[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.641 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:49
Als ik even quote uit dat artikel:
"Daar lopen de betere voetballers, die beter in staat zijn om de aanvallers te bedienen", vervolgt Cruijff. "Door de achterhoede dit te laten doen, ontstaat er de eindeloze passing in de breedte en eindigt de bal uiteindelijk toch bij de doelman. Intussen krijgt de tegenpartij alle tijd om zich te organiseren."
Cruijff noemt de huidige ontwikkeling in Nederland zorgwekkend omdat andere buitenlandse clubs het wel goed doen. "De internationale trend wordt niet opgepakt, terwijl wij die nota bene zelf hebben bedacht!
Dat vind ik rare uitspraken. Johan lijkt de weg kwijt. Volgens mij was hét kenmerk van het Nederlandse voetbal juist dat achterhoede spelers mee voetballen en de opbouw doen. Een middenvelder als Arie Haan in het centrum, de opbouw van Ronald Koeman en meer recentelijk Frank de Boer zelf: dát was het Nederlandse voetbal.
Dat de opbouw soms te traag gaat klopt. Maar ook een verdediger kan natuurlijk minder traag opbouwen. Volgens mij bouwde met name Ronald Koeman toch niet traag op. In Oranje ging zo'n bal snel naar Wouters en Koeman schoof dan weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:02
Middenveld was nu Klaassen/Serero/Poulsen, de 1e twee deden het voor invallers echt niet slecht (Serero zelfs beste man van het veld), Poulsen is en blijft idd een drama. Stond in de 2e helft op een gegeven moment met de bal te treuzelen terwijl De Sa de hele rechterflank zo door kon, toen opa het net als de rest van het stadion eindelijk zag, was de verdediging van Utrecht weer op zijn plek en ook de pass niet goed.

Als iedereen fit is, heb je met Duarte-De Jong en wat mij betreft Schone voor Poulsen een middenveld met voldoende voetbal er in. Een beperkte en overschatte voetballer als Clasie kunnen we missen als kiespijn. Leuk dat Rotterdam zijn held heeft, maar in aanvallend opzicht zeer weinig rendement (105 eredivisiewedstrijden 7 goals/17 assists).

[ Voor 6% gewijzigd door Sempy op 07-10-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sempy schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:48:
Een beperkte en overschatte voetballer als Clasie kunnen we missen als kiespijn.
Waar is die troll voor nodig? :? :X 8)7
Leuk dat Rotterdam zijn held heeft, maar in aanvallend opzicht zeer weinig rendement (105 eredivisiewedstrijden 7 goals/17 assists).
Hij zou meer mogen scoren maar je hebt ook nog zoiets als de "tweede assist": de man die de flankspeler diep stuurt. Het probleem van Feyenoord is dat er naast Pelle weinig scorend vermogen is. Dus goals vallen dan vaak van de zijkant, niet echt het domein van Clasie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-10 10:16

CR1691

Hero of Time

Sempy schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:48:
Een beperkte en overschatte voetballer als Clasie kunnen we missen als kiespijn. Leuk dat Rotterdam zijn held heeft, maar in aanvallend opzicht zeer weinig rendement (105 eredivisiewedstrijden 7 goals/17 assists).
:/ :| :F

Clasie is een steunpilaar van Feyenoord. Onderschept geweldig veel ballen en speelt altijd naar voren. Die gozer heeft een dipje gehad maar is daar nu uit aan het komen. Nog een paar wedstrijdjes en de oude Jordy is weer terug. En als hij weer helemaal terug is, dan is hij op zijn positie de beste speler van de Eredivisie.

[ Voor 32% gewijzigd door CR1691 op 07-10-2013 10:59 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
D-e-n schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:51:
[...]

Waar is die troll voor nodig? :? :X 8)7

[...]

Hij zou meer mogen scoren maar je hebt ook nog zoiets als de "tweede assist": de man die de flankspeler diep stuurt. Het probleem van Feyenoord is dat er naast Pelle weinig scorend vermogen is. Dus goals vallen dan vaak van de zijkant, niet echt het domein van Clasie.
Niks troll, gewoon een mening. Type Clasie voegt totaal niks toe aan Ajax, wat in de post waar ik op reageerde werd gesuggereerd. De Jong/Duarte zijn een klasse beter en Serero/Schone ongeveer gelijkwaardig. Hij voetbalt leuk mee, maar je ziet hem nooit eens een stempel op een belangrijke wedstrijd drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:35

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Dat heb ik Schone en Duarte anders ook nog nooit zien doen. Serero nu 1 wedstrijd dat hij er eentje maakt. De jong speelt veelal ook aanvallender dan Clasie, die toch meer de controlerende rol op zich neemt. Wat dat betreft zie ik Clasie dus ook als een veel beter alternatief dan Poulsen bijvoorbeeld. In dat opzicht zou hij wel wat toevoegen aan Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Sempy
Je hebt het over het middenveld van Ajax en komt dan met Clasie aanzetten om hem vervolgens de grond in te trappen. Totaal overbodig in je kritiek op Poulsen want Clasie heeft daar niks mee te maken.

Overigens zou een type Clasie juist de ideale speler zijn voor Ajax op die plek. Geen té aanvallende speler als Schöne maar ook geen Poulsen (of Enoh) die de openingen niet ziet. Die opening op De Sa waar jij het over hebt: die zou Clasie namelijk dus net wel zien. Je zou er ook ten opzichte van Anita (die het goed deed op die plek) nog weer op vooruit gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 07-10-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Clasie is een controleur dus die vergelijkingen die jij maakt raken kant noch wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-10 11:33

Chrisjuh_15

Facta non verba

Sempy schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:10:
[...]

Niks troll, gewoon een mening. Type Clasie voegt totaal niks toe aan Ajax, wat in de post waar ik op reageerde werd gesuggereerd. De Jong/Duarte zijn een klasse beter en Serero/Schone ongeveer gelijkwaardig. Hij voetbalt leuk mee, maar je ziet hem nooit eens een stempel op een belangrijke wedstrijd drukken.
Duarte een klasse beter dan Clasie? Tuurlijk joh. Daarnaast kunnen Serero/Schone nog niet eens een deuk in een pakkie boter schieten... Clasie had een dipje maar komt daar nu weer uit en dan hoort hij met Nigel de Jong en Strootman gewoon op het middenveld van Oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

In de selectie bedoel je, drie controleurs op een middenveld lijkt me wat veel van het goede. Op dit moment vind ik de Jong het best spelen en Strootman doet het ook goed bij Roma. Die zijn weer wat verder dan Clasie (vooral de Jong natuurlijk). Desalniettemin vind ik Clasie in vorm wel thuis horen in (de selectie van)Oranje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-10 11:33

Chrisjuh_15

Facta non verba

Chrosser schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:19:
In de selectie bedoel je, drie controleurs op een middenveld lijkt me wat veel van het goede. Op dit moment vind ik de Jong het best spelen en Strootman doet het ook goed bij Roma. Die zijn weer wat verder dan Clasie (vooral de Jong natuurlijk). Desalniettemin vind ik Clasie in vorm wel thuis horen in Oranje
Je kunt Strootman altijd wat aanvallender laten spelen natuurlijk en daarachter De Jong/Clasie als blok. Maar je hebt verder gelijk: Clasie moet het op het hoogste podium nog laten zien maar die komt er wel. Vechtersbaasje pur sang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Clasie heeft in Oranje veel concurrentie: Strootman, De Jong en Schaars. Afhankelijk van hoe je speelt kunnen er daarvan één of twee spelen. Dus de kans bestaat dat één van die spelers ook gewoon thuis blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:27
Chrosser schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:19:
In de selectie bedoel je, drie controleurs op een middenveld lijkt me wat veel van het goede. Op dit moment vind ik de Jong het best spelen en Strootman doet het ook goed bij Roma. Die zijn weer wat verder dan Clasie (vooral de Jong natuurlijk). Desalniettemin vind ik Clasie in vorm wel thuis horen in (de selectie van)Oranje
Clasie en de Jong zijn wel hele andere type spelers. Clasie is wel een echte voetballer, de Jong meer een knokker. Niet echt een vergelijking. Strootman zit er imo een beetje tussenin, die is echt all round zonder 1 specifieke kracht te hebben. Het is meer een tactische keuze.

Overigens is Clasie inderdaad een type speler wat ze missen bij Ajax. Het feit dat er over rendement wordt gesproken bij een verdedigende speler geeft aan dat je er totaal geen verstand van hebt. Al mag Clasie inderdaad ook voor een verdedigende speler wel iets meer gaan scoren.

[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 07-10-2013 11:24 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het zijn andere types maar wel op dezelfde positie. Er is veel kritiek geweest op van Gaal omdat hij zo gereserveerd is over de terugkeer van De Jong maar ik snap dat dus wel. Hij is verdedigend de sterkste van de genoemde vier maar juist in de visie van v Gaal is de opbouw ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
D-e-n schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:14:
@Sempy
Je hebt het over het middenveld van Ajax en komt dan met Clasie aanzetten om hem vervolgens de grond in te trappen. Totaal overbodig in je kritiek op Poulsen want Clasie heeft daar niks mee te maken.
Lees de post boven mijn reactie van loewie1984 eens even voor je begint te sputteren. Daar wordt gesuggereerd dat Ajax een type Clasie mist om de aanval te bedienen en daar reageerde ik op. Dus ik haal er niet zo maar een speler bij om eens lekker te trollen.

En kritiek op zijn beperkte aanvallende rendement, het feit dat je hem in topwedstrijden nooit ziet en dat ik speler X of Y beter vind (met name voor het Ajax-spel) is wat anders dan hem de grond in trappen. Het enige waar ik schijnbaar op trap is wat Rotterdamse tenen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:14:
Overigens zou een type Clasie juist de ideale speler zijn voor Ajax op die plek. Geen té aanvallende speler als Schöne maar ook geen Poulsen (of Enoh) die de openingen niet ziet. Die opening op De Sa waar jij het over hebt: die zou Clasie namelijk dus net wel zien. Je zou er ook ten opzichte van Anita (die het goed deed op die plek) nog weer op vooruit gaan.
Ik zou liever van Ginkel op die plek zien ipv een Clasie. Helaas is die nu langdurig geblesseerd, dus die gaat in de winterstop ook niet komen. Misschien komende zomer op huurbasis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Hoezo zie je hem nooit in topwedstrijden? Net als heel Feyenoord was hij de laatste twee uitwedstrijden in de Arena ondermaats. Maar dat zit hem meer in de kop van het hele elftal dan in Clasie zelf. Maar Feyenoord heeft, met Clasie, ook goede topwedstrijden in Nederland gespeeld
tweaker2010 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:26:
[...]
Ik zou liever van Ginkel op die plek zien ipv een Clasie. Helaas is die nu langdurig geblesseerd, dus die gaat in de winterstop ook niet komen. Misschien komende zomer op huurbasis?
Ook weer appels en peren. Ik vraag me af of de Ajacieden hier wel genoeg wedstrijden van andere ploegen zien. Van Ginkel is iemand voor de plek van iemand als De Jong. Zijn kracht is zijn diepgang. Het is een speler met snelheid en techniek. Die zet je niet in de punt naar achter.

Naar Feyenoord toe beredeneerd: van Ginkel zou je dus graag zien op de plek van Immers.

[ Voor 57% gewijzigd door D-e-n op 07-10-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Dan moet je vaker naar Feyenoord kijken. Clasie is in grote wedstrijden vaak genoeg bepalend geweest. Is het niet met een goal of assist dan is het wel in de opbouw of het uitschakelen van zijn tegenstander. Je weet niet waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 23:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
loewie1984 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:10:
De Sa, voetbalt aardig, maar wat hij dus niet doet is kappen en draaien. Altijd over rechts en met rechts proberen die voorzet te geven, terwijl hij prima een verdediger uit kan kappen.
Dit vind ik nu pas onbegrijpelijk. Eindelijk, eindelijk! is er weer een speler die zich als buitenspeler gedraagt. Er langs en de voorzet geven, waardoor een spits als Sigthórsson eindelijk een kans heeft nuttig te worden en dan willen we ineens weer van die aanvallers die met zijn allen naar binnen trekken. 8)7

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

ph4ge schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:22:
[...]

Overigens is Clasie inderdaad een type speler wat ze missen bij Ajax. Het feit dat er over rendement wordt gesproken bij een verdedigende speler geeft aan dat je er totaal geen verstand van hebt. Al mag Clasie inderdaad ook voor een verdedigende speler wel iets meer gaan scoren.
Ik heb helemaal niets over rendement gezegd? Clasie is wel meer een controleur die voetballend de oplossing zoekt naar voren. de Jong was dat in beginsel niet, en inderdaad een echte knokker. Echter heeft hij zich wel ontwikkeld en bedient hij steeds meer de aanvallende spelers, vaak met een zeer strakke goede pass. Wat dat betreft is hij echt verbeterd, hij blijft over het algemeen zelf inderdaad wel wat meer achterin. Strootman, Clasie en de Jong op een middenveld is naar mijn mening te weinig creativiteit. Dan ben je te afhankelijk van afstandsschoten of een ingeving van een individu voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik vind twee van de drie al iets teveel van het goede wellicht. Maar dat hangt er vooral vanaf wie er voor staat. Met iemand als Sneijder moet je dat wellicht wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Nigel de Jong mag wat mij betreft centraal achterin bij Oranje. Welliswaar een middenvelder (voor we die discussie krijgen :P), maar ik denk dat hij een echte topspits wel wat strakker op zijn dak zit dan onze echte verdedigers. Kan Strootman mooi op het middenveld en hebben we de enige 2 echte knokkers in de selectie tegelijk op het veld, voetballend gaan we toch niet ver komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ooit was hij rechtsback toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37
Gonadan schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:39:
[...]

Dit vind ik nu pas onbegrijpelijk. Eindelijk, eindelijk! is er weer een speler die zich als buitenspeler gedraagt. Er langs en de voorzet geven, waardoor een spits als Sigthórsson eindelijk een kans heeft nuttig te worden en dan willen we ineens weer van die aanvallers die met zijn allen naar binnen trekken. 8)7
Hij hoeft van mij niet naar binnen te trekken, maar een voorzet van rechts kan eenvoudig afgestopt worden als hij alleen maar met rechts voorzet. Mijn punt dus, kappen en met links een voorzet indraaien. Bal naar de goal toe ipv de goal weg. /NIET ALTIJD natuurlijk, maar nu is er geen variatie. Hij zet namelijk alleen maar met rechts voor.

[ Voor 6% gewijzigd door loewie1984 op 07-10-2013 11:52 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 23:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Niet als hij de voorzet juist geeft, het feit dat hij het steeds met rechts doet is prima, maar er moet inderdaad nog wel meer variatie in. Of zorgen dat je er echt langs bent. Maar gelukkig komen er eindelijk eens voorzetten. Met al die zogenaamde buitenspelers van afgelopen jaren kwam er sporadisch een voorzet en trok men meestal naar binnen voor een eigen schot op doel.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Sempy schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:25:
[...]

Het enige waar ik schijnbaar op trap is wat Rotterdamse tenen? ;)
Dus toch trollen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:36
Bij studio Voetbal gaven ze gisteravond aan dat N. de Jong vroeger juist als 10 is begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ja in de jeugd. Maar toen hij doorbrak in Ajax 1 heeft hij op de rechstback gestaan. Eigenlijk is hij bij HSV echt middenvelder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
TheJason schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:58:
[...]

Bij studio Voetbal gaven ze gisteravond aan dat N. de Jong vroeger juist als 10 is begonnen.
En wat wilden ze daarmee zeggen? Ik vind dat hij vlak voor de defensie een prima breekijzer is maar dat het spel (ook op het EK) daar wel vaak stokt.
CR1691 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:02:
Ja in de jeugd. Maar toen hij doorbrak in Ajax 1 heeft hij op de rechstback gestaan. Eigenlijk is hij bij HSV echt middenvelder geworden.
Hij vond backen te min. Terwijl we toen in Oranje echt behoefte hadden aan een rechtsback. Vd Wiel, Janmaat, van Rhijn: ze waren er nog niet.

[ Voor 35% gewijzigd door D-e-n op 07-10-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:07:
[...]
Hij vond backen te min. Terwijl we toen in Oranje echt behoefte hadden aan een rechtsback. Vd Wiel, Janmaat, van Rhijn: ze waren er nog niet.
Over welk toernooi heb je het precies? Van der Wiel is al 25, dus die is al een tijdje beschikbaar hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik heb het niet specifiek over een toernooi. Dat zou ik moeten terug zoeken. Heitinga stond toen ook nog een tijd rechtsback, Boulahrouz ook vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15

Royz

Kleurenblind!!

Heb je het hierover http://www.ad.nl/ad/nl/10...te-spelen-in-Oranje.dhtml. Speelde blijkbaar in 2008

[ Voor 8% gewijzigd door Royz op 07-10-2013 16:41 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Tja, als je al jaren op het middenveld speelt en plotseling als vleugelverdediger moet spelen - da's toch hele andere koek, ik zou ook nee zeggen. Krijg je ook nog het hele land over je heen als je daar niet goed speelt.

Ik moet ook niets van die spelers hebben die roepen dat het ze niet uitmaakt waar de trainer hun neerzet, als ze maar spelen. Ik snap er nog steeds niet van dat Sneijder in de punt naar achteren werd gezet door Van Basten toen, en dat Cocu of Sneijder dan niet zeggen: leuk bedacht, maar nu effe niet. en gewoon niet willen inzien dat het niet werk, da's nog het ergste :F

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Over van der Wiel gesproken: http://www.vi.nl/nieuws/van-gaal-roept-verhaegh-op-vanwege-blessure-van-der-wiel.htm Echt balen dit, ik was benieuwd hoe hij het nu in oranje zou doen. Verhaegh is stukken minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Janmaat zou toch in de basis staan dus Verhaegh blijft op het bankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CR1691 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:51:
Janmaat zou toch in de basis staan dus Verhaegh blijft op het bankje.
Hoe weet je dat? Van der Wiel (basisspeler PSG) wordt echt niet als reserve bij oranje gehaald hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ten koste van iemand die al interlands lang gewoon uitstekend functioneert? Zo gek is Van Gaal nou ook weer niet. Bovendien moet ik nog maar zien of de selectie hem nog accepteert na afgelopen EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Daar heb je ook een punt. Maar goed, heel oranje heeft op het EK collectief gefaald, dan zou het nogal overdreven zijn om alle schuld op vd Wiel te schuiven vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

De groep schijnt hem nogal uitgekotst te hebben vanwege zijn gedrag. Zoals je zegt, iedereen heeft daar gefaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Vd wiel speelt de laatste weken weer zoals van ouds, zich in de basis geknokt. Als hij dit niveau vast kan houden is hij gewoon de logische keuze voor de rechtsback. Zeker gelijkwaardig aan Janmaat, maar als plus dat hij elke week in een grote competitie en CL ervaring opdoet, naast de ervaring van het vorige wk. Dit lijkt me van groter belang dan al dat gezeur bij het vorige ek dat vooral door de media is opgeklopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Snor is weer los hoor op RTL7 :-)
Higler wordt nu gefileerd....

En volgens VD Gijp moet Higler gaan blokfluiten :-)

[ Voor 30% gewijzigd door schwarzenegger op 07-10-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Sempy schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:10:
Vd wiel speelt de laatste weken weer zoals van ouds, zich in de basis geknokt. Als hij dit niveau vast kan houden is hij gewoon de logische keuze voor de rechtsback. Zeker gelijkwaardig aan Janmaat, maar als plus dat hij elke week in een grote competitie en CL ervaring opdoet, naast de ervaring van het vorige wk. Dit lijkt me van groter belang dan al dat gezeur bij het vorige ek dat vooral door de media is opgeklopt.
In één van die eerste wedstrijden kreeg ie nog een 4, in de L'équipe iirc. Morgen weer even kijken wat voor cijfer ie de laatste keer kreeg ... Voor mij in principe ook eerste keus mits in vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:51
apis29 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:58:
[...]

In één van die eerste wedstrijden kreeg ie nog een 4, in de L'équipe iirc. Morgen weer even kijken wat voor cijfer ie de laatste keer kreeg ... Voor mij in principe ook eerste keus mits in vorm.
Ja en vorige week stond ie in het CL team van de week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:41
schwarzenegger schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:39:
Snor is weer los hoor op RTL7 :-)
Higler wordt nu gefileerd....

En volgens VD Gijp moet Higler gaan blokfluiten :-)
Vond hem echt gelijk hebben.
De wedstrijd van Roda was niet de eerste wedstrijd waar deze gast slecht fluit en dan na de wedstrijd niet inziet wat hij fout gedaan heeft.

laat die gast maar eens een paar maanden in de JL fluiten en als hij dat doet zonder hele wedstrijden kapot te maken mag hij weer terug naar de EreDivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Deadsy schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:17:
[...]

Vond hem echt gelijk hebben.
De wedstrijd van Roda was niet de eerste wedstrijd waar deze gast slecht fluit en dan na de wedstrijd niet inziet wat hij fout gedaan heeft.

laat die gast maar eens een paar maanden in de JL fluiten en als hij dat doet zonder hele wedstrijden kapot te maken mag hij weer terug naar de EreDivisie.
Ja de eerste rode kaart heeft de KNVB overeind gehouden, waarschijnlijk om hem nog enigzins te beschermen. Overigens vond Mario vd Ende er ook het nodige van in het NRC... die zei dat Higler moet opbokken met fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Wat mij betreft komt van der wiel er nooit meer bij. Janmaat is niet minder en van Rhijn heeft zat potentie. Van der wiel is een afgelopen zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

CR1691 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:58:
Wat mij betreft komt van der wiel er nooit meer bij. Janmaat is niet minder en van Rhijn heeft zat potentie. Van der wiel is een afgelopen zaak.
Ik vind van wat ik afgelopen tijd bij PSG heb gezien Van der Wiel gewoon sterk spelen, staat daar niet voor niets ook in de basis.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wat een onzin, vdWiel heeft die franse publiekslieveling bij PSG uit de basis gespeeld, dan kun je wel wat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Van der wiel is de meest getalenteerde en meest ervaren van deze 3 spelers. Afgelopen weekend een van de uitblinkers bij PSG met weer een assist. Als hij iedere week op topniveau speelt, lijkt me dat te prefereren boven Janmaat en van Rhijn. Ricardo staat op dit moment sowieso een beetje stil in zijn ontwikkeling en bij Janmaat is het een absolute handicap dat hij enkel in de eredivisie ervaring opdoet en niet tegen spelers van topniveau. Dat is overigens een probleem met bijna alle Oranje-verdedigers, bijna wekelijks actief tegen ploegen als Cambuur en RKC is zowel qua niveau als speelwijze geen ideale voorbereiding voor een wk-match tegen Spanje of Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Alhoewel Vlaar al premier league ervaring heeft. Ook Bruma heeft min of meer een klein beetje bundeliga en premier league ervaring (al zegt dat niets als je naar de verdedigers van duitsland en spanje kijkt natuurlijk)
Ik zou in ieder geval de vrij eens passeren. Als ik daarnaast stond zou ik ook zenuwachtig worden.

Nu is het nog tijd om eens verder te kijken dan je vaste centrale duo. Ik vind Bruma bijvoorbeeld al de hele competitie beter spelen dan de Vrij. Een kans voor hem moet dan ook eens kunnen vind ik. Als het niks blijkt kun je de Vrij nog snel genoeg weer er in gooien.

van Rhijn moet eerst maar eens bewijzen dat hij weer in oranje hoort te staan. Die is ook de hele competitie nog geen zak waard geweest. Janmaat heeft het goed gedaan in het nl-elftal en speelt ook vaak degelijk bij Feijenoord. Dat zou op dit moment mijn eerste keuze zijn. daarna van der Wiel maar die is geblesseerd afgehaakt. Op termijn zou van der Wiel in vorm wel Janmaat weer kunnen overtreffen.

[ Voor 25% gewijzigd door Chrosser op 08-10-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:42

Vos

AFCA

Beetje raar om dit te zeggen over een 25-jarige speler die tot paar jaar terug een hele goed rechtsback was. En nu op de goede weg terug lijkt te zijn. Van Rhijn op het moment is bijvoorbeeld niet heel veel soeps, die moet zich concentreren op zijn spel bij Ajax. Laat Janmaat en Van der Wiel het voorlopig maar uitvechten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Chrosser schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:15:
Ik vind Bruma bijvoorbeeld al de hele competitie beter spelen dan de Vrij.
Is dat wel zo? Foutje tegen ADO, tegen Twente stond hij bij een goal ook al eens lucht te dekken. Ook Bruma heeft nog de makken van een jonge verdediger.

Uiteindelijk gaan er vast vier centrumverdedigers mee. De praktijk leert dat de definitieve beslissing pas in de WK-voorbereiding genomen wordt dus wat dat betreft ligt alles sowieso nog open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Daarentegen vind ik Bruma wel meer angst inboezemen (bij de tegenstander), vind ik hem sterker in de lucht en ook beter in de opbouw. Hij durft ook door te dekken.

Nu wil ik niet zeggen dat de Vrij er helemaal niks van kan. Helemaal niet zelfs. Hij heeft het goed gedaan. Maar dit seizoen straalt hij minder uit, is hij onzekerder en maakt hij af en toe ook wel eens een slippertje. Dan vind ik op basis van wat je hebt, dat je dan Bruma een keer een kans mag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik vind De Vrij echt wel beter in de opbouw hoor. Juist het inschuiven en opbouwen is hij goed in. Bruma is inderdaad fysiek wat meer imponerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Inderdaad, de Vrij moet het juist van zijn opbouwen hebben. Dat komt misschien in de samenvattingen niet zo naar voren, maar elke aanval van Feyenoord begint bij de Vrij, de overige verdedigers komen niet verder dan een lange haal.

Het enige voordeel wat Bruma heeft tov de Vrij is zijn uitstraling. Hij maakt verdedigend meer fouten en kan minder goed opbouwen. Leuk hoor 2 goede wedstrijden aan het begin van het seizoen, maar ondertussen heeft Feyenoord die fase achter zich gelaten terwijl PSV enorm is teruggevallen, het gat tussen Feyenoord en PSV is dus ook weer gedicht.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:28

Fiber

Beaches are for storming.

Triest einde van het seizoen (carrière...?) voor Theo Janssen:
http://www.nu.nl/sport/35...n-zware-knieblessure.html

Dat gun je niemand.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:34:
Inderdaad, de Vrij moet het juist van zijn opbouwen hebben. Dat komt misschien in de samenvattingen niet zo naar voren, maar elke aanval van Feyenoord begint bij de Vrij, de overige verdedigers komen niet verder dan een lange haal.

Het enige voordeel wat Bruma heeft tov de Vrij is zijn uitstraling. Hij maakt verdedigend meer fouten en kan minder goed opbouwen. Leuk hoor 2 goede wedstrijden aan het begin van het seizoen, maar ondertussen heeft Feyenoord die fase achter zich gelaten terwijl PSV enorm is teruggevallen, het gat tussen Feyenoord en PSV is dus ook weer gedicht.
Van de uitstraling van een verdediger worden spitsen (en zeker die op het WK) echt niet bang, dus dat voordeel is er ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Idd, eigenlijk missen we gewoon zo'n slager waar de Portugezen patent op lijken te hebben. Keihard bovenop de spits van de tegenstander en de bal gelijk inleveren bij de dichtstbijzijnde echte voetballer of in noodgevallen het stadion uitschoppen. Helaas is dit in het Nederlands voetbal een doodszonde, in de jeugd krijgen verdedigers alleen maar credits voor voetballende oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19

MeNTaL_TO

The future is not set

Sempy schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:27:
Idd, eigenlijk missen we gewoon zo'n slager waar de Portugezen patent op lijken te hebben. Keihard bovenop de spits van de tegenstander en de bal gelijk inleveren bij de dichtstbijzijnde echte voetballer of in noodgevallen het stadion uitschoppen. Helaas is dit in het Nederlands voetbal een doodszonde, in de jeugd krijgen verdedigers alleen maar credits voor voetballende oplossingen.
Je bedoeld een type Nigel de Jong (die volgens mij een hoop kritiek kreeg hiervoor) en nog wat opbouwend kan klaarspelen ook.
Ben het overigens niet met je eens, ik vind dat zulke voetballers voor het betreden van het gras al rood mogen krijgen. Doodschoppen kan iedereen. Een man uitschakelen zoals bijvoorbeeld Rijkaard of Stam konden, dat is pas klasse in mijn ogen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
HamburgerHenk schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:03:
[...]

Ja en vorige week stond ie in het CL team van de week
Met een grandioze 6.0! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 08-10-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Moet je nagaan wat degenen die het niet gehaald hebben voor cijfer hadden :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Denswil stond er trouwens ook in ;) http://en.uclratings.uefa.com/Player/TeamOfWeek/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Cijfers zeggen me nooit zo veel, moet je eens kijken wie er in dat klassement van VI altijd de hoogste scores krijgen. Spelers als Wout Brama en Ruud Vormer en dit seizoen Mokotjo die over een heel seizoen het beste scoren. Spelers die voor hun doen best goed presteerden op dat moment, maar uiteraard nooit het niveau van de echte topspelers uit de competitie benaderden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Sempy schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:27:
Indi kan dat (worden), echt een pure verdediger. Zie bijv. hoe hij zich vastbeet in Ronaldo.

Het is overigens niet waar dat verdedigers alleen maar credits krijgen voor de voetballende oplossing. Dat is het kenmerk van De Vrij en die wordt toch echt afgemaakt op een verdedigend slippertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sempy schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:54:
[...]
Cijfers zeggen me nooit zo veel, moet je eens kijken wie er in dat klassement van VI altijd de hoogste scores krijgen. Spelers als Wout Brama en Ruud Vormer en dit seizoen Mokotjo die over een heel seizoen het beste scoren. Spelers die voor hun doen best goed presteerden op dat moment, maar uiteraard nooit het niveau van de echte topspelers uit de competitie benaderden.
Robben kreeg een 9, dus dat klopt wel aardig. De UEFA is verder niet zo scheutig met hoge cijfers.

De meeste NL kranten en tijdschriften maken er een potje van qua cijfers. Wanneer Ajax met 6-0 van een matige ploeg als Heracles wint, krijgt het halve elftal een 8 bijvoorbeeld, dat slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Fiber schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:55:
Triest einde van het seizoen (carrière...?) voor Theo Janssen:
http://www.nu.nl/sport/35...n-zware-knieblessure.html

Dat gun je niemand.
Hij richt zich idd op het nieuwe seizoen, pff bijna een jaar uit het voetbal. Sterkte Theo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sempy schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:54:
[...]

Teams van de week zeggen aan de andere kant ook niet veel. In die week dat Hendriks van PSV hier door iemand afgekraakt werd (op basis van een poging-tot-voorzet-afzwaaier van de grootste orde), stond ie een paar dagen later in het eredivisie team v/d week van de Telegraaf en bij het AD stond een nagenoeg compleet ander team v/d week :+ .

Maar zoals ik al zei, is/wordt v.d Wiel voor mij ook normaal gesproken eerste keus voor Oranje. Voor de gein heb ik z'n cijfers uit de L'équipe even teruggezocht:

competitie: 4 5 4 6 5 7 ; champions league: 6 7. Dus afgelopen week twee keer een 7 :) . Ik wilde overigens alleen maar zeggen dat mocht je bijv. mischien een assist van v.d Wiel gezien hebben in een samenvatting van een minuut het niet meteen wil zeggen dat ie goed bezig is en dat was volgens mij zo toen ie die eerste 4 kreeg (of iig een van die twee 4'en).

De week voor z'n eerste basisplaats gaven ze Jallet trouwens een 3! :D ;)

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 09-10-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Nu moet je de cijfers ook relateren aan de competitie waar ze behaald zijn. Een 6 of 7 scoren als de 9 naareen fantastisch spelende Robben gaat is natuurlijk niet verkeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=198278

Ik snap dat men dit ludiek bedoelt maar als je door zo'n mentaal zwakke selectie naar huis wordt gestuurd en het bestuur dit allemaal toelaat moet je dit toch never willen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
CR1691 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:13:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=198278

Ik snap dat men dit ludiek bedoelt maar als je door zo'n mentaal zwakke selectie naar huis wordt gestuurd en het bestuur dit allemaal toelaat moet je dit toch never willen :')
Bestuur zal wel geschrokken zijn van hoe veel mensen op het ontslag van Verbeek reageerden.

En het was voor mij al helemal idioot toen ik hoorde dat Martens een een van de leidende spelers was achter het weg sturen van Verbeek.
Goede spelers maar zo lang en vaak geblesseerd en toch blijft Verbeek wat in je zien en het dan zo terug betalen.

Heb AZ altijd wel een leuk team gevonden maar na het wegsturen van AZ boeit het me echt niet meer.
De nieuwe trainer zal denk ik toch wel een 13 in een dozijn trainer worden die denk ik ook wel na een jaar weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.ad.nl/2013/10/10/Eindelijk-weer-een-kans-voor-Kuyt-in-Oranje
Kuyt als spits... echt ongelofelijk dit. Wanneer heeft die voor het laatst gescoord? 8)7

Jammer dat Huntelaar geblesseerd is, ik had hem wel weer eens in de basis willen zien.

[ Voor 5% gewijzigd door tweaker2010 op 10-10-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 22:24
tweaker2010 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:52:
http://www.ad.nl/2013/10/10/Eindelijk-weer-een-kans-voor-Kuyt-in-Oranje
Kuyt als spits... echt ongelofelijk dit. Wanneer heeft die voor het laatst gescoord? 8)7

Jammer dat Huntelaar geblesseerd is, ik had hem wel weer eens in de basis willen zien.
Volgens mij presteert Kuijt de afgelopen periode meer dan behoorlijk in Turkije. Geen twijfel dat Van Persie en ook Huntelaar betere spitsen zijn, maar als die er niet zijn, dan houdt het wel een beetje op. Kuijt doet wat mij betreft niet echt onder voor Van Wolfswinkel, Dost of De Jong, integendeel misschien zelfs wel.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Boetius uit de wedstrijd getrapt bij jong Oranje. Zondag overleefde hij al een paar doodschoppen. Jammer dat zo'n speler niet beschermd wordt, hopelijk valt het mee want Feyenoord werd gelijk sterker toen hij weer meedeed en toen was hij echt nog niet in topvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
argro schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:54:
[...]
Volgens mij presteert Kuijt de afgelopen periode meer dan behoorlijk in Turkije. Geen twijfel dat Van Persie en ook Huntelaar betere spitsen zijn, maar als die er niet zijn, dan houdt het wel een beetje op. Kuijt doet wat mij betreft niet echt onder voor Van Wolfswinkel, Dost of De Jong, integendeel misschien zelfs wel.
Idd, de Jong zit bij Gladbach op de bank, Wolfswinkel scoort niet echt bij zijn huidige club en Dost zit geloof ik ook op de bank.

Maar dan zul je zien dat Kuyt er straks eentje in schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

argro schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:54:
[...]
Volgens mij zegt dat meer over de Turkse competitie dan over Kuyt. Ik vindt hem te oud en te traag voor oranje. Bovendien zijn zijn statistieken niet best, je mag blij zijn als ie in 4 wedstrijden 1x scoort:
31 Wedstrijden / 2638 Minuten / 8 Doelpunten

Edit: VI heeft het even uitgezocht: http://www.vi.nl/nieuws/kuijt-al-ruim-negen-uur-zonder-doelpunt-in-oranje.htm

[ Voor 14% gewijzigd door tweaker2010 op 10-10-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Blijkbaar heeft de FIFA besloten dat er toch doellijn technologie op het WK gebruikt gaat worden.
De tech waarop de keuze gevallen is is Goalcontrol.

Blijkbaar is dit een tech waar diverse high-speed cameras op het doel gericht zijn en deze kunnen zien of de bal over de goal geweest is ja of nee en dit word dan automatisch doorgegeven aan de scheidsrechter.
Klinkt leuk maar deze tech laat dus alleen zien of de bal over de lijn geweest is ja of nee, hoe de goal tot stand gekomen is (zoals bv hands) daar kijkt dit systeem niet naar.

Mja ik ben al lang blij dat ze eindelijk eens een beslossing genomen hebben om moderne technologie te gebruiken. Hopenlijk zullen ze ook ooit ervoor kiezen om camera beelden te gebruiken voor overtredingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-10 21:19
Blij toe dat die corrupte FIFA niet zo koppig is en dit eindelijk doorvoert. Die afgekeurde goal van Lampard op het afgelopen WK was echt te triest voor worden. Gewoon bijna een meter over de achterlijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vlassie1980 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:17:
Blij toe dat die corrupte FIFA niet zo koppig is en dit eindelijk doorvoert. Die afgekeurde goal van Lampard op het afgelopen WK was echt te triest voor worden. Gewoon bijna een meter over de achterlijn :')
Yup en als die goal geteld had was de wedstrijd misschien ook totaal anders afgelopen.
Want na die afgekeurde goal gingen de Engelsen nog aanvallander spelen geloof ik waardoor achterin absurd veel ruimte ontstond waar de Duitsers goed gebruik van maakten.

Het was toch in de wedstrijd Engeland - Duitsland toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Castaignos maakt een hattrick bij Jong Oranje.

Klopt die ook op de deur? :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Ramzzz schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:19:
Castaignos maakt een hattrick bij Jong Oranje.

Klopt die ook op de deur? :P
Nee. Die komt op alle fronten te kort. In de eredivisie er een paar inschieten en tegen jong georgië (?) zegt natuurlijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
In de jeugd scoorde hij toch ook veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:36:
In de jeugd scoorde hij toch ook veel.
Volgensmij liep hij op het fysieke vlak een stukje voor op het gemiddelde, dan wordt het al een stukje makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 17:23
ph4ge schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:15:
Boetius uit de wedstrijd getrapt bij jong Oranje. Zondag overleefde hij al een paar doodschoppen. Jammer dat zo'n speler niet beschermd wordt, hopelijk valt het mee want Feyenoord werd gelijk sterker toen hij weer meedeed en toen was hij echt nog niet in topvorm.
Ligt ook deels wel aan het spel van Boëtius, dat leert hij nog wel denk ik. Hij is vaak net iets te lang aan de bal, waarmee ik ook niet goedkeur dat dit gebeurt, maar het 1 is wel een gevolg van het ander. Boëtius is handig met en zonder bal, en brengt veel dreiging met zich mee, de verdediging van Feyenoord komt daardoor minder snel en vaak onder druk omdat de bal beter in de ploeg blijft. Die jongen komt er wel als hij niet (te) vaak geblesseerd geschopt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
jbdeiman schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:52:
Ligt ook deels wel aan het spel van Boëtius, dat leert hij nog wel denk ik. Hij is vaak net iets te lang aan de bal, waarmee ik ook niet goedkeur dat dit gebeurt, maar het 1 is wel een gevolg van het ander. Boëtius is handig met en zonder bal, en brengt veel dreiging met zich mee, de verdediging van Feyenoord komt daardoor minder snel en vaak onder druk omdat de bal beter in de ploeg blijft. Die jongen komt er wel als hij niet (te) vaak geblesseerd geschopt wordt.
Gelukkig valt het deze keer mee aldus de laatste berichten. Een Robben of een Suarez om maar eens wat namen te noemen wapenen zich hier tegen door heel makkelijk en veel te gaan liggen. Dat is iets wat gewoon niet in die jongen en niet in de cultuur zit. Ik vrees dat Boetius vaak geblesseerd zal raken, zeker als hij straks een stap omhoog wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Lampie schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:20:
[...]

Nee. Die komt op alle fronten te kort. In de eredivisie er een paar inschieten en tegen jong georgië (?) zegt natuurlijk niks.
Maak je geen zorgen, ik heb het nooit in hem gezien. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Boetius moet nog even wat slimmer worden in zulke situaties en zijn fysiek ietwat verbeteren. Hoe meer ervaring die jongen opdoet hoe meer hij tackles en dergelijke kan ontwijken. Ik heb alle vertrouwen in die jongen.

Toch altijd balen als er in het weekend geen clubvoetbal is. Interlands kijk ik eigenlijk niet echt meer.

[ Voor 19% gewijzigd door CR1691 op 11-10-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:01:
[...]
Gelukkig valt het deze keer mee aldus de laatste berichten. Een Robben of een Suarez om maar eens wat namen te noemen wapenen zich hier tegen door heel makkelijk en veel te gaan liggen. Dat is iets wat gewoon niet in die jongen en niet in de cultuur zit. Ik vrees dat Boetius vaak geblesseerd zal raken, zeker als hij straks een stap omhoog wil maken.
Het is gewoon een voetballer hoor, gaat vanzelf ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://www.ad.nl/ad/nl/45...ppelijke-interlands.dhtml

Interessant bericht. Ik heb geen idee hoe de interland kalander er dan gaat uitzien maar het verdwijnen van oefeninterlands ten koste van een soort competitievorm maakt het wel een stukje aantrekkelijker lijk mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
CR1691 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:34:

Interessant bericht. Ik heb geen idee hoe de interland kalander er dan gaat uitzien maar het verdwijnen van oefeninterlands ten koste van een soort competitievorm maakt het wel een stukje aantrekkelijker lijk mij.
UEFA ziet al dat geld verdwijnen richting de nationale voetbalbonden en wil hier gráág een graantje van meepikken. De UEFA bedenkt dit niet vanuit goede (sportieve) bedoelingen, maar financiële.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Dat sowieso :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
http://www.spitsnieuws.nl...nluchtgevangenis%E2%80%99

Onvoorstelbaar dat de Fifa voor dit land gekozen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:55

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ik vrees dat men dan de competitie ook wil winnen, en op deze manier talent minder de kans krijgt.
Daarnaast zie ik dan het nut van de EK/WK kwalificatie niet meer in, die kunnen ze dan beter net zoals de KNVB beker maken, op basis van competitie resultaat een ronde later instromen.

UEFA wil alleen geld, vandaar dit belachelijke plan.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Iedereen weet en vindt dat het een schande is, maar er wordt toch niets aan gedaan. Boycot? Nee hoor, als jij niet gaat dan gaat je buurman wel, zo werkt het ook met het boycotten van vlees in de hoop dat niemand meer vlees gaat eten.

Het zal net China 2008 worden (OS), allemaal leuk voor de buitenkant alsof er niets aan de hand is, maar in feite gebeuren er de ergste dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy

Dan moet elke interland dus voluit gespeeld vanwege competitie- en geldbelangen voor de voetbalbond. Lijkt me niet ideaal voor clubteams die hun spelers gratis moeten afstaan en er geen cent voor terug krijgen, enkel blessures. Nu wordt rond zo'n oefenland nog wel eens een speler gepasseerd voor rust of herstel of eventueel speelt iemand maar een helft. Krijg je straks je internationals geblesseerd terug na de veldslag tegen Portugal om degredatie uit de A-poule te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Het gaat echt alleen maar om de centen, en verder heeft de FIFA overal schijt aan.
Ik zeg niet dat het in andere landen als Rusland, Brazilie en China allemaal prima geregeld is. Maar dat zogenaamde kafala systeem waar over wordt gesproken in dat bericht zorgt er dus voor dat mensen door de lokale Qatari volledig kapotgemaakt kunnen worden.

Ik hoop nog steeds vurig dat de FIFA onder de druk gaat bezwijken en de organisatie aan een ander land geeft. Het is al te gek voor woorden dat dit wk in de winter wordt gehouden en dan komt dit aspect er natuurlijk ook nog eens bij. Ik geloof ook echt wat er in dat bericht staat, dat er daar dus heel veel racisme is jegens Nepalezen, Indiers en andere arbeidsimmigranten terwijl die lokale Qatari te lui zijn om 1 poot uit te steken.

Heb sowieso al een hekel aan al die investeringen die gedaan worden door sjeiks en emirs uit die hoek. Kijk maar naar PSG en City.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:44
Ik heb nog liever dat individuele bonden tot een boycot beslissen en daardoor de FIFA klapt, dan zijn we gelijk van de corrupte zooitje af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:07
Sempy schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:14:
[...]
Dan moet elke interland dus voluit gespeeld vanwege competitie- en geldbelangen voor de voetbalbond. Lijkt me niet ideaal voor clubteams die hun spelers gratis moeten afstaan en er geen cent voor terug krijgen, enkel blessures. Nu wordt rond zo'n oefenland nog wel eens een speler gepasseerd voor rust of herstel of eventueel speelt iemand maar een helft. Krijg je straks je internationals geblesseerd terug na de veldslag tegen Portugal om degredatie uit de A-poule te voorkomen.
De andere kant is dat de oefenpotjes van nu totaal oninteressant zijn voor de kijker. Een wedstrijd waar iets op het spel staat is veel leuker om te kijken. Blessures kun je natuurlijk ook oplopen in oefenpotjes. De naarste blessures zijn toch spier- een kruisbandscheuren. Die krijg je niet van een veldslag tegen de Portugezen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-10 17:55
Vlassie1980 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:15:

Heb sowieso al een hekel aan al die investeringen die gedaan worden door sjeiks en emirs uit die hoek. Kijk maar naar PSG en City.
Voetbal clubs zijn gewoon bedrijven. Ik zou niet weten waarom iemand met geld daarin niet mag investeren (om er nog rijker van te worden).

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sempy schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:14:
[...]

Echt een belachelijk plan. Er wordt nu al geklaagd dat de kalender te vol is: gooit de UEFA er nog een competitie bij.
thewizard2006 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:25:
[...]
Voetbal clubs zijn gewoon bedrijven. Ik zou niet weten waarom iemand met geld daarin niet mag investeren (om er nog rijker van te worden).
Dat mag natuurlijk. Feit is wel de clubs an sich schulden maken (meer uitgaven dan inkomsten) en de betreffende sjeik gewoon bijpast. Echt eerlijk ten opzichte van de andere clubs gaat het volgens mij niet altijd.
En moreel gezien is het geld waar bloed aan kleeft. Natuurlijk is dat de praktijk van alle dag in de moderne wereld maar het kan ook bij mij dus wel een bepaalde afkeur teweeg brengen bij een club.

[ Voor 32% gewijzigd door D-e-n op 11-10-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
thewizard2006 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:25:
[...]

Ik zeg toch nergens dat het niet mag? Ik vind het alleen een soort competitie vervalsing, want wat was Manchester City nou voordat die sjeik met die zak geld aan kwam zetten? Met een beetje geluk konden ze onderin de Premier League meedraaien, ze hebben nog heel lang op een lager niveau gespeeld.
Pagina: 1 ... 62 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum