[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.641 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:27
YellowOnline schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:08:
En waarom zou Nederland 'een beter groepshoofd zijn' dan België, behalve omdat jij Oranje superieur vindt aan België (en Uruguay en Colombia en ...)? Men gaat gewoon op de FIFA ranking af, punt aan de lijn. Frankrijk en Engeland, nochtans grote voetballanden, zijn ook nergens te bekennen, als dat een troost is.
Het is gewoon raar dat Nederland een jaar of 20 boven Belgie staat, bijna altijd geplaatst is voor toernooien en met uitzondering van het laatste EK ook gewoon goed presteert, maar juist op het moment dat dit door oefenwedstrijden even anders is iemand bij de FIFA zn vinger opsteekt en roept "Op basis van deze ranking gaan we nu de groepshoofden bepalen". Het gaat gewoon nergens over dat niet gewoon vooraf bekend is hoe de groepshoofden bepaald worden, dat dat gebeurt dmv een hopeloos ingewikkelde en ondoorzichtige lijst die grotendeels bepaald wordt door presentaties die niks met het toernooi te maken hebben.

Nederland was gewoon als een van de eerste geplaats, haalt zeer waarschijnlijk op een land na de meeste punten in de kwalificatie en was de vorige keer nog finalist. Dat zijn 3 criteria die een stuk duidelijker en eerlijker waren geweest dan dit rare systeem. Omdat Nederland oefent in Indonesië en wat teveel experimenteerde in een oefenwedstrijd tegen België mis je een fors voordeel. Het is België van harte gegund, maar het is toch raar dat je er 12 jaar niet bij bent en dan gelijk groepshoofd bent, het is toch veel logischer dat een finalist groepshoofd is?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

D-e-n schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:03:
Punt naar achter met Wijnaldum en Maher of Wijnaldum als rechtshalf kan toch ook?
Punt naar achter is hoe PSV het seizoen is begonnen (Schaars, Maher, Wijnaldum).
Wijnaldum rechtshalf. Is reeds bewezen dat hij daar niet rendeert + Bakalli en Park en Jozefzoon zijn meer geschikt voor die plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
prd_mpm schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:21:
[...]

Punt naar achter is hoe PSV het seizoen is begonnen (Schaars, Maher, Wijnaldum).
Wijnaldum rechtshalf. Is reeds bewezen dat hij daar niet rendeert + Bakalli en Park en Jozefzoon zijn meer geschikt voor die plaats.
Ik vind Wijnaldum juist wel prima spelen dit seizoen op die plek, hij is niet de enige creatieveling en er zit meer dynamiek in met 2 aanvallende halfspelers/aanvallende middenvelders. Wie nog niet uit de verf komt is Maher juist, die lijkt me meer gebaat bij een #10 positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
ph4ge schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:04:
[...]
Nederland was gewoon als een van de eerste plaats, haalt zeer waarschijnlijk op een land na de meeste punten in de kwalificatie en was de vorige keer nog finalist. Dat zijn 3 criteria die een stuk duidelijker en eerlijker waren geweest dan dit rare systeem. Omdat Nederland oefent in Indonesië en wat teveel experimenteerde in een oefenwedstrijd tegen België mis je een fors voordeel. Het is België van harte gegund, maar het is toch raar dat je er 12 jaar niet bij bent en dan gelijk groepshoofd bent, het is toch veel logischer dat een finalist groepshoofd is?
Ik kan me herinneren dat in het verleden de prestaties uit het verleden op grote eind rondes die heel zwaar meetelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
rikoos schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:51:
[...]

Ik kan me herinneren dat in het verleden de prestaties uit het verleden op grote eind rondes die heel zwaar meetelde.
Ik vind het persoonlijk raar dat oefenwedstijden meetellen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Bospa01 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:07:
Ik vind het persoonlijk raar dat oefenwedstijden meetellen.
Als je het nou van te voren wist is het nog tot daar aan toe. Nu is het pure willekeur, doe dan gewoon een vrije loting. Maar het is veel logischer om alleen wedstrijden gerelateerd aan het WK, dus het vorige WK en de kwalificatiereeks, te laten bepalen. EK's spelen ze immers ook niet in de rest van de wereld. En dat zeg ik niet omdat het nu gunstig is voor Oranje.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:57
rikoos schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:51:
[...]
Vroeger was die FIFA ranglijst er niet dus toen sowieso. Later is het vaak een combinatie van lijst en resultaten van de vorige WK's geweest. Volgens mij was het in 1994 dat juist de combinatie voor Nederland heel goed uitpakte. Toen was er volgens mij ook zo'n discussie die de FIFA uiteindelijk pas vlak voor de loting ophelderde.

Ik sluit niet uit dat ze het overigens alsnog wijzigen want ik kan me voorstellen dat met name Zwitserland commercieel gezien echt totaal niet interessant is als groepshoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Grootste probleem lijkt mij vooral als van Persie of Robben onverhoopt geblesseerd raken. Vooral Robben acht ik niet fit genoeg om na een lang seizoen nog een groot toernooi alle wedstrijden te kunnen spelen.
In de spits blijft dan alleen Huntelaar over als goede backup, verder is het toch een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Klopt. Maar dat hebben we al eerder kunnen constateren. Verdedigend en op het middenveld komt er vanuit diverse leeftijdscategorieën wel wat aan maar voorin hebben we momenteel enkel wat aanstormende tieners die op de vleugel uit de voeten kunnen.

Wellicht komen Narsingh en Elia er weer aan maar dan heb je nog steeds geen extra vervanger voor van Persie. Momenteel zou je dan toch weer aan De Jong gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:32:
Wat een negativiteit over Oranje en de kansen op het WK. Menig land is jaloers op v. Persie, Huntelaar, Robben, Sneijder, de Jong, vd Vaart, Strootman en het aankomende talent. Achterin is op de keeper na zorgelijk maar zeker niet minder dan 2010.
Grootste winst is nu al zichtbaar, aantrekkelijker voetbal dan onder van Marwijk. Dat voetbal heeft het imago van het Nederlandse voetbal wereldwijd bepaald geen goed gedaan.

Volgens mij maakt het nog niet eens zozeer uit of je stervoetballers in je team hebt maar meer dat je een team hebt waarin een ieder zich aan de hen toebedeelde opdrachten houdt en wat daadwerkelijk als team functioneert. Elk team dat dusdanig voetbalt is voor welke tegenstander dan ook moeilijk te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Dinsdagavond wordt erg interessant. Ik ga denk ik achter de laptop zitten met een aantal streams :) . Even een overzichtje (via NOS) waar het nog interessant is:
In groep A is alles beslist. België heeft zich gekwalificeerd voor het WK, Kroatië speelt play-offs.

In groep B is Italië zeker van het WK. Daarachter is het reuze spannend, want vier ploegen maken nog kans op de tweede plaats. Bulgarije en Denemarken hebben 13 punten. Tsjechië en Armenië staan op 12. In de eindklassering telt het doelsaldo zwaarder dan het onderling resultaat en dan heeft Bulgarije de beste papieren.

Bulgarije speelt thuis tegen Tsjechië. Als de Bulgaren punten verspelen, dan kan Denemarken lachende derde worden als het wint van Malta. Armenië heeft alleen theoretisch nog een kans, maar dan moet het eerst zelf winnen in Italië.

In groep C zijn de beslissingen gevallen. Duitsland gaat als groepswinnaar naar het WK, Zweden eindigt als tweede en speelt play-off's.

Dan groep D, de poule waar Nederland al groepswinnaar is. Turkije en Roemenië staan daarachter in punten gelijk, maar Turkije heeft een beter doelsaldo. Als Turkije wint van Nederland is het zo goed als zeker van de play-off's.

Roemenië speelt thuis tegen Estland. Mochten Turkije en Roemenië allebei niet winnen dan heeft ook Hongarije nog een kans(je).

In groep E is Zwitserland zeker van het WK. De strijd om plaats twee gaat tussen IJsland en Slovenië. IJsland verdedigt op bezoek bij Noorwegen een punt voorsprong. Slovenië moet stunten in Zwitserland.

IJsland, met onder anderen eredivisie-topscorer Alfred Finnbogasson in de gelederen, zou zich via de play-offs voor het eerst in de geschiedenis voor de eindronde van een groot voetbaltoernooi kunnen plaatsen.

In groep F heeft koploper Rusland drie punten voorsprong en een beter doelsaldo dan achtervolger Portugal. Rusland gaat op bezoek in Azerbeidjan, Portugal speelt thuis tegen Luxemburg.

De kans dat Cristiano Ronaldo en zijn ploeggenoten via een omweg, de play offs, Brazilië moeten zien te bereiken, is derhalve groot.

In groep G staat Bosnië-Herzegovina bovenaan. Griekenland heeft evenveel punten, maar een veel slechter doelsaldo. Bosnië moet de laatste wedstrijd in Litouwen wel winnen, want dat zal Griekenland ook doen, thuis tegen Liechtenstein.

Engeland heeft in groep H een punt voorsprong op Oekraïne. Engeland speelt thuis tegen Polen en Oekraïne gaat op bezoek in San Marino. In theorie heeft ook Montenegro nog een kans, maar met drie punten minder dan Oekraïne en een veel slechter doelsaldo is de rol van de Montenegrijnen wel uitgespeeld.

Regerend wereld- en Europees kampioen Spanje is in groep I de koploper met drie punten voorsprong op Frankrijk. Ook heeft Spanje een iets beter doelsaldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:25:
[...]
Grootste winst is nu al zichtbaar, aantrekkelijker voetbal dan onder van Marwijk. Dat voetbal heeft het imago van het Nederlandse voetbal wereldwijd bepaald geen goed gedaan.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb liever dat oranje de finale van het WK haalt met slecht voetbal, dan er de eerste ronde uitvliegt met mooi voetbal. Sinds het WK van 2010 tellen we internationaal toch weer mee.

De 8-1 tegen Hongarije is leuk maar zegt niet zoveel, Turkije zal zich niet zo makkelijk gewonnen geven denk ik. De wedstrijden tegen Estland (2-2) en Andorra (2-0) waren ook niet bepaald aantrekkelijk te noemen.
Dinsdagavond staan we weer met beide benen op de grond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:25:
[...]

Volgens mij maakt het nog niet eens zozeer uit of je stervoetballers in je team hebt maar meer dat je een team hebt waarin een ieder zich aan de hen toebedeelde opdrachten houdt en wat daadwerkelijk als team functioneert. Elk team dat dusdanig voetbalt is voor welke tegenstander dan ook moeilijk te verslaan.
Zwaar mee oneens, dan word je een Denemarken of Zwitserland, waar niemand blij van wordt mochten ze de halve finales bereiken. Kijk naar Brazilie, zelfs met al dat goede spul is het toch Neymar die de openingen forceert, en die me met interesse doet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:50
Waarom is Spanje trouwens niet geplaatst voor het WK, dat was vroeger toch altijd zo?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Dat is ik meen sinds Wk'02 afgeschaft.

Overigens ben ik het meer eens met Cruyff dan Hanegem, dat we niet zoveel belang aan Hongarije moeten hechten. Laat het eens zien tegen Portugal. :(

[ Voor 67% gewijzigd door Sjah op 14-10-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:42:
[...]

Zwaar mee oneens, dan word je een Denemarken of Zwitserland, waar niemand blij van wordt mochten ze de halve finales bereiken. Kijk naar Brazilie, zelfs met al dat goede spul is het toch Neymar die de openingen forceert, en die me met interesse doet kijken.
Denk dat je meer zou moeten denken aan een AZ onder van Gaal. Een eltal zonder sterspelers maar met aantrekkelijk voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

M@cer schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:42:
Waarom is Spanje trouwens niet geplaatst voor het WK, dat was vroeger toch altijd zo?
Dat komt omdat Frankrijk het ook erg goed gedaan heeft in die groep (3 punten minder dan Spanje).
Door de overwinning kan Spanje plaatsing voor het WK nauwelijks meer ontgaan. Met een thuiswedstrijd tegen Georgië (dinsdag) voor de boeg staat Spanje drie punten voor op nummer twee Frankrijk, dat ook nog eens een minder doelsaldo heeft (+10 tegen +6). Voor Spanje volstaat tegen Georgië dus een punt om zich voor het WK te plaatsen. http://www.vi.nl/nieuws/g...tse-zege-op-witrussen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
tweaker2010 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:53:
[...]

Dat komt omdat Frankrijk het ook erg goed gedaan heeft in die groep (3 punten minder dan Spanje).

[...]
M@cer bedoelde denk ik dat in het verleden de wereldkampioen (Spanje dus) automatisch geplaatst was voor de volgende editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:52:
[...]

Denk dat je meer zou moeten denken aan een AZ onder van Gaal. Een eltal zonder sterspelers maar met aantrekkelijk voetbal.
Ok, maar ik zat even op de Wk-lijn, als ik een elftal zonder echte sterspelers moet noemen in de geschiedenis (toernooien) met aantrekkelijk voetbal, hhhhmmm, kom niet zover, misschien Italie 82, zo een sterspeler was Rossi niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Lampie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:55:
[...]
M@cer bedoelde denk ik dat in het verleden de wereldkampioen (Spanje dus) automatisch geplaatst was voor de volgende editie.
Dat is al sinds 2002 zo (voor zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-10 21:19
Nederland kan zich trouwens opmaken voor een heet avondje in Istanbul.
Als Turkije verliest dan zullen ze razend zijn. Check deze beelden uit 2005 toen de Zwitsers daar ook wonnen en Turkije niet gekwalificeerd was voor het WK in Duitsland.

[ Voor 13% gewijzigd door Vlassie1980 op 14-10-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:18
Lampie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:36:
Dinsdagavond wordt erg interessant. Ik ga denk ik achter de laptop zitten met een aantal streams :) . Even een overzichtje (via NOS) waar het nog interessant is:

[...]
Eigenlijk is groep B helemaal niet interessant. Om te bepaling wie bij de beste 8 nr. 2's hoort worden de resultaten tegen de nr. laatst in de poule geschrapt om de poules even groot te maken.

Als je dat doet in alle poules kom je op de volgende punten aantallen uit waarop de potentiele nr's 2 nu staan

Poule A
Kroatie 11

Poule B
Bulgarije 7
Denemarken 7
Tsjechie 6
Armenie 9

Poule C
Zweden 14

Poule D
Turkije 10
Roemenie 10
Hongarije 11

Poule E
Ijsland 10
Slovenie 9

Poule F
Rusland 15
Portugal 12

Poule G
Bosnie 16
Griekeland 16

Poule H
Engeland 13
Oekraine 12
Montenegro 9

Poule I
Spanje 17
Frankrijk 14

Aangezien er van de 9 poules er 8 nr's 2 doorgaan, valt er dus maar 1 af.
Omdat uit poule B de nr. 2 max 12 punten zal hebben zit iedereen die daar nu boven zit sowieso al veilig. Die situatie kan alleen gebeuren als Armenie 2e wordt in die poule, daarvoor moet het volgende gebeuren:
* Bulgarije - Tsjechie: gelijkspel
* Denemarken - Malta: gelijkspel of winst voor Malta
* Italie - Armenie: winst voor Armenie

In elk ander geval wordt 1 van de andere landen in die poule 2e en komt de nr. 2 uit die poule dus op 9 of 10 punten uit. De kans dat een andere nr. 2 op 10 of minder punten in een geschoonde ranglijst uitkomt is zeer klein, dit kan alleen in poule D of E, en daarvoor moet Hongarije verliezen van Andorra, Roemenie verliezen van Estland en Turkije van Nederland voor poule D en in poule E IJsland verliezen van Noorwegen en Slovenie van Zwitserland. Die kans is nog wel een klein beetje aanwezig.

Maar de slechtste nr. 2 komt dus zeer waarschijnlijk uit poule B en anders uit poule E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Heb je dat helemaal zelf bedacht?? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 14-10-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
je eindconclusie klopt volgens mij.. maar je vergeet nog even mee te rekenen dat ook belangrijk is welk land laatste wordt in een poule om te bepalen wie de beste runner up is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.ad.nl/2013/10/14/Oranje-mist-Strootman-tegen-Turkije
Flinke verzwakking dit. Strootman geblesseerd en de Jong is geschorst. Dat zijn nu juist spelers die je tegen de Turken goed kan gebruiken. Fer en Clasie zijn toch een klasse minder vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-10 10:16

CR1691

Hero of Time

Eens maar voor die twee wel een mooie kans zich te laten zien. Clasie en Fer hebben zat talent om voor Oranje van waarde te zijn. Clasie vanwege zijn passing en Fer vanwege zijn loopvermogen en zijn fysiek.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
CR1691 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:06:
Eens maar voor die twee wel een mooie kans zich te laten zien. Clasie en Fer hebben zat talent om voor Oranje van waarde te zijn. Clasie vanwege zijn passing en Fer vanwege zijn loopvermogen en zijn fysiek.
Clasie is ook gewoon een type speler die Oranje goed kan gebruiken. Ook hij heeft een mindere periode doorgemaakt, vooral door vele lichte blessures, maar is jong en kan nog flinke stappen maken.

Zoals ik het zie zou je een middenvelder hebben met
- Een allrounder, type Strootman of Fer
- Een creatieve/aanvallende speler: Sneijder, Maher, VdV, Siem de Jong etc
- Een verdedigende speler: Nigel De Jong als er echt (fysiek) gestreden moet worden of Clasie als je meer voetbal nodig hebt. Dan heb je keuze als coach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 07:37
Siem de Jong zou ik eerder onder allrounder schalen, aangezien er niet veel creativiteit bij Siem zit. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

KillaZ schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:23:
Siem de Jong zou ik eerder onder allrounder schalen, aangezien er niet veel creativiteit bij Siem zit. :)
Er staat toch ook schuine streep aanvallende speler? Ben wel benieuwd naar Sneijder vanavond.
Wel vreemd dat BMI speelt ipv Bruma, die deed het toch prima tegen Hongarije?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:43

Koppensneller

winterrrrrr

tweaker2010 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:39:
[...]

Er staat toch ook schuine streep aanvallende speler? Ben wel benieuwd naar Sneijder vanavond.
Was wel persoonlijk verantwoordelijk voor alle tegengoals ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:42

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:39:
[...]

Echt getest werd de verdediging ook niet. En een links- en rechtspoot is wel zo fijn achterin. Wat mij betreft laat BMI en Rekik in de toekomst maar strijden voor die plek van linker centrale verdediger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Van Gaal wil spelers nu gewoon bekijken en omdat we al gekwalificeerd waren was het een uitgelezen kans om een speler te zien die nog amper voor Oranje is uitgekomen. Nu mag BMI zichzelf met Vlaar centraal laten zien. Alleen maar goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-10 21:19
Ik verwacht in ieder geval een erg heet avondje voor Oranje in Istanbul.
Die Turken zijn tot op het bot gemotiveerd en dit is hun laatste kans om playoffs af te dwingen.

Als Nederland wint en Turkije zich niet plaatst dan zullen de Turken furieus zijn. Dan is het echt rennen naar de kleedkamer. Denk ook dat Sneijder een probleempje heeft als hij zelf de winnende treffer scoort en Turkije in rouw dompelt, dan hoeft ie denk ik niet meer op veel Gala support te rekenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Turkije - Zwitserland all over again :+

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-SPIHtQ6BQk]

[ Voor 43% gewijzigd door CR1691 op 15-10-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
http://www.telegraaf.nl/t...ijgt_Oranje_in_nek__.html

Dus ongeacht of Oranje wint of verliest, als Zwitserland wint gaan ze ons voorbij. Dit gaat toch helemaal nergens over... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmar
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-10 12:36
Ongeacht of het systeem logisch of eerlijk is of niet, zo'n ramp is het toch niet als we geen groepshoofd zijn? Imo zijn van de (potentiële) groepshoofden Brazilië, Spanje, Argentinië en Duitsland sterker dan Nederland. Je hebt dus 50% kans dat de groepshoofd zwakker is dan Nederland.

Het zou toch mooi zijn als je dan in de poule komt met Zwitserland als groepshoofd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
Sneijder terug naar Ajax zie ik net op twitter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:20
http://ajax1.nl/archief/g...il-wesley-sneijder-terug/

Turkse roddelkrant die refereert aan NL media terwijl in NL niemand wat te melden heeft. In juli hebben ze hetzelfde grapje uitgehaald. Broodje aap dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10 12:12
Dat publiek _O_
Ookal fluiten ze een beetje idioot bij balbezit oranje, ze zijn wel fan van hun nationale team op een niveau dat je in Nederland niet vindt.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat een stilte opeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-10 16:21
Mooie snor heeft die keeper :P. Lekker schot van Robben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

Lekker begin, en een lucky van Robben!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:21
Zo'n bal mag er toch nooit in..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:23
Die bal viel letterlijk binnen lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 20:57
Dat gefluit is echt fokking irritant. Je krijgt meteen een bloedhekel aan ze. Dan win ik hier liever met 9-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:46

iChaos

It's Lupus.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Harribo schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:10:
Dat gefluit is echt fokking irritant. Je krijgt meteen een bloedhekel aan ze. Dan win ik hier liever met 9-1
Maar de vraag is dan, moeten we dadelijk dan met toeterende auto's en zwaaidende Nederlandse vlaggen door de straten? :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Die Robben. Pas als hij absoluut 100% zeker is dat hij de actie niet kan maken, dan gaat hij de pass geven. Te laat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Gij zult niet negatief praten over Robben!!11!1een

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Gynnad schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:11:
[...]

Maar de vraag is dan, moeten we dadelijk dan met toeterende auto's en zwaaidende Nederlandse vlaggen door de straten? :)F
Dan krijg je natuurlijk een boete van 300 euro wegens onnodig toeteren. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Goron op 15-10-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat fluiten vind ik niet zo'n ramp. Maar die piepjes die je soms hoort wel. Alsof er een telefoontje afgaat in de commentaar cabine of zo.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Goron schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:13:
[...]

Dan krijg je natuurlijk een boete van 300 euro. :P
:D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:10
Fiber schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:14:
Dat fluiten vind ik niet zo'n ramp. Maar die piepjes die je soms hoort wel. Alsof er een telefoontje afgaat in de commentaar cabine of zo.
Bij ons thuis hebben we besloten dat het een steward is :+ die krijgt een bericht!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
In werkelijkheid is het een portofoon van een belangrijk persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vind Nederland wel volwassen spelen moet ik zeggen. Rustig, opbouwend maar ook weer niet te afwachtend. Ze spelen eindelijk weer eens zoals NL hoort te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

BeefHazard schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:16:
In werkelijkheid is het een portofoon van een belangrijk persoon.
Zo klinkt het inderdaad. Ik dacht eerst aan een mobilofoon... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
PWM schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:18:
Vind Nederland wel volwassen spelen moet ik zeggen. Rustig, opbouwend maar ook weer niet te afwachtend. Ze spelen eindelijk weer eens zoals NL hoort te spelen.
Mwah vind eigenlijk dat ze nog iets wat te weinig controleren. Zo goed is Turkije qua spelers ook niet..

Het geluid is dus van de porto's om de commentator heen, want die zit gewoon tussen het Turkse publiek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Geel??? Wut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Estland speelt in ieder geval heel gedreven, als Hongarije ook iets verpest kunnen we heel misschien ook doorgaan met een verlies van Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-10 10:07
BMI geel, voor wat? Blind werd daarnet keihard op z'n poten getrapt nadat de bal al weg was en dat was een waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Als dit geel was, dan eindigt de scheidsrechter alleen op het veld vanavond :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

'We' zijn al door... :)

Voorlopig doen Fer, Sneijder en Clasie nog niet echt onder voor het middenveld van vorige week, De Jong, vd Vaart en Strootman... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Onze verdediging is met stappen vooruit gegaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Fiber schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:25:
'We" zijn al door... :)

Voorlopig doen Fer, Sneijder en Clasie nog niet echt onder voor het middenveld van vorige week, De Jong, vd Vaart en Strootman... :)
Vind ze anders niet geweldig spelen hoor. Ongewennig, veel paasjes terug en onverstandig gebruik van de ruimte. Is natuurlijk niet gek als ze vrijwel nooit zo spelen.

Wel leuk pot zo :) Gaat nu even alle kanten op.

Wel het idee dat het veld niet zo lekker is en je beter hoge ballen kan spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door MailMan op 15-10-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Tering, zo slecht ingeschoten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Hoog tempo in deze wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Meer schaatsen dan rennen wat er gebeurt...

Freddie Mercury's tweelingbroer op doel? :P

[ Voor 35% gewijzigd door MailMan op 15-10-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Vind Fer echt een trage houten klaas. En ook BMI zit te schutteren.
Weer een foute pass van Fer... zucht
Verder speelt oranje prima en laat zich niet gek maken
Edit, weer fout van Fer, haal hem er asjeblieft uit zeg

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 15-10-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik schakelde te laat in. Waarom Cillessen?

Fer is veel maar niet traag

[ Voor 26% gewijzigd door D-e-n op 15-10-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-10 16:21
D-e-n schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:34:
Ik schakelde te laat in. Waarom Cillessen?
Blessure Vorm volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Vlaar speelt een goede wedstrijd tot nu toe maar ik vind Blind veel te langzaam op links, of is die rechtsbuiten van Turkije zo snel? Blind wordt de hele tijd voorbij gestoomd, van een BMI snap ik dat nog maar ik had Blind wat sneller ingeschat...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

D-e-n schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:34:
Ik schakelde te laat in. Waarom Cillessen...?
Ook een keer de kans geven in dit oefenpotje lijkt mij... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 15-10-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik zie liever Krul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Van nu.nl:
Cillessen staat onder de lat omdat Michel Vorm last heeft van zijn hand. Hij liep die blessure op tijdens de training van maandagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Is die niet nog steeds geblesseerd?

Nee dus

[ Voor 20% gewijzigd door MailMan op 15-10-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Arjan90 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:35:
Vlaar speelt een goede wedstrijd tot nu toe maar ik vind Blind veel te langzaam op links, of is die rechtsbuiten van Turkije zo snel? Blind wordt de hele tijd voorbij gestoomd, van een BMI snap ik dat nog maar ik had Blind wat sneller ingeschat...
Gokhan Gonul? Die is best snel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Het is te hopen dat Emanuelsson die jaar veel aan spelen toekomt bij AC Milan op de linksback. Blind kan gewoon echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Emanuelson heeft als back ook nooit echt denderend gespeeld. Die moet dat eerst eens een half jaar echt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Bruma voor Blind en BMI linksback tweede helft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ik snap die scheids echt niet... Waarom geel? Waarom fluit hij uberhaubt tegen?

[ Voor 42% gewijzigd door MailMan op 15-10-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Puur op snelheid geen verbetering denk ik, wel qua verdedigende capaciteiten.

Indi heeft overigens ook al een kaart. Dan kun je beter iemand brengen zonder kaart.

[ Voor 36% gewijzigd door D-e-n op 15-10-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Haha zag die Turk kijken naar de scheids. Een mooi soort van Busquetje. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Die scheids zuigt, thuis fluiter
BMI en Fer moeten er echt uit, niet om aan te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Is dat niet een beetje kijken door een bril?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Haha BMI eruit? Als er al iemand uit moet is het Blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Gele kaarten krijg je vandaag al bij een pakje boter :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

CR1691 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:43:
Haha BMI eruit? Als er al iemand uit moet is het Blind.
En Fer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 14:19

MeNTaL_TO

The future is not set

Cilessen keept mijn inziens wel sterk, beter dan het verdedigen van Robben in ieder geval.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Keurige redding trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Laatst online: 08:49

ko9

Gaan evt schorsingen mee naar het WK of naar volgende kwalificatiereeks?
Zou lullig zijn als je vandaag een onhandige kaart krijgt en daardoor op WK een wedstrijd moet toekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Eens. Die gozer laat altijd zijn vent lopen. Maarja, wie moet er dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

ko9 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:45:
Zou lullig zijn als je vandaag een onhandige kaart krijgt en daardoor op WK een wedstrijd moet toekijken...
Alleen direct rood en twee keer geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:47

BM

Moderator Spielerij
ko9 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:45:
Hoorde net dat 2x geel of direct rood idd meegaat naar het WK, opletten dus.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@ko9: een rode kaart of twee gele kaarten betekent inderdaad dat die speler de eerste wedstrijd van de groepsfase van het WK missen.

Wat mij betreft mag Blind eruit, speelt echt beroerd... Fer nog even geven en anders van der Vaart erin.

Edit: iets met te laat 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Arjan90 op 15-10-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

CR1691 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:45:
[...]

Ik zat naar de bank te kijken. Er zit maar 1 centrale middenvelder op de bank, dat is Maher. Ook niet bepaald in vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Blind en BMI mogen geen scheet meer laten in deze wedstrijd dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Dat wordt nog een uitdaging dan. Voor deze scheids is een schouderduw al geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 14:19

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

Van der Vaart?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

"altijd" ? Wat is dat nu weer voor onzin. Hij speelde thuis tegen Roemenië prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Turkije moet kansen eens beter gaan benutten en nog meer drukken. Maar het blijft riskant omdat er constant dreiging uit gaat van van Persie en Robben.. Afweging die ze moeten maken. In Fatih Terim we trust!
Pagina: 1 ... 64 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum