Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:25:
het schiet bij mij echt niet op met lvlen in deze game. Net lvl 25 (heb ook praktisch geen tijd om te spelen , maar toch.) Het gaat te traag.
:o :o :o
Je leveld echt belachelijk snel in FFXIV, echt veel en veel te snel.
Dit soort reacties die je steeds vaker voorbij ziet komen stemt mij persoonlijk diep somber of de toekomst van MMORPG's.

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 07:58
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:39:
[...]

:o :o :o
Je leveld echt belachelijk snel in FFXIV, echt veel en veel te snel.
Dit soort reacties die je steeds vaker voorbij ziet komen stemt mij persoonlijk diep somber of de toekomst van MMORPG's.
Ligt er puur aan wat je doet. Volg je quests soms een fate hier en daar wat ik deed... ben je wel aardig wat uurtjes bezig... 50+ zeker. Ik denk dat ik over de 75 heen zit en nu pas 49. En zoals gisteren en vandaag had ik exp nodig om van 46-49 te komen.. 1,5mln exp gok ik... Dat heb ik serieus binnen 4-5uur gehaald met fate grinden... :P

Verwijderd

wat boeit de snelheid van levelen? er zijn toch nog geen raids :P
ben level 40 en ik vind het wel prima zo :)

• CristianSchriev
WTF SE WTF. maak even account aan voor mn vriendin en we komen er maar niet in. ineens na 20min bevestigings mail dat account is aangemaakt. En dat op een ID die we niet eens ingetypt hebben!!! Heel apart dit :)

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 15:50

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Hoe gaat het trouwens als ik een andere class wil levelen en daarvoor naar lvl 1 wordt terug gezet? Puur grinden? Of zijn de meeste quests repeatable?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• CristianSchriev
Thrace Grumble schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:37:
Hoe gaat het trouwens als ik een andere class wil levelen en daarvoor naar lvl 1 wordt terug gezet? Puur grinden? Of zijn de meeste quests repeatable?
Kei hard grinden. Alle quests maar 1 keer..

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 20:50
CristianSchriev schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:54:
[...]

Kei hard grinden. Alle quests maar 1 keer..
hunting log, fates en als je eenmaal lvl 15 bent ofzo dungeons dan kan je meteen geode gear vinden.

• CristianSchriev
HELP. En ik heb Total War Rome II liggen die ik veels te weinig gespeeld heb door FF 14 ARR de laatste week. En nu komt GTA V er boven op. Waardoor ik deze week 49 blijf verwacht ik en mijn uurtjes niet kan maken op FF. Teveel goede games in korte tijd. Brains died. Social Life died. :(

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 21:07

Dawn

..Sworn to the Dark..

Levequests, Fates, Dungeons... nothing else...

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• CristianSchriev
Wauw vriendin spel gekocht wat al extra moeilijk was zelfs na de aankoop. Ja hoor elke server bijna dicht in de EU. Zelfs Odin die heeft nog nooit dicht gezeten. Of althans amper.. straks komen de server problemen direct weer..
Nu mis ik toch echt zwaar een laptop met FFXIV ofzo hoor =p heb vanaf 23:00 tot nu echt iets van 15 min totaal "gewerkt" .. had mooi geweest als ik nu gewoon lekker kon gamen hier. beetje mining verder naar 50 doen

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
En daarom heb ik op mijn main class alleen het volgende gedaan:
* de class quests
* de main quests
* dungeons (eenmalig voor main quest)
* hunting lodge
* Fates (als ik er toevallig langsloop)
* De eerste sidequests tot level 10 ofzo (omdat ik toen nog niet door had dat ik de sidequests beter kon sparen voor alts).

Voor alle alt classes doe ik:
* Eerst hunting lodge
* SideQuests waar ik max 2 levels hoger ben (anders is het zonde van de xp) en max uit 1 gebied.
* Daarnaast zal ik de dungeons wat vaker runnen.
* En als het echt nodig is Fate parties.

Tot slot spaar ik de leves op mijn crafts te powerlevelen. Op die manier hou ik nog wat quests over voor de alts classes.

Waar ik wel helemaal gek van wordt is het "managen" van je backpack.. Je kan niet goed zien of bepaalde items in een "set" armor zit die een van je classes gebruikt.. Het verkopen/slopen van items is daardoor dan ook een zeer tijd rovend klusje (en ja als bepaalde stukken in je armory vol zitten met 25 items, dan moet je wel)..

Hetzelfde voor crafting gear. Het was erg handig geweest als er bij items stond in welke set ze gebruikt werden.

[ Voor 65% gewijzigd door Uhmmie op 17-09-2013 07:59 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Ja, dat back pack gebeuren is irritant.

Vind het wel een heerlijke game maar een paar puntjes kunnen verbeterd worden.
Dat is de backpack en gear management, meer quests om andere classes te kunnen levelen (ik haat grinden), maar wat ik vooral jammer vind is dat je verplicht bent dungeons te doen om verder te komen in het verhaal. Dat had voor mij niet gehoeven. Je hebt nu geen keuze en ik had graag de keuze gehad want imo horen dungeons optioneel te zijn en niet een vereiste.

FUMES et CARNES

• Danny_H
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11 17:15
Gister ochtend rond een uur of 11 toch voor elkaar gekregen twee characters aan te maken op moogle, ho lee sheet :P De avond daarvoor lukte het inderdaad niet, mocht je moogle op willen probeer het smorgens.

The only source of knowledge is experience...

• corset
  • Laatst online: 29-11 12:18
Hmm, net Crysta geprobeerd over te maken, maar:

Via paypal gedaan (Ultimatepay). Paypal geeft netjes aan "voltooid" aan Payspan (vreemd), en zie nu nergens mn Crysta staan :(

Hoe lang kan dit ongeveer gaan duren?

Is geregeld, en zie dat ik pas de potion na 30 dagen kan krijgen :( kan blijkbaar er niet voor kiezen om nu gelijk al 30 dagen te betalen..

[ Voor 25% gewijzigd door corset op 17-09-2013 09:43 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Edit: je hebt zelf al antwoord gegeven :).

[ Voor 91% gewijzigd door Ngangatar op 17-09-2013 09:46 ]

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• corset
dat heb ik gelukkig goed gekregen :) was beetje in de war omdat er verschillende bedrijfsnamen werden genoemd.

Zit nu alleen te kijken hoe ik de crysta kan gebruiken om 30 dagen gelijk al toe te voegen voor die potion, maar dat kan alleen maar met Game Cards lijkt het. Renew Subscription geeft alleen game card optie

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:19
CristianSchriev schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 00:37:
Wauw vriendin spel gekocht wat al extra moeilijk was zelfs na de aankoop. Ja hoor elke server bijna dicht in de EU. Zelfs Odin die heeft nog nooit dicht gezeten. Of althans amper.. straks komen de server problemen direct weer..
Odin heeft regelmatig dicht gezeten, veel guildies hebben tijdelijk op andere servers gespeeld omdat character creation keer op keer niet toegestaan was.

Ik verwacht dat zodra ze digital sales weer openen er snel een extra nieuwe server zal volgen.

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

lanerios schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:51:
dat heb ik gelukkig goed gekregen :) was beetje in de war omdat er verschillende bedrijfsnamen werden genoemd.

Zit nu alleen te kijken hoe ik de crysta kan gebruiken om 30 dagen gelijk al toe te voegen voor die potion, maar dat kan alleen maar met Game Cards lijkt het. Renew Subscription geeft alleen game card optie
klopt, alleen met timecards heb je de gekochte tijd 'direct', met alle andere opties pas als je gaat betalen voor tijd (Crysta, CC ect.)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Customized UI:

Normal View:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17455696/FFXIV/ffxiv_16092013_225622.png

HUD view:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17455696/FFXIV/ffxiv_16092013_225716.png

meer mensen die hun UI getweaked hebben?

• Iusedto
Nee, ben er te lui voor eerlijk gezegd :)
Enige wat ik wel gedaan heb is de balken iets vergroten zodat ze beter zichtbaar zijn.
Ik ben nl een "clicker" , hehe

FUMES et CARNES

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Dawn schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:55:
Customized UI:
Ziet er prima uit! En een klein beetje, nog niet zoals jij bezig bent geweest. Ga ik na lvl 50 maar eens doen denk ik.

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-11 12:30
Dawn schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:55:
Customized UI:

Normal View:
[afbeelding]

HUD view:
[afbeelding]

Ziet er nice uit! Ik heb ook al wat aanpassingen gedaan maar niet zo veel als jij al hebt gedaan. Één vraagje, hoe heb je dat gedaan met de onderste hotbars, zo met je minimap ertussen? Is dit iets wat automatisch gebeurd als je de minimap hier overheen zet?

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hij heeft daar gewoon geen knoppen geplaatst :P Die minimap zit over zn hotbar heen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• corset
Domme vragen tijd! Weet iemand of de media markt al Timecards verkoopt? Kan ze nl. op de site niet vinden :(

• Splendid
Chester schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:37:
Hij heeft daar gewoon geen knoppen geplaatst :P Die minimap zit over zn hotbar heen.
Als je goed kijkt, zie dat zijn nummering ook onderbroken is. Dus dat verhaal gaat niet helemaal op.

• corset
Splendid, dat zijn keybinds die makkelijk aan te passen zijn. Dus dat gaat gewoon op ;)

• Splendid
lanerios schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:44:
Splendid, dat zijn keybinds die makkelijk aan te passen zijn. Dus dat gaat gewoon op ;)
Daar heb je een goed punt, had ik niet aan gedacht. Van de week ook maar eens in verdiepen :)

• Chester
  • Niet online
Splendid schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:40:
[...]

Als je goed kijkt, zie dat zijn nummering ook onderbroken is. Dus dat verhaal gaat niet helemaal op.
Keybinds zelf instellen idd. In zn HUD layout screenshot zie je de hotbars ook gewoon door die mini-map gaan.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Chester schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:37:
Bijna correct;

je moet onder system wel instellen "hide unused action bar buttons" (oid), zo niet komt je minimap achter de action bars te zitten zodra je deze aanklikt.
verder inderdaad de keybindings aangepast dat het ietwat logisch door loopt.

• corset
Kan echt alleen bij bol.com timecards vinden >< Ik wil ze vanavond nog kunnen halen lol

Verwijderd

Iusedto schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:38:
Ja, dat back pack gebeuren is irritant.

meer quests om andere classes te kunnen levelen (ik haat grinden), maar wat ik vooral jammer vind is dat je verplicht bent dungeons te doen om verder te komen in het verhaal. Dat had voor mij niet gehoeven. Je hebt nu geen keuze en ik had graag de keuze gehad want imo horen dungeons optioneel te zijn en niet een vereiste.
Ja en drie kopjes thee naar 3 guards 5 meter verderop brengen om in de volgende quest 5 stukjes hout in een straal van 15m op te pakken en daarna voor de volgende quest met 3 NPC's die bijna tegen elkaar staan te praten is geen grinden... 8)7

90% van de quests in FFXIV zijn van dusdanige bedroevende kwaliteit en compleet inspiratieloos dat het eigenlijk geen quest mag heten. Maar goed het merendeel van de spelers wil aan het handje vastgehouden worden (dmv deze "quests") en zo door het spel geleid worden in plaats van dat ze zelf het spel maken.

Verwijderd

Dawn schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:06:
[...]

Bijna correct;

je moet onder system wel instellen "hide unused action bar buttons" (oid), zo niet komt je minimap achter de action bars te zitten zodra je deze aanklikt.
verder inderdaad de keybindings aangepast dat het ietwat logisch door loopt.
Ziet er erg fraai uit, ik heb als healer enkel het party frame wat verschoven, maar als ik dit zo zie dan denk ik dat ik hem straks ook eens ga aanpassen. In WOW vond ik addons bijna het leukste in het spel haha, had altijd zo'n eigen build op curse :) Ben benieuwd wanneer hier ondersteuning voor komt.

• Anno
  • Laatst online: 01-12 12:14

Anno

Griefmaker#2862

lanerios schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:36:
Kan echt alleen bij bol.com timecards vinden >< Ik wil ze vanavond nog kunnen halen lol
Misschien via Ebay (b.v. link) dan kun je betalen via PayPal. Verkoper geeft aan de code binnen een half uur te verzenden. En heeft een goede waardering..... wat uiteraard niet altijd wat zegt.

Of misschien via een GameKey site. G2Play leverd ze.

• Chester
  • Niet online
Ik heb een gamecard gehaald bij gamecardwinkel.nl. Die stuurt je na betaling best snel een mail met je code.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Gamecardwinkel.nl, klein bedrijfje, heel goede service.

• corset
cool! vanavond doen dan. Thanks :)

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 11:39
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:36:
[...]

Ja en drie kopjes thee naar 3 guards 5 meter verderop brengen om in de volgende quest 5 stukjes hout in een straal van 15m op te pakken en daarna voor de volgende quest met 3 NPC's die bijna tegen elkaar staan te praten is geen grinden... 8)7

90% van de quests in FFXIV zijn van dusdanige bedroevende kwaliteit en compleet inspiratieloos dat het eigenlijk geen quest mag heten. Maar goed het merendeel van de spelers wil aan het handje vastgehouden worden (dmv deze "quests") en zo door het spel geleid worden in plaats van dat ze zelf het spel maken.
Ja, het is een beetje op en weer jo-jo-en af en toe. Ze kunnen wel iets creatiever worden met die Quests. Maja, wel easy XP

Verwijderd

Bas_ schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:25:
[...]

Ja, het is een beetje op en weer jo-jo-en af en toe. Ze kunnen wel iets creatiever worden met die Quests. Maja, wel easy XP
Das geen doel op zich, das een bijkomend voordeel toch? 8)7

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-11 20:06
Ik denk dat er na vandaag weer een aantal spelers verdwijnen. Vanochtend vielen 3 spelers weg tijdens Ifrit HM doordat hun tijd was afgelopen.Vraag me alleen af welke versie van FF ze hebben

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• Iusedto
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:36:
[...]

Questen is naar mijn mening toch wel iets heel anders dan grinden en ook al zullen de quests in MMO's in het algemeen natuurlijk niet al te best zijn, het is toch vaak de enige manier om te levelen. Vaak wordt e.e.a. dan afgewisseld met dungeons en/of public events (Fates in FF14)
Maar in FF is het nu dat je voor je tweede cq derde class run geen quests meer hebt, als je dat nl. wel wilt moet je eiggenlijk een tweede char beginnen.
En ik vind dat gek want 1 van de verkooppunten was toch dat je alles op 1 char kon. En technisch gezien klopt hun bewering maar hij is niet helemaal waar.

Deel absuoluut je mening dat de quests in FF14 behoorlijk inspiratieloos zijn.

FUMES et CARNES

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Iusedto schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:38:
[...]

Questen is naar mijn mening toch wel iets heel anders dan grinden en ook al zullen de quests in MMO's in het algemeen natuurlijk niet al te best zijn, het is toch vaak de enige manier om te levelen. Vaak wordt e.e.a. dan afgewisseld met dungeons en/of public events (Fates in FF14)
Maar in FF is het nu dat je voor je tweede cq derde class run geen quests meer hebt, als je dat nl. wel wilt moet je eiggenlijk een tweede char beginnen.
En ik vind dat gek want 1 van de verkooppunten was toch dat je alles op 1 char kon. En technisch gezien klopt hun bewering maar hij is niet helemaal waar.

Deel absuoluut je mening dat de quests in FF14 behoorlijk inspiratieloos zijn.
Je kan alles op 1 char doen, daar is niets aan gelogen. Ik zou er niet aan moeten denken om voor elke job steeds dezelfde quests te moeten doen, zou ook niet kloppen vind ik en raar aanvoelen.

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:48:
[...]

Ziet er erg fraai uit, ik heb als healer enkel het party frame wat verschoven, maar als ik dit zo zie dan denk ik dat ik hem straks ook eens ga aanpassen. In WOW vond ik addons bijna het leukste in het spel haha, had altijd zo'n eigen build op curse :) Ben benieuwd wanneer hier ondersteuning voor komt.
de modification mogelijkheden zijn bijna eindeloos, maar je kan helaas de settings niet opslaan voor later (her)gebruik.
in WoW begin ik met Photek, later doorgebouwd naar mijn eigen variant erop.

Ik ben idd benieuwd of er ingame mods/addons komen.

Verwijderd

Alles is gelukt, maar server Moogle zat vol. Kan ik toch via de verhuis service mijn char over zetten?
Ik zit nu op Ragnarok waar ik op de beta ook op zat.

• corset
overhypte game :p maar compleet mee eens, Lich is echt rustig gelukkig.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ricmaniac schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:05:
je merkt dat er een gehypte game vandaag is uitgekomen .. minimaal de helft rustiger dan normaal in limsa lominsa :P
Heerlijk die rust, zelfs fates zijn nu een gevecht ipv mount afstappen, arrow - arrow, mount up, next fate.

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-11 19:22
ok... dit kan een heel erg domme vraag zijn, maar waar kan ik ingodsnaam een gametimecard toevoegen? Ik zit nu al ruim een half uur FF en SE sites af te zoeken, maar kan 't gewoon niet vinden of ik kijk er gigantisch overheen 8)7

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
Sir_Markus schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:29:
Ik denk dat er na vandaag weer een aantal spelers verdwijnen. Vanochtend vielen 3 spelers weg tijdens Ifrit HM doordat hun tijd was afgelopen.Vraag me alleen af welke versie van FF ze hebben
1.0 spelers liepen vandaag af, die kregen maar 2 weken plus die week bonus door server gezeik, dus 3 weken.

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Potame schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:54:
ok... dit kan een heel erg domme vraag zijn, maar waar kan ik ingodsnaam een gametimecard toevoegen? Ik zit nu al ruim een half uur FF en SE sites af te zoeken, maar kan 't gewoon niet vinden of ik kijk er gigantisch overheen 8)7
een pagina of wat terug ook al eens gepost;
de zogenoemde 'MogStation' is je account management.

te vinden, hier: https://secure.square-eni...ccount&request=mogstation

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-11 19:22
Dawn schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:59:
[...]

een pagina of wat terug ook al eens gepost;
de zogenoemde 'MogStation' is je account management.

te vinden, hier: https://secure.square-eni...ccount&request=mogstation
Ah bedankt! Goed verstopt zeg :) net of ze niet willen dat mensen betalen!

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

• Slurpie Blauw
Ricmaniac schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:05:
je merkt dat er een gehypte game vandaag is uitgekomen .. minimaal de helft rustiger dan normaal in limsa lominsa :P
De Gehypte Game... laten we geen titels moemen.

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Bas_ schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:04:
[...]

De Gehypte Game... laten we geen titels moemen.
"The game who shall not be named" :P :D

en Potame,
idd, SE heeft iets teveel verschillende sites voor de verschillende zaken... sucks :/

• corset
Via gamecardwinkel.nl uiteindelijk een 60 dagen card gekocht, en werkt geweldig. Gelijk binnen gekregen.

Moet wel zeggen dat die game echt de meest overhypte game is van de afgelopen tijd. Ja het is een geweldige game, maar goed, off topic :p

• CristianSchriev
lanerios schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:14:
Via gamecardwinkel.nl uiteindelijk een 60 dagen card gekocht, en werkt geweldig. Gelijk binnen gekregen.

Moet wel zeggen dat die game echt de meest overhypte game is van de afgelopen tijd. Ja het is een geweldige game, maar goed, off topic :p
Ja dat werkt ideaal. Ik doe het meestal via G2Play. Heeft mij ook nooit teleur gesteld met games en cards.

Net ook die gehypte game gespeeld. Mooi spel maar na 5uurtjes verveelde ik me kapot en hoopte ik dat de missie snel afgelopen was om te saven en quiten. Op naar FF14. Ik heb bij FF nog nooit t gevoel gehad dat ik moest stoppen van verveling. Heel apart haha :D

• corset
Klopt inderdaad, dat gevoel heb ik dus ook bij FFXIV, nog nooit in jaren het gevoel gehad "was ik maar thuis om te gatheren" en? Jep!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Eindelijk, alle EU servers open! Moogle, here i come! :D

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Verwijderd

Ik wacht wel even tot de transfers beschikbaar komen.
Ik ga echt niet weer helemaal van vooraf aan beginnen dat heb ik al te vaak gedaan.
Vanavond maar een kijken of ik 30 kan aantikken met mij CNJ.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:12:
Ik wacht wel even tot de transfers beschikbaar komen.
Ik ga echt niet weer helemaal van vooraf aan beginnen dat heb ik al te vaak gedaan.
Vanavond maar een kijken of ik 30 kan aantikken met mij CNJ.
Misschien wel verstandig om er nu een char aan te maken? Mocht het in de toekomst niet meer mogelijk zijn, dan heb je er iig al 1 staan. Geen idee trouwens als de server 'vol' is en je er al een char hebt staan, als het dan wel mogelijk is om er een bij te maken op die server. Iemand die dit kan bevestigen?

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Ik vind persoonlijk dat lvlen veeeeel te snel gaat.
je krijgt nu echt overal exp op.
Back in the old days (ffxi) was de enige manier om exp te verzamelen om beestjes te mollen in de open wereld en werd je eigenlijk gedwongen om te partyen om zodoende een beetje vlot te lvlen
Bijkomend voordeel was dat iedereen tegen de tijd dat ze endgame gingen doen wel degelijk verstand van hun eigen job en de party dynamics hebben.

Ik voorspel veel endgame"noobs" die via quests en easy exp max cap halen en geen flauw benul hebben waar ze mee bezig zijn.
Maar daar zullen wij hier met onze LS's en FC's gelukkig niet zoveel last van hebben. :)

PS:
PS3 digital downloads zijn weer beschikbaar via store.sonyentertainmentnetwork.com !!!

[ Voor 6% gewijzigd door Xiliath op 17-09-2013 17:22 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Thrace Grumble schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:17:
[...]

Misschien wel verstandig om er nu een char aan te maken? Mocht het in de toekomst niet meer mogelijk zijn, dan heb je er iig al 1 staan. Geen idee trouwens als de server 'vol' is en je er al een char hebt staan, als het dan wel mogelijk is om er een bij te maken op die server. Iemand die dit kan bevestigen?
Nope, een char op een server is geen vrijbrief voor een 2e, 3e char etc.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Xiliath schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:20:
Ik vind persoonlijk dat lvlen veeeeel te snel gaat.
je krijgt nu echt overal exp op.
Back in the old days (ffxi) was de enige manier om exp te verzamelen om beestjes te mollen in de open wereld en werd je eigenlijk gedwongen om te partyen om zodoende een beetje vlot te lvlen
Bijkomend voordeel was dat iedereen tegen de tijd dat ze endgame gingen doen wel degelijk verstand van hun eigen job en de party dynamics hebben.

Ik voorspel veel endgame"noobs" die via quests en easy exp max cap halen en geen flauw benul hebben waar ze mee bezig zijn.
Maar daar zullen wij hier met onze LS's en FC's gelukkig niet zoveel last van hebben. :)

PS:
PS3 digital downloads zijn weer beschikbaar via store.sonyentertainmentnetwork.com !!!
Gelukkig worden mensen gedwongen om een aantal instances te doen om verder te komen. Hierin komen langzaam maar zeker basiszaken voorbij. Zal dit alles afvangen, nee zeker niet, maar gelukkig wel een gedeelte.

• AppieNL
Iedereen komt zichzelf toch tegen bij Titan Hard. Goede screentest voor endgame FC's lol

• Slurpie Blauw
AppieNL schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:21:
Iedereen komt zichzelf toch tegen bij Titan Hard. Goede screentest voor endgame FC's lol
Ik kwam mezelf al tegen bij de eerste Dungeon. Wist niet dat Marauders moesten Tanken.

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 15:26

Major Carnage

waki miko Reimu

Na een uurtje proberen Titan gesloopt en vervolgens even de Spharai opgehaald bij onze humeurige blacksmith!

Afbeeldingslocatie: http://saemi.pandemonion.com/gallery/index.php?cmd=image&sfpg=RkZYSVYgQVJSLypmZnhpdiAyMDEzLTA5LTE3IDAxLTI3LTQxLTczLnBuZyo3NDk4MWZkMzczZDhmNjA2N2FkMTRlNTdmMTdiNmNkNQ

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Verwijderd

Zojuist een character aangemaakt op Moogle... niet echt verwacht dat het ook daadwerkelijk zou werken :)
Niet dat ik deze character ooit ga spelen.. maar toch.

Van wat ik gelezen heb zouden transfers eind deze maand beschikbaar moeten zijn. Ik ga dan wel eens kijken wat de opties zijn.
Iemand nog suggesties? Ik heb eigenlijk niet zoveel voorkeur zolang het maar (hoofdzakelijk) een Engelstalige server is en niet zoals Shiva waar 90% Duits is en 7% Frans.

• Audione0
  • Laatst online: 30-11 23:07

Audione0

Strijdt der titanen

Hoe kun je eigenlijk je Bonus(sen) verzilveren? Ik heb er nu 3 die nog open staan nl.

Deze: Veteran Reward Rank 1 (30 days) en Veteran Reward Rank 2 (60 days)
Other Received Bonus Items
・Fantasia (For Version 1.0 Players)

Nu ff douchen en daarna een uurtje spelen.. Laterssss

[ Voor 11% gewijzigd door Audione0 op 17-09-2013 20:10 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Audione0 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:09:
Hoe kun je eigenlijk je Bonus(sen) verzilveren? Ik heb er nu 3 die nog open staan nl.

Deze: Veteran Reward Rank 1 (30 days) en Veteran Reward Rank 2 (60 days)
Other Received Bonus Items
・Fantasia (For Version 1.0 Players)

Nu ff douchen en daarna een uurtje spelen.. Laterssss
die zijn per mail aan je verstuurd.
op te halen bij de locale Moogle =)

• Audione0
  • Laatst online: 30-11 23:07

Audione0

Strijdt der titanen

Dawn schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:12:
[...]

die zijn per mail aan je verstuurd.
op te halen bij de locale Moogle =)
Gevonden! Thnx!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Major Carnage schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:35:
Na een uurtje proberen Titan gesloopt en vervolgens even de Spharai opgehaald bij onze humeurige blacksmith!

[afbeelding]
dat is me een verdomd mooi setje bokshandschoenen ;p

Ik vind monk ook echt heel dik alleen heb geen zin om het te levelen omdat ik liever snel een groep heb als Tank of healer XD

Weten mensen hier eigenliujk hoe het zit met de relic quest. is dat eenmalig? of kan je met elke class die relic quest weer opnieuw pakken?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:De slowchat graag wat minderen. Oneliner reactie's etc worden nergens op tweakers, behalve in de HK misschien, gewaardeerd

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:20
Die eBay verkoper van de timecards ga ik binnenkort eens proberen.
Zou ietsjes duurder zijn dan voor de mensen die Legacy player zijn. Ofwel interessant voor mijn vrouw. Meer voor minder geld voor haar. ;)

Als iemand er al ervaring mee heeft, dan is het interessant om die hier te delen, zo niet, dan doe ik het wel zodra ik daar gekocht heb.

• corset
Aaah tweakers, waar in WoW e.d. slowchat gewoon wordt toegestaan, bij FFXIV? Stel je voor dat <3

Maar goed, gister Tam Tera Deepcroft geprobeerd, op de pull bij cultist 3 dood gegaan (4 mobs tegelijk). Ik tankte alles netjes, healer hield me niet in leven. En poof, dood. Wat gebeurt er dus? Healer gaat tegen mij ragen dat ik geen aggro meer kan houden. No shit sherlock, ik ben dood!
Dus maar de groep uitgegaan, en gladiator naar 6 gekregen.

• Iusedto
Ik snap dat hele slowchat gebeuren toch niet.
Het is niet dat hier gepraat wordt over bloemetjes en bijtjes of zo .
Gaat naar mijn mening toch echt over FF14 8)7

Waar mag je het uberhaupt dan nog over hebben ?

FUMES et CARNES

• Uhmmie
Ik ben me sinds gisteren wat meer op het focussen aan craften.. Maar daar gaat veeeel tijd in zitten :P.. De meeste crafts zitten nu tussen de 5 en de 10..

Mijn grootste irritatie punten van craften is dat je heel moelijk kan zien wat waar vandaan komt. Is iets door een andere job gecraft? Is het een drop? Is het vendor spul? Als het gehaald kan worden via mining/gathering/etc waar vind ik het dan ergens? (de korte omschrijvingen kloppen vaak niet met waar het werkelijk zit).. En dan de enorme rotzooi in je inventory en armorchest waar alles van gear door elkaar heen zit en je steeds maar weer moet zoeken wat ik op welke class, wanneer aan kan..

Waar ik echt behoefde aan zou hebben is het volgende..

Stel mijn hoogste crafting class is level 10. Op dat moment zou ik dan op al mijn crafting classes level 10 gear aan kunnen, maar wordt het op classes die niet level 10 zijn gedownscaled naar het level van mijn craft.. Op die manier hoef je dan geen 10 setjes gear bij tehouden voor alleen het craften.. Zou het geheel een stuk vriendelijker/overzichtelijker van worden.

• psychodude
Gropah schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:19:
[modbreak]De slowchat graag wat minderen. Oneliner reactie's etc worden nergens op tweakers, behalve in de HK misschien, gewaardeerd[/]
Slowchat, kijk eens rond in het topic hier direct naast? 279 delen vol met slowchat.

Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 279
lanerios schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:58:
Maar goed, gister Tam Tera Deepcroft geprobeerd, op de pull bij cultist 3 dood gegaan (4 mobs tegelijk). Ik tankte alles netjes, healer hield me niet in leven. En poof, dood. Wat gebeurt er dus? Healer gaat tegen mij ragen dat ik geen aggro meer kan houden. No shit sherlock, ik ben dood!
Hehe. Toch leren beten aggro te houden als je dood bent ;). Het beste kun je echter gewoon niet puggen maar met guildies dungeons doen. Werkt een stuk prettiger, en vaak ook sneller ok.

Gisteravond een goede Geruda farm session erop zitten. Enkele guildies van Geruda weapons kunnen voorzien, zelf ook mijn nieuwe weapon binnen kunnen halen. Nu nog even wat token gear erbij farmen en tegen het eind van de week streven Titan HM down te hebben!

• JoSoFijn
Aaah tweakers, waar in WoW e.d. slowchat gewoon wordt toegestaan, bij FFXIV? Stel je voor dat <3

Het probleem dat ik vaak heb als healer is dat de tank zo ontzettend veel damage krijg, dat ik hem puur door de hoeveelheid dat ik hem moet healen, overaggro. Tanks die in alles blijven staan en hun abilities niet(juist) gebruiken :'(

• Uhmmie
Hmm ik probeerde net wat te posten op het officiele FFXIV forum. Maar dat is dus gewoon niet mogelijk? Ik krijg een melding in de trent van "You have reached your daily limit, or your main character level is not high enough". Wat is dit voor een onzin? Ik snap best dat ze niet het hele forum onder de spam willen. Maar op deze manier een betalende klant blokkeren die een topic aan wil maken mbt craften vind ik wel erg belachelijk... Kan iemand mij vertellen welk level mijn main class dan moet zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Uhmmie op 18-09-2013 09:28 ]

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Gropah schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:19:
[modbreak]De slowchat graag wat minderen. Oneliner reactie's etc worden nergens op tweakers, behalve in de HK misschien, gewaardeerd[/]
Gropah, je weet dat korte vragen een kort antwoord krijgen...?
Tot zover is >95% in dit topic puur ontopic te noemen

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Sir_Markus schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:24:
[...]

Het probleem dat ik vaak heb als healer is dat de tank zo ontzettend veel damage krijg, dat ik hem puur door de hoeveelheid dat ik hem moet healen, overaggro. Tanks die in alles blijven staan en hun abilities niet(juist) gebruiken :'(
Probeer de tank op 85-95% te houden, niet op 100%. Juist die laatste paar punten gaan snel de boeken in als overhealing en dat triggert de agro. We hebben bij ons gezien dat dit een enorm verschil opleverde in instances.

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Uhmmie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:28:
Hmm ik probeerde net wat te posten op het officiele FFXIV forum. Maar dat is dus gewoon niet mogelijk? Ik krijg een melding in de trent van "You have reached your daily limit, or your main character level is not high enough". Wat is dit voor een onzin? Ik snap best dat ze niet het hele forum onder de spam willen. Maar op deze manier een betalende klant blokkeren die een topic aan wil maken mbt craften vind ik wel erg belachelijk... Kan iemand mij vertellen welk level mijn main class dan moet zijn?
Heb je in je account ook je character geselecteerd staan? Dit is namelijk een handmatige actie voordat je kan beginnen. Tevens kan je de eerste keer maar een keer of 4-5 posts maken =)

• Uhmmie
Dawn schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:36:
[...]

Heb je in je account ook je character geselecteerd staan? Dit is namelijk een handmatige actie voordat je kan beginnen. Tevens kan je de eerste keer maar een keer of 4-5 posts maken =)
Die heb ik idd geselecteerd, maar aangezien ik veel dingen gelijkertijd level, is mijn hoogste class pas 19. Maar ik probeerde dus zelf een thread aan te maken en dat mag dus helemaal niet |:( |:( |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Uhmmie op 18-09-2013 09:37 ]

• corset
Dus ik ben niet de enige die dat heeft? :P Ik heb een mara op 17, maar ben constant de rest aan het levellen om te kijken wat ik nou echt wil haha. Tanken bevalt me op mara wel goed, mis alleen echt een taunt >_<

En nog een vraagje:

Ik heb skillpoints gekregen vanaf level 10. Erg handig, alleen krijg ik die per class? Of is het gewoon je skillpoints goed besteden voor die ene role die je wil spelen? Bijvoorbeeld. Als ik nu alles in Vit stop als tank. EN ik ga dan een THM of PUG levellen, krijg ik dan nogmaals de skillpoints?

[ Voor 44% gewijzigd door corset op 18-09-2013 09:41 ]

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:00
Gisteravond even in de wacht gestaan voor een dungeon.
Maar helaas niemand die mee wilde doen.

Het is de dungeon van copper mines of zoiets. (zit nu op het werk dus kan niet kijken naar de preciese naam.

Dat is wel jammer dat ook met de low level de dungeons steeds lastiger worden om te doen.

Vanavond maar weer eens in de que gaan staan met de duty finder :(

PSN: McMillan0984

• Uhmmie
lanerios schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:39:
Dus ik ben niet de enige die dat heeft? :P Ik heb een mara op 17, maar ben constant de rest aan het levellen om te kijken wat ik nou echt wil haha. Tanken bevalt me op mara wel goed, mis alleen echt een taunt >_<

En nog een vraagje:

Ik heb skillpoints gekregen vanaf level 10. Erg handig, alleen krijg ik die per class? Of is het gewoon je skillpoints goed besteden voor die ene role die je wil spelen? Bijvoorbeeld. Als ik nu alles in Vit stop als tank. EN ik ga dan een THM of PUG levellen, krijg ik dan nogmaals de skillpoints?
Yup ik wil eerst eigenlijk nu alle classes naar 15. Vervolgens alle crafts naar 15 en gatheringas naar 20 en dan een main naar 50. Alleen van vissen heb ik gehoord dat je er niet heel veel aan hebt voor je andere crafts dus die sla ik misschien over (in WoW had ik er ook altijd een spuug hekel aan).

• psychodude
Uhmmie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:43:
[...]

Yup ik wil eerst eigenlijk nu alle classes naar 15. Vervolgens alle crafts naar 15 en gatheringas naar 20 en dan een main naar 50. Alleen van vissen heb ik gehoord dat je er niet heel veel aan hebt voor je andere crafts dus die sla ik misschien over (in WoW had ik er ook altijd een spuug hekel aan).
Voor cooking kom je de nodige recepten waarvoor fishing nodig is wel tegen. Ligt er een beetje aan welke crafting skills je op wilt gaan richten of fishing zinnig is of niet.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

psychodude schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:49:
[...]

Voor cooking kom je de nodige recepten waarvoor fishing nodig is wel tegen. Ligt er een beetje aan welke crafting skills je op wilt gaan richten of fishing zinnig is of niet.
Net als Alchemy.

• wyll
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-11 11:03

En nog een vraagje:

Level als mara een gladiator mee, die heeft al snel de skill flash als area taunt, deze als crossclass skill op de mara werkt perfect.

De skillpoints krijg je per class.

• Uhmmie
psychodude schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:49:
[...]

Ok thanks dan moet ik fishing ook maar mee nemen (als 1 van de laatste alleen dan).. Naast de plek waar je fishing oppakt heb ik nog geen andere plek gevonden waar je fatsoenlijk kan vinden (krijg steeds dat mijn bait niet goed is ofzo)..

Maar mijn doel is:
50 op 1 main class
15 op alle overige classes
50 op alle crafts
50 op alle gathering
50 White Mage
En daarna een dps class
En tot slot de rest langzaam alle andere classes naar 50.

Krijg je trouwens ook bij craften een XP bonus als je een hogere "main class" hebt? Of telt dat alleen maar voor Disp. of War en Disp. of Magic?
Dat is per class (let op advanced jobs delen deze stats wel met mijn main class). Daarnaast heb ik op meerdere plekken gelezen dat voor alle "tank" classes str beter is dan vit. Aangezien str je ook "damage migratie" geeft en je dus effectief gezien meer leven hebt.

Ook nog even een vraagje van mijn vrouw. Zij speelt nu een THM. Maar klopt het dat haar dps rotatie eigenlijk niet veel meer is als vuurspel spammen. Als bijna bijna door je mana bent die instant skill gebruiken die je op 1 ijs zet.. Dan ijsspammen tot je bijna vol mana bent en dan begint je rotatie opnieuw? Daarnaast die DoT up houden (thunder ofzo?). Klopt deze rotatie een beetje op lvl 20 en gebruiken we die ijs/vuur buf zo goed?

[ Voor 39% gewijzigd door Uhmmie op 18-09-2013 10:30 ]

• corset
Bait maak je als cook :) of van een Fieldcraft vendor oid. Ik heb nu fishing op best hoog level (14 ofzo?) voor een beginner, en bevalt goed. Je moet alleen rekening houden dat je op de meest basis vorm 2 soorten bait hebt:

Ocean fishing
Freshwater fishing

met daarin nog variaties. Maar dat is echt het onderscheid wat er gemaakt wordt.

• Slurpie Blauw

Krijg ook af en toe gezeik van vooral de Conajurers/White Mages. Gister kreeg ik een opmerking van dat ik niet face to face mijn area damage moest gebruiken. Nog steeds geen idee wat ie daarmee bedoelde en heb het ook niet gevraagd. Ik ben gewoon doorgegaan met mijn methode en niemand is doodgegaan.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

lanerios schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:09:
Bait maak je als cook :) of van een Fieldcraft vendor oid. Ik heb nu fishing op best hoog level (14 ofzo?) voor een beginner, en bevalt goed. Je moet alleen rekening houden dat je op de meest basis vorm 2 soorten bait hebt:

Ocean fishing
Freshwater fishing

met daarin nog variaties. Maar dat is echt het onderscheid wat er gemaakt wordt.
En op hoger level:
- Lures voor Ocean
- Lures voor Freshwater
- Dunefishing bait
- Lures voor Dunefishing
- Skyfishing bait
- Lures voor Skyfishing

• psychodude
Bas_ schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:21:
[...]

Krijg ook af en toe gezeik van vooral de Conajurers/White Mages. Gister kreeg ik een opmerking van dat ik niet face to face mijn area damage moest gebruiken. Nog steeds geen idee wat ie daarmee bedoelde en heb het ook niet gevraagd. Ik ben gewoon doorgegaan met mijn methode en niemand is doodgegaan.
Je bent een warrior tank denk ik dan? Warrior tanks kunnen damage ontzien door overpower te spammen terwijl ze kiten, het is een frontal cone ranged attack. Als je face to face staat pak je gewoon alle hits en kan de healer niet slacken ;).

• Slurpie Blauw
psychodude schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:48:
[...]

Je bent een warrior tank denk ik dan? Warrior tanks kunnen damage ontzien door overpower te spammen terwijl ze kiten, het is een frontal cone ranged attack. Als je face to face staat pak je gewoon alle hits en kan de healer niet slacken ;).
Ja, Marauder atm. Het is de beste manier om alle mobs naar je toe te krijgen.(en enige zover ik weet). Het voordeel is dat de Healer enkel de tank hoeft te healen. Als ik dit niet doe, rennen die mobs alle kanten op. Vaak richting healer.

Dus ja, wat is wijsheid.

Verwijderd

Ten eerste vind ik dat aggro control een verantwoordelijkheid is van de hele party en niet alleen van de tank en healer.

Als healer zie ik ook dat tanks soms gewoonweg teveel vragen van een healer. Pas nog meegemaakt in Haukke Manor. Tank pult de 4 mobs in de kamer en toen pult die ook nog eens de 2 mobs patrol in de gang toen die voorbij kwam. Tank krijgt al veel damage als die 4 mobs tegelijk tankt en heeft veel van mij aandacht nodig en dan ook nog eens 2 extra mobs daarboven op... sorry hoor maar zo snel ik ik de tank niet healen. Eerst kreeg ik ook aggro natuurlijk omdat ik onwijs veel cure aan het chain casten was en vervolgens gaan we allebei dood. Kreeg ik de schuld omdat ik de tank dood liet gaan... 8)7

Zit trouwens nu met WHM lvl 30 te denken of ik nu de +piety of de + spell speed accessoire set zal nemen. (rings/neck/wrist)
Spell Speed is altijd mooi meegenomen maar ik merkte ook dat tijdens Haukke runs soms mij MP behoorlijk laag was... keuzes keuzes.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 11:07 ]

• corset
Jep, ik let altijd op wat ik pull. Maar ik pull nogal veel op de FFXI manier (mandragoras in de jungle die een tank konden oneshotten dankzij een double melee chain? >_<), dus heel voorzichtig, en zorgen dat de AOE altijd van de party af staat :p

oow.. en PSN maintenance >< kan FFXIV niet in.. darn >< connection timed out constant met PSN

En quizvraag #2, werkt elk bluetooth toetsenbord met de PS3? Zit te kijken naar de Rapoo E7090 (mooi design en betaalbaar) en die is bluetooth

[ Voor 33% gewijzigd door corset op 18-09-2013 11:13 ]

• JoSoFijn
Ngangatar schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:34:
[...]

Probeer de tank op 85-95% te houden, niet op 100%. Juist die laatste paar punten gaan snel de boeken in als overhealing en dat triggert de agro. We hebben bij ons gezien dat dit een enorm verschil opleverde in instances.
bleven ze maar op 85%, het zijn vaak tanks die na 2 / 3 klappen al op 30% zitten, Niets markeren en altijd de CC breken, als daar al gebruik van wordt gemaakt.
Ik probeer nu nog zo min mogelijk de duty finder te gebruiken
Ik gebruik bij die tank ook nooit meer renew, want dat is gelijk aggro die ze niet meer van me kunnen afkrijgen, als ze een gevecht in gaan. Zelfs met SoS.
Te veel mensen die tank gaan voor een snelle duty :(

edit: geen zin in nieuwe post.
Gisteren had ik zelfs een tank in voornamelijk melee dps gear met lv 9 tot 15 ringen, nek. het rechter rijtje zeg maar. Op Ifrit HM. en hij boos over het feit dat de rest van de party een votekick mist 8)

[ Voor 28% gewijzigd door JoSoFijn op 18-09-2013 11:26 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Sir_Markus schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:14:
[...]

bleven ze maar op 85%, het zijn vaak tanks die na 2 / 3 klappen al op 30% zitten, Niets markeren en altijd de CC breken, als daar al gebruik van wordt gemaakt.
Ik probeer nu nog zo min mogelijk de duty finder te gebruiken
Dat bedoel ik dus, MAX op 85-90%. Dan heb je geen overhealing.

Als een tank niets markeert, dan bij de 1e groep dit al eisen. Doen ze dit niet, instance leaven, zo doe ik het ook. Wel even de tijd nemen uiteraard om uit te leggen waarom en hoe, dit kost maximaal 5 minuten.

• AppieNL
Ricmaniac schreef op woensdag 18 september 2013 @ 00:20:
[...]

dat is me een verdomd mooi setje bokshandschoenen ;p

Ik vind monk ook echt heel dik alleen heb geen zin om het te levelen omdat ik liever snel een groep heb als Tank of healer XD

Weten mensen hier eigenliujk hoe het zit met de relic quest. is dat eenmalig? of kan je met elke class die relic quest weer opnieuw pakken?
Kan hem met elke class opnieuw oppakken, maar je moet hem wel eerst helemaal completen voor de job waar je op bezig bent.

Gister ook Titan gemold. Na een paar dagen parties gehad te hebben die wel ver komen (<30%), maar dan toch de mist ingaan, ging het nu goed. Vervolgens ga ik op die win zelf de mist in doordat er een clusterfuck van plumes om me heen was en ik niet meer wist waar ik heen moest rennen lol. Lig je dood op de vloer van 10%>0% lol. Dan snap je ineens hoe fans van een club naar een wedstrijd kijken, spannend!

Vandaag kan ik dus ook na wat CM runs m'n Sphairai ophalen :*)
Uhmmie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:12:
Waar ik echt behoefde aan zou hebben is het volgende..

Stel mijn hoogste crafting class is level 10. Op dat moment zou ik dan op al mijn crafting classes level 10 gear aan kunnen, maar wordt het op classes die niet level 10 zijn gedownscaled naar het level van mijn craft.. Op die manier hoef je dan geen 10 setjes gear bij tehouden voor alleen het craften.. Zou het geheel een stuk vriendelijker/overzichtelijker van worden.
Dit zat wel in 1.0. Je kon al gear (voor wat voor class dan ook) aan dat boven je level was. Het werd dan downscaled in stats. Ik weet niet waarom dat eruit is gehaald aangezien downscalen in Levelsync gewoon nog werkt.

• JoSoFijn
AppieNL schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:51:Dit zat wel in 1.0. Je kon al gear (voor wat voor class dan ook) aan dat boven je level was. Het werd dan downscaled in stats. Ik weet niet waarom dat eruit is gehaald aangezien downscalen in Levelsync gewoon nog werkt.
Ik zat zelf te denken aan de economie. Als je telkens je high lvl gear kan blijven gebruiken, dan wil niemand low lvl crafted gear kopen. Dit zou betekenen dat crafters alleen gil verdienen aan de high lvl gear, of 1 malige dingen als voedsel en potions

Pagina: 1 ... 38 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet