• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11 09:20
Lol fucking random is ineens Moogle nu open (half uur terug nog niet) en meer dan de helft van EU server zijn dicht =p . snap echt niet af en toe hoe ze dat ingepland hebben hoor XD

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12 12:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ricmaniac schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 07:14:
Lol fucking random is ineens Moogle nu open (half uur terug nog niet) en meer dan de helft van EU server zijn dicht =p . snap echt niet af en toe hoe ze dat ingepland hebben hoor XD
Ik kon net eindelijk een 2e karakter op Phoenix aanmaken. Begonnen als Conjurer zodat ik een paar leuke skills kan oppikken. Zoals Protect en Cure. En dan te switchen naar Archer en Pugilist wat mijn uiteindelijke doel zal zijn -> Bard :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Ricmaniac schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 07:14:
Haha, mooi toch? Kortom als je op Moogle wilt spelen, ben snel! :)

• OllyNL
SandsOfArrakis schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 07:26:
[...]

Ik kon net eindelijk een 2e karakter op Phoenix aanmaken. Begonnen als Conjurer zodat ik een paar leuke skills kan oppikken. Zoals Protect en Cure. En dan te switchen naar Archer en Pugilist wat mijn uiteindelijke doel zal zijn -> Bard :)
Ben heel blij met me bard maar wil je wel waarschuwen dat je protect (en cure denk ik) niet meer kan gebruiken als je bard bent. Dat je t weet ;)

Verwijderd

Ngangatar schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:23:
[...]

Mensen kijk eens goed voordat je iets zegt. Er zit gewoon een block functie in het spel zoals al eerder uitgelegd is....

Naam kopieren met CTRL-C in chat --> Social list, --> Black list, --> naam plakken met CTRL-V.

Ja het zou makkelijker moeten kunnen maar het zit er wel degelijk in. Als je nu al de hele dag last hebt van dezelfde spammer en je er zo aan ergert, had je ook best even 2 minuten in de opties kunnen kijken of een google kunnen doen.
Op de Pc is dit niet relaxed maar wel een oplossing. Ik speel de game ook op de PS3 en wordt he-le-maal gek van die gasten. Typen met je controller is hel, waarom niet gewoon een report functie als je op de naam klikt? Oftewel...mijn ps3 account laat ik lekker links liggen tot ze er iets op verzonnen hebben.

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 20:50
als ik met mijn 2e class (gladiator) een dungeon wil spleen die ik al eens eerder met mijn conjurer heb gespeeld dan vindt die maar niks. Hij blijft in duty finder oneindig zoeken naar een party.

Doe ik het opnieuw met conjurer dan vindt die meteen iets? Doe ik iets verkeerd?

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 21:07

Dawn

..Sworn to the Dark..

timpie81 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:32:
als ik met mijn 2e class (gladiator) een dungeon wil spleen die ik al eens eerder met mijn conjurer heb gespeeld dan vindt die maar niks. Hij blijft in duty finder oneindig zoeken naar een party.

Doe ik het opnieuw met conjurer dan vindt die meteen iets? Doe ik iets verkeerd?
chronisch healer te kort in veel gevallen...
DPS moet veel langer wachten over het algemeen dan een healer.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12 13:42

Metian

Snert is vies

Dawn schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:34:
[...]

Wat praktisch overal voor komt wanneer ze gebruik maken van een soort van 'finder'. DPS heeft het dat betreft altijd lastig gehad om een korte periode iets te vinden, waar healers en tanks juist sneller zijn.

Interessant is het overigens wel dat veel spelers toch liever kiezen voor een DPSer dan een Tank of Healer.

Rupsen, Rapsen.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

timpie81 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:32:

Je moet soms een uurtje wachten, kan ff duren.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12 13:42

Metian

Snert is vies

Verdorie, hele week moeten werken en s'avonds gewoon weg geen zin meer om achter me laptop te hangen. Wil ik eindelijk FFXIV spelen en nieuwe character maken, zit Moogle nog steeds dicht :')

Dan maar even nieuwe patch in WoW bekijken en later vandaag nog is proberen.

Rupsen, Rapsen.

• timpie81
Dawn schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:34:
[...]

Ok, dat zou kunnen maar nu lukt het me ook niet om met conjurer een lvl 24 dungeon te doen sta al 10min in de wacht?
Normaal duurt het 10sec, kan het zijn dat je soms lang moet wachten?

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

timpie81 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:46:
[...]

Ok, dat zou kunnen maar nu lukt het me ook niet om met conjurer een lvl 24 dungeon te doen sta al 10min in de wacht?
Normaal duurt het 10sec, kan het zijn dat je soms lang moet wachten?
Kan afhangen van zoveel factoren. Welke instance, tijdstip dag, etc etc.

Tank: 0 tot ong 10 (extreem traag) minuten.
Healer: 0 tot max 10 (extreem traag) minuten.
DPS: 0 (extreem snel) tot 5 kwartier.

En uiteraard zijn er altijd uitzonderingen welke de regel bevestigen.

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 07:58
Ngangatar schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:51:
[...]

Kan afhangen van zoveel factoren. Welke instance, tijdstip dag, etc etc.

Tank: 0 tot ong 10 (extreem traag) minuten.
Healer: 0 tot max 10 (extreem traag) minuten.
DPS: 0 (extreem snel) tot 5 kwartier.

En uiteraard zijn er altijd uitzonderingen welke de regel bevestigen.
Ligt er echt aan. DPS kan soms 2 uur duren met wat pech. En ik als tank heb het langst 45min gehad en meerdere keren rond 30min. Vaak ook echt binnen enkele seconden.. _/-\o_

Verwijderd

Ik heb een 60 dagen time card over mocht iemand die willen overnemen voor 22 euro.

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:29
na 40 minuten wachten healer instant leave. Daar zit je dan met je party te wachten op een nieuwe healer. Volgens mij doet niemand join in progress (niet dat er enige progress is) want het duurt nu alweer 20 minuten. En de dungeon timer tikt vrolijk door.

• Caelarius
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-10 21:02
Goed nieuws voor diegenen die nog geen key hebben weten te bemachtigen:
- Resumption of Digital Game Sales

In the most recent phase of improvements, we have focused on expanding server capacity along with adding additional Worlds and instance servers to increase the total number of players that can access the game.

This weekend, we will be monitoring server stability, keeping a close eye on the number of simultaneous logins, instances, and use of the duty finder. If all goes well, we plan to resume digital sales for each region.
Bron: http://forum.square-enix....t-2?p=1247254#post1247254

• CristianSchriev
sambalbai schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:12:
Goed nieuws voor diegenen die nog geen key hebben weten te bemachtigen:

[...]

Bron: http://forum.square-enix....t-2?p=1247254#post1247254
Oh wauw, de vriendin is blij haha :D Kunnen we eindelijk samen spelen ;p

Verwijderd

Aaardig wat instance runs gedaan de afgelopen twee dagen en nog niet in de buurt van een complete set, heb nu een beetje van alles wat :)
Nog maar een paar runs doen vanavond, dat is in ieder geval beter en leuker dan proberen een quest te doen waar de halve server ook mee bezig is.

Misschien is het puur toeval maar iedere keer als wij een run doen met een MRD als tank is het complete chaos met mobs die in paartjes van 3 linken. Ze rennen over al en nergens achteraan terwijl het ieder keer met een GLD tank geen enkel probleem is en ik met 2 vingers in mijn neus kan healen. met een run was zelfs de ARC met topaz carbuncle de main tank en MRD liep er maar een beetje verloren bij :|

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Ok, kan dus gewoon geen klasse kiezen :)

Wilde 100% een warrior spelen maar tijdens het levelen van wat andere klasses voor hun buffs en heals ben ik gaan twijfelen.
Vond zowel de Conjurer en de lancer waanzinnig leuk om tot level 8 en 10 te levelen.

Nu net de Pugilist class gestart en dit leek mij met als eindbestemming de Monk een enorm saaie klasse/job maar niets is minder waar.
En nu weet ik het echt niet meer, lol

FUMES et CARNES

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Doe je ze toch lekker allemaal net als ik haha, we hebben geen haast. Maar breng er wel eerst 1 naar 50 toe voor de extra xp bonus tijdens het levelen van je volgende classes, die wil je niet missen hoor.
Het probleem met MRD is dat veel spelers begonnen zijn met de gedachte dat het een damagedealer is of ook vaak zat hebben ze hun rotatie niet onder controle dus wordt het chaos. Waar ik ook helemaal lijp van wordt zijn de tanks die niet nummeren / taggen, ze hebben echt geen idee hoe onwijs rot die puzzel steeds is om te zien wie ze als eerste tweede enz. pakken. Ook het strak positie houden blijkt erg moeilijk voor veel tanks waardoor de dps rotatie compleet de mist ingaat steeds. Veel denken dat dps simpel is beetje rammen op buttons maar niets is minder waar! Check anders de rotatie van de dragoon maar eens, 28 opvolgende skills en daar komen off the gcd nog tussen te zitten, awsome trouwens om te spelen!!!! ;)

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 11:39
Nightcrowy schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:26:
Doe je ze toch lekker allemaal net als ik haha, we hebben geen haast. Maar breng er wel eerst 1 naar 50 toe voor de extra xp bonus tijdens het levelen van je volgende classes, die wil je niet missen hoor.
Het probleem met MRD is dat veel spelers begonnen zijn met de gedachte dat het een damagedealer is of ook vaak zat hebben ze hun rotatie niet onder controle dus wordt het chaos. Waar ik ook helemaal lijp van wordt zijn de tanks die niet nummeren / taggen, ze hebben echt geen idee hoe onwijs rot die puzzel steeds is om te zien wie ze als eerste tweede enz. pakken. Ook het strak positie houden blijkt erg moeilijk voor veel tanks waardoor de dps rotatie compleet de mist ingaat steeds. Veel denken dat dps simpel is beetje rammen op buttons maar niets is minder waar! Check anders de rotatie van de dragoon maar eens, 28 opvolgende skills en daar komen off the gcd nog tussen te zitten, awsome trouwens om te spelen!!!! ;)
Rotatie? gewoon sneltoets 7 timen. De truc is de mobs binnen je kader te krijgen.

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Hoe zit dat eigenlijk met quests als je van class wisselt? Stel ik heb nog 5 opgeloste sidequests maar nog niet ingeleverd? als k dan naar een lvl1 class switch? Wat gebeurd er dan met die quests? KAn ik die dan ook inleveren (ook al ben ik lager level) of alleen als ik min level heb? Of hoe zit dat? Heb het nog niet uit kunnen vogelen omdat ik helasa niet zo heel veel tijd heb :)

Currently playing: MTG Arena (PC)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12 12:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Uhmmie schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 23:14:
Hoe zit dat eigenlijk met quests als je van class wisselt? Stel ik heb nog 5 opgeloste sidequests maar nog niet ingeleverd? als k dan naar een lvl1 class switch? Wat gebeurd er dan met die quests? KAn ik die dan ook inleveren (ook al ben ik lager level) of alleen als ik min level heb? Of hoe zit dat? Heb het nog niet uit kunnen vogelen omdat ik helasa niet zo heel veel tijd heb :)
Quests zijn gebasseerd op level. Een level 5 quest die je met class A oppikt kan je niet met class B inleveren als die nog geen level 5 is.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
Je kan hem ook niet inleveren op class A, als je hem complete op class B (dacht even snel mobs te killen op m'n higher level), terwijl je hem wel hebt accepted op class A.

• Uhmmie
Ah ok dat ik het niet snapte.. Want ik kan de quest wel oppakken op class A en hem dan uitvoeren en completen op class B?

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
Ja, dat kan wel dan :)

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
(jarig!)
bronce schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:16:
na 40 minuten wachten healer instant leave. Daar zit je dan met je party te wachten op een nieuwe healer. Volgens mij doet niemand join in progress (niet dat er enige progress is) want het duurt nu alweer 20 minuten. En de dungeon timer tikt vrolijk door.
Ik speel z'on beetje alle classes. En met join in progress beland je z'on beetje altijd in parties die niet meer levensvatbaar zijn en de instance niet meer compleet kan afmaken. 90% is er best een goede reden waarom mensen de partij verlaten zijn en jij erna erin komt...

Ik heb maar al te vaak meegemaakt dat ik in progress party joinde en in een lege instance zonder members of met 1 iemand anders. En diegene was niet van de originele party die de instance startte...

Oftewel, zorg voor een goeie FC party tank + healer + dps en dan kan die laatste nog wel PUG'en

[ Voor 18% gewijzigd door Phoenix_the_II op 15-09-2013 03:48 ]

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:29
Phoenix_the_II schreef op zondag 15 september 2013 @ 03:44:
[...]

Ik speel z'on beetje alle classes. En met join in progress beland je z'on beetje altijd in parties die niet meer levensvatbaar zijn en de instance niet meer compleet kan afmaken. 90% is er best een goede reden waarom mensen de partij verlaten zijn en jij erna erin komt...

Ik heb maar al te vaak meegemaakt dat ik in progress party joinde en in een lege instance zonder members of met 1 iemand anders. En diegene was niet van de originele party die de instance startte...

Oftewel, zorg voor een goeie FC party tank + healer + dps en dan kan die laatste nog wel PUG'en
Jep, een keer gehad dat de dps gedisconnect werd en niet meer terug kom. Die krijg je instant gelijk een gevonden :p. Gister avond weer stone vigil net na de eerste baas. Dps moest even naar het toilet dus wij wachten. Healer disconnect, dps komt terug healer komt niet meer terug. En een healer krijg je niet gevonden met join in progress :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:29:
[...]

Op de Pc is dit niet relaxed maar wel een oplossing. Ik speel de game ook op de PS3 en wordt he-le-maal gek van die gasten. Typen met je controller is hel, waarom niet gewoon een report functie als je op de naam klikt? Oftewel...mijn ps3 account laat ik lekker links liggen tot ze er iets op verzonnen hebben.
Chat window maken
enable:
FC
Party
klik die chat window aan als je er gek van wordt ;w
:O
Metian schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:42:
[...]

Wat praktisch overal voor komt wanneer ze gebruik maken van een soort van 'finder'. DPS heeft het dat betreft altijd lastig gehad om een korte periode iets te vinden, waar healers en tanks juist sneller zijn.

Interessant is het overigens wel dat veel spelers toch liever kiezen voor een DPSer dan een Tank of Healer.
Dat vond ik zo apart aan dit spel, dat parties maar uit 4 mensen bestaan, dat zou eigenlijk 5 (of het liefste 6!) moeten zijn. Op die manier is de DPS to tank of DPS to healer ratio veel beter.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2013 09:16 ]

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 17:44
Is er een macro om snel alle mobs een marker te geven in plaats van 1 voor 1?

Le Meow

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Poekie McPurrr schreef op zondag 15 september 2013 @ 09:28:
Is er een macro om snel alle mobs een marker te geven in plaats van 1 voor 1?
Lijkt me niet wenselijk? Sommige mobs wil je eerder dood hebben dan andere.

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 17:44
Of het het wenselijk is of niet, is er een macro voor? :)

Le Meow

• Uhmmie
Nog een klein vraagje. Tot nu toe had ik alleen maar 1 class/job gelevelt. Maar sinds gisteren avond kon ik gebruik maken van de vliegende boot, dus nu heb ik alle classes en jobs gepakt die ik kon vinden. Wat me nu op viel is dat ik ook van Mining/Botanis? de prospect/??? buff kan pakken (als cross skill), maar dan kan ik als nog niet de recourses pakken zonder dat ik switch naar mijn harvest tools.. Dus echt veel nut heeft het dan niet?

Ik denk dat je bij deze game meer echt opzoek gaat naar mijntjes etc ipv dat je dat mijnt wat je tegen komt tijdens het questen?

Uhmmie schreef op zondag 15 september 2013 @ 10:21:
Nog een klein vraagje. Tot nu toe had ik alleen maar 1 class/job gelevelt. Maar sinds gisteren avond kon ik gebruik maken van de vliegende boot, dus nu heb ik alle classes en jobs gepakt die ik kon vinden. Wat me nu op viel is dat ik ook van Mining/Botanis? de prospect/??? buff kan pakken (als cross skill), maar dan kan ik als nog niet de recourses pakken zonder dat ik switch naar mijn harvest tools.. Dus echt veel nut heeft het dan niet?

Ik denk dat je bij deze game meer echt opzoek gaat naar mijntjes etc ipv dat je dat mijnt wat je tegen komt tijdens het questen?
ja je kan het besten gewoon mining en botanist trainen op het moment dat je dat echt wil trainen. het heeft geen zin om die buff aan te doen tijdens het questen en dan te minen. want je levelt het gebied veel sneller uit dan dat je je mining class mee levelt.

ik vind het het fijnst om gewoon zoiets te hebben van: ik ga nu uurtje minen. dan equip ik me mining pickaxe en ga ik naar het begin gebied waar ik nog bezig ben en dan een uurtje volop daar gatheren

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ricmaniac schreef op zondag 15 september 2013 @ 10:40:
[...]

ja je kan het besten gewoon mining en botanist trainen op het moment dat je dat echt wil trainen. het heeft geen zin om die buff aan te doen tijdens het questen en dan te minen. want je levelt het gebied veel sneller uit dan dat je je mining class mee levelt.

ik vind het het fijnst om gewoon zoiets te hebben van: ik ga nu uurtje minen. dan equip ik me mining pickaxe en ga ik naar het begin gebied waar ik nog bezig ben en dan een uurtje volop daar gatheren
In andere games ging ik soms questen om 3 uur later te merken dat ik totaal geen xp had maar wel tassen vol gathering :). Dat zal hier niet snel gebeuren.

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-12 15:32
Ik heb nog 1 gamekey over mocht iemand die nog willen.

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-12 11:22
Ben benieuwd of er mensen zijn die wow speelde en deze game zijn begonnen. En uiteraard of die deze game nog spelen of toch terug zijn gegaan naar wow?

• timpie81
wanneer kan ik aan rank 2 in de hunting log beginnen van de grand company hunting log?
Heb rank 1 helemaal gedaan. Ook heb ik inmiddels 2x voor een promotie betaald.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

jaydenjarno schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:25:
Ben benieuwd of er mensen zijn die wow speelde en deze game zijn begonnen. En uiteraard of die deze game nog spelen of toch terug zijn gegaan naar wow?
WoW zeer fanatiek gespeeld, wil echt niet meer terug.

WoW voor 7 tot 8 jaar gespeeld en altijd fanatiek met af en toe een maandje pauze.

Sinds FFXIV hoef ik echt niet meer terug gewoon. De enige reden waarom ik misschien ooit voor de gein weer eens een maandje zou halen is omdat de PvP daar fijn werkt. en dat zal bij FFXIV velen malen stroever gaan. Maar verder ga ik voorlopig zeker niet weg bij FFXIV

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

(jarig!)
> 500 dagen played in WoW in ruim 8 jaar tijd, en totaal geen behoefte om terug te gaan naar WoW.

edit: Maar ik heb ook nog niet heel behoefte om FFXIV kapot te spelen, maar dat komt door een bepaald ander spel wat dinsdag uit komt 8)

[ Voor 16% gewijzigd door London op 15-09-2013 14:01 ]

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-11 20:06
Kan niet meer ingame kijken, maar in de tijd dat Xfire wel aanstond heb ik bijna 7000 uur gespeeld.
Ook totaal geen behoefde om terug te gaan.
Het enige wat ik echt mis in FF zijn quests. Ik heb nog een paar lvl 47 quests niet gedaan, maar voor de rest kan ik nergens meer quests vinden.
PvP doe ik toch niet, dus missen kan niet.

Goldspammers zie ik alleen echt in Uldah de rest valt mee.

@Ngangantar: na een bepaalde story quest geloof ik dat het was.
en mijn Retainers zitten nu vol met mats, in plaats van mijn eigen bags.

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Verwijderd

wow is leuk, maar op een andere manier.
Dit is voorlopig leuk, maar weet niet hoe ik het vind als het nieuwe er vanaf is.
Tot die tijd lekker doorspelen :)

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 15:50

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Wilde net een char aanmaken als nieuwe speler op een EU world, maar blijkbaar is alles nog vol. Fluctueert dit nog een beetje, aangezien er een worldlist-refresh knop is?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Thrace Grumble schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:30:
Wilde net een char aanmaken als nieuwe speler op een EU world, maar blijkbaar is alles nog vol. Fluctueert dit nog een beetje, aangezien er een worldlist-refresh knop is?
Ja, eens in de zoveel uur komen er meestal een paar plekjes vrij. Kwestie van blijven proberen en zeker na emergency maintenaces welke je aangekondigd ziet op de FF website en social media.

Verwijderd

Nightcrowy schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:26:
Maar breng er wel eerst 1 naar 50 toe voor de extra xp bonus tijdens het levelen van je volgende classes, die wil je niet missen hoor.
Ik level mijn 3 DoW/DoM classes tegelijkertijd.
Je leveld toch al veel en veel te snel, die extra XP bonus daar nog eens bovenop vind ik totaal overbodig en boeit mij totaal niet.

• Nightcrowy
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:02:
[...]

Ik level mijn 3 DoW/DoM classes tegelijkertijd.
Je leveld toch al veel en veel te snel, die extra XP bonus daar nog eens bovenop vind ik totaal overbodig en boeit mij totaal niet.
Moet ook bekennen dat ik eerst sumonner en scholar behaald heb en daarna fishing naar 23 gebracht en toen pas m'n mainclass dragoon richting 50 opgepakt, zit nu op lvl 42 dus kom in de buurt.... 8)

Heb zo'n zin om die raids op te pakken ik heb dat nog nooit gedaan dus ben zeer nieuwsgierig en het knokken voor de ultime gear en weapons bevalt me wel!!
Hoewel ik wel medelijden heb met Rick want das nie normaal meer zoveel pech als hij heeft.... ;)

• CristianSchriev
Zo level 46 nu. Het verhaal zit wel leuk in elkaar. Geen hele erge hoogstandjes zoals in normale FF games maar toch wel die feeling. Great! :) Story line gaat er vlot door heen en er gebeurt veel. Dus dat is mooi. Ben wel echt benieuwd of de game mij straks ook na de story line bezig weet te houden.. :)

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Nightcrowy schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:05:
[...]

Moet ook bekennen dat ik eerst sumonner en scholar behaald heb en daarna fishing naar 23 gebracht en toen pas m'n mainclass dragoon richting 50 opgepakt, zit nu op lvl 42 dus kom in de buurt.... 8)
Ik heb het omgedraaid ;). Ik was lvl 50 Fishing terwijl mijn Bard pas lvl 35 was ofzo.

• OllyNL
Ngangatar schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:39:
[...]

Ik heb het omgedraaid ;). Ik was lvl 50 Fishing terwijl mijn Bard pas lvl 35 was ofzo.
Kan jij me dan uitleggen wat ik aan fishing heb? De vis verkopen voor wat gil of mis ik nog iets?

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Tuurlijk, Fishing is een heerlijk relaxte skill om te gebruiken, proberen je fishers log vol te krijgen.

Wil je snel levellen, geld verdienen, etc etc, laat vissen dan lekker links liggen. Sommige vissen verkopen voor leuk geld maar rijk ga je er voorlopig niet van worden, de vis verkoopt zeer slecht.

Kan wel leuk zijn wanneer je Culinaire of Alchemy wilt levellen.

• timpie81
weet iemand hoe ik het beste de story quest big trouble in little ala mhingo kan oppakken?
Ik ben conjurer heb ong 800 mp maar het raakt gewoon op en dan gaat mijn team op een gegeven moment dood door de adds.

Ik pak alle adds met stone 2 en probeer een beetje als tank te spelen zodat de poppen die helpen zo lang mogelijk blijven leven.

OPGELOST< paniek voetbal voor niks blijkbaar mocht wilfried niet dood lol.

[ Voor 10% gewijzigd door timpie81 op 15-09-2013 19:00 ]

• CristianSchriev
Wow en na 46 ineens geen main quest meer totdat je 49 bent. pff dat is dus een hele hoop exp om te farmen aangezien hunting logs klaar zijn.. En er geen quests te vinden zijn. Misschien een keertje een dungeon doen.. volgens mij op 47 een nieuwe dung.. Maar toch blegh

• Iusedto
Argh, nou weet ik weer waarom ik in WoW nooit PUG tankte .
Maakt niet uit welke game je speelt maar er zitten altijd, echt altijd, 1 a 2 rand debielen DPS in een groep.

Van de sufferds die al mobs "pullen" en dan verwachten dat je de agro overpakt ( wat trouwens vies tegen valt op lowbie level in FF14, terwijl healers ook vrij snel agro krijgen bij overheals).
En ook al probeer ik te marken en te vragen of ze het niet meer willen doen, dan toch gewoon de hele effing dungeon het blijven doen.
Sorry voor de rant , moest het even kwijt :)

Nu nog maar even goed bekijken of ik wel doorga als marauder/warrior want ik ben er ff klaar mee. |:( |:(

FUMES et CARNES

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Iusedto schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:53:
Argh, nou weet ik weer waarom ik in WoW nooit PUG tankte .
Maakt niet uit welke game je speelt maar er zitten altijd, echt altijd, 1 a 2 rand debielen DPS in een groep.

Van de sufferds die al mobs "pullen" en dan verwachten dat je de agro overpakt ( wat trouwens vies tegen valt op lowbie level in FF14, terwijl healers ook vrij snel agro krijgen bij overheals).
En ook al probeer ik te marken en te vragen of ze het niet meer willen doen, dan toch gewoon de hele effing dungeon het blijven doen.
Sorry voor de rant , moest het even kwijt :)

Nu nog maar even goed bekijken of ik wel doorga als marauder/warrior want ik ben er ff klaar mee. |:( |:(
Ach ja, dan DPS worden. Niet raar opkijken dan van Tanks welke niet willen/kunnen marken. De verkeerde volgorde marken, hele instances pullen omdat ze niet door hebben welke mobs gelinked zijn of die mobs naar de groep toe draaien ipv andersom.

Idiots zitten in elke job.

• CristianSchriev
Ngangatar schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:00:
[...]

Ach ja, dan DPS worden. Niet raar opkijken dan van Tanks welke niet willen/kunnen marken. De verkeerde volgorde marken, hele instances pullen omdat ze niet door hebben welke mobs gelinked zijn of die mobs naar de groep toe draaien ipv andersom.

Idiots zitten in elke job.
True dat. Soms is het lastig te zien, ook als je dungeons voor de eerste keer doet. Dan weet je niet welk monster wat kan. Dus bijv dat monster B (die jij toevallig random op 2 zet) een mega sterke area attack heeft. Maar goed van zulke dingen leer je.

Wat ik doe als DPSers monsters weg pullen bij mij omdat ze simpelweg mijn volgorde ignoren dan kunnen ze het uitzoeken. Soms gaan ze dood en kan ik weer even lachen _/-\o_ Healers die plots AFK gaan. Dat is geniaal ren jij een groep mobs in met je team en ...... oh shit de healer is weg. Dit had ik ook een keer bij Titan... die was ook lachwekkend. Soort van Leeeeeeeroooooy jenkins actie :P

Nog een vraagje: Dungeons leveren altijd leuke exp op. Mensen zeggen meer dan fate's. Wat ik germerkt heb is dat het ongeveer 100K per uur is. Give or take. Ligt geheel aan het team enzovoort. Leveren fights tegen Titan/Garuda ook nog veel exp of dat niet? :O

[ Voor 11% gewijzigd door CristianSchriev op 15-09-2013 20:07 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

CristianSchriev schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:04:
[...]

True dat. Soms is het lastig te zien, ook als je dungeons voor de eerste keer doet. Dan weet je niet welk monster wat kan. Dus bijv dat monster B (die jij toevallig random op 2 zet) een mega sterke area attack heeft. Maar goed van zulke dingen leer je.

Wat ik doe als DPSers monsters weg pullen bij mij omdat ze simpelweg mijn volgorde ignoren dan kunnen ze het uitzoeken. Soms gaan ze dood en kan ik weer even lachen _/-\o_ Healers die plots AFK gaan. Dat is geniaal ren jij een groep mobs in met je team en ...... oh shit de healer is weg. Dit had ik ook een keer bij Titan... die was ook lachwekkend. Soort van Leeeeeeeroooooy jenkins actie :P
Ik probeerde alleen aan te geven dat Job wisselen je niet van idioten vrij maakt. :)

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

timpie81 schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:26:
wanneer kan ik aan rank 2 in de hunting log beginnen van de grand company hunting log?
Heb rank 1 helemaal gedaan. Ook heb ik inmiddels 2x voor een promotie betaald.
j emoet 4 of 5x een promote gedaan hebben voordat je HL 2 van de GC krijgt.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• OllyNL
Ngangatar schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:51:
Tuurlijk, Fishing is een heerlijk relaxte skill om te gebruiken, proberen je fishers log vol te krijgen.

Wil je snel levellen, geld verdienen, etc etc, laat vissen dan lekker links liggen. Sommige vissen verkopen voor leuk geld maar rijk ga je er voorlopig niet van worden, de vis verkoopt zeer slecht.

Kan wel leuk zijn wanneer je Culinaire of Alchemy wilt levellen.
Ah ok nou dan laat ik het vissen idd ff links liggen. Bedankt voor de uitleg. Het gatheren en craften is ziz niet echt wat voor mij. Vind questen en dungeons doen veel leuker. Misschien dat ik me weaver wat hoger ga proberen te krijgen maar vind craften snel saai worden..
Met de Company of Tweakers freecompany gaat het lekker nu. Vanavond met 8 mensen uit de guild wat runs gedaan. voornamelijk Ifrit hard en Castrum. Ging erg lekker :) ook Chimera gedaan met dezelfde groep voor de relic quest en na een wipe of 6, 7 hadden we het te pakken :p

Nu hebben we inmiddels aardig wat 50's en moet het savonds in principe niet te moeilijk zijn om een leuk groepje bij elkaar te hebben. We zitten dan ook allemaal constant op TeamSpeak en dat maakt het natuurlijk allemaal een stuk leuker nog :)

• OllyNL
Ricmaniac schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:24:
Met de Company of Tweakers freecompany gaat het lekker nu. Vanavond met 8 mensen uit de guild wat runs gedaan. voornamelijk Ifrit hard en Castrum. Ging erg lekker :) ook Chimera gedaan met dezelfde groep voor de relic quest en na een wipe of 6, 7 hadden we het te pakken :p

Nu hebben we inmiddels aardig wat 50's en moet het savonds in principe niet te moeilijk zijn om een leuk groepje bij elkaar te hebben. We zitten dan ook allemaal constant op TeamSpeak en dat maakt het natuurlijk allemaal een stuk leuker nog :)
Klinkt leuk ja. Jammer dat ik op Shiva zit. Als we later kunnen transferen kom ik naar moogle denk ik.
Ben toch pas lvl 36 dus met endgame dingen kan ik ziz nog niet meedoen :p

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:44

NaWA

Hai, I Copy desu!

En nu ook BLM op 50 \o/

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.waajen/FFXIV/BLM50.png

Ook de relic quest voor de Stardust Rod maar gestart. Heb er wel zin in om meer stuff op te blazen :)

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Audione0
  • Laatst online: 30-11 23:07

Audione0

Strijdt der titanen

Vanavond mijn eerste dungeon gedaan. Dit was in Sastasha. Heerlijk gewoon, en die dungeons zijn zoooo vele malen mooier qua eye candy dan de normale wereld waar je in loopt. Misschien dat de normale wereld ook nog mooier wordt, maar man man! Ook gelijk mn eerste Limitbreak via Thaumaturge. Knalluh!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:21

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Speel zelf nu al een weekje op de PS3. Is mijn eerste MMO en ondanks mijn ervaring met andere FF spellen is het in het begin toch wel erg overweldigend. Er is "zooooveeeel" te doen en te onderzoeken. Soms zie je door de bomen het bos niet meer.
Ben nu level 24 en heb mijn eerste dungeons achter mijn "speer" (ben Lancer). Helaas nog wel op een USA server omdat ik geen EU karakter kon aanmaken vorige week. Voordeel is wel dat ik daar in de middag en avond zonder al te veel problemen op kan komen. (andere piektijden). ;)

Ondanks dat ik geen Tank ben, (Lancer) ben ik regelmatig in dungeons aan het Taggen, wat op de PS3 niet altijd even makkelijk gaat. Heb nog te vaak een verkeerde toetscombinatie te pakken. Tijd om te overleggen heb je vaak ook niet (en het typen gaat ook niet zo snel) dus is het soms vrouwen en kinderen eerst en kijken waar het schip strand.

Voor de rest vermaak ik me zeer. :) Hopenlijk kunnen we van Square snel onze karakters omzetten naar een andere server, dan ga ik ook eens op Moogle kijken en me aanmelden voor de Tweakers Guild. Alhoewel ik het idee heb dat die server toevallig wel het drukst bezocht wordt.

Paar plaatjes van de PS3, waarvan ondanks de 720P resolutie ik geen klagen heb. Je kan zelfs grafisch een aantal opties aan/uit zetten om de framedrops wat te beperken tijdens de drukke momenten, zoals bijv. een FATE met soms wel 100 karakters op een kluitje.:

FFXIV
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YOiIRZYVoOtRtNvG5IOI9dQs/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lyaEVjJnFT9jWAL0q6tW7zXH/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bGdhYfYV5UOuB4ukONC8RbGE/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DeLW9yqBuLMJyaYTiKMLhhC6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Np7YzEGZpv8y3eo49Pao80CP/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K4WaPz4uTfBc9XJiBXfb8JPa/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/USaHNeLtgYNU4OmGY4NYWQ4a/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TWzd3LPUhPeUtlzv3PmbOkTc/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ghtpSgAGK6VeLSi7GGCAq5n3/thumb.jpg

PSN-id: Chrasher

• Uhmmie
Hoe doen jullie het echt met oude gear? Levelen jullie alles naar 100% spirit bond om het vervolgens om te zetten naar materia? Of alleen alles wat 100% is omzetten en de rest wat niet (meer) gebruikt wordt te verkopen? Of bewaren jullie alles voor alts?

• Nightcrowy
Ik heb inderdaad het beste bewaard voor alts en daarna gooi ik het pas weg. Past allemaal nog net haha.
Weet niet hoe het nu met gil zit onderhand op end game niveau maar anders zou ik het toch gewoon kopen en de spiritbond items converten, heb het gevoel dat dat handiger is en meer geld mee verdient kan worden uiteindelijk.

• timpie81
Dawn schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:10:
[...]

j emoet 4 of 5x een promote gedaan hebben voordat je HL 2 van de GC krijgt.
dank je, dat worden een hoop fates doen dan:(

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:10
Misschien een gekke vraag: Als je nu nog de ff14 CE oude versie activeerd, krijg je dan nog de basis game? Kon op de site alleen iets vinden over gratis dagen tot aan 9 September.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:20
Gisteren lekker met het vrouwtje op de bank gespeeld.
Speelt lekker relaxt met de Xbox 360 controller op de pc.

Zelf even rustig alle quests rond Gridania gedaan. Viel me op dat er een aantal quests vanuit V1 in een iets ander sausje opnieuw gebruikt zijn.

Mijn vrouw in Ul'Dah is ook lekker bezig. Is van 3 naar 7 gegaan.

Ikzelf ga lekker mijn main quest afmaken t/m level 15 en dan richting Ul'Dah vertrekken om haar bij te staan.

Wat in v1 en FFXI vroeger zo was, was dat je met WHM eigenlijk niet zo heel veel attack spells had. Hier begin je er eigenlijk vrij snel mee.

Alleen even wachten in totaal met verder spelen totdat we weer geld op de accounts hebben gezet. Maar dan kunnen we lekker verder met FFXIII enzovoorts.
Henkje.doc schreef op maandag 16 september 2013 @ 08:45:
Misschien een gekke vraag: Als je nu nog de ff14 CE oude versie activeerd, krijg je dan nog de basis game? Kon op de site alleen iets vinden over gratis dagen tot aan 9 September.
Ja volgens mij kan je gewoon nog die oude CE activeren en een volledig account krijgen,
Weet alleen niet zeker of je dan 30 dagen gratis krijgt.

Jeuuj.. NA/EU servers unavailable >_>

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 16-09-2013 09:32 ]

Verwijderd

Ricmaniac schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:32:
[...]

Ja volgens mij kan je gewoon nog die oude CE activeren en een volledig account krijgen,
Weet alleen niet zeker of je dan 30 dagen gratis krijgt.

Jeuuj.. NA/EU servers unavailable >_>
ja zwaar klote.
mijn enige ochtendje deze week dat ik tijd heb.

maar goed ik heb een char op moogle en mag dus niet klagen.
Ben als archer begonnen maar vrees dat ik snel overstap op een tank of doorga voor bard

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:21

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Volgens mij las ik gisteren in mijn chat-venster dat er onderhoud was voor de EU-servers vandaag van 7:00-9:00 GMT.

PSN-id: Chrasher

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 12:18
Zo, mijn lalafell naar 15 gekregen, en nu:

Alle combat classes op 6
Alle crafting classes behalve Goldsmith, Leatherworking en Tailoring op 6 of hoger.
Fishing op 12

Eerste dungeon gedaan als tank. Geweldig (Marauder)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

het schiet bij mij echt niet op met lvlen in deze game. Net lvl 25 (heb ook praktisch geen tijd om te spelen , maar toch.) Het gaat te traag.

• corset
Moet je dungeons gaan doen :p krijg je echt bizar veel xp voor. Gister 2x die eerste gedaan en dat was 2x een level.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

lanerios schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:28:
Moet je dungeons gaan doen :p krijg je echt bizar veel xp voor. Gister 2x die eerste gedaan en dat was 2x een level.
Ik ben bang dat ik dan te ver voorloop op de story loop en dan zijn de story quests niet meer zo leuk. Heb alle dungeons wel 2 keer gedaan of zo (ook ALTIJD geluk met drops in deze game... daar kan ik echt niet over klagen :P). Het komt misschien ook omdat gladiators niet zo snel lvlen aangezien ze weinig dmg doen.

Maar ja.. op den duur kom ik er wel :P

• Uhmmie
Ik ben nu ondertussen lvl19 op mijn gladiator en daarnaast heb ik alle classes/jobs verzameld en er de lvl1 class/job quest van gedaan. Mijn wapen backpack puilt nu dus uit met 8 class weapons en ik geloof 11 tools voor crafting/gathering.. Daarnaast heb ik heel veel keer dezelfde items in 'chest armory' zitten van +13 gathering en +18 crafting en volgens mij zijn die niet om te zetten in materia als ze 100% spiritbond zijn? Of wel?

• corset
Mijn visie op de dungeons in FFXIV. Do note, heb er pas 1 gedaan!

Ik begon enthousiast te queuen als Marauder voor die eerste dungeon, en zag dat ik tank was. Ik dacht "hmm dat zal wel". Dus ik begon wat nerveus aan mijn dungeon. Had een goede groep (Pugi, Thaum, Conju en ik als Marauder) en alles verliep soepel. Ja ik verloor soms aggro, maar door paar keer brutal swing oid te doen had ik het snel weer terug (die enmity smack move). 1e boss? Boots! woot, super upgrade. 2e boss? Shield, die ik via Greed win (leuk voor een pala).

En dan erachter gekomen dat een Lalafell gewoon niks is voor mij. Ik wil mn armor kunnen zien. Niet een of ander klein iets.

Ik weet dat ik hier gigantisch veel fanboy gezeik voor ga krijgen:

De eerste dungeon had een gigantisch Deadmines gehalte voor mij, alleen was dit gewoon goed. Ik had hier echt het gevoel dat ik in een levende omgeving zat

[ Voor 14% gewijzigd door corset op 16-09-2013 10:42 ]

• Iusedto
Die eerste dungeon is leuk ja, ook gedaan als Marauder en dat ging goed.
Zolang ik mark gaat het zelfs goed.
Alhoewel er toch altijd 1 is die dan gewoon de niet gemarkte targets gaat DPS'en :)

Nieuwe char gemaakt vh weekend en maar opnieuw begonnen.
Samen met 2 a 3 cross class skills is questen nu wel heel makkelijk geworden zeg.

Solo heb ik erbij : Protect en Curse van Conjurer plus die selfheal van Pugilist
Voor groups gooi ik dan Flash erbij ( AOE taunt van Gladiator)

[ Voor 18% gewijzigd door Iusedto op 16-09-2013 10:56 ]

FUMES et CARNES

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-12 15:32
Ach ik doe het ook lekker rustig aan hoor.
Ben lvl 19 op Phoenix. Ik wil rustig genieten van het spel en heb helaas ook niet elke dag tijd om te spelen.
Tot nu toe bevalt het super.

• Uhmmie
lanerios schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:40:
En dan erachter gekomen dat een Lalafell gewoon niks is voor mij.
Hier hetzelfde ik realiseerde het mij alleen al nadat ik er 5 minuten mee rond gelopen had. In eerste instantie puur gekozen omdat zo klein me wel goed leek voor PvP (iemand nog bekend met DAoC Lurikeen? :P), maar uit eindelijk toch maar gekozen voor een Miqo'te (Miii-Auuwwwww) ;) lol..

• corset
Same here uhmmie. Same here.. Maar ach, level 15 is niet zo erg om te verliezen, en vriendin gaat daar op spelen :P

• Arunia
lanerios schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:40:
Mijn visie op de dungeons in FFXIV. Do note, heb er pas 1 gedaan!

Ik begon enthousiast te queuen als Marauder voor die eerste dungeon, en zag dat ik tank was. Ik dacht "hmm dat zal wel". Dus ik begon wat nerveus aan mijn dungeon. Had een goede groep (Pugi, Thaum, Conju en ik als Marauder) en alles verliep soepel. Ja ik verloor soms aggro, maar door paar keer brutal swing oid te doen had ik het snel weer terug (die enmity smack move). 1e boss? Boots! woot, super upgrade. 2e boss? Shield, die ik via Greed win (leuk voor een pala).

En dan erachter gekomen dat een Lalafell gewoon niks is voor mij. Ik wil mn armor kunnen zien. Niet een of ander klein iets.

Ik weet dat ik hier gigantisch veel fanboy gezeik voor ga krijgen:

De eerste dungeon had een gigantisch Deadmines gehalte voor mij, alleen was dit gewoon goed. Ik had hier echt het gevoel dat ik in een levende omgeving zat
Als je je char wilt aanpassen, moet je gewoon een keer voor 30 dagen vooruit betalen. Dan krijg je die potion waarmee je je char kunt veranderen.
Scheelt weer.

• corset
Arunia schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:14:
[...]

Als je je char wilt aanpassen, moet je gewoon een keer voor 30 dagen vooruit betalen. Dan krijg je die potion waarmee je je char kunt veranderen.
Scheelt weer.
is dat permanent? En dat is dus ook een race change? Oo

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

lanerios schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:17:
[...]

is dat permanent? En dat is dus ook een race change? Oo
Yup,
one-time-use though =)

dit dus: http://xivdb.com/?item/6221/Fantasia

[ Voor 10% gewijzigd door Dawn op 16-09-2013 11:18 ]

• corset
Dat dus vanavond maar regelen. Ik ga ook voor de 12,99 versie.. Puur omdat ik een char dan heb, en vriendin ook. En gewoon omdat ik Square zoveel mogelijk wil steunen, in jaren nog niet zo'n leuke MMO gespeeld.
Ik kan niet meer terug. Het is voor mij gewoon het gevoel wat ik in FFXI had toen ik het speelde. Heerlijke MMO met eindeloze mogelijkheden. En de dungeons... zo veel beter!

[ Voor 51% gewijzigd door corset op 16-09-2013 13:10 ]

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:00
Als ik een time card invul. Welke versie heb ik dan die van 12,99?
Of hoe kan ik die krijgen dan?

PSN: McMillan0984

• corset
Goede vraag inderdaad, ben daar ook wel nieuwsgierig naar

• JoSoFijn
Zijn er nog meer mensen die een Ifrit wapen (HM) proberen te halen?
Ik heb hem nu 8 keer gedaan. 1x Ifrit's Codex en 7x Ifrit's Grimoire. en vele andere in de groep zeiden het zelfde. Vrijwel alleen die Grimoire die dropt.

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

lanerios schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:11:
Goede vraag inderdaad, ben daar ook wel nieuwsgierig naar
Clavat schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:10:
Als ik een time card invul. Welke versie heb ik dan die van 12,99?
Of hoe kan ik die krijgen dan?
Timecard is flat free toegang tot alles.
max 40 characters à 8 per server.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:19
Sir_Markus schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:48:
Zijn er nog meer mensen die een Ifrit wapen (HM) proberen te halen?
Ik heb hem nu 8 keer gedaan. 1x Ifrit's Codex en 7x Ifrit's Grimoire. en vele andere in de groep zeiden het zelfde. Vrijwel alleen die Grimoire die dropt.
Ik heb inmiddels 4 verschillende Ifrit weapons. Ondertussen alle soorten weapons meerdere malen zien droppen. RNG is gewoon niet je beste vriend zo te zien ;).

Gisteren meerdere pogingen Titan HM. Enkele keren de laatste phase behaald. Jammer genoeg iedere keer met toch enkele DPS welk het net net haalden. Hopenlijk volgende keer meer succes en relic weapon binnen!

• JoSoFijn
psychodude schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:21:
[...]

Ik heb inmiddels 4 verschillende Ifrit weapons. Ondertussen alle soorten weapons meerdere malen zien droppen. RNG is gewoon niet je beste vriend zo te zien ;).

Gisteren meerdere pogingen Titan HM. Enkele keren de laatste phase behaald. Jammer genoeg iedere keer met toch enkele DPS welk het net net haalden. Hopenlijk volgende keer meer succes en relic weapon binnen!
Ik merkte dat al in Adampor Keep. Mijn Armory zat vol met broeken voor andere classes, mijn eigen nog niet gedropt :(
Ik moet mezelf toch een keer laten toevoegen aan de LC O-)

Verwijderd

Mijn excuses als deze vraag al 10 keer gesteld is (en dat zal wel), maar ik moet zo hollen naar een vergadering en mogelijks heb ik hier sneller een antwoord dan dat ik het zelf op zoek :)

Ik heb de versie van 2010 liggen, kan ik die installeren en wordt die dan ge-update naar de nieuwe ARR versie? Dat zou fijn zijn, ik wil hem zeker nog een kans geven maar op dit moment is hij blijkbaar nergens in België te verkrijgen.

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:53:
Mijn excuses als deze vraag al 10 keer gesteld is (en dat zal wel), maar ik moet zo hollen naar een vergadering en mogelijks heb ik hier sneller een antwoord dan dat ik het zelf op zoek :)

Ik heb de versie van 2010 liggen, kan ik die installeren en wordt die dan ge-update naar de nieuwe ARR versie? Dat zou fijn zijn, ik wil hem zeker nog een kans geven maar op dit moment is hij blijkbaar nergens in België te verkrijgen.
als je deze ook geresitreerd hebt op je MogStation account (https://secure.square-eni...ccount&request=mogstation), kun je de ARR client gratis downloaden (dit is een nieuwe client).
wel moet je nog speeltijd kopen om te kunnen spelen

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:53:

Indien je gesubbed bent geweest voor legacy, dan zeer zeker.

Indien je niet aan legacy hebt voldaan kun je volgens mij nog wel spelen met je oude account, maar heb je 0 dagen erop staan. Met andere woorden, zou je iets van een timecard moeten gebruiken of credit card sub activeren. Kijk het even na in je mog station zou ik zeggen op Square Enix account management.

Verwijderd

Als ik het kan spelen ben ik al meer dan tevreden, dat ik daarom direct abonnementsgeld moet betalen vind ik niet erg. Ik zit nu op het werk, ik kijk dit vanavond direct na. Thnx!!

• Arunia
Vandaag vroeg mijn vrouw ook of we nog in de gratis periode zaten.
Heb daar geen weet van en kan niet inloggen omdat mijn key thuis ligt.
Dus moet dat vanavond even kijken.

Maar wel fijn dat mijn vrouw vraagt om te gaan spelen. :P
Hoop stiekem dat we nog net een dagje over hebben.

• L7LYNX
  • Laatst online: 20:33
Rejoice! Game is back in stock op www.Greenmangaming.com !
Na lang wachten kan ik er eindelijk ook eens aan beginnen.
Ben benieuwd!

• timpie81
Hallo even een vraagje over materia. Ik heb inmiddels de quests hiervoor gedaan en heb een aantal items die 100% spirit bound waren omgezet in materia. Sommige stage 1 sommige stage 2.

Nu wilde ik voor mijn gladiator een lvl 17 belt van materia voorzien (+1 vit materia) ik heb een lvl 19 leather worker dus dat kon maaaaaarr hij geeft aan dat dit item niet de volle potentie van de materia benut met als resultaat een item met + 0 vit gem in het slot haha.

Wat doe ik verkeerd?
Pagina: 1 ... 37 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet