Bij jong PSV zitten er gemiddeld 200 tot 600 man op de tribunes in het Philips stadion. Nu zaten er 1x toevallig 5000 omdat de kaartjes gratis waren en de kinderen vakantie hebben.. De normale aantallen bezoekers steken schril af. De verplichtingen die de KNVB stelt zijn gewoon niet meer realistisch. Sowieso als je kijkt dat in de topklasse met amateur contracten volgens mij vaker nog meer betaalt wordt dan de jupiler league clubs met profcontracten dan vraag ik me af waar het heen gaat.
Dat is toch ook helemaal niet de bedoeling geweest om thuispubliek te gaan trekken met die beloftenteams. Doel was extra tegenstanders zodat de overige clubs 3x een extra thuisrecette hebben, extra tv-gelden omdat Fox wel brood ziet in het uitzenden van beloftenteams en voor Ajax/Twente/PSV een mogelijkheid om spelers op een hoger niveau te laten sparren.
Belangrijkste winst van (semi)amateur tegen fullprofs is dat die jongens er nog een baan naast kunnen hebben. Een paar ruggen met voetbal en daarnaast een modaal inkomen is een stuk interessanter dan een fullprof-salaris. Ook omdat, op een paar uitzonderingen na, alle spelers uit de jupiler er nooit met voetbal financieel onafhankelijk worden. Daar sta je dan op je 33e zonder relevante werkervaring voor een functie buiten het voetbal.
Belangrijkste winst van (semi)amateur tegen fullprofs is dat die jongens er nog een baan naast kunnen hebben. Een paar ruggen met voetbal en daarnaast een modaal inkomen is een stuk interessanter dan een fullprof-salaris. Ook omdat, op een paar uitzonderingen na, alle spelers uit de jupiler er nooit met voetbal financieel onafhankelijk worden. Daar sta je dan op je 33e zonder relevante werkervaring voor een functie buiten het voetbal.
Verwijderd
Lijkt mij eerder dat die beloftenteams de doodsteek van het voetbal in de Jupiler League slechts nog meer versnellen. De grote clubs in het buitenland roven de Nederlandse clubs uit de eredivisie leeg, die echter hetzelfde doen ten aanzien van de Nederlandse clubs uit de Jupiler League. En dat gaat allengs niet alleen meer op voor talenten maar niet minder voor commerciële waarde.Sempy schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:16:
Hard nodig omdat dit extra tv-gelden in het laatje bracht en nog belangrijker om het aantal ploegen op peil te houden. Zonder beloftenteams was deze competitie met 17 ploegen gestart waarvan er nu al weer 2 op omvallen staan. Zo kom je in een neerwaartse spiraal terecht, want minder wedstrijden, minder inkomsten, nog een ploeg failliet, minder wedstrijden, etc.
De KNVB is gezwicht voor het geld van Murdoch. De gevolgen worden steeds duidelijker, een verschraling van het Nederlandse profclubvoetbal.
Om eerlijk te zijn, en het zal wel erg egoistisch zijn van me, kunnen veel JL teams me gestolen worden. Ik heb veel liever talentvolle spelers er in via de beloftenteams dan een club als RBC, AGOVV, Omniworld etc... Daarnaast kijkt er geen hond naar de JL (wat al jaren zo is, kwaliteit is gewoon afwezig bij de meeste teams), denk je dat het niet toevoegen van de beloftenteams ook maar iets gaat helpen daar tegen?
Ik kijk wel regelmatig Jupiler League maar de wedstrijd Twente Dordrecht van vorige week was echt te triest voor woorden.
Het hele stadion was leeg, je hoorde alleen maar de coaches en spelers schreeuwen, heel apart.
Kwaliteit, ja ach, ik vermaak me wel altijd, gekke doelpunten zie je regelmatig en er wordt lekker veel gescoord
Eredivisie kwaliteit is ook niet je van het maar daar kijk ik ook graag naar.
Het hele stadion was leeg, je hoorde alleen maar de coaches en spelers schreeuwen, heel apart.
Kwaliteit, ja ach, ik vermaak me wel altijd, gekke doelpunten zie je regelmatig en er wordt lekker veel gescoord
Eredivisie kwaliteit is ook niet je van het maar daar kijk ik ook graag naar.
Het enige nut van de Jupiler League is de stok achter de deur voor de lagere clubs in de Eredivisie. Het maakt de strijd onderin spannend want niemand wil graag degraderen naar de Jupiler League...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vermoedelijke basis AFC Ajax: Cillessen, Van Rhijn, Veltman, Denswil, Boilesen, De Jong, Blind, Serero, Andersen, Sigthorsson, Fischer.
Ik roep het al weken, zet Blind als verdedigende middenvelder en Boilesen linksback. Vanavond gaat het hoogswaarschijnlijk gebeuren, ik ben benieuwd! Toch wel een verassende opstelling!
Ik roep het al weken, zet Blind als verdedigende middenvelder en Boilesen linksback. Vanavond gaat het hoogswaarschijnlijk gebeuren, ik ben benieuwd! Toch wel een verassende opstelling!
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Inderdaad verrassend weer, ook Andersen in de basis.
Zo. Thuiswedstrijden gewonnen, moeilijke uitwedstrijd binnen en vanavond zelfs heel even koploper worden als je wint. Het ultieme moment om punten te verliezen dus voor Feyenoord. De afgelopen 3 jaar ging het mis in dit soort potten.
EDIT:
Zou wel eens statistieken willen zien van het aantal gemiste 100% kansen de eerste weken
Ongelooflijk.
EDIT:
Zou wel eens statistieken willen zien van het aantal gemiste 100% kansen de eerste weken
[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 19-10-2013 19:15 ]
Nou Jean Paul die had er wel in gemogen :L. Warner Hahn schijnt volgend jaar naar Feyenoord te gaan. Zou een goede aanwinst zijn.
0-1 De Vrij! Dik verdiend.
Had allang 3, 4-0 moeten staan. Jammer dat die kansen zo slordig werden ingeschoten.
0-1 De Vrij! Dik verdiend.
Had allang 3, 4-0 moeten staan. Jammer dat die kansen zo slordig werden ingeschoten.
[ Voor 31% gewijzigd door CR1691 op 19-10-2013 19:18 ]
PSN: Finally_Chris
Buiten dat, zou ik ook graag willen weten hoe vaak de tegenpartij uit hun eerste echte kans scoren.PWM schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:51:
Zou wel eens statistieken willen zien van het aantal gemiste 100% kansen de eerste wekenOngelooflijk.
Nee, dit Feyenoord gaat het niet redden.
Niet te filmen dit. 10 corners, een stuk of 5 niet te missen kansen en dan de eerste de beste halve kans aan de andere kant valt er in. Feyenoord kan om een of andere reden een goede wedstrijd niet gewoon beslissen. Dat is eigenlijk elke week hetzelfde liedje.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Jaaaaaa Lexie!!!
6 x een 100% kans, 0 doelpunten. En dan een frommelgoal die je op voorsprong moet brengen. Bloeddruktechnisch weer een zware potCR1691 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:05:
Jaaaaaa Lexie!!!
En armenteros die vervolgens weer een 100% kans om zeep helpt
Niet te hopen voor Blind dat v Gaal consequent gaat zijn.Gynnad schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:48:
Vermoedelijke basis AFC Ajax: Cillessen, Van Rhijn, Veltman, Denswil, Boilesen, De Jong, Blind, Serero, Andersen, Sigthorsson, Fischer.
Van Gaal en consequent
?
Wat van Gaal vind interesseert me niet zo veel, het gaat wat mij betreft alleen over wat goed is voor Ajax.
Ik kijk uit hoe Daley Blind het zal doen op het middenveld, in mijn ogen is dat de beste plek voor hem, wie zal het zeggen, misschien vult hij die rol net zo goed in als Vurnon Anita.
Ik kijk uit hoe Daley Blind het zal doen op het middenveld, in mijn ogen is dat de beste plek voor hem, wie zal het zeggen, misschien vult hij die rol net zo goed in als Vurnon Anita.
Here we go again
Jezus wat zuur zeg. De aanval is vandaag verantwoordelijk voor het puntverlies.
[ Voor 67% gewijzigd door CR1691 op 19-10-2013 20:36 ]
Eigen schuld, dikke bult.
Wat een waardeloos publiek in Deventer. Hele wedstrijd bij 0-1 en 1-2 muisstil. Zou je maar week in week uit voor moeten spelen
Feyenoord moet gewoon 0-5 winnen. Dat ze hier punten verliezen is gewoon waanzinnig stom, zeker ook omdat in tegenstelling tot sommige potten tegen de ploegen onderin, GA nou ook niet bepaald er vol in ging.
En dat in een weekend dat je weet dat concurrenten punten gaan verspelen.
Wat een waardeloos publiek in Deventer. Hele wedstrijd bij 0-1 en 1-2 muisstil. Zou je maar week in week uit voor moeten spelen
Feyenoord moet gewoon 0-5 winnen. Dat ze hier punten verliezen is gewoon waanzinnig stom, zeker ook omdat in tegenstelling tot sommige potten tegen de ploegen onderin, GA nou ook niet bepaald er vol in ging.
En dat in een weekend dat je weet dat concurrenten punten gaan verspelen.
[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 19-10-2013 20:36 ]
Het is al 3 seizoenen lang het probleem. Behalve Pelle scoort de rest gewoon veel te moeilijk. De beste wint nou eenmaal niet altijd.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Waardeloos publiek, lichtelijk overdreven.. Maw, slaat natuurlijk nergens op.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Wat is de beste? Een ploeg die 10x een 100% kans nodig heeft om er 2 te scoren. Of de ploeg die een beetje hangt en aan 1.5 kans genoeg heeft om er 2 in te leggen?ph4ge schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:37:
De beste wint nou eenmaal niet altijd.
Gekke verdediging is het toch ook. Die gasten voorin konden er niks van bij GA, en dan dit als resultaat
Ik denk dat de Italianen voor optie twee gaan.PWM schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:40:
[...]
Wat is de beste? Een ploeg die 10x een 100% kans nodig heeft om er 2 te scoren. Of de ploeg die een beetje hangt en aan 1.5 kans genoeg heeft om er 2 in te leggen?
Ik vind niet dat je vandaag de verdediging de schuld kan geven. Bij de eerste goal gaat het complete middenveld in de fout en bij de tweede haalt Vilhena zijn vent veel te dicht bij de goal onderuit.
Castaignos verprutst een flinke kans, hoewel er (onterecht) werd afgefloten voor buitenspel. Zou leuk zijn hij eens z'n flow kan vinden.
Voor de rest behoorlijk zenuwachtig spel van beide kanten.
Ok, Castaignos doet et em toch
1 - 0!
Voor de rest behoorlijk zenuwachtig spel van beide kanten.
Ok, Castaignos doet et em toch
[ Voor 47% gewijzigd door MailMan op 19-10-2013 21:07 ]
Jep, volledig terecht. Dat Twente maar gas geeft en doorpakt.
Ik denk zelfs dat FC Twente wel eens kampioen kan worden, het elftal zit aardig in elkaar.
Ajax heeft veel moeite met het spel maken. Twente zit er in het middenveld erg goed op en verovert redelijk makkelijk de bal.
De Jong speelt ook nog niet een gelukkige wedstrijd.
De Jong speelt ook nog niet een gelukkige wedstrijd.
[ Voor 18% gewijzigd door MailMan op 19-10-2013 21:12 ]
Zo, Ajax voetbalt echt tegen een muur, zo ziet het eruit. Ik gun het Twente wel om te winnen, maar ik ben voor Ajax.
...
hehe, Utrecht werkt aan het doelsaldo tegen nac.
Zeg dat nou niet, nu hebben ze een goal tegen.schwarzenegger schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:24:
hehe, Utrecht werkt aan het doelsaldo tegen nac.
Nee gein he.
...
Merkwaardige opstelling ook weer van de Boer. Speel je wat goede wedstrijden met een echte rechtsbuiten waar gelijk het meeste gevaar vandaan komt en dan zet je nu weer aan beide kanten iemand die continu naar binnen komt. Het gevolg is dat alles voorspelbaar de trechter in gaat en dat er geen doorkomen meer aan is...
Ajax verdiend een gelijkmaker, maar ik heb een rood witte bril
XXXVI
Ajax is 2e helft inderdaad dominanter en had met de Jong een goede kans, maar... Twente had net een doelpunt moeten maken. Helaas was de voorzet van Mokhtar op niemand gericht.
Vind 1-0 nog steeds terecht, maar het kan nog alle kanten op gaan in de laatste 20 minuten.
Verder niet zo'n hele spectaculaire pot en jammer dat Twente wat angstiger aan het spelen is, want ze kunnen best goed combineren.
Terwijl ik dit tik had de Jong 1-1 moeten scoren...
Vind 1-0 nog steeds terecht, maar het kan nog alle kanten op gaan in de laatste 20 minuten.
Verder niet zo'n hele spectaculaire pot en jammer dat Twente wat angstiger aan het spelen is, want ze kunnen best goed combineren.
Terwijl ik dit tik had de Jong 1-1 moeten scoren...
[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 19-10-2013 22:15 ]
Zwart roze in dit geval xDephymerous schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:12:
Ajax verdiend een gelijkmaker, maar ik heb een rood witte bril
Pfff Twente... Ineens zo makkelijk weggegeven...
En de gelijkmaker is een feit..!!
Ja dat is volledig onterecht dit, maar ja, het blijft voetbal hè.MailMan schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:22:
Pfff Twente... Ineens zo makkelijk weggegeven...
Helemaal de nieuwe stijl in de Eredivisie geloof ik, onder de bal doorspringen en goals veroorzaken.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ik zie Ajax nu ook nog wel winnen.
Die bjelland kan er echt helemaal niets van lolol
Ik moet toegeven dat ik alleen de tweede helft gezien heb, maar op basis daarvan vind ik een doelpunt voor Ajax niet zozeer onterecht. Ajax dringt meer aan dan FC Twente. FC Twente is ook wel eens gevaarlijk, maar wel voornamelijk uit omschakelingen.schwarzenegger schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:23:
[...]
Ja dat is volledig onterecht dit, maar ja, het blijft voetbal hè.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ben van zowel Twente als Ajax niet onder de indruk. PSV en Feyenoord ook wisselvallig, dus weinig te zeggen over wie nou het sterkste team is op dit moment. Herenveen misschien?
SC Finnbogason? Ja, die zijn best lekker bezig 
Nofi, RoD
Nofi, RoD
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Die kop van de Boer, wat een vent, heerlijk om naar te kijken
/nohomo
* Fiber couldn't agree more...
Dan valt de schade voor Feyenoord tenminste nog een beetje mee. PSV gaat ook vast niet winnen in Groningen...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
PSV en Groningen? Zivkovic to the rescue van alle andere clubs in de Eredivisie 
E: H'veen - Vitesse 2-3. Dus toch puntverlies in Heerenveen.
E: H'veen - Vitesse 2-3. Dus toch puntverlies in Heerenveen.
[ Voor 28% gewijzigd door BeefHazard op 19-10-2013 22:34 ]
Hum...een punt voor Ajax, dat is mooi aangezien ik dacht dat Ajax deze pot zou verliezen.
Twente is een ploeg met zulke goede voetballers die zelfs Ajax, PSV en Feyenoord niet hebben, maar hun verdediging is zoo zwak.
Twente is een ploeg met zulke goede voetballers die zelfs Ajax, PSV en Feyenoord niet hebben, maar hun verdediging is zoo zwak.
Uh, statistisch gezien heeft Twente een van de sterkste verdedigingen? Bjelland speelt meestal een prima pot. Goeie kans dat zonder die fout Twente wederom de 0 had gehouden.Tweaking Art schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:39:
Hum...een punt voor Ajax, dat is mooi aangezien ik dacht dat Ajax deze pot zou verliezen.
Statistisch prima ja, maar ik ben niet echt onder de indruk van hun verdediging. 
Bjelland en Bengtsson...
huis tuin en keuken verdedigers.
Bjelland en Bengtsson...
En waarom denk je dat Twente dan de minste tegendoelpunten heeft?
Dat was dus wel een penalty... Moeilijk te zien maar toch.
[ Voor 31% gewijzigd door ephymerous op 19-10-2013 22:47 ]
XXXVI
^als het spel 'mietjesvoetbal' zou heten wel
Van Halst laat duidelijk pootje haken zien hoor.The_Scarabial schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:48:
^als het spel 'mietjesvoetbal' zou heten wel
XXXVI
Nog even en je gaat me wijsmaken dat Twente een topverdediging heeft, nou ik kan je zeggen dat dat niet gaat lukken.MailMan schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:46:
En waarom denk je dat Twente dan de minste tegendoelpunten heeft?
Ze hebben een goed middenveld en aanvallend loopt er een boel kwaliteit.
Dat hoe en waarom kan ik niet echt een goed antwoord op geven aangezien ik geen Twente volger ben, ik maak slechts inschattingen van kwaliteit van de wedstrijden die ik zie.
Nou PSV, morgen is een belangrijke door alle uitslagen.
Godver wat een kater
Heerenveen speelde aardig en kwam netjes op 2-0. Daarna tóch nog weggegeven. Goed, een gelijkspel was ongeveer de verhouding, maar dan in de 93ste minuut de 2-3 tegenkrijgen is wel bijzonder zuur 
Zelden zo'n klotengevoel overgehouden aan een wedstrijd.
Verwijderd
Iemand enig idee waarom de Boer zo pissig was in het interview naderhand? En waarom vond hij Ajax beter gedurende de eerste helft?
Twente-Ajax was kut. Eerste helft leek helemaal nergens op van Ajax' kant. Tweede helft probeerde Twente dit te evenaren. Behoorlijk kansloze aandoening was deze wedstrijd.
Penalty situatie was beetje raar. Verdediger zet een tackle in, Sigthorson is uit balans en struikelt min of meer over verdediger. Heb geen herhalingen gezien maar dit was eigenlijk mijn eerste indruk.
Uiteindelijk was de 1-1 terecht.
Twente-Ajax was kut. Eerste helft leek helemaal nergens op van Ajax' kant. Tweede helft probeerde Twente dit te evenaren. Behoorlijk kansloze aandoening was deze wedstrijd.
Penalty situatie was beetje raar. Verdediger zet een tackle in, Sigthorson is uit balans en struikelt min of meer over verdediger. Heb geen herhalingen gezien maar dit was eigenlijk mijn eerste indruk.
Uiteindelijk was de 1-1 terecht.
En dat met al de kansen voor Heerenveen op het einde.RoD schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:25:
Godver wat een katerHeerenveen speelde aardig en kwam netjes op 2-0. Daarna tóch nog weggegeven. Goed, een gelijkspel was ongeveer de verhouding, maar dan in de 93ste minuut de 2-3 tegenkrijgen is wel bijzonder zuur
Tja ik heb ook met verbazing naar zijn reactie gekeken, hij vond ajax de bovenliggende partij gedurende bijna de hele wedstrijd.....Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:01:
Iemand enig idee waarom de Boer zo pissig was in het interview naderhand? En waarom vond hij Ajax beter gedurende de eerste helft?
*knip*
Maar ja, datzelfde deed hij na de vette nederlaag tegen Barcelona.
Ik deel zijn mening niet, als Twente beetje doorgedrukt had dan had het bij rust makkelijk 2-0 of 3-0 kunnen zijn.
Verwijderd
Tegen Barcelona was hij volgens mij toch iets ingetogener. Qua kansen ging het ook redelijk gelijk op, dus kon ik me toen nog een heel klein beetje vinden in zijn commenteer. Gisteren stond hij echt onzin uit te kramen. Hij had het er over dat Ajax gedurende de hele wedstrijd de betere was en het in de eerste helft rond de 16 stokte. Misschien had hij het over de eigen 16 want ik heb Ajax de eerste helft alleen maar ballen zien inleveren.schwarzenegger schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 10:45:
[...]
Tja ik heb ook met verbazing naar zijn reactie gekeken, hij vond ajax de bovenliggende partij gedurende bijna de hele wedstrijd.....![]()
Ik deel zijn mening niet, als Twente beetje doorgedrukt had dan had het bij rust makkelijk 2-0 of 3-0 kunnen zijn.
En Twente is gewoon een angstig ploegje dat graag achterover leunt. Ze zijn beter dan Ajax maar dat betekent nog niet dat ze het vermogen hebben om Ajax tegen de muur te zetten.
Overigens vind ik het grappig om te zien hoe iedereen er op wijst dat Ajax de hulp van Twente nodig had om te scoren. Blijkbaar zijn deze mensen alweer vergeten dat de Ajax verdediging ook een handje hulp bood bij de 1-0 van Twente. Als je met twee man op 2 meter staat te dekken (ik ben al behoorlijk gul door het dekken te noemen) van de spits in vorm in de 5 meter, doe je bij mijn inziens toch ook iets verkeerds.
Deden ze vorig jaar ook. Laf en mijn inziens niet het strijdplan wat je met dergelijke voetballers moet hanteren. Maar goed, dat is maar een mening van een voetbalsupporterVerwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:32:
En Twente is gewoon een angstig ploegje dat graag achterover leunt.
XXXVI
Een voetbalsupporter met een gekleurde bril. Je kunt het ook tactiek noemen.ephymerous schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:13:
[...]
Deden ze vorig jaar ook. Laf en mijn inziens niet het strijdplan wat je met dergelijke voetballers moet hanteren. Maar goed, dat is maar een mening van een voetbalsupporter
Zo, een lekker doelpuntloos gelijkspel in Groningen graag, en het puntenverlies van Feyenoord blijft weer zonder gevolgen 
EDIT: De PSV selectie heeft deze week als teambuilding Ballet en/of castratie gekregen ofzo? Wat een gerol over de grond
EDIT: De PSV selectie heeft deze week als teambuilding Ballet en/of castratie gekregen ofzo? Wat een gerol over de grond
[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 20-10-2013 14:52 ]
Zo kun je alles tactiek noemen... Twente had het Ajax echter veel moeilijker kunnen maken (zowel in de Arena vorig seizoen, als gisteren) als ze gewoon de hele wedstrijd hun eigen spel gespeeld hadden.Niku schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:23:
[...]
Een voetbalsupporter met een gekleurde bril. Je kunt het ook tactiek noemen.
No shit Sherlock...toolkist schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:53:
Zo kun je alles tactiek noemen... Twente had het Ajax echter veel moeilijker kunnen maken (zowel in de Arena vorig seizoen, als gisteren) als ze gewoon de hele wedstrijd hun eigen spel gespeeld hadden.
Dat geldt toch voor bijna alle wedstrijden/teams? Dat een ploeg niet hun eigen spel heeft kunnen spelen kan toch ook aan de tactiek/opstelling liggen van de tegenstander? Als Ajax elke wedstrijd zijn eigen spel zou mogen/kunnen spelen dan winnen zij toch ook 99 van de wedstrijden? Alleen is dat gewoon onmogelijk. Soms door blessures/mutaties in de basisopstelling maar vaak door de tactiek van de tegenstander. Veel tegenstanders passen hun spel aan op basis van hun tegenstander.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ah Zivkovic is ingevallen, toch maar even kijken.
Nog even volhouden Grunn!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Zeker interessant. PEC Zwolle komt op 18 punten, net als Ajax en (als het zo blijft) PSV. Daar achter staan dan Feyenoord, Vitessen en FC Groningen (als het zo blijft) met 17 punten. Dat allemaal achter FC Twente met 19 punten. Ofwel, de top 7 binnen 2 punten (als het zo blijft).
Kop der veur !
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Alleen mogelijk in de knotsgekke eredivisieargro schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:13:
Zeker interessant. PEC Zwolle komt op 18 punten, net als Ajax en (als het zo blijft) PSV. Daar achter staan dan Feyenoord, Vitessen en FC Groningen (als het zo blijft) met 17 punten. Dat allemaal achter FC Twente met 19 punten. Ofwel, de top 7 binnen 2 punten (als het zo blijft).
0-1 Cambuur door Hemmen. Dat is ook wel een held hoor
Wtf! Zit d samenvatting te kijken maar wat een klungelige gedrag bij het afvoeren de keeper van ADO zeg
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Als je Heerenveen alvast drie punten geeft voor de inhaalwedstrijd tegen ADO Den Haag, wat niet heel gek is, hebben we zelfs het hele 'linker rijtje' binnen drie punten...argro schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:13:
[...] Ofwel, de top 7 binnen 2 punten (als het zo blijft).
Eens, ware het niet dat het verloop van de competitie in de afgelopen tijd nogal gek is. Zo won ADO Den Haag nog niet heel lang geleden, zij het op een belabberd veld, van Vitesse, waar Vitesse dit weekend wint van SC Heerenveen en ADO Den Haag hard onderuit gaat. Ofwel, die 3 punten voor SC Heerenveen zijn nog m.i. hooguit enigszins waarschijnlijk.Fiber schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:37:
[...]
Als je Heerenveen alvast drie punten geeft voor de inhaalwedstrijd tegen ADO Den Haag, wat niet heel gek is, hebben wel zelfs het hele 'linker rijtje' binnen drie punten...
Bizar trouwens, Ajax heeft na deze speelronde al tegen alle clubs uit het linker rijtje gespeeld (behalve tegen Vitesse) en uit het rechterrijtje de nummers 1, 2 en 4 (10,11 en 13). resterend programma tot halverwege het seizoen bestaat dus uit wedstrijden tegen Vitesse, NAC en de onderste vijf van dit moment. Zou me niets verbazen als Ajax halverwege "gewoon" bovenaan staat. Ben dan wel erg benieuwd of het ook net als afgelpen jaren zo'n goede tweede seizoenshelft heeft...
[ Voor 0% gewijzigd door Jorizzz op 20-10-2013 20:32 . Reden: typo ]
Wordt maar weer eens duidelijk dat de traditionele top 3 niet echt meer bestaat. Ondanks hun grotere budgetten (wat zou moeten resulteren in betere spelers) spelen ze gewoonweg niet beter dan het hele linkerrijtje. Het blijft er wel spannend door maar af en toe zijn de wedstrijden ook echt om te huilen
Dat geldt niet voor Feyenoord. Misschien dat ze qua begroting nog de derde van het land zijn (op ruime afstand van Ajax), maar dat is natuurlijk incl. rentelasten. In principe zijn Vitesse en Twente financieel veel verder, en clubs als AZ zitten er vlak achter.Chrosser schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:51:
Wordt maar weer eens duidelijk dat de traditionele top 3 niet echt meer bestaat. Ondanks hun grotere budgetten (wat zou moeten resulteren in betere spelers) spelen ze gewoonweg niet beter dan het hele linkerrijtje. Het blijft er wel spannend door maar af en toe zijn de wedstrijden ook echt om te huilen
Beter spelen en beter presteren zijn natuurlijk niet hetzelfde. Vooral aan PSV en Feyenoord zie je op het moment dat ze wel goed spelen, maar dan niet of heel moeilijk de punten weten te pakken.
Tja, Barca speelt vaak ook slecht, ze geven de tegenstander het idee dat je beter bent en dan prikken ze er in de 2e helft een paar goals bij. Verder drijft dat team alleen op bevliegingen van Messi. Zie de 0-0 dit weekend.schwarzenegger schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 10:45:
[...]
Tja ik heb ook met verbazing naar zijn reactie gekeken, hij vond ajax de bovenliggende partij gedurende bijna de hele wedstrijd.....![]()
Ajax had de 2e helft ook door kunnen drukken tegen Twente, beide ploegen moeten zich gewoon schamen.
Deed gisteren pijn aan m'n ogen om die kerel te zien voetballen, wat een slungelCR1691 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:36:
0-1 Cambuur door Hemmen. Dat is ook wel een held hoor
Heerlijk toch, sleuren en beuken. Ik hou daar wel van.BeefHazard schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:46:
[...]
Deed gisteren pijn aan m'n ogen om die kerel te zien voetballen, wat een slungel
Om in te haken op de dramatische cijfers van de bovenste ploegen. Deze cijfers zeggen toch genoeg.
http://www.vi.nl/nieuws/f...r-in-eredivisie-ooit-.htm
Ja het is leuk dat het allemaal zo onvoorspelbaar is maar het niveau doet gewoon pijn aan je ogen. Leuk hoor zo'n ''knotsgekke'' competitie maar het niveau is echt om te huilen zo armoedig
[ Voor 6% gewijzigd door CR1691 op 21-10-2013 10:51 ]
Die cijfers zeggen genoeg? M.i. zeggen die cijfers vooral dat nu een zeer oud record gebroken is. De koploper heeft nu 19 punten na 10 speelronden. Het vorige record is bijna 25 jaar oud (20 punten na 10 speelronden). Ofwel, niet iets van deze tijd, maar meer iets dat zo nu en dan voorkomt (blijkbaar). Vlak voor en even na het vorige record won een Nederlandse club nota bene de Europacup 1 / CL.CR1691 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:50:
[...]
Om in te haken op de dramatische cijfers van de bovenste ploegen. Deze cijfers zeggen toch genoeg.
http://www.vi.nl/nieuws/f...r-in-eredivisie-ooit-.htm
@CR1691 Tja, wen er maar aan. Gaat nog wel een tijdje zo zijn. In de Eredivisie geven we geen imaginair geld uit, in tegenstelling tot andere competities. Wel ironisch dat jij het hebt over een slecht niveau in de Eredivisie terwijl je dol bent op Hemmen 
Vond het gisteren wel leuk om de Kleine Generaal weer aan het werk te zien. Zeker met deze scheidsrechter, die overduidelijk liet blijken er geen pepernoot van te bakken. De vierde man heeft heel wat geraas en getier gehoord als ik 't zo zag
Advocaat kreeg bij de persconferentie een schaaltje bitterballen, omdat hij een verhaaltje vertelde over AZ waar hij 5 minuten voor tijd wegliep en er in de bestuurskamer bitterballen klaarstonden die hij in de auto op kon eten. Minuut 84:50 begonnen mensen op de tribune af te tellen. "10.......3, 2, 1, BITTERBALLEN!"
Advocaat over de bitterballen op de persconferentie: "Dit doen ze gewoon om mij te plagen. Maar ik ga ze wel opeten."
Vond het gisteren wel leuk om de Kleine Generaal weer aan het werk te zien. Zeker met deze scheidsrechter, die overduidelijk liet blijken er geen pepernoot van te bakken. De vierde man heeft heel wat geraas en getier gehoord als ik 't zo zag
Advocaat kreeg bij de persconferentie een schaaltje bitterballen, omdat hij een verhaaltje vertelde over AZ waar hij 5 minuten voor tijd wegliep en er in de bestuurskamer bitterballen klaarstonden die hij in de auto op kon eten. Minuut 84:50 begonnen mensen op de tribune af te tellen. "10.......3, 2, 1, BITTERBALLEN!"
Advocaat over de bitterballen op de persconferentie: "Dit doen ze gewoon om mij te plagen. Maar ik ga ze wel opeten."
Waarom de vergelijking met Barcelona? Hoger niveau, andere competitie: zo totaal buiten de reële wereld om die vergelijking te maken. De Boer weet zijn teams vaak wel goed neer te zetten maar de klasse die Ajax mist heeft Barcelona namelijk wel.tweaker2010 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:41:
[...]
Tja, Barca speelt vaak ook slecht, ze geven de tegenstander het idee dat je beter bent en dan prikken ze er in de 2e helft een paar goals bij. Verder drijft dat team alleen op bevliegingen van Messi. Zie de 0-0 dit weekend.
Het ging hier om het commentaar van de Boer na de CL wedstrijd tegen Barcelona. Dus zo buiten de reeele wereld is het nu ook weer niet. Net alsof Barca een goddelijk team is wat geen fouten maakt. Celtic wist er vorig jaar ook van te winnen en ik schat Ajax toch wel wat hoger in dan Celtic.D-e-n schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:11:
[...]
Waarom de vergelijking met Barcelona? Hoger niveau, andere competitie: zo totaal buiten de reële wereld om die vergelijking te maken. De Boer weet zijn teams vaak wel goed neer te zetten maar de klasse die Ajax mist heeft Barcelona namelijk wel.
Het commentaar van de Boer ging in beide gevallen dan ook nergens over. Ze moeten bij Ajax eens kappen met het zichzelf in categorieën plaatsen waar ze niet thuishoren. Ze moeten kappen met doen alsof ze dé vertegenwoordiger van goed voetbal zijn in Nederland. Ajax heeft zelfs in Nederland niet de beste spelers dus alle bespiegelingen op Europees niveau zijn lachwekkend.
Wat De Boer wel heeft is de gave om een stabiel team neer te zetten. En met een stabiel team word je in Nederland gewoon kampioen.
En natuurlijk heb je in elke wedstrijd kans, ook tegen Barcelona. Zo heeft ook Volendam kans als het tegen Ajax speelt. Maar dat zegt verder niet zoveel over de basiskwaliteiten. Die zijn bij Ajax (maar ook bij PSV of Feyenoord in mijn ogen) inderdaad beter dan bij Celtic dus dat hoeft men zeker niet somber in te zien.
Wat De Boer wel heeft is de gave om een stabiel team neer te zetten. En met een stabiel team word je in Nederland gewoon kampioen.
En natuurlijk heb je in elke wedstrijd kans, ook tegen Barcelona. Zo heeft ook Volendam kans als het tegen Ajax speelt. Maar dat zegt verder niet zoveel over de basiskwaliteiten. Die zijn bij Ajax (maar ook bij PSV of Feyenoord in mijn ogen) inderdaad beter dan bij Celtic dus dat hoeft men zeker niet somber in te zien.
Nee hoor, dat zie je ook in de Franse Ligue 1. Zelfs tot op de laatste wedstrijddag nog wel.Joosie200 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:26:
[...]
Alleen mogelijk in de knotsgekke eredivisie![]()
En tsja, PSV ... Wat zal ik zeggen. Ik heb de wedstrijd live bekeken en er was echt sprake van plaatsvervangende schaamte. Wat een ongelooflijk slechte wedstrijd. Nou was het veld ook niet echt je van het, en met Blom wéét je dat een incompentente zak hooi als scheidsrechter hebt, maar als je zó slecht speelt en zulke basale fouten maakt dan verdien je niet anders dan te verliezen. Snel vergeten deze wedstrijd.
Nee, merp!

Hilarisch om te zien dat het AD bij een gelijkspel van Feyenoord tegen Heracles nog 2 spelers een plaats in het elftal van de week durft te geven. Dat kun je toch niet serieus nemen?
Ik heb de wedstrijden van afgelopen weekend niet gezien, maar zou dat niet heel erg (om maar eens een term te gebruiken) scorebordjournalistiek zijn?tweaker2010 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:31:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hilarisch om te zien dat het AD bij een gelijkspel van Feyenoord tegen Heracles nog 2 spelers een plaats in het elftal van de week durft te geven. Dat kun je toch niet serieus nemen?
Iemand kan toch een prima (of goede) wedstrijd spelen en toch gelijk spelen met zijn ploeg?
Oh, en Feyenoord speelde niet tegen Heracles
Janmaat op rechts achter is volgens mij heel serieus te nemen, betere hebben we niet in NL.tweaker2010 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:31:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoezo niet? Je kan alleen goed gespeeld hebben als je wint? Clasie speelde echt super, heb je de reactie van de coach van GAE gelezen?tweaker2010 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:31:
[afbeelding]
[afbeelding]
Uit het AD:
Clasie speelde gewoon geweldig, dat je dan pech hebt en dat een ploeg als GAE uit anderhalve kans ineens 2 keer super effectief is doet niks af aan het goede spel van Clasie. Dat Vriends er in staat bij het andere elftal is pas vreemd. Zijn man kon 4 keer alleen op de keeper af en raakte daardoor onder andere 2 keer de paal. Dat geen van die kansen er in ging was geluk, geen wijsheid. Ik neem aan dat hij er ook niet in hoort omdat hij gelijk speelt, of is dat wel goed omdat het geen Feyenoorder is?Ook bij Go Ahead Eagles waren ze onder de indruk geraakt van Feyenoord:'' Sjoerd Overgoor moest Jordy Clasie uit de wedstrijd spelen" zuchtte Go Ahead Eagles-coach Foeke Boy na afloop. ,,Maar dat bleek gewoon onmogelijk. Clasie speelde sterk, hij zakte uit en verdeelde het spel."
[heel verhaal door de coach van GAE over het goede spel van Feyenoord]
"We zijn blijven knokken en met heel veel geluk pakten we nog een bonuspuntje ook."
EDIT: Janmaat viel mij iets minder op, maar noem mij maar eens een RB in Nederland die beter is.
[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 21-10-2013 13:52 ]
Je weet dat het een elftal van de week is he, het is best mogelijk dat er een mindere RB is geweest die een betere wedstrijd speelde dan Janmaat. Maargoed ik snap tweaker2010's punt wel. Het is mij ook wel vaker opgevallen dat het AD een beetje feyenoord minded is, maar das ook niet zo gek aangezien het een rotterdamse krant is
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum