Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:26:
[...]

Er komen morgen (in de 3.15 patch) Heavensward relics (Anima, als ik het goed heb). Deze beginnen weer vanaf nul, en zijn dus ook beschikbaar voor Dark Knight, Machinist en Astrologist. Als je de Zeta relic van ARR had, kan je eenmalig (per Zeta) de eerste stap (van de 5) van de Anima relic overslaan. Voor de rest is er nog niet bekend wat er gedaan moet worden voor de wapens en welk ilvl ze zullen zijn, behalve dus dat ze weer de basis zullen vormen voor Heavensward qua relic wapens.
ooh shit :D! nu moet ik eigenlijk wel spelen om die relics te halen :P anders loop ik straks weer zo ver achter haha... wat een dilemma want heb te weinig tijd om ook nog FFXIV er bij te spelen.

wel super tof nieuwe relics

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Ricmaniac schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:00:
[...]

ooh shit :D! nu moet ik eigenlijk wel spelen om die relics te halen :P anders loop ik straks weer zo ver achter haha... wat een dilemma want heb te weinig tijd om ook nog FFXIV er bij te spelen.

wel super tof nieuwe relics
Och, dat vind ik wel het voordeel van FFXIV. Niets moet, alles mag. Ik ben in ARR nooit echt bij geweest, altijd achter gelopen, maar dat zorgde er wel voor dat ik enorm veel te doen had. Nu net zo, ik loop achter op de recente content (Thordan EX nog niet gedaan, zelfs Ravana EX heb ik pas 2 weken geleden verslagen), maar ik kan de tijd indelen hoe ik wil. Geen rekening houden met raids (natuurlijk, het is net hoe je het wilt spelen), en als ik een paar dagen op crafting wil gooien, dan kan dat gewoon. Heb ik er een paar dagen geen zin in, geen probleem!

Bij WoW vond ik het gevoel van achter blijven groter en lastiger, maar bij FFXIV eigenlijk totaal niet. Dus alles komt op z'n tijd :P

Neemt niet weg dat dit eigenlijk de eerste keer gaat zijn dat ik met de 'huidige' relic stap mee kan doen, dus dat ga ik waarschijnlijk wel doen. Bij ARR had ik na de eerste maand m'n subscription even moeten stoppen, dus daar liep ik qua relic ook al achter de feiten aan.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

Niet dat ik ze heb kunnen vinden. Wil niet zeggen dat ze er niet zijn, maar toch.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:11
Even 2 vraagjes voor de gevorderden:

1) Ninja was een job in FFXI waarmee je in een party de role als tank kon hebben, door je mirrors, is dit nog steeds zo? Vond het erg gaaf om als kleine TaruTaru te tanken voor een hele groep :D
2) In FFXI was de invloed van je ras enorm op hoe geschikt je was voor bepaalde jobs, is dit nog steeds zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:29:
Zijn er al sceenshots uit van de nieuwe relics? kan zo gauw niets vinden
Deze was uit een live letter, het zijn ook de enige bekende 'relics' qua looks. Verder zijn er wel icons voor de questline en de wapens te vinden, dus kan je er een beetje uit opmaken hoe ze eruit gaan zien.
Outlandos schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:11:

1) Ninja was een job in FFXI waarmee je in een party de role als tank kon hebben, door je mirrors, is dit nog steeds zo? Vond het erg gaaf om als kleine TaruTaru te tanken voor een hele groep :D
2) In FFXI was de invloed van je ras enorm op hoe geschikt je was voor bepaalde jobs, is dit nog steeds zo?
Beide nope.
Ninja is binnen FFXIV een DPS met iets utility vanwege Trick Attack. Ik vind het verder wel een erg leuke class, met name het in elkaar weven van de mudra's.

De rassen krijgen wel een stat bonus, maar die is te verwaarlozen. Een Lalafell (TaruTaru) is net zo goed als een tank als bijv. een Roeh. Speel dus wat je leukt eruit vind zien, als je een Lalafell met een grote axe of zwaard wilt zijn, ga je gang.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Outlandos schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:11:

Nee qua jobs moet je FFXI niet echt gaan vergelijken met FFXIV de namen zijn hetzelfde maar best veel dingen zijn anders. Ninja is hier in principe gewoon te vergelijken met een Rogue / assassin uit andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
^^dank!

Mijn laatste vraag is persoonlijk, maar als jullie een top 3 van leukste classes zouden moeten geven, hoe ziet die er dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik heb niet alles op max level, verre van zelfs, maar voor mij zou het lijstje er zo uit zien:

1) Ninja: Vluggere gameplay, de combo's voelen goed aan en de mudra's zijn gaaf. Daarnaast ook leuke damage.
2) Paladin: Qua class niet speciaal en zelfs de 'slechtste' tank van de 3 momenteel, maar ik heb een zwak voor sword & board, en is toch de class waar ik mee begonnen ben.
3) Warrior: Deze spreekt me als 3de nu wel het meest aan, naast dat je een tank bent kan je ook best wat damage doen (met name lvl 50+).

Maar goed, ik zit met andere classes dus niet hoog genoeg om dit goed in te delen. Dragoon lijkt me ook gaaf op level 60, de skills zien er erg tof uit, maar daarmee zit ik op level 40-41.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Mijn favoriete klasse is Paladin. En het kan me niet schelen dat het de minste van de 3 tanks is voor de end-game meta, persoonlijk hoort een tank voor mij een schild te hebben.

Andere klasse die ik wel eens gebruik, is Astrologian (healer), al heb ik er niet veel ervaring mee. Het random effect van de kaarten sprak me wel aan, en de esoterics gear vind ik er geweldig uitzien.

Een dps klasse die echt lekker speelt heb ik echter nog niet gevonden, mede omdat ik als tank ben begonnen en er zo ongeveer alles mee kan doen wat ik wil doen.

Het mooie is, je kan iedere klasse spelen op een character. Spreekt een van de klasses je minder aan, probeer een volgende. Ik werk persoonlijk wel alles naar de 60, voor het geval er serieus dingen in de gameplay veranderen, kan ik altijd meteen switchen mocht dat gebeuren.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Outlandos schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:33:
^^dank!

Mijn laatste vraag is persoonlijk, maar als jullie een top 3 van leukste classes zouden moeten geven, hoe ziet die er dan uit?
1 - Ninja, Ben in elke game altijd wel een rogue/assassin oid en toen die class in FFXIV erbij kwam vond ik hem echt gelijk super tof (wel pas op hoger level) en vette combo animations :P

2 - Machinist, want ja.... guns

3 - Astroligian, vette healer

astroligian heb ik niet hoger dan 35 though en machinist ook niet haha. me main job was Paladin en 2e was Warrior. beide wel vet maar vind tanken niet meer leuk sinds een jaar oid haha en toen kwam NIN en dat vond ik echt super tof dus is me eerste 60 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

https://www.reddit.com/r/...le_to_buy_previous_relic/

Hmmm, blijkbaar is het echt Zeta inleveren voor de eerste Anima stap. Meteen maar even vast alle replica stages kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Dank voor alle antwoorden.

Helaas, heel de avond Moogle server locked :')

edit: finally :D

[ Voor 11% gewijzigd door outlandos op 15-12-2015 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Met enige regelmaat sluit het spel zich af met een Direct X error. Meer gegevens staan er niet bij. Enorm vervelend. Ik heb de game uren in het menu open gehad zonder een fout, maar eenmaal in de begin stad hou ik het geen kwartier vol zonder een crash. De PC blijft wel gewoon bruikbaar, maar ik moet FFXIV weer helemaal opnieuw opstarten.

Ik draai Windows 10, heb een i7 930 en een GTX 970 (MSI Gaming Edition). Met andere games ondervind ik geen problemen.

Uiteraard heb ik zelf al op google gezocht, daar stond de tip dat ik alle shadows moest uitzetten. Dit heb ik gedaan maar zojuist alweer een Direct X crash gehad.

Iemand enig idee? Anders is de lol er wel erg snel af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Outlandos schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 01:28:
Met enige regelmaat sluit het spel zich af met een Direct X error. Meer gegevens staan er niet bij. Enorm vervelend. Ik heb de game uren in het menu open gehad zonder een fout, maar eenmaal in de begin stad hou ik het geen kwartier vol zonder een crash. De PC blijft wel gewoon bruikbaar, maar ik moet FFXIV weer helemaal opnieuw opstarten.

Ik draai Windows 10, heb een i7 930 en een GTX 970 (MSI Gaming Edition). Met andere games ondervind ik geen problemen.

Uiteraard heb ik zelf al op google gezocht, daar stond de tip dat ik alle shadows moest uitzetten. Dit heb ik gedaan maar zojuist alweer een Direct X crash gehad.

Iemand enig idee? Anders is de lol er wel erg snel af :+
Je zou even met de andere instellingen kunnen spelen, als dit voorkomt in drukkere gebieden. Ik durf het zo niet te zeggen, heb nog geen Direct X crashes gehad... (M'n specs zijn ook wat minder, maar speel wel met alles op max). Probeer anders eens dingen zoals licht effecten. Ik neem verder wel aan dat je drivers up to date zijn :P

Edit: Pff, ook onlogisch, alle patches zijn normaal van maandag op dinsdag, maar nu dus dinsdag op woensdag... Nog maar een dagje wachten voordat we de relics bezig kunnen dan...

[ Voor 7% gewijzigd door Grumpmeister op 15-12-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Grumpmeister schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:14:
[...]

Edit: Pff, ook onlogisch, alle patches zijn normaal van maandag op dinsdag, maar nu dus dinsdag op woensdag... Nog maar een dagje wachten voordat we de relics bezig kunnen dan...
Ah, ben dus niet de enige die ze daarmee te "pakken"hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Neelon schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:10:
[...]

Ah, ben dus niet de enige die ze daarmee te "pakken"hebben. :P
Probeerde vanochtend de patch binnen te halen voordat ik naar werk ging, dat ging nogal lastig :P.

Geeft me wel meer tijd om wat gil binnen te harken en tools te maken. De markt was gisteren niet echt ideaal, dus heb met name gekeken of ik wat leuke deals kon maken. Hopelijk wel een paar goede items te pakken (sowieso een goede deal op wat HQ Adamantite Nuggets, die gaan normaliter voor ong. 20k, heb er nu 20 voor 10k pst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:24

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Zijn er trouwens hier spelers op andere servers in een FC die actief de workshop gebruiken?
Wij hebben nu 2 airships actief en ik ben nu bezig met het derde exterior voor ons FC huis (Mog-house)

Dat moet er straks ongeveer zo uitzien (dit is de grote versie, wij hebben een medium huis):
Moogle exterior

Is alleen ongelovelijk veel werk om dat te "craften". Verwacht pas over een week klaar te zijn. Helaas zijn veel van onze high level crafters niet meer online de laatste tijd, dus moet het meeste zelf doen. :P
Moet wel zeggen dat ik het craften in FFXIV nog steeds geweldig vind. Kan er zo uren mee bezig zijn, lekker HQ spullen verkopen op de MB en veel geld verdienen. :Y)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Chrasher schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:07:
Zijn er trouwens hier spelers op andere servers in een FC die actief de workshop gebruiken?
Wij hebben nu 2 airships actief en ik ben nu bezig met het derde exterior voor ons FC huis (Mog-house)

Dat moet er straks ongeveer zo uitzien (dit is de grote versie, wij hebben een medium huis):
[afbeelding]

Is alleen ongelovelijk veel werk om dat te "craften". Verwacht pas over een week klaar te zijn. Helaas zijn veel van onze high level crafters niet meer online de laatste tijd, dus moet het meeste zelf doen. :P
Moet wel zeggen dat ik het craften in FFXIV nog steeds geweldig vind. Kan er zo uren mee bezig zijn, lekker HQ spullen verkopen op de MB en veel geld verdienen. :Y)
Het lijkt me echt gaaf om daar mee aan de slag te kunnen, heb echter nog niet genoeg gil om een huis te kopen (laat staan dat er plots open zijn op Odin). Craften vind ik ook erg leuk om mee bezig te zijn, maar momenteel zit ik op een punt waarop ik eigenlijk geen idee heb wat ik moet gaan craften om gil mee te verdienen. Ik heb momenteel 4 miljoen liggen (en nog ong. 1 miljoen aan investeringen die op de marketboard staan die (hopelijk) ongeveer 1.5-1.7 miljoen op gaan brengen).

Maar goed, het vinden van de niche markten waar op te verdienen valt is nogal lastig. Ik heb sowieso hier en daar nog wat items nodig, dus binnenkort ga ik wat Adamantite Nuggets craften (als de Adamantite markt iets lager staat), waarbij ik de non-HQ kan verkopen voor een redelijke profit, en de HQ's ga gebruiken om 100% zeker de items te HQ'en.

In de vakantie de markt eens goed analyseren en kijken wat ik klaar kan spelen, dan kan ik hopelijk over een tijdje een huis kopen, workshop erin zetten en ook met de airships spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Volgens mij werkt een workshop alleen in een FC, dus niet met een persoonlijk huis (die ik zelf ook heb).

Wat betreft die markt, dat is wel erg moeilijk ja. Waar je vooral op moet focussen zijn gebruiksmaterialen die je "moet" craften en weer gebruikt moeten worden in andere crafts.
Meestal zijn dit de 40 of 35 duration items, zoals leer, nuggets, ingots, etc van de hogere levels (vanaf 40+). Vooral de materialen die nergens te koop zijn, maar gemaakt moeten worden (zonder quick synth mogelijkheid) van veelal moeilijk verkrijgbare basis materialen.
Voorbeeld: Platinum nuggets (van Platinum Ore), Twinthread (van Silkworm Cocoon), Darksteel nuggets, etc.
Op onze server (Zodiark) gaan de HQ versies vaak voor 6-8k per stuk.

Het is dan wel handig als je de basis materialen zelf kan verzamelen als gatherer. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Chrasher op 15-12-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Chrasher schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:07:

[afbeelding]

Op Cerberus in onze FC hebben we 4 airships rondvliegen en sinds vorige week ook eindelijk onze Moghouse af. Het was echt een pokkewerk om mats te verzamelen, gelukkig hebben we 2 master crafters die het meeste werk hebben gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iSTinTQl.jpg

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Chrasher schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:57:
Volgens mij werkt een workshop alleen in een FC, dus niet met een persoonlijk huis (die ik zelf ook heb).

Wat betreft die markt, dat is wel erg moeilijk ja. Waar je vooral op moet focussen zijn gebruiksmaterialen die je "moet" craften en weer gebruikt moeten worden in andere crafts.
Meestal zijn dit de 40 of 35 duration items, zoals leer, nuggets, ingots, etc van de hogere levels (vanaf 40+). Vooral de materialen die nergens te koop zijn, maar gemaakt moeten worden (zonder quick synth mogelijkheid) van veelal moeilijk verkrijgbare basis materialen.
Voorbeeld: Platinum nuggets (van Platinum Ore), Twinthread (van Silkworm Cocoon), Darksteel nuggets, etc.
Op onze server (Zodiark) gaan de HQ versies vaak voor 6-8k per stuk.

Het is dan wel handig als je de basis materialen zelf kan verzamelen als gatherer. :+
Het scheelt dat ik de leider ben van een FC (zonder huis dus :P), daar ga ik het huis dan ook voor gebruiken. Dan heb je inderdaad sowieso een stuk meer opties, en aangezien de guild geen verdere actieve members heeft, heb ik het voor het zeggen :*) .

Gebruiksmaterialen zat ik gisteren inderdaad naar te kijken, er is best wat te verdienen op bijv Titanium van wat ik zag. Materiaal kost ong. 3.5-4k, non-HQ ging voor 6.5k en HQ voor 10k. Op zich een leuke margin, en alle 'last sold' waren van de afgelopen uren.

Ik had zelf dus ook geïnvesteerd in HQ Leafborne Aethersand, stonden een paar voor 170k op de marketboard, terwijl de meest recente verkochte HQ's allemaal op 280k zaten. Heb ze gekocht en een paar gerelist voor 285k (waarmee ik het laagste was voor HQ's), dus hopelijk verkoopt dat een beetje.

Dat is ook weer zoiets, ik pak vrijwel alles op globaal niveau op. Al m'n DoL zijn level 60, maar ik heb nog nooit Aethersands geprobeerd te farmen (ook omdat ik het niet eerder nodig had). Eerst m'n DoH questlines maar afronden voor de materia... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

FikkieHo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:11:
[...]

Op Cerberus in onze FC hebben we 4 airships rondvliegen en sinds vorige week ook eindelijk onze Moghouse af. Het was echt een pokkewerk om mats te verzamelen, gelukkig hebben we 2 master crafters die het meeste werk hebben gedaan.
Gefeliciteerd, voor dat grote huis heb je zelfs nog veel meer materialen nodig dan voor ons medium huis. Ziet er leuk uit. :) Al geprobeerd om het een ander kleurtje te geven? We hebben ons huidige exterior ook geverfd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Nah, ik ben niet verantwoordelijk voor die moghouse. Ik was er ook niet zo fan van :+

Ondertussen ook meer info over de nieuwe kerst-even!
http://na.finalfantasyxiv...he_Starlight_Celebration/

[ Voor 44% gewijzigd door FikkieHo op 15-12-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Grumpmeister schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:14:
[...]
Je zou even met de andere instellingen kunnen spelen, als dit voorkomt in drukkere gebieden. Ik durf het zo niet te zeggen, heb nog geen Direct X crashes gehad... (M'n specs zijn ook wat minder, maar speel wel met alles op max). Probeer anders eens dingen zoals licht effecten. Ik neem verder wel aan dat je drivers up to date zijn :P

Ik speel de game nu op borderless window en tot dusver geen crash, hopelijk is dit de fix.

Ik ben als Archer begonnen om zodra ik lvl 10 ben te beginnen met Rogue. Nu werd er net bij de Archer guild gevraagd of ik een dedicated Archer wilde worden, moest ik Yes or No antwoorden. Heb op Yes geklikt, maakt dit nog iets uit? Kan ik straks gewoon even makkelijk switchen naar Rogue als ik lvl 10 ben?

En is er een manier om de dialoog teksten wat groter te krijgen? Ik heb in de opties de HUB UI al op 140% staan maar dit maakt de chat dialoog schermpjes (van zowel real life chat als die van NPCs) niet groter...

[ Voor 9% gewijzigd door outlandos op 15-12-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Outlandos schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:31:
[...]

Ik speel de game nu op borderless window en tot dusver geen crash, hopelijk is dit de fix.

Ik ben als Archer begonnen om zodra ik lvl 10 ben te beginnen met Rogue. Nu werd er net bij de Archer guild gevraagd of ik een dedicated Archer wilde worden, moest ik Yes or No antwoorden. Heb op Yes geklikt, maakt dit nog iets uit? Kan ik straks gewoon even makkelijk switchen naar Rogue als ik lvl 10 ben?

En is er een manier om de dialoog teksten wat groter te krijgen? Ik heb in de opties de HUB UI al op 140% staan maar dit maakt de chat dialoog schermpjes (van zowel real life chat als die van NPCs) niet groter...
Mogelijk is dat dan ook de reden dat ik nooit een crash gehad heb, speel al sinds het begin borderless windowed :P

Je kan gewoon tussen classes switchen, ja. Iedere guild heeft zo'n vraag, wat eigenlijk alleen maar ervoor zorgt dat je het startwapen krijgt, etc. Het is meer voor RP bedoelingen, je wordt niet gebonden aan de guild. Op level 10 krijg je dan ook te horen dat je naar andere guilds toe mag gaan.

Qua dialoog grootte, ja, dit is mogelijk, maar dat kan ik zo niet controleren. Toen ik op de bank lag na een operatie heb ik dit ook allemaal aangepast zodat ik het via de TV kon spelen, maar durf zo niet te zeggen waar ik de instellingen aangepast had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Outlandos schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:31:
[...]

Oh dat zou wel kunnen inderdaad, ik speel ook vanaf minuut 1 op borderless windowed
altijd als k de kans heb met een game :P

Ja je kan gewoon vanaf level 10 ten aller tijden switchen van classes en nieuwe classes erbij leren.

Door al die posts hier wil ik wel weer graag spelen XD maar is gewoon zonde nu dus moet me nog even inhouden voor ik onnodig geld uit geef :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:43:
[...]

Ja je kan gewoon vanaf level 10 ten aller tijden switchen van classes en nieuwe classes erbij leren.
Afhangend van je storyline :) ik was level 12 oid toen ik de optie kreeg.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:46:
[...]

Afhangend van je storyline :) ik was level 12 oid toen ik de optie kreeg.
Oh echt? :P .. ik heb meerdere characters en alle characters kon ik het gelijk op level 10 doen, dus vermoed dat je ver achter liep met story haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:08:
[...]

Oh echt? :P .. ik heb meerdere characters en alle characters kon ik het gelijk op level 10 doen, dus vermoed dat je ver achter liep met story haha
Ach, dat gebeurt me wel vaker met RPG's :D Spel blijft toch awesome, wat je ook doet

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
FFXIV crash

Helaas toch weer een crash. Is er een plek waar ik de reden achter de crash kan zien?

Edit: en ja, ik heb de nieuwste Nvidia drivers.

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 16-12-2015 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:43:
[...]

Oh dat zou wel kunnen inderdaad, ik speel ook vanaf minuut 1 op borderless windowed
altijd als k de kans heb met een game :P

Door al die posts hier wil ik wel weer graag spelen XD maar is gewoon zonde nu dus moet me nog even inhouden voor ik onnodig geld uit geef :P
Moet je daarvoor dan nog speciale quests gedaan hebben? Als in lore quests oid? Ben nu lvl 8 en heb eigenlijk nog geen echte story quests gedaan. Hoe herken je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Outlandos schreef op woensdag 16 december 2015 @ 02:41:
[...]

Moet je daarvoor dan nog speciale quests gedaan hebben? Als in lore quests oid? Ben nu lvl 8 en heb eigenlijk nog geen echte story quests gedaan. Hoe herken je die?
niet dat ik weet, zodra je level 10 bent kreeg je naar mijn weten een tooltip die verteld dat je dat kan doen (misschien moet je wel eerst je level 10 class quest doen, dat weet k niet meer)

Main quest, story line herken je aan het uitroep tekentje met een soort vlammetje er omheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Relic datamining.

https://www.reddit.com/r/...8ao/patch_315_datamining/
All items are i210. I'll post these to the GE Wiki in a moment, so if you want to know the damage numbers on the weapon itself (which should be identical to the thordan weaps) with the attack-speed, check there
Paladin Weapon: Almace +78 str +82 vit +73 skill speed +51 crit
Paladin Shield: Ancile +31 str +33 vit +28 det +20 parry, 354 block strength AND 354 Block Rate
Monk Weapon: Verethragna +109 str +115 vit +97 det +71 crit
Warrior Weapon: Ukonvasara +109 str +115 vit +97 det +71 crit
Dragoon: Rhongomiant +109 str +115 vit +102 skill speed +68 det
Bard: Gandiva +109 dex +115 vit +102 crit +68 det
Ninja: Kannagi, +109 dex +115 vit +97 det +71 skill speed
Dark Knight: Nothung +109 str +115 vit +97 det +71 crit
Machinist: Armageddon +109 dex +115 vit +97 det +71 skill speed
White Mage: Majestas - +109 mind +103 vit + 115 piety +68 det
Black Mage: Hvergelmir - +109 int +103 vit +97 det +71 crit
Summoner: Draconomicon +109 int +103 int +102 spell speed +68 det
Scholar: Tetrabiblos +109 mind +103 vit +115 piety + 71 crit
Astrologian: Deneb - +109 mind +103 vit +115 piety +71 crit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:50:
Patch notes:
http://na.finalfantasyxiv...988ee8db15f4eda117b9d66e4

misschien even gebruik maken van die 4 uur free login campaign. Zou het mogelijk zijn me eerste fase van de relic te krijgen in die 4 dagen =p ?
Mogelijk wel, al lijkt het er sterk op dat er een Atma-achtig component in zit, maar binnen 4 dagen (qua tijd neem ik aan, dus 96 uur?) moet zoiets wel haalbaar zijn?

De crappy screenshots van de wapen models laten wel een tof Paladin zwaard en schild zien, heb d'r zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Grumpmeister schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:25:
[...]

Mogelijk wel, al lijkt het er sterk op dat er een Atma-achtig component in zit, maar binnen 4 dagen (qua tijd neem ik aan, dus 96 uur?) moet zoiets wel haalbaar zijn?

De crappy screenshots van de wapen models laten wel een tof Paladin zwaard en schild zien, heb d'r zin in :D
Zien er niet verkeerd uit, al hangt het ook een beetje van het formaat af. Zoveel mooie schilden gezien, maar als je ze dan equipped zijn het ineens bierviltjes inplaats van oversized dienbladen. Je moet iets kunnen blokken met een schild, geef er dan eentje van fatsoenlijk formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Neelon schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:31:
[...]

Zien er niet verkeerd uit, al hangt het ook een beetje van het formaat af. Zoveel mooie schilden gezien, maar als je ze dan equipped zijn het ineens bierviltjes inplaats van oversized dienbladen. Je moet iets kunnen blokken met een schild, geef er dan eentje van fatsoenlijk formaat.
Klopt ja, we zullen het wel zien :). Ik kan er vanavond pas mee aan de slag, maar ik hou al wel een beetje in de gaten wat ik allemaal moet gaan doen. M'n RetroPi projectje van gisteren moet maar even wachten in ieder geval :D

Edit: Wat ik net las, en zeker positief vind; De FATES voor de 'atma' zijn op andere classes te grinden. Je kan dus 2 vliegen in 1 klap slaan door exp te halen op een off-class terwijl je de benodigde items alsnog kan krijgen. Mooi voor m'n NIN :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Grumpmeister op 16-12-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:50:
Patch notes:
http://na.finalfantasyxiv...988ee8db15f4eda117b9d66e4

misschien even gebruik maken van die 4 uur free login campaign. Zou het mogelijk zijn me eerste fase van de relic te krijgen in die 4 dagen =p ?
Afgaande van wat ik langs zie komen, gaat het niet haalbaar zijn om de relic binnen 4 dagen te krijgen. Ik moet er dus op terug komen.

Zie ook hier (spoilers): https://www.reddit.com/r/...g_final_part_of_anima_is/

Verschillende manieren om het te behalen, dus je kan hier en daar wat eraf snoepen, maar waar het op neer komt:

54,600 Law OF 800+ Alex normal OF 480 beast tribe quests, treasure maps kunnen de items ook droppen.

Bah bah, dat gaat wel even duren dus ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Grumpmeister schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:50:
[...]

Afgaande van wat ik langs zie komen, gaat het niet haalbaar zijn om de relic binnen 4 dagen te krijgen. Ik moet er dus op terug komen.

Zie ook hier (spoilers): https://www.reddit.com/r/...g_final_part_of_anima_is/

Verschillende manieren om het te behalen, dus je kan hier en daar wat eraf snoepen, maar waar het op neer komt:

54,600 Law OF 800+ Alex normal OF 480 beast tribe quests, treasure maps kunnen de items ook droppen.

Bah bah, dat gaat wel even duren dus ;(
Je kunt het combineren he, het is niet perse de ene of de andere currency. Maar trek maar een maandje of 2 uit om de ilevel 210 te krijgen ja, dat is mijn schatting iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik ben gelukkig niet de enige met crashes:

http://forum.square-enix....al-DirectX-Error-11000002

Het lijkt gerelateerd te zijn aan de GTX 970....

[ Voor 87% gewijzigd door outlandos op 17-12-2015 00:03 ]

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Ik zou zelf zeggen Main Quest volgen.

• outlandos
Neelon schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:08:
Ik zou zelf zeggen Main Quest volgen.
Ben gaan lopen, was een stuk van niets (als je FFXI in de begin jaren gewend bent).

Maar wat ik me nou afvraag, ik ben nu in een andere stad (Ul'dah) en ben een nieuwe class begonnen, maar hoe zit het nou met de main story quests? Is er in elke stad een reeks die je kan beginnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Outlandos schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:26:
[...]
Maar wat ik me nou afvraag, ik ben nu in een andere stad (Ul'dah) en ben een nieuwe class begonnen, maar hoe zit het nou met de main story quests? Is er in elke stad een reeks die je kan beginnen?
De main story quests voor de eerste 15 levels zijn afhankelijk van de stad waarin je begint met spelen.Je kan deze dus alleen vervolgen vanuit de originele stad.
Na level 15 wordt je automatisch naar alle regio's gestuurd en zijn deze quests gelijk (waar je ook bent begonnen). Door het volgen van de main quest zal je in alle gebieden terecht komen die er in het spel aanwezig zijn.

De main quest maakt altijd gebruik van het volgende icoontje: Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/3298062395417297176/3F4161B27E6196480ACAC6F052134645C75F4C60/

[ Voor 11% gewijzigd door Chrasher op 17-12-2015 07:30 ]

• Grumpmeister
Neelon schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:52:
[...]

Je kunt het combineren he, het is niet perse de ene of de andere currency. Maar trek maar een maandje of 2 uit om de ilevel 210 te krijgen ja, dat is mijn schatting iig.
Ja precies, ik snap ergens wel waarom het niet echt goed valt bij het gros van de spelers, dit was minder erg geweest als het al direct in 3.0 zat. Maar nu zitten we in een halve patch richting 3.2 waar normaliter de gear weer een boost krijgt (vanwege de mogelijke nieuwe alexander raid, etc.), dus de kans is zeker aanwezig dat dit al binnen de tijd dat je het wapen weet te krijgen obsolete gaat worden.

Maar goed, ik ben geen raider, het maakt me weinig uit en ik ga er toch wel naar toe werken. Gisteren in ieder geval Coerthas Western Highlands FATE's gedaan en hierin m'n WAR van (eind) 51 tot 53, en m'n MCH van 50 naar 51 gebracht. Met m'n WAR kreeg ik geen enkele van de luminious crystal meuk, met m'n MCH had ik ze alle 3 binnen 30 minuten. Praise RNGesus.

Vanavond en morgenavond hopelijk die stap afmaken en dan de dungeons doen, dan zit ik in ieder geval op de laatste stap met een ilvl 200.

Grumpmeister schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:36:
[...]

Ja precies, ik snap ergens wel waarom het niet echt goed valt bij het gros van de spelers, dit was minder erg geweest als het al direct in 3.0 zat. Maar nu zitten we in een halve patch richting 3.2 waar normaliter de gear weer een boost krijgt (vanwege de mogelijke nieuwe alexander raid, etc.), dus de kans is zeker aanwezig dat dit al binnen de tijd dat je het wapen weet te krijgen obsolete gaat worden.
waarschijnlijk komt er dan gewoon een relic upgrade waar je eerst de eerste versie voor moet hebben. Dat zie ik voor me, de relic moet elke grote patch in principe mee levelen.

• outlandos
Chrasher schreef op donderdag 17 december 2015 @ 07:26:
[...]

De main story quests voor de eerste 15 levels zijn afhankelijk van de stad waarin je begint met spelen.Je kan deze dus alleen vervolgen vanuit de originele stad.
Na level 15 wordt je automatisch naar alle regio's gestuurd en zijn deze quests gelijk (waar je ook bent begonnen). Door het volgen van de main quest zal je in alle gebieden terecht komen die er in het spel aanwezig zijn.

De main quest maakt altijd gebruik van het volgende icoontje: [afbeelding]
Helder, dank.

De basics zijn me nu wel duidelijk, helaas heb ik wel te maken met steeds meer crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Outlandos schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:19:
[...]

Helder, dank.

De basics zijn me nu wel duidelijk, helaas heb ik wel te maken met steeds meer crashes.
Geen idee waardoor je die crashes blijft krijgen, misschien iets wat conflicteert met FFXIV op de achtergrond? Lijkt me sterk, maar ik kan niks anders bedenken...

Gisteren nog wat screenshots langs zien komen met de nieuwe effecten die ze op de ilvl 200 wapens gegooid hebben van de relics, en nog even zitten denken... In principe geven ze spelers een esoteric wapen die binnen een dag haalbaar is. Dat is een ruime 2 weken aan eso farmen die je nergens anders aan uit zou kunnen geven. Dat is in mijn ogen het catchup gedeelte van de relic. Daarna moet je tijd erin gaan steken, en is het inderdaad niet binnen een weekje klaar. Prima zo. Als dat wel het geval was, zou iedereen die A4S probeert te verslaan klagen dat ze net zo goed de relic kunnen doen. Al denk ik wel dat deze stap een nerf gaat krijgen, maar mogelijk pas als de volgende tier van relics er komt. Het is inderdaad niet de bedoeling dat je alle classes binnen een paar weken op ilvl 210 wapens hebt zitten, dan blijft er weinig over.

Ik ga voor m'n offclasses, wanneer ze 60 zijn, ook gewoon voor de (ilvl 200) relics in eerste instantie. En voor mijn paladin ga ik wel rustig richting de ilvl 210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 15:52
Ik zit nu op Odin en ben bijna lvl 48 gaat de goede kant op. Alleen vraag ik me af hoe level je andere classes als je de quests al gedaan hebt in bepaalde gebieden? PS: Mocht iemand in een leuke drukke Company zitten dan zou ik graag een invite willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mvandenberg91 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:32:
Ik zit nu op Odin en ben bijna lvl 48 gaat de goede kant op. Alleen vraag ik me af hoe level je andere classes als je de quests al gedaan hebt in bepaalde gebieden? PS: Mocht iemand in een leuke drukke Company zitten dan zou ik graag een invite willen!
1.) Hunting log
2.) sidequests
3.) Levequests
4.) Fates

En vergeet niet dat je alt classes altijd 100% xp buff krijgen. (alles onder je hoogste level krijgt die buff).

Ben nu ook bezig met een Lancer, en krijg ongeveer 1,5 level per dungeon, dus dat gaat ook wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Side quests als je ze nog hebt, de dagelijkse roulettes als ze beschikbaar zijn, fates, beastmen dailies. Mijn advies is om ze af te wisselen, tenzij je het niet erg vindt om een tijd hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
corset schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:35:
[...]

1.) Hunting log
2.) sidequests
3.) Levequests
4.) Fates

En vergeet niet dat je alt classes altijd 100% xp buff krijgen. (alles onder je hoogste level krijgt die buff).

Ben nu ook bezig met een Lancer, en krijg ongeveer 1,5 level per dungeon, dus dat gaat ook wel lekker.
Ja sidequests alleen beetje lastig ik doe altijd overal de quests :P Maar die 100% buff dat wist ik niet als tank of healer is het geen probleem om een party te vinden voor dungeon. Maar voor een dps class wordt dat toch beetje lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Volgens mij heb je qua drukke companies op Odin met name MI6, maar of het een leuke is valt te betwijfelen :P. Ik heb wel een (internationale) company, maar die is gewoon veels te rustig momenteel, dus mogelijk niet wat je zoekt / wilt (ik ben de enige die echt actief is momenteel). Voeg me sowieso maar even toe in de friendlist als je wilt, naam is Divyan Dawnborne.

Van wat ik een beetje lees zitten er ong. 5 Tweakers op Odin, dus dat zou het iets actiever maken, maar ik heb ze ingame nog niet gezien/gehoord. Mogelijk dat we eens een Linkshell op kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
Dat is goed! Ik zal je toevoegen vanavond. Ik heb ook een vriend van me die nu speelt, maar die wil eerst de trail afronden voordat hij gaat beslissen om het echt te gaan spelen. Tevens ben ik deze week pas op Odin gaan spelen ik zat op Moogle maar had na twee weken nog geen één Nederlander gezien of een niet franse speler :P
Grumpmeister schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:20:
[...]

Volgens mij heb je qua drukke companies op Odin met name MI6, maar of het een leuke is valt te betwijfelen :P. Ik heb wel een (internationale) company, maar die is gewoon veels te rustig momenteel, dus mogelijk niet wat je zoekt / wilt (ik ben de enige die echt actief is momenteel). Voeg me sowieso maar even toe in de friendlist als je wilt, naam is Divyan Dawnborne.

Van wat ik een beetje lees zitten er ong. 5 Tweakers op Odin, dus dat zou het iets actiever maken, maar ik heb ze ingame nog niet gezien/gehoord. Mogelijk dat we eens een Linkshell op kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Voor de mensen die 'goedkoop' de Twintania mount willen, of een PC (non-steam versie) key willen, of de mensen die er toch mee willen beginnen; de Humble Bundle heeft een SquareEnix bundle met ARR (die op dit moment op $4.96 staat) erin.

Het is jammer dat ik zelf niemand ken die momenteel wilt beginnen met FFXIV (en het niet eerder al geprobeerd heeft), anders waren er 2 vliegen in 1 klap mee te slaan (iemand blij maken met een code in ruil voor de referral code). Mocht er hier iemand zijn, ik heb 2 ongebruikte codes liggen die ik anders voor een 'referral' account wilde gebruiken... :X

Als iemand dit leest zit te twijfelen over FFXIV kan je me een DM sturen. Heb een key over voor FFXIV: ARR en niemand in me omgeving die hem nog niet heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Lees zo hier en daar dat er huizenplots vrijkomen op de servers (nog niet op Zodiark op dit moment). Dus had je gespaard voor een eigen huis zou ik vanavond nog even inloggen.

Vanochtend nog even gekeken. Nog genoeg (vooral kleine) huizen beschikbaar op Zodiark.

[ Voor 20% gewijzigd door Chrasher op 26-12-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:28
De mac client komt terug, 23 feb:
http://na.finalfantasyxiv...50fb991a3dc82dd284b405a2f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed®
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 08:04
Zijn er spelers hier die op de Excalibur server zitten?

Ik ben weer begonnen met spelen en zou het leuk vinden om wat Nederlanders te ontmoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speed® schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:57:
Zijn er spelers hier die op de Excalibur server zitten?

Ik ben weer begonnen met spelen en zou het leuk vinden om wat Nederlanders te ontmoeten.
Voor zover ik weet zitten er geen mensen van dit forum op Excalibur. nog nooit eerder voorbij zien komen althans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

De officiele 3.2 trailer.

Ziet er goed uit.

Meer Hildy, de rest van de patch is hierbij gepromoveerd tot bonus materiaal. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Neelon schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:48:
De officiele 3.2 trailer.

Ziet er goed uit.

Meer Hildy, de rest van de patch is hierbij gepromoveerd tot bonus materiaal. :D
Mijn gedachte ook haha _O-

Le Meow

• Lockonstratos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
nog mensen actief op zodiark server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Natuurlijk :)
Je bent van harte welkom in onze FC: Living Dreams [ALIVE].
Wordt wel engels gesproken in chat, maar zitten veel Tweakers in. Ben vanavond weer online en je kan me vinden onder de naam: Tiny Animal

Plaats hier nog even je ingame naam, dan kunnen we je inviten?

p.s. Zie de laatste twee weken weer mensen terugkomen van een break, waardoor het weer wat drukker wordt online. Zijn toch weer spelers die zich alweer willen voorbereiden voor de patch van volgende week. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Chrasher op 19-02-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockonstratos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Chrasher schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:20:
[...]

Natuurlijk :)
Je bent van harte welkom in onze FC: Living Dreams [ALIVE].
Wordt wel engels gesproken in chat, maar zitten veel Tweakers in. Ben vanavond weer online en je kan me vinden onder de naam: Tiny Animal

Plaats hier nog even je ingame naam, dan kunnen we je inviten?

p.s. Zie de laatste twee weken weer mensen terugkomen van een break, waardoor het weer wat drukker wordt online. Zijn toch weer spelers die zich alweer willen voorbereiden voor de patch van volgende week. 8)
Thanks maar zit al in een fc, en heb jou al in mijn friend list :D. (wing zero btw), ik vroeg meer omdat ik eventueel zou kunnen helpen als mensen vragen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Zijn er ook tweakers die op Phoenix spelen?

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:52
Ik wil het toch weer een kans geven op de ps4 heb het een blauwe maandag ooit gespeeld maar snapte er niet veel van + vond de controls erg ingewikkeld maar toch wel opzoek naar een leuke mmo, en aangezien mijn laptop geen 1 spel kan draaien ga ik het toch nog maals proberen.

Mensen die ook op de ps4 spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inhumanous schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:54:
Ik wil het toch weer een kans geven op de ps4 heb het een blauwe maandag ooit gespeeld maar snapte er niet veel van + vond de controls erg ingewikkeld maar toch wel opzoek naar een leuke mmo, en aangezien mijn laptop geen 1 spel kan draaien ga ik het toch nog maals proberen.

Best veel mensen die het op PS4 spelen ja, eb het zelf beide op pc en ps4.
momenteel speel ik aleen niet. maar de controlls zijn inderdaad vrij ingewikkeld in het begin.

dit went wel vrij snel hoor. effe door bijten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Inhumanous schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:54:

Op Moogle hebben we redelijk veel ps4 spelers. En de besturing (speel zelf niet op ps4 maar na uitstapje naar andere game merk je het ook) is inderdaad even lastig. Het zit wel goed doordacht in elkaar tho.

Het spel zelf heeft een tutorial ook al zou je het zo niet zeggen. Door de storyline te volgen en her en der wat quests te doen leer je wat wel en niet te doen. Vergeet in het begin ook niet de quests en het commentaar van de npc's te lezen zodat je weet waarheen en wat etc. En bij twijfel.. vraag het.
In het begin lijkt het vooral een solo-rpg trouwens, denk dat SE dat express gedaan heeft om je even te laten wennen.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Volgens mij probeert het gros van Europa nu in te loggen... Op Moogle 90002 errors en bij poging weer in te loggen enkel meer wachtenden
Ging van 500 naar 1k naar 1.6k
En steeds als je er bijna bent.. 90002.

Tis wel een mooie update trouwens :)

edit: problemen met inloggen (all worlds) lijkt te zijn opgelost...

[ Voor 12% gewijzigd door Poekie McPurrr op 23-02-2016 19:58 . Reden: update ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Update is behoorlijk stevig ja. Helaas is er voor Crafters weer een hoop extra werk "verzonnen" (nieuwe Masterbooks voor dubbel zoveel Blue Scripts) en er is nog steeds die 450 Red Scripts cap per week.

De specialist boost voor Control en Craftmanship en het verplaatsen van i185 gear uit de specialist lijst is dan wel weer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
Wat een geweldige MMO dit! :) Ben er gisteren aan begonnen en pas lvl 20, maar heb nu al meer lol dan afgelopen jaar in een paar andere mmo's! Echt heel polished en verfrissend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Krukar schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:56:
Wat een geweldige MMO dit! :) Ben er gisteren aan begonnen en pas lvl 24, maar heb nu al meer lol dan afgelopen jaar in een paar andere mmo's! Echt heel polished en verfrissend.
Zie ook nog steeds veel nieuwe spelers op Zodiark (voordeel dat de server nog niet vol zit). Daardoor hebben we veel nieuwe spelers in onze FC kunnen uitnodigen de laatste tijd.
Op welke server speel je Krukar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Chrasher schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:19:
[...]

Zie ook nog steeds veel nieuwe spelers op Zodiark (voordeel dat de server nog niet vol zit). Daardoor hebben we veel nieuwe spelers in onze FC kunnen uitnodigen de laatste tijd.
Op welke server speel je Krukar?
Ook op Zodiark toevallig, kon kiezen tussen die en een server waar veel Duitsers zitten, de rest accepteer geen nieuwe spelers momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb een bericht naar je gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Is het op Zodiark ook zo cashen met die IV materia eigenlijk?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Vind deze travelmap zelf erg handig :)

Afbeeldingslocatie: http://eorzeareborn.com/wp-content/uploads/2013/08/ChocoboMap-9-2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Het is free login campaign maand nu, dus oud spelers die nog eens een kijkje willen nemen, jullie zijn welkom.
Vermoedelijk is het weer tijdens de paasdagen meh... , dus grijp je kans. :)

Afbeeldingslocatie: http://img.finalfantasyxiv.com/t/6b25b4ebfe7980ad1fe7cc8944dfce20a20dd2d5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Vermaak mij meer dan ooit met deze MMO, wat een goed spel zeg!
Zo'n beetje alle goede innovaties uit 15 jaar afgelopen MMO's zitten erin, en er is zó veel te doen, ben nu al helemaal overdonderd en ben pas lvl 27 op m'n eerste class (en 14 op m'n eerste subclass), heb volgens mij nog niet eens de helft van de mogelijkheden unlocked.

20+ jaar ervaring met MMO's, meer dan 20 verschillende gespeeld, maar zo goed als deze heb ik het nog niet gezien, en ik voel me weer helemaal een n00b met veel van de nieuwe dingen, heerlijk! :)

[ Voor 30% gewijzigd door Krukar op 27-03-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Vanaf level 30 (als je je nieuwe Job krijgt) opent het spel zich nog meer en natuurlijk als je level 50 bent.
Met de Haevensward expansie krijg je er dan weer nieuwe mogelijkheden bij met vele nieuwe regio's en quests. Je hebt dus nog niets gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Update 3.25 is live als je de client opnieuw start.

3.25 notes:

Patch 3.25 brings a number of additions and refinements to the realm, including the continuation of the anima weapon quest line, a new chocobo racing challenge, adjustments to PvP, and more!
Playable Content
Battle System
Items
System

Resolved Issues
Known Issues

Thank you for all of your invaluable input regarding the Feast. Based on the feedback we have received so far, a number of adjustments have been made for PvP. In light of these changes, we have decided to postpone the start of Season One until two weeks after the release of patch 3.25. At that time, we will release patch 3.26, which will include final adjustments for the Feast. As always, we encourage you to provide us with feedback that we may ensure seasons are an enjoyable experience for everyone. [3.0]: These additions and adjustments require the purchase and registration of FINAL FANTASY XIV: Heavensward.
[2.0]: These additions and adjustments do not require the purchase of FINAL FANTASY XIV: Heavensward.
[2.0][3.0]: These additions and adjustments contain elements that may require the purchase and registration of FINAL FANTASY XIV: Heavensward.
Playable Content
Quests
[3.0] A new anima weapon story quest has been added.

Players will be able to enhance the strength of their anima weapons by completing this quest.

Quest Required Level and Location
Finding Your Voice Disciple of War or Magic level 60
Azys Lla (X:7.4 Y:11.5)
NPC: Ardashir
Players must first complete the quest "Coming into Its Own" and have an anima weapon in their possession.

* Please consult and exchange information with other players as you progress to learn how these weapons are enhanced.

- Class/Job-specific Quests
Anima Weapons quests employ a system which will require players to proceed using the same class or job with which they accepted the quest.

Grand Companies
[2.0] The number of company seals required for the following items has been reduced:
Item Before After
Storm Chocobo Issuance 2,000 → 200
Serpent Chocobo Issuance 2,000 → 200
Flame Chocobo Issuance 2,000 → 200

Housing
[2.0][3.0] The descriptions for where to obtain certain orchestrion rolls in the Orchestrion List have been changed.
The Manderville Gold Saucer
[2.0] The Chocobo Challenge has been added to chocobo racing, which pits players against special racing opponents.

- Entry Requirements
Challenge races will be available upon speaking with the Race Chocobo Registrar in the Chocobo Square (X:6.1 Y:4.8).
* Chocobo ratings must exceed a certain threshold to participate.

- Participating
Speak with the Race Chocobo Registrar in the Chocobo Square (X:6.1 Y:4.8) and select your desired challenge race.
* Players cannot register for challenge races while in a party.

Challenge Races
Increasingly difficult challenges will be made available as players complete each race. Please note that your chocobo's rating must exceed a certain threshold to participate in each race.

Players will only receive a reward for first-time completion.

Race Rating Course MGP Reward
Race 1 - Hugging the Inside 41 Tranquil Paths 20,000
Race 2 - Keep Away 61 Costa del Sol 21,000
Race 3 - Inability 81 Sagolii Road 22,000
Race 4 - Heavy Hooves 101 Tranquil Paths 23,000
Race 5 - Defending the Rush 121 Costa del Sol 24,000
Race 6 - Road Rivals 141 Sagolii Road 25,000
Race 7 - Field of Dreams 161 Costa del Sol 26,000
Race 8 - Playing Both Ends 181 Tranquil Paths 27,000
Race 9 - Stamina 201 Sagolii Road 28,000
Race 10 - Cat and Mouse 221 Costa del Sol 29,000
Race 11 - Mad Dash 231 Sagolii Road 30,000
Race 12 - Bag of Tricks 241 Tranquil Paths 35,000
Race 13 - Tag Team 251 Sagolii Road 40,000
Race 14 - Heavier Hooves 261 Costa del Sol 45,000
Race 15 - Ultimatum 271 Tranquil Paths 50,000

- Rules
Special opponents will appear in each race. Challenges can only be cleared by placing higher than these special opponents.
* Players will be matched with other players and regular NPCs in addition to special opponents.

- Special Racing Opponents
Special racing opponents will be denoted by a unique icon next to their name, as well as a different colored name plate. Multiple special racing opponents may be present depending on the challenge selected. In such cases, players must place higher than all special racing opponents to clear the challenge.
* The color of their display names can be adjusted by selecting Engaged Enemies under the NPCs tab of Display Name Settings in the Character Configuration interface.

[2.0] The following additions and adjustments have been made to chocobo racing:
New race abilities have been added.

Ability Effect
Choco Drain Generates a field which drains the stamina of nearby chocobos at a rate of 15 per second.
Choco Drain II Generates a field which drains the stamina of nearby chocobos at a rate of 25 per second.
Choco Drain III Generates a field which drains the stamina of nearby chocobos at a rate of 35 per second.
Paradigm Shift Swaps current item with a different one.
Mimic Repeats any ability or item used by a forerunning chocobo.
Duration: 7s
Mimic II Repeats any ability or item used by a forerunning chocobo.
Duration: 11s
Mimic III Repeats any ability or item used by a forerunning chocobo.
Duration: 15s
Feather Field Nullifies the detrimental field effects of any nearby chocobos.
Duration: 10s
Feather Field II Nullifies the detrimental field effects of any nearby chocobos.
Duration: 20s
Feather Field III Nullifies the detrimental field effects of any nearby chocobos.
Duration: 30s
Super Sprint Sprint without weather or terrain penalties until all stamina is spent.
Choco Reraise Instantly restores 60 stamina when stamina meter reaches zero.
Choco Reraise II Instantly restores 130 stamina when stamina meter reaches zero.
Choco Reraise III Instantly restores 200 stamina when stamina meter reaches zero.
Enfeeblement Clause Reduces enfeeblement duration by 20%.
Enfeeblement Clause II Reduces enfeeblement duration by 35%
Enfeeblement Clause III Reduces enfeeblement duration by 50%.
Breather Restores stamina at a rate of 0.8% per second while decelerating.
Breather II Restores stamina at a rate of 1% per second while decelerating.
Breather III Restores stamina at a rate of 1.2% per second while decelerating.

New race items have been added.

Item Effect
Stamina Swapper Interchanges your chocobo's stamina with that of a forerunning chocobo. Swap is made only if the forerunning chocobo has more stamina than yours.
Spiderweb Renders the chocobo running immediately behind you unable to use items.

The amount of experience gained upon completing races has been increased.
The strength of NPCs has been reduced.
The number of obstacles that appear during races has been reduced. Furthermore, the positioning of obstacles has been adjusted.
When more than two new players are registered for a race, bonus experience proportionate to the number of participants will be added to the rewards.
The amount of experience and MGP received has been increased based on the length of courses.
The race item Stamina Tablet will now also restore a small amount of stamina when stamina is at 0.
A special flying text message and graphical effect will be displayed when race abilities and items fail to activate.
A fly texting message will appear when activating the race ability Choco Reflect.

Treasure boxes will now appear on the map and mini-map.

The design of the stamina gauge has been adjusted to improve visibility.
The color of names in the Position list will now match the settings for NPC display names.
The cutscene that displays at the beginning of each race can now be skipped via settings in the Character Configuration interface.

[2.0] The items for sale from the Tack & Feed Trainer in the Chocobo Square (X:5.9 Y:4.7) have been adjusted as follows:
The MGP required to purchase the following items has been reduced:

Item Before After
Chocobo Training Manual - Choco Dash I 15,000 → 425
Chocobo Training Manual - Choco Dash II 60,000 → 1,610
Chocobo Training Manual - Choco Cure I 15,000 → 425
Chocobo Training Manual - Choco Cure II 60,000 → 1,610
Chocobo Training Manual - Choco Esuna I 15,000 → 425
Chocobo Training Manual - Choco Esuna III 60,000 → 1,610
Chocobo Training Manual - Choco Ease I 15,000 → 425
Chocobo Training Manual - Choco Ease II 60,000 → 1,610
Chocobo Training Manual - Choco Calm I 15,000 → 425
Chocobo Training Manual - Choco Calm II 60,000 → 1,610
Chocobo Training Manual - Choco Reflect I 15,000 → 425
Chocobo Training Manual - Choco Reflect II 60,000 → 1,610
Chocobo Training Manual - Choco Steal I 15,000 → 425
Chocobo Training Manual - Choco Steal II 60,000 → 1,610
Chocobo Training Manual - Choco Silence I 15,000 → 425
Chocobo Training Manual - Choco Silence II 60,000 → 1,610
Chocobo Training Manual - Choco Shock I 15,000 → 425
Chocobo Training Manual - Choco Shock II 60,000 → 1,610
Chocobo Training Manual - Increased Stamina I 15,000 → 425
Chocobo Training Manual - Increased Stamina II 60,000 → 1,610
Chocobo Training Manual - Heavy Resistance I 15,000 → 425
Chocobo Training Manual - Heavy Resistance II 30,000 → 800
Chocobo Training Manual - Heavy Resistance III 35,000 → 1,260
Chocobo Training Manual - Heavy Resistance 60,000 → 1,610
Chocobo Training Manual - Level Head I 15,000 → 425
Chocobo Training Manual - Level Head II 30,000 → 800
Chocobo Training Manual - Level Head III 35,000 → 1,260
Chocobo Training Manual - Level Head IV 60,000 → 1,610
Chocobo Training Manual - Speedy Recovery I 15,000 → 425
Chocobo Training Manual - Speedy Recovery II 60,000 → 1,610
Chocobo Training Manual - Dressage I 15,000 → 425
Chocobo Training Manual - Dressage II 60,000 → 1,610
Chocobo Training Manual - Dressage III 80,000 → 2,420

The following items have been added to the Tack & Feed Trader in the Chocobo Square (X:5.9 Y:4.7) and can be purchased with gil:
Gysahl Greens / Grade 1 Feed - Speed Blend / Grade 1 Feed - Acceleration Blend / Grade 1 Feed - Balance Blend / Grade 1 Feed - Endurance Blend / Grade 1 Feed - Stamina Blend

[2.0] The MGP reward for the following activities in the Gold Saucer has been increased:
Chocobo Races / Lord of Verminion / GATE / Mini-games

[2.0] The completion requirements and rewards for Gold Saucer entries in the challenge log have been adjusted.
Before

Objective Requirements MGP Reward
Size Doesn't Matter Complete 3 mini-games. 500
From Small Things Earn 100 MGP from mini-games. 1,000
Open the Gates Participate in 10 GATEs. 4,000
Close the Gates Successfully complete 3 GATEs. 4,000
To the Races I Enter 5 chocobo races. 1,000
To the Races II Enter 30 chocobo races 1,500
Victory Lap I Win a chocobo race. 1,000
Victory Lap II Win 10 chocobo races. 1,500
Always in Threes Play Triple Triad 30 times. 1,000
A Winner Is You Win 10 Triple Triad matches. 1,000
Come Play Lord Play Lord of Verminion 10 times. 4,000

After

Objective Requirements MGP Reward
Size Doesn't Matter Complete 3 mini-games. 1,000
From Small Things Earn 100 MGP from mini-games. 1,500
Open the Gates Participate in 10 GATEs. 5,000
Close the Gates Successfully complete 3 GATEs. 8,000
To the Races I Enter 5 chocobo races. 5,000
To the Races II Enter 30 chocobo races 8,000
Victory Lap I Win a chocobo race. 5,000
Victory Lap II Win 10 chocobo races. 8,000
Always in Threes Play Triple Triad 30 times. 5,000
A Winner Is You Win 10 Triple Triad matches. 8,000
Come Play Lord Play Lord of Verminion 10 times. 10,000

Battle System
Thank you for all of your invaluable input regarding the Feast. Based on the feedback we have received so far, a number of adjustments have been made for PvP. In light of these changes, we have decided to postpone the start of Season One until two weeks after the release of patch 3.25. At that time, we will release patch 3.26, which will include final adjustments for the Feast. As always, we encourage you to provide us with feedback that we may ensure seasons are an enjoyable experience for everyone.

[3.0] The following additions and adjustments have been made to the Feast:
In preparation for Season One of the Feast, a button and QR code linking to a rankings page on the Lodestone has been added to the PvP Profile window under Character in the main menu.
* The button linking to the Lodestone is only available for the Windows and Mac versions.
* The ranking page can be viewed after the start of Season One.

The following PvP actions have been adjusted:

Class/Job Action/Status Adjustment
Pugilist/Monk Somersault Potency has been increased from 180 to 200.
Recast time has been reduced from 90 to 60 seconds.
Enhanced Somersault recast time reduction has been changed from 60 to 40 seconds.
Archer/Bard Farshot Potency has been increased from 170 to 200.
Enhanced Farshot II increased potency has been changed from 200 to 240.
Rogue/Ninja Overwhelm Recast time has been reduced from 90 to 60 seconds.
Enhanced Overwhelm recast time reduction has been changed from 60 to 40 seconds.
Ill Wind Recast time has been reduced from 150 to 120 seconds.
Enhanced Ill Wind recast time reduction has been changed from 120 to 90 seconds.
Dark Knight Tar Pit Potency has been increased from 150 to 200.
Recast time has been reduced from 180 to 150 seconds.
Enhanced Tar Pit recast time reduction has been changed from 150 to 120 seconds.
Enhanced Tar Pit II increased potency has been changed from 180 to 240.
Carnal Chill Recast time has been reduced from 150 to 120 seconds.
Enhanced Carnal Chill recast time reduction has been changed from 120 to 90 seconds.

The following adjustments have been made to improve the pace of combat:
The winning condition for the Feast 8 on 8 matches has been changed from 1200 medals to 1100 medals.
Players will be automatically returned to their respective landing points three seconds after being incapacitated.
The duration of Invincibility after being returned to the landing point has been increased from 10 to 12 seconds.

The following adjustment to supply boxes has been made to hasten the flow of combat.
The HP of the Adrenaline supply box has been reduced.

4 on 4 Matches
Additional offense kits will appear on the field after a certain period of time.
Only one defense kit will appear on the field over the course of a match.

8 on 8 Matches
The number of offense and defense kits that appear at the start of a match has been increased.
Additional adrenaline kits, medicine kits, offense kits, and defense kits will appear on the field after a certain period of time.

A portion of the barriers placed in the center of the map have been removed.
The degree to which PvP ratings increase or decrease at the conclusion of a rated match has been adjusted.
The PvP rating required to participate in promotion qualifiers for each tier has been adjusted.
* In accordance with this adjustment, PvP ratings for the Feast (4 on 4 - Solo) and the Feast (4 on 4 - Light Party) have been reset.
* Update: 3/29/2016 6:30 (GMT)
Display name settings for the Feast have been added under the General tab of Display Name Settings in the Character Configuration interface.
Abbreviations for the class or job of allies and enemy players will now appear next to name plates.
* Changes to the PvP Display Name setting will have no effect on the display of these abbreviations.

To further improve matching speeds, language settings will be ignored when registering for the Feast (4 on 4 - Light Party).

[3.0] The strength of the Echo granted in Alexander: Gordias (Savage) has been increased.
The Echo will take effect upon entering Alexander: Gordias (Savage), increasing players' maximum HP, damage dealt, and healing magic potency by 15%.
* Unlike other instances, the strength of the Echo will not increase upon total party incapacitation.
* This adjustment will not be applied to the normal version of Alexander: Gordias.

[3.0] The positions of the entrance in Alexander - The Fist of the Son (Savage) and shortcuts have been adjusted.

Items
[2.0][3.0] New items have been added.
View the new items.

[3.0] Players can now purchase replica anima weapons from the Restoration Node in Azys Lla (X:7.1 Y:11.2).
* The Restoration Node will appear after completing the quest "Finding Your Voice."

[3.0] The following gear can now be converted into materia:
High Mythrite Helm of Fending / High Mythrite Cuirass of Fending / High Mythrite Gauntlets of Fending / Eikon Leather Breeches of Fending / High Mythrite Sabatons of Fending / Eikon Leather Headgear of Maiming / Eikon Leather Corselet of Maiming / Eikon Leather Armguards of Maiming / Eikon Cloth Brais of Maiming / Eikon Leather Leg Guards of Maiming / Eikon Leather Headgear of Striking / Eikon Leather Corselet of Striking / Eikon Leather Armguards of Striking / Eikon Cloth Brais of Striking / Eikon Leather Leg Guards of Striking / Eikon Cloth Hat of Aiming / Eikon Cloth Acton of Aiming / Eikon Cloth Sleeves of Aiming / Eikon Cloth Culottes of Aiming / Eikon Leather Thighboots of Aiming / Eikon Cloth Hat of Scouting / Eikon Cloth Acton of Scouting / Eikon Cloth Sleeves of Scouting / Eikon Cloth Culottes of Scouting / Eikon Leather Thighboots of Scouting / Eikon Cloth Hat of Healing / Eikon Cloth Acton of Healing / Eikon Cloth Sleeves of Healing / Eikon Cloth Culottes of Healing / Eikon Leather Thighboots of Healing / Eikon Leather Headgear of Casting / Eikon Leather Corselet of Casting / Eikon Leather Armguards of Casting / Eikon Cloth Brais of Casting / Eikon Leather Leg Guards of Casting / High Mythrite Plate Belt of Fending / High Mythrite Tassets of Maiming / High Mythrite Tassets of Striking / Eikon Leather Ringbelt of Aiming / Eikon Leather Ringbelt of Scouting / Eikon Cloth Corset of Healing / Eikon Cloth Corset of Casting / Camphorwood Necklace of Fending / Eikon Iron Earring of Fending / Camphorwood Armillae of Fending / Eikon Iron Ring of Fending / Camphorwood Necklace of Slaying / Eikon Iron Earring of Slaying / Camphorwood Armillae of Slaying / Eikon Iron Ring of Slaying / Camphorwood Necklace of Aiming / Eikon Iron Earring of Aiming / Camphorwood Armillae of Aiming / Eikon Iron Ring of Aiming / Camphorwood Necklace of Healing / Eikon Iron Earring of Healing / Camphorwood Armillae of Healing / Eikon Iron Ring of Healing / Camphorwood Necklace of Casting / Eikon Iron Earring of Casting / Camphorwood Armillae of Casting / Eikon Iron Ring of Casting

[2.0] The gender requirement for the following items have been removed:
Expeditioner's Moccasins / Dhalmelskin Moccasins / Expeditioner's Gloves / Expeditioner's Thighboots / Dark Dhalmelskin Gloves / Dhalmelskin Thighboots

[2.0][2.0] The item Sleipnir Horn can no longer be discarded.
* This is to prevent the loss of an item which can only be purchased once per account.

[2.0] The number of items created for the following recipes has been increased from one to five:
Grade 2 Feed - Speed Blend / Grade 2 Feed - Acceleration Blend / Grade 2 Feed - Balance Blend / Grade 2 Feed - Endurance Blend / Grade 2 Feed - Stamina Blend

System
[2.0][3.0] New achievements have been added.
Achievement Requirements
Ride to the Challenge I Complete the first 15 Chocobo Challenge races.
Hyper Animaniac: Ancile & Almace Obtain both a hyperconductive Almace and Ancile.
Hyper Animaniac: Verethragna Obtain a pair of hyperconductive Verethragna.
Hyper Animaniac: Ukonvasara Obtain a hyperconductive Ukonvasara.
Hyper Animaniac: Rhongomiant Obtain a hyperconductive Rhongomiant.
Hyper Animaniac: Gandiva Obtain a hyperconductive Gandiva.
Hyper Animaniac: Majestas Obtain a hyperconductive Majestas.
Hyper Animaniac: Hvergelmir Obtain a hyperconductive Hvergelmir.
Hyper Animaniac: The Draconomicon Obtain a hyperconductive copy of the Draconomicon.
Hyper Animaniac: Tetrabiblos Obtain a hyperconductive copy of Tetrabiblos.
Hyper Animaniac: Kannagi Obtain a pair of hyperconductive Kannagi.
Hyper Animaniac: Armageddon Obtain a hyperconductive Armageddon.
Hyper Animaniac: Nothung Obtain a hyperconductive Nothung.
Hyper Animaniac: Deneb Obtain a hyperconductive Deneb.

[2.0] The requirements for retaining the New Adventurer status have been adjusted.
Before
Less than 40 hours of play time.
After
Players meet either of the following requirements:
・Less than 168 hours of play time
・Have yet to complete the main scenario quest "Before the Dawn."
* Players who no longer have the New Adventurer status but fulfill the above requirements can restore it by using the text command "/nastatus on"

[2.0] The following additions and adjustments have been made to the Novice Network:
Mentors can now enable or disable the auto-join setting for the Notice Network
* The auto-join setting will be disabled by default upon the release of patch 3.25. To enable auto-join, players must use the text command "/novicenetwork on."

The log message that appears for new adventurers when invited to the Novice network has been adjusted.

A new adventurer search button has been added to the Novice Network window. Using this feature will search for all new adventurers currently online.

* New adventurers can access the Novice Network after receiving an invite from a mentor.
* Mentors are encouraged to use the Player Search to find new adventurers and invite them to the network.

Different log messages will now be displayed for new adventurers and mentors when joining the Novice Network.

Message for Mentors

Message for New Adventurers

[2.0] Message windows will no longer appear on-screen during cutscenes.

[2.0] New text commands have been added. Following these additions, the New Adventurer status can be disabled using the text command "/nastatus off."
Command Description
/nastatus (/nas) ALIASES:
/nastatus, /nas
USAGE:
/nastatus [subcommand]

→Toggle the New Adventurer status on/off.

>>Subcommands:
on
Turns on New Adventurer status.
off
Turns off New Adventurer status.

Toggle the New Adventurer status on/off if no subcommand is specified.
/novicenetwork (/nnetwork) ALIASES:
/novicenetwork, /nnetwork
USAGE:
/nnetwork [subcommand]

Toggle auto-join settings for the Novice Network on and off.

>>Subcommands:
on
Turn on auto-join and connect to the Novice Network.
off
Turn off auto-join and leave the Novice Network.

Toggle auto-join on and off if no subcommand is specified.

[2.0] To reduce system stress, the number of windows that can be opened simultaneously has been adjusted. (PlayStation®3 version)

Resolved Issues
The following issues have been addressed.
An issue in “The Second Coil of Bahamut - Turn 4” wherein the golems could not be defeated.
An issue in “Alexander - The Arm of the Son (Savage)” wherein the “Bomb Spread” used by the Lumbertype Magitek Vangob G-III could be evaded.
An issue in “The Lost City of Amdapor (Hard)” wherein it was possible to progress without defeating certain monsters.
An issue wherein casting could be interrupted even when damage received from pets did not exceed a fixed threshold during PvP.
An issue in The Feast wherein incorrect character names would appear in the kill feed.
An issue in The Feast wherein the buff icon for Offense Kit and Defense Kit on pets was incorrect.
* This was a graphical issue only; the effects themselves were working correctly.
An issue in The Feast's rated matches wherein your PvP rating would not change appropriately when winning as a result of all members of the opposing team withdrawing.
An issue in The Feast wherein players would not drop medals if killed by damage over time from an opponent who had already withdrawn from the match.
An issue with chocobo racing wherein chocobos with the race ability “Heavy Resistance” could still be afflicted with "Heavy" by the course obstacle morbol.
An issue wherein the “Battle Stance” emote would animate incorrectly when equipped with the Last Resort Zeta.
An issue wherein certain hairstyles would appear incorrectly when equipped with the Antiquated Iga Zukin.
An issue wherein the item subcommand menu would not close if you used an item while the "Second Tier” subcommand menu was open.
An issue wherein the dye range on the Replica Heavy Allagan Flanchard was incorrect.
An issue wherein changing High Resolution UI Size Settings to 150% or 200% would cause map dragging to behave incorrectly.
An issue wherein changing High Resolution UI Size Settings to 150% or 200% would cause the Patch 3.0 staff credits to display incorrectly.
An issue wherein the action "Terminal Velocity" was not included in the auto-translator.

Other various issues have also been addressed.

Known Issues
An issue wherein the help text for the item Chocobo Training Manual - Super Sprint is incorrect.
* The correct description will display in the ability help text.
An issue wherein gamepad controls do not function properly when navigating the Log Filters setting in the Character Configuration interface.
An issue wherein you cannot use the cancel command when assigning buttons in the Keybind interface.
* Players also using a keyboard or mouse can resolve this issue using one of the following methods:
1. Assign any key using the keyboard, then cancel using the gamepad.
2. Select another window using the mouse.
Players who do not own a keyboard or mouse will be required to restart the game client.

New Items
Item Category
Hauteclaire Awoken Replica Gladiator's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Hyperconductive Almace Gladiator's Arm Item Level: 230 / Equipment Level: 60
Replica Almace Gladiator's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Parashu Awoken Replica Marauder's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Hyperconductive Ukonvasara Marauder's Arm Item Level: 230 / Equipment Level: 60
Replica Ukonvasara Marauder's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Deathbringer Awoken Replica Dark Knight's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Hyperconductive Nothung Dark Knight's Arm Item Level: 230 / Equipment Level: 60
Replica Nothung Dark Knight's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Replica Rising Suns Awoken Pugilist's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Hyperconductive Verethragna Pugilist's Arm Item Level: 230 / Equipment Level: 60
Replica Verethragna Pugilist's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Brionac Awoken Replica Lancer's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Hyperconductive Rhongomiant Lancer's Arm Item Level: 230 / Equipment Level: 60
Replica Rhongomiant Lancer's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Berimbau Awoken Replica Archer's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Hyperconductive Gandiva Archer's Arm Item Level: 230 / Equipment Level: 60
Replica Gandiva Archer's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Replica Yukimitsu Awoken Rogue's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Hyperconductive Kannagi Rogue's Arm Item Level: 230 / Equipment Level: 60
Replica Kannagi Rogue's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Ferdinand Awoken Replica Machinist's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Hyperconductive Armageddon Machinist's Arm Item Level: 230 / Equipment Level: 60
Replica Armageddon Machinist's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Seraph Cane Awoken Replica Two--handed Conjurer's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Hyperconductive Majestas Two--handed Conjurer's Arm Item Level: 230 / Equipment Level: 60
Replica Majestas Two--handed Conjurer's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Lunaris Rod Awoken Replica Two--handed Thaumaturge's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Hyperconductive Hvergelmir Two--handed Thaumaturge's Arm Item Level: 230 / Equipment Level: 60
Replica Hvergelmir Two--handed Thaumaturge's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Almandal Awoken Replica Arcanist's Grimoire Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Elements Awoken Replica Arcanist's Grimoire Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Hyperconductive Draconomicon Arcanist's Grimoire Item Level: 230 / Equipment Level: 60
Hyperconductive Tetrabiblos Arcanist's Grimoire Item Level: 230 / Equipment Level: 60
Replica Draconomicon Arcanist's Grimoire Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Replica Tetrabiblos Arcanist's Grimoire Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Atlas Awoken Replica Astrologian's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Hyperconductive Deneb Astrologian's Arm Item Level: 230 / Equipment Level: 60
Replica Deneb Astrologian's Arm Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Prytwen Awoken Replica Shield Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Hyperconductive Ancile Shield Item Level: 230 / Equipment Level: 60
Replica Ancile Shield Item Level: 150 / Equipment Level: 60
Chocobo Training Manual - Choco Dash III Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Choco Dash III.

Ability Effect: Temporarily boosts speed without depleting stamina.
Duration: 3s
Chocobo Training Manual - Choco Cure III Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Choco Cure III.

Ability Effect: Restores 12% of total stamina.
Chocobo Training Manual - Choco Esuna III Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Choco Esuna III.

Ability Effect: Removes all current enfeeblements with a 100% success rate.
Chocobo Training Manual - Choco Ease III Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Choco Ease III.

Ability Effect: Cures Heavy status while restoring stamina by 180.
Chocobo Training Manual - Choco Calm III Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Choco Calm III.

Ability Effect: Cures Frenzied status while restoring stamina by 200.
Chocobo Training Manual - Choco Reflect III Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Choco Reflect III.

Ability Effect: Repels any non-area of effect enfeeblement back to its point of origin.
Chocobo Training Manual - Choco Steal III Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Choco Steal III.

Ability Effect: Take an item from the satchel of the forerunning jockey with a 90% success rate.
Chocobo Training Manual - Choco Silence III Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Choco Silence III.

Ability Effect: Creates a vacuum of silence preventing any nearby chocobo from using abilities.
Duration: 45s
Chocobo Training Manual - Choco Shock III Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Choco Shock III.

Ability Effect: Creates a disconcerting aura which distracts nearby chocobos and prevents them from using items.
Duration: 35s
Chocobo Training Manual - Increased Stamina III Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the trait Increased Stamina III.

Ability Effect: Reduces stamina depletion during acceleration by 15%.
Chocobo Training Manual - Heavy Resistance V Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the trait Heavy Resistance V.

Ability Effect: Increases chances of resisting Heavy to 100%.
Chocobo Training Manual - Level Head V Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the trait Level Head V.

Ability Effect: Increases chances of resisting Frenzied status to 100%.
Chocobo Training Manual - Speedy Recovery III Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the trait Speedy Recovery III.

Ability Effect: Increases ability-induced stamina recovery by 80%.
Chocobo Training Manual - Choco Drain I Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Choco Drain.

Ability Effect: Generates a field which drains the stamina of nearby chocobos at a rate of 15 per second.
Chocobo Training Manual - Choco Drain II Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Choco Drain II.

Ability Effect: Generates a field which drains the stamina of nearby chocobos at a rate of 25 per second.
Chocobo Training Manual - Choco Drain III Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Choco Drain III.

Ability Effect: Generates a field which drains the stamina of nearby chocobos at a rate of 35 per second.
Chocobo Training Manual - Paradigm Shift Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Paradigm Shift.

Ability Effect: Swaps current item with a different one.
Chocobo Training Manual - Mimic I Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Mimic.

Ability Effect: Repeats any ability or item used by a forerunning chocobo.
Duration: 7s
Chocobo Training Manual - Mimic II Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Mimic II.

Duration: 11s
Chocobo Training Manual - Mimic III Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Mimic III.

Duration: 15s
Chocobo Training Manual - Feather Field I Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Feather Field.

Ability Effect: Nullifies the detrimental field effects of any nearby chocobos.
Duration: 10s
Chocobo Training Manual - Feather Field II Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Feather Field II.

Chocobo Training Manual - Feather Field III Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Feather Field III.

Duration: 30s
Chocobo Training Manual - Super Sprint Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Super Sprint.

Ability Effect: Sprint without weather or terrain penalties until all stamina is spent.
Chocobo Training Manual - Choco Reraise I Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Choco Reraise.

Ability Effect: Instantly restores 60 stamina when stamina meter reaches zero.
Chocobo Training Manual - Choco Reraise II Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Choco Reraise II.

Ability Effect: Instantly restores 130 stamina when stamina meter reaches zero.
Chocobo Training Manual - Choco Reraise III Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Choco Reraise III.

Ability Effect: Instantly restores 200 stamina when stamina meter reaches zero.
Chocobo Training Manual - Enfeeblement Clause I Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Enfeeblement Clause.

Ability Effect: Reduces enfeeblement duration by 20%.
Chocobo Training Manual - Enfeeblement Clause II Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Enfeeblement Clause II.

Ability Effect: Reduces enfeeblement duration by 35%.
Chocobo Training Manual - Enfeeblement Clause III Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Enfeeblement Clause III.

Ability Effect: Reduces enfeeblement duration by 50%.
Chocobo Training Manual - Breather I Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Breather.

Ability Effect: Restores stamina at a rate of 0.8% per second while decelerating.
Chocobo Training Manual - Breather II Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Breather II.

Ability Effect: Restores stamina at a rate of 1% per second while decelerating.
Chocobo Training Manual - Breather III Other A comprehensive manual detailing chocobo training methods developed by experts across the realm. Use to teach your race chocobo the ability Breather III.

Ability Effect: Restores stamina at a rate of 1.2% per second while decelerating.
Race Barding Other Lightweight armor designed for race chocobos.
Aether Oil Miscellany Born of Allagan ingenuity, this aetherochemical oil can be applied to metal to lower its aetherial conductivity.

The following optional item will be on sale from March 30, 2016.
Mount: Bennu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 18:48
Emily Newborn is back in town :)

Leuk die free to play weekenden.
Gelijk voor 120 dagen subbed, lekker weer craften/gatheren/healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Leuk Emily, welkom terug. Je bent niet de enige, alhoewel ik nog niet veel andere Tweakers heb terug gezien. Gelukkig is de FC nog lekker actief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Ondertussen een LVL 50 White Mage.
Nu "even" alle main story quests van lvl 50 doorlopen zodat ik een Machinist kan gaan spelen :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BT05zel.jpg

Plaatje wordt een beetje compressed trouwens, ingame ziet het er nog 5 keer strakker uit :)

Heb er nog steeds ontzetten veel plezier mee, kan het spel aan iedereen aanraden!
Echt de beste MMO die ik in tijden heb gespeeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Krukar op 05-04-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 11:51
Ik mis het spel wel weer. Jammer dat ik mijn PS4 niet meer heb, als ik toevallig een goede aanbieding zie haal ik hem wel weer.

Eindelijk wordt er ook wat aan pvp gedaan. Ik ben benieuwd ze de minpunten goed aanpakken.

Zie dat Tian ook nog steeds speelt. zijn er nog veel spelers van toen die nog actief zijn in de FC?

FFXIV: Zodiark, Teddy Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Henri_G schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:57:
Ik mis het spel wel weer. Jammer dat ik mijn PS4 niet meer heb, als ik toevallig een goede aanbieding zie haal ik hem wel weer.

Zie dat Tian ook nog steeds speelt. zijn er nog veel spelers van toen die nog actief zijn in de FC?
Er zijn er toch wel een behoorlijk aantal teruggekomen. :)
Tian, Arrow, Shan, en Mikh'to bijvoorbeeld. Maar we hebben een hoop nieuwe spelers in de FC erbij, dus het is best wel gezellig op het moment.
Zou leuk zijn als je eventueel weer terug komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 14:55

UTADDICT

NERF

Ook sinds een paar dagen begonnen, superleuk, al begrijp ik nog niet eens de helft. Nu een lvl 23 LNC en ik loop meteen weer tegen het syndroom aan dat ik jaren geleden ook bij WoW had: ik wil nu ineens een Arcanist spelen....

Goed, dat vind ik dan ook weer zonde, want net lvl 23.. Plus dat ik een lalafell eerst heel dom vond, en nu ineens heb bedacht dat mijn character een lalafell had moeten zijn.

Why..! #firstworldproblems

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

UTADDICT schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:40:
Ook sinds een paar dagen begonnen, superleuk, al begrijp ik nog niet eens de helft. Nu een lvl 23 LNC en ik loop meteen weer tegen het syndroom aan dat ik jaren geleden ook bij WoW had: ik wil nu ineens een Arcanist spelen....

Goed, dat vind ik dan ook weer zonde, want net lvl 23.. Plus dat ik een lalafell eerst heel dom vond, en nu ineens heb bedacht dat mijn character een lalafell had moeten zijn.

Why..! #firstworldproblems
Niet zo'n probleem toch? Je kan juist met FFXIV makkelijk van job veranderen, dus je kan direct (nadat je 1 class op level 15 heb) een andere class levelen. Verder krijg je na een x aantal dagen een fantasia, dus dan kan je ook je character aanpassen :)

Het is in FFXIV geen ramp om meerdere classes te levelen (bijna verplicht zelfs) omdat je cross-class skills hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik krijg weer onwijs veel zin om te spelen.

Hoe is de PS4 versie? Mis je een tobo niet onwijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 17:26

Shin_Alu

Ranger/Ninja

outlandos schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:35:
Ik krijg weer onwijs veel zin om te spelen.

Hoe is de PS4 versie? Mis je een tobo niet onwijs?
Je kan gewoon een toetsenbord aansluiten. Dus zo hard mis je die niet :)
Verder is het spel goed ingesteld op spelen met een controller

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

FikkieHo schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:28:
[...]

Niet zo'n probleem toch? Je kan juist met FFXIV makkelijk van job veranderen, dus je kan direct (nadat je 1 class op level 15 heb) een andere class levelen. Verder krijg je na een x aantal dagen een fantasia, dus dan kan je ook je character aanpassen :)

Het is in FFXIV geen ramp om meerdere classes te levelen (bijna verplicht zelfs) omdat je cross-class skills hebt.
Inderdaad. Ik zit alleen te twijfelen of ik dat dan nu ga doen. Of dat ik bijvoorbeeld eerst zorg dat ik mijn DRG Job ophaal (wel nog 15 maraud levelen dan) en dan pas aan ARC begin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosBaron
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-09-2021
Na een tijdje gestopt te zijn op de pc met A Realm Reborn (Ik was immers bezig met Warlords of Draenor), ook maar weer eens even binnengestapt via de 'aanbieding' om 96 uur weer gratis te spelen. Het spel weet me toch telkens weer aan te trekken. Best wel zonde aangezien ik toendertijd de collectors edition van A Realm Reborn heb aangeschaft.Wellicht dat ik maar gewoon helemaal ga kappen met WoW. (Al ga ik de nieuwe expansion wel proberen). Inmiddels level 32 Thaumaturge.

Vroeg me af.... zijn er goede, leuke nederlandstalige guilds ? Ikzelf zit met m`n level 32 op Odin maar wellicht is het beter om na al die tijd lekker opnieuw te beginnen met een char op een andere server?

[ Voor 7% gewijzigd door ChaosBaron op 12-04-2016 22:11 ]

Sometime during the last century, an experimenter with time, space and early computers created a bizarre machine. ... The chaos Engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Onze guild (wel met veel Nederlanders) is niet Nederlandstalig, alhoewel we wel een Nederlandse Linkshell hebben. Onze FC chat is in het Engels.
Wil je een guild levend houden dan zal je toch regelmatig nieuwe recruits moeten inviten anders hou je geen actieve spelers meer over. Ingame spelers inviten is al lastig genoeg, waarbij je van te voren nooit weet waar ze vandaan komen. Een actieve, levendige FC is veel belangrijker dan een paar Nederlands sprekende spelers.

Mocht je opnieuw willen beginnen ben je altijd welkom bij ons op Zodiark. :)

Gelukkig gaat levelen een stuk sneller nu de expansie er is. Je zou zelfs een class kunnen kiezen uit een andere stad zodat je eerste 15 levels van de main quest kompleet anders is dan die van de Thaumaturge (vanwege de andere locatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Toch maar een arcanist begonnen, kan je niet als healer in de que tot je Scholar hebt, booeee!

-------------

Edit: en nu als notoire twijfelaar ook maar een THM begonnen, haha. Benieuwd of ik ooit de 30 zal halen op deze manier.

THM overigens wel echt heel tof! lvl 14 nu en dat ging VEEEL sneller dan bij de LNC. Ligt misschien ook aan Ul'dah als startgebied.

[ Voor 59% gewijzigd door UTADDICT op 14-04-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:02
Recent gestopt met spelen van WoW, dus heb tijd over om andere spellen te proberen. Ik lees het een en ander hier op het topic dat veel mensen het toch wel een geweldige game vinden. Is het de moeite waard er nu aan te beginnen? Of loop je dan hopeloos achter ten opzichte van de rest?

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RustStorm schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:45:
Recent gestopt met spelen van WoW, dus heb tijd over om andere spellen te proberen. Ik lees het een en ander hier op het topic dat veel mensen het toch wel een geweldige game vinden. Is het de moeite waard er nu aan te beginnen? Of loop je dan hopeloos achter ten opzichte van de rest?
nee vind ik niet, FFXIV is heel erg vriendelijk tegenover nieuwe spelers en het zal even duren voor je bij de rest zit ja en je zal bepaalde gebieden niet zo ervaren zoals wij dat ervaarde toen der tijd natuurlijk maar het is zeker geen probleem als je nu pas begint met de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Ik ben net begonnen (vroeger ook WoW) en vind het heel vriendelijk voor nieuwe spelers. Zoek wel een drukke server uit, dan zijn de low-level gebieden ook heel erg druk (erg fijn voor FATES etc). Dungeon Que's zijn soms wat lang, maar beetje tussendoor questen en dat merk je ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:02
Wellicht dat ik het dan eens een kans zal geven een dezer dagen... :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flufsor
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 21:33
Heeft iemand een guild voor een nieuwe beginner,
zeg maar naam en contactpersoon en welke server liefst ook :p
Taal mag engels of nederlands zijn, zolang ze maar open staan voor beginners.
Pagina: 1 ... 73 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet