Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Gisteren 43 geworden met de PLD. Moet zeggen kom de laatste paar dagen bij steeds meer aso's in de groep. Zelf alle targets en hun moeder aanvallen en dan mij de schuld geven dat ze alle initiele agro pakken die super moeilijk terug te krijgen is als alle dps overal en nergens staan.

Er ook achter gekomen dat 2 black mage dps totaal niet efficient is tegen trash mobs. Of ze waren gewoon crap. Maar in groepen met een monk, ninja of dragoon gaat de trash stukken sneller neer dan met een BLM.

En mensen die fights langer maken dan nodig door de trash te killen waardoor ik die weer moet oppakken en position slecht gaat. Nerf die shit :p

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
gelukkig hebben we instant queue's :)
of is dat op hoger level minder snel ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:13
Iusedto schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:57:
gelukkig hebben we instant queue's :)
of is dat op hoger level minder snel ?
Op dit moment heb ik nog steeds insta queue op 60 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de gezelligste server dan? ik wil echt echt echt die ffxiv gaan halen! heb al wa leuke aanbiedingen gezien ook! en die ingame cash die je kan kopen hier en daar, is dat wat? of heb je dat wel snel bij elkaar gespaard? zat net te kijken op kinguin.co.nl - kunt hem daar ook aanschaffen met ingame items ofzo .. zit nog zo te twijfelen, weet nog niet wat ik zal doen.. maar blijkbaar heb ik dus niet meteen HW nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:15:
.. maar blijkbaar heb ik dus niet meteen HW nodig?
Server is persoonlijk. Moogle is druk maar vaak vol en dan kan je geen char aanmaken
Recommended server was vorige week Zodiark. Odin is ook vrij populair.
Kijk anders even op het officiele forum of probeer ze allemaal even (heb ik gedaan)

Ps, originele game plus gratis maand is zo rond de 9 euro , zou dat eerst proberen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Op Zodiark zitten een aardige groep tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van t weekend maar eens checken dan - there goes the social life! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:48:
van t weekend maar eens checken dan - there goes the social life! :D
Zoals hierboven al gezegd, game is momenteel 9.99(als je het in europese SE shop haalt). Je krijgt dan ook 30 dagen playtime. Je kan dan de hele base game doen en je moet de main story toch af hebben voordat je aan HW content mag beginnen. Zo heb je voor een tientje gewoon een lange trial van de game :)

Enige waar je geen toegang toe hebt is het nieuwe ras. Maar je krijgt voor je eerste keer 30 dagen kopen een item waarmee je van ras kan veranderen. Dus tegen de tijd dat je aan HW begint en je moet betalen, kan je die dan altijd gebruiken om het nieuwe ras te spelen. Als je perse een lizard tail wil hebben.

Ik had 1.5 week geleden als "recommended server" Moogle. Maar dat komt misschien omdat ik een recruit a friend code had van iemand van Moogle. Dat is sowieso wel een idee, een RaF code van iemand hier regelen. Goed voor die persoon, goed voor jou. Die moet je invullen voordat je je eerste "payment plan" selecteerd. Die 30 dagen gratis tellen niet mee dus.

Tot nu toe erg tevreden op Moogle. Er is wel een queue met inloggen (zelfs in de ochtend om 7 uur als ik me Kip een wortel wil geven), maar dat is een queue van max 30 en binnen de minuut zit je er in. Verder leuke guild(Free Company) waar ik lekker veel kan vragen :)

Even voor je gevoel, ik heb nu 2dagen /playtime. dat is 48 uur, ik heb er 10 euro voor betaald. Meer dan waard tot nu toe :) Avondje kroeg is veel duurder :) (maar ook leuk natuurlijk).

Veel plezier in Eorzea :)

[ Voor 10% gewijzigd door ye-roon op 02-07-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb em voor 8,99 gezien op g2play.co.nl - ook 30 dagen - 60 dagen voor 19,99 dacht ik maar weet niet zeker

hoe kom ik dan aan zo'n friend-code? en het is toch wel minimaal net zo leuk als dat de oude final fantasies waren hoop ik :)

thanks voor alle replies!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Code kan gewoon gestuurd worden, ik heb nog geen subscription model voor m'n account, dus ik weet niet of ik dan al RaF kan sturen. Wat we nodig hebben is een e-mail adres waar het naar toe gestuurd kan worden.

Also, voor die 1 euro zou ik het gewoon lekker bij de officiele SE store halen. Een euro besparen, wanneer je ook zekerheid kan hebben van de officiele store vind ik het persoonlijk niet waard.

Die 19.99 is een timecard voor 60 dagen. Daar zit de game niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik maak me daar niet zo druk om, heb nu al zo vaak wat bij g2play.co.nl besteld, dat zit wel goed
heeft nog nooit langer geduurd als 5 minuten geloof ik! en als je daar wat koopt krijg je automatisch klein beetje tegoed op je account - dus nog een paar games en ik heb weer wat gratis :) _/-\o_ blijf een hollander toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:23

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:22:
ik heb em voor 8,99 gezien op g2play.co.nl - ook 30 dagen - 60 dagen voor 19,99 dacht ik maar weet niet zeker

hoe kom ik dan aan zo'n friend-code? en het is toch wel minimaal net zo leuk als dat de oude final fantasies waren hoop ik :)

thanks voor alle replies!!
Ik kan je evt. wel uitnodigen voor een RaF. Zit ook extraatje voor mij dan aan vast, wel net zo eerlijk om te zeggen. Laat maar weten :)
Denk dat yeroon ook wel subscription neemt, hij was wel eerder met de opmerking ;) Hij kan je ook wel vast snel aan een RaF code helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Thrace Grumble op 02-07-2015 13:26 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb toevallig half uurtje geleden zon code gekregen van een andere hele behulpzame tweaker :)
het liefst had ik nu al de game opgestart :P maar dat kan nog even niet!! thanks trouwens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:26:
ik heb toevallig half uurtje geleden zon code gekregen van een andere hele behulpzame tweaker :)
het liefst had ik nu al de game opgestart :P maar dat kan nog even niet!! thanks trouwens!!
Ik heb FFXIV eigenlijk ook een tijdje geleden gespeeld...was volgens mij LV50 MNK...wel ARR nog meegemaakt en veel quests afgemaakt alleen HW nooit meer gespeeld...
Inmiddels ben ik er al mee gestopt (denk ergens vorig jaar gestopt ofzo)...kan me niet meer herrineren wanneer ik het voor het laatst heb gespeeld.

ik zag wel dat er een aantal nieuwe jobs en races zijn toegevoegd Machinist, Dark Knight etc

had je eerder ook al gespeeld? of begin je pas net?

[ Voor 19% gewijzigd door Lostson op 02-07-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
Iemand enig idee waar je HW goedkoper dan via Steam kunt krijgen? Kinguin en G2A verkopen alleen de non steam versie en ook de fysieke copies via bol.com enzo zijn niet compatible met steam.

Weer geleerd dat je geen mmo's met hun eigen drm, launcher, licences via Steam moet spelen (was bij eve ook al zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CU2morO schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 06:25:
Iemand enig idee waar je HW goedkoper dan via Steam kunt krijgen? Kinguin en G2A verkopen alleen de non steam versie en ook de fysieke copies via bol.com enzo zijn niet compatible met steam.

Weer geleerd dat je geen mmo's met hun eigen drm, launcher, licences via Steam moet spelen (was bij eve ook al zo)
Het hangt ervan af waar je FFXIV heb gekocht.. Als je de steam versie van A realm Reborn hebt dan MOET! je de steamversie van heavensward kopen, anders werkt het niet. En andersom geld hetzelfde. Als je niet de steam versie hebt moet je ook de NIET steam versie kopen van de expansion. Dit is fucking dom imho maarja zo werkt het eenmaal.

als je allebei nog moet kopen of niet de steam versie heb raad ik G2play aan, werkt goed koop ik super vaak en altijd binnen 5 minuten me code binnen.

EDIT: Sorry ik lees nu pas de rest van je bericht XD was te voorbarig haha. Nee ik heb nergens buiten steam de steam versie gezien

[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 03-07-2015 08:09 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook nergens een steam versie gezien, sterker nog, heb er niet eens op gelet, maar wel goed om te weten dus! en ik heb wel rpg ervaring - ook mmo - maar nog nooit eerder ffxiv gedaan - wel de oude final fantasy spelletjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Gisteren level 44 geworden. Niet veel tijd gehad gezien ik m'n moeder moest verhuizen. Maar voor die dailies maak ik tijd ^^ Vooral vanwege de super grote rewards op GC seals gebied. Ik kan nu alleen niet verder promoveren, moet eerst quest doen of zo.

Vanavond heb ik meer tijd. Dat word verder met main quest en ofcourse daily dungeon/guildhest. Misschien ook maar 1 van die 2 optional dungeons doen. Zal de 45 ook aan tikken, dus maar is zien wat die PLD quest me dan geeft. Hoop een nieuw wapen, want, uhm, ik kan wel nieuwe gebruiken.

Zo alleen ff uitvogelen waar ik die "carrots" kan kopen om me Kip te trainen. Maar eerst verder met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:03:

Zo alleen ff uitvogelen waar ik die "carrots" kan kopen om me Kip te trainen. Maar eerst verder met werken.
volgens mij moet je die zelf laten groeien, en anders kan je ze sowieso op de Market Board kopen.

Item heet: Krakka Root

[ Voor 44% gewijzigd door Ricmaniac op 03-07-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ricmaniac schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:32:
[...]

volgens mij moet je die zelf laten groeien, en anders kan je ze sowieso op de Market Board kopen.

He, das jammer, nog totaal niet bezig gehouden met DoH/DoL. Als ik zoveel tijd heb als ik denk dat ik heb, dan ben ik dit weekend wel level 50. Dus tijd om HW aan te schaffen is in de buurt.

Ik zat ook gelijk even te kijken naar alt classes etc, ik ben wel zo'n eikel die alle tank classes zal maxen, want, why not? Dan heb ik ook graag een magic user altje, mijn oog is gevallen op summoner. Ik zag dat je voor de verschillende summon "upgrades" eerst een paar primals moet verslaan. Dus Ifrit, Titan en Garuda? Hoe zit dat als ik die al verslagen heb in de main story op de pala. Moet ik dan om bv Garuda te unlocken die alsnog een keer verslaan met de SUM class? Volgens mij ben ik nu bijna bij Garuda, althans, in main story gaat het daar nu vooral over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:39:
[...]

He, das jammer, nog totaal niet bezig gehouden met DoH/DoL. Als ik zoveel tijd heb als ik denk dat ik heb, dan ben ik dit weekend wel level 50. Dus tijd om HW aan te schaffen is in de buurt.

Ik zat ook gelijk even te kijken naar alt classes etc, ik ben wel zo'n eikel die alle tank classes zal maxen, want, why not? Dan heb ik ook graag een magic user altje, mijn oog is gevallen op summoner. Ik zag dat je voor de verschillende summon "upgrades" eerst een paar primals moet verslaan. Dus Ifrit, Titan en Garuda? Hoe zit dat als ik die al verslagen heb in de main story op de pala. Moet ik dan om bv Garuda te unlocken die alsnog een keer verslaan met de SUM class? Volgens mij ben ik nu bijna bij Garuda, althans, in main story gaat het daar nu vooral over :)
Je hebt hier geen DOH of DOL voor nodig, is gewoon gardening wat er bij zit met housing.

Voor summoner moet je idd die 3 primals weer verslaan maar volgens mij is dat iets anders en is het een job quest ipv met zo'n party zoals je in de story line doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Ricmaniac schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:32:
[...]

Krakka Roots heb je nodig als je kip op stal staat (1x per uur te voeren) , en volgens mij zitten er nog in de FC-kluis (niet allemaal pakken aub, en vooraf even vragen in fc-chat hehe)

Of inderdaad kopen op AH (geen idee wat ze tegenwoordig kosten). Om ze zelf te laten groeien moet je wel toegang hebben tot de tuintjes bij het FC-huis, anders kan je niet planten.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Poekie McPurrr schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:06:
[...]

Krakka Roots heb je nodig als je kip op stal staat (1x per uur te voeren) , en volgens mij zitten er nog in de FC-kluis (niet allemaal pakken aub, en vooraf even vragen in fc-chat hehe)

Of inderdaad kopen op AH (geen idee wat ze tegenwoordig kosten). Om ze zelf te laten groeien moet je wel toegang hebben tot de tuintjes bij het FC-huis, anders kan je niet planten.
Kan iedereen z'n eigen dingen planten en harvesten? Of zijn de plots vol als iemand al iets geplant heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Je moet in de FC de rol van Gardener krijgen om de tuintjes te kunnen gebruiken. Zonder die rol kun je alleen water geven. Er zijn er een paar in de FC die die rol hebben.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 10:44
Voor mensen die de mac client hebben, ontevreden zijn en hun geld terug willen:

http://na.finalfantasyxiv...ddc26de3981641512f05a9e14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 18:24

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Echt mooi zo'n japans bedrijf :)
Diepe uiterste spijt betuigingen, compensaties, wrscnlk rollende koppen binnen het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nog even zitten kijken naar al die aanbiedingen van ff - maar nu realm reborn + heavensward gezien voor 20,99 op de nederlandse kinguin site!! zat eerst te denken om alleen realm reborn te halen, maar beter deze dan denk ik zo
http://www.kinguin.co.nl/...-digital-download-cd-key/ of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:13

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

CT schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:39:
Echt mooi zo'n japans bedrijf :)
Diepe uiterste spijt betuigingen, compensaties, wrscnlk rollende koppen binnen het bedrijf.
Ik vind het wel netjes van ze om eerlijk te zijn. :)

Ik ben nu net level 48 geworden met mijn Astrologian. En ik vind het een toffe class :) Zo tof zelfs dat ik besloten heb om HW links te laten liggen tot mijn Astro level 50 is geworden. Ga ik daarmee HW verkennen :) Eens zien of ik vandaag die laatste 2 levels kan halen :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:42
Nu net level 51 aangetikt op mijn DKN. Ook Fisher inmiddels naar 56 gebracht. Levelen gaat voorspoedig. FATE grinden gaat extreem snel momenteel in NT. Circa 8 ~ 10 FATE parties gedurende prime time, respawn rates erg hoog en FATEs binnen no-time gecleared. Toch nog altijd wel golden contribution.

Wil daar de komende weken zeker nog gebruik van maken, zo snel mogelijk alle classes op lvl 60 te krijgen. Merkt namelijk toch een aanzienlijk verschil i.v.m. het behalen van alle classes op level 50 pas tegen het einde van ARR. De huidige flow in exp gain mis je dan toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Dingetje voor nieuwe spelers: Ga niet ingame gil kopen.
Ten eerste is het nergens voor nodig.
Ten tweede is het zonde van je geld.
Ten derde kan het ineens gebeuren dat je een perm ban hebt op je account.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Laatst online: 30-08 22:16
Ik ben nu lvl 41 maar heb nog geen enkel moment Gil nodig gehad. Heb nu iets over de 160k geloof ik. Dan ben ik wel alleen maar mijn WHM aan het lvlen en af en toe Gil als reward gekozen. Ook heb ik geen gear gekocht.

Sowieso ben ik uit principe al tegen Gold/Gil-sellers. Het verpest het spelletje en iemand die mooi spul heeft kan het ook gekocht hebben i.p.v. skills te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
psychodude schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:59:
Nu net level 51 aangetikt op mijn DKN. Ook Fisher inmiddels naar 56 gebracht. Levelen gaat voorspoedig. FATE grinden gaat extreem snel momenteel in NT. Circa 8 ~ 10 FATE parties gedurende prime time, respawn rates erg hoog en FATEs binnen no-time gecleared. Toch nog altijd wel golden contribution.
Is mij opgevallen dat er veel 50 en + spelers blijven hangen in NT. Dacht vreemd. Maar toen ik een lvl 50 leve deed op mijn 2e job (summoner op 60) astro, ging mijn tank chocobo bijna dood na 3 klappen, moest stevig bijhealen, en dat was een lvl 49 normale mob. De eindboss van die leve was ook lvl 49, en mijn chocobo ging ko voor ik het door had. Heb die mob toen maar bij een guard getrokken en die hielp mij de mob te killen. Na inleveren bleek ik er maar 23k xp voor te krijgen, veel moeite voor bijna geen extra reward. Een fate in NT levert meer op. Gelijk weer teruggegaan daarheen, en een half level erbij :)

Dat gaat een lange weg naar 60 worden op de 2e job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dit weekend wat tomestones kunnen farmen en aantal delen 170 ilvl gehaald :) vanavond ff bezig geweest met mining en culinarian. Heb miner bijna 53 en culinarian net 51, gathering is best makkelijk deze expansion merk ik wel. Crafting is voor mij wat lastiger omdat k echt hele erge kut gear heb dus bijna niks kan maken voor dat level :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Zo hee, dat was een productief weekendje. M'n PLD is nu level 51. Even een recap.

Ik heb dus flink doorgelevelt. Volgens mij begon ik op level 46 of zo vrijdag. Ik heb inmiddels m'n GLD huntinglog af en m'n Immortal Flames Log bijna, ik moet voor de laatste 3 nog naar Wandering something dungeon.

Dus over die seals gesproken, ik ben dus "max" rank(voor nu). Wat kan ik met die seals doen nu? De gear is zwaar onder par. Voor de rest is het dan vanity items?

Mijn Kip is inmiddels Hunter Green. Erg blij mee, want erg mooie kleur. Ik heb hem nu dan ook Hawlucha genoemt. Fitting name :)

Waar ik wel achter kwam is dat je blijkbaar een volle armor set (helm, chest, gloves, belt, pants, boots) op ilevel 90 krijgt. Wanneer ik de helm, gloves, pants en boots gekregen heb is mij een raadsel. De laatste level 50 quest voor paladin(waar je voorheen een ilevel 55 chest alleen kreeg) daar krijg je nu ook een ilevel90 belt en chest. Misschien dat je daar dan ook de rest van de set krijgt, maar dat het quest scherm dat niet aangeeft omdat er niet zo veel items in dat window geplaatst kunnen worden?

Op main story gebied ben ik nu op een punt dat ik een instance in moet voor 8 man. Ik heb net die grote dude verslagen met die 2 schilden als armen. Ik zag dat het een 8 man instance was en ben maar gaan slapen.

Toen vroeg ik in /fc: Ik heb nu wel ilevel90 armor, enige idee hoe ik aan jewels etc kom? Want had daar nog ilevel 30 meuk. Zegt Kashim(spelling?) ineens, oh maak wel ff wat voor je. Dus m'n jewels zijn nu hoger ilevel dan m'n armor :D Het was geen bedeel vraag van mijn kant, maar word zeer gewaardeerd :)

Nu alleen nog op zoek naar een nieuw wapen. Ik zag dat er een quest was voor een wapen en schild. Maar daarvoor moet ik eerst de MSQ afronden. Hopelijk lukt dat vanavond. Althans, het 2.0 gedeelte.

Also, HW gekocht dus(gezien level 51), gelijk maar DigitalCE. M'n Hyur is nu een Elezen. Ben er erg tevreden over :)

Edit: Heerlijke thread op reddit: https://www.reddit.com/r/.../3c8lzz/tank_rage_thread/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Het jeukt weer om te gaan spelen sinds die nieuwe uitbreiding uit is. Is het nog de moeite waard om te spelen als ik opnieuw begin met alles? Lees: zijn er nog genoeg low-level spelers om dungeons mee te doen? :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Chester schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:35:
Het jeukt weer om te gaan spelen sinds die nieuwe uitbreiding uit is. Is het nog de moeite waard om te spelen als ik opnieuw begin met alles? Lees: zijn er nog genoeg low-level spelers om dungeons mee te doen? :P
Indien je gebruik maakt van duty finder zijn er altijd wel spelers te vinden. Niet alleen low levels, maar ook high levels spelen namelijk de low level dungeons voor de token rewards.

Bovendien weet ik niet hoe dit zit op overige servers, maar op Odin is er altijd wel een aanbod aan nieuwe spelers of levelende off-classes/alts te zien in de lower level zones. Ik zou me dan ook geen zorgen maken over het nu vanaf 0 beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

psychodude schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:43:
[...]

Indien je gebruik maakt van duty finder zijn er altijd wel spelers te vinden. Niet alleen low levels, maar ook high levels spelen namelijk de low level dungeons voor de token rewards.

Bovendien weet ik niet hoe dit zit op overige servers, maar op Odin is er altijd wel een aanbod aan nieuwe spelers of levelende off-classes/alts te zien in de lower level zones. Ik zou me dan ook geen zorgen maken over het nu vanaf 0 beginnen.
Ook hier op Moogle genoeg mensen om mee te spelen voor FATE's duties etc. Ik heb in de afgelopen 2 weken een character gelevelt van 0-51 en er waren altijd mensen om wat mee te doen.

Een actieve FC/LS zorgt voor nog meer chatten. Heb het tot zo ver prima naar me zin.

Ik denk dat er veel mensen er nu nieuw zijn vanwege uitbreiding. En mensen die willen waarom dit de WoW killer is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ah, mooi, binnenkort maar weer eens mee aan de slag gaan dan :) Volgens mij zat ik ook op Moogle, maar dat weet ik niet meer zeker.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chester schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:35:
SOWIESO chester :P wij toen van begin (doki doki, sasuke Uchiha, Echoe balguer , Als je ons nog kent haha) spelen ook weer allemaal

En ja je kan helemaal opnieuw beginnen, gaat best snel nu 1-50 doordat ze de main story exp gebuffed hebben en ook voor dungeons zijn er nog genoeg low level spelers. En de Linkshell/FC heeft genoeg actieve spelers die kunnen en willen helpen indien nodig. Weet niet hoeveel je buiten Bard op max had zitten maar als je nog meer classes 50 had weet ik niet of je wel opnieuw wilt/moet beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexander Trailer is er :)

En screenshotje van laatste beeld in de trailer
Denk dat dit de alexander gear gaat zijn (valt me beetje tegen vergeleken met High alagan (op wapens na, En ninja.. die lijkt wel bruut :) )

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4aB279Z.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Ricmaniac op 06-07-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Gear ziet er wel redelijk uit. Die trailer kan ik nou niet echt veel uit halen.
Is het ook al bekend wat het minimum ilvl gaat worden om naar binnen te mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ricmaniac schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:54:
[...]

SOWIESO chester :P wij toen van begin (doki doki, sasuke Uchiha, Echoe balguer , Als je ons nog kent haha) spelen ook weer allemaal

En ja je kan helemaal opnieuw beginnen, gaat best snel nu 1-50 doordat ze de main story exp gebuffed hebben en ook voor dungeons zijn er nog genoeg low level spelers. En de Linkshell/FC heeft genoeg actieve spelers die kunnen en willen helpen indien nodig. Weet niet hoeveel je buiten Bard op max had zitten maar als je nog meer classes 50 had weet ik niet of je wel opnieuw wilt/moet beginnen :P
Ja ik ken jullie nog wel, was altijd wel leuk op TS :)
Ik hoop alleen dat ik mijn account nog kan gebruiken; ik had een authenticator, maar ben nu een paar telefoons verder :X

edit:

Ze hebben wel goede support. Na het invullen van wat gegevens hadden ze m'n software token probleem best snel opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door Chester op 06-07-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjell123xyz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-03 17:15
Ik ben sinds dit weekend ook gestart met FF XIV, na een beetje uitgekeken te zijn op WoW. Ik heb een vraagje. Ik ben nu een LVL10 Miqo'te CNJ, en wil straks de White Mage job. Klopt het dat je niet alle sidequests moet doen, omdat die dan niet meer toegankelijk zijn voor (toekomstige) alts (bijv. de LVL15 ARC die ik zal moeten levelen)?

Met andere woorden, zou ik me moeten focussen op de main quest (die al een paar levels lager ligt dan mijn character level) en desnoods side quests als ik daar zin in heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
bloxhead schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:45:
Ik ben sinds dit weekend ook gestart met FF XIV, na een beetje uitgekeken te zijn op WoW. Ik heb een vraagje. Ik ben nu een LVL10 Miqo'te CNJ, en wil straks de White Mage job. Klopt het dat je niet alle sidequests moet doen, omdat die dan niet meer toegankelijk zijn voor (toekomstige) alts (bijv. de LVL15 ARC die ik zal moeten levelen)?

Met andere woorden, zou ik me moeten focussen op de main quest (die al een paar levels lager ligt dan mijn character level) en desnoods side quests als ik daar zin in heb?
Behalve de unieke class job questen, geldt voor het hele spel, een quest gedaan is niet meer opnieuw aan te klikken. Dus veeg je bij wijze van spreken een map schoon met je lvl 10 conj, dan zal als de whm in dezelfde map komt er geen questen meer vinden.
Wel is het zo dat er diverse startgebieden zijn, met vaak weer hun eigen questen.
Een andere optie op nieuwe classes is of om fates te doen, uiteraard dungeons, en leve questen. Leve questen zijn questen die je bij bepaalde npc op kan halen en dan kan activeren. Kan steeds opnieuw. MAAR je hebt een maximaal aantal leve voorraad. Je start op 100. Iedere dag komen er weer 3 bij, maar nooit meer dan de maximale 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Setting ziet er erg gaaf uit. Vind de gear welk getoond wordt rond 1:00 ook een goede vooruitgang t.o.v. FCoB.
Arcalite schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:19:
Gear ziet er wel redelijk uit. Die trailer kan ik nou niet echt veel uit halen.
Is het ook al bekend wat het minimum ilvl gaat worden om naar binnen te mogen?
Minimum ilvl zal er meest waarschijnlijk niet zijn. Dit is er tot nu toe altijd alleen maar geweest voor DF content. Niet voor premades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eenmaal een quest gedaan op je character kan je hem niet meer doen op een andere class. Quests zijn character specific, niet class specific (op class quests na)

Focussen op main story is sowieso het best want hier unlock je het meeste mee en geeft veel xp en vaak ook items. Maar ik zou gewoon veel mainquests doen want je andere classes levelen veel sneller als je daarmee gewoon dungeons gaat doen oid, Maar wat ik deed was voornamelijk alleen de main story quest en side quests voor andere classes. Heb alleen altijd het gevoel gehad dat dat het niet waard was voor de exp die die class dan krijgt en de tijd die je aan zo'n kleine quest besteed.

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 06-07-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chester schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:41:
[...]

Ja ik ken jullie nog wel, was altijd wel leuk op TS :)
Ik hoop alleen dat ik mijn account nog kan gebruiken; ik had een authenticator, maar ben nu een paar telefoons verder :X

edit:

Ze hebben wel goede support. Na het invullen van wat gegevens hadden ze m'n software token probleem best snel opgelost.
Beter,

Haha ja je mag altijd terug komen hoor :P Server is nog altijd up and running, speciaal voor de linkshell extra channel gemaakt voor FFXIV (helaas zijn er niet heel veel buiten ons zelf die op TS komen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Wat ze slim gedaan hebben is dat voor je "secondary" class die je voor je main job nodig hebt naar een andere zone moet. Je kan daar dan wat van die "begin questjes" oppakken. Let wel, sinds expansion level je secondary classes met 100% extra exp van kills en 100% extra exp van FATE's. Tot je met die secondary class het level bent van je hoogsteclass.

Dus in mijn geval, mijn PLD (en dus GLA) is level 51. Ik kan nu dus een marauder/warrior tot level 51 levelen met 100% exp van kills en 100% exp van FATE's. Daarna gewoon normal%. Mocht de WAR dan hoger worden heb ik weer 100% extra voor PLD etc.

En ja, focussen op MSQ is het beste, ik heb tot level 15 alles gedaan toen tijdje MSQ + quests unlocked by MSQ, later gewoon alleen MSQ. Ik ben nu level 51 en ben nog niet mee klaar. (ik heb ook alle hunting logs gedaan, alle class quests en alle grand company quests(inclusief dungeons). Ik heb nu 3dagen en 2 uur /playtime of zo. Ik ben tank, dus heb insta queues voor dungeons, als dps zal je sneller door de quests heen rollen, maar ben je langer bezig met queues voor dungeons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ricmaniac schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:53:
[...]

Beter,

Haha ja je mag altijd terug komen hoor :P Server is nog altijd up and running, speciaal voor de linkshell extra channel gemaakt voor FFXIV (helaas zijn er niet heel veel buiten ons zelf die op TS komen :P)
Prima d:)b Ik stuur wel een seintje wanneer ik weer online ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
ye-roon schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:51:
[...]

Let wel, sinds expansion level je secondary classes met 100% extra exp van kills en 100% extra exp van FATE's. Tot je met die secondary class het level bent van je hoogsteclass.
Deze boost was er altijd al :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
"This World is not accepting any more new character" op Moogle ;( Dan maar wachten tot het wel kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Chester schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:07:
"This World is not accepting any more new character" op Moogle ;( Dan maar wachten tot het wel kan...
Mensen die dit wel is gelukt, geven als tip om dit rond 6 uur in de morgen te proberen, of even de wekker in de nacht te zitten :) je moet er blijkbaar wel wat voor over hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
fitznl schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:20:
[...]

Mensen die dit wel is gelukt, geven als tip om dit rond 6 uur in de morgen te proberen, of even de wekker in de nacht te zitten :) je moet er blijkbaar wel wat voor over hebben.....
Bedankt voor de tip, net een karakter aan kunnen maken op Moogle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

psychodude schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:02:
[...]

Deze boost was er altijd al :).
Het was eerst 50% van wat ik begreep. Nu dus 100%. Also FC buffs werken dan ook dubbel, dus ipv 10% van de FC buff wat het totaal op 110% zou brengen, krijg je 120%. Exp voor fates blijven wel 100%. Vanaf level 50 of 51 word het wel weer 50% geloof ik.

Anyways, volgens mij nu klaar met de main story, althans het 2.0 gedeelte. Ik kreeg gisteren een credits scherm. Die laatste 2 dungeons gejoined als tank, nog commendations aan overgehouden, maar ik was alleen maar cutscenes aan het kijken en toen was de dungeon alweer voorbij.. Toen bij de laatste baas aangekomen zei de andere tank: tank het maar, dus ik yay! Disconnected error 90002. Later in het gevecht nog een keer met error 90001. Dus daarna maar naar me nest gegaan. Eerst nog even wat geprobeerd te internetten, maar op de een of andere rede was de verbinding zo instabiel dat ik zelfs amper kon browsen en youtube kon streamen. Ziggo gooit het op de warmte, maar wanneer je modem er om 22.30 en 23.00 de verbinding er uit knalt, dan is het niet meer de zon die op het transformator huisje schijnt. Maja, is voor later zorg.

Zit wel te denken aan wat voor class ik hierna zal levelen. Ik wil sowieso Warrior ook proberen en Dark Knight. Ik blijf toch een tank ^^ Dragoon is ook tof, want, speren. Maar meestal doe ik eerst echt iets compleet anders. Dus begin denk met Thaumaturge. Level 26 geeft swift cast wat een ability is die je op al je casters kan gebruiken. Dus mocht ik thaumaturge niets vinden, kan ik die iig vast gebruiken op andere classes :) Ik neig toch eigenlijk wel meer naar summoner, maja, dan kan ik iig Thaumaturge proberen om te zien of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 13:53

SnicK_v_r

Zero

Iets van een maand geleden was ik op zoek naar iets om wat van mijn vrije tijd mee te vullen. Waarna ik uiteindelijk in dit topic terecht ben gekomen. Heb van daaruit uiteindelijk de 14 dagen trial gestart en daarna ARR gekocht om ook daarmee de 30 free subscription te gebruiken.

Deze 30 dagen zijn ondertussen bijna voorbij en ik moet dus ook om verder te spelen gaan betalen. Nou is dat geen probleem aangezien ik me voorlopig nog best goed vermaak (als het niet te warm is om te spelen).

Maar goed, omdat ik dus nog niet betaald heb voor een subscription heb ik nog de mogelijkheid om een Friend code in te vullen en daarmee iemand blij te maken met wat extra items.

Preferably wel iemand die op dezelfde server zit als ik zelf, welke Zodiark is.

Mijn characters naam: Sarah Kindred, voor de mensen die het willen weten.

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
SnicK_v_r schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:05:
Iets van een maand geleden was ik op zoek naar iets om wat van mijn vrije tijd mee te vullen. Waarna ik uiteindelijk in dit topic terecht ben gekomen. Heb van daaruit uiteindelijk de 14 dagen trial gestart en daarna ARR gekocht om ook daarmee de 30 free subscription te gebruiken.

Deze 30 dagen zijn ondertussen bijna voorbij en ik moet dus ook om verder te spelen gaan betalen. Nou is dat geen probleem aangezien ik me voorlopig nog best goed vermaak (als het niet te warm is om te spelen).

Maar goed, omdat ik dus nog niet betaald heb voor een subscription heb ik nog de mogelijkheid om een Friend code in te vullen en daarmee iemand blij te maken met wat extra items.

Mijn characters naam: Sarah Kindred, voor de mensen die het willen weten.
Ik kan er vanavond een sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
SnicK_v_r schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:05:

DM verstuurd. Zit zelf niet op Zodiark, maar op Odin. Maakt in principe voor de code verder niet uit. Kijk maar of je hem gebruikt of niet :).
ye-roon schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:01:
Zit wel te denken aan wat voor class ik hierna zal levelen. Ik wil sowieso Warrior ook proberen en Dark Knight.
DKN is een aanrader. Erg fijne tanking class om te spelen. Hoewel het zeker mijn main (PLD) niet zal vervangen is het een fraaie afwisseling. Vind het zelf een leukere class dan WAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
Afgelopen 2 maanden bijna geen combat job meer aangeraakt en alleen maar met crafting bezig geweest. Wat een interessant en complex systeem in vergelijking met WoW. Erg goed gedaan hoe alle classes synergy hebben met lvl 15, 37 en 50 abilities.

Heb BSM nu als eerste en enige op 50 en Weaver als laagste op 25.

Wat is een handige aanpak kwa gear? Heb Heavensward nog niet en zit met de main storyline nog rond einde 2.3 content. Heeft het zin om voor de Supra en Lucis te gaan? Of beter om MSQ te doorlopen en gathering en crafting zo snel mogelijk naar lvl 60 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CU2morO schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:20:
Afgelopen 2 maanden bijna geen combat job meer aangeraakt en alleen maar met crafting bezig geweest. Wat een interessant en complex systeem in vergelijking met WoW. Erg goed gedaan hoe alle classes synergy hebben met lvl 15, 37 en 50 abilities.

Heb BSM nu als eerste en enige op 50 en Weaver als laagste op 25.

Wat is een handige aanpak kwa gear? Heb Heavensward nog niet en zit met de main storyline nog rond einde 2.3 content. Heeft het zin om voor de Supra en Lucis te gaan? Of beter om MSQ te doorlopen en gathering en crafting zo snel mogelijk naar lvl 60 krijgen?
Ik weet niet heel zeker of dit klopt maar volgens mij heb je als je 1 goeie gear set hebt voor crafting gelijk alle crafting jobs gecovered en hoef je niet opnieuw nog is gear te halen voor je andere classes (mits ze een lager level zijn dan de gear natuurlijk) Want alle crafting classes gebruiken volgens mij dezelfde stats. Ik heb me niet zo veel met crafting bezig gehouden puur door me geduld die ik er niet voor heb :P

Culinarian is 51 en carpented 40 rest zit zo'n beetje tussen 20-25 waar ik weaver nog niet eens unlocked heb volgens mij :P

Nu zit ik in duitsland tot donderdag voor zakenreisje :( en laptop die ik heb kan geen FFXIV aan helaas, dus wordt iets anders verzinnen te doen in het hotel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

psychodude schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:18:
[...]

DM verstuurd. Zit zelf niet op Zodiark, maar op Odin. Maakt in principe voor de code verder niet uit. Kijk maar of je hem gebruikt of niet :).

[...]

DKN is een aanrader. Erg fijne tanking class om te spelen. Hoewel het zeker mijn main (PLD) niet zal vervangen is het een fraaie afwisseling. Vind het zelf een leukere class dan WAR.
Heb naar die skills van DRK zitten kijken. Maar het is eigenlijk gewoon een reverse paladin. Klopt ook volgens de lore. Maar veel skills hebben dezelfde effecten en unlock je op zelfde tijden. Enige waar echt verschil mee komt is die 1200 potency heal die je krijgt als pala. Verder is het bijna zelfde speelstijl met als verschil een 2hander vs een sword/shield. Neemt niet weg dat het er tof uit ziet :) Al zal de learning curve niet hoog zijn ivm gelijkheden.

Maar wat ik zeg, ik heb liever iets echt compleet anders even. Is leuk voor de afwisseling. Ik mainde in wow een feral(later guardian) druid, maar had een huntard, mage en enhancement shaman. 4 totaal verschillende speelstijlen. Houd het leuk :)

Enige wat ik jammer vind is dat ze niet veel gedaan hebben met die "souls". Ik bedoel, een Marauder word nu een WAR, maar ze zouden makkelijk een dps spec er bij kunnen doen, een Pirate of zo(Bravely Default). Zelfde voor ACH, word nu een bard, wat meer een support char is. Ik zou liever puur dps spelen dan, als een "sniper" of een hunter met een pet. Een GLA zou een knight kunnen worden, wel met sword/board maar meer focus op aanvallen. Een base class zou ontwikkeld kunnen worden zodat die dan kan evolven in DRK als tank of een Swordmaster als DPS.

Ik mis ook een "red mage" class. Ze hebben nog zoveel opties. Maja, hoe balanceer je dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
ye-roon schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:03:
Enige wat ik jammer vind is dat ze niet veel gedaan hebben met die "souls". Ik bedoel, een Marauder word nu een WAR, maar ze zouden makkelijk een dps spec er bij kunnen doen, een Pirate of zo(Bravely Default). Zelfde voor ACH, word nu een bard, wat meer een support char is. Ik zou liever puur dps spelen dan, als een "sniper" of een hunter met een pet. Een GLA zou een knight kunnen worden, wel met sword/board maar meer focus op aanvallen. Een base class zou ontwikkeld kunnen worden zodat die dan kan evolven in DRK als tank of een Swordmaster als DPS.
Er is natuurlijk één class waarvoor ze dit wel gedaan hebben, arcanist. Welk een summoner en scholar wordt. Maar zoals het nu in elkaar steekt (sharing van bonus attributes) wordt dit niet als een positief iets ervaren onder endgame raiders.

Om zoiets tot een succes te brengen zou het base class principe dan ook juist geheel geschrapt moeten worden. En de kans bestaat dat dit ook iets is wat in de toekomst zal gebeuren. Yoshi-P heeft eerder aangegeven dat in retrospect base classes geen echte meerwaarde kennen in de huidige implementatie. Nagenoeg niemand zal namelijk op level 50 spelen als bijv. gladiator. Toekomstige classes zullen vermoedelijk dan ook geen base classes meer krijgen, maar geïmplementeerd worden zoals de huidige HW classes. Voorkomt het te moeten maken van of een nieuwe base class; of het huidige SMN/SCH probleem. Waarbij vrijwel niemand geïnteresseerd is in de base class endgame, maar wel aan de bonus attributes hiervan vast zit.

Een andere optie is natuurlijk het base class principe op de schop. Maar gezien het beperkte aantal gebruikers van base classes na level 30 verwacht ik niet dat dit zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

psychodude schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:35:
[...]

Er is natuurlijk één class waarvoor ze dit wel gedaan hebben, arcanist. Welk een summoner en scholar wordt. Maar zoals het nu in elkaar steekt (sharing van bonus attributes) wordt dit niet als een positief iets ervaren onder endgame raiders.

Om zoiets tot een succes te brengen zou het base class principe dan ook juist geheel geschrapt moeten worden. En de kans bestaat dat dit ook iets is wat in de toekomst zal gebeuren. Yoshi-P heeft eerder aangegeven dat in retrospect base classes geen echte meerwaarde kennen in de huidige implementatie. Nagenoeg niemand zal namelijk op level 50 spelen als bijv. gladiator. Toekomstige classes zullen vermoedelijk dan ook geen base classes meer krijgen, maar geïmplementeerd worden zoals de huidige HW classes. Voorkomt het te moeten maken van of een nieuwe base class; of het huidige SMN/SCH probleem. Waarbij vrijwel niemand geïnteresseerd is in de base class endgame, maar wel aan de bonus attributes hiervan vast zit.

Een andere optie is natuurlijk het base class principe op de schop. Maar gezien het beperkte aantal gebruikers van base classes na level 30 verwacht ik niet dat dit zal gebeuren.
Mja ik zie op het moment ook niet het nut in van de base classes, precies wat je zegt zie je niemand met de base class spelen. Behalve als iemand even z'n carbuncle uit heeft omdat hij/zij die leuker vind van Garuda-egi.

Hoe zit dat eigenlijk met Arcanist? Ik level als PLD ook m'n GLA class. Maar als SUM, level je dan ook je ARC? En dus indirect je SCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
ye-roon schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:49:
[...]

Mja ik zie op het moment ook niet het nut in van de base classes, precies wat je zegt zie je niemand met de base class spelen. Behalve als iemand even z'n carbuncle uit heeft omdat hij/zij die leuker vind van Garuda-egi.

Hoe zit dat eigenlijk met Arcanist? Ik level als PLD ook m'n GLA class. Maar als SUM, level je dan ook je ARC? En dus indirect je SCH?
Ja. Je leveled altijd je base class. Of je nu een soul geactiveerd hebt of niet. SMN/SCH zijn dan ook altijd hetzelfde level. Twee voor de prijs van één zullen we maar zeggen. Waardoor het een fraaie class is om te levelen als één van de eerste classes na een tank, omdat je direct toegang hebt tot alle mogelijke roles. Het enige nadeel natuurlijk, de eerder benoemde bonus attributes. Blijven switchen tijdens iedere role switch is niet echt praktisch. Veel spelen dan ook één role gimped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toevallig had ik laatste dus net voordat heavensward uit kwam een Warrior die mee ging als marauder in een dungeon :s Omdat die zo veel meer damage deed zei die, ik weet niet of het klopt want leek me maar vreemd eigenlijk door alle stat increase die de soul crystal geeft, maarja de run ging gewoon goed dus had er geen problemen mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ricmaniac schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:15:
Toevallig had ik laatste dus net voordat heavensward uit kwam een Warrior die mee ging als marauder in een dungeon :s Omdat die zo veel meer damage deed zei die, ik weet niet of het klopt want leek me maar vreemd eigenlijk door alle stat increase die de soul crystal geeft, maarja de run ging gewoon goed dus had er geen problemen mee :P
Marauders kunnen inderdaad meer DPS leveren dan Warriors. Het gebruik van damage increasing skills als blood for blood (20% damage), raging strikes (20% damage), sraight shot (10% crit). Het enige nadeel is dat Marauders geen toegang hebben tot alle endgame gear. Maar in dungeons waar subpar gear synced tot een gelijk level maakt dit niet langer uit.

Marauders zijn één van de weinige base classes welk dan nog wel eens gebruikt worden.

[ Voor 3% gewijzigd door psychodude op 07-07-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
Is er trouwens nog iemand die zijn Steam versie van Heavensward wilt ruilen tegen mijn non-steam versie?
Beide EU normale versie (geen collectors edition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servers zijn on en stukje main scenario quest er bij , Alexander heeft blijkbaar ilvl 170 nodig... wordt nog even door farmen voor mij want heb 150 ofzo, maarja kan helaas pas donderdag dus, maakt me sad :(

Maar beter iig dat die gelijk ook beschikbaar is in duty finder, vraag me alleen af hoeveel het verschil is als je de duty finder difficulty doet of die savage mode

[ Voor 29% gewijzigd door Ricmaniac op 07-07-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

[...]

En dit is precies wat ik nu ook aan het doen ben :D
Heb mn WARR op 51, en nu bezig met het levelen van een ACN (20 op t moment) voor SCH en SMN :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
[...]

Heb 2 level 60 jobs op het moment hierdoor, mijn main is summoner, en op 60 heb ik ook gelijk een scholar erbij, even alle scholar job questen gedaan en weer helemaal up to date. Helaas mag ik niet op need drukken als er scholar gear dropt als ik op mijn summoner speel :) Maar doordat ik dankzij Felinia op zodiark regelmatig de dungeon Fractal doe, heb ik zelfs met greed al diverse gear stukken binnen voor de scholar. Het is zelfs zo dat ik het ilevel 160 wapen al heb voor de scholar, maar de arme summoner nog steeds rondloopt met het ilevel 150 exemplaar :) Dat stomme ding dropt maar niet, gelukkig komt het wapen voor de law tokens in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Alexander turns afgerond. Leuke fights, ben benieuwd naar savage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Krijg een foutmelding zodra ik in FFXIV op mn PS4 probeer in te loggen: NP-36174-1

Meerdere mensen hier met dit probleem?

Ah, zie http://eu.finalfantasyxiv...be8e6e34941cf586f6aae8bc6

[ Voor 29% gewijzigd door Thrace Grumble op 07-07-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Gisteren interesante avond gehad. Eerst was me internet traag, volgens speedtest zo'n 20Mbit ipv 120Mbit plus daarbij een berg packet loss. Dus na me eten+youtube de router even uit gezet tijdens het douchen. Daarna maakte het helemaal geen verbinding meer. Ik met ziggo bellen, ja we kunnen inderdaad je modem niet zien, oh en ik zie niet dat er een storing is, even met collega babbellen, oh ja, er was onderhoud, we hebben een lijntje wat versterkt, alleen dat was iets te sterk waardoor nu alle wijkkastjes offline zijn. We zien in uw regio zo'n 5000 modems offline. I lol'd. Uurtje later was het bij mij weer up en de snelheiden volgens speedtest waren zoals ze zouden moeten zijn.

Maja, een hoop gametijd verloren helaas, had graag meer willen doen. Ik ben begonnen aan die Relic Reborn quest en moest daar een 4man dungeon voor doen. Blijkbaar was ik de enige "newb" en ik was met gemiddelde van ilevel93 veel te "undergeared"(let wel, dit is een dungeon waar fresh 50's naar toe konden int begin..). Maja het word dus blijkbaar als farm run gebruikt en ze verloren nu precious time..

Ook voor het eerst in m'n ffxiv carriere meer dan 20min in een queue gestaan. Voor ARR: Chimera. Daarna ook nog queued voor Hydra, maar na 16 min hadden we 2 tanks en 1 dps. Het was laat dus maar gaan slapen.

Wat ik merk is dat ik vooral bij zulke geared mensen enorm veel moeite heb om de aggro vast te houden. Ik heb nou eenmaal een ilevel 55 wapen. Dat is de rede waarom ik nu die quest aan het doen ben. Echter ik krijg ook van die tomestones? Die kan ik blijkbaar inwisselen. Maar voor wapen is dat weer ff anders, moet je 7 van die briefjes kopen plus nog een ander item hebben. Dus mijn vraag: hoe kom ik snel aan die tomestones? Ik wil graag tanken maar een dungeon doen waar de dps zo veel damage doet dat ik het niet kan bij houden vind ik niet fijn spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Voor dat wapen ben je, dacht ik, in totaal 1300 soldiery tokens kwijt. Deze tokens moet je farmen door dungeons te doen.
Echter, verder op in de main story krijg je ook al enorm goede gear, waaronder exact dat wapen (dacht in 2.4 content). Deze rewards zijn toegevoegd als opstapje naar HW.
Je kan dus ook richten om eerst verder te spelen in met de main story, en zo de 2.x content te doorlopen. De goede gear komt dan vanzelf.
UIteraard is het natuurlijk ook mogelijk om ff aansluiting te zoeken qua gear, door items te kopen op de market..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:40:

Maja, een hoop gametijd verloren helaas, had graag meer willen doen. Ik ben begonnen aan die Relic Reborn quest en moest daar een 4man dungeon voor doen. Blijkbaar was ik de enige "newb" en ik was met gemiddelde van ilevel93 veel te "undergeared"
Balen van je internet.

Maar ik hoop dat je dat wapen echt speciaal wil hebben voor de looks en uberhaupt het hebben gewoon ervan want het is het totaal niet waar. ik had de relic Atma wapen en die kon ik op level 54 al inwisselen voor een beter wapen die ik gewoon van een quest kreeg in heavensward (als je dus je eerste relic alleen hebt dan vervang je hem al op lvl 51 a 52 denk ik). Ik zou als ik jou was er niet te veel tijd aan besteden, tenzij je ze dus inderdaad heel graag wilt hebben dan moet je het gewoon doen :P

En ilvl93 voor chimera is overgeared man :P toen wij toen in die tjid de relic quests deden hadden we ilvl 55/60 volgens mij 8)7 Maarja hun zullen wel weer zo zijn inderdaad dat ze er allemaal gauw doorheen willen rushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ricmaniac schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:08:
[...]

Balen van je internet.

Maar ik hoop dat je dat wapen echt speciaal wil hebben voor de looks en uberhaupt het hebben gewoon ervan want het is het totaal niet waar. ik had de relic Atma wapen en die kon ik op level 54 al inwisselen voor een beter wapen die ik gewoon van een quest kreeg in heavensward (als je dus je eerste relic alleen hebt dan vervang je hem al op lvl 51 a 52 denk ik). Ik zou als ik jou was er niet te veel tijd aan besteden, tenzij je ze dus inderdaad heel graag wilt hebben dan moet je het gewoon doen :P

En ilvl93 voor chimera is overgeared man :P toen wij toen in die tjid de relic quests deden hadden we ilvl 55/60 volgens mij 8)7 Maarja hun zullen wel weer zo zijn inderdaad dat ze er allemaal gauw doorheen willen rushen.
Wil ze inderdaad gewoon hebben, ze zien er goed uit :)

Het was niet chimera waar dit een probleem was, maar adromeda keep?

Ik begreep wel dat er in ishgard vendors zijn die ilevel 115 gear verkopen. Wat de traden is. Kan iemand die dat al unlocked heeft eens kijken hoeveel een wapen + shield is? :p Of alleen een wapen? Dan haal ik een shield bij die poetics vendor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Je kunt inderdaad in de heavensward gebieden al gear kopen voor lv50+. Die kan vervolgens gewoon getrade (of op de marketboards) gezet worden. Je kunt eens kijken op de marketboards of er voor een schappelijk prijsje iets op staat wat beter is dan wat je nu gebruikt. Waarschijnlijk is dat wel duurder dan de npc/vendor gear die je kunt kopen.

Ik heb in ieder geval voor m'n broer die nog in de ARR story line bezig was nog i120 gear gekocht voor lv52+. Hij is inmiddels al 54 of 55 en heeft net de laatste ARR trial gedaan. Een lekker opstapje voor heavensward, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kost een aantal K per item, niet zo veel. Maar is zonde om te kopen man, ga gewoon verder met main story en in heavensward ook de sidequests en je hebt echt in notime gear bij elkaar

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 08-07-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ricmaniac schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:26:
Kost een aantal K per item, niet zo veel. Maar is zonde om te kopen man, ga gewoon verder met main story en in heavensward ook de sidequests en je hebt echt in notime gear bij elkaar
Bestaat de tweakers company nog? Ik kon ingame even niet vinden of ik op companynaam kon zoeken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chester schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:56:
[...]

Bestaat de tweakers company nog? Ik kon ingame even niet vinden of ik op companynaam kon zoeken ;(
Nee, zijn toen heel veel mensen gestopt waardoor we te kleine community hadden, meeste zijn naar Swords en Roses gegaan(including us) SnR
Ben je nu online? kan op me werk wel ff snel inloggen en je inviten :P

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 08-07-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ricmaniac schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:33:
[...]

Nee, zijn toen heel veel mensen gestopt waardoor we te kleine community hadden, meeste zijn naar Swords en Roses gegaan(including us) SnR
Ben je nu online? kan op me werk wel ff snel inloggen en je inviten :P
Nope, ik zit ook op werk, ik zal vanavond pas online zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chester schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:47:
[...]

Nope, ik zit ook op werk, ik zal vanavond pas online zijn.
Oke, komt vanavond wel, anders moet je gewoon die TS op gaan, Zie je ook Doki wel zitten (die is er echt altijd) en kan die het ook voor je regelen als ik er niet ben. Zit namelijk nu in duitsland en ga straks weer naar huis vliegen maar dan vermoed ik dat me vriendinnetje ook aandacht wil hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ricmaniac schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:54:
[...]

Oke, komt vanavond wel, anders moet je gewoon die TS op gaan, Zie je ook Doki wel zitten (die is er echt altijd) en kan die het ook voor je regelen als ik er niet ben. Zit namelijk nu in duitsland en ga straks weer naar huis vliegen maar dan vermoed ik dat me vriendinnetje ook aandacht wil hebben :P
Dat gaat natuurlijk voor :P Kun je de TS gegevens even DMen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke, goals voor vanavond

- 6 hunt pages
- DR high
- DR ex
- ilvl 170 wapen kopen
- upgraden naar 180

Als dit me vanavond lukt ben ik al blij :P vermoed alleen dan het blijf bij 3 hunt pages en ik dan ga slapen omdat het alweer te laat is.
Chester schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:59:
[...]

Dat gaat natuurlijk voor :P Kun je de TS gegevens even DMen?
DM is verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ricmaniac schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:48:
Oke, goals voor vanavond

- 6 hunt pages
- DR high
- DR ex
- ilvl 170 wapen kopen
- upgraden naar 180

Als dit me vanavond lukt ben ik al blij :P vermoed alleen dan het blijf bij 3 hunt pages en ik dan ga slapen omdat het alweer te laat is.

[...]

DM is verstuurd
6 hunt pages? Worden hunts gereset? Of zijn dat die "hunts" die ik unlocked heb nu ik level 50 ben maar nog geen idee van heb waar of hoe ik die moet doen? :)

Wat is DR high en wat is DR ex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:54:
[...]

6 hunt pages? Worden hunts gereset? Of zijn dat die "hunts" die ik unlocked heb nu ik level 50 ben maar nog geen idee van heb waar of hoe ik die moet doen? :)

Wat is DR high en wat is DR ex?
ja je hebt daily hunts (in heavensward krijg je weer andere) en als je level 58 bent kan je 3 pages unlocken in ishgard, level 1 hunts, level 2 en level 3 maar als jij ze vandaag oppakt en morgen pas afmaakt kan je daarna alsnog die 3 van die dag pakken.

Ik heb ze nog in me inventory van eergister, dus ga die vanavond afmaken en dan de nieuwe erbij.

DR high is Duty Roulette High Level (dan krijg je een random high level dungeon) geeft 1 keer per dag extra tomestones. En duty roulette Extreme is de hoogste dungeons ofzo. geeft ook 1 keer per dag reward. Om DR high en DR ex te unlocken moet je eerst al die dungeons 1 keer gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens goeie manier om 'tussen' levels door te levelen. Ik ben nu lvl 54 maar verhaal kan pas verder op lvl 55. De snelste XP die ik nu kan halen is door oude dungeon roulettes te doen.
Ik probeer fates van mijn lvl maar niemand doet deze dus sta er steeds in me 1tje. De gewone quests leveren ook niet veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik had mijn account weer eens geactieveerd, en ik zit nog steeds in de guild van CoT :P.
zoals ik hierboven lees zijn de meesten naar een andere guild gegaan, MOG?

mijn ingame naam is Gloigan Skullcleaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 21:34
Ik zit in Zodiark ook in een guild "Tweakers of Zodiark". Andere Nederlander waarmee ik een tijdje questte invite me hierin, zodoende ook op dit forum terecht gekomen :)

Maar er is dus een andere Free Company begrijp ik? Ik speel nog niet zo lang FFXIV, ben net een level 35 summoner en dat is ook mijn enige class tot nu toe.

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:28

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Lynox schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:30:
Ik zit in Zodiark ook in een guild "Tweakers of Zodiark". Andere Nederlander waarmee ik een tijdje questte invite me hierin, zodoende ook op dit forum terecht gekomen :)

Maar er is dus een andere Free Company begrijp ik? Ik speel nog niet zo lang FFXIV, ben net een level 35 summoner en dat is ook mijn enige class tot nu toe.
De "Tweakers of Zodiark" is een idee van mij geweest omdat niet alle Tweakers in dezelfde FC zitten. Maar zoals je misschien wel hebt gezien zit zo'n 90% in Nightbreed (N.B.). Geef even een gil als je onze FC wil joinen (spreken wel Engels in de FC-chat). Natuurlijk is chatten in de LS in het Nederlands.
Als PSN niet down is ben ik gewoon online vanavond

Is wel leuk om te zien dat zo langzamerhand veel spelers terugkomen. Had gedacht dat dit direct met de nieuwe expansie zou zijn, maar uiteindelijk lijken (oud)spelers druppelsgewijs weer in te loggen. :)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:27:
Hallo mensen,

Ik had mijn account weer eens geactieveerd, en ik zit nog steeds in de guild van CoT :P.
zoals ik hierboven lees zijn de meesten naar een andere guild gegaan, MOG?

mijn ingame naam is Gloigan Skullcleaver.
Ja zelfs die tijd zijn we alweer voorbij haha we zitten eignelijk met ze alle in SnR Swords en Roses, ik stuur je wel een inviteje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:09:
[...]

Ja zelfs die tijd zijn we alweer voorbij haha we zitten eignelijk met ze alle in SnR Swords en Roses, ik stuur je wel een inviteje
Haha, loop weer achter de feiten aan!
SnR kan ik nog wel van ff11!

bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:15:
[...]

Haha, loop weer achter de feiten aan!
SnR kan ik nog wel van ff11!

bedankt alvast!
Je bent nu niet online of wel? want kan je niet vinden... helaas kan je in de game alleen inviten als de speler ook online is

Edit: Oh, nevermind :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 08-07-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
ye-roon schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:02:
[...]

Wil ze inderdaad gewoon hebben, ze zien er goed uit :)

Het was niet chimera waar dit een probleem was, maar adromeda keep?

Ik begreep wel dat er in ishgard vendors zijn die ilevel 115 gear verkopen. Wat de traden is. Kan iemand die dat al unlocked heeft eens kijken hoeveel een wapen + shield is? :p Of alleen een wapen? Dan haal ik een shield bij die poetics vendor :p
Kan je echt aanbevelen even op marketboard te kijken. De npc verkoopt ze samen voor onder de 40k. Maar omdat er steeds meer crafters komen, kun je zelfs een verbeterde i115 items kopen onder de prijs van de npc seller. Gewoon even kijken per onderdeel op de marketboard. Ook omdat je blijkbaar nog even in de pre 3.0 fase zit. Weet nog dat ik voor mijn nieuwe astro indertijd toen die 50 aantikte diverse i115 gear/sieraden/wapen onderdelen voor rond de 5k per stuk kon kopen. Sowieso altijd even neuzen als je weer op een 2 lvl hoger zit. Dus 52/54/56/58/60. Soms kom je echt koopjes tegen. Vermoedelijk weer een crafter die dumpt om toch nog iets van zijn power craft levelen te bekostigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Laatst online: 30-08 22:16
Lynox schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:30:

Hallo! Hier de 'andere Nederlander'.
Wat Crasher zegt. Maar je gaf toen al aan dat je al in een guild zat. Vandaar de uitnodiging voor de List zodat je wel met wat Nederlanders kon praten. De List 'Tweakers of Zodiark' moet je zien als een soort apart chatkanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:35:
Weet iemand trouwens goeie manier om 'tussen' levels door te levelen. Ik ben nu lvl 54 maar verhaal kan pas verder op lvl 55. De snelste XP die ik nu kan halen is door oude dungeon roulettes te doen.
Ik probeer fates van mijn lvl maar niemand doet deze dus sta er steeds in me 1tje. De gewone quests leveren ook niet veel op.
Tot 60 heb ik eigenlijk steeds mijn levels gehaald door gedurende het questen (doe niet alleen main, maar pak ook echt de side questen op want sommige zijn chains waarbij vaak later de air unlock quest komt) steeds in te loggen voor dusk vigil. Vermoedelijk doet mijn mede fc member felinia nu zijn ogen dicht, die had daar een hekel aan :) Dusk Vigil geeft per run al snel 200k aan xp. Is een duidelijke instance met niet te veel verrassingen en wat belangrijk is, geen shortcuts. Dus de kill xp blijft binnenkomen.

Gedurende mijn eerste trip naar 60 heb ik niet 1 fate gedaan of leve. Uitsluitend main/side questen en duks vigil, vloog door de levels heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

fitznl schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:23:
[...]

Kan je echt aanbevelen even op marketboard te kijken. De npc verkoopt ze samen voor onder de 40k. Maar omdat er steeds meer crafters komen, kun je zelfs een verbeterde i115 items kopen onder de prijs van de npc seller. Gewoon even kijken per onderdeel op de marketboard. Ook omdat je blijkbaar nog even in de pre 3.0 fase zit. Weet nog dat ik voor mijn nieuwe astro indertijd toen die 50 aantikte diverse i115 gear/sieraden/wapen onderdelen voor rond de 5k per stuk kon kopen. Sowieso altijd even neuzen als je weer op een 2 lvl hoger zit. Dus 52/54/56/58/60. Soms kom je echt koopjes tegen. Vermoedelijk weer een crafter die dumpt om toch nog iets van zijn power craft levelen te bekostigen :)
Ga vanavond is checken dan. Ik ben helemaal nog niet echt bezig geweest met het market board. Behalve voor dat item wat ik nodig had voor dat relic wapen.

Over relic wapen gesproken, ik zie op xivdb dat je het helemaal kon upgraden tot hoge dingen? Al vond ik Excalibur niet zo mooi als de laatste variant van Zenith. Zal er nog een nieuw "Relic" quest komen? Zo ja, moet je dan die gedaan hebben? Lijkt me van niet, gezien nieuwe jobs die dan niet hoeven doen of ze moeten eerst relic wapens voor die jobs toevoegen in old content en daarna doorgaan in nieuwe content..
Ricmaniac schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 00:10:
Jeeej Goal gehaald :) wapen ilvl 170 gekocht > upgraded naar 180 en alle hunts voor vandaag gedaan.

Morgen weer een nieuwe dag
*cough* no life *cough*

Zelf ben ik laatste dagen beetje snel uitgekeken, ik wil progress maken in main story, maar na weer een hele avond cutscene na cutscene na cutscene. Het MMO gedeelte laat me dan beetje los. Begrijp me niet verkeerd, het verhaal is goed, maar het is me een beetje "te veel" ik zou liever gewoon wat meer actie en combat tussendoor hebben. Maja, Minfilia best waifu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:36:
[...]

Ga vanavond is checken dan. Ik ben helemaal nog niet echt bezig geweest met het market board. Behalve voor dat item wat ik nodig had voor dat relic wapen.

Over relic wapen gesproken, ik zie op xivdb dat je het helemaal kon upgraden tot hoge dingen? Al vond ik Excalibur niet zo mooi als de laatste variant van Zenith. Zal er nog een nieuw "Relic" quest komen?

Zelf ben ik laatste dagen beetje snel uitgekeken, ik wil progress maken in main story, maar na weer een hele avond cutscene na cutscene na cutscene. Het MMO gedeelte laat me dan beetje los. Begrijp me niet verkeerd, het verhaal is goed, maar het is me een beetje "te veel" ik zou liever gewoon wat meer actie en combat tussendoor hebben. Maja, Minfilia best waifu!
Gewoon skippen dan ? ;P , ga side quests doen ofzo , ga een 2e job levelen. genoeg te doen, Maarja als je wel bij het einde bent merk je dat het MMO gedeelte weer terug komt want je doet dan veel samen.

En ja waarschijnlijk komt er uiteindelijk wel iets van een nieuwe relic waren de geruchten. Maar nog niet gelijk nu. En nee de huidige relic quest hoef je daar niet voor gedaan te hebben. Het klopt wel inderdaad dat je ze helemaal kon door upgraden

(Base Relic -> Zenith > Atma -> Animus -> Novus -> Nexus -> Zodiac -> Zeta), Elke grotere patch kwam er een versie bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ricmaniac schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:01:
[...]

Gewoon skippen dan ? ;P , ga side quests doen ofzo , ga een 2e job levelen. genoeg te doen, Maarja als je wel bij het einde bent merk je dat het MMO gedeelte weer terug komt want je doet dan veel samen.

En ja waarschijnlijk komt er uiteindelijk wel iets van een nieuwe relic waren de geruchten. Maar nog niet gelijk nu. En nee de huidige relic quest hoef je daar niet voor gedaan te hebben. Het klopt wel inderdaad dat je ze helemaal kon door upgraden

(Base Relic -> Zenith > Atma -> Animus -> Novus -> Nexus -> Zodiac -> Zeta), Elke grotere patch kwam er een versie bij
Mja main story skippen vind ik ook weer zoiets. Ben wel al bezig met Thaumaturge. Is level 8 of zo. Die wil ik naar level 26 brengen voor swiftcast. Voor de rest zal het em niet worden denk ik. Tot nu toe niet echt fun met de cast, fire, oh oom, cast ice, oh full, cast fire. Misschien dat het met meer spells leuker wordt. Tot nu toe though, summoner for life! of nou ja, nog niet gespeeld, maar lijkt me leukere speelstijl. Dan nog heb ik swiftcast nodig, dus win-win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
ye-roon schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:36:
Vanaf begin is het ook een hele hap in één keer qua story. ARR content is al goed voor circa 50 uur aan main story. Per major patch komt daar nog eens circa. 5 uur aan story bij. En dan Heavensward ook nog eens. En dat terwijl de main story inderdaad grotendeels een single player setting kent. Met zo'n 120 uur in totaal aan main story campaign is het goed voor een volwaardige singleplayer FF game :p.

Het fijnste is dan ook gewoon om voor jezelf wat afwisseling te geven. Dungeons te doen. PvP een kans te geven. Crafting en gathering misschien toch alvast op te pakken, zul je later geen spijt van hebben. Etcetera.
Pagina: 1 ... 68 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet