Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 20:35
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:05:
[...]

Kijk eens om je heen, alles wat staat, zit en loopt is een potentiële bron van inkomsten. Dit zijn al meer dan genoeg bronnen die gil in roulatie brengen.
Met een constante grote flow van gil van buitenaf (geldzakjes ed.) creëer je alleen maar een inflatie waar je u tegen zegt.
Precies ! Was zelf platzak na het kopen van wat LV 45+ spul. Heb een beetje rond gekeken op de marketboard en ben gewoon rustig begonnen met me Miner class om geld te verdienen.

Ik heb de afgelopen 2-3 dagen 70k verdient. Misschien wel wat meer , heb ook weer wat uitgegeven voor Gather gear. Je moet wel opletten , want bij sommige items schieten de prijzen alle kanten op. Zo verkocht ik nog stack Fire Crystal voor 7,850 gil en 1 dag later stortte de prijs in naar 3,500 gil :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timpie81 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:54:
Wat vinden jullie de beste manier om een 2e char te levellen?

Level quests
Fate
Dungeons?

Mis ik nog iets?
Hunting logs .. maar 2e class is het he =p niet 2e char , niet om te bashen maar gewoon ter info ;p want een 2e char levelen is heel makkelijk haha gewoon alle quests doen =p ben je zo 50

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:38

Audione0

Strijdt der titanen

timpie81 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:54:
Wat vinden jullie de beste manier om een 2e char te levellen?

Level quests
Fate
Dungeons?

Mis ik nog iets?
Leveguest gaan aardig hard, maar om nu telkens dezelfde quest's te doen :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 21:09
2e class ja:) ok ja ben nu pas lvl 8 gladiator die moet naar 30 geloof ik voor die job. Straks weer even dungeons opnieuw spleen met main class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Volg het draadje nu al paar dagen en kan het toch weer niet weerstaan. Zodra het spel weer te krijgen is moet ik er toch maar aan geloven. Laat me nou ook nog eens donderdag en vrijdag vrij hebben >< Dusch mocht iemand ergens weer nieuwe kopietjes tegenkomen dan laat ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:46

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zo. Weer even bezig geweest :)

Whitemage blijft voorlopig lekker op 31 zitten. En hoewel het lastiger healen is als Scholar, bevalt me die class toch beter. Net level 34 geworden, tesamen met mijn Summoner. Wel mooi dat die twee classes Arcanist als hoofd hebben, dan levelen ze beiden tegelijkertijd 8)

Gisteren voor het eerst Brayflox's Longstop gedaan. Was nou niet bepaald een succes als level 33 Scholar. Mis nog teveel spells die ik als Conjurer al met level 10 had. Een fatsoenlijk AOE heal bijvoorbeeld. Later nog een keer geprobeerd. Toen met mijn FC. Andere Scholar als healer en ik als Summoner. DPS en helpen met healen. Toen knalden we er in een keer door. Ipv. 6x wipe en disband.

Vanavond uit het werk maar weer verder questen. Bezig om Titan vrij te spelen. Ben benieuwd :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
SandsOfArrakis schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:29:

Whitemage blijft voorlopig lekker op 31 zitten. En hoewel het lastiger healen is als Scholar, bevalt me die class toch beter. Net level 34 geworden, tesamen met mijn Summoner. Wel mooi dat die twee classes Arcanist als hoofd hebben, dan levelen ze beiden tegelijkertijd 8)

Gisteren voor het eerst Brayflox's Longstop gedaan. Was nou niet bepaald een succes als level 33 Scholar. Mis nog teveel spells die ik als Conjurer al met level 10 had. Een fatsoenlijk AOE heal bijvoorbeeld. Later nog een keer geprobeerd. Toen met mijn FC. Andere Scholar als healer en ik als Summoner. DPS en helpen met healen. Toen knalden we er in een keer door. Ipv. 6x wipe en disband.

Vanavond uit het werk maar weer verder questen. Bezig om Titan vrij te spelen. Ben benieuwd :)
Wat is nu het wezenlijke verschil in heal-style t.o.v. White Mage? Is Scholar meer HoT's en White Mage meer direct heals? Ik ben nu lvl 32 White Mage en vind healer vrij eentonig, Cure of Cure II en 1 of 2 keer per dungeon run een Medica. Straks op 35 Regen, dan ben ik wel benieuwd naar, eindelijk een HoT!
Wat wel mooi is, op 32 krijg je Freecure, dit is een 20% (uit mijn hoofd) kant op een gratis Cure II bij het casten van Cure I. Dit maakt het al iets minder eentonig, tenminste iets meer in de gaten houden dan health bars en diseases :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SandsOfArrakis schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:29:

hoe zit dat alleen als je een scholar bent en dan de job summoner wilt? want je basseerd het op je arcanist class toch. kan je dan alsnog wel 2 keer verschillende attribute points indelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ookami schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:25:
Volg het draadje nu al paar dagen en kan het toch weer niet weerstaan. Zodra het spel weer te krijgen is moet ik er toch maar aan geloven. Laat me nou ook nog eens donderdag en vrijdag vrij hebben >< Dusch mocht iemand ergens weer nieuwe kopietjes tegenkomen dan laat ik me aanbevolen.
media markt zoetermeer had nog 1 PS3 CE liggen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 09:47
Splendid schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:41:
[...]

Wat is nu het wezenlijke verschil in heal-style t.o.v. White Mage? Is Scholar meer HoT's en White Mage meer direct heals? Ik ben nu lvl 32 White Mage en vind healer vrij eentonig, Cure of Cure II en 1 of 2 keer per dungeon run een Medica. Straks op 35 Regen, dan ben ik wel benieuwd naar, eindelijk een HoT!
Wat wel mooi is, op 32 krijg je Freecure, dit is een 20% (uit mijn hoofd) kant op een gratis Cure II bij het casten van Cure I. Dit maakt het al iets minder eentonig, tenminste iets meer in de gaten houden dan health bars en diseases :)
Een scholar heeft 2 tools om mana te regennen (ben alleen even de namen van die spells vergeten... Aetherflow volgens mij... en iets van energy drain). Dus tijdens de meeste boss fights heb je elke minuut de mogelijkheid om ~30% van je mana terug te krijgen dmv deze 2 spells. Dit zorgt dus al voor iets meer variatie. Ook heb je een pet die ~20% van je healing voor je doet en heeft een AoE HoT.
De scholar heeft ook een heal met een "absorb" erbij, wat overhealing dus wat minder erg maakt imo.
Ik denk dat ze wat betreft healing aardig aan elkaar gewaagd zijn, alleen heeft een Scholar in mijn ogen wat meer te doen :)

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC-1
  • Laatst online: 27-08 21:44
Het is de eerste keer dat ik een MMO speel en het bevalt met wel. Al is het wel wat overweldigend. Ik ben nu lvl 24 archer. Heb net mijn eigen chocobo :) . Welke class kies ik er straks het beste bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JC-1 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:59:
Het is de eerste keer dat ik een MMO speel en het bevalt met wel. Al is het wel wat overweldigend. Ik ben nu lvl 24 archer. Heb net mijn eigen chocobo :) . Welke class kies ik er straks het beste bij?
een MMO kan inderdaad (vooral voor het eerst) veel info zijn ja wat je allemaal moet begrijpen =p ..

Voor Archer heb je op level 30 een quest dat je Bard als job krijgt. hiervoor moet je Archer 30 zijn en Pugilist 15. dus Pugilist is voor jou de beste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
JC-1 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:59:
Als je verder wilt gaan als Archer om Bard te worden, moet je er Pugilist bij nemen. Kom je vanzelf tegen wanneer je lvl 30 wordt, de archer guild master zegt dan dat je Pugilist op lvl15 moet hebben om Bard te worden.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Opnieuw begonnen als Hume (sorry, moet de FFXIV namen nog leren) Lancer, en volledig nog in die stad bezig. Kom ook nergens anders aan toe merk ik. Net op het moment dat ik denk verder te kunnen? nieuwe quest! :p Heb wel een task voor mezelf.

Lancer 10 -> andere jobs naar 10. Lancer 20 -> Rest naar 20 and so on.

Gaat heerlijk lang worden :p

offtopic:
Moet ik wel zeggen dat de slowchat waarschuwing nergens op slaat. Kijk naar topics als WoW, Wildstar, Battlefield, PS4, Xbone etc etc

[ Voor 18% gewijzigd door corset op 10-09-2013 11:19 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC-1
  • Laatst online: 27-08 21:44
Ok bedankt, dat is duidelijk. Ik probeer me zo snel mogelijk in te lezen maar soms is die info wat tegenstrijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:46

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ricmaniac schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:49:
[...]

hoe zit dat alleen als je een scholar bent en dan de job summoner wilt? want je basseerd het op je arcanist class toch. kan je dan alsnog wel 2 keer verschillende attribute points indelen?
Scholar = Arcanist 30 / Conjurer 15
Summoner = Arcanist 30 / Thaumaturge 15

Ik was al Whitemage dus Conjurer 30 (nu 31) en heb Thaumaturge to 15 geleveld zodat ik Summoner op kon pikken.

Door bijvoorbeeld quests te doen als Scholar en je levelt daardoor, dan gaat je Arcanist een level omhoog. Betekent dat Summoner ook gelijk een level omhoog gaat. Lijkt er inderdaad wel op dat skill points gedeeld worden. Maar dat maakt me niet zoveel uit :) Summoner speel ik solo en af en toe als DPS in een dungeon, maar normaal speel ik healer. Dus Mind > Intelligence. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SandsOfArrakis schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:15:
[...]

Scholar = Arcanist 30 / Conjurer 15
Summoner = Arcanist 30 / Thaumaturge 15

Ik was al Whitemage dus Conjurer 30 (nu 31) en heb Thaumaturge to 15 geleveld zodat ik Summoner op kon pikken.

Door bijvoorbeeld quests te doen als Scholar en je levelt daardoor, dan gaat je Arcanist een level omhoog. Betekent dat Summoner ook gelijk een level omhoog gaat. Lijkt er inderdaad wel op dat skill points gedeeld worden. Maar dat maakt me niet zoveel uit :) Summoner speel ik solo en af en toe als DPS in een dungeon, maar normaal speel ik healer. Dus Mind > Intelligence. :)
ja maar dat bedoel ik dus.. summoner als MND stats is toch niks XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 09:47
Ik moest er idd 10.000 seals tegenaan gooien om te respeccen toen m'n arcanist 30 werd en ik Scholar unlockte :(

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Kan iemand mij vertellen of die extra die je bij de CE krijgt nog echt voordelen hebben in game? Of zijn het puur cosmetische items?

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Uhmmie schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:31:
Kan iemand mij vertellen of die extra die je bij de CE krijgt nog echt voordelen hebben in game? Of zijn het puur cosmetische items?
Helm -> +20% xp tot level 10
Mount -> Minder gil uitgeven
Pet -> Voor de fun
Barding -> Geen idee wat dit doet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
lanerios schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:35:
[...]

Helm -> +20% xp tot level 10
Mount -> Minder gil uitgeven
Pet -> Voor de fun
Barding -> Geen idee wat dit doet 8)7
Mount is sowieso gratis ingame, dus maakt niet uit :P Barding is armor voor je Chocobo. Je hebt ze vast rond zien lopen, Chocobos die een beetje op een Behemoth lijken, die barding krijg je van de CE.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Ok dan ga ik voor de gewone versie van de game :). Hoop dat hij me een beetje bevalt, want de laatste tig mmo's die ik gespeeld heb konden me niet echt lang boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
aah, thanks! dat laat dus zien wat voor noob ik ben. Behalve de helm heeft niks een voordeel. De helm voordeel is ook trouwens ook te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:18

GekkeR

key = key

Vandaag weer terug aan het werk, was net lekker bezig met het endgame materiaal.
Odin verslagen met een boel anderen gisteren, leuk spul.
Gelukkig vanavond weer meer ;)
--edit
Ja, fishing is available.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkeR op 25-09-2013 14:05 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Kan het echt nergens vinden: Is fishing al available?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 20:18
lanerios schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:23:
Ergens beneden bij limsa aan het water. (zee) In de buurt zit ook de ferry geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lanerios schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:23:
Ja gewoon fishing guild in Limsa Lominsa. Maar welke server zit je nu dan?
GekkeR schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:02:
Vandaag weer terug aan het werk, was net lekker bezig met het endgame materiaal.
Odin verslagen met een boel anderen gisteren, leuk spul.
Gelukkig vanavond weer meer ;)
Gisteren was ik er ook bij met Odin ja. Alleen echt ziek triest. Het was zoo druk en ineens viel odin weg uit me beeld dus had geen idee waar die was. toen echt ng voor 10 minuten blijven AoEen op die plek.. wat bleek nou in de laatste 15 seconden kwam ik erachter dat die was verplaatst. een 10 meter naar rechts en daar stond ook een groep mensen te AoEen .. liep ik iets daar heen zag ik hem was de fate voorbij. Gewoon uiteindelijk maar 11 seals gekregen en 9 Gil. w000t w00t.. 8)7 werd echt gek haha. die hele groep stond dus 10 minuten lang voor niks op die plek te AoEen haha, helaas was ik daar 1 van XD.

Imo moeten ze die shit alleen echt fixe dat je de fate boss kan blijven targeten ofzo want dit is met deze drukte echt drama

[ Voor 67% gewijzigd door Ricmaniac op 10-09-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Odin. De meest badass summon. Allemaal temp chars totdat ik weet wat ik ga doen en waar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
light het aan mij of verdwijnen de gils als sneeuw voor de zon? Ik ben nu met de quest bezig om lid te worden van de grand companies al dat op en neer reizen kost me honderden gils per keer. Ben al meer dan 1000 gil kwijt aan deze quest lol puur om van locatie naar locatie te reizen.

Hoe kan ik het beste wat gils bij verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timpie81 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:38:
light het aan mij of verdwijnen de gils als sneeuw voor de zon? Ik ben nu met de quest bezig om lid te worden van de grand companies al dat op en neer reizen kost me honderden gils per keer. Ben al meer dan 1000 gil kwijt aan deze quest lol puur om van locatie naar locatie te reizen.

Hoe kan ik het beste wat gils bij verdienen?
zo min mogelijk teleporten en ja dat vliegen kost eenmaal geld =p gewoon doorquesten geeft het meeste geld. gemiddeld zit je denk ik als je 50 wordt op zo'n 180k-220k Gil. Gathering kan goed bijverdienen op hoger level. bijvoorbeeld als je op de market kijkt welke material goed verkoopt van miners gewoon mining levelen en dat gaan hakken uiteindelijk =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ik heb altijd geteleport, en zit ook op de 200k gil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:12
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:40:
[...]

zo min mogelijk teleporten en ja dat vliegen kost eenmaal geld =p gewoon doorquesten geeft het meeste geld. gemiddeld zit je denk ik als je 50 wordt op zo'n 180k-220k Gil. Gathering kan goed bijverdienen op hoger level. bijvoorbeeld als je op de market kijkt welke material goed verkoopt van miners gewoon mining levelen en dat gaan hakken uiteindelijk =p
Aye, gathering blijft een zeer goede optie om te verdienen. Overigens niet enkel de high level resources, ook de lower level items valt al redelijk wat mee te verdienen. Veel mensen skippen de gathering skills namelijk gezien het voor zowel botany als mining de meest ultieme vormen van grinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:05:
[...]

Kijk eens om je heen, alles wat staat, zit en loopt is een potentiële bron van inkomsten. Dit zijn al meer dan genoeg bronnen die gil in roulatie brengen.
Met een constante grote flow van gil van buitenaf (geldzakjes ed.) creëer je alleen maar een inflatie waar je u tegen zegt.
... Echt waar? Ik zit hier op tweakers toch?

Jij noemt dus geld circulatie, precies hetgeen waar ik geen voorbeelden van hoef (en ook al zeg in me vorige post dat ik dat niet hoef). Dat maakt geen geld dat herverdeelt het alleen. En dat wordt namelijk in stand gehouden door: quest gil, mensen die een alt levelen en het geld loodsen naar hun "main char" of door gilbuyers. Voordat er geld kan circuleren moet er eerst geld gemaakt worden. Iets in de game moet dus als geld drukkerij fungeren en daar wil ik voorbeelden van. En dat hoeft helemaal geen zware inflatie tot gevolg te hebben als de maker van het spel oplet met wat die doet. In het dagelijks leven heet dat monetair beleid, vast wel eens voorbij gekomen op de middelbare school. SE had in 2005 een fuck up van jewelste als het op monetair beleid aankomt in FFXI (mensen kennen die kerstmis vast nog wel). THF kon als een gek dingen stelen die voor 4.5k gil verkochten, gevolg: dingen werden 10x duurder in een paar maanden tijd, toen zag SE z'n fout pas en werden er voor miljarden aan gil gebanned, maar verder had SE z'n zaakjes best voor elkaar in FFXI al die jaren en viel de inflatie wel mee.

Geld laten rouleren terwijl iedereen gear repairs heeft zonder een geld drukkerij betekent simpel weg dat het geld vroeg of laat opgaat en wanneer dat gebeurd ligt puur aan hoeveel alts mensen willen maken om quests te doorlopen of hoeveel gilbuyers je server heeft.

Daarom zei ik in me vorige post dat het me niks verbaasd dat SE dit nu zo doet (dus weinig dingen die fungeren als geld drukkerij) puur om gil op de Legacy servers naar beneden te krijgen, helaas ten koste van de non-Legacy servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 11:28
Splendid schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:41:
[...]
Wat ik je wel kan aanraden is om een Traumaturd tot 26 te lvlen, zodat je een instand cast hebt. handig om bijvoorbeeld een combat raise uit te voeren

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Weet iemand nog een website die ff ARR verkoopt? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frond0r
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:14:
[...]
Ontopic: vandaag Sunken Temple (geen spoilers te lezen) samen met Doki Doki gedaan, damn wat een dikke instance. Zoiets op level 35 maakt me zin hebben in level 50. Ben echt benieuwd wat de raids (uiteindelijk) gaan brengen. De light party (4 man) instances zijn tot nu toe iig steeds vetter aan het worden! _/-\o_
Ik heb gisteren op twitchTV stukken van Amdapor Keep runs gezien, toen ik ff geen tijd had om te gamen, maar moet zeggen dat de moed me toch behoorlijk in de schoenen zakt als dat instances doen is op max level:
- dungeon start
- tank rent naar eerste boss room, aggroing elke trashmob onderweg.
- rest van party volgt op korte voet
- tank gaat dood aan begin van boss room
- healer resurrect tank en in 2,5 min vanaf de start staat party staat klaar om 1ste boss toe doen.

Blijkbaar wordt de rest van de party niet "gezien" door de trashmobs 8)7
Dit wordt hopelijk snel gefixed want dit is mijn inziens gewoon een exploit. |:(
Dat er wat trash geskipped kan worden (patrols ontwijken bv,) heb ik niks op tegen, maar dit gaat weer een hoop gezeik opleveren op het moment dat je een tank hebt die gewoon de instance wil clearen ipv dit soort speedruns.

Be careful what you wish for; You just might get it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Sir_Markus schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:51:
[...]

Wat ik je wel kan aanraden is om een Traumaturd tot 26 te lvlen, zodat je een instand cast hebt. handig om bijvoorbeeld een combat raise uit te voeren
Dat is wel een goeie tip om te onthouden, dat wordt wel iets voor nadat ik lvl 50 ben :+ Thanks for the tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
Frond0r schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:11:
[...]

Ik heb gisteren op twitchTV stukken van Amdapor Keep runs gezien, toen ik ff geen tijd had om te gamen, maar moet zeggen dat de moed me toch behoorlijk in de schoenen zakt als dat instances doen is op max level:
- dungeon start
- tank rent naar eerste boss room, aggroing elke trashmob onderweg.
- rest van party volgt op korte voet
- tank gaat dood aan begin van boss room
- healer resurrect tank en in 2,5 min vanaf de start staat party staat klaar om 1ste boss toe doen.

Blijkbaar wordt de rest van de party niet "gezien" door de trashmobs 8)7
Dit wordt hopelijk snel gefixed want dit is mijn inziens gewoon een exploit. |:(
Dat er wat trash geskipped kan worden (patrols ontwijken bv,) heb ik niks op tegen, maar dit gaat weer een hoop gezeik opleveren op het moment dat je een tank hebt die gewoon de instance wil clearen ipv dit soort speedruns.
Dit was een speed run, voor alleen de "Tombs". 3 (of 4) schatkisten met gear hebben ze overgeslagen. En ja ik hoop ook dat dit snel gefixed wordt, want er zijn teveel mensen die de gear uit de kisten nodig hebben, om de 2e boss te kunnen doen |:( Ik ben letterlijk 15 keer gestrand op hem.
Ik kreeg telkens een tank die de aggro niet van mij kon af krijgen. Waarschiijnlijk omdat ik hem zo erg veel moest healen, of dpser die nog geen deuk in een pakje boter konden krijgen.
Daarna had ik een speedrun met 1 dps die alle kistjes ook nog langs ging tijdens het rennen. extra res bij de boss, maar ik wel 2 items rijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Markus schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:19:
[...]

Dit was een speed run, voor alleen de "Tombs". 3 (of 4) schatkisten met gear hebben ze overgeslagen. En ja ik hoop ook dat dit snel gefixed wordt, want er zijn teveel mensen die de gear uit de kisten nodig hebben, om de 2e boss te kunnen doen |:( Ik ben letterlijk 15 keer gestrand op hem.
Ik kreeg telkens een tank die de aggro niet van mij kon af krijgen. Waarschiijnlijk omdat ik hem zo erg veel moest healen, of dpser die nog geen deuk in een pakje boter konden krijgen.
Daarna had ik een speedrun met 1 dps die alle kistjes ook nog langs ging tijdens het rennen. extra res bij de boss, maar ik wel 2 items rijker
Klopt had het eerst ook bij Adaman keep of hoe die dungeon ook heet ;p .. merkte toen dat het nog te moeilijk was voor de healer om mijn klappen te uithealen omdat ik gewoon begin level 50 gear had.

Ben nu dus ook andere dungeons gaan farmen voor ik die keep weer probeer.
nog steeds me ifrit wapen niet though :( nu echt iets van 30 keer gedaan waar 14 a 15 keer gehaald en ifrit sword nog steeds niet gedropt gewoon :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_H
  • Laatst online: 19-09 14:32
Sir_Markus schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:19:
[...]

Ik heb er zelf als tank zijnde de andere kant, ik zit als een gek aggro te creëren. En de healer healt mij met elke scheet. Resulteert erin dat de helft van de mob naar de healer gaat. En die zit natuurlijk op mij te zeiken. Zijn er andere manieren om snel aggro te krijgen naast AoE aanvallen?

The only source of knowledge is experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danny_H schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:07:
[...]

Ik heb er zelf als tank zijnde de andere kant, ik zit als een gek aggro te creëren. En de healer healt mij met elke scheet. Resulteert erin dat de helft van de mob naar de healer gaat. En die zit natuurlijk op mij te zeiken. Zijn er andere manieren om snel aggro te krijgen naast AoE aanvallen?
je single target aanvallen te rouleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Daarom speel ik altijd het liefst DPS.
Nooit gezeik enzo gewoon damage doen, ik word er altijd zo moe van als ik in games met mensen in discussie moet gaan.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
Danny_H schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:07:
[...]
Wat ik zelf vaak merk ik dat het agro probleem minder voor komt zodra de mobs gemarkt worden. Signs in dit geval.
Daarnaast is een healer die voor iedere scheet snel door zijn MP heen. Zelfs met regen op die scholars (nerf!!! >:) )
Waarschijnlijk hebben deze teveel andere MMO's gespeeld waar overhealing geen aggro is. Hier dus wel. Was voor mij ook even wennen, maar ik vind het geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euphanasia schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:18:
Daarom speel ik altijd het liefst DPS.
Nooit gezeik enzo gewoon damage doen, ik word er altijd zo moe van als ik in games met mensen in discussie moet gaan.
Dat ben ik met je eens in sommige opzichten, Ik ben nu ook DPS aan het levelen omdat ik niet elke keer degene wil zijn die de blame krijgt. zelf als ik in een gevecht 100% stun rate heb (wat mijn taak was bij Ifrit Hardmode) vinden ze alsnog iets om mij de blame te geven XD echt bullshit haha.

Maar nadeel is vaak dat DPS zoo ontzettend lang in de queue zitten ivm tank of healers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:26:
[...]

Dat ben ik met je eens in sommige opzichten, Ik ben nu ook DPS aan het levelen omdat ik niet elke keer degene wil zijn die de blame krijgt. zelf als ik in een gevecht 100% stun rate heb (wat mijn taak was bij Ifrit Hardmode) vinden ze alsnog iets om mij de blame te geven XD echt bullshit haha.

Maar nadeel is vaak dat DPS zoo ontzettend lang in de queue zitten ivm tank of healers
Ja die queue is wel een nadeel, maarja voor mij was het hooguit een half uur ong. tot nu toe.
In die tijd doe ik vaak andere dingen ingame of ondertussen de vaatwasser inruimen ofzo xD

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:26:
[...]

Ik speel al vanaf het begin van MMO's een healer en ik ga never nooit niet in discussie over wie het zijn schuld het is, nooit gedaan ook. Ik negeer ieder bericht die ergens de schuld neer wilt leggen. Ik speel voor de fun, discussies voeren doe ik al iedere dag op mijn werk. Lopen ze te zeuren dan verlaat ik gewoon de groep en ga ik lekker verder questen tot ik weer een nieuwe dungeon kan doen. Zo'n discussie zegt voor mij al teveel over je mede spelers, daar kun je beter ver weg van blijven. Ik zie liever tips als iemand iets niet goed zou doen ipv dat gezeur.

My2cents 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Splendid schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:33:
[...]

Ik speel al vanaf het begin van MMO's een healer en ik ga never nooit niet in discussie over wie het zijn schuld het is, nooit gedaan ook. Ik negeer ieder bericht die ergens de schuld neer wilt leggen. Ik speel voor de fun, discussies voeren doe ik al iedere dag op mijn werk. Lopen ze te zeuren dan verlaat ik gewoon de groep en ga ik lekker verder questen tot ik weer een nieuwe dungeon kan doen. Zo'n discussie zegt voor mij al teveel over je mede spelers, daar kun je beter ver weg van blijven. Ik zie liever tips als iemand iets niet goed zou doen ipv dat gezeur.

My2cents 8)
precies ja. gewoon mensen uitleggen wat er fout ging en het nog een keer proberen. ik heb alleen problemen me rustig te houden als ik de schuld krijg terwijl ik alles echt helemaal goed deed weet je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gha haha

het heeft wat moeite gekost. en vlak voor mijn neus ging de laatste ce weg maar ik heb een kopietje te pakken.

nu installeren en de vrouw laten kijken of ze het wat vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:59:
gha haha

het heeft wat moeite gekost. en vlak voor mijn neus ging de laatste ce weg maar ik heb een kopietje te pakken.

Ik loop al vast op de vrouw laten mee kijken XD ze wil gvd niet eens voor de gein kijken wat voor vrouwelijke characters er zijn. in dat opzich heb ik echt de verkeerde partner gevonden. het liefst smijt ze ook al me games en gaming hardware uit het raam ;p maargoed ze weet dat ze er dan zelf ook achteraan vliegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:04:
[...]

Ik loop al vast op de vrouw laten mee kijken XD ze wil gvd niet eens voor de gein kijken wat voor vrouwelijke characters er zijn. in dat opzich heb ik echt de verkeerde partner gevonden. het liefst smijt ze ook al me games en gaming hardware uit het raam ;p maargoed ze weet dat ze er dan zelf ook achteraan vliegt
ach die van mij gamed af en toe.
vind wow wel grappig nog nooit boven de lvl 40 gekomen en denkt ach als ik nu samen met je speel misschien snap ik het eens dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Notice: Er schijnt nu een iOS app uit te zijn gekomen. Libra Aorzea oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie btw dat er een aantal mensen op Excalibur spelen.. Hier zit mijn legacy character ook. Niet dat ik er op speel maar toch XD vond het leuker om opnieuw te beginnen en ben blij toe want ik zag daar nu al veel mensen met ilvl 70 volle setjes en garuda Hardmode gear. dat valt op non legacy servers nog erg mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Heren en dames is er echt niemand die toevallig een website weet waar Final Fantasy 14 ARR nog te koop is? Ik zoek namelijk een exemplaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
zeker een hele domme vraag waar wissel ik die goudzakjes die ik verdien met quests en fates in voor gil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_H
timpie81 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:33:
zeker een hele domme vraag waar wissel ik die goudzakjes die ik verdien met quests en fates in voor gil?
Gewoon verkopen bij een merchant, krijg je vaste prijs voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Sorry mijn fout, ik zoek een pc versie. Geen collectors edition of ps3. Vergeten aan te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Danny_H schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:35:
[...]

Gewoon verkopen bij een merchant, krijg je vaste prijs voor ;)
ah die geven altijd zo weinig dus dacht daar vast niet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CristianSchriev schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:36:
[...]

Sorry mijn fout, ik zoek een pc versie. Geen collectors edition of ps3. Vergeten aan te geven :)
ga al je winkels in de buurt af. in ede zaten er maar 2 en toch nog 1 exemplaar te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_H
timpie81 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:41:
[...]

ah die geven altijd zo weinig dus dacht daar vast niet:)
in de beschrijving van die zakjes staat wat 1 stuk waard is, zeg 100 gil.
Dan wandel je naar een merchant en die moet dan die 100 betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:59:
gha haha

Ik herken dit nogal.
Even een schaamteloze copy/paste van t draadje dat ik zelf net op t swordandroses forum heb geplaatst:

How to get my gf to play ffxiv: a work in progress...
De meesten van jullie zullen het wel herkennen: je hebt een vriendin EN je andere liefde final fantasy.
9 van de 10 keer gaan die 2 niet goed samen, en dat is natuurlijk verschrikkelijk jammer, er is toch niets mooier dan te tanken in een FC party terwijl je vriendin je healed :+ (of andersom)

Bij deze mijn poging om mn vriendin aan ffxiv te krijgen.
Eerst even wat extra pre-info: m'n vriendin heeft een hekel aan 2 dingen en die wil ze dan ook liefst niet in haar vriend zien: voetballen en gamen.
Voetballen vind ze gewoon ruk, en ik ook, dus dat scheelt.
Gamen vind ze gevaarlijk, want daar verliest ze zichzelf dan in (you guys know what she means, we are all guilty)

Kans op succes vanaf start: 0%

Zelf nu af en toe ffxiv gespeeld als zij er niet is en 2 weken geleden samen een character voor haar aangemaakt (dat vindt ze wel grappig)
---gf ffxiv compatability rises 5%, currently at: 5%---

Zag vorige week de reclame van diablo3, samen op de bank beestjes meppen, die voor mezelf gedownload via PSN, want wil m toch spelen.
Tegen gf gezegd dat ik graag in elk geval een keer samen 30 minuutjes wil spelen, dat wou ze wel doen.
---gf ffxiv compatability rises 2%, currently at: 7%---

Afgelopen zondagmiddag om uurtje of 15:00 haar zover gekregen en samen een character aangemaakt op easy :+
even gespeeld en... om 00:30 onszelf naar bed gesleurd. best-day-ever (tot nu toe) _/-\o_
---gf ffxiv compatability rises 30%, currently at: 37%---

Gistermiddag (via de app) afgesproken filmpje te downloaden en die 's avonds te kijken en hooguit uurtje diablo3 te doen
Gisteravond na eten etc etc om 20:30 eindelijk op de bank, toch anders maar eerst even gamen en DAARNA film kijken.
Om 01:00 uur elkaar zo ongeveer van de bank gesleept dat we echt moesten gaan slapen, geen film, alleen maar gegamed :DD
---gf ffxiv compatability rises 15%, currently at: 52%---

Net op de app vraagt ze of we vanavond nog ff diablo gaan doen, ja tuurlijk wil ik dat wel :+
Vertel haar dat ik eigenlijk een andere class wil proberen
- das goed, dan kies ik ook wat anders
Welke class wil je doen dan? Ze weet t niet, dan google (belangrijk dit) je toch even op diablo3 classes?
Even later reactie: het wordt een wizard! (ze heeft dus info over de game gegoogled!) _/-\o_
---gf ffxiv compatability rises 23%, currently at: 75%---

Lijkt dus de goede kant op te gaan.
Enige potentiele gevaar: ik moet voortaan altijd samen diablo3 spelen en kom niet meer aan ffxiv toe! 7(8)7

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:04:
[...]

Haha, kreeg van mijn vrouw in V1 al de vraag waarom ik voor een female char ging en voor een Mi'Qote (dat laatste omdat zij die toevallig ook had uitgezocht).
Tja, heb haar uitgelegd dat wanneer je een Male Elvaan in Subligar hebt gezien, je dan echt niet meer een Male character wilt spelen als je de gehele tijd tegen zijn kont in een leren string aan moet kijken.
Dat begreep ze.
Daarnaast als zij niet meer speelt, wil ik gewoon kunnen blijven spelen met een character die me aan staat en niet met een character die ik dan maar gekozen heb omdat zij het vreemd vind dat ik een female character wilde spelen.
Ze vroeg het zich alleen af. :P

Dus nu zijn we zusjes in FFXIV :D
Zij dan Of The Moon en ik Of The Sun.

Het lijkt overigens maar zo dat mijn vrouw heel veel speelt, maar dat valt nog vies tegen. Geeft ze ook toe.
De vraag is hoe lang ze nu zal spelen, maar daar lig ik niet wakker van. Ik speel ook niet meer zo veel als vroeger en als ik wil spelen zal ze me echt niet tegen houden. Dat scheelt dan wel weer.

Zit nog even te kijken welke kant ik met mijn character op wil gaan (nu nog level 4 overigens).
Maar zal eerst gaan voor WHM, dan waarschijnlijk SMN, dan BLM, dan DRG.
Alhoewel het wellicht eerst WHM gaat worden en dan DRG, maar dat zie ik dan wel weer.

Denk dat mijn vrouw PLD gaat doen uiteindelijk. Ben benieuwd.

Ben benieuwd overigens hoe lang het duurt (of eerder welk level) het me lukt om naar Ul'Dah te gaan.
Weet nog in mijn tijd als WHM in FFXI dat ik best ver ben gekomen met Sneak en Invis op een lager level. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is een server die nog open is met nederlanders en waar staat legacy voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Xiliath schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:52:
[...]

Ik herken dit nogal.
Even een schaamteloze copy/paste van t draadje dat ik zelf net op t swordandroses forum heb geplaatst:

How to get my gf to play ffxiv: a work in progress...
De meesten van jullie zullen het wel herkennen: je hebt een vriendin EN je andere liefde final fantasy.
9 van de 10 keer gaan die 2 niet goed samen, en dat is natuurlijk verschrikkelijk jammer, er is toch niets mooier dan te tanken in een FC party terwijl je vriendin je healed :+ (of andersom)

Bij deze mijn poging om mn vriendin aan ffxiv te krijgen.
Eerst even wat extra pre-info: m'n vriendin heeft een hekel aan 2 dingen en die wil ze dan ook liefst niet in haar vriend zien: voetballen en gamen.
Voetballen vind ze gewoon ruk, en ik ook, dus dat scheelt.
Gamen vind ze gevaarlijk, want daar verliest ze zichzelf dan in (you guys know what she means, we are all guilty)

Kans op succes vanaf start: 0%

Zelf nu af en toe ffxiv gespeeld als zij er niet is en 2 weken geleden samen een character voor haar aangemaakt (dat vindt ze wel grappig)
---gf ffxiv compatability rises 5%, currently at: 5%---

Zag vorige week de reclame van diablo3, samen op de bank beestjes meppen, die voor mezelf gedownload via PSN, want wil m toch spelen.
Tegen gf gezegd dat ik graag in elk geval een keer samen 30 minuutjes wil spelen, dat wou ze wel doen.
---gf ffxiv compatability rises 2%, currently at: 7%---

Afgelopen zondagmiddag om uurtje of 15:00 haar zover gekregen en samen een character aangemaakt op easy :+
even gespeeld en... om 00:30 onszelf naar bed gesleurd. best-day-ever (tot nu toe) _/-\o_
---gf ffxiv compatability rises 30%, currently at: 37%---

Gistermiddag (via de app) afgesproken filmpje te downloaden en die 's avonds te kijken en hooguit uurtje diablo3 te doen
Gisteravond na eten etc etc om 20:30 eindelijk op de bank, toch anders maar eerst even gamen en DAARNA film kijken.
Om 01:00 uur elkaar zo ongeveer van de bank gesleept dat we echt moesten gaan slapen, geen film, alleen maar gegamed :DD
---gf ffxiv compatability rises 15%, currently at: 52%---

Net op de app vraagt ze of we vanavond nog ff diablo gaan doen, ja tuurlijk wil ik dat wel :+
Vertel haar dat ik eigenlijk een andere class wil proberen
- das goed, dan kies ik ook wat anders
Welke class wil je doen dan? Ze weet t niet, dan google (belangrijk dit) je toch even op diablo3 classes?
Even later reactie: het wordt een wizard! (ze heeft dus info over de game gegoogled!) _/-\o_
---gf ffxiv compatability rises 23%, currently at: 75%---

Lijkt dus de goede kant op te gaan.
Enige potentiele gevaar: ik moet voortaan altijd samen diablo3 spelen en kom niet meer aan ffxiv toe! 7(8)7

To be continued...
Haha geweldig dit! :D Lach me kapot. Ik zoek dus een exemplaar voor mijn vriendin. Ze is geen extreem gamer. Maar spelletje op zijn tijd altijd, kijken doet ze ook graag.. En FF is haar grote liefde.. Ze heeft meer FF gespeeld dan ik dat heb gedaan in mijn leven haha...

Dus afgelopen zondag ik werken... zij zich vervelen.. Ik zeg: maak een char aan op mijn account en kijk hoe je 't vindt. Nou ik kwam 6uur later thuis en ze speelde nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Server moet je tijdens het aanmaken kijken, maar Legacy players zijn spelers die FFXIV v1 hebben gespeeld en in een bepaalde periode 3 maanden hebben betaald.
Ik heb zo'n account. Maar het voegt op een speciale mount en lagere maandelijkse kosten niet zo heel veel extra toe.
Mijn Legacy char gebruik ik ook eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ik lees net dat in de maintenance van donderdag de repair kosten en dark matter prijzen (flink) omlaag gaan.

Dat er een duty finder optie komt om alleen van jouw server te kiezen.

Dat er voor high level instances en primal fights eerst voldaan moet worden aan een ilvl (ilvl55 denk ik dan aan voor Ampador Keep bijv.). Je gemiddelde ilvl van al je items combined komt dan ook in de UI.

Bron is een Japanse post op het SE forum: http://forum.square-enix....27&viewfull=1#post1231027

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AppieNL schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:15:
Ik lees net dat in de maintenance van donderdag de repair kosten en dark matter prijzen (flink) omlaag gaan.

Dat er een duty finder optie komt om alleen van jouw server te kiezen.

Dat er voor high level instances en primal fights eerst voldaan moet worden aan een ilvl (ilvl55 denk ik dan aan voor Ampador Keep bijv.). Je gemiddelde ilvl van al je items combined komt dan ook in de UI.

Bron is een Japanse post op het SE forum: http://forum.square-enix....27&viewfull=1#post1231027
Klikt goed allemaal. teleport mag ook wel wat goedkoper worden. lijkt een beetje op WoW met die gear check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nog geen ervaring qua costs e.d. maar als ik de klachten zo hoor, wordt het wel tijd dat dit zo wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:38:
[...]

precies ja. gewoon mensen uitleggen wat er fout ging en het nog een keer proberen. ik heb alleen problemen me rustig te houden als ik de schuld krijg terwijl ik alles echt helemaal goed deed weet je :P
Het hele idee van de schuld krijgen is al fout. Vaak vinden mensen om wat voor een reden ook dat they are never to blame. Heb als healer al vaak zat gehad dat ik 3 dingen tegelijk moest doen en we daardoor wipe-ten, ik heb er geen probleem mee als iemand dan zegt wat ik fout deed. Sommige mensen schieten echter te snel in de verdediging, gewoon chill spelen en als iemand je onterecht blamed of gaat ragen op ignore zetten, dat is ten slotte de lijst der lijsten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Je hebt ook de mensen zoals ik en mijn vriendin. 1 wipe. ipv doorgaan "fuck, wat deed ik fout. Fuckfuckfuck ik heb het verkloot" etc :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Nadat ik de game nergens digitaal kon vinden om te kopen, ben ik 6 fysieke winkels afgegaan, maar ik kan hem gewoon nergens vinden :( :( :( iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Uhmmie schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:31:
Nadat ik de game nergens digitaal kon vinden om te kopen, ben ik 6 fysieke winkels afgegaan, maar ik kan hem gewoon nergens vinden :( :( :( iemand nog tips?
Wachten ik geef het ook op. Ze komen denk ik binnen 1 a 2 weken wel weer met keys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag bij charachter creation mag je een geloof en een maand en datum uitkiezen voor je char.

wat voor invloed heeft dit binnen het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:07:
Even een vraag bij charachter creation mag je een geloof en een maand en datum uitkiezen voor je char.

wat voor invloed heeft dit binnen het spel?
Helemaal niets imo. volgens mij gewoon zodat ze zogezegd je verjaardag weten ofzo weet ik veel XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Kijk net hier in de topic weer, wtf is er gaande dat er opeens een rode melding van offtopic & slowchat er is?

Ik waardeer die melding niet zo zeer...? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Phoenix_the_II schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:57:
Kijk net hier in de topic weer, wtf is er gaande dat er opeens een rode melding van offtopic & slowchat er is?

Ik waardeer die melding niet zo zeer...? :S
Huilerij, naar mijn mening haha.. Mensen hebben huilie-huilie gedaan bij een Moderator over die dingen... blijkt? Dat er teveel off topic gepraat werd? (valt reuze mee) En dat er soms nutteloos korte dingen staan. Mij kan het allemaal niet zo zeer. Dit is gewoon een levendig topic in mijn ogen..

OT: ugh lvl 43 (net nog) en ineens al 44 zijn voor next main quest. En nergens side questen.. kan ik nutteloos fates grinden wat ik zo super leuk vind... niet dus :( Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=40856721,noline]
OT: ugh lvl 43 (net nog) en ineens al 44 zijn voor next main quest. En nergens side questen.. kan ik nutteloos fates grinden wat ik zo super leuk vind... niet dus :( Iemand tips?
Een ander spel zoeken om te spelen? :S

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Hunting log, dungeons en standaard mobs grinden zijn ook nog wat opties

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Verwijderd

Die hunting logs vind ik indd briljante toevoeging.
Lekker van alles beetje kapot trappen d-;

Vanaf welke lvl kan ik trouwens minen?

• CristianSchriev
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:39:
[...]

Een ander spel zoeken om te spelen? :S
Die opmerking slaat helemaal nergens op.. maar goed, hou voortaan zulke slimme opmerkingen voor je als je wilt. ;)

Binding log is zeker een vette toevoeging! Zou eens kijken hoeveel ik nog kan doen daarvan dacht nu 4/5 hoop de 4e af te kunnen maken..

[ Voor 19% gewijzigd door CristianSchriev op 11-09-2013 07:49 ]

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Huntinglog is super ja probeer deze altijd zo snel mogelijk af te hebben voor de kick. Tip ook om snel een subclass naar 15 te krijgen want als je de eerste 2 logs doet ben je er al zo'n beetje, alleen niet bang zijn om dood te gaan is een vereiste haha. Maar vaak zat zijn er wel mensen in de buurt die willen helpen gelukkig.
Vandaag hopelijk Titan vrijspelen en kapot maken met m'n satéprikkertje haha.
Vind het ook awsome hoe je naar iets toe moet werken via een questline en niet zo van je bent lvl 30 hier ga je gang maar. Ook top trouwens dat ze eisen gaan stellen aan de spelers voor de endgame dingen trouwens!

Oh en mining kan opgepakt worden vanaf lvl 10 nadat je van je guildmaster te horen hebt gekregen dat dat mag, dus guildquest level 10 afronden en lekker hakken maar!! Yiiihhhaaa 8)7

En christian er staat een paar pagina's terug een linkje met hoe je goed kunt levelen tussen 40 en 50. Is een youtube filmpje over de dark hulpuldepup fates die een verhaaltje vertellen ofzo....
Je bent in ieder geval zo klaar als die fates doet blijkbaar ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Nightcrowy op 11-09-2013 08:09 ]

• timpie81
Kan iemand mij svp adviseren of het nut heeft om opnieuw de dungeons te spelen met de hoop meer unique items te vinden of nu gewoon door te levellen? Ik zag dat je bij de grand companies namelijk dezelfde items gewoon kunt kopen.

Mijn char: http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/3950772/

• JoSoFijn
CristianSchriev schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:03:
[...]OT: ugh lvl 43 (net nog) en ineens al 44 zijn voor next main quest. En nergens side questen.. kan ik nutteloos fates grinden wat ik zo super leuk vind... niet dus :( Iemand tips?
Wat ik deed was mijn story en class quests en als ik in een nieuw gebied kwam eerst mijn kaart openen voor quests. Die deed ik samen met mijn hunting log altijd eerst. Dit unlockt vaak ook gelijk nieuwe quests.
Hierdoor was ik meestal te hoog lvl voor mijn story quest 8)7
Tegen lvl 45 ging in veel met mijn FC/LC fates grinden, maar ik kreeg rond de 47 in shifting sands(? iets met zand in verper bay) erg veel quests die me naar de uithoeken van de kaart stuurden, iedere unlockde weer tig andere quests

• GekkeR

GekkeR

key = key

Gisteren 5 runs Amdapor gedaan, 2 daarvan de laatste boss niet gehaald puur door tijd naja :(
Krijg je als je al bestaande groepen joined helaas.
Gelukkig van de 5 ook wel een keer gehaald en het keep dropt leuke loot dus mag niet klagen.
Nieuwe chest, necklace en ring gekregen.

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

Gisteren LV36 gehaald en begonnen met de questhub in Wineport waar ook de story me heen stuurde. tot zo ver doe ik het nog prima qua exp. te kort, ik loop momenteel ongeveer 2½ level voor op de story quest chain. enige nadeel is dat ik op hoger lever de iLevel wel nodig ga hebben voor dungeons, mjah, FC zou dit moeten verhelpen.

Wat ik jammer vind is de toevoeging van de iLevel in de Duty Finder ondanks dat ik deze wel snap. Daarmee hoop ik wel dat je zelf pas de requirement kan aanzetten als je er zélf ook aal voldoet... iets met carrying enzo.

Top spel tot dusver!

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• CristianSchriev
Dank iedereen, zou eens kijken naar dat gebeuren op youtube dus even opsporen! Ik doe ook altijd main story en alle quests die je in dat gebied vrij speelt.. dat heeft mij tot zo ver gebracht en nu mis ik gewoon nieuwe quests om te levelen. Dus denk dan miss een dungeon extra doen. Geeft mij zat xp aangezien ik 2+ lvls rested ben :D

• Uhmmie
Aangezien ik de game nog steeds nergens gevonden heb, ben ik mezelf maar wat meer gaan inlezen in de game. 1 ding kan ik echter niet goed terug vinden. Ik heb gelezen dat je op 1 character eigenlijk alle classes kan spelen. Wat ik echter niet terug kan vinden is hoe het zit met stats? Heb je zoiets als statpoints die jezelf moet verdelen tijdens het levelen? Zoja is dit dan niet een hele grote reden om niet alle classes op 1 character te levelen? Omdat je als melee hele andere stats nodig hebt dan als een magische class?

• GekkeR

GekkeR

key = key

Stats kan je omwisselen voor 10000 seals.

10 fates = 2000~ seals
50 fates = 1 stat wissel.

Ik weet niet zeker wat er gebeurd met je stats als je je class wisselt, nooit op gelet.
In het ergste geval moet je dus een beetje fates grinden voor je stat change.

Mijn lodestone btw:
http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/3154715

[ Voor 13% gewijzigd door GekkeR op 11-09-2013 11:24 ]

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Nee je kunt per class je statpoints opnieuw plaatsen, wel moet je ze weer opnieuw verdienen met levelen van die class natuurlijk....
Dus het kan echt allemaal op 1 char anders zou dat wel een erg stomme fail zijn van de spelmakers is mijn mening....
Wat je straks wel gaat hebben is dat je meerdere jobs op 1 class kan nemen, zoals nu al met Arcanist het geval is en dan zullen we goed moeten kijken hoe dat met elkaar in verhouding staat.
Wil ik er ook wel even bij melden dat het nu voor Arcanist / Scholar geen probleem moet zijn omdat je daarvoor Cleric's Stance hebt, wat ervoor zorgt dat je mindstats omgezet worden naar int dus hoppa meer damage of healing, wat je wilt!!
Tot nu toe lijkt het alsof ze nagedacht hebben tijdens het maken van het spel haha....

Lees je gewoon goed in over de verschillende stats en wat ze doen en pak de mainstat voor elke class en stop daar al je punten in, je gear en weaponstats zullen namelijk de rest goed aanvullen is de algemene tendens nu nog.... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Nightcrowy op 11-09-2013 11:10 ]

• Uhmmie
Thnxs voor de uitleg dat maakt het allemaal een stuk meer begrijpbaar :). Nu alleen nog een cd-key of retail box zien te bemachtigen.. Ik heb zo zin in een nieuwe MMO.. Maar het ziet er naar uit dat het pas op 19/09 weer vrij gegeven wordt (van wat ik heb kunnen vinden).

• Phoenix_the_II
timpie81 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:48:
Kan iemand mij svp adviseren of het nut heeft om opnieuw de dungeons te spelen met de hoop meer unique items te vinden of nu gewoon door te levellen? Ik zag dat je bij de grand companies namelijk dezelfde items gewoon kunt kopen.

Mijn char: http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/3950772/
Mooi rokje ;) hahaa ik lach me suf hier :P

Mwah, ik heb ze meerdere keren gerunned vanwege EXP & mijn armor set compleet te maken (tot wel in de 50+ keren toe)

[ Voor 11% gewijzigd door Phoenix_the_II op 11-09-2013 11:14 ]

Waar dropt die chest van archer rond level 15-18 die zeg maar iedereen heeft =p ik dacht tam tara maar die heb ik nu al 4 keer gedaan en is nog niet gedropt =p

• Phoenix_the_II
Ricmaniac schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:23:
Waar dropt die chest van archer rond level 15-18 die zeg maar iedereen heeft =p ik dacht tam tara maar die heb ik nu al 4 keer gedaan en is nog niet gedropt =p
Laatste boss van de level 15-18 instances. Success, heeft me 25+ keer gekost om hem te zien droppen

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:24
Welke is die laatste boss?
is dat in een Dungeon?

PSN: McMillan0984

What the fuck! ik zit nu in Tam-Tara weer.. na 32 minuten queue. hebben we een party van 4 DPS ... hoe is dit mogelijk :S nog nooit zoiets mee gemaakt

• AppieNL
Dawn schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:11:
Wat ik jammer vind is de toevoeging van de iLevel in de Duty Finder ondanks dat ik deze wel snap. Daarmee hoop ik wel dat je zelf pas de requirement kan aanzetten als je er zélf ook aal voldoet... iets met carrying enzo.

Top spel tot dusver!
Carrying gaat nog wel even door, die ilvl check komt pas in 2.1, niet donderdag al, had ik gister verkeerd begrepen.

Voor mensen die moeite hebben met level ups: vergeet niet dat map completion 5% van je "to next level" is en stukjes ontdekken 0.5%. Ik heb nog wat areas niet compleet en die laat ik nog even liggen voor andere jobs 45+. Toch weer easy 20k exp op 45+.

• timpie81
Phoenix_the_II schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:13:
[...]

Mooi rokje ;) hahaa ik lach me suf hier :P

Mwah, ik heb ze meerdere keren gerunned vanwege EXP & mijn armor set compleet te maken (tot wel in de 50+ keren toe)
haha ja die pop ziet er niet uit, heb ook het idee dat dat door de class komt.

• AppieNL
Ja, dat vond ik wel jammer, ik wilde een male galka maken, maar tijdens beta 2/3 zag ik al dat ze er voor aardig wat jobs er als een malloot uit zien in gewone gear en AF (BRD en WHM come to mind)

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 11-09-2013 12:05 ]

• corset
Lancer op 10! WOOT! Bevalt geweldig lancer zijn. Alleen was die quest met dat zwaard in de boom toch wat tricky. Stond de eerste keer aan de verkeerde kant van de mob, dus alle adds op mij. En toen Splat. 2e keer gelukt.

Quest level 10 om de Stone of Courage te halen ging geweldig. Totdat ik in die laatste kamer niet doorhad dat er 2 op mij blizzard stonden te chaincasten.

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
Zijn er mensen die toevallig ook op de server Cerberus spelen?

Helaas is er geen mogelijkheid om een character aan te maken op Moogle (gezien hier de meeste mensen zitten), en ook een server transfer lijkt niet aanwezig te zijn (voorlopig)

PSN: MaxxusNL

Pagina: 1 ... 34 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet