YellowOnline schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:08:
[...]
En waarom zou Nederland 'een beter groepshoofd zijn' dan België, behalve omdat jij Oranje superieur vindt aan België (en Uruguay en Colombia en ...)? Men gaat gewoon op de FIFA ranking af, punt aan de lijn. Frankrijk en Engeland, nochtans grote voetballanden, zijn ook nergens te bekennen, als dat een troost is.
Omdat Nederland (finalist 2012) maar ook bijvoorbeeld Engeland en Frankrijk veel meer gepresteerd hebben op de afgelopen WK's dan landen als België, Colombia en Zwitserland. België heeft al een eeuwigheid niet meegedaan en dan nu gelijk groepshoofd. Daar kan ik niet bij
In 1998 was zat ik het stadion bij Nederland-België en wat België toen liet zien was echt diept riest. De supporters van België gingen al juichen als de bal over de middenlijn heen ging.
Ik las trouwens ergens dat de FIFA er nog niet helemaal over uit is of ze dit systeem daadwerkelijk gaan gebruiken als de groepshoofden bepaald worden.
Wat Zwitserland betreft, er gaat toch iets mis als ze Nederland voorbij gaan wanneer ze beide winnen (Nederland van Turkije en Zwitserland van Slovenie. Het lijkt me toch dat Turkije nog een aansprekendere naam is dan Slovenie).
Net als de uitslagen van afgelopen weekend. Zwitserland krijgt 69 punten als ze met 2-1 van Albanie winnen (nummer 45) en Nederland krijgt 21 punten als ze met 8:1 van Hongarije winnen (nummer 30). Mijn wiskunde is waarschijnlijk niet zo goed, maar dat is toch krom?
[
Voor 27% gewijzigd door
M@cer op 13-10-2013 19:39
]