[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 223 Laatste
Acties:
  • 407.406 views

Onderwerpen

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:24
Niku schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:01:
Schaars én Depay hebben overigens als soort van spelersvertegenwoordiging gesproken. Goed van Depay. Ben wel benieuwd naar de YouTube filmpjes.
Mooi dat zo een jonge spelers bereid is dat op zich te nemen maar vind het zelf wel gaar dat er geen speler met meer ervaring is die naar voren gestapt is om met de ''supporters'' te praten.
En dat Schaars ook gegaan is tja wat moet ik zeggen.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:05:
[...]

Mooi dat zo een jonge spelers bereid is dat op zich te nemen maar vind het zelf wel gaar dat er geen speler met meer ervaring is die naar voren gestapt is om met de ''supporters'' te praten.
En dat Schaars ook gegaan is tja wat moet ik zeggen.
Tja, wie dan? 't is nou niet dat het team overloopt in ervaring

• Deadsy
toolkist schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:08:
[...]

Tja, wie dan? 't is nou niet dat het team overloopt in ervaring
Inderdaad dat klopt ook weer.
Als ik de ervaren spelers af ga in mijn hoofd dan zie ik in hun niet echt spelers die zoiets doen.
Vooral omdat dit spelers zijn die te vaak negatief opvallen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Toivonen misschien? Oh nee, die was geblesseerd ;)

Vreemd verhaal blijft het, niemand weet wanneer hij geblesseerd is geraakt, de laatste training had hij gewoon afgemaakt. Daarnaast is er vanuit het kamp Toivonen nog geen enkel signaal gekomen over het mondelinge akkoord, alleen PSV zelf heeft er over bericht. Wellicht dat er vanavond in Studio Voetbal of morgen in VI meer duidelijk komt :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Deadsy
Han schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:16:
Toivonen misschien? Oh nee, die was geblesseerd ;)

Vreemd verhaal blijft het, niemand weet wanneer hij geblesseerd is geraakt, de laatste training had hij gewoon afgemaakt. Daarnaast is er vanuit het kamp Toivonen nog geen enkel signaal gekomen over het mondelinge akkoord, alleen PSV zelf heeft er over bericht. Wellicht dat er vanavond in Studio Voetbal of morgen in VI meer duidelijk komt :)
Neh vanwege het hele contract verhaal en het feit dat hij niets laat zien op het veld had hij echt niet met de supporters moeten gaan praten.

En ik vond het ook al raar dat hij de eerste wedstrijd na het mondelijke akkoord opeens geblesseerd is. Zou me niet verassen als het verhaal nog niet afgelopen is.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:58
Spelersbus PSV geblokkeerd op De Herdgang

EINDHOVEN - De spelersbus van PSV is vanavond door enkele tientallen mensen geblokkeerd.

Na een onderhoud van ongeveer tien minuten met onder meer trainer Phillip Cocu en aanvoerder Stijn Schaars gingen de aanhangers van PSV weg. De PSV-supporters waren gefrustreerd vanwege de prestaties van PSV. Het was geen vanuit de supportersverenigingen gecoördineerde actie.

bron ed.nl
Tjah als je gisteren al een statement hebt gemaakt, heeft het weinig nut om het vandaag weer te doen? Wat verwachten ze dat het meteen bij de eerste wedstrijd weer hosanna is?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Deadsy
Raar volgens Omroep Brabant waren het Rekik en Bruma die de supporters te woord stonden.
Als hun 2 het waren zou ik het toch wel raar vinden want Bruma valt (vind ik) volledig door de mand de laatste tijd en Rekik is een zeer jonge huurling.

http://www.omroepbrabant....en+spelersbus+PSV+op.aspx

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik klaag niet vaak (eigenlijk nog nooit) over samenvattingen. Start ik nu de samenvatting van Feyenoord-PSV, zie ik in de 1ste helft aanvallen van PSV en een gelukkig Feyenoord wat op 1-1 komt. Zo zie je maar hoe een beetje knipwerk tot wat boeiend lijdt :+

EDIT:

Zie nu waar ik de samenvatting voor opstartte, had de eerste pingel gemist. Ook gewoon een terechte. Makelie heeft prima gefloten vandaag.

Volgens Cocu lag het verlies overigens aan de scheidsrechter _O-

Punt van kritiek vandaag, is eigenlijk wat het hele seizoen al gebeurt. Feyenoord domineert veel, maar maakt weinig doelpunten. Vandaag moet je gewoon lachend met 5-1 van het veld lopen, maar het zit er gewoon niet in. De wedstrijd tegen AZ was beter dan vandaag, en kost je 2 punten. Het zal tussen Ajax en Vitesse gaan ben ik bang.

[ Voor 55% gewijzigd door PWM op 01-12-2013 21:00 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Blijkbaar nog een opstootje in de spelerstunnel van wat opgestapeld testosteron.

http://www.dumpert.nl/med...je_bij_feyenoord_psv.html

De blik van Koeman nadat Schaars zegt "nou moet je even normaal doen Ronald" spreekt boekdelen :p

Ja, modjes vergeten de edit knop ook wel eens

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 01-12-2013 21:08 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:35

St@m

@ Your Service

Apart dat Mathijssen er weer bij betrokken is, meer ga ik er niet over zeggen want ik vind het verder allemaal kansloos. Laten ze die agressiviteit maar op het veld zien.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Deadsy
Koeman moet helemaal niet de discussie aangaan met Schaars en moet gewoon samen met de rest van de spelers naar hun ruimte gaan en niet daar bij de splitsing blijven staan.

• PWM
  • Niet online

PWM

Deadsy schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:17:
Koeman moet helemaal niet de discussie aangaan met Schaars en moet gewoon samen met de rest van de spelers naar hun ruimte gaan en niet daar bij de splitsing blijven staan.
Volgens mij hebben zij nog een geschiedenis met elkaar ;)

Maar absoluut waar, de coach zou er sowieso altijd buiten moeten staan.

• Deadsy
PWM schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:19:
[...]

Volgens mij hebben zij nog een geschiedenis met elkaar ;)

Maar absoluut waar, de coach zou er sowieso altijd buiten moeten staan.
Zoals je al zegt, hij als coach moet daar boven staan.
Ben sowieso geen fan van hem (Koeman) maar door daar te blijven staan kom je vind ik nogal zwak over.
Een coach moet gewoon door lopen. Hoogstens daar blijven staan en naar de eigen spelers kijken om ervoor te zorgen dat die de discussie niet aangaan en ook direct doorlopen.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2025

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De wedstrijd volgende week tegen Vitesse wordt cruciaal nu. Ik vermoed dat PSV thuis wel kan winnen.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:15

Niku

Alagaesii

Typisch dat Mathijssen blijkbaar weer een hoofdrol speelt bij dat opstootje.

• Deadsy
Ik zie nu de beelden bij Studio Voetbal en vind het wel gaar dat Bruma in de tunnel terug gehouden word door spelers van Feyenoord en dat de PSV spelers en staf gewoon wegkijken.

• PWM
  • Niet online

PWM

Niku schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:04:
Mathijssen is sinds de laatste FEYENOORD - PSV nog 18x tijdens de rust en 18x na de wedstrijd die catacombe doorgelopen, volgens mij allemaal zonder problemen. Misschien ligt de frustratie ergens anders ;)

Edit: overigens zal het een enorm vervelende kwal zijn, maar andere teams zijn er niet vatbaar voor.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 01-12-2013 22:33 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:58
Hoort hier misschien niet helemaal thuis, maar ik kon hier toch wel hard om lachen..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BabZ79sCYAA_PH1.png

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik denk dat Mathijssen een weddenschap had staan dat Bruma een rode kaart zou krijgen ...
Hij weet nu waar de camera's hangen en ik zie hem eerlijk gezegd ook niets doen, die Bruma daarentegen is degene die nogal opgefokt doet.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01 21:10

CR1691

Hero of Time

Niku schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:04:
Typisch dat wederom PSV betrokken is bij zo'n opstootje.

PSN: Finally_Chris

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:22
Gynnad schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:31:
Hoort hier misschien niet helemaal thuis, maar ik kon hier toch wel hard om lachen..

[afbeelding]
Mja eerder een beetje flauw. Toen Ajax haar 100 jarige bestaan vierde was het ook niet al te best, kan mezelfs nog herinneren dat er een seizoen bij zat dat je met de eerste 5 uitslagen een mobiele nummer kon maken(0-6 enz. enz.).
Voor PSV is het gewoon de gifbeker leeg drinken en opnieuw beginnen. Ik hoop dat het bestuur verstandig is en de spelers + coach de tijd geven om te bouwen aan een team. Je schiet er niks mee op om nu al de coach weg te sturen.
Ter herinnering: Feyenoord had aan het begin van het seizoen ook een lelijke dip en lijkt daar nu beetje bij beetje uit te klimmen.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 01-12-2013 23:12 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

CR1691 schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:07:
[...]

Typisch dat wederom PSV betrokken is bij zo'n opstootje.
Typisch dat wederom Feyenoord betrokken is bij zo'n opstootje?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:33

Fiber

Beaches are for storming.

PSV moet gewoon dit seizoen afschrijven en lekker gaan voetballen met jonge spelers.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 11:23

fynrd1

Fooled by Randomness

Miki schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:10:
[...]

Mja eerder een beetje flauw. Toen Ajax haar 100 jarige bestaan vierde was het ook niet al te best, kan mezelfs nog herinneren dat er een seizoen bij zat dat je met de eerste 5 uitslagen een mobiele nummer kon maken(0-6 enz. enz.).
Voor PSV is het gewoon de gifbeker leeg drinken en opnieuw beginnen. Ik hoop dat het bestuur verstandig is en de spelers + coach de tijd geven om te bouwen aan een team. Je schiet er niks mee op om nu al de coach weg te sturen.
Ter herinnering: Feyenoord had aan het begin van het seizoen ook een lelijke dip en lijkt daar nu beetje bij beetje uit te klimmen.
Het 100 jarig bestaan van Feyenoord was ook niet bepaald een geweldig seizoen te noemen.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:18

Quad

Doof

Beter schaffen ze die jubilea af, voorkomt teleurstellingen. :Y)

Zit de samenvattingen te kijken, wat denkt Maher wel niet nadat hij gescoord Had? Een of andere wereld voetballer oid.

[ Voor 48% gewijzigd door Quad op 01-12-2013 23:58 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:25
Het nare van die penalty's is, is dat er zo inconsequent mee om wordt gegaan. Het zijn zeker overtredingen (al twijfel ik nog wel over die laatste), maar ik snap best dat PSV zich genaaid voelt hierbij. Als er overal voor dit soort overtredingen binnen de 16 gefloten wordt, is het waarschijnlijk ook snel voorbij met dat eeuwige geduw en getrek van verdedigers. Door het inconsequent zijn van scheidsrechters, roep je dit soort reacties over je af, al had PSV waarschijnlijk toch wel verloren zonder die penalty's.
Het wordt tijd dat Cocu die jongens eens op de rit krijgt. Ik kan totaal niet het kwaliteitsverschil tussen nu en de eerste vijf wedstrijden verklaren...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zoveel scheidsrechters, zoveel unieke situaties. Inconsequent is dan niet het juiste woord imho. Mijns inziens waren de penalty's terecht, en heeft PSV het aan zichzelf te danken. Dat ze er überhaupt eentje hebben mogen inprikken is een wonder.

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:25
Nog meer mensen die vonden dat waterreus wel heel erg negatief was over ZIJN psv ? Hij zit daar toch ook in de raad van bestuur ofzo ?

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11-2025
Barbapapa852 schreef op maandag 02 december 2013 @ 00:05:
Nog meer mensen die vonden dat waterreus wel heel erg negatief was over ZIJN psv ? Hij zit daar toch ook in de raad van bestuur ofzo ?
Dat zit Waterreus niet. En volgens mij is dat nou juist precies hetgeen dat Ronald dwars zit, hij heeft geen macht bij PSV.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Catorce schreef op maandag 02 december 2013 @ 00:35:
[...]
Dat zit Waterreus niet. En volgens mij is dat nou juist precies hetgeen dat Ronald dwars zit, hij heeft geen macht bij PSV.
Klopt, het lijkt er nu ook wel op alsof hij aan de stoelpoten van Sanders en Brands zit te zagen.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Over inconsequent/slecht fluiten gesproken: bij Vitesse - Cambuur een duel om de bal, waarbij twee spelers dus dicht bij elkaar stonden met de bal er tussenin. Één speler schiet de bal hard omhoog, en de andere krijgt die bal tegen de arm: hands natuurlijk. :+

Verder niets te klagen hoor, prima wedstrijd voor de rest, maar ik kan me soms nog steeds over hands verwonderen.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 02-12-2013 02:10 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:09
Wat me vooral verbaasde was de gelatenheid en ontkenning bij Cocu. Van de week deden ze ook alsof ze voor de rode kaart alles onder controle hadden. En nu weer. PSV had buiten de goal eigenlijk niets in te brengen, maar Cocu doet net alsof ze als sterren speelden en door de arbitrage een zege ontnomen werden. Daar kan ik echt niet bij....

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Ik snap het wel. Hij kan moeilijk zeggen: 'we hebben alleen maar ongemotiveerde spelers die liever hun veters opnieuw strikken of een nieuwe oorbel nemen dan voor elkaar te knokken op het veld' want dan word het er sowieso niet beter op. Rustig blijven en wachten op de omkeer is denk ik de beste optie.

Zeker richting de media lijkt het me dat een goede aanpak. Vergis je niet dat na iedere wedstrijd die je wederom niet wint er continu dezelfde vragen worden gesteld. Vervolgens word je bij ieder TV programma ook weer afgemaakt als PSV zijnde en dat gaat iedere week door zo lang je niet wint. We hebben de afgelopen jaren al vaker gezien wat druk vanuit de media met teams en scheidsrechters doet. De meeste mensen gunnen PSV ook volgende week het verlies omdat dit leuke mediamomenten op kan leveren. Ik zou dan ook niet graag in de schoenen van Cocu staan met die interviews.

• Quad

Quad

Doof

Ook Frank de Boer heeft met Ajax slechtere periodes gehad maar toch is die heel anders voor de camera dan Cocu doet, stuk realistischer en dat werkt gewoon want levert veel meer sympathie op.

nggyu nglyd

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Quad schreef op maandag 02 december 2013 @ 08:50:
Ook Frank de Boer heeft met Ajax slechtere periodes gehad maar toch is die heel anders voor de camera dan Cocu doet, stuk realistischer en dat werkt gewoon want levert veel meer sympathie op.
Ik denk dat de houding van een coach t.o.v. de camera niet heel veel uitmaakt. Je hebt sympathieke coaches die nooit een prijs zullen pakken aan de ene kant en horken zoals Mourinho en Van Gaal aan de andere kant.

Daarbij kun je niet zeggen dat De Boer slechtere periodes gehad heeft vind ik. Na 15 wedstrijden al 17 verliespunten in deze flutcompetitie vind ik schokkend voor een zogenaamde titelkandidaat. De Boer heeft geluk dat de concurrentie ook geen kampioen wil worden.

• Han
  • Niet online

Han

Mwoh... ik heb Frank de Boer ook wel eens een wedstrijd horen evalueren waarbij ik dacht dat hij naar een oude DVD had gekeken in plaats van de bewuste wedstrijd. Ondanks dat Ajax een periode had waarin het dramatisch speelde hoorde ik Frank de Boer zeggen dat ze prima hadden gespeeld en continue de bovenliggende partij waren. En dat was niet altijd het geval. Ze waren wel kampioen balbezit en rondspelen, maar prima spelen en de bovenliggende partij viel op z'n zachts gezegd te betwijfelen. Met name de wedstrijd tegen Vitesse was daarvan een goed voorbeeld. Maar goed, dat was misschien ook wel tactisch van de Boer, gezien de aankomende wedstrijd thuis tegen Celtic in die week... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-01 09:44
Han schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:06:
[...]

Mwoh... ik heb Frank de Boer ook wel eens een wedstrijd horen evalueren waarbij ik dacht dat hij naar een oude DVD had gekeken in plaats van de bewuste wedstrijd. Ondanks dat Ajax een periode had waarin het dramatisch speelde hoorde ik Frank de Boer zeggen dat ze prima hadden gespeeld en continue de bovenliggende partij waren. En dat was niet altijd het geval. Ze waren wel kampioen balbezit en rondspelen, maar prima spelen en de bovenliggende partij viel op z'n zachts gezegd te betwijfelen. Met name de wedstrijd tegen Vitesse was daarvan een goed voorbeeld. Maar goed, dat was misschien ook wel tactisch van de Boer, gezien de aankomende wedstrijd thuis tegen Celtic in die week... :)
Inderdaad, de Boer is ook zelden echt kritisch. Dat is ook logisch, je kan niet je eigen team afbranden want je moet maandag weer samen trainen en een paar dagen later weer voetballen. Je noemt dan zoveel mogelijk bewust de lichtpuntjes. Koeman doet dat niet altijd en kreeg daar ook veel kritiek op.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Han
  • Niet online

Han

Frank de Boer is behoorlijk kritisch, maar dan niet publiekelijk. Ik benijd de spelers van Ajax dikwijls niet als ze in de rust of na de wedstrijd naar de kleedkamer moeten. Wat dat betreft vind ik de Boer een voorbeeld. Koeman is vaak te kritisch voor de camera en Cocu gedraagt zich als of hij voor het eerst van zijn leven een camera ziet en bakt vervolgens zoete broodjes.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:27
Ik denk dat Frank de Boer het gewoon meer in de vingers heeft dan Cocu en Koeman. Door sommigen wordt het huidige succes van Ajax nogal eens in de schoenen geschoven van Cruijff en zijn revolutie maar volgens mij is het gewoon vooral het succes van Frank de Boer.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Han schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:35:
Frank de Boer is behoorlijk kritisch, maar dan niet publiekelijk. Ik benijd de spelers van Ajax dikwijls niet als ze in de rust of na de wedstrijd naar de kleedkamer moeten. Wat dat betreft vind ik de Boer een voorbeeld. Koeman is vaak te kritisch voor de camera en Cocu gedraagt zich als of hij voor het eerst van zijn leven een camera ziet en bakt vervolgens zoete broodjes.
Dat klopt wel denk ik. Koeman brandt zijn spelers publiekelijk af en Cucu durft niet te zeggen waar het op staat. De Boer is meestal wel realistisch en houdt kritiek vooral achter de schermen. Hij is een echte winnaar.

• D-e-n
Naar buiten toe vind ik hem (zoals Han al zei) dus juist niet altijd realistisch.

• Niku

Niku

Alagaesii

De Boer is inderdaad lang niet altijd realistisch. Maar wat wil je, elke trainer heeft een gekleurde bril op en zal in eerste instantie vanuit de eigen ploeg een wedstrijd bekijken, is alleen maar logisch toch.

Vind Koeman in de media niet best, je eigen spelers naar buiten toe afbranden hoort niet vind ik.

• PWM
  • Niet online

PWM

Het zijn wel 3 hele verschillende figuren. De Boer doet het imho inderdaad het beste.

Wat Cocu deed gisteren sloeg nergens op. Je hoeft je team niet af te branden, zeker niet individueel wat Koeman wel eens doet, maar als je Cocu hoorde praten, speelde PSV een puike wedstrijd waarbij ze op 10 minuten na domineerden. Nou, daar hoef je geen gekleurde bril voor op te hebben om te zien dat dat gewoon onzin was.

En inderdaad, Koeman is weer het andere uiterste, die fikt gewoon het team af en toe af, dat is ook niet goed.

• PvT.Arj
  • Laatst online: 07-01 16:30
Lars93 schreef op maandag 02 december 2013 @ 00:00:
Het nare van die penalty's is, is dat er zo inconsequent mee om wordt gegaan. Het zijn zeker overtredingen (al twijfel ik nog wel over die laatste), maar ik snap best dat PSV zich genaaid voelt hierbij. Als er overal voor dit soort overtredingen binnen de 16 gefloten wordt, is het waarschijnlijk ook snel voorbij met dat eeuwige geduw en getrek van verdedigers. Door het inconsequent zijn van scheidsrechters, roep je dit soort reacties over je af, al had PSV waarschijnlijk toch wel verloren zonder die penalty's.
Het wordt tijd dat Cocu die jongens eens op de rit krijgt. Ik kan totaal niet het kwaliteitsverschil tussen nu en de eerste vijf wedstrijden verklaren...
Die laatste penalty vond ik ook een twijfelgeval. Maar de eerste is 100% terecht en hier zou inderdaad altijd voor gefloten moeten worden. Ook in het amateurvoetbal moet gewoon consequent altijd gefloten worden tegen dat belachelijke vasthouden e.d. PSV mag wel klagen over de 3-1, hier ging erg duidelijk een overtreding van Feyenoord aan vooraf. Onbegrijpelijk dat de scheids dit niet zag.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• ph4ge
arjanpvt schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:32:
Die laatste penalty vond ik ook een twijfelgeval. Maar de eerste is 100% terecht en hier zou inderdaad altijd voor gefloten moeten worden. Ook in het amateurvoetbal moet gewoon consequent altijd gefloten worden tegen dat belachelijke vasthouden e.d. PSV mag wel klagen over de 3-1, hier ging erg duidelijk een overtreding van Feyenoord aan vooraf. Onbegrijpelijk dat de scheids dit niet zag.
Het probleem is als je 80 minuten onder druk staat en je eigen 16 in gedrukt wordt dat de eerste de beste keer dat je een twijfelgevalletje tegen krijgt, dat gelijk gevaarlijk is. PSV heeft ook wel onterechte of twijfelachtige overtredingen mee gekregen, alleen dat was meestal nog op eigen helft omdat PSV zelden verder kwam. Wat dat aan gaat dwong Feyenoord dit ook gewoon af.

Net als met die rode kaart voor Bruma. PSV maakte zoveel overtredingen, waaronder meer dan genoeg die geelwaardige waren en geen kaart opleverden, dat het wachten is op het moment dat je een keer geel krijgt voor een relatief lichte overtreding. Als je nauwelijks overtredingen maakt, zal je ook niet snel een kaart krijgen. Er komt een moment dat de scheidsrechter genoeg gewaarschuwd heeft. Al kreeg Schaken misschien nog wel de meeste belachelijke gele kaart van allemaal, dat was pas een fopduik van die Bakalli.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
ph4ge schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:03:
[...]
Het probleem is als je 80 minuten onder druk staat en je eigen 16 in gedrukt wordt dat de eerste de beste keer dat je een twijfelgevalletje tegen krijgt, dat gelijk gevaarlijk is. PSV heeft ook wel onterechte of twijfelachtige overtredingen mee gekregen, alleen dat was meestal nog op eigen helft omdat PSV zelden verder kwam. Wat dat aan gaat dwong Feyenoord dit ook gewoon af.
Eens, de consequenties waren gelijk enorm, maar dat neemt niet weg dat het gewoon een misser van de scheidsrechter was. Dat je daar dan een doelpunt tegen uit krijgt is erg zuur, dus ik kan mij de frustratie over dat derde doelpunt wel voorstellen.

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik ben als PSVer van mening dat Makkelie niet sterk floot, maar Feyenoord sowieso wel gewonnen had. Ze waren gewoon te sterk.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-01 08:45

MeNTaL_TO

The future is not set

Is er al een onderzoek gestart door de KNVB naar het gedrag van de ADO spits? (sorry als ik het bericht gemist heb).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30

ko9

MeNTaL_TO schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:11:
Is er al een onderzoek gestart door de KNVB naar het gedrag van de ADO spits? (sorry als ik het bericht gemist heb).
Lijkt me niet, hij heeft geel gekregen voor de overtreding die de scheids nooit heeft gezien.
Dus niks meer aan te doen...

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:01
ko9 schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:13:
[...]

Lijkt me niet, hij heeft geel gekregen voor de overtreding die de scheids nooit heeft gezien.
ook niet in uitzonderlijk geval als deze?

• Dersan
  • Laatst online: 23:55
ko9 schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:13:
[...]

Hij heeft geel gekregen voor het duwen van Cilessen, zoals in het rapport staat. De elleboog is niet waargenomen en dus kan er nog een schorsing worden uitgedeeld door de knvb.

• ph4ge
In de praktijk gebeurt dat nooit. "De situatie" is beoordeeld is dan de uitleg.

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:26

orejas

Omelette du Fromage

ph4ge schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:37:
In de praktijk gebeurt dat nooit. "De situatie" is beoordeeld is dan de uitleg.
Blijkbaar niet.
http://www.vi.nl/nieuws/k...vrezen-voor-aanklager.htm

[ Voor 3% gewijzigd door orejas op 02-12-2013 12:47 ]

Stam + t

• ph4ge
Dat is dan een nieuwe uitleg van de regels als het zover komt, want het is absoluut niet de eerste keer dat zoiets voorkomt.

• Dersan
ph4ge schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:53:
[...]

Dat is dan een nieuwe uitleg van de regels als het zover komt, want het is absoluut niet de eerste keer dat zoiets voorkomt.
Het is niet vergelijkbaar met een tackle waarvoor geel is gegeven, maar die achteraf op de tv beelden met rood beoordeeld had kunnen worden.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

'Ik heb Kramer geel gegeven wegens het tegen Cillessen aanlopen. Mijn team en ik hebben de elleboog niet waargenomen', aldus Wiedemeijer tegen De Telegraaf. Daardoor is vervolging op basis van tv-beelden mogelijk.
Het blijft vreemd, want in principe liep hij toch met zijn elleboog tegen Cillessen aan ;)

• ph4ge
Dersan schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:58:
Het is niet vergelijkbaar met een tackle waarvoor geel is gegeven, maar die achteraf op de tv beelden met rood beoordeeld had kunnen worden.
Nee, maar er zijn meerdere gevallen geweest waar een deel van de situatie over het hoofd is gezien en het toch als beoordeeld telde. Ik heb me ook hier wel vaker druk gemaakt over overtredingen waar het duidelijk is dat de scheidsrechter het niet gezien heeft en de situatie toch als beoordeeld telde. Bijv. kopduels waar de scheidsrechter affluit voor duwen terwijl bleek dat er een elleboog bij kwam kijken. Of als er 3 spelers zijn betrokken bij een situatie en de overtreding van A op B wordt bestraft terwijl C op dat moment iets veel smerigers deed. Het is natuurlijk onmogelijk om nu voorbeelden te Googelen, maar het is echt niet voor het eerst. De situatie wordt als geheel beoordeeld tenzij het helemaal niet gezien is. Maar als een scheidsrechter fluit kan je niet volhouden dat je met heel het arbitraire team naar de andere kant van het veld keek.

Dit zet de deur open voor elke elleboog die in het veld gemist wordt, en dat zijn er elke week wel een paar. Het geldt dan altijd als beoordeeld, terwijl als de scheidsrechter de elleboog gezien had het rood had moeten zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 02-12-2013 13:05 ]

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01 23:26
Frank is ook niet altijd heel realistisch vind ik, soms hoorde je hem roepen dat ze de tegenstander wegspeelde en beter waren maar de stand gaf iets anders aan. Ik en ik niet alleen begon me toen ook steeds meer te irriteren aan Frank. Cocu is een rustige vent waar je eigenlijk niet boos op kan worden.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:46

Rhapsody

In Metal We Trust

rikoos schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:09:
[...]

Frank is ook niet altijd heel realistisch vind ik, soms hoorde je hem roepen dat ze de tegenstander wegspeelde en beter waren maar de stand gaf iets anders aan. Ik en ik niet alleen begon me toen ook steeds meer te irriteren aan Frank. Cocu is een rustige vent waar je eigenlijk niet boos op kan worden.
Denk dat daar de clubliefde ook meespeelt. Ik, als Ajacied, was het recentelijk wel eens oneens over een analyse na de wedstrijd, maar van ergeren was geen sprake.

Op Cocu hoef ik niet boos te worden, maar hij zou wat mij betreft zelf wel eens boos mogen worden.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 09:14
ph4ge schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:53:
[...]

Jawel hoor. Zoals in het artikel. De gele kaart was voor het hard inkomen en doorlopen. NIET voor een elleboog.

Door het goed opschrijven van de scheidsrechter komt het misschien nog goed.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
rikoos schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:09:
[...]
Frank is ook niet altijd heel realistisch vind ik, soms hoorde je hem roepen dat ze de tegenstander wegspeelde en beter waren maar de stand gaf iets anders aan. Ik en ik niet alleen begon me toen ook steeds meer te irriteren aan Frank.
PSV-er?
Cocu is een rustige vent waar je eigenlijk niet boos op kan worden.
Ik kan ook niet boos worden op hem, in mijn ogen mag hij zo verder gaan. :P
[edit]Zelfs Overmars is het met me eens;
http://www.speld.nl/2013/...t-vertrouwen-uit-in-cocu/

[ Voor 21% gewijzigd door OPSLAGHOND op 02-12-2013 16:57 ]

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

Volgende week mag PSV laten zien wat ze tegen Vitesse kunnen. Wellicht spelen ze beter en zijn ze getergd . Ik heb er zin in :).

It's not who you are , it's who you know.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 11:19
Een gelijkspel of winst voor PSV zijn beide prima ;).

Ajax speelt voor de winterstop nog tegen NAC, Cambuur & Roda JC; de huidige nummers 11, 14 en 12. In de huidige vorm zijn 9 punten heel goed mogelijk en een koppositie bij de winterstop is daarmee ook realistisch.

Wat een verschil met de vorige vier seizoenen:
2012/2013: 1 punt achter op PSV en FC Twente
2011/2012: 5 punten achter op AZ
2010/2011: 5 punten achter op PSV en FC Twente
2009/2010: 9 punten achter op FC Twente

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

Sherlock

No Shit

Railgunner schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:08:

Ajax speelt voor de winterstop nog tegen NAC, Cambuur & Roda JC; de huidige nummers 11, 14 en 12. In de huidige vorm zijn 9 punten heel goed mogelijk en een koppositie bij de winterstop is daarmee ook realistisch.

Verkoop de beer nou niet voordat hij geschoten is...

edit:
Niet dat wat je zegt onmogelijk is hoor, het zou zeker zomaar kunnen, maar juist het op deze manier denken zorgt er voor dat er veel te gemakkelijk over die wedstrijden gedacht wordt. En zo'n surplus aan kwaliteit heeft Ajax op dit moment nu ook weer niet, dat ze zonder juiste instelling wel even winnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Sherlock op 02-12-2013 16:27 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ajax presteert beter als underdog. Ze moeten niet al in de winterstop eerste zijn. Vitesse mag op kop staan ;)
Zowiezo heeft Vitesse ook een erg makkelijk programma, als zij hun niveau vasthouden zijn dat ook 9 punten.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Railgunner schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:08:

2013: 37 punten na 18 wedstrijden = 17 verliespunten (als ze 3x winnen)
2012: 37 punten na 18 wedstrijden = 17 verliespunten
2011: 33 punten na 17 wedstrijden = 18 verliespunten
2010: 35 punten na 18 wedstrijden = 19 verliespunten
2009: 38 punten na 17 wedstrijden = 13 verliespunten

Ik zie de afgelopen jaren eigenlijk geen verschil qua resultaat. Sterker nog, dat jaar dat ze 9 punten achter Twente de winterstop in gingen, hadden ze nog de meeste punten cq minste verliespunten. Het enige verschil is dan de positie op de ranglijst.

Nou ja, als het eerste half jaar net zo kut gaat als de afgelopen jaren, is het maar hopen op een net zo goed tweede half jaar als de afgelopen jaren en dan moet de titel wel weer te pakken zijn.

• Railgunner
Het betekent dus vooral dat de concurrentie het dit jaar een stuk slechter doet. Geen beter vermaak dan leedvermaak ;).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

tweaker2010 schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:26:
Ajax presteert beter als underdog. Ze moeten niet al in de winterstop eerste zijn. Vitesse mag op kop staan ;)
Zowiezo heeft Vitesse ook een erg makkelijk programma, als zij hun niveau vasthouden zijn dat ook 9 punten.
PSV is niet bezig met hun beste seizoen maar om PSV nou 'makkelijk' te noemen :).
Denk overigens wel dat Vitesse 9 punten kan pakken in die 3 wedstrijden maar ik verwacht dat Ajax dat ook zeker gaat doen.

Overigens viel mij op dat Vitesse aan het eind van de tweede helft tegen cambuur toch wel een paar kunsstukjes liet zien. Tikkie-Tak-voetbal.. was leuk voor het publiek.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:09

Vos

AFCA

Vitesse speelt zeker goed, heeft ook een leuke ploeg vind ik. Benieuwd wat er daar in de winter gaat gebeuren. Zoals ik het nu zie gaat het tussen Vitesse en Ajax. Geloof niet dat Twente en Feyenoord kunnen bijblijven, in de breedte komen die te kort. PSV heb ik afgeschreven ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 02-12-2013 16:52 ]

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Vos schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:51:
Vitesse speelt zeker goed, heeft ook een leuke ploeg vind ik. Benieuwd wat er daar in de winter gaat gebeuren. Zoals ik het nu zie gaat het tussen Vitesse en Ajax. Geloof niet dat Twente en Feyenoord kunnen bijblijven, in de breedte komen die te kort. PSV heb ik afgeschreven ;).
Ik denk zelf ook dat het zal gaan om Vitesse en Ajax. Wie er aan het langste eind gaat trekken moeten we na de winter maar 's zien. Ik hoop op een spits versterking bij Vitesse. Ajax moet het gewoon goed neer gaan zetten en proberen constant(er) te spelen.

Feestje in Arnhem zou (voor de verandering) wel leuk zijn aan het eind van het seizoen!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik ben zeer benieuwd wat er in de winterstop gaat gebeuren.
Zo is al bekend dat de delegatie van Chelsea in Arnhem steeds groter wordt;
http://www.speld.nl/2013/...p-huurbasis-naar-vitesse/
Gisteren was ook de nieuwe geldschieter van Vitesse voor het eerst sinds de geldstroom aanwezig bij een wedstrijd, natuurlijk onder begeleiding van Abramovitsj's rechterhand Marina Granovskaia ...

[ Voor 31% gewijzigd door OPSLAGHOND op 02-12-2013 16:59 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Laten we dan deze ook maar even voor de balans noemen:
Aantal hondstrouwe supporters Ajax exponentieel gegroeid.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
De staaf van Ajax kan wel eens de enige juiste zijn qua gevoel voor sommigen, die zijn in een soort van winter-/voetbalslaap gesukkeld vanaf 1998. :O
Die van PSV kan nooit zo hoog geweest zijn aangezien er sinds mensenheugenis nagenoeg geen supporters meegaan naar uitduels met name buiten Nederland, de club kent hooguit een handjevol trouwe supporters. :9
En die van Feyenoord zal niet constant zijn geweest de afgelopen jaren ondanks het geschreeuw van het zeer fanatieke "Legioen" welke gisteren nog in de 20e minuut luid overstemd werd (Boeruh, boeruh, boeruh etc etc) door het hierboven genoemde handjevol van PSV. Ook erg leuk dat na de 2 - 1 door "Het Legioen" het bekende nummer werd gezongen: "Sing when you're winning". :+

• Han
  • Niet online

Han

Geen vermelding van bronnen of onderzoeksmethode. Totaal geen meerwaarde, gewoon wat grafieken zonder enige betekenis. Het enige wat dit te weeg brengt is een welles/nietes discussie zonder gefundeerd onderzoek.

Ik bedoel, hoe hebben ze onderzocht? CC houders? bezoekersaantallen? Enquête? Turven? De grafieken missen zelfs aantallen. Waardeloos.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

* gambieter vraagt zich wel eens af of mensen zichzelf niet wat te serieus nemen... ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-01 11:27
:D

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Han schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:45:
[...]

Geen vermelding van bronnen of onderzoeksmethode. Totaal geen meerwaarde, gewoon wat grafieken zonder enige betekenis. Het enige wat dit te weeg brengt is een welles/nietes discussie zonder gefundeerd onderzoek.

Ik bedoel, hoe hebben ze onderzocht? CC houders? bezoekersaantallen? Enquête? Turven? De grafieken missen zelfs aantallen. Waardeloos.
Kijk eens naar de bron/website. ;)

• Han
  • Niet online

Han

Ken de website niet, maar aan de hand van de reacties begrijp ik dat het een satirische slag heeft... :P

Maar mea culpa, ben beroepsmatig analist en als ik zoiets zie dan gaan mijn haren recht op staan. Ik zie de humor er wel van in, maar helaas kom ik dit soort zaken dagelijks tegen, en dan serieus bedoeld :X

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Han schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:50:
Ken de website niet, maar aan de hand van de reacties begrijp ik dat het een satirische slag heeft... :P
Had je de link van OPSLAGHOND niet aangeklikt? Dat had je toch moeten waarschuwen ;)

• Han
  • Niet online

Han

gambieter schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:51:
Had je de link van OPSLAGHOND niet aangeklikt?
Neuh, heb ook principes :P
Dat had je toch moeten waarschuwen ;)
Heb het stukje net gelezen, humor :P

• Quad

Quad

Doof

De Speld, dat er nog mensen geloven dat dat menens is. :+
Leuke website met enkel en alleen satire.

nggyu nglyd

• Dersan

• Quad

Quad

Doof

Dus inderdaad wel een overtreding geconstateerd maar de kaart was dus niet bedoeld voor de elleboogstoot die dus ook niet waargenomen is.

nggyu nglyd

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 17:29
Wiedemeijer, die ziet wel vaker dingen niet :')

Hupperts volle schop op Martens vorige week, fluitje in de mond nemen en vervolgens er weer uit halen en doorlopen. Totale WTF.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Han schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:50:
Maar mea culpa, ben beroepsmatig analist en als ik zoiets zie dan gaan mijn haren recht op staan. Ik zie de humor er wel van in, maar helaas kom ik dit soort zaken dagelijks tegen, en dan serieus bedoeld :X
Dan zul je deze ook wel kunnen waarderen (niet voetbalgerelateerd, maar over data-analisten): http://www.speld.nl/2013/11/29/het-heerst-helemaal-niet/ :p

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01 23:26
Ik? Nope !!! 100% Ado .... (ik weet het, brand me maar af ;-))

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:58
Nu weet ik dat 't elk WK raak is met stadions die niet op tijd af zijn, maar maken ze in Brazilie er nu niet een heel erg zooitje van? Of is 't elke keer zo erg als 't nu is?

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 12:50
Nou volgens mij is het niet de normale gang van zaken dat een dak van een nieuw stadion inelkaar klapt. Vindt het mook maar een trieste boel; zelfde geldt voor dat semi-salvernij gebeuren in Qatar.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-01 10:47
rik86 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:53:
Nu weet ik dat 't elk WK raak is met stadions die niet op tijd af zijn, maar maken ze in Brazilie er nu niet een heel erg zooitje van? Of is 't elke keer zo erg als 't nu is?
In Zuid-Afrika was er ook gedoe met stakingen omdat de arbeiders salarisverhoging eisten. Maar volgens mij waren die stadions wel eerder af als nu in Brazilie. En in Zuid-Afrika werden ook oudere en reeds bestaande stadions gebruikt die een renovatie kregen, in Brazilie zijn het nagenoeg alleen maar nieuwe stadions.

De FIFA heeft de deadline op eind dit jaar gezet om alle stadions af te krijgen maar dat gaat sowieso al niet lukken. Aantal links naar de stadions met de meeste vertraging:

Manaus:
http://www.skyscrapercity...read.php?t=787064&page=20

Curitiba: ( loopt volgens mij het meest achter )
http://www.skyscrapercity...read.php?t=320417&page=21

Natal: ( is wel in de afrondende fase )
http://www.skyscrapercity...read.php?t=795994&page=23

Sao Paolo: ( stadion waarbij het dak naar beneden kwam )
http://www.skyscrapercity...ead.php?t=1204653&page=86

Het zal allemaal wel weer goedkomen, maar in Sao Paolo zou de openingswedstrijd gespeeld moeten worden. Ben benieuwd of dat nog door gaat en of dat stadion uberhaupt wel gebruikt gaat worden.

• Quad

Quad

Doof

Zo mooi zijn de stadions ook niet echt in vergelijking met die in Zuid Afrika, zijn op eerste gezicht mooier.

nggyu nglyd

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:40
http://www.nu.nl/sport/36...lp-met-huurverlaging.html

NAC heeft enkele tonnen van de gemeente nodig ivm acute financiele problemen. 325.000 huurverlaging en 250.000 onderhoudskosten voor rekening van de gemeente. Onbegrijpelijk dat er al weer clubs zo slecht staan, bijna 3 miljoen gevangen voor Gudelj en een sluitende begroting ingeleverd (want categorie 2) en toch in acute problemen. Leuk ook voor de clubs die onderaan staan, misschien omdat de noodzakelijke versterkingen niet verantwoord te financieren waren.

Verwijderd

Pleit voor de ideeën van o.a. Robert Fransen om transporteerbare stadions te gaan gebruiken: http://www.robertfransen.nl/portfolio_nl.html

• Railgunner
Pff, de FIFA heeft weer iets "bijzonders" bedacht voor de WK-loting: alle 9 Europese landen (die geen groepshoofd zijn) samen in pot 4, waarbij 1 van de 9 tijdens de loting in pot 2 terecht komt.

Nederland zou nu bijvoorbeeld Brazilië, Portugal en Japan kunnen loten...

Zie http://www.nusport.nl/voe...j-wk-loting-in-pot-4.html.

• D-e-n
Wat is de opzet hierachter? Je zou bijna denken dat er boze opzet achter zit.

• Deadsy
Na het WK gaat het denk ik in Brazilie ook leuk worden.
Ik weet niet meer precies welk stadion maar 1 van de stadiums zal na het WK gebruikt worden door een club die op het moment minder dan 5000 bezoekers heeft per wedstrijd (ik weet het cijfer niet meer maar ik geloof dat het iets over de 1000 man lag).

Dus ik betwijfel dat die het stadion vol gaan krijgen na het WK en dat stadium zal dus gewoon geld gaan kosten na het WK.

Net zoals men voor het WK in Duitsland een stadion in Leipzig gebouwd heeft terwijl daar geen prof club is.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat een onzin, die lotingsprocedure. Frankrijk zal wel gezeurd hebben...

• D-e-n
Maar wie gaat er achtraf zeuren? Wij kunnen de sjaak zijn maar ook Italië of Engeland, mits men geen warme ballen gebruikt....

• Deadsy
Railgunner schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:32:
Pff, de FIFA heeft weer iets "bijzonders" bedacht voor de WK-loting: alle 9 Europese landen (die geen groepshoofd zijn) samen in pot 4, waarbij 1 van de 9 tijdens de loting in pot 2 terecht komt.

Nederland zou nu bijvoorbeeld Brazilië, Portugal en Japan kunnen loten...

Zie http://www.nusport.nl/voe...j-wk-loting-in-pot-4.html.
Ik neem aan zodat niet teveel Europese landen in dezelfde groep komen?
Hierdoor krijg je wel weer het probleem dat er na de groepsfase misschien vrij veel Europese landen over blijven (en dan gaat men daar weer over zeiken),

• D-e-n
Nee. Het nieuwe zit 'm in het feit dat het negende land (dat in de andere pot komt) nu geloot wordt in plaats van bepaald op grond van een lijst.

Sowieso kunnen er niet meer dan twee Europese landen in één groep komen. Het 'negende' land komt dus sowieso bij Brazilië, Argentinië, Uruguay of Colombia.

• Niku

Niku

Alagaesii

Nou dat wordt dus al duimen om pot 2 te ontlopen. Dat is echt super nadelig.
Pagina: 1 ... 96 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum