[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 223 Laatste
Acties:
  • 407.417 views

Onderwerpen

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:59
Opjagen dus die hap!

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 06-12-2013 18:29 ]

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2025

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

A, D en G zijn wel de lastigste poules. Maar Australia is idd ook niet makkelijk.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:18

Fiber

Beaches are for storming.

De poule winnen, dan krijg je Brazilië pas in de finale...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-01 09:49

Niku

Alagaesii

Als Ajax Barcelona kan verslaan, kan Nederland Spanje verslaan. Hoppa.
Prima loting, wel dikke kans dat België verder gaat komen dan Nederland.

• D-e-n
België tegen Portugal of Duitsland toch?

• Fiber

Fiber

D-e-n schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:23:
[...] Iedereen tegen Frankrijk nu? :)
Zwitserland wil ook nog wel eens een wedstrijdje winnen. Die twee andere landen zeggen mij niet zo veel.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:35

masauri

aka qwybyte

D-e-n schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:36:
België tegen Portugal of Duitsland toch?
Enkel mogelijk als we verder komen ja

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35

Investig8or

What goes up, could come down

Spanje-Nederland op vrijdag 13 Juni...ongeluksdagje voor de Spanjaarden van maken dan? :+

Idiocracy: it is real!

• Fiber

Fiber

masauri schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:37:
[...]

Enkel mogelijk als we verder komen ja
Dat is toch een makkie...

Duitsland - België lijkt mij wel grappig... :z

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 12:03
Tegen ze Germans kunnen we altijd wat meer (don't mention the warhet WK 94 (14:40) haben mal glück gehat, inderdaad! Never forget!). Bring it! :Y

Ik ben zééééér tevreden. Trouwens: Frankrijk (zou er wéér eigenlijk niet mogen bij geweest zijn) prutgroep, maar zie ze idd ook daar nog wel imploderen, zeker als ze de eerste match gelijkspelen of zo. En als ze door zijn, dan is het Nigeria of Argentinië? Wsl voldoende om daar dan roemloos te exiten.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11-2025
Als we Frankrijk nou gewoon indelen op de plek waar ze horen, groep D waar nu de pechvogels van Italië zitten, hadden we ze weer lekker uit kunnen lachen. Jammer, jammer, jammer...

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:15
Duitsland-Portugal.. Ben zeer benieuwd naar die wedstrijd. Nederland geef ik wel een kans tegen Spanje, maar niet heel groot.

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-01 13:10

Satom

Verzamel ervaringen

In het beste geval schat ik Spanje - Nederland een gelijkspelletje, alhoewel, het is de eerste wedstrijd va de poulefase, toch? Maar alsnog, gelijkspel, of als Nederland zo snel speelt als Brazilië dat deed in de Confederations Cup _/-\o_ Australië op winst en Chili ook gelijk.. Chili is zeker een ploeg waar je voor moet oppassen (denk ik..)

Maar goed, het is en blijft voetbal :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Satom op 06-12-2013 18:54 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

Overtuigend filmpje trouwens dit: YouTube: Filmpje met oproep ter ondersteuning PSV

Kom op PSV.

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01 21:10

CR1691

Hero of Time

We gaan ons toch niet drukmaken om Chili en Australië? Kom op zeg. Als je die potten al niet kan winnen heb je he-le-maal niets op een WK te zoeken. Ik kan geen seconde wakkerliggen van die twee landen.

PSN: Finally_Chris

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:50
CR1691 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:03:
We gaan ons toch niet drukmaken om Chili en Australië? Kom op zeg. Als je die potten al niet kan winnen heb je he-le-maal niets op een WK te zoeken. Ik kan geen seconde wakkerliggen van die twee landen.
Inderdaad, snap niet dat die landen nu zo de hemel in worden geprezen!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Satom
  • Laatst online: 15-01 13:10

Satom

Verzamel ervaringen

CR1691 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:03:
Zou dat misschien iets te maken kunnen hebben met het afgelopen EK? Misschien een totaal verkeerde vergelijking, maar ik maak die, onbewust misschien, wel..

• Niku

Niku

Alagaesii

Chili is echt wel een sterk team hoor. Australië hoef je je niet druk om te maken nee, maar Chili is niet zomaar gewonnen.

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01 21:10

CR1691

Hero of Time

Chili heeft 2 leuke voetballers en dat is het. Het zal geen walk over worden maar ik zou het werkelijk waar beschamend vinden als wij daar niet van kunnen winnen.

PSN: Finally_Chris

• Niku

Niku

Alagaesii

CR1691 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:19:
Chili heeft 2 leuke voetballers en dat is het. Het zal geen walk over worden maar ik zou het werkelijk waar beschamend vinden als wij daar niet van kunnen winnen.
En hoe kijkt men internationaal naar Nederland? 'Nederland heeft 2 leuke voetballers (Robben & Van Persie) en dat is het.'

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CR1691 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:19:
EK van 2012 alweer vergeten? Elftal is sindsdien niet echt beter geworden. We stellen uit pure ellende zelfs spelers van Ajax op die nog maar 10 wedstrijden in de Eredivisie hebben gespeeld. daar gaan we geen potten mee breken.

We mogen van geluk spreken als we derde in de poule worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 06-12-2013 19:22 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:04

RBH

Even een vraagje tussendoor; ik kan niet op de naam komen van die man die zojuist de loting heeft verricht? Die Franse dude.

• D-e-n
Zo somber zie ik het niet in. Het blijft voetbal. Wie is er fit na zo'n seizoen? Je weet het niet..

De grote mannen van Spanje worden ook een dagje ouder en het is een voordeel dat we die gelijk treffen. Wie weet zorgen we voor een verrassing en schakelen we samen met Chili de Spanjaarden nog uit ook :)

Grootste probleem is dat je eigenlijk eerste moet worden. Tegen Brazilië in de hitte wil je niet.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RBH schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:28:
Even een vraagje tussendoor; ik kan niet op de naam komen van die man die zojuist de loting heeft verricht? Die Franse dude.
Zinedine Zidane of Jerome Valcke? :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RBH

RBH

gambieter schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:29:
[...]

Zinedine Zidane of Jerome Valcke? :p
Ha, Zidane wist ik nog wel, Valcke inderdaad, thanks!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-01 10:47
Spanje is op dit moment niet meer het Spanje van voorgaande jaren. Ze speelden laatst een oefenwedstijd tegen Zuid-Afrika en die verloren ze. Nou weet ik ook wel dat je niet atlijd maar die oefenpotjes zo serieus moet nemen maar toch.

En Ajax won ook van Barcelona, waarbij Iniesta en Xavi dus ook de basis zijn in zowel het Spaanse elftal als Barca. Het zal een heel andere setting worden natuurlijk maar ik zie toch wel kansen.

Chili speelde vorig WK erg goed en aantrekkelijk voetbal, er zitten weinig echt bekende namen bij maar het is wel een hecht team. Maar Nederland is gewoon aan haar stand verplicht om dit te winnen.

Australie kan ik niet echt hoogte van krijgen, ik verwacht hierbij ook gewoon een overwinning van Oranje normaal gesproken.

Maar daarna: Stel dat je tweede wordt in de poule en tegen Brazilie mag aantreden. Die spelen in eigen huis in een heksenketel en ze hebben nog een appeltje met ons te schillen :+

• Niku

Niku

Alagaesii

Vlassie1980 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:31:

Maar daarna: Stel dat je tweede wordt in de poule en tegen Brazilie mag aantreden. Die spelen in eigen huis in een heksenketel en ze hebben nog een appeltje met ons te schillen :+
Dat laatste maakt die wedstrijd extra beladen. Voor hen was de uitschakeling in 2010 echt een deceptie. Dat wordt nog wat als wij tweede worden en Brazilië eerste.

• RoelandO
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Misschien dan toch Stekelenburg maar meenemen. Kan 'ie weer een bal uit de kruising plukken :)

• Niku

Niku

Alagaesii

RoelandO schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:34:
Misschien dan toch Stekelenburg maar meenemen. Kan 'ie weer een bal uit de kruising plukken :)
En Sneijder, kan die de doelman zich laten verslikken en met z'n 1.50 meter groot raak koppen.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 17:29
Sneijder kopt 'm zo door z'n poort :+

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Vlassie1980
RoelandO schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:34:
Dat herinner ik me nog als de dag van gisteren... Schot van Kaka die hij inderdaad uit de kruising plukt. Allemaal even dank je wel zeggen tegen Maarten Stekelenburg _/-\o_

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hm, de BBC heeft wat moeite met geografie: http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/25268221
Vicente del Bosque's side will also face South American opponents Chile and Australia, who progressed from the Asia qualification competition, in Group B.
Zullen de Aussies leuk vinden, ze zijn Zuid-Amerikaans geworden. Of heeft Chili meegespeeld in de Aziatische groep? :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Niku

Niku

Alagaesii

gambieter schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:45:
Hm, de BBC heeft wat moeite met geografie: http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/25268221

[...]

Zullen de Aussies leuk vinden, ze zijn Zuid-Amerikaans geworden. Of heeft Chili meegespeeld in de Aziatische groep? :p
Australië is natuurlijk wel ergens bijna een buurland van Zuid-Amerika natuurlijk :+

• Fiber

Fiber

Vlassie1980 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:31:
Spanje is op dit moment niet meer het Spanje van voorgaande jaren...
Op zich wel een leuke replay van de laatste finale. Tijd voor revanche... :)F

• Mosin
Fiber schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:49:
[...]

Op zich wel een leuke replay van de laatste finale. Tijd voor revanche... :)F
De puntjes op de i voor Robben zou zijn, dat hij gewoon vreselijk goed gaat spelen tegen Spanje en vervolgens ergens de winnende 2-1 maakt. Heeft Spanje hun koekje van eigen deeg gekregen! net zoals hij bij Dortmund flikte.
Ik heb niet zo veel meer met dat Nederlands elftal, maar ik spring een gat in de lucht als Robben het gaat lukken :D

[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 06-12-2013 20:23 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25
Ik zie de koppen, wie durft dit een zware loting te noemen, niemand? Ik wel, velen weten niet wat ze moeten denken van Chili, ik zie ze in hetzelfde ballpark als Colombia.

• Niku

Niku

Alagaesii

Sjah schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:37:
Ik zie de koppen, wie durft dit een zware loting te noemen, niemand? Ik wel, velen weten niet wat ze moeten denken van Chili, ik zie ze in hetzelfde ballpark als Colombia.
Robben was live in de uitzending bij de NOS, die was niet bijster enthousiast, net als Van Gaal in zijn interview. Vinden het beide dus al een zware loting.

• Sjah
Ok, dan.... :) Maar Gijp noem't het appeltje eitje, had Rene hoog zitten, maar die vind alles niks, op Spa, Dld en Bra na.

[ Voor 79% gewijzigd door Sjah op 06-12-2013 20:48 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gunner schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:21:
[...]
EK van 2012 alweer vergeten? Elftal is sindsdien niet echt beter geworden. We stellen uit pure ellende zelfs spelers van Ajax op die nog maar 10 wedstrijden in de Eredivisie hebben gespeeld. daar gaan we geen potten mee breken.

We mogen van geluk spreken als we derde in de poule worden.
Grotendeels was de selectie op het EK hetzelfde als in 2010 toe de finale werd gehaald. Alles draait om de vorm en de teamgeest, als dat goed is kan oranje ver komen. Landen als Frankrijk en Engeland maken geen kans omdat er teveel ego's in die teams zitten. Kwaliteit is niet altijd van doorslaggevend belang.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025

DarthDavy

Excellent!

Sorry hoor, maar Chili wil je echt niet hebben. Da's echt een niveau Colombia en Uruguay maar met minder bekende namen. Nederland zal - zoals we hier in Vlaanderen zeggen - hun poten mogen uitkuisen om in die groep verder te gaan.

België heeft heel veel geluk met de loting. Niet alleen met de landen maar ook met de groep. Groep H hoeft maar 1200km te reizen om zijn drie groepswedstrijden af te ronden. Dat is een enorm voordeel in zo'n zwaar toernooi.

Wij mogen dan al naar de volgende ronde kijken: in een groep met Rusland, Algerije en Zuid-Korea hoor je gewoon door te gaan als reekshoofd anders ben je het eigenlijk niet waard om reekshoofd te zijn. Maar de volgende ronde is geen kattepis: Duitsland, Portugal of Ghana. Alles behalve Duitsland, want dat is voor mij de topfavoriet om kampioen te worden volgend jaar. Nu ja, 8ste finale of kwartfinale eruit tegen Duitsland. Mijn hoop is dat groep G een enorm zware groep is qua verplaatsingen. Die mogen daar ergens in het amazonewoud met vochtigheidsgraad 90% en 40°C gaan voetballen. Dus dat kan wel op die ploegen gaan teren gedurende een toernooi. Volgens mij is dat ook een heel belangrijke factor tijdens zo'n toernooi.

Soit, fitte spelers hebben ook en het is altijd uitkijken tijdens zo'n WK wiens spelers eigenlijk nog wel fut hebben na een zwaar seizoen. Om het ook maar eens in eigen land te gaan zoeken: Eden Hazard speelt momenteel de pannen van het dak bij Chelsea, maar gaat dat nog zo zijn in juni volgend jaar?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 09:14
Sjah schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:37:
Maar colombia speelde op volle oorlogsterkte tegen Nederland C, en wisten tegen 10 man niet echt te imponeren.

Er zijn geen echt heel slechte landen meer. FC basel hield vorig jaar MU uit de tweede ronde van de CL.

Wanneer Nederland in vorm is, en de nieuwe spelers ook hun vorm vast kunnen houden (oa Veldman/Blind) dan kan het best leuk worden.

Als Sneijder ook nog eens goed gaat spelen wat makkelijk kan moet je de poule door kunnen komen. Daarna kan iedereen winnen.
gambieter schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:45:

[...]

Volgens mij valt Australie onder Azie omdat ze steeds playoff tegen sterke ZA landen moesten spelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Kevinp op 06-12-2013 21:30 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2025
Stiekem hoop ik op een knotsgek WK. Brazilie, Spanje en Duitsland die in de groepsfase uitgeschakeld worden. Nederland - Iran als finale!

Als spanje niet al te veel jonge talenten in de selectie heeft dan zie ik die gasten, zoals Puyol bijvoorbeeld (die tegen Ajax na 60 minuten al helemaal ''op'' leek), de motivatie en energie wel eens missen om de titel te behouden. Ze hebben nu een WK en EK titel in de pocket en de meeste zitten dichter bij de 40 dan de 30.

Onze aanval zit denk ik wel snor met Robben/RvP, als je dan een VdV/Sneijder in vorm hebt met de huidige achterhoede + 6 maanden ervaring... Als ik de durf en prestaties zie van bijvoorbeeld Blind en Veltman tegen grote namen (Colombia/Barcelona) en besef dat veel spelers hun wedstrijdervaring gaan verdubbelen in de tijd tot het WK dan heb ik wel vertrouwen in een stunt tegen Spanje.

Verwijderd

Puyol gaat waarschijnlijk nieteens spelen + Spanje heeft na Pique geen goede verdedigers meer (op de centrale positie). Spanje dat houd een keer op ;) In de kwartfinale sneuvelen er sowieso 2 a 3 toplanden, best bizar deze loting.

Het kan best zo zijn dat dit het programma van Nederland gaat worden:

Mexico
Italie
Argentinie
Finale vs Duitsland

Sick zwaar :P

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:20
Kevinp schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:29:
[...]

Volgens mij valt Australie onder Azie omdat ze steeds playoff tegen sterke ZA landen moesten spelen.
Niet alleen dat maar Australie zit in de kwalificatie regio van Azie en niet die van Oceanie.

Australie zat in een groep met Oman, Saoedi-Arabië en Thailand.

Ik heb alleen geen idee waarom Australie niet in de kwalificatie groep van Oceanie zit. Maar dat zal denk ik zijn omdat geen enkel land in Oceanie een kans zou hebben tegen Australie en Oceanie krijgt geloof ik slechts 1 ticket en dat is dan ook nog voor de Play-Offs.

Verwijderd

Australië speelde vroeger altijd in Oceanië, maar nu niet meer. Nu is het eerlijker :)

• Kevinp
Deadsy schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:47:
[...]

Niet alleen dat maar Australie zit in de kwalificatie regio van Azie en niet die van Oceanie.

Australie zat in een groep met Oman, Saoedi-Arabië en Thailand.

Ik heb alleen geen idee waarom Australie niet in de kwalificatie groep van Oceanie zit. Maar dat zal denk ik zijn omdat geen enkel land in Oceanie een kans zou hebben tegen Australie en Oceanie krijgt geloof ik slechts 1 ticket en dat is dan ook nog voor de Play-Offs.
Omdat Australie altijd won. En dan weer Urugai lote in de playoff om en ticket. Dan daar op 3k Hoogte spelen 3-0 verloren en dan was het weer klaar.

Terwijl ze nu in een Azie poule zitten en deze ook winnen. Waardoor ze direct een plek verdienen.

• Deadsy
Kevinp schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:52:
[...]

Omdat Australie altijd won. En dan weer Urugai lote in de playoff om en ticket. Dan daar op 3k Hoogte spelen 3-0 verloren en dan was het weer klaar.

Terwijl ze nu in een Azie poule zitten en deze ook winnen. Waardoor ze direct een plek verdienen.
Ja nu is het inderdaad eerlijker voor de andere landen in Oceanie en ook voor Australie.
Maar de winnaar van Oceanie mocht play-offs tegen Mexico spelen dus die schieten er uiteindelijk niet zo heel veel mee op.

• Kevinp
Deadsy schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:55:
[...]

Ja nu is het inderdaad eerlijker voor de andere landen in Oceanie en ook voor Australie.
Maar de winnaar van Oceanie mocht play-offs tegen Mexico spelen dus die schieten er uiteindelijk niet zo heel veel mee op.
Misschien moet Australie maar weer bij Oceanië maar oceannië wel een vaste plek krijgen. En de nummer twee een playoff. Je hebt als NZ dan dus twee kansen. OF aus verslaan of de playoff. Of welk land het dan ook haald.

• Fiber

Fiber

De broertjes Boateng tegen elkaar gaat ook wel leuk worden denk ik. :)

• Deadsy
Kevinp schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:57:
[...]

Misschien moet Australie maar weer bij Oceanië maar oceannië wel een vaste plek krijgen. En de nummer twee een playoff. Je hebt als NZ dan dus twee kansen. OF aus verslaan of de playoff. Of welk land het dan ook haald.
Ja daar zit wel wat in. Want die groepen die ze nu in Azie krijgen winnen ze ook zonder al te veel moeite.

Het dilemma is dan gewoon het grote kwaliteits verschil tussen Australie en de rest van Oceanie en de nr2 maakt uiteraard niet veel kans in een play-off wedstrijd.

Een echt perfecte oplossing zul je uiteindelijk niet krijgen denk ik.

• Kevinp
Deadsy schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:01:
[...]

Ja daar zit wel wat in. Want die groepen die ze nu in Azie krijgen winnen ze ook zonder al te veel moeite.

Het dilemma is dan gewoon het grote kwaliteits verschil tussen Australie en de rest van Oceanie en de nr2 maakt uiteraard niet veel kans in een play-off wedstrijd.

Een echt perfecte oplossing zul je uiteindelijk niet krijgen denk ik.
Als prijs geen issue is. Gewoon de ranking aanhouden (welke ook niet perfect is). En dus gewoon naar ranking indelen. dus als er 128 landen mee doen krijg je een poule nr 1 tegen 128 2 tegen 127 etc etc. En dan weer terug.

• Mosin
Fiber schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:00:
De broertjes Boateng tegen elkaar gaat ook wel leuk worden denk ik. :)
Dat is inderdaad het eerste waar ik aan dacht toen ik zag dat Ghana bij Duitsland erbij kwam.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nou, ik cliché hem er wel in hoor:

Jongens, als je niet van Chili en Australië kan winnen, dan kan je ook maar beter naar huis gaan.

Prima poule. Spanje is een mooie pot (verlies natuurlijk wel), en Australië vind ik wel leuk om te zien.

EDIT: Die Belgen lopen denk ik nog de polonaise. Makkelijkste groep?

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 06-12-2013 22:14 ]

• Kevinp
PWM schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:13:

Jongens, als je niet van Chili en Australië kan winnen, dan kan je ook maar beter naar huis gaan.

Prima poule. Spanje is een mooie pot (verlies natuurlijk wel), en Australië vind ik wel leuk om te zien.
Spanje is toch lang niet altijd goed in de Poule. Toen ze kampioen werden hadden ze er zo uit kunnen liggen.

Verwijderd

Kevinp schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:14:
[...]

Spanje is toch lang niet altijd goed in de Poule. Toen ze kampioen werden hadden ze er zo uit kunnen liggen.
Spanje is sowieso niet meer wat het geweest is. Ze moeten het doen met mannen als Bartra en Montoya

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10

Vos

AFCA

Wat denk je wat hun zeggen van onze spelers dan ;).

• Kevinp
Vos schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:15:
Wat denk je wat hun zeggen van onze spelers dan ;).
Na Ajax Barca denk ik dat ze zullen zeggen, hmm misschien moeten we toch wel wat oppassen. Twee weken geleden zouden ze iets heel anders zeggen.

Hoewel Robben en van Persie toch wel grote namen zijn.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kevinp schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:29:
[...]
Maar colombia speelde op volle oorlogsterkte tegen Nederland C, en wisten tegen 10 man niet echt te imponeren.

Er zijn geen echt heel slechte landen meer. FC basel hield vorig jaar MU uit de tweede ronde van de CL.
Colombia hoefde toen niet te winnen, zij spelen daar thuis. Het WK is even iets anders dan een oefenpotje
En Basel is een stug team, iets wat Man Utd totaal niet is, maar dat zegt meer over Man Utd dan Basel.
Wanneer Nederland in vorm is, en de nieuwe spelers ook hun vorm vast kunnen houden (oa Veldman/Blind) dan kan het best leuk worden.

Als Sneijder ook nog eens goed gaat spelen wat makkelijk kan moet je de poule door kunnen komen. Daarna kan iedereen winnen.
Probleem is denk ik dat die jonge gasten als Veltman straks een lang seizoen met CL/EL voetbal in de benen hebben. Die trekken dan geen WK meer, en Sneijder en Robben zijn veel te vaak geblesseerd om een zekere factor te zijn. Je mag tegen die tijd blij zijn als 1 van de 3 topspelers van oranje nog fit is.

• D-e-n
Die jonge gasten worden natuurlijk ook weer een keer uitgeschakeld dus dat zal wel meevallen, op Sneijder reken ik sowieso niet en wat Robben betreft moeten we hopen dat die blessure goed uitpakt qua rust.

Colombia speelde echt wel serieus tegen Oranje volgens mij

[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 06-12-2013 23:48 ]

• BeefHazard

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
Ik had dit gemist op tv, moest even opzoeken waar het over ging maar WTF?!

http://nos.nl/video/58359...ut-stil-voor-mandela.html

Ik wist al dat het een complete dorpsgek was, maar dit slaat echt alles 8)7

• apis29
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:13:

EDIT: Die Belgen lopen denk ik nog de polonaise. Makkelijkste groep?
En in het buitenland zien ze Chili als outsider :+. Op de Duitse tv hoopten ze nog alles behalve Chili.
In eerste instantie was ik er ook niet ontevreden over maar met die verdediging van ons :X ...

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:50
Vanavond weer eredivisie voetbal!

18:45
Ajax - NAC Breda

19:45
AZ - FC Twente
RKC Waalwijk - SC Cambuur

20:45
PSV - Vitesse

Eerst zelf naar het stadion, daarna de terug weg mooi AZ - FC Twente 2e helft luisteren en PSV - Vitesse. Heerlijk voetbalavondje! Het mooiste zou zijn als AZ zou winnen en bij PSV - Vitesse maakt het me niet zoveel uit, alle resultaten daar zullen een glimlach om m'n gezicht toveren! (Mits Ajax zelf weet te winnen natuurlijk)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• BeefHazard
Winst AZ gaat heel lastig worden. Zware pot. Gelukkig doet Promes niet mee.

• Vlassie1980
Dersan schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:47:
[...]

Ik had dit gemist op tv, moest even opzoeken waar het over ging maar WTF?!

http://nos.nl/video/58359...ut-stil-voor-mandela.html

Ik wist al dat het een complete dorpsgek was, maar dit slaat echt alles 8)7
Net nog even gekeken en het is echt beschamend. Die vent kan geeneens een minuut zijn muil houden. Dit is echt 1 van de mensen waar ik van walg. Gadverdamme wat een vunzige vent is het ook :r :r :r

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat een debiel zeg. 'Applaud please'

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Op papier hebben België en Frankrijk het wel getroffen zeg. Nederland, euh, iets minder.

• Niku

Niku

Alagaesii

YellowOnline schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 10:43:
Op papier hebben België en Frankrijk het wel getroffen zeg. Nederland, euh, iets minder.
België moet wel de poule winnen, anders komen ze meteen tegen Duitsland.

• D-e-n
Moeten de Duitsers de groep wel winnen. En anders is er Portugal nog, ook als België de groep wint

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:20

PauseBreak

derp!

België moet Portugal wel kunnen hebben. Duitsland is iets minder makkelijk voor ze denk ik :+

Nee, merp!

• PWM
  • Niet online

PWM

apis29 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 03:27:
[...]

En in het buitenland zien ze Chili als outsider :+. Op de Duitse tv hoopten ze nog alles behalve Chili.
In eerste instantie was ik er ook niet ontevreden over maar met die verdediging van ons :X ...
Ik zeg ook niet dat Chili makkelijk zal worden. Maar wel dat je er van moet winnen. En als je Chili niet wint, gaat je het ook niet redden tegen Brazilie of Portugal (en dat is al geen wereldtop).

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:13
PauseBreak schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:06:
België moet Portugal wel kunnen hebben. Duitsland is iets minder makkelijk voor ze denk ik :+
Belgie is ook geen zekerheidje voor de volgende ronde, met Ronaldo bij Portugal is daar ook een verrassing mogelijk in de poule.

Bij Nederland is het afwachten hoe we de eerste wedstrijd doorkomen, maar voor zowel NL als BE is er kans op de volgende ronde en worden het spannende wedstrijden :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Sjah
PWM schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:32:
[...]

Ik zeg ook niet dat Chili makkelijk zal worden. Maar wel dat je er van moet winnen. En als je Chili niet wint, gaat je het ook niet redden tegen Brazilie of Portugal (en dat is al geen wereldtop).
Zeg je dat ook als Robben of Persie geblesseerd is?
Zelf waag ik me voor NL niet aan 'n voorspelling, we kunnen 1e worden, maar ook zomaar 4e. Toch een beetje een voorspelling: Spanje zouden we wel 'ns kunnen pakken, maar ik ben bang voor onderschatting van Australie in de 2e wedstrijd.

Voor Belgie, het andere land dat ik zal supporten, is de voorspelling easy, die moeten de 2e ronde halen. Dan kan het weleens uit zijn, met Duitsland , of Ghana/ Portugal. De Duitsers zitten IMO al met hun bakkes in de kwartfinale. Kunnen ze daarin Frankrijk treffen? Die Fransen hebben nog wel een appeltje of 2 met ze te schillen...

Overigens, kijk eens naar de laatste speeldag, wij speleen als groep om 18 uur, Bra, groep A pas om 22 uur..?? Kortom Bra kan besluiten om tegen Kameroen een resultaat te spelen waaardoor ze Spanje ontlopen, mochten die 2e worden... Of ben ik nu paranoia?? Denk het niet, mochten wij tegen Brazilie moeten, die wedstrijd kan je denk ik niet winnen, zelfs als Arjen of Robin er 2 inschiet, dan wordt er vast wel wat afgekeurd wegens vage redenen.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 07-12-2013 19:57 ]

• apis29
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:32:
[...]
:*) Daar heb je helemaal gelijk in! Ik denk dat Chili Nederland wel lekker ligt eigenlijk, tenminste dat gevoel had ik direkt na de loting*. Spanje gelijkspelletje om te openen voor beiden ;) .Australie is ongetwijfeld gewoon een irritante ploeg om tegen te spelen net als bij het hockeyen alleen bij voetbal hebben ze geen nieuwe Kewells meer terwijl die hockeyers wel wereldniveau aanvallers hebben (iirc). Die coach van ze had ook niet veel te vertellen ander dan dat ze tegen die tijd er klaar voor zullen (hopen) te zijn. Kan echt niemand van ze opnoemen, alleen die van Everton nog volgens mij Cahill, inmiddels in de MLS spelend bij NY Red Bulls ...

* alleen wist ik toen nog niet helemaal of de nummer twee tegen A1 zou moeten :X ; zag het wel als een mogelijkheid uit m'n geheugen puttend o.b.v. vorige toernooien (straks wordt het nog een 5-0 afstraffing ofzoiets). Maar zoals ze in de studio zeiden heb je, mocht je daar voorbij komen, daarna wel het beste schema?

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 07-12-2013 17:46 ]

Verwijderd

Klaassen 1-0. Ajax domineert en NAC heeft bijna niets in te brengen. Ter Rouwelaar begon al met tijdrekken in minuut 10, zegt eigenlijk alles.

Edit: Schitterende goal Klaassen. Heerlijke volley voor de 2-0.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 19:36 ]

• RBH

RBH

Wat een heerlijke volley van Klaassen zeg. Dat mag hij van mij woensdag dunnetjes over doen. :)

Verwijderd

En de hattrick is compleet. Die aanname :9~ _/-\o_

Edit: Bojan met de 4-0. Prima loopactie en voorzet door van Rhijn. Bojan met een spitsengoal.

Dubbeledit: haha, die gekke Makkelie. Vorige week was een hand op de schouder leggen nog een penalty. Deze week mag je blijkbaar het shirt ongeveer van iemands lijf rukken. Tussendoor schiet Perica nog een keer op de lat in een spaarzame counter.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 20:18 ]

• RBH

RBH

Wat is Makkelie een drama scheids zeg. Geen penalty geven.. Geel voor een denkbeeldige schwalbe..

Is Veltman nou zojuist gewisseld om Denswil wat wedstrijd ritme op te laten doen voor woensdag tegen Milan? Aangezien Veltman niet mag spelen..?

Verwijderd

RBH schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:19:
Wat is Makkelie een drama scheids zeg. Geen penalty geven.. Geel voor een denkbeeldige schwalbe..

Is Veltman nou zojuist gewisseld om Denswil wat wedstrijd ritme op te laten doen voor woensdag tegen Milan? Aangezien Veltman niet mag spelen..?
Wie heeft geel gehad? Mijn stream viel uit dus ik zal dat net gemist hebben.

Lijkt me wel dat het is voor wedstrijdritme. Al moet ik zeggen dat Denswil wel vaker op het einde wordt ingebracht.

Hopelijk kunnen de jongens van Nac zich beheersen zodat de ziekenboeg niet onnodig wordt gevuld.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10

Vos

AFCA

Bojan kreeg geel. De scheids is weer van bedenkelijk niveau ja, wel geel voor een schwalbe. Maar niks voor overtredingen...

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:48

Quad

Doof

Is Klaassen niet een verbeterde versie van Siem de Jong? :D

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• RBH

RBH

Haha en dan geeft hij nu direct rood aan Suk voor een ogenschijnlijke gele kaart-overtreding?

Verwijderd

Quad schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:31:
Is Klaassen niet een verbeterde versie van Siem de Jong? :D
Haha, ik had precies dezelfde gedachte 5 minuten geleden. :P

En Bojan laat toch even zien dat hij kan voetballen. Lijkt er op dat hij zijn draai gevonden heeft na zijn blessure. :)

• Deadsy
RBH schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:19:

Denk het ook en zoals Furydante al zegt komt Denswil er vaker tegen het einde in.
Als er nog wissels zijn en het loopt goed dan is het altijd slim om Denswil erin te gooien voor wat ritme en speeltijd.
Zou jammer zijn zo een talentvolle verdediger 90min op de bank te laten zitten.

Ik denk dat de wissel van Poulsen ook vanwege Milan zal zijn.

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Klaassen was altijd al een groot talent, hij heeft alleen niet veel geluk gehad met blessures.

Het lijkt me dat Ajax niet lang na hoeft te denken als Siem de Jong besluit naar het buitenland te vertrekken, Klaassen kan die rol prima overnemen, tenminste als hij niet geblesseerd raakt.

• RBH

RBH

Deadsy schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:38:
[...]

Denk het ook en zoals Furydante al zegt komt Denswil er vaker tegen het einde in.
Als er nog wissels zijn en het loopt goed dan is het altijd slim om Denswil erin te gooien voor wat ritme en speeltijd.

Ja, maakt het wel wat duidelijker inderdaad. Blijft zonde dat Veltman woensdag niet mag spelen, maar goed. Denswil doet het ook meer dan prima. Ligeon vond ik ook lekker bezig vandaag!

Leuke wedstrijd was het verder. :)

• PWM
  • Niet online

PWM

Misselijke overtreding op Schaars, 10 wedstrijden waard. Bah. Benieuwd of hij Havenaar zo nog even doormidden schopt als wraak.

• RBH

RBH

Is wachten op de 1-0 van PSV, maar ze spelen zo onrustig dat ik denk dat we nog wel even kunnen wachten op een doelpunt..

• Kevinp
Ik vind wel dat Vitesse een gele kaart verdiend. Ze gaan er vaak erg hard in. Soms wel iets te hard (tegen schaars). Alleen daarom al verdiend PSV het om te winnen.

• RBH

RBH

En dan zul je altijd zien dat er dan binnen 2 minuten een goal gemaakt is. :')

Goeie goal van Vitesse, had ik niet verwacht eigenlijk.

• PWM
  • Niet online

PWM

En 0-1. Tsja, ik zie dit al het hele seizoen bij Feyenoord, dus weet hoe het voelt.

Verwijderd

Zuur dit voor PSV. Vitesse is wel koel in de afronding.

• PWM
  • Niet online

PWM

Kopie van de 1ste helft vorige week op deze manier. Ben benieuwd of Cocu de 1ste helft een overheersend en sterk Vitesse heeft gezien :+

EDIT: Lol, nu is het helemaal een kopie :)

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 07-12-2013 21:31 ]

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:38:
[...]

De Boer had vantevoren al aangegeven dat ie Denswil in zou brengen voor Veltman als de situatie het toeliet, zodat die nog wat aan elkaar konden wennen voor Milan.

• RBH

RBH

Dit is dan wel weer een nette goal van PSV. Edit: En meer dan verdiend ook.

[ Voor 27% gewijzigd door RBH op 07-12-2013 21:31 ]

• Kevinp
PWM schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:27:
Kopie van de 1ste helft vorige week op deze manier. Ben benieuwd of Cocu de 1ste helft een overheersend en sterk Vitesse heeft gezien :+

EDIT: Lol, nu is het helemaal een kopie :)
De kopie is nu wel helemaal gelijk.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:47
Terechte goal van Depay. Ik zie tenminste weer vuur en karakter in het spel van PSV. Hopen dat ze dat vol kunnen houden!

Blessure van Schaars na die schandalige overtreding van Havenaar is wel een domper.

• PWM
  • Niet online

PWM

Schaars "professioneel" uit de wedstrijd geschopt. Smerig om te zien.

EDIT: Grr, Twente maakt in 90+3 de winnende. Jammer, gelijkspel was wel lekker.

[ Voor 37% gewijzigd door PWM op 07-12-2013 21:36 ]

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Mag lijen dat die klereleier een wedstrijd of 8 krijgt. :r

Nomen nescio

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
Twente terecht op 1-2 gekomen. Weinig kansen gezien van AZ in de tweede helft. Twente niet dominant maar wel de beste kansen. Waaronder twee keer lat in 3 seconden.
Pagina: 1 ... 99 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum