• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Sir_Markus schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:00:
[...]

Ik zat zelf te denken aan de economie. Als je telkens je high lvl gear kan blijven gebruiken, dan wil niemand low lvl crafted gear kopen. Dit zou betekenen dat crafters alleen gil verdienen aan de high lvl gear, of 1 malige dingen als voedsel en potions
Het zal vast wel een dergelijke reden zijn, maar met al die classes en jobs wordt gear management echt een hell en bijna niet te doen zodra je classes/jobs verder uit elkaar gaan lopen qua levels simpel weg omdat je gewoon niet genoeg ruimte hebt. Zit er in deze game nog iets als een bank waar je spullen in kwijt kan? Ik heb wel all in de Inn iets gevonden, alleen mag ik daar niks instoppen?

Currently playing: MTG Arena (PC)

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
Sir_Markus schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:00:
[...]

Ik zat zelf te denken aan de economie. Als je telkens je high lvl gear kan blijven gebruiken, dan wil niemand low lvl crafted gear kopen. Dit zou betekenen dat crafters alleen gil verdienen aan de high lvl gear, of 1 malige dingen als voedsel en potions
Al mijn low level gear is van dungeons of quests, dus crafters verdienen sowieso al niks aan me. In m'n armoury chest zitten een vijftal setjes naar lv30-40 voor DoW. In FATE parties boeit het toch niet of je gewoon gimp, redelijk of zwaar decked out rondloopt met HQ's. Dus ik ga dan voor redelijk. Ik weet dat sommige mensen hier niet blij zijn met het snelle levelen van FATE parties (hoewel het sinds gister vast wat rustiger zal zijn), maar ik vind het heerlijk.

Crafters zijn in zoverre ik weet ook alleen als ondersteuning bedoelt in dit spel, ze helpen gaten overbruggen. Zo heeft Yoshi P dat ooit gezegd geloof ik. Kan je ook zien aan het feit dat er geen crafted ilvl90 gear is op dit moment.

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12 16:39

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Die doos in de inn is voor seasonal event spullen en AF, of relic als het zo heet in 14
Dus bijvoorbeeld die bikini's.

Laag level gear vanaf level 10 verkoopt op zich wel redelijk moet ik zeggen.

Taru tossing moet een olympische sport worden

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Je kan ook gebruik maken van een retainer, die komt beschikbaar via de mainquest (heb ik me hier via het forum laten vertellen, ben helaas nog niet zover).

Grappig trouwens, ben nu lvl 20 Traumaturd en heb nog steeds geen dungeon van binnen gezien.
Ik zal nog even door moeten met die mainquest, de lvl 15 dungeon wil ik wel eens bekijken!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Andiaen schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:15:
Je kan ook gebruik maken van een retainer, die komt beschikbaar via de mainquest (heb ik me hier via het forum laten vertellen, ben helaas nog niet zover).

Grappig trouwens, ben nu lvl 20 Traumaturd en heb nog steeds geen dungeon van binnen gezien.
Ik zal nog even door moeten met die mainquest, de lvl 15 dungeon wil ik wel eens bekijken!
Dan heb je al 2 of 3 erg leuke instances gemist ;).

*Edit: retainers kon ik via de mainquest op lvl 25 halen meen ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Ngangatar op 18-09-2013 12:16 ]

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 16:38
Ngangatar schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:16:
[...]

Yup, inderdaad leuke runs gemist al :)

Zelf speel ik als tank op de PS3. Telkens als ik een dungeon in ga voor de main quests ben ik toch wat zenuwachtig, het targetten gaat toch wat lastigers als er meer dan 3 mobs voorbij komen.

Tot nu toe ging elke dungeon wel goed, maar volgens mij komt er een punt dat het niet meer te doen is met een controller..

Vanavond voor het eerst de lvl24 dungeon tanken, ben benieuwd!

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:21

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Cidolfas schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:43:
[...]
Zelf speel ik als tank op de PS3. Telkens als ik een dungeon in ga voor de main quests ben ik toch wat zenuwachtig, het targetten gaat toch wat lastigers als er meer dan 3 mobs voorbij komen.

Tot nu toe ging elke dungeon wel goed, maar volgens mij komt er een punt dat het niet meer te doen is met een controller..
Ik zie hier hetzelfde probleem op de PS3. Ik ben dan wel geen tank (lancer), maar vaak vul ik de tank in een dungeon aan als hij maar half tagged. Heb de 1,2 en 3 tag ook als sneltoetsen staan in mijn "non combat" crossbar. Voordeel van een DPS is dat je het even kan aankijken wat de tank doet, want je wacht toch tot het gevecht door hem wordt begonnen. Daarna ga ik me snel positioneren.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

lanerios schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:07:
Jep, ik let altijd op wat ik pull. Maar ik pull nogal veel op de FFXI manier (mandragoras in de jungle die een tank konden oneshotten dankzij een double melee chain? >_<), dus heel voorzichtig, en zorgen dat de AOE altijd van de party af staat :p
Dat is ook meer mijn gedachtegang. Maar overgrote deel van de tanks speelt "WoW style" als een malle door die instance heen rennen en als de tank dan dood gaat is het uiteraard altijd de schuld van de healer.

Dat is eigenlijk wel iets wat ik mis bij alle MMORPG's van tegenwoordig; team geest.
Het nu allemaal snel sneller snelst en dat is eigenlijk nog niet snel genoeg. Iedereen is vooral druk met zichzelf en zijn eigenbelang. Bij FFXI was aggro control een groeps aangelegenheid en de hele groep was zich hiervan bewust en mee bezig. Nu zijn de tank/healer standaard de pispaal in iedere instance. En als er iets fout gaat is het natuurlijk de fout van alles en iedereen behalve van jezelf.
lanerios schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:07:
En quizvraag #2, werkt elk bluetooth toetsenbord met de PS3? Zit te kijken naar de Rapoo E7090 (mooi design en betaalbaar) en die is bluetooth
Alle recente bluetooth toetsenborden werken met de PS3
[...]
Retainer unlock je wanneer je de eerste drie dungeons uit bent, dit zal dus voor de meeste spelers zo rond level 18-20 zijn.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:14:
[...]

Dat is ook meer mijn gedachtegang. Maar overgrote deel van de tanks speelt "WoW style" als een malle door die instance heen rennen en als de tank dan dood gaat is het uiteraard altijd de schuld van de healer.

Dat is eigenlijk wel iets wat ik mis bij alle MMORPG's van tegenwoordig; team geest.
Het nu allemaal snel sneller snelst en dat is eigenlijk nog niet snel genoeg. Iedereen is vooral druk met zichzelf en zijn eigenbelang. Bij FFXI was aggro control een groeps aangelegenheid en de hele groep was zich hiervan bewust en mee bezig. Nu zijn de tank/healer standaard de pispaal in iedere instance. En als er iets fout gaat is het natuurlijk de fout van alles en iedereen behalve van jezelf.
Dit is voor mij veel te zwart wit gesteld, ik heb erg veel ervaringen waarin het andersom is. Niet alleen in FF XIV maar ook in andere MMORPG's.

Verwijderd

Ngangatar schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:25:
[...]

Dit is voor mij veel te zwart wit gesteld, ik heb erg veel ervaringen waarin het andersom is. Niet alleen in FF XIV maar ook in andere MMORPG's.
Ik vind dat hij wel een punt heeft.
In hoeveel MMO's wordt nog fatsoenlijk geCC'ed?
Als tank doodgaat is het toch veel makkelijker om de healer de schuld te geven dan dat jij eventjes 1 seconde neemt om een mob te sleepen, want o-jee, straks is je dps lager (terwijl niemand die kan zien). 8)7

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:29:
[...]

Ik vind dat hij wel een punt heeft.
In hoeveel MMO's wordt nog fatsoenlijk geCC'ed?
Als tank doodgaat is het toch veel makkelijker om de healer de schuld te geven dan dat jij eventjes 1 seconde neemt om een mob te sleepen, want o-jee, straks is je dps lager (terwijl niemand die kan zien). 8)7
Je ziet mij niet zeggen dat het niet voorkomt, echter zo zwart wit als geschetst is het niet.

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
[...]

Hmm baal daar toch wel een beetje van! Dan maar als Conjurer de tweede ronde met dungeons doen!
Al moet ik zeggen dat ik stiekem veel lol heb in de FATES en de duty finder rondes die snel exp opleveren.

Nog een korte vraag, kopen jullie tussendoor gear bij de npc's of market?
Of kopen jullie geen nieuwe gear en wachten jullie op de drops die je van quests, FATEs en leve's krijgt?
Ik vind de prijzen (400-500 gil per stuk voor lvl 20 gear) al best prijzig worden, zeker gezien het weinige geld wat je van quests krijgt. Misschien toch maar eens wat spullen op de markt verkopen? :9

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 11:41
Chrasher schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:12:
[...]

Ik zie hier hetzelfde probleem op de PS3. Ik ben dan wel geen tank (lancer), maar vaak vul ik de tank in een dungeon aan als hij maar half tagged. Heb de 1,2 en 3 tag ook als sneltoetsen staan in mijn "non combat" crossbar. Voordeel van een DPS is dat je het even kan aankijken wat de tank doet, want je wacht toch tot het gevecht door hem wordt begonnen. Daarna ga ik me snel positioneren.
Dit doe ik ook altijd. Alleen heb al bij bepaalde tanks gehad rond de lv 30-35 , dat ze na 1-2 klappen switchen van mob zonder een skill te gebruiken om de enmity te houden. Ook al gehad dat tanks hun eigen marks negeren wat al knap is :P.

Voor mij maakt het niet uit of er iemand zen class minder doet. Misschien leert die nog of heeft de persoon iets teveel fates gefarm. Ik zie er wel een uitdaging in :). Ik heb zelf een hekel aan de mensen die zonder te proberen al weg zijn. *De losers/elites*

Ik ben zelf lv 50 al 2 weken met monk. Maar ik heb zelf nog geen dungeons gefarmt , als ze me AF gear al zien beginnen er op zen minst al 2 te zeuren. Laatste wat ik wil is heel lang wachten om daarna huil baby`s te zien. Het is niet dat ik met LV 30 gear binnenloop , er staat LV55 MNK bij me set. Het laagste level is 45 van me AF :P.

Het grappigste blijft van een tank die tegen me zei in Amdapor Keep. Please get your GC weapon. Waarom denk je dat ik deze Instant doe...... slimme tank :F .

[ Voor 6% gewijzigd door Hunterrnl op 18-09-2013 14:03 ]

• AppieNL
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:14:
[...]

Bij FFXI was aggro control een groeps aangelegenheid en de hele groep was zich hiervan bewust en mee bezig. Nu zijn de tank/healer standaard de pispaal in iedere instance. En als er iets fout gaat is het natuurlijk de fout van alles en iedereen behalve van jezelf.
Dan heb jij een andere FFXI gespeeld dan ik. Genoeg parties vanaf 2004 tot zo'n beetje COP waar er gezeik was tussen PLD's en de RDM of WHM van de PT en vervolgens 1 van de 2 ging warpen. Het tijdperk waarin mensen nog een skillchain deden lol. Na/tijdens COP werd DD tank veel meer gebruikt in pt's (de eerste waren de RNG burn KRT Monk pt's) en was het gezeik ook behoorlijk verdwenen. Tot de dag van vandaag heeft FFXI het tank concept nog niet goed voor elkaar gekregen en doen DD's het, zelfs endgame.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Andiaen schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:56:
[...]

Nog een korte vraag, kopen jullie tussendoor gear bij de npc's of market?
Of kopen jullie geen nieuwe gear en wachten jullie op de drops die je van quests, FATEs en leve's krijgt?
Ik vind de prijzen (400-500 gil per stuk voor lvl 20 gear) al best prijzig worden, zeker gezien het weinige geld wat je van quests krijgt. Misschien toch maar eens wat spullen op de markt verkopen? :9
Ik heb op lvl 44 een boog en necklace gehaald bij mijn Grand Company, verder niet.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Voor mijn main class heb ik niks gekocht, alleen op lvl50 een aantal crafted dingen gekocht (ringen enzo). Voor m'n 2e class koop ik om de paar levels wat gear bij de grand company (eventueel aangevuld met dungeon gear). Ik level door bijna alleen maar FATE's te doen, en als ik ze niet uitgeef, zit ik toch aan de cap :P

[ Voor 6% gewijzigd door Chester op 18-09-2013 14:08 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 07:58
Eindelijk ook level 50. op het laatst wat fate grinden anders lukte het niet maar is 1 avondje werk..! Meteen Paladin quest afgerond en nu beginnen aan de eerste instance van 2 uur! :) Benieuwd.

Ik las ergens wel wat moois dat ze FF14 Om de 3 maanden van grote updates wouden voorzien beginnend met housing en een pvp area (voor het eerst in FF) Ook willen ze op deze manier al meteen extra dungeons uitbrengen extra story lines (main quest) en gewoon hele extra area's. (geen idee of dit met die update 2.1 ook al gebeurd) .. Verder is er ook sprake van uitbreidingen netzo als met WoW enzovoort. Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Maar ik vraag me vooral af of ze zo'n tempo kunnen aanhouden omdat het toch een beginnend spel is en zoveel grote updates zou zeker wel goed zijn voor een future proof game! :)

Verwijderd

CristianSchriev schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:02:
Eindelijk ook level 50. op het laatst wat fate grinden anders lukte het niet maar is 1 avondje werk..! Meteen Paladin quest afgerond en nu beginnen aan de eerste instance van 2 uur! :) Benieuwd.

Ik las ergens wel wat moois dat ze FF14 Om de 3 maanden van grote updates wouden voorzien beginnend met housing en een pvp area (voor het eerst in FF) Ook willen ze op deze manier al meteen extra dungeons uitbrengen extra story lines (main quest) en gewoon hele extra area's. (geen idee of dit met die update 2.1 ook al gebeurd) .. Verder is er ook sprake van uitbreidingen netzo als met WoW enzovoort. Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Maar ik vraag me vooral af of ze zo'n tempo kunnen aanhouden omdat het toch een beginnend spel is en zoveel grote updates zou zeker wel goed zijn voor een future proof game! :)
gefeliciteerd! wat betreft content en updates ben ik persoonlijk een beetje huiverig, vergeet niet dat een WoW al gelijk raid instances had, dat is bij dit spel volgens mij een redelijk groot gemis. Ik hoop dat het uitdagend blijft op 50 na de eerste dungeon set gearwise.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:10:
[...]

gefeliciteerd! wat betreft content en updates ben ik persoonlijk een beetje huiverig, vergeet niet dat een WoW al gelijk raid instances had, dat is bij dit spel volgens mij een redelijk groot gemis. Ik hoop dat het uitdagend blijft op 50 na de eerste dungeon set gearwise.
Sorry, maar Molten Core zat niet in WoW bij uitkomen, die kwam pas met updates.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 12:18
Alle crafting op 5! WOOT! uiteindelijk toch gelukt. Moko gras maar van de vendor moeten kopen, aangezien je dit pas vanaf 10 botanist kan farmen ><
Nu maar kijken wat mn main class wordt, BLM, PLD of toch maar WHM/BRD...

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• CristianSchriev
Shit zeg die eerste 2h instance was kei easy je kon hem zo rushen (ik had geen idee wat er allemaal gebeurde tankte de bosses maar een beetje) Maar je kon al die mobs zo killen door cannons. hadden hem binnen 40minuten uit haha! :)

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
CristianSchriev schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:02:
SE kennende hoe ze het met ffxi deden kun je zonder twijfel met grote regelmaat updates gaan verwachten, en om de paar jaar een volledige expansion
PS: en reken er maar op dat je de endgame conteent praktisch never uitgespeeld zal krijgen.
Ik ken de timesinks en endgame SE style een beetje :P

[ Voor 7% gewijzigd door Xiliath op 18-09-2013 17:03 ]

Verwijderd

CristianSchriev schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:47:
Shit zeg die eerste 2h instance was kei easy je kon hem zo rushen (ik had geen idee wat er allemaal gebeurde tankte de bosses maar een beetje) Maar je kon al die mobs zo killen door cannons. hadden hem binnen 40minuten uit haha! :)
Vond deze instance zo tegenvallen helaas, dungeons boven level 30 waren beter vond ik. Hopelijk is de volgende wat beter.

Verwijderd

Is er een Nederlandstalige linkshell op Moogle?

of een Engelstalige waar wat mensen van hier in zitten?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 19:09 ]

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:08:
Is er een Nederlandstalige linkshell op Moogle?

of een Engelstalige waar wat mensen van hier in zitten?
Yup . een nederlands talige met heel veel mensen van hier en inmiddels genoeg 50ers om wat end game mee te doen,

Kijk in OP wie je kan /tell'en om een invite. (ik niet momenteel.. te occupied met GTA)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Verwijderd

Euh sorry hoor, in OP?
lol bedoelde het niet aanvallend :P ik tipte je even.

OP staat voor opening post daar zit een stukje in over de Free Company (guild) en ook wie je kan whisperen voor een invte..Xion Twilight, Echoe Balaguer, Sasuke Uchiha , Kaduk Aszale , Doki Doki

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 18-09-2013 19:21 ]

Verwijderd

Ah thnx, ik had dit helemaal niet als aanvallend opgenomen hoor :) Ik begreep het gewoon niet, thnx!!

• CristianSchriev
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:07:
[...]

Vond deze instance zo tegenvallen helaas, dungeons boven level 30 waren beter vond ik. Hopelijk is de volgende wat beter.
Ja was die ook. ik zat in een team dat me zowat verbood video's te kijken omdat het allemaal rushers waren voor die points die je daar krijgt waar je dat zwarte armor van kan kopen (high end ziet dr niet uit, maar wel sterkste vd game, schijnt dan? :P) Ik weet 't allemaal niet precies dat heb ik me laten vertellen door een andere speler. Hopelijk de 2e ook wat beter is waar als het goed is je tegen de end boss moet vechten (ultima). Al zit de echte end boss er niet in wat hopelijk en vast en zeker via updates uitbreidingen erbij komt :D

Maar goed bijna main story uit en dan maar eens van alles doen betere tank worden gear krijgen, hopelijk verder bij de flames want daar krijg ik de quest niet meer... Volgens mij pas na de main story? Er is nog zoveel te doen :$

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 20:50
Vond level 32 dungeon eind baas (draak die toxic uitspuugt) knap lastig met conjurer ik moest de tank permanent healen, de toxic spell ongedaan maken en zorgen dat ik
zelf niet geraakt werd. Wel een vette dungeon die hiervoor in het spookkasteel vond ik ook erg vet.

Echt een goed spel er is zoveel te doen. Ben nu arcanist aan het levellen voor white mage en heb gladiator al op 22 en 4 Crafting classes op minimaal 15 waardoor ik nu eindelijk materia kan craften in mijn gear.
Zitten al aardig wat uurtjes in dit spel;)

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:44

NaWA

Hai, I Copy desu!

Grats Moogle server

Zal vast wel uitkomen dat iedereen dat krijgt. Zou lame zijn als er net enkele servers zijn die het niet krijgen, dan gaan mensen rellen :)

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 15:24
Gisteren stond ik 20 minuten in de queue en besluit ik mijn chocobo op te roepen voor combat, dag queue ><

Ik wist niet dat wanneer je een chocobo voor combat summoned je uit de queue gekicked zou worden. Dus ik opnieuw de queue in en na 30 minuten eindelijk weer een party, hebben we een tank die 1 mob tanked. Bij de eerste heal heeft de healer de andere 2 mobs op zich, met als gevolg 3 wipes voordat we bij de eerste baas zijn, daarna leaved de healer en 1 van de dps'ers. Al met Al weer 30 min voor niets in de queue gestaan.. Vanavond nog maar eens proberen :)

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik weet niet of dit standaard is voor mmo's maar vind het speelniveau zeer tegenvallen van de spelers die ik tegenkom met de df. Gisteren Garuda geprobeerd via de df en tot 6min. voor einde tijd is het niet gelukt door puur slecht spelen. Ik werd er helemaal simpel van!! Niet boos geworden trouwens en blijven coachen maar jeetje wat slecht zeg. 6 min. voor tijd gingen de healer en tank rond huppelen en dansen wat op zich ook wel even verfrissend was haha 8)7
Gelukkig hebben we onze FC nog. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Nightcrowy op 19-09-2013 08:09 ]

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:00
Gister avond weer de hele avond gewacht om in de Dungeon Into A Copper Hell te gaan.
Maar helaas.. Weer niet kunnen doen omdat niemand deze doet.

Ik hoop dat SE er iets aan gaat doen voor in de toekomst. Want anders zou je de game nooit helemaal door kunnen spelen.

Vanavond maar weer in de wacht gaan staan.

PSN: McMillan0984

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Clavat schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:13:
Gister avond weer de hele avond gewacht om in de Dungeon Into A Copper Hell te gaan.
Maar helaas.. Weer niet kunnen doen omdat niemand deze doet.

Ik hoop dat SE er iets aan gaat doen voor in de toekomst. Want anders zou je de game nooit helemaal door kunnen spelen.
Dat is mijn grootste probleem met deze game.
Wat gebeurd er als je over een paar weken ofzo een Alt gaat levelen en niemand doet meer dungeons ?
Je kan niet verder in het verhaal omdat je verplicht bent om er 12 te doen.

Vind het een zeer vreemde beslissing om dungeons verplicht te maken.
Op mijn oude server was ik al 2 of 3 avonden aan het wachten :(

FUMES et CARNES

• Clavat
Ja het werkt wel demotiverend.
Zo gaat de zin wel over.
Zul je altijd blijven steken en niet verder kunnen.

Ik ben benieuwd of ik vanavond meer geluk heb.
Of dat het in het weekend anders wordt

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Ben om die reden maar naar Moogle getransferd, daar is het wat drukker.

Door deze beslissing brengt SE toch wel de levensduur van de game erg in gevaar vind ik.
Het moeten doen van dungeons voelt nu al als een "opgave" maar als je tzt ook nog eens uren of dagen moet wachten op een run dan is er iets niet goed.

Moet je nagaan wat er gebeurd als je bijv. 2 dagen aan het wachten bent en de groep disband om wat voor reden dan ook voordat de dungeon run compleet is.
Dan wordt ik daar niet vrolijk van 8)7

FUMES et CARNES

• Clavat
Ik zit ook op Moogle.
En daar kwam ik dat probleem tegen

• corset
Ik wacht tot de transfers open zijn (kan nergens optie vinden, en Mogbox site zijn ze dicht) en dan ga ik kijken voor beetje goede server :p Zit nu voorlopig op Lich, en geen enkel issue met groepen vinden als tank/healer.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Hunterrnl
SE heeft weer me account geblokkeerd wegens verdachte activiteiten. Nou begin ik me echt af te vragen hoe. Me PC is brandschoon en ik gebruik een wachtwoord wat ik alleen bij deze game gebruik en het staat niet eens opgeslagen op me PC. Het lijkt wel of er een gat in hun beveiliging zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Hunterrnl op 19-09-2013 09:30 ]

• Uhmmie
Hunterrnl schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:29:
SE heeft weer me account geblokkeerd wegens verdachte activiteiten. Nou begin ik me echt af te vragen hoe. Me PC is brandschoon en ik gebruik een wachtwoord wat ik alleen bij deze game gebruik en het staat niet eens opgeslagen op me PC. Het lijkt wel of er een gat in hun beveiliging zit.
Je gebruikt niet keyboard macro's (zoals die g-serie van logitech) of een stukje software om afk bv te kunnen craften? Ik heb al op wat plekken gelezen dat mensen daarom gebanned zijn. (Wat ik eigenlijk ook wel terecht vind).

• corset
Dit zijn altijd de gevallen waarin je maar 10% van het verhaal hoort. Square doet alles fout, ik als speler ben onschuldig.

AFK logout omzeilen? Ban, terecht
via macro keys dingen doen? Grijs gebied.

• Hunterrnl
Leuke beschuldigen. Ik speel met een controller , ben een console gamer. Gatheren en Craften doe ik op de PS3 en Fates doe ik op de PC. Waarom zou ik iets omzeilen als ik er dagen lang heb om gezeurd.....

Jullie snappen het punt blijkbaar niet. Niet geblokkeerd dat ik hacks gebruik , maar poging op een ACCOUNT HACK. Nee , ik heb ook geen Goldseller spul gebruikt , ben lv50 miner en kan zo 5-10k per half uur verdienen. Ik moet me wachtwoord veranderen om te kunnen spelen >_>.

[ Voor 20% gewijzigd door Hunterrnl op 19-09-2013 10:18 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:20
Hunterrnl schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:15:
Leuke beschuldigen. Ik speel met een controller , ben een console gamer. Gatheren en Craften doe ik op de PS3 en Fates doe ik op de PC. Waarom zou ik iets omzeilen als ik er dagen lang heb om gezeurd.....

Jullie snappen het punt blijkbaar niet. Niet geblokkeerd dat ik hacks gebruik , maar poging op ACCOUNT HACK.
ho ho. Jij hebt het over "verdachte praktijken". Dat kan heel veel in houden.
Nu heb je het over een poging tot account hack. Dat valt uiteraard ook onder verdachte praktijken, maar je moet het de mede forummers niet kwalijk nemen dat ze in eerste instantie aan bovenstaande dingen denken.

Dit ligt dus uiteraard duidelijk niet aan jou. Heb het zelf nog niet gehad, maar het lijkt me wel ongelooflijk klote als het je gebeurd. Heb je wel een dongle gekoppeld of de digitale versie voor de telefoons? Zo niet, zou ik daar echt wel even naar kijken.

Ikzelf mag vanavond weer lekker gaan spelen. Even weer Crysta op mijn account zetten. Heb voor mijn vrouw net een bestelling geplaatst via ebay voor zo'n card. Hoop stiekem dat diegene het mailt en niet via de post op stuurt. Maar we zien het wel. Zal het zeker laten weten hoe het verlopen is.

• Uhmmie
Ik beschuldig niemand. Maar veel mensen hebben niet door dat het gebruik van geautomatiseerde keyboard macros (al dan niet via een programmeerbaar toetsenbord als via een stukje software) gewoon verboden is en resulteert in een ban. Ik heb in meerdere mmorpgs mensen op die manier hun account kwijt zien raken, zonder dat ze zelf uberhaupt doorhadden dat ze iets verkeerds deden.

@opmerking hieronder. Het gebeurd vaak genoeg dat mensen denken dat ze niks verkeerd doen, maar uit eindelijk wel iets doen wat verboden is. Dus het feit dat iemand denkt dat hij/zij gebanned is omdat ze account was gehackt hoeft niet percee ook echt de oorzaak van de ban te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Uhmmie op 19-09-2013 10:28 ]

• Hunterrnl
Arunia schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:20:
[...]

ho ho. Jij hebt het over "verdachte praktijken". Dat kan heel veel in houden.
Nu heb je het over een poging tot account hack. Dat valt uiteraard ook onder verdachte praktijken, maar je moet het de mede forummers niet kwalijk nemen dat ze in eerste instantie aan bovenstaande dingen denken.
Volgens mij zegt me reactie genoeg waar over het gaat. Als iemand geban word ga je niet over je wachtwoord praten , dat lijkt me wel duidelijk of over malware.

• Arunia
Hunterrnl schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:25:
[...]

Volgens mij zegt me reactie genoeg waar over het gaat. Als iemand geban word ga je niet over je wachtwoord praten , dat lijkt me wel duidelijk of over malware.
Je hebt helemaal gelijk. Had zelf ook over dat laatste heen gezelen ;)

Ik hoop echt voor je dat je je account weer snel terug hebt.

Maar nog een keer mijn vraag, gebruik je zo'n one time password dongle?

Even nog terugkomend op het bestellen via die eBay shop. 10 minuten geleden besteld en nu de scan al binnen. Dus dat gaat goed. Alleen even binnenkort registreren om te zien of daar niet iets fout gaat. :P
Vraag me eigenlijk af of die kaart meteen geactiveerd wordt wanneer deze geregistreerd is, of dat je zelf kunt aangeven wanneer die aan gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 19-09-2013 10:33 ]

• Hunterrnl
Arunia schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:29:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Had zelf ook over dat laatste heen gezelen ;)

Ik hoop echt voor je dat je je account weer snel terug hebt.

Maar nog een keer mijn vraag, gebruik je zo'n one time password dongle?
Ik hoef alleen me wachtwoord te veranderen en kan er weer op. Ik wou het eigenlijk niet gaan gebruiken , maar dis al de 2e keer in korte tijd dat het gebeurd. Ik ga het nu wel doen.

• Arunia
Hunterrnl schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:31:
[...]

Ik hoef alleen me wachtwoord te veranderen en kan er weer op. Ik wou het eigenlijk niet gaan gebruiken , maar dis al de 2e keer in korte tijd dat het gebeurd. Ik ga het nu wel doen.
Zeker met dit is het echt wel aan te raden.

Ik had zelf bij Guild Wars 2 dat iemand probeerde in te loggen op mijn account, maar niet verder kwam omdat ik toestemming moet geven om via andere lokaties in te kunnen loggen. Maar toch uiteindelijk mijn wachtwoord daar gewijzigd. En dat was daar overigens voldoende.

Op zich is die one time password niet zo heel veel moeite en het scheelt je dit gezeik.

• Hunterrnl
Vreemd ik heb een email gehad. Maar ik kan gewoon inloggen en spelen...... Wacht , ik zie het al. Ze hebben me FFXI trail account proberen te hacken. Muhahaha die mogen ze hebben :D.

Ik ga het nu gelijk doen ! Thanks Arunia.

Ik heb al veel gehackte accounts zien shouten in Moogle. SE mag hier wel wat meer tegen doen.

[ Voor 43% gewijzigd door Hunterrnl op 19-09-2013 10:39 ]

• corset
Bij MMO's gooi ik er standaard een authenticator op, je bent ook erg dom als je het niet doet. Het is gewoon gratis ><

• Hunterrnl
lanerios schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:40:
Bij MMO's gooi ik er standaard een authenticator op, je bent ook erg dom als je het niet doet. Het is gewoon gratis ><
Zo te horen heb je nooit FFXI gespeeld. Het was een ellende om die token te gebruiken , toen was de gratis app er nog niet van SE. 25€ token en als die dood was kon je dagen lang bellen met Engeland.

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 17:44
Die app, is die ook gelinkt aan je gsm zelf?

Le Meow

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Hunterrnl schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:46:
[...]

Zo te horen heb je nooit FFXI gespeeld. Het was een ellende om die token te gebruiken , toen was de gratis app er nog niet van SE. 25€ token en als die dood was kon je dagen lang bellen met Engeland.
Wat een onzin, ik gebruik NOG STEEDS mijn ffxi token. Je moet alleen de code onderop goed bewaren.
Mocht ie ooit dood gaan, kun je met dat nr een nieuw token registreren (en die van ffxiv ligt dus klaar)

Kan me je idd nog wel herinneren van vroeger hunter, jammer dat je toen niet uiteindelijk naar de meeting in Roosendaal bent gekomen, je woont er om de hoek!

• Hunterrnl
Xiliath schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:55:
[...]

Wat een onzin, ik gebruik NOG STEEDS mijn ffxi token. Je moet alleen de code onderop goed bewaren.
Mocht ie ooit dood gaan, kun je met dat nr een nieuw token registreren (en die van ffxiv ligt dus klaar)

Kan me je idd nog wel herinneren van vroeger hunter, jammer dat je toen niet uiteindelijk naar de meeting in Roosendaal bent gekomen, je woont er om de hoek!
Onzin ? Helaas zijn dat wel mij ervaringen ermee. Die code werkte ook niet.

Ja en 8 uur later lag ik onder het mes in het ziekenhuis. Je kan moeilijk naar iets gaan wat een BBQ heet , als je 12-16 uur van te voren niks mag eten en drinken. Ow wacht dat was volgens mij een smoes , althans da zeiden jullie.

[ Voor 5% gewijzigd door Hunterrnl op 19-09-2013 11:04 ]

• Arunia
Denk dat de ervaringen wel zullen verschillen voor iedereen. Ikzelf heb ook nooit problemen gehad met de token. Die van FFXI gebruik ik nu nog steeds bij FFXIV. Maar kan me voorstellen dat het wel degelijk problemen kan opleveren wanneer hij stuk gaat.

Maar we gaan weer even verder over FFXIV omdat het nu alle kanten op gaat, behalve de juiste ;)

Hoop vanavond genoeg tijd te hebben om level 15 te halen en de main quest zover te doen dat ik naar de andere steden ga. Kan niet wachten.
Vind het nog steeds fantastisch dat mijn vrouw zelfs vraagt om te gaan spelen.

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 17:44
Hunter jonge.. hardcore FFxi toen he! :P

Die fysieke token-generators kunnen echt drama zijn hoor, als bv het tijdklokje in het kreng niet meer goed werkt genereert ie al foute codes.

Le Meow

• corset
Hunterrnl schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:46:
[...]

Wat een onzin.. nog nooit issues mee gehad. Als je zelf je codes niet bewaard, moet je square niet de schuld gaan geven >_>

• Hunterrnl
Poekie McPurrr schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:05:
Hunter jonge.. hardcore FFxi toen he! :P

Die fysieke token-generators kunnen echt drama zijn hoor, als bv het tijdklokje in het kreng niet meer goed werkt genereert ie al foute codes.
Dat viel toch wel mee poeks ;).
lanerios schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:25:
[...]

Wat een onzin.. nog nooit issues mee gehad. Als je zelf je codes niet bewaard, moet je square niet de schuld gaan geven >_>
Volgens mij heb jij een probleem met lezen , je zit er al 2 keer flink naast. Ik zal het even voor je herhalen.
Onzin ? Helaas zijn dat wel mij ervaringen ermee. Die code werkte ook niet.
Dat laatste gaat dus over de veiligheidscode die je erbij krijgt. Als dat ook niet werkt hang je. Een product wat niet naar behoren werkt is een fout van het bedrijf waar je hem hebt gekocht.

Van de 1000 gemaakte exemplaren kan er altijd wel eentje tussen zitten met een fout. Das normaal en kan gebeuren. Zoals een PS3 doosje wat gewoon uit elkaar valt , nadat je hem uit het plastic haal en voor het eerst open :P.

[ Voor 19% gewijzigd door Hunterrnl op 19-09-2013 12:21 . Reden: Eruit halen van belediging ]

• Danny_H
  • Laatst online: 05-11 17:15
Duidelijk, we hebben verschillende ervaringen met een product. Raar fenomeen in deze wereld :P

On topic:

Wanneer gaat de world transfer dienst aan? Ik heb een bijna level 30 marauder en ik wil die graag op moogle hebben.

The only source of knowledge is experience...

• CristianSchriev
Ik ben nu 50 en heb de main quest gehaald. (nouja nu de tasks om hard primals te doen) volgens mij is dit al onmogelijk zonder een georganiseerd team wat ik dus absoluut niet heb.. Geen guild en mijn vrienden zijn allemaal nog low lvl.

Verder kan ik nu Amdapor Keep gaan doen, maar heb pas PLD begin armor die je van quests krijgt. Is dit genoeg want ik hoor dat het een enorm lastige dungeon is?

Wat is er nog meer te doen als lvl 50 zijnde? Graag hoor ik was tips van wat jullie deden of doen!

• Nightcrowy
Ik heb nu de app token erbij genomen en deze loopt zo soepel als wat, geen enkel probleem mee en het installeren en registreren is ook een eitje en zowaar helder op de site uitgelegd, ik zeg doen!!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
CristianSchriev schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:35:
Ik ben nu 50 en heb de main quest gehaald. (nouja nu de tasks om hard primals te doen) volgens mij is dit al onmogelijk zonder een georganiseerd team wat ik dus absoluut niet heb.. Geen guild en mijn vrienden zijn allemaal nog low lvl.

Verder kan ik nu Amdapor Keep gaan doen, maar heb pas PLD begin armor die je van quests krijgt. Is dit genoeg want ik hoor dat het een enorm lastige dungeon is?

Wat is er nog meer te doen als lvl 50 zijnde? Graag hoor ik was tips van wat jullie deden of doen!
Castrum farmen voor tomes. Je krijgt 100 tomes per run. Als je een pre-made groepje maakt, kun je em best snel doen. Met die tomes kun je gear kopen. Voor de volle set heb je volgens mij 5100 tomes nodig. Als je eenmaal wat gear hebt gekocht, kun je Amdapor gaan farmen ipv Castrum. En die hard primals valt wel mee, bij Ifrit gaat het nog heel erg vaak goed.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mensen kunnen we ook reageren zonder elkaars opmerking elke keer 'onzin', 'dom' en whatnot te noemen? Discussies win je op argumenten niet op krachttermen (hoe zwak dan ook).

Reageer normaal of reageer niet.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• CristianSchriev
Chester schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:44:
[...]

Castrum farmen voor tomes. Je krijgt 100 tomes per run. Als je een pre-made groepje maakt, kun je em best snel doen. Met die tomes kun je gear kopen. Voor de volle set heb je volgens mij 5100 tomes nodig. Als je eenmaal wat gear hebt gekocht, kun je Amdapor gaan farmen ipv Castrum. En die hard primals valt wel mee, bij Ifrit gaat het nog heel erg vaak goed.
Thanks! :D Farmen is niet zo leuk maar zag wel dat het snel gaat. Het gaat dan om darklight neem ik aan.. en is dat met zonder wapens? :o

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-11 20:06
CristianSchriev schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:07:
[...]
Thanks! :D Farmen is niet zo leuk maar zag wel dat het snel gaat. Het gaat dan om darklight neem ik aan.. en is dat met zonder wapens? :o
een wapen haal je bij Ifrit HM of bij Garuda HM. Je kan AK gear halen terwijl je die Farmed voor tombstones.
Castrum Speedrun zijn leuk voor de 100 tombs die je krijgt, maar als je AK of WP doet kan er gear voor je droppen en je krijg ook nog een stombs.
Maar dat is allemaal persoonlijke voorkeur. Ik zelf wissel het telkens af, anders wordt het zo saai.

Wat veel mensen vergeten is dat je ook accessoires kan kopen voor je tombs. Deze koop ik eerst terwijl ik de gear uit AK verzamel. Deze is beter dan je quest gear

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• GekkeR
  • Laatst online: 28-11 14:53

GekkeR

key = key

CristianSchriev schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:07:
[...]

Zonder FC is het moeilijk AK te doen als lowbee.
Castrum runnen voor darklight, focus op de linkerkant van je character inventory, rechterkant is minder belangrijk.
Probeer een goede groep te vinden om Ifrit HM te runnen, pak zijn drop en je bent ZEKER klaar voor AK.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 21:07

Dawn

..Sworn to the Dark..

Poekie McPurrr schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:54:
Die app, is die ook gelinkt aan je gsm zelf?
Zover ik weet wel ja,
van de week heeft SE in de launcher een belangrijke note gezet mbt deze Token.

deze dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
09/18/2013 6:18 PM
Important Notice to all Software Token Users (Sept. 18)
This e-mail has been sent to all Square Enix account holders who have a service account for FINAL FANTASY XIV. Please disregard this e-mail if you believe you have received it in error.
============

This is a notice to all customers using a Square Enix Software Token.

If you are using a Software Token, please be sure that you keep your Emergency Removal Password in a safe place. If you do not remove your software token from your account beforehand, this password is required to regain access to your account in the following cases:

-You upgrade to a new phone
-You lose your phone
-You delete the application on your phone

You can view your Emergency Removal Password on the top page of the Square Enix account management system (http://account.square-enix.com) after logging in.

If you should find yourself in a situation where you no longer have access to your software token , you can remove it* with the Emergency Removal Password from your account by visiting the following URL and following the on-screen instructions: http://sqex.to/GPE

*Please note that the Emergency Removal Password can only be used once. If you re-register your software token afterwards, you will receive a new Emergency Removal Password.

If you still have your Software Token but wish to remove it from your account, please log in to the Square Enix account management system (http://account.square-enix.com), select One-Time Password followed by Software Token and follow the on-screen instructions.

To re-register a Software Token, please log in to the Square Enix account management system (http://account.square-enix.com), select One-Time Password followed by Software Token and follow the on-screen instructions.

If you have any questions or concerns regarding this e-mail, please contact the Square Enix Support Centre.

-------------------------------------
Square Enix Support Centre
http://support.eu.square-enix.com/
-------------------------------------
Arunia schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:29:
[...]

Even nog terugkomend op het bestellen via die eBay shop. 10 minuten geleden besteld en nu de scan al binnen. Dus dat gaat goed. Alleen even binnenkort registreren om te zien of daar niet iets fout gaat. :P
Vraag me eigenlijk af of die kaart meteen geactiveerd wordt wanneer deze geregistreerd is, of dat je zelf kunt aangeven wanneer die aan gaat.
je kan niet zelf kiezen wanneer de timecard in gaat, zodra je deze op je account zet gaat de tijd lopen zodra je 'free time' op is (30 dagen gratis enzo).
heb je geen free time, dan gaat je timecard meteen in de seconde dat je hem invoert.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Verwijderd

Ben nu verschillende souls aan het binnenhalen. Heb nu White Mage en Black Mage. In een dag of twee heb ik ook wel Bard en dan eens naar de 30+ dungeons kijken.

Ondertussen behoorlijk wat Haukke runs gedaan en is echt zorgelijk hoeveel runs er fout gaan. Haukke is helemaal niet zo moeilijk maar als het fout gaat gaat het bijna altijd fout omdat mensen weigeren als een team te opereren... erg jammer.

Nog even bedenken waarmee ik verder ga.. waarschijnlijk WHM. Dat ik dan overal de schuld van krijg moet ik dan maar op de koop toenemen. Healer en Tank vind ik toch de leukste classes om te spelen in een MMORPG.

Verwijderd

http://xivdb.com/ aanrader voor iedereen

kreeg hem als tip voor de GC hunting log, erg handig!!!

• Chrasher
  • Laatst online: 20:21

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Leuke info voor iedereen die over wil gaan naar FFXIV op de PS4 later:
from Yoshida's TGS interview (focusing on PS4 parts):

-PS3 -> PS4 migration system means that once you move your account to PS4, you won't be able to play it on PS3 again (unless you migrate it back which I am not sure you can or not)

-PS4 beta will last about 1 month.

-the PS3 players who own PS4 will all be able to participate on PS4 beta.

-PS4 beta will be a separate server where you start from lvl 1 for about 2 weeks to test out the server, and after that you will be able to use your old character.

-PS4 version is 1080P, will be almost on par with PC full spec.

-the PS4 beta, which starts in PS4 release date in Japan (2/22/14) is same for other parts of the world. So US and EU players will also be able to start PS4 beta version on 2/22/14

PSN-id: Chrasher

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-11 19:22
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:29:
Ben nu verschillende souls aan het binnenhalen. Heb nu White Mage en Black Mage. In een dag of twee heb ik ook wel Bard en dan eens naar de 30+ dungeons kijken.

Ondertussen behoorlijk wat Haukke runs gedaan en is echt zorgelijk hoeveel runs er fout gaan. Haukke is helemaal niet zo moeilijk maar als het fout gaat gaat het bijna altijd fout omdat mensen weigeren als een team te opereren... erg jammer.

Nog even bedenken waarmee ik verder ga.. waarschijnlijk WHM. Dat ik dan overal de schuld van krijg moet ik dan maar op de koop toenemen. Healer en Tank vind ik toch de leukste classes om te spelen in een MMORPG.
Ik ben d'r ook zo 1 die druk Souls aan het verzamelen is. Ondertussen heb ik WHM (31), SCH(36) en SMN(36) al in de pocket en ben ik nu druk bezig THM(19) te levelen voor de instant res optie voor m'n healer. Ik denk dat ik als main healer toch voor de scholar ga... veel minder last van mana problemen, en m'n fairy healt lekker door als ik bv bij Titan (normal) in zo'n rotsblok vast zit.

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:19
Chrasher schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:50:
Leuke info voor iedereen die over wil gaan naar FFXIV op de PS4 later:

[...]
Aan de ene kant fraai, aan de andere kant spreekt het wel een beetje ten nadele van de PS4 dat een game als deze "almost on par" is met PC op full. Dit toch terwijl FF XIV nu juist een game is welk op full vrij vloeiend draait, ook op reeds oudere systemen.

De vraag is natuurlijk een beetje, is dit een PS4 issue? Of is het een slechte optimalisatie voor de PS4 van SE uit?

Verwijderd

psychodude schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:58:
[...]

Aan de ene kant fraai, aan de andere kant spreekt het wel een beetje ten nadele van de PS4 dat een game als deze "almost on par" is met PC op full. Dit toch terwijl FF XIV nu juist een game is welk op full vrij vloeiend draait, ook op reeds oudere systemen.

De vraag is natuurlijk een beetje, is dit een PS4 issue? Of is het een slechte optimalisatie voor de PS4 van SE uit?
Te meer omdat er nog een patch uitkomt met betere textures en DX11 support. :+
Potame schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:57:
[...]

Ik ben d'r ook zo 1 die druk Souls aan het verzamelen is. Ondertussen heb ik WHM (31), SCH(36) en SMN(36) al in de pocket en ben ik nu druk bezig THM(19) te levelen voor de instant res optie voor m'n healer. Ik denk dat ik als main healer toch voor de scholar ga... veel minder last van mana problemen, en m'n fairy healt lekker door als ik bv bij Titan (normal) in zo'n rotsblok vast zit.
Op low level (rond 30) heb ik nog niet echt mana problemen. Heb dan ook voorlopig ene complete +spell speed accessoire set in plaats van de +piety accessoire set.
Kan je ergens berekenen hoeveel MP je erbij krijgt met hoeveel piety? Zit mij af te vragen of die +5 piety die de set geeft echt zo een groot verschil maakt.

Maar ga zeker ook Scholar proberen. Van wat ik begrepen heb is White Mage instant heal en Scholar meer heal over time. Beide hebben aspecten die mij wel interessant in de oren klinken.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 15:04 ]

• corset
Is het spel trouwens al weer te koop voor de PC in de winkels? is cadeau voor kennis die een FFXI opvolger zoekt :P

• timpie81
ik heb nu een conjurer op 32 en alcanist op 15 (inclusief class quests) hoe word ik nu white mage>?

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

timpie81 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:07:
ik heb nu een conjurer op 32 en alcanist op 15 (inclusief class quests) hoe word ik nu white mage>?
Bij de Conjurer Guild zal een NPC moeten staan met een "!" boven z'n hooft om White Mage te worden.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• timpie81
Dawn schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:14:
[...]

Bij de Conjurer Guild zal een NPC moeten staan met een "!" boven z'n hooft om White Mage te worden.
\Dank je ik moest inderdaad terug naar conjurer guild is nu gelukt. Wel vet verzonnen die jobs.
Gladiator zit al op 22, dus die job komt er ook aan:)

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Dit spel is dus ook niks, je kan niet eens een character met 1 naam nemen.
Je mnoet een achternaam in het spel hebben, mijn character heet Daisai.

Niet iets anders er achter, ik sta in gaming al jaren bekend als Daisai dus het is belachelijk dat ik een achternaam moet nemen.

Of is er een manier om toch 1 naam in dit spel te hebben?

[ Voor 188% gewijzigd door Daisai op 19-09-2013 21:32 ]

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-12 11:22
Ben ik de enige die zich begint te vervelen in de game? Alles is een beetje hetzelfde. Weinig leuke quests. Faith is allemaal hetzelfde. Dungeons ook niet heel veel inspiratie. Ben nu level 41 maar niet heel veel drang om echt veel door te spelen.

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Daisai schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:41:
Dit spel is dus ook niks, je kan niet eens een character met 1 naam nemen.
Je mnoet een achternaam in het spel hebben, mijn character heet Daisai.

Niet iets anders er achter, ik sta in gaming al jaren bekend als Daisai dus het is belachelijk dat ik een achternaam moet nemen.

Of is er een manier om toch 1 naam in dit spel te hebben?
en als je gaat voor 'Dai Sai' ?
heb je meteen een voor en achternaam.

maar verder is er geen optie om maar 1 naam ingame te hebben, een tweede is verplicht.

Verwijderd

jaydenjarno schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:32:
Ben ik de enige die zich begint te vervelen in de game? Alles is een beetje hetzelfde. Weinig leuke quests. Faith is allemaal hetzelfde. Dungeons ook niet heel veel inspiratie. Ben nu level 41 maar niet heel veel drang om echt veel door te spelen.
Ben het met je eens dat FATE's erg simpel en behoorlijk saai zijn.
1001 mobs die spawnen met zo goed als 0 HP is best frustrerend voor een CNJ met minimaal 2.45 cast timer terwijl de mobs niet eens 1 seconde leven.
FATE's met 1 main boss is eigenlijk ook niets meer dan een piñata waar iedereen even 4 minuten lang zijn agressie op kwijt kan.

Wat dat betreft waren de Rifts in (oorspronkelijke) Rift 1000x beter, leuker en het voordeel dat iedereen automatisch in een raid werd gezet zodat de support classes ook echt support konden doen (wat ook echt nodig was)

• Daisai
Dawn schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:20:
[...]

en als je gaat voor 'Dai Sai' ?
heb je meteen een voor en achternaam.

maar verder is er geen optie om maar 1 naam ingame te hebben, een tweede is verplicht.
Nee dat word ook niks, ach weer een miskoop waar je natuurlijk weer geen refund voor kan krijgen ook al heb je het recht erop.

Het is wel raar dat een developer die al een keer gefaald heeft dit soort belachelijke dingen verplicht stelt.
Ach ja, hun geld en hun eigen spel wat daardoor niet succesvol word.

[ Voor 15% gewijzigd door Daisai op 19-09-2013 22:51 ]

• CristianSchriev
Daisai schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:49:
[...]

Nee dat word ook niks, ach weer een miskoop waar je natuurlijk weer geen refund voor kan krijgen ook al heb je het recht erop.

Weer.... echt wanneer komt er nou eens een keer een goed spel uit.
Persoonlijke mening voor jou 8)7 Als je moeilijk gaat zijn om een naampje. Wat zegt dat nou over jezelf het is maar een naam in mijn ogen.. Als je het spel niet leuk vindt of niet zeker weet ga er wat info over opzoeken zo gedaan en dan kun je direct kijken of het jezelf aanspreekt.. Nee zonder dat je een spel gespeeld hebt alleen omdat je een voor en achternaam moet geven aan je char en dan zeggen "wanneer komt er nou een goed spel uit".. sorry :?

En over hierboven Fate's zijn ook echt vervelend. Is maar random spammen en alleen goed voor exp farmen. Dus een second skill snel op 50 krijgen. Dungeons vond ik persoonlijk allemaal wel leuk in mekaar zitten (maar ik ben een tank, dan is de beleving net wat anders en misschien uitdagender) .. Quests zijn beetje standaard mmo dingen main quest zat wel aardige story in maar ook veel simpele dingen inderdaad.. High end dungeons zijn leuk en uitdagend en hard battles natuurlijk ook _/-\o_

• Daisai
CristianSchriev schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:54:
[...]

Persoonlijke mening voor jou 8)7 Als je moeilijk gaat zijn om een naampje. Wat zegt dat nou over jezelf het is maar een naam in mijn ogen.. Als je het spel niet leuk vindt of niet zeker weet ga er wat info over opzoeken zo gedaan en dan kun je direct kijken of het jezelf aanspreekt.. Nee zonder dat je een spel gespeeld hebt alleen omdat je een voor en achternaam moet geven aan je char en dan zeggen "wanneer komt er nou een goed spel uit".. sorry :?

En over hierboven Fate's zijn ook echt vervelend. Is maar random spammen en alleen goed voor exp farmen. Dus een second skill snel op 50 krijgen. Dungeons vond ik persoonlijk allemaal wel leuk in mekaar zitten (maar ik ben een tank, dan is de beleving net wat anders en misschien uitdagender) .. Quests zijn beetje standaard mmo dingen main quest zat wel aardige story in maar ook veel simpele dingen inderdaad.. High end dungeons zijn leuk en uitdagend en hard battles natuurlijk ook _/-\o_
Blijkbaar snap je dus niet wat het probleem is met het verplicht stellen van een achternaam.
In de gaming community zijn er een heleboel mensen die bekend staan onder 1 naam, vanwege streaming of bijvoorbeeld van end game pve/pvp.

Als je dus deze mensen verplicht stelt een achternaam te nemen moeten ze altijd met een of andere belachelijke toevoeging gaan spelen en niet de naam waar ze bekend om staan.

Maar stel je voor dat dit spel succesvol word ( denk het niet ) en ik het toch over een paar jaar nog speel, dan speel ik nog steeds onder een naam die ik niet wil.

Het voegt ook niks toe aan het spel, als je het vanwege roleplaying wil doen dan verplicht je het op roleplaying servers en niet op normale servers.
Grootste gedeelte van de gamers die mmo's nu spelen die spelen het niet vanwege het roleplaying, maar vanwege de end game pve/pvp.

Helaas zijn er dus duidelijk developers die niks snappen van de gaming community en dit soort belachelijk dingen toevoegen.
Het is gewoon een kleine fout dit toch een behoorlijk groot probleem geeft voor nieuwe spelers.

--

Is het trouwens normaal dat je bij het begin geen voice acting hebt ?
Ik bedoel dus wanneer je in zo een wagen zit en je onderweg naar een stad bent.

[ Voor 12% gewijzigd door Daisai op 19-09-2013 23:36 ]

Lol nu pas is me opgevallen dat die afk kick zo broken is als wat.

Als je op je mount zit werkt die niet. In principe als je een menu open heb kickt die je ook al niet XD
Of die cinematic book in the inn openen stopt de afk kick ook.

Zelf zo erg dat als je je ESC menu open hebt staan wordt je ook niet gekicked XD

maargoed. zou niet weten waarom je het zou gebruiken aangezien er toch al geen server problemen meer zijn kan je net zo goed uitloggen. maar toch: moest best lachen omdat die zo broken is

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Danku Tokyo Game Show 2013!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BUfT6pxCAAAjLu_.jpg:large

http://forum.square-enix.com/ffxiv/threads/93517

...zeer binnenkort dus...

Zo dat is bijna het einde van me laatste nachtdienst van 8 daagjes werken achterelkaar. Nu kunnen we weer even een weekend lekker knallen in FFXIV!. Me doel is om minstens 7 keer Amdapor keep te doen en Hydra + Ifrit Hard + Garuda Hardmode te halen voor me relic wapen

• Nightcrowy
Daisai schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:01:
[...]

Blijkbaar snap je dus niet wat het probleem is met het verplicht stellen van een achternaam.
In de gaming community zijn er een heleboel mensen die bekend staan onder 1 naam, vanwege streaming of bijvoorbeeld van end game pve/pvp.

Als je dus deze mensen verplicht stelt een achternaam te nemen moeten ze altijd met een of andere belachelijke toevoeging gaan spelen en niet de naam waar ze bekend om staan.

Maar stel je voor dat dit spel succesvol word ( denk het niet ) en ik het toch over een paar jaar nog speel, dan speel ik nog steeds onder een naam die ik niet wil.

Het voegt ook niks toe aan het spel, als je het vanwege roleplaying wil doen dan verplicht je het op roleplaying servers en niet op normale servers.
Grootste gedeelte van de gamers die mmo's nu spelen die spelen het niet vanwege het roleplaying, maar vanwege de end game pve/pvp.

Helaas zijn er dus duidelijk developers die niks snappen van de gaming community en dit soort belachelijk dingen toevoegen.
Het is gewoon een kleine fout dit toch een behoorlijk groot probleem geeft voor nieuwe spelers.

--

Gebruik je voornaam zoals altijd en zet een paar puntjes als achternaam of gewoon een spatie, als je zo bekent bent herkennen de meeste je vast direct ;)
Tegelijk wil ik wel kwijt dat als ik je waardeoordeel zo lees ik je niet zou gaan volgen waar dan ook vanwege je instelling en je gebrek aan inzicht in de realiteit van de gamingcommunity.
Kom op joh een game failed niet vanwege zoiets kleins, neem eens een kijkje op youtube en twitch daar wordt al volop gespeeld en al prima verdient aan dit spel hoor door "bekende" gamers .... ;)

• Uhmmie
Het heeft 1 simpele reden als iedereen een achternaam moet kiezen is de keuze uit namen een heel stuk groter. Ik vond het zelf ook niet echt fijn (maar dat was meer omdat ik zo snel niks leuks wist te verzinnen en ik dolgraag wilde spelen :D).

Ik snap echter wel de keuze vanuit SE.

En idd als je echt zo struikelt over zoiets kleins dan ga je toch lekker wat anders spelen :O.

[ Voor 36% gewijzigd door Uhmmie op 20-09-2013 07:36 ]

• corset
Daisai schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:01:
[...]

--

Hmm, dus jij weet als feit dat een groot deel van de spelers voor endgame PVP/PVE speelt. En dat geen enkele streamer/youtuber hier blij mee is? Je weet blijkbaar meer dan Square 8)7

Wat ben ik blij dat ik zo te zien alleen de serieuze streamers/tubers volg. Die spelen namelijk en gaan zich echt niet druk maken om zo iets kleins.

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Tot nu toe amuseer ik me goed in dit spel. Nu heb ik al een bestaande character uit de periode dat ik de oude ffxiv heb gespeeld. Hierdoor is het allemaal lekker makkelijk en kan ik rustig op m'n eigen houtje de story line quests afhandelen. Enkel voor de dungeons heb ik een groep nodig, maar gelukkig zit ik in een guild waardoor ik nog niet in aanraking ben gekomen met de gevreesde pugs.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog het meeste heb moeten lachen bij de quest waar je een wedstrijd moet aan gaan met een npc; wie het eerst een rotsblok kapot krijg. Een erg grappig tafereel wat zich dan afspeelt.

Ik zit nu op de quest waar ik een dungeon in moet gaan in la noscea. Ik ben enkel de naam even kwijt. Waarschijnlijk iets met goblins :P Dat ga ik dit weekeinde wel doen met wat mensen uit de guild (hopelijk). Speelt toch wat meer op het gemak dan met onbekende pugs (vooral omdat ik als tank nog niet zo super veel ervaring heb, en ik ken de dungeons nog niet, dus zou ik nog niet kunnen voldoen aan de gogogo mentaliteit :P).

• timpie81
hoe kan het dat sommige gasten een chocobo in battle gebruiken als een soort pet en ook met gigantische chocobo's rondlopen vol met armor? Zodra ik in gevecht ga kan ik mijn chocobo niet meer aanroepen.

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Om je Chocobo te kunnen gebruiken als companion moet je een quest doen in Camp Tranquil (South Shroud) genaamd "My Fiesty Little Chocobo" gegeven door Docette (op level 30?).

• Arunia
timpie81 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:13:
hoe kan het dat sommige gasten een chocobo in battle gebruiken als een soort pet en ook met gigantische chocobo's rondlopen vol met armor? Zodra ik in gevecht ga kan ik mijn chocobo niet meer aanroepen.
Die zwarte zal een robot zijn. Zoals in één van de eerder Final Fantasy's.
Maar kan ook een Chocobo met specifiek armor zijn.

• Daisai
Nightcrowy schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 07:12:
[...]

Gebruik je voornaam zoals altijd en zet een paar puntjes als achternaam of gewoon een spatie, als je zo bekent bent herkennen de meeste je vast direct ;)
Tegelijk wil ik wel kwijt dat als ik je waardeoordeel zo lees ik je niet zou gaan volgen waar dan ook vanwege je instelling en je gebrek aan inzicht in de realiteit van de gamingcommunity.
Kom op joh een game failed niet vanwege zoiets kleins, neem eens een kijkje op youtube en twitch daar wordt al volop gespeeld en al prima verdient aan dit spel hoor door "bekende" gamers .... ;)
Dat werkt dus niet, dat had ik al geprobeerd.
Mijn waardeoordeel in spellen is tot nu toe altijd goed gebleken en heb ook behoorlijk wat verstand van de gaming communities in verschillende spellen.

Dat je dan meer namen tot je beschikking hebt is mooi, maar dan moet het wel een keuze blijven zoals je ziet in eve online bijvoorbeeld.
Het is op dit moment verplicht om een 2de naam te nemen.

En ja een groot deel van de spelers speelt het spel voor de end game pve/pvp, dat is wederom de kennis die ik heb van de gaming community.

[ Voor 6% gewijzigd door Daisai op 20-09-2013 13:13 ]

• AppieNL
We hebben ook experts voor alles op Tweakers :D
Ik zie alleen nog steeds niet waarom die gaming community je niet zou herkennen als je nu Dai Sai heet.

Ikzelf heb een compleet andere naam dan voorheen ingame, maar wordt nog aangesproken met "Appie" door mensen die me al wat langer kennen lol.

Kortom: "What's in a name?"

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11 10:28
Blijkbaar ben ik na mijn 34 levensjaren nog niet bekend genoeg met het fenomeen gamen om blijkbaar gerenomeerde namen direct te herkennen. Ook al dacht ik die naam wel eens voorbij heb zien komen. Enige jaren geleden, in een donkerrood vertrek met goude accenten, al kijkende naar een menukaart zag ik deze naam toch ergens tussen de "Foe Yong Hai" en de "Babi Pangang" staan... of was dat nu "Dim Sum"?! Blijkbaar niet belangrijk genoeg...

On topic: Heeft men al vrijgegeven wanneer de digitale downloads (voor PC) weer beschikbaar zijn?

Recentelijk heb ik via google ook een DPS-meter voorbij zien komen, gebaseerd op googledocuments. Is bij jullie bekend of er al alternatieven zijn buiten deze, soms enigszins omslachtige manier?
Mochten er geen alternatieven zijn; mensen wellicht bekend of je de output kunt laten zien in een G15 LCD display? (ik ben een te grote leek op dit gebied om er zelf iets voor in elkaar te draaien)

PSN RobinNova

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Kronos1979 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:42:

On topic: Heeft men al vrijgegeven wanneer de digitale downloads (voor PC) weer beschikbaar zijn?

Recentelijk heb ik via google ook een DPS-meter voorbij zien komen, gebaseerd op googledocuments. Is bij jullie bekend of er al alternatieven zijn buiten deze, soms enigszins omslachtige manier?
Mochten er geen alternatieven zijn; mensen wellicht bekend of je de output kunt laten zien in een G15 LCD display? (ik ben een te grote leek op dit gebied om er zelf iets voor in elkaar te draaien)
Square Enix heeft de digitale verkoop weer hervat:
https://store.eu.square-e...SY-XIV-A-Realm-Reborn.php

DPS meters heb ik nog niet gevonden, maar heb wel vernomen dat de enige zichtbare manier het parsen van de logs in een spredsheet is (oid)

• corset
@Daisai,

Stop graag met je zogenaamde expert gedrag. Ik heb jarenlang FFXI, WoW, WAR etc gespeeld. En raad eens? een groot deel van de spelers die IK kende (dus persoonlijke ervaring!) waren levellers, RP'ers etc.
En ik ga niet lopen verkondigen dat iedereen zo speelt. Nee, iedereen speelt het spel om zn eigen redenen.

En again, qua streaming gamers etc ben ik redelijk bekend met namen. (Ex WoW nu FFXIV spelers) en tot nu toe loopt er maar 1 te klagen hierover.

Pagina: 1 ... 39 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet