Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-08-2020
Ben een paar dagen bezig met de trial op een Lancer. Tot nu toe bevalt het goed, enige wat stoort is een global recast van 2.5s, hierdoor sta je eigenlijk continue gewoon te wachten tot je verder kunt. Verandert dit nog bij hogere levels?

Ook zit ik te denken de Thaumaturge te proberen naast Lancer en Dragoon, hoe is deze class op de lagere levels? Is dit de eerste 30 levels gewoon vuurballetje, wachten, vuurballetje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:42
Paws schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:31:
Ben een paar dagen bezig met de trial op een Lancer. Tot nu toe bevalt het goed, enige wat stoort is een global recast van 2.5s, hierdoor sta je eigenlijk continue gewoon te wachten tot je verder kunt. Verandert dit nog bij hogere levels?

Ook zit ik te denken de Thaumaturge te proberen naast Lancer en Dragoon, hoe is deze class op de lagere levels? Is dit de eerste 30 levels gewoon vuurballetje, wachten, vuurballetje? :P
De global cooldown (GCD) verandert niet. Maar het went wel in zekere zin. Bovendien krijg je naarmate je leveled ook skills welk buiten de GCD gebruikt kunnen worden, waardoor het één en ander ook wat sneller aan kan voelen.

Thaumaturge/BLM is echter toch wel een class welk vrij langzaam aan blijft voelen, ook endgame. Meer dynamisch is bijv. een class als rogue/NIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

deTwisj schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:56:
Pfff, Cerberus master server!

Onze raidgroep is nog niet echt lekker van de grond gekomen. Één van de tanks heeft z'n gfx opgeblazen schijnbaar en de andere was zo weg van machinist dat hij en ik van rol hebben gewisseld. Gelukkig zag ik het al een tijdje aankomen en heb ik enkel 1 dex ring gehaald (die je van de alexander quest kreeg) en de rest bewaard. Nu wordt het dus tijd voor het gearen van m'n PLD en het levelen van de andere 2 tank classes. Jammergenoeg zijn esoterics (net als myth gear) gekoppeld aan een specifieke class ipv één set die elke tank kan gebruiken.

Totdat de andere tank een nieuwe gfx kaart heeft doen we nog even neelonrokk/katsuoy misbruiken als tweede tank :P vind ie vast niet erg :P. Gisteren nog toevallig na een ingame bruiloft met de guild opnieuw faust lopen tackelen. Warempel hebben we hem ook nog neer gekregen ook (op de enrage). Daarna nog even lopen spelen met oppressor maar dat was niet echt serieus en we zijn amper tot de tankbuster gekomen.

Als laatste gister nog de wondere wereld gevonden van Ishgardian Muffins. M'n Culinarian liep nog wat achter op m'n andere crafts (52 tov 55) maar ik heb/had nog 100 leve's om te gebruiken. Die Ishgardian Muffins (een lv53 recept voor een lv52 leve) is super simpel te maken (2 vendor items en 1 yak milk). Even in een klein half uur meteen naar 54 doorgestoten. Nu nog even wat nieuwe mainhand en offhands maken en dan ga ik binnenkort maar eens Cul naar 60 helpen zodat ik tenminste raid food kan gaan maken.
Nee hoor, vind ik helemaal niet erg. Scheelt me weer wat pugs. Ik doe dit soort dingen toch veel liever met bekenden, zeker als we er zelf af en toe een hilarische bende rotzooi van maken.

Verder nog veel te druk met zo ongeveer alles te levelen. Culinarian is nu 56, alle andere Disc. of the Hands 46-47, en Disc. of the Land 33-37. Gaat grappig worden als alle Hands op 50 zijn met relatieve ruk gear (meest quest rewards). Maar goed, die brug zetten we wel in de fik als we er eenmaal op staan. :o

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanette
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07-2023
Hi allen,

Ik speel al bijna twee jaar ffxiv en ben op zoek naar een Nederlandse FC. Ik zit op Moogle maar ben misschien aan het kijken voor een World Transfer :). Iemand tips?

Ik ben Luna Lovegood op Moogle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nanette schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:57:
Hi allen,

Ik speel al bijna twee jaar ffxiv en ben op zoek naar een Nederlandse FC. Ik zit op Moogle maar ben misschien aan het kijken voor een World Transfer :). Iemand tips?

Ik ben Luna Lovegood op Moogle.
Hoi Luna, Wij hebben een leuke gezellige nederlandse FC op Moogle. ik zal je een uitnodiging sturen

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
even vraagje, ik heb net een trial afgemaakt van 14 dagen vanuit steam. ik heb een recruit a friend gekregen en ik heb voor 9,99 een code gekocht voor FFXIV. Maar nu lees ik overal dat als ik de product code aan mijn account bind, ik geen recruit a friend meer heb. Ik zie nu vanuit de trial geen mogelijkheid om de recruit a friend code toe te voegen. Iemand tips?

@NVM
Na registreren van mijn productcode kon ik de recruit a frien code gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door defiler1974 op 31-07-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 21:34
Zojuist 60 dagen gekocht en mijn recruit a friend code (Thanks -MD- !) geactiveerd! Als iemand anders nog gerecruteerd wil worden, ik wil je met alle liefde een recruit code sturen :D

Trouwens, als er mensen zijn die nu, goedkoop, willen upgraden naar Heavenward voor PC; hier kan je voor €24,40 de digitale upgrade kopen: http://www.gamesync.nl/fi...dkey-kopen-bestellen.html.

Zelf nog niet gedaan omdat ik me eerst door de normale story heen ga worstelen. Ben al een aardig eind onderweg :)

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:28

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Lynox schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:41:
Zojuist 60 dagen gekocht en mijn recruit a friend code (Thanks -MD- !) geactiveerd! Als iemand anders nog gerecruteerd wil worden, ik wil je met alle liefde een recruit code sturen :D
Ah, nu kan dus het echte werk beginnen :P
Heb trouwens regelmatig geprobeerd je te zoeken als speler op Zodiark, maar ben je nog niet online tegengekomen. Als ik je online zie zal ik je uitnodigen in onze FC.

Ben sinds eergisteren weer FC-leider geworden omdat onze "oude leider" weer eens voor lange tijd offline was. Die krijgt hij nu dus niet meer terug (zoals bij de laatste keer toen hij terug kwam). >:)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
Chrasher schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:06:
[...]

Ah, nu kan dus het echte werk beginnen :P
Heb trouwens regelmatig geprobeerd je te zoeken als speler op Zodiark, maar ben je nog niet online tegengekomen. Als ik je online zie zal ik je uitnodigen in onze FC.

Ben sinds eergisteren weer FC-leider geworden omdat onze "oude leider" weer eens voor lange tijd offline was. Die krijgt hij nu dus niet meer terug (zoals bij de laatste keer toen hij terug kwam). >:)
Ik ben al een dikke maand aanwezig in Nightbreed hoor! Onder de naam Staix Nophica.

Laatste tijd niet meer gespeeld ivm vakanties maar kan nu weer beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Lynox schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:22:
[...]

Ik ben al een dikke maand aanwezig in Nightbreed hoor! Onder de naam Staix Nophica.

Laatste tijd niet meer gespeeld ivm vakanties maar kan nu weer beginnen!
LOL, ik zie het nu (foutje bedankt :+ ), maar wil je dan wel je sig of je post aanpassen, daar staat namenlijk "Stoix" ipv "Staix". :D

[ Voor 7% gewijzigd door Chrasher op 01-08-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag veel te druk gehad om te kunnen spelen.

Echter gisteren nog even 2 leveltjes gehaald. En ben nu dus eindelijk 50.
Moet zeker nog een 20tal quests doen voor ik bij de laatste Quest ben van ARR. En daarna nog alle quests tot aan Heavensward.

Dus zal wel 52-53 zijn eer ik in de expansion begin :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:33:
Zaterdag veel te druk gehad om te kunnen spelen.

Echter gisteren nog even 2 leveltjes gehaald. En ben nu dus eindelijk 50.
Moet zeker nog een 20tal quests doen voor ik bij de laatste Quest ben van ARR. En daarna nog alle quests tot aan Heavensward.

Dus zal wel 52-53 zijn eer ik in de expansion begin :P.
De XP die je voor de level 50 quests krijgt is heel laag, Dit hebben ze juist gedaan om die reden dat je niet al zoo hoog bent voor je aan de nieuwe content begint. Ik denk dat je 51 max begin 52 zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik wil deze game ook wel weer eens gaan proberen. Ik heb alleen sinds 2/3 weken na de release niet meer gespeeld. Moet ik nu gewoon weer een maand kopen?

Of is er ook zoiets als een paar dagen gratis proberen?

edit: Een nieuwe account kopen is goedkoper zie ik :P

[ Voor 11% gewijzigd door London op 03-08-2015 12:34 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Las Vegas schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:15:
Ik wil deze game ook wel weer eens gaan proberen. Ik heb alleen sinds 2/3 weken na de release niet meer gespeeld. Moet ik nu gewoon weer een maand kopen?

Ja je kan een 14 dagen trial starten en daarna een nieuw account ervan maken. Als je het niet erg vind om dus opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Welke server zit/zat je? Zowel op Moogle als op Zodiark zit een (grotendeels) NL Free Company: respectievelijk Swords and Roses en Nightbreed. NB is eigenlijk internationaal, maar bevat veel Nederlands sprekenden met een eigen NL linkshell. SnR is geheel NL sprekenden.

[ Voor 11% gewijzigd door Thrace Grumble op 03-08-2015 17:20 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResleyZ
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 15:17

Als je opnieuw gaat beginnen, kan ik je een Refer A Friend code sturen. Krijg je gratis dingen bij als je de eerste maand koopt. En op Moogle hebben we een leuke Free Company zitten waar we ook elke maandag en donderdag avond wat dungeons/raids/primals doen met z'n allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
Zojuist level 49 bereikt met summoner. Main Quest schiet volgens mij ook aardig op.
spoiler:
All alliances join the war :D
Veel cutscenes op het moment maar het verhaal is erg interessant, dus ik vind het niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopelijk deze week even de tomestones cappen dan kan ik eindelijk me wapen upgraden naar 200 :) is nu nog 160 :P (wilde geen law wasten als ik als eerst gelijk die voor eso kon kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd te kort gehad om te spelen.

Vanavond maar weer eens kijken of ik wat tijd kan creëren..

Anders kom ik nooit door de story heen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:24

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Gisteren 60 aangeraakt en mijn eerste ilvl170 item aangeschaft. Zo te zien wordt dat 10x een avond je roulettes doen en wat hunts en dan ben je 170 gegeared. Heb al die 'raid' unlocked, ben benieuwd hoe zoiets gaat als het zo ver is, in WoW (ondanks eeuwen spelen) veel gelevelled enzo maar nooit zin gehad die raid gear bij elkaar te sprokkelen, je had vaak al een burn-out als je zo ver kwam. Gelukkig bij FFXIV heb ik juist het gevoel (met name omdat de quests/stories met cutscenes gewoon doorgaan na de aftiteling) dat het nu echt begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sojiro84
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Zo, zojuist mijn abbo verlengd sinds lange tijd.

Iemand hier die FFXIV speelt op Windows 10? Bij mij crashed het spel als I'm op PLAY druk. IK gebruik wel DX11 instelling. Nog niet geprobeerd met DX9 maar wil ik liever niet. Mijn PC kan met gemak DX11 aan dus hardware is het probleem niet.

Heb het spel als geprobeerd te runnen als administrator en Windows 8 compatibility maar geen success.

Vroeg me af of iemand anders hier wel het spel werkend hebt met de DX11 optie met Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb geen enkel probleem met W10, alleen 1x een maand terug toen NVidia switchde naar 'interne windows 10 update drivers'. Toen zaten er een paar verkeerde tussen.
Wellicht als je een nvidia hebt de driver opnieuw downloaden van de website en daarna de windows update draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sojiro84 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:20:
Zo, zojuist mijn abbo verlengd sinds lange tijd.

Iemand hier die FFXIV speelt op Windows 10? Bij mij crashed het spel als I'm op PLAY druk. IK gebruik wel DX11 instelling. Nog niet geprobeerd met DX9 maar wil ik liever niet. Mijn PC kan met gemak DX11 aan dus hardware is het probleem niet.

Heb het spel als geprobeerd te runnen als administrator en Windows 8 compatibility maar geen success.

Vroeg me af of iemand anders hier wel het spel werkend hebt met de DX11 optie met Windows 10.
Heb je Nvidia of ATI? Ik gebruik ook windows 10 en heb een NVidia kaart, geen enkel problem. Beide dx9 en dx11 werken prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sojiro84
  • Niet online
Het probleem is opgelost! DX9 getest en werkte ook niet. Toen maar de NVIDIA driver gedownload vanaf de website en na installeren computer herstart en nu werkt het met DX11.

Zag bij de windows update log dat de NVidia driver faalde met installeren. Blijkbaar werkte ik nog met me windows 7 NVidia driver. Soort van iig.

Even een verse install zorge ervoor dat alles weer op de goede plek stond. Bijzonder dat FFXIV er gevoelig voor is en WoW niet.

Aan de andere kant. WoW is niet zo grafisch geadvanceerd als FFXIV dus dat kan ook ervoor zorgen dat WoW wel goed werkte en FFXIV niet.

Bedankt voor de hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sojiro84
  • Niet online
Ik las ook dat er een FC was op Moogle? Ik zou ook graag willen joinen als het kan. Mijn character heet Menka Bamu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sojiro84 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:32:
Ik las ook dat er een FC was op Moogle? Ik zou ook graag willen joinen als het kan. Mijn character heet Menka Bamu.
Ik zal kijken of ik online kan komen om je te inviten, maar anders moet je even zoeken naar de company Swords and Roses , of je zoekt een speler Lina Doodle die is leider en bijna altijd online XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sojiro84
  • Niet online
Late antwoord want was vandaag sociaal bezig. Ik zal jullie wel opzoeken als ik online ben, is denk makkelijker. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Inmiddels A2 savage bijna down. Hitten enrage in laatste wave. Nog net dat kleine beetje extra nodig.

Alle gathering claases 60, en DKN nu op 57,5. Hoop tegen eind van het weekend ook 60. Dan kan ik mijn WAR starten. Progress op crafting classes loopt ook nog lekker. Bijna alle classes nu op minimaal 57.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:42:
Inmiddels A2 savage bijna down. Hitten enrage in laatste wave. Nog net dat kleine beetje extra nodig.

Alle gathering claases 60, en DKN nu op 57,5. Hoop tegen eind van het weekend ook 60. Dan kan ik mijn WAR starten. Progress op crafting classes loopt ook nog lekker. Bijna alle classes nu op minimaal 57.
Tering :P kom ik aan met level 60 ninja, 51 warrior en 53 miner :p rest nog 50 of lager haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ben nu DRK 60 en WAR 55, krijg weaver nu net op 50 dit weekend, daar ga ik m'n geld mee verdienen hoop ik, en dat is 't wel.

Verder alles beetje rond de 10~20 voor skills of proberen van een andere class, maar zoals met elke MMO/RPG etc. speel ik uiteindelijk altijd de 'tank'. Jammer dat de paladin zo raar is in FFXIV, ik had liever een WAR gezien met schild en de paladin als een DRK maar dan met een dikke warhammer en coole grote summon spells :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Niet alleen MMO's, zo enorm veel andere fantasy gerelateerde content. Paladin is in FFXIV meer een Knight ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Dat zal dan wel, want als je naar bijv final fantasy tactics kijkt was het toch meer een paladin zoals ik zou verwachten, naja.. een tulband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
CT schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:38:
Ben nu DRK 60 en WAR 55, krijg weaver nu net op 50 dit weekend, daar ga ik m'n geld mee verdienen hoop ik, en dat is 't wel.

Verder alles beetje rond de 10~20 voor skills of proberen van een andere class, maar zoals met elke MMO/RPG etc. speel ik uiteindelijk altijd de 'tank'. Jammer dat de paladin zo raar is in FFXIV, ik had liever een WAR gezien met schild en de paladin als een DRK maar dan met een dikke warhammer en coole grote summon spells :)
Mwuah, insteek van dark knight qua skills is toch iets wat naar mijn idee slecht zou passen bij paladin.

Persoonlijk vind ik dat paladin in FF XIV zo gek nog niet is, ook binnen MMO setting. Mogelijk omdat ik als één van de eerste echte MMORPG's die ik lange tijd gespeeld heb Ragnarok Online gewend ben. Ook daarin shield + sword combi.

De nieuwe paladin skills met Heavensward vind ik dan ook meer authenticity aan de class toevoegen, divine veil (group shielding), clemency (sterkere heal). Waarbij het jammer is bij die laatste dat het casted is, met een vrij lange cast time.

Het enige wat ik als paladin nog een beetje mis is een sacrifice skill. Extra damage, maar tegen verlies van eigen health points. Je kunt het nu een soort van doen door te stance dancen. Maar echt praktisch is dit niet, gezien animation lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Goedemiddag,

Na jaren WoW gespeeld te hebben is voor mij de prik ook een beetje van cola, helaas. Ik heb alles al 20x gedaan, gezien en uitgeprobeerd. De community is dying, de feeling; het spel voelt gewoon helemaal niet meer hetzelfde. Héél jammer, maar misschien is het gewoon tijd voor iets nieuws.

Nu heb ik verschillende andere MMOs geprobeerd, alleen allemaal niet echt mij ding. Denk aan Guild Wars 2, Rift et cetera. Via verschillende websites, andere ex-WoW members en recensies wordt mij steeds vaker FF aangeraden. Ik vind dit dus zeker het proberen waard, alleen heb ik een paar vraagjes:

- Hoe is het instapniveau van de game, erg lastig of rol je er lekker in?
- Hebben ze ook end-game raiding, zoals in WoW?
- Is het erg verschillend van WoW; wat biedt het voor nieuwe dingen?
- Via welke manier raden jullie aan de game aan te schaffen?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Groet,
Raptar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

@Raptar je kan het spel gewoon downloaden en gratis een maandje spelen, ik zou zeggen, ga ervoor want je bent verkocht ;)

Uiteraard zal er veel op je afkomen, maar veel verschilt alles niet van WoW, zo moet je ook gewoon je mount,dungeons en classes unlocken, dus je begint lekker light en het wordt steeds meer,meer,meer, maar nooit teveel. En je kan alle classes/jobs op 1 toon gooien, dus je hoeft er geen alts op na te houden.

Enige grote verschil met WoW is dat je nu onderdeel van van de cutscenes e het verhaal, en geen 'bystander'. Voor mij persoonlijk vind ik het veel leuker zo, nu volg je het verhaal teminste nog is ;)

En ja er is mega veel endgame dingen, ook raids.

[ Voor 10% gewijzigd door CT op 06-08-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

CT schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:29:
@Raptar je kan het spel gewoon downloaden en gratis een maandje spelen, ik zou zeggen, ga ervoor want je bent verkocht ;)

Uiteraard zal er veel op je afkomen, maar veel verschilt alles niet van WoW, zo moet je ook gewoon je mount,dungeons en classes unlocken, dus je begint lekker light en het wordt steeds meer,meer,meer, maar nooit teveel. En je kan alle classes/jobs op 1 toon gooien, dus je hoeft er geen alts op na te houden.

Enige grote verschil met WoW is dat je nu onderdeel van van de cutscenes e het verhaal, en geen 'bystander'. Voor mij persoonlijk vind ik het veel leuker zo, nu volg je het verhaal teminste nog is ;)

En ja er is mega veel endgame dingen, ook raids.
Kleine toevoeging: als je meer een pvp speler was in WoW dan is GW2 misschien meer iets voor je. Al zijn er veel mensen die goede zaken doen in de nieuwe pvp modes van ffxiv.

Verder, ja goede game, zeker als je wow moe bent. De story is echt amazing.

Ik hoop snel weer te kunnen spelen, had even een weekje "series" ipv "games". Plus deze week is het weer "warm" en dus kan ik niet online gamen tussen 18.30-21.30(gister tot 23.30) omdat ziggo iets niet snapt in hun data distributie cenrum of zo, sinds 17 juli al storing onopgelost op de website.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

In WoW heb ik denk ik van alles online tijd het gros in PvP doorgebracht, maar in FFXIV heb ik nog 0x PvP gedaan.. Maar in WoW is PvE ook zo giga saai (kill x, verzamel y).
In FFXIV is PvE echt leuk om te doen, en PvP heb ik niet eens over nagedacht sinds ik het speel :P

Daarbij zou PvP naar mijn mening ook meer (als het beschikbaar is) server-wide moeten zijn. (Zoals mogelijk was op WoW) maar dan kom je hedendaags met de grote player aantallen al snel uit op .. ganking en andere ellende, of weer een 'flag' systeem waarbij niemand geflagged is tenzij deze overgeared is etc. dus resulteert het weer in simpele Arena implementaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe dingen wat het ook nog bied is het gatheren en craften. Vooral craften is heeeel anders dan gemiddeld elk andere MMO, en velen vinden het zowaar leuk (ik heb weinig geduld er voor)

Maar ik zou als ik jou was gewoon zeker een 14 dagen trial nemen en eens kijken hoe je het vind :) desnoods koop je voor 10 euro de game (zo duur is die nu op G2play) en krijg je een maand speeltijd erbij .. lijkt me prima voor die 10 euro.

Het zal veel informative zijn de eerste tijd maar ik denk dat wij allemaal hier WoW hebben gespeeld en wel allemaal voor ons zelf weten waarom we nu FFXIV spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:13

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Gisteren een leuke verrassing gehad. Kwam Yoshi de top producer van het spel even gezellig chatten met ons op Lich. Hij zit nu op Gamescom en kwam als level 60 archer met level 1 gear bovenop de Aetheryte in Falcon's Nest bivakkeren. Was gelijk ook superdruk met spelers daar :D

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SandsOfArrakis schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 06:27:
Gisteren een leuke verrassing gehad. Kwam Yoshi de top producer van het spel even gezellig chatten met ons op Lich. Hij zit nu op Gamescom en kwam als level 60 archer met level 1 gear bovenop de Aetheryte in Falcon's Nest bivakkeren. Was gelijk ook superdruk met spelers daar :D
Hahaha lachen, eeder deze week zat die ook al op Ragnarok =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg helaas me speeltijd even een maandje op . Ik heb het deze week erg druk, dan 2 weken vakantie, 1 week werken en weer 3 weken vakantie. dus zou beetje zonde zijn (aangezien ik niet thuis ben in de vakantie)

Toch niet gehaald om me wapen van ilvl 200 te halen want me speeltijd verloopt morgen >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Gisteren na 6 uur straight dungeons lopen eindelijk alle high level roulette dungeons unlocked _/-\o_
Bleef wel een tijdje op tam-tara hard hangen en moest de run nogmaals over doen omdat de healer er mee stopte puur omdat de dps volkomen retarded was (hoe kunnen mensen toch zo ver komen en hele simpele dingen niet snappen? zoals.. rode vlakken niet in staan..)
Wat heeft het spel toch veel dungeons met eigen uiterlijk en layouts en bazen met allemaal hun eigen mechanics. En nu pas kan ik beginnen met mijn ilvl 170 meuk en daarna de rest van de dungeons en dan de raids..

Genoeg content, dan te bedenken dat ik pas ~40 euro aan het spel heb uitgegeven. Ik denk dat ik nooit meer zo'n goeie content/value deal ga meemaken in m'n leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
CT schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:12:
Genoeg content, dan te bedenken dat ik pas ~40 euro aan het spel heb uitgegeven. Ik denk dat ik nooit meer zo'n goeie content/value deal ga meemaken in m'n leven.
Mijn uitgaven aan het spel staan inmiddels een stukje hoger, grofweg zo'n 385 euro in totaal. Maar daat tegenover staat ruim 3000 uur speeltijd. Blijft een prima deal :9. En veel zaken ben ik simpelweg nog nooit aan toe gekomen. Zoals chocobo racing en breeding. Sightseeing logs moet ik nog doen. Heck, zelfs de relic quests loop ik nog ver op achter (hoewel dit enkel nog maar voor glamour zal zijn).

Ben er dan ook nog wel ff zoet mee :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja en dan heb je nog dat hele gold saucer 8)7 en die kaart game :o en je hele fishing log :z ..etc..etc..
en als je niks meer te doen hebt en rijk bent dan koop je toch een huis en ga je dat decoreren?

[ Voor 32% gewijzigd door CT op 08-08-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
Ik heb de "Ultimate Weapon" quest voltooid vanavond en nu dus de main story line voltooid. Ben nu level50 summoner en vraag me af wat slim is om nu te doen. Er is zooo veel content en ik moet even weten waarop ik me het best kan focussen voor nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Dat ligt er echt aan wat je wilt. Ik ben zelf meteen doorgegaan met de MQ omdat het ontzettend veel quests zijn. Als je doel is om de lvl 60 content te gaan doen (al dan niet met de FC) dan moet je nog wel een eindje. Als je benieuwd naar al het andere moois moet je je vooral niet laten tegenhouden...

Ik heb gisteren eindelijk een gebied waar ik kan vliegen. Dat was toch wel weer een mooi moment :). Jammer dat elk gebied weer een hele rits aan quests en currents heeft voor je in dat gebied ook kan vliegen. Maar ja, extra speeltijd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Lynox schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:19:
Ik heb de "Ultimate Weapon" quest voltooid vanavond en nu dus de main story line voltooid. Ben nu level50 summoner en vraag me af wat slim is om nu te doen. Er is zooo veel content en ik moet even weten waarop ik me het best kan focussen voor nu :P
Heb je de heavensward expansion of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
psychodude schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 22:18:
[...]

Heb je de heavensward expansion of niet?
Nee, nog niet althans. Lijkt me dat dat op dit moment nog niet nodig is want er zitten volgens mij nog heel veel quests tussen Ultimate Weapon en Heavensward. Maar ik hoor graag waarom dat verschil zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ah, je hebt enkel de 2.0 main story line voltooid. Dan zou ik gewoon doorgaan met de rest van de main story line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Toen ik 50 was en heavenwards had gekocht was ik 54 toen ik alle main quests klaar had en daardwerkelijk in heavenward was :P Dus dat zou een reden kunnen zijn. Het levellen van 50->60 gaat erg langzaam namelijk, zelfs toen ik 54 was moest ik nog veel bij-faten om de levelocks op de MQ te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResleyZ
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 15:17
Lynox schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 22:24:
[...]

Nee, nog niet althans. Lijkt me dat dat op dit moment nog niet nodig is want er zitten volgens mij nog heel veel quests tussen Ultimate Weapon en Heavensward. Maar ik hoor graag waarom dat verschil zou maken.
Ik zou zeker Heavensward alvast kopen als je level 50 bent. Er zijn veel quests die, als je Heavensward niet hebt, geen exp geven. Als je Heavensward hebt, gaat de level cap van 50 naar 60, en zullen deze quests redelijk veel exp geven. Dit helpt natuurlijk voor de dungeons en de questen van Heavensward zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
ResleyZ schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:57:
[...]

Ik zou zeker Heavensward alvast kopen als je level 50 bent. Er zijn veel quests die, als je Heavensward niet hebt, geen exp geven. Als je Heavensward hebt, gaat de level cap van 50 naar 60, en zullen deze quests redelijk veel exp geven. Dit helpt natuurlijk voor de dungeons en de questen van Heavensward zelf.
Klopt inderdaad. Probleem is alleen dat ik ARR ook via steam heb gekocht en dus heavensward ook via steam zal moeten kopen. En daar is ie nog €35,-, wat ik redelijk duur vind. Denk dat ik tot dat ik hem dan koop maar andere classes ga levelen ofzo. Denk ook niet dat het heel erg veel uit maakt, want eerder gaven die quests dus ook geen exp toen Heavensward er nog niet was als je er al level50 voor moet zijn. Tis dan meer een slimmigheidje nu die uitbreiding er wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDutchGuy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07-2024
Is de tweakers FC nog steeds actief op Moogle?
Ben gisteren aan een nieuwe poging begonnen met FFXIV, ditmaal met een arcanist en tot dusver vermaak ik me er wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaDutchGuy schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:17:
Is de tweakers FC nog steeds actief op Moogle?
Ben gisteren aan een nieuwe poging begonnen met FFXIV, ditmaal met een arcanist en tot dusver vermaak ik me er wel mee.
Yup, maar is niet perce de Tweakers FC meer, maar daar zitten wel de meeste tweakers in :P

Swords and Roses (SnR) heet de FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Hoe speelt FF MMO op console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:44
Heerlijk, het is allemaal cross platform dus de servers zijn goed druk ( levend ). De controller is even wennen in het begin maar daarna wil je ( ik in elk geval ) niet meer anders. Mocht je het echt niks vinden kan je altijd nog een toetsenbord en muis aansluiten.

De graphics op de ps4 zijn prachtig :9~ ( een goede pc kan wel beter natuurlijk ). Loading times zijn goed te doen en de FPS is prima. Om de loading times te verkorten zou je de hdd van de ps4 nog kunnen swappen voor een ssd of sshd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flash2adv schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 06:02:
[...]

Heerlijk, het is allemaal cross platform dus de servers zijn goed druk ( levend ). De controller is even wennen in het begin maar daarna wil je ( ik in elk geval ) niet meer anders. Mocht je het echt niks vinden kan je altijd nog een toetsenbord en muis aansluiten.

De graphics op de ps4 zijn prachtig :9~ ( een goede pc kan wel beter natuurlijk ). Loading times zijn goed te doen en de FPS is prima. Om de loading times te verkorten zou je de hdd van de ps4 nog kunnen swappen voor een ssd of sshd.
Werkt inderdaad meer dan prima. Ik zelf kan alleen echt niet met controller spelen, speelde vanaf begin met keyboard + mouse dus kon er niet aan wennen toen ik hem een ruime jaar later op ps4 kocht =p

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:52
Ben toch ook ernstig benieuwd naar deze game en vraag mijzelf dan ook af of ik hem zal gaan proberen. Met de wetenschap dat er een mogelijkheid is dat er een vorm van toewijding zal gaan plaatsvinden zodra het bevalt... Keuzes keuzes... :|

Misschien maar aanschaffen en zien wat er gebeurt... Dan laat ik me gewoon meeslepen in het verhaal en zie ik wel wat voor keuzes ik zal gaan maken. Want heb er, eerlijk gezegd, nog geen tijd aan besteed qua inlezen ed...

Is het trouwens niet wat "laat" om in te stappen in deze game?

[ Voor 6% gewijzigd door RustStorm op 13-08-2015 08:42 ]

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

RustStorm schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:32:
Is het trouwens niet wat "laat" om in te stappen in deze game?
Ik ben vorige week vrijdag begonnen en geniet van iedere minuut in deze game ! Zoveel te doen en tot nu toe voelt niets repetitief of saai. Als je het overweegt kan je altijd de 14 dagen trial proberen, ik was snel verkocht iig :P

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:52
M4DMan schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:08:
[...]

Ik ben vorige week vrijdag begonnen en geniet van iedere minuut in deze game ! Zoveel te doen en tot nu toe voelt niets repetitief of saai. Als je het overweegt kan je altijd de 14 dagen trial proberen, ik was snel verkocht iig :P
Daar ben ik dus ernstig bang voor... Haha, misschien maar eens poging wagen binnenkort :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Even een vraagje. Heeft iemand recent nog de quest van de dective opgepakt in Uldah? Dacht doe die ook nog even op de account van mijn vriendin, maar de quest gever staat er niet. Dacht toch dat alleen een fase in de main quest (ulitmate weapon) de quest unlocked? Zij heeft een drk inmiddels en loopt in de nieuwe gebieden rond. Dus de main quest tot begin 3.0 afgerond.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Misschien heeft ze de eerste quest al gedaan van die chain? Ik zou even in de journal checken :) Zoniet, dan zoeken of je Wymond kan vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door FikkieHo op 15-08-2015 18:32 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-02-2024
Net een pugilist begonnen op Moogle, genaamd Shinsuke Nakamura.
De Tweakerd FC zit op Moogle toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:10

Radeon

Today is a good day to die

Ja er zit er een op moogle en zodiark.
Gisteren begonnen met me arcanist om zo me white mage te unlocken. Maar moet zeggen de arcaninst speelt best leuk.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Heb de game nu 3 keer een try gegeven, maar kom er helaas echt niet doorheen. Het ziet er prachtig uit, vloeiend en vernieuwend.

Alleen de combat..... zooooooo sloom! Heel de game is me overigens veel te traag; ik wil mijn class testen, vechten, snelheid, gewoon spelen! De game heeft het tempo van een slak. Voordat je een quest geaccepteerd hebt, of werkelijk de buitenwereld in mag moet je eerst dialogen lezen te lengte van de bijbel. Inloggen en even lekker heel de wereld op z'n kop zetten zit er niet in, om dan nog maar te zwijgen over de traagheid van de combat; 2.5s GCD anyone?

Mijn recensie van FF is misschien niet helemaal onderbouwd en 100% reëel, het is voor mij in ieder geval geen WoW vervanger. Wel bedankt voor de hulp die ik via PM gekregen heb ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Het wordt snel, maar de eerste.. 30 levels? is het idd wat langzaam, vooral in het begin als je ook al amper skills hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
Toch maar alvast Heavensward gekocht :) Krijg ik in ieder geval nog exp voor de quests die aan de echte heavensward vooraf gaan

• fitznl
Inmiddels bezig met mining, gaat lekker. Wel vliegen de leves er door. Maak me zorgen hoe ik verder moet levelen als er geen leves meer over zijn. Uiteraard is het een p2w iets, maar een pakketje extra leves zou best wel plezierig zijn als dat te koop was in de shop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Je krijgt vrij snel leve's erbij. Als ik mij niet vergis was het 6 leve's elke dag? Een weekje iets anders dan en je hebt zo weer een 42 leve's erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
fitznl schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:58:
Inmiddels bezig met mining, gaat lekker. Wel vliegen de leves er door. Maak me zorgen hoe ik verder moet levelen als er geen leves meer over zijn. Uiteraard is het een p2w iets, maar een pakketje extra leves zou best wel plezierig zijn als dat te koop was in de shop :)
Gathering classes heb ik zelf altijd gewoon geleveled door de gatheren. Gaat niet alleen vrij vlot op zich, maar is ook een prima inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Wow...de eerste info van 3.1 is bekend, klinkt geweldig en super veel nieuwe content, (O.a. een minion battle game :D, het verkennen van eilanden met parties en het FC luchtschip :) en nieuwe 24 mans dungeon!)

http://www.dualshockers.c...h-more-on-ps4-ps3-and-pc/

[ Voor 17% gewijzigd door Thrace Grumble op 22-08-2015 22:54 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 11:39
Zijn er hier nog mensen, die op server Phoenix spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Thrace Grumble schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:50:
WoW...de eerste info van 3.1 is bekend, klinkt geweldig en super veel nieuwe content, (O.a. een minion battle game :D, het verkennen van eilanden met parties en het FC luchtschip :) en nieuwe 24 mans dungeon!)
Leuk, dan wordt het tijd dat we ons tweede luchtschip eens af gaan ronden. Daar moet nog wat werk aan gebeuren. :P

Wow! en dan deze quote: "and inactive company housing will be reclaimed". Eindelijk weer eens wat huizen/land vrij voor de mensen die wel regelmatig spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Chrasher op 22-08-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Nog een paar dagen en dan zal mijn WHM eindelijk 60 zijn. Hopelijk kunnen we binnenkort eens wat activiteiten organiseren met de FC, Chrasher. Altijd erg gezellig in de FC. Tijd voor een stapje hoger :).

Ik lees ook het e.e.a. m.b.t. servers die naar Europa verhuizen. Dacht dat we al Europese servers hadden, maar kennelijk staan deze niet fysiek in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

-MD- schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:43:
Nog een paar dagen en dan zal mijn WHM eindelijk 60 zijn. Hopelijk kunnen we binnenkort eens wat activiteiten organiseren met de FC, Chrasher. Altijd erg gezellig in de FC. Tijd voor een stapje hoger :).

Ik lees ook het e.e.a. m.b.t. servers die naar Europa verhuizen. Dacht dat we al Europese servers hadden, maar kennelijk staan deze niet fysiek in Europa.
De EU servers staan gezamenlijk met de NA servers in Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-02-2024
Kan ik een invite krijgen voor de FC op Moogle. Mijn char heet shinsuke Nakamura.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ex Nihilo schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:28:
Kan ik een invite krijgen voor de FC op Moogle. Mijn char heet shinsuke Nakamura.
Ik ga er niet zelf over, maar vast wel :D Het beste kan je ingame gewoon een application indienen voor de FC, we heten Swords and Roses. Wordt dan wel opgepakt door een officer met invite rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
Thrace Grumble schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:42:
[...]

Ik ga er niet zelf over, maar vast wel :D Het beste kan je ingame gewoon een application indienen voor de FC, we heten Swords and Roses. Wordt dan wel opgepakt door een officer met invite rechten.
Hoe doe je dat precies?
Ik heb moeite de fc ingame te vinden namelijk, nergens ook een degelijk artikel gevonden op google daarover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

defiler1974 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:41:
[...]

Hoe doe je dat precies?
Ik heb moeite de fc ingame te vinden namelijk, nergens ook een degelijk artikel gevonden op google daarover.
Zoek ingame op een naam van een member van SnR. Vanuit het scherm dat dan komt kan je de FC openen en een application sturen. Voor de een lijst van de members: http://eu.finalfantasyxiv...33364398528005676/member/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:09
Hoi Allemaal,

Ik wil weer beginnen met FF realm reborn. Maar ik heb deze game niet meer op me ps4 staan en ook heb ik de disc niet meer. Als ik Heavensward koop kan ik deze disc dan gebruiken om de game te starten of moet ik Realm Reborn ook opnieuw kopen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02
Voor zover moet je in de PS store ook een code invullen die bij FF RR zat.
Dus die kun je hoe dan ook downloaden vanuit de store. Heavensward erbij en dan ben je iig klaar.
Dit kun je overigens gewoon checken in de store. Schijf werd volgens mij niet of nauwelijks gebruikt aangezien alles via de store ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Wat is er aan de hand met mijn favoriete mmorpg (van het moment). Op de server zodiark heb ik het gevoel dat er minder spelers zijn dan normaal. En in onze guild begint het aantal actieve spelers ook af te nemen.

Reacties die ik hoor zijn vooral dat ze wachten op 3.1, nieuwe dingen. Maar als ik dat zo lees is mijn gevoel "nu al". De 3.0 heavensward is echt nog niet zolang geleden uit gekomen. Weet genoeg spelers die nog bezig zijn met de pre 3.0 fase. Welk signaal geven we af aan die spelers? Haast je vooral niet want 3.0 is blijkbaar saai en te kort. Nog afgezien van eventuele spelers die overwegen dit mooie spel te gaan spelen. Die zijn ook niet blind. Servers die blijkbaar leeglopen, blijkbaar een expansion die te kort is.

Maak me echt zorgen over de toekomst van deze mooie mmorpg. Terwijl de berichten over aantal betalende spelers juist net zo positief waren/zijn. Als je sommige posts op reddit mag geloven, dan is er een kleine kans dat er meer betalende spelers zijn in ffxiv dan in wow, maar dat is vermoedelijk beetje overmoedig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik speel ook al een tijdje niet meer en heb dus mijn abbo niet meer verlengd.

Voor mij komt met name toch omdat aan het 'einde' je toch de run voor gear moet doen, en je blijft maar in de treadmill van dungeons runnnen. En elke 'pop' was gelijk een rush door alle content (alles is ineens te makkelijk). Daarvoor heb ik gewoon geen zin/tijd, ik hou wel van een uitdaging en taktiek zoals je voor max level door de dungeons moet.
In 1 dag had ik op max level alle (wat was het 25?) dungeons gerunned om te unlocken, terwijl dit per dungeon echt een 'avontuur' zou moeten zijn. De moeilijkheid is blijkbaar niet mee geschaald met alle expansions.

Heel FFXIV is vanaf het begin juist leuk en is een groot avontuur en ontdekking, maar het eindigd met een sisser naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
Ik speel op het moment ook niet. Eigenlijk vooral omdat ik al veel te veel spellen heb op het moment. Diablo 3 season 4 neemt ook veel tijd in. Op een of andere manier voelt ff14 dan als "zonde van de tijd" omdat het gevoel van echte progressie imo hierin niet zo sterk is.

Het is zeker een prachtige MMORPG maar dan moet je de tijd er wel voor hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:38
Ben bijna lvl 55 maar speel eigenlijk al een maand niet meer. Het kost gewoon zo ontzettend veel tijd en het wordt toch weer eentonig dat questen (op de story mode na natuurlijk). Wellicht pak ik het in de herfst/winter weer op.

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Wel jammer die comments hierboven :P Heb toevallig net een maandje gekocht omdat ik 0,0 games meer heb om te spelen. D3 op uitgekeken, WoW op uitgekeken (na dik 11 jaar), GW2 is ook niet echt wat voor mij.

Ik wil me weer kunnen storten op 1 game, hopelijk is FF die game. Heb het in 2013 even gedaan zag ik, aangezien ik 2 chars heb, maar blijkbaar wist WoW toen toch nog de overhand te hebben. Wellicht is dat nu anders :)

Ik laat me verrassen, ben erg benieuwd.

Tesla M3LR '21

• Lynox
Als het je enige game is dan kan je hier echt helemaal los in gaan inderdaad. Niet als je, zoals ik, een backlog hebt van rond de 100 spellen op tig verschillende platformen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnic
  • Laatst online: 12-09 07:04
Las Vegas schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:43:
Wel jammer die comments hierboven :P Heb toevallig net een maandje gekocht omdat ik 0,0 games meer heb om te spelen. D3 op uitgekeken, WoW op uitgekeken (na dik 11 jaar), GW2 is ook niet echt wat voor mij.

Ik wil me weer kunnen storten op 1 game, hopelijk is FF die game. Heb het in 2013 even gedaan zag ik, aangezien ik 2 chars heb, maar blijkbaar wist WoW toen toch nog de overhand te hebben. Wellicht is dat nu anders :)

Ik laat me verrassen, ben erg benieuwd.
Ik wil ook FF XIV spelen maar weet het nog niet zeker. Hoe vind je het tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ethnic schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:06:
[...]

Ik wil ook FF XIV spelen maar weet het nog niet zeker. Hoe vind je het tot nu toe?
Ik vind het heel erg vermakelijk :) Heb vrij veel gespeeld de laatste dagen, en ben het zeker nog niet zat!

Mijn main is een Arcanist, en ik ben nu level 21. Ik ben zojuist als 2e class een Conjurer begonnen, en als 3e gathering class een Botanist.

Maar ik ga mij tot level 30 focussen op mijn Arcanist, en dan ga ik mijn Conjurer naar level 15 levellen :)

Er zijn echt gi-gan-tisch veel quests, niet normaal gewoon. Daarnaast heb je Levequests, Guildhests, FATES en ook nog dungeons.

Het is inmiddels zo erg dat ik door de bomen het bos niet meer zie, er is gewoon zoveel te doen :o Daarom ook van mijn kant nog wat vraagjes.

1: Ik heb heel wat gear verzameld ondertussen, waarvan ik het meeste al weer vervangen heb. Wat doe ik met oude items? Voor een profession bewaren (disenchanten, als dat überhaupt bestaat in FFXIV)? Of juist gebruiken om lowbie classes te levellen?
2: Wat is wijsheid met levellen? Ik heb nu dus een level 21 Arcanist, maar ik merk dat ik vaak sidequests links laat liggen en mij louter focus op mijn mainquest, Levequests, dagelijks m'n Guildhest roulette en natuurlijk m'n class quest. Is dat de way to go?

En stel nu dat ik op level 30 ga switchen naar mijn Conjurer, moet ik dan hetzelfde patroon volgen?

3: Ik heb even als Botanist gespeeld, maar ik snapte er nog niet heel veel van. Het is dus een soort van Gathering class? Is het de bedoeling dat je levelled d.m.v. reguliere quests enzo, of moet je als Botanist louter boompjes omtikken voor mats ofzo?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

1. Oude items kan je het beste "Converteren" naar materia (volgens mij leer je dat in een quest rond level 20). Veel later kan je als Crafter ook nog gear "desynthen" waarmee je op hogere levels weer speciale demimateria kan krijgen.
Natuurlijk kan je ook gear bewaren voor eventuele andere Jobs die je moet of wilt levelen.
2. Op zich maakt het niet uit of je Side quest direct doet of voor later bewaard voor een andere Job. Het is wel handig om nog andere quests voor later over te hebben, zodat je later niet alleen afhankelijk bent van Fate's,, Leve's en Dungeons om te levelen.
3. Voor Gathering classes zijn er geen extra quests behalve de standaard Job quests om de 5 levels. Je kan wel Leve's gebruiken. Verder zal je dus moeten levelen door "grondstoffen" te verzamelen. Maar met Leve's gaat het levelen wel vrij snel. Vergeet ook niet je spullen zoveel mogelijk weer te verkopen. Sommige spullen kunnen behoorlijk wat geld opleveren op het marktbord.

p.s. vanaf level 30 begint het spel steeds verder open te gaan, om bij level 50 daar nog eens een schepje bovenop te doen. met je level 21 ARC heb je eigenlijk nog niet veel gezien. :D
Dus level gewoon verder dan worden veel dingen vanzelf duidelijker.

[ Voor 11% gewijzigd door Chrasher op 14-09-2015 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Chrasher schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:07:
1. Oude items kan je het beste "Converteren" naar materia (volgens mij leer je dat in een quest rond level 20). Veel later kan je als Crafter ook nog gear "desynthen" waarmee je op hogere levels weer speciale demimateria kan krijgen.
Natuurlijk kan je ook gear bewaren voor eventuele andere Jobs die je moet of wilt levelen.
2. Op zich maakt het niet uit of je Side quest direct doet of voor later bewaard voor een andere Job. Het is wel handig om nog andere quests voor later over te hebben, zodat je later niet alleen afhankelijk bent van Fate's,, Leve's en Dungeons om te levelen.
3. Voor Gathering classes zijn er geen extra quests behalve de standaard Job quests om de 5 levels. Je kan wel Leve's gebruiken. Verder zal je dus moeten levelen door "grondstoffen" te verzamelen. Maar met Leve's gaat het levelen wel vrij snel. Vergeet ook niet je spullen zoveel mogelijk weer te verkopen. Sommige spullen kunnen behoorlijk wat geld opleveren op het marktbord.

p.s. vanaf level 30 begint het spel steeds verder open te gaan, om bij level 50 daar nog eens een schepje bovenop te doen. met je level 21 ARC heb je eigenlijk nog niet veel gezien. :D
Dus level gewoon verder dan worden veel dingen vanzelf duidelijker.
Dankjewel! Het is allemaal een stuk duidelijker.

Ik speel gewoon lekker door op m'n Arcanist. Ben al de hele avond met de main quest bezig en dat verveelt nog geen moment :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Trouwens, op welke server speel je? Probeer een leuke FC (Free Company) te vinden. Zelf heb ik met een aantal Tweakers een FC op Zodiark (Nightbreed) en er zit een FC op Moogle met Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Las Vegas schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:26:
[...]

Dankjewel! Het is allemaal een stuk duidelijker.

Ik speel gewoon lekker door op m'n Arcanist. Ben al de hele avond met de main quest bezig en dat verveelt nog geen moment :)
Aangezien je als Arcanist speelt wil je naast Conjurer ook Thaumaturge gaan levelen. Arcanist is de enige class in het spel waar 2 jobs aan hangen. Summoner en Scholar :) En als je beide jobs hebt, dan kun je ze ook gelijktijdig levelen. Want je blijft gewoon Arcanist XP verzamelen en niet voor de betreffende job. Eigenlijk is een Summoner niet meer dan een Arcanist met extra skills. Zelfde geldt voor Scholar.

Summoner = level 30 Arcanist + level 15 Thaumaturge (+crossclass skills) en cross class skills van Archer.
Scholar = level 30 Arcanist + level 15 Conjurer (+ cross class skills) en cross class skills van Thaumaturge.

Klinkt ingewikkeld, maar wat het eigenlijk inhoud is dat elke basis class (geen job zoals bijv. Summoner) een aantal skills deelt met andere classes / jobs. Summoner krijgt bijvoorbeeld toegang tot alle skills & traits van Arcanist, maar kan ook skills van Thaumaturge en Archer gebruiken.

Archer heeft 2 skills die handig zijn. Raging Strikes is eigenlijk wel noodzakelijk. Elke 3 minuten deel je 20% meer schade uit over een periode van 20 seconden. Dat is best veel. En volgens mij krijgt de Archer die skill al op iets van level 4. Quelling Strikes verlaagt je aggro, maar om die te krijgen moet je Archer een aardig eind verder levelen.

En als caster kun je niet zonder Swiftcast. Het is een level 26 Thaumaturge spell die de volgende spell instant cast maakt. Voor elke caster is dit een must have. Instant res als healer bijvoorbeeld, in plaats van dat je bijna 10 seconden staat te ressen.

Ik ben zelf gisteravond level 60 geworden met mijn Summoner en Scholar. Ik was al level 60 Astrologian.
Vanavond maar eens kijken of ik de volgende dungeon in mijn main quest kan doen, heb mijn gear nu net op minimum vereiste item level :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

SandsOfArrakis schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:57:
[...]

Aangezien je als Arcanist speelt wil je naast Conjurer ook Thaumaturge gaan levelen. Arcanist is de enige class in het spel waar 2 jobs aan hangen. Summoner en Scholar :) En als je beide jobs hebt, dan kun je ze ook gelijktijdig levelen. Want je blijft gewoon Arcanist XP verzamelen en niet voor de betreffende job. Eigenlijk is een Summoner niet meer dan een Arcanist met extra skills. Zelfde geldt voor Scholar.

Summoner = level 30 Arcanist + level 15 Thaumaturge (+crossclass skills) en cross class skills van Archer.
Scholar = level 30 Arcanist + level 15 Conjurer (+ cross class skills) en cross class skills van Thaumaturge.

Klinkt ingewikkeld, maar wat het eigenlijk inhoud is dat elke basis class (geen job zoals bijv. Summoner) een aantal skills deelt met andere classes / jobs. Summoner krijgt bijvoorbeeld toegang tot alle skills & traits van Arcanist, maar kan ook skills van Thaumaturge en Archer gebruiken.

Archer heeft 2 skills die handig zijn. Raging Strikes is eigenlijk wel noodzakelijk. Elke 3 minuten deel je 20% meer schade uit over een periode van 20 seconden. Dat is best veel. En volgens mij krijgt de Archer die skill al op iets van level 4. Quelling Strikes verlaagt je aggro, maar om die te krijgen moet je Archer een aardig eind verder levelen.

En als caster kun je niet zonder Swiftcast. Het is een level 26 Thaumaturge spell die de volgende spell instant cast maakt. Voor elke caster is dit een must have. Instant res als healer bijvoorbeeld, in plaats van dat je bijna 10 seconden staat te ressen.

Ik ben zelf gisteravond level 60 geworden met mijn Summoner en Scholar. Ik was al level 60 Astrologian.
Vanavond maar eens kijken of ik de volgende dungeon in mijn main quest kan doen, heb mijn gear nu net op minimum vereiste item level :)
Klinkt allemaal nog vrij vaag, maar dat is ook omdat ik nog een vrij grote noob ben :P

Inmiddels ben ik level 24, en heb ik gisteravond een Grand Company gejoined (Order of the Twin Serpents in Gridania). Heb ook direct de quest opgepikt om een Chocobo te fixen, die je blijkbaar het snelste krijgt door die Levequests te doen voor de Grand Company.

Mijn plan is als volgt: als Arcanist doorlevellen tot level 30. Daarna of een Conjurer, of een Thaumaturge naar 15 levellen en dan een job oppikken.

Wellicht daarna de andere class naar 15 schoppen voor de andere job?

Vraag me dan wel af wanneer ik het beste een gathering class kan levellen, want wil ook wel wat professions fixen. Ik dacht zelf aan Botanist + Alchemist om mee te beginnen :9~

Ik snap opeens de posts hierboven waarin geklaagd werd over dat er zoveel te doen is :') Wow, niet normaal gewoon!

Gefeliciteerd trouwens met het bereiken van level 60! Dat is voor mij nog ver weg als ik zo door ga :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Las Vegas schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:03:
[...]

Klinkt allemaal nog vrij vaag, maar dat is ook omdat ik nog een vrij grote noob ben :P

Inmiddels ben ik level 24, en heb ik gisteravond een Grand Company gejoined (Order of the Twin Serpents in Gridania). Heb ook direct de quest opgepikt om een Chocobo te fixen, die je blijkbaar het snelste krijgt door die Levequests te doen voor de Grand Company.

Mijn plan is als volgt: als Arcanist doorlevellen tot level 30. Daarna of een Conjurer, of een Thaumaturge naar 15 levellen en dan een job oppikken.

Wellicht daarna de andere class naar 15 schoppen voor de andere job?

Vraag me dan wel af wanneer ik het beste een gathering class kan levellen, want wil ook wel wat professions fixen. Ik dacht zelf aan Botanist + Alchemist om mee te beginnen :9~

Ik snap opeens de posts hierboven waarin geklaagd werd over dat er zoveel te doen is :') Wow, niet normaal gewoon!

Gefeliciteerd trouwens met het bereiken van level 60! Dat is voor mij nog ver weg als ik zo door ga :P
Leves of Fates doen is de snelste manier om Grand Company Seals te verzamelen. Deze heb je niet alleen nodig om je Chocobo te krijgen. Je hebt ze ook nodig om een hogere rang in de Grand Company te krijgen en zo toegang te krijgen tot meer items. Als je straks level 30 wordt dan kan je nog een quest oppikken zodat je Chocobo ook met je kan meevechten. Je kunt je Choco daarbij ook specialiseren want je Choco verzamelt ook XP. Je kunt hem in een DPS, tank of healer veranderen.

Wat betreft de 2 jobs. Je wilt hoe dan ook de andere classes levelen die skills leveren aan je jobs.
Je bent nu bezig met Arcanist en Conjurer wat je dus in staat stelt om Scholar te worden, zie mijn eerdere post. Maar Thaumaturge heeft meerdere skills die handig/essentieel zijn voor Scholar. Met name de eerdere genoemde Swiftcast. Daarvoor moet je dan Thaumaturge tot level 26 brengen. Bonus is dan dat je ook direct aan de vereisten voor Summoner voldaan hebt. Zodat je die dan ook kan oppikken.

Of je dat direct wilt, de keuze ligt bij jou. Je kan eerst ook lekker Scholar gaan doen. Tenminste dat is mijn indruk omdat je ook met Conjurer bezig bent. En later Summoner oppikken. Conjurer wil je trouwens wel levelen tot en met level 34. Want dan krijg je Stoneskin.

Wall of text crits Las Vegas voor over 9000 :P

Maar serieus, het spel is zo uitgebreid dat je al snel door de bomen het bos niet meer ziet :) Speel dit karakter sinds Februari. En ik ben pas deze week begonnen met het bekijken van crafting. Level 10 Fisher en level 10 Culinarian. Kan al wel eten maken dat 3% extra XP geeft voor een periode van 30 minuten, dus nut heeft het zeker wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

SandsOfArrakis schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:17:
[...]

Leves of Fates doen is de snelste manier om Grand Company Seals te verzamelen. Deze heb je niet alleen nodig om je Chocobo te krijgen. Je hebt ze ook nodig om een hogere rang in de Grand Company te krijgen en zo toegang te krijgen tot meer items. Als je straks level 30 wordt dan kan je nog een quest oppikken zodat je Chocobo ook met je kan meevechten. Je kunt je Choco daarbij ook specialiseren want je Choco verzamelt ook XP. Je kunt hem in een DPS, tank of healer veranderen.

Wat betreft de 2 jobs. Je wilt hoe dan ook de andere classes levelen die skills leveren aan je jobs.
Je bent nu bezig met Arcanist en Conjurer wat je dus in staat stelt om Scholar te worden, zie mijn eerdere post. Maar Thaumaturge heeft meerdere skills die handig/essentieel zijn voor Scholar. Met name de eerdere genoemde Swiftcast. Daarvoor moet je dan Thaumaturge tot level 26 brengen. Bonus is dan dat je ook direct aan de vereisten voor Summoner voldaan hebt. Zodat je die dan ook kan oppikken.

Of je dat direct wilt, de keuze ligt bij jou. Je kan eerst ook lekker Scholar gaan doen. Tenminste dat is mijn indruk omdat je ook met Conjurer bezig bent. En later Summoner oppikken. Conjurer wil je trouwens wel levelen tot en met level 34. Want dan krijg je Stoneskin.

Wall of text crits Las Vegas voor over 9000 :P

Maar serieus, het spel is zo uitgebreid dat je al snel door de bomen het bos niet meer ziet :) Speel dit karakter sinds Februari. En ik ben pas deze week begonnen met het bekijken van crafting. Level 10 Fisher en level 10 Culinarian. Kan al wel eten maken dat 3% extra XP geeft voor een periode van 30 minuten, dus nut heeft het zeker wel :)
Hahaha, ja het is wel veel informatie in 1x. Ik heb dik 11 jaar WoW gespeeld, dus ben ook niet een totale leek op MMO gebied, maar FFXIV is toch wel weer eventjes anders zeg maar :D

Voorlopig ben ik nog wel even zoet dus, dank voor je informatieve posts! :9

Tesla M3LR '21

Pagina: 1 ... 71 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet