Ik herken dit nogal.
Even een schaamteloze copy/paste van t draadje dat ik zelf net op t swordandroses forum heb geplaatst:
How to get my gf to play ffxiv: a work in progress...
De meesten van jullie zullen het wel herkennen: je hebt een vriendin EN je andere liefde final fantasy.
9 van de 10 keer gaan die 2 niet goed samen, en dat is natuurlijk verschrikkelijk jammer, er is toch niets mooier dan te tanken in een FC party terwijl je vriendin je healed

(of andersom)
Bij deze mijn poging om mn vriendin aan ffxiv te krijgen.
Eerst even wat extra pre-info: m'n vriendin heeft een hekel aan 2 dingen en die wil ze dan ook liefst niet in haar vriend zien: voetballen en gamen.
Voetballen vind ze gewoon ruk, en ik ook, dus dat scheelt.
Gamen vind ze gevaarlijk, want daar verliest ze zichzelf dan in (you guys know what she means, we are all guilty)
Kans op succes vanaf start: 0%
Zelf nu af en toe ffxiv gespeeld als zij er niet is en 2 weken geleden samen een character voor haar aangemaakt (dat vindt ze wel grappig)
---gf ffxiv compatability rises 5%, currently at: 5%---
Zag vorige week de reclame van diablo3, samen op de bank beestjes meppen, die voor mezelf gedownload via PSN, want wil m toch spelen.
Tegen gf gezegd dat ik graag in elk geval een keer samen 30 minuutjes wil spelen, dat wou ze wel doen.
---gf ffxiv compatability rises 2%, currently at: 7%---
Afgelopen zondagmiddag om uurtje of 15:00 haar zover gekregen en samen een character aangemaakt op easy
even gespeeld en... om 00:30 onszelf naar bed gesleurd. best-day-ever (tot nu toe)
---gf ffxiv compatability rises 30%, currently at: 37%---
Gistermiddag (via de app) afgesproken filmpje te downloaden en die 's avonds te kijken en hooguit uurtje diablo3 te doen
Gisteravond na eten etc etc om 20:30 eindelijk op de bank, toch anders maar eerst even gamen en DAARNA film kijken.
Om 01:00 uur elkaar zo ongeveer van de bank gesleept dat we echt moesten gaan slapen, geen film, alleen maar gegamed :DD
---gf ffxiv compatability rises 15%, currently at: 52%---
Net op de app vraagt ze of we vanavond nog ff diablo gaan doen, ja tuurlijk wil ik dat wel
Vertel haar dat ik eigenlijk een andere class wil proberen
- das goed, dan kies ik ook wat anders
Welke class wil je doen dan? Ze weet t niet, dan
google (belangrijk dit) je toch even op diablo3 classes?
Even later reactie: het wordt een wizard! (ze heeft dus info over de game gegoogled!)
---gf ffxiv compatability rises 23%, currently at: 75%---
Lijkt dus de goede kant op te gaan.
Enige potentiele gevaar: ik moet voortaan altijd samen diablo3 spelen en kom niet meer aan ffxiv toe!
To be continued...