden.
Misschien niet de goedkoopste optie, maar HQ crafted gear kan je ook een heel aardig eind op weg helpen.
met items levels van 250 of 255.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
SnicK_v_r schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:41:
[...]

Misschien niet de goedkoopste optie, maar HQ crafted gear kan je ook een heel aardig eind op weg helpen.
met items levels van 250 of 255.
Klopt! Maar inderdaad een beetje prijzig nog :(

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Cidolfas schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:41:
[...]
Klopt! Maar inderdaad een beetje prijzig nog :(
Ik weet niet op welke server je zit, maar mocht je op Zodiark zitten dan kan ik nog wel een het een en ander voor je maken, als je de benodigde materialen aan kunt leveren.
Wel moet in ieder geval een gedeelte van de materialen HQ zijn. Als ik ook een aantal van de benodigde materialen moet craften dan kan het aantal benodigde HQ materialen ook nog omlaag, aangezien ik de sub-materialen meestal wel als HQ kan maken.

Alleen voor 3 en 4 star crafts kan ik geen HQ garanderen van alleen maar NQ materialen, meestal lukt dat wel, maar met gear will je dat risico niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
SnicK_v_r schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:06:
[...]

Ik weet niet op welke server je zit, maar mocht je op Zodiark zitten dan kan ik nog wel een het een en ander voor je maken, als je de benodigde materialen aan kunt leveren.
Wel moet in ieder geval een gedeelte van de materialen HQ zijn. Als ik ook een aantal van de benodigde materialen moet craften dan kan het aantal benodigde HQ materialen ook nog omlaag, aangezien ik de sub-materialen meestal wel als HQ kan maken.

Alleen voor 3 en 4 star crafts kan ik geen HQ garanderen van alleen maar NQ materialen, meestal lukt dat wel, maar met gear will je dat risico niet lopen.
Bedankt voor het aanbod, echter zit ik op de Odin server.... ik zal eens rondvragen naar crafters in de FC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Culinarian 55 :) bijna me eerste crafting 60 haha :P heeft lang genoeg geduurd zo.

Tevens net me laatse deel pvp gear gehaald :) volledig ilvl 235 in ieder geval.

[ Voor 33% gewijzigd door Ricmaniac op 09-05-2017 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Ricmaniac schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:18:
Culinarian 55 :) bijna me eerste crafting 60 haha :P heeft lang genoeg geduurd zo.
CUL was ook mijn eerste crafter op level 60 en tevens nog steeds mijn meest gebruikte crafter. Met gear kun je inderdaad snel aardig wat gil verdienen, maar met food kun je over een iets langere tijd ook nog aardig wat gil verdienen.

Ben nu naast het halen van mij laatste twee anima relics ook wat achterstallige zaken aan het uitvoeren. Zoals met name het uitvoeren van alle class quests van mijn crafters. Aangezien deze niet nodig zijn voor end-game crafting heb ik tot nu nooit de moeite genomen om deze te doen, maar nu Stormblood eraan komt ben ik er toch maar aan begonnen aangezien niet te voorspellen is of in Stormblood de crafter class quests wel nodig gaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Die recommended gear lijst slaat volgens mij helemaal nergens op hoor.

Steeds vaker zie ik items die hij wil dat ik aan doe, terwijl dat volgens mij helemaal niet beter is. Nu maar liefst 3 items, ben benieuwd wat jullie er van vinden want mischien snap ik er geen reet van, dat zou zo maar kunnen :P

Ik ben een warrior level 35. Die +30% EXP van de brand-new ring geld dus niet meer (da's tot level 30).

CurrentRecommended
Steel CelataInfantry Bandana
Aetherial Steel Scale GreavesInfantry Thighboots
Sphene RingBrand-new Ring

En let wel, de sommige van mijn current items hebben Materia II met +2 strength, vitality of +3 parry.

Snappen die devs nou zelf niet hoe hun eigen game werkt, of ben ik werkelijk een ei?

Wat dan wel weer grappig is, is omdat ik blind vertrouwde op die recommended gear onzin, werd ik gisteren keihard uitgelachen in een dungeon, omdat ik met een tovenaars puntmuts rond liep. Ik heb head gear voor mezelf uitstaan dus ik had het niet door. Die puntmuts werd me gisteren dus ook aangeraden door de recommended gear list, echt WTF!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
Recommended gear kijkt in eerste instantie naar de hoogte van de hoofd stats van je class. Voor tank kijkt het dus eerst naar vitality dan naar strength. Je zult zien dat in alle gevallen die stats in de recommended beter zijn dan wat je aanhebt. Over de drop in defence zul je op lage levels nog niet veel merken. Voor ring: die exp bonus heb je niet maar de +3 voor alle stats doet ook wel wat. Parry is voor een tank niet zo handig als het lijkt. Dat wil overigens niet zeggen dat recommended het altijd de beste keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Dank je.

Dus als ik het goed begrijp, die 2 vitality en 1 strength wordt hoger gerekend dan 12 defense?

Ik heb persoonlijk nog niet in detail bekeken wat defense precies doet (neem aan een armor rating die fysieke en magic damage reduced, maar hoeveel per punt nog geen idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Zeker wel cool, maar ziet er naar mijn idee niet echt uit als een Ninja. Lijkt wel plate armor, soort dual wielding Warrior of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
InflatableMouse schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:09:
Dank je.

Dus als ik het goed begrijp, die 2 vitality en 1 strength wordt hoger gerekend dan 12 defense?

Ik heb persoonlijk nog niet in detail bekeken wat defense precies doet (neem aan een armor rating die fysieke en magic damage reduced, maar hoeveel per punt nog geen idee).
De vitality alleen is eigenlijk al genoeg. Zo kwam het systeem ook bij punthoed. Die zal meer vitality hebben gehad dan wat je had. Pas als vitality gelijk is kijkt het naar zaken als strength, of item level. Systeem kan handig zijn, maar is geen vervanging van je eigen oordeel.

Maar goed, de content tot level 50 is prima te doen met recommended gear zolang deze rond je level zit. Na level 50 krijg je wat meer de toespitsing op job specifieke gear en zal het recommended systeem ook wel minder van dit soort twijfelachtige beslissingen gaan nemen.

@Ricmaniac : Vette gear, maar geeft inderdaad niet echt het 'ninja' gevoel. Zou wat aan te doen zijn met glamours maar dat is uiteraard aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MokonaNL schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:02:
[...]

@Ricmaniac : Vette gear, maar geeft inderdaad niet echt het 'ninja' gevoel. Zou wat aan te doen zijn met glamours maar dat is uiteraard aan jou.
Nee denk dat ik hem daarom wel vet vind. wat brutere gear. Maar het is gewoon een ninja qua vechtstijl :P dat maakt hem een ninja niet het pakje joh.

Zolang ik een snikkel heb maakt het mij ook een man ook al zou ik me kleden als vrouw 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog 9 quests te gaan voordat ik de hele main story complete heb. Wel echt super tof verhaal hoor.

edit: Main story uitgespeeld. Tof verhaal en tof einde man! Kijk nu uit om verder te gaan met 4.0 straks :D

[ Voor 36% gewijzigd door Ricmaniac op 09-05-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Persoonlijk ben ik niet zo van de verhalen en storylines. In het begin las ik nog wel en keek ik de cutscenes, maar na 20 levels begon me dat behoorlijk te vervelen. Ik vind het leuk als het vluchtig te lezen is, maar dit is een compleet boek. De hoeveel text in dit spel is meer dan ik in m'n hele leven heb gelezen xD. Als ze de moeite hadden genomen om het in te spreken had ik het waarschijnlijk wel volgehouden, maar nu is het zo veel lezen en doorklikken dat het me stierlijk verveelt. Op een gegeven moment had ik wel iets wat ingesproken was, en na een paar zinnen ging het over op text ballonnetjes, beetje jammer was dat.

Iets anders, de dungeons en de spelers, komen die van alle werelden bij elkaar? Waarom zegt nooit iemand wat? Of denkt iedereen dat het de rest van de groep NPC's zijn? Aan het einde zeggen de meeste wel iets in de zin van "tx", "bb" of "gg". Waar staat dat "gg" eigenlijk voor? Dacht altijd gotta go maar blijkbaar is het iets van well done, good job, maar dat zou dan "wd" of "gj" zijn. In de fc zei iemand een keer gg en ik zeg bye maar hij ging helemaal niet weg, dus blijkbaar is gotta is em niet :P haha!

En nog iets anders. Is het mogelijk om een default 'type to" voor chat tabs te maken? Vind het erg hinderlijk zoals het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:10:
Persoonlijk ben ik niet zo van de verhalen en storylines. In het begin las ik nog wel en keek ik de cutscenes, maar na 20 levels begon me dat behoorlijk te vervelen. Ik vind het leuk als het vluchtig te lezen is, maar dit is een compleet boek. De hoeveel text in dit spel is meer dan ik in m'n hele leven heb gelezen xD. Als ze de moeite hadden genomen om het in te spreken had ik het waarschijnlijk wel volgehouden, maar nu is het zo veel lezen en doorklikken dat het me stierlijk verveelt. Op een gegeven moment had ik wel iets wat ingesproken was, en na een paar zinnen ging het over op text ballonnetjes, beetje jammer was dat.

Iets anders, de dungeons en de spelers, komen die van alle werelden bij elkaar? Waarom zegt nooit iemand wat? Of denkt iedereen dat het de rest van de groep NPC's zijn? Aan het einde zeggen de meeste wel iets in de zin van "tx", "bb" of "gg". Waar staat dat "gg" eigenlijk voor? Dacht altijd gotta go maar blijkbaar is het iets van well done, good job, maar dat zou dan "wd" of "gj" zijn. In de fc zei iemand een keer gg en ik zeg bye maar hij ging helemaal niet weg, dus blijkbaar is gotta is em niet :P haha!

En nog iets anders. Is het mogelijk om een default 'type to" voor chat tabs te maken? Vind het erg hinderlijk zoals het werkt.
Zeg jij wel wat in het begin dan ? :P het ding is denk ik persoonlijk dat de meeste spelers al de dungeons al gedaan hebben en er gewoon doorheen willen rushen voor de reward of progression.

Persoonlijk als ik een gesprek aan ga door gewoon te beginnen te praten dan volgt er vaak genoeg gewoon een gesprek. Initieer het gewoon. of als je bijvoorbeeld iets voor de eerste keer doet zeg dat gewoon en vraag dan bijvoorbeeld of een boss tactics heeft. meestal legt iemand dan wel dingen uit (doe ik in elk geval wel als iemand het zegt) :)

GG betekent Good Game. Maar wordt vaak gebruik aan het einde van een match in shooters en moba games enzo (shooters komt het vandaan) en wordt tegenwoordig gewoon globaler gebruikt als iets wat een groepje doet goed is gegaan dan zeggen ze gewoon gg (Good Game)

Default typen per tabje weet ik niet zeker maar misschien weet je het volgende ook nog niet: Als je bijvoorbeeld /p typt en dan gelijk enter doet wordt /p (party chat) de default of /fc enter maakt free company chat de default. en blijft hier dan ook op staan als je iets gezegt hebt.
Ook kan je volgens mij als je de typ balk opent ALT+P drukken om naar party chat te switchen en ALT+F voor FC chat. Alleen weet niet heel zeker meer of dat die combinaties waren :P

Hoop dat dit is wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ricmaniac schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:51:
[...]

Zeg jij wel wat in het begin dan ? :P het ding is denk ik persoonlijk dat de meeste spelers al de dungeons al gedaan hebben en er gewoon doorheen willen rushen voor de reward of progression.

Persoonlijk als ik een gesprek aan ga door gewoon te beginnen te praten dan volgt er vaak genoeg gewoon een gesprek. Initieer het gewoon. of als je bijvoorbeeld iets voor de eerste keer doet zeg dat gewoon en vraag dan bijvoorbeeld of een boss tactics heeft. meestal legt iemand dan wel dingen uit (doe ik in elk geval wel als iemand het zegt) :)
Yup. Ik zeg altijd hallo, en dag en ouwehoer vaak wat tussendoor, maar zie weinig reacties. Soms gaat iets mis, iemand pulled agro en rent dan weg :S. Dat heb ik nooit begrepen maar goed, ik leg dan uit, val iets anders aan zodat ik agro terug kan winnen, maar ren niet van mij weg anders moet ik er achter aan en wordt het helemaal een zooitje. Snappen ze blijkbaar niet, ik krijg daar nooit reactie op en luisteren doen ze vaak al evenmin.

De dungeons worden nu wel wat lastiger qua tactics, moet nu wel degelijk op bepaalde dingen letten dus in een nieuwe dungeon vraag ik altijd vooraf of ik ergens op moet letten en daar krijg ik altijd goed reactie op, da's wel tof.

Ik zou het daarentegen wat leuker vinden als er minder gerushed werd en wat grappen worden gemaakt of zo, snap je. Mischien word ik te oud of zo :P. Ik speel MMO's voornamelijk voor het sociale aspect en ik zoek dat in principe ook op in de guild/fc en de mensen waar ik voor kies om mee samen te spelen. Met zo'n dungeon finder kan dat niet maar ja, het is wat het is :).
[...]

GG betekent Good Game. Maar wordt vaak gebruik aan het einde van een match in shooters en moba games enzo (shooters komt het vandaan) en wordt tegenwoordig gewoon globaler gebruikt als iets wat een groepje doet goed is gegaan dan zeggen ze gewoon gg (Good Game)
Good Game. die had ik nog niet bedacht :P. Weten we dat ook weer :D.
[...]

Default typen per tabje weet ik niet zeker maar misschien weet je het volgende ook nog niet: Als je bijvoorbeeld /p typt en dan gelijk enter doet wordt /p (party chat) de default of /fc enter maakt free company chat de default. en blijft hier dan ook op staan als je iets gezegt hebt.
Ook kan je volgens mij als je de typ balk opent ALT+P drukken om naar party chat te switchen en ALT+F voor FC chat. Alleen weet niet heel zeker meer of dat die combinaties waren :P

Hoop dat dit is wat je bedoeld?
Ja, inderdaad. De slash commands wist ik inderdaaad (tx), is standaard in bijna elke MMO.

Ik heb het nu maar gehotkeyed, die ALT-P, ALT-F, ALT-S etc waren temporary switch to, heb ik permanently switch to van gemaakt. Ik wou dat ik meer tabjes kon maken :'(.

Dat vond ik dan wel weer chill met WoW, de addons. Precies alles zoals je het graag zelf wilt.

PS. 41 ondertussen. Gaat best snel zo :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
InflatableMouse schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:36:
[...]

Yup. Ik zeg altijd hallo, en dag en ouwehoer vaak wat tussendoor, maar zie weinig reacties. Soms gaat iets mis, iemand pulled agro en rent dan weg :S. Dat heb ik nooit begrepen maar goed, ik leg dan uit, val iets anders aan zodat ik agro terug kan winnen, maar ren niet van mij weg anders moet ik er achter aan en wordt het helemaal een zooitje. Snappen ze blijkbaar niet, ik krijg daar nooit reactie op en luisteren doen ze vaak al evenmin.
De een pakt advies goed op, de ander niet. Dat herken ik zeker terug.
En ja, de eerste ingeving als je aggro krijgt is rennen. De juiste handeling is naar de tank toe zodat die aggro kan terugpakken.
De dungeons worden nu wel wat lastiger qua tactics, moet nu wel degelijk op bepaalde dingen letten dus in een nieuwe dungeon vraag ik altijd vooraf of ik ergens op moet letten en daar krijg ik altijd goed reactie op, da's wel tof.
Daar zullen ze wel op reageren ja, hoe vlotter de run, hoe beter het is.
Ik zou het daarentegen wat leuker vinden als er minder gerushed werd en wat grappen worden gemaakt of zo, snap je. Mischien word ik te oud of zo :P. Ik speel MMO's voornamelijk voor het sociale aspect en ik zoek dat in principe ook op in de guild/fc en de mensen waar ik voor kies om mee samen te spelen. Met zo'n dungeon finder kan dat niet maar ja, het is wat het is :).
Nouja, het kan wel. Duty Finder vereist niet dat je solo de queue in gaat. Je hebt de optie een party op te stellen en als party leader de queue in te gaan. Dan komt de party mee. Heb je niet genoeg man, dan wordt het aangevuld. Doe regelmatig m'n roulettes met FC leden.
Ja, inderdaad. De slash commands wist ik inderdaaad (tx), is standaard in bijna elke MMO.

Ik heb het nu maar gehotkeyed, die ALT-P, ALT-F, ALT-S etc waren temporary switch to, heb ik permanently switch to van gemaakt. Ik wou dat ik meer tabjes kon maken :'(.

Dat vond ik dan wel weer chill met WoW, de addons. Precies alles zoals je het graag zelf wilt.

De roep om extra tabs snap ik ja. De battle tab zit er al een beetje vast ingebakken. Hoewel je die in theorie kunt inzetten waarvoor je wil is de naam van de eerste twee tabs volgens mij niet aan te passen. Dat laat dus 2 tabs die je vrij kunt gebruiken. Met FC chat, party chat, linkshell en eventueel novice network kom je eigenlijk wel tabs tekort als je dat een beetje apart wilt houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Maar ren niet van mij weg anders moet ik er achter aan en wordt het helemaal een zooitje. Snappen ze blijkbaar niet, ik krijg daar nooit reactie op en luisteren doen ze vaak al evenmin.

Ik zou het daarentegen wat leuker vinden als er minder gerushed werd en wat grappen worden gemaakt of zo, snap je.

Lekker bezig ja met level 41 al :)

Ik snap wat je bedoeld hoor met die dungeons wat rustiger aan doen enzo. gelukkig heb ik ze wel zo ervaren toen iedereen nog nieuw was.

Wat je ook zou kunnen doen als Tank is dat jij in een dungeon SHIFT+M typt dan opent het markeer schermpje. dan kan je targets marken met 1-2-3 etc en is het de DPS hun taak om die in juiste volgorde te killen. zo zou jij ook je threat in principe op de main target kunnen focussen omdat alleen die voornamelijk word aangevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Wow daar was ik naar op zoek, wilde het net gaan googlen :P. Ik zat al tussen de keybinds te kijken om hotkeys te maken maar blijkbaar is dat niet mogelijk, of ze hebben het verstopt waar ik het niet kan vinden.

Tx!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben nu bezig met me relic upgrade. gewoon for the sake of it wil ik toch 1 relic in heavensward nog redelijk ver geupgrade hebben :P ongeacht of je er zooi mee kan skippen volgende expansion.

Maar tering wat is het kut om als dps al die specific dungeons te doen zeg. Net gewoon een queue van 43 minuten. dat is nog een reden waarom ik eigenlijk weer terug zou willen naar warrior :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
InflatableMouse schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:05:
[...]

Wow daar was ik naar op zoek, wilde het net gaan googlen :P. Ik zat al tussen de keybinds te kijken om hotkeys te maken maar blijkbaar is dat niet mogelijk, of ze hebben het verstopt waar ik het niet kan vinden.

Tx!! >:)
Je kunt de markers overigens ook gewoon naar je hotbar slepen. Werkt over het algemeen makkelijker dan elke keer dat menu moeten openen.
Ricmaniac schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:36:
Ben nu bezig met me relic upgrade. gewoon for the sake of it wil ik toch 1 relic in heavensward nog redelijk ver geupgrade hebben :P ongeacht of je er zooi mee kan skippen volgende expansion.

Maar tering wat is het kut om als dps al die specific dungeons te doen zeg. Net gewoon een queue van 43 minuten. dat is nog een reden waarom ik eigenlijk weer terug zou willen naar warrior :P
Tip voor de dungeons:
- Zoek een party, in FC of party finder en queue samen. Scheelt je de queue tijd.
- Doe de level 50 dungeons unsynced. Door ze als level 60 te doen ben je er een stuk sneller doorheen. Je hebt nog genoeg grind voor de boeg. Je wordt ook gestuurd naar de eerste 4 heavensward dungeons. Deze mogen NIET unsynced dus let daar wel op.

Daarnaast misschien een idee om de wekelijkse quest in Mor Dhona te doen die je naar de Crystal Tower raids stuurt. De aether oils die je daarvoor krijgt heb je later ook nodig. Zijn ook te koop voor 700 lore maar die lore heb je ook nog genoeg nodig dus alles wat je daarin kan besparen is meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Zeker niet slecht, ik vind dat de game eigenlijk heel erg goed presteert. Hier zijn de mijne:

Mijn desktop PC met GTX 1060 (let wel 1200 geen 1080, bijna 20% meer pixels):

FINAL FANTASY XIV: Stormblood Benchmark
Tested on: 5/4/2017 11:31:08 PM
Score: 11250
Average Frame Rate: 75.819
Performance: Extremely High
-Easily capable of running the game on the highest settings.

Screen Size: 1920x1200
Screen Mode: Full Screen
DirectX Version: 11
Graphics Presets: Maximum

En m'n splinternieuwe ROG laptop:

: FINAL FANTASY XIV: Stormblood Benchmark
Tested on: 5/5/2017 9:32:52 AM
Score: 13598
Average Frame Rate: 95.778
Performance: Extremely High
-Easily capable of running the game on the highest settings.

Screen Size: 1920x1080
Screen Mode: Full Screen
DirectX Version: 11
Graphics Presets: Maximum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cidolfas
Yeah! Gisteren de Ravana mount gewonnen. Lekkere theme tijdens het vliegen nu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 09:48
even een paar vraagjes. Is dit spel nog een beetje actief op de EU servers ? En is het slim om nu nog te beginnen, of is het moeilijk om nu nog in de game te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daradius schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:57:
even een paar vraagjes. Is dit spel nog een beetje actief op de EU servers ? En is het slim om nu nog te beginnen, of is het moeilijk om nu nog in de game te komen.
Ja zeker actief en word aankomende maand alleen maar actiever aangezien de nieuwe uitbreiding uit komt 20 juni (16 juni voor early access)

En het is zeker niet te laat om nu nog te beginnen. Er zijn voordelen voor hoge levels om jonge te helpen etc en ze zijn redelijk goed met het aanpassen van de low level dingen om bij te raken.

Enige wat je niet optimaal zou ervaren zijn de raids van de vorige expansions natuurlijk want die zijn zometeen "niets" meer waard om te doen maar daar komen dan genoeg nieuwe voor in de plaats mocht je het leuk vinden en doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Ricmaniac schreef op maandag 15 mei 2017 @ 00:05:
[...]

Ja zeker actief en word aankomende maand alleen maar actiever aangezien de nieuwe uitbreiding uit komt 20 juni (16 juni voor early access)

En het is zeker niet te laat om nu nog te beginnen. Er zijn voordelen voor hoge levels om jonge te helpen etc en ze zijn redelijk goed met het aanpassen van de low level dingen om bij te raken.

Enige wat je niet optimaal zou ervaren zijn de raids van de vorige expansions natuurlijk want die zijn zometeen "niets" meer waard om te doen maar daar komen dan genoeg nieuwe voor in de plaats mocht je het leuk vinden en doorspelen.
Helemaal mee eens, ben zelf net voor de vorige uitbreiding (Heavensward) begonnen en ben uiteindelijk redelijk makkelijk bij geraakt. Ben daarna ook nog uitgebreid bezig geweest met de huidige raids.
EU servers zijn ook nog behoorlijk actief er zijn er wel iets minder servers voor de EU dan voor de andere werelddelen, maar het aantal actieve spelers is wel redelijk gelijk verdeeld en zelfs de kleinste servers voelen eigenlijk niet leeg aan. Ik zit zelf op Zodiark en dat zou de kleinste of op een na kleinste server van de EU moeten zijn. Overigens zijn alle duties standaard cross-server en is zelfs de party finder cross server, dus de enige echte limitatie is tegenwoordig niet meer de server zelf, maar het data-center waarin de server zich bevindt.

Zie hier voor een schatting van het aantal spelers per server, werelddeel of whatever meer...
https://ffxivcensus.com/

Dan hier nog een klein beetje zelf promotie, mocht je daadwerkelijk komen spelen kan ik je de server Zodiark wel aanraden. We hebben hier een leuke, behulpzame, max rank, Free Company (Living Dreams <ALIVE>) met zelfs een aantal tweakers er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ben zelf ook net begonnen (paar weken geleden) en het is zeker de moeite waard. Het is nu nog vrij rustig maar ik merk al wel dat ik steeds meer oude players terug zie komen die weer dungeons gaan doen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Culinarian op het randje van 57, deze week maar even wat levequests erbij doen naast die Moogle quests en dan zal het geen probleem moeten zijn om hem 60 te krijgen. Daarna ga ik nog ff focussen op miner denk ik zodat ik ook een gathering class op 60 heb. Maar opzich is dat wel vrij makkelijk geworden door die collectable ores om de zoveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Culinarian heeft het voordeel dat ze niet zo afhankelijk zijn van subproducten van andere crafters dus dan zijn levequests inderdaad nog wel te doen.
Heb zelf de crafters bijna allemaal richting de 50. Ga langzaamaan crafters naar 60 door duwen. Eerst leatherworker en goldsmith in elk geval. Maar goed, vandaag een dag pauze gezien de servers offline zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 11:51
Sinds Heavensward heb ik eigenlijk niets meer met mijn crafters gedaan. Merk dat je door al het potd gear te desynthesisen, ik al genoeg geld verdien.

Ik wil in Stormblood verder gaan als tank. Haal daar toch meer voldoening uit. Mijn Warrior is al een tijdje op lvl 60, DRK nu 59 en PLD pas 52. Moet ze dus voor Stormblood allemaal op lvl 60 hebben en dan beslissen waarmee ik verder ga.

De que tijden voor DPS zullen wel hoog worden de eerste weken na release door Red Mage en Samurai.

FFXIV: Zodiark, Teddy Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henri_G schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:37:

De que tijden voor DPS zullen wel hoog worden de eerste weken na release door Red Mage en Samurai.
Daar ben ik ook bang voor ja. Helemaal omdat ik als eerst redmage wil gaan spelen :P Maar misschien valt het me straks wel tegen redmage hoe ze het in ffxiv brengen. Dan ga ik denk ik ook weer terug naar Tank. voelt toch net effe wat epischer als de boss jou aanvalt in plaats van dat jij alleen maar achter hem staat etc :P

En de queue times zijn dan ook zeker een hele dikke bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Nu heb ik heel stormblood niet echt op de voet gevolgd moet ik zeggen, maar als je als rdm of sam ook op een redelijk lage level begint dan denk ik dat palace of the dead een van de snellere opties is om te levelen omdat je queue time daarin niet zo bijster hoog zou moeten zijn. Als ik mij goed herinner worden daar immers toch 4 willekeurige spelers bij elkaar gedumpt ongeacht de class balance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deTwisj schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:13:
Nu heb ik heel stormblood niet echt op de voet gevolgd moet ik zeggen, maar als je als rdm of sam ook op een redelijk lage level begint dan denk ik dat palace of the dead een van de snellere opties is om te levelen omdat je queue time daarin niet zo bijster hoog zou moeten zijn. Als ik mij goed herinner worden daar immers toch 4 willekeurige spelers bij elkaar gedumpt ongeacht de class balance.
Zal idd veel PotD worden ja voor veel mensen. RDM en SAM beginnen allebei op 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 11:51
On the release of FINAL FANTASY XIV: Stormblood on Tuesday, June 20, login restrictions will be put in place on highly populated Worlds which may result in players having difficulty logging in.

In light of this, a number of preemptive measures will be taken in order to ensure players have an enjoyable experience playing FINAL FANTASY XIV: Stormblood.

We will also begin taking steps to encourage an even distribution of active players across all Worlds.

Suspension of World Transfers to High Population Worlds

Transfers to the following Worlds will be suspended until their active player populations have stabilized.

Gaia
Bahamut
Mana
Chocobo
Mandragora
Shinryu
Aether
Balmung
Gilgamesh
Suspension of Character Creation on High Population Worlds

Character creation on the following Worlds will be suspended until their active player populations have stabilized.

Gaia
Bahamut
Mana
Chocobo
Mandragora
Shinryu
Aether
Balmung
Gilgamesh
Increase to Gil Limit for World Transfers

To better accommodate players moving from high population Worlds to low population Worlds, the amount of gil that can be transferred with characters and retainers has been increased as follows (Please note this also applies when transferring to high population Worlds):

Players

Before After
1,000,000 gil 10,000,000 gil
Retainers

Before After
100,000 gil each 5,000,000 gil each

If players are able to transfer characters without problems after these changes, we will consider removing the gil limit on character transfers.

Addition of EU Data Center Worlds and Improvements to Population Distribution

All Worlds on the EU data center are presently experiencing high levels of player congestion. To resolve this issue, new Worlds will be added at the release of 4.0.
Moreover, players who to transfer to or create new characters on designated Worlds across all data centers will receive special bonuses as described below.
* Pleased be advised the bonuses planned for implementation are subject to change.

Bonuses

Transfers to designated Worlds will be free of charge.
EXP bonuses will be applied to designated Worlds (up to level 60).
Gil and free play time will be awarded to newly created characters that reach a certain level on designated Worlds.
EXP bonuses will be applied to newly established Worlds (up to level 60).
Gil and free play time will be awarded to newly created characters that reach a certain level on newly established Worlds.
For players who own personal housing, we are planning a number of provisions including a reimbursement for the full price of the estate, and compensation for the cost of furnishings which we will add in subsequent updates moving forward. We also plan to accommodate free companies members that plan to move together with or without a free company estate.

We thank you for your patience and understanding as we strive to create an enjoyable playing environment for players on all Worlds.

http://na.finalfantasyxiv...2f5b138f7672360440abe9651
Werd tijd dat ze daar wat aan deden. Gratis transfer en voordelen op de nieuwe servers zijn ook wel netjes.

FFXIV: Zodiark, Teddy Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Henri_G schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:31:
[...]

Werd tijd dat ze daar wat aan deden. Gratis transfer en voordelen op de nieuwe servers zijn ook wel netjes.
Hmm interesant, wellicht meer mensen die een transfer overwegen? Nieuw begin starten? Nieuwe FC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:45:
[...]

Hmm interesant, wellicht meer mensen die een transfer overwegen? Nieuw begin starten? Nieuwe FC?
nee ikke niet denk ik. tenzij de hele FC gaat transferen :P maar ik zit opzich wel prima waar ik nu zit (Moogle) het is gewoon mooi als je zo'n tijd op 1 server speelt dat je mensen herkent enzo en ze ziet veranderen. Maar ook afhankelijk denk ik hoe veel mensen naar de nieuwe servers zullen gaan die er voor EU bijkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 17-05-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Van de mensen die ik ingame ken verwacht ik niet dat er veel zijn die daadwerkelijk een server transfer overwegen. Misschien inderdaad als hun FC of static in zijn geheel transfered.

Ik zelf ben er ook een van, ik kan moeilijk de FC laten vallen. En dan zijn er nog de 7 andere mensen van mijn static. Ok met cross-server PF kun je ook raiden, maar iedereen op dezelfde server hebben maakt het voorlopig nog wel makkelijker, totdat ze ooit cross-server linkshells maken en cross-server person vs person trading mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:02
Is dit spel nog beetje levendig? Dus geen lege worlds?

Ik heb dit spel wel gekocht voor de PS4 maar niet veel gespeeld zou ik hem ook op de pc kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inhumanous schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:11:
Is dit spel nog beetje levendig? Dus geen lege worlds?

Ik heb dit spel wel gekocht voor de PS4 maar niet veel gespeeld zou ik hem ook op de pc kunnen spelen?
ja levendig genoeg en word alleen maar levendiger de komende tijd (zoals ook hier boven meerdere keren aangegeven :P). Je kan met hetzelfde bestaande account op PC spelen alleen zal je wel de game opnieuw moeten kopen voor pc.

Er komen over een 3 weken zelfs servers bij in EU omdat de servers redelijk vol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Moet dit spel per platform opnieuw aangeschaft worden ? ik speel namelijk thuis gewoon op mijn pc, maar bij me ouders op mijn mac. betekent dit dat ik het spel 2x moet kopen ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Daradius schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:19:
Moet dit spel per platform opnieuw aangeschaft worden ? ik speel namelijk thuis gewoon op mijn pc, maar bij me ouders op mijn mac. betekent dit dat ik het spel 2x moet kopen ? :/
Helaas wel ja, zou hem ook voor de PC en de Mac willen hebben maar ga echt niet 2 keer betalen. Verder was de Mac port erg slecht, schijnt tegenwoordig wel wat beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
gnauw schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:04:
[...]

Helaas wel ja, zou hem ook voor de PC en de Mac willen hebben maar ga echt niet 2 keer betalen. Verder was de Mac port erg slecht, schijnt tegenwoordig wel wat beter te zijn.
ah ok, heb ik mijn gratis trail nu net op mac gestart omdat ik dit weekend bij me ouders ben :/ maar gelijk weer stoppen met dit spel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Daradius schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:22:
[...]

ah ok, heb ik mijn gratis trail nu net op mac gestart omdat ik dit weekend bij me ouders ben :/ maar gelijk weer stoppen met dit spel dus.
dat zou ik dan ook weer niet doen, puik spel waar je de nodige uurtjes fun uit kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Goed bezig. Voor echte end game crafting ga je wel flinke gear upgrades nodig heben, zeker in de master recepten.

Heb zelf inmiddels miner op 60 en fisher naar 50 gekregen. En behalve ARM en CUL zijn alle crafters nu 50+. Heb ik in elk geval de belangrijkste cross skills te pakken.

Misschien maar even wat meer focussen op de combat classes, geld begint een beetje op te raken. Beetje bijspekken is niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
gnauw schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:18:
[...]

dat zou ik dan ook weer niet doen, puik spel waar je de nodige uurtjes fun uit kunt halen.
Mac client speeld prima (macbook pro 15 inch met iris pro).
Overigens werkt steam streaming ook prima als je niet 2x wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.twitch.tv/finalfantasyxiv

laatste live letter voor de expansion. met meer info over de changes in combat en pvp en meer

De muziek in dat nieuwe gebied is ook wel heerlijk hoor :D <3

jajaaa bagspace <3
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ucu0Fcc.png

Stormblood login screen :)

[ Voor 52% gewijzigd door Ricmaniac op 22-05-2017 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cidolfas
Ricmaniac schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:20:
https://www.twitch.tv/finalfantasyxiv

laatste live letter voor de expansion. met meer info over de changes in combat en pvp en meer

De muziek in dat nieuwe gebied is ook wel heerlijk hoor :D <3

jajaaa bagspace <3
[afbeelding]

Stormblood login screen :)
Scherp! Need more bagspace!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Extra bagspace is overigens niet echt nieuws meer. Leuk om te zien hoeveel er ongeveer bijkomt, maar dat is het wel. Vraag me nu nog af hoe met het armory gedeelte zit. Die zullen ze ook wel uitbreiden met de extra jobs, vraag me alleen af hoeveel. Weet niet goed wat ik van de veranderingen moet denken. Sommige zijn zeker goed, maar over sommige heb ik zo m'n twijfels. Zal het waarschijnlijk ook eerst echt zelf moeten zien vanaf 16 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ricmaniac schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:24:
Alle AF3 gear

Ik vind machinist er echt ontiechelijk lelijk uitzien zeg :S lijkt nergens op.
Rest is wel prima imo
Dat valt nog mee, heb je die summon gear gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vind het allemaal wel bij de classes passen, alleen paladin is gewoon teveel hetzelfde steeds. Het is een aangepaste 48-50 set weer :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
Kan me daar niet druk om maken. Glamour: Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Ben laatst begonnen met de Trial Version van de game via Steam en de game bevalt me tot nu toe wel. Nu vraag ik mij af, als ik de game koop via de SE store, waar er nu 50% korting op is inclusief expansion, kan ik dan gewoon met mijn huidige account en character verder gaan?
Ik heb namenlijk aardig wat reviews gezien waar in wordt gezegd dat mensen die de game kochten na de trial period dat ze helemaal opnieuw moesten beginnen.

Eerst wilde ik eigenlijk de Trial started vie de site van SE zelf, maar toen ik inlogde met m'n account was ik om een of andere reden ook niet toegestaan om de trial te starten. Daarnaast was bij het inloggen en starten van de trial via Steam ook veel gezeik met het nodig hebben van een key en van alles en nog wat, maar toch opgelost.

Maar ja, kan ik dus de game via SE kopen en gewoon verder gaan desontdanks dat ik de Steam Trial heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miyazono schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:04:
Ben laatst begonnen met de Trial Version van de game via Steam en de game bevalt me tot nu toe wel. Nu vraag ik mij af, als ik de game koop via de SE store, waar er nu 50% korting op is inclusief expansion, kan ik dan gewoon met mijn huidige account en character verder gaan?
Ik heb namenlijk aardig wat reviews gezien waar in wordt gezegd dat mensen die de game kochten na de trial period dat ze helemaal opnieuw moesten beginnen.

Eerst wilde ik eigenlijk de Trial started vie de site van SE zelf, maar toen ik inlogde met m'n account was ik om een of andere reden ook niet toegestaan om de trial te starten. Daarnaast was bij het inloggen en starten van de trial via Steam ook veel gezeik met het nodig hebben van een key en van alles en nog wat, maar toch opgelost.

Maar ja, kan ik dus de game via SE kopen en gewoon verder gaan desontdanks dat ik de Steam Trial heb?
Ik durf het niet te zeggen met zekerheid.

Maar als je speelt via steam moet je dan alsnog inloggen met een Square Enix account voordat je kan starten ? Of start die gewoon gelijk vannuit steam met dat account?

Als het het eerste is dat die gewoon de client opstart en je dan moet inloggen met een SE account dan lijkt het me dat je gewoon door kan spelen omdat je dan de game aan dat account koppelt.

In het 2e geval denk ik dat je dan niet door kan spelen want als je het via Square enix koopt moet je het sowieso aan je SE account koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Ricmaniac schreef op maandag 29 mei 2017 @ 00:04:
[...]

Ik durf het niet te zeggen met zekerheid.

Maar als je speelt via steam moet je dan alsnog inloggen met een Square Enix account voordat je kan starten ? Of start die gewoon gelijk vannuit steam met dat account?

Als het het eerste is dat die gewoon de client opstart en je dan moet inloggen met een SE account dan lijkt het me dat je gewoon door kan spelen omdat je dan de game aan dat account koppelt.

In het 2e geval denk ik dat je dan niet door kan spelen want als je het via Square enix koopt moet je het sowieso aan je SE account koppelen.
Je moet idd inloggen met SE account, alleen heb ik nu dus van meerdere mensen gehoord dat als je de Steam Trial gebruikt je ook echt alleen via Steam de game en subscription kan kopen omdat SE dit als een soort van aparte server ziet als het om aankopen gaat...
Dus als je de Trial start via SE kan je het ook bij SE kopen maar ook bij Steam als je wilt en alles wordt gewoon overgezet, maar het kan dus niet andersom. Maar ja, wil het liever niet uittesten want ik weet nu ook weer niet hoe lief SE is als het gaat om refunding of het overzetten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miyazono schreef op maandag 29 mei 2017 @ 07:46:
[...]

Je moet idd inloggen met SE account, alleen heb ik nu dus van meerdere mensen gehoord dat als je de Steam Trial gebruikt je ook echt alleen via Steam de game en subscription kan kopen omdat SE dit als een soort van aparte server ziet als het om aankopen gaat...
Dus als je de Trial start via SE kan je het ook bij SE kopen maar ook bij Steam als je wilt en alles wordt gewoon overgezet, maar het kan dus niet andersom. Maar ja, wil het liever niet uittesten want ik weet nu ook weer niet hoe lief SE is als het gaat om refunding of het overzetten etc.
Maar hoe hoog ben je geworden in die trial dan ? is het heel erg om opnieuw te beginnen ?

Pagina: 1 ... 76 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet