[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.641 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.ad.nl/ad/nl/1442/AZ/article/detail/3528052/2013/10/16/Dick-Advocaat-nieuwe-trainer-AZ.dhtml
Ben benieuwd hoelang ie het volhoudt daar, Advocaat staat er nu ook niet bepaald bekend als ja-knikker.
Vind zowiezo dat er wanbeleid wordt gevoerd bij AZ, welke club stuurt zijn trainer nu weg terwijl er nog geen opvolger achter de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

D-e-n schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:57:
[...]

Brazilië, Ivoorkust, Japan/Mexico is toch pittig.

[...]

In 2006 hebben ze het 'zwakste' Europese land een aparte status gegeven. Dat was toen Servië en dat land werd toen als eerste bij een Zuid-Amerikaans groepshoofd geloot zodat er geen twee Europese landen in één groep zouden komen. Gezien de ranking zou dat dus zelfs Frankrijk of Oekraïne kunnen zijn en dan heb je een loodzware poule omdat er dan nog een Europees land bij komt.
Ah ok dat klinkt best wel logisch, enige voordeel van niet groepshoofd zijn is dat we iig Portugal niet kunnen loten, al hoop ik natuurlijk dat die zich überhaupt niet kwalificeren :P

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
tweaker2010 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:07:
http://www.ad.nl/ad/nl/1442/AZ/article/detail/3528052/2013/10/16/Dick-Advocaat-nieuwe-trainer-AZ.dhtml
Ben benieuwd hoelang ie het volhoudt daar, Advocaat staat er nu ook niet bepaald bekend als ja-knikker.
Vind zowiezo dat er wanbeleid wordt gevoerd bij AZ, welke club stuurt zijn trainer nu weg terwijl er nog geen opvolger achter de hand is?
Opvolger is er altijd in de vorm van een assistent, dus het team is niet ineens stuurloos ofzo. Het zou in mijn ogen pas wanbeleid zijn om een onwerkbare situatie voort te laten bestaan omdat je nog geen nieuwe trainer op het oog hebt. Daar wordt niemand beter van. Nu is in ieder geval de sfeer in de groep alweer een tijdje in orde.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-10 10:16

CR1691

Hero of Time

Advocaat staat nou inderdaad niet bekend om zijn zachte hand. Benieuwd of de tere zieltjes van de AZ selectie hier wel mee om kunnen gaan. Aan de andere kant, de kans is groot dat hij na dit seizoen weer vertrekt.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gonadan schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:25:
[...]
Opvolger is er altijd in de vorm van een assistent, dus het team is niet ineens stuurloos ofzo. Het zou in mijn ogen pas wanbeleid zijn om een onwerkbare situatie voort te laten bestaan omdat je nog geen nieuwe trainer op het oog hebt. Daar wordt niemand beter van. Nu is in ieder geval de sfeer in de groep alweer een tijdje in orde.
Tja, ik weet het niet hoor. Advocaat krijgt slechts een contract tot het einde van dit seizoen, dus op mij komt het meer over als een soort interim coach. Er zit weinig visie achter het vertrek van Verbeek in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:38

Player1S

Probably out in the dark

Tot einde seizoen Advocaat en dan van Gaal terug?

Vind het idd vreemd dat Verbeek zo, relatief, out of the blue, weg moest.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Zou best leuk zijn, Van Gaal terug bij AZ en dan inderdaad Advocaat als tussenpaus nu. Kan Dickie ons mooi het EK2016 bezorgen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

tweaker2010 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:29:
Tja, ik weet het niet hoor. Advocaat krijgt slechts een contract tot het einde van dit seizoen, dus op mij komt het meer over als een soort interim coach. Er zit weinig visie achter het vertrek van Verbeek in ieder geval.
Voor een onwerkbare situatie praat je niet over visie, dat is iets wat je overkomt en waar je iets mee moet. Of Advocaat blijft weet ik niet, wellicht is het tot het einde van seizoen en praten ze dan over een eventuele verlenging. Het kan net zo goed zijn dat het echt interim is, dat weten ze alleen bij AZ.

De keuze voor Advocaat begrijp ik echter niet zo goed. AZ pretendeert fervent voorstander te zijn van attractief en aanvallend voetbal, iets waar Advocaat niet regelmatig in uitblinkt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:18
TB1989 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:51:
Zou best leuk zijn, Van Gaal terug bij AZ en dan inderdaad Advocaat als tussenpaus nu. Kan Dickie ons mooi het EK2016 bezorgen <3
Is Robben dan al met pensioen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:43
tweaker2010 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:07:
Advocaat is goede vriendjes met AZ. Hij heeft al tussen Koeman en Verbeek ingezeten en later verklaard genoten te hebben van die periode.

Wanbeleid is de minst gepaste term voor het beleid van AZ. Gerbrands en Steward hebben meerdere malen aangegeven niet over één nacht ijs te zijn gegaan en dat dit al langer speelt. Verbeek was vorig jaar bijna ontslagen na de nederlaag tegen RKC, maar er is een plan opgesteld en de bekerwinst verzachtte de pijn. Verbeek speelde geen aanvallend voetbal, de spelers vonden het maar niks en ze werden afgebeuld. Trainen na een lange Europese reis was normaal, men mocht niet eerst even naar de vrouw en kinderen. Meteen 120% trainen.

Steward en Gerbrands houden altijd schaduwlijsten bij, voor zowel trainers als spelers. Het zou respectloos zijn naar Verbeek om met een andere trainer te onderhandelen voordat hij ontslagen is. Nu zijn ze het lijstje af gaan werken maar blijkbaar is de coach met voorkeur nog ergens aan de slag en wil die pas aan de slag na dit seizoen. Dan bellen ze hun goede vriend Dick Advocaat, want die is heel goed in het opvullen van periodes tussen trainers.
L1nt schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:25:
Tot einde seizoen Advocaat en dan van Gaal terug?

Vind het idd vreemd dat Verbeek zo, relatief, out of the blue, weg moest.
van Gaal komt niet meer bij AZ, denk ik zo. Ik denk eigenlijk dat het Morten Olsen gaat worden. Zekers als je bedenkt dat Advocaat vandaag bekend wordt gemaakt en Denemarken gisteren gekwalificeerd is, waardoor Olsen nog tot eind zomer bezig is.

Verbeek is totaal niet out of the blue ontslagen, maar dat heb ik al uitgelegd. Het is jammer dat krantjes als De Telegraaf op deze manier berichten.
Gonadan schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:17:
[...]

Voor een onwerkbare situatie praat je niet over visie, dat is iets wat je overkomt en waar je iets mee moet. Of Advocaat blijft weet ik niet, wellicht is het tot het einde van seizoen en praten ze dan over een eventuele verlenging. Het kan net zo goed zijn dat het echt interim is, dat weten ze alleen bij AZ.
Advocaat zal tot het einde van het seizoen blijven, zijn de geruchten.
De keuze voor Advocaat begrijp ik echter niet zo goed. AZ pretendeert fervent voorstander te zijn van attractief en aanvallend voetbal, iets waar Advocaat niet regelmatig in uitblinkt.
Advocaat heeft het prima gedaan bij AZ toen hij Koeman opvolgde. Ik had ook liever Co Adriaanse gezien, die heeft ooit een stel matige voetballers op prachtige wijze Europees laten halen.

TL;DR: Advocaat coach AZ dit seizoen, ik denk Olsen volgend jaar, dat het ontslag van Verbeek plotseling is is bullshit en van wanbeleid is absoluut geen sprake.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 14:25
Denemarken ligt er gewoon uit hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

BeefHazard schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:38:
Advocaat zal tot het einde van het seizoen blijven, zijn de geruchten.
De geruchten zeggen echter niet of dat minimaal of maximaal is. ;)
Advocaat heeft het prima gedaan bij AZ toen hij Koeman opvolgde. Ik had ook liever Co Adriaanse gezien, die heeft ooit een stel matige voetballers op prachtige wijze Europees laten halen.
Qua resultaat zeker, maar qua speelstijl vind ik hem niet passen. Dus meer dan dit seizoen zou mij dan ook verbazen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ik ben in ieder geval blij dat Advocaat wél in ziet dat Martens op 10 moet en absoluut geen linksbuiten is.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:16
apis29 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 01:00:
[...]

Nederland staat op 1135.95 tegen1135.61 voor Italie volgens een artikel op soccernet. Dus ook voorbij Italie net als Zwitserland. Zwitserland is iig zeker groepshoofd, Nederland afhankelijk van Colombia of Uruguay.
Toch gaat Italie voor mocht Uruguay niet gaan, wie dat snapt mag het vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wie zegt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Advocaat zegt in de persco al dat hij aanvallend voetbal wil spelen. Hij kiest voor het elftal, de club en het voetbal. Goed gevoel over :)

Mooi verhaal ook van die journalist. Hij zat vorige keer met Gerbrands aan tafel.Gerbrands schreef een salaris op zijn servet en Advocaat moest blind zeggen of hij akkoord ging of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:14
TB1989 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:51:
Jammer dat hij dan niet Bosvelt kan inbrengen ter vervanging van Robben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Sjah schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:30:
[...]

Toch gaat Italie voor mocht Uruguay niet gaan, wie dat snapt mag het vertellen.
Dat heb ik ook al een paar keer gelezen.. Behalve op nu.nl daar las ik dat ze nog naar het getal achter de komma gaan kijken..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Volgens mij zeggen die kranten ook maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Ze kijken als het goed is naar het getal achter de komma inderdaad, en bij het NL elftal is er een score naar beneden afgerond wat dus zal betekenen dat op de kleine cijfertjes Italië alsnog groepshoofd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 13:40

Fiber

Beaches are for storming.

Italië betaalt gewoon meer steekpenningen... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
TB1989 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:30:
Ze kijken als het goed is naar het getal achter de komma inderdaad, en bij het NL elftal is er een score naar beneden afgerond wat dus zal betekenen dat op de kleine cijfertjes Italië alsnog groepshoofd gaat worden.
De score die hierboven is genoemd laat juist zien dat de score van Nederland achter de komma groter is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
D-e-n schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:52:
[...]

De score die hierboven is genoemd laat juist zien dat de score van Nederland achter de komma groter is toch?
Dit staat er op VI, en hen vertrouw ik doorgaans wel met dergelijke zaken:
Italië is al gekwalificeerd voor het WK en treft dinsdag Armenië, dat ondanks de vijfde plaats in Groep B nog een kleine kans heeft om tweede te worden. Als Italië gelijkspeelt en Oranje wint, eindigen die twee landen zelfs gelijk. Dan kijkt de FIFA naar de cijfers achter de komma. Het puntentotaal van Nederland op de lijst van september 1058,29 (1058) is daarbij naar beneden afgerond en dat van Italië juist naar boven: 1198,69 (1199). Als Italië wint, kan Oranje er zeker niet overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
TB1989 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:03:
[...]

Dit staat er op VI, en hen vertrouw ik doorgaans wel met dergelijke zaken:

[...]
Dat is de oude lijst van September zoals er staat. "Als Italie wint kan Nederland er niet overheen" maar dat is niet gebeurd ... Dat puntentotaal wat ik postte is al doorgerekend met de scores van gister (ik heb het zelf nog niet nagerekend overigens :P ).

Random quote gevonden op internet van 4 dagen geleden:
A1IE wrote:
If Italy will draw against Armenia en The Netherlands will win against Turkey, then they both end up with 1136 points. Possibly beining 8th en 9th on the FIFA ranking.

Does anyone know what will determine the higher place on the ranking when two countries have the same amount of points.

Italy needs a win against Armenia (1178 pts). A draw (1136 pts) could leave them level with the Netherlands in which case Oranje has the advantage (1135.95 over 1135.61).
Netherlands needs to win, and hope that 2 out of (Uruguay, Colombia, Italy, Szitzerland) don't win.

[ Voor 45% gewijzigd door apis29 op 16-10-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
apis29 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:20:
[...]

Dat is de oude lijst van September zoals er staat. "Als Italie wint kan Nederland er niet overheen" maar dat is niet gebeurd ... Dat puntentotaal wat ik postte is al doorgerekend met de scores van gister (ik heb het zelf nog niet nagerekend overigens :P ).

Random quote gevonden op internet van 4 dagen geleden:

[...]
Er staat ook:

Als Italië gelijkspeelt en Oranje wint, eindigen die twee landen zelfs gelijk. Dan kijkt de FIFA naar de cijfers achter de komma. Het puntentotaal van Nederland op de lijst van september 1058,29 (1058) is daarbij naar beneden afgerond en dat van Italië juist naar boven: 1198,69 (1199).

Waarom ze die lijst er bij halen weet ik ook niet, maar ik lees overal 'Nederland definitief geen groepshoofd WK', dus lijkt me einde verhaal? Of wil je zeggen dat we het dus toch zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Als Uruguay zich plaatst maakt het sowieso niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
misschien telt die 1199 van italie mee voor de berekening van de oktober score en de 1058 voor NL.... en pakt dat in het nadeel van NL uit... terwijl je, als je exact 1198,69 en 1058,29 zo gebruiken om de score te berekenen, dat het dan in het voordeel van NL is? (zoiets?)

hoe dan ook... het maakt in principe ook niet zo heel veel uit... als je groepshoofd bent, kun je ook met Engeland of Frankrijk in een poule komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
TB1989 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:48:
[...]

Er staat ook:

Als Italië gelijkspeelt en Oranje wint, eindigen die twee landen zelfs gelijk. Dan kijkt de FIFA naar de cijfers achter de komma. Het puntentotaal van Nederland op de lijst van september 1058,29 (1058) is daarbij naar beneden afgerond en dat van Italië juist naar boven: 1198,69 (1199).

Waarom ze die lijst er bij halen weet ik ook niet, maar ik lees overal 'Nederland definitief geen groepshoofd WK', dus lijkt me einde verhaal? Of wil je zeggen dat we het dus toch zijn? :?
Als Uruguay faalt (*when hell freezes over >:) *) dan is Nederland alsnog groepshoofd ja. Er wordt naar de lijst van Oktober gekeken, niet die van September. Morgen komt de nieuwe ranking officieel uit ...
Door het gelijkspel van Italie is hun gemiddelde ofzoiets gezakt en is Nederland er net aan voorbij geglipt. Armenie speelde overigens vrij aardig :P .

Hier was het voorgerekend: http://kassiesa.nl/uefa/forum2/viewtopic.php?p=203158#203158

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 16-10-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Er kan één voordeel zijn van groepshoofd zijn nu Uruguay het ook is: je ontloopt waarschijnlijk het negende Europese land dat in een andere pot zit. In 2006 was dat het 'zwakste' land van de ranking en dat kan zomaar Frankrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zijn er niet meer voordelen aan groepshoofd zijn? Een vast stadion of zo...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Inderdaad. Als ongeplaatste kon/kom je in 3 verschillende steden te spelen geloof ik met een reisafstand waarbij 2010 verbleekt. Veel succes op die oranje camping :+ !

Denk dat ik overigens nu eindelijk die opmerking over dat afronden snap :D (of niet; zo dom kan niemand zijn :P ->). Als je uitging van de afgeronde cijfers zou Nederland vast op 1 punt achter Italie gebleven zijn bij de resultaten van gister. Maar die cijfers achter de komma bleven natuurlijk gewoon bestaan. Voor de weergave op de lijst worden ze afgerond voor de mooi (neem ik aan)

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 16-10-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Op een ander forum lees ik nu overigens net de reden waarom we niet hoger staan op die ranking: de wedstrijden tegen China en Indonesië. Je blijkt tegen die landen heel weinig punten te kunnen halen, ook al win je. En omdat het puntenaantal uiteindelijk gedeeld wordt door het aantal wedstrijden had je dus beter helemaal niet kunnen oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
dan had de KNVB het hotel in Brazilie niet kunnen betalen....
apis29 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:44:
Inderdaad. Als ongeplaatste kon/kom je in 3 verschillende steden te spelen geloof ik met een reisafstand waarbij 2010 verbleekt. Veel succes op die oranje camping :+ !
volgens mij is dat alleen op een EK... op een WK speel je sowieso in verschillende steden...

(ff nagekeken op Wikipedia: Wereldkampioenschap voetbal 2014 en klopt wat ik zeg)

[ Voor 90% gewijzigd door P.O. Box op 16-10-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het schaadt wel het sportieve element uiteindelijk. Je kan geluk hebben met de loting maar een groep met Frankrijk, Brazilië en Nederland kun je als je groepshoofd bent voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door P.O. Box op 16-10-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
P.O. Box schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:50:

[...]

volgens mij is dat alleen op een EK... op een WK speel je sowieso in verschillende steden...

(ff nagekeken op Wikipedia: Wereldkampioenschap voetbal 2014 en klopt wat ik zeg)
Inderdaad :D . Dan was het een item over de reisafstanden in het algemeen en met als voorbeeld groep B iirc. De B1 speelt in het "noorden" (Salvador), midden (Rio) en uiterste zuiden (Curitiba) en dat was dan al zoveel km reizen voor de fans dat het realistischer was dat je maar 1 wedstrijd kon bijwonen (mede gezien de prijzen).
D-e-n schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:49:
Op een ander forum lees ik nu overigens net de reden waarom we niet hoger staan op die ranking: de wedstrijden tegen China en Indonesië. Je blijkt tegen die landen heel weinig punten te kunnen halen, ook al win je. En omdat het puntenaantal uiteindelijk gedeeld wordt door het aantal wedstrijden had je dus beter helemaal niet kunnen oefenen.
Die 0 punten voor het EK 2012 hebben ook niet meegeholpen :*) , net als het gelijkspel tegen Estland. Maar idd had het iets kunnen schelen om sterkere friendlies gespeeld te hebben. Las een voorbeeld van Frankrijk geloof ik en dat maakte uiteindelijk niks uit dat ze een zwakke friendly gehad hebben (1 punt geloof ik, mischien zelfs nog in het voordeel)

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 16-10-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-10 13:41
D-e-n schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:49:
Dat heb ik ook al vaker gehoord.
De punten die je pakt bij winst zijn afhankelijk van de ranking van het verliezende land.

Bijvoorbeeld mensen zeuren dat Zwitserland zo hoog staat maar toen wij gingen oefenen tegen uiterst zwakke landen die geen kans maken op het WK ging Zwitserland oefenen tegen Brazilie en won ook nog.

Dus ik kan goed geloven dat dit een flinke rol speelt in de ranking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het is ook zo raar dat Uruguay zo hoog staat. Die hebben een hele slechte kwalificatie in principe, slechter dan wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:05:
Het is ook zo raar dat Uruguay zo hoog staat. Die hebben een hele slechte kwalificatie in principe, slechter dan wij.
Klopt maar waar Nederland in 2012 naar het EK ging en daar 3x verloor wist Uruguay in 2011 de Copa te winnen waar ze denk ik toch weer de nodige punten wisten te behalen voor de ranking.

edit:
En alhoewel ze slechts 5e geworden zijn in hun groep hebben ze wel punten gepakt tegen bv Argentinie.
Daar vang je dan denk ik meer punten voor dan wanneer je tegen bv Estland wint.

[ Voor 18% gewijzigd door Deadsy op 16-10-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:05:
Nederland heeft in principe gewoon pech met de lage rankings van de tegenstanders in de kwalificatiepoule. In dit geval met die gewichten erbij waren de friendlies idd mogelijk wel meer van invloed dan die van Frankrijk die ik hierboven noemde (dacht dat die van voor 2013 was). Het is vast allemaal uit te rekenen hoeveel punten welke wedstrijd heeft opgeleverd maar feit blijft dat NL in 2012 5 friendlies gespeeld heeft, waarvan 3 verloren (dus 0 punten maar wel 3 extra wedstrijden voor het gemiddelde) en 2 gewonnen tegen Slowakije en Noord-Ierland; naast de zwakke poule en zwak EK.

Volgens de FIFA:

Uruguay (met in de afgelopen 2 jaar winst van de Copa America maar die telt hier mee in 2011 dus al minder zwaar in het voordeel). Zie zo op het eerste gezicht geen bijzondere resultaten in 2012 (??)

Points in the past 4 years | Average | Weight | Avg. Weight
2010 784.54 20% 156.91
2011 589.71 30% 176.91
2012 535.45 50% 267.73
2013 524.09 100% 524.09

Nederland (met 0 punten op het EK)

Points in the past 4 years | Average | Weight | Avg. Weight
2010 963.14 20% 192.63
2011 727.05 30% 218.12
2012 329.29 50% 164.64
2013 482.9 100% 482.9

Comment over die friendly van Frankrijk nog teruggevonden, was tegen Australie in 2012:
The last year time frame average of France was 329 before the friendly agianst Australia. The win delivered them 410 match points so their average climbs. A win against Finland tomorrow ends them at 870 points and without the Australia friendly that would be 869 points. So it did them no harm.

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 16-10-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Toch blijft het raar: een WK-finalist met een goede kwalificatie die geen groepshoofd is. Was dit Duitsland of Brazilië overkomen dan hadden ze de regels wel even aangepast en het laatste WK mee laten tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:18
D-e-n schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:32:
Toch blijft het raar: een WK-finalist met een goede kwalificatie die geen groepshoofd is. Was dit Duitsland of Brazilië overkomen dan hadden ze de regels wel even aangepast en het laatste WK mee laten tellen.
De regels zijn pas twee weken geleden bedacht. Ze hoeven niks aan te passen als de uitkomst niet was bevallen, dan hadden ze gewoon een andere regel bedacht. :*)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
apis29 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:29:
[...]

Volgens de FIFA:

Uruguay (met in de afgelopen 2 jaar winst van de Copa America maar die telt hier mee in 2011 dus al minder zwaar in het voordeel). Zie zo op het eerste gezicht geen bijzondere resultaten in 2012 (??)
Nee van de afgelopen 2 jaar zul je geen bijzondere resultaten vinden (geen prijzen gewonnen ofzo) maar wel resultaten die denk ik genoeg zijn voor aardig wat punten.
Zoals ze speelden op de Confederations cup en wonnen daar onder andere van Italie en Nigeria.

In hun WK kwalificatie reeks wonnen ze onder andere van Argentinie, Colombia en Chili welke er allemaal goed voorstaan op de FIFA ranglijst.

Nederland heeft gewoon pech dat ze in een kwalificate pot zitten met alles landen waar niet veel punten tegen te behalen zijn en dat ze geoefend hebben tegen landen waarvan ik geeneens weet hoe laag deze op de ranglijst staan.

Uruguay welke er niet goed voorstaat in hun poule heeft in de afgelopen 2 jaar gewoon flink wat punten gepakt tegen landen welke vrij hoog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Kennelijk is het systeem erg gunstig voor dat continent. Alleen Brazilië staat eigenlijk te laag door die vriendschappelijke potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:48:
Kennelijk is het systeem erg gunstig voor dat continent. Alleen Brazilië staat eigenlijk te laag door die vriendschappelijke potjes.
Eigenlijk wel.
Het is een grote groep met flink wat landen die vrij hoog staan op de ranglijst dus als je je dan voor het WK kwalificeert is de kans groot dat je flink wat punten voor de FIFA ranglijst hebt gehaald.

Vraag me af hoeveel punten Nederland extra had gehad als ze gewoon 2 oefenpotjes gespeeld hadden tegen 2 landen uit de top 50 inplaats van China en Indonesie.
Maar dan had de KNVB er zeker minder centen aan overgehouden.
Nee het is veel prettiger om een absurd lange vlucht naar Azie te maken en in korte tijd 2x te spelen en dan terug naar Europa te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dit systeem wel ja. Friendlies wegen echt niet zwaar (maar kunnen wel beslissend blijken), kwalificatie wedstrijden tellen 2,5 keer zo zwaar mee. Zwitserland - Brazilie leverde maar 573 punten op bijv. en Japan tegen Guam (#175 per September) 279 punten. Colombia wint van Servie voor 477 punten dus had Nederland tegen een top 50 land gespeeld én gewonnen was het iets van 175-200 punten meer geweest (x2) en dan gedeeld door zoveel wedstrijden (/10).
Winst tegen Portugal bijv. ipv die 1-1 had ook al bijna 400 punten meer opgeleverd. Winst tegen Estland had vast meer opgeleverd dan dat bijelkaar ...

edit: 862,5 heeft Hongarije ervoor gekregen. Roemenie kreeg er 840 voor ipv 280 bij een gelijkspel. Scheelde dus bijna 600 punten (stukje minder dan die drie friendlies opgeteld maar wel meer dan die twee tegen China en Indonesie)
Winst op Andorra leverde Roemenie overigens maar 375 punten op (dát zal je in Zuid-Amerika dus nooit overkomen)

[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 16-10-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
P.O. Box schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:50:

[...]

Klopt niet geheel wat je zegt, ja in Bresil speelt groepshoofd overal, maar dit was op vroegere Wk's anders AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
D-e-n schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:32:
Grappig dat je niemand hoorde klagen toen we in 2011 1e stonden boven regerend Wereld en Europees kampioen Spanje, mede dankzij het feit dat Oranje een oefenland tegen Engeland uit niet kon spelen vanwege rellen in Londen. ;)

Eigenlijk is er maar een echt eerlijk systeem, 32 namen in een grote bak en loten maar. Voor commercie werken we echter met geplaatst en ongeplaatst en bij die kunstmatige berekeningen valt er altijd wel een argumentatie te verzinnen voor landen die net buiten de boot vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat scheelde maar één plaats dus zo schokkend was het niet. Het duurde ook maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
D-e-n schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:13:
Dat scheelde maar één plaats dus zo schokkend was het niet. Het duurde ook maar even.
Net als nu, als wij in november van Japan en Colombia winnen staan we weer wat plekjes hoger. Enige verschil is dat nu net het peilmoment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Iemand had ergens uitgerekend dat we zonder die potjes in Azië vierde of vijfde hadden gestaan. Dan gaat het toch nergens over?

Overigens kletsen die kranten ook maar wat in het rond. Die vergeten bij de slechtst mogelijke poule zomaar even dat 'extra' Europese land dat je kunt krijgen als je Brazilië loot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:18
De hoofdreden dat we zo laag staan is 't belabberde EK van vorig jaar, 3 wedstrijden gespeeld, 3 wedstrijden verloren. Belgie bijv. deed niet mee, dus heeft daar ook niet 3x verloren.

In 2010 heeft alleen Spanje meer punten gehaald dan Nederland
In 2011 heeft alleen Spanje meer punten gehaald dan Nederland
In 2012 hebben uit de top 30 alleen de volgende landen minder punten dan Nederland gehaald:
Bosnie (18e)
Montenegro (27e)
Slovenie (29e)
Hongarije (30e)
In 2013 zijn er 14 landen uit de top 30 die meer punten gehaald hebben dan Nederland

Had 't NL elftal in 2012 gemiddeld gepresteerd dan had je 3e of 4e gestaan nu, maar omdat je tijdens 't EK 3x verliest en de 1e oefenwedstrijd erna ook heb je gewoon een belabberde score

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:32
De ranglijst is bekend:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BWw_SrlCUAAmCYh.png

We zijn dus afhankelijk van Uruguay. Italië wordt sowieso geen groepshoofd.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Zwitseland de enige ploeg waar je vraagtekens bij zou kunnen zetten wat betreft op dit moment beter zijn dan Oranje. Ze hebben echter in de kwalificatie ongeveer gelijkwaardig gepresteerd en een oefenzege op Brazilie levert dan de bonus op die Oranje nekt. Slordig van de KNVB om voor het geld in Azie te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Tja, als je kijkt naar de historische prestaties heeft Zwitserland zich net zo vaak gekwalificeerd voor een WK en Belgie zelfs vaker dan Nederland ;)

En 't zorgt er alleen maar voor dat nederland in een leuke poule komt

Te denk valt aan Brazilie/Duitsland/Spanje uit pot A, VS uit pot B, Frankrijk uit pot C en Nederland uit pot D ;)

[ Voor 38% gewijzigd door rik86 op 17-10-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat is een "snel naar huis" poule en die lijkt me dus totaal niet leuk. Voor de verandering zou een iets minder moeilijke poule nu wel eens leuk zijn. Je zou het bijna verdacht vinden dat we vaak de zwaardere poule treffen.

Overigens kan Frankrijk alleen maar in combinatie met een Zuid-Amerikaans land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:24

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik denk dat we kwalitatief ook beter zijn dan Colombia en Uruguay. Maar omdat het WK in Brazilie plaatsvindt denk ik dat die landen verder zouden kunnen komen door een boost van extra supporters. Zolang we de top 3 en wellicht ook Belgie niet tegenkomen kunnen we gewoon 1e in de poule worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Maar ik vrees dus echt voor de "Frankrijk" poule. Hopen dat maandag de zware landen in de Europese playoffs dus aan elkaar worden gekoppeld en dat IJsland of Roemenië er tussendoor fietst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:12
D-e-n schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:52:
Maar ik vrees dus echt voor de "Frankrijk" poule. Hopen dat maandag de zware landen in de Europese playoffs dus aan elkaar worden gekoppeld en dat IJsland of Roemenië er tussendoor fietst :)
Zou me niets verbazen als de FIFA ook daar een gewogen loting plaats laat vinden. Dus de "zwakkere" broeders als Roemenië en IJsland die niet tegen elkaar kunnen loten.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
De loting van de Europese play-offs gaat op basis van de FIFA-ranking. Er zijn geplaatste en niet-geplaatste landen.
Van alle nummers twee heeft Portugal de meeste punten verzameld: 1036 punten. Ook Griekenland (983), Kroatië (901) en Oekraïne (871) behoren tot de geplaatste landen en kunnen elkaar dus niet treffen.

Het is de vraag hoeveel zo'n beschermde status waard is, aangezien Frankrijk (870) niet is geplaatst bij de loting. Hetzelfde geldt voor Zweden (850), Roemenië (767) en IJsland (599).
Bron: http://www.nusport.nl/voe...ogelijk-in-play-offs.html

Roemenië en IJsland kunnen elkaar dus niet treffen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:34
Met een gelukkige loting kom je in de poule van Zwitserland uit en krijg je er een nog een zwakke broeder (ala IJsland) erbij. Dan heb je een makkelijke loting. En zoals Rik86 aangaf, kun je een rotpoule hebben en Spanje/Frankrijk of Italie en Nederland er bij. En dan mag je meteen aan de bak.

Gezien de recente loting van Nederland(se clubs), kun je er wel weer vanuit gaan dat we een rotpoule krijgen. Maar goed, een makkelijke poule zegt ook niets. 1998 hadden we een makkelijke poule en toen was het ook kantje boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Na de dramatisch slechte wedstrijd uit tegen Estland, zou ik Zwitserland niet zomaar gaan onderschatten.

Ze hebben zich mooi wel gekwalificeerd. Er zijn geen 'gemakkelijke' tegenstanders. Hoogstens minder moeilijke.

Om ze nou als 'zwakke broeders' af te schilderen?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Zwitserland won toch de eerste wedstrijd op het WK van Spanje in 2010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:24

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Potverdorie daar hebben ze flink puntjes mee verzameld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nouja, kunnen we tenminste Fra en Eng en Ita niet treffen, ja zo is het toevallig ook nog eens een keer?? :)

Iedereen houdt nu terdegen rekening met de Belgen, maar niemand neemt notitie van Bosnie, ook 1e hoor. Die mogen wegblijven uit onze poule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

In een hele zwakke groep.. Ik zou geen seconde wakker liggen van Bosnië. Zal heus wel een stugge ploeg hebben maar als je daar al rekening mee moet houden heb je als Nederland zijnde helemaal niks op het WK te zoeken in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sjah schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:37:
Nouja, kunnen we tenminste Fra en Eng en Ita niet treffen,
Frankrijk wel, die staan laag op de FIFA ranking en worden mogelijk het negende land uit Europa wat dan in een andere pot komt. Dan krijg je dus bijvoorbeeld Frankrijk én Brazilië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
CR1691 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:45:
In een hele zwakke groep.. Ik zou geen seconde wakker liggen van Bosnië. Zal heus wel een stugge ploeg hebben maar als je daar al rekening mee moet houden heb je als Nederland zijnde helemaal niks op het WK te zoeken in mijn ogen.
Nou ze hadden zich al 2x zowat gekwalificeerd, alleen een superieure Ronaldo beslistte toen even anders. Nee, ik denk dat Bosnie ons niet ligt, stel dat ze in pot 4 komen, heb ik 2x liever Honduras.

De Bild maakt zich alweer zorgen, ach de Duitsers hebben toch altijd Das Losglück

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 17-10-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CR1691 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:45:
Waarom al die selectieve onderschatting vooraf? Ik begrijp dat niet zo goed hoor. Ze hebben een paar goede spelers rondlopen als Pjanic en Dzeko, verder is het ook een hecht team. De Grieken hebben het op het EK in het verleden ook goed gedaan, dus waarom Bosnie gelijk afschrijven?

Het is naief om te denken dat je zomaar even van dat soort landen wint, zelfde verhaal als met Denemarken op het afgelopen EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 18-10 17:55
En laten we eerlijk zijn. Hoe goed is Nederland nu echt afgezien van een paar uitzonderingen als vPersie, Robben (en wellicht Strootman). Staan we niet gewoon op een verdiende achtste plek. Of is dat heel gek?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Leuk, zaterdag de topper Twente - Ajax live op het open net van Fox... :)

http://www.foxtv.nl/voetbal

[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 17-10-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Het zal vast wel een hecht team zijn maar je gaat mij niet wijsmaken dat wij bang moeten worden van Bosnië.. Een walk over zal het niet worden maar normaal gesproken win je gewoon van dit soort teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-10 16:55

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Fiber schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:33:
Leuk, zaterdag de topper Twente - Ajax live op het open net van Fox... :)

http://www.foxtv.nl/voetbal
Ik heb feest helaas:(
Verwacht dat Twente met 3-2 wint

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
D-e-n schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:57:
[...]

Frankrijk wel, die staan laag op de FIFA ranking en worden mogelijk het negende land uit Europa wat dan in een andere pot komt. Dan krijg je dus bijvoorbeeld Frankrijk én Brazilië
En hoe zit het met Portugal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Zie mijn post hierboven, Portugal is van alle landen die play-offs moeten spelen het land met de beste rating. Die komen dus in de pot met de andere Europese landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Ramzzz schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:23:
Na de dramatisch slechte wedstrijd uit tegen Estland, zou ik Zwitserland niet zomaar gaan onderschatten.
Omdat we 1 slechte wedstrijd hebben gespeeld tegen Estland worden we gelijk door alle landen verslagen 8)7 . Er zijn weinig landen die met 8-1 van de 2e van de poule (op dat moment) winnen terwijl ze al geplaatst zijn.

We mogen best wel wat trotser op Oranje zijn hoor, we hebben als klein klote landje heel wat meer gepresteerd dan veel grotere landen.

Wanneer Nederland in een zware poule terecht komt gaat het vrijwel altijd goed en overleven ze de eerste ronde (EK2012 uitgezonderd). De poules in 2008 (Italië/Frankrijk/Roemenië) en 2006 (Sengal/Argentinië/Servie) waren ook bijzonder zwaar en beide keren de Poule des Doods.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ivoorkust in 06.. :) (niet Senegal).

De enige keer dat we ergens waren, in '10 dus, hadden we een relaxte aanloop in Ronde 1. Doet U mij nog maar zo een loting.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 17-10-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

M@cer schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:00:
[...]
Omdat we 1 slechte wedstrijd hebben gespeeld tegen Estland worden we gelijk door alle landen verslagen 8)7 . Er zijn weinig landen die met 8-1 van de 2e van de poule (op dat moment) winnen terwijl ze al geplaatst zijn.

We mogen best wel wat trotser op Oranje zijn hoor, we hebben als klein klote landje heel wat meer gepresteerd dan veel grotere landen.
Oranje plaatste zich in het verleden ook vaak ongeslagen en met de meeste goals. Alleen zodra we op een groot toernooi komen is die vorm ver te zoeken en bij de eerste beste tegenstand van een land als Duitsland of Portugal zakt heel dit elftal in elkaar, zo reeel moet je gewoon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Maar nu wordt het al een heel ander verhaal. Duitsland en Portugal horen gewoon bij de sterke landen. Van Zwitserland en Bosnië moet je gewoon winnen. Kom op zeg.

[ Voor 8% gewijzigd door CR1691 op 17-10-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat is net zoiets als zeggen: Ajax hoeft enkel van Real en Barca te verliezen, van de rest van Spanje moet je in principe winnen. Dat is ook het leuke aan voetbal, iedereen kan van iedereen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/3604881/toekomst-graafschap-onzeker-financiele-malaise.html
Nou nou, bijna een miljoen schuld en dan al failliet gaan, het moet niet gekker worden zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
tweaker2010 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:19:
[...]

Oranje plaatste zich in het verleden ook vaak ongeslagen en met de meeste goals. Alleen zodra we op een groot toernooi komen is die vorm ver te zoeken en bij de eerste beste tegenstand van een land als Duitsland of Portugal zakt heel dit elftal in elkaar, zo reeel moet je gewoon zijn.
Wat een onzin, we hebben op al heel wat toernooien de halve finales gehaald.. Waar we dan bovendien ook nog met strafschoppen worden uitgeschakeld (1992,1998,2000,2004). Verder hebben we landen als Brazilië, Argentinië, Italië, Frankrijk en Duitsland verslagen op grote toernooien.

In andere landen zijn ze vast niet blij als ze bij Nederland in de poule komen bij de loting.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Tjop tjop het Interlandvoetbal zit er weer op! Terug naar de eredivisie, met een leuk programma van het weekend, met op zaterdagavond om 20:45 toch wel twee toppers:

za 19 okt, 18:45 Go Ahead Eagles - Feyenoord
za 19 okt, 18:45 RKC Waalwijk - Roda JC Kerkrade
za 19 okt, 19:45 FC Utrecht - NAC Breda
za 19 okt, 20:45 FC Twente - Ajax
za 19 okt, 20:45 SC Heerenveen - Vitesse
zo 20 okt, 12:30 Heracles Almelo - NEC
zo 20 okt, 14:30 FC Groningen - PSV
zo 20 okt, 14:30 PEC Zwolle - ADO Den Haag
zo 20 okt, 16:30 AZ- SC Cambuur

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ben vooral benieuwd naar Twente - Ajax. Eens kijken of dit Twente echt zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-10 12:45

PauseBreak

derp!

tweaker2010 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:54:
http://www.nu.nl/sport/3604881/toekomst-graafschap-onzeker-financiele-malaise.html
Nou nou, bijna een miljoen schuld en dan al failliet gaan, het moet niet gekker worden zeg...
Ze hebben een tekort van bijna 1 miljoen euro. Dat is iets anders dan een schuld van 1 miljoen euro. Een groter probleem is het negatieve eigen vermogen van 2,3 miljoen euro.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Poteeeto / potaaato. :+

Botlom line: er moet geld bij dat er niet is, en er is ook geen vooruitzicht op geld.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-10 12:45

PauseBreak

derp!

Ramzzz schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:45:

Bottom line: er moet geld bij dat er niet is, en er is ook geen vooruitzicht op geld.
Niet echt, maar dat snap je vast zelf ook wel. En zoals je zelf op meerdere plekken kunt lezen is er wel een vooruitzicht op geld, het is alleen de vraag hoe realistisch dat vooruitzicht is :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:45:

Botlom line: er moet geld bij dat er niet is, en er is ook geen vooruitzicht op geld.
En heel vreemd is dat ook niet, het schoolvoorbeeld van een club waar het beleid zo veranderlijk is als de windrichting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Tja als Guus daar instapt dan zijn ze zo uit de problemen. Heb alleen het idee dat Guus daar niet echt om staat te springen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 14:38

Player1S

Probably out in the dark

CR1691 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:27:
Tja als Guus daar instapt dan zijn ze zo uit de problemen. Heb alleen het idee dat Guus daar niet echt om staat te springen :P
Hiddink zou eigenlijk al het eea doen voor de club. Onder andere een nieuw stadion regelen door te lobbyen.

Zou erg jammer zijn als de club opvalt maar het huidige bestuur heeft er echt een puinzooi van gemaakt. Vorige keer in de Jupiler League kwam er met gemak 9.000-10.000 man op een wedstrijd af en de toppers zaten gewoon vol. Toen ze promoveerden kelderde het gemiddeld aantal bezoekers in de JL ook.
Laatst zat ik er tijdens de Graafschap - Jong Twente en toen zat er krap 5.000 man.

Overigens is het helemaal niet zo vreemd dat ze bijna omvallen met 2.3miljoen schuld. Haarlem had maar een schuld van een paar ton en viel ook Gaat natuurlijk niet puur om de schuld anders was Feyenoord met ruim 40 miljoen schuld al 3 of 4 keer omgevallen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Na Achilles nu dus ook een echte Jupiler-club in de financiele problemen. Met een beetje pech zit je aan het eind van het seizoen met 18 clubs en is de zo verfoeide instroom van beloftenteams commercieel gezien gewoon broodnodig geweest en met een beetje pech onvoldoende. De KNVB moet echt vaart maken met een echte reorganisatie van de Jupiler, afschaffen verplichting profcontracten Jupiler, beperken kostbare accommodatie-vereisten (desnoods geen uit-supporters) en een verplichte promotie/degradatie met Topklasse en daaronder. Anders is de Jupiler over een paar jaar voor de helft beloftenteams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Hoezo is dat zo hard nodig geweest? Bij die belofte elftallen zit er geen hond op de tribune, het levert echt niet het geld op die de JL clubs nodig hebben.

Die verplichte degradatie/promotie komt er niet zolang de KNVB vast blijft houden aan de bizarre eisen die jij nu opnoemt. Topklasse clubs hebben daar (terecht) geen trek in.

[ Voor 8% gewijzigd door CR1691 op 18-10-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 14:42
Jong PSV zat laatst 8000 man? Gratis entree en herfstvakantie, dat wel, maar toch.

http://www.omroepbrabant....+het+Philips+Stadion.aspx

[ Voor 49% gewijzigd door KillaZ op 18-10-2013 11:17 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Hard nodig omdat dit extra tv-gelden in het laatje bracht en nog belangrijker om het aantal ploegen op peil te houden. Zonder beloftenteams was deze competitie met 17 ploegen gestart waarvan er nu al weer 2 op omvallen staan. Zo kom je in een neerwaartse spiraal terecht, want minder wedstrijden, minder inkomsten, nog een ploeg failliet, minder wedstrijden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 09:18
KillaZ schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:16:
Jong PSV zat laatst 8000 man? Gratis entree en herfstvakantie, dat wel, maar toch.

http://www.omroepbrabant....+het+Philips+Stadion.aspx
En wat schiet de tegenstander er mee op dat er 8.000 niet betalende toeschouwers bij PSV op de tribune zitten? ;)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
http://www.footytube.com/...ss-L26511?ref=hp_trendian

Dit is ook wel een interessant artikel mbt de ranglijst.

Kort gezegd komt het op het volgende neer, de ranking hangt van een aantal aspecten af:
Resultaat wedstrijd (V = 0, G = 1, W = 3)
Belang wedstrijd (vriendschappelijk = 1, kwalificatie EK/WK = 2,5, EK = 3, WK = 4)
Kracht tegenstander (200 - plek op wereldranglijst, waarbij de nr. 200 punten is en vanaf 150 iedereen 50 punten waard is)
Kracht continent (europa/zuid amerika = 1, andere continenten 0,85-0,88)

Vermenigvuldig deze factoren met elkaar na een wedstrijd en je hebt de score. Tel alle scores van het afgelopen jaar op en deel die door het aantal wedstrijden.

Voorbeeld: Nederland oefent tegen Spanje en wint, dan krijg je 3 (winst) * 1 (vriendschappelijk) * 200 (spanje = 1e) * 1 (uit europa) = 600 punten. Wat ook gelijk de max is wat je met een vriendschappelijke wedstrijd kan halen.

Kijk je naar zwitserland, die op ~680 punten over de afgelopen 12 maanden staan, dan zie je dat elke oefenwedstrijd hun gemiddelde omlaag brengt.

Ander voorbeeld, kwalificatieronde van Nederland waarbij Nederland wint, dan krijg je 3 (winst) * 2,5 (kwalificatie) * 150 (tegenstander = 50e) * 1 (uit europa) = 1125 punten. Een kwalificatiewedstrijd tegen een gemiddelde tegenstander levert dus fors meer punten op dan een oefenwedstrijd tegen de nr. 1 van de wereld.

Elke oefenwedstrijd zal dus je gemiddelde naar beneden brengen! En dat is waar het mis is gegaan bij Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
ph4ge schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:11:
[...]

En wat schiet de tegenstander er mee op dat er 8.000 niet betalende toeschouwers bij PSV op de tribune zitten? ;)
Al zouden al die PSV-fans 100 euro per kaartje betalen, dan heeft de tegenstander er alsnog niets aan, toch? Of delen clubs de recettes met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
rik86 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:16:
Elke oefenwedstrijd zal dus je gemiddelde naar beneden brengen! En dat is waar het mis is gegaan bij Nederland...
Idd heeft Zwitserland dit kalenderjaar 2 duels minder gespeeld, argument om die belachelijke zomertrip te schrappen. Al kan je ook stellen die wanvertoning tegen Estland minimaal 2 plekken heeft gekost. ;)

Overigens snap ik de lage ranking van Frankrijk nu ook, al een lastige poule met Spanje en dan ook nog eens een ploeg minder. Die hadden met 2 kwalificatiepotjes tegen Andorra echt een stuk hoger gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sempy schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:06:
[...]
Overigens snap ik de lage ranking van Frankrijk nu ook, al een lastige poule met Spanje en dan ook nog eens een ploeg minder. Die hadden met 2 kwalificatiepotjes tegen Andorra echt een stuk hoger gestaan.
Dat wordt in hetzelfde artikel juist tegengesproken. Potjes tegen Andorra leveren ook niet veel op en ook die halen het gemiddelde naar beneden. In die zin was de groep van de Fransen dus juist gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Andorra is idd een slecht voorbeeld, maar een ploeg rond P50 hadden ze wel leuk kunnen scoren. Georgie/Wit-Rusland leveren qua punten ook geen reet op, Spanje gelijk en verlies en dan blijft Finland over. Het blijft een maf systeem om zo afhankelijk te zijn van loting en al dan niet gespeelde oefenwedstrijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 18-10-2013 13:26 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum