Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb besloten dat ik het ook weer even ga spelen. ben inmiddels wel klaar weer met WoW (langer geduurd dan gedacht :P)

Tijdens installeren kom ik er ineens achter dat er een free login campaign is van 1 december tot januari dus dat komt mooi uit haha. Ga is kijken wat ik weer allemaal moet leren en doen :P ik durf niet eens te zeggen hoe lang ik ben weggeweest maar ik denk wel echt een jaar.

Wat ik me afvraag over de volgende expansion trouwens he.. wat bedoelen ze precies met de warriors of light main job Will be Monk in 4.0

Ik begrijp dat ze dus in 4.0 wat focus op Monk willen leggen maar is dit dan puur story based etc? Of heb je als Monk ook net ff een tikkie extra voordeel in die patch?

[ Voor 28% gewijzigd door Ricmaniac op 05-12-2016 01:18 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:00

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Denk puur story based: in Heavensward draaide het allemaal om de Dragoon, in de nieuwe expansion dus om Monk.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren begonnen met me relic van Heavensward. Toen ik gestopt was met spelen was dat nog niet beschikbaar. Ik had helaas met meerdere classes alleen Zenith relic van 2.0, geen Zodiac dus was niet zo dat ik die kon omruilen :'( had me nu wat farmen gescheeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:51

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Lekker bezig Ric, gefeliciteerd. :P Ben nu wat minder online vanwege FFXV.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Update 2 van 4.0

-De Red Mage is bevestigt! dit wordt dus een melee/range dps class de 2e job wordt bij de volgende fan fest vrijgegeven.(waarschijnlijk een samurai of een blue mage)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/m2zubgtozdtmw.jpg

-Zwemmen ja we kunnen gaan zwemen en duiken! inclusief met mount :D helaas kun je niet vechten onderwater (nog niet....)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/eugei9isnhjtc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/6jehvasonghv5.jpg

-Nieuwe Beast quest line
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gqzcj02cge2p3.jpg

-Nieuwe raid line OMEGA
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/dbuqlelsfrnn0.jpg

-Nieuwe 24 man Raid Return to Ivalice
Deze dungeon/raid is samen ontworpen met de maker van ff12 Yasumi Matsuno
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/diqnqctm1wok2.jpg

-4.0 kan je vanaf 24 januari pre-orderen de normale versie of the collectors edition
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rwpbmx5wtzi1x.jpg

- Bij de collectors editon krijg je IN-GAME ook een mount, minion en red mage wapen set
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/8qbwlecvgw3jl.jpg

Update 3 van 4.0 komt later......
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/lpbffkghdpif7.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vet nice :D en toch red mage <3 love it
Hoop niet dat als er een onderwater gebied komt dat het zo verplicht voelt ofzo... in veel games vind ik het niet fijn zulke gebieden

hele korte video van redmage in action

[ Voor 20% gewijzigd door Ricmaniac op 24-12-2016 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

In januari komt er ook een leuke event Garo X ff14

waar mee je het volgende kan krijgen

- 3 mounts
- armors (PVE en PVP versie)
- wapens (PVE en PVP versie)
Alleen de PVP versie kan je dyen

De Items kan je krijgen met PVP maar ook in de gold Soucer

De event start te gelijk met patch 3.5

Trailer
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_oRcinjPxDY&t]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 11:51
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:26:
In januari komt er ook een leuke event Garo X ff14

waar mee je het volgende kan krijgen

- 3 mounts
- armors (PVE en PVP versie)
- wapens (PVE en PVP versie)
Alleen de PVP versie kan je dyen

De Items kan je krijgen met PVP maar ook in de gold Soucer

De event start te gelijk met patch 3.5

Trailer
[video]
Voor de 17nde dus mijn Wolf Marks cappen zodat ik gelijk wat kan kopen.
The GARO collaboration
F: Should we start collecting Wolf Marks for the upcoming collaboration with Amemiya-san’s “GARO”?
Y: The more currency you have when it starts, the faster you will get the collaboration gear.

F: Will it be challenging to get all of the gear?
Y: If you are asking about one job, then pick gear of the job you think looks the best and coolest.

F: A lot of players will play PvP now.
Y: That would be great. But first, it would be great if players didn’t fight with each other. (laugh)

F: Will we get the GARO motions, as well?
Y: There are no motions. The period in which you can do it will be longer than the Yokai Watch collaboration, so if people are loud enough, we might be able to give the message to Amemiya-san (laugh). With this collaboration, we had a lot of people from actual “GARO” come and work with us on the development (actors, sound direction, CG, etc.), so the quality is very high when compared to the television series. Of course, some details will be left out, but the director was lost for words when checking the results for the first time, because it looked very good. I think people will enjoy it very much.

F: By the way, it was said that we will get the mounts through achievements. Should we get the current PvP achievements beforehand?
Y: We won’t add the mounts to currently existing achievements, so…

FFXIV: Zodiark, Teddy Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
Net de demo op de ps4 willen spelen. Eerst kreeg ik de email niet binnen. Maar na het aanmaken van een heel nieuw email adres lukt dat. Kan in de id van de inlog niet veranderen. Dus weinig spelen hier. Denk dat het naar een ander spel gaat worden. Balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:00

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ricmaniac schreef op zondag 11 december 2016 @ 01:20:
Nog 1 gebied af maken voor 3 crystals in heavensward en dan heb ik me eerste heavensward relic :)
Hehe, al weer lekker bezig dus! Ik moet ook echt es weer ffxiv opstarten, maar komt er nooit van. MMOs staan op laag pitje momenteel: Ben nog steeds in 3.1 content bezig..

[ Voor 4% gewijzigd door Thrace Grumble op 28-12-2016 22:33 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 15:52
Nadat ik een hele tijd gespeeld heb op de ps4 toch maar weer gaan spelen op de pc. Ben een lvl 42 paladin op sever Moogle ik ben van plan om deze te lvlen naar 50 en daarna second job ninja te gaan nemen. Iemand die op Moogle zit die samen wilt spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mvandenberg91 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:51:
Nadat ik een hele tijd gespeeld heb op de ps4 toch maar weer gaan spelen op de pc. Ben een lvl 42 paladin op sever Moogle ik ben van plan om deze te lvlen naar 50 en daarna second job ninja te gaan nemen. Iemand die op Moogle zit die samen wilt spelen?
Maar bezit je geen heavenswards? want max level is nu 60 he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:10
Heb dit vroeger eens gespeeld tot level 40 ofzo, maar werd nogal saai helemaal alleen. Zie net dit topic en die nieuwe update lijkt me wel tof. Welke server spelen de meeste hier? Zou graag eens een poppetje naar het maximale level krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Zitten nog een aantal Tweakers op Zodiark in onze FC (Living Dreams [ALIVE]), alhoewel ik zelf op het moment niet zo veel online ben.
Het eerste gedeelte van het verhaal is wat saai ja, maar de latere verhaallijn (vanaf lvl 50 en dan vooral Haevensward) is een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 15:52
Ricmaniac schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:31:
[...]

Maar bezit je geen heavenswards? want max level is nu 60 he.
Dit weekend gekocht en ik ben nu bijna lvl 48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zironako schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:05:
Heb dit vroeger eens gespeeld tot level 40 ofzo, maar werd nogal saai helemaal alleen. Zie net dit topic en die nieuwe update lijkt me wel tof. Welke server spelen de meeste hier? Zou graag eens een poppetje naar het maximale level krijgen.
Ik zit op Lich, maar ben volgens mij de enige Tweaker die daar zit :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel op Phoenix dat is trouwens nog zo'n beetje de enige server waar de meeste items goedkoop zijn,
Maar buiten dat

vanaf 17 januari kan je party maken met andere servers dus je kan zoiezo samen spelen als je een groep maakt en een tijdstip afspreekt zo kunnen we met alle tweakers bv een dag afspreken om een raid te doen!? en dan maakt 1 van ons op dat tijdstip een party aan met password ofzo en dan kan iedereen joine van diverse servers :D zo speel je alsnog samen dus

Let op dit is wel regio gebonden datacenter je kan dus niet een party maken met de USA datacenter als je op een eu server zit (dit kan nog niet misschien pas later :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
Lastig zeg dat iedereen op een andere server speelt, maar goed dat die cross-server functie komt. ik heb gisteren een poppetje gemaakt op Zordiark naar aanleiding van Crasher's post. Als er nog mensen zijn die hier spelen, laat me het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Zironako schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:39:
Lastig zeg dat iedereen op een andere server speelt, maar goed dat die cross-server functie komt. ik heb gisteren een poppetje gemaakt op Zordiark naar aanleiding van Crasher's post. Als er nog mensen zijn die hier spelen, laat me het maar weten.
Leuk :) Zal morgenavond wel weer online komen. Zit je al in de FC ?
Zet anders je ingame naam hier, dan kunnen we je uitnodigen (zowel in de FC als de Nederlandse LinkShell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
Chrasher schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:27:
[...]

Zet anders je ingame naam hier, dan kunnen we je uitnodigen (zowel in de FC als de Nederlandse LinkShell).
Zit nog niet in de FC, heb nog niet zoveel gespeeld :). M'n naam is Glacie Gaze (nee, kon echt niks beters bedenken haha). Vanavond in ieder geval ff flink levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Ik pak het ook weer langzaam maar zeker op, het is echt een MMO die ik on en off speel, maar altijd wel terug kom. Waarschijnlijk ga ik me met name op het levelen van andere classes richten met oog op de expansion. Heb al wel een leuke buffer qua gil, en misschien pak ik ook fishing wel weer op. We zien wel... :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerplay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:33
Chrasher schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:27:
[...]

Zou ik ook een invite kunnen krijgen voor de FC? :)
Ingame name is "Leems Segit"

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hmmm, heb net een poging gedaan, maar ben jullie twee (Leems en Glacie) niet online tegengekomen (voorwaarde voor invite).
Heb jullie namen i.i.g. aan andere FC members doorgegeven zodat zij later ook een poging kunnen wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
Chrasher schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:52:
Hmmm, heb net een poging gedaan, maar ben jullie twee (Leems en Glacie) niet online tegengekomen (voorwaarde voor invite).
Heb jullie namen i.i.g. aan andere FC members doorgegeven zodat zij later ook een poging kunnen wagen.
Oh sorry, ik ben pas net thuis. Kom zo nog even online, mocht je er nog zijn. Gisteren level 23 aangetikt, gaat lekker snel zo. Blijft een prachtig spel; mooie wereld, fantastische sfeer! Alleen jammer dat het zoeken naar een dungeon zo ellendig lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerplay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:33
Chrasher schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:52:
Ik was toen ook net offline.
Zal dit weekend pas weer online zijn gok ik. Zal zelf ook wel even checken of jij dan online bent :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vraagje, zijn er voor nieuwere/terugkerende spelers eigenlijk alweer huizen te koop? of is de kans daarop nog steeds 0? :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:05:
Vraagje, zijn er voor nieuwere/terugkerende spelers eigenlijk alweer huizen te koop? of is de kans daarop nog steeds 0? :-(
Uhm wel als guild volgens mijn maar niet solo je kan wel een vierkante kamertje kopen voor 500k gil zonder in een FC te zitten.

hier nog wat screenshots van 3.5

Afbeeldingslocatie: https://www.famitsu.com/images/000/124/262/l_586dcebd12dfb.jpg
- Gear van de nieuwe 24man raid

Afbeeldingslocatie: https://www.famitsu.com/images/000/124/262/l_586dcfecf0273.jpg
- mount

Afbeeldingslocatie: https://www.famitsu.com/images/000/124/262/l_586dcfecf2589.jpg
- De Kirin mount van Heavensward (denk ik)

Afbeeldingslocatie: https://www.famitsu.com/images/000/124/262/l_586dd046c9d80.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r
  • Laatst online: 16:19

SnicK_v_r

Zero

Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:34:
[...]

Uhm wel als guild volgens mijn maar niet solo je kan wel een vierkante kamertje kopen voor 500k gil zonder in een FC te zitten.
Als solo spelers is het net zo goed mogelijk als FC, het enige probleem is wel dat er misschien geen vrije kavels meer zijn op het moment dat je op zoek gaat naar een huis.

Op dit moment is wel weer het automatisch slopen actief, wat inhoudt dat als een woning voor (denk ik) 45 dagen niet meer bezocht is, dat deze automatisch gesloopt wordt en daarmee de kavel weer in de vrije verkoop komt. Met deze functie blijven in ieder geval woning niet meer bezet als mensen hun abonnement stopzetten.

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnicK_v_r schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 06:24:
[...]

Als solo spelers is het net zo goed mogelijk als FC, het enige probleem is wel dat er misschien geen vrije kavels meer zijn op het moment dat je op zoek gaat naar een huis.

Op dit moment is wel weer het automatisch slopen actief, wat inhoudt dat als een woning voor (denk ik) 45 dagen niet meer bezocht is, dat deze automatisch gesloopt wordt en daarmee de kavel weer in de vrije verkoop komt. Met deze functie blijven in ieder geval woning niet meer bezet als mensen hun abonnement stopzetten.
wat gebeurd er eigenlijk als die gesloopt word ? krijg een speler dan alles terug in de bank ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:00
Nee, alles wat er in staat ben je kwijt. Die waarschuwing krijg je ook gewoon als je iets in je huis, appartement of fc private room plaatst. Je krijgt na 30 dagen een melding in de timers ingame, na 35 en 42 dagen een waarschuwing per mail.

[ Voor 12% gewijzigd door MokonaNL op 06-01-2017 10:37 ]

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

MokonaNL schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:12:
Nee, alles wat er in staat ben je kwijt. Die waarschuwing krijg je ook gewoon als je iets in je huis, appartement of fc private room plaatst. Je krijgt na 30 dagen een melding in de timers ingame, na 35 en 42 dagen een waarschuwing per mail.
Tevens kun je tot 35 dagen na het slopen van het huis nog wel 80% van de grond aankoop kosten terug krijgen en alle items in en om het huis die niet vernietigd worden bij het weghalen van dat item. Dit zijn dus de items die je zelf ook handmatig weg zou kunnen halen en daarbij niet vernietigd worden.

En na deze extra 35 dagen is inderdaad alles weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
als ik uiteindelijk voornamelijk ranged DPS wil spelen. welke classes moet ik dan levellen? dacht namelijk dat de archer een must was, maar volgens mij ga je dan meer richting healer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaydenjarno schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:54:
als ik uiteindelijk voornamelijk ranged DPS wil spelen. welke classes moet ik dan levellen? dacht namelijk dat de archer een must was, maar volgens mij ga je dan meer richting healer?
Nee een Archer wordt een Bard dps met een boog en buffs voor groeps

Je moet een speciale combo maken om een job te krijgen zo als healer

een Lv30 Arcanist + lv15 Conjur = Scholar (healer)
een lv 30 Conjur + lv15 Arcanist = White mage (healer)

Voor range DPS heb je dus het volgende nodig:

een lv30 Archer + lv 15 puglist = Bard
een lvl 30 Arcanist + lv15 Thaumaturge = summoner
een lvl 30 Thaumaturge + lv15 archer = Black mage

Voor een 4e range dps (machinist) unlock heb je het volgende nodig

Heavensward (uitbreiding)
+ minimaal 1 lvl 50 char/class
+ Het verhaallijn van FF14 Realm Reborn ( Patch 2.0 t/m patch 2.5) moet uitgespeeld zijn

Dan kan je een Machinist worden die begint bij lvl 30

Voor de 5e (red mage) unlock heb je het volgende nodig (na 20 juni 2017)
Stormblood (uitbreiding)
+ Minimaal 1 lvl 60 char
+ Het verhaallijn van FF14 Heavensward (patch 3.0 t/m Patch 3.5) moet uitgespeeld zijn

Dan kan je een Red Mage worden die begint bij lvl 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Zo das nog eens een antwoord zeg. Dank je wel. Zoals het er nu uitziet gaat het richting een bard spelen.

Mensen die daar ervaring mee hebben?

Edit: ik heb hem op de ps4 en de pc. Pc draait hem gewoon goed. Wat denken jullie? Pc of ps4? Voor mijn gevoel pc door de muis Tb combinatie maar twijfel nog.

Heb dit spel helemaal in het begin na de relaunch gespeeld. Daarna niet meer. Veel veranderd denk

[ Voor 47% gewijzigd door jaydenjarno op 10-01-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier weer begonnen (op PS4) na de free trail van eind 2016. Het zat al langer te kriebelen, maar na weer geproefd te hebben moest ik echt weer verder na die korte trail.

Had in Realm Reborn een Summoner, level 47, maar ben nu effe geswitched naar Black Mage, ben ik nu level 35 mee.

Ben echt veel vergeten in die tussentijd, maar langzaamaan komt het wel beetje bij beetje terug. ;)
Heb echter nog nooit een raid gedaan, en wil dat wel eens meemaken (in Destiny gaat dat ook goed, dus moet het hier ook lukken, toch? ;) )....wel ooit eens een dungeon maar dat was het wel....vind het ook wel lastig als je niet in partychat zit, communiceert zo lastig....de ingame chat van FF14 vind ik echt niet te volgen.

Zit nu op Cerberus, maar wil eigenlijk wel eens in een gezellig groepje terecht komen, dat houd een spel als dit toch langer leuk. Waar zitten de meeste Nederlanders tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

jaydenjarno schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:25:
Zo das nog eens een antwoord zeg. Dank je wel. Zoals het er nu uitziet gaat het richting een bard spelen.

Mensen die daar ervaring mee hebben?

Edit: ik heb hem op de ps4 en de pc. Pc draait hem gewoon goed. Wat denken jullie? Pc of ps4? Voor mijn gevoel pc door de muis Tb combinatie maar twijfel nog.

Heb dit spel helemaal in het begin na de relaunch gespeeld. Daarna niet meer. Veel veranderd denk
Ik ben zelf ooit als Bard begonnen, totdat ik overging op White Mage. Vanaf dat moment ben ik bij de healers blijven hangen. Heb mijn Bard wel gewoon op level 60, maar gebruik die job niet meer zo heel veel.

Voor je keuze tussen PS4 of PC. Het is beide heel goed speelbaar, mits je goed met een controller overweg kan. Ik zelf speel op PC, maar er zijn meer als genoeg spelers op PS4. Tevens hebben ze een in patch 3.4 de "W cross hotbar" toegevoegd wat je nog wat meer mogelijkheden geeft om extra acties aan je controller toe te voegen.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:46:
Had in Realm Reborn een Summoner, level 47, maar ben nu effe geswitched naar Black Mage, ben ik nu level 35 mee.

Ben echt veel vergeten in die tussentijd, maar langzaamaan komt het wel beetje bij beetje terug. ;)
Heb echter nog nooit een raid gedaan, en wil dat wel eens meemaken (in Destiny gaat dat ook goed, dus moet het hier ook lukken, toch? ;) )....wel ooit eens een dungeon maar dat was het wel....vind het ook wel lastig als je niet in partychat zit, communiceert zo lastig....de ingame chat van FF14 vind ik echt niet te volgen.

Zit nu op Cerberus, maar wil eigenlijk wel eens in een gezellig groepje terecht komen, dat houd een spel als dit toch langer leuk. Waar zitten de meeste Nederlanders tegenwoordig?
Voor Cerberus weet ik het niet maar op Zodiark hebben wel een leuk lijstje aan Nederlanders zitten. Met daarbij ook nog verschillende tweakers in onze FC (Living Dreams <ALIVE>), we zijn wel een Engels talige FC. Mocht je een server transfer overwegen, anders heb je aan deze opmerking niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er elders een groepje zit wil ik best switchen, en engels is ook geen probleem. ;)

Is er nog wel interesse voor jullie ervaren spelers om die 'oude meuk' nog te doen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Square Enix doet er best veel aan om de oude content nog enigszins zinvol te houden.

Een aantal functies zijn er met name voor bedoeld om spelers de 'oude meuk' nog vaak genoeg te laten doorlopen.
  • De standaard roulettes bijvoorbeeld waarmee dagelijks extra tomestones (currency voor level 50/60 gear) te verkrijgen zijn.
  • Anima Relic wapens, waarbij of oude dungeons doorlopen moeten worden of in het huidige stadium er een quest is die wat bonus items opleverd waarbij de leveling roulette een paar keer moet doorlopen.
  • Wondurous Tales, waarbij een aantal dungeons/raids/trials doorlopen moet worden, ook weer voor items of tomestones. Die nog wel es aardig wat op kunnen leveren als je genoeg geluk heb om ze te krijgen.
Ook kun je (als mijn geheugen mij niet in de steek laat) vanaf level 17 op elke willekeurig job (wel een battle job, dus geen crafter of gatherer) "Palace off the Dead" (PotD) unlocken. Die is best wel nieuw en heeft een eigen leveling systeem. Dat houdt in dat je in PotD een class die je nog niet op level 60 hebt toch kunt uit proberen op level 60, maar alle skills die bij die class horen. Als je daarna PotD weer verlaat zit je weer op het oude level.

Verder zijn er nog meer als genoeg mensen die ook nog andere classes aan het levelen zijn en er zijn nog verschillende nieuwe of terugkerende spelers die net als jij ook nog niet op level 60 zitten.

En als je bij ons in de FC hulp nodig hebt dan is het genoeg om te vragen en als mensen tijd hebben zijn ze vaak ook nog wel bereidt om met je mee een dungeon in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Afgelopen weekend weer begonnen :D

Toch op zoek naar een leuke FC op Ragnarok :-( opnieuw begonnen omdat ik de connectie met mijn character totaal kwijt was. Wel op de 60 Paladin even PoTD gedaan tot 20, en ik merk wel dat ik die ga misbruiken om te levellen :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Voor dps classes is PotD waarschijnlijk zelfs het snelste om te levellen, buiten het volgen van de main quest.

Voor tanks en healers zouden dungeons nog wel es iets sneller kunnen zijn, omdat de que tijden voor tank en healers voor dungeons veel korter zijn, maar het zal niet veel verschil uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
Wat is PotD? Klinkt interessant! Ben zelf inmiddels level 45 geworden op mijn blackmage. Hopelijk snel aan de heavensward content beginnen, heeft me altijd interessant geleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
Zironako schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:15:
Wat is PotD? Klinkt interessant! Ben zelf inmiddels level 45 geworden op mijn blackmage. Hopelijk snel aan de heavensward content beginnen, heeft me altijd interessant geleken.
http://na.finalfantasyxiv...ontentsguide/deepdungeon/

Hier kan je alles erover vinden. Na een tijdje wordt het wel erg eentonig, dus daar moet je wel tegen kunnen als je het lang blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Yep, PotD is wel eentonig na een tijdje, maar een snelle manier om te levelen en degelijke wapens te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Je levelt gewoon de Job waarmee je erin gaat, dus alles kan je levelen. Heb je bijvoorbeeld nog een MCH op lvl30, dan kan je die daar ook levelen. je zal wel on the fly alle nieuwe acties moeten uitvinden/uitproberen die je leert tijdens het levelen.in PotD.

En natuurlijk niet vergeten naderhand je backlog van Job quests te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Chrasher op 11-01-2017 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
Ben al level 5 Haha. Op de pc begonnen met een archer. Speelt heerlijk en de hunting logs blijf ik leuk vinden. Straks maar weer verder. Ben op moogle begonnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:47:
Kan je ook je normale Job level levelen via palace of the dead?
Je levelt niet echt in Potd bij elke 10 vloeren die je compleet krijg je pas xp voor je char buiten potd
als je dus met een lvl 1 char naar binnen gaat en na floor 10 er uit komt ben je rond de lvl 3 dit werkt wel goed tot level 25 ongeveer daarna gaat het sloom met levelen

Potd is gewoon sort mini game waar je trouwens een mooi wapen kan unlocken item lvl 255 (mist je gear en wapen in potd 90/90+ is) Ook kan je mist je een FIXED party hebt (een eigen groep) naar floor 100 tot 200 spelen

Hiervoor heb je wel het volgende nodig
-4 vaste spelers
-floor 50 t/m 100 zonder wipe te hebben gehad met je groep

Dan kan je naar floor 101 op floor 150 word het pittig echter krijg je vanaf floor 151+ gouden zakjes waar een mount uit kan komen,,,

Ik ben trouwens nog niet hoger gekomen dan floor 152 :(

Als je dus een wipe hebt op Floor 100+ moet je dus weer op floor 50 beginnen dus als je floor 199 ben en je gaat dood dan kan je denk beter je ps4/pc uit het raam gooien :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2017 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
Ik ben nu level 47 en moet 49 zijn voor mijn volgende quests. Moet ik nu serieus leves en fates gaan spammen die me maar 10k per stuk geven? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Dat ja, of dungeons, PotD, side quests. Maar dat zijn alle keuzes die je hebt.

Wat je ook kiest, het kost wel iets aan tijd. Wel raad ik je aan om in ieder geval alle dagelijkse roulettes te doen die je kunt, aangezien deze ook hoop exp geven. En als je alleen de dagelijkse roulettes doet dan denk ik dat je 3 dagen nodig hebt om van 47 naar 49 te komen. Als je er nog een dungeon of PotD extra bij doet dan zal dat 2 dagen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zironako schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:26:
Ik ben nu level 47 en moet 49 zijn voor mijn volgende quests. Moet ik nu serieus leves en fates gaan spammen die me maar 10k per stuk geven? Of mis ik iets?
Het is gewoon erg jammer dat er zo weinig actieve spelers zijn momenteel in vergelijking met een jaar of 2 jaar geleden. Toen vond ik fates hartstikke fijn en leuk om te levelen. ging lekker snel en was erg handig om die gaps voor de main story mee te vullen. nu is er altijd amper een fate groep te vinden helaas.

Kijk wel echt uit naar de expansion. Vermoed dat dan een heeel groot percentage van de oude spelers terug komt. al zal dat ook maar tijdelijk zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binshou
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 08:25
Zo ik heb na hele lange tijd weer eens dit spel opgestart, en met heavensward uitgebreid.
Ik heb een lvl 50 bard, en kwam er nu pas achter hoeveel ik eigenlijk gemist heb... Ik bleek namelijk alleen de main story uitgespeeld te hebben en moet nu dit weer op pakken.

Om even in te komen ben ik maar een rogue gaan lvlen ipv mijn bard en weer het gevoel te krijgen.
Dit is zo goed bevallen, de sfeer en gameplay zijn nog steeds fijn en de community is ook bereid om je te helpen waar nodig, dat ik gelijk voor 6 maanden gameplay betaald heb ook met de aankomende expansion in het vizier.

Nu zit ik alleen op een US server, en ben de enige die het weer is gaan spelen.
Dit resulteert in een lege vriendenguild ...

Ik zit te denken om naar EU te transferen, alleen weet ik niet welke server hier het beste voor is.
Zijn er nog goede aanraders qua servers?

PSN: Res_Binshou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garo Event is er! Tot nu toe wat ik er van weet is dat het pvp is

Voor de pvp set heb je wolfmarks nodig deze kan je met duty finder roulette het snels krijgen (party gevonden in 1min) Wolfmarks kan je inruilen in Wolf's den pier bij npc disreputable priest (dit is ilvl 235 pvp gear )

Het volgende aantal wolfmarks heb je nodig:
4000 voor wapen
4000 body
4000 broek
2000 handschoenen
2000 schoenen
2000 hoed

Als je de 3 paarden (mounts) wil moet je eerst het complete pvp gear + wapen set hebben om een titel te krijgen. zodra je de titel aan hebt kan je gaan farmen voor het paard.

Voor paard 1 moet je 10 frontline pvp wedstrijden winnen

Voor paard 2 moet je 30 feast pvp wedstrijden winnen

Voor paard 3 moet je 60 feast/frontline mix wedstrijden winnen nu weet ik niet of dat 30/30 is of 60/60

Edit: Het blijkt geen event te zijn maar gewoon een blijvend iets! wat voor altijd in het spel blijft maar op dit moment is het wel het best om de 3 paarden te farmen omdat iedereen nu pvp aan het doen is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2017 05:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henri_G
Het is nu echt chaotisch met pvp. Veel mensen spelen het voor het eerst, dus het winnen is erg willekeurig.
In frontline is het nu ook weer vaak 72 x 72 x 72. i.p.v. 8 x 8 x 8.

Wel een goede tijd om ook de pvp mounts te halen door de snelle queues.

100 scatter wins en 200 frontline wins.

Warrior outfit en wapen al gehaald.

Machinist op de helft.

Wel blij met de Buff op rewards anders zou het lang duren voor alle outfits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henri_G schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:33:
Het is nu echt chaotisch met pvp. Veel mensen spelen het voor het eerst, dus het winnen is erg willekeurig.
In frontline is het nu ook weer vaak 72 x 72 x 72. i.p.v. 8 x 8 x 8.

Wel een goede tijd om ook de pvp mounts te halen door de snelle queues.

100 scatter wins en 200 frontline wins.

Warrior outfit en wapen al gehaald.

Machinist op de helft.

Wel blij met de Buff op rewards anders zou het lang duren voor alle outfits.
Hoe veel wins moet je ongeveer hebben voor wapen en armor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
Je krijgt nu per frontline:
First: 1000
Second: 750
Third: 500

En voor de roulette: 1000 wolfmarks.

Per feast:
Win: 500
Loss:250

Voor een hele set incl belt heb je 19000 wolfmarks nodig. Voor de title 18000.

Als je 1 keer per dag de roulette doet, dan heb je in het slechtste geval 12 dagen nodig voor de title.

Zie de post van evil_ducks voor de specificatie :)

[ Voor 7% gewijzigd door Henri_G op 18-01-2017 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zo het eerste paard is binnen :D

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C2sJ_LBWIAAilSa.jpg

Nu nog 50x Feast winnen en dan heb ik paard 2 en 3 ook binnen

P.s Nog een kleine update van 4.0 pre-order gebeuren:

Vanaf 24 jan kan je 4.0 pre-orderen (ik weet niet of dat voor de winkels in Nederland ook zo is of alleen in SE shop) je krijgt dan het volgende extra als je het pre orderd (voor collectors en standard edtion)

-Minion (red mage minion)
-oorbellen
- Voorsprong op de rest je mag beginnen met 4.0 vanaf 16 juni 2017 ipv 20 juni

Standaard editie van stormblood gaat rond de 35 euro kosten
Collectors editie van stormblood gaat rond de 185 euro kosten (zit een boek,beeldje,landkaart, stickers bij + 3 ingame items)
Digitale collectors editie van stormblood gaat rond de 60 euro kosten (zit alleen 3 ingame items in)

Ook komt er een all in one pakket uit waar FF14 RR HW SB inzit (voor de nieuwe mensen) deze gaat 60 euro kosten

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het wel echt klote dat je niet zomaar kan communiceren in the feast hoor :/ echt ik heb er denk ik 10 gedaan afgelopen zaterdag en 3 gewonnen ofzo. iedereen loopt meestal als een kip zonder kop rond. regelmatig iemand die markt welke target we moeten focussen en ondanks dat ik er altijd op zit lijk ik soms wel de enige die daar aandacht aan besteed.

Wel me NIN ilvl235 wapen gekocht. voor mij wel een voorruitgang want had maar de ilvl180 relic :P
Vind die hele set er ook best dik uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
Ja, ik vind het ook wel jammer dat de chat weg is. Nu is het veel chaotischer maar
Als je in een team zit met mensen die minder pvp spelen merk je het verschil gelijk.
Als er 2 healers in het team zijn ben ik al blij.

Gister 13 keer gewonnen dus halverwege voor de 2e mount.

Nooit gedacht dat ik aan de nieuwe relic zou beginnen nadat ik de zodiac weapon had gehaald.
Maar de Armageddon vond ik er zo goed uit zien dat ik het toch ging doen.
Er gelijk spijt van gekregen maar ik zal het afmaken.
Ik moet nu nog 28 Unidentifiable items kopen.
Alvast begonnen om de Aether oil te verzamelen voor wat snellere progressie.

Crasher let je op dat je binnenkort wel moet inloggen, in verband met de leiderschap van de FC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Henri_G schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:14:
Crasher let je op dat je binnenkort wel moet inloggen, in verband met de leiderschap van de FC.
Yep, I know. Ben er binnenkort weer om de draad op te pikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die wil ik ook maarja beetje duur :O anyway dat beeldje verraad wel een beetje het verhaal
spoiler:
wat met die sloppy gast te maken heeft denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk hoe ze die map voor die capture the flag game mode hebben aangepast :) ook met de omgeving buiten de map is leuk gedetailleerd.

vind het opzich nog wel goed werken. 2 potjes gedaan nu. Een sombra en tracer zijn alleen wel erg goed in deze modus want ze kunnen de abilities gewoon gebruiken met de vlag. dat had ik dan weer niet verwacht

Verkeerde topic 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 25-01-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ricmaniac schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:48:
Leuk hoe ze die map voor die capture the flag game mode hebben aangepast :) ook met de omgeving buiten de map is leuk gedetailleerd.

vind het opzich nog wel goed werken. 2 potjes gedaan nu. Een sombra en tracer zijn alleen wel erg goed in deze modus want ze kunnen de abilities gewoon gebruiken met de vlag. dat had ik dan weer niet verwacht
Verkeerde topic? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:52
200 euro, zijn ze achterlijk geworden daarzo?
Het beeldje ziet er wel strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ryatzu schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:15:
[...]

200 euro, zijn ze achterlijk geworden daarzo?
Het beeldje ziet er wel strak uit.
Helaas steeds normalere prijzen voor Collector's Editions, maar het verkoopt toch wel, dus waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ben nu bezig met de laatste anima quest ^^ voor de ilvl270 anima wapen

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C3Hg8-nWYAAJLyc.jpg
2000 light farmen in dungeons/raids net als vroeger met de relic wapen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldrak
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 14:34
Goedemorgen,

Sinds ongeveer een jaar heb ik weer ingelogd, en ik heb geen idee waar ik de draad weer op kan pakken. Sowieso ben ik aardig roestig, maar het wennen aan rotaties en zo komt vanzelf wel weer. Ik vraag me meer af waar ik het beste kan beginnen om weer een beetje terug in het spel te komen. Ik kwam er achter dat mijn FC uit elkaar gevallen is, dus van die kant is het wat lastig om hulp te krijgen :)
De laatste keer dat ik gespeeld heb was 3.2 net uit. Ik heb een lvl 60 Summoner met ilvl 201.

- Wat is tegenwoordig een normaal ilvl voor een casual non-savage raider?
- Hoe kom ik het makkelijkste aan nieuwe gear, nog steeds dungeon roulette voor tokens of zijn er makkelijkere manieren?
- Is de Anima Weapon quest al eenvoudiger en/of minder een grind geworden dan in 3.2? En is het nu nog de moeite om ermee te beginnen? Volgens mij ben ik nog crystals aan het verzamelen met fates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Baldrak schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:01:
Goedemorgen,

Sinds ongeveer een jaar heb ik weer ingelogd, en ik heb geen idee waar ik de draad weer op kan pakken. Sowieso ben ik aardig roestig, maar het wennen aan rotaties en zo komt vanzelf wel weer. Ik vraag me meer af waar ik het beste kan beginnen om weer een beetje terug in het spel te komen. Ik kwam er achter dat mijn FC uit elkaar gevallen is, dus van die kant is het wat lastig om hulp te krijgen :)
De laatste keer dat ik gespeeld heb was 3.2 net uit. Ik heb een lvl 60 Summoner met ilvl 201.

- Wat is tegenwoordig een normaal ilvl voor een casual non-savage raider?
- Hoe kom ik het makkelijkste aan nieuwe gear, nog steeds dungeon roulette voor tokens of zijn er makkelijkere manieren?
- Is de Anima Weapon quest al eenvoudiger en/of minder een grind geworden dan in 3.2? En is het nu nog de moeite om ermee te beginnen? Volgens mij ben ik nog crystals aan het verzamelen met fates...
i250-260 is een normaal level nu, de hoogste dungeons droppen i245. De alexander normal raids droppen tokens voor i250 gear en the scripture gear is i260 (scripture zijn de tokens van roulettes, dungeons, raid etc.). Alexander savage geeft i270 gear, maar dat is niet meer casual ;)

Makkelijkste zal zijn gewoon je normale roulettes doen voor scripture tokens, de laatste alex standaard raids voor wat i250 gear, Palace of the Dead voor een wapen.

- De eerste paar stappen van de relic zijn makkelijker gemaakt. De crystals zou je nu voor elkaar moeten hebben in een uur of 3-4.
- De dungeons erna zijn gewoon wat dungeons, nooit moeilijk geweest.
- De items voor de i210 stap zijn goedkoper geworden en je hebt er maar de helft voor nodig. Scheelt aanzienlijk.
- De 5 items voor de i230 stap zijn ondertussen ook goedkoper geworden, hoewel je er nog steeds 5 van nodig hebt. Er is hier wel een wekelijkste quest voor, dus in 5 weken ben je klaar. (Of je koopt ze met lore tomestones, maar die kun je beter vast uitgeven aan de volgende stap)
- De i240 stap is nog niet makkelijker gemaakt en zal dan ook veruit de meeste tijd gaan kosten op dit moment, hierdoor weet ik niet of het de moeite waard is nu om het af te maken of om te wachten tot patch 3.55, aangezien deze stap dan makkelijker gemaakt wordt.
- De i260 stap is als je alleen de dagelijkse en wekelijkse quests doet 3 weken aan tijd. (dagelijkste expert roulette en wekelijkste leveling roulette)
- De huidige stap i270 is net 2 weken oud en daarvoor mag je licht gaan farmen.

En dat is de anima relic in het kort ;)

Wat je FC betreft, ik weet niet op welke server je zit. Maar je bent altijd welkom in onze FC op Zodiark.
Living Dreams <ALIVE>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
Wat is een goede manier om secondary classes te levelen? Ben BLM lvl 55 en wil die dark knight gaan levelen, aangezien mijn groep geen tank heeft. Maar geen idee hoe ik het beste kan levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Zironako schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:50:
Wat is een goede manier om secondary classes te levelen? Ben BLM lvl 55 en wil die dark knight gaan levelen, aangezien mijn groep geen tank heeft. Maar geen idee hoe ik het beste kan levelen.
Je dagelijkse roulettes leveren altijd de meeste exp.

Daarnaast voor een tank kun je dungeons of Palace of the Dead doen.

Fates en leves zijn voor een tank alleen zinvol tot level 15/17. Dat is wanneer je je eerste dungeon kunt hebben en je PotD nog niet geunlocked zou hebben.

Que tijden voor dungeons zijn er als tank bijna niet en que tijden voor PotD zijn over het algemeen altijd relatief kort voor alle classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
SnicK_v_r schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:54:
[...]

Je dagelijkse roulettes leveren altijd de meeste exp.

Daarnaast voor een tank kun je dungeons of Palace of the Dead doen.

Fates en leves zijn voor een tank alleen zinvol tot level 15/17. Dat is wanneer je je eerste dungeon kunt hebben en je PotD nog niet geunlocked zou hebben.

Que tijden voor dungeons zijn er als tank bijna niet en que tijden voor PotD zijn over het algemeen altijd relatief kort voor alle classes.
Blijkt dus dat een van de gasten de nacht ervoor een warrior is gaan levelen. Ben dus maar voor bard gegaan. Samen voor dungeons gewacht met die tank ging echt bizar snel en met 183% exp schoot het lekker op (ring, 2nd class boost en food). Helaas nu weer alleen aanmelden, dus dat gaat langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
De game en de uitbreiding zijn in de aanbieding op Steam. Ik maak een trial account om te zien of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Laatst online: 19-09 09:14
Ik vroeg me af of het nog zin heeft om deze game te gaan spelen? Heb hem bij release gekocht maar door gebrek aan tijd nooit echt opgepakt. Maar is het nog een beetje te doen voor een compleet nieuwe speler?

PSN: Brwmaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Update 4.0 Part 3

Je hebt geen Heavensward nodig om Stormblood te kunnen spelen wel de basis game van ff14 nodig

Second job onthulling!:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/5exmrgofeiexd.jpg (dat wisten we eigenlijk al )

- Samurai (Meelee DPS met een Katana wapen)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gnxyfspiz5pud.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/dslxwny0jydka.jpg

- Nieuwe Steden en area's
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/stczhtv78firq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/m2nm258dc3pea.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qr5gemgpcypod.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/tdcurt8ufworj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/fjt477hqbtlw9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/jajhklf4mq37i.jpg

- Nieuwe beasttribe daily quest
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gxfmy4gxmr2ih.jpg

- Nieuwe primal (trial)
spoiler:
Sloppy?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/fshkm5nzejs6e.jpg

- 4de huis area
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/w8edbpolsnpg6.jpg

- Tank en healers krijgen meer balance

- Nieuwe Gear/craft recepts

- Minimale pc specs wordt verhoogd (je hebt minimaal een 64bit processor nodig om ff14 te kunne runnen)

- Meer samen werking met andere FF series creators
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/awwp2xtriiblh.jpg

Videos:
-Nieuwe trailer 4.0

- Zwemen en duiken
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Py6ZXuvYwo0]

-Kugane nieuwe stad
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V7pqxU35WVM]

-Nieuwe huis area
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8RI_uwnG_J8]

-Samurai demo video
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NLCQZxxInr8]

-Red Mage demo video
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=J2WsEqLzeJo]

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Br3wmaster schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:08:
Ik vroeg me af of het nog zin heeft om deze game te gaan spelen? Heb hem bij release gekocht maar door gebrek aan tijd nooit echt opgepakt. Maar is het nog een beetje te doen voor een compleet nieuwe speler?
Het is redelijk makkelijk om in te stappen, het levelen kan een beetje een grind zijn. Daarna moet je ook nog wat grinden voor wat gear, maar niet echt veel meer dan wat de rest van ons ook moet doen elke zoveel patches.

Daarnaast heb je nog een paar maanden de tijd voor patch 4.0, zie plaatjes vorige post. Dus meer als genoeg tijd om je voor te bereiden op de volgende uitbreiding en vanaf dat moment is iedereen weer gelijk.

We moeten allemaal weer levelen, alleen weer nieuwe gear zoeken, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Br3wmaster schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:08:
Er is in ieder geval zat te doen, en ik vond FFXIV een van de makkelijkere MMO's om op te pakken na een tijdje niet meer gespeeld te hebben. Het enige nadeel is nog altijd het stuk verhaal die tussen 2.2 en 2.4 gebracht is, het voelt wat langdurend / sloom. Maar daarna, richting HW en HW is het verhaal weer stukken beter. Er zijn ook meer opties om te levelen nu (vergeleken met de release), dat helpt ook :)

Mbt de informatie van vandaag, als voornamelijk Tank speler ben ik wel teleurgesteld dat de 2 nieuwe classes DPS gaan worden. Het lijkt me in ieder geval geen positieve invloed te hebben op de queues die nu al voor DPS niet echt fijn zijn. Ik had een beetje hoop dat Samurai (of liever zelfs Blue Mage) richting een tank role zou gaan, maar goed, misschien de volgende expansion.

Het is wel interessant hoe we nu tussen 2 continenten bezig zullen zijn, en dat biedt ook weer ruimte tot uitbreidingen. Misschien een nieuwe methode van de zones (als in, meer overlap ipv de harde zone borders) in het nieuwe continent?

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Bedankt voor de info dan gaan we hem gewoon toch maar aanschaffen en downloaden haha. Voor die €16 kun je er natuurlijk ook geen bult aan vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Br3wmaster schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:47:
Bedankt voor de info dan gaan we hem gewoon toch maar aanschaffen en downloaden haha. Voor die €16 kun je er natuurlijk ook geen bult aan vallen
komen maandelijks wel 13 euro bij he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow! waarschijnlijk komt Blitzball naar FFXIV

Mogen ze wel een stuk beter gaan uitwerken dan in FFX imho maar als ik me fantasie de vrije loop laat spelen lijkt het me super dik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat info over volgende patches die nog komen tot 4.0

Patch 3.55A (28-2-17)
- Anima wapen update gaat naar ilvl 275 (Rip Alexander 12 savage wapen :P)
- Nieuwe feast map + ie (pvp)
- Zhloe Aliapoh's Custom Deliveries.
- Proto Ultima Battle (drops accessory, item level 270)

Patch 3.55B (release datum onbekend)
-Nieuwe diadem

Patch 3.56 (Release datum onbekend)
-Laaste stuk van het verhaallijn MSQ

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
gnauw schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:16:
[...]

komen maandelijks wel 13 euro bij he.
I know I know maar iig de moeite waard om het is te proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
We are pleased to announce that the 14-day limitation on the Free Trial has been removed and the adventure can continue for as long as you want!

http://na.finalfantasyxiv...8791c1a490ea85153eec45bbc
Tot lvl 35 met veel restricties, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Wellicht ook leuk, je kan mensen terug ingame oproepen (dat ze weer ingame komen)
http://eu.finalfantasyxiv...&utm_campaign=eu_callback

Ook leuk om te weten, je kan silver feathers inruilen voor equipment:

Equipment for level 15 characters (Item Level 17) 1x Feather
Equipment for level 20 characters (Item level 22) 1x Feather
Equipment for level 50 characters (Item Level 120) 5x Feather
Equipment for level 60 characters (Item Level 230) 5x Feather

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ricmaniac schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:52:
merken mensen die nu spelen al weer wat van drukte ? dat mensen zich al aan het voorbereiden zijn voor de expansion ?
Ik ben zelf net weer begonnen om de main quests af te maken (hoef er nog maar een paar, stuk of 5 ofzo).
Denk dat het de laatste paar weken pas weer echt druk gaat worden. Er komen natuurlijk nog wat nieuwe main quests uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik zie net trouwens dat er een pre-order bonus is voor stormblood:

https://store.eu.square-e...tor-s-edition-pc-download

Pre-order now to receive:
* Early Access to the game ahead of the official launch
* Wind-up Red Mage Minion
* Ala Mhigan Earrings

Afbeeldingslocatie: http://img.finalfantasyxiv.com/lds/promo/h/k/L1PgiNFoLvSfGB8eLfFOOeCeSc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.finalfantasyxiv.com/lds/promo/h/d/WTdkpsHIrtvW9mwtLjwsNsnnN8.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik kreeg vlak voor het weekend een e-mail met "free login campaign" komt allen! Dus dat maar gedaan en om weer beetje in de game te komen maar een class gepakt die ik nog op 0 had en die gaan spelen om weer in de game te komen. Zo had ik ineens een lancer op 21. Dat gisteren nog gedaan met marauder dus die ik nu ook 16. Maar wat een leuke game is het toch, de mechanics liggen me echt goed. Het heeft wel echt wat :D Daarna toch nog wat verder gegaan met main story, waar ik enorm bored van was aan het begin van HW, ik was namelijk een maand voor HW begonnen en bezig door al die patch 2.x content te grinden en soort van burnout en daarna andere games gaan doen.

Maar ik denk wel dat ik m'n account ga aanzetten. Ik wil wel verder en toch wel een level 60 character hebben voor SB. Moet wel lukken, m'n pala is nu 52 en SMN op 50. Ik wil iig nog wel DRK proberen voor SB, maar vooral super hyped voor redmage. Wat een ranged/melee hybrid gaat zijn of zo. Wat me goed lijkt te passen bij m'n tank/ranged dps(healer)/melee combo. Of anders gewoon de dragoon. thief/ninja nog niet geprobeerd, maar dat word teveel om nog mee te nemen.

Ik zit wel in een FC, op moogle, maar de hoeveelheid frans in chat is wel iets wat me beetje afstaat(niet in FC chat). Plus het is een NL/BE FC, ik geef het nog ff om te kijken of ik er wel bij pas. Maar zoeken naar andere FC/andere servert is wel reeele optie.

wow, gewoon weer helemaal zin in deze game, wie had dat gedacht :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:53:
Ik kreeg vlak voor het weekend een e-mail met "free login campaign" komt allen! Dus dat maar gedaan en om weer beetje in de game te komen maar een class gepakt die ik nog op 0 had en die gaan spelen om weer in de game te komen. Zo had ik ineens een lancer op 21. Dat gisteren nog gedaan met marauder dus die ik nu ook 16. Maar wat een leuke game is het toch, de mechanics liggen me echt goed. Het heeft wel echt wat :D Daarna toch nog wat verder gegaan met main story, waar ik enorm bored van was aan het begin van HW, ik was namelijk een maand voor HW begonnen en bezig door al die patch 2.x content te grinden en soort van burnout en daarna andere games gaan doen.

Maar ik denk wel dat ik m'n account ga aanzetten. Ik wil wel verder en toch wel een level 60 character hebben voor SB. Moet wel lukken, m'n pala is nu 52 en SMN op 50. Ik wil iig nog wel DRK proberen voor SB, maar vooral super hyped voor redmage. Wat een ranged/melee hybrid gaat zijn of zo. Wat me goed lijkt te passen bij m'n tank/ranged dps(healer)/melee combo. Of anders gewoon de dragoon. thief/ninja nog niet geprobeerd, maar dat word teveel om nog mee te nemen.

Ik zit wel in een FC, op moogle, maar de hoeveelheid frans in chat is wel iets wat me beetje afstaat(niet in FC chat). Plus het is een NL/BE FC, ik geef het nog ff om te kijken of ik er wel bij pas. Maar zoeken naar andere FC/andere servert is wel reeele optie.

wow, gewoon weer helemaal zin in deze game, wie had dat gedacht :)
Ik wilde dat ook weer doen laatst en heb toen ook ff maandje gespeeld maar ik besloot toen nog maar even te wachten tot een week of 2/3 voor stormblood release omdat ik bang ben dat ik er anders weer vrij snel klaar mee ben :P het blijft een geweldig spel maar helaas blijft MMO soms gewoon lastig vanwege de timesync. ik vind MMO's casual spelen niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Gisteren eindelijk alexander lfr afgerond (alles unlocked), dat was echt een hell (de laatste 2 vanwege de tactics en aangezien veel mensen die niet kennen).

Nu nog even alle dungeons en trials unlocken, hoef er gelukkig nog maar een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:26:
Gisteren eindelijk alexander lfr afgerond (alles unlocked), dat was echt een hell (de laatste 2 vanwege de tactics en aangezien veel mensen die niet kennen).

Nu nog even alle dungeons en trials unlocken, hoef er gelukkig nog maar een paar.
Welk ilvl moet je ongeveer hebben denk je om mee te kunnen komen als dps in alexander LFR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ricmaniac schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:46:
[...]

Welk ilvl moet je ongeveer hebben denk je om mee te kunnen komen als dps in alexander LFR?
De laatste 2 raids van alexander had ik item lvl 231, en gelijk me dat is te laag, zeker als magic ben je zo squishy als wat.

De rest van de raids was eigenlijk bijna wel een 'walk in the park' maar dat komt misschien omdat er veel mensen wel weer beter gegeared waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-08 10:25
Ik ben net begonnen na zo'n beetje alle andere mmo's in meer of mindere mate al eens geprobeerd te hebben.

Tot nu toe bevalt het met erg goed. Ik ben pas lvl13, maar ik merk dat ik bijna iedere dag toch even inlog en dat is best lang geleden dat dit gebeurde bij een mmo. Misschien toch maar eens op zoek naar een Free Company, want het ziet ernaar uit dat deze me wel een poosje blijft boeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Cens schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:04:
Ik ben net begonnen na zo'n beetje alle andere mmo's in meer of mindere mate al eens geprobeerd te hebben.

Tot nu toe bevalt het met erg goed. Ik ben pas lvl13, maar ik merk dat ik bijna iedere dag toch even inlog en dat is best lang geleden dat dit gebeurde bij een mmo. Misschien toch maar eens op zoek naar een Free Company, want het ziet ernaar uit dat deze me wel een poosje blijft boeien :)
Op welke server zit je?
Op zodiark zit ik momenteel in de Living Dreams <ALIVE> FC.
Daar zitten de meeste tweakers in.

Ingame kan je contact opnemen met:
Sarah Kindred
Bastila Shan
Tristi Desunt
Isa Usej

En uiteraard ook met mij: Ryatzu Katsuro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cens schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:04:

Je komt dan wel op een goed moment opzich. aangezien over iets minder dan 2 maanden de nieuwe uitbreiding komt waardoor er weer heeeel veel spelers zullen terug komen/bijkomen. enjoy en als je je dingen af vraagt don't hesitate to ask. Een groot deel van de community is over het algemeen donders vriendelijk bij FFXIV in vergelijking met heel veel andere mmo's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-08 10:25
Ryatzu schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:36:
[...]

Op welke server zit je?
Op zodiark zit ik momenteel in de Living Dreams <ALIVE> FC.
Daar zitten de meeste tweakers in.

Ingame kan je contact opnemen met:
Sarah Kindred
Bastila Shan
Tristi Desunt
Isa Usej

En uiteraard ook met mij: Ryatzu Katsuro
Dank Ryatzu. Ik zit volgens mij ook op Zodiark, dus ik denk dat ik even contact opneem met jullie. Ik ben in FF nog wel een totale beginner, hoewel ik wel al de nodige ervaring heb opgedaan in andere mmo's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnicK_v_r

SnicK_v_r

Zero

Cens schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:33:
[...]

Dank Ryatzu. Ik zit volgens mij ook op Zodiark, dus ik denk dat ik even contact opneem met jullie. Ik ben in FF nog wel een totale beginner, hoewel ik wel al de nodige ervaring heb opgedaan in andere mmo's :)
Dat maakt niet uit, iedereen is welkom bij ons in de FC en als je vragen hebt over wat dan ook dan zul altijd een antwoord krijgen van onze FC leden.

Onze leden lijst bestaat ook uit mensen met verschillende levels. Van net beginnende mensen tot mensen die alle classes op max level en zo ongeveer max gear hebben.

Pagina: 1 ... 75 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet