Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Gisteren level 29 geworden. Je krijgt wel echt een hoop exp voor daily dungeon :S ik had 120k nodig en kreeg 47k voor alleen het "daily" gedeelte.

Wel iets mee gemaakt wat ik niet eerder heb mee gemaakt. Ik ging dood in een dungeon. Aan het icoontje te zien was die healer op zich best wel experienced, maar hij was aant slacken. Ook de Dragoon die dacht: "Ik heb Heavy armor! I can tank! SMACK!" wel humor :)

Helaas door klussen bij me moeders nieuwe huis niet veel meer kunnen doen. Zin in vanavond, 30 worden, dan 15 worden met conjurer en dan PALADIN! :D. Zit er wel over te denken te race changen naar Elezen. Vind dat human zijn toch beetje te general.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 15:38
Gisteren eindelijk na de terug komt van me vakantie kunnen spelen. Even de nieuwe classes unlocked en toch gelijk voor de machinist gegaan. Ben lvl 34 geworden gisteren. Moet zeggen dat de class nogal saaie animatie heeft met de begin skills. Denk ook dat dit veel mensen zal afschrikken. Heb meer dark knight en die andere classe gezien dan machinist. Overall tot nu toe een classe die kwa speelstyle wel bij me past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:13:
Gisteren eindelijk na de terug komt van me vakantie kunnen spelen. Even de nieuwe classes unlocked en toch gelijk voor de machinist gegaan. Ben lvl 34 geworden gisteren. Moet zeggen dat de class nogal saaie animatie heeft met de begin skills. Denk ook dat dit veel mensen zal afschrikken. Heb meer dark knight en die andere classe gezien dan machinist. Overall tot nu toe een classe die kwa speelstyle wel bij me past :)
Machinist is inderdaad niet heel denderend met animaties, maarja zo zijn de meeste classes in my opinion, allleen ninja vind ik echt tof omdat die zo veel verschillende bewegingen doet. BRD is ook alleen maar pijlen schieten en verder niet iets bijzonders :P denk niet dat dat veranderd op hoog level bij machinist, het zal wel iets geiniger worden denk k door je turret die je krijgt maar moet zeggen dat k ook nog geen 1 keer een hoog level machinist in me party kreeg. Zal wel toeval zijn hoor want heb er genoeg gezien op lvl 50+ in de wereld.

Maar Dark Knight en Astrologian hebben inderdaad veel meer effecten en animaties.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ricmaniac schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:43:
[...]
Maar Dark Knight en Astrologian hebben inderdaad veel meer effecten en animaties.
Ik denk niet dat dit de reden is waarom deze classes zo populair zijn op dit moment. Bij veel spelers zullen de queue tijden als ninja nog vers in het geheugen gegrift staan. Op sommige servers dungeon queues oplopend tot 2 - 3 uur primetime.

Dan kies je toch al snel voor een optie met meer zekerheid, de healer/tank rol. Zeker als je in ogenschouw neemt dat het doorlopen van de dungeons tussen level 50 - 60 een essentieel onderdeel is voor het afronden van je main story quest, en daarmee raiding content te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 11:51
De queues vallen nu gelukkig heel erg mee als dps(ninja).
Maximaal een queue van 5~ minuten gehad voor de nieuwe dungeons.

FFXIV: Zodiark, Teddy Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

psychodude schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:48:
[...]

Ik denk niet dat dit de reden is waarom deze classes zo populair zijn op dit moment. Bij veel spelers zullen de queue tijden als ninja nog vers in het geheugen gegrift staan. Op sommige servers dungeon queues oplopend tot 2 - 3 uur primetime.

Dan kies je toch al snel voor een optie met meer zekerheid, de healer/tank rol. Zeker als je in ogenschouw neemt dat het doorlopen van de dungeons tussen level 50 - 60 een essentieel onderdeel is voor het afronden van je main story quest, en daarmee raiding content te unlocken.
2-3 uur? voor een dungeon? Damn. Het is zo dat de meeste mensen dps spelen, maar pffff dat is wel een drama geweest dan. Al heeft dit ook wel kleinbeetje met game design te maken. Parties zijn hier 4 man, 1 tank, 1 healer 2 deeps. Als ze content voor 5 man hadden gemaakt, dan heb je al direct een winst van 50% in zo'n situatie. Aan de andere kant kan het dan op latere tijden weer langer duren omdat je 1 dps extra moet vinden :)

Trouwens, over het levelen van andere classes. Is het verstandig om nu alvast wat cross class skills te pakken? Of kan ik beter wachten tot ik mijn "main" job op 50 heb voor de increased exp voor subjobs/classes? Vervolg vraag hierop: werkt die exp increase ook op non-combat classes? Of hebben die nog steeds hun eigen progressie pad?

Edit: ik ben level 29 GLA, ga vanavond voor Paladin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Ik ben ook net begonnen met het spel. Gister voor het eerst.

Momenteel speel ik een lvl 9 Pugilist. Wil een monk worden.
Vind het spel alleen nogal traag, niet te nadelen hoor; maar ik snap dat het mensen kan afschrikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryur schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:21:

Vind het spel alleen nogal traag, niet te nadelen hoor; maar ik snap dat het mensen kan afschrikken
Ik snap wat je bedoeld, is niet voor iedereen weggeled, paar van me irl vrienden vinden dit ook en zijn toen ook gestopt, al was dat wel ver voor end game waar ik weet dat ze eigenlijk wel van mening zouden veranderen maar ik snap je oogpunt... Word ook altijd geplaagd met als ik iets traags of langzaam doe van: Oh wacht, Hij is natuurlijk nog op Global Cool Down >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Ryur schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:21:

Dit had ik aanvankelijk ook. Het went echter wel vond ik. En zeker in endgame content is het niet iets wat onnatuurlijk overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Yay, eindelijk ff een uurtje tijd voor de game
Nieuwe char bijna klaar :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:26
Hallo! Nieuwe speler hier, en ik loop gelijk al tegen een (volgens mij heel dom) probleem aan... Ik mag op geen enkele Chaos World een character aanmaken! Wat moet ik nu, als Europese speler met vrienden op Moogle EU?

upd: Blijkt dus dat dit gebaseerd is op current logged-in population, en ik ben geadviseerd om m'n character rond 02:00-03:00 aan te maken wanneer 't rustiger zou moeten zijn. Fijn. </s> :P

[ Voor 30% gewijzigd door dutchminator op 27-06-2015 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 17:50
Kleine vraag: heb nog (lang) geen level 50 character die de mainstory voor heavensward af heeft... is het dan al de moeite heavensward te kopen (and why), of beter wachten tot ik dat stadium bereik?

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:07

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Heavensward geeft je iig op lvl 30 toegang tot die 3 nieuwe jobs en 1 race vanaf het begin zo ver ik begrijp.
Maar je kan gewoon tot 50 levellen als je verder niet als die jobs of dat ras wilt spelen in het 'begin' heb ik ook gedaan, zelfs nu heb ik overigens niet eens heavensward gezien want ik moet nogsteeds enorm veel quests op lvl 50 afronden ... (ben dan wel al lvl 51 onderhand want met de expansion is wel de lvl-lock eraf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 10:44
Unigo schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 08:15:
Kleine vraag: heb nog (lang) geen level 50 character die de mainstory voor heavensward af heeft... is het dan al de moeite heavensward te kopen (and why), of beter wachten tot ik dat stadium bereik?
Heeft weinig zin. De nieuwe classes kunnen pas unlocked worden als je een level 50+ character hebt die ver in het verhaal zit. 2.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waar ik de activatie code kan vinden voor Heavensward? Ik speel al een week en nu vraagt hij code. Het is niet dezelfde als de pre launch code.

Ik heb een digitale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:23

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

flash2adv schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 10:08:
[...]

Heeft weinig zin. De nieuwe classes kunnen pas unlocked worden als je een level 50+ character hebt die ver in het verhaal zit. 2.5?
Na 2.55 zelfs. 3.0 is HW, je moet dus eerst volledig 2.55 hebben afgerond.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:11:
Iemand een idee waar ik de activatie code kan vinden voor Heavensward? Ik speel al een week en nu vraagt hij code. Het is niet dezelfde als de pre launch code.

Ik heb een digitale versie.
Laat maar, is al opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 09:47

NaWA

Hai, I Copy desu!

Unigo schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 08:15:
Niet echt de moeite waard... echter misschien op 1 punt.
De expansion unlocked ook lvl 50>60 en de lvl 50 MSQ zouden nu blijkbaar ook experience geven.
Dat zou dus een extra experience opstapje kunnen zijn.

(of weet iemand dat dit niet zo is?)

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
NaWA schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:27:
[...]

Niet echt de moeite waard... echter misschien op 1 punt.
De expansion unlocked ook lvl 50>60 en de lvl 50 MSQ zouden nu blijkbaar ook experience geven.
Dat zou dus een extra experience opstapje kunnen zijn.

(of weet iemand dat dit niet zo is?)
Dit is zo. Maar voor iemand die nog lang geen level 50 is, is dat nog niet direct een reden om nu al Heavensward aan te schaffen. Kan het altijd laten tot bijna level 50, indien het spel leuk blijft, dan Heavensward kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb een level 20 maar kon toch niet laten om heavensward te kopen 😜
Zie hier veel gesproken worden over questreeks 2.3, 2.5 en 2.55 hoe zit dt precies en waar kan ik daarover meer lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
gnauw schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:50:
Heb een level 20 maar kon toch niet laten om heavensward te kopen 😜
Zie hier veel gesproken worden over questreeks 2.3, 2.5 en 2.55 hoe zit dt precies en waar kan ik daarover meer lezen.
Dit zijn de major patch version numbers. Indien je wilt weten welke quests onder deze patches vallen, kun je dit terug vinden in de patch notes op de ffxiv site. Maar je komt deze quests vanzelf tegen door de storyline te volgen in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik heb 28 euro betaald voor beide, vond ik niet verkeerd.
Moet nu wel overnieuw beginnen :)

Heb MRD met nwe ras aangemaakt

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Is er ergens ook een goede handleiding voor het spel?
Ik ben zelf een beetje de weg kwijt qua craften/gathering (net level 11 geworden dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik zou ze voorlopig skippen ?
Ben ook net begonnen en nu lvl 15 geworden , blijf voorlopig lekker de main story volgen :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Ryur schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:13:
Is er ergens ook een goede handleiding voor het spel?
Ik ben zelf een beetje de weg kwijt qua craften/gathering (net level 11 geworden dus)
Voor crafting/gathering is op www.ffxivguild.com veel info te vinden. Zie bijv:
http://www.ffxivguild.com...eborn-crafting-guide-faq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
8)7 Vergis ik me nou of kan zo een Chocobo healen ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Iusedto schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:32:
8)7 Vergis ik me nou of kan zo een Chocobo healen ?
Je chocobo companion kan healen ja. Je kunt ze trainen tot DPS, Tank of healer. Bij het levelen van de chocobo kun je betere skills unlocken. Zie ook Character > Companion > Skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Wow, dat is leuk :)
Ik heb er geen 1 maar ik dacht dat ik in een Fate groep een heal kreeg van een Chocobo.
Dacht dat het mijn bier was hehe

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braverly
  • Niet online
Voor iedereen die benieuwd is hoe Hive Astronometer eruit ziet:

http://i.imgur.com/LWF7TgW.jpg

Nu wachten op Alexander ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Braverly op 27-06-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Goed nieuws level 60 is gehaald, dank je wel Dusk Vigil :) Slecht nieuws, main story zit vast op Bismarck. Volg het "goede" voorbeeld van Ric, wipe na wipe. Puur dps check is niet goed. Tot dusverre 1x de groene en blauwe draakjes fase doorgekomen. Maar we schrokken daar blijkbaar zo van dat het in de volgende fase weer fout ging. In het kader van rond de 20 minuten over op de klok bij een wipe stoppen we. Lijkt mij heel verstandig, niets zo pijnlijk als het dan wel lukt en niet genoeg tijd.

Weet dat Teddy Beer uit onze FC er in 1x door kwam en volgens mij ging Felinia er ook vrij vlot door. Maar zou mij niet verbazen als Bismarck Hard steph of fate gaat volgen, makkelijker maken in de main quest fase. Is natuurlijk wel zuur dat er bij wijze van spreken een rij van "mindere" spelers ontstaat die simpelweg niet verder komen. Nu is de wachtrij nog kort door de toestroom van nieuwe main quest spelers, maar die stroom zal ook minder worden. Nog afgezien van het feit dat je in de meeste gevallen met nieuw materiaal vaak niet in 1x door deze heen komt. Dit blijf ik toch een klein minpuntje van FFXIV, main quest dungeon/primal stoppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Braverly schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:39:
Voor iedereen die benieuwd is hoe Hive Astronometer eruit ziet:

http://i.imgur.com/LWF7TgW.jpg

Nu wachten op Alexander ;(
Erg vet, vind vooral vet van die hive weapons dat als je hem pakt dat die rood gaat gloeien in combat.
fitznl schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:23:
Goed nieuws level 60 is gehaald, dank je wel Dusk Vigil :) Slecht nieuws, main story zit vast op Bismarck. Volg het "goede" voorbeeld van Ric, wipe na wipe. Puur dps check is niet goed. Tot dusverre 1x de groene en blauwe draakjes fase doorgekomen. Maar we schrokken daar blijkbaar zo van dat het in de volgende fase weer fout ging. In het kader van rond de 20 minuten over op de klok bij een wipe stoppen we. Lijkt mij heel verstandig, niets zo pijnlijk als het dan wel lukt en niet genoeg tijd.
Ik zelf nog geen 60, nog steeds op 58.5 geen minuut kunne spelen dit weekend en vanavond weer niet want ja, kneiterhard losgaan op een feestje :D

Maar morgen lekker uitbrakken en 60 worden. Moet me lukken weet ik zeker haha

Ik had die zelfde avond overigens wel Bismarck nog een keer gedaan en toen wel gehaald, maar toen was ik ook met 2 dps gequeued in de FC die hem al gedaan hadden en ik had 0 bards en machinist, dat scheelt volgens mij ook wel. Monk en DRG hebben veel hogere single target dps wat voor dat gevecht ideaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Zit nu net in HW content, maar ben nu al verliefd op de setting, de muziek en de subtiele veranderingen, zoals de nieuwe stemmen en de voiceover :D
Nu beetje levelen en dan maar Fitznl helpen als tank ;)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braverly
  • Niet online
Ricmaniac schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:54:
[...]

Erg vet, vind vooral vet van die hive weapons dat als je hem pakt dat die rood gaat gloeien in combat.

[...]

Ik zelf nog geen 60, nog steeds op 58.5 geen minuut kunne spelen dit weekend en vanavond weer niet want ja, kneiterhard losgaan op een feestje :D

Maar morgen lekker uitbrakken en 60 worden. Moet me lukken weet ik zeker haha

Ik had die zelfde avond overigens wel Bismarck nog een keer gedaan en toen wel gehaald, maar toen was ik ook met 2 dps gequeued in de FC die hem al gedaan hadden en ik had 0 bards en machinist, dat scheelt volgens mij ook wel. Monk en DRG hebben veel hogere single target dps wat voor dat gevecht ideaal is.
Duurde zo'n 8 uur lang voordat we Ravana ex clear hadden :P maar vervolgens meteen gaan farmen. Die claymore ziet er wel het tofste uit vind ik. Bismarck vond ik zelf erg tegenvallen, vooral Ex. Hopelijk maakt Alex savage het goed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Nu net 59 aangetikt, en library unlocked. Vanavond kijken of het lukt om de main story line af te ronden. Morgen dan waarschijnlijk 60. Dan kan ik me gaan richten op gear, raid ready worden voor Alexander binnenkort :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Heb toch wel heel erg veel plezier in deze game zeg _/-\o_
Bevalt erg goed

Wil als tank gaan levelen .
Zit er eigenlijk veel verschil tussen PLD of MRD ?

Welke heeft de minste skills te gebruiken ?
Welke is beter om te levelen ?
etc

[ Voor 52% gewijzigd door Iusedto op 28-06-2015 19:29 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Het belangrijkste verschil tussen PLD en WAR is speelstijl.

Paladin is een tank welk een grote nadruk kent op correct gebruik van defensive cooldowns. Niet alleen om damage op jezelf te reduceren, maar ook op party members. Sinds de introductie van Heavensward heeft de PLD ook meer endgame DPS potentie gekregen, maar mogelijk nog belangrijker, een vrij krachtige heal skill. Hiermee vervult de PLD dan ook meer de verwachte rol bij deze naam voor de class. En bovendien doorbreekt het enigszins de vrij eentonige 1-2-3 base combo rotation welk je tot lvl 50 veel zult gebruiken in single target fights.

De WAR is een class waarbij de nadruk veel meer ligt op damage soaking ipv negation. Het aantal defensive CD's is lager dan bij de PLD. En heeft tot Heavensward een duidelijk hogere DPS potentie gehad. Om deze reden is WAR dan pre-HW dan ook vrijwel altijd in de off-tank rol gedrukt indien er een PLD aanwezig was. Hoezeer WAR met HW is veranderd kan ik nu nog niet zeggen.

Qua beter om te levelen maakt het op zich niet heel veel uit. Aanvankelijk is het met MRD wat makkelijker om aggro te behouden in dungeons. Maar dit trekt eigenlijk vrij snel wel bij.

De vraag is met name, wat vind je zelf leuiker qua speelstijl endgame. En dit blijft altijd vrij persoonlijk. Meeste tanks hebben dan ook beide classes op max level.

Inmiddels level 60. Nu bezig mijn expert roulette te unlocken :p. Op naar de token grind!

[ Voor 3% gewijzigd door psychodude op 28-06-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Was even 'story' moe, wat duurt dat maar voort al die missies :P
Dus een spannende dag vandaag, CUL op 30 gekregen kan ik eindelijk desynthe - Hopelijk kan ik hier een soort geld-verdien-model aan koppelen met mijn leet fishing skillzzz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
psychodude schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:58:
Het belangrijkste verschil tussen PLD en WAR is speelstijl.

De vraag is met name, wat vind je zelf leuiker qua speelstijl endgame. En dit blijft altijd vrij persoonlijk. Meeste tanks hebben dan ook beide classes op max level.
Dan blijf ik voorlopig wel MRD en WAR daarna.
Bedankt voor de info

*edit*
Eerste dungeon getanked. Was intens :)

[ Voor 5% gewijzigd door Iusedto op 28-06-2015 21:44 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Net op de laatste planeetschip achtig iets geland. Wat een prachtig filmpje weer. Ook de verkoper van wapens en kleren gevonden, ilevel nu op 144 weten te brengen. En nu maar kijken of de quest op deze map nog iets leuks geven aan beloningen.

De dungeon Library ook gedaan. Na de ijsbaan baas was ik even het gevoel kwijt bij het lopen. Vloog bij het gevecht alle kanten uit, soms de goede, maar na het gevecht en er weer gewoon gelopen kon worden, ging niet goed :) De 2e baas gaf geen probleem. De 3e baas was pittig, was een groepje met 4 nieuwe spelers, dus de coördinatie van de platforms was niet optimaal de 1e keer. De 2e poging ging beter en boss ging neer.

Moet zeggen, de ffxiv filmpjes blijven mij verbazen in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:59:
[...]

Bedankt voor de info

*edit*
In het begin is het erg pittig. Vooral WAR vond ik moeilijker dan PLD tot level 30 ofzo denk ik, het mooiste zou wel zijn als je Gladiator tot een zeker level hebt dat je Provoke hebt unlockt. Die kan je dan ook gebruiken op je warrior en is een erg fijne skill in dungeons om mobs terug naar jou te halen.

Warrior is een prima Tank job, was mijn main pre-2.4 (Toen kwam ninja :D )
vond het leuker dan Paladin die ik ook 50 had. maar weet niet hoe het nu zit in heavensward.
fitznl schreef op zondag 28 juni 2015 @ 23:12:

De dungeon Library ook gedaan. Na de ijsbaan baas was ik even het gevoel kwijt bij het lopen. Vloog bij het gevecht alle kanten uit, soms de goede, maar na het gevecht en er weer gewoon gelopen kon worden, ging niet goed :) De 2e baas gaf geen probleem. De 3e baas was pittig, was een groepje met 4 nieuwe spelers, dus de coördinatie van de platforms was niet optimaal de 1e keer. De 2e poging ging beter en boss ging neer.
Daar ben ik nu gebleven, moest queuen voor the Library maar zat 45 minuten in queue en toen nog geen dungeon (average wait time stond ook niet eens ingevuld) was voor het eerst dat k dat mee maakte :/ ... morgen hopelijk meer geluk want kan anders gewoon niet verder met main story. Eerlijk gezegd denk ik dat de queue gewoon bugged was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Het was zeker pittig ja. Er gebeurd zoveel als je het voor de eerste keer doet, hehe

Tweede dungeon ook getanked. Paar wipes maar dat was omdat de DPS continue pulde. Was echt waardeloos. :(

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Iusedto schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:59:
[...]

Bedankt voor de info

*edit*
Haha, precies mijn gevoel in m'n eerste dungeon. Ik speel dan alleen GLA en ik ben inmiddels PAL. Om de een of andere manier leek mij tanken met een Axe nou niet het beste idee :)

Maar wat psycho al zegt, veel high levels hebben beide tank classes en nu met HW gaan ze waarschijnlijk voor alle 3 op max. Ik moet eerlijk zijn, dat is ook mijn plan :) Gister voor het slapen gaan nog even youtube gebrowsed op Dark Knight skills e.d. Als ik het zo begrijp is het gewoon een paladin, maar dan met een 2hander. Plus je aoe agro skill doet damage. Ondanks het tanken met een 2handed sword, yes puleaze. Lijkt me zeer fijne class om te spelen. Maja, voor nu eerst maar is paladin naar 50/60 halen.

Ik ben nu level 38 en loop nog steeds iets van 7 levels voor op de main quest. Ik ben nu in Costa del Sol en zag dat deze quest me naar een dungeon leidt, maar ik was moe dus die doe ik vanavond wel. Ook ben ik volgens de game geen newb meer, m'n greenbean icon is verdwenen :D dit is verdwenen na 40 uur ingame op dat character. Levelen gaat zo snel nu. Wat ik begreep is dat de main quest nu 2x zoveel exp geeft als voorheen, dit klopt ook als ik de quest opzoek op consolegamers wiki, de exp die daar vermeld staat is precies de helft van wat ik krijg. Oh, ik gebruik die wiki alleen om te zien of ik sidequests unlock na een main quest, dat zijn namelijk de enige die ik doe, alle andere quests laat ik schieten. Erg lastig voor OCD persoon als ik :)

Leukste dungeon tot nu toe: Haukku Manor. Heerlijke sfeer, goede muziek(jammer dat die uit gaat during battle). Leuke boss fights.
Iusedto schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:44:
Het was zeker pittig ja. Er gebeurd zoveel als je het voor de eerste keer doet, hehe

Tweede dungeon ook getanked. Paar wipes maar dat was omdat de DPS continue pulde. Was echt waardeloos. :(
Yup die heb ik ook al genoeg gehad. Vooral dps in de catagorie: "Legolas" je kent ze wel de typische archer die ten tijde van lotr allemaal Legolas of een variatie daarop als naam hadden. Het verste target aanvallen in plaats die het dichtst bij is, het target waar ik nog geen agro op had. Dan vervolgens gebruik ik me taunt(40 sec cooldown) en inplaats van stoppen met aanvallen zodat ik de agro kan terug pakken, NOPE, sterkste aanval er tegen aan. En dan op mij gaan zeiken dat ik de aggro niet heb. Goed, die mensen waarschuw ik dus nu 1 keer, daarna zoeken ze het zelf maar uit.

Nog een sterk verhaal. Ik deed gisteren Haukka Manor, dit is een level 30ish dungeon. Mijn character was 36. Ik activeer Sword Oath(zeg maar de "dps" stance van de PAL). Alle 3 die idioten(waarvan er 1 een machinist en 1 een astrologist was en dus al minstens een level 50 char moeten hebben) zeggen: ACTIVEER SHIELD OATH!!! Dus ik zeg: Shield Oath is een level 40 ability, ik ben level 36 plus we zijn downgraded naar level 31. Ik had het dus sowieso niet kunnen gebruiken. Vervolgens was natuurlijk alles wat ik deed verkeerd. Maar ach, dat heb je in alle mmo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
ye-roon schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:06:
[...]
Yup die heb ik ook al genoeg gehad. Vooral dps in de catagorie: "Legolas" je kent ze wel de typische archer die ten tijde van lotr allemaal Legolas of een variatie daarop als naam hadden. Het verste target aanvallen in plaats die het dichtst bij is, het target waar ik nog geen agro op had. Dan vervolgens gebruik ik me taunt(40 sec cooldown) en inplaats van stoppen met aanvallen zodat ik de agro kan terug pakken, NOPE, sterkste aanval er tegen aan. En dan op mij gaan zeiken dat ik de aggro niet heb.
Lol :)
Bij mij waren het een mage figuur met een soort van gele pet en een monk ofzo iets (had fist wapens)
Sorry, ken de classes nog niet zo goed :)
Pulde continue op het moment dat we een kamer binnen kwamen en gingen echt voluit. En dat deden ze ook bij bosses.
Ik heb zelfs een taunt van GLD erbij maar ik kreeg de agro soms echt niet terug

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik ben nu lvl 52 en heb (bijna) alle dungeons tot nu toe gehad maar heb eigenlijk nog nooit mensen in mijn pug gehad die commentaar hadden en/of aggro weg pullde. Misschien ook maar 2 wipes in al die tijd en dat kwam vaak door domme pech (mobs die rond dwalen die je pull joinen).
Wat ik ook standaard doe is voordat ik een Dungeon join de guide video van MTQ Capture kijken.

Bazen niet meegerkend - zoals die Moogle King - dan zit je zelfs in een full party en dan wipe je 100x.
Helemaal die Garuda in het begin :P Hele avond wipen.

Wat erg slim is om te doen, is die cijfertjes op je actionbar plaatsen (1,2 en 3) zodat je voordat je een group pulled ze nummert (als er 2 mobs zijn, gewoon 1 nummeren met '1', bij 3 ook een '2') zo weet de (vaak, niet altijd) hersendode dps'ser wat hij eerst en dan daarna moet kapot meppen/shieten/blasten.
Dit voorkomt veel aggro-weg-trek problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

CT schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:37:
Ik ben nu lvl 52 en heb (bijna) alle dungeons tot nu toe gehad maar heb eigenlijk nog nooit mensen in mijn pug gehad die commentaar hadden en/of aggro weg pullde. Misschien ook maar 2 wipes in al die tijd en dat kwam vaak door domme pech (mobs die rond dwalen die je pull joinen).
Wat ik ook standaard doe is voordat ik een Dungeon join de guide video van MTQ Capture kijken.

Bazen niet meegerkend - zoals die Moogle King - dan zit je zelfs in een full party en dan wipe je 100x.
Helemaal die Garuda in het begin :P Hele avond wipen.

Wat erg slim is om te doen, is die cijfertjes op je actionbar plaatsen (1,2 en 3) zodat je voordat je een group pulled ze nummert (als er 2 mobs zijn, gewoon 1 nummeren met '1', bij 3 ook een '2') zo weet de (vaak, niet altijd) hersendode dps'ser wat hij eerst en dan daarna moet kapot meppen/shieten/blasten.
Dit voorkomt veel aggro-weg-trek problemen.
Hmm, guides van dungeons, op zich leuk, maar tot nu toe lukt het zonder :) Al hoor ik net haar stem, canadese chick met der "aboot" :)

Die nummertjes zijn idd wel goed idee. Ik zag het bij mensen in screenshots op de action bars staan. Is zeker wel een plan. Zeker nu ik in het gedeelte kom waar de "goede" newbies lager level zijn dan ik zelf en ik bij een groep no-life dps n00bs uit kom :)

Edit: ik zag ook iemand een soort van light beacon op de grond plaatsen. Welke optie is dat?

[ Voor 3% gewijzigd door ye-roon op 29-06-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
ye-roon schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:56:
[...]
Edit: ik zag ook iemand een soort van light beacon op de grond plaatsen. Welke optie is dat?
Dat zijn waymarks, staan onder social. Kunt ze voor het gemak ook naar je hotbar plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
"Oh, ik gebruik die wiki alleen om te zien of ik sidequests unlock na een main quest, dat zijn namelijk de enige die ik doe, alle andere quests laat ik schieten. Erg lastig voor OCD persoon als ik "

ye-roon kan gelukkig altijd deze achtergebleven side quests opvegen met de andere oudere tank class en eventueel de dark night vanaf level 30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

fitznl schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:27:
"Oh, ik gebruik die wiki alleen om te zien of ik sidequests unlock na een main quest, dat zijn namelijk de enige die ik doe, alle andere quests laat ik schieten. Erg lastig voor OCD persoon als ik "

ye-roon kan gelukkig altijd deze achtergebleven side quests opvegen met de andere oudere tank class en eventueel de dark night vanaf level 30 :)
Precies de rede waarom ik ze laat schieten. Het maakt het makkelijker om ze te laten schieten, maar toch, uitroeptekens op de map achter laten, hrrrrr.

Vraagje though, wat zijn beetje goede skills om te gebruiken als "extra" skills voor een PAL. Ik heb nu gewoon 3 Conjurer abilities, because why not, heb ze toch. Ik weet iig dat ik die Conj naar level 34 breng voor stone skin. Welke andere zijn handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Op mijn Pld heb ik geloof ik alleen cure toegevoegd en de rest van de slots met War skills volgeplempt.

Gisteren 56 geworden, was niet helemaal de bedoeling zo lang te spelen maar ja.. "oeh, nog een questje..kan nog wel" en ja hoor.. ineens de map weer vol met nieuwe quests _O-

Het speelt wel lekker met Kroepoekie (kippie) die me healt en meemept :9

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn PLD had ik ook vol staan met WAR skills, en dan voornamelijk defensive skills en 1 aoe skill ofzo.

Kijk nu echt uit naar vanavond om even 60 te worden :D moet ik wel iets meer geluk hebben met de queue voor The library though, wat een drama gister avond. Denk echt dat broken was though

[ Voor 48% gewijzigd door Ricmaniac op 29-06-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Gisteren lvl 60 geworden met de PLD.
Die laatste story dungeon is wel erg vet hoor :D

Nu maar eens gaan farmen voor die Law gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Poekie McPurrr schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:19:
Op mijn Pld heb ik geloof ik alleen cure toegevoegd en de rest van de slots met War skills volgeplempt.

Gisteren 56 geworden, was niet helemaal de bedoeling zo lang te spelen maar ja.. "oeh, nog een questje..kan nog wel" en ja hoor.. ineens de map weer vol met nieuwe quests _O-

Het speelt wel lekker met Kroepoekie (kippie) die me healt en meemept :9
Mijn kip, Bob, is aan het levelen als dps-er. Ik weet niet of het mogelijk is om uiteindelijk ook nog een zooi skills in heals te gooien, maar dat wordt dan z'n 2de taak. Also, ik moet iets levelen zodat ik hem groen kan maken. Hij moet gewoon groen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Op rank 20 heb je alle kip-skills (heal, attack en defend) op lvl 10 (max lvl). Mocht je gaandeweg merken dat je toch liever een heal-kip had gehad dan kan je via grand company iets kopen wat alle skills reset.

Kip-verven gaat met bepaalde types food (berries, apples etc). Er zit wel wat logica achter maar kijk niet gek op als je denkt "en nu word ie groen!" en je zit tegen een roze kip aan te kijken :P

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik wil ook een kip :)
Ben nu lvl 21 geloof ik dus zal wel redelijk snel de beschikking over 1 krijgen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:29:
Ik wil ook een kip :)
Ben nu lvl 21 geloof ik dus zal wel redelijk snel de beschikking over 1 krijgen.
Level 20 moet je zijn en de main story zo ver hebben dat je bij een grand company zit. Dan kan je vanaf level 20 een quest doen My little chocobo ofzoiets. Dan moet je ook nog met 2000 seals bij je Grand company een item kopen om die chocobo te unlocken.

Bovenstaande is voor je mount,

Op level 30 heb je een nieuwe quest in Fallguard Float waar je je chocobo dan als companion kan gebruiken. Wat je daar voor moet doen herinner ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik dacht dat, om je kip te kleuren, je een housing moet hebben? (ivm een stal waar die in moet staan om dan gevoederd te worden over urenxvoedsel = daaagen voor een kleurtje)
Of kan je dat ook doen zonder een huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ricmaniac schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:33:
[...]

Level 20 moet je zijn en de main story zo ver hebben dat je bij een grand company zit. Dan kan je vanaf level 20 een quest doen My little chocobo ofzoiets. Dan moet je ook nog met 2000 seals bij je Grand company een item kopen om die chocobo te unlocken.
Ik ben iets hoger dan noodzakelijk voor de quests denk ik
Voor mijn main story moet ik nu een dungeon in, de derde.
Iets met een mijn dacht ik.(Copperbell ofzo ?) Moest ook naar een andere stad reizen

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
CT schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:35:
Ik dacht dat, om je kip te kleuren, je een housing moet hebben? (ivm een stal waar die in moet staan om dan gevoederd te worden over urenxvoedsel = daaagen voor een kleurtje)
Of kan je dat ook doen zonder een huis?
Je moet inderdaad wel de beschikking hebben over een stal (dus house).
Nu hebben de meeste fc's wel een huis met stal dus is dat nooit zo'n probleem :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Oef, de lvl 59 solo quest Close Encounters of the VIth Kind is harder dan ik dacht. Wel vervelend dat je als je besluit even wat anders te doen na een mislukte poging, je steeds zulk een eind moet wandelen om er weer te geraken. Filmpje gekeken op youtube, maar nog geen tips over waar op te letten. Wel geleerd dat hij dus in ieder geval niet helemaal dood moet, was er dus 1x bijna, maar dat hulpje weigerde tijdig te healen waardoor ik alsnog plat ging, zucht.

Ze hadden wel wat jumppunten in mogen bouwen op de laatste map, nu is het steeds mounten en ontwijken maar tot de transportbeams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Poekie McPurrr schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:21:
Op rank 20 heb je alle kip-skills (heal, attack en defend) op lvl 10 (max lvl). Mocht je gaandeweg merken dat je toch liever een heal-kip had gehad dan kan je via grand company iets kopen wat alle skills reset.

Kip-verven gaat met bepaalde types food (berries, apples etc). Er zit wel wat logica achter maar kijk niet gek op als je denkt "en nu word ie groen!" en je zit tegen een roze kip aan te kijken :P
Thanks, goed om te weten. Hij is nu rank2, met nog 80% xp te gaan voordat hij rank 3 is :S Kan dat sneller als je hem gaat trainen en dan voedsel geeft? Of moet ik dan gewoon stuff killen? Ik moet sowieso ander armor, want dat GC meuk over z'n vleugels is niet mooi :)

Ik had inderdaad opgezocht van die kleurtjes, ook al uitgezocht welke, hunter green. Of eventueel Deepwood green. We zien wel :)

Heb er iig al genoeg roze en paarse zien rondlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Handige site erbij :P ga ik ook maar is gebruiken want me chocobo is nog gewoon de standaard kleur

Ik wil naar Pumkin orange denk ik.

Feed all of the following in one feeding to change to your desired colour:
7 × Mamook Pear, 8 × O'Ghomoro Berries, 11 × Xelphatol Apple

Maar kan je dan met feed chocobo gewoon zo veel eten in 1 keer geven ?

[ Voor 56% gewijzigd door Ricmaniac op 29-06-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Je kip zal vanzelf aangeven wanneer ie genoeg voer heeft gehad om te verkleuren, je kan dan doorvoeren tot het een plofkip word en hopen dat al het voer effect zal hebben.

Kip rank up krijgen is het beestje carrots voeren (1 per uur) tot ie tegen rank up aanhikt, daarna beestjes meppen met je kip tot ie daadwerkelijk rank up is en dan kan je weer voeren.
Dan is er nog de wekelijkse challenge waarbij je bij 20 kills en bij 100 kills een berg kip-exp krijgt.
Wat ik destijds zelf deed was voeren, laten voeren* (nogmaals thanks FC!), die challenges meepakken en verder de kip gebruiken bij alles wat ik solo deed (quests, fates, leves etc)

*Andere leden van je fc kunnen je kip ook voeren, mits die op stal staat. Daarom aan te raden om als je niet online bent, of te druk met dungeons de kip op stal te laten. Bedenk wel dat als die op stal zit je 'm niet kan oproepen, een 2de mount is dan wel handig ;)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Arcalite schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:18:
Gisteren lvl 60 geworden met de PLD.
Die laatste story dungeon is wel erg vet hoor :D

Nu maar eens gaan farmen voor die Law gear.
Met dankzegging aan ArmySpecial, die op zijn tank besloot mee te joinen, vandaag ook de main quest afgerond door de laatste 4 persoons dungeon EN trail achter elkaar er door heen te jagen.

Prachtige filmpjes met weer een paar nieuwe wendingen. Heb in de afgelopen jaren (vanaf daoc en start wow tot heden) heel veel mmo's gespeeld, maar de details en gevoel gestoken in de inhoud van de filmpjes van ffxiv heb ik nog nooit meegemaakt. Indrukwekkend en vaak tegen het ontroerende aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Een bedrijf dat zijn eigen mislukking (FFxiv 1.0) inziet en dan besluit het het geheel opnieuw te ontwikkelen, en dan ook nog de moeite neemt om 1.0 te voorzien van een passend einde. SE maakt fouten, en doen ze nog steeds, ze bedenken iets en wij als spelers gaan erop los. Over het algemeen luisteren ze wel naar de community. En negeren ze diezelfde community waar nodig.

FFxiv 1.0 was een mislukking.. wat deed SE: "kill it, start reborn". Zijn maar weinig bedrijven in deze branch die dat aandurven.

En maar weinig bedrijven die vervolgens hun geld nog steken in de afsluiting van een mislukking..

https://www.youtube.com/watch?v=YgEg8kXmifo

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

tsja, japans he ;) of misschien wel on-nederlands / westers?
in veel landen is het 'mislukken' ook iets om te vieren, weer een mijlpaal erbij, weten hoe het niet moet, toch geprobeert, veel geleerd etc.etc. en ik ook, vind dat prachtig mooi, beter dan dat zuren roddel gedoetje wat het normaal zou opleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braverly
  • Niet online
Poekie McPurrr schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:55:
Een bedrijf dat zijn eigen mislukking (FFxiv 1.0) inziet en dan besluit het het geheel opnieuw te ontwikkelen, en dan ook nog de moeite neemt om 1.0 te voorzien van een passend einde. SE maakt fouten, en doen ze nog steeds, ze bedenken iets en wij als spelers gaan erop los. Over het algemeen luisteren ze wel naar de community. En negeren ze diezelfde community waar nodig.

FFxiv 1.0 was een mislukking.. wat deed SE: "kill it, start reborn". Zijn maar weinig bedrijven in deze branch die dat aandurven.

En maar weinig bedrijven die vervolgens hun geld nog steken in de afsluiting van een mislukking..

YouTube: FINAL FANTASY XIV: THE FINAL 11 MINUTES *End Of Eorzea*
Misschien dat je iets teveel meegaat met het community verhaal dat 1.0 gefaald heeft (weet niet of je zelf ook hebt gespeeld). Het had enorm veel mankementen, maar het was voor mij, en een heleboel anderen een leuke tijd en een leuk spel. Vanaf 1.18 werd het een stuk beter. Ik kan me voorstellen dat héél veel mensen er niks aan vonden vooral omdat het typisch als FFXI aanvoelde, maar als je door de mankementen heen kon kijken was het erg leuk :P . ARR heeft er voor gezorgd dat ook mainstream spelers kwamen spelen, daarom zien de meeste 1.x als een failure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
FFxi vanilla met de deathpenalties etc was heerlijk. Heb FFxi van begin US launch gespeeld :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Vanavond goede vooruitgang kunnen boeken. Expert roulette unlocked. Nu in totaal 1080 law tomes. Morgen om 8 uur staat bismarck ex geplanned, en direct daarop ravana ex wrs. Gear farm voor Alexander kan gaan beginnen.

Mijn DRK is inmiddels ook lvl 35. Levelen met behulp van FATEs gaat zoals vanouds nog altijd goed snel op deze levels. En ben weer van start gegaan met GC turnins om mijn crafting/gathering classes op een vrij eenvoudige, hoewel kostbare manier dagelijks van flink wat exp te kunnen voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer weet welke game ik mee bezig was tijdens de 1.0 launch. Ik weet wel dat het in reviews afgebrand werdt als te ouderwets, geen vernieuwing etc. Toen ARR aangekondigt werdt had ik wel zoiets van, good guys SE, ze zien het in en proberen het te fixen.

Ik heb de beta van ARR gespeeld, maar dat was zo'n typische japanse beta waar ze alsnog dingen hadden afgeschermd. Ik had liever gehad dat ze dat niet hadden gedaan, in plaats van: "A cutscene is supposed to play here, but nanananana, we're not going to show you".

In eerste instantie heb ik toen een lancer gespeeld, gezien gridinia en de gridanian classes de enige waren die beschikbaar waren. Later ook nog even pugilist gespeeld in Uldah. En ja, het speelde erg leuk, maar ik kreeg geen indruk van de engame en het "MMO" gedeelte. Dus de release aan me voorbij laten gaan.

Tot een paar maanden geleden ik ineens zin kreeg in deze game. Maja, was bezig met Bloodborne en daarna Witcher. Ik had nog steeds de interresse na die games en tot nu toe geen spijt. Heerlijke mmo. Eindelijk weer wat moeten doen als tank, ipv gebruik aoe skill 2 keer, never lose agro(looking at you wow). Het is alleen jammer dat de pvp crap is. Maar daar hebben we Camelot: Unchained voor binnenkort.

Deze game is wel 1 grote fanservice als Final Fantasy "fan". Van enemy looks en namen, tot chocobos, muziek, characters (wedge en biggs (Cid nog niet gevonden, zal er vast nog in zitten)). Also, Manfilia best Waifu.

In ander nieuws, gisteren level 39 geworden. Nieuwe dungeon gedaan, waar je wat goblins moest redden, best leuk. Helaas "maar" level 39, maar moest ook naar de kapper tussendoor en andere RL zaken.

M'n chocobo staat in de stal. Eens zien of er mensen zijn die het worteltjes voert.

Nog een vraag, ik ben nu dus eindelijk bij een punt aan het komen waar m'n inventory vol begint te raken. Wat kan ik het beste doen met al die monster parts, beast hides en al die jazz? Er staat bij dat het crafting mats zijn. Kan ik die het beste gewoon verkopen op het moment? Ik ga toch pas craften als ik max ben denk ik. Of iig level 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Laatst online: 30-08 22:16
Ricmaniac schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:33:
[...]
Op level 30 heb je een nieuwe quest in Fallguard Float waar je je chocobo dan als companion kan gebruiken. Wat je daar voor moet doen herinner ik niet.
Op lvl 30 de quest: 'My Feisty Little Chocobo' ophalen bij Docette, in Camp Tranquil in South Shroud. Daarna moet je naar Bentbranch Meadows in de Central Shroud en daar een paar quests doen en ben je ready to go...

Toevallig gisteren 30 geworden en deze quest gedaan. Ook nog wat discussie in de FC-chat over wat nou 'de beste' skill zijn om te gebruiken. Ik ben nu een Conjurer en ga naar White Hat Mage. Een healing chocobo lijkt me dan niet handig maar ook weer niet geheel onhandig. Denk dat ik voor een compromis ga en allround skills ga kiezen. Ja, ik weet dat je ze nog kan resetten mocht het echt niks worden :).

Wat zijn jullie ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 12:42

star-saber

Ryzen

Ik heb die van mij eerst tot lvl10 defender gebracht.
Dit met het oog haar als Tank gebruiken.
Krijg je ook paladin armor voor je chocobo bij lvl 10
Voor HW werkte chocobo als tank niet zo heel goed.
Maar nu wel.
Inmiddels lvl 13 chocobo 10 defender / 3 attacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Als healer zou ik eerst investeren in de tank tree. Alle heat die je pet van jou af kan halen is mooi meegenomen. Je kan hem dan altijd healen.

Als melee dps, zou ik er een healer van maken, waarschijnlijk doe je zo veel damage dat je toch de agro afpakt van het beestje, kan hij je beter gewoon healen :)

Als ranged dps, mja ook hier als healer, of hij moet erg goed zijn in het pakken van de agro. Anders gewoon een dps pet.

Als tank, een dps pet. Overleven is wat je doet als tank, beter dan een pet hebben die zorgt dat je combat encounters sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn companion is altijd healer geweest, moet zeggen dat ik hem pas een paar weken gebruik XD al die tijd daarvoor niet gedaan waardoor die net pre-heavensward nog level 2 was hahah (nu 5)

Gisteren niet gelukt 60 te worden, werd na het eten opgeslokt door een serie waardoor ik geen tijd heb genomen verder te levelen XD Vandaag moet 60 wel lukken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

@ye-roon: gefeliciteerd!

Over die volle inventory: heb je al een retainer? Je kan je items aan deze persoon ter bewaring geven, en eventueel ook op de market laten plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Thrace Grumble op 30-06-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Thanks!

Nee heb geen retainer, hoe kom ik daar aan? Heb wel een quest gedaan waarmee ik dat unlocked heb, maar nog geen retainer gekocht/gehuurd of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
ye-roon schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:27:
Thanks!

Nee heb geen retainer, hoe kom ik daar aan? Heb wel een quest gedaan waarmee ik dat unlocked heb, maar nog geen retainer gekocht/gehuurd of zo.
Bij de marketboard areas in de 3 grote steden staat een NPC waarbij je retainers kunt huren. In Ul'dah bijv. is het vrijwel één van de eerste NPC's aan de rechter hand zodra je de market board area ingelopen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:27:
Thanks!

En je hired an retainer maar kost je geen fluit en is ook maar 1 malig eigenlijk ... ondanks dat er staat huren :P

En van harte gefeliciteerd man! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Aha, dus eigenlijk zijn die retainers wat wow nu heeft met followers en dan kan je ze op missie sturen? En je kan ze ook laten minen en shit? Dat zou wel fijn zijn :)

@Ric: thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
ye-roon schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:24:
Aha, dus eigenlijk zijn die retainers wat wow nu heeft met followers en dan kan je ze op missie sturen? En je kan ze ook laten minen en shit? Dat zou wel fijn zijn :)

@Ric: thanks :)
Yep, je kunt ze ook op ventures sturen. Hiervoor moet je nog wel eerst een quest doen, ik geloof dat deze in Gridania van start gaat. En heb je venture tokens nodig om je retainer weg te kunnen sturen. Deze kun je kopen voor bijv GC seals, maar ook hunt seals.

Hoewel je retainer weg is, kun je je retainer altijd nog gebruiken voor het gelijktijdig verkopen op de market board.

De kwaliteit van teruggeleverde items is afhankelijk van het level van je retainer, en gear welk deze aanheeft. Levelen doe je door ze op ventures te sturen; afhankelijk van het soort venture wordt duur en hoeveelheid exp bepaald. De gear welk ze kunnen dragen is hetzelfde als wat je zelf zou kunnen dragen.

Je kunt een retainer op een class nooit hoger levelen dan je eigen level op die class. Houdt hier rekening mee bij de keuze van een class voor je retainer.

Ingame kun je gratis 2 retainers unlocken. Via mog station kun je nog eens 4 extra retainer slots unlocken tegen betaling. Geeft met name een hoop extra banking space indien je gebrek hebt :p.

[ Voor 7% gewijzigd door psychodude op 30-06-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

zometeen thuis maar ff roggelen dan :) Ik maak hem wel paladin, of haar. Gezien ik dat ben :).

Zit er alleen erg over te twijfelen om van ras te veranderen. Ik krijg geloof ik zo'n ras change ding als ik 30dagen koop. Alleen de vraag is nu, waar naar toe. Ik twijfel tussen Elezen en Lalafel. Een tank met een staart kan je namelijk niet serieus nemen en zo'n hele grote big dude vind ik beetje buiten proporties. Elezen heeft gewoon dat mystieke. Maar als Lalafel heb ik denk weer het meeste fun mocht ik BLM gaan spelen als offclass. Die zien er echter niet uit als een DRK met een 2hander, gezien die 2hander net zo groot is als de dagger van een Hyur. Also, lalafel hebben geen baard. Mijn character moet een baard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
"Een tank met een staart kan je namelijk niet serieus nemen" Ons niet serieus nemen, daar kunnen we alleen maar met de furious emote op reageren ooowww :)

Zucht, weet niet of ik de komende dagen online ben, last van de hitte. Binnen begint de temperatuur aardig op te lopen.

Maar wil graag nog wat law tokens zien te krijgen, om in ieder geval de bracelet te kunnen opwaarderen. Die zit op i120 en dat staat me helemaal niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
ye-roon schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:26:

Een tank met een staart kan je namelijk niet serieus nemen .....
Wat ?? ;( ;( :'( :'(

Zit er eigenlijk een voordeel aan een FC joinen ? Xp boost of zo ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Iusedto schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 21:39:
[...]

Wat ?? ;( ;( :'( :'(

Naast de gezelligheid biedt het inderdaad ook nog andere voordelen: housing, boosts voor diverse zaken (FC action), etc. :)

http://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Free_Company

[ Voor 7% gewijzigd door Thrace Grumble op 30-06-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:45

Chrasher

Tevree met z'n PS5

En natuurlijk een gemakkelijke plek waar je iedereen in "levende lijve" kan ontmoeten. Dat geeft direct een heel andere sfeer. :)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

ye-roon schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:26:
Een tank met een staart kan je namelijk niet serieus nemen...
!!!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RZrehd2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l5gS7uZ.png

Pas maar op, heeft staart en scherpe klauwen. :P

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren 60 geworden *O*

Was toen al kwart voor 12 en 5:00 me wekker weer dus ging toch maar gauw slapen haha, vanavond maar even kijken of we de story line af kunnen maken en misschien al wat nieuwe gear farmen. Ben in ieder geval blij dat k het gehaald heb haha.
Iusedto schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 21:39:
[...]

Ja zeker, Je hebt perks die je als FC kan activeren zoals Bonus EXP, Teleport costs reduction, Housing + Chocobo stables, aantal van die kleine dingetjes. + dat het veel gezelliger is natuurlijk.

Je speelde ook op moogle toch? Als je daar zit geef effe je ingame naam. Kunnen we je vandaag/vanavond inviten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Gratz :)

En ja, ik zit weer op Moogle
Gisteren derde dungeon getanked. Filmpje gekeken over de bosses en toen gegaan. Was een erg leuke dungeon en vooral de "blob" baas die je moet bij een explosief moet houden vond ik briljant.
Ingame naam is Iuzed Too, alleen ben ik er vanavond niet hoor (verjaardag feestje)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:14:
Gratz :)

En ja, ik zit weer op Moogle
Gisteren derde dungeon getanked. Filmpje gekeken over de bosses en toen gegaan. Was een erg leuke dungeon en vooral de "blob" baas die je moet bij een explosief moet houden vond ik briljant.
Ingame naam is Iuzed Too, alleen ben ik er vanavond niet hoor (verjaardag feestje)
Ok, geen probleem. als je savonds een keer speelt ofzo stuur anders een bericht hier op tweakers. heb het bijna altijd open staan op een 2e scherm :P dus dan kan ik of iemand je inviten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Neelon schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 00:42:
[...]

!!!

[afbeelding]

[afbeelding]

Pas maar op, heeft staart en scherpe klauwen. :P
Kijk, ieder z'n ding natuurlijk. Maar die cat people en dragon people zijn me net een beetje te anime. Vooral het feit dat er naked cat people EVERYWHERE zijn.

Anyways, gisteren gegaan van level 39 naar 5% verwijderd van 42. Wilde eigenlijk dat nog even doen, maar besloten dat het later wel kwam :) Neemt niet weg dat ik steeds dichter in de buurt kom van de 50. Weet iemand of je character wel exp vergaard als je HW hebt maar nog niet naar de HW gebieden kan? Dan is het namelijk best wel waard om HW dezer dagen aan te schaffen.

Bob is bijna rank 3, die 1% per uur is eigenlijk best peanuts, dus hij loopt lekker met me mee, gaat z'n exp sneller en ik ben toch zo ver boven de content gelevelt dat die exp loss eigenlijk alleen maar beter is.

Iusedto, een FC is gewoon gezellig, beetje babbelen, plek waar je vragen kan stellen etc. Plus in tegenstelling tot WoW is de comunity voor het grootste deel niet toxic. Al hoort ook die community over het feit dat het aantal subs van FFXIV in de buurt komt van WoW en zullen die ook willen weten waar iedereen het over heeft.

Wel nog puntje van kritiek. Na een heleboel super epische gladiator class quests, vallen de paladin quests me toch een beetje tegen. Vooral die van level 40. Ga naar plek x, steek een fakkel aan, kill 5 enemies, tada done, enjoy je super secret ability waar je super hard voor gewerkt hebt.. Beetje anticlimax tbh.

Maja, vanavond niet veel gamen denk, problemen met ziggo, websites worden niet geladen (zelfs tweakers deed moeilijk, ben nu op werk). Kon apps op telefoon niet updaten omdat hij aant wachten was op wifi(ondanks dat hij gewoon verbonden was) en op de 5Ghz band kon geen 1 apparaat meer verbinden. In ARR was het enorme packet loss and lag. Dus denk dat het aan me router ligt. Die staat nu dan ook uit. Daarnaast moet ik het internet bij me moeder thuis aan de praat krijgen(die heeft nieuw huis), dus ben wel ff zoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 10:44
Anyways, gisteren gegaan van level 39 naar 5% verwijderd van 42. Wilde eigenlijk dat nog even doen, maar besloten dat het later wel kwam :) Neemt niet weg dat ik steeds dichter in de buurt kom van de 50. Weet iemand of je character wel exp vergaard als je HW hebt maar nog niet naar de HW gebieden kan? Dan is het namelijk best wel waard om HW dezer dagen aan te schaffen.
Met HW krijg je gewoon experience voor kills. voor quests krijg je tot level 51 rond de 13k. na level 51 wordt dit gelocked op 3000xp per quest.

Ben zelf een aantal dagen geleden 50 geworden. nu met de story quests bezig. Zit rond 2.3 en alweer level 51 met 20%. Ik gok dat ik op level 52 aan HW kan gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

flash2adv schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:00:
[...]

Met HW krijg je gewoon experience voor kills. voor quests krijg je tot level 51 rond de 13k. na level 51 wordt dit gelocked op 3000xp per quest.

Ben zelf een aantal dagen geleden 50 geworden. nu met de story quests bezig. Zit rond 2.3 en alweer level 51 met 20%. Ik gok dat ik op level 52 aan HW kan gaan beginnen.
Ah mooi. Dan word het HW aanschaffen dan :) Ik ga het waarschijnlijk niet redden om alle quests af te maken voordat ik level 50 ben. Beter dan dat die exp niet verloren gaat :) Side quests die ik overhou kan ik gebruiken voor andere classes dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:54:
[...]

Ah mooi. Dan word het HW aanschaffen dan :) Ik ga het waarschijnlijk niet redden om alle quests af te maken voordat ik level 50 ben. Beter dan dat die exp niet verloren gaat :) Side quests die ik overhou kan ik gebruiken voor andere classes dan.
Je levelt een combat class die lager is dan je hoogste class sneller voor 50%.
Ik deed hetzelfde als wat jij doet met de side quests. Maar uiteindelijk bleven die sidequests alsnog liggen omdat door die bonus XP veel sneller levelde via fates en dungeons. (weet niet hoe het in heavensward zit) maar ik doe nu gewoon zo veel mogelijk quests met me main class :P (nu niet meer omdat die 60 is en zou zonde zijn van de EXP waste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ricmaniac schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:14:
[...]

Je levelt een combat class die lager is dan je hoogste class sneller voor 50%.
Ik deed hetzelfde als wat jij doet met de side quests. Maar uiteindelijk bleven die sidequests alsnog liggen omdat door die bonus XP veel sneller levelde via fates en dungeons. (weet niet hoe het in heavensward zit) maar ik doe nu gewoon zo veel mogelijk quests met me main class :P (nu niet meer omdat die 60 is en zou zonde zijn van de EXP waste)
Combat classes levelen die lager zijn is zelfs +100% op het moment. De guild +10% bonus telt zelfs dubbel en wordt dan +20%. Ik merkte dit toen ik CNJ naar level 15 moest halen voor de Paladin quest. Alle kills waren +120% exp. Alle FATE exp rewards waren +100%. Dus dat ging lekker snel.

Volgens mij is het van 50-60 wel weer 50%.

Mijn plan nu is om MSQ gewoon af te maken, ik ga echt alle sidequests links laten liggen, zelfs die unlocken na een MSQ. Ik ben level 42 bijna en mijn MSQ is level 33. Slaat echt nergens op tbh, en ik sla al zo veel mogelijk over :S Komt hoogstwaarschijnlijk door daily dungeon, dat geeft zo ongelofijke bak exp, maar ook GC seals en die zijn wel weer handig, zeker gezien de daily timer. Dus vandaar dat ik die wel elke dag probeer te doen. Maar eerst even Titan verslaan voor de MSQ vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ricmaniac schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:28:
[...]
Ok, geen probleem. als je savonds een keer speelt ofzo stuur anders een bericht hier op tweakers. heb het bijna altijd open staan op een 2e scherm :P dus dan kan ik of iemand je inviten
Doe ik. Zal misschien dit weekend zijn want met deze hitte ga ik niet binnen zitten.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Iusedto schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:18:
[...]

Doe ik. Zal misschien dit weekend zijn want met deze hitte ga ik niet binnen zitten.
1 woord: Aircondition :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Laatst online: 30-08 22:16
Wel jammer eigenlijk dat niet iedereen hier op dezelfde server zit. Ik vermaak me prima op Zodiark in de FC Nightbreed, maar er zitten denk ik ook aardig wat gezellige Tweakers op Moogle. Zonde.

Anyway, ik merk dat ik zelf ook teveel geniet van allerlei sidequests. Maar ben er ook al mee gestopt (terwijl ik pas lvl 31 ben met mijn eerste class). Er bleef teveel ruimte over op de MQ (was ik 30 en de quests nog rond de 20) en ik begon het verhaal ook een beetje kwijt te raken steeds. Ben inmiddels weer een beetje ingelopen en speel alleen nog maar SQ als ik niet verder kan. Maar zelfs dan doe ik denk ik eerder een dungeon (als healer) omdat die voor mij steeds instant zijn en ook een flinke xp boost geven. Plus dat ik dungeons gewoon leuk vind :). De SQ bewaar ik dan wel voor de classes die een queue hebben voor de dungeons :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

Server keuze was voor mij een no-brainer. Op Cerberus zitten een aantal mensen met wie ik veel in FF-XI heb samengespeeld. :D

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Zit zelf op Odin. Ook een prima server, en gezien mijn eigen FC daar ook nooit behoefte gehad voor een andere server te kiezen :p.

Vanavond Bismarck ex en Ravana ex farm session gehad. Morgen weer verder. Zorgen voor Ravana ex weapons voor iedere member in de raid groep in voorbereiding op Alexander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 20:13

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Van het weekend de ARR main story voltooid en Heavensward vrijgespeeld. Ishguard even bekeken. Mooie stad zeg :) Besloten om Astrologian op te pikken en die ben ik nu aan het levelen. Ishguard komt later wel :)

Gisteren level 42 geworden. Levelde in Stone Vigil dus kon gelijk mijn nieuwe Aspected Helios spell proberen. Werkt prima met Diurnal Sect. Ben benieuwd of straks Nocturnal ook zo lekker werkt. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1 ... 67 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet