Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:44

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Je bent van harte welkom bij ons op Zodiark, hebben nog meer spelers die pas begonnen zijn. :)
Zie mijn sig voor info.

Als je je caracternaam hebt gemaakt zet die nog even hier op het forum, dan kunnen we je inviten.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flufsor
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 21:33
Chrasher schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:15:
Je bent van harte welkom bij ons op Zodiark, hebben nog meer spelers die pas begonnen zijn. :)
Zie mijn sig voor info.

Als je je caracternaam hebt gemaakt zet die nog even hier op het forum, dan kunnen we je inviten.
Hey men char noemt: "Lulu Valiena"
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Flufsor schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:31:
[...]

Hey men char noemt: "Lulu Valiena"
Alvast bedankt
LOL, probeerde je gisteravond rond 21:00H te inviten nadat ik je in de zoekfunctie online tegenkwam.
Net op het moment dat ik dit wilde doen: poef... "can't find player oline" :D en was je weg uit de lijst.
Volgens mij ging je rond die tijd net offline. Je kan alleen iemand die online is met de zoekfunctie vinden en actie ondernemen, dus heb nog even geduld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StiffyXL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-10-2020

StiffyXL

Kowabunga

Ik moet zeggen dat ik me de laatste tijd behoorlijk vermaak met FFXIV. Wist niet dat het zo goed uitgewerkt was. Ik speel zelf op Cerberus. Nog meer tweakers die daar misschien een FC willen beginnen? Ben wel bereid wat op te zetten. Speel nog geen endgame maar dat kan nooit lang meer duren.

Doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeSkills
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-11-2024
Sinds een paar dagen eindelijk weer begonnen met FF14.
Dat had ik echt veel eerder moeten doen!
Twijfelde al maanden om de PS4 versie te proberen. Werkt voorlopig prima.

Zit net als 2 jaar geleden op de server Moogle.
Als ik zo even vlug door het topic browse, zie ik dat sommigen van jullie daar nog steeds zitten.
Nog een guild aan te raden? Voor nu vooral voor sociaal spelen. Later misschien wat endgame.

Mochten jullie me willen toevoegen: Brawny Brawler (Moogle)
Wie weet tot snel!

FFXIV: Brawny Brawler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 23:00

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Op Moogle zit Swords and Roses, een NL/BE FC. Zoek ons gerust eens op!

Heb zelf na een poosje afwezig te zijn geweest, FFXIV weer gestart, ben een lvl 60 warrior die nog een flink deel van de nieuwe content moet spelen. Merk echter wel dat het begint te jeuken om mn scholar verder te levelen en de switch naar deze job te maken :). Healen is leuker dan verwacht :)
CreativeSkills schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:47:

Als ik zo even vlug door het topic browse, zie ik dat sommigen van jullie daar nog steeds zitten.
Nog een guild aan te raden? Voor nu vooral voor sociaal spelen. Later misschien wat endgame.

Wie weet tot snel!

[ Voor 18% gewijzigd door Thrace Grumble op 20-05-2016 17:44 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 22:42
CreativeSkills schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:47:

Wie weet tot snel!
Heb je een vriendenverzoek verstuurd (blauwecannel blue). Werkt de game een beetje goed met controller? Heb zelf namelijk de pc versie maar vind gamen met een controller vanaf de bank meer ontspannen(heb zelf x one controller)! See ya
PS Voor andere mensen die op Moogle spelen stuur ook gerust mij een berichtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ondertussen sta je in m'n list Tweakwondo :) Ik speel zelf op een PS4 FFXIV, en dit is zeker goed te doen met een controller. Het is even wennen, maar daarna gaat het erg soepel allemaal!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeSkills
Excuses, ik had even alle reacties gemist.
Inmiddels door 1 tweaker toegevoegd.
Vermaak me de afgelopen dagen erg met FF op de PS4. Zeer goed te doen voorlopig met controller!
Hoe kan ik de guild vinden? Free Company vinden? Lukte me zo 1,2,3 niet.

Mocht iemand mij nog willen toevoegen: Brawny Brawler op Moogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ik zal je toevoegen, voeg mij ook gerust op PSN toe! :)
Je kunt een free company opvragen via de character info van een bestaand lid. Als je dus iemand van een bepaalde FC in je friends list hebt staan, kan je applyen om member te worden.
CreativeSkills schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:51:
Excuses, ik had even alle reacties gemist.
Inmiddels door 1 tweaker toegevoegd.
Vermaak me de afgelopen dagen erg met FF op de PS4. Zeer goed te doen voorlopig met controller!
Hoe kan ik de guild vinden? Free Company vinden? Lukte me zo 1,2,3 niet.

Mocht iemand mij nog willen toevoegen: Brawny Brawler op Moogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeSkills
Thrace Grumble schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:01:
Ik zal je toevoegen, voeg mij ook gerust op PSN toe! :)
Je kunt een free company opvragen via de character info van een bestaand lid. Als je dus iemand van een bepaalde FC in je friends list hebt staan, kan je applyen om member te worden.

[...]
Inmiddels een paar dagen geleden een aanvraag gedaan om lid te worden. Helaas nog geen bevestiging of reactie.

Ik probeerde je daarnaast te zoeken maar de zoekfunctie vond je niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

CreativeSkills schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 17:31:
[...]

Inmiddels een paar dagen geleden een aanvraag gedaan om lid te worden. Helaas nog geen bevestiging of reactie.

Ow, das niet best! Iemand kan je alleen vinden met de zoekfunctie als die persoon zelf online is. Zal morgen ff kijken, ben vanavond niet online. Komt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

En hier zijn de preliminary 3.3 patch notes.

Veel plezier.

http://eu.finalfantasyxiv...39057cc2f549d7622fb54b556

2e link

http://phyo.re/ffxiv33.html

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ondertussen al lid van de FC zag ik? :D Welkom!
CreativeSkills schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 17:31:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:08

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tknhHptZQvvfpTt2z2NOVVcC/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/10FKNcmXJ0gn7Q0Ru38XVBFL/full.jpg

Wat een verschil van een 5 jaar oude laptop met Radeon 6650m graphics naar een nieuwe Skylake i5 en Geforce GTX 960 :)

Mijn karakter als Astrologian met haar Chocobo :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeSkills
Ontzettend blij na ruim een paar weken spelen, dat ik FF weer heb opgepakt. Wat een verademing tov andere MMO's. Klein minpuntje vind ik alleen dat ik zo ontzettend veel story quests nog moet doen.
Inmiddels level 52 met mijn Monk. Vermaak ik me goed mee.

Zijn hier spelers op de PS4? Ik merk dat typen erg langzaam gaat met controller. (uiteraard) Hebben jullie hier tips voor? Toetsenbord/muis aansluiten? Zo ja, welke? Of andere oplossing?

Zijn er dingen die ik echt niet mag vergeten tussen level 50-60??? Ben nu bijvoorbeeld wat Ilvl 120 gear aan het sparen met Tomestones of poetics. Is dit handig, of kan ik me beter op iets anders focussen?

Verder tips voor lvl 50+? (ik moet nog een hoop leren merk ik :-) )

Bedankt voor het accepteren van FC application!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

CreativeSkills schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:18:
Ontzettend blij na ruim een paar weken spelen, dat ik FF weer heb opgepakt. Wat een verademing tov andere MMO's. Klein minpuntje vind ik alleen dat ik zo ontzettend veel story quests nog moet doen.
Inmiddels level 52 met mijn Monk. Vermaak ik me goed mee.

Zijn hier spelers op de PS4? Ik merk dat typen erg langzaam gaat met controller. (uiteraard) Hebben jullie hier tips voor? Toetsenbord/muis aansluiten? Zo ja, welke? Of andere oplossing?

Zijn er dingen die ik echt niet mag vergeten tussen level 50-60??? Ben nu bijvoorbeeld wat Ilvl 120 gear aan het sparen met Tomestones of poetics. Is dit handig, of kan ik me beter op iets anders focussen?

Verder tips voor lvl 50+? (ik moet nog een hoop leren merk ik :-) )

Bedankt voor het accepteren van FC application!
Ik heb zelf een PC en geen PS4, maar volgens mij kun je gewoon een USB toetsenbord aansluiten op de PS4 en daarmee typen. Je controller kan je dan voor de rest van het spel gebruiken.

Wat betreft gear upgrades onderweg naar level 60. Doe gewoon quests in een gebied krijg je genoeg keuze om naar level 60 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FFXIV werkt op de ps4 gewoon default met USB keyboard en muis
speelt echt een stuk fijner imo :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Met hierboven ^^

Heb hier een draadloos (met zo'n dongel) Logitech toetsenbord aanhangen. Werkt perfect voor het chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Gebruik een Bluetooth toetsenbord van €12 van de Actuon, werkt perfect!

[ Voor 68% gewijzigd door Thrace Grumble op 28-06-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe gaat het hier boys ?
ik twijfel al tijdje om weer te spelen maar heb eigenlijk gewoon te weinig tijd. hou wel veel de reddit nog in de gaten en ziet er allemaal tof uit en mede daardoor wil ik het graag weer op pakken maar de vrije tijd die ik heb steek ik vooral in Black desert en Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Onze FC op Zodiark is weer behoorlijk druk sinds de laatste patch.Toch wel zo'n 20 man die per dag inloggen.
De laatste patch heeft vooral veel voordelen geboden voor Crafters, dus ik klaag niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ricmaniac schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:42:
Hoe gaat het hier boys ?
ik twijfel al tijdje om weer te spelen maar heb eigenlijk gewoon te weinig tijd. hou wel veel de reddit nog in de gaten en ziet er allemaal tof uit en mede daardoor wil ik het graag weer op pakken maar de vrije tijd die ik heb steek ik vooral in Black desert en Overwatch
Moeilijk te zeggen. Eigenlijk beantwoord je je eigen vraag al. Weinig tijd en toch al 2 games spelen. Zal 3 wel iets te veel zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zelf ook weer verder gegaan met het spel. Een Fantasia gebruikt en mijn Miqo'te is veranderd in een Au'Ra. :)
Van de week voor het eerst Void Ark gedaan, en na 2 runs begonnen met het upgraden van mijn AST's level 200 armor. Kan ik de kleur van de set ook eindelijk aanpassen. Zwart is niet slecht, maar pure white bevalt me beter :)

De eso's die ik nu verdien gebruik ik om mijn 2e job te upgraden. En dat is mijn Summoner :) Job ligt me toch iets beter dan Black Mage.

Ik ben voorlopig nog wel even zoet met dit spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Het spel was erg leuk, dacht ik. Tot ik level 50 was. Ik verloor een beetje een doel in het spel dus ben abrupt gestopt. Helaas was ik zo dom om gil te kopen van echt geld.
Is er hier iemand die interesse heeft om die gil te kopen? Of evt interesse in mijn account met lvl50 archer en iets van 24 dagen playtime? Ik hoef hem zelf niet meer dus die mag je zo hebben. Moet ik wel eerst van die gil af zijn anders zou het zonde zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

Nope, 1 account is meer dan goenoeg en gil kopen is uberhaupt not done imo... Denk ook niet dat je daar hier veel positieve reacties op gaat krijgen.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Binnenkort weer terugkomen :D Als ik de nieuwe PC heb kan ik weer spelen.

Moet wel zeggen dat op het moment dat je level 50 komt, je eigenlijk aan je lot wordt overgelaten. Geen duidelijke lijn met wat handig is. Was toch even wat zoekwerk.

Even kijken hoe ik het spel kan draaien met een 1070 en i5-6600 :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hey, ik vroeg me af of dat iemand nog actief is hier en of dat ik via de PS4 met jullie mee kan spelen of niet. ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:44:
Hey hey, ik vroeg me af of dat iemand nog actief is hier en of dat ik via de PS4 met jullie mee kan spelen of niet. ^_^
Je mag bij ons op Zodiark komen spelen als je wilt. FC is weer lekker actief de laatste tijd. :)
Spelen velen op de PS4 hier. Er wordt wel Engels gesproken in de chat omdat we niet alleen uit Nederland/België komen.
Zie sig voor FC en karakter info.

Als je hier je ingame naam plaatst dan kunnen we je gemakkelijk inviten. (mocht je op Zodiark komen)

[ Voor 24% gewijzigd door Chrasher op 18-07-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohh nee ik speel op Moogle. :(
Kan ik dit veranderen zonder opnieuw te beginnen? :p

Edit: bedankt voor de snelle reactie trouwens!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Een transfer kost helaas geld, maar kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af of dat het waard is, heb pas net een week zitten spelen op de trial en was van plan om het spel deze week aan te schaffen. Maar ik heb nu intussen dus wel al dat saaie lage level gebeuren gedaan, en niet alleen op 1 class - Nee, ik ben ze bijna allemaal aan het levellen. Ik ga het in m'n achterhoofd houden voor als ik geen andere guilds vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Er is ook een FC op Moogle geloof ik (lees maar even terug in dit topic), maar ik weet niet of die nog actief is.

Is wel zonde ja om na een week spelen opnieuw te beginnen. Welk level ben je nu (met je main character), want beginnen in een andere stad (afhankelijk van je class) geeft t/m level 15 een compleet andere main quest.
De eerste 15 levels zijn namelijk regio afhankelijk, daarna zijn ze gelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:29:
Vraag me af of dat het waard is, heb pas net een week zitten spelen op de trial en was van plan om het spel deze week aan te schaffen. Maar ik heb nu intussen dus wel al dat saaie lage level gebeuren gedaan, en niet alleen op 1 class - Nee, ik ben ze bijna allemaal aan het levellen. Ik ga het in m'n achterhoofd houden voor als ik geen andere guilds vind!
Speel al een tijdje niet meer (geen tijd), maar swords and roses zit op Moogle.
Swordsandroses.be of .com oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Crasher - Ik heb bijna alle lage level quests gedaan met elke class. Dus ze zijn allemaal ong. 3-5 met de uitzondering op een paar. M'n archer is bijv. al 20 en m'n lancer class is onderweg. Ik heb echt te veel tijd en speel uren per dag. Haha. Dus nja, nogmaals, ik ga jullie in m'n achterhoofd houden en zal overstappen binnen een paar weken mocht Moogle me niet bevallen. ;)

@ Arunia - Oh, dat is jammer! Tijd moet je maken zeggen ze wel eens. ;) Maar ik kan dat begrijpen met die heerlijke zon op ons bolletje. Bedankt voor de site/ tip!

Edit: Ik zie nu dus net dat de laatste zo'n jaar geleden was toegevoegd dus ik denk dat ik ga overstappen. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 18:37
Palace of the Dead is uit met patch 3.35 en t is lachen geblazen. :D Eindelijk uitdagende solo-content gevonden (behalve de content waar de uitdaging meer ligt in degelijke planning zoals DoH jobs).

De rewards zijn ook fijn en is een leuke manier om nieuwe jobs te proberen in group content. Bijvoorbeeld: probeer eens healer uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HelloIamAldo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:41:
Palace of the Dead is uit met patch 3.35 en t is lachen geblazen. :D Eindelijk uitdagende solo-content gevonden (behalve de content waar de uitdaging meer ligt in degelijke planning zoals DoH jobs).

De rewards zijn ook fijn en is een leuke manier om nieuwe jobs te proberen in group content. Bijvoorbeeld: probeer eens healer uit!
ik heb dat niet helemaal mee gekregen. wat is palace of the dead?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ricmaniac schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:50:
[...]

ik heb dat niet helemaal mee gekregen. wat is palace of the dead?
Nieuwe dungeon die is ingevoerd met de patch van deze week. Ding is behoorlijk random.

http://na.finalfantasyxiv...925b3f83e96c82c85a550f9a0
HelloIamAldo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:41:

Upgrades die je uit zilveren kistjes kunt krijgen zijn ook erg random. Zopas een floor 1-10 gedaan. 8 zilver kistjes in totaal.. 2 bliezen zichzelf op, 5 gaven geen upgrade en slechts 1 die mijn wapen +1 gaf. Zit nu nog steeds met arms +6 en armor +11 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door SandsOfArrakis op 22-07-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SandsOfArrakis schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:02:
[...]

Nieuwe dungeon die is ingevoerd met de patch van deze week. Ding is behoorlijk random.

[...]

Upgrades die je uit zilveren kistjes kunt krijgen zijn ook erg random. Zopas een floor 1-10 gedaan. 8 zilver kistjes in totaal.. 2 bliezen zichzelf op, 5 gaven geen upgrade en slechts 1 die mijn wapen +1 gaf. Zit nu nog steeds met arms +6 en armor +11 8)7
oh dat is wel vet hey dat de dungeon anders kan zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ricmaniac schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:05:
[...]

oh dat is wel vet hey dat de dungeon anders kan zijn
Yep en als je alle 50 floors gedaan hebt, en zowel arms en armor op +30 hebt gekregen dan kun je in South Shroud een i235 wapen ophalen met de class waarmee je aan komt zetten.

Ik zag al een AST met zijn wapen rond wandelen. Ziet er tof uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 23:35:
@ Crasher - Ik heb bijna alle lage level quests gedaan met elke class. Dus ze zijn allemaal ong. 3-5 met de uitzondering op een paar. M'n archer is bijv. al 20 en m'n lancer class is onderweg. Ik heb echt te veel tijd en speel uren per dag. Haha. Dus nja, nogmaals, ik ga jullie in m'n achterhoofd houden en zal overstappen binnen een paar weken mocht Moogle me niet bevallen. ;)

@ Arunia - Oh, dat is jammer! Tijd moet je maken zeggen ze wel eens. ;) Maar ik kan dat begrijpen met die heerlijke zon op ons bolletje. Bedankt voor de site/ tip!

Edit: Ik zie nu dus net dat de laatste zo'n jaar geleden was toegevoegd dus ik denk dat ik ga overstappen. :P
De website zegt overigens niets over de activiteit binnen de FC. Het forum ben je wellicht geen lid van. Hierdoor zie je daar de activiteit niet.
Er zijn iig nog wel wat berichten in juli geplaatst.
Overigens was de activiteit daar op het forum voor zover ik het toen mee maakte niet echt denderend. Je zou eens moeten zoeken op de FC. Wellicht dat je er dan meer info uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 18:37
SandsOfArrakis schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:02:
[...]

[...]

Jup, het is echt een beetje rogue-lite zo. Je moet maar hopen dat je wat verder komt met die kistjes. Gelukkig kan je sets van 10 floors herhalen. Je arms en armor levels zijn belangrijk om verder te raken, dus met een beetje pech moet je sets van floors meermaals doorlopen. Reddit had al een uitgebreide (Engelstalig, of course) verslaglegging en tips.

https://www.reddit.com/r/...s/4u31ky/potd_solo_guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Vandaag start de :
Afbeeldingslocatie: http://img.finalfantasyxiv.com/t/6df18ee68547424111bd8eb190282ba57d82f5c6.png

5 dagen gratis spelen voor iedereen die ooit al eens een sub heeft gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 23:35:

Forum bij ons op Moogle in SnR is tamelijk rustig ja, wel altijd gezellig in de FC hoor :) Wel rustig de laatste tijd, maar dat gaat meestal met vlagen/periodes. doe gerust een keer een application voor de FC, dan kan je de sfeer proeven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZAjhss6NwthmmmnHcReBgcDC/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tOrdGxyfhbROsqlqNGNnNqEO/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rbmtqRsNXe7UCWXoSN4rm9cY/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DEBAepTXlDQEl3sRUAUvL9vL/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zyfDsV9Ov8Toa1eYltp37EYD/full.png

Zo ook maar even met het Yokai evenement bezig gegaan. Al 4 wapens binnen. En ik moet zeggen de Bard boog is wel erg tof. Mooie glamour mee gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Die boog is zeker de moeite waard ja. :)
Heb bijna de eerste mount, nog geen wapen maar die komt er vanavond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Zu4P5dRCe0585O5rATamvp1s/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DcWBJu2JOFe2FtTX26Yj5FUp/full.png

FC Power Rangers ehm.. Posing Rangers team :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jzQlpSzcVQegmar0RNBrq1dy/full.png

Black Ranger, dat ben ik. Alleen Eos wil er nog niets van weten :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ekyUpkX0LvN6QDivTDCCHSg3/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9OwNbB4t6TOI0Pvrlz4qRB0R/full.png

We hebben zelfs onze eigen Megaposerzord *Boom*

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ha, leuk gedaan. Is dat trouwens plot 5 in Lavender Beds? Lijkt zeer veel op de locatie van ons FC huis.

Hier ons optrekje...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qn84FcRuo9Rv1iOf4BLwc7aE/full.jpg

Met vanaf het dak gezien mijn eigen huis aan de rechterkant direct in dezelfde straat naast ons FC huis :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v0mHJxpK6ixscf3P7UzZTE7x/full.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door Chrasher op 07-08-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Chrasher schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:15:
Ha, leuk gedaan. Is dat trouwens plot 5 in Lavender Beds? Lijkt zeer veel op de locatie van ons FC huis.

Hier ons optrekje...
[afbeelding]

Met vanaf het dak gezien mijn eigen huis aan de rechterkant direct in dezelfde straat naast ons FC huis :)
[afbeelding]
Klopt we zitten inderdaad op nr. 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binshou
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 08:25
Ik heb de game vanaf dag 1 een tijd lang gespeeld.
Nu dacht ik samen met wat vrienden weer te beginnen, en heb de 5 day login periode om de feeling weer even te krijgen.

Nu zit ik eigenlijk met 2 dingen.

1 - lvl 50 bard staat op een US server, en ik zou nu toch liever op EU willen beginnen. (zijn er servers die echt dood zijn, of valt het allemaal wel mee?)

2 - Ik moet Heavensward nog kopen, en twijfel om eventueel de game op de ps4 te kopen.
Nu heb ik alleen de collectors edition, en wat veteran rewards op mijn account.
Worden die meegenomen naar de ps4?

Ik ben benieuwd hoe de game weer is.

PSN: Res_Binshou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Er zijn servers waar het drukker is dan op andere, maar de Europese zijn allemaal redelijk goed gevuld. Er zijn meer US servers en daar zijn er een aantal van die weinig spelers bevatten, maar hier valt het wel mee. Zodiark is de kleinste van de EU, maar is altijd nog drukker dan een aantal US servers.
Bedenk wel dat je dat lvl50 karakter alleen kan spelen op een andere server door een server transfer wat geld kost.

Al je karakters zijn zowel met de PC als de PS4 te spelen, maar voor de PS4 moet je wel FFXIV opnieuw aanschaffen en die koppelen aan je PC licentie. Dus wil je Heavensward op de PS4 spelen dan moet je zowel de basis game als de uitbreiding aanschaffen op de PS4 (krijg je wel weer 30 dagen speeltijd mee).
Op de PC dien je alleen HW aan te schaffen (zonder extra speeltijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binshou
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 08:25
Chrasher schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:37:
Er zijn servers waar het drukker is dan op andere, maar de Europese zijn allemaal redelijk goed gevuld. Er zijn meer US servers en daar zijn er een aantal van die weinig spelers bevatten, maar hier valt het wel mee. Zodiark is de kleinste van de EU, maar is altijd nog drukker dan een aantal US servers.
Bedenk wel dat je dat lvl50 karakter alleen kan spelen op een andere server door een server transfer wat geld kost.
Thanks voor de update!
Ik zit te denken om weer helemaal vanaf lvl 1 te gaan beginnen om in te komen, al zal ik de transfer optie ook meenemen.
Al je karakters zijn zowel met de PC als de PS4 te spelen, maar voor de PS4 moet je wel FFXIV opnieuw aanschaffen en die koppelen aan je PC licentie. Dus wil je Heavensward op de PS4 spelen dan moet je zowel de basis game als de uitbreiding aanschaffen op de PS4 (krijg je wel weer 30 dagen speeltijd mee).
Op de PC dien je alleen HW aan te schaffen (zonder extra speeltijd)
Ik ga de 5 dagen free time gebruiken voor de pc versie, en zal later bepalen wat het gaat worden dan.
In de tussentijd ga ik wat streams / filmpjes bekijken omtrent de ps4 versie :)

PSN: Res_Binshou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FlkMF6wXqDgSo6VhN0F0YmCV/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fgMvpCE6sHo6czNToV0f8vi3/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xJ4b78TumHgn84UjNX5TrkP8/full.png

Zo even een weekend trip geboekt naar de Costa del Sol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoadje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2022
Zou ik misschien een invite mogen krijgen voor Living Dreams op Zodiark?
Mijn character heet Aurora Windwalker en is een lvl 47 Paladin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 11:11
Ik hoop dat ze dit spel nog dit jaar releasen op de Xbox One :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

hoadje schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:39:
Zou ik misschien een invite mogen krijgen voor Living Dreams op Zodiark?
Mijn character heet Aurora Windwalker en is een lvl 47 Paladin.
Alvast welkom. :) Zal je vanavond proberen toe te voegen. Je moet wel online zijn voordat ik je kan vinden, anders lukt het toevoegen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

outlandos schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:14:
Ik hoop dat ze dit spel nog dit jaar releasen op de Xbox One :D
Volgens mijn duurt dat nog wel even aangezien Microsoft en Sony lopen te ruziën over crossplay 8)7

Ik ben trouwens ook weer begonnen met spelen na een lange pauze er is veel veranderd maar wel leuk!

Dit is mijn poppetje heb dit weekend even deep dungeon uit gespeeld voor Ilvl235 wapen (doet me denken aan rose online wapen lol :D)Ik moet zeggen dat het spel wel steeds leuker wordt! Ipv dat het achteruit gaat dat is echt een plus punt!

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2821f7b.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2016 19:38 ]

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Ik twijfel ook weer een beetje om het weer op te pakken; ik heb tot kerst vorig jaar gespeeld, en was toen druk bezig met de relic. Alleen toen gooide Xenoblade Chronicles wat roet in het eten, die ik in de kerstvakantie te hard gebinged had waardoor ik RSI verschijnselen kreeg. Wat rust genomen met gaming, maar sindsdien FFXIV niet meer opgepakt.

De laatste tijd heb ik sowieso weer een craving voor RPG's, welke ik nog even aan het stillen ben met Lost Odyssey (zat op het randje van uitspelen toentertijd, nu opnieuw begonnen om weer in het verhaal te komen) en straks pak ik ook Ni No Kuni nog op (keertje met een sale gehaald, maar nog niet opgepakt). Daarna ga ik denk ik toch wel weer overstag, want FFXIV heeft wel een speciaal plekje in m'n hart.

Het lijkt me sowieso wel weer leuk om een MMO op te pakken, en zat er zelfs aan te denken om WoW weer een kans te geven, maar ik denk dat ik toch liever terug ga naar FFXIV.

Omdat ik nu op 't kantoor zit en even niet kan zoeken; is er eigenlijk al iets bekend over een volgende expansion? Patch 3.4 moet eerst nog komen, of niet? Omdat ze dat toch wat vlugger achter elkaar wilde doen, al lijkt dat niet echt die kant op te gaan.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Verwijderd

3.4 komt 27 september en 4.0 (betaalde uitbreiding)wordt in oktober aangekondigd bij ff14 fan fest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 19:40:
3.4 komt 27 september en 4.0 (betaalde uitbreiding)wordt in oktober aangekondigd bij ff14 fan fest
Even in de gaten houden dan :)

Dan heb ik iig weer genoeg verhalende quests om door te knallen. Het laatste waar ik mee bezig was, was de patch waar de Void Ark accessible werd, Thordan Extreme (die had ik nog niet gedaan, had er sowieso geen actieve FC/LS voor), en Diadem. Dus volgens mij loop ik niet extreem ver achter.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ondertussen is er al wat content bij gekomen .

Weeping city
Alexander midas
Alexander midas (savage)

+ 5 nieuwe trials
+ 4 nieuwe dungeons

Deep dungeon (Palace of the dead Floor 1 - 50)

En nog 2 story lines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Goed, vandaag Lost Odyssey afgerond en omdat ik weer wat last begin te krijgen van m'n hand (beetje RSI related, maar komt alleen voor bij controllers) heb ik m'n account weer geactiveerd.

Nu nog even kijken hoe ik er ook al weer voor stond, en alvast de Yo-kai quest pakken. Dan de aankomende week weer alles een beetje oppakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 16:36
Ik heb het spel ook weer even geprobeerd, maar ook net zo snel weer gedeinstalleerd. Loop voor mezelf tegen hetzelfde aan als bij launch, de grafische stijl bevalt me niet zo. het lijkt allemaal wat bij elkaar geraapt, het voelt niet heel uniform. Helaas is er bij mijn weten niet veel of niets veranderd aan het combat systeem, vind het gewoon niet lekker spelen. voor mij voelt de game nog steeds niet af, lang niet zo polished als bv Legion is. Ook nog steeds (en dat vind ik nog wel het meest kwalijke) op de meest rare plekken idiote framedrops, terwijl ik onderhand toch al weer enkele Windows installaties en videokaart drivers verder ben, iets wat mij doet vermoeden dat het spel mijn PC niet erg leuk vind (en dat is het enige spel, kan ik je verzekeren. voor de geïnteresseerden : Asus P7P55D, Core i5-750 @ 3.87 ghz, 12gb ram en een 7970 GHz edition, 3 GB). Voor wat ik op mijn scherm krijg en wat Legion laat zien zou dat toch meer dan voldoende moeten zijn, maar helaas. Het is gewoon verre van smooth.

Ik post niet om het spel af te kraken, vandaar ook dat ik elke keer vanuit mezelf spreek. Ben blij dat de game weer wat spelers erbij heeft gekregen, maar hier gaat ie wss permanent de kast in.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Visgek82 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:37:
Ook nog steeds (en dat vind ik nog wel het meest kwalijke) op de meest rare plekken idiote framedrops, terwijl ik onderhand toch al weer enkele Windows installaties en videokaart drivers verder ben, iets wat mij doet vermoeden dat het spel mijn PC niet erg leuk vind (en dat is het enige spel, kan ik je verzekeren. voor de geïnteresseerden : Asus P7P55D, Core i5-750 @ 3.87 ghz, 12gb ram en een 7970 GHz edition, 3 GB). Voor wat ik op mijn scherm krijg en wat Legion laat zien zou dat toch meer dan voldoende moeten zijn, maar helaas. Het is gewoon verre van smooth.
Heb zelf het spel met meerdere AMD kaarten en nVidia kaarten gespeeld heb het idee dat er alleen met AMD kaarten problemen zijn. Zo is er ook een plek als je daar naar de grond kijkt met je AMD kaart dropt je fps gewoon naar 5. Zowel een HD6970 als een Fury X had hier last van. Terwijl een GTX480 of GTX1080 absoluut geen last van hebben.

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 16:36
ECP0WERS schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:03:
[...]

Heb zelf het spel met meerdere AMD kaarten en nVidia kaarten gespeeld heb het idee dat er alleen met AMD kaarten problemen zijn. Zo is er ook een plek als je daar naar de grond kijkt met je AMD kaart dropt je fps gewoon naar 5. Zowel een HD6970 als een Fury X had hier last van. Terwijl een GTX480 of GTX1080 absoluut geen last van hebben.
Oke, dat kan. maar goed, dat doet niets af aan het feit dat ik er dus niets mee kan en het erg storend is. gezien dit de enige game is die dit soort rare gedrag vertoont, en de rest van mijn genoemde problemen, gaat dit 'm niet worden :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• Grumpmeister
Visgek82 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:52:
[...]

Oke, dat kan. maar goed, dat doet niets af aan het feit dat ik er dus niets mee kan en het erg storend is. gezien dit de enige game is die dit soort rare gedrag vertoont, en de rest van mijn genoemde problemen, gaat dit 'm niet worden :)
Als de grafische stijl je al niet ligt, dan is het sowieso lastig om in een spel te komen. Compleet te begrijpen dus. Het combat systeem voelt inderdaad ook een stuk slomer aan als je vanuit WoW komt, maar dat vond ik meer in het begin wat storend. Het werd wel minder erg toen ik steeds meer skills kreeg die buiten de global cooldown te gebruiken waren.

Zelf zat ik dus erg te twijfelen tussen WoW weer oppakken of FFXIV. Bij mij werkt tegenwoordig de grafische stijl van WoW me te erg tegen, maar dat komt omdat ik helemaal uitgekeken was met het spel een paar jaar geleden (ten tijde van Pandaria). Het trok me niet meer en als ik nu streams of iets bekijk van WoW heb ik gewoon het gevoel alsof het stil heeft gestaan. Toch wilde ik het door mijn MMO-craving wel weer een kans geven.

Het voornaamste probleem met Legion momenteel zou ik vinden dat iedereen nu in de 'honeymoon' fase zit. Dan wordt alles toch wat mooier geschetst, en het zal vast wel interessant en leuk zijn, maar zoals bij veel MMO's, tegen de tijd dat je op het max level zit ga je toch weer hetzelfde doen. FFXIV heeft dat ook, maar wat voor mij doorslaggevend is, is het crafting systeem van FFXIV. Daar kan ik me enorm in verliezen, en deze classes heb ik stuk voor stuk op level 60.

Maar goed, ieder zijn ding verder. En hoe meer concurrentie op de MMO markt, hoe beter. Hopelijk pusht dat de ontwikkelaars om voor iedere MMO wat moois te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Laatst online: 09:28
De PS4 bundle is deze maand in de aanbieding via de playstation store voor 25 euro!
Daarbij zit volgens mij ook 30 maanden speel tijd.

Ik heb hem aangeschaft, welke servers zitten nu de meeste en welke nederlandstalige guilds zijn er?
Zit er misschien aan te denken om overnieuw te gaan beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Onze FC op Zodiark heeft een behoorlijk aantal Tweakers (10-tallen), maar veel zijn al een tijdje niet meer online geweest. Wordt wel Engels gechat omdat er ook anderstaligen inzitten.
Hebben wel een compleet Nederlandsche LinkShell, maar het meeste wordt toch in de FC chat gedaan.
Mocht je opnieuw willen beginnen dan ben je altijd welkom in onze FC: Living Dreams - ALIVE .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Chrasher schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:42:
Onze FC op Zodiark heeft een behoorlijk aantal Tweakers (10-tallen), maar veel zijn al een tijdje niet meer online geweest. Wordt wel Engels gechat omdat er ook anderstaligen inzitten.
Hebben wel een compleet Nederlandsche LinkShell, maar het meeste wordt toch in de FC chat gedaan.
Mocht je opnieuw willen beginnen dan ben je altijd welkom in onze FC: Living Dreams - ALIVE .
Zojuist een char op gemaakt :)

Ik had ooit recruit a friend uitgedeeld, blijkbaar hadden mensen subs genomen waardoor ik gold feathers kreeg.
Uiteindelijk nu ik net inlog op me oude char had ik er 15!
Gelijk die gruwelijke flying mount aangeschaft.

Twintania Neurolink Key
Afbeeldingslocatie: http://img.finalfantasyxiv.com/lds/pc/global/images/special/friend_recruit/item_detail_image_03.png?1467272271

[ Voor 26% gewijzigd door Ryatzu op 14-10-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:42:
[...]

Zojuist een char op gemaakt :)

Ik had ooit recruit a friend uitgedeeld, blijkbaar hadden mensen subs genomen waardoor ik gold feathers kreeg.
Uiteindelijk nu ik net inlog op me oude char had ik er 15!
Gelijk die gruwelijke flying mount aangeschaft.

Twintania Neurolink Key
[afbeelding]
ja voor mij was dat ook gebeurd haha, is echt een toffe mount. alleen speel ik nu al geruime tijd niet meer. geen tijd meer voor die mmo helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ricmaniac schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:20:
[...]
ja voor mij was dat ook gebeurd haha, is echt een toffe mount. alleen speel ik nu al geruime tijd niet meer. geen tijd meer voor die mmo helaas :'(
Ik heb sinds kort een PS4 en zag dat de game toen in de aanbieding was.
Spel kost inderdaad veel tijd, maar het speeld ook lekker casual weg op de bank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

4.0 info..

Hier wat info over 4.0

Final Fantasy 14 Stormblood (2e uitbreiding komt in de zomer van 2017)
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/38zkl.jpg

- Er komen nieuwe jobs (nog niet onthult maar zeer waarschijnlijk een Dancer en een Samurai)
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2125pp3.jpg

- Battle systeem reboot :( (er komt dus een hele nieuwe battle systeem)
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/250jqr5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/15oh3rs.jpg

- Max lvl 70

- nieuwe land Ala Mhigo
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/f44o3q.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2j5f1vm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2lmopxx.jpg

- grotere inventory
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/jb6c0y.jpg

- Job focus in 4.x is MNK (wat DRG was in 3.x)

- Nieuwe house area

- In alle 4.0 landen kan je vliegen

- Geen PS3 ondersteuning meer! (maar wel tijdelijk gratis upgrade actie naar ps4 versie)
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/5casrn.jpg

- trailer van 4.0!!

Tot nu toe is dit het voor 4.0 meer info volgt later

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Holy shit, deze had ik niet zien aankomen nu al :P raak gelijk hyped

ben wel echt heeeel benieuwd naar wat ze dan willen doen met het combat systeem. als het maar niet richting FFXI gaat zoals ze bij 1.0 eigenlijk deden :P
zou wel tof zijn als het iets sneller gaat imo

[ Voor 60% gewijzigd door Ricmaniac op 14-10-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ricmaniac schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:39:
Holy shit, deze had ik niet zien aankomen nu al :P raak gelijk hyped

ben wel echt heeeel benieuwd naar wat ze dan willen doen met het combat systeem. als het maar niet richting FFXI gaat zoals ze bij 1.0 eigenlijk deden :P
zou wel tof zijn als het iets sneller gaat imo
Ik gok inderdaad dat ze het meer responsive gaan maken met wat aanpassingen die niet heel schokkend zullen zijn. 1 van de geruchten is ook de red mage als job

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 08:23:
[...]

Ik gok inderdaad dat ze het meer responsive gaan maken met wat aanpassingen die niet heel schokkend zullen zijn. 1 van de geruchten is ook de red mage als job
als het idee erachter zoals rdm van ffxi is dan reroll ik waarschijnlijk me main job :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
RDM lijkt me het meest waarschijnlijke, Dancer is volgens mij de vibe wat mensen vanuit die trailer krijgen. Hoewel het me prima lijkt verder (de class, als een soort van support healer), ben ik er totaal niet van overtuigd dat de trailer een Dancer laat zien. Het lijkt mij juist een Monk te zijn, gezien het de focus van de expansion te zijn, en omdat ze meerdere monk/pugilist-specific moves gebruikt.

Maar goed, ik kijk ook wel uit naar de expansion. Heb de afgelopen weken het verhaal ingehaald en wat aan het gearen geweest, waardoor ik nu (eindelijk) op ilvl 231 zit. Gisteren ook voor het eerst Palace of the Dead doorgespeeld, zit nu op +22 wapen / +23 armor volgens mij. Vanavond of morgenavond maar eens wat Alexander normal proberen, ik ben iig weer hooked :).

Het fijne is toch wel dat je alles op je eigen tempo kan doen als je niet echt om de world first raids geeft, alles komt op z'n tijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
  • Laatst online: 18-09 11:51
Chrasher schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:42:
Een aantal weken voordat 4.0 uitkomt zal ik weer een ps4 aanschaffen om te gaan spelen. Als ffxiv eerder op de X-Box zo uitkomen zal je mij op release weer terug zien (al betwijfel ik dat het zal gebeuren). Dan heb ik vast weer genoeg te doen.
ik mis het spel wel weer, alleen houdt Gears of War mij wel even bezig.

Teddy beer.

FFXIV: Zodiark, Teddy Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Henri_G schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:58:
[...]

Een aantal weken voordat 4.0 uitkomt zal ik weer een ps4 aanschaffen om te gaan spelen. Als ffxiv eerder op de X-Box zo uitkomen zal je mij op release weer terug zien (al betwijfel ik dat het zal gebeuren). Dan heb ik vast weer genoeg te doen.
ik mis het spel wel weer, alleen houdt Gears of War mij wel even bezig.

Teddy beer.
FFXIV op de X-Box, lijkt me een heel kleine kans, maar wie weet. Zelf ga ik ook voor de PS4-Pro later.
Zoals je ziet is de FC nog steeds actief alhoewel we van naam veranderd zijn en veel nieuwe spelers hebben. Er is zelfs nog steeds een vaste groep oude bekenden actief. Tot over een half jaar dan! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
Had nog een windows tablet thuis liggen (HP stream 7).
Van de week had ik de controller mount binnen gekregen voor de ps4 controller.
Voorbeeld hoe dit dan eruit komt te zien:
Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/4duieqlop/Full_Size_Render.jpg

Gisteren hollow event gedaan via remoteplay. Ging harstikke goed, totdat je de nummers moest doorgeven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik vond het evenement trouwens wel leuk gedaan, goede afwisseling van de 'standaard' FATE grind wat vaak gebeurd.

Omdat ik ook eens wilde beginnen met de Anima, ben ik bezig gedaan met de ARR beasttribes. 3 van de 4 nu op Friendly, waardoor ik nu ook 9 grade IV materia's binnenhark voor relatief weinig tijd. Dit heeft mooie impact op m'n gil, zit nu op iets van 13,5 miljoen, en stijg nog lekker door.

Wil nog wel even kijken waar ik me op ga richten, mogelijk dat ik wat meer classes nog naar 60 wil krijgen in de tussentijd. M'n White Mage was van 35 naar 41 gegaan door PotD tot nu toe, maar weet niet hoe dit in verhouding staat met HW content. Al m'n DoW zit in ieder geval op 51+, mogelijk dat ik eerst de andere tankclasses naar 60 knal in dungeons (meteen gear vergaren voor de andere classes dan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 15:18
Ik wil graag ffxiv aanschaffen op steam maar had een vraagje kan ik game time kopen via steam zodat ik met Ideal kan betalen? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
GMavak schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:59:
Ik wil graag ffxiv aanschaffen op steam maar had een vraagje kan ik game time kopen via steam zodat ik met Ideal kan betalen? alvast bedankt
Ik gok dat dit niet kan, volgens mij wordt je steam account gekoppeld aan hun account.
Je moet namelijk als je de game start volgens mij alsnog inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Ryatzu schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:08:
[...]

Ik gok dat dit niet kan, volgens mij wordt je steam account gekoppeld aan hun account.
Je moet namelijk als je de game start volgens mij alsnog inloggen.
Toch maar gewoon gekocht en je kan gewoon via steam game time kopen gelukkig. Heb ook een char aangemaakt op moogle zag aan de poll dat die de meeste tweakers heeft(neem aan ook beetje de meeste nederlanders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
GMavak schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:04:
[...]

Toch maar gewoon gekocht en je kan gewoon via steam game time kopen gelukkig. Heb ook een char aangemaakt op moogle zag aan de poll dat die de meeste tweakers heeft(neem aan ook beetje de meeste nederlanders)
Is die poll niet een beetje heel erg verouderd?
Momenteel zit ik nog op Odin maar twijfel of ik nog ga transferen naar Zodiark

Edit: Die poll is zo erg oud dat Zodiark er zelfs niet bij staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Ryatzu op 26-10-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Lees net dat moogle vooral een franse server ik denk dat ik toch maar ga switchen idk nog waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

GMavak schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:36:
Lees net dat moogle vooral een franse server ik denk dat ik toch maar ga switchen idk nog waar.
Onze FC op Zodiark is nog steeds actief. Van Moogle weet ik het niet.
Je bent altijd welkom bij ons. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik dacht dat ik de enige hier was die op Odin zat. Vind het verder wel een prima server, geen extreme overdaad aan een bepaalde taal, maar wel vrij actief. Zodiark lijkt me juist iets te leeg, is dat niet een van de kleinere servers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
Grumpmeister schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:36:
Ik dacht dat ik de enige hier was die op Odin zat. Vind het verder wel een prima server, geen extreme overdaad aan een bepaalde taal, maar wel vrij actief. Zodiark lijkt me juist iets te leeg, is dat niet een van de kleinere servers?
Ik blijf bij Odin. Is een volle server waar iedereen engels spreekt. En ook een fijne communtiy daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Alle Europese servers zitten goed tot redelijk vol. Sommige zijn Raid geörienteerd met veel oud spelers. Zodiark is meer casual met heel veel nieuwe spelers, maar ook genoeg level 60 high level spelers (alleen niet zoveel als op sommige andere servers).

Als vanaf patch 3.5 de nieuwe serverwide raid/party finder komt, dan vermoed ik dat het veel gemakkelijker gaat worden voor spelers op wat kleinere servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Aangezien ik ze toch niet ga gebruiken, bij deze 2 codes uit de Power Unlimited voor de liefhebber:

Members only: MGP Voucher
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only: Inferno Mask
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SlinkingAnt schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:32:
Aangezien ik ze toch niet ga gebruiken, bij deze 2 codes uit de Power Unlimited voor de liefhebber:

***members only***

***members only***
Dankjewel voor het delen :)
heb ze gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldrak
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 14:34
Goedemiddag,

Omdat ik Legion en WoW in het algemeen wel zat ben, zat ik er aan te denken om FFXIV weer op te pakken. Ik heb bijna een jaar niet gespeeld, dus ik zal wel wat roestig zijn, dus voorzichtig weer beginnen :)

Ik heb een paar vragen die wat meer actieve spelers wellicht kunnen beantwoorden:
- Hoe veel moeilijker of makkelijker is het spelen van dungeons en raid op max level met een controller op de PS4 ten opzichte van muis en toetsenbord op de PC?
- Is het met betrekking tot keybinds en zo makkelijk om zowel op de PC als de PS4 te spelen?
- Aangezien ik door lange inactiviteit uit mijn FC geknikkerd ben, en ik er toch aan denk om weer vanaf 1 te beginnen, op welke server kan ik het beste beginnen? Mijn engels is prima, maar in frans of russisch red ik me niet zo goed ;)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Baldrak schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:59:
Goedemiddag,

Omdat ik Legion en WoW in het algemeen wel zat ben, zat ik er aan te denken om FFXIV weer op te pakken. Ik heb bijna een jaar niet gespeeld, dus ik zal wel wat roestig zijn, dus voorzichtig weer beginnen :)

Ik heb een paar vragen die wat meer actieve spelers wellicht kunnen beantwoorden:
- Hoe veel moeilijker of makkelijker is het spelen van dungeons en raid op max level met een controller op de PS4 ten opzichte van muis en toetsenbord op de PC?
- Is het met betrekking tot keybinds en zo makkelijk om zowel op de PC als de PS4 te spelen?
- Aangezien ik door lange inactiviteit uit mijn FC geknikkerd ben, en ik er toch aan denk om weer vanaf 1 te beginnen, op welke server kan ik het beste beginnen? Mijn engels is prima, maar in frans of russisch red ik me niet zo goed ;)

Alvast bedankt!
Persoonlijk speel ik op de PC met muis en toestenbord. Dit heeft volgens mij altijd wel een voordeel over de controllers, maar FFXIV is prima met een controller te spelen. Als dat niet zo was, dan hadden ze wel een scheiding tussen servers moeten hebben, maar ik heb vaak niet door of iemand op een PS4 of PC speelt (tenzij het inladen echt sloom gaat, dan is de kans groot dat het een PS3 is).

Er is laatst ook een nieuwe controller layout bedacht (de 'W' layout). Wat het precies inhoudt, geen idee, maar het geeft 1 extra knop en het schijnt wel lekker te werken. Keybinds worden op de PC wel lokaal opgeslagen, dus ik weet niet of die makkelijker te synchroniseren zijn tussen PC en PS4.

Qua server, een server binnen de Chaos groep is optimaal (omdat deze Europees zijn). Hiervan is Moogle de onofficiële Franse server. Zelf zit ik op Odin, welke lekker actief is en een goede mix heeft van landen waardoor er vrijwel altijd Engels gesproken wordt (hier en daar een uitzondering, maar niks storends). De Dungeon Finder is toch cross server, dus daar hoef je het niet voor te doen. En zelfs de Party Finder gaat binnenkort cross server worden.

Vanaf 1 beginnen hoeft natuurlijk niet, pak gewoon een class op die je nog niet gespeeld had. Of unlock Palace of the Dead, in welke je vanaf level 1 begint en vlug levels krijgt, waardoor je een soort van introductie weer hebt met je character. Dat werkt prima om weer feel te krijgen voor het spel, en met name de 1-10 en 11-20 floors van Palace of the Dead zijn erg forgiving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldrak
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 14:34
Mijn character zit momenteel op Moogle, en ik zat me een jaar geleden inderdaad al regelmatig te ergeren aan de hoeveelheid Frans in de channels... ;)

Ik heb vooral Summoner en Scholar gespeeld, maar een melee (of een tank) op 1 beginnen op hetzelfde char geeft me inderdaad kans om weer te wennen aan het spel. Prima suggestie, had ik zelf nog niet aan gedacht. :)

Dan kan ik meteen testen of ik liever op de PC of PS4 speel, aangezien ik beide heb.
En als het spel me weer naar binnen weet te zuigen, kan ik alsnog kijken naar een server transfer om een leuke Nederlands- of Engelstalige FC te vinden. Voorlopig eerst maar een maandje game time kopen om te kijken of het me nog bevalt of dat ik gewoon MMO-moe ben op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanette
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07-2023
Hi mensen,

Na een lange tijd niet gespeeld te hebben heb ik besloten morgen weer te beginnen met ffxiv 😁. Voorheen zat ik op Moogle maar ga toch een andere server uitkiezen waar minder Fransen zijn. Waar spelen jullie zoal? Hebben jullie een server om aan te raden? Ik lees hierboven verschillende servers. Zitten jullie ook in NL fc's? Ik heb voorheen in fc's gezeten met mensen over heel de wereld maar lijkt me wel leuk bij een paar Tweakers te zitten 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Nanette schreef op zondag 20 november 2016 @ 01:26:
Hi mensen,

Na een lange tijd niet gespeeld te hebben heb ik besloten morgen weer te beginnen met ffxiv 😁. Voorheen zat ik op Moogle maar ga toch een andere server uitkiezen waar minder Fransen zijn. Waar spelen jullie zoal? Hebben jullie een server om aan te raden? Ik lees hierboven verschillende servers. Zitten jullie ook in NL fc's? Ik heb voorheen in fc's gezeten met mensen over heel de wereld maar lijkt me wel leuk bij een paar Tweakers te zitten 😝
Er zitten behoorlijk wat Tweakers op Zodiark, maar het is geen Nederlandse FC (wordt engels gechat). Hebben wel een Tweakers LinkShell en een Ned/Bel LS combinatie.
Onze FC heet: Living Dreams -> ALIVE

Moet wel zeggen dat het de laatste tijd redelijk rustig is vergeleken met vroeger. Gemiddeld zo'n 10 man online in de avond. Dus verwacht geen mega drukke FC. Probeer anders eens een nieuwe character te maken op Zodiark en kijk het een paar dagen aan. Je kan later altijd nog verhuizen indien je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanette
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07-2023
Heb een character gemaakt op Zodiark :-) zal je ingame even opzoeken.

Edit: Ben even op de server geweest maar ziet er erg leeg uit helaas, besloten naar Cerberus te gaan.

[ Voor 57% gewijzigd door Nanette op 21-11-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
  • Laatst online: 18-09 11:51
Gister weer na bijna 2 jaar weer online.
Het is weer echt wennen. Al mijn macro's en hotbars kwijt omdat ik geen back-up van de gegevens had gemaakt. Dus dat zal wel even duren voordat ik alles weer goed ingesteld krijg.

Ilvl 250 gear al in het spel, dat wordt rustig opbouwen met mijn i180 gear.

FFXIV: Zodiark, Teddy Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zelf gestopt nadat ik max was geworden en ik voor de storyline een dungeon moest doen in Heavensward, aangezien ik het gear level die mensen eisten niet had, en je die gear alleen kon krijgen nadat je die dungeon had gedaan was ik er een beetje klaar mee :-(

Misschien toch maar weer even gaan kijken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Henri_G schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:44:
Gister weer na bijna 2 jaar weer online.
Heya leuk je binnenkort weer online te zien. Zal deze week niet zo vaak online te vinden zijn vanwege FFXV, maar zoals je ziet is onze FC nog steeds "Alive". ;)

Groetjes van "Tiny"

Pagina: 1 ... 74 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet