In pot 2 kom je bij argentinie uruguay colombia of brazilie.Feihcretsam schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:54:
Groep 2 is toch niet zo veel slechter dan 4, op België en Zwitserland na zijn de andere groepshoofden ook niet prettig.. Dan zie ik ze liever tegen Argentinië of Uruguay spelen dan Spanje of Duitsland.
in pot 4 kun je alle landen uit pot 1 treffen. Dus meer kans op een zwakkere tegenstander (Belgie of Zwitserland).
maar in beide gevallen heb je zelfde worse case senarios
Pot2 kan zomaar brazilie italie en mexico opleveren
pot4 echter ook brazilie italie mexico als italie in pot 2 komt.
het maakt dus inderdaad niet veel uit maar pot 4 dus iets beter en dus meer kans op zwakkere groep Zwitserland honduras en Algerije bv.
Nou als die echt in beroep gaat dan mag hij er van mij gelijk 8 krijgen voor die misselijke actie.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Voor Frankrijk is echter de kans op Brazilië, om maar met dat voorbeeld te blijven maar het geldt natuurlijk voor alle vier de ZA-landen, gedaalt van 25% naar diezelfde 15,3% en dat is wel een behoorlijk meevaller voor ze. Plus dat hun kans op één van de twee de zwakkere Euorpese landen uit pot één is toegenomen van 0% naar (8/9*2/8) 22,22...%.
Ze zijn er dus flink op vooruit gegaan, die Fransen, met deze plotselinge wijziging van de procedures. Als je dat vervolgens combineert met onderstaande stukje van nos.nl en terugdenkt aan hoe de Fransen afgelopen WK zich kwalificeerden, gaat er wat mij betreft toch wel iets (naar Franse kaas) stinken:
"Tot dinsdag werd verondersteld dat Frankrijk (als laagst geklasseerde Europese land op de FIFA-ranking) automatisch in pot 2 zou komen. Dat blijkt niet het geval. Daarmee gaat de FIFA lijnrecht in tegen de eerder opgestelde reglementen voor de loting.
Op vragen over die procedurewijziging reageerde FIFA-president Sepp Blatter kort: "We hebben hier binnen het Executive Committee over gediscussieerd en zijn tot de conclusie gekomen dat het beter is een loting vóór de loting te houden."
http://nos.nl/artikel/582...an-toch-italie-loten.html
Alles kan dus van vrijspraak tot verhoging van de straf. Durf alleen niet met 100% zekerheid te zeggen of hij daarover nog weer in beroep kan.Quad schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:59:
Hij gaat dus in hoger beroep, wat kan er daaruit dus uitkomen? Vrijspraak, vermindering, aanhouden van straf of verhoging van de straf? En daar kan hij niet meer tegen in beroep?
Het zal de laatste voetballer zijn die achteraf eerlijk toegeeft een fout te hebben gemaakt, dat wordt nu direct tegen je gebruikt. Fijn ook dat de media het belangrijkste opsporingsmiddel van de aanklager is. Hij zal vooral in beroep gaan om de nieuwe regel te testen dat hij wel gestraft kan worden terwijl een situatie in het veld al is beoordeeld. Het is maar goed dat dit nog niet gold in de goede oude tijd met typetjes als Suarez en Toivonen.bobsquad schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:56:
Kramer niet akkoord met 4 duels schorsing
Nou als die echt in beroep gaat dan mag hij er van mij gelijk 8 krijgen voor die misselijke actie.
Nee, ik heb helemaal niks met ADO, maar ik vind dit gewoon een rare gang van zaken.
[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 03-12-2013 23:17 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Kennelijk wel, want deze uitzonderingsregel is in ieder geval twee keer eerder in het recente verleden gebruikt:ph4ge schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 23:16:
[...]
Het is maar goed dat dit nog niet gold in de goede oude tijd met typetjes als Suarez en Toivonen.
vi.nl
De FIFA stelt dat een dergelijke situatie 'opgeknipt' mag worden. In dit geval besloot de aanklager de armbeweging van Kramer te onderzoeken. De KNVB benadrukt dat het hier een uitzonderlijke situatie betreft. Voorbeelden in Nederland van deze uitzonderingsmogelijkheid zijn Marcus Berg (destijds PSV) en Guyon Fernandez (destijds Excelsior).
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Het stichtingsbestuur van sc Heerenveen heeft aangifte gedaan van een dreigbrief die de stichting heeft ontvangen van een deel van de eigen harde kern.
Heavy shit! Wist niet dat er zoveel onrust was bij Heerenveen? Hopelijk is het alleen maar blaffen en niet bijten, maar het is niet dé manier om je onvrede uit te spreken natuurlijk.''weerzinwekkende kankerhonden'' "doorzagen van remleidingen" "woningen van bestuursleden in brand gestoken" ''klootzakken van Hollanders'' ''echte Friezen''
Terecht dat hij aangeklaagd wordt hoor, daar niet van. Maar de aanklager heet zo zijn manier van doen zullen we maar zeggen. Zelf heb ik het idee, maar die is niet onderbouwd door statistieken, dat je bij een beroep vaak meer duels krijgt. Waarschijnlijk om autoriteit te verwerven, dan luistert men volgende keer wel meteen naar de aanklager... Die aanklager is zo ontransparant als wat in zijn werkwijze, niet te geloven.Quad schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:59:
Hij gaat dus in hoger beroep, wat kan er daaruit dus uitkomen? Vrijspraak, vermindering, aanhouden van straf of verhoging van de straf? En daar kan hij niet meer tegen in beroep?
Het idee achter een schikking (ook bij een echte rechtbank) is dat de aanklager je "beloont" met een iets lagere straf en dat de dader afziet van een juridische procedure. Mocht je toch voor die juridische procedure kiezen, dan zal de aanklager dus een hogere straf eisen, echter is het uiteindelijk aan de strafcommisie om te bepalen of en zo ja, wat de echte straf is. Idee is om niet iedere schorsing voor de strafcommisie te laten komen en dat lukt uiteraard niet als de aanklager zijn eis niet opschroeft.Catorce schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:29:
[...]
Terecht dat hij aangeklaagd wordt hoor, daar niet van. Maar de aanklager heet zo zijn manier van doen zullen we maar zeggen. Zelf heb ik het idee, maar die is niet onderbouwd door statistieken, dat je bij een beroep vaak meer duels krijgt. Waarschijnlijk om autoriteit te verwerven, dan luistert men volgende keer wel meteen naar de aanklager... Die aanklager is zo ontransparant als wat in zijn werkwijze, niet te geloven.
Dat soort dreigementen is echt ziek. Remleidingen doorsnijden...chim0 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 01:19:
Heerenveen ontvangt dreigbrief van harde kern
[...]
[...]
Heavy shit! Wist niet dat er zoveel onrust was bij Heerenveen? Hopelijk is het alleen maar blaffen en niet bijten, maar het is niet dé manier om je onvrede uit te spreken natuurlijk.
Heeft weinig zin dat protest der Knvb, de Fransen hebben meer gewicht dan wij, blijkt wel.
Dat komt waarschijnlijk omdat Platini de baas van de UEFA is, allemaal vriendjespolitiekSjah schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:51:
Heeft weinig zin dat protest der Knvb, de Fransen hebben meer gewicht dan wij, blijkt wel.
Zowiezo begrijp ik die ophef om een evt zware loting niet. In 2006 deden we het ook prima in een zware poule.
In 2012 niet. Natuurlijk vergroot een makkelijke loting je kansen. Zeker voor ploegen als Nederland, die niet direct kanshebber zijn om wereldkampioen te worden, maar een kwart of halve finale is ook al een prestatie.tweaker2010 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:08:
[...]
Dat komt waarschijnlijk omdat Platini de baas van de UEFA is, allemaal vriendjespolitiek![]()
Zowiezo begrijp ik die ophef om een evt zware loting niet. In 2006 deden we het ook prima in een zware poule.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Overigens hoop ik dat landen als Frankrijk, Engeland of Italië die zware groep krijgen. Die zullen er wel kabaal over maken.
@Sjah
Voor Portugal in de KO-fase ben ik nu weer niet bang. De keer dat we die gasten pakken komt steeds dichterbij.
[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 04-12-2013 11:13 ]
Ach, iets moet de mens toch bezig houden?tweaker2010 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:08:
[...]
Dat komt waarschijnlijk omdat Platini de baas van de UEFA is, allemaal vriendjespolitiek![]()
En let wel, de enige keer dat we het goed deden op een toernooi was 2010, met makkelijke aanloop.
Maar veel belangrijker idd dan een zware groep is wel, komen we per ongeluk Portugal tegen in de 1/8 e finale??
Net alsof een middelmatig elftal met wat talent als Japan nu een topland is, laat me niet lachen...D-e-n schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:12:
Bij die poule kregen we inderdaad ook dat sterke Europese land (Servië) erbij geloot maar die poule is een lachertje bij wat je nu kunt krijgen: Portugal, Brazilië, Japan.
Overigens hoop ik dat landen als Frankrijk, Engeland of Italië die zware groep krijgen. Die zullen er wel kabaal over maken.
@Sjah
Voor Portugal in de KO-fase ben ik nu weer niet bang. De keer dat we die gasten pakken komt steeds dichterbij.
Dat wij zo'n moeite met dat land hebben zegt meer over het niveau van oranje dan van hun. Belgie idem.
Portugal ligt ons qua mentaliteit niet zo, maar kwalitatief is het idd niet zoveel bijzonders buiten Ronaldo.
Blijft over Brazilie, tja... van landen als Duitsland en Spanje gaat oranje ook niet winnen in de poule denk ik.
Engeland stelt niet zoveel voor. Op een eindtoernooi spelen ze altijd matig en bij Frankrijk is er altijd veel onrust.
Wat denk je dat ze in het buitenland over Oranje zeggen? Kabel, lama...tweaker2010 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:50:
... en bij Frankrijk is er altijd veel onrust.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Deelnemer onsportiefste wk-wedstrijd ooit (16x geel, 4x rood), karatetrap De Jong laatste wk-finalegambieter schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:00:
[...]
Wat denk je dat ze in het buitenland over Oranje zeggen? Kabel, lama...
[ Voor 4% gewijzigd door Sempy op 04-12-2013 12:05 ]
Die finale snapt men denk ik wel, NL moest en zou die beker eindelijk eens meenemen, Dat het niet lukte zullen velen best jammer gevonden hebben (neutrale kijkers).Sempy schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:04:
[...]
Deelnemer onsportiefste wk-wedstrijd ooit (16x geel, 4x rood), karatetrap De Jong laatste wk-finale
Oranje always seems to go in self-destruct mode?gambieter schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:00:
[...]
Wat denk je dat ze in het buitenland over Oranje zeggen? Kabel, lama...
De rest hoort in mijn ogen bij het rijtje outsiders, waar Nederland ook toe behoort. Enige onzekere factor zijn de zuid-amerikaanse landen, die vind ik lastig in te schatten.
Ik blijf hopen, dat de Tweaker die hier zei, dat Duitsland op het WK waarschijnlijk een stuk sterker is gelijk heeft. Ik zal Duitsland supporten, maar ik hou het erop, dat Brazilië gaat winnen.
Maar goed, op een WK zijn er natuurlijk geen 7-0 overwinningen, dus daar heeft Duitsland natuurlijk wel een sterke aanval.
Ben overigens wel benieuwd wie in de spits komt, Reus, Gomez of Klose. Alle 3 zijn ze goed en in topvorm.
[ Voor 14% gewijzigd door Mosin op 04-12-2013 13:43 ]
Met het huidige spelersmateriaal mogen we blij zijn als we de poulefase overleven.rik86 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:25:
waar Nederland ook toe behoort
heb nog nooit zo weinig interesse in een eindronde gehad als dit keer.
[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 04-12-2013 13:51 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Mwoah, qua aanval is het natuurlijk top wat ze rond hebben lopen:D-e-n schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:47:
Argentinië is ook wel kanshebber lijkt me, alleen al omdat Messi er in zit.
- Messi
- Aguero
- Tevez
- Di Maria
Maar het middenveld en verdediging zijn gewoon wat meer middenmaat. En de afgelopen jaren is het nou niet bepaald een hecht team gebleken.
Favorieten:
1. Brazilië
2. Duitsland
3. Spanje
4. Italië
Outsiders:
Nederland
Engeland
Portugal
Uruguay
etc...
Ik heb er in ieder geval zin in, het duurt nog een half jaar en mijn verwachtingen van dit Oranje zijn op dit moment gewoon erg laag maar ik vind een EK / WK gewoon altijd iets moois om naar uit te kijken

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Het team is namelijk best wel wisselvallig, maar er zit voldoende kwaliteit in om het een succes te kunnen laten worden, maar het zou ook zomaar een herhaling van 2010 kunnen worden waarin 't compleet kansloos is.
Als we een Zuid-Amerikaans land loten, hoop ik dat we Ecuador loten, die hebben 22 van hun 25 punten in thuiswedstrijden gehaald, waar 't er max 24 hadden kunnen zijn.
Mocht Duitsland in de finale komen in en tegen Brazilie, dan winnen de Duitsers.Mosin schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:41:
Ik blijf hopen, dat de Tweaker die hier zei, dat Duitsland op het WK waarschijnlijk een stuk sterker is gelijk heeft. Ik zal Duitsland supporten, maar ik hou het erop, dat Brazilië gaat winnen.
Alaba, Boateng, Dante, Lahm (allen Bayern München), Jordi Alba, Dani Alves, Piqué (allen Barcelona), Cole, Ivanovic, Luiz (allen Chelsea), Marcelo, Pepe, Ramos, Varane (allen Real Madrid), Kompany, Zabaleta (beiden Manchester City), Baines (Everton), Hummels (Borussia Dortmund), Silva (Paris St-Germain), Vidic (Manchester United)
Dat haal ik er echt niet uitSt@m schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:07:
Even heel wat anders, en volgens mij ben ik de enige die het ziet.. maar is Davy Klaassen niet gewoon de bastaard zoon van Frank de Boer?
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat is jouw definitie van domme dingen doen? Topverdedigers maken ook wel eens een foutje, dat hoort erbij.D-e-n schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:04:
We zitten wel eens te katten op onze Nederlandse verdedigers maar als ik zie wie de FIFA nomineert voor het wereldelftal dan zitten daar toch ook spelers tussen die ik wel eens domme dingen zie doen:
Alaba, Boateng, Dante, Lahm (allen Bayern München), Jordi Alba, Dani Alves, Piqué (allen Barcelona), Cole, Ivanovic, Luiz (allen Chelsea), Marcelo, Pepe, Ramos, Varane (allen Real Madrid), Kompany, Zabaleta (beiden Manchester City), Baines (Everton), Hummels (Borussia Dortmund), Silva (Paris St-Germain), Vidic (Manchester United)
Onbegrijpelijk dat notoire kaartenpakkers als Ramos en Pepe hierbij zitten. Luiz ook trouwens, die heeft het een paar wedstrijden als verdedigende/inschuivende middenvelder prima gedaan, maar komt verdedigend toch aardig tekort.D-e-n schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:04:
We zitten wel eens te katten op onze Nederlandse verdedigers maar als ik zie wie de FIFA nomineert voor het wereldelftal dan zitten daar toch ook spelers tussen die ik wel eens domme dingen zie doen:
Het ziet er weer uit als een lijstje van zoveel mogelijk spelers van grote clubs, en dan zal er wel wat behoorlijks bij zitten.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Echt niet?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Dat stadion (en de club) is een bodemloze put voor de gemeente Breda.
Ik weet dat ze wel eens een foutje maken. Mijn stelling is dus dat (hoewel onze verdedigers in de lijst zeker niet thuis horen) onze verdedigers soms ook wel eens te hard worden aangepakt.tweaker2010 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:11:
[...]
Wat is jouw definitie van domme dingen doen? Topverdedigers maken ook wel eens een foutje, dat hoort erbij.
En ik vind het dus niet allemaal topverdedigers. Zo'n Marcelo is toch echt maar een simpel dravertje, aanvallend leuk maar dan zeker niet beter dan bijvoorbeeld vd Wiel in topvorm. En dan staat praktisch de gehele verdediging van Chelsea, Real, Barca en Bayern in de lijst. Lijkt me ook wat overdreven.
Neem aan dat de EU hier nog wel naar gaat kijken. De huur 20-25% verlagen lijkt me niet heel erg marktconformtweaker2010 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:41:
http://www.nu.nl/sport/3645428/gemeenteraad-breda-sceptisch-over-huurverlaging-nac.html
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Dat stadion (en de club) is een bodemloze put voor de gemeente Breda.
Inderdaad zo komen al langere tijd continu aankloppen voor geld en het is telkens op het laatst mogelijke moment.tweaker2010 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:41:
http://www.nu.nl/sport/3645428/gemeenteraad-breda-sceptisch-over-huurverlaging-nac.html
Als de gemeente het doet dan zou ik keiharde eisen stellen dus dat er flink gesnoeid word in de uitgaven en dat het bestuur dat dus gewoon continu faalt in hun werk opstapt zonder oprot premie.
Gewoon alle spelers die teveel betaald krijgen verkopen en als je er niets voor krijgt gratis laten gaan (bespaar je tenminste salaris) en dan de plekken vullen met goedkope spelers en eigen jeugd.
De schulden dan beetje bij beetje aflossen (dat zal zeer lang duren) maar je pakt het probleem tenminste aan inplaats van continu aankloppen bij mensen voor geld en hopen op een wonder.
Geen Messi?Quad schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:36:
Jullie ook al gestemd voor het Uefa Elftal van het jaar?
http://en.toty.uefa.com/
Mijn submit:
[afbeelding]
Mijn team:

Wilde er graag nog Ozil en Gundogan aan toevoegen, maar helaas geen plek meer voor.
[ Voor 23% gewijzigd door Catorce op 04-12-2013 20:18 ]
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Inderdaad, ik begrijp dat veel mensen een zwakke plek voor hem hebben en het is ook een van de 3 beste spelers ter wereld maar afgelopen seizoen was hij niet bepalend, tijdje geblesseerd geweest en niet fit.Quad schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:19:
Nee geen Messi, vond ik dit jaar niet echt van betekenis waar Van Persie, Ronaldo en Ibrahimovic het wel deden (althans meer). En toen was mijn spot gevuld voorin.
Ik hoop dat hij de tijd neemt om te herstellen van zijn blessure en pas terug komt als hij echt fit is.
Ronaldo idem. Topper en heeft vorig seizoen veel goals gemaakt maar was op de belangrijke momenten niet echt bepalend.
En dan weer hetzelfde over Ribery. Vind hem echt niet de beste van de wereld en al helemaal niet van Europa.
Ja hij heeft met Bayern alles gewonnen en was belangrijk maar ik vond hem niet bepalend. Op de belangrijke moment voegde hij niets toe en over het hele seizoen gezien vond ik andere Bayern spelers veel beter. Dat hij toch gewonnen heeft en nu in de running is voor de andere prijzen laat denk ik zien hoe machtig een lobby groep is.
Mooi team! Ik had 1 andere speler in mijn team: Pogba ipv Isco (anders wordt het wel erg aanvallend)Quad schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:36:
Jullie ook al gestemd voor het Uefa Elftal van het jaar?
http://en.toty.uefa.com/
Mijn submit:
[afbeelding]
Ronaldo niet bepalend voor Real Madrid en Portugal? Ik weet niet wat jij gekeken hebt dan.Gynnad schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:31:
maar de 3 spelers die ik heb gekozen zijn afgelopen seizoen bepalender geweest in mijn ogen...
Lezen, het is niet moeilijk. "bepalender".chim0 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:25:
[...]
Ronaldo niet bepalend voor Real Madrid en Portugal? Ik weet niet wat jij gekeken hebt dan.
Nee, merp!
Dan ga ik liever voor meest bepalend.PauseBreak schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:27:
[...]
Lezen, het is niet moeilijk. "bepalender".
Voor Real zeker, maar bij Portugal kun je best je vraagtekens zetten. Op die playoffs na was het niet veel soeps, hij wist ze niet direct te laten kwalificeren en scoorde - als ik het goed heb - alleen tegen de onderste twee ploegen in totaal maar 4 keer in de gehele kwalificatiereeks. Hij scoort veel voor Portugal, maar afgelopen reeks was zeker niet zijn beste.chim0 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:25:
[...]
Ronaldo niet bepalend voor Real Madrid en Portugal? Ik weet niet wat jij gekeken hebt dan.
Het wordt best wel een spannend/interessant weekend, met mooie wedstrijden:
AZ - FC Twente
PSV - Vitesse
SC Heerenveen - Feyenoord
Wat dat betreft heeft Ajax komende weekend het makkelijkste programma, thuis tegen NAC Breda. Bijna een garantie voor puntenverlies in deze competitie
Ik ben erg benieuwd of PSV zich herpakt, lijkt mij lastig aangezien tegen de ploeg in vorm moeten; Vitesse. Mocht PSV het op de heupen krijgen dan kunnen ze Ajax aan kop helpen wanneer deze thuis wint van NAC. Dus wellicht een nieuwe koploper dit weekend.
De wedstrijd tussen SC Heerenveen en Feyenoord is ook zeer belangrijk voor beide ploegen. Winst betekent dat ze blijven aanhaken bij de koplopers, verlies is voorlopig afhaken. Feyenoord treft Heerenveen op een gunstig moment; zelf vorig weekend een zeer goede overwinning op PSV en Heerenveen heeft gisteravond krap gelijk gespeeld tegen ADO. Aanhaken of afhaken dus voor Feyenoord.
Dat zelfde geldt voor AZ en Twente; bij winst voor AZ komen ze op gelijke hoogte met Twente en blijft hun achterstand op de koploper overbrugbaar, maar bij verlies haken ze ook voorlopig af. Voor Twente is het een kwestie van mee blijven doen bovenin, bij winst doen ze volop mee boven in, bij verlies kan het verschil oplopen naar 4 of 6 punten.
[ Voor 7% gewijzigd door Han op 05-12-2013 09:31 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Feyenoord moet uit spelen, dat belooft meestal weinig goeds, ik denk dat Heerenveen thuis makkelijk wint.
Finnbogason is ook weer fit, dus als die het op zijn heupen krijgt...
[ Voor 10% gewijzigd door tweaker2010 op 05-12-2013 10:09 ]
Verwijderd
Of Ajax zich zal verkijken op het wispelturige NAC? Misschien. Lurling is linkmichel genoeg om als hij de kans krijgt ajax pijn te doen dat zeker niet te laten.
PSV zal wel weer punten laten liggen. Het middenveld van PSV is naar verwachting niet opgewassen tegen dat van Vitesse, uitlatingen van Maher na afloop van het treffen met Feyenoord in de Kuip ten spijt.
Feyenoord dient in mijn ogen te starten met een 3-3-4 opstelling tegen Heerenveen, met zowel Pelle als Te Vrede in de spits. Omdat de verdediging van Heerenveen hun zwakste linie is. Verras hen en zorg ervoor dat het initiatief aan de kant van Feyenoord blijft en je staat nog voor de rust met 0-3 voor. Zie te weinig tactische verrassingen bij het begin van wedstrijden. Terwijl een beetje trainer juist daarmee veel voordelen kan behalen.
Twente en AZ wordt inderdaad een interessante partij. Al vrees ik voor een behoudende stijl van beiden, niet achterop willen gerakend.
Heerenveen uit en thuis is wel een groot verschil. Maargoed, Heerenveen speelt zeer wisselvallig, dus het is moeilijk te zeggen wat voor wedstrijd het zal worden. Normaalgesproken halen ze tegen de grotere ploegen een hoger niveau. Kan me ook van vorige seizoenen goede wedstrijden herinneren van Feyenoord thuis.Han schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:29:
De wedstrijd tussen SC Heerenveen en Feyenoord is ook zeer belangrijk voor beide ploegen. Winst betekent dat ze blijven aanhaken bij de koplopers, verlies is voorlopig afhaken. Feyenoord treft Heerenveen op een gunstig moment; zelf vorig weekend een zeer goede overwinning op PSV en Heerenveen heeft gisteravond krap gelijk gespeeld tegen ADO. Aanhaken of afhaken dus voor Feyenoord.
Lekker de counter tegen je krijgen met de snelheid van Heerenveen als wapen?Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:07:
Wacht ons inderdaad wederom een interessante competitieronde!
Of Ajax zich zal verkijken op het wispelturige NAC? Misschien. Lurling is linkmichel genoeg om als hij de kans krijgt ajax pijn te doen dat zeker niet te laten.
PSV zal wel weer punten laten liggen. Het middenveld van PSV is naar verwachting niet opgewassen tegen dat van Vitesse, uitlatingen van Maher na afloop van het treffen met Feyenoord in de Kuip ten spijt.
Feyenoord dient in mijn ogen te starten met een 3-3-4 opstelling tegen Heerenveen, met zowel Pelle als Te Vrede in de spits. Omdat de verdediging van Heerenveen hun zwakste linie is. Verras hen en zorg ervoor dat het initiatief aan de kant van Feyenoord blijft en je staat nog voor de rust met 0-3 voor. Zie te weinig tactische verrassingen bij het begin van wedstrijden. Terwijl een beetje trainer juist daarmee veel voordelen kan behalen.
Twente en AZ wordt inderdaad een interessante partij. Al vrees ik voor een behoudende stijl van beiden, niet achterop willen gerakend.
K to the KillaZ
Inderdaad, zet vooral een driemans verdediging tegen de sterkste linie van Heerenveen.KillaZ schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:20:
[...]
Lekker de counter tegen je krijgen met de snelheid van Heerenveen als wapen?
Daarom komt die blessure nu misschien helemaal niet verkeerd uit. Verplicht toch wat rust pakken en daarna nog meer dan genoeg tijd om richting het WK in vorm te komen.tweaker2010 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:05:
[...] anders is hij helemaal oververmoeid op het WK.
Klinkt als een leuke 4-4 wedstrijd voor de neutrale toeschouwerNiku schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:25:
[...]
Inderdaad, zet vooral een driemans verdediging tegen de sterkste linie van Heerenveen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
ORLY?tweaker2010 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:05:
Robben blijft toch een beetje een brekebeen, hij heeft altijd wat. Het is te hopen dat Bayern niet de finale van de CL haalt, anders is hij helemaal oververmoeid op het WK.
Robben kent zichzelf goed genoeg om te zorgen dat hij fit genoeg aan een WK begint. Hij speelt daarom ook niet alles bij zijn club. Het seizoen duurt nog wel even dus deze blessure maakt wat dat betreft weinig uit. Al is het altijd zonde omdat hij lekker in vorm is, maar hoe lang houdt de goede vorm zich aan...
[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 05-12-2013 11:57 ]
Ik neem toch aan dat het niet aan Robben is om te bepalen of en hoe vaak hij speelt. Als manager van Bayern München zou ik althans erg ongelukkig worden van een speler die stevig betaald wordt en ondertussen werk weigert omdat hij anders niet fit is voor zijn vrijwilligerswerk voor Oranje (terwijl hij ondertussen doorbetaald wordt door Bayern München).Vos schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:55:
[...]
ORLY?
Robben kent zichzelf goed genoeg om te zorgen dat hij fit genoeg aan een WK begint. Hij speelt daarom ook niet alles bij zijn club. Het seizoen duurt nog wel even dus deze blessure maakt wat dat betreft weinig uit. Al is het altijd zonde omdat hij lekker in vorm is, maar hoe lang houdt de goede vorm zich aan...
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ik doel op de minuten die hij maakt bij Bayern en niet het feit dat hij zelf werk weigert. Ga er vanuit dat hij prof genoeg is dat hij zijn club niet voorliegt. Hij geeft het zelf wel aan indien hij zich niet fit voelt, zoals RvP nu doet en vaker heeft gedaan.argro schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:30:
[...]
Ik neem toch aan dat het niet aan Robben is om te bepalen of en hoe vaak hij speelt. Als manager van Bayern München zou ik althans erg ongelukkig worden van een speler die stevig betaald wordt en ondertussen werk weigert omdat hij anders niet fit is voor zijn vrijwilligerswerk voor Oranje (terwijl hij ondertussen doorbetaald wordt door Bayern München).
[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 05-12-2013 13:16 ]
Wie zegt dat Vitesse er niets bijkrijgt. Sterker nog, ik verwacht dat juist Vitesse er wat bij krijgt en dat bij PSV nog maar de vraag is.Sempy schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:59:
Als Ajax zaterdagavond geen steken laat vallen, wordt het sowieso een mooi weekend. Gelijk spelletje bij Vitesse-PSV zou ideaal zijn, maar anders liever een overwinning voor Vitesse. Laat daar de druk van de koppositie maar liggen deze winterstop, ik verwacht dat ze het de 2e seizoenshelft onder de druk en de wat krappe selectie zullen laten lopen. Bovendien zie ik het gat met PSV liever zo groot mogelijk, met een paar gerichte aankopen zie ik ze in staat in een vergelijkbare inhaalrace als Ajax afgelopen jaren.
PSV daarentegen zou met een ervaren verdediger een leuke spits (Luuk de Jong?) al een hele stap vooruit maken en ze hebben daar al het geld voor. Liever dus het gat naar 11 punten met Ajax dit weekend. Veel Ajax-supporters denken dat PSV gezien is, maar 8 punten is niks. Zeker niet als PSV de 2e seizoenshelft zou starten met een overwinning in de Arena.
Tsja, zo zie je wat budget kan doen he. Ajax heeft 2x zoveel budget als Vitesse.Sempy schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:59:
ik verwacht dat ze het de 2e seizoenshelft onder de druk en de wat krappe selectie zullen laten lopen.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Klopt, en dat hebben ze zelf opgebouwdRoyz schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:09:
[...]
Tsja, zo zie je wat budget kan doen he. Ajax heeft 2x zoveel budget als Vitesse.
Ik zie niet echt was PSV met een extra spits zou moeten. Zet je dan Locadia én Matavz op de bank? Of je gaat naar een 2-spitsen systeem.
Wat Vitesse gaat doen weet je nooit. Als er extra Chelsea spelers komen kan het ook slecht uitpakken. Team kan juist minder gaan lopen omdat er nieuwe mensen moeten worden ingepast. Terwijl het teamspel nu juist hun sterke punt is volgens mij.
[ Voor 24% gewijzigd door Vos op 05-12-2013 14:15 ]
Ik heb vaak genoeg gezeur gehoord op dit forum over (oneerlijke) budgetten in Europa
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Locadia: 2 goals in 675 minuten / Matavz 2 goals in 608 minuten (eredivisie)Vos schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:13:
[...]
Klopt, en dat hebben ze zelf opgebouwd.
Ik zie niet echt was PSV met een extra spits zou moeten. Zet je dan Locadia én Matavz op de bank? Of je gaat naar een 2-spitsen systeem.
Nu zal de aanvoer minder efficient zijn dan vorig seizoen en ook verdedigend loopt het niet al te best (toen ook niet trouwens). Maar dit is voor een spits van PSV ten alle tijde dramatisch. 10 van de 15 wedstrijden puntverlies en muv Feyenoord had je in alle gevallen met een doelpuntje extra een beter resultaat gehad.
Verwijderd
Zoals PSV dat ook dacht te doen in de Kuip afgelopen weekeinde?KillaZ schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:20:
[...]
Lekker de counter tegen je krijgen met de snelheid van Heerenveen als wapen?
Verwijderd
Bovendien gaat Luuk de Jong niet naar PSV als hij naar Nederland vertrekt. Ik zie Vitesse het ook niet volhouden tot het einde van het seizoen. Het gaat nu best leuk, net als bij meer clubs dit seizoen maar het zakt na de winter wel weer weg. Eigenlijk zie ik, met het afhaken van PSV, alleen Ajax als titelkandidaat.
Ik vind het allemaal wel gechargeerd gesteld moet ik zeggen.Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:10:
Als PSV deze winter grote aankopen gaat doen dan is er weinig sprake van beleid. Dat was er al amper maar nu leek het met Cocu en de jonge spelers dan toch te gaan gebeuren. Ik snap de paniek ook niet zo direct want ze hadden geen doelstelling om kampioen te worden. En of je nu 3e of 6e wordt, je mag sowieso in die fop Europa League spelen waar je eigenlijk al helemaal niet in uit wil komen. Ook is PSV er ondertussen wel aan gewend om geen kampioen te worden (no offence) dus wat is er dit jaar nu wezenlijk anders dan de voorgaande jaren?
Bovendien gaat Luuk de Jong niet naar PSV als hij naar Nederland vertrekt. Ik zie Vitesse het ook niet volhouden tot het einde van het seizoen. Het gaat nu best leuk, net als bij meer clubs dit seizoen maar het zakt na de winter wel weer weg. Eigenlijk zie ik, met het afhaken van PSV, alleen Ajax als titelkandidaat.
Wat betreft aankopen bij PSV: ik zou alleen een aankoop doen als je deze ook in de zomer zou doen, namelijk dat deze speler naar PSV wilt komen, de ploeg beter maakt en je het geld er voor over hebt. Paniekaankopen heb je niets aan. PSV mist op het moment wel wat, mocht dat opgevuld kunnen worden met jeugdspelers of een huurling die graag naar het WK wilt en daarom speeltijd nodig heeft: prima.
De spitspositie is inderdaad lastig. Zelf denk ik dat PSV Matavz allang had moeten verkopen toen Benfica een tijd geleden hem wilde overnemen voor - als het goed is - iets meer dan dat PSV er ooit voor heeft betaald. Locadia zie ik veel potentie hebben, maar het komt er dit seizoen moeilijk uit. Schandalig is het wel dat Wijnaldum, nota bene al lang geblesseerd, nog steeds clubtopscorer is met 4 goals.
Haha, dat zal. Ligt misschien aan de manier waarop het verkregen isRoyz schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:16:
[...]
Ik heb vaak genoeg gezeur gehoord op dit forum over (oneerlijke) budgetten in Europa
Ik weet dat ze weinig scoren, maar ik doel er meer op dat je dan met 3 volwaardige eerstekeus spitsen rondloopt. Dus dan moet je ook iemand verkopen of een ander systeem gaan spelen.Sempy schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:26:
[...]
Locadia: 2 goals in 675 minuten / Matavz 2 goals in 608 minuten (eredivisie)
Nu zal de aanvoer minder efficient zijn dan vorig seizoen en ook verdedigend loopt het niet al te best (toen ook niet trouwens). Maar dit is voor een spits van PSV ten alle tijde dramatisch. 10 van de 15 wedstrijden puntverlies en muv Feyenoord had je in alle gevallen met een doelpuntje extra een beter resultaat gehad.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vind het wel héél pro-AjaxVerwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:10:
...
Eigenlijk zie ik, met het afhaken van PSV, alleen Ajax als titelkandidaat.
[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 05-12-2013 16:42 ]
Verwijderd
Naar mijn weten heeft PSV dan ook niet met drie verdedigers gespeeldVerwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:30:
[...]
Zoals PSV dat ook dacht te doen in de Kuip afgelopen weekeinde?
Verwijderd
Slimpie, had het natuurlijk over het counterenNiku schreef op donderdag 05 december 2013 @ 17:48:
[...]
Naar mijn weten heeft PSV dan ook niet met drie verdedigers gespeeld
Dus ik neem aan dat we bij de echte loting in de groep des doods komen?
OngetwijfeldDeadsy schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:28:
In beide proeflotingen kwam Nederland in een niet al te pittige groep te zitten.
Dus ik neem aan dat we bij de echte loting in de groep des doods komen?
Hier wordt de loting vanaf 16.30 uur live uitgezonden, om 17u begint het echt.
Geen idee of NL in pot 2 of 4 zit, dus hoe laat we aan de beurt zijn is vooraf niet te zeggen.
Met dezelfde constructie dus? Het lijkt me dat nieuwbouw op de lange termijn onvermijdelijk is, toch?Volgens commercieel manager Henk Post van Besix zal het stadion van buitenaf gezien gloednieuw lijken met doorzicht op het origineel eronder. 'Maar van binnen blijft het de vertrouwde Kuip.
http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Feyenoord/2013/12/06/De-Kuip-wordt-weer-als-nieuw
Tx, maar nu weet ik nog niks. Dat het om 17 uur echt begint zeggen ze, maar best kans dat de artiesten en reglementen voorlezen pas om kwart voor 6 is afgelopen, en het daarna in 20 minuten is gefixt. De uitz.. duurt tot 7 uur, daarin zullen wel reacties zitten. Waarom vraag ik dit, wil om uiterlijk kwart over 6 weg, maar weet niet of dat kan, als ik niet alles weet, blijf ik thuis.tweaker2010 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:16:
http://nos.nl/sport/livestream/stream/2195/
Hier wordt de loting vanaf 16.30 uur live uitgezonden, om 17u begint het echt.
Geen idee of NL in pot 2 of 4 zit, dus hoe laat we aan de beurt zijn is vooraf niet te zeggen.
Ik kan hierover op Google ook niets vinden. Ik zorg ervoor gewoon dat ik vanaf 17 uur kan kijken. Waarschijnlijk half 7 fzo afgelopen? Want er zal ook wel tijd ingeruimd zijn voor een interview met Louis en nabeschouwingSjah schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:34:
[...]
Tx, maar nu weet ik nog niks. Dat het om 17 uur echt begint zeggen ze, maar best kans dat de artiesten en reglementen voorlezen pas om kwart voor 6 is afgelopen, en het daarna in 20 minuten is gefixt. De uitz.. duurt tot 7 uur, daarin zullen wel reacties zitten. Waarom vraag ik dit, wil om uiterlijk kwart over 6 weg, maar weet niet of dat kan, als ik niet alles weet, blijf ik thuis.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik ook, maar vanaf 17.30 kan prima, dan vangt de BBC pas aan met uitzenden.Gynnad schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:38:
[...]
Ik kan hierover op Google ook niets vinden. Ik zorg ervoor gewoon dat ik vanaf 17 uur kan kijken. Waarschijnlijk half 7 fzo afgelopen? Want er zal ook wel tijd ingeruimd zijn voor een interview met Louis en nabeschouwing
En waarom niet België? Lijkt me dat je dan weet wat je hebt. Het is altijd beter dan bijvoorbeeld Duitsland.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 06-12-2013 14:32 ]
Duitsland of Spanje hoeft helemaal niet zwaar te zijn als je er een wat makkelijker land bij krijgt.
[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 06-12-2013 14:35 ]
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
pssstt je moet er 2 makkelijke bijkrijgen. Krijg je Iran en Algerije, kaassie!. Krijg je USA en Ivoorkust / Ghana, nou....D-e-n schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:33:
Nee. Het ergste scenario is bij Brazilië of Argentinië én een Europees land als Portugal, Frankrijk of Italië. En dat in een warme regio. Dat schijnen vooral groep D en E te zijn overigens.
Duitsland of Spanje hoeft helemaal niet zwaar te zijn als je er een wat makkelijker land bij krijgt.
Dat is worst case.
Hmm eigenlijk zijn alle landen uit pot3 beroerd, als je daar niet van wint ga je sowieso niet door.
[ Voor 31% gewijzigd door Sinned123 op 06-12-2013 14:45 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum