• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Gisteravond was zelfs elke EU server dicht merkte ik :p kon totaal geen chars meer aanmaken behalve op 1 US server lol

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Danny_H
  • Laatst online: 19-09 14:32
Maxxus schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:07:
Zijn er mensen die toevallig ook op de server Cerberus spelen?

Helaas is er geen mogelijkheid om een character aan te maken op Moogle (gezien hier de meeste mensen zitten), en ook een server transfer lijkt niet aanwezig te zijn (voorlopig)
Ik zit op cerberus , samen met een maatje van mij. Alleen hij speelt niet zoveel :P

The only source of knowledge is experience...

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
Danny_H schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:22:
[...]

Ik zit op cerberus , samen met een maatje van mij. Alleen hij speelt niet zoveel :P
Super!
Als je wilt kan je mij toevoegen op de naam: Kitty Katt
Op het moment ben ik 44 Warrior, vriend van mij speelt ook, alleen die loopt wat achter in levels :P

PSN: MaxxusNL

Verwijderd

Maxxus schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:35:
[...]

Super!
Als je wilt kan je mij toevoegen op de naam: Kitty Katt
Op het moment ben ik 44 Warrior, vriend van mij speelt ook, alleen die loopt wat achter in levels :P
Ik zit ook op cerberus maar schiet nog niet heel erg op d-;
net begonnen en ook druk met wat leren voor werk enzo.

naam is Marcus Bow

• Danny_H
  • Laatst online: 19-09 14:32
Ik ben zelf level 24, en level elke avond een paar levels. Duurt nog wel even voordat ik 44 ben :p
Kitty Katt, kan die niet vinden in game, voeg mij anders even toe Jenova Lhea.

The only source of knowledge is experience...

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
Danny_H schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:40:
Ik ben zelf level 24, en level elke avond een paar levels. Duurt nog wel even voordat ik 44 ben :p
Kitty Katt, kan die niet vinden in game, voeg mij anders even toe Jenova Lhea.
Volgens mij kan je niet mensen toevoegen als deze offline zijn.
Ik ga nu zo naar huis rijden, zal vanavond je even toevoegen :)

PSN: MaxxusNL

Verwijderd

CristianSchriev schreef op woensdag 11 september 2013 @ 07:48:
[...]
Die opmerking slaat helemaal nergens op.. maar goed, hou voortaan zulke slimme opmerkingen voor je als je wilt. ;)
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.. :X

Anyhow
Vandaag maar weer eens proberen wat leather en webs te farmen... valt niet mee als de halve server in dezelfde area hetzelfde probeert te doen. Ik vind het geen probleem dat je mats moet farmen maar wel een vreemde keuze dat de bron zich beperkt tot een mob in een area in het hele spel.. aardig druk :)

btw
Iemand een idee hoe je de summer halter en summer tanga in je Armoire krijgt?
Ik heb het zowel geprobeerd vanuit mijn inventory en armory chest maar in beide gevallen krijg niet de optie om het op te slaan :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 20:19 ]

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 21:09
als je op de square-enix site naar je char kijkt zie je rechts op die pagina de meest actuele posts uit de community.
Allemaal Japanners die meerdere chars en crafting diciplines op 50 hebben.

Het spel is net uit hoe krijgen ze dit voor elkaar. Alle crafting diciplines op 50 lol

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Gewoon, maximale uit de beta gehaald, geen gedoe met niet in kunnen loggen ;) en verder hard buffelen :)

Le Meow

Verwijderd

Heerlijk gespeeld vandaag eindelijk aan mijn mining begonnen.

Wat wel opvalt is dat er bergen mensen aan het grinden zijn zeg.

De tering. hordes miners die achter elkaar aanvliegen.

Hoeveel crafting dingen kan ik op 1 poppetje hebben en hoeveel harvest professions

• Poekie McPurrr
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:40:
Heerlijk gespeeld vandaag eindelijk aan mijn mining begonnen.

Wat wel opvalt is dat er bergen mensen aan het grinden zijn zeg.

De tering. hordes miners die achter elkaar aanvliegen.

Hoeveel crafting dingen kan ik op 1 poppetje hebben en hoeveel harvest professions
Je kan alles op 1 poppetje.

Word world transfer mogelijk na maint vannacht/morgen?

Le Meow

• Steef
  • Laatst online: 01:31

Steef

GoT's Most Eaten

Mijn WHM's gear is ietwat.... textureloos :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7JUhPLX.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Steef op 11-09-2013 23:02 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Verwijderd

Hey nudistje waar is je broek d-;

Ziet er erg gaaf uit.
Maar fijn om te weten dat alles op 1 poppetje kan.

Hoe zit dat met die advanced classes of hoe ze heten.
Als ik gladiator marauder conj etc ben die kan ik allemaal maxxen.

Maar als ik nou overstap op paladin ben ik dan alles kwijt?
Kan ik dan nogsteeds alle basisclassen gebruiken. Hoe werkt dat precies?

• Poekie McPurrr
Je hebt classes en jobs. Je raakt niks kwijt.
Het blijft je vrij om te switchen naar wat je goeddunkt :)

Le Meow

Verwijderd

Ok maar kan je bijvoorbeeld als je al je shit geleveld hebt

zowel black mage als white mage nemen?
of maar 1tje uitkiezen?

• Poekie McPurrr
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:14:
Ok maar kan je bijvoorbeeld als je al je shit geleveld hebt

zowel black mage als white mage nemen?
of maar 1tje uitkiezen?
Mooie aan FF, je kan alles op 1 char. Enige waar je rekening mee moet houden is je inventory, en ook daar heeft SE een oplossing, retainers. Retainers zijn je slaafjes waarmee je zooi op de market kan zetten of zooi voor je bewaren.
Retainer krijg je door de main quest te doorlopen, eens unlocked kan je er meerdere nemen.

Le Meow

Verwijderd

Ok ok gaaf.
Inv is nog lang neit vol net level 10 en tabblad 1 is voor 50% gevuld.
Ben ook nog niet echt met mijnen en professions begonnen anders denk ik dat die zo weer leeg is.

Dienen die retainers ook als storage of is er een soort bank als de meeste mmo's?

Verwijderd

Zo dat was best wel een kansloze avond.
Eerst webs farmen samen met 13 andere op dezelfde 10 vierkante meter... wat dus totaal niet werkt. Kan het niet begrijpen dat een item waar een weaver compleet afhankelijk van is maar dropped van twee mobs in twee kleine gebieden in dezelfde zone in het hele spel..

Farming afgewisseld door een instance. Echter wist de tank het verschil nog niet eens tussen links en rechts. Op zich niet erg maar er was totaal geen communicatie mogelijk met die tank. Echt gedurende de hele instance heeft die geen woord gesproken. Na een tijdje was de healer het zat en is weg gegaan. Toen was er voor ons twee ook niets meer mogelijk en is de instance op zijn einde gekomen.

Dan toch meer weer gaan web farmen zonder veel succes, echt gewoon super overbevolkt dat kleine gebiedje.

Zo dus drie en een half uur later ben ik 8 webs rijker en heb ik een halve instance gedaan... Op dit moment erg weinig zin om weaver weer op te pakken.
Hopelijk gaat het morgen allemaal wat beter.

Verwijderd

Ah das kut man.

Succes morgen.
Merk het ook met die fate events soms staat er 30 man op 10 beestjes te hakken errug jammer d-;

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 09:47

NaWA

Hai, I Copy desu!

Sow dat was de avond weer.

BLM even naar lvl 42 getild.

Daarna nog even Ifrit (Hard) gedaan en een Ifrit's bow obtained. Dus die daarna maar eens levellen i guess..
Blijkbaar dropt die ook een Ifrit's horn, wat toekomstige crafting material is voor housing decoratie.

Morgen weer verder met BLM.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3828392/ffxiv/screenie10.png

cuteness overloads

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Iemand all patch notes tegen gekomen?

Battletag Vakasha#2284

• corset
http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/4294847/

Mijn tijdelijke char. Mijn main wordt:

http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/4351622/

Op geen idee welke server. Op dit moment is alleen Lich weer open en Phoenix

Wel grappig, heb net de Lodestone gevonden, wat een handige site is dat.

[ Voor 13% gewijzigd door corset op 12-09-2013 08:33 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

lanerios schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:28:
http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/4294847/

Mijn tijdelijke char. Mijn main wordt:

http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/4351622/

Op geen idee welke server. Op dit moment is alleen Lich weer open en Phoenix

Wel grappig, heb net de Lodestone gevonden, wat een handige site is dat.
ja die servers die dichtzitten blijft een probleem. vriend van me heeft de game al anderhalve week en zit er nog steeds niet in. speelt wel een beetje op andere server maarja wil natuurlijk gewoon op Moogle omdat alle vrienden daar spelen. Echt zielig voor hem haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:22

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dembar schreef op donderdag 12 september 2013 @ 07:43:
Iemand all patch notes tegen gekomen?
Copy & paste van het FF XIV forum.

[EU] Notice of All Worlds Maintenance (Sep. 12)

At the following time, in order to add new content to Worlds, enhance instance Worlds, further enhance Duty Finder performance, and to address several confirmed issues, we will be performing maintenance on all Worlds.

During this period, FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn will be unavailable.

In addition, maintenance will be performed on the new Lodestone for 30 minutes in conjunction with this maintenance. During this period, players will not be able to log in to the new Lodestone.
* If you are already logged in, you will remain logged in throughout the maintenance.
* Features that can be used without logging in, such as the ‘News’ menu, will remain available during the maintenance.

We apologise for any inconvenience this may cause and thank you for your understanding.

* Clients will update automatically upon launch after the date and time below.

*Because we predict a login rush right after maintenance completion, you may experience a 1017 error. If this happens, please wait awhile and try to login again at a later time.

*Details on the addressed issues will be posted separately.

[Date & Time]
Sep. 12, 2013 from 0:00 to 10:00 a.m. (GMT)
* The completion time may be subject to change.

[Affected Service]
- FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn

* Added information regarding the new Lodestone. [Updated: Sep. 11, 2013 2:25 (GMT)]

He who controls the Spice, controls the Universe.

• timpie81
dus nog 3 uurtjes voordat we weer kunnen spelen?

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

timpie81 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:05:
Give or take, ja.
Kan wat eerder zijn (meestal wel), kan ook wat later worden.

we zitten op tijdzone GMT+2 :)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
timpie81 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:05:
Was het maar 3 uurtjes zucht.. Ik baal er echt zo enorm van dat ik nergens een key geregeld kan krijgen :(. Mijn vrouw heeft ondertussen wel al een account, maar speelt nog niet omdat wij altijd samen willen levelen.. Beetje jammer dat het zo enorm lang duurt voor ze de digitale verkoop weer vrij geven.

Gisteren wel al even een uurtje op haar account rond gekeken hoe het er uit zag enzo dus nu heb ik helemaal zin om het spel te spelen :(.

Ik vind het vooral enorm slecht dat ik nergens een ETA kan vinden wanneer de game weer beschikbaar is.

Verder vraag ik me af hoeveel mensen er nog meer zitten te wachten tot ze de game kunnen kopen en op welke server ze vanplan zijn om te gaan spelen aangezien de hoofd "tweakers" server niet beschikbaar is?

Persoonlijk hoop ik echt dat ik nog een beetje dat "fresh server" gevoel ga krijgen wat je altijd net na de launch van een nieuwe game hebt.. Ipv dat je overspoelt wordt door spams van spelers die al "klaar" zijn met de game en totaal geen geduld meer hebben met andere spelers..

[ Voor 32% gewijzigd door Uhmmie op 12-09-2013 10:15 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Icewind
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02-2024
Uhmmie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:04:
[...]

Was het maar 3 uurtjes zucht.. Ik baal er echt zo enorm van dat ik nergens een key geregeld kan krijgen :(. Mijn vrouw heeft ondertussen wel al een account, maar speelt nog niet omdat wij altijd samen willen levelen.. Beetje jammer dat het zo enorm lang duurt voor ze de digitale verkoop weer vrij geven.

Gisteren wel al even een uurtje op haar account rond gekeken hoe het er uit zag enzo dus nu heb ik helemaal zin om het spel te spelen :(.

Ik vind het vooral enorm slecht dat ik nergens een ETA kan vinden wanneer de game weer beschikbaar is.
Ik heb hetzelfde probleem...mijn vriendin heeft het spel al maar ik kan nergens een key of een spel uit de winkel vinden...zij is nu op mij aan het wachten...ik hoop ook dat ik spoedig een ETA kan geven

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:18

GekkeR

key = key

http://www.allkeyshop.com...rn-cd-key-compare-prices/

Gewoon daar kijken naar een shop die hem op voorraad heeft.
Let wel op dat je de EU versie koopt.
Shops waar ik (positieve) ervaringen mee heb zijn Greenmangaming, G2A en CJS.
G2A laat availability pas zien als je op de bestel knop drukt (nog voor het betalen).

Succes!

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 20:35
A version update was performed on FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn at the following time.

* Clients will update automatically upon launch after the date and time below.

[Date & Time]
Sep. 11, 2013 around 7:15 p.m. (PDT)

[Affected Service]
FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn

[Update Details]
The following features have been implemented:

-An auto-logout feature has been introduced wherein characters that are inactive for 30 minutes will be automatically logged out of the game.

The following adjustments and countermeasures have been implemented:

-Changes have been made to the behavior and mechanics of the enemies found within the “The Wanderer’s Palace” and “Amdapor Keep” dungeons to counteract instances of players running through the dungeon without engaging enemies on the way to bosses.
As advancing through dungeons without defeating enemies is not an intended strategy, we plan to continue making further changes in the future to discourage this type of behavior.
-In instance dungeon “The Wanderer's Palace” and “Amdapor Keep”, we have increased the amount of AllaganCoins that can be obtained from a treasure chest.
-Reduced the amount of gil required for repair fees and materia removal as follows:

Equipment levels 1-10: 10 gil -> No Change
Equipment levels 11-20: 50 gil -> 30 gil
Equipment levels 21-30: 100 gil -> 60 gil
Equipment levels 31-40: 210 gil -> 120 gil
Equipment levels 41-40: 500 gil -> 200 gil

-Reduced the price of Dark Matter as follows:
Dark Matter G1: 5 gil -> 4 gil
Dark Matter G2: 30 gil -> 12 gil
Dark Matter G3: 70 gil -> 24 gil
Dark Matter G4: 150 gil -> 48 gil
Dark Matter G5: 350 gil -> 80 gil

Ik heb alleen effe de belangrijkste dingen eruit gepakt anders werd het bericht een beetje te lang. Er is nog meer gefixed , maar ietsje minder belangrijk. Hopelijk kan ik nu is AK normaal completen zonder een paar heet hoofden die in me nek hijgen.

[ Voor 43% gewijzigd door Hunterrnl op 12-09-2013 10:54 ]

• corset
Aardige lijst fixes. Gelukkig zijn de dungeons ook gefixed. Daar werd echt teveel misbruik van gemaakt :p

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Reapairs aanzienlijk naar beneden en AFK'ers eruit.Twee belangrijkste punten ,voor mij in ieder geval.

Hoop eindelijk weer tijd te hebben vanavond, lange dagen op het werk gaan ten koste van gaming

FUMES et CARNES

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:24
Eindelijk de AFKérs aangepakt.
Daar zat ik wel op te wachten.

PSN: McMillan0984

• Uhmmie
GekkeR schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:41:
http://www.allkeyshop.com...rn-cd-key-compare-prices/

Gewoon daar kijken naar een shop die hem op voorraad heeft.
Let wel op dat je de EU versie koopt.
Shops waar ik (positieve) ervaringen mee heb zijn Greenmangaming, G2A en CJS.
G2A laat availability pas zien als je op de bestel knop drukt (nog voor het betalen).

Succes!
Allemaal al geprobeerd :( ze zijn echt overal uitverkocht helaas.

• Frond0r
  • Niet online
Clavat schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:55:
Eindelijk de AFKérs aangepakt.
Daar zat ik wel op te wachten.
Ik blijf het altijd bijzonder vinden hoe mensen blij kunnen zijn met mosterd na de maaltijd dingen 8)7
De AFKers waren voor de 4 september maintenance misschien een probleem (hoewel in mijn ogen was het meer een gevolg dan de echte oorzaak!), maar na de 4de heb ik geen enkel probleem gehad met inloggen op werelden op welk tijdstip dan ook. Alleen regelmatig een queue van 2-3 minuten. Maar vergeleken met andere games in het verleden waar ik #1265 in de queue was (welke 2 uur duurde), absoluut niet problematisch.
Ik persoonlijk zie dus niet in wat deze AFK-kick werkelijk gaat oplossen. :?

En nu eerst de rest van de updates op de officiële site eens nalezen om te kijken wat ze nog meer gefixed hebben. 8)

Be careful what you wish for; You just might get it!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:09
Hmmm vreemd ik heb de ps3 versie eergisteren bij Saturn gekocht. Stonden genoeg exemplaren in de winkel. Zij hebben ook gewoon een webshop.

[ Voor 5% gewijzigd door Lowizi op 12-09-2013 11:30 ]

• Icewind
De PS3 versie is nog te koop, de PC versie niet. Sinds een week staat dit op de officiële website maar er is daarna geen communicatie geweest voor zover ik weet over hoelang de verkoop (in Europa) nog stil staat.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:18

GekkeR

key = key

Zijn er ook geen fysiek pc spellen meer te koop in de winkels ?
Kan nog wel eens ff kijken in de stad voor de geinteresseerden.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• corset
Zoetermeer heeft nog genoeg PC versies, tenminste bij de Media Markt en Intertoys

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:27:
Zo dat was best wel een kansloze avond.
Eerst webs farmen samen met 13 andere op dezelfde 10 vierkante meter... wat dus totaal niet werkt. Kan het niet begrijpen dat een item waar een weaver compleet afhankelijk van is maar dropped van twee mobs in twee kleine gebieden in dezelfde zone in het hele spel..

Farming afgewisseld door een instance. Echter wist de tank het verschil nog niet eens tussen links en rechts. Op zich niet erg maar er was totaal geen communicatie mogelijk met die tank. Echt gedurende de hele instance heeft die geen woord gesproken. Na een tijdje was de healer het zat en is weg gegaan. Toen was er voor ons twee ook niets meer mogelijk en is de instance op zijn einde gekomen.

Dan toch meer weer gaan web farmen zonder veel succes, echt gewoon super overbevolkt dat kleine gebiedje.

Zo dus drie en een half uur later ben ik 8 webs rijker en heb ik een halve instance gedaan... Op dit moment erg weinig zin om weaver weer op te pakken.
Hopelijk gaat het morgen allemaal wat beter.
Handige tip voor diremite webs. Er is een tradecraft leve van lvl 25 in Quarrymill die diremite webs als rewards geeft. Je moet 1 paar Initiate slops maken voor 6k Exp, en 11 diremite webs, dit is een must do :p

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Frond0r schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:25:
[...]

Ik blijf het altijd bijzonder vinden hoe mensen blij kunnen zijn met mosterd na de maaltijd dingen 8)7
De AFKers waren voor de 4 september maintenance misschien een probleem maar na de 4de heb ik geen enkel probleem gehad met inloggen op werelden op welk tijdstip dan ook.
Dit is wel degelijk waar idd,
echter ben ik toch blij te zien dat SE de AFK kick gepushed heeft, vind het niet meer dan normala dat wanneer je er niet bent je niet ingame moet zitten (niet ten kosten van mensen de wél willen spelen; zie punt 1). we zullen zien of het iets uit maakt.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• Uhmmie
Net maar voor 40 euro (ja ik weet het 15 euro teveel) een sleutel gekocht via ebay bij een duitse winkel.. Als het goed is wordt hij binnen 12 uur per mail geleverd.. Als het werkt zal ik het hier wel laten weten.

[ Voor 8% gewijzigd door Uhmmie op 12-09-2013 11:53 ]

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 07:49
Uhmmie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:53:
Net maar voor 40 euro (ja ik weet het 15 euro teveel) een sleutel gekocht via ebay bij een duitse winkel.. Als het goed is wordt hij binnen 12 uur per mail geleverd.. Als het werkt zal ik het hier wel laten weten.
Perhaps http://www.cdkeyhouse.com...-eu-digital-download.html ? 30$ voor FF14 ;-)

Altijd een tip: Kijkje nemen in het Online Gamekeys kopen - Deel II topic!

• Uhmmie
Heb je ook die mooie rooie bestel knop gezien? Waarin staat dat hij niet op voorraad is? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Uhmmie op 12-09-2013 11:58 ]

Ik vind het maar irritant die afk kick. Na 4 sept geen problemen meer gehad. ook met 8 uur savonds inloggen gewoon een queue van 3 ofzo. als ik in een goeie fate party zit ofzo en loop even naar beneden om te koken wat een half uurtje duurd bijvoorbeeld ben je daarna gelijk je fate party kwijt enzo. Als er nog problemen waren met inloggen voor iedereen begrijp ik het. maar van mij part mochten mensen gewoon ingelogd blijven als ze weg zijn.

• Rann
  • Laatst online: 18-09 07:49
Uhmmie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:57:
[...]

Heb je ook die mooie rooie bestel knop gezien met de tekst "Out of stock" ?
8)7 Sorry... Haha!

Succes!

• Icewind
lanerios schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:45:
Zoetermeer heeft nog genoeg PC versies, tenminste bij de Media Markt en Intertoys
Klein (belangrijk) detail voor mij is dat ik momenteel in Denemarken woon:) Daar zijn bij de lokale 'Media Marrkt' en in ieder geval geen versies meer te vinden. Heb een gerenommeerde webshop gevonden (via de officiële Square Enix site) waar de collector's edition op voorraad was voor 48 euro. Hopelijk morgen/zaterdag binnen dus!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

De AFK kick zou ik nog niet zo erg vinden, maar dat deze maar een timer van 30 min. heeft is wel wat irri.

Hadden er dan beter 1~2 uur van kunnen maken. Als mensen echt afk zijn dan zijn ze dat wel voor langer dan die tijd.

Nu als je even gaat koken, of wat fora leest terwijl je op je LS mates wacht ofzo heb je al de kans gekicked te worden.

Maar goed, oplossing: Als je even weg bent gewoon op je gamepad de loop stick of camera stick vast tapen.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Icewind schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:06:
[...]

Klein (belangrijk) detail voor mij is dat ik momenteel in Denemarken woon:) Daar zijn bij de lokale 'Media Marrkt' en in ieder geval geen versies meer te vinden. Heb een gerenommeerde webshop gevonden (via de officiële Square Enix site) waar de collector's edition op voorraad was voor 48 euro. Hopelijk morgen/zaterdag binnen dus!
Als je het liev had gevraagd had ik zo een versie opgehaald voor je :* (heb ik meteen een adresje in Denemarken hihi :9 ).

Ik blijf een beetje steken trouwens... Level 25 maar heb niet zo heel veel zin om verder te spelen. Vreemd, want als ik eenmaal inlog ben ik zo weer bezig met rond huppelen. Misschien de drukte...

Surfin' paradise!

• Frond0r
  • Niet online
NaWA schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:14:

Maar goed, oplossing: Als je even weg bent gewoon op je gamepad de loop stick of camera stick vast tapen.
Ben wel benieuwd of dat werkt. Rennend tegen de muur van je Inn-room, werkt iig niet |:(

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

dat heb je al getest dan?

• timpie81
zat net weer heerlijk te spelen nu krijg ik ineens steeds connection to server lost?

Kan dit nog te maken hebben met het onderhoud

• Frond0r
  • Niet online
Yip. Maar omdat ik via de PC speel is dat alleen 1x de "R" toets indrukken en dan blijft je char rennen.
Daarna is er natuurlijk totaal geen keyboard actie meer...
Dus misschien werkt het wel via de controller door de methode zoals jij beschreef.

ben dan benieuwd of macro voor wait 29 min > jump > wait 29 min > jump werkt =p
omdat jump hier als skill wordt gezien

[ Voor 20% gewijzigd door Ricmaniac op 12-09-2013 12:50 ]

• Frond0r
  • Niet online
Ricmaniac schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:50:
ben dan benieuwd of macro voor wait 29 min > jump > wait 29 min > jump werkt =p
omdat jump hier als skill wordt gezien
Hehehe, zoiets had ik ook al in gedachte voor jump of /dance ;)
Maar eens gebruik maken van de G110 keyboard opties :)

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Er is altijd wel een manier om een AFk te ontwijken.

Gelukkig gebruikt niet iedereen dit waardoor deze maatregel een positief effect zal hebben.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• CristianSchriev
  • Laatst online: 24-06 09:27
wtf maintance again?! zit net op de helft van een dungeon.. balen... ik ga eruit

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik dacht eigenlijk dat ze ff14 voor mij gebroken hadden, 10 sec in game met 9000 error en daarna een andere error met 1014

Battletag Vakasha#2284

Verwijderd

Vraagje:
Ik heb nu net de retainers unlocked (heb weinig tijd dus kan helaas niet al te vlot doorspelen). Maar ik zag dat je ook geld in je retainer kan droppen. Maar heeft dit enig nut? Je verliest toch geen geld als je dood gaat of zoiets?
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:46:
Vraagje:
Ik heb nu net de retainers unlocked (heb weinig tijd dus kan helaas niet al te vlot doorspelen). Maar ik zag dat je ook geld in je retainer kan droppen. Maar heeft dit enig nut? Je verliest toch geen geld als je dood gaat of zoiets?
inderdaad. het nut is echt 0 imo xD tenzij je bang bent dat je geld uit geeft wat je niet uit mag geven haha

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
30 min is goed kort, even kijken welk truukje nog wel werkt om ingelogd te blijven.

Ampador speed run 'fix' lost ook niks op. Nu gaan mensen nog voor de ilvl check een niveau eisen en dus in vaste groepjes of mensen checken voor invite voor ze mee mogen. Ampador kan met alle mobs in 45 min geloof ik, maar moet je wel de gear hebben. Beter was geweest om die kills te stimuleren met tomestones/drops/allagan pieces (extra in kistjes=lol, die pakken goeie groepen sowieso mee) Maar ja, tegenwerken is altijd makkelijker dan ander gedrag stimuleren.

@hierboven, is voor de mensen met capped gil.

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 12-09-2013 13:56 ]

AppieNL schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:55:
30 min is goed kort, even kijken welk truukje nog wel werkt om ingelogd te blijven.

Ampador speed run 'fix' lost ook niks op. Nu gaan mensen nog voor de ilvl check een niveau eisen en dus in vaste groepjes of mensen checken voor invite voor ze mee mogen. Ampador kan met alle mobs in 45 min geloof ik, maar moet je wel de gear hebben. Beter was geweest om die kills te stimuleren met tomestones/drops/allagan pieces (extra in kistjes=lol, die pakken goeie groepen sowieso mee) Maar ja, tegenwerken is altijd makkelijker dan ander gedrag stimuleren.

@hierboven, is voor de mensen met capped gil.
volledig mee eens ja. ik was hier sowieso al bang voor maar tot zo ver is dat nog erg mee gevallen. nu wel benieuwd hoe het gaat worden inderdaad. voordeel dat je als tank eerder geaccepteerd word omdat ze moeite hebben er 1 te vinden.

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Er is nu weer maintanance ofzo, tot hoe laat is dit dan nu?

• timpie81
weet iemand hoe ik snel gc tokens verzamel? heb er 2000 nodig voor de chocobo.
Heb er nu 1500 maar dat duurt al erg lang. Steeds fate's zoeken en beetje craften als ze items nodig hebben.

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

timpie81 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:00:
Heb er nu 1500 maar dat duurt al erg lang. Steeds fate's zoeken en beetje craften als ze items nodig hebben.
FATEs grinden shiet aardig op :)

• Chibi2k
  • Laatst online: 20-09 20:40

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Heb je al dungeons gedaan waar GC Hunting logs monsters bevatten? Of anders GC Leves gaan doen

Radical Birds

• timpie81
ja dan krijg ik soms maar 20 tokens? 110 was de max een keer

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 09:47
Grand Company Levequests volgens mij. En 500 gc heb je zo bij elkaar als je in Quarrymill zoekt naar een "fate party".

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

• timpie81
Chibi2k schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:02:
[...]

Heb je al dungeons gedaan waar GC Hunting logs monsters bevatten? Of anders GC Leves gaan doen
moet mijn hunting log niveau 3 nog afmaken zal ik doen idd. Ja ik die die craft leves als ze spullen nodig hebben bedoel je dat>?
timpie81 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:03:
[...]

moet mijn hunting log niveau 3 nog afmaken zal ik doen idd. Ja ik die die craft leves als ze spullen nodig hebben bedoel je dat>?
Grand company hunting logs geven veel en anders gewoon fates farmen ja. het gaat ook niet allemaal zo heel vlot en makkelijk ;p dat is expres niet te bedoeling. in my opinion gaat het nog steeds veel sneller allemaal dan ik het liefst zou zien XD

• timpie81
hoe doe ik een gc fate? ik zoek gewoon normale fates die ik op de map zie.

• corset
Ricmaniac schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:57:
[...]

volledig mee eens ja. ik was hier sowieso al bang voor maar tot zo ver is dat nog erg mee gevallen. nu wel benieuwd hoe het gaat worden inderdaad. voordeel dat je als tank eerder geaccepteerd word omdat ze moeite hebben er 1 te vinden.
Snap het aan de ene kant wel. Maar aan de andere kant niet. is het ook weer gezeur.
De dungeon was zo niet bedoeld, dus de bug is gefixed. Zo simpel is het. Als mensen serieus gaan zeuren over het feit dat ze nu een dungeon moeten doen zoals hij bedoelt is.. tsja 8)7

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ricmaniac schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:04:
[...]

Grand company hunting logs geven veel en anders gewoon fates farmen ja. het gaat ook niet allemaal zo heel vlot en makkelijk ;p dat is expres niet te bedoeling. in my opinion gaat het nog steeds veel sneller allemaal dan ik het liefst zou zien XD
Jup, ik had zonder enige kennis 2000 GC bij elkaar door wat Levequesten te doen. in 3 kwartier, te makkelijk, gewoon alles wat je doet op +4 instellen.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
timpie81 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:06:
hoe doe ik een gc fate? ik zoek gewoon normale fates die ik op de map zie.
GC huntig logs, niet fates.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

lanerios schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:06:
[...]

Snap het aan de ene kant wel. Maar aan de andere kant niet. is het ook weer gezeur.
De dungeon was zo niet bedoeld, dus de bug is gefixed. Zo simpel is het. Als mensen serieus gaan zeuren over het feit dat ze nu een dungeon moeten doen zoals hij bedoelt is.. tsja 8)7
ik bedoel bang voor het idee dat ze zeggen dat je eerst een bepaald item level moet hebben voordat ze je mee nemen. of net als dat je pas mee mag als je bijvoorbeeld een bepaalde achievement hebt. die dingen worden door community zelf gedaan.

dat ze die speedruns stoppen is imo alleen maar goed ja

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 20:18
Kom er voor het eerst sinds een tijdje weer niet in.. Unable to update eu chars etc.
Waarschijnlijk maintenance? Alhoewel ik dacht dat dit pas vanavond om 12 uur zou zijn.

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Speedruns zijn behoorlijk aangepakt: De boss rooms zijn nu afgesloten middels een muur die pas opent als je alle voorgaande mobs hebt gesloopt.
Stoneyfrog schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:33:
Kom er voor het eerst sinds een tijdje weer niet in.. Unable to update eu chars etc.
Waarschijnlijk maintenance? Alhoewel ik dacht dat dit pas vanavond om 12 uur zou zijn.
Er is een emergency maintainance aan de gang, waarschijnlijk tot +/- 15:30

[ Voor 56% gewijzigd door Steef op 12-09-2013 14:36 ]

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
ThaRabbit schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:35:
Speedruns zijn behoorlijk aangepakt: De boss rooms zijn nu afgesloten middels een muur die pas opent als je alle voorgaande mobs hebt gesloopt.

[...]

Yep, en enkel voor de EU/NA servers

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 20:18
ThaRabbit schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:35:

[...]

Ah ok dank. Jammer, straks weg voor een verjaardag. Dan maar vanavond weer :)

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 11:28
Hunterrnl schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:49:
Ik heb alleen effe de belangrijkste dingen eruit gepakt anders werd het bericht een beetje te lang. Er is nog meer gefixed , maar ietsje minder belangrijk.
Die patchnotes staan zeker op het forum? want ik kan ze nergens anders uitgebreid vinden, en het forum ligt plat >.<

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik ga zo ff een 2e char aanmaken, ik wil ook wat casting gaan doen ipv ranged en melee en lijkt me wel leuk om dit op een ander char te doen.

• Hunterrnl
Sir_Markus schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:59:
[...]

Die patchnotes staan zeker op het forum? want ik kan ze nergens anders uitgebreid vinden, en het forum ligt plat >.<
Hier is de link :).
http://eu.finalfantasyxiv...6cf85d120f508ed6a546693e4

Het staat gewoon op de main lodestone site , alleen het is nogal vaag met die berichtgeving af en toe. Sommige berichten staan alleen op US english en niet op EU English.

[ Voor 19% gewijzigd door Hunterrnl op 12-09-2013 15:13 ]

• JoSoFijn
haha hij was alweer verborgen onder alle nieuwe posts. thanks

• Hunterrnl
Ricmaniac schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:17:
Vraag me af of ze door deze patch Moogle ook weer opengooien? . zou zo veel mensen blij maken als dat zo is :)
Hij was open na de 10 uur lange onderhoud gebeuren en ik zag al genoeg LV1 mensen doelloos rond rennen.

Verwijderd

Ben aan het zoeken geweest op ffxiv forum maar kon geen antwoord vinden op de volgende vraag :
Ik speelde eerst SWTOR en daar was het mogelijk om bijvoorbeeld mods te plaatsen in gear die je mooi vind zodat je niet met een bijeengeraapt zooitje gear hoefde te lopen of dat iedereen op het einde er hetzelfde uitziet. Wordt zoiets mogelijk ook in deze game? Kan nu wel armor kleuren maar ook niet alles is te kleuren.

Is hier ooit al iets over gezegd?

• JoSoFijn
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:19:
Ben aan het zoeken geweest op ffxiv forum maar kon geen antwoord vinden op de volgende vraag :
Ik speelde eerst SWTOR en daar was het mogelijk om bijvoorbeeld mods te plaatsen in gear die je mooi vind zodat je niet met een bijeengeraapt zooitje gear hoefde te lopen of dat iedereen op het einde er hetzelfde uitziet. Wordt zoiets mogelijk ook in deze game? Kan nu wel armor kleuren maar ook niet alles is te kleuren.

Is hier ooit al iets over gezegd?
wat ik begrepen had van een Final Fantasy Freak in mijn LC, is dat een variant van die feature gepland stond voor de toekomst. Eerder het Transmogrisomething zoals in WoW. Het kan iig nu nog niet, helaas.

Verwijderd

is er trouwens een authenticator te koop of app voor android?

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:25:
is er trouwens een authenticator te koop of app voor android?
Ja.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Verwijderd

ben trouwens binnen op moogle.

wohoooooooo
en ja tegen welke en waar vind ik deze zoek me al 15 minuten kapot.
kan geen store op ff site vinden

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 15:29 ]

• Iusedto
  • Laatst online: 18-09 16:24
Hmmm, nu opnieuw beginnen op Moogle of doorgaan op Lich.
Ben pas level 17 dus dat valt mee.

FUMES et CARNES

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ricmaniac schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:17:
Vraag me af of ze door deze patch Moogle ook weer opengooien? . zou zo veel mensen blij maken als dat zo is :)
Ja, was open.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Net geprobeerd en ja hoor, gewoon 2 chars aan kunnen maken, nu ff kijken welke de beste en leukste moves heeft. Kat of smurf.

Verwijderd

Ngangatar schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:48:
Net geprobeerd en ja hoor, gewoon 2 chars aan kunnen maken, nu ff kijken welke de beste en leukste moves heeft. Kat of smurf.
psssst edit d-;

kan ik een invite krijgen voor de tweakers groep.

Marcus Bow is de naam

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:49:
[...]

psssst edit d-;

kan ik een invite krijgen voor de tweakers groep.

Marcus Bow is de naam
Kan ik niet, moet je even de leaders voor wispen uit het begin topic :). Op mijn nieuwe char zit ik ook nog niet in het guild dus kan ze niet bereiken nu.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
lanerios schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:06:
[...]

Bug? Je geeft SE teveel credit. 'Sac pull' kent SE al sinds 2003 FFXI. Eerder kortzichtig dus om geen 'party hate' of zo'n muur te plaatsen om speed runs te voorkomen.

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:28:
ben trouwens binnen op moogle.

wohoooooooo

[...]

en ja tegen welke en waar vind ik deze zoek me al 15 minuten kapot.
kan geen store op ff site vinden
alstu;

Google Play: SQUARE ENIX Software Token

Pagina: 1 ... 35 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet