Verwijderd

Dawn schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:47:
[...]
DPS meters heb ik nog niet gevonden, maar heb wel vernomen dat de enige zichtbare manier het parsen van de logs in een spredsheet is (oid)
Mag ook hopen dat deze er nooit komen.
Bevorderd en stimuleert alleen maar elitair gedrag.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
Maak je borst dan maar nat, want die zijn er al sinds de beta's lol.
FFXIVApp etc.

Of bedoel je via de game zelf? Ja, dat gaat er nooit komen, SE houdt dat soort shit graag voor zichzelf.

Trouwens al genoeg elitair gedrag in de game, vooral bij Titan shouts. Je moet ilvl gear70 hebben, een Garuda wapen blah blah. Terwijl je het ook prima redt met wat lv55-60 gear en gewoon kunnen dodgen lol.

[ Voor 74% gewijzigd door AppieNL op 20-09-2013 15:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:27:
[...]

Mag ook hopen dat deze er nooit komen.
Bevorderd en stimuleert alleen maar elitair gedrag.
Op zich vind ik dps meters wel handig maar dan dat je de dps na het einde van een dungeon kan zien zodat mensen niet aan het begin eruit worden gegooid.

Vindt het vervelend dat als ik aan het tanken ben je niet even kan 'slacken' omdat dat direct een whipe veroorzaakt. Terwijl je soms dps'ers soms gewoon niks ziet doen maar dat is niet direct merkbaar.

Als ik dan aan het eind van een dungeon zie dat iemand niet ze best heeft gedaan group ik gewoon niet meer met hem. Dat vindt ik alleen maar logisch en niet elitair.

Voor DPS'ers zelf is een dps meter ook handig zodat je kan zien of je een beetje goed bezig ben :P

• AppieNL
Je kan het wel een beetje in de gaten houden als tank/dps zijnde in game. In de party list zit ook een hate list (onder de job icoontjes). Tank hoort A te hebben en de rest krijgt 2-8. Ik mik dus op 2 als dps zijnde, weet ik wel dat ik goed zit met me dps :)

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 20-09-2013 15:57 ]

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
(jarig!)
AppieNL schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:53:
Je kan het wel een beetje in de gaten houden als tank/dps zijnde in game. In de party list zit ook een hate list (onder de job icoontjes). Tank hoort A te hebben en de rest krijgt 2-8. Ik mik dus op 2 als dps zijnde, weet ik wel dat ik goed zit met me dps :)
Nee, 2 als dps zijnde betekend niet meteen dat je het meeste DPS doet... Het betekend dat je 2de staat op de "haat" lijst van de mob. :)

• AppieNL
Weet ik, maar om beetje hoog op die hate list te komen, moet ik toch goed DPS doen of niet? :)
Ik heb geen hate gain of hate loss abilties op me MNK, dus moet puur van DD komen.
Ik zei ook dat je het een beetje kan zien aan die lijst, niet dat die lijst de DPS ranking is.

Even een quote voor 2.1:
From the OF, part interview with Yoshi. Source: http://game.watch.impress.co.jp/docs...19_615981.html

For Tanks, talking Final Fantasy, knights are pretty popular so you would think there would be enough, maybe the responsibility for knights in FFXIV ARR is heavy.

"It was just as I predicted, in any MMO’s there is shortage on tanks. We’re looking into add a bonus for those roles we are short on in patch 2.1."

Can you please explain some more regarding the bonus for those roles in shortage?

"In the finders display it will display what roles are currently short, so if you que in with that role you’ll get exp bonus or gil bonus."

Sounds similar to blood donation. Like we’re short on blood type AB. So that’s going to show up on each DutyFinder category?

"Yes it will. We are short on these people, it’s a feature we can do because we have the Armoury System."

So for EXP bonus it’s going to be like 1.1 times more?

"No, I believe it will be somewhat better than 1.1 times. Also, we’re going to start random matching. Not sure if we’re going to separate the story primal battle and non-story primal battle from category but for categories are split into categories such as “Leveling Dungeon”, “End Dungeon”, “Guild Order” and if you press the “Random” button to que in, DutyFinder will automatically and randomly choose a dungeon. For those that que in with this random matching will also get a bonus. However this is once a day feature."

Once a day, what do you mean once?

"The bonus you can obtain from doing it random."

I see, so you can play the random matching as much as you want in that one day, however the bonus will only apply to that first time only?

"We are still looking into either making it once a day, or one bonus only. When we say bonus, it’s not experience points or gil, you will be able to obtain tokens needed to obtain gears. You will be able to obtain tokens from this random matching. Merit in doing this is that high level players will come in together with new players to fill in the roles that is short. Also we’re looking into a feature where you can submit a vote for MVP. When queuing in with random matching, players can submit a vote for another player as MVP. By collecting those MVP points you will also be able to trade with items. We are already listing up the rewards, but you can get mounts, or chocobo specific gears and such are being looked into."

Ohh, that’s nice, is that also coming in patch 2.1?

"Yes we are planning to implement this in patch 2.1"
Good stuff. PLD wil ik eigenlijk gaan doen na BRD, dus zal me benieuwen.

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-11 19:22
Ik zou adviseren om dungeons te ontwerpen die 1 tank, 1 healer en 6 dps nodig hebben... Dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Geen dps que meer op die manier (of iig veel korter)

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 16:35
Potame schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:09:
Ik zou adviseren om dungeons te ontwerpen die 1 tank, 1 healer en 6 dps nodig hebben... Dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Geen dps que meer op die manier (of iig veel korter)
Die kun je nu ook wel doen volgens mij, dan moet je een full party samenstellen en dan de Duty Finder in gaan.

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 07:58
50 Zijn bevalt me tot nu toe nog echt helemaal niet. Je moet dus gear krijgen door kut speed runs te doen in een kut instance waar niemand tijd heeft om iets uit te leggen. En waar mensen dus direct op mij rage quiten als ze dood gaan terwijl ik tank ben. (mensen die het leuk vinden maar 1 tank te gebruiken) En dat mag je dan 50keer doen x40-50 minuten leuk man! Tot nu toe nog 0x gelukt! :)

Valt me meteen helaas vies tegen, zou ook zijn omdat ik gewoon 0 vrienden heb op Odin. Naja 2 mensen maar die nooit tijd hebben en dus nog newbie level zijn :(

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Kom straks lekker naar Moogle toe joh.

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 16:35
CristianSchriev schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:32:
50 Zijn bevalt me tot nu toe nog echt helemaal niet. Je moet dus gear krijgen door kut speed runs te doen in een kut instance waar niemand tijd heeft om iets uit te leggen. En waar mensen dus direct op mij rage quiten als ze dood gaan terwijl ik tank ben. (mensen die het leuk vinden maar 1 tank te gebruiken) En dat mag je dan 50keer doen x40-50 minuten leuk man! Tot nu toe nog 0x gelukt! :)

Valt me meteen helaas vies tegen, zou ook zijn omdat ik gewoon 0 vrienden heb op Odin. Naja 2 mensen maar die nooit tijd hebben en dus nog newbie level zijn :(
Voor o.a. dit soort dingen zijn er ook Free Companies in het leven geroepen. Op het eind worden gewoon bepaalde kennis en vaardigheden van je verwacht, je bent immers 50. Als je dit met een Free Company/Guild doet, dan ben je in ieder geval met mensen die bereid zijn dit samen met je te doen, niks speed runs. Het kan in jouw geval zeker geen kwaad om op youtube bv AK (speed)runs te bekijken.

Ik ben nog niet lang 50, maar ik zit wel met een groep mensen die bereid zijn dingen met mij te doen en dingen te testen (Garuda, Titan). En ja, soms lukt een run niet, maar het is een stuk leuker en beter dan met een pick up group.

• CristianSchriev
Rob Krauts schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:38:
[...]

Voor o.a. dit soort dingen zijn er ook Free Companies in het leven geroepen. Op het eind worden gewoon bepaalde kennis en vaardigheden van je verwacht, je bent immers 50. Als je dit met een Free Company/Guild doet, dan ben je in ieder geval met mensen die bereid zijn dit samen met je te doen, niks speed runs. Het kan in jouw geval zeker geen kwaad om op youtube bv AK (speed)runs te bekijken.

Ik ben nog niet lang 50, maar ik zit wel met een groep mensen die bereid zijn dingen met mij te doen en dingen te testen (Garuda, Titan). En ja, soms lukt een run niet, maar het is een stuk leuker en beter dan met een pick up group.
Ik weet dat je free compay's hebt maar ben er nog geen tegen gekomen of geen idee wie of wat ik wil joinen.. Liefst een met vrienden maar er spelen er niet veel. En met random engelse is ook niet mijn lievelingsding.

Ik ging net random mee doen via duty finder en dat doen sommige pro's ook. En jahoor hun leggen mij zonder probleem of gezeik wel alles netjes uit. Geen rage quiters geen niks.. Via random groups wat ik net deed zaten er allemaal ego's in die rage quiten uiteindelijk. Nog maar 46/47 runs te gaan hahaha... :P

Verwijderd

exp bonus voor tanks... 8)7 |:(

Ten eerste level je al zo bloed snel dat een exp bonus helemaal niet relevant is.

Ten tweede betekend dus dat tanks minder runs hoeven te doen omdat ze meer exp krijgen.. dus minder actief zijn in DF.

Een betere oplossing zou zijn als de community gewoon eens fatsoenlijk met elkaar omging.
Ik ken een aantal mensen die geen tank willen zijn puur omdat ze geen zin hebben om iedere keer bij het kleinste dingetje wat fout gaat tijdens een run de complete strontemmer over zich heen krijgen want het ligt tenslotte altijd aan de tank wat er ook gebeurt of hoe het ook gebeurt.
Ik kan mij goed voorstellen dat er wereldwijd heel wat mensen ook zo denken en geen tank willen zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:35:
exp bonus voor tanks... 8)7 |:(

Ten eerste level je al zo bloed snel dat een exp bonus helemaal niet relevant is.

Ten tweede betekend dus dat tanks minder runs hoeven te doen omdat ze meer exp krijgen.. dus minder actief zijn in DF.

Een betere oplossing zou zijn als de community gewoon eens fatsoenlijk met elkaar omging.
Ik ken een aantal mensen die geen tank willen zijn puur omdat ze geen zin hebben om iedere keer bij het kleinste dingetje wat fout gaat tijdens een run de complete strontemmer over zich heen krijgen want het ligt tenslotte altijd aan de tank wat er ook gebeurt of hoe het ook gebeurt.
Ik kan mij goed voorstellen dat er wereldwijd heel wat mensen ook zo denken en geen tank willen zijn.
Denk eerder dat er weinig mensen geen tank willen zijn omdat er van je verwacht wordt dat je een beetje 'de leiding' neemt. Niet iedereen wil dat (hoe raar dat ook is.. want het is maar een spelletje :P). Zelfde als met healers, je draagt nou eenmaal meer verantwoordelijkheid dan een dps'er. Gaat er een dps dood dan is het mwah.. vervelend, gaat de tank of healer dood is het direct whipe. Tevens willen mensen grote nummers zien denk ik

Ik denk niet dat er een oplossing is om het tankprobleem op te lossen. Enige oplossing die ik zie is dus meer dps mensen per group (1tank, 1 heal en misschien 4 of 5 dps).

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
lanerios schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:59:
@Daisai,

Stop graag met je zogenaamde expert gedrag. Ik heb jarenlang FFXI, WoW, WAR etc gespeeld. En raad eens? een groot deel van de spelers die IK kende (dus persoonlijke ervaring!) waren levellers, RP'ers etc.
En ik ga niet lopen verkondigen dat iedereen zo speelt. Nee, iedereen speelt het spel om zn eigen redenen.

En again, qua streaming gamers etc ben ik redelijk bekend met namen. (Ex WoW nu FFXIV spelers) en tot nu toe loopt er maar 1 te klagen hierover.
Zogenaamde expert?
Dat mag je best denken alleen tot zo ver heb ik met grotendeels alles gelijk gehad met verschillende genre spellen.
Dus dat "zogenaamde expert" gedrag is dus niet echt zogenaamd als jij zou denken.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 12:18
Daisai schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:59:
[...]

Zogenaamde expert?
Dat mag je best denken alleen tot zo ver heb ik met grotendeels alles gelijk gehad met verschillende genre spellen.
Dus dat "zogenaamde expert" gedrag is dus niet echt zogenaamd als jij zou denken.
Amuse me, waar kan ik de titel "MMO expert" halen? Leg me dat toch graag eens uit. Tot die tijd ben je een fan, net zoals de rest hier. MMo fan.

Jij vind het spel ruk vanwege een of ander kleine reden (2 namen), de rest ziet het probleem niet. The end. Dat jij er allemaal drogredenen bijhaald (Raiden/endgame en blablabla grote namen. (waarvan jij, in je gedrag te zien, geen bent)) staat er buiten.

On topic:

Waar kan ik op redelijk korte termijn een PC key vandaan halen? Als ik hem via de square site koop, krijg ik dan een key gemailed?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 21:07

Dawn

..Sworn to the Dark..

lanerios schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:28:
[...]

Waar kan ik op redelijk korte termijn een PC key vandaan halen? Als ik hem via de square site koop, krijg ik dan een key gemailed?
Jup,
anders zou je je locale gameboer even na kunnen lopen.

Verder,
kan ierdereen ajb ophouden met het 'self proclaimed; elitaire gedrag... gaat helemaal nergens over dit. Enjoy de game (of niet), maar als je je alleen maar ergert aan vanalles blijf dan ook weg uit dit topic.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• corset
lokale gameboer is nogal ruk geworden.. Game Mania, net 3x geprobeerd te bellen, 3x 15 minuten in de wacht gestaan "even geduld" en op de achtergrond zitten ze lekker te eten >_>

Via website maar gedaan.. heb de service account, nergens download client knopje >< gah ik ben blind denk ik

Beta client gevonden, probeer ik die wel te updaten

[ Voor 32% gewijzigd door corset op 20-09-2013 19:53 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

CristianSchriev schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:32:

Ik heb hetzelfde probleem en ben ook 50 maar die 2 story dungeons zijn gewoon niet leuk om te doen vooral niet met speed runs. daarbij heb je dan alleen nog andere 2 dungeons die wel leuk zijn. En heb je natuurlijk nog de hard mode primals.

Heb zelf geen zin om die speed runs te doen omdat het gewoon niet leuk is ( en ik speel dit spel voor mijn plezier) verder vond ik bijna alle dungeons wel leuk naar mijn level 50 toe helaas zijn hier dan geen hard modes voor. Had liever wat variatie gezien in dungeon farmen.

Denk daarom ook dat ik maar niet ga verlengen van met trial maandje. En wacht af wat er later allemaal komt, want ik vind het spel zeker niet slecht alleen zit nu gewoon op een punt wat niet leuk is.

• AppieNL
Die laatste 2 dungeons vond ik verhaal technisch wel tof gedaan, maar ja, dat is helemaal weg in een speedrun, gelukkig was dat 2 weken geleden toen ik daar voor het verhaal bezig was nog anders in de duty finder.

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 18:44

NaWA

Hai, I Copy desu!

Eigenlijk moet er meer variatie zijn aan instances om stones te farmen, of via andere events ofzo.

Eens afwachten tot 2.1 Daar zouden enkele nieuwe lvl 50 dungeons inzitten en de crystal tower.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 15:50

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

lanerios schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:34:
lokale gameboer is nogal ruk geworden.. Game Mania, net 3x geprobeerd te bellen, 3x 15 minuten in de wacht gestaan "even geduld" en op de achtergrond zitten ze lekker te eten >_>

Via website maar gedaan.. heb de service account, nergens download client knopje >< gah ik ben blind denk ik

Beta client gevonden, probeer ik die wel te updaten
http://www.finalfantasyxiv.com/playersdownload/eu/ :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-12 15:32
Weet iemand waar je online gametimecard kan kopen? Dus dat je de code toegestuurd krijg?

Verwijderd

Ryatzu schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:02:
Weet iemand waar je online gametimecard kan kopen? Dus dat je de code toegestuurd krijg?
https://www.g2a.com/final...time-card-prepaid-eu.html

• corset
Ik haal hem via gamecardwinkel.nl, nog geen enkel probleem mee gehad.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:20
Ryatzu schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:02:
Zoek even op de term ebay in dit topic. 21.85 euro en binnen 10 minuten in mail gekregen.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 23:07

Audione0

Strijdt der titanen

Zitten er trouwens mensen op Hyperion?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 20:50
wat is die titan moeilijk zeg man, man, man ik speel conjurer maar na zijn hart is mijn mp gewoon op ik moet zoveel mensen healen. Dan nog zorgen dat je er niet af geblazen wordt. Iemand op Lich server die wilt helpen?

-Update- na 10x proberen eindelijk verslagen.
Hebben meer conjurer's het probleem dat ze bij bazen op een gegeven moment geen mp meer hebben?
ik wissel af tussen Cure 1 en Cure 2 want Cure 2 kost wel erg veel mp maar heb toch regelmatig dat ik geen MP meer heb.

[ Voor 39% gewijzigd door timpie81 op 21-09-2013 20:45 ]

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:19
timpie81 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 19:42:
wat is die ifrit moeilijk zeg man, man, man ik speel conjurer maar na zijn hart is mijn mp gewoon op ik moet zoveel mensen healen. Dan nog zorgen dat je er niet af geblazen wordt. Iemand op Lich server die wilt helpen?
Na zijn heart? Bedoel je Titan of? :p

• timpie81
ja titan

Verwijderd

@Ricmaniac, ik heb je net ff op LOL toegevoegd (zag je nick in je ondertitel), mijn naam is daar 'Unstoppabull'.

• Caelarius
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-10 21:02
timpie81 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 19:42:
<snip>
Hebben meer conjurer's het probleem dat ze bij bazen op een gegeven moment geen mp meer hebben?
ik wissel af tussen Cure 1 en Cure 2 want Cure 2 kost wel erg veel mp maar heb toch regelmatig dat ik geen MP meer heb.
Cure 2 kost 2x zoveel MP als Cure 1, maar heeft maar iets van 1,5x zoveel potency. Daardoor is het niet efficient om Cure 2 te gebruiken. Ik blijf Cure 1 gebruiken op de tank totdat deze onder de 50% HP heeft. Bovendien proct Freeheal af en toe zodat ik een gratis Cure 2 krijg. Je moet wat meer spammen, maar het kost minder mana. Bovendien levert het minder aggro op, wat ook helpt.

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-11 22:00
Heb net een character aangemaakt maar er blijkt helemaal geen enkele EU server open te zijn.. :(

moogle is open :)

[ Voor 12% gewijzigd door Djankie op 22-09-2013 07:48 ]

Verwijderd

sambalbai schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:23:
[...]

Cure 2 kost 2x zoveel MP als Cure 1, maar heeft maar iets van 1,5x zoveel potency. Daardoor is het niet efficient om Cure 2 te gebruiken. Ik blijf Cure 1 gebruiken op de tank totdat deze onder de 50% HP heeft. Bovendien proct Freeheal af en toe zodat ik een gratis Cure 2 krijg. Je moet wat meer spammen, maar het kost minder mana. Bovendien levert het minder aggro op, wat ook helpt.
same, en gebruik ook die +30% potency spell, die heeft maar 1 minuut cooldown, terwijl een gevecht vaak 3-4 minuten duurt. het lijkt een waste, maar dat is het niet, so get used to it :) en gebruik die -enmity skill zodra hij off cooldown is, geeft ook MP terug.

Verwijderd

Carbuncle helemaal niet OP ofzow... zojuist hunter log rank 3 voor ACN compleet gemaakt @ lvl 22 :)

Nog wat dungeon runs gedaan maar geluk was niet aan mijn zijde vandaag, uberhaubt niet iets waarop ik kon rollen...
Bijna zover dat ik ook Scholar kan unlocken naast White Mage die ik al heb.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 20:19:
@Ricmaniac, ik heb je net ff op LOL toegevoegd (zag je nick in je ondertitel), mijn naam is daar 'Unstoppabull'.
en laat me raden je speelt ook nog alistar? ;p Ik speel niet meer zo veel LoL though. even snel naar Gold gegaan deze maand nog omdat seizoen bijna voorbij is en dan wacht ik even paar maanden voordat nieuw seizoen begint =p

OT: Gisteren eindelijk Hydra gedaan voor me relic quest. Opzich is het een best makkelijk gevecht maar dat gevecht is echt een pittige task voor de healers. Hydra doet een attack tussen de 3/3.6 k damage. Dus als ik als tank niet op 100% health gehealed ben en hij doet die aanval (undogable) ben je dood ;p dat is in principe het moeilijkste gedeelte. Maargoed we hebben hem gehaald

Vandaag even hardmode ifrit doen en misschien hardmode garuda (nog nooit gedaan) en dan zit ik dicht bij me relic wapen. Alleen nog Hard titan en dan zijn we zo goed als binnen :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Nightcrowy
Netjes hoor Ric!! Is al met al dan toch nog wel vlot gedaan. Je bent nu een kleine 3 weken lvl 50 toch?

Verwijderd

haha, idd alistar favorite champ...
@ FF: van de week maar eens voor 50 gaan, zit nu op 42 geloof ik, als ik die hardmode verhalen hoor: zin in :D

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12 12:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ook weer lekker bezig geweest met mijn Miqo'te :)

Ik heb haar nu geleveled naar 42 Scholar / 42 Summoner / 35 Whitemage. Gisteravond Thaumaturge naar 21 gebracht. Ik wil die Swiftcast die je krijgt op level 26 :) Misschien trek ik haar wel door naar 30, ben ik gelijk Blackmage. Want ik heb Archer al op 15 :)

Craften heb ik nog steeds niets mee gedaan. Ik zie wel wat ik straks daar mee ga doen. Tot zover gewoon alle crafting mats die ik onderweg oppik bij een Retainer opslaan.

Ik moet zeggen dat het levelen van een DPS class behoorlijk irritant is als je een healer class gewend bent met een snelle dungeon queue en die daarnaast ook al heel veel quests in een gebied gedaan heeft. Blijft er voor mijn THM niet veel anders over dan fates en leves, want ik heb weinig zin om elke keer ongeveer een uur in de dungeon queue te moeten wachten voor een dungeon. Gisteravond ging ik wel van 18,5 tot 20 in een uurtje tijd door me bij een fate train aan te sluiten. Swiftperch & Aleport is een leuk gebied daarvoor. Nu ben ik richting South Shroud verkast. Quarry Mill etc.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• timpie81
Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:16:
[...]

same, en gebruik ook die +30% potency spell, die heeft maar 1 minuut cooldown, terwijl een gevecht vaak 3-4 minuten duurt. het lijkt een waste, maar dat is het niet, so get used to it :) en gebruik die -enmity skill zodra hij off cooldown is, geeft ook MP terug.
Bedankt iedereen. Hoe besteden jullie de bonus points? Ik stop ze nu op voornamelijk mind en soms vit. Misschien goed om ook wat op pie te besteden? Voor meer mp.

Verwijderd

timpie81 schreef op zondag 22 september 2013 @ 09:06:
[...]

Bedankt iedereen. Hoe besteden jullie de bonus points? Ik stop ze nu op voornamelijk mind en soms vit. Misschien goed om ook wat op pie te besteden? Voor meer mp.
Ik alles vol in mind, piety/ vitality zit zat op items :)

Verwijderd

SandsOfArrakis schreef op zondag 22 september 2013 @ 08:49:
Ook weer lekker bezig geweest met mijn Miqo'te :)

Ik heb haar nu geleveled naar 42 Scholar / 42 Summoner / 35 Whitemage. Gisteravond Thaumaturge naar 21 gebracht. Ik wil die Swiftcast die je krijgt op level 26 :) Misschien trek ik haar wel door naar 30, ben ik gelijk Blackmage. Want ik heb Archer al op 15 :)

Craften heb ik nog steeds niets mee gedaan. Ik zie wel wat ik straks daar mee ga doen. Tot zover gewoon alle crafting mats die ik onderweg oppik bij een Retainer opslaan.

Ik moet zeggen dat het levelen van een DPS class behoorlijk irritant is als je een healer class gewend bent met een snelle dungeon queue en die daarnaast ook al heel veel quests in een gebied gedaan heeft. Blijft er voor mijn THM niet veel anders over dan fates en leves, want ik heb weinig zin om elke keer ongeveer een uur in de dungeon queue te moeten wachten voor een dungeon. Gisteravond ging ik wel van 18,5 tot 20 in een uurtje tijd door me bij een fate train aan te sluiten. Swiftperch & Aleport is een leuk gebied daarvoor. Nu ben ik richting South Shroud verkast. Quarry Mill etc.
Gooi je zelf in de queue zodra je inlogt en ga dan andere dingen doen zoals fates en leves. Zo doe ik het ook als ik niet met mijn White Mage speel en dus geen instant dungeon heb. Ik verveel me echter niet. Meestal als die ready check 45 min later omhoog komt ben ik totaal vergeten dat ik überhaupt in de queue stond :)
Speel eigenlijk altijd samen met mijn vriendin en dan is het helemaal geen probleem om een party te krijgen.

De supply misions voor je GC vind ik niet echt boeiend. Aantal seals dat je er voor krijgt staat niet echt verhouding met wat je er voor moet doen. Door een paar fates te doen haal je het dubbele aantal seals in de helft van de tijd bijvoorbeeld.

• timpie81
ik heb nu een conjurer op 35 en ben white mage. Waarom is er geen conjurer class quest meer op 35?

Als ik naar de guild ga van conjurer zie ik geen nieuwe quests. Ik zou graag de regen ability verkrijgen nu ik lvl 35 ben.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

timpie81 schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:39:
ik heb nu een conjurer op 35 en ben white mage. Waarom is er geen conjurer class quest meer op 35?

Als ik naar de guild ga van conjurer zie ik geen nieuwe quests. Ik zou graag de regen ability verkrijgen nu ik lvl 35 ben.
Die krijg je door Whitemage quests te doen. Basis classes krijgen geen class quests meer na 30. De jobs wel. Voor Whitemage quests moet je in Camp Tranquil zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door SandsOfArrakis op 22-09-2013 15:02 ]

• timpie81
SandsOfArrakis schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:01:
[...]

Die krijg je door Whitemage quests te doen. Basis classes krijgen geen class quests meer na 30. De jobs wel. Voor Whitemage quests moet je in Camp Tranquil zijn.
Moet je ook maar weer weten thanks.
Ik zie dat sommige white mage spelers op een eenhorn zitten? Ik kan echter niet eenvoudig vinden welke quest ik hiervoor moet spelen?

[ Voor 16% gewijzigd door timpie81 op 22-09-2013 17:18 ]

Verwijderd

timpie81 schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:50:
[...]

Moet je ook maar weer weten thanks.
Ik zie dat sommige white mage spelers op een eenhorn zitten? Ik kan echter niet eenvoudig vinden welke quest ik hiervoor moet spelen?
Dit wordt letterlijk gezegd wanneer je de lvl 30 quest inlevert in camp tranquil.. lezen...

unicorn quest kun je krijgen van de NPC in conjurers guild zodra de de lvl 30 quest heb ingeleverd.

Krijg het gevoel dat veel mensen veel te gehaast spelen als ze dit soort simpele dingen compleet missen.

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Vandaag alle crafts op minimaal level 10 gekregen. Toch een hoop meer werk dan verwacht.

Helaas zag ik net de eerste mining bot met speed/teleport hack???.. Gozer staat in eens uit het niks op dezelfde plek als mij te hakken.. 4 klappen later is hij weer instant verdwenen.. [update] Hij teleporteerd gewoon instant tussen de 5/6 node locaties net buiten copperbell mine :S.. Lijkt me niet dat dit mogelijk moet zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Uhmmie op 22-09-2013 18:49 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

Uhmmie schreef op zondag 22 september 2013 @ 18:38:
Vandaag alle crafts op minimaal level 10 gekregen. Toch een hoop meer werk dan verwacht.
En de eerste 10 levels zijn nog wel het snelst. :)
Wordt allemaal wat lastiger na lvl 20 en je meerdere items van verschillende crafts nodig hebt. Maar als je puur voor productie gaat is het best nog wel snel om te doen.

• Nightcrowy
Ik ben vandaag ook serieus begonnen met gatheren en craften en het is echt tof en zeer zen verantwoord haha.
Heb al wel gezien dat ik alles ook echt zelf ga doen dus niets koop want dan ben je snel arm. Vind zo wie zo dat je bijna verplicht wordt om te gaan handelen op de market want je raakt meer kwijt dan erbij komt pfff.

• CristianSchriev
Ik ben bezig met CM.. lekker farmen dag in dag uit. Maar nog maar een keer of 40 te gaan. x40 minuten ongeveer. Zo leuk vind ik het uhum! :$

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 21:41
gewoon leatherworker eerst ff naar lvl 15 doen, krijg je skill "waste not", die is erg handig voor de alle crafting.

• Nightcrowy
bangkirai schreef op maandag 23 september 2013 @ 00:14:
gewoon leatherworker eerst ff naar lvl 15 doen, krijg je skill "waste not", die is erg handig voor de alle crafting.
Oké thanx joh, als je nog meer goede tips hebt graag! ;)

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Misschien ligt het aan mij, maar ik kan toch erg moeilijk wennen aan het doen van verplichte dungeon runs.
Die verhaal lijn had niet via dungeons moeten lopen vind ik.

Met wachtijden van rond de 3 kwartier gaat de lol er wel snel af. Helemaal als je gemiddeld maar twee uur game tijd hebt.

FUMES et CARNES

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-11 19:22
Iusedto schreef op maandag 23 september 2013 @ 08:49:
Misschien ligt het aan mij, maar ik kan toch erg moeilijk wennen aan het doen van verplichte dungeon runs.
Die verhaal lijn had niet via dungeons moeten lopen vind ik.

Met wachtijden van rond de 3 kwartier gaat de lol er wel snel af. Helemaal als je gemiddeld maar twee uur game tijd hebt.
Een kleine tip: Laat je side quests over voor dit soort gevallen. Dus loop eerst je story quests af tot je op een dungeon stuit en begin dan pas je side quests af te ronden.

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

• Arunia
Potame schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:48:
[...]

Een kleine tip: Laat je side quests over voor dit soort gevallen. Dus loop eerst je story quests af tot je op een dungeon stuit en begin dan pas je side quests af te ronden.
bangkirai schreef op maandag 23 september 2013 @ 00:14:
Beide erg goede tips. Ik ben zelf nog niet tegen dit aangelopen, maar voor als ik zover ben is dat wel een goed idee.

Werd trouwens omgelegd door de story fight (eerste) in Gridania.
Dit terwijl ik een Conjurer ben. Mijn vrouw op lager level als Marauder had geen problemen in Ul'Dah. :P
Dus dat was wel eventjes balen haha.
Arunia schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:10:
[...]

[...]

Beide erg goede tips. Ik ben zelf nog niet tegen dit aangelopen, maar voor als ik zover ben is dat wel een goed idee.

Werd trouwens omgelegd door de story fight (eerste) in Gridania.
Dit terwijl ik een Conjurer ben. Mijn vrouw op lager level als Marauder had geen problemen in Ul'Dah. :P
Dus dat was wel eventjes balen haha.
haha dan is er toch een onderlinge strijdt bij jullie neem ik aan? haha ik zie dat al voor me met mijn vriendin als ze zou spelen ja =p wordt een strijdt der titanen

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Gisteren LV49 gehaald op m'n Black Mage; nog 70% te gaan voor 50.
voor het eerst een middagje FATE running gedaan gisteren om een level (uit voorzorg) te overbruggen omdat ik al had vernomen dat de story quest van 46 naar 49 gaat er daar tussen niet al teveel zit qua quests. Prima besteding van tijd op een gare middag na een ochtend schoonmaken :P

Hopelijk vanavond nog 50, maar gezien het bijna alleen maar story quests bevatten, zal het ietsje langer duren (FATE running doe ik niet voor m'n plezier namelijk :) )

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• Arunia
Ach, het valt gelukkig wel mee.
Vond het een beetje vreemd dat ik geowned werd. Gelukkig was ze er niet bij! ;)

Zij roept altijd dat ik verder ben dan zij (heb dan tussendoor gespeeld).
Oh jij bent al level bla en ik nog meer zo laag.
Waar ze geen rekening mee hield is dat zij ondertussen 4 levels omhoog was gegaan en ik maar 2.
Van level 4 naar 8 en ik van 8 naar 10 oid. Dus dan levelt zij hoe dan ook al sneller dan ik. ;)

• Nightcrowy
Denk dat ik ook maar eens zo'n fate trein op ga zoeken, wil m'n dragoon wel op 50 hebben spoedig, is ook weer extra boost voor mijn crafting classes waar ik me nu op wil richten.
Wat is volgens jullie de beste plek om de laatste 2 levels "snel" te overbruggen met fates of hebben jullie nog andere tips hiervoor?

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Nightcrowy schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:10:
Denk dat ik ook maar eens zo'n fate trein op ga zoeken, wil m'n dragoon wel op 50 hebben spoedig, is ook weer extra boost voor mijn crafting classes waar ik me nu op wil richten.
Wat is volgens jullie de beste plek om de laatste 2 levels "snel" te overbruggen met fates of hebben jullie nog andere tips hiervoor?
Northern Thanalan boven Camp Bluefrog.
Deze map dus:
http://www.ffxivinfo.com/images/maps/l/northern-thanalan.jpg

ga in de Ceruleum Processing Plant staan, trek een Full Party vol en ga een uurtje of 2-3 FATES lopen, zou haalbaar moeten zijn =)

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Dit weekeinde lekker kunnen ffxiv'en. Omdat ik al een legacy character heb (met PLD en BRD op 50) is het voornamelijk story quests doen. Zodoende ben ik van de quest waar je Brayflox's Longstop dungeon in moet duiken naar de Cape Westwind quest gegaan. (zeg maar van ~lv32 tot ~lv49 story quests gegaan). De meeste dungeon quests heb ik kunnen doen met wat leden van de FC waar ik in zit. Enkel Garuda heb ik gedaan door solo in de duty finder te gaan zitten. Op zich ging dat nog redelijk rap (kleine 10-15m wachten als PLD tank, 3 á 4 pogingen nodig gehad met de pug waar ik in zat).

Tussendoor heb ik leren minen :P Ik had nog een lv38 miner en heb daarmee de class quests gedaan t/m lv40. Inmiddels is mijn miner lv45.

• corset
Vriendin en ik zijn samen begonnen. Zij als Lancer ik als Conjurer (ik blijf erbij... Conjurer moet Arcanist heten, en andersom.. je Conjured pets!). En bijna klaar met Hunting Log 2 allebei, straks maar keer bezig met de quests en naar andere steden (allebei rond level 14)

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:53

GekkeR

key = key

Hopen dat Amdapor een beetje bereikbaar is vanavond en ik kan mijn Relic +1 halen!
Daarna de rest van FC nog en we kunnen de Coil runnen :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Iusedto
lol , kom er net achter dat mijn collega ook FF14 speelt :)

Die vond trouwens ook die dungeon wachttijden als DPS en/of tank te lang maar heeft zijn conjurer naar lvl 15 geleveld en doet daarmee de runs.
Zijn wachttijd is minder dan een minuut.

Vind het een gouden idee wat ik zeker ga lenen :)

FUMES et CARNES

• Zantiath
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-11 15:34
even een algemen vraag.

Heb nu al een x aantal video's gezien op jijbuis. Waarom zou ik interesse moeten hebben in deze MMO naast dat het er weer één uit een dozijn is??

Misschien heeft iemand een goede link.

Let me know!

• timpie81
heb net even een uurtje met full party fates gedaan. Ligt het aan mij of is de spellspeed van een conjurer te traag? Ik kan maar beter healen want als ik die vijanden met stone 2 wil raken zijn ze door vele fate spammers al dood voordat stone 2 klaar is. Heb allemaal unique items met + spell speed maar dat helpt weinig ook de 1e skill van white mage kun je maar af en toe gebruiken...

• Iusedto
Zantiath schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:01:
Heb nu al een x aantal video's gezien op jijbuis. Waarom zou ik interesse moeten hebben in deze MMO naast dat het er weer één uit een dozijn is??

Let me know!
Niemand kan en mag een ander vertellen of je wel of niet iets moet gaan spelen .
Is toch echt je eigen beslissing :)

Persoonlijk vond ik de beta van deze game bagger, ik vind SE een waardeloze uitgever en het hele Final Fantasy universe is niet aan mij besteed.

In een moment van verstandsverbijstering ben ik toch deze game gaan spelen en heb daar nog steeds geen spijt van. :+
Misschien is het wel omdat er helemaal niets van deze game verwachtte dat hij nu zo leuk is voor mij
( meeste MMO zijn toch vaak hype games imo)

Er zijn absoluut dingen slecht geregeld in FF14 maar dat zijn kleine en/of oplosbare problemen.
Speel ik de game over 6 maanden nog ? Geen idee , misschien niet maar tot die tijd heb ik heel veel plezier 8)

FUMES et CARNES

Ik heb geleveld als Tank en dat ging/gaat ook erg snel altijd.

Gisteren net de cap niet gehaald van Mythology tomes.
Moest nog 1 keer Amdapor Keep runnen maar had er geen kracht meer voor =p dus helaas moet nog 1 weekje langer wachten voor me relic wapen had ik berekent haha.

Nu best spijt dat k niet verder ging haha maarja komt wel weer goed voordat ik een meisje wordt

Vanavond me focussen op me crafting class Blacksmith denk ik . als ik vanavond al die dungeons wil doen heeft het toch geen zin omdat iedereen als een wilde gelijk die tomestones wilt cappen. Zit ook te denken om een DPS class verder te levelen naar end game omdat ik niet meer elke keer zin heb om te tanken =p

Denk dat ik voor Bard ga die ik 22 heb of Monk die nu nog maar 11 is maar dan door gaat natuurlijk

[ Voor 38% gewijzigd door Ricmaniac op 23-09-2013 13:18 ]

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Iemand een idee of deze werkt in NL?
http://www.amazon.com/Fin...rn-Download/dp/B00CMSCV4Q

• Iusedto

FUMES et CARNES

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

timpie81 schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:08:
heb net even een uurtje met full party fates gedaan. Ligt het aan mij of is de spellspeed van een conjurer te traag? Ik kan maar beter healen want als ik die vijanden met stone 2 wil raken zijn ze door vele fate spammers al dood voordat stone 2 klaar is. Heb allemaal unique items met + spell speed maar dat helpt weinig ook de 1e skill van white mage kun je maar af en toe gebruiken...
In een fate gebruik ik vrijwel uitsluitend dots. Voordat je een normale cast hebt gedaan is de mob 9 van de 10 keer dood. Dus als Conjurer/Whitemage. Aero, volgend doel, aero etc. Scholar net zo, maar dan met Bio.

• Rann
  • Laatst online: 30-11 16:58
Het is echt wel een vet spel, helaas heb ik geen kennissen/vrienden die het ook spelen en zo was voor mij de lol er toch wat sneller af.. (tot level 15-ish gespeled inclusief 2 professions).. Ik denk niet dat ik de 2e maand ga halen :/

Accountje iemand ? 8)7

• Anno
  • Laatst online: 01-12 12:14

Anno

Griefmaker#2862

Rann schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:28:
Het is echt wel een vet spel, helaas heb ik geen kennissen/vrienden die het ook spelen en zo was voor mij de lol er toch wat sneller af.. (tot level 15-ish gespeled inclusief 2 professions).. Ik denk niet dat ik de 2e maand ga halen :/

Accountje iemand ? 8)7
Anders join je de Tweakers "Free Company" op Moogle. Info staat volgens mij wel in de OP.

Dat zal ik zelf ook nog even doen. Gisteren gestart met FF als een Arcanist. Nu level 9. Genoeg te doen qua quests, main quest en job quests. Wel jammer dat de casting time vrij lang is. Maar ik ben toch van plan om tot level 15 te levelen en dan over te stappen naar maraudar. Zodat ik dan op level 30 een paladin kan worden :)

• Iusedto
Paladin is conjurer lvl 15 en Gladiator lvl 30 btw , niet marauder ;)

FUMES et CARNES

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Iusedto schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:44:
Paladin is conjurer lvl 15 en Gladiator lvl 30 btw , niet marauder ;)
Bedankt, goed dat je het nu zegt :) Of wordt dit later wel duidelijk ingame uitegelgd.

• corset
Volgens mij niet helaas. Ben zelf onderweg om WHM te worden (ARC15 en CNJ30 dacht ik) en daarna Paladin.

Helaas gaat mijn droom combo van FFXI niet meer werken.. PLD/WHM :(

Anno schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:47:
[...]

Bedankt, goed dat je het nu zegt :) Of wordt dit later wel duidelijk ingame uitegelgd.
hahah ja naja uitgelegd.. dan zie je gewoon ineens dat het niet kan en krijg je te zien wat je wel nodig heb haha.

Zo hadden 2 members bij ons inderdaad de verkeerde classes gelevelt. Main class 30 en subclass 15 en helemaal blij toen en kom je erachter dat je de verkeerde gelevelt hebt haha.
Toen hing er toch wel een sadness op teamspeak haha

Dat ook nog btw voor degene die weinig mensen hebben om mee te spelen. we hebben elke dag op teamspeak een goeie vaste groep die dagelijks online zijn =p call it no life or w/e haha maar imo is het veel leuker spelen zo op teamspeak met andere gamers. staat ook in dit OP en de Free company info. dus kijk maar ;)

Verwijderd

Crap, die Teamspeak vergeet ik altijd op te zetten

• Iusedto
Ricmaniac schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:16:
[...]
Dat ook nog btw voor degene die weinig mensen hebben om mee te spelen. we hebben elke dag op teamspeak een goeie vaste groep die dagelijks online zijn =p call it no life or w/e haha maar imo is het veel leuker spelen zo op teamspeak met andere gamers. staat ook in dit OP en de Free company info. dus kijk maar ;)
Hmm, moet ik misschien maar doen.
Zit nu maar in mijn eentje te spelen en dat is niet zo leuk meer :)

FUMES et CARNES

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Ricmaniac schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:16:
[...]

hahah ja naja uitgelegd.. dan zie je gewoon ineens dat het niet kan en krijg je te zien wat je wel nodig heb haha.

Zo hadden 2 members bij ons inderdaad de verkeerde classes gelevelt. Main class 30 en subclass 15 en helemaal blij toen en kom je erachter dat je de verkeerde gelevelt hebt haha.
Toen hing er toch wel een sadness op teamspeak haha

Dat is zuur voor die 2 members en een misser van SE.

Ik zal vanavond kijken of ik een invite voor de Free company kan krijgen :)
Iusedto schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:22:
[...]

Hmm, moet ik misschien maar doen.
Zit nu maar in mijn eentje te spelen en dat is niet zo leuk meer :)
Zit jij trouwens op Moogle?
Anno schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:29:
[...]

Dat is zuur voor die 2 members en een misser van SE.

Ik zal vanavond kijken of ik een invite voor de Free company kan krijgen :)
Sure als je mij "Sasuke Uchiha" een /tell stuurd zal ik je inviten. ( zal er wel zijn vanaf zo'n half 6) en wil je eerder een invite moet je maar even in OP kijken wie je nog meer kan vragen)

[ Voor 46% gewijzigd door Ricmaniac op 23-09-2013 15:33 ]

• timpie81
dit spel is zo groot en veel omvattend als mmo noob raak je soms snel de weg kwijt. Sommige side quests zoals bijvoorbeeld je chocobo laten meevechten, je gear een andere kleur geven etc zou ik nooit hebben gevonden zonder hulp hier en internet posts.

Uiteindelijk als je eenmaal weet in welk dorp je moet zijn en met wie je moet praten wijst het zich allemaal wel weer vanzelf.

Het spel heeft veel te bieden dat is zeker.
Ben nu lv 37 white mage/conjurer en merk nu dat ik elke keer fate runs moet doen omdat ik anders een te laag level heb om de story quests door te zetten...

• corset
Niet alleen als MMO noob hoor. Elke vet die zegt dat hij gelijk alles al wist liegt :p Er zit zoveel in het spel, een stuk, stuk dieper dan de gemiddelde andere mmo.

• AppieNL
Voor de mensen die het nog niet hebben gehoord: blijkbaar is er op de TGS door Yoshida gezegd dat er in (begin) oktober gratis transfers komen.

[ Voor 128% gewijzigd door AppieNL op 23-09-2013 17:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:49:
[...]
Ik denk niet dat er een oplossing is om het tankprobleem op te lossen. Enige oplossing die ik zie is dus meer dps mensen per group (1tank, 1 heal en misschien 4 of 5 dps).
Het anno 2013 al een hele opgaven op 4 mensen met elkaar te laten samenwerken met de mentaliteit van vandaag de dag... laat staan een party met 7 mensen :o

• Zantiath
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-11 15:34
Iusedto schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:08:
[...]

Niemand kan en mag een ander vertellen of je wel of niet iets moet gaan spelen .
Is toch echt je eigen beslissing :)

Persoonlijk vond ik de beta van deze game bagger, ik vind SE een waardeloze uitgever en het hele Final Fantasy universe is niet aan mij besteed.

In een moment van verstandsverbijstering ben ik toch deze game gaan spelen en heb daar nog steeds geen spijt van. :+
Misschien is het wel omdat er helemaal niets van deze game verwachtte dat hij nu zo leuk is voor mij
( meeste MMO zijn toch vaak hype games imo)

Er zijn absoluut dingen slecht geregeld in FF14 maar dat zijn kleine en/of oplosbare problemen.
Speel ik de game over 6 maanden nog ? Geen idee , misschien niet maar tot die tijd heb ik heel veel plezier 8)
Hahaha beter antwoord kan haast niet.

Maar in dit geval vraag ik er bewust om, en precies om de rede zoals jij ook al aangeeft. Heel veel MMO's worden te gehyped... en dat gevoel heb ik bij deze game ook. Ik steek veel tijd in het nagaan, wat zit er allemaal in, wat maakt een game goed enz enz. en wilde dit nu niet doen.

Spelers ervaring is anders dan een DEV talk video enzo. Erg vermoeiend... hahaha!

Ben dus opzoek naar iets wat dit echt uniek maakt en niet alleen op 1 vlak. Nieuwe games zijn leuk maar als het te weinig anders is blijf ik liever plakken bij mijn eerdere game SWTOR.

Dus wie maakt mij warm??? ;)

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-10 19:12
Begin oktober pas? :(
Op mogstation staat al weken dat transfers vanaf mid september mogelijk zouden moeten zijn..

Ben t wel een beetje zat in mn eentje op Leviathan. Kan niet wachten tot ik naar Moogle kan transferen en met de rest hier kan spelen :)

Maar goed, we wachten geduldig af..

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• AppieNL
Tja, mid september is inmiddels zo'n beetje voorbij lol.

Ik zit naar dat housing te kijken, maar ik zie mezelf daar geen gil aan verbranden. Wat de fuck moet ik doen in een huis? Ik speel een MMO om fights te doen, niet thee te drinken. In FFXI ook geld weggegooid aan een MH vol meubeltjes, maar ik kwam er nooit (lang leve Jeuno). Nieuwe Jeuno lijkt Mor'Dhana, dus kom alleen naar Ul'Dah om iets op de AH te gooien. Brengen deze huisjes nog een unieke functie mee? Ik begreep dat er ook een market board in kwam, dat is niet genoeg imo.

• CristianSchriev
Pff FinalFantasy end game begint mij echt nu al te vervelen. En ik kan nog niet eens aan die shit beginnen. Dit omdat je eerst een soort van verplicht wordt om armor te hebben "geared" te zijn. Dit kost je ongeveer 50 runs in CM. Die ongeveer 45min per run duren als je in een normale random party zit.

Ik kan geen goede party vinden er voor. Want ik zat een keer met pro's en toen duurde het maar 30min. Net was het zo triest dat ik gequit ben uit de party op 75% van de run. Echt dit is zo belachelijk.. 40 uur een saaie kut dungeon doen voor wat kut gear echt belachelijk hoor :(

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
FC is het toverwoord bij deze Christian.
Casual endgame bestaat niet, daarvoor moet je echt aangesloten zijn bij een groep mensen.
Dat soort runs zou ik never nooit via dutyfinder doen.

• CristianSchriev
Xiliath schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:23:
FC is het toverwoord bij deze Christian.
Casual endgame bestaat niet, daarvoor moet je echt aangesloten zijn bij een groep mensen.
Dat soort runs zou ik never nooit via dutyfinder doen.
Cristian :P Maar inderdaad. ik ga wel opzoek. het is gewoon kut zonder een leuke vriendengroep op de server. Dus moet je naar random lui zoeken en dat maakt t al minder leuk.

• Nightcrowy
Staar je ook nooit blind op 1 ding, ik zie zo vaak spelers quiten met het spel omdat ze zich helemaal blind staren op 1 element van het spel en als dat dan niet loopt of tegenvalt dan is dus het hele spelletje gelijk niets meer, terwijl er zoveel meer is dan 1 zo'n dungeon of dat ene pakje....
Bekijk gewoon wat je nog meer kunt doen dat je leuk lijkt, misschien vindt je het craften wel iets of juist het gatheren pak dat dan eens op of vindt je het handelen op de market wel geinig doe dat dan zodat je af en toe een saaie run doet en daarnaast andere toffe dingen hebt om snel die run weer te vergeten haha.... ;)

Bedenk me nog iets, als je niet perse alles op 1 char wilt hebben kun je natuurlijk proberen op Moogle met een nieuwe char te starten met een subclass die je toch al leuk leek om op te pakken.
Dan pak je in november de tranfer en heb je alles weer bij elkaar op Moogle in de tofste FC die er daar rondloopt.... :)

[ Voor 20% gewijzigd door Nightcrowy op 23-09-2013 18:05 ]

• AppieNL
Over endgame gesproken, gister Turn 2 van Bahamut Coil gedaan. Het is niet mijn ding, niet dat het echt moeilijk is of zo (gewoon dodgen), maar de hele opzet van dit endgame stukje zint me niet. Sowieso al de random number game op drops (een pleuris hekel aan sinds Salvage in FFXI). Gelukkig wilde ik toch niks van dit Allagan spul echt hebben, want AF2 komt voor meeste jobs op hetzelfde neer of voor sommige jobs zelfs beter. Einherjar in FFXI hoefde ik ook geen gear van, maar dat vond ik als endgame event geweldig.

Maar wat me niet zint aan de opzet is dat elke week wordt je progress gereset, dus elke week begin je bij Turn 1. Dat is nu nog leuk en nieuw, maar over een paar maanden is dat gewoon filler (zowel qua fun gehalte, qua moeilijkheid en qua drops), waar je door heen moet tot je bij de Turn bent die je eigenlijk het begin van de week al wilde doen. Als SE meer Turns toevoegt, verwacht ik toch wel een per 5 Turns save fucntie of zo, maar dan nog.

Maar goed er zijn dus 5 Turns in totaal (atm), helaas kreeg ik de Turn waarin SE dacht: laat ik de hele zone vol zetten met hoge (invisible) muren, vinden mensen leuk die er van houden de camera compleet uit te zoomen /end sarcasm. Iets wat SE me bij de battle ervoor (Titan Hard) nog heeft aangeleerd voor het leuke overzicht.

De turn zelf, na wat verkennen komen we steeds verder tot we na zo'n 4 runs de shit onder de knie hebben (3 orbs mollen) en goed bij de boss aankomen. Een nog grotere bal, die op een gegeven moment een move doet wat neerkomt op een spelletje van "geef de enfeeble door of sterf allemaal". Op zich best creatief en ook dat ging uiteindelijk wel goed (niet dat we wonnen, maar goed). Bij niks van dit alles had ik iets van: gave content! Enfeeble doorgeven komt gewoon neer op Teamspeak en een stel spelers nummeren en elke wipe betekent van voor af aan beginnen in de dungeon met alle mobs respawned. Wat dezelfde irritatie bij me opwekt als je progress elke week resetten maar dan op een kleinere schaal.

Kan ook gewoon dat ik niet meer "hardcore" genoeg ben om elke week van voor af aan te beginnen in content die ik suf vind opgebouwd, kan ik ook niet mee zitten :)

Verwijderd

AppieNL schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:08:
Brengen deze huisjes nog een unieke functie mee? Ik begreep dat er ook een market board in kwam, dat is niet genoeg imo.
Van wat ik begrepen heb kan je "perks" krijgen zoals extra exp, extra gil en meer van dat soort dingen door je huis van bepaalde items te voorzien.
Housing is vooral bedoelt as gil sink daar je voor de rest erg weinig andere dingen heb om gil aan uit te geven.

Denk dat het SE nog wel eens duur kan komen te staan dat ze het spel zo hebben gemaakt dat een speler nog in de free trial maand aan end game toe is (wat ik totaal belachelijk vind btw) en dan tot de ontdekking te komen dat dit er zo goed als niet is.
En ik weet dat er genoeg andere dingen te doen zijn, ik doe ze tenslotte zelf. Maar als je een beetje de forums leest zie je dus dat de meerderheid compleet zit te focussen op zo snel mogelijk lvl 50 halen om dan met tunnelvisie tegen een muur aan te lopen.

Ben trouwens benieuwd hoe het met de FATE's gaat als we een paar maanden verder zijn. NU krijg ik als WHM niet eens de kans om iets te casten omdat er 1001 spelers op zo'n FATE afkomen. Wat als straks mid level compleet leeg gelopen is en ik daar met 3 andere voor een FATE met 500 mobs sta... dat gaat em niet echt worden. Zelfde verhaal met de FATE's waar maar 1 "boss" is. Nu met 1001 spelers is die niets meer dan een pinata.. met maar 3 of 4 andere spelers in een area wordt het al snel een ander verhaal.

In een interview die op GameTrailers staat zegt Yoshi zich geen zorgen te maken over het snelle levelen omdat content zoals bijvoorbeeld FATE's level synced kunnen worden... yeah right alsof een max geared level 50 naar een level 18 FATE snelt om te sync te doen en vervolgens de FATE te doen voor 600exp en 18 GC seals... zelfde geld voor low/mid level dungeons... 8)7
Ik volg die redenatie van Yoshi totaal niet en zou mijn niet verbazen als low/mid level content gewoon zo goed als niet te doen is op een gegeven moment.

• CristianSchriev
Is ook. ik ga die dungeon 3x per dag doen ofzo. En de rest gewoon beetje kijken met andere skills wel lachen denk ik :)

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

CristianSchriev schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:27:
[...]

Cristian :P Maar inderdaad. ik ga wel opzoek. het is gewoon kut zonder een leuke vriendengroep op de server. Dus moet je naar random lui zoeken en dat maakt t al minder leuk.
Mwah, had ook geen bekenden op Phoenix. Toen ik met het spel begon was het de enige EU server waar ik een karakter kon aanmaken. Al vrij vlot bij de Dutch Crusaders aangesloten en zit daar nu ook geregeld via Teamspeak op. Leuke club luitjes :)

Gisteren Garuda hardmode voor het eerst gehaald. (pas 2 keer gedaan) dropt het Warrior wapen terwijl we geen warrior hadden. Iedereen greed en ik win hem. nu heb ik als Paladin al het warrior wapen van ifrit en van garuda.

Dit is voor mij denk ik een teken dat ik moet rerollen haha :P
want initieel wilde ik een warrior worden ipv paladin

Pagina: 1 ... 40 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet