Na twee avonden cutscenes en queuen voor dungeons, misschien vanavond maar gewoon stuff killen
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Dat is geen Dedication Yeroonye-roon schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:56:
Precies dat ja.
Na twee avonden cutscenes en queuen voor dungeons, misschien vanavond maar gewoon stuff killenOh eerst zooitje anime kijken, want nieuw seizoen begonnen, dus nieuwe anime.
nee geintje.. sowieso nieuwe anime checken en eindelijk Dragonball Super
Level 37 summoner nu en lekker opgeschoten met de main quest. Primal Titan duty unlocked en eerste poging gedaan. Helaas werd ik van het randje af gedrukt en lag ik daarna dood in de afgrond. Ben toen maar weggegaan want niemand kon me meer reviven XD. Morgen maar een nieuwe poging doen. Die trials zijn wel echt episch. Zo mooi groots opgezet.
Leuk en welkom in onze FC. Begint de laatste dagen weer lekker druk te worden.Lynox schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 19:24:
Ik heb Nightbreed gejoined vanmiddagGezellige FC voor zover!
PSN-id: Chrasher
Ik hoop wel dat summoner leuker is, want zou toch wel een magic user willen hebben
Verder mooie discussie gehad over dragon tails. Werd ik ineens geflankeerd door 3 Au Ra die me even gingen vertellen dat het niet paars was maar zwart en dan was ik de rasist? Pffff.
Maja, Dragoon en Monk en Ninja zijn ook opties, Dragoon eerst, want big huge as weapon en Cid Highwind. Bij monk zie je de wapens amper, zouden imho eigenlijk een optie moeten hebben om wapen te verbergen in combat. Ninja word last resort, want denk dat ik dat het tofst ga vinden en daarna de rest niet aan wil raken
Dat vond ik niet zo'n leuke class en ik wilde niet helemaal opnieuw beginnen; dus ik ben toen maar gestopt.
Begrijp ik het goed dat je met Heavensward op lvl 30 kan beginnen?
Edit: Ik begrijp het niet goed. nieuwe jobs beginnen op lvl 30.
[ Voor 10% gewijzigd door Aethex op 10-07-2015 09:54 ]
Ik speel zelf als summoner en daar heb je zo veel vrijheid mee vanwege je pets.ye-roon schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:42:
Gisteren dacht ik: ik ga de thaumaturge(aka blm) levelen..... Maar wat een saaie piep class is dat. Staat daar, stil, cast fire tot je oom bent, dan ice tot je weer mana hebt, dan fire tot je oom bent, dan ice... Je bent gebonden aan cast times, als een enemy een frontal cone doet, moet je weg en verlies je niet alleen damage maar duurt het ook weer langer. Nee, niet mijn class, veel te immobile. Ik level het door tot 26 voor swiftcast, daarna in de icecast.
Ik hoop wel dat summoner leuker is, want zou toch wel een magic user willen hebben
Verder mooie discussie gehad over dragon tails. Werd ik ineens geflankeerd door 3 Au Ra die me even gingen vertellen dat het niet paars was maar zwart en dan was ik de rasist? Pffff.
Maja, Dragoon en Monk en Ninja zijn ook opties, Dragoon eerst, want big huge as weapon en Cid Highwind. Bij monk zie je de wapens amper, zouden imho eigenlijk een optie moeten hebben om wapen te verbergen in combat. Ninja word last resort, want denk dat ik dat het tofst ga vinden en daarna de rest niet aan wil raken
Momenteel lvl 53 en gebruik voornamelijk me tank pet zodat ik zelf geen klappen hoef te vangen en volledig burst mode kan gaan
Klopt de nieuwe jobs beginnen op 30 maar om hun te unlocken moet je minstens 1 class 50 hebben en de mainstory zo ver hebben dat je in heavensward in ishgard kan komen want daar heb je de nieuwe jobs te unlocken.Ex Nihilo schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:50:
Ik heb A Realm Reborn gespeeld tijdens release. Ben tot ergens in de 30 gekomen met een paladin.
Dat vond ik niet zo'n leuke class en ik wilde niet helemaal opnieuw beginnen; dus ik ben toen maar gestopt.
Begrijp ik het goed dat je met Heavensward op lvl 30 kan beginnen?
Edit: Ik begrijp het niet goed. nieuwe jobs beginnen op lvl 30.
Het is nu wel makkelijker geworden als je begint met spelen om bij te raken want de main story geeft 2x zoveel xp als in ARR en tevens krijg je veel gear nu op 40-50 waardoor je gewoon lekker door kan gaan met het verhaal etc en niet telkens eerst gear hoeft te farmen om verder te kunnen.
Gisteren tijdens Ravana ex was ik bijna zover om gewoon de rest van de groep de vinger te geven en iets anders te gaan doen terwijl zij maar lekker blijven lachen om mijn leed. Ondanks dat er alles aan gedaan word om ons in de "caster" rol te plakken moeten wij overigens nog WEL ons als een melee gedragen wat betreft de seeing-eye mechanic in Ravana. Daarbij word je om de haverklap interrupted wanneer de tank die shared cleave (weet de naam niet) gaat delen met de rest van de groep. Vervolgens heb je eindelijk je 4 ogcd + 3 gcd preperatie voor barrage-emp>sw klaar. Word je target voor je neus nog even neer ge-ahkmorned, word je vervolgens weer een keer geinterrupt dankzij je nieuwe caster rol om daarna nog even te tab-targetten en per ongeluk ravana te raken die toevallig net weer een seeing-eye left had gedaan en je dood gaat doordat je niet vol hp was.
En dan nog zit iedereen lekker tegenstrijdig tegen je te zeggen "Ja, maar nu kan je meer DPS doen!" -> "BRD staat nu ~20% onder de rest aan DPS zonder songs te gebruiken tov de ~10% die het voor heavensward was" -> "Ja, maar BRD is een support class! die behoren minder DPS te doen!" -> "En toch staan we onder de DPS slots, success met je 4 BRD dps groepen die de DF je gaat geven voor alex floor 4".
Maar wordt je dan echt door de game gefrustreerd of puur BRD? want anders moet je toch misschien gewoon een andere class mainen of hopen dat het niet te lang duurt voor ze BRD weer aanpassen.
Ik ken inderdaad geen 1 BRD in me vrienden lijst die blij is met de current status van BRD, dus hier moet SE imho wel echt wat aan doen.
Maarja het kan altijd erger
Als je dan toch al met 5 DPS speelt, dan maakt het kleine beetje DPS verlies welk je hebt doordat blinding blade je kant op wordt gedraaid vrij weinig uit.deTwisj schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:37:
Ondanks dat er alles aan gedaan word om ons in de "caster" rol te plakken moeten wij overigens nog WEL ons als een melee gedragen wat betreft de seeing-eye mechanic in Ravana. Daarbij word je om de haverklap interrupted wanneer de tank die shared cleave (weet de naam niet) gaat delen met de rest van de groep.
En dan nog zit iedereen lekker tegenstrijdig tegen je te zeggen "Ja, maar nu kan je meer DPS doen!" -> "BRD staat nu ~20% onder de rest aan DPS zonder songs te gebruiken tov de ~10% die het voor heavensward was" -> "Ja, maar BRD is een support class! die behoren minder DPS te doen!" -> "En toch staan we onder de DPS slots, success met je 4 BRD dps groepen die de DF je gaat geven voor alex floor 4".
Overigens staat onze BRD nooit ~20% onder de rest. Met circa. 5 - 10% verschil heb je het wel gehad. Interrupt je je eigen casts niet gewoon te snel waardoor je nodeloos DPS verlies hebt?
Je bent offtank, en dat accepteer je gewoon. BRD is dus zoiets als een off-dps, teams met alleen BRDs zullen in pugs niet snel voorkomen (zoals full parties met 2 warriors, gebeurd wel, maar niet vaak).
Links 170, totaal nu 166*
Vanavond en morgen me level 58 broek en belt maar is vervangen
Daarnaast de Thaumaturge naar 26 gekregen. Ik heb vol gehouden en group play is wel stuk leuker dan solo, als nog verdwijnt deze in de icecast.
Een arcananist aan de andere kant. Dat is meer mijn class. Die is nu level 20 en vermaak me er echt prima mee. Meer mijn stijl van caster spelen, meer bezig zijn met alles up houden ipv zorgen dat je mana hebt
Nu hopen dat me verbinding gewoon blijft werken de komende tijd.
Ik heb nu Ravana te doen voor mijn storyline. Tot nu toe nog geen succes gebleken. Telkens dood omdat de DPS er veel te lang over deed om die vlindertjes dood te krijgen. Whitemage ging ook maar helpen met DPS zodat ik als AST iedereen overeind moest zien te houden.
Tank wilde dat ik als Nocturnal ging, ok deed ik. Maar wat zijn die schilden zwak zeg... Ben na 2x wipe maar als diurnal gegaan, en healen ging ook stukken makkelijker. Zien of ik vanavond Ravanna nou wel een keer platkrijg zodat ik verder kan met mijn story.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Als je Arcanist tof vindt, dan ligt Summoner in je straatje. Speelt net als Arcanist met (heel) wat extra spells en een extra petye-roon schreef op maandag 13 juli 2015 @ 08:32:
Het was me het weekend wel. Tussen de "ziggo-downtime" door nog aardig wat voor elkaar gekregen. Heb inmiddels Leviathan verslagen in MSQ, geen idee welke patch ik dan nu ben in de main quest, maar ik nader Ishgard
Daarnaast de Thaumaturge naar 26 gekregen. Ik heb vol gehouden en group play is wel stuk leuker dan solo, als nog verdwijnt deze in de icecast.
Een arcananist aan de andere kant. Dat is meer mijn class. Die is nu level 20 en vermaak me er echt prima mee. Meer mijn stijl van caster spelen, meer bezig zijn met alles up houden ipv zorgen dat je mana hebt
Nu hopen dat me verbinding gewoon blijft werken de komende tijd.
En je hebt als voordeel dat je ook Scholar op kunt pakken als Arcanist zijnde. Kun je kiezen tussen een DPS en een healer job
He who controls the Spice, controls the Universe.
Ik heb gisteren ook Ravana gedaan als Summoner. Maar 1 keer gewiped en daarna verslagen. Moet zeggen dat het wel een lang en pittig gevecht isSandsOfArrakis schreef op maandag 13 juli 2015 @ 08:33:
Zo van het weekend ook weer aan het gamen geweest. Scholar/Summoner nu op 52 en Astrologian is nu 53. Denk dat ik me maar volledig op Astro ga richten. Levelen duurt wel erg lang...
Ik heb nu Ravana te doen voor mijn storyline. Tot nu toe nog geen succes gebleken. Telkens dood omdat de DPS er veel te lang over deed om die vlindertjes dood te krijgen. Whitemage ging ook maar helpen met DPS zodat ik als AST iedereen overeind moest zien te houden.
Tank wilde dat ik als Nocturnal ging, ok deed ik. Maar wat zijn die schilden zwak zeg... Ben na 2x wipe maar als diurnal gegaan, en healen ging ook stukken makkelijker. Zien of ik vanavond Ravanna nou wel een keer platkrijg zodat ik verder kan met mijn story.
Ik mag dan nog geen maand spelen, maar weet wel dat een Arcanist een Scholar en een Summoner kan wordenSandsOfArrakis schreef op maandag 13 juli 2015 @ 08:35:
[...]
Als je Arcanist tof vindt, dan ligt Summoner in je straatje. Speelt net als Arcanist met (heel) wat extra spells en een extra pet
En je hebt als voordeel dat je ook Scholar op kunt pakken als Arcanist zijnde. Kun je kiezen tussen een DPS en een healer job
Damn, dat je dat toch volhoud man =p ik heb al moeite om te beginnen met een 2e job weer te levelenpsychodude schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:16:
Productief weekend geweest. Total exp gain van 22 miljoen. Onder andere fishing naar 60 en mining 57. Het streven blijft om rond de jaarwisseling met alle levels klaar te zijn. En in dit tempo moet dat wel redelijk lukken.
Ik heb alleen echt een probleem dat ik geen goeie gear voor crafting en gathering heb. Heb ook geen geld om het te kopen
Me goal was ook nog om pre heavensward fishing op 50 te hebben. Dit was me alleen al een probleem joh voor de tijd die het nam haha was gestopt bij 37 of 38.
Ik denk dat ik blij mag wezen als ik voor het nieuwe jaar fishing 60 heb
Ik heb ook geen hele goed gear voor mijn crafters. Wat ik had was vrij snel vervangen door de nieuwe gathering pieces op lvl 55Ricmaniac schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:30:
[...]
Damn, dat je dat toch volhoud man =p ik heb al moeite om te beginnen met een 2e job weer te levelenhaha. Mining wel naar 54 gebracht, gaat gelukkig wel vrij goed in combinatie met die collectables en leves.
Ik heb alleen echt een probleem dat ik geen goeie gear voor crafting en gathering heb. Heb ook geen geld om het te kopenNu blijf ik dingen met lage % kans pakken omdat ik eigenlijk gewoon hogere gear nodig heb.
Me goal was ook nog om pre heavensward fishing op 50 te hebben. Dit was me alleen al een probleem joh voor de tijd die het nam haha was gestopt bij 37 of 38.
Ik denk dat ik blij mag wezen als ik voor het nieuwe jaar fishing 60 heb
Bovendien scheelt het wel dat ik wel geld heb. Ik kan mijn experience op crafting classes voorzien door grand company turnins, waarbij ik de items op de marketboards koop. Goedkoop is het niet. Dagelijks toch zo'n 500k - 1 miljoen kwijt
En de gil welk ik nu uitgeef verdient zich t.z.t. toch wel weer terug. Zeker als ik nu alvorens een volgende expansion zo'n 12 ~ 16 maanden aan tijd ga hebben. In mijn oude snelheid van verdiensten zou ik dan voldoende tijd hebben om 240 ~ 320 miljoen te verzamelen

Het was gewoon een 2 tank 4 dps 2 healer compositie enkel werd alles behalve double prey (weet de ability namen niet, enkel wat ze doen.. een beetje) met solo tank manier gedaan.psychodude schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:14:
[...]
Als je dan toch al met 5 DPS speelt, dan maakt het kleine beetje DPS verlies welk je hebt doordat blinding blade je kant op wordt gedraaid vrij weinig uit.
Ik speel BRD alles behalve perfect, niet vreemd wanneer je meer bezig bent met jezelf te ergeren tijdens een gevecht dan wat anders. Knockback? daar gaat je cast. Repelling shot? Oh, dat is hetzelfde als een knockback. Group shared cleave? better cast again. Melee physical dps mechanic? Yep, opnieuw moven die handel. River of blood proc? verwacht er nog 3 voordat je er aan toe komt.Overigens staat onze BRD nooit ~20% onder de rest. Met circa. 5 - 10% verschil heb je het wel gehad. Interrupt je je eigen casts niet gewoon te snel waardoor je nodeloos DPS verlies hebt?
Voorheen was de flow van de class veel meer responsive, kon je met één druk op de knop een actie doen (of 2 in geval van flaming arrow). Nu zit ik als een bezetene op die knoppen te rammen (dramatisering) om na die godvergeten cast nog binnen de tijd van een halve gcd een flaming arrow op de grond te leggen. Die shit "loopt" gewoon niet (huhu, turret grapje).
JESUS, Ik heb zelf nog nooit de 4 miljoen aangetikt XD hahaha wat een dramapsychodude schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:12:
[...]
En de gil welk ik nu uitgeef verdient zich t.z.t. toch wel weer terug. Zeker als ik nu alvorens een volgende expansion zo'n 12 ~ 16 maanden aan tijd ga hebben. In mijn oude snelheid van verdiensten zou ik dan voldoende tijd hebben om 240 ~ 320 miljoen te verzamelen.
Als je groep toch een 2e tank meeneemt, is het niet logischer om de 2e tank dan ook de tank rol te laten vervullen? De enige reden om blinding blade met de groep te delen is het ontbreken van een 2e tank, en nagenoeg iedere andere class zal vrijwel direct dood neer vallen bij het delen van deze damage.deTwisj schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:45:
Het was gewoon een 2 tank 4 dps 2 healer compositie enkel werd alles behalve double prey (weet de ability namen niet, enkel wat ze doen.. een beetje) met solo tank manier gedaan.
Het interupten van casts is wat je voor lief kunt nemen, gezien je met de 5e DPS erbij toch voldoende rest DPS zult hebben om dat goed te maken.
Met een 2e tank deze toch deze tactics gebruiken is... bijzonder.
Hehe. Ach ja, zodra je eenmaal een beetje door hebt waarmee je snel gil kunt verdienen gaat het allemaal vrij rap. Onder andere spiritbonding is altijd erg goed verdienstelijk geweest. Een beetje afhankelijk van de materia prijzen op je server. Maar op Odin was hiermee al snel gemiddeld 0.5 miljoen per uur te verdienen. Dagelijks ff een uurtje spiritbonden en je had maandelijks zonder problemen al weer 15 miljoen te pakkenRicmaniac schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:05:
JESUS, Ik heb zelf nog nooit de 4 miljoen aangetikt XD hahaha wat een drama
Welke gear gebruikte je hier voornamelijk voor? gewoon ergens die je koopt in een shop of dungeon gear?psychodude schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:14:
[...]
Hehe. Ach ja, zodra je eenmaal een beetje door hebt waarmee je snel gil kunt verdienen gaat het allemaal vrij rap. Onder andere spiritbonding is altijd erg goed verdienstelijk geweest. Een beetje afhankelijk van de materia prijzen op je server. Maar op Odin was hiermee al snel gemiddeld 0.5 miljoen per uur te verdienen. Dagelijks ff een uurtje spiritbonden en je had maandelijks zonder problemen al weer 15 miljoen te pakken.
Ik gebruikte lvl 45+ self-crafted crafting en gathering gear. Was het meest voordelige. En met lvl 45+ gear was je gegarandeerd van een minimaal lvl 3 materia. 5 - 10% kans op lvl 4.Ricmaniac schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:22:
[...]
Welke gear gebruikte je hier voornamelijk voor? gewoon ergens die je koopt in een shop of dungeon gear?
Spiritbonding van combat gear vond ik zelf de moeite niet waard. Met name gezien de enige echt goed verkopende materia in dat geval savage aim IV en savage might IV waren. Netto winst was op Odin dan ook altijd lager daarmee. Crafting en gathering materia verkocht een stuk beter.
Ik weet nog niet goed hoe het momenteel zit qua spiritbonding van gear. Zo zag ik dat een lvl 55 fishing rod opging in een lvl 2 materia. Ik heb nog niet echt rond gekeken naar welke pieces te converteren zijn naar lvl 5 materia. Misschien dat je op reddit het één en ander kunt vinden. De prijzen voor lvl 5 materia zijn in ieder geval momenteel erg hoog. Dus daar kun je nu eventueel nog van profiteren.
[ Voor 3% gewijzigd door psychodude op 13-07-2015 11:48 ]
Oh great master, teach me the ways of money making!psychodude schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:12:
[...]
En de gil welk ik nu uitgeef verdient zich t.z.t. toch wel weer terug. Zeker als ik nu alvorens een volgende expansion zo'n 12 ~ 16 maanden aan tijd ga hebben. In mijn oude snelheid van verdiensten zou ik dan voldoende tijd hebben om 240 ~ 320 miljoen te verzamelen.
nosrlsly, ik heb 280k of zo, ben wel level 51 en net 3 weken aant spelen. Hoe verdien je geld, en belangrijker: waar heb je het voor nodig? Ik neem aan materia voor in je gear? Gezien crafted gear het niet zal halen bij drops/tomes? Of heb ik dat mis?
Verwijderd
Ben nooit toe gekomen om te gaan spelen.
Maar heb nu mijn vakantie achter de rug - en de drukke periode op mijn werk is voorbij.
Dus meer tijd!
Van het weekend begonnen met levelen, maar ben er nog niet uit wat ik wil.
Heb archer op 30, omdat ik BRD wou gaan spelen (gezien ik vaak ranger classes speel).
Echter vind ik de combat net wat te langzaam.
Welke Job heeft de snelste attack pace? Als ik het zelf een beetje bekijk in de dungeons die ik heb gedaan, zou ik zeggen PUG / MNK of LNC/DRG?
ik zou dan voor MNK of NIN gaan, Zelf speel ik Ninja en met alle skills heb je vrij snelle attack. DRG kan ik niet over mee praten want die is nog steeds level 14 bij mij XD Al scheelt het niet heel veel denk ik, FFXIV is een game waar combat sowieso wat trager is dan gemiddeld MMOVerwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:36:
Klein vraagje,
Ben nooit toe gekomen om te gaan spelen.
Maar heb nu mijn vakantie achter de rug - en de drukke periode op mijn werk is voorbij.
Dus meer tijd!
Van het weekend begonnen met levelen, maar ben er nog niet uit wat ik wil.
Heb archer op 30, omdat ik BRD wou gaan spelen (gezien ik vaak ranger classes speel).
Echter vind ik de combat net wat te langzaam.
Welke Job heeft de snelste attack pace? Als ik het zelf een beetje bekijk in de dungeons die ik heb gedaan, zou ik zeggen PUG / MNK of LNC/DRG?
[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 13-07-2015 13:43 ]
Verwijderd
Misschien als mijn PUG 15 is maar Rogue levelen.
Vind Archer namelijk vrij eenvoudig, vooral omdat je gewoon kunt kiten met je stravekeys.
Op hoger level niet meer though, Ze hebben BRD aangepast (tot vele onvrede van bards) dat ze een skill krijgen waarmee hun damage omhoog gaat maar ze niet meer kunnen bewegen.Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:52:
Ninja leek mij inderdaad ook wel leuk.
Misschien als mijn PUG 15 is maar Rogue levelen.
Vind Archer namelijk vrij eenvoudig, vooral omdat je gewoon kunt kiten met je stravekeys.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Dungeon gear is beter in principe. je levelt die company gear snel uit, wel is het leuk om die vanity items uit de GC te kopen daarmee.. Buiten dat het het volgens mij niet veel nut meer.Chester schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:18:
Gisteren 2k seals verzameld om een mount te halen. Heeft het verder nog nut om seals te blijven verzamelen, of is dungeon gear flink beter dan company gear?
Blijven verzamelen voor de promoties. Je moet hoogste rang zijn om later in 3.0 verder te mogen hunten, althans volgens google:Chester schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:18:
Gisteren 2k seals verzameld om een mount te halen. Heeft het verder nog nut om seals te blijven verzamelen, of is dungeon gear flink beter dan company gear?
Players must finish the original Let the Hunt Begin quest to unlock the new Let The Clan Hunt Begin quest on level 53 at The Foundation. Players also need to be the rank of Second Lieutenant or higher with their Grand Company.
Dus blijven verzamelen de grand company seals. Want geloof me, je wil echt de nieuwe hunts niet missen. Deze geven belangrijke seals die je nodig hebt om de gear van i170 naar i180 te verhogen.
Verwijderd
Ricmaniac schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:31:
[...]
Dungeon gear is beter in principe. je levelt die company gear snel uit, wel is het leuk om die vanity items uit de GC te kopen daarmee.. Buiten dat het het volgens mij niet veel nut meer.
Tnx. Leuke bezigheidstherapiefitznl schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:32:
[...]
Blijven verzamelen voor de promoties. Je moet hoogste rang zijn om later in 3.0 verder te mogen hunten, althans volgens google:
Players must finish the original Let the Hunt Begin quest to unlock the new Let The Clan Hunt Begin quest on level 53 at The Foundation. Players also need to be the rank of Second Lieutenant or higher with their Grand Company.
Dus blijven verzamelen de grand company seals. Want geloof me, je wil echt de nieuwe hunts niet missen. Deze geven belangrijke seals die je nodig hebt om de gear van i170 naar i180 te verhogen.
Dat valt opzich best mee. Het spel introduceert alle elementen beetje bij beetje, het is niet alsof je alles in één keer over je heen krijgt.Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:43:
Zit er aan te denken om deze game op te pikken maar als ik de laatste aantal pagina's hier eens doorlees dan wordt ik toch wel overweldigd van de de info.. beetje ontmoedigend.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Gil verdiensten kun je behalen uit het volgende:ye-roon schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:35:
[...]
Oh great master, teach me the ways of money making!
nosrlsly, ik heb 280k of zo, ben wel level 51 en net 3 weken aant spelen. Hoe verdien je geld, en belangrijker: waar heb je het voor nodig? Ik neem aan materia voor in je gear? Gezien crafted gear het niet zal halen bij drops/tomes? Of heb ik dat mis?
- Sale runs (meeste verdiensten, maar vereist vaardigheid en een geschikte groep om dit mee te doen; plus inkomsten mogelijk variërend per server).
- Spiritbonding. Dit is een vrij gemakkelijke manier van verdienen. Kijk in AH welke materia's op je server goed verkopen. Verdiensten zijn het grootst indien je zelf eigen gear kunt craften om te spiritbonden. Zo niet, pak dan meest voordelige vendor opties.
- Gathering. Vrijwel geen investering nodig. Toch goede verdiensten mee te behalen. Wat goed verdient wil nog wel eens verschillen per server. Dus loop dit na. Bijv. titanium ore verkoopt nu vrij goed op Odin, 1k per stuk. Kan per uur toch zeker zo'n 200 - 250 stuks mijnen zonder veel moeite.
- Crafting. Ook erg server afhankelijk. Maar potions en food zijn toch wel safe bets om eerst op te richten. Culinarian als eerste crafting class tot max zit je dus niet snel fout mee.
En gil heb je eigenlijk nergens voor nodig in dit spel. Materia zijn leuk, maar geen vereiste. Drop gear uit raids alleen is afdoende. Je kunt gil dan ook volledig achterwege laten voor cosmetics indien je wilt. Veel cosmetics kosten dan ook bizar duur gezien de hoge rarity. Eén van de nieuwste vanity jurkjes gaat momenteel zo voor bijv. 30 miljoen gil op Odin.
Verwijderd
Best leuke class.
Inderdaad een iets snellere combat dan andere classes, maar kan ook door de animaties te maken hebben.
Eens kijken of ik deze tot 15 kan brengen vandaag, misschien iets hoger als ik genoeg tijd heb.
ARC is echt mijn type class. Zat gister in halatali leuke gesprekken gehad met groep genoten. Ook 1 party met 3 greenbeans, vragen ze: have you done this before? Dus ik, yup. Daarna de groep beetje begeleid in de dungeon, nummertjes op mobs geplakt etc. Heeft me toch 3 commendations opgeleverd. nog 2882 te gaan ^^.
@Lengie: goede keuze om eerst pugilist te doen. Zeker als je van te voren bedacht had om Ninja te worden. Je moet minimaal een level 10 char hebben om rogue te worden en voor Ninja moet je Pugilist op level 15 hebben. Dus eerst PUG naar 15, main quest doen tot je naar limsa kan, rogue worden. Dan in limsa en omgeving verder levelen. Zodra je dan 30 rogue bent, kan je direct Ninja worden
Verwijderd
Had eerst mijn archer naar 30 gebracht. Maar vond de class wat tegenvallen.@Lengie: goede keuze om eerst pugilist te doen. Zeker als je van te voren bedacht had om Ninja te worden. Je moet minimaal een level 10 char hebben om rogue te worden en voor Ninja moet je Pugilist op level 15 hebben. Dus eerst PUG naar 15, main quest doen tot je naar limsa kan, rogue worden. Dan in limsa en omgeving verder levelen. Zodra je dan 30 rogue bent, kan je direct Ninja wordenZo zou ik het gedaan hebben iig
Echter lig ik met de story quest nog maar op lvl 25-26. Dus dat komt wel weer goed uit ;p
Ik wil binnenkort ook wel eens een Disciple of the Hand/Land proberen. Welke is handig als ik ook mijn summoner/conjurer wil gebruiken? Is er een handige soort synergy bijvoorbeeld?
Nee eigenlijk niet, Er is wel een synergy tussen verschillende disciple of the hand omdat je cross class skills hebt maar met combat classes niet echt. Weaver bijvoorbeeld is wel handig om kleren te maken voor white mage of summoner. Maar naar mijn eigen ervaring zal ik nooit hogere crafting hebben dan combat =p waardoor ik niet voor mezelf gear zal maken ofzo. Elke crafting class heeft ze eigen voordelenLynox schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:55:
Lvl 45 bereikt met mijn summoner en Garuda verslagen. Wat een gevecht was dat! Totale chaos en paniek op een gegeven moment in de groep, maar uiteindelijk toch gelukt.
Ik wil binnenkort ook wel eens een Disciple of the Hand/Land proberen. Welke is handig als ik ook mijn summoner/conjurer wil gebruiken? Is er een handige soort synergy bijvoorbeeld?
Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld bepaalde crafting classes al wat hoger hebben zodat je bijvoorbeeld gear / tools kan maken voor je gather classes en andere crafting classes.. dat is dan wel weer fijn
[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 14-07-2015 17:09 ]
Voor crafting maakt dat dan weer niet zoveel uit. Heb enkele guildies welk dat doen. Gathering classes zonder combat class echter is een geheel ander verhaalRicmaniac schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:08:Maar naar mijn eigen ervaring zal ik nooit hogere crafting hebben dan combat =p
Level 59 mining komt hier ondertussen dichter in de buurt. Zal waarschijnlijk vanavond een redelijk eind richting 60 kunnen komen. Even 2.5 uurtjes nu volledig richten op mining grinden. Daarna Alexander farm sessie met mijn raid group. Hopenlijk kunnen we vanavond gelijk het grootste deel van het farmen afronden. Wordt snel tijd voor savage.
Blijkbaar is er morgen iets met de FC, geen idee wat ik daarvoor moet hebben/gedaan hebben. Ach, komt van zelf. Ik heb het naar me zin en das het belangrijkste
Daarna hebben ze nog DR-hl gedaan met 4 dps, en dat was blijkbaar helemaal een lachertje hehe.
@Ye-roon; volgens mij is er morgen een Alexanderrun gepland. Precies weet ik het ook niet hehe.
[ Voor 9% gewijzigd door Poekie McPurrr op 15-07-2015 08:31 ]
Le Meow
Verwijderd
Ik zit namelijk steeds een paar levels zonder quests en dan ook steeds van middle naar lower naar west etc.
omdat ik anders te laag ben voor de quests om te kunnen inleveren.
kan dit komen omdat ik met mijn Storyline verder ben dan deze character?
Je kan eens naar andere steden gaan, nieuwe gebieden hebben ook weer nieuwe quests die beter aansluiten bij je level.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:33:
Loop nu wel tegen het feit aan dat de quests niet lekker achter elkaar aanlopen.
Ik zit namelijk steeds een paar levels zonder quests en dan ook steeds van middle naar lower naar west etc.
Uiteindelijk zal je bij een volgende job simpelweg geen quests meer hebben en komt het aan op fates, dungeons, leves etc.
Le Meow
Verwijderd
Anders wordt het levelen wel een drama voor mij.
Misschien dat wanneer je 15 bent en de eerste dungeons in zicht zijn het wel weer sneller gaat, maar ik loop dus vanaf level 12 tot 15 al zonder quests (meeste zijn level 17-19 die ik nu in mijn questlog heb).
Vreemd. Ik heb altijd wel voor gelopen op de MSQ. Nu weet ik dat je andere class gestart ben, maja, ik ben nu level 27 op m'n Arcanist en heb nog geen quest mee gedaan muv de class quests. Dit heb ik gedaan door gewoon de queuen voor dungeons. Ik weet niet welke je al unlocked heb, maar je was level 30 of zo op je archer toch? Main quest rond 26? dan heb je toch wel een zooitje unlocked. Plus je kan halatali(level 24) dungeon unlocken, dat is namelijk een level based dungeon. Ik zou je daar op focussen. Met 100% increase in exp krijg je meer dan 1k exp per mob in dungeons en zit je zo op 30 met je rogueVerwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:33:
Loop nu wel tegen het feit aan dat de quests niet lekker achter elkaar aanlopen.
Edit:
Voor je level 15 bent: Hunting log, zieke zieke exp. Level 1-10 kan je doen in 30min of zo met die 100% van kills. Loop ook niet langs FATEs. Gewoon doen. Vooral mob kill fates. Je krijgt die 100% extra van elke mob kill. Plus voor completion van de fate krijg je ook dubbele exp. Level 1-15 is echt zo gepiept zonder quests
Edit2:
Voor delivery FATEs: 6 dingen inleveren = gold. Dus lever 6 dingen in, ga door naar de volgende Fate/Hunting log. Ga op level 15 die eerste dungeon in. Op level 16 dungeon roulette(voor zieke extra once per day bonus) doe ook guildhest roulette. Elke eerste keer dat je op een class (dus niet character, maar class) iets complete krijg je bonus exp/gold. Heb je dan ook nog gedaan op de eerste roulette van de dag, man wat een exp. Heb je daarna in dungeon roulette iemand die voor het eerst in de dungeon is, first time completion bonus voor de hele groep.
Ik heb nu thaumaturge en arcanist gelevelt. Bij beide, dungeon roulette op level 16, liep als level 19 naar buiten.
Voor nu dus: doe je hunting log 1-10 voorzover je die nog niet af hebt, daarna 10-20, FATE's mee pakken onderweg naar je hunting log targets. Op level 15 queue voor die guildhests die je nog niet gedaan hebt. daarna queue voor de dungeon. level 16: queue voor dungeon roulette. Daarna blaas je door de levels heen
[ Voor 39% gewijzigd door ye-roon op 15-07-2015 09:58 ]
Ja omdat je naar Ninja bent gegaan zal het begin ff wat stroef gaan, maar als je zometeen dungeons kan doen dan zal je zien dat het ineens een stuk sneller gaat. En is inderdaad lastiger dat je mainstory wat verder is maarja dat zal je altijd krijgen met de subclasses. uiteindelijk zal je die levelen via dungeons, hunting logs, fates, leve quests . Want je had dus bard op 30 als ik het goed begrijp dus neem aan dat daar ook je main story zit? Als je daar straks met ninja zo hoog ben dan kan je er gewoon mee verder gaan.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:47:
Dan hoop ik maar dat ik de juiste keuze heb gemaakt om een ninja te gaan mainen.
Anders wordt het levelen wel een drama voor mij.
Misschien dat wanneer je 15 bent en de eerste dungeons in zicht zijn het wel weer sneller gaat, maar ik loop dus vanaf level 12 tot 15 al zonder quests (meeste zijn level 17-19 die ik nu in mijn questlog heb).
Ninja wordt (vind ik met veel classes personally) pas echt leuker op hoger level. En wat me ook vooral aan staat bij ninja zijn de animations van skills, ziet er gewoon vet uit in combat enzo
Verwijderd
Hier was ik gister inderdaad al een beetje mee bezig. hunting log fates. en de enkel sidequest die ik tegenkwam ook maar gedaan.
Als ik zometeen 15+ ben kan ik wel weer een stuk of 5-6 quests inleveren en dan op lvl 19 weer een stuk of 3. Vond het heel raar dat ik die op lvl 10 al kon pakken - en vervolgens met al die NPC praten, maar niet inleveren.
En inderdaad, reden dat ik rogue wel gaver vind dan Archer is alleen al vanwege de comboskills.
En Assasinate is gewoon gruwelijk, Achter op de rug van target springen, STAB STAB en er weer afspringen
Als je switched naar je archer, dan kan je die quest gewoon inleveren. Vandaar dat je ze kan oppakkenVerwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:25:
Thx voor de uitleg.
Hier was ik gister inderdaad al een beetje mee bezig. hunting log fates. en de enkel sidequest die ik tegenkwam ook maar gedaan.
Als ik zometeen 15+ ben kan ik wel weer een stuk of 5-6 quests inleveren en dan op lvl 19 weer een stuk of 3. Vond het heel raar dat ik die op lvl 10 al kon pakken - en vervolgens met al die NPC praten, maar niet inleveren.
En inderdaad, reden dat ik rogue wel gaver vind dan Archer is alleen al vanwege de comboskills.
En Assasinate is gewoon gruwelijk, Achter op de rug van target springen, STAB STAB en er weer afspringen
Verwijderd
Gaan we niet doen natuurlijk!ye-roon schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:31:
[...]
Als je switched naar je archer, dan kan je die quest gewoon inleveren. Vandaar dat je ze kan oppakken
Liever mijn Rogue snel naar 30
Ik gaf ook alleen maar aan wat de rede was waarom je die quests wel kon oppakken maar nog niet kon inleveren.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:48:
[...]
Gaan we niet doen natuurlijk!
Liever mijn Rogue snel naar 30
Verwijderd
Maar blijf het een rare combinatie vinden.
want de andere quests die ik wel kan pakken op mijn archer, maar niet op de andere classes (ivm level) zijn gewoon netjes rood met een sleuteltje.
Het zijn vaak quests welk je naar een nieuwe quest hub brengen, of de unlock geven op een volgende quest. Aan de ene kant is het wat onlogisch dat je de quest nog niet in kunt leveren. Maar aan de andere kant vond ik het in het begin wel makkelijk om ze te gebruiken om weer een volgende quest hub te vinden nadat ik een aantal dungeons e.d. gedaan had.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:43:
Snap ik.
Maar blijf het een rare combinatie vinden.
want de andere quests die ik wel kan pakken op mijn archer, maar niet op de andere classes (ivm level) zijn gewoon netjes rood met een sleuteltje.
Over crazy damage gesproken. Ik heb nu het zelfde beetje gedaan op m'n thaumaturge en m'n arcananist. Maar sinds "Bio II" kill is stuff zo ontiegelijk snel met de arcanist. Echt veel sneller dan met de thaumaturge op het zelfde level. M'n kip is nog zelfde rank, dus die maakt het vershil niet. Plus de speelstijl, omg, zo veel toffer dan fire, OMG OOM, vooruit, ice, yay mana!, fire, OMG OOM. Ik heb nu ook Bane, nog geen kans gehad om die uit te proberen, maar dat moet alles dotten in een dungeon een stuk makkelijker maken
Vanavond maar weer proberen door de MSQ cutscenes heen te worstelen. Al is miner Tataru KA-WA-I.
@Ricmaniac: gratuliere zum gebortstag!
Thamaturge aka Black Mage is op begin levels ook best wel zuur om door heen te komen. Mana gaat best snel op en de speel style is best naar.. Op latere levels (dit is bij alle classes) wordt die wel een stuk beter. Helemaal omdat je dan alle combo's hebt en je veel meer kan doen op een class. In het begin is het vaak je combo doen en thats it waardoor de speelstijl heel traag is. Later krijg je ook skills die niet op de GCD zitten en je terwijl je aan het wachten bent op je combo tussendoor kan doen. Dit maakt het spel een heel stuk sneller en nog leuker als de levels waar je nu op zit.ye-roon schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:23:
Zooooo heeeee. Ik ben echt te alt-addict... Ik heb dan wel Ramuh gedaan gisteren, maar toen ik 3 quests erna weer door cutscene na cutscene aant klikken was, toch maar weer verder gegaan met stuff killen op de arcanist. And better yet, zowel de scholar als de summoner soul nu. Scholar zal amper gebruikt worden denk ik, want ik kan niet healen
Maar summoner
Hallo Ifrit-egi, will you do crazy dmg for me? YES MASTER!
Over crazy damage gesproken. Ik heb nu het zelfde beetje gedaan op m'n thaumaturge en m'n arcananist. Maar sinds "Bio II" kill is stuff zo ontiegelijk snel met de arcanist. Echt veel sneller dan met de thaumaturge op het zelfde level. M'n kip is nog zelfde rank, dus die maakt het vershil niet. Plus de speelstijl, omg, zo veel toffer dan fire, OMG OOM, vooruit, ice, yay mana!, fire, OMG OOM. Ik heb nu ook Bane, nog geen kans gehad om die uit te proberen, maar dat moet alles dotten in een dungeon een stuk makkelijker maken
Vanavond maar weer proberen door de MSQ cutscenes heen te worstelen. Al is miner Tataru KA-WA-I.
@Ricmaniac: gratuliere zum gebortstag!
Dus het kan alleen maar beter worden!
Thank you very much
Tja, ik vond BLM in dungeons en group play wel leuk, maar solo was er echt geen zak aan. Ik heb me echt door de levels heen geworsteld. Waar ik met arcanist al direct fun had met de gameplay en helemaal toen ik Bio2 unlockedte. Tja, dan ga ik liever ergens mee door waar ik al direct fun mee heb dan met iets waarvan men zegt dat het "later pas echt leuk word". Dat is een beetje de serie "Supernatural": "Seizoen 1 en 2 zijn echt kut, maar vanaf seizoen 3 word het echt een goede serie!" Je moet je dan door 40 eps worstelen voordat het echt leuk word. Ik heb liever een serie als Chuck die vanaf episode 1 leuk isBrummetje schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:33:
[...]
Thamaturge aka Black Mage is op begin levels ook best wel zuur om door heen te komen. Mana gaat best snel op en de speel style is best naar.. Op latere levels (dit is bij alle classes) wordt die wel een stuk beter. Helemaal omdat je dan alle combo's hebt en je veel meer kan doen op een class. In het begin is het vaak je combo doen en thats it waardoor de speelstijl heel traag is. Later krijg je ook skills die niet op de GCD zitten en je terwijl je aan het wachten bent op je combo tussendoor kan doen. Dit maakt het spel een heel stuk sneller en nog leuker als de levels waar je nu op zit.
Dus het kan alleen maar beter worden!
Helemaal mee eens hoor, helemaal als het (zo te lezen) je eerste class is dan gaat het levelen nog niet zo snel en dan kan het een hele sleur worden. Als je het als 2e class zou levelen gaat het velen malen sneller en is die sleur een stuk minderye-roon schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:04:
[...]
Tja, ik vond BLM in dungeons en group play wel leuk, maar solo was er echt geen zak aan. Ik heb me echt door de levels heen geworsteld. Waar ik met arcanist al direct fun had met de gameplay en helemaal toen ik Bio2 unlockedte. Tja, dan ga ik liever ergens mee door waar ik al direct fun mee heb dan met iets waarvan men zegt dat het "later pas echt leuk word". Dat is een beetje de serie "Supernatural": "Seizoen 1 en 2 zijn echt kut, maar vanaf seizoen 3 word het echt een goede serie!" Je moet je dan door 40 eps worstelen voordat het echt leuk word. Ik heb liever een serie als Chuck die vanaf episode 1 leuk is
Ze eerste class is Paladin thoughBrummetje schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:06:
[...]
Helemaal mee eens hoor, helemaal als het (zo te lezen) je eerste class is dan gaat het levelen nog niet zo snel en dan kan het een hele sleur worden. Als je het als 2e class zou levelen gaat het velen malen sneller en is die sleur een stuk minder
Nee geintje zit maar te dollen, Sommige classes liggen mensen gewoon niet, dat heb ik dus ook met casters. heb in principe aardig wat geleveld maar geen 1 caster is hoger dan 15.. arcanist is zelfs nog 8 ofzo .. het heeft gewoon iets wat mij niet trekt, maar denk ook dat ik verwent ben door de combat en animaties van Ninja, want als ik nu terug ga naar me warrior vind ik het ook niet meer denderent
Fair enoughRicmaniac schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:17:
[...]
Ze eerste class is Paladin thoughdus BLM was al ze 2e haha, maarja Yeroon is gewoon een faalhaas joh
Nee geintje zit maar te dollen, Sommige classes liggen mensen gewoon niet, dat heb ik dus ook met casters. heb in principe aardig wat geleveld maar geen 1 caster is hoger dan 15.. arcanist is zelfs nog 8 ofzo .. het heeft gewoon iets wat mij niet trekt, maar denk ook dat ik verwent ben door de combat en animaties van Ninja, want als ik nu terug ga naar me warrior vind ik het ook niet meer denderent
Ben zelf ondertussen compleet geupgrade 180 (en al 4 190 items) met Tank gear. En dus begonnen met de STR gear. Moet nog 1 ring kopen en dan die ring + nog 1 ander item upgraden en dan zijn de STR items ook 180.
Nu was ik dus gister op de dummy even aan het testen en zat steady rond de 700 DPS wat ik niet echt slecht vind. Ik denk dat ik de rotatie nog wel wat kan verbeteren en als ik alle STR items geupgrade heb komt daar in totaal nog wel 100DPS bij vermoed ik. Andere mensen hier ervaring al mee als DRK ?
Technisch gezien was m'n 2de class een conjurer zodat ik Paladin kon worden ^^.Ricmaniac schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:17:
[...]
Ze eerste class is Paladin thoughdus BLM was al ze 2e haha, maarja Yeroon is gewoon een faalhaas joh
Maja, ik vind de main story wel goed, maar het is nu vooral HEEL VEEL PRATEN. Ik vind dat interface niet goed en doorklikken met de muis, wie de F klikt door met de muis. Geef mij spatie balk everyday. Also, stukjes met voiceacting hadden van mij auto morgen doorgaan, met de optie om er door te klikken om het sneller te laten gaan.
Ik zocht dus gewoon wat actie, zag dat iedere casting class en hun moeder "swiftcast" nodig had van Thaumaturge. Dus dat was logische keuze om eerst te proberen. Om de basis te coveren zeg maar. Mocht ik THM niet tof vinden, dan heb ik iig swiftcast voor classes die ik wel tof vind - dat was het motto.
Dat heeft goed uitgepakt, want ik heb nu swiftcast op m'n SMN en de SMN speelstijl bevalt me stukken beter dan die van BLM.
Het zelfde geld voor Archer, ik denk dat ik het hele "bard" principe niet tof ga vinden. Maar archer abilities moeten wel gebruikt worden bij andere classes. Dus die zal ik bij de physical classes eerst mee pakken. Dan pug proberen, daarna lancer. Lancer heb ik in beta gespeeld is puur win, plus dragoon armor

Nog enkele dagen te gaan. Ik ben benieuwd of ze het meer uitdagend hebben weten te maken dan coil.
En nieuwe PvP gear preview:
http://jp.finalfantasyxiv.com/pr/blog/001101.html
Misschien moet ik dan toch maar eens wat meer gaan PvP'en. Gear ziet er goed uit.

Zou mijn PLD niet misstaan
[ Voor 37% gewijzigd door psychodude op 17-07-2015 10:51 ]
m.u.v. die helm, zeker wetenpsychodude schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:00:
Een totaal nietszeggende Alexander savage preview: http://eu.finalfantasyxiv...55adb5ab3dca5d25bc071f624
Nog enkele dagen te gaan. Ik ben benieuwd of ze het meer uitdagend hebben weten te maken dan coil.
Misschien moet ik dan toch maar eens wat meer gaan PvP'en. Gear ziet er goed uit.
[afbeelding]
Zou mijn PLD niet misstaan.
Anyways, gister weer probs met ziggo. Dus weer niet veel voor elkaar gekregen. Wel verder gegaan met MSQ. Maar pffffffffff, waarom moet ik naar de 3 steden, dan praten met 5 dudes, terug naar een dude, dan praten met zelfde dude in nieuwe stad, praten met 4 anderen, praten met dude, travel naar volgende stad, praat weer met die dude, praat met 5 dudes, praat weer met die dude, ga terug naar mor dhana. Die quest is echt het toppunt van de verveling in de MSQ. Hoe heeft die quest het gered door de QA. Echt, stuur me dan naar 3 locaties, laat met 5, 4 en 5 mobs killen en daarna terug gaan naar de quest giver. Maar 2 keer praten met de giver voordat ik 5, 4 en 5 random mensen moet vinden, gevolgd door 2 keer praten. Wat een quest design..... Zelfs in een singleplayer game is dat niet FUN.
Dus maar stuff gaan killen op de SMN. Hoe heb ik kunnen leven zonder Bane. Best skill evah. Plus maakt de speelstijl stuk actiever en passiever tegelijk
Moet wel zeggen dat ik alleen die pvp tank gear vet vind, rest valt me allemaal zwaar tegen eigenlijk, op de Weapons van monk ook na dan, die zijn vetter dan gemiddeld wapen in gamepsychodude schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:00:
Een totaal nietszeggende Alexander savage preview: http://eu.finalfantasyxiv...55adb5ab3dca5d25bc071f624
[afbeelding]
Zou mijn PLD niet misstaan.
Dit wordt vanzelf wel weer minder zodra niet zoveel spelers hunts nodig hebben voor de armor upgrades. Persoonlijk vind ik het tot die tijd dan ook niet echt interessant om actief hunts te doen.fitznl schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:15:
Pfff ik begin te hopen dat ze de A en S rank gaan afschaffen. Verschil tussen een uitnodiging krijgen van die anti sociale idioten en geen uitnodiging krijgen is simpelweg te groot. Irritatie verhogend. Ben je single dan krijg je 4 seals voor de moeite, krijg je een invite dan kun je dat met makkelijk 10x verhogen. Te zot voor woorden. Einde gemopper
Het weekend is in ieder geval weer goed productief geweest. Mining level 60 afgerond. Botanist nu op 56, zal ik vanavond nog wel een flink stuk richting de 57 kunnen tillen. Zal in ieder geval niet lang duren voor ik alle 3 gathering classes op 60 heb. Dan kan ik de aandacht weer gaan vestigen op mijn combat classes. WAR en DKN in eerste instantie afronden tot 60.
Verwijderd
Ik heb nog nooit een MMO gespeeld maar ik ben wel een grote fan fan de Final Fantasy games(allemaal meerdere malen uitgespeeld behalve FF 13 Lightning Returns)..
Dit spel is natuurlijk al een langere tijd uit , is het op dit moment het nog waard om te beginnen aan dit spel vanaf 0.0?.....En wat moet ik mij "precies" voorstellen bij dit spel en hoe verschillend is dit van de off-line Final fantasy's(voornamelijk van wat ik mij moet voorstellen van het on-line gedeelte)
Ben al langere tijd in dubio om nou eens te beginnen aan dit spel , dus dacht bij mijzelf laat ik het nou eens aan de kenners op dit topic vragen.....
Alvast bedankt!
Verwijderd
Ninja op 32,
Pugilist op 30
Maurader op 25
Conjurer op 20
Arcanist op 25.
Gaat best rap als je eenmaal een character al hoger hebt.
Gewoon proberen. Er zijn 14 dagen probeer mogelijkheden.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 00:41:
Vraagje ,
Ik heb nog nooit een MMO gespeeld maar ik ben wel een grote fan fan de Final Fantasy games(allemaal meerdere malen uitgespeeld behalve FF 13 Lightning Returns)..
Dit spel is natuurlijk al een langere tijd uit , is het op dit moment het nog waard om te beginnen aan dit spel vanaf 0.0?.....En wat moet ik mij "precies" voorstellen bij dit spel en hoe verschillend is dit van de off-line Final fantasy's(voornamelijk van wat ik mij moet voorstellen van het on-line gedeelte)
Ben al langere tijd in dubio om nou eens te beginnen aan dit spel , dus dacht bij mijzelf laat ik het nou eens aan de kenners op dit topic vragen.....
Alvast bedankt!
Wel is belangrijk om in een leuke actieve guild (of zoals ze hier heten Free Company) te komen.
Vooral als helemaal nieuwe speler is het makkelijk zo nu en dan hulp te krijgen.
Zelf zit ik in een leuke fc op zodiark met een aantal andere tweakers, naam Nightbreed. Maar eerlijkheidshalve, als er 10 spelers online zijn is het druk, met soms een uitschieter naar 15. Tussen 08.00 en 16.00 meestal 5 online. Tussen ongeveer 19.00 en 23.00 uur zijn de meeste spelers actief. Weet niet hoe het met jouw speelschema zit?
Ik weet dat er op moggle ook een behoorlijk aantal spelers zitten, maar heb geen idee hoe het daar is met het gemiddeld aantal spelers.
Grafisch is het spel mooi om te zien. De karakters en omgeving zijn goed uitgewerkt. En het verhaal is prachtig. Wel moet je daar van houden. Je krijgt veel video's te zien tijdens je reis door de main quest.
Ook begin je uiteraard met een beperkt aantal skills. Waardoor sommige spelers het spel combat technisch saai vinden. Zelf vind ik dat geen probleem, maar behoor denk ik tot de wat oudere spelers (richting de 50 jaar) en mijn reactie snelheid begint wat lager te liggen
Voordeel is dat je op je aangemaakt figuurtje letterlijk alles kan doen. Dus geen alts nodig. Heb je zin op close combat te doen, trek de bijpassende kleren en wapen aan en daar ga je. Tovenaar spelen, geen probleem. Materiaal verzamelen of dingen maken, wederom, trek de bijpassende kleren aan en klaar.
Doordat 3.0 is uitgekomen hebben ze de levelfase daarheen makkelijker gemaakt, vooral meer xp. Dus met een beetje doorspelen ben je zo in de expansionfase.
Ik ben een maand geleden gestart. Dus om te beginnen, het is absoluut de moeite om de game te beginnen. Echter er zijn wat verschillen tussen een MMO en een singleplayer rpg. Het belangrijkste verschil is dat je de game niet alleen speelt. Je maakt een character van een ras wat je leuk vind, kiest een class(je kan altijd switchen later) en komt de wereld binnen. Het eerste wat op zal vallen is dat je meerdere mensen om je heen ziet lopen/rennen. Yup, dat zijn andere mensenVerwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 00:41:
Vraagje ,
Alvast bedankt!
Er zit een grote "single" player component in FFXIV. De main story (aangegeven door flaming quests icons), volgt een groot en doordringend verhaal. Wat je grotendeels solo doet. Al "moet" je sommige delen met een groep doen. De moet had eigenlijk niet tussen quotes gemoeten, want de main story is required als je door wil met de uitbreiding. That's where it's at momenteel. Ik heb nu 5 dagen playtime, dat is dus 24x5 uur
Ik heb de main story nog niet af, maar dat kwam omdat ik een moment had waar het me net even te veel story werd, ik wilde gewoon stuff killen. Dus heb ik andere class unlocked en ben die gaan levelen. Als je ff5 gespeeld heb, of meer recent, Bravely Default(ja dat is een final fantasy game!) dan ga je het class/job systeem leuk vinden. Al manage je niet meer 4 party members en hun verschillende jobs, maar 1 character en de verschillende jobs. Je zou een 2de character kunnen starten, maar om daarmee dan weer heavensward te berijken moet je weer de hele mainstory doen. Dus als extra class/job op je huidige character is veel handiger. Plus je krijgt een exp boost voor elke class die lager is dan je hoogste class.
Wat waarschijnlijk het grootste verschil is met een single player rpg(muv van wat westerse rpgs de laatste tijd) is het krijgen van quests e.d. door te praten met npcs met ene uitroepteken boven hun hoofd. Het is niet zo natuurlijk als in eerdere final fantasies, ook al hebben sommige niet echt een quest log met side quests etc. Dat zal wennen zijn als het je eerste MMO is en helemaal als je OCD hebt en je "alles" moet doen
Even recap: de main story is final fantasy waardig. Al zou je het puur spelen voor de story en daarna stoppen, dan heb je meer dan genoeg content om de 9,99 aanschaf van main game en later de ~30ish voor de aanschaf van Heavensward te justifyen. Ik hanteer de 1euro/uur methode. Ik heb die er met deze game al meer dan uit. Als je van het jobsysteem houd, dan kan het wel een OCD game worden. Zeker om alles naar 60 te krijgen
Dan is er ook nog de 14day trial. Gratis proberen. Voor 2 weken. Enige wat je niet kan doen is dungeon finder en echte "multiplayer" dingen. Maar het zal je goed idee geven van de game
Zelf zit ik op Moogle in een leuke FC. (Guild zoals hier boven uitgelegd). Enige nadeel is dat het Nederlands gesproken is, maar mag de pret niet drukken. Ik typ nog wel is in het engels, macht der gewoonte
Nog 1 ding, FFXIV is een MMO volgens het "holy trinity" principe. Dat betekend dat er 3 rollen zijn. Tank, Healer, DPS.
Tank: De gene die er voor zorgt dat de andere niet geraakt worden en zelf de klappen op vangt. Dit doormiddel van abilities met hoge "enmity". Meestal bepaalt de tank waar de groep heen gaat en is een beetje een leidende rol. Tank classes zijn: Gladiator en Marauder, die upgraden naar Paladin en Warrior. In Heavensward unlock je de Dark Knight voor deze rol.
Healer: De naam zegt het al, de healer van de groep. Zorgt ervoor dat iedereen, maar specifiek de tank, blijft leven. In deze game is het net wat anders dan in andere mmo's, vooral in 4 man dungeons is er voor de healer genoeg ruimte om ook mee te dps-en. Voor de Scholar is daar goed in, met 3 damage of time(poison) spells. De healer class is: Conjurer, later word die een White Mage. Daarnaast heb je de Scholar, die start als een dps class: Arcanist, maar kan dus later een heal class worden met Scholar. In Heavensward komt ook de Astrologist erbij als healer.
DPS: Damage Per Second. De mensen die er zijn om alles zo snel mogelijk te killen en in het vuur op de grond te blijven staan(DAT LAATSTE NIET DOEN!). Meer valt er niet over te zeggen. Er zijn verschillende soorten dps: melee, ranged, magic. Melee dps zijn de pugilist, lancer, rogue die later Monk, Dragoon en Ninja worden. (Om rogue te kunnen spelen moet je eerst een andere class op level 10 hebben, handigst is te starten met pugilist). Ranged dps is de archer, die later Bard word. Met Heavensward komt ook de Machinist. De ranged dps in dit spel zijn eigenlijk een ranged/support hybrid. Dus hou daar rekening mee. Dan als laatste magic dps. Thaumaturge en Arcanist. Thaumaturge word een Black Mage. Arcanist zoals hier boven verteld, kan een scholar worden. Maar is uniek, het kan ook een Summoner worden, Summoners hebben een pet en focussen op DoT spells om damage te doen.
Goed, ik ga weer aan het werk, hopelijk heb je wat aan de info
Inderdaad. Zowel de experience boost als simpelweg de ervaring met het levelen maken het een fluitje van een cent.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:07:
Afgelopen weekend:
Ninja op 32,
Pugilist op 30
Maurader op 25
Conjurer op 20
Arcanist op 25.
Gaat best rap als je eenmaal een character al hoger hebt.
Deze week is het dan eindelijk zo ver, Savage Alexander! Ik ben benieuwd hoezeer de tactics tussen normal mode en savage zullen gaan verschillen.
Ik ben anderhalve maand geleden begonnen en was daarvoor onbekend met FF. De Main Story questline is lang. Ik ben nog lang niet bij de expansion Heavensward maar wel flink onderweg (ben nu lvl 51). Ik vermaak me uitstekend, maar dat je de hele questline door MOET lopen om alles te unlocken is voor mij wel een bittere pil om doorheen te gaan. Een goed verhaal kan ik wel waarderen, maar er zijn iets teveel discrepanties en daar kan ik zelf niet zo goed tegenVerwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 00:41:
Vraagje ,
Alvast bedankt!

Er zijn nog genoeg dingen die ik niet begrijp of waar ik nog niet aan begonnen ben (crafting e.d.) maar dat komt allemaal nog wel. Veel hulpvaardige lui in de Free Company (ik zit ook op de eerder genoemde Zodiark-server in FC Nightbreed). En vooral dat laatste maakt het erg gezellig. En natuurlijk een heel leuk aspect van het spel: je groeit met één poppetje. Al je classes/jobs op dat ene mannetje maakt dat je heel veelzijdig kunt spelen zoals Ye-roon al had aangegeven.
Verwijderd
Die hebben met toch net over de streep getrokken
Ik heb hem net besteld en ga er dus aan beginnen , heb zo'n flauw vermoeden dat dit de komende tijd een aardige verslaving gaat worden van me..
Ik heb de collectors edition besteld dus ik heb meteen 30 dagen om te spelen plus nog wat extra stuff.
Ik ga hem op de ps4 spelen , zijn er mensen hier die ik mag toevoegen om eventueel samen te spelen(uiteraard als ik een wat hoger level ben
Heb je Heavensward gekocht? Of A Realm Reborn? Ik weet namelijk niet of bij HW ook de maingame zit. Als je col van ARR gehaald heb, dan niets aan de handVerwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:32:
Thanx voor alle adviezen en tips...
Die hebben met toch net over de streep getrokken![]()
Ik heb hem net besteld en ga er dus aan beginnen , heb zo'n flauw vermoeden dat dit de komende tijd een aardige verslaving gaat worden van me..
Ik heb de collectors edition besteld dus ik heb meteen 30 dagen om te spelen plus nog wat extra stuff.
Ik ga hem op de ps4 spelen , zijn er mensen hier die ik mag toevoegen om eventueel samen te spelen(uiteraard als ik een wat hoger level ben).
Volgens mij zijn er geen cross server friendslists. Dus als je op Moogle begint, natuurlijk
PS4/PC servers zijn hetzelfde. Dus mocht je later naar PC willen verhuizen, kan altijd. Moet je helaas wel de game weer kopen
Mocht je na de 30 dagen nog doorgaan, vraag dan aan 1 van ons een recruit a friend code VOORDAT je een subscription betaald (dus 30 dagen gratis). Dus geen timecard of creditcard betaling doen voordat je die code invult. Dat is voor jou en degene die je uitnodigt voordelig
Final Fantasy XIV is een Prima MMO om nu nog in te stappen. Ze hebben het heel goed gemaakt dat jij door middeld van de story line te volgen zonder al te veel problemen gewoon door kan gaan om uiteindelijk bij de grote playerbase te komen. Dagelijks zie ik nog nieuwe spelers rond lopen (herken je aan een icoontje voor hun naam)Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 00:41:
Vraagje ,
Alvast bedankt!
Je hoeft je echt geen zorgen te maken over te laat beginnen. Waar je je wel zorgen over kan maken is de hoeveelheid aan informatie in deze game

Hangt van de server af waar je gaat spelen, We hebben een gezellige grote groep op de server Moogle (datacenter: Chaos) en er spelen dus een aantal op Zodiark, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee =p dus als k jou was zou ik 1 van deze 2 servers kiezen.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:32:
Thanx voor alle adviezen en tips...
Die hebben met toch net over de streep getrokken![]()
Ik ga hem op de ps4 spelen , zijn er mensen hier die ik mag toevoegen om eventueel samen te spelen(uiteraard als ik een wat hoger level ben).
Verwijderd
Morgen zal die wel binnen komen , dan gaan we maar eens de wereld van een MMO in duiken.
Kan ik vandaag mooi gebruiken om de nodige tips on-line te lezen zodat ik al een beetje weet wat ik moet doen en waar ik terecht kom..
Vooral eventjes naar de klasses kijken , Ik ben altijd wel van de Mage klasses en de Support Klasses in off-line en coop games..
Dus ik denk dat de Healer voor mij een goede eerste keuze is.
Nogmaals thanx voor alle tips hierboven ,
En ik zie sommige dan wel on-line verschijnen op de server....
Moet je even straks als je eenmaal in game bent morgen of overmorgen even melden hier welke server je speelt en wat je character name is. En je moet tegelijk online zijn allebei om elkaar toe te voegen aan je vriendenlijst in game.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:14:
En ik zie sommige dan wel on-line verschijnen op de server....
Weet je trouwens zeker dat je de originele Final Fantasy XIV: A realm Reborn heb gekocht?
Want nu is laatst dus de uitbreiding uitgekomen genaamd: Final Fantasy XIV: Heavensward en je moet eerst de originele hebben voor je de uitbreiding kan spelen.
[ Voor 23% gewijzigd door Ricmaniac op 20-07-2015 12:19 ]
Verwijderd
Maar de FC Nightbreed nog niet eerder gezien
Misschien vanavond even een invite vragen. is er ook een /who functie in FFXIV?
Ben nu denk ik 2 weken casual aan het spelen, en schiet toch wel op. 2 uurtjes per dag als het niet minder is. Alleen van het weekend dus even 5 uurtjes door getrokken, maar dan heb je ook wel wat.
Nightbreed zit op Zodiark, Op moogle zitten we in de FC Sword and Roses (SNR)Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:25:
Speel zelf op Moogle,
Maar de FC Nightbreed nog niet eerder gezien.
Misschien vanavond even een invite vragen. is er ook een /who functie in FFXIV?
Ben nu denk ik 2 weken casual aan het spelen, en schiet toch wel op. 2 uurtjes per dag als het niet minder is. Alleen van het weekend dus even 5 uurtjes door getrokken, maar dan heb je ook wel wat.
je hebt wel een player search functie, kan je volgens mij ook op FC zoeken ja die functie staat gewoon onder "O" (waar ook je friendlist is)
We hebben wel een eigen LS (Linkshell / extra chat venster) waarin we Nederlands kunnen praten. Hierin zitten ook Nederlandsche of Belgische spelers van andere FC's.
Potentieel kunnen er 30 spelers bij ons online zijn op dit moment (allemaal online geweest in de afgelopen week), maar gemiddeld zitten we tussen de 10 en 15 in de piekuren.
Mocht je op Zodiark zitten Just-Jan, laat hier dan nog een berichtje achter, dan kunnen we je inviten.
Verwijderd
Dat zal ik doenChrasher schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:36:
Nightbreed (N.B.) zit op Zodiark. Zitten veel Nederlanders in (vooral Tweakers), maar ook anderstaligen. In de chat praten we dus in het Engels.
We hebben wel een eigen LS (Linkshell / extra chat venster) waarin we Nederlands kunnen praten. Hierin zitten ook Nederlandsche of Belgische spelers van andere FC's.
Potentieel kunnen er 30 spelers bij ons online zijn op dit moment (allemaal online geweest in de afgelopen week), maar gemiddeld zitten we tussen de 10 en 15 in de piekuren.
Mocht je op Zodiark zitten Just-Jan, laat hier dan nog een berichtje achter, dan kunnen we je inviten.
Krijg net een bericht dat mijn pakket is verzonden , dus morgenmiddag/avond dan begint het avontuur
Het zou mij ook niet verbazen om binnenkort ook nog eens een 3-man filmpje voorbij te zien komen; 2 WAR en 1 Healer bijv.
Weet iemand nog goeie info sites voor FF zoals icy-veins voor WoW.
It's never easy.....
xivdb.com , ffxivguild.com, garlandtools.org/db/Radeon schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:23:
Ook van de week begonnen op Zodiark met het lvlen van een healer na dik 5 jaar WoW. Zal vanavond eens kijken of er iemand online is in nightbreed.
Meest complete is naar mijn mening nog altijd www.ffxivguild.com.Radeon schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:23:
Ook van de week begonnen op Zodiark met het lvlen van een healer na dik 5 jaar WoW. Zal vanavond eens kijken of er iemand online is in nightbreed.
It's never easy.....

Hmmm, heb je blijkbaar gemist gisteravond. Zal het vanavond nog eens proberen.Radeon schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:39:
Kan iemand van Nightbreed me misschien een invite sturen char naam is Ziyal Wildhammer
Of ben je al door iemand anders uitgenodigd?
[ Voor 7% gewijzigd door Chrasher op 21-07-2015 07:23 ]
Vanavond ga ik me wel focussen op MSQ. Ik wil wel naar HW content nu, also, moet vanaf vandaag betalen! Dus Ric: Golden Feathers Inc.
SMN wordt nu wel wat sterker hoe hoger je komt maar het blijft een class die meer op damage over time gespecialiseerd is dan burst damage. Maar ergens tussen 50-60 krijgen ze een goeie skill waarmee alle dots in 1 keer applied konden worden begreep ik volgens mijye-roon schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:02:
Gisteren niet heel veel progress in MSQ. Wel level 42 met de SMNIk heb echt fun met die class lol. Al heb ik wel het idee dat ik amper damage doe soms. Vooral als ik met een ninja in het team zit. Ik DoT wel alles en dan als de dots klaar zijn dan is 20% van de mobs die niet rechtstreeks aangevallen worden weg, komt zo'n ninja: bam, bam, mob op 50%
Weet iedereen zeker dat de SMN zo sterk is? Maakt niet uit though, having fun, das belangrijkste
Vanavond ga ik me wel focussen op MSQ. Ik wil wel naar HW content nu, also, moet vanaf vandaag betalen! Dus Ric: Golden Feathers Inc.
Maar het kan best lastig zijn soms ja om niet de burst te hebben zoals BLM, ik weet nog in het begin toen iedereen zo'n beetje rond ifrit Hardmode en Garuda hardmode zat. soms had je 2 summoners in party en miste je soms wat damage. Maar volgens mij is dat niet meer nu op max level.
Dus Ric: Golden Feathers Inc.
jeeeej

Niet dat ik je wil ontmoedigen hoor, maar je hebt nog wel even te gaan dan...ye-roon schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:02:
Gisteren niet heel veel progress in MSQ. Wel level 42 met de SMNIk heb echt fun met die class lol. Al heb ik wel het idee dat ik amper damage doe soms. Vooral als ik met een ninja in het team zit. Ik DoT wel alles en dan als de dots klaar zijn dan is 20% van de mobs die niet rechtstreeks aangevallen worden weg, komt zo'n ninja: bam, bam, mob op 50%
Weet iedereen zeker dat de SMN zo sterk is? Maakt niet uit though, having fun, das belangrijkste
http://ffxiv.gamerescape....egory:Main_Scenario_Quest is een mooi overzicht.
Ik dacht dat ik bij het behalen van lvl 50 in de MQ wel het grootste deel er op had zitten, maar toen begon het pas
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet