[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.673 views

Onderwerpen

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:09

Player1S

Probably out in the dark

Schwalbes worden 9999 van de 10.0000 keer gevolgt met veel geschreeuw en gerol dus veel pijn dus minstens 5 minuen bijkomen van die oooh zo zware aanslag.

Mark my words, als je alleen al die 5 minuten buiten de lijnen blijven invoert daalt het theater op het veld gigantisch.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-10 10:30

CR1691

Hero of Time

Zelf ben ik voorstander van een rode kaart bij een schwalbe :+ . Stuur ze maar weg van het veld, acteurs hebben we nodig op het witte doek of planken in de schouwburg. Wellicht te hard om in te voeren maar dat is echt mijn grootste ergernis. En oja, het vragen om kaarten voor de tegenstander mag ook wel weer aangepakt worden. Lijkt wel of dat weer toegelaten wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door CR1691 op 04-11-2013 14:35 ]

PSN: Finally_Chris

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-11 14:03

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

CR1691 schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:33:
Zelf ben ik voorstander van een rode kaart bij een schwalbe :+ . Stuur ze maar weg van het veld, acteurs hebben we nodig op het witte doek of planken in de schouwburg. Wellicht te hard om in te voeren maar dat is echt mijn grootste ergernis. En oja, het vragen om kaarten voor de tegenstander mag ook wel weer aangepakt worden. Lijkt wel of dat weer toegelaten wordt.
Probleem is dat je dan wel ZEKER moet weten dat het een schwalbe is, en dat is vaak moeilijk aan te tonen op het moment zelf.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Maandelijkse Oscar uitreiking voor schwalbes.
Prijs is geen beeldje maar 5 wedstrijden schorsing. Alle deelnemers krijgen sowieso al 3 wedstrijden.
Verdelen in verschillende categorien

-Meest opzichtelijke
-Meest nutteloze (bv bij grote voorsprong alsnog acteren)
-meest overdreven
-meeste schwalbes in 1 maand door 1 speler
etc etc

en gewoon alles bij elkaar optellen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

frankwopereis schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:38:
[...]

Probleem is dat je dan wel ZEKER moet weten dat het een schwalbe is, en dat is vaak moeilijk aan te tonen op het moment zelf.
Eens. Wellicht moet je dan spelers aan de hand van camerabeelden na de wedstrijd voor een x aantal wedstrijden schorsen. Hoe vaker de speler al voor een schwalbe geschorst is hoe meer wedstrijden hij moet krijgen.

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

albino71 schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:27:
5 minuten bij blessurebehandeling. (goeie!)
5 minuten buiten de lijnen bij een gele kaart.
2x 30 minuten zuivere speeltijd
Timeouts toestaan
Grappig, ik had het afgelopen weekend er nog over dat ik ook voorstander ben van zuivere speeltijd. Bal buiten de lijnen, tijd stil. Wordt er gewisseld? tijd stil. Zo maakt het niet meer uit als een speler bij een wissel langzaam van het veld loopt, kan er ook niet meer gediscussieerd worden dat de extra blessuretijd te kort of te lang is. Keepers die geen tijd meer kunnen rekken met het uittrappen. Voorkomt ook een hoop ergernis bij de spelers onderling.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

mickjuh schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:55:
[...]

Grappig, ik had het afgelopen weekend er nog over dat ik ook voorstander ben van zuivere speeltijd. Bal buiten de lijnen, tijd stil. Wordt er gewisseld? tijd stil. Zo maakt het niet meer uit als een speler bij een wissel langzaam van het veld loopt, kan er ook niet meer gediscussieerd worden dat de extra blessuretijd te kort of te lang is. Keepers die geen tijd meer kunnen rekken met het uittrappen. Voorkomt ook een hoop ergernis bij de spelers onderling.
En om nog maar niet te spreken over de spanning die het naderen van einde helft/wedstrijd met zich meebrengt :)

Ik dacht bij het intypen van bovenstaande zin aan basketbal.
Het zal bij voetbal wel net ietsje lastiger zijn om even een doelpunt te scoren met nog 30 seconden op de klok. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door albino71 op 04-11-2013 15:05 ]

Te koop....

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

En fluit je dan af als een schot onderweg is naar de kruizing? ;)

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Vos schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:14:
En fluit je dan af als een schot onderweg is naar de kruizing? ;)
Ja, pure speeltijd ;-) Affluiten, geen seconde later. Als de bal voor de doellijn vliegt (maar er na de pure speeltijd invliegt) is het geen doelpunt :)

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:37
L1nt schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:16:
[...]

bewust hands, zwaar spelbederf. Tijd dat ze zulke acties hard aanpakken. Idem voor bal weg trappen en bij blessure behandeling minimaal 5 minuten aan de kant blijven of direct wisselen.
Dus... bij een blessure wil je de geblesseerde speler verplicht 5 minuten ernaast zetten. Blatter is geen held, maar ik ben blij dat jij er niet zit 8)7

Scenario: Speler krijgt een schop, tegenstander krijgt geel. Slachtoffer moet even buiten de lijnen om behandeld te worden. Die wil jij dus 5 minuten laten wachten? Waarvoor?
mickjuh schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:17:
[...]

Ja, pure speeltijd ;-) Affluiten, geen seconde later. Als de bal voor de doellijn vliegt (maar er na de pure speeltijd invliegt) is het geen doelpunt :)
Bij basketball wordt het punt wel geteld wanneer een bal in de dying seconds nog wordt geschoten toch? Schot - Buzzer - Score is gewoon een punt daar volgens mij.

[ Voor 25% gewijzigd door JanW op 04-11-2013 15:30 ]

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:57

Sherlock

No Shit

Ik ben er in dat geval voor om degene die de overtreding begaat net zo lang buiten de lijnen te laten staan als dat de blessurebehandeling duurt.

[ Voor 14% gewijzigd door Sherlock op 04-11-2013 15:30 . Reden: behandeling ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

JanW schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:29:
[...]

Bij basketball wordt het punt wel geteld wanneer een bal in de dying seconds nog wordt geschoten toch? Schot - Buzzer - Score is gewoon een punt daar volgens mij.
Goed punt. Maar wel weer verwarrend als het laatste fluitsignaal gaat je dan toch nog moet opletten of de bal niet richting doel gaat.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-11 19:41

Koppensneller

winterrrrrr

Sherlock schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:30:
Ik ben er in dat geval voor om degene die de overtreding begaat net zo lang buiten de lijnen te laten staan als dat de blessurebehandeling duurt.
En vervolgens gaat een houthakker er lomp in bij Messi om hem 5 min aan de kant te kunnen houden. Als je dat netjes afwisselt heb je de vedette van de tegenstander al bijna een uur aan de kant! >:)

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
L1nt schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:35:

Ik ben er alleen niet over uit wie zich nu aan wie aanpast. Passen de scheidsrechters zich aan aan het niveau van het voetbal of omgekeerd? Ik denk het laatste want het is al jaren huilen met de pet op qua scheidsrechters.
Ik ben nog steeds bezig met mn lobby bij de Van Dale om het te veranderen in schijtrechter. :N
Fluit je zelf wel eens wedstrijden?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Koppensneller schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:32:
[...]
En vervolgens gaat een houthakker er lomp in bij Messi om hem 5 min aan de kant te kunnen houden. Als je dat netjes afwisselt heb je de vedette van de tegenstander al bijna een uur aan de kant! >:)
Gewoon wel kaarten blijven geven, ben je zo klaar hoor.

vv Dat zou nog wel een lastige kunnen zijn ja, dan bijvoorbeeld max. een aantal minuten ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Sherlock op 04-11-2013 15:57 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Als je met die regel een schop van Messi krijgt, dan veins je jezelf gewoon de rest van de wedstrijd geblesseerd.....

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:37
Ook niet te doen, dan ga je teveel regels creëren. Er is al moeite om de huidige regels correct na te leven, dan wil je ook nog een lastig te hanteren regel erbij doen. Er zijn aardig wat scenario's te bedenken waarin zoiets niet zou werken.

• Sherlock

Sherlock

No Shit

JanW schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:00:
Ook niet te doen, dan ga je teveel regels creëren. Er is al moeite om de huidige regels correct na te leven, dan wil je ook nog een lastig te hanteren regel erbij doen. Er zijn aardig wat scenario's te bedenken waarin zoiets niet zou werken.
Het "leuke" is dat heel de voetbalwereld op deze manier denkt en daardoor nooit vooruit gaat. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een geweldig leuk spelletje, maar het gaat gewoon niet met de tijd mee.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:46

Shabbaman

Got love?

Klopt, daar geldt het moment van spelen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:09
Sherlock schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:18:
[...]

Het "leuke" is dat heel de voetbalwereld op deze manier denkt en daardoor nooit vooruit gaat. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een geweldig leuk spelletje, maar het gaat gewoon niet met de tijd mee.
De charme van voetbal zit hem ook in het feit dat je op een pleintje met een half kapotte bal bijna dezelfde regels kan hanteren als in een hyper modern stadion met 1 miljard kijkers.

Daarnaast is voetbal nou eenmaal veel meer voor interpretatie vatbaar. Laat 2 voetbalfans hetzelfde moment zien en de een die roept schwalbe en de andere roept rode kaart, en dan kunnen ze allebei gelijk hebben.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-11 20:17
En dat maakt voetbal nou zo vreselijk. Maar blijkbaar zullen we het daar niet over eens worden. ;)

'Charme van het spel' is echt zo'n dooddoener, een te makkelijk 'argument' dat gebruikt wordt als men weinig meer te melden heeft. Zie Platini over doellijntechnologie. Zwaktebod, mijns inziens.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

ph4ge schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:40:
[...]

De charme van voetbal zit hem ook in het feit dat je op een pleintje met een half kapotte bal bijna dezelfde regels kan hanteren als in een hyper modern stadion met 1 miljard kijkers.

Daarnaast is voetbal nou eenmaal veel meer voor interpretatie vatbaar. Laat 2 voetbalfans hetzelfde moment zien en de een die roept schwalbe en de andere roept rode kaart, en dan kunnen ze allebei gelijk hebben.
Het lijkt wel of ik blatter hoor...

Ik weet niet waar jij op straat hebt gevoetbald, maar wij hadden vroeger geen scheids en er waren maar weinig regels. En we kenden geen helften, maar wanneer onze moeders riepen dat we naar binnen moesten om te eten stopten we.

Te koop....

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:27

polthemol

Moderator General Chat
ph4ge schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:40:
[...]

ik vind al jaren dat ze moeten kjiken naar veldhockey. Qua regelgeving een immens vooruitstrevende sport en het werkt.

- videobeelden invoeren: coach mag 1 call maken op een beslissing van de scheids. Scheids herevalueert de beelden op video en stelt zijn beslissing al dan niet bij. Maakt de coach een goede call, houd hij zijn beurt, maakt hij een foute, dan mag hij geen call meer maken die wedstrijd (karate op olympisch niveau passen ze het ook toe en het vertraagt de sport nauwelijks, in tegenstelling tot alle disucssies die je nu krijgt)
- spel niet stilleggen voor een wissel: de 4de official is capabel genoeg om dat te regelen
- buitenspel afschaffen: de sport gaat te snel en het menselijke gezichtsvermogen is te beperkt om correct buitenspel vast te stellen in veel gevallen. Waarom een regel hanteren die je niet kunt controleren, dat is stom om te doen
- bij een vrije trap gaat het spel gewoon verder, je mag hem meteen nemen en je mag ook zelf doordribbelen als je wil.
(en voor mijn part heffen ze zelfs de beperking op het aantal wissels op, dat komt je spel helemaal ten goede, de snelheid kan flink omhoog en dankzij voorgaande aanpassingen kan de wedstrijdleiding die snelheid ook bijbenen).

on a personal note: ik zie een 3 tot 4 wedstrijden live per week en het aantal scheidsrechters die het gewoon goed doen (dus niet dat ze geen fouten maken, maar gewoon een goede pot fluiten) is echt moeilijk te vinden. Veelal roepen ze de problemen ook over zichzelf af door redeneringen als "in de geest van de wedstrijd fluiten". Een overtreding is een overtreding, klaar, als daar geel op staat is het geel. De speler maakt de keuze om de overtreding te maken en dus die gele kaart te accepteren, worst case fluit een scheids die wedstrijd dan niet kapot, maar schoppen spelers de wedstrijd kapot :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:23

StrongArmLance

Endless flow

Ooit zelf gefloten? Kutwerk, echt, ik denk dat scheidsrechters erg blij zijn met videoscheids, neemt ook wat druk van hun af. Wissels mee eens, werkt erg fijn met hockey.

Buitenspel mag behouden worden...

[ Voor 10% gewijzigd door StrongArmLance op 04-11-2013 16:56 ]

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wissels, ja, dat is ook leuk.

Gewoon een vermoeide speler mogen wisselen (rouleren dus). Komt het tempo ten goede!
Kun je ook leuk met tactiek spelen...

Te koop....

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:03
Buitenspel afschaffen komt het spel echt niet ten goede. Er is ooit mee geëxperimenteerd en het bleek in de praktijk erg te leiden tot kluitjesvoetbal. Een spits gaat heel diep staan waardoor het veld lang wordt. Het typisch Nederlandse van de goal af spelen kun je ook vergeten dan.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
kristan schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:56:
Ooit zelf gefloten? Kutwerk, echt, ik denk dat scheidsrechters erg blij zijn met videoscheids, neemt ook wat druk van hun af. Wissels mee eens, werkt erg fijn met hockey.

Buitenspel mag behouden worden...
ik twijfel absoluut niet aan de intentie van de scheids kristan, ik geef slechts aan dat het niveau slecht is. Als rede zie ik dat het spel te veel regels heeft die moeilijk na te leven zijn waardoor je een scheids min of meer dwingt tot het maken van bad calls.

Tegen buitenspel volg ik niet helemaal. Je zult in het begin wat rare vormen krijgen tot iedereen het tactisch snapt. Maar wederom: veldhockey is het ook afgeschaft geworden en het werkt daar.

[ Voor 14% gewijzigd door polthemol op 04-11-2013 17:16 ]

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

polthemol schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:14:
[...]

ik twijfel absoluut niet aan de intentie van de scheids kristan, ik geef slechts aan dat het niveau slecht is. Als rede zie ik dat het spel te veel regels heeft die moeilijk na te leven zijn waardoor je een scheids min of meer dwingt tot het maken van bad calls.

Tegen buitenspel volg ik niet helemaal. Je zult in het begin wat rare vormen krijgen tot iedereen het tactisch snapt. Maar wederom: veldhockey is het ook afgeschaft geworden en het werkt daar.
Het spel gaat zoveel sneller dan vroeger. De spelers zijn veel gehaaider dan vroeger. Kortom de job van een scheids is veel moeilijker geworden. Ik benijd ze niet en vind het soms erg knap wat ze doen en wat ze wel zien. Neemt niet weg dat er soms hele vreemde beslissingen worden genomen.

Ook worden met hulpmiddelen de maffia buitenspel gezet. Dus win win win. Daarom des te vreemder dat blatter e.c. er niet aan willen. Of zouden ze......

Te koop....

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
ik denk dat blatter en consorten gewoon zijn vastgeroest (ha, dan zaten we toch op 1 lijn hehe ;) ).

Te lang blind gestaard op alles en vanuit zijn tijd naar nu heeft hij voor zijn gevoel misschien al genoeg vernieuwingen uitgevoerd. Daarbij kan de man niet zo goed tegen kritiek :(

Jammer dat ze bij de bond niet doen dat een voorzitter maar 2 termijnen mag maken en daarna nooit meer voorzitter mag worden. Dan dwing je tenminste wat doorstroming af

• ph4ge
albino71 schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:44:
Het lijkt wel of ik blatter hoor...

Ik weet niet waar jij op straat hebt gevoetbald, maar wij hadden vroeger geen scheids en er waren maar weinig regels. En we kenden geen helften, maar wanneer onze moeders riepen dat we naar binnen moesten om te eten stopten we.
Een overtreding is een overtreding, hands is hands etc. Precies hetzelfde als dat het in de jeugd bij de voetbalclub ging, zo'n beetje het enige verschil waren dat er goals waren en geen jassen en dat je een vaste tijd had.

Een videoscheidsrechter lost niets op. Het feit dat wij programma's als Studio Voetbal en VI hebben toont aan dat zelfs met de beste beelden je geen eenduidige beslissingen kan nemen. Het zou echt niet de eerste keer zijn dat een professionele scheidsrechter in de catacombe met 100 herhalingen nog steeds achter zijn in mijn ogen onjuiste beslissing blijft staan. Het lost niets op, het maakt het spel alleen een stuk klinischer en het creëert een onderscheid tussen rijke clubs/landen en minder rijke clubs/landen.

Zuivere speeltijd levert ook weinig op. Ik heb een onderzoek gelezen waaruit bleek dat de werkelijke speeltijd nauwelijks verschilt tussen wedstrijden. Het effect zit hem in het uit het ritme brengen van de tegenstander en dat verandert niet met zo'n symbolische maatregel.

Voetbal zonder buitenspel hebben we 50 jaar gehad, het spel werd er een stuk interessanter op toen het werd ingevoerd. Dat was toen juist progressief. Misschien moeten we wel gewoon met een stick gaan voetballen, dan lijkt het helemaal veel op hockey.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Dus... bij een blessure wil je de geblesseerde speler verplicht 5 minuten ernaast zetten. Blatter is geen held, maar ik ben blij dat jij er niet zit 8)7

Scenario: Speler krijgt een schop, tegenstander krijgt geel. Slachtoffer moet even buiten de lijnen om behandeld te worden. Die wil jij dus 5 minuten laten wachten? Waarvoor?
allee bij blessure behandeling. Nu wordt er voldoende geveinst om tijd te rekken. En als je echt echt echt pijn hebt ben je ergens ook wel blij met even die 5 minuten rust.
Ze hebben het er ook zelf naar gemaakt dat ze zo behandeld gaan worden. 90% van de huidige behandelingen is om tijd te rekken, niet omdat ze echt pijn hebben

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Als je zuivere speeltijd invoert, heeft een blessure faken ook weinig zin meer toch?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• tweaker2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/3619835/cocu-eist-deze-week-duidelijkheid-van-psver-toivonen.html

Gewoon niet opstellen, zo'n ongemotiveerde speler verpest alleen maar de sfeer binnen de selectie. Snap niet dat dit al zo lang sleept, van de zomer wilde Cocu ook duidelijkheid en nu krijgt ie het waarschijnlijk nog niet.

• Catorce
Ik vind dit ook totaal mismanagement van PSV. Hij wilt weg op transfervrije basis, daarom treitert hij de boel nu al weken door elke keer de beslissing om bij te tekenen uit te stellen. Weg met die gozer, lekker rondjes laten lopen om De Herdgang het komende seizoen, hij zoekt het maar lekker uit? Maar wat kun je anders verwachten, met Raiola als zaakwaarnemer... :X

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Als een club een speler uit de selectie zet, omdat hij niet bijtekent, mag een speler die graag wel wil bijtekenen maar nog geen contract heeft ook zelf bepalen dat hij niet komt opdagen?

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

PWM schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:38:
Als een club een speler uit de selectie zet, omdat hij niet bijtekent, mag een speler die graag wel wil bijtekenen maar nog geen contract heeft ook zelf bepalen dat hij niet komt opdagen?
Hoe kun je als speler bijtekenen als je nog geen contract hebt dan? :?

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 22:24
PWM schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:38:
Sinds een club een speler betaalt en niet andersom niet.
tweaker2010 schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:28:
[...]

Hoe kun je als speler bijtekenen als je nog geen contract hebt dan? :?
Vanzelfsprekend wordt contractverlening bedoeld...

[ Voor 26% gewijzigd door argro op 04-11-2013 23:47 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
tweaker2010 schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:42:
http://www.nu.nl/sport/3619835/cocu-eist-deze-week-duidelijkheid-van-psver-toivonen.html

Gewoon niet opstellen, zo'n ongemotiveerde speler verpest alleen maar de sfeer binnen de selectie. Snap niet dat dit al zo lang sleept, van de zomer wilde Cocu ook duidelijkheid en nu krijgt ie het waarschijnlijk nog niet.
ik vind het eerder kinderachtig van PSV, mag toch hopen dat je bij goed beleid je beste spelers opstelt. Hij heeft getekend voor x aantal jaar en hij dient zijn contract netjes uit. Balen dat ze er niets voor vangen, dat is de hele gok. Nu gijzel je de kerel min of meer

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:00

Niku

Alagaesii

Goed beleid is investeren in de toekomst. Investeren in Maher in plaats van in Toivonen dus. Maher speelt niet best, maar Toivonen leidt de club ook niet naar prijzen of overwinningen.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

polthemol schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:20:
[...]

ik vind het eerder kinderachtig van PSV, mag toch hopen dat je bij goed beleid je beste spelers opstelt. Hij heeft getekend voor x aantal jaar en hij dient zijn contract netjes uit. Balen dat ze er niets voor vangen, dat is de hele gok. Nu gijzel je de kerel min of meer
Dit dus.. slaat helemaal nergens op van PSV. Als Toivonen beter is dan Maher op 10 (wat ik betwijfel) dan moet Toivonen daar spelen. Is hij niet beter, dan speelt Maher daar. En dan nu weer stoere mannenpraat van Cocu (ook dat betwijfel ik, tis meer een Telegraaf stukje). Laat eerst je team maar eens fatsoenlijk voetballen en een wedstrijd winnen met de beste 11.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:47
Overigens heeft Ajax dezelfde regel ingevoerd. Of in ieder geval soortgelijk, je verlengt je contract of je wordt verkocht. Dus niemand heeft in principe een contract korter dan 1 jaar. Mijn inziens een goede regel om te voorkomen dat je spelers zo de deur uitlopen.

Overigens heb ik wel het idee dat de gemiddelde Ajax speler trouwer en trotser is op hun club dan PSV spelers. Als voorbeeld dat zowel Eriksen als Alderweireld aangaven een jaar te verlengen als er geen interessante clubs kwamen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Labyad en Toivonen.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:03
Verschil tussen Toivonen en die Ajax-spelers is dat die laatsten de jeugdopleiding van de club hebben doorlopen en daardoor uit een soort "clubliefde" bereid zijn om het zo te regelen dat beide partijen er iets aan over houden. Toivonen is als huurling binnen gekomen omdat het bod van PSV het meest interessant was en heeft geen ander belang dan voor een zo optimaal mogelijk bod (in zijn ogen vertrekken). Ajax heeft verleden jaar een vergelijkbare situatie met Sulejmani gehad die enkel wilde bijtekenen tegen zijn salaris van 1,8 miljoen.

Probleem bij PSV is dat men de regel van terugzetten naar Jong PSV in eerste instantie niet is nagekomen en nu niet meer serieus wordt genomen. Beste lijkt me nu om hem de optie te geven om tot 1 januari bij de selectie te blijven, dan kan hij in de winterstop vertrekken, bijtekenen of de 2e seizoenshelft de bank verwarmen bij Jong PSV. Toivonen nu de kast opjagen, leidt er alleen maar toe dat hij dwars gaat liggen en je zelfs de kans misloopt om nog een paar euro voor hem te vangen.

• Catorce
Destijds had ik er geen geld voor, maar ik zou graag onderstaand boek willen bemachtigen. Nu dacht ik dat dit gewoon te bestellen was via Voetbal International, maar niets is minder waar. Iemand enig idee waarom? Nog tips hoe ik hier aan kan komen?

Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/4/4/1/4/1001004005044144.jpg

• thewizard2006
bol.com?

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Dat boek was een speciale uitgave wegens zijn verjaardag. Ik denk dat je hem nu alleen nog via via kunt bemachtigen.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
FreeShooter schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 07:54:
Overigens heb ik wel het idee dat de gemiddelde Ajax speler trouwer en trotser is op hun club dan PSV spelers. Als voorbeeld dat zowel Eriksen als Alderweireld aangaven een jaar te verlengen als er geen interessante clubs kwamen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Labyad en Toivonen.
Misschien heeft de vooropleiding er iets mee te maken maar ik denk niet dat mensen van ajax trouwer zijn dan andere clubs. Er zijn in het verleden genoeg voorbeelden te vinden dat ook bij ajax dit speelde. Toevallig haal je nu 2 voorbeelden aan die dit wel hebben gedaan maar dat is echt geen standaard.

De gemiddelde voetballer is een broodvoetballer en mensen die nog geloven in club voetballers geloven denk ik ook nog in sprookjes.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:51
TB1989 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:31:
Destijds had ik er geen geld voor, maar ik zou graag onderstaand boek willen bemachtigen. Nu dacht ik dat dit gewoon te bestellen was via Voetbal International, maar niets is minder waar. Iemand enig idee waarom? Nog tips hoe ik hier aan kan komen?

[afbeelding]
http://www.bol.com/nl/p/johan-cruijff/1001004005044144/

De prijzen zijn gepeperd ;)

• Catorce
Die kende ik al, dat is me te gortig. Het voelt bijna als misbruik, dergelijke prijzen vragen :X

Gezien een deel van de opbrengst naar de Cruijff Foundation gaat snap ik niet dat deze niet meer te koop is. Jammer. Zal hem dan waarschijnlijk nooit in bezit hebben, dan maar niet. Beetje richting de 200 euro er voor vragen, de fuck...

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:11
rikoos schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:53:
maar ik denk niet dat mensen van ajax trouwer zijn dan andere clubs.
Dat denk ik ook niet. De voorbeelden van ik blijf nog een seizoen om vervolgens 2 weken later te vertrekken zijn legio. Om maar niet te spreken over het akkefietje tussen de gebroeders de Boer en Ajax.

Wanneer de portomonnaie mede onderwerp van gesprek wordt dan worden er vaak rare sprongen gedaan. Dat is niet alleen in de voetballerij maar overal.

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 05-11-2013 12:30 ]

XXXVI

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:00

Niku

Alagaesii

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

ephymerous schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:30:
[...]

Dat denk ik ook niet. De voorbeelden van ik blijf nog een seizoen om vervolgens 2 weken later te vertrekken zijn legio. Om maar niet te spreken over het akkefietje tussen de gebroeders de Boer en Ajax.

Wanneer de portomonnaie mede onderwerp van gesprek wordt dan worden er vaak rare sprongen gedaan. Dat is niet alleen in de voetballerij maar overal.
Dat akkefietje had mede te maken met een belofte die Ajax niet nakwam, wat kwaad bloed zette bij de broertjes de Boer.
Dat er miljoenen redenen bijkwamen wanneer ze zouden vertrekken, helpt dan alleen maar mee om weg te gaan. Zou ik ook doen.

Clubliefde bestaat gewoon wel, maar wat strubbelingen bij je huidige club, en een zak geld bij je nieuwe club, trekt iedereen over de streep.
Dat was vroeger al zo en is nu nog steeds zo. Er is niets veranderd in dat opzicht.
Mensen die beweren dat dat vroeger anders was, hebben hun kop in het zand.

Trouwens, het weggaan bij je club betekent niet dat de liefde stopt. Je bent er niet mee getrouwd.

Te koop....

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:46

Shabbaman

Got love?

FreeShooter schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 07:54:
Als voorbeeld dat zowel Eriksen als Alderweireld aangaven een jaar te verlengen als er geen interessante clubs kwamen.
Je zal alleen nooit weten of dat holle opmerkingen uit een door de mediatraining gevormde mond waren.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Verwijderd

TB1989 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:31:

[afbeelding]
Deze al geprobeerd? http://www.omero.nl/

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

albino71 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:52:

Trouwens, het weggaan bij je club betekent niet dat de liefde stopt. Je bent er niet mee getrouwd.
Spelers reppen tegenwoordig wel weer snel over clubliefde. Weet nog hoe Tadic in z'n 2e wedstrijd ofzo al opzichtig het Twentelogo kuste nadat ie scoorde.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

L1nt schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:33:
[...]

Spelers reppen tegenwoordig wel weer snel over clubliefde. Weet nog hoe Tadic in z'n 2e wedstrijd ofzo al opzichtig het Twentelogo kuste nadat ie scoorde.
Oh, tuurlijk, er zijn ws meer die het niet menen, dan wel, maar het is er wel.
Ik noem een Bergkamp (Ajax en grote liefde Arsenal). Wederzijdse liefde, waarbij Arsenal het van Ajax wint denk ik :)

Afbeeldingslocatie: http://img0.sport1img.nl/files/thumb/B/e/_Voetbal_A_C_auto_auto_c651_c370_q95_Bergkamp_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thepostonline.nl/wp-content/uploads/2013/02/Bergkamp-1-530x397.jpg

Te koop....

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
hier is hij al een stukje goedkoper:
http://www.polare.nl/boek...an-cruijff-9789081165419/
en
http://www.boekwinkeltjes...der=0&prijsvan=&prijstot=

de eerste links op google als je op het ISBN zoekt....

• PWM
  • Niet online

PWM

Zo, bak chips op de tafel voor me. Koud bier in de hand en extra binnen handbereik. Klaar voor Ajax-Celtic.

TV aan, en.... Juventus-Real Madrid -O-

Gok dat ik dan een dagje te vroeg ben :+ Jammer, morgen ben ik er niet, en 2 ploegen waar ik een grondige hekel aan heb hoef ik nu niet te zien.

• Gonadan
  • Laatst online: 20:23

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik had nagenoeg hetzelfde. _O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aan de andere kant is het bier toch al open en die chips ga je ook niet meer terugdoen....;)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wie heeft die oranje uitshirts van Real bedacht? Ziet er echt niet uit :X

• PWM
  • Niet online

PWM

tweaker2010 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:00:
Wie heeft die oranje uitshirts van Real bedacht? Ziet er echt niet uit :X
Hebben ze geleend van Barcelona, die hadden ze nog in de kast hangen.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ik had wel JUV - REA verwacht, maar op PILS - BAY gehoopt. Nu heb ik JUV - REA met PILS :) Het mooiste is er niet BAY :(

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wat is die Casillas toch een goede keeper zeg, hij heeft er al een paar 100% kansen uitgehaald. :o

Echt onbegrijpelijk dat ie geen vaste nr 1 meer is.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Bedankt commentator.. #robbinception #wk2010

Wel bizarre reflex van Casillas weer.

[ Voor 31% gewijzigd door Quad op 05-11-2013 21:15 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:03
albino71 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:08:
[...]

Oh, tuurlijk, er zijn ws meer die het niet menen, dan wel, maar het is er wel.
Ik noem een Bergkamp (Ajax en grote liefde Arsenal). Wederzijdse liefde, waarbij Arsenal het van Ajax wint denk ik :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe groter de club hoe makkelijk het natuurlijk wordt om je clubliefde trouw te blijven. Als je een geweldige voetballer bent is het nogal vervelend als je die clubliefde voor pak 'm beet FC Eindhoven of Almere City hebt :P Als je bij 1 van de grootste clubs (Raul bij Real, Giggs bij Man Utd) in Europa of net het laagje er onder zit (Gerrard bij Liverpool) dan is er sportief en financieel sowieso niet veel hoger op te gaan en kun je gerust je hele carriere daar blijven.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Onterechte penalty vond ik, zo erg was het nou ook weer niet.. De bal was al weg gesprongen en hij probeert in te houden..

• Gonadan
  • Laatst online: 20:23

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mooi, zelfs de commentator is voor Juve. De strafschop is 100% terecht. Hij is te laat om de bal voortijdig weg te tikken en te laat om de speler te ontwijken. Dat de bal wegstuit kan je als pech zien maar hij neemt bewust het risico.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik kijk het momenteel via Sky Duitsland, die hebben alle wedstrijden en ook een schakel kanaal, waarbij ze telkens overschakelen naar een andere wedstrijd als er op dat moment iets gebeurd. Zo volg je eigenlijk alle wedstrijden op een kanaal. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:09
Quad schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:15:
Bedankt commentator.. #robbinception #wk2010

Wel bizarre reflex van Casillas weer.
Haha ik dacht ook al van.. hmm waarom nu ? :F

Kom ik er net weer achter, dat Bayern niet uitgezonden wordt.. Zal wel weer komen, omdat ze tegen Pilzen spelen, maar goed. Ik heb ze al even niet meer live gezien :( :(

Zit nu maar Juve-Real te kijken, maar ik vind het niet echt geweldig. De commentator vindt het helemaal mooi, maar het is niet echt spannend. De spelers van Real lopen erbij alsof ze geen zin hebben.

• Catorce
Krijgt Real hem wel lekker in de schoot geworden, wat doet Caceres daar?

EDIT: En die Ronaldo, met zijn gebaartjes. :')

[ Voor 25% gewijzigd door Catorce op 05-11-2013 21:57 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Real geeft even gas en woppa 1-2 door Bale!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
tweaker2010 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:03:
Real geeft even gas en woppa 1-2 door Bale!
Oh lol, wilde net gaan posten of iemand Bale al in actie gezien deze wedstrijd.
Bij de actie waarbij juve bijna de 2-1 scoorde zag ik opeens dat hij ook meedeed :x

Snel terug om de herhaling te zien!

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

De Zeeuw zet Anderlecht op 0-1 tegen PSG.

Edit: laat ook maar, staat nu al weer 1-1 door wie anders dan Zlatan. :+

[ Voor 48% gewijzigd door Quad op 05-11-2013 22:13 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Uiteindelijk 1-1 door Ibrahimovic. Wel een knappe prestatie van Anderlecht trouwens (met 10 man).

• chim0
  • Laatst online: 05:07
frankwopereis schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:29:
Onterechte penalty vond ik, zo erg was het nou ook weer niet.. De bal was al weg gesprongen en hij probeert in te houden..
Klopt en daarbij zag je dat Pogba al een beetje begon te vallen. Varane raakte hem wel, maar ze vielen soort van samen. Het was niet zo dat ie hem een schop gaf of zo. Twijfelachtig dus, maar je kan hem geven inderdaad. Maar goed, over de gehele wedstrijd gezien, kan ik wel leven met een gelijkspel. Kopenhangen gewonnen van Galatasaray, dus gelijkspel straks is voldoende voor Madrid.

City ook (erg) goede zaken gedaan, zie ik, dus mijn dag kan niet meer stuk! *O*

En hoe graag ik ook morgen Ajax wil zien, wordt het toch Barca - Milan voor mij.

(Dortmund - Arsenal zou op papier ook een hele mooie moeten worden: twee voetballende ploegen!)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

tweaker2010 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:00:
Uiteindelijk 1-1 door Ibrahimovic. Wel een knappe prestatie van Anderlecht trouwens (met 10 man).
Zeker, zo zie je wat de adrenaline met je doet. Zie je vaker met "topclubs" in NL. Winnen onmogelijke wedstrijden omdat de motivatie enorm hoog is, en wedstrijden tegen kwalitatief slechte tegenstanders gaan verloren.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

MegaTronics schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:40:
Ik kijk het momenteel via Sky Duitsland, die hebben alle wedstrijden en ook een schakel kanaal, waarbij ze telkens overschakelen naar een andere wedstrijd als er op dat moment iets gebeurd. Zo volg je eigenlijk alle wedstrijden op een kanaal. :+
Die kan ik niet ontvangen:(

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://www.fr12.nl/nieuws...r-linksback-tegen-az.html

Zoals verwacht zit Nelom op de bank zondag. Vervelend voor Bruno en misschien niet geheel ideaal, maar de verdediging staat dan wel meer als een blok. Hopelijk trekt Feyenoord komende zomer een goede linksback aan.

• ph4ge
Ik vind het jammer dat Nelom zo terug gezakt is. Zn eerste wedstrijden waren prima, zelfs Van Gaal had hem op zn radar. Het is niet anders Indi, het team belang gaat toch voor en Indi zal vast bij een grote club en in Oranje ook weleens LB moeten spelen.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Tja ik denk dat Nelom sterk speelde omdat heel Feyenoord gewoon 2 seizoenen lang al prima heeft gespeeld, Nelom kwam zelf ook in een ''flow'' terecht. Maar als je ziet hoe hij de laatste weken bezig is dan kan je niets anders concluderen dan dat hij gewoon kwaliteit tekort komt. Staat soms veel te diep, zijn voortzetting is op 2 assists na ook gewoon een drama en verdedigend is hij al helemaal kwetsbaar.

Wie volgend seizoen linksback moet gaan staan zou ik helaas niet zo snel weten. Indi zal wel vertrekken en Woudenberg is er misschien nog niet helemaal aan toe. Qua linksbacks is het in de Eredivisie sowieso treurig gesteld. Geen enkele club heeft echt een goede, behalve dat backje van Groningen misschien.

Verwijderd

Ik haal anders niet uit die woorden van Koeman dat Nelom niet van start gaat a.s. zondag.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ph4ge schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:27:
Ik vind het jammer dat Nelom zo terug gezakt is. Zn eerste wedstrijden waren prima, zelfs Van Gaal had hem op zn radar. Het is niet anders Indi, het team belang gaat toch voor en Indi zal vast bij een grote club en in Oranje ook weleens LB moeten spelen.
Tja, ik weet niet of hij nu zo goed is omdat van Gaal hem op zijn radar had of andersom.
Er lopen genoeg betere backs (oa Van Der Wiel) rond maar die werden niet opgeroepen.

• D-e-n
  • Laatst online: 20:03
Vd Wiel staat echter aan de andere kant van het veld.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:58
Telegraaf: De Boer wijzigt op zes plekken

STOELENDANS - Volgens De Telegraaf luistert Frank de Boer naar het advies van Siem de Jong en zet hij de captain in de spits tegen Celtic. Daarnaast wijzigt De Boer het elftal volgens de krant op nog vijf (!) posities.

Ajax speelt tegen Celtic volgens de ochtendkrant op dezelfde manier waarop het afgelopen weekend tegen Vitesse eindigde. Siem de Jong schuift door naar de positie van spits. Nicolai Boilesen start als linksback, Daley Blind schuift door naar de positie '6' op het middenveld. Buitenspelers Fischer en Andersen nemen plaats op de bank. Zij worden vervangen door Lasse Schöne en Kolbeinn Sigthórsson. Niklas Moisander zit wel bij de selectie, maar is er volgens De Boer nog niet klaar voor om in de basis te starten.

De Boer wilde de opstelling niet exact prijsgeven, maar op basis van de wedstrijd tegen Vitesse was hij er al snel uit dat hij aanpassingen zou gaan maken: 'Het laatste kwartier tegen Vitesse was duidelijk het beste. Of het elftal helemaal op zijn kop gaat? Ik heb wel eens wat andere poppetjes op andere posities gezet. We spelen hetzelfde systeem in elk geval.'

Vermoedelijke opstelling volgens de Telegraaf: Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Denswil, Boilesen; Klaassen, Blind, Serero; Schöne, De Jong en Sigthórsson.
Toch wel verassend zoveel wijzigingen. Echter gaan er ook geruchten dat Fischer i.p.v. Schone zal spelen. Al hoop ik toch wel dat Schone op een aanvallende positie in de basis zal staan. Want vind dat toch nog steeds een zeer aardige speler.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• ephymerous
Gynnad schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:39:
[...]

Toch wel verassend zoveel wijzigingen. Echter gaan er ook geruchten dat Fischer i.p.v. Schone zal spelen. Al hoop ik toch wel dat Schone op een aanvallende positie in de basis zal staan. Want vind dat toch nog steeds een zeer aardige speler.
Het zou typisch de Boer zijn. Iets te laat reageren, had wat mij betreft een wedstrijd of drie terug al wijzigingen mogen doorvoeren. Maargoed, we wachten de wedstrijd even af, een winnende coach heeft altijd gelijk ;)

XXXVI

• Han
  • Niet online

Han

Ik weet het niet... zo'n cruciale wedstrijd en dan zoveel veranderingen. Had prima gekund in de aankomende competitiewedstrijden, maar vanavond? Ik weet niet of zoveel mutaties ten goede komt aan het beoogde resultaat. Zo slecht speelde Ajax niet uit tegen Celtic.

Dat er iets moet gebeuren is helder, de Jong in de spits is iets wat gewoon een must is. Alleen mis je dan wel zo'n type speler op het middenveld. Dat het voorgaande seizoenen goed uitpakte met Siem in de spits had ook veel te maken met de aanwezigheid van Eriksen. En die is er nu niet. En Klaassen op de nr. 10 positie is een verzwakking, die heeft nog veel te weinig ervaring op dit niveau, laat staan in dit elftal.

En Sigthórsson op de zijkant... die gaat alleen maar naar binnen trekken, en dat moet je juist niet doen tegen Celtic. Dat is gedoemd te mislukken. Helemaal met Serero en Klaassen op het middenveld. Twee middenvelders die verdedigend niet sterk zijn en niet in staat zijn bij balverlies door middel van pressie direct de bal terug te veroveren, laat staan de counter er uit te halen. Ik vrees dat het gat tussen Blind en die twee erg groot zal zijn en dat is precies waar Celtic op loert.

Aan de andere kant; de winnende trainer heeft gelijk. Dus afwachten wat het gaat brengen...

edit:

spuit elf / ephymerous :w

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Overigens lopen de spanningen in Amsterdam behoorlijk op. Gisteren heeft al een groep "Ajax supporters" een cafe aangevallen waar Celtic aanhangers verbleven en nu lees ik dat aanhangers van Dinamo Zagreb ook richting Amsterdam afreizen. Lekker... Stelletje debielen bij elkaar :|

[ Voor 15% gewijzigd door Han op 06-11-2013 15:13 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• thewizard2006
Zit Virgil van Dijk trouwens al bij het NL elftal? Schijnt het goed te doen bij Celtic. En aangezien nou niet echt veel mensen gecharmeerd zijn van de huidige achterhoede spelers in nederland (van Ajax, Feyenoord en PSV)

[ Voor 62% gewijzigd door thewizard2006 op 06-11-2013 15:17 ]

• Han
  • Niet online

Han

thewizard2006 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:14:
Zit Virgil van Dijk trouwens al bij het NL elftal?
Nope... en als je hem ziet spelen dan vraag je werkelijk af waarom een Ron Vlaar wel wordt opgeroepen voor de aankomende oefen-interlands en van Dijk niet. Daar kan ik met mijn pet niet bij. Virgil van Dijk is toekomstmuziek, Vlaar is over de top. Dan zou je minimaal verwachten dat de toekomst een kans zou krijgen tijdens de wedstrijden tegen Japan en Colombia .

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Catorce
Als ik Van Gaal was zou ik hem in ieder geval wel een kans geven, waarom niet? Als hij zich goed ontwikkelt kan het nog een prima CB worden voor een PL club oid.

• ph4ge
ephymerous schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:05:
[...]

Het zou typisch de Boer zijn. Iets te laat reageren, had wat mij betreft een wedstrijd of drie terug al wijzigingen mogen doorvoeren. Maargoed, we wachten de wedstrijd even af, een winnende coach heeft altijd gelijk ;)
Ze speelden tegen Celtic toch zo goed? Als het een kwestie was van pech snap ik niet dat ze het zo drastisch anders gaan doen.

Slecht idee volgens mij. Uit en thuis scheelt al enorm voor die Schotten, en uit was Ajax al niet veel minder. Nu is het hopen dat het allemaal op zn plaats valt en dat je de automatismes niet mist.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Laten we hopen dat Ajax vanavond wint. Al is het alleen maar voor de eer van het Nederlandse voetbal. Ondanks de vormcrisis zou je toch zeggen dat je thuis van een stel Schotten zou moeten winnen... Die zijn uit niet zo best.

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-10 21:21
Opstelling

Cillessen
Van Rhijn    Veltman       Denswil       Boilesen 

Blind
      Serero                       Klaassen 

Schöne                         Sigthórsson 
                     De Jong

Denk op zich nette opstelling, de Jong kan zo terugvallen tot nummer 10 waar Sigthórsson dan inschuift naar de spits. Als ze dat goed afwisselen waarbij Schöne dan inschuift trek je de verdediging van Celtic uit elkaar.
Vraag blijft of Klaassen en Serero de ruimtes kunnen belopen die dan achter de spits vallen bij balverlies.... Want die twee zullen meters moeten gaan maken als Van Rhijn en Boilesen ook gaan opkomen.

Celtic: Forster; Lustig, Ambrose, Van Dijk, Izaguirre; Forrest, Kayal, Mulgrew, Commons; Samaras; Stokes

Edit: Plaatje bij gezet wat ik denk dat De Boer z'n idee is met deze opstelling.
Het hele rode gebied is in deze situatie voor Klaassen en Serero, dat is waar ik m'n twijfels nog bij heb. Bij de rest van de opstelling denk ik wel dat het zo goed werkt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r4txg5H.png

[ Voor 63% gewijzigd door Krukar op 06-11-2013 20:19 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
NOS heeft de frontpage (nog) niet op orde. Livestream hier: http://nos.nl/sport/voetbal/champions-league/livestream/

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iiTwFJGiV2IEnKp2awrYya3t/full.png
Opvallende opstelling inderdaad, de Jong eindelijk weer in de spits en Schone rechtsbuiten
(net als vorig seizoen). Ik ben benieuwd...

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:51
Okkie van Samaras, ranzige elleboog zeg.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:47

Vuvuzela

My spire is forming

Ligt het aan mij of kan die commentator alleen over Virgil van Dijk praten :')

I served in a company of heroes.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-11 17:32
tja en dat moet geel voorstellen?

• ephymerous
Scheidsrechter heeft ook geen niveau zeg :/

XXXVI

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:18
Tja Ajax is tandeloos... Celtic blijft met gemak overeind
Celtic heeft veel meer kerels met gogme.
Btw Serero kan geen bal controleren..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Chelsea krijgt een cadeautje van de keeper van Schalke, wat een geklooi (1-0).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 ... 77 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum