• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Inmiddels ben ik level 30 op mijn Arcanist, en 15 op mijn Conjurer en heb ik zojuist de Scholar job opgepikt :+ Even een dungeon gedaan (Copperbell Mines), en ik verbaasde mij er nogal over hoe anders het is om te healen dan in andere MMO's. Dat wil zeggen, ik heb volgens mij 2x zelf een heal moeten casten, de rest deed mijn pet (Eos) :P Is dat normaal?

Heb dus 99,9% van de dungeon doorgebracht in Cleric Stance en maar gewoon meegeDPS'ed :D

Nu nog even bedenken of ik verder ga levellen als Scholar, of dat ik een Thaumaturge naar 15 schop en ook de Summoner job nog even fix :)

Tesla M3LR '21

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:24

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Als een Scholar ben je de healer van de party dus men gaat ervan uit dat je dat zelf doet. :P
Op welke server speel je trouwens?

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Chrasher schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:58:
Als een Scholar ben je de healer van de party dus men gaat ervan uit dat je dat zelf doet. :P
Op welke server speel je trouwens?
Nee, ik bedoel het in de zin van: mensen kregen zo weinig damage dat ik überhaupt niet hoefde te healen op een incidentele heal na. Mijn pet deed simpelweg de rest ;)

En ik speel op Moogle.

Ik ga na even op Reddit gelezen te hebben in ieder geval nu mijn Thaumaturge levellen naar 15, en wellicht 26 voor Swiftcast.

En dan voor story quests speel ik als Summoner, en voor dungeons Scholar 8)

[ Voor 19% gewijzigd door London op 18-09-2015 08:55 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Las Vegas schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:33:
[...]

Nee, ik bedoel het in de zin van: mensen kregen zo weinig damage dat ik überhaupt niet hoefde te healen op een incidentele heal na. Mijn pet deed simpelweg de rest ;)

En ik speel op Moogle.

Ik ga na even op Reddit gelezen te hebben in ieder geval nu mijn Thaumaturge levellen naar 15, en wellicht 26 voor Swiftcast.

En dan voor story quests speel ik als Summoner, en voor dungeons Scholar 8)
Dat is het mooie van Arcanist, er zitten 2 jobs aan vast. De andere classes hebben er maar 1. Lage level dungeons kan Eos (en Selene) doorgaans ongeveer solo healen. Later verandert dit wel. En mag je zelf meer aan de bak.

Enige nadeel van Scholar op lage levels. Waar je nu zit. Geen Succor (AOE heal) en Leeches (Cleanse). Die krijg je pas op 35 en 40. Conjurer/White Mage met hun Medica en Esuna krijgt die al veel eerder. En straks als je Brayflox Longstop mag doen, dan ga je die twee spells wel missen.

Wat ik van Scholar ook wel tof vind is dat je de beide faeries al op level 30 krijgt. Voor Summoner geldt dit niet.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Since Heavensward heeft Selene nu voort op lage level een cleanse. Dus in principe heeft Scholar nu niet meer hetzelfde probleem wat ze voorheen hadden (geen cleanse in 30-40 bracket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

deTwisj schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:50:
Since Heavensward heeft Selene nu voort op lage level een cleanse. Dus in principe heeft Scholar nu niet meer hetzelfde probleem wat ze voorheen hadden (geen cleanse in 30-40 bracket).
Valt nog wel tegen hoor. Een cleanse met 60 seconden cool down. Gebruik ik liever Eos met haar aoe heal en heal buff.

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:26

Radeon

Today is a good day to die

Weet niet of het al bekend was hier maar de Choas dataserver (werelden: Cerberus / Lich / Moogle / Odin / Phoenix / Ragnarok / Shiva / Zodiark) wordt midden oktober verhuisd van Noord Amerika naar Europa. Hierdoor kunnen circa 4 dagen geen FF kunnen spelen maar de gametime krijgen we wel terug van Square dus dat is wel netjes van ze. Meer info hier: LINK

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

Radeon schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:25:
Weet niet of het al bekend was hier maar de Choas dataserver (werelden: Cerberus / Lich / Moogle / Odin / Phoenix / Ragnarok / Shiva / Zodiark) wordt midden oktober verhuisd van Noord Amerika naar Europa. Hierdoor kunnen circa 4 dagen geen FF kunnen spelen maar de gametime krijgen we wel terug van Square dus dat is wel netjes van ze. Meer info hier: LINK
Ja, had ik van de week gelezen idd. Netjes idd dat de gametime terug gegeven wordt, al is dat eigenlijk ook niet meer dan logisch.

En een paar weken later een nieuwe content patch, ben benieuwd. 8)

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Toch maar weer begonnen :) als FFXI veteran blijft het kriebelen. Alleen heb ik een vraag:

Als ik Heavensward op de PC koop (base game + expansion, 20 euro). en ik heb de base game al op de PS4, dan neem ik aan dat als ik op de PS4 zou willen spelen, ik alsnog de 50 euro voor de losse expansion moet betalen?

Wil toch weer voor het standaard pakket gaan bij mij:

PLD, GLD, DRK op max (paladin, gladiator, Dark Knight). Maar zijn tanks nog gewild in de huide state of the game, of kom je er als nieuwe speler gewoon niet meer tussen?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Ik ben pas sinds kort begonnen aan ARR, lvl 20 Archer maar zoals ik het nu ervaar is het zoals in iedere MMO. Tanks en healers zijn altijd welkom.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohius
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09-2024
corset schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:39:
PLD, GLD, DRK op max (paladin, gladiator, Dark Knight). Maar zijn tanks nog gewild in de huide state of the game, of kom je er als nieuwe speler gewoon niet meer tussen?
Als ik een DF party zoek dan blijft het toch meestal wachten op een tank. Het lijkt mij dat er nog steeds een te kort aan tanks is. Je zit dus goed wat dat betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 17:26

Shin_Alu

Ranger/Ninja

[b][message=44953879,noline]

Als ik Heavensward op de PC koop (base game + expansion, 20 euro). en ik heb de base game al op de PS4, dan neem ik aan dat als ik op de PS4 zou willen spelen, ik alsnog de 50 euro voor de losse expansion moet betalen?
Klopt losse expansion ga je wel nodig hebben om op PS4 te spelen. Met een beetje zoeken kom je echter wel onder de €50 uit :)

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Shin_Alu schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:08:
[...]

Klopt losse expansion ga je wel nodig hebben om op PS4 te spelen. Met een beetje zoeken kom je echter wel onder de €50 uit :)
Jep, vind het alleen zo balen dat de PC versie 10 euro is, en dan >40 voor de PS4 :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Lockonstratos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Hoi,

Sinds ik toch wel 'bekend' ben met de game zelf wil ik graag mensen helpen die nieuw zijn/general tips willen hebben met bijvoorbeeld optimale dps rotations etc.

Ik weet als eerste niet of dit mag hier, maar ik ben sinds kort een youtube kanaal begonnen waar ik het een en ander ga toelichten (feedback van jullie gaat mij beter maken lol). Mag dit hier niet gepost worden, kan een mod dan zo vriendelijk zijn om mij hiervoor te excuseren :D?

Dit is mijn kanaal :D

YouTube: Bearded Gamer

• corset
Level 10 gehaald op een nieuw char! :D

Nu dus:

Miqo'te Female
MRD 10
FSH 7
ROG 6

Vanavond maar weer verder samen levellen. Hopelijk snel naar 15 voor andere steden, en dan naar 20 zodat ik m'n Ahriman mount kan gebruiken (of de fat chocobo) :D

• Lockonstratos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
corset schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:29:
Level 10 gehaald op een nieuw char! :D

Nu dus:

Miqo'te Female
MRD 10
FSH 7
ROG 6

Vanavond maar weer verder samen levellen. Hopelijk snel naar 15 voor andere steden, en dan naar 20 zodat ik m'n Ahriman mount kan gebruiken (of de fat chocobo) :D
Succes :D, en tanks zijn altijd gewild (goede vooral :D) op mijn server (zodiark). DPS queue tijden zijn het slechtst haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
LEVEL 30 GEHAALD :D

Ja, voor veel spelers lachwekkend, maar ik ben er echt blij mee! Vanavond GLD naar 15, en dan Warrior <3

Awesome spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zooo ik ben weer terug na anderhalve maand van reizen en leuke dingen doen en geen game tijd hebben.
Twijfel alleen of ik gelijk verder wil gaan met FFXIV, vermaak me nu met wat andere games en hoop op de overwatch beta very soon :P daar gaat voornamelijk me game tijd in zitten dan is het zoned als k gametijd koop voor ffxiv imo.

Maar aan de andere kant mis ik dat ook weer :P dilemma's altijd

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
3 weken geleden een trial gestart en nu wil ik het spel gaan spelen via een subscription. Nu zie dus als ik inlog "No valid account service etc etc"

Please proceed to the FINAL FANTASY XIV: Mog Station (http://sqex.to/Msp) to confirm the status of your service account.

Ik dus naar de site geweest (link) en geklikt op "transfer to full game".

Your free trial account will be made available for use with the full version of FINAL FANTASY XIV.
If you have purchased the Windows or Mac version, or have received a registration code for the full version, please click Enter Registration Code. Please purchase a copy of the game if you have yet to do so.

Dus moet ik eerst het spel kopen? (terwijl ik het eigenlijk al heb) of kan ik gewoon een subscription starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Knamix schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:30:
3 weken geleden een trial gestart en nu wil ik het spel gaan spelen via een subscription. Nu zie dus als ik inlog "No valid account service etc etc"

Please proceed to the FINAL FANTASY XIV: Mog Station (http://sqex.to/Msp) to confirm the status of your service account.

Ik dus naar de site geweest (link) en geklikt op "transfer to full game".

Your free trial account will be made available for use with the full version of FINAL FANTASY XIV.
If you have purchased the Windows or Mac version, or have received a registration code for the full version, please click Enter Registration Code. Please purchase a copy of the game if you have yet to do so.

Dus moet ik eerst het spel kopen? (terwijl ik het eigenlijk al heb) of kan ik gewoon een subscription starten?
Je moet inderdaad het spel kopen voor je een sub kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Let op:

Aanstaande maandag zal de server offline zijn, dit omdat de Datacenter van de EU servers ook daadwerkelijk naar de EU gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
En dan nog even wachten en is het 3.1 tijd. Hoop dat het weer wat opwindends brengt. De stemming is een beetje koel op het moment in ffxiv.

En mijn vriendin heeft helaas de handdoek geworpen. Ze ziet zichzelf niet fractal en never doen om de wekelijkse 450 te halen. Dus stopt helaas helemaal :(

Ik blijf zelf op stelala vrolijk door buffelen. Maar kijk uiteraard ook uit naar wat de volgende echte patch zal gaan brengen.

Eerst maar hopen dat het verplaatsen en opstarten in de eu top gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

fitznl schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:16:
Ik blijf zelf op stelala vrolijk door buffelen. Maar kijk uiteraard ook uit naar wat de volgende echte patch zal gaan brengen.

Eerst maar hopen dat het verplaatsen en opstarten in de eu top gaat.
Hee Stelala, we missen elkaar steeds online :)
Het is helaas flink rustig geworden ja. Heeft zeker met de lange tijd te maken voor die nieuwe patch nu eens uitkomt. Ben benieuwd of het verplaatsen van die servers veel gaat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb echt al die tijd een dubbel gevoel. Ik wil opzich weer terug komen naar FFXIV (was alleen even gestopt omdat ik lange tijd weg van huis was) maar ik vermaak me momenteel veel met andere games en dan vind ik het zonde om speeltijd te kopen als ik veel tijd in andere dingen steek. Het helpt ook niet dat ik geen IRL vrienden meer heb die FFXIV spelen. zijn GCD haters :P

Dilemma's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Deze week maar eens weer uitloggen uit de fantasy-wereld en terugkeren naar irl. Die werk/familie/etc-sims word je wel beu na een tijdje namelijk. Hoe goed de graphics en interactie met de npc's ook zijn tegenwoordig.
De gamewereld is zo ver op irl voor.. daadwerkelijk de wind voelen, de stortbuien etc.. ik kan enkel hopen dat we over een paar niet allemaal verslaafd zijn eraan.
Deze week maar eens uitloggen uit die game(s) en een avondje doorbrengen in de echte wereld, met boogje achter dodo's aanrennen :9

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

10 november komt patch 3.10. Ziet er goed uit :)

Trailer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Het ziet er inderdaad goed uit. Komt nogal wat nieuw spul zo te merken.

Live Letter XXV Unofficial Translation (Mr. Happy and Marco translation)

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Op dit moment is vriend Ickus op karakter Airiano Ronso scheldend aan het rondlopen in ons mooie clubgebouw. Weet niet hoelang ik online ben, dus mocht 1 van de officieren van Nightbreed dit lezen dan weet je er van :) Kreten als misfits, psychopats, creeps, geeks, weirdos and Arrow (die blijkbaar een league of his own is) vielen herhaaldelijk.

Voor de rest, hopen dat die patch snel komt en dat we met een groepje met ons bootje de eilanden kunnen bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Wow, jeetje :( En dan te bedenken dat hij zelf vertrokken is. (nadat hij een graai uit de FC kas heeft genomen.) Arrow was een goeie vriend van hem, maar is helemaal omgeslagen. :)
Heb het een beetje druk atm, dus kan niet uren online zijn. maar zal vanavond eens even kijken.

p.s. Gelukkig kan hij nu de FC chat niet daarmee volspammen. dat scheelt weer. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Chrasher op 28-10-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Chrasher schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:22:
10 november komt patch 3.10. Ziet er goed uit :)

Trailer:
[video]
Oh god .. winged ponies.. when will the hurting stop... _O-

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Poekie McPurrr schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:35:
[...]

Oh god .. winged ponies.. when will the hurting stop... _O-
Afbeeldingslocatie: http://www.spratlanta.com/wp-content/uploads/2015/04/QtKZl1P-300x225.gif

Sorry, kon het niet laten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 11:51
fitznl schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:01:
Op dit moment is vriend Ickus op karakter Airiano Ronso scheldend aan het rondlopen in ons mooie clubgebouw. Weet niet hoelang ik online ben, dus mocht 1 van de officieren van Nightbreed dit lezen dan weet je er van :) Kreten als misfits, psychopats, creeps, geeks, weirdos and Arrow (die blijkbaar een league of his own is) vielen herhaaldelijk.

Voor de rest, hopen dat die patch snel komt en dat we met een groepje met ons bootje de eilanden kunnen bezoeken.
Had hij genoeg van elder scrolls?
Er is altijd iets mis als hij er is.

Hoe gaat het verder met Nightbreed?
Ben al een tijdje niet online geweest, druk geweest met een paar andere spellen en binnenkort fallout. Als ik dat zat ben kom ik weer terug. Hopelijk zijn er dan al 2 patches geweest zodat er genoeg te doen is.

De ark ziet er wel heel tof uit.

FFXIV: Zodiark, Teddy Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Henri_G schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:24:
[...]
Hoe gaat het verder met Nightbreed?
Ben al een tijdje niet online geweest, druk geweest met een paar andere spellen en binnenkort fallout. Als ik dat zat ben kom ik weer terug. Hopelijk zijn er dan al 2 patches geweest zodat er genoeg te doen is.
Gaat eigenlijk best goed ook al is het wat rustig op het moment. Ickus heeft zonder iets te zeggen een graai (alles) uit de FC kas genomen (om een vriend te helpen met het kopen van een huis) en is na daarop aangesproken te zijn vertrokken uit de FC. 8)7 Die gozer is echt niet te volgen. :(
Maar goed, ben hem liever kwijt dan rijk. :)

Dat geld is gelukkig zo weer aangevuld, dus daar komen we wel overheen. Denk trouwens dat veel spelers (hoop ik) op de nieuwe patch zitten te wachten. 10 november komt die uit, dus een mooie gelegenheid om terug te komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Laatst online: 18-09 22:30
De story in Star Wars: The Old Republic uitgespeeld, verder weinig nieuwe end-game content dus ik ga maar is beginnen met Final Fantasy. Eigenlijk zo goed als niet gespeeld. Zaterdag ben ik level 20 geworden. Ik ben nu een Archer en ik ben van plan wanneer ik level 30 ben, verder te gaan als Bard. Bard ziet er vet uit dus ik ben benieuwd :D. Ik weet trouwens niet op welke Realm ik zit, ik zal daar wanneer ik thuis ben wel naar kijken.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Even een kort berichtje voor mijn nl talige nightbreed genoten. Dinsdag ben ik plat gegaan met een zware griep met terugslag op de longen. Woensdagmorgen gelijk langs de huisarts en moet aan de 4x daags pufjes om longen te ondersteunen met daarnaast nog wat medicijnen om de boel intern weer op orde te krijgen.

Gevolg dat alles wat langzamer gaat dan gebruikelijk. Verwacht deze week niet veel speeltijd te maken, wordt de eerste keer dat ik de eso niet ga doen :( Gelukkig had ik vorige week mijn i200 compleet op de summoner, dus de moeten halen druk is er af :)

Voorlopig niet te intensief spelen :(

Als iemand nog wat eten over heeft voor mijn mount rino zou dat tof zijn :)

Veel speelplezier en hopelijk tot snel en de groeten van Stelala.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

fitznl schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:58:
Als iemand nog wat eten over heeft voor mijn mount rino zou dat tof zijn :)
Veel speelplezier en hopelijk tot snel en de groeten van Stelala.
Beterschap Stelala, zal die Pino van je wel eten geven als ik online ben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:26

Radeon

Today is a good day to die

Beterschap Stelala, groet Ziyal

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 11:51
Beterschap! vond het altijd al knap hoe jij elke dinsdag al non stop de dungeons kon farmen voor de eso.

FFXIV: Zodiark, Teddy Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Wow... Patch notes 3.1: http://na.finalfantasyxiv...1a2cb12155fc91d884c6b6a84

Wat een lap tekst en aanpassingen. Lords of Verminion klinkt leuk, straks ff bestuderen!
The names of aethernet locations will display when mousing over them.
Eindelijk! Wat zal dat helpen in Ishgard :)

[ Voor 24% gewijzigd door Thrace Grumble op 10-11-2015 08:22 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zo.. uiteindelijk wat progress:

Dreams of Ice patch gedaan
Ifrit (Hard) gedaan

te doen:

Titan (Hard)
Garuda (Hard)

Daarna kan ik beginnen met de laatste patch :)

http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/12667043/

mijn huidige gear :) vind het zelf niet al te slecht voor deze content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

corset schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:24:
Zo.. uiteindelijk wat progress:

Dreams of Ice patch gedaan
Ifrit (Hard) gedaan

te doen:

Titan (Hard)
Garuda (Hard)

Daarna kan ik beginnen met de laatste patch :)

http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/12667043/

mijn huidige gear :) vind het zelf niet al te slecht voor deze content.
Goed bezig! Nu op dus naar Before the Fall. Dan ben je er nog niet hoor: dan 3.0 nog, en nu is er ook net patch 3.1 ;)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

-Edit-, was iets misgegaan.

[ Voor 89% gewijzigd door Thrace Grumble op 11-11-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook weer begonnen. Heb tot nu toe alleen die nieuwe 'siren' dungeon gedaan (weet de echte naam niet). Het was wel leuk vind het wel jammer dat de moeilijkheidsgraad redelijk laag is. Voor hard mode dungeons mogen ze het wel wat opschroeven :).

Vanavond met de FC nieuwe thordan proberen. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hee, zit je ook op Zodiark? :) Zal eens een vriend-invitatie sturen.
In onze FC zitten veel Tweakers. Altijd leuk om Tweakers tegen te komen. En we hebben een middelgroot huis in de Lavender Beds met alle mogelijke hulpmiddelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Chrasher op 11-11-2015 16:47 ]

• corset
Chrysalis, wat een kut trial.. nog nooit zoveel wipes gehad
Hard mode Ifrit, Garuda en Titan was goed te doen.

Keeper of the lake, awesome dungeon!

Spel wordt wel steeds beter qua verhaal. Alleen mijn favoriete Scions member dood :(

• deTwisj
  • Laatst online: 11-09 10:01
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:10:
Ook weer begonnen. Heb tot nu toe alleen die nieuwe 'siren' dungeon gedaan (weet de echte naam niet). Het was wel leuk vind het wel jammer dat de moeilijkheidsgraad redelijk laag is. Voor hard mode dungeons mogen ze het wel wat opschroeven :).

Vanavond met de FC nieuwe thordan proberen. Ben benieuwd :)
Ik verwacht niet dat ze de 4-man dungeons moeilijker zullen maken dan wat ze nu zijn. Ze hebben dat eerder al eens gedaan met de normale Pharos Sirius. Daar werd toen zoveel over geklaagd dat ze de moeilijkheid ervan omlaag hebben geschroefd. Daarbij moet je even in de gaten houden dat je waarschijnlijk al een stuk beter in de gear zit dan waarvoor de dungeon is bedoeld (drops zijn ilvl185, dat is 15 ilvl lager dan esoteric gear).

Thordan Extreme hebben we gister een uurtje geprobeerd met de FC en is weer heerlijke chaos. Blind erin gegaan (ok, stiekem had ik een move list op m'n tweede scherm gezet) en gewoon fase voor fase er doorheen gaan (we zitten nu net op fase 4 uit 9). Heel veel mechanics zal je herkennen van andere gevechten maar dat maakt het er niet makkelijker op omdat ze gewoon 3 of 4 ervan tegelijk op je af vuren. Dat zorgt voor heel veel WTF momenten als je er niet op voorbereid bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Kleine huishoudelijke mededeling:

We hebben na een stemronde onze oude FC-naam en Tag gewijzigd ! (iedereen heeft gestemd op een Tag).
Het was wel gelijkspel tussen <ALIVE> en <AWAKE>, maar <ALIVE> had meer 1e keuzes.
Onze groep op Zodiark gaat nu door het leven als:

"Living Dreams" - <ALIVE>

Ben er wel trots op! :P
Bedankt voor het stemmen.

Natuurlijk zijn spelers op Zodiark van andere FC's nog steeds welkom. We hebben een huis met workshop en 2 airships voor exploratory missions (tweede schip is bijna klaar). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Dag allemaal! Ik ben begonnen aan mijn trial voor ARR omdat ik nog nooit een MMO had gespeeld en het nu eens wilde proberen. De raids uit Destiny waren voor mij een belangrijke smaakmaker: sociaal gamen op een vaste avond bevalt goed, en pittige raid mechanics waarvoor teamwork vereist is zijn een leuke uitdaging.

Ik heb nu een lvl 20 ARC / 15 CNJ en heb gisteravond mijn eerste raid gedaan. Ik zou graag verder de diepte induiken. Aangezien er zo waanzinnig veel te doen en uit te zoeken is lijkt het mij leuk om met een groep spelers verder te gaan. Hoe gaat dat in z'n werk? Zijn er tweakers die deze MMO-noob willen laten zien hoe de game werkt? Ik speel trouwens op PS4 (gamertag drjayvee).

[ Voor 3% gewijzigd door JayVee op 16-11-2015 13:32 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
JayVee schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:25:
Dag allemaal! Ik ben begonnen aan mijn trial voor ARR omdat ik nog nooit een MMO had gespeeld en het nu eens wilde proberen. De raids uit Destiny waren voor mij een belangrijke smaakmaker: sociaal gamen op een vaste avond bevalt goed, en pittige raid mechanics waarvoor teamwork vereist is zijn een leuke uitdaging.

Ik heb nu een lvl 20 ARC / 15 CNJ en heb gisteravond mijn eerste raid gedaan. Ik zou graag verder de diepte induiken. Aangezien er zo waanzinnig veel te doen en uit te zoeken is lijkt het mij leuk om met een groep spelers verder te gaan. Hoe gaat dat in z'n werk? Zijn er tweakers die deze MMO-noob willen laten zien hoe de game werkt? Ik speel trouwens op PS4 (gamertag drjayvee).
Ga gezellig naar Zodiark, daar zitten wat mede tweakers :)

Overigens is level 20 geen raid, dat is je eerste dungeon/guildhest (afhangend van wat je doet) met 4 spelers. Op later level krijg je 8 speler fights/dungeons, en nog hoger 24.

Ben zelf nu level 55 Paladin, en het spel blijft beter worden :D Vooral als je tegen Ifrit mag. De primal gevechten maken voor mij het spel alleen al goed.

Mocht je naar Zodiark gaan, voeg toe:

Frisky Fluffy (ik)
Amy Trout (mijn vrouw)

en je hebt al een tank en healer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

corset schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:38:
Ga gezellig naar Zodiark, daar zitten wat mede tweakers :)
Ai, ik zit op Shiva. Verhuizen naar een andere wereld kan niet zover ik kan zien in de UI. Klopt dat?
Overigens is level 20 geen raid, dat is je eerste dungeon/guildhest (afhangend van wat je doet) met 4 spelers. Op later level krijg je 8 speler fights/dungeons, en nog hoger 24.
Dan was het een dungeon. Was best simpel en ging erg soepel, zelfs zonder communicatie met de andere spelers. Dat zal bij een echte raid wel anders zijn.
Mocht je naar Zodiark gaan, voeg toe:

Frisky Fluffy (ik)
Amy Trout (mijn vrouw)

en je hebt al een tank en healer :D
Bedankt voor de uitnodiging! Ik zie er wel tegenop om opnieuw te beginnen, vooral omdat het begin zo grindy is.

Begrijp ik het trouwens goed dat het cross-platform is? Dus ik kan op PS4 samen spelen met mensen op PC, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
JayVee schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:59:

Bedankt voor de uitnodiging! Ik zie er wel tegenop om opnieuw te beginnen, vooral omdat het begin zo grindy is.

Begrijp ik het trouwens goed dat het cross-platform is? Dus ik kan op PS4 samen spelen met mensen op PC, etc?
Klopt, ik heb zelf een account voor de PS4 + voor de PC, dus kan wisselen tussen de 2 wanneer ik wil :)

Over opnieuw beginnen, gewoon je Main Story Line doen, dan ben je zo een hoog level, heb je geen last van grinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

JayVee schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:59:
[...]
Ai, ik zit op Shiva. Verhuizen naar een andere wereld kan niet zover ik kan zien in de UI. Klopt dat?
[...]
Helaas is een "World Transfer" niet gratis, dus op dat level waar je nu zou ik zeker eens kijken of je niet een nieuw character op Zodiark wil beginnen als je echt wil verhuizen.
Natuurlijk is er op Shiva ook wel een Free Company te vinden waar je met anderen kan spelen en chatten, maar ik weet zo geen Tweakers die daar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Ben heel benieuwd of deze game het waard is! Heb de demo gedownload :) Na WoW heeft geen enkele MMORPG (uitzondering GW2) mij echt meer kunnen "pakken". Nog een handige server?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op Zodiark zitten heel veel Tweakers, dus probeer het daar eens. Zie sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ook van harte welkom op Moogle, Nederlandstalige FC Swords and Roses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Leuk om te zien dat er een tweakers-communitie is voor deze game. Bedankt voor de tips!

Ik heb helaas besloten om er toch niet in te stappen toen ik zag dat je naast het abonnement (dat ik al aan de forse kant vind) ook nog eenmalig €35 moet betalen voor aanschaf. Zo leuk vond ik het ook weer niet (ik ben vooral van actiegames).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Net gisteren mijn nieuwe beeldscherm binnen gekregen. Een 34", 21:9 scherm met een QHD resolutie. Gelukkig is Final Fantasy nog niet het zwaarste spel dus mijn 770 SLI kan het gelukkig aan :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2gGw2Pc.png

Ben ook wel blij dat deze game de 21:9 resolutie standaard ondersteund. De cutscenes in A Realm Reborn zijn niet gemaakt in een 21:9 resolutie. Zal mij benieuwen of dat in Heavensward wel zo is. Maar het is gelukkig niet storend :D

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
Chrasher schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:03:
Op Zodiark zitten heel veel Tweakers, dus probeer het daar eens. Zie sig.
Zal eens kijken waar ik nu zit :p
Thrace Grumble schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 07:57:
Ook van harte welkom op Moogle, Nederlandstalige FC Swords and Roses :)
Moogle zat helaas vol.

Heb nu een archer gemaakt, lvl 7! Tot nu toe leuk, hoe is combat op late lvls? Archer voelt nog heel erg unmobile, iedereen komt in mijn face, zelfs als ik rondjes ren ;)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Torrie844 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:05:
[...]

[...]

Moogle zat helaas vol.

Heb nu een archer gemaakt, lvl 7! Tot nu toe leuk, hoe is combat op late lvls? Archer voelt nog heel erg unmobile, iedereen komt in mijn face, zelfs als ik rondjes ren ;)
Ik ben ook behoorlijk nieuw. En was tot level 30 ook een Archer, en nu ben ik een Bard. Nu ben ik level 38. Ik moet zeggen, ik kan bij zeker 50% van de monsters rondjes om hun heen rennen. Je hebt ook een ability waar je monsters kan snaren, wat ook best handig kan zijn. Op level 30 kan je ook een mount voor je laten vechten, wat ook best fijn is. Je kan hem dus de rol Tank, Healer of DPS geven.

Elke MMO is natuurlijk anders dus ik ga niet in details op alles in. Maar wat ik enig sinds jammer vindt is de gear. Ik weet dat je op level 50 mooie gear krijgt, legendary's etc. Deze krijg je gewoon door de questline te volgen (wat je helemaal moet uitspelen om Heavensward te kunnen spelen). Maar op level 38 heb ik nog steeds gear dat lijkt op level 1 gear.

Het levelen gaat lang niet zo snel als bij andere MMO's, dus je moet niet denken wat level ik toch sloom. Ik denk als je 's avonds enkele uren speelt en je hebt 1 level erbij (boven level 30-35 dan), dan level je naar mijn weten behoorlijk snel. Persoonlijk heb ik hier niet echt problemen mee. Het gaat nog behoorlijk snel en je ziet in ieder geval genoeg van de game. Ik ben nu in een area met sneeuw wat er best tof uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diigii schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:27:
Net gisteren mijn nieuwe beeldscherm binnen gekregen. Een 34", 21:9 scherm met een QHD resolutie. Gelukkig is Final Fantasy nog niet het zwaarste spel dus mijn 770 SLI kan het gelukkig aan :D

[afbeelding]

Ben ook wel blij dat deze game de 21:9 resolutie standaard ondersteund. De cutscenes in A Realm Reborn zijn niet gemaakt in een 21:9 resolutie. Zal mij benieuwen of dat in Heavensward wel zo is. Maar het is gelukkig niet storend :D
Dik scherm man, had zelf een tijdje terug ook voor 21:9 gekeken maar toen toch maar 3x 16:9 gekocht omdat ik te veel multitask. en 3x 21:9 wordt iets te veel XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:24:
[...]

Dik scherm man, had zelf een tijdje terug ook voor 21:9 gekeken maar toen toch maar 3x 16:9 gekocht omdat ik te veel multitask. en 3x 21:9 wordt iets te veel XD
Ik had precies hetzelfde. Of ik wilde graag een 16:9, 144HZ scherm, of een 21:9 scherm. Ik heb toch gekozen voor een 21:9 scherm omdat ik toch meer voor de "mooiheid" ga dan dat ik hardcore ga gamen. En met een 60HZ scherm kan je dat natuurlijk ook. Op dit moment weet ik ook niet precies wat ik wel of niet mis met 144HZ. En daarbij voor 144HZ moet je natuurlijk wel 144fps kunnen halen wat natuurlijk best tricky is. Op 1080p gaat het misschien wel lukken, maar op 1440p en 4k wordt het natuurlijk erg moeilijk.

En het multitasken is gewoon te gek xD. Als je kijkt hoeveel tabbladen enzo je kan open hebben. En natuurlijk het spelen van games waarbij je niet een beest van een computer hoeft te hebben is het alleen maar leuk. Zoals FFXIV, en nieuwe spellen zoals H1Z1, Rocket League etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Torrie844 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:05:
[...]

Als je nu op Zodiark zit, zet even je ingame naam hier, dan kunnen we je inviten. (inviten kan alleen als de speler die je zoekt online is)
Je kan mij vinden onder de naam: Tiny Animal, FC: Living Dreams, tag: <ALIVE>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
Chrasher schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:34:
[...]

Als je nu op Zodiark zit, zet even je ingame naam hier, dan kunnen we je inviten. (inviten kan alleen als de speler die je zoekt online is)
Je kan mij vinden onder de naam: Tiny Animal, FC: Living Dreams, tag: <ALIVE>
Daar zit ik; naam; Abnormal ignancy

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ben pas vanavond online, maar er zitten er hier meer die je eventueel kunnen inviten. Alvast welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Al een tijdje op GoT aan het lurken, nu ook eens geregistreerd;

Ik had ARR opgepakt met de release, maar na de eerste maand even op pauze gezet vanwege redenen buiten het spel om. Rond patch 2.3 weer geactiveerd en sindsdien actief gebleven. Ik speel het wel vrij 'casual', daar vind ik het de MMO ook wel voor. Maar dat is ook deels mijn probleem, ik doe van alles wat, maar niks echt goed. Als in, m'n gatherers en crafters zijn allemaal 60 en ik vind het leuk te doen, maar ik push niet naar de 2 star crafts.

M'n main job is Paladin, maar meer dan de normale Alexander en Void Ark (hoewel, met een 60+ minute queue als tank...) heb ik nog niet gedaan. Mogelijk dat ik deze week ergens eens Bismarck / Ravana EX via DF ga proberen, maar ik heb nooit echt de neiging gehad te zoeken naar een static danwel PF groups. Ik kan dan ook niet de tijd reserveren momenteel hiervoor, dus een gemis is het nou ook weer niet, maar toch jammer dat ik de EX modes nog nooit geprobeerd heb.

De afgelopen dagen in ieder geval wat unlocks van 3.1 gedaan, en nu terwijl ik in de Void Ark queue zit m'n Ninja een beetje aan het levelen via de Vanu Vanu dailies.

Tl;dr: Hoi van Divyan Dawnborne

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Casual en zoveel DoH/DoLs op 60? :D Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Casual, voor mij in ieder geval, zegt meer over het "niveau" waarop je het spel speelt, dan de hoeveelheid tijd die je er in kan steken.

Ik beschouw mezelf ook als casual, en hoger dan Alexander normal raid niveau speel ik doorgaans ook niet. Ik heb wel Bismarck en Ravana op Extreme gedaan, maar vooral Ravana is gewoon teveel van het goede voor mij. Ergens op 3/4 van het gevecht registreer ik gewoon bijna niks meer, en ik moest er dan ook via TS doorheen gepraat worden door de FC. Heb het gevecht ook maar 1 keer winnend afgesloten,en ik gok niet dat het er veel meer gaat worden.

Aan de andere kant heb ik door omstandigheden veel tijd voorhanden om dingen in FF14 te doen. Laat mij maar lekker aanmodderen in experts/"casual" raids/craften/gatheren etc. De tijd van raiden op hoog niveau heb ik wel gezien.

O, ik main ook Paladin trouwens. Meatshield FTW.

Katsuoy Hiromi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Dat is het 'em inderdaad, qua niveau blijf ik momenteel steken.

Craften en gathering heb ik best veel plezier aan, maar momenteel zit ik op het punt waar ik m'n gear moet gaan melden. En dan haak ik af. Het lijkt dan wat overweldigend te worden, en dan kom ik op het punt dat ik toch wil gaan min/max'en en dus eerst onderzoek wil doen naar wat ik precies nodig ga hebben, etc. En vaak brengt dat flinke kosten weer met zich mee... (ik heb een ruime 4 miljoen, maar toch).

Qua DoW/M, de gevechten lukken me wel, maar je zit vaak toch wat vast aan een tijdschema in het geval van de grotere raids, en daar heb ik geen zin meer in. Ten tijde van WoW heb ik jarenlang op een hoog niveau geraid, en die tijd is wel voorbij. Nu ik een fulltime baan heb, nog een relatief jonge hond, etc, kan ik die tijd er gewoon niet aan besteden en maakt het voor mij makkelijk om gewoon wat leve's, crafts en desnoods dungeons te doen. Maar niet meer het urenlang achter elkaar farmen en wipen. Ik level m'n offclasses in de tussentijd wel een beetje :P

Gelukkig is m'n vrouw ook een gamer, dus ze zou het wel begrijpen als ik weer zou raiden, dus daar hoef ik dan geen rekening mee te houden :p

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Ik heb mijn crafter gear gemeld aan de hand van een video van Mithrie Menethil. Niet zozeer om 2star crafts te gaan doen (mats te duur en te risicovol naar mijn gevoel) maar omdat ik zo macros kan gebruiken voor het craften, zodat ik niets iets kwijt raak als ik met mn suffe kop een verkeerde knop indruk. Ook kan ik zo met diezelfde macros vanuit NQ materials de red scrip handins maken (gegarandeerd voldoende collectability).

Ik kan zo de crafter en gathering red scrip tools kopen. Heb ik ze nodig? Nee, maar ik ben wat dat betreft een beetje een verzamelaar. Kan ik het halen, dan zal ik het ook proberen te halen.

En qua kosten voor het melden, dit is natuurlijk server afhankelijk, maar mij heeft het denk ik een miljoen of 18 gekost? En dan voornamelijk omdat een rank4 materia weigerde te melden in het eerste verboden slot... Maar goed, het zit er allemaal in, en ik kan er mee doen wat ik er mee wilde doen nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Neelon op 18-11-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ja, de video's van Mithrie hebben me tijdens de release van Heavensward ook wel geholpen. Ik zal vanavond nog eens kijken, want het gebruik van macro's is wel erg fijn inderdaad. De rank 4 materia zijn nu niet heel prijzig meer (volgens mij), m'n server (Odin) is vrij populated dus volgens mij zullen de kosten nog wel mee gaan vallen.

En dan moet ik eigenlijk weer eens naar de markt kijken om te zien waar gil te verdienen valt, heb laatst een paar base relic wapens op de markt gezet met de goede materia er al in. Met enkele daarvan een ruime 100k winst per wapen gemaakt. Maar het verkoopt slomer...

Ik heb volgens mij genoeg red scrips voor in ieder geval 1 tool en daarnaast nog wat zut, maar heb zo het idee dat ik ze beter kan gebruiken voor favors / materiaal om te verkopen om in ieder geval meer te besteden te hebben. Of om m'n DoH/L beter te gearen, of mogelijk voor als er een (FC)huisje rond kerst vrij komt.

Er is toch tijd zat om erin te verdiepen, de Void Ark queue duurt eeuwen voor tanks :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Sinds gister avond de 14 daagse trial gedownload op de PS4. Het is in het begin heel erg wennen moet ik zeggen. Ik heb hiervoor ESO veel gespeeld (vanaf de launch in juni) en het is een compleet ander type MMO. Waar ESO veel meer action based is (a la Fable, Witcher, Skyrim style mechanics) is FFXIV veel traditioneler. Ik heb enkel ESO als MMO gespeeld, dus die traditionele MMO's heb ik geen ervaring mee, is wel ff wat anders.

Gelukkig heb ik wel een liefde voor FF (FFX/X-2/XII/XIII veel gespeeld). Vind de setting en thema dan ook helemaal geweldig, kan er dus wel wat makkelijker in komen.

Na 4 uur spelen heb ik veel van de mechanics goed door. Het is simpelweg target selecteren en skills gebruiken op je target. Terwijl ESO juist gewoon meer richten naar je vijand en gewoon aanvallen en skills, vergelijkbaar zoals Witcher 3. Wat dat betreft is ESO 'makkelijker' maar is FF een stuk 'nauwkeuriger'. Je weer welke vijand je wil hebben en je raakt alleen hem.

Ben verder erg te spreken over basis dingen in FF die in ESO simpelweg ontbreken. Damage points, cooldown timers en text chat ontbreken nog steeds in ESO en heb eigenlijk absoluut geen vertrouwen erin dat het er ooit in gaat komen. FF is wat dat betref een stuk volwassener en dieper, wat ik dus erg tof vind.

Heb nog 14 dagen trial lopen dus ben heel erg benieuwd wat ik er uiteindelijk ga vinden, tot nu toe is het in ieder geval erg positief. Hopelijk kan ik wat vrienden/familie overtuigen om de game ook te halen. Zo'n game valt of staat uiteindelijk afhankelijk of je alleen speelt of met bekenden (voor mij).

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Alvast veel plezier ermee dan!

Zelf heb ik voornamelijk WoW gespeeld (t/m MoP), en de grootste klacht die ik dan ook hoor van vrienden is dat de global cooldown te hoog ligt en daardoor de combat hierdoor sloom aanvoelt. Persoonlijk zit ik daar niet zo mee, en het is even een beetje doorbijten want in dat aspect gaat het zeker beter aanvoelen naar mate je meerdere skills / combo's vrijspeelt. Hoe dat bij ESO zit weet ik niet.

Als je op een EU server zit, is de kans wel aanwezig dat je daar bij een groepje aan kan sluiten. Van wat ik begrijp zitten veel tweakers op Zodiark (correct me if I'm wrong, zo lang zit ik nog niet op het forum :P). Zelf zit ik op Odin, maar in een minimale FC waar ik vrijwel de enige actieve speler ben (zo nu en dan speelt m'n vrouw ook, en soms een andere vriend). Ik zit er zelf dus niet zo mee om een MMO in m'n uppie te spelen, via de duty finder kan je vrijwel alle group content doen. Neemt niet weg dat het gezellig is om met andere mensen te kunnen spreken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Inderdaad, hopelijk blijft het bevallen.

En ja, de "lange" global cooldown van 2.5 seconden wordt wel vaker als "negatief" aangemerkt. Echter, naarmate je hoger in level geraakt, krijg je meer skills die buiten de global cooldown te gebruiken zijn, de ogcd skills noemen ze die ook wel. De hogere gcd valt dan wel een heel stuk minder op.

Beste advies wat ik denk ik kan geven is, geniet van de omgeving en vooral van de mainstory questlijn (MSQ), die is echt geweldig. En als je 50 of hoger bent, ga dan echt op zoek naar de Hildybrand sidequests. Die was voor mij letterlijk "the best thing ever". Kan niet wachten op een vervolg hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hildibrand questline was geweldig ja. _/-\o_
ASNNetworks schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:47:

Heb nog 14 dagen trial lopen dus ben heel erg benieuwd wat ik er uiteindelijk ga vinden, tot nu toe is het in ieder geval erg positief. Hopelijk kan ik wat vrienden/familie overtuigen om de game ook te halen. Zo'n game valt of staat uiteindelijk afhankelijk of je alleen speelt of met bekenden (voor mij).
Volgens mij zijn er twee grote groepen Tweakers actief, 1 op Moogle en 1 bij ons op Zodiark.
Moogle is volgens mij compleet Nederlandstalig, bij ons is het een mix, dus er wordt in het engels gechat. Er is wel een nederlands chatvenster (LS).
Mocht je willen meespelen in zo'n FC dan raad ik je aan (omdat je net begonnen bent) om te kijken op welke server je nu speelt. Je kan nu gemakkelijk opnieuw beginnen met een character, anders ben je afhankelijk van een "World Transfer" (kost geld). Beetje zonde van de tijd als je flink aan het levelen bent en dan toch wil verhuizen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Chrasher schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:04:
Hildibrand questline was geweldig ja. _/-\o_

[...]

Volgens mij zijn er twee grote groepen Tweakers actief, 1 op Moogle en 1 bij ons op Zodiark.
Moogle is volgens mij compleet Nederlandstalig, bij ons is het een mix, dus er wordt in het engels gechat. Er is wel een nederlands chatvenster (LS).
Mocht je willen meespelen in zo'n FC dan raad ik je aan (omdat je net begonnen bent) om te kijken op welke server je nu speelt. Je kan nu gemakkelijk opnieuw beginnen met een character, anders ben je afhankelijk van een "World Transfer" (kost geld). Beetje zonde van de tijd als je flink aan het levelen bent en dan toch wil verhuizen. ;)
Ik heb beetje gegoogeld waar de meeste Engels-taligen zitten en de 'beste' server zou zijn. Ik heb vaak Odin langs zien komen en dat het een van de grootste populaties heeft, dus besloten voor Odin te gaan. Is Odin niet zo goed dan?

Heb gelezen dat Moogle en Shiva ontweken moeten worden vanwege de vele Franse en Duitse spelers. Als ESO speler heb ik daar absoluut geen zin in namelijk. Vaak genoeg met Duitsers en Fransen gezeten, die blijven maar Frans of Duits lullen met elkaar en vertikken het om Engels te praten. Of ze spreken zeer gebrekkig, goed dat ze het proberen maar maakt het spelen niet makkelijker op. Vandaar voor Odin gegaan omdat ik las dat het daar voornamelijk Engels-talig is.

[ Voor 21% gewijzigd door ASNNetworks op 24-11-2015 15:09 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
ASNNetworks schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:06:
[...]

Ik heb beetje gegoogeld waar de meeste Engels-taligen zitten en de 'beste' server zou zijn. Ik heb vaak Odin langs zien komen en dat het een van de grootste populaties heeft, dus besloten voor Odin te gaan. Is Odin niet zo goed dan?
Odin is een prima server, waar inderdaad Engels als voertaal gebruikt wordt (zo nu en dan zie je iets Duits of Frans langskomen, maar dat is nogal minimaal). Daarnaast is het ook een van de actievere EU servers, dus dat is wel een voordeel.

Het is maar net wat je qua community zoekt. Als je bij Tweakers in een guild wilt, dan zitten ze op een andere server. Zo niet, dan is Odin gewoon een goede keuze qua population. Je mag van mij ook wel in mijn FC'tje komen, het is alleen niet zo actief (ik ben 's avonds meestal wat online, maar voor de rest dus niet al te veel activiteit op het moment).

Edit: M'n FCtje is wel max rank en kan je in ieder geval van de exp-boost en statboost voorzien, wat wel fijn is. Als je verder tips nodig hebt tijdens spelen kan je me ook wel lastig vallen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Grumpmeister op 24-11-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op internet staat Moogle inderdaad bekend als Franse server maar dit is echt grote bullshit. Er zitten misschien veel fransen maar de voertal is gewoon engels op de server #MooglePride :P

Odin is wel een goeie keus hoor denk ik. Zelf speel ik geen FFXIV meer voor een tijdje vanwege tijdgebrek en tijd die ik ook in andere games wil steken. Ik zal altijd af en toe terug komen naar deze game :) het blijft een unieke ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Is het trouwens verstandig om gelijk heavensward aan te schaffen? Of is het allemaal endgame content en heb ik er niks aan tot ik beetje door alle basic content heen ben?

Begin steeds meer de feeling te krijgen voor de game, begint toch wel te jeuken hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Voor HW moet je eerst door alle basisquests heen inclusief alle toegevoegde quests van voorgaande updates. (main quest)

[ Voor 5% gewijzigd door Chrasher op 24-11-2015 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
ASNNetworks schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:19:
Is het trouwens verstandig om gelijk heavensward aan te schaffen? Of is het allemaal endgame content en heb ik er niks aan tot ik beetje door alle basic content heen ben?

Begin steeds meer de feeling te krijgen voor de game, begint toch wel te jeuken hehe.
Tenzij je perse als een Au'ra wilt spelen heb je er tot level 50 idd niks aan. Ik zou er dus mee wachten.

Als je nog op Odin zit, laat even je character name weten, dan voeg ik je iig even toe aan de friendlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Als je zeker weet dat je het zult blijven spelen in de nabije toekomst, zou ik HeavensWard wel aanschaffen (vlak) voordat je lvl50 bent, want dan kun je lekker XP blijven harken ook al zit je nog niet in de Heavensward content. Zodoende zou je de meeste sidequests in HeavensWard moeten kunnen skippen en toch lvl 60 behalen op je eerste job. Hiermee hou je een lading quests over voor andere jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ricmaniac schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:15:
Op internet staat Moogle inderdaad bekend als Franse server maar dit is echt grote bullshit. Er zitten misschien veel fransen maar de voertal is gewoon engels op de server #MooglePride :P

Odin is wel een goeie keus hoor denk ik. Zelf speel ik geen FFXIV meer voor een tijdje vanwege tijdgebrek en tijd die ik ook in andere games wil steken. Ik zal altijd af en toe terug komen naar deze game :) het blijft een unieke ervaring
Merk er zelf ook niets van, de voertaal is toch eigenlijk altijd wel Engels. Enneh Ric, get back to SnR/Moogle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Gisteren maar even de extreme modes van de HW primals geunlocked, had het eerder niet gedaan omdat ik er in 3.0 al laat bij was en toen moest Bismarck voor Ravana gedaan worden (van wat ik begreep). Die was niet vaak in PF te vinden, en daar hoorde ik ook niet al te goede verhalen over, omdat het over het algemeen alleen nog mindere spelers waren die hem probeerde te verslaan.

Maar de laatste tijd hoor ik wat goede verhalen dat het best haalbaar is binnen Duty Finder, dus ik ga er dit weekend eens wat tijd aan besteden. Dat ik achter loop maakt me dan weinig uit, maar ik heb bijv. in ARR nooit een extreme primal gedaan. Dus het lijkt me ergens wel eens leuk om in ieder geval Bismarck en Ravana verslagen te hebben (en bij Ravana een Hive wapen op te pikken).

Met dat in het vooruitzicht heb ik ook even m'n laatste master 3 book opgepikt (armorer), zodat ik straks ook de bardings kan maken. Hoewel 'ie veel gebruikt wordt, vind ik de Hive barding er wel gaaf uit zien. Dus die wil ik wel eens maken (en ook eens kijken of er op te verdienen valt, lijkt op de meeste bardings wel een leuke profit margin te zitten).

Edit: Een update, nog niet echt de tijd gehad maar net voor Bismarck en Ravana tegelijkertijd gequeued, vrijwel een insta-queue op Ravana. Ik was als tank een van de weinige nieuwe mensen, uiteindelijk op de 3de try hem verslagen. De eerste wipe was dan ook mijn schuld, had de (eerste) Prey mechanic verknalt. Derde try had ik Prey tijdens Final Liberation niet goed ingeschat, maar daardoor hadden we maar 1 dode, dus dat viel te overzien. In ieder geval de Hive Mind achievement, nu kijken of ik em wat vaker kan gaan doen voor wat wapens.

[ Voor 19% gewijzigd door Grumpmeister op 28-11-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Het is trouwens "free login campaign" deze hele maand.

Lijkt me leuk om oud spelers terug te zien op Zodiark, ook al is het alleen deze maand. :)

Belangrijke info: Als je inlogt deze maand dan heb je maximaal 4 dagen om te spelen. (had ik zo snel niet gezien)!

[ Voor 18% gewijzigd door Chrasher op 02-12-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrasher schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:04:
Het is trouwens "free login campaign" deze hele maand.

Lijkt me leuk om oud spelers terug te zien op Zodiark, ook al is het alleen deze maand. :)
ooh mooi dat je het zegt, wist het niet eens :) misschien dat k toch weer even een kijkje neem op me ninja dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 20-09 21:16
Ik heb de game zojuist gekocht op Steam en wil graag op Odin spelen, deze server zit echter tijdelijk vol.

Weet iemand of een dergelijke server lock voor langere tijd duurt of is dit eerder van kortstondige duur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:20
Outlandos schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:12:
Ik heb de game zojuist gekocht op Steam en wil graag op Odin spelen, deze server zit echter tijdelijk vol.

Weet iemand of een dergelijke server lock voor langere tijd duurt of is dit eerder van kortstondige duur?
Die locks zijn vaak van betrekkelijk korte duur. Soms een kwestie van slechts enkele uren. Waarbij je dan buiten peaktime om vaak gewoon een character kunt aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 20-09 21:16
psychodude schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:04:
[...]

Die locks zijn vaak van betrekkelijk korte duur. Soms een kwestie van slechts enkele uren. Waarbij je dan buiten peaktime om vaak gewoon een character kunt aanmaken.
Dank, het is gelukt.

Iemand die een gezellige LS heeft op Odin?
Ik heb vroeger enorm veel FFXI gespeeld, helaas heb ik tegenwoordig niet meer zo veel tijd. Maar een zwak blijf ik ervoor hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 15:52
Hoi allemaal ik weet dat lang geleden er een conpany was op Moogle. Zitten jullie daar nog steeds of zit daar een leuke actieve guild Engels of Nederlands die ik kan joinen? Speel op de ps4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Outlandos schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:08:
[...]

Dank, het is gelukt.

Iemand die een gezellige LS heeft op Odin?
Ik heb vroeger enorm veel FFXI gespeeld, helaas heb ik tegenwoordig niet meer zo veel tijd. Maar een zwak blijf ik ervoor hebben. :)
Ik heb helaas geen LS, wel een FCtje met vrijwel geen activiteit (ik ben de enige die er actief in is) mocht je interesse hebben in de exp boost.

Voeg me anders sowieso maar even toe in de friend list, Divyan Dawnborne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mvandenberg91 schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:02:
Hoi allemaal ik weet dat lang geleden er een conpany was op Moogle. Zitten jullie daar nog steeds of zit daar een leuke actieve guild Engels of Nederlands die ik kan joinen? Speel op de ps4!
Ja op moogle is de FC Sword and Roses. grote nederlandse company :)
PS4 of PC maakt niks uit :) is allemaal shared.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 15:52
Ricmaniac schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:45:
[...]

Ja op moogle is de FC Sword and Roses. grote nederlandse company :)
PS4 of PC maakt niks uit :) is allemaal shared.
Ohh kan me er wel iets van herinneren nu je het zegt, hoe kan ik hierbij komen character naam is Rising Tide. Ik ben zelf nu warrior aan het lvlen wordt me eerste lvl 60 character. Ben nu 41 gister 9 levels gedaan :P Een vriend van mij wilt het ook gaan spelen maar die zegt dat hij geen character op Moogle aan kan maken. Wordt dit nog opgeheven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Toch maar weer verder vanavond met het spel. LNC moet naar 60! dan heb ik 2 classes op 60, daarna een healer :D

het spel blijft toch trekken om te spelen, weet niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mvandenberg91 schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:33:
[...]

Ohh kan me er wel iets van herinneren nu je het zegt, hoe kan ik hierbij komen character naam is Rising Tide. Ik ben zelf nu warrior aan het lvlen wordt me eerste lvl 60 character. Ben nu 41 gister 9 levels gedaan :P Een vriend van mij wilt het ook gaan spelen maar die zegt dat hij geen character op Moogle aan kan maken. Wordt dit nog opgeheven?
Ja je moet even kijken of je in game misschien iemand met de tag : SnR ziet lopen of je roept het af en toe in de hoofdstad dat je voor een SnR member zoekt om je te inviten :P ik zelf speel momenteel namelijk niet en weet niet hoe veel van SnR hier lezen.

Dat is momenteel even lastig voor je vriend. Het wordt dagelijks af en toe opgeheven. Meeste kans heb je sochtends vroeg of savonds heel laat/snachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Morgen wordt het ook Relic tijd, ben benieuwd wat we er allemaal voor moeten doen. Ik heb de laatste tijd mijn DRK en WAR naar 50+ gebracht, maar PLD is nog steeds m'n enige lvl 60. Ik had ook geen Zeta relic, dus ik moet sowieso de eerste stap ook doen.

Vanavond nog even kijken of ik voor m'n crafters even de lvl 60 HQ tools kan craften en evt. wat van de questlines doen zodat ik wat materia heb om de white gear naar 2* te melden. Ik gok dus een beetje op een crafting component binnen de nieuwe relics, waar ik hopelijk wat op kan banken (maar mezelf kennende vis ik wel weer achter het net :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:27:
Morgen wordt het ook Relic tijd, ben benieuwd wat we er allemaal voor moeten doen. Ik heb de laatste tijd mijn DRK en WAR naar 50+ gebracht, maar PLD is nog steeds m'n enige lvl 60. Ik had ook geen Zeta relic, dus ik moet sowieso de eerste stap ook doen.
Bedoel je dan een nieuwe relic? of gewoon de oude relics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:18:
[...]

Bedoel je dan een nieuwe relic? of gewoon de oude relics?
Er komen morgen (in de 3.15 patch) Heavensward relics (Anima, als ik het goed heb). Deze beginnen weer vanaf nul, en zijn dus ook beschikbaar voor Dark Knight, Machinist en Astrologist. Als je de Zeta relic van ARR had, kan je eenmalig (per Zeta) de eerste stap (van de 5) van de Anima relic overslaan. Voor de rest is er nog niet bekend wat er gedaan moet worden voor de wapens en welk ilvl ze zullen zijn, behalve dus dat ze weer de basis zullen vormen voor Heavensward qua relic wapens.

[ Voor 5% gewijzigd door Grumpmeister op 14-12-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

http://eu.finalfantasyxiv...5c72fe16f219cea03cc327b3e

http://eu.finalfantasyxiv...77a4b814eea7efec2bee2eb46

Ik heb alleen geen idee of er dan ergens in je character informatie een vlaggetje komt van "Zeta x is gebruikt voor nieuwe Anima Relic" of dat je je oude daadwerkelijk moet inleveren. Ik gok het eerste, maar je weet het nooit.

Ik vind het alleen jammer dat je van de oude Zeta niet een (al dan niet ilvel 1) vorige stage terug kan halen voor glamour toepassing. Ik vind de zwaard/schild combo van de Zeta te, hoe moet ik het zeggen, overdadig bling. En om nu weer helemaal die rit opnieuw te maken met materia melding etc, nee dank je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Neelon schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:31:
http://eu.finalfantasyxiv...5c72fe16f219cea03cc327b3e

http://eu.finalfantasyxiv...77a4b814eea7efec2bee2eb46

Ik heb alleen geen idee of er dan ergens in je character informatie een vlaggetje komt van "Zeta x is gebruikt voor nieuwe Anima Relic" of dat je je oude daadwerkelijk moet inleveren. Ik gok het eerste, maar je weet het nooit.

Ik vind het alleen jammer dat je van de oude Zeta niet een (al dan niet ilvel 1) vorige stage terug kan halen voor glamour toepassing. Ik vind de zwaard/schild combo van de Zeta te, hoe moet ik het zeggen, overdadig bling. En om nu weer helemaal die rit opnieuw te maken met materia melding etc, nee dank je.
Volgens mij kon dat wel, zie ook hier.

Van wat ik ook begrepen had zou het een vlaggetje worden, helemaal wegdoen zal hoogstwaarschijnlijk niet gedaan worden (aangezien het een nieuw wapen betreft, en je hebt er toch enorm veel moeite / gil in zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Grumpmeister schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:28:
[...]

Volgens mij kon dat wel, zie ook hier.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.meme.am/instances/500x/61663505.jpg

Pagina: 1 ... 72 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet