Baldrak schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:59:
Goedemiddag,
Omdat ik Legion en WoW in het algemeen wel zat ben, zat ik er aan te denken om FFXIV weer op te pakken. Ik heb bijna een jaar niet gespeeld, dus ik zal wel wat roestig zijn, dus voorzichtig weer beginnen
Ik heb een paar vragen die wat meer actieve spelers wellicht kunnen beantwoorden:
- Hoe veel moeilijker of makkelijker is het spelen van dungeons en raid op max level met een controller op de PS4 ten opzichte van muis en toetsenbord op de PC?
- Is het met betrekking tot keybinds en zo makkelijk om zowel op de PC als de PS4 te spelen?
- Aangezien ik door lange inactiviteit uit mijn FC geknikkerd ben, en ik er toch aan denk om weer vanaf 1 te beginnen, op welke server kan ik het beste beginnen? Mijn engels is prima, maar in frans of russisch red ik me niet zo goed
Alvast bedankt!
Persoonlijk speel ik op de PC met muis en toestenbord. Dit heeft volgens mij altijd wel een voordeel over de controllers, maar FFXIV is prima met een controller te spelen. Als dat niet zo was, dan hadden ze wel een scheiding tussen servers moeten hebben, maar ik heb vaak niet door of iemand op een PS4 of PC speelt (tenzij het inladen echt sloom gaat, dan is de kans groot dat het een PS3 is).
Er is laatst ook een nieuwe controller layout bedacht (de 'W' layout). Wat het precies inhoudt, geen idee, maar het geeft 1 extra knop en het schijnt wel lekker te werken. Keybinds worden op de PC wel lokaal opgeslagen, dus ik weet niet of die makkelijker te synchroniseren zijn tussen PC en PS4.
Qua server, een server binnen de Chaos groep is optimaal (omdat deze Europees zijn). Hiervan is Moogle de onofficiële Franse server. Zelf zit ik op Odin, welke lekker actief is en een goede mix heeft van landen waardoor er vrijwel altijd Engels gesproken wordt (hier en daar een uitzondering, maar niks storends). De Dungeon Finder is toch cross server, dus daar hoef je het niet voor te doen. En zelfs de Party Finder gaat binnenkort cross server worden.
Vanaf 1 beginnen hoeft natuurlijk niet, pak gewoon een class op die je nog niet gespeeld had. Of unlock Palace of the Dead, in welke je vanaf level 1 begint en vlug levels krijgt, waardoor je een soort van introductie weer hebt met je character. Dat werkt prima om weer feel te krijgen voor het spel, en met name de 1-10 en 11-20 floors van Palace of the Dead zijn erg forgiving.