• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 20:50
als ik met conjurer/whitemage (lvl 37) fates doe in een party tussen de 38 en 45 dan krijg ik gemiddeld 9k xp per fate. Heel soms 19k. Is dit normaal? Dan moet ik er dus meer dan 20 doen om een level omhoog te gaan.

Verder geen probleem maar wil even checken of ik niks misloop ik snap ook niet waarom ik de ene keer 9k krijg en de andere keer 19k
timpie81 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:22:
als ik met conjurer/whitemage (lvl 37) fates doe in een party tussen de 38 en 45 dan krijg ik gemiddeld 9k xp per fate. Heel soms 19k. Is dit normaal? Dan moet ik er dus meer dan 20 doen om een level omhoog te gaan.

Verder geen probleem maar wil even checken of ik niks misloop ik snap ook niet waarom ik de ene keer 9k krijg en de andere keer 19k
Dit heeft verschillende redenen.

sommige fates zijn uberhaupt meer exp waard. de andere reden kan zijn dat je minder effort in die fate hebt gedaan dan andere. dit is helaas soms een struikelblok omdat je gewoon niet meer kan doen dan je al doet door de hoeveelheid spelers.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:53

GekkeR

key = key

Ricmaniac schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:02:
Gisteren Garuda hardmode voor het eerst gehaald. (pas 2 keer gedaan) dropt het Warrior wapen terwijl we geen warrior hadden. Iedereen greed en ik win hem. nu heb ik als Paladin al het warrior wapen van ifrit en van garuda.

Dit is voor mij denk ik een teken dat ik moet rerollen haha :P
want initieel wilde ik een warrior worden ipv paladin
Anders doen we Titan HM en dan heb je je Pala relic wapen.
Tank hoeft niet zoveel te doen met Titan als iedereen even wacht met aanvallen in het begin.
Zorg gewoon voor veel VIT met je pala en Titan hoeft voor jou geen probleem te zijn.
Liefst 4700+ HP (meer is beter) als je dat nog niet hebt.
Moeilijkste taken zijn voor Healer (Phase 5) en DPS (Phase 4), die moeten hun equip voor elkaar hebben.
Zonder equip op die classes -kan- je simpelweg niet verder in die phases.

Hier nog een goede pala guide volgens mij:
http://ventusinvictus.blo...ndgame-paladin-guide.html

[ Voor 5% gewijzigd door GekkeR op 24-09-2013 09:14 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

GekkeR schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:47:
[...]

Anders doen we Titan HM en dan heb je je Pala relic wapen.
Tank hoeft niet zoveel te doen met Titan als iedereen even wacht met aanvallen in het begin.
Zorg gewoon voor veel VIT met je pala en Titan hoeft voor jou geen probleem te zijn.
Liefst 4700+ HP (meer is beter) als je dat nog niet hebt.
Moeilijkste taken zijn voor Healer (Phase 5) en DPS (Phase 4), die moeten hun equip voor elkaar hebben.
Zonder equip op die classes -kan- je simpelweg niet verder in die phases.

Hier nog een goede pala guide volgens mij:
http://ventusinvictus.blo...ndgame-paladin-guide.html
ja ik koop vandaag even me andere body dan heb ik iets van 4900 health denk ik.

Wie ben jij in game eigenlijk?

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Gisteren mijn 4e instance gerunned (als lvl20 GLD). Uit eindelijk na 3 pogingen lukte het om Ifrit te slopen met 4 spelers die hem allemaal nog nooit eerder hadden gedaan, dus dat was wel redelijk ok. Ik merkte alleen dat ik steeds binnen 3 a 4 seconde de aggro kwijt raakte aan de healer? En hem pas weer 3 of 4 seconde later terug had. Is dit normaal? In alle voorgaande instances had ik hier geen last van. En ik pull met mijn schild gooi move (weet niet hoe die heet) en daarna steeds die standaard move + aggro move + standaard move + aggro move.. (Aangezien het single target is geen flash). Doe ik nu iets verkeerd? Want ook al maakte het niet heel veel uit. Het stoorde me dus wel dat ik in het begin zo moeilijk aggro hield.

Currently playing: MTG Arena (PC)

• GekkeR

GekkeR

key = key

Ricmaniac schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:18:
[...]

ja ik koop vandaag even me andere body dan heb ik iets van 4900 health denk ik.

Wie ben jij in game eigenlijk?
http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/3154715

[ Voor 11% gewijzigd door GekkeR op 24-09-2013 10:03 ]

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:00
En ja hoor ik zit weer vast. Weer een dungeon.

Nu is het de Dungeon waar je naartoe gebracht wordt. en je eigenlijk niet van weg kunt lopen ( om niet te spoileren)

En ik sta daar helemaal alleen.. niemand om me heen die mee kan doen of joinen.

PSN: McMillan0984

• GekkeR

GekkeR

key = key

Clavat schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:55:
En ja hoor ik zit weer vast. Weer een dungeon.

Nu is het de Dungeon waar je naartoe gebracht wordt. en je eigenlijk niet van weg kunt lopen ( om niet te spoileren)

En ik sta daar helemaal alleen.. niemand om me heen die mee kan doen of joinen.
Tot je de return knop gevonden hebt.

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:00
GekkeR schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:02:
[...]

Tot je de return knop gevonden hebt.
Die heb ik wel gevonden.
Maar vindt het nog steeds jammer dat het zo moet met die Dungeons

PSN: McMillan0984

Gek hoor Doki :D!
haha naja ik heb teveel geluk met Warrior gear en wapens dus waarom zou ik paladin blijven spelen haha

maargoed. ga vanavond wel even me gear halen en dan titan proberen =p zien we hoe het gaat.

als ik relic wapen heb maak ik die 15k cadeau van echoe naar jou over hahaha :P

thanks voor die short guide btw, thuis even lezen :) best mooi opgebouwd nog

[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 24-09-2013 10:18 ]

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Clavat schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:03:
[...]

Die heb ik wel gevonden.
Duty Finder

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Clavat schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:03:
[...]

Die heb ik wel gevonden.
Ik heb ook gemerkt dat je regelmatig naar een bepaalde positie wordt gebracht wanneer je een dungeon voor de story line hebt voltooid. Zo ben ik bijvoorbeeld vrolijk aan het minen in Coerthas terwijl ik in de duty finder zit te wachten op mijn volgende story line dungeon/trial. Wordt ik na afloop ervan ineens in Gridania airship platform gezet.

Nou fijn... kan ik weer helemaal teruglopen naar Coerthas om verder te minen (of een kleine 400g dokken voor een teleport).
deTwisj schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:31:
[...]

Ik heb ook gemerkt dat je regelmatig naar een bepaalde positie wordt gebracht wanneer je een dungeon voor de story line hebt voltooid. Zo ben ik bijvoorbeeld vrolijk aan het minen in Coerthas terwijl ik in de duty finder zit te wachten op mijn volgende story line dungeon/trial. Wordt ik na afloop ervan ineens in Gridania airship platform gezet.

Nou fijn... kan ik weer helemaal teruglopen naar Coerthas om verder te minen (of een kleine 400g dokken voor een teleport).
dat is alleen bij bepaalde story line missies omdat je daar dan de quest moet inleveren en als je dan de cinematics bekijkt snap je waarom je daar staat :P zou juist jammer zijn als je dan ineens weer ergens anders staat dan kloppen de cinematics niet meer.

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Zelf ook een character gestart met een maat van mij op shiva
Zelf speel ik al 8 jaar WoW, dus voor ons echt leuk om wat samen te doen en alles weer opnieuw te verkennen.
Zelf ook de 3 starters dungeons gedaan waarbij de 2de dungeon een ramp was (als ARC maar mijn tank-pet gepakt, en end-boss ermee getanked) was de derde echt een verademing. Een goede tank, een mede-arcanist die ging voor WHM dus nu dps-er was, en wij tweeen en de hele instance door wezen chatten tijdens de run. Synergy was zelfs zo goed dat zelfs bij een pull waar we de hele kamer pullde (2 arcenisten die pet niet op hold staan en rustig achter een wegrennende captain aan lopen :p) kwamen we uit zonder iemand dood. Ik hoop echt meer van dit soort instances mee te maken.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

sabriel schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:06:
Zelf ook een character gestart met een maat van mij op shiva
Zelf speel ik al 8 jaar WoW, dus voor ons echt leuk om wat samen te doen en alles weer opnieuw te verkennen.
Zelf ook de 3 starters dungeons gedaan waarbij de 2de dungeon een ramp was (als ARC maar mijn tank-pet gepakt, en end-boss ermee getanked) was de derde echt een verademing. Een goede tank, een mede-arcanist die ging voor WHM dus nu dps-er was, en wij tweeen en de hele instance door wezen chatten tijdens de run. Synergy was zelfs zo goed dat zelfs bij een pull waar we de hele kamer pullde (2 arcenisten die pet niet op hold staan en rustig achter een wegrennende captain aan lopen :p) kwamen we uit zonder iemand dood. Ik hoop echt meer van dit soort instances mee te maken.
gewoon even om te informeren :p ARC is Archer, ACN is Arcanist =p

• sabriel
Ricmaniac schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:21:
[...]
gewoon even om te informeren :p ARC is Archer, ACN is Arcanist =p
bedankt, dan maar gauw even mijn sig aanpassen
ik ben inderdaad een arcanist

btw, het is mij nog onduidelijk wanneer je een mount kan berijden, ik hoor mensen zeggen bij lvl20 maar ik ben 22 en nog steeds niet. Of moet ik hiervoor grand company afronden ?

[ Voor 24% gewijzigd door sabriel op 24-09-2013 18:58 ]

• Uhmmie
Precies weet ik het ook niet. Maar je unlocked het idd nadat je je grand company unlocked. Daarna moet je nog seal verzamelen om de riding skill te unlocken en daarna seals voor een mount (tenzij je een mount hebt gekocht via de CE versie van het spel of een mount op een andere manier hebt geregeld).

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 07:58
pff vandaag even gemined. Eerste andere skill naast pala die ik train. Pala 50 en dat farmen bevalt me niet. Zit nu wel in een NLse FC op Odin. Alleen bijna niemand is nog 50 dus voordat hun ook moeten farmen... al gaat dat het leuker maken denk ik! Verder is mining een saaie en trage skill. Ben er geen fan van heb dan meer zoiets dan wacht ik wel tot een bot :')

Netzo als in WoW iedereen gebruikt bots daarvoor xD Maar goed... snel meer een maak skill doen is iets beter dan gatheren denk ik.

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
is dit spel goed te spelen met een gamepad?

Verwijderd

Manke schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:56:
is dit spel goed te spelen met een gamepad?
Dat is puur persoonlijk.
Spel support X360 en PS3 controller volledig en sommige zweren bij de controller terwijl ik zelf na meerdere malen het geprobeerd te hebben toch toetsenbord + muis blijf verkiezen boven controller.

Probeer het eens en oordeel zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 00:07 ]

• Uhmmie
CristianSchriev schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:29:
Ben er geen fan van heb dan meer zoiets dan wacht ik wel tot een bot :')

Netzo als in WoW iedereen gebruikt bots daarvoor xD Maar goed...
Klinkt misschien lullig maar als je echt gaat botten hoop ik dat je gebanned wordt. En dan zien we je daarna vast weer verschijnen op het forum dat je niet snapt waarom je gebanned bent.. Als je iets echt zo vreselijk vind, doe het dan gewoon niet...... Persoonlijk report ik elke bot die ik zie, want dat verziekt gewoon elke MMO.

[ Voor 10% gewijzigd door Uhmmie op 25-09-2013 06:54 ]

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Inderdaad weg ermee, verpest ook ons inkomen met het handelen op de market helaas.
Ik doe alles zelf en als ik dan eindelijk die boots kan verkopen maar de prijs ligt op 8 gil.... :(

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 21:07

Dawn

..Sworn to the Dark..

Zondag avond eindelijk LV50 geworden op m'n Black Mage, daarna meteen de classquest complete voor m'n Robe en laatste spell (Flare).
Gisteren met hulp van company members m'n personal story afgemaakt vanaf de Cape Westwind Duty, nu AK unlocked door de Grand Company en Ifrit HM unlocked zodat ik vanavond met wat guildies die fight eens kan gaan doen.
daarnaast kan ik eens beginnen aan m'n Relic Quest.

aan de ene kant ben ik blij dat ik eindelijk m'n mainjob op LV50 heb, aan de andere kant jammer dat de story is afgelopen.
nu verder maar eens focussen op Company members naar 50 trekken en hun story afronden zodat we company groups instances in kunnen douwen :)

on a sidenote... 't valt me op dat er relatief weinig Black Mages rondlopen op 50... :x

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 12:18
CristianSchriev schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:29:
pff vandaag even gemined. Eerste andere skill naast pala die ik train. Pala 50 en dat farmen bevalt me niet. Zit nu wel in een NLse FC op Odin. Alleen bijna niemand is nog 50 dus voordat hun ook moeten farmen... al gaat dat het leuker maken denk ik! Verder is mining een saaie en trage skill. Ben er geen fan van heb dan meer zoiets dan wacht ik wel tot een bot :')

Netzo als in WoW iedereen gebruikt bots daarvoor xD Maar goed... snel meer een maak skill doen is iets beter dan gatheren denk ik.
... je beseft je dat in WoW bijna niemand bots gebruikt buiten de gold farmers toch? Of is dat een illusie die je jezelf geeft om het goed te praten?

Hopelijk worden bot gebruikers asap gebanned, ben dat tuig wel zat aan het worden. Als je niet het geduld hebt om het spel te spelen zoals het hoort, stop dan aub gewoon met het spel.

offtopic:
Wel jammer dat je blijkbaar doodnormaal vind om je FC een slechte naam te geven. Als er bekend wordt dat er botters in een FC zitten, worden ze niet echt meer gewaardeerd

[ Voor 9% gewijzigd door corset op 25-09-2013 09:12 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-11 20:06
Ze mogen het mijnen wel wat minder saai maken, maar om dan gelijk naar een bot te moeten gaan is wel jammer.
Gewoon net als crafting, na een bepaald lvl moet je kunnen zeggen dat je bijvoorbeeld alleen de ore wilt.

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• corset
Klopt inderdaad, mag wel wat leuker. Maar ja, zijn kleine dingetjes :) laat ze voorlopig maar eerst focusen op de gold sellers, bots en laatste server issues

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• CristianSchriev
Ik heb nog nooit gebot buiten Runescape hahahah.... En inderdaad dat minen laat ik zelf wel aan nolife chinezen over.. Ga het ook gewoon niet doen snap het gewoon wel. In wow staan er meer dan genoeg te botten hoor weet niet hoe scheel jij was :')

Verder blijft het oneerlijk van mensen die bots gebruiken vooral voor de ontwikkelaars. Die proberen het spel ook maar zo eerlijk mogelijk te maken. Ik vind het wel realistisch dat het zo lang moet duren. Dus ik snap het wel lichtelijk...

• GekkeR

GekkeR

key = key

Bots in XIV zijn makkelijk te herkennen in ieder geval want ze teleporteren ook nog eens :P
Ben nu aan het kijken welke class ik ga lvlen naar 50 toe.
Waarschijnlijk gaat het summoner worden omdat caster darklight gear voor beide geschikt is (ben BLM), scheelt weer farmen :)
Best leuke class ook wel.

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met de attribute points voor Scholar?
Als ACN ben je DPS dus stop je veel in INT maar als je op lvl 30 SCH soul hebt ben je een healer class en wil je (lijkt mij) vooral MND hebben.
Moet je dan 10000 seals betalen om de punten opnieuw in te delen?

• Uhmmie
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:23:
Hoe zit het trouwens met de attribute points voor Scholar?
Als ACN ben je DPS dus stop je veel in INT maar als je op lvl 30 SCH soul hebt ben je een healer class en wil je (lijkt mij) vooral MND hebben.
Moet je dan 10000 seals betalen om de punten opnieuw in te delen?
Geloof dat 1 van de 2 een buff heeft om MND in INT om te zetten ofzo.. Of INT in MND waardoor het geen probleem is?

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Uhmmie schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:55:
[...]

Geloof dat 1 van de 2 een buff heeft om MND in INT om te zetten ofzo.. Of INT in MND waardoor het geen probleem is?
ik denk dat je deze bedoelt:
http://ffxiv.gamerescape.com/wiki/Cleric_Stance

alles in MND dumpen en wanneer je gaat DPSen, stance activeren en gaan...

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Meh, dat heeft niet zoveel zin, als je gaat dpsen wordt je toch Summoner, en deze krijgt geen cleric stance.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-11 19:22
Je moet idd als je scholar wordt 10.000 seals er tegen aan gooien om je atributes te resetten als je voor 't levelen alles in INT hebt gezet. Beetje zuur :( (echter scholar > whm ;) )

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Verwijderd

Potame schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:22:
Je moet idd als je scholar wordt 10.000 seals er tegen aan gooien om je atributes te resetten als je voor 't levelen alles in INT hebt gezet. Beetje zuur :( (echter scholar > whm ;) )
Hijs fijn... nog 6000 seals te gaan >_<

• CristianSchriev
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:43:
[...]

Hijs fijn... nog 6000 seals te gaan >_<
Fates farmen daardoor weet ik soms niet wat ik met seals moet. Dus lvl gewoon een 2e class ofzo door fates en je zult aardig wat seals hebben! :)

Verwijderd

CristianSchriev schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:00:
[...]

Fates farmen daardoor weet ik soms niet wat ik met seals moet. Dus lvl gewoon een 2e class ofzo door fates en je zult aardig wat seals hebben! :)
Weet ik.
Vind het gewoon jammer dat FATE's het complete balans uit de het spel haalt.

• corset
En de tocht gemaakt. Gridania naar Ul'dah. En nog steeds geen idee welke class ik wil levellen..

WHM of toch MNK of toch PLD of toch BRD...

Vriendin vind Lancer geweldig, en wil toch snele groepen met haar hebben. Vind alleen de low level shields zo lelijk :(

• CristianSchriev
Jeetje snap wel waarom Full Darklight een must is. Ik zit nu slechts op 3,75k hp en in part 3,9k. Met full zou ik meer dan 100vit erbij krijgen :O Geen iedee hoeveel hp dat zo is maar ik denk meer dan 1K misschien net 1,5K? :)

Edit: Even over Fate's bericht hier iets boven. Ja helemaal correct af en toe ene fate is lachen maar ze farmen is ronduit oneerlijk. Iemand die ik ken was binnen 3 dagen 50. Heeft niks van story mee gekregen skipte al die verhalen en verder puur fate's farmen. BAH

[ Voor 37% gewijzigd door CristianSchriev op 25-09-2013 22:11 ]

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 18:44

NaWA

Hai, I Copy desu!

Ik weet niet of het anders is op andere lvl's of classes/jobs maar op lvl 50 BLM geeft 1 VIT precies 14,5 HP extra.

Dus dan zou 100 VIT je dus 1450 HP extra geven.

Dunno precies hoeveel het met MP en Piety is. Zal ook wel zoiets zijn.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• CristianSchriev
NaWA schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:08:
Ik weet niet of het anders is op andere lvl's of classes/jobs maar op lvl 50 BLM geeft 1 VIT precies 14,5 HP extra.

Dus dan zou 100 VIT je dus 1450 HP extra geven.

Dunno precies hoeveel het met MP en Piety is. Zal ook wel zoiets zijn.
Helemaal correct. Eventjes precies uitgerekend. 14,5 hp per 1 Vit. Het zijn 84 Vit erbij als ik full set heb. = 1218 HP erbij. Dit is nogal wat. Dus ongeveer 5K Hp. Dan nog een goed schild/wapen erbij heel smooth :) Alleen nu nog veel nolifen want heb tenslotte pas 15 runs gedaan :(

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
lanerios schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:09:
[...]

... je beseft je dat in WoW bijna niemand bots gebruikt buiten de gold farmers toch? Of is dat een illusie die je jezelf geeft om het goed te praten?

Hopelijk worden bot gebruikers asap gebanned, ben dat tuig wel zat aan het worden. Als je niet het geduld hebt om het spel te spelen zoals het hoort, stop dan aub gewoon met het spel.

offtopic:
Wel jammer dat je blijkbaar doodnormaal vind om je FC een slechte naam te geven. Als er bekend wordt dat er botters in een FC zitten, worden ze niet echt meer gewaardeerd
Misschien is het nu anders, maar toen ik nog speelde waren er genoeg spelers die bots gebruikte.
Bijvoorbeeld voor fishing had je een bot die veel mensen gebruikte. ( dit was tijdens tbc )

Blizzard was toen niet al te streng voor mensen die simpele bots gebruikte, je kreeg een tijdelijke ban en dat was alles.
Goldfarmers zijn natuurlijk iets anders, die verpesten de economie.

• Uhmmie
Er zijn uit eindelijk genoeg mensen gebanned hoor ;) alleen SE en Blizzard hebben allemaal hetzelfde probleem. Hoe sneller ze iemand bannen die verdacht wordt van botten. Hoe groter de kans is dat ze ook af en toe iemand bannen die vals beschuldigd is. Hierdoor duurt het vaak toch nog wel even voordat een bot gepakt en gebanned is.. Zeker omdat dat reviewen toch best wel wat tijd kost. Waardoor het voor die chinezen die voor een habbekrats werken intressant blijft om snel weer een nieuwe toon te levelen en verder tegaan waarmee ze bezig waren.

Wat ik niet snap is dat geen een bedrijf iets ontwikkeld waarmee ze spelers een soort gold status kunnen geven.. Wat ik hiermee bedoeld is het volgende:

Iedere speler heeft de mogelijkheid om iemand te reporten voor een "ban" op het moment dat ze dat zien gebeuren. Op het moment dat bv die botter dan een x aantal votes heeft wordt hij of zij gebanned, waarna SE gaat kijken of de ban terecht was.

Was het terecht dan krijgen alle mensen die de botter gemarkt hebben een +1 en was het onterecht dan krijg je een -10 ofzo. Op het moment dat een speler dan op +50 staat telt zijn vote zwaarder en vanaf +250 telt het zelfs als een instant ban. En op het moment dat je onder de 0 komt, dan verlies je de optie om iemand te reporten.

Natuurlijk kan het hele systeem qua berekeningen etc een stuk beter/complexer gemaakt worden. Maar het idee lijkt mij echt een oplossing om beter/sneller te kunnen ingrijpen tegen spammers/bots.

Ik zit ook al heel lang te struggelen met wat ik als 2e wil levelen haha. Ik heb dus een PLD maar heb al end game gear voor Warrior gedropt gekregen. en met me Paladin nog steeds geen gear gedropt gekregen voor die Job.

Dus logische wijs zou ik voor WAR willen gaan :p maar ik heb al een tank dus wil eerst denk ik DPS haha maarja het is irritant als je dan 2 van die blauwe items in je inventory ziet voor Warrior haha

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:19
Ben zelf ook pala, maar als 2e class ben ik toch wel van plan een warrior te maken. Juist om als tank een bredere rol in te kunnen nemen. Zoals nu is het namelijk niet ongehoord dat de ene tanking class superieur is.in bepaalde content.
psychodude schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:16:
Ben zelf ook pala, maar als 2e class ben ik toch wel van plan een warrior te maken. Juist om als tank een bredere rol in te kunnen nemen. Zoals nu is het namelijk niet ongehoord dat de ene tanking class superieur is.in bepaalde content.
dat klopt maar me warrior is ook al 22 omdat ik in open beta in eerste instantie warrior wilde worden. maar toen voor Warrior moet je GLA naar 15 levelen en toen kwam ik er achter dat ik Gladiator/Paladin erg leuk vond ook. dus toen geswitched =p maar heb echt al vanaf level 20 ongeluk met paladin haha met gear en wapens

• Uhmmie
Kort vraagje. Als je met een bepaalde class je mount haalt. Kan je die dan ook op je level 1 alts gebruiken? Of moet je dan steeds tussen classes op en neer switchen?

[ Voor 21% gewijzigd door Uhmmie op 26-09-2013 10:44 ]

Uhmmie schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:44:
Kort vraagje. Als je met een bepaalde class je mount haalt. Kan je die dan ook op je level 1 alts gebruiken? Of moet je dan steeds tussen classes op en neer switchen?
ja je kan je mount gelijk op alle classes ongeacht hun level gebruiken :)

• Uhmmie
Ricmaniac schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:03:
[...]

ja je kan je mount gelijk op alle classes ongeacht hun level gebruiken :)
Dan toch maar verder met mijn main gaan tot ik die mount heb (ik moet er bijna zijn).. Heb ondertussen alle DoC tussen 15-20, DoL tussen 10-20, en de meeste DoM-DoW rond level 5 en Gladiator op 21. Dus mijn plan is nu om alle DoM-DoW op 15 te krijgen en gelijkertijd even alle visplaatsen langs te gaan en gather logs compleet te maken en dan is een mount wel errug handig :D. Echt lange tijd terug dat ik zo verslaafd was aan een game ook al ben ik nu pas zo'n 2 weken bezig :P.

Wat kost endgear game (crafted) eigenlijk? Ik heb tot nu toe bijna 100k verzameld door alles wat ik craft op het marketboard te verkopen.. Maar volgens mij is dat wel redelijk voor mijn levels.

[ Voor 12% gewijzigd door Uhmmie op 26-09-2013 11:47 ]

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-12 18:10
Dankzij de activatie van Ff14 (de oude CE versie) ook mijn eerste stapjes in de game kunnen zetten.

Het resultaat tot dusver:
http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/4543162/

Enige nadeel wat ik tot nu toe ben tegengekomen is de Duty Finder en de verplichting om Dungeons te zien.
Dat laatste persoonlijk geen issue (vind het bij WOW ook leuk), maar het kost teveel tijd om uberhaubt in een game te komen. Had dan liever wat meer grind missies gehad.

Ander klein nadeel is het level design. Dit is af en toe wat onoverzichtelijk. Zeker in de steden.

Grafisch is het wel een toppertje.

• psychodude
Henkje.doc schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:32:
Dankzij de activatie van Ff14 (de oude CE versie) ook mijn eerste stapjes in de game kunnen zetten.

Het resultaat tot dusver:
http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/4543162/

Enige nadeel wat ik tot nu toe ben tegengekomen is de Duty Finder en de verplichting om Dungeons te zien.
Dat laatste persoonlijk geen issue (vind het bij WOW ook leuk), maar het kost teveel tijd om uberhaubt in een game te komen. Had dan liever wat meer grind missies gehad.

Ander klein nadeel is het level design. Dit is af en toe wat onoverzichtelijk. Zeker in de steden.

Grafisch is het wel een toppertje.
De steden zijn inderdaad een ramp in het begin. Maar zodra je een beetje door hebt waar de diverse portals op uit komen, gaat het eigenlijk steeds gemakkelijker af.

Overigens voor wat betreft de dungeon missions, wat je vaak goed kunt doen in de tussentijd is gewoon een aantal overige sidequests er doorheen knallen terwijl je wacht. Zeker als DPS is daar voldoende tijd voor :p.

• corset
Steden vind ik echt heerlijk qua design. Een stuk meer het "stad" gevoel dan de meeste andere MMO's. Geef mij maar Limsa :) Zijn inderdaad iets chaotisch in het begin (behalve Uldah), maar zodra je alle aethernet points hebt, ken je de stad goed genoeg.

[ Voor 34% gewijzigd door corset op 26-09-2013 13:27 ]

• sabriel
Limsa Lominsa is de enigste stad waar ik altijd loop te zoeken, zelfs met gebruik van portals.
Maar dat zal vooral een kwestie van gewenning.

Qua dungeons niets te klagen, maar zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat ik samenspeel met een healer. Gisteren zelfs een vrij lange que voor de lvl20 scenario quest (slay ifrit), dus maar even mijn tank gelogged om tempo te maken. 1 keer dood, en daarna een kill (Mijn maat dacht dat ik dps was dus had geen enkele heal ontvangen als tank zijnde :p )
Daarna nog solo mijn arcanist door de scenario heen gelopen. Dit was een 20min que. Die 20min goed kunnen gebruiken om me meer in te lezen in mijn arcanist class.

Hebben jullie nog tips om makkelijk mobs te taggen/tabben in dungeons. Als je eenmaal een mob getagged hebt dmv een spel, dan komt het als een healthbar links (default) in het scherm, en is dan makkelijk te selecteren maar heb nu vaak problemen met het taggen als er 4 mobs op elkaar kleven.

• Uhmmie
Bij mij duurde het ook ruim een week voor dat ik de steden en mappen een beetje doorhad. Mis ook heel erg dat mouse over eigenlijk niks op je map doet.

• CristianSchriev
Net Ifrit HM gedaan. Met een random DF group. Het duurt een tijdje. Ik als pala had het er moeilijk mee vooral omdat ik in het begin niet helemaal wist waar ik op moest letten. Alleen maar stunnen is ook best saai maar wel een van de belangrijkste dingen om het gevecht te winnen.. Verder leuk gevecht.

Ook is het met duty finder veel gebitch met mensen die perfecte groups verwachten full geared en exp. wat natuurlijk onmogelijk is... echt dat is wel balen. Zonder BLM is dat gevecht trouwens kinda onmogelijk..

Verder enig idee hier hoe hoe de droprate is voor het wapen dat je nodig hebt? 1 in 10 / 1 in 30 weet ik veel :)

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 18:44

NaWA

Hai, I Copy desu!

Er dropt altijd 1 wapen als je een primal molt.

Er is voor iedere job (9) een wapen.

Dus 1/9.. Zo'n 11% kans op je drop die je hebben wilt.

Als je echt een specifiek wapen voor een bepaalde job wilt dan raad ik aan op die job ook de battle te doen. Dan kun je het wapen tenminste needen. Zoniet dan moet je hopen dat niemand hem nodig heeft die op de goede job zit en dat je daarna de greed roll wint.

[ Voor 47% gewijzigd door NaWA op 27-09-2013 00:11 ]

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

NaWA schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:09:
Er dropt altijd 1 wapen als je een primal molt.

Er is voor iedere job (9) een wapen.

Dus 1/9.. Zo'n 11% kans op je drop die je hebben wilt.

Als je echt een specifiek wapen voor een bepaalde job wilt dan raad ik aan op die job ook de battle te doen. Dan kun je het wapen tenminste needen. Zoniet dan moet je hopen dat niemand hem nodig heeft die op de goede job zit en dat je daarna de greed roll wint.
zou je zeggen he 11% ;p maar heb 53 runs gedaan (echt letterlijk geteld 53) en heb me ifrit wapen nog steeds niet voor Paladin. alle 53 met paladin gedaan. Wel me Warrior en Monk wapen voor ifrit en van Garuda zelfs ook Warrior wapen :p

dus je kan uitgaan van 11% kans op je wapen behalve als je met mij mee gaat dan heb je meer kans want je krijgt mijn 11% er ook bij

• GekkeR

GekkeR

key = key

Ondertussen mijn Relic+1 binnen en ben begonnen met het helpen van FCmates bij Titan HM.
Ik merk echter nog steeds dat het soms gewoon simpelweg niet uitmaakt hoe goed je weet wat Titan gaat doen want soms spawnen de weight of the lands en landslides gewoon simpel weg onder je terwijl ze -meteen- ontploffen.
Ofwel : LAG
Nu las ik toevallig een post hierover met een daadwerkelijke nuttige toevoeging:
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5578595314

Tcpnodelay en Tcpackfrequency, als semi netwerkbeheerder had ik het zelf ook kunnen weten xD
Leuk voor efficientie van de lijn, maar in dit geval wil je liever dat de pakketjes meteen en ZSM aankomen.
Dus inderdaad aanpassen zoals aangegeven in de URL :)

En voor de wat minder technische mensen onder ons:
http://www.wowinterface.c...81-LeatrixLatencyFix.html
Deze tool -zou- het automatisch moeten veranderen voor je.
Echter geen garanties en ook geen ervaringen!

[ Voor 13% gewijzigd door GekkeR op 27-09-2013 09:20 ]

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Thanks voor de links met de uitleg over de latency fix.
Ik merk dat ik soms last heb dat je geraakt wordt door een spell terwijl je netjes uit het gemarkeerde gebied bent gelopen. Toch maar even mijn latency nakijken en als het nodig is, deze fix gebruiken.

Word toch nog wijzer sinds ik dit forum lees, nu weet ik dus ook dat je rond kan teleporteren via de Aethershards in de steden.... ik kruip weer terug onder mijn steen, ik ben teveel van FFXI gewend en rende vrolijk alle steden rond (bij gebrek aan een moghouse exit).

• Asator
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
GekkeR schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:17:
Ondertussen mijn Relic+1 binnen en ben begonnen met het helpen van FCmates bij Titan HM.
Ik merk echter nog steeds dat het soms gewoon simpelweg niet uitmaakt hoe goed je weet wat Titan gaat doen want soms spawnen de weight of the lands en landslides gewoon simpel weg onder je terwijl ze -meteen- ontploffen.
Ofwel : LAG
Nu las ik toevallig een post hierover met een daadwerkelijke nuttige toevoeging:
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5578595314
Ik zal zeker wijzigingen uit die post is uitproberen vanavond.

Titan HM moeten de meeste persoenen waarmee we het gisteren proberen ook wel aan kunnen. Het ging helaas vooral mis door de healers die niet precies weten wat ze moeten doen. En dan heb ik het niet over het volgen van de rotations. Titan HM is op de heart phase na echt een healer feestje. Je moet op de juiste momenten je AoE heals gaan pre casten als je weet dat er een grote AoE aanval aan zit te komen.

Het zelfde met die grote aan val op de tank in de laatste phase (weet de naam niet). Je wilt vlak voor die aanval stoneskin (geen earth shield :P) casten en al klaar staan met je heals.

• corset
Klopt inderdaad, heb het gevecht nog niet gedaan (level 17 lol!) maar heb wel youtube guides e.d. zitten kijken van Titan en Turn 1. En wat een geweldige healer fights zijn dat <3

Verwijderd

Is er eigenlijk nog veel reden om bijvoorbeeld Ifrit nog te doen? Het enige dat ik kan bedenken is om een wapen of gear te krijgen voor een andere job die je ooit eens wil levellen? Op level 50 lijkt het me logisch om die battles meermaals te doen voor nieuwe gear.

Maar Ifrit? Met de leuke wachttijden voor een dungeon ben je, bij wijze van spreken, al vijf levels hoger dan het wapen dat eventueel zou droppen.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:37:
Is er eigenlijk nog veel reden om bijvoorbeeld Ifrit nog te doen? Het enige dat ik kan bedenken is om een wapen of gear te krijgen voor een andere job die je ooit eens wil levellen? Op level 50 lijkt het me logisch om die battles meermaals te doen voor nieuwe gear.

Maar Ifrit? Met de leuke wachttijden voor een dungeon ben je, bij wijze van spreken, al vijf levels hoger dan het wapen dat eventueel zou droppen.
normal Ifrit hoef je niet te doen inderdaad .. is gewoon 1malig voor je story line en verder haal je er niks uit. is weinig xp voor de hoeveelheid tijd dat het duurd en dropt er geen loot. Loot dropt alleen in de HardMode primal battles

Verwijderd

Thnx en die hardmode is level 50 waarschijnlijk.

• CristianSchriev
Oke dus statistisch gezien is het 11% Maar in praktijk kan dit dus een harde bitch zijn. Ik heb hem nu 2 gedaan en heb monk en warrior wapen.

Daarnaast heb je volgens mij altijd nog een leuke kans dat hij dropt en er een 2e paladin in zit.... Dan heb je pas pech :O

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Gisteren avonbd met 3 guildies meerdere dungeons gedaan;
3x ifrit, 2x AK en 1x WP... ik heb serieus de gehele avond alleen maar Disciple of War loot gezien...
uiteindelijk had ik genoeg tokens heb ik maar Darklight earrings gehaald.

Tevens gepromote met de Grand Company (ivm completing AK) dus ook Hunting Log 3 unlocked en de LV50 GC weapon gehaald om iig vast een fatsoenlijk weapon te hebben in de wacht op m'n Ifrit weapon drop, anders dat ik Ifrit over sla en meteen voor Garuda's weapon ga... idk yet.

• psychodude
Asator schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:01:
[...]

Ik zal zeker wijzigingen uit die post is uitproberen vanavond.

Titan HM moeten de meeste persoenen waarmee we het gisteren proberen ook wel aan kunnen. Het ging helaas vooral mis door de healers die niet precies weten wat ze moeten doen. En dan heb ik het niet over het volgen van de rotations. Titan HM is op de heart phase na echt een healer feestje. Je moet op de juiste momenten je AoE heals gaan pre casten als je weet dat er een grote AoE aanval aan zit te komen.

Het zelfde met die grote aan val op de tank in de laatste phase (weet de naam niet). Je wilt vlak voor die aanval stoneskin (geen earth shield :P) casten en al klaar staan met je heals.
Mountain buster. Overigens is het niet nodig als healer om daarbij altijd een stoneskin te casten. Eén keer kan de tank hallowed ground erin gooien om healer's een beetje te helpen. Als pala tank althans, maar de meeste serieuze tanks spelen toch als pala gezien warrior niet viable is voor endgame coil momentel.

De keuze is een beetje aan de healers wanneer ze hallowed ground prettig vinden; direct bij de allereerste mountain buster. Om na de mass AoE damage bij de phase switch geen zorgen te hebben aan de tank gedurende mountain buster en stomp phase. Of zodra de boss bijna dood is en mountain buster gevolgd wordt door ruim 8 ~ 10 stomps (afhankelijk van DPS snelheid).

Het is overigens niet enkel een healer feestje, ook voor DPS is het een challenging fight. Tanking wise hangt het er een beetje vanaf wat de setup is, in combinatie met 2 healers is het voor tanks een sterke threat race.

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

stukje practische info;
(misschien niks nieuws, maar wel handig)

more info:
found on

Afbeeldingslocatie: http://intothemists.com/ffxiv/chart_for_end_game/images/endgameflow.jpg

source

• CristianSchriev
Dawn schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:47:
stukje practische info;
(misschien niks nieuws, maar wel handig)

more info:
found on

[afbeelding]

source
Hey thanks, dit klopt ook nog helemaal. Al kun je sommige dingen wel makkelijker. ifrit is bijv makkelijk te doen voordat je darklight hebt and so on. Wel goed om zoiets te zien :)

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

"the grind begins" is meer een melding dan een vereiste in de chard ;)
(lees, info dat je kan beginnen met grinden)

maar idd, de chart is heel nice.

Verwijderd

Spannend, dankzij het internet beleid hier kan ik de afbeelding niet bekijken. Zal vanavond thuis eens kijken.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
Uhmmie schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:02:
Er zijn uit eindelijk genoeg mensen gebanned hoor ;)
Sorry, mensen gebanned? Wanneer? Op Excalibur staat al een week dezelfde teleporter Banemites te mollen bij Fallguard Float, terwijl als ik de shouts moet geloven er genoeg mensen zijn die hem reporten. Ik zat laatst naar m'n blist te kijken of betere gezegd m'n rmt reclame lijst. Er stonden van de week 45 mensen op die lijst (nu al 60+), van die 45 mensen zag ik er bij 2 (TWEE!!!!) staan "(Deleted)". Ja, botters blijven komen hoeveel je er ook banned, maar als je de huidige niet eens banned, wordt de rotzooi alleen groter.

Weet je wat me echt stoort aan dat plaatje, de 5010 points for AF2 en de 300/per week cap. Laat ik voor het gemak even de belangrijkste stukken alleen nemen (head, body, hands, legs, feet) is geloof ik 3100 points oid. Dat is dus zo'n 11 weken aan de cap, zeg maar 3 maanden als we relic+1 wapen er ook even bij doen en naar beneden afronden. Dat vind ik toch best lang in een game waarop 1 van de belangrijkste dingen is dat je alles op 1 character kan doen. Ik zit nu met een relic MNK en relic BRD met wat darklight en lv60 gear, beetje standaard atm, maar elke job die ik er nu nog bij level is weer een 3 maanden farm puur door een domme cap. Helaas weet niemand wanneer er ilvl100 gear komt, maar ik verwacht dat toch wel met een jaar, dus bij me 4de job kan ik het net completen voordat het obselete is, tof :/

300 cap en de goedkoopste AF2 is 495 is ook zoiets van: ja, in een week krijg je lekker net niks voor je effort. Ik zou al heel wat blijer zijn met een 500 cap (want ik snap ook wel dat die cap erin zit om de subs te blijven houden).

Voor de rest vermaak ik prima hoor, just minor nitpicks. Ik ga maar eens aan wat craften beginnen. Alvast een leuk Blacksmith HQ AF setje gekocht (is pas lv22 lol).

• Uhmmie
AppieNL schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:58:
[...]

Sorry, mensen gebanned? Wanneer?
Dat was als reactie over de bots in WoW (dat het bannen daar ook zo lang duurde, maar uit eindelijk wel gebeurde).

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 20:50
Heb het spel al paar dagen niet meer gespeeld. Vind het een prachtig spel maar kreeg een beetje een Diablo ´elke keer maar zelfde rondje rennen´gevoel omdat ik nu uren fates moet grinden om genoeg XP te hebben en door te kunnen met storyline.

Vind FF14 juist zo vet door de afwisseling en omdat het zo´n groot spel is maar voel weinig voor uren achter elkaar aanrennen van fate naar fate.

Nog andere oplossingen? Ik wil de side quests bewaren voor mijn 2e char.

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-10 19:12
Ik deed graag dungeons om te levellen. Leuk en best wat XP.
Misschien minder effectief dan fates, maar wel stuk toffer om te doen.

En tijdens t wachten op de duty finder kun je natuurlijk prima wat fates mee pakken.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• CristianSchriev
Gewoon niet grinden en questen / soms een Fate doen wat extra dungeons en weg is je gevoel van grinden. Maar goed niet iedereen boeit de lore van een game wat en heeft geen zin om alles te lezen.

Even over ifrit HM. Gisteren na de 9e keer paladin drop gekregen. Zat ook een andere pala maar ik kreeg 'm :)

• Caelarius
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-10 21:02
timpie81 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:20:
Heb het spel al paar dagen niet meer gespeeld.

<knip>

Nog andere oplossingen? Ik wil de side quests bewaren voor mijn 2e char.
Dus je hebt nu last van burnout doordat je de eerste playthrough op een vervelende manier doet om de tweede keer leuk te laten zijn? Geniet gewoon van de storyline en sidequests en bewaar het vervelende werk voor de levelgaten die je de tweede keer moet overbruggen.

En ik neem aam dat je class en niet char bedoelt, want voor een tweede char zijn alle quests gewoon beschikbaar.

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 15:50

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ik heb nu een lvl 16 marauder die bijna naar Ul'dah kan. Stel, ik pak daar de pugilist op, dan kan ik daar toch wel de lvl 1-16 quests doen omdat ik die nog niet van Ul'dah heb gedaan?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12 12:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Thrace Grumble schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:03:
Ik heb nu een lvl 16 marauder die bijna naar Ul'dah kan. Stel, ik pak daar de pugilist op, dan kan ik daar toch wel de lvl 1-16 quests doen omdat ik die nog niet van Ul'dah heb gedaan?
Correct. Normale quests kun je een keer doen. Dus als je de Ul'dah quests nog niet gedaan hebt, dan kun je ze rustig met een andere class doen. Dat heb ik ook zo gedaan :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

We hebben nu Garuda op farm voor al 2 uur lang met de FC groep =p nu voor iedereen die mee is het Garuda wapen kunnen fixen en wie nog steeds niet? :) jaa ik inderdaad
Maar we gaan door. ik moet hem echt hebben gewoon haha anders is Titan HM not done voor mij.

YES heb hem :D! voor de hele party uit de guild vandaag gefixt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 28-09-2013 13:53 ]

Verwijderd

nicenice ric!

• psychodude
Coil turn 1 op 5%, so close! Hopenlijk morgen downen :p.

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:29
jezus wat een beunhazen in de duty finder. Ik heb Ifrit HM stuk of 10 keer gedaan met FC zonder een keer te wipen. Elke keer met duty finder is het weer raak hoor.

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

bronce schreef op zondag 29 september 2013 @ 12:38:
jezus wat een beunhazen in de duty finder. Ik heb Ifrit HM stuk of 10 keer gedaan met FC zonder een keer te wipen. Elke keer met duty finder is het weer raak hoor.
Mjah, af en toe is het echt té erg gewoon.
Zelf gelukkig (nog) niet zo vaak last van gehad, maar die keren dat het gebeurt... oh man...

Gisteren ook lekker met wat guildies onze Relic chain kunnen doen, nu met 5 man op Titan maar voor ik daar aan kan beginnen even wat gear bij scoren :)
Anderzijds kan ik ook voor 500k een run kopen, dan ben ik zga klaar... maar dat haalt ook een beetje de kunst van het 'moeilijk-te-bemachtigen' weg. Eerst maar eens lekker met de FC Garuda farmen en weapons scoren en bij gearen en samen aan Titan beginnen.

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:29
Dawn schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:37:
[...]

Mjah, af en toe is het echt té erg gewoon.
Zelf gelukkig (nog) niet zo vaak last van gehad, maar die keren dat het gebeurt... oh man...

Gisteren ook lekker met wat guildies onze Relic chain kunnen doen, nu met 5 man op Titan maar voor ik daar aan kan beginnen even wat gear bij scoren :)
Anderzijds kan ik ook voor 500k een run kopen, dan ben ik zga klaar... maar dat haalt ook een beetje de kunst van het 'moeilijk-te-bemachtigen' weg. Eerst maar eens lekker met de FC Garuda farmen en weapons scoren en bij gearen en samen aan Titan beginnen.
Wij zijn met de FC vandaag met Garuda farmen begonnen dus sla Ifrit wapen maar over (die heeft na 12x nog niet gedropt dus). Alweer 4 Garuda runs gedaan dus hopelijk kan ik binnenkort mijn GC wapen ditchen hehe.

• CristianSchriev
Het komt nu wel erg dicht in de buurt met gold sellers en bans. Een goede vriend van me van school heeft ineens op mogstation een bericht staan: This service account is currently not available. Ook op FF14 kan hij niet meer inloggen dus een ban?

We hebben geen idee waarom het enige wat we kunnen denken is keylogger. en dat iemand ingelogd is op hem als gold selling bot. Alleen dan is het probleem. Je krijgt dan een mail van SE op je mail dat een ander ip adres ingelogd is en je ww perse veranderd moet worden. Deze heeft hij niet gehad. Verder geen enkel bericht of mail.

Heel apart, iemand het zelfde mee gemaakt?

• psychodude
bronce schreef op zondag 29 september 2013 @ 18:16:
[...]

Wij zijn met de FC vandaag met Garuda farmen begonnen dus sla Ifrit wapen maar over (die heeft na 12x nog niet gedropt dus). Alweer 4 Garuda runs gedaan dus hopelijk kan ik binnenkort mijn GC wapen ditchen hehe.
En anders toch weer een stapje dichter bij je relic weapon ;).
CristianSchriev schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:53:
Het komt nu wel erg dicht in de buurt met gold sellers en bans. Een goede vriend van me van school heeft ineens op mogstation een bericht staan: This service account is currently not available. Ook op FF14 kan hij niet meer inloggen dus een ban?

We hebben geen idee waarom het enige wat we kunnen denken is keylogger. en dat iemand ingelogd is op hem als gold selling bot. Alleen dan is het probleem. Je krijgt dan een mail van SE op je mail dat een ander ip adres ingelogd is en je ww perse veranderd moet worden. Deze heeft hij niet gehad. Verder geen enkel bericht of mail.

Het lijkt erop dat SE zeer agressief accounts aan het onderzoeken is op dit moment, waarbij niet alleen accounts worden onderzocht welk direct zelf gil hebben gekocht of verkocht, maar ook accounts welk hebben getrade met gil sellers of met mensen welk gekocht gil in hun bezit hebben.

Het beste kan je vriend de support desk echter bellen, vragen naar meer duidelijkheid.

• Uhmmie
Vraagje mbt craften. Ik ben nu met mijn eerste craft op level 25. En nu had ik op meerdere plekken gelezen dat ik dan mijn leve allowence het beste kan gebruiken op de "triple turn in" quests van 5 levels lager (dus level 20). Het probleem is alleen dat je dus 6 van die dingen per dag krijgt en dan dus eigenlijk 9 HQ items per quest.. Dus ik moet 45 HQ items craften.. Dit is gewoon (voor mij) bijna niet te doen. Want ook al zijn de items 5 levels lager. Ik krijg het dus echt niet voor elkaar om zon hoge HQ rating te krijgen dat ik echt regelmatig HQ items maak.. Dus ik vroeg me af of iemand anders hier tips over heeft?

• CristianSchriev
[age=40961166,noline]psychodude schreef op maandag 30 september 2013 @ 07:46[/message]:
[...]

En anders toch weer een stapje dichter bij je relic weapon ;).

[...]

Het lijkt erop dat SE zeer agressief accounts aan het onderzoeken is op dit moment, waarbij niet alleen accounts worden onderzocht welk direct zelf gil hebben gekocht of verkocht, maar ook accounts welk hebben getrade met gil sellers of met mensen welk gekocht gil in hun bezit hebben.

Het beste kan je vriend de support desk echter bellen, vragen naar meer duidelijkheid.
Ik had in mn FC zoiets ook al gehoord en vervolgens aan hem gevraagd of hij geld gekocht had. Iets wat ik vanaf het begin niet geloofde want 1. Waarom geld nodig hebben op lvl 38. 2. Die jongen speelde niet eens veel en wist niet eens zeker of hij het wou blijven spelen. Maar omdat ik vorige week 2mnd bij had gekocht deed hij dat ook maar....

• psychodude
CristianSchriev schreef op maandag 30 september 2013 @ 08:03:
[...]

Ik had in mn FC zoiets ook al gehoord en vervolgens aan hem gevraagd of hij geld gekocht had. Iets wat ik vanaf het begin niet geloofde want 1. Waarom geld nodig hebben op lvl 38. 2. Die jongen speelde niet eens veel en wist niet eens zeker of hij het wou blijven spelen. Maar omdat ik vorige week 2mnd bij had gekocht deed hij dat ook maar....
Maar dat is het hele issue nu juist, hij hoeft zelf niet eens geld gekocht te hebben.

Stel, ik koop 1 miljoen gil van een gil seller. Vervolgens zie ik die vriend van jouw welk een leuk item probeert te verkopen. Ik bied hem 75k gil voor dat item. Wij maken de trade. En jouw vriend heeft dirty gil op zijn account staan, hij heeft een trade gemaakt met een gil buyer.

En het lijkt er momenteel op dat SE ook dat soort accounts tijdelijk lijkt te bevriezen om gil sellers, gil buyers, mules, etc te kunnen gaan bannen op grote schaal.

• mimenl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-07-2017
Uhmmie schreef op maandag 30 september 2013 @ 07:54:
Vraagje mbt craften. Ik ben nu met mijn eerste craft op level 25. En nu had ik op meerdere plekken gelezen dat ik dan mijn leve allowence het beste kan gebruiken op de "triple turn in" quests van 5 levels lager (dus level 20). Het probleem is alleen dat je dus 6 van die dingen per dag krijgt en dan dus eigenlijk 9 HQ items per quest.. Dus ik moet 45 HQ items craften.. Dit is gewoon (voor mij) bijna niet te doen. Want ook al zijn de items 5 levels lager. Ik krijg het dus echt niet voor elkaar om zon hoge HQ rating te krijgen dat ik echt regelmatig HQ items maak.. Dus ik vroeg me af of iemand anders hier tips over heeft?
heeft erg met je gear en skill volgorde te maken.
Ik zou eerst proberen je tools primary en secondary in HQ te krijgen en vervolgens ook je gewone equips in HQ te krijgen voor de extra control bonus. Control zorgt voor de progress in Quality.

verder is het handig om een aantal skills uit andere classes te gebruiken (speel je vrij op lvl 15 van die classes) zelf gebruik ik rumination (lvl 15 carpenter) en carefull synthesis (weaver 15).

voor materiaal met 40 durability gebruik ik meestal de volgende skills :

Inner Quiet -> great strides -> Steady hand -> standard toch -> great strides -> standard touch -> great strides -> carefull synthesis

voor 70 durability gebruik ik meestal : Inner Quiet -> great strides -> Steady hand -> standard touch x5 ->rumination -> masters mend -> dan carefull synthesis wanneer ik zie dat ik nog ruimte over heb ( 40 dur en 30 nodig om op 100 % progress te komen ) gebruik ik touch up (lvl 15 culinarian) om hopelijk wat extra quality te krijgen.

het hangt natuurlijk wel af van de beschikbare CP of bovenstaande bruikbaar is.

hopelijk heb je er iets aan.

• CristianSchriev
psychodude schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:37:
[...]

Maar dat is het hele issue nu juist, hij hoeft zelf niet eens geld gekocht te hebben.

Stel, ik koop 1 miljoen gil van een gil seller. Vervolgens zie ik die vriend van jouw welk een leuk item probeert te verkopen. Ik bied hem 75k gil voor dat item. Wij maken de trade. En jouw vriend heeft dirty gil op zijn account staan, hij heeft een trade gemaakt met een gil buyer.

En het lijkt er momenteel op dat SE ook dat soort accounts tijdelijk lijkt te bevriezen om gil sellers, gil buyers, mules, etc te kunnen gaan bannen op grote schaal.
Oh heel apart.... Mensen onterecht accounts bevriezen xD Beetje klote hoop voor 'm dat ie zn account terug krijgt. Hij had nog nooit getrade zei die.. En had maar 4 vrienden ofzo. Ik vind het maar heel raar. Volgens mij had die een reactie dat hij moest proberen te bellen of live chatten met SE zelf... Dus we zullen het horen :P

Editje: Kan het er mee te maken hebben dat hij vanaf school op Spotflux zit te spelen (proxy server) ???

[ Voor 5% gewijzigd door CristianSchriev op 30-09-2013 12:28 ]

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-10 17:00
CristianSchriev schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:53:

Dit heb ik op het moment ook. Ik wou gisteren inloggen en kreeg de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com.proxy.piratenpartij.nl/Y60NQQE.png

Na ingelogd te hebben op Mog Station stond er dus ook dat mijn account suspended was. In eerste instantie dacht ik dat ik een payment plan moest toevoegen, maar ik heb nog wat dagen op mijn 'trial' en daarnaast waren alle knoppen grijs, dus ik kon nergens op klikken. Ik heb geprobeerd een ticket te maken, maar daar krijg ik dus weer een of ander generiek antwoord uit.

Ik weet dus ook niet hoe het nu verder moet. Ik kan zo snel geen telefoonnummer vinden van SE in Europa en wachten op m'n ticket is ook gewoon bagger.

Voor Jan Lul 70 euro uitgegeven aan een CE. Ben verdomme nog blij dat ik er geen 2 time-cards tegenaan gegooid heb ...

• CristianSchriev
detheavn schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:49:
[...]

Dit heb ik op het moment ook. Ik wou gisteren inloggen en kreeg de volgende melding:

[afbeelding]

Na ingelogd te hebben op Mog Station stond er dus ook dat mijn account suspended was. In eerste instantie dacht ik dat ik een payment plan moest toevoegen, maar ik heb nog wat dagen op mijn 'trial' en daarnaast waren alle knoppen grijs, dus ik kon nergens op klikken. Ik heb geprobeerd een ticket te maken, maar daar krijg ik dus weer een of ander generiek antwoord uit.

Ik weet dus ook niet hoe het nu verder moet. Ik kan zo snel geen telefoonnummer vinden van SE in Europa en wachten op m'n ticket is ook gewoon bagger.

Voor Jan Lul 70 euro uitgegeven aan een CE. Ben verdomme nog blij dat ik er geen 2 time-cards tegenaan gegooid heb ...
Heb even je bericht aan hem laten zien en hij heeft precies hetzelfde. Hij kan in contact komen met een live chat.... Dus mocht ik daar meer van horen zet ik dat ook wel even hier neer...

Jij een idee wat je verkeerd hebt kunnen doen of een foutje whatever? :O

Ik zou echt gaan huilen als het mij nu overkomt... 100+ uur er al in zitten...

• detheavn
Geen idee wat ik gedaan zou moeten hebben. Enige wat ik ooit aan trade gedaan heb is het een en ander verkopen op de 'auction house' (even naam kwijt :p)

Ik heb nog nooit in-game getrade met mensen, heb geen goud gekocht of verkocht, geen powerleveling services gedaan (sterker nog, ik ben nog steeds geen level 30 en wou dit ook rustig aan doen) en heb de laatste tijd weinig tot niet in kunnen loggen vanwege drukte op het werk en irl. Dus ja, dit was wel een verrasing voor mij.

De mail die ik terug gegregen heb van SE ging als volgt:
Dear Customer,

We are writing to inform you that we have suspended the FINAL FANTASY XIV service
account registered to this e-mail because on 9/30/2013 you breached the FINAL
FANTASY XIV User Agreement.

We have confirmed that you have violated the following rules and agreements upon an
investigation.

------------------
SQUARE ENIX ACCOUNT TERMS OF USE AND OUR PRIVACY POLICY
1. Registered Users
Use of the Website or Services is limited to those satisfying the following
conditions:
(b) You represent and warrant that all registration information is truthful and
accurate and that you will maintain the accuracy of such information;

FINAL FANTASYR XIV User Agreement
2.2 Real Money Trading, Farming and Power-Leveling. You may not sell, rent, hire,
charge, mortgage, purchase or exchange for real-world money or value any in-game
currency, accounts, characters, in-game services, or in-game virtual items. You may
not play the Game for the purpose of acquiring virtual items or advancement in game
play on behalf of a third-party or for the purpose of selling any virtual assets to
a third party for real-world money, specifically including gold-farming and
power-leveling services.
------------------

For information on the penalties we take against service accounts, please review the
Account Penalty Policy section on the Support Centre at the following link:
http://support.na.square-...hp?id=5382&la=2&kid=68098

For information on prohibited activities in FINAL FANTASY XIV, please refer to the
SQUARE ENIX Account Terms of Use, the FINAL FANTASY XIV User Agreement, and the
following URL:
http://support.eu.square-...hp?id=5383&la=2&kid=68216

As your account has been closed due to a breach, you will be unable to create
another FINAL FANTASY XIV service account.

NOTE: If you suspect the breach resulted from unauthorised access to the FINAL
FANTASY XIV service account or the actions of an unauthorised third party who is not
your parent or legal guardian, or you want to find out more about the content of
this e-mail, please review the following information on the SQUARE ENIX Support
Centre.
http://support.eu.square-...hp?id=5383&la=2&kid=68228

This is an automated message. Please do not reply to or send any correspondence to
this e-mail. Should you have any additional questions or concerns, we ask that you
please visit the SQUARE ENIX Support Centre at
[http://support.eu.square-enix.com/index.php?la=2].

- SQUARE ENIX Account Administrator

• CristianSchriev
detheavn schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:14:
Geen idee wat ik gedaan zou moeten hebben. Enige wat ik ooit aan trade gedaan heb is het een en ander verkopen op de 'auction house' (even naam kwijt :p)

Ik heb nog nooit in-game getrade met mensen, heb geen goud gekocht of verkocht, geen powerleveling services gedaan (sterker nog, ik ben nog steeds geen level 30 en wou dit ook rustig aan doen) en heb de laatste tijd weinig tot niet in kunnen loggen vanwege drukte op het werk en irl. Dus ja, dit was wel een verrasing voor mij.

De mail die ik terug gegregen heb van SE ging als volgt:

[...]
Precies dezelfde mail die hij kreeg. Hij had daarop weer gereageerd en kreeg het verzoek contact op te nemen met SE via live chat haha :(

• detheavn
Ja, live chat op werkdagen tijdens kantooruren ... Raad eens waar deze jongen dan zit? :)
Juustem, op kantoor, met een dikke proxy waar je niet doorheen prikt :p

Heb het vanochtend ook geprobeerd, maar toen was ik klaarblijkelijk te vroeg :)

Edit: Eens proberen via mijn telefoon. Misschien dat dat wel werkt ...

[ Voor 13% gewijzigd door detheavn op 30-09-2013 13:36 ]

Verwijderd

mimenl schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:39:
[...]

Ik zou eerst proberen je tools primary en secondary in HQ te krijgen en vervolgens ook je gewone equips in HQ te krijgen voor de extra control bonus. Control zorgt voor de progress in Quality.

verder is het handig om een aantal skills uit andere classes te gebruiken (speel je vrij op lvl 15 van die classes) zelf gebruik ik rumination (lvl 15 carpenter) en carefull synthesis (weaver 15).

Inner Quiet -> great strides -> Steady hand -> standard toch -> great strides -> standard touch -> great strides -> carefull synthesis

voor 70 durability gebruik ik meestal : Inner Quiet -> great strides -> Steady hand -> standard touch x5 ->rumination -> masters mend -> dan carefull synthesis wanneer ik zie dat ik nog ruimte over heb ( 40 dur en 30 nodig om op 100 % progress te komen ) gebruik ik touch up (lvl 15 culinarian) om hopelijk wat extra quality te krijgen.

Volgorde van de abilities is ook afhankelijk van de conditie van het item op dat moment.
Great Strides gebruiken met item conditie poor is een totale verspilling van CP bijvoorbeeld.

Vind het jammer dat FFXIV met de dag meer een FATE farming spel wordt dan een MMO.
Kijk in ieder willekeurige lvl 30+ area en je ziet dat hele volksstammen verkassen van FATE naar FATE en daar tussen voor zich uit staren wachtend op de volgende FATE.
Een groep bij elkaar krijgen voor een low level dungeon is ondertussen een behoorlijke opgave geworden terwijl je helemaal plat gespammed wordt met FATE groep zoekende en invites. Dit komt ook het niveau niet echt ten goede van de spelers. FATE's farmen vraagt geen enkel begrip van de game mechanics en die mensen vallen hard door de mand als ze dan in hun eerste (high level) dungeon terecht komen.
Persoonlijk vind ik dat SE de plank echt totaal heeft mis geslagen betreffende FATE's en zou mijn niet verbazen (eerder verwachten) dat dit best wel eens (grote) gevolgen in de toekomst kan hebben.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
mimenl schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:39:
[...]

Toevoeging: gebruik hq materials, zo 9 van je 10 synths hq.

Fate is nu nog hot, iedereen wil jobs levelen. Over een paar maanden is dat zo dood als low dungeons (zie je op sommige tijdstippen nu ook al) , maar zal nog wel de beste exp geven. Dan gaan mensen serieus Fate parties bouwen (of alsnog low dungeons doen) waarin je wel moet opletten en zelfs misschien bepaalde jobs nodig hebt (whm bijvoorbeeld). Kortom dat 'Fate probleem' lost zich van zelf op, heb wat geduld.

[ Voor 13% gewijzigd door AppieNL op 30-09-2013 13:55 ]

• mimenl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-07-2017
AppieNL schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:48:
[...]

het deel van de quality poor / normal / excellent had ik niet mee genomen :) leek me vrij logisch met HQ basis materiaal kom je een eind alleen voor de meeste repeatable leve's wil je niet al je basis materiaal HQ verzamelen.

zelf probeer ik als ik de HQ niet red igg rond de 65-75 % uit te komen met quality dit geeft toch een redelijke hoeveelheid HQ materiaal wanneer je 1 tot 3 x 99 stuks aan materiaal weg werkt

verder is het meestal ook zo dat de 70 durability spullen makkelijker op HQ zijn te krijgen omdat je later je CP refund , durability + skill kan gebruiken.

Verwijderd

AppieNL schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:48:
[...]

Fate is nu nog hot, iedereen wil jobs levelen. Over een paar maanden is dat zo dood als low dungeons (zie je op sommige tijdstippen nu ook al) , maar zal nog wel de beste exp geven. Dan gaan mensen serieus Fate parties bouwen (of alsnog low dungeons doen) waarin je wel moet opletten en zelfs misschien bepaalde jobs nodig hebt (whm bijvoorbeeld). Kortom dat 'Fate probleem' lost zich van zelf op, heb wat geduld.
Gaar mij er meer om dat in dit tempo binnen een half jaar alles en iedereen zijn classes/jobs op level 50 heeft staan en meer dan de helft van het spel niet meer levensvatbaar is. Dit is ten nadelen van nieuwe spelers.
Deze situatie heeft zich ook voor gedaan bij FFXI maar daar heeft dan nog enkele jaren tussen gezeten.

Yoshi maakt zich geen zorgen om het feit dat je met twee weekendjes max level kan zijn omdat content level synced is... echter is er geen enkele incentive om als lvl 50 met volledige of zo goed als volledige gear lvl 30 FATE's of lvl 35 dungeons te doen. Persoonlijk snap ik zijn redenatie dan ook niet.
Pagina: 1 ... 41 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet