Tomorrow is not today!
Dat probeerde ik eigenlijk in de tweede alinea duidelijk te maken (ik gaf ook het voorbeeld dat je een kampioenschap kan mislopen op doelsaldo), maar om de een of andere reden heb je die niet meegenomen in je reactie. Met mijn reactie probeerde ik duidelijk te maken dat ik de gedachtegang begrijpelijk vond, maar dat we toch met zijn allen van deze gedachtegang af moeten stappen.PWM schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:59:
[...]
Want? De scheidsrechter moet de stand meenemen in zijn overweging? Dat zou wat zijn, als hands alleen een pingel is bij <4-0.
Hands is hands, geel is geel, rood is rood. Helaas is dit in de praktijk al anders en dan noemen we het "de wedstrijd aanvoelen" (brr), de score meenemen lijkt me nog minder wenselijk
PSN: Finally_Chris

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Hattrick Pelle, gaat lekker zo.
[ Voor 43% gewijzigd door CR1691 op 29-09-2013 15:52 ]

Finbogasson genadeloze killer.
⏩ PVOutput☀️
Anoniem: 343906
Jammer genoeg weer die stomme yell van 'Wie niet springt etc,' één van de redenen dat ik niet meer vaak zelf naar de Kuip ga.
⏩ PVOutput☀️
Als ze dat nu zouden laten volgen met 'is een banaan' zo ik er niet zo veel moeite mee hebben.Quad schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:55:
Is toch mooi? Gezellig met zijn allen staan springen.
Jood, net als Peres die in het Anne Frank huis was. Of moet ik zeggen Israeli.Quad schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:02:
Je had nu wel mee kunnen doen aan de wave.
Maar ja, als je niet meespringt en je bent dan een *vul maar in* is wel beetje jammer ja.
PWM schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:16:
Vind zo'n tegendoelpunt niet zo erg in de huidige situatie. Zorgt in ieder geval voor een continue scherpe blik op de defensie gedurende de week.
Gezellig, een fittie bij Heerenveen - Cambuur.
[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 29-09-2013 16:19 ]
⏩ PVOutput☀️
Zijn 2 verschillende entiteiten.Sjah schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:07:
[...]
Jood, net als Peres die in het Anne Frank huis was. Of moet ik zeggen Israeli.
On topic: Feyenoord moet zich schamen om ADO nog tot 4-2 terug te laten komen. Met die pingel er bij was het misschien nog wel ietsje anders gelopen.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
'De enige Corona die in de Grolsch Veste wordt geaccepteerd', aldus de commentator
Met de beperkte spelers die ze hebben denk ik niet dat een andere trainer veel betere prestaties zal neerzetten.
Anoniem: 364257
Ik zie wel een opvolger van Koeman in hem. Ik verwacht na het WK een leegloop bij Feyenoord en dan kan Verbeek met toptalent en een paar aankopen echt bouwen. Van zn fouten heeft hij geleerd en zn methode is succesvol, daarnaast is hij altijd populair gebleven bij het Legioen die zijn stijl juist kunnen waarderen.
Bij AZ moeten ze niet zeiken. Als het echt zo'n mismatch was hadden ze dat in de zomer ook wel kunnen bedenken. Hij heeft zn beste spelers verkocht en presteert prima, wat wil je nog meer?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat dacht ik ook, 2 jaar geleden. Maar nu?ph4ge schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:44:
Ik verwacht na het WK een leegloop bij Feyenoord
Classie speelt matig, hooguit Eredivisie niveau. BMI heeft elke wedstrijd slippertjes. De Vrij speelt gewoon matig tot slecht. Mulder is niet om over naar huis te schrijven.
Janmaat? Bakken potentie, zeker 1 van de betere spelers, maar Europese clubs in de rij?
Boeitius zou wellicht kunnen (even kijken hoe hij nu gaat presteren), maar Vilhena? Ook niet echt wat.
In een wereld waar Strootman 15 miljoen+ oplevert is er altijd hoop, maar erg veel is het imho niet.
Beperkte spelers? AZ heeft een brede selectie met veel spelers met potentie. Ortiz en Haps hebben bewezen dat ze echt wel iets kunnen. Bovendien zijn er nog bankzitters als Overtoom en Avdic. Je praat onzin. Verbeek speelde grotendeels antivoetbal en dat viel niet goed bij de spelers. Voor kritiek is meneer niet vatbaar, hij trekt zelfs zijn eigen plan als de directie hem vertelt dat het anders moet.Deadsy schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:59:
Ben zelf best wel verrast door het ontslag van Verbeek.
Met de beperkte spelers die ze hebben denk ik niet dat een andere trainer veel betere prestaties zal neerzetten.
Nogal dit, maar zijn prestaties spelen echter wel een rol. AZ speelde voetbal dat het in jaren niet gespeeld had, waar antivoetbal. Als je tegen Sparta balletjes zomaar terugspeelt op de verdediging ben je niet goed bezig.Anoniem: 364257 schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:15:
Aan zijn prestaties en kwaliteiten zal het niet liggen. Het lijkt erop dat het een vervelende hork is, en dat kun je maar een bepaalde tijd volhouden. Ik was destijds verontwaardigd over zijn ontslag bij Feyenoord, maar na een tijdje druppelen er verhalen binnen waar je niet vrolijk van wordt. Met name het herhaaldelijk schofferen van 'éminences grises' als Gerard Meijer en Fred Blankemeier was niet chic.....
Je praat onzin, dit is een proces dat een tijd heeft geduurd. Het bestuur zag in de zomer nog kans voor verbetering en ze vonden dat ze niet de trainer in de voorbereiding konden ontslaan. Veel spelers hebben voor AZ gekozen ipv Twente omdat duidelijk was wie de trainer zou worden en hoe de selectie eruit zou gaan zien. AZ is geen club van emotie, ze nemen een rationele beslissing om Verbeek te ontslaan op het moment dat de relatie met de spelers uitzichtloos slecht is geworden. Niet op het moment dat Maarten Martens in elkaar geslagen wordt door een roodgloeiende Gertjan Verbeek. Dan zouden ze te laat zijn.ph4ge schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:44:
Bij AZ moeten ze niet zeiken. Als het echt zo'n mismatch was hadden ze dat in de zomer ook wel kunnen bedenken. Hij heeft zn beste spelers verkocht en presteert prima, wat wil je nog meer?
Trieste gasten daar bij Studio Voetbal. Ze proberen Verbeek boos te krijgen en domme dingen te laten zeggen. Gelukkig blijft Verbeek koel en beantwoordt netjes op alle trolls die Arno Vermeulen & co op hem afsmijten.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ze zullen wellicht niet vertrekken voor de bedragen die vorig seizoen genoemd werden, maar kan me niet voorstellen dat ze blijven. Ze zullen wel naar middenmotors in grote competies gaan.PWM schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:06:
[...]
Dat dacht ik ook, 2 jaar geleden. Maar nu?
Classie speelt matig, hooguit Eredivisie niveau. BMI heeft elke wedstrijd slippertjes. De Vrij speelt gewoon matig tot slecht. Mulder is niet om over naar huis te schrijven.
Janmaat? Bakken potentie, zeker 1 van de betere spelers, maar Europese clubs in de rij?
Boeitius zou wellicht kunnen (even kijken hoe hij nu gaat presteren), maar Vilhena? Ook niet echt wat.
In een wereld waar Strootman 15 miljoen+ oplevert is er altijd hoop, maar erg veel is het imho niet.
Maar de opvolger voor Koeman heeft Feyenoord al in huis, maar ooit hoop ik op een herkansing voor Verbeek.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Tja, ik zag Gertjan altijd wel als een nuchtere Hollander maar ook ik heb het mooie voetbal gemist. Tegen ploegen als Sparta en andere kleine clubs waar je juist mooi aanvallend spel verwacht wordt er niet gepresteerd en tegen een paar grote clubs zoals Ajax en PSV wordt er wel volop gestreden en attractief voetbal gespeeld.BeefHazard schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:50:
[...]
Beperkte spelers? AZ heeft een brede selectie met veel spelers met potentie. Ortiz en Haps hebben bewezen dat ze echt wel iets kunnen. Bovendien zijn er nog bankzitters als Overtoom en Avdic. Je praat onzin. Verbeek speelde grotendeels antivoetbal en dat viel niet goed bij de spelers. Voor kritiek is meneer niet vatbaar, hij trekt zelfs zijn eigen plan als de directie hem vertelt dat het anders moet.
[...]
Nogal dit, maar zijn prestaties spelen echter wel een rol. AZ speelde voetbal dat het in jaren niet gespeeld had, waar antivoetbal. Als je tegen Sparta balletjes zomaar terugspeelt op de verdediging ben je niet goed bezig.
[...]
Je praat onzin, dit is een proces dat een tijd heeft geduurd. Het bestuur zag in de zomer nog kans voor verbetering en ze vonden dat ze niet de trainer in de voorbereiding konden ontslaan. Veel spelers hebben voor AZ gekozen ipv Twente omdat duidelijk was wie de trainer zou worden en hoe de selectie eruit zou gaan zien. AZ is geen club van emotie, ze nemen een rationele beslissing om Verbeek te ontslaan op het moment dat de relatie met de spelers uitzichtloos slecht is geworden. Niet op het moment dat Maarten Martens in elkaar geslagen wordt door een roodgloeiende Gertjan Verbeek. Dan zouden ze te laat zijn.
Trieste gasten daar bij Studio Voetbal. Ze proberen Verbeek boos te krijgen en domme dingen te laten zeggen. Gelukkig blijft Verbeek koel en beantwoordt netjes op alle trolls die Arno Vermeulen & co op hem afsmijten.
Zelfs ik heb de laatste tijd zoiets van 'ik kijk niet meer, vaak toch krantenvoetbal'. Terwijl ik vroeger graag een wedstrijdje voor de buis keek.
Nu weet ik niet of Pastoor of Rutte een goede opvolger zijn, Pastoor ziet er nogal 'zwak' en 'lief' uit en Fred vind ik eigenlijk geen ruggengraag hebben als je hem op TV ziet. Natuurlijk weet ik niet wat de coaches doen met de spelers in de kleedkamer
Al twijfel ik niet aan de kennis van beide heren; Rutte is meermaals succesvol gebleken volgens mij. Van Pastoor weet ik niet wat hij heeft gedaan, ik ken hem alleen als coach van NEC waar hij - enigsinds logisch - geen grote prestaties heeft neergezet anders dan middenmootprestaties.
De tijd zal het leren; ik heb wel vertrouwen in Gerbrands dat hij een geschikte coach vindt voor het team. Gaat erom dat die twee goed klikken en er attractief voetbal komt plus eindigen in de top-5. Al zal het laatste pittig worden maar aan de spelers ligt het denk ik niet.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
EDIT: FoxSports blijft toch waardeloos

[ Voor 51% gewijzigd door PWM op 29-09-2013 23:57 ]
Klopt, ik denk ook dat hij niet geschikt is om (langdurig) bij een topclub te werken. Maar zijn vertrek nu bij AZ (na de winst op PSV) is op zijn minst verrassend te noemen, hoezo slechte timing en sfeer in de groep?Anoniem: 364257 schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:15:
Aan zijn prestaties en kwaliteiten zal het niet liggen. Het lijkt erop dat het een vervelende hork is, en dat kun je maar een bepaalde tijd volhouden. Ik was destijds verontwaardigd over zijn ontslag bij Feyenoord, maar na een tijdje druppelen er verhalen binnen waar je niet vrolijk van wordt. Met name het herhaaldelijk schofferen van 'éminences grises' als Gerard Meijer en Fred Blankemeier was niet chic.....

Ik zat in de Kuip, het was over het geheel gezien geen echt beste wedstrijd, maar Feyenoord troefde ADO voortdurend af, qua strijd. Met name Clasie deed dat prima - tot zijn 'own goal'.m0nk schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:28:
Trieste bedoeling van Den Haag weer.. Verliezen in de Kuip is geen schande maar de manier waarop.. geen minuut Haagse bluf gezien.. Voor de Feyenoord supp hier, gefeliciteerd
Lekker sfeertje, wel, goed weer, de hele tijd in mijn T-shitje gezeten.
Die 2 goals van ADO in de laatste paar minuten waren echt vooral vanwege enorme verslapping bij Feyenoord. Hoe kun je dat nou zo laten gebeuren... Voor hetzelfde geld was het nog 4-4 geworden, terwijl 6-0 een betere afspiegeling zou zijn van de wedstrijd.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dus nog één keer: hands is alleen een overtreding als het opzettelijk is. Niet een schot dat toevallig tegen een arm komt. Dan moet je maar niet tegen iemand aanschieten.
[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 30-09-2013 01:00 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Je had vorige week Studio Voetbal moeten kijken, daar lieten ze beelden zien over wat scheidsrechters als studiemateriaal krijgen over wat wel en wat geen hands is. Lachwekkend, bij ieder filmpje dacht ik wat anders dan hoe de scheids het moet interpreteren.bwerg schreef op maandag 30 september 2013 @ 00:59:
Ik erger me er trouwens een beetje aan dat scheidsrechters de regels over hands nog steeds niet lijken te kennen. Bij Vitesse komt een schot tegen een niet-uitgestoken arm. Dat is dus géén hands, niet eens discutabel (als je de letterlijke regels ziet). Dat wordt door menig scheids toch als hands beoordeeld.
Dus nog één keer: hands is alleen een overtreding als het opzettelijk is. Niet een schot dat toevallig tegen een arm komt. Dan moet je maar niet tegen iemand aanschieten.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
In de wedstrijden tegen Ajax en Psv heeft AZ denk ik in verhouding weinig te verliezen en zijn de spelers op en top gemotiveerd. Je ziet ze dan inderdaad nog steeds redelijk defensief opgesteld staan. Maar door werklust, strijd en passie kunnen ze het dus te moeilijk maken voor Ajax en Psv. (Als het nog niet geweldig loopt dan zal er eerst resultaat gehaald moeten worden daarna kan attractief voetbal gespeeld worden)
Dan denk ik toch echt dat AZ presteert naar behoren. Er lopen inderdaad wel leuke spelers rond.
Haps speelde bijvoorbeeld de wedstrijd van zijn leven, maar dit kun je echt niet als een topper beschouwen. Op termijn misschien. Maar als beefhazard wat realistischer beredeneerd ipv vanuit zijn AZ hart dan moet hij gewoon concluderen dat ze te kort komen voor een kampioenschap.
Ik denk wel dat er een team nog zal stabiliseren (met toch hier en daar een slippertje) Dit jaar weet ik niet of Ajax dit gaat worden. Ik denk zelf dat Twente wel eens dat team zou kunnen worden. Psv blijft mij ook te wisselvallig wat dat betreft.
[ Voor 5% gewijzigd door Chrosser op 30-09-2013 09:46 ]
Zou leuk zijn als Castaignos naast het harde werken ook wat balvaster zou worden en er af en toe een paar intikt. Luuk de Jong vond ik ook nooit een echt spits maar was een nuttige speler die wel z'n draai vond in Twente. Dat laatste kan je van Castaignos nog niet zeggen, maar het is wel mogelijk. Gebeurt dat, dan is Twente voor mij kampioenskandidaat n1.
Vind het in ieder geval mooi om te zien dat ze met aanvallend voetbal ook weinig tegengoals krijgen in de competitie. Al was het twee keer tegen 10 man.
En wanneer is 't opzettelijk? Als de arm niet straks langs het lichaam zit toch?bwerg schreef op maandag 30 september 2013 @ 00:59:
Ik erger me er trouwens een beetje aan dat scheidsrechters de regels over hands nog steeds niet lijken te kennen. Bij Vitesse komt een schot tegen een niet-uitgestoken arm. Dat is dus géén hands, niet eens discutabel (als je de letterlijke regels ziet). Dat wordt door menig scheids toch als hands beoordeeld.
In ieder geval, ik dacht dat de regel was dat als de bal de arm/hand raakt terwijl deze niet op z'n normale plek zit, dus langs het lichaam, 't hands is
Dat noemt men voorwaardelijke opzet. Dat is als je dat bal niet opzettelijk met je handen speelt, maar je handen wel dusdanig positioneert dat je het risico loopt.rik86 schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:38:
En wanneer is 't opzettelijk? Als de arm niet straks langs het lichaam zit toch?
In ieder geval, ik dacht dat de regel was dat als de bal de arm/hand raakt terwijl deze niet op z'n normale plek zit, dus langs het lichaam, 't hands is
De fouten die we zien hebben dus vaak weinig met gebrek aan kennis bij de scheidsrechters te maken, maar met gebrek aan video-hulpmiddelen zodat de scheids net als de kijker thuis de situatie nog eens in slowmotion terug kan zien.
[ Voor 24% gewijzigd door argro op 30-09-2013 12:11 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Kijk even met een ip-checker waar je je zou moeten bevinden volgens "internet". Om de een of andere reden zit ik vaak in Frankrijk (was het maar waar), en op mijn werk zitten we achter een Amerikaans IP. Vanwege licenties laat mijn Chrome dan ook deze melding zien. Ik heb nu Hola Unblocker in Chrome geïnstalleerd, wanneer ik daarmee mijn lokatie op NL zet, kan ik de video's gewoon bekijken.PWM schreef op zondag 29 september 2013 @ 23:52:
Lees net dat Pelle in de laatste 20 thuiswedstrijden, 27x heeft gescoord. Dat heeft een Feyenoord spits volgens mij gehaald?
EDIT: FoxSports blijft toch waardeloosDe website geeft weer foutmeldingen op de samenvattingen. Prutswerk. Het meest geziene scherm van FoxSports
[afbeelding]
Nomen nescio
Het kan het verschil zijn tussen geen kaart/geel/rood. Opzettelijke hands is altijd geel (of rood als het een scoringskans is). Aan voorwaardelijke opzet is vaak geen kaart verbonden, wel een overtreding.argro schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:09:
Voorwaardelijk opzet kennen we uit het strafrecht, waar het op het kantelpunt zit van opzet en schuld. Voorwaardelijk opzet is - kort gezegd - het risico kennen of behoren te kennen en dat risico voor lief nemen. Voorwaardelijk opzet zal, omdat het de lichtste vorm van opzet is, vaak ook tot een lichtere straf leiden dan zuivere opzet. Het was mij niet bekend dat de KNVB ook met voorwaardelijk opzet werkte, zeker niet omdat de straffen in het voetbal vrij binair zijn; bijvoorbeeld strafschop of niet. In het strafrecht kun je nog zeggen dat zuiver opzet tot x maanden cel leidt en je bij voorwaardelijk opzet voor 1/2 x gaat. Die 'compenserende maatregel' is bij voetbal lastig.
Nee, opzettelijk hands is niet altijd geel. Hands levert een directe vrije schop op. Een gele kaart volgt in één van de volgende 7 gevallen:ph4ge schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:12:
[...]
Het kan het verschil zijn tussen geen kaart/geel/rood. Opzettelijke hands is altijd geel (of rood als het een scoringskans is). Aan voorwaardelijke opzet is vaak geen kaart verbonden, wel een overtreding.
1. onsportief gedrag;
2. het door woord of gebaar tonen het niet eens te zijn met een beslissing van de scheidsrechter;
3. herhaaldelijk de spelregels overtreden;
4. de uitvoering van een spelhervatting vertragen;
5. niet de vereiste afstand in acht nemen bij een hoekschop, vrije schop of inworp;
6. het speelveld (opnieuw) betreden zonder toestemming van de scheidsrechter;
7. doelbewust het speelveld verlaten zonder toestemming van de scheidsrechter.
Slechts in de volgende 2 gevallen levert hands een gele kaart op:
1. opzettelijk en opzichtig hands maakt om te voorkomen dat een tegenstander in balbezit komt;
2. een doelpunt probeert te scoren door opzettelijk hands te maken.
Opzettelijk en opzichtig sluit voorwaardelijk opzet al bijna uit. Voorwaardelijk opzet is ook niet goed te rijmen met een poging een doelpunt met de hand te scoren.
Een rode kaart volgt in één van de volgende 7 gevallen:
1. ernstig gemeen spel;
2. gewelddadig gedrag;
3. een tegenstander of een ander persoon bespuwen;
4. de tegenpartij een doelpunt of een duidelijke scoringskans ontnemen, door opzettelijk de bal met de hand of arm te spelen (dit geldt niet voor de doelverdediger binnen zijn eigen strafschopgebied);
5. een tegenstander die zich in de richting van het doel van die speler begeeft, een duidelijke scoringskans ontnemen door middel van een overtreding waarvoor een vrije schop of strafschop moet worden toegekend;
6. grove, beledigende taal of een scheldwoord gebruiken en/of gebaren maken;
7. het ontvangen van een tweede waarschuwing in dezelfde wedstrijd.
Hands valt onder 4. Daar zit niet de ruimte in om bij voorwaardelijk opzet te volstaan met een gele kaart.
[ Voor 10% gewijzigd door argro op 30-09-2013 13:56 ]
In dat kader, werd Havenaar bij NEC - Vitesse geen duidelijke scoringskans ontnomen en had er een rode kaart gegeven moeten worden? Dat er een scoringskans was, lijkt mij vrij duidelijk, want vlak na de overtreding lag de bal in het goal.argro schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:49:
[...]
Nee, opzettelijk hands is niet altijd geel. Hands levert een directe vrije schop op. Een gele kaart volgt in één van de volgende 7 gevallen:
1. onsportief gedrag;
2. het door woord of gebaar tonen het niet eens te zijn met een beslissing van de scheidsrechter;
3. herhaaldelijk de spelregels overtreden;
4. de uitvoering van een spelhervatting vertragen;
5. niet de vereiste afstand in acht nemen bij een hoekschop, vrije schop of inworp;
6. het speelveld (opnieuw) betreden zonder toestemming van de scheidsrechter;
7. doelbewust het speelveld verlaten zonder toestemming van de scheidsrechter.
Slechts in de volgende 2 gevallen levert hands een gele kaart op:
1. opzettelijk en opzichtig hands maakt om te voorkomen dat een tegenstander in balbezit komt;
2. een doelpunt probeert te scoren door opzettelijk hands te maken.
Opzettelijk en opzichtig sluit voorwaardelijk opzet al bijna uit. Voorwaardelijk opzet is ook niet goed te rijmen met een poging een doelpunt met de hand te scoren.
Een rode kaart volgt in één van de volgende 7 gevallen:
1. ernstig gemeen spel;
2. gewelddadig gedrag;
3. een tegenstander of een ander persoon bespuwen;
4. de tegenpartij een doelpunt of een duidelijke scoringskans ontnemen, door opzettelijk de bal met de hand of arm te spelen (dit geldt niet voor de doelverdediger binnen zijn eigen strafschopgebied);
5. een tegenstander die zich in de richting van het doel van die speler begeeft, een duidelijke scoringskans ontnemen door middel van een overtreding waarvoor een vrije schop of strafschop moet worden toegekend;
6. grove, beledigende taal of een scheldwoord gebruiken en/of gebaren maken;
7. het ontvangen van een tweede waarschuwing in dezelfde wedstrijd.
Hands valt onder 4. Daar zit niet de ruimte in om bij voorwaardelijk opzet te volstaan met een gele kaart.
Op het moment van de overtreding kon Havenaar niet meer bij de bal, het was juist doordat hij onderuit getrokken werd dat hij bij de bal kon, dus is het dan een scoringskans of niet?Marmar schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:10:
[...]
In dat kader, werd Havenaar bij NEC - Vitesse geen duidelijke scoringskans ontnomen en had er een rode kaart gegeven moeten worden? Dat er een scoringskans was, lijkt mij vrij duidelijk, want vlak na de overtreding lag de bal in het goal.
Vind Bengtsson veel beter.... 4 uit 8. 1 op 2 dus. En dat is een verdedigerVlassie1980 schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:06:
Die Finnbogason is trouwens wel een kleine baas hoor. 7 wedstrijden en dan al 10 goals, je vraagt je af waar het gaat eindigen.
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
De vraag is natuurlijk of hij de winterse transferperiode overleeft. Knappe prestatie van hem en van Heerenveen, die het toch altijd weer voor elkaar krijgen om een nieuwe goaltjesdief te scouten.Vlassie1980 schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:06:
Die Finnbogason is trouwens wel een kleine baas hoor. 7 wedstrijden en dan al 10 goals, je vraagt je af waar het gaat eindigen.
Stomste moment van 't weekend imho. Als die scheids 3 sec. gewacht had met fluiten was het een zuiver doelpunt geweest.Marmar schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:10:
[...]
In dat kader, werd Havenaar bij NEC - Vitesse geen duidelijke scoringskans ontnomen en had er een rode kaart gegeven moeten worden? Dat er een scoringskans was, lijkt mij vrij duidelijk, want vlak na de overtreding lag de bal in het goal.

In de Premiere League gok ikVlassie1980 schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:06:

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Als de bal tegen iemand wordt aangeschoten, waarbij diegene de bal zijn armen langs zijn lichaam heeft, is het dus nooit hands. Of iemand zijn armen langs zijn lichaam heeft is redelijk gemakkelijk te zien. Of anders gezegd, ik geloof niet dat elke keer dat er onterecht hands wordt gegeven, de scheids het verkeerd ziet.Afvalzak schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:35:
Je vergeet hierbij ook even dat een scheids het verkeerd kan zien ;-)
Dat staat niet in de spelregels. Daar staat dat je opzettelijk met de hand naar de bal moet gaan. En verder staat er nog:rik86 schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:38:
En wanneer is 't opzettelijk? Als de arm niet straks langs het lichaam zit toch?
De enige logische interpretatie hiervan lijkt mij dat ook een uitgestoken hand niet noodzakelijkerwijs een overtreding is. Zo kan ik mij bijvoorbeeld herinneren dat iemand een sliding maakte om een voorzet te blokken, en bij een sliding hou je nou eenmaal je hand op de grond. De bal ging onder zijn lichaam door tegen zijn hand en dat werd als hands gezien, dit lijkt mij totaal niet te rijmen met de regels. In die situatie is het ook niet mogelijk dat een scheids het niet goed ziet, dan zou hij hooguit denken dat de bal juist tegen het lichaam komt.de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd sprake is van een overtreding
Ik stel me nu voor dat die geciteerde zin geschreven is door een of ander Johan Cruijff-achtig type... Als ik een dergelijke zin in een verslag zet krijg ik dat terug met de opmerking "wat wil je hier nou eigenlijk zeggen?"
[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 30-09-2013 15:54 ]
Opzettelijk hands valt in de praktijk altijd onder dit puntje. Let maar op, opzettelijk hands is altijd geel. Hands maken doe je niet als voetballer.argro schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:49:
Nee, opzettelijk hands is niet altijd geel. Hands levert een directe vrije schop op. Een gele kaart volgt in één van de volgende 7 gevallen:
1. onsportief gedrag;
Met voorbeelden van de KNVB, en dus officiële uitleg van de KNVB.
Vanaf minuut 38:55
IMO:
1. Duidelijke pingel (KNVB zegt: niets aan de hand)
2. Duidelijke pingel (KNVB zegt: Penal, maar geen gele kaart)
3. Kan die niets aan doen (KNVB zegt: penal (als het in de 16 zou zijn))
[ Voor 20% gewijzigd door St@m op 30-09-2013 16:02 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Mijn gevoel zegt 1 en 2 een duidelijke pingel, omdat de hand ergens zit waar die niet hoort te zijn en er dus een bewust risico genomen wordt, waarbij de 1e situatie zonder kaart af zou kunnen omdat het 'onbewust' lijkt te zijn/ de hand daar is om in balans te blijven/ veilig te landen, terwijl daar in de 2e situatie geen sprake van is. Daar neem je als speler het risico, in mijn ogen meer dan bij de 1e situatie.
De 3e vind ik heel lastig, je hebt er namelijk als spelers/partij wel voordeel aan, maar die hand ergens anders hebben is compleet onlogisch/onnatuurlijk.
Mijn gevoel zegt:
De eerste is een penal zonder kaart
De tweede is een penal en geel
De derde zou ik in het strafschopgebied een indirecte vrije trap geven, maar dit kan vast niet volgens de regels
Luister naar wat Jack zegt.. KNVB beargumenteert volgens de regelsrik86 schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:17:
KNVB zegt is KNVB volgens de spelregels of hebben ze er commentaar op gegeven?
Nee, dat kan niet neeDe derde zou ik in het strafschopgebied een indirecte vrije trap geven, maar dit kan vast niet volgens de regels
Je ziet ook dat alle voetbal-bobo's liever zelf wat bedenken, dan dat ze gewoon even de regels lezen.St@m schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:00:
Hier maar even het betreffende stukje van SV: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1367216
Met voorbeelden van de KNVB, en dus officiële uitleg van de KNVB.
Vanaf minuut 38:55
Van Basten: hij houdt een doelpunt tegen, dus hands.
Interviewer: in de regels staat dat het met opzet moet zijn.
Van Basten: Ja ja, regels, maar als je de bal met de hand blokkeert is het toch gewoon hands?
Voetballogica...

Die bal in dat voorbeeld was erin gegaan, speler krijgt bal onbedoeld tegen zijn arm en voorkomt hierdoor een doelpunt. Alleen een keeper mag de bal met de hand raken in de 16, andere spelers niet. In dit geval zou, in mijn ogen, een gele kaart en een penalty een logische actie zijn van de scheidsrechter.
Eraf met die hand.JanW schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:50:
Ik ben het wel met Van Basten eens. Het is voetbal, een hand hoort hier niet bij.
Nee dus, zie regels.Zeker als je er een doelpunt mee voorkomt is het gewoon hands
Als je de bal tegen iemands hoofd, bips of buik aanschiet dan is het ineens "wat stom van die meneer dat hij de bal tegen iemand aanschiet", moet je maar beter mikken. Maar als je tegen een hand aanschiet, ook al heb je die voor je kruis bij een vrije trap, dan is dat ineens compleet anders? Ik zie het nut echt niet van altijd een overtreding zien als de bal de hand raakt.
En zoals in dat stukje van studio voetbal al werd gezegd, dan gaan mensen expres op hand-hoogte mikken. lobje tegen iemand aan en je hebt een penalty.
[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 30-09-2013 17:37 ]
Nee, zoals altijd gaat het niet om het resultaat, maar om de intentie. We gaan overtredingen ook niet zwaarder bestraffen aan de hand van de blessure die ze veroorzaken. De lulligste momentjes hebben ook vaak de ernstigste blessures ten gevolgen. Je hebt nou eenmaal vaak geen invloed op het resultaat van een actie, je kan alleen je intentie beïnvloeden. Zo werkt het ook met hands. We moeten niet naar een systeem toe zoals bijv. bij hockey waar men ipv proberen te scoren alleen maar probeerde om de bal tegen de voet van de tegenstander te spelen zodat je een strafcorner kreeg.JanW schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:50:
Ik ben het wel met Van Basten eens. Het is voetbal, een hand hoort hier niet bij. Zeker als je er een doelpunt mee voorkomt is het gewoon hands, al heb je je armen strak langs je lichaam.
Die bal in dat voorbeeld was erin gegaan, speler krijgt bal onbedoeld tegen zijn arm en voorkomt hierdoor een doelpunt. Alleen een keeper mag de bal met de hand raken in de 16, andere spelers niet. In dit geval zou, in mijn ogen, een gele kaart en een penalty een logische actie zijn van de scheidsrechter.
Zoals ik verder ook al aan gaf: in mijn ogen.bwerg schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:36:
[...]
Eraf met die hand.
[...]
Nee dus, zie regels.
Als je de bal tegen iemands hoofd, bips of buik aanschiet dan is het ineens "wat stom van die meneer dat hij de bal tegen iemand aanschiet", moet je maar beter mikken. Maar als je tegen een hand aanschiet, ook al heb je die voor je kruis bij een vrije trap, dan is dat ineens compleet anders? Ik zie het nut echt niet van altijd een overtreding zien als de bal de hand raakt.
En zoals in dat stukje van studio voetbal al werd gezegd, dan gaan mensen expres op hand-hoogte mikken. lobje tegen iemand aan en je hebt een penalty.
En in het kruis is een totaal andere situatie dan de situatie waar Van Basten naar refereert. Wanneer je je handen voor je kruis hebt, en de bal komt dan tegen je hand, dan zit er altijd nog je kruis achter, waardoor je de bal ondanks die hand per definitie al zou blokken.
In dit geval gaat het om een bal die rechtstreeks richting doel gaat, waar een verdediger tussen staat. Die raakt hem in dit geval met zijn hand nog aan waardoor de bal staat. Volgens de regels kan hij hier niks aan doen en is dit niks, maar zoiets kan het resultaat van een wedstrijd beïnvloeden en hoort (komt ie weer
Wanneer ik per ongeluk een doorgebroken speler onderuit loop spelen we bijvoorbeeld toch ook niet door, maar komt er gewoon een kaart voor mij en een vrije trap voor de tegenstander, ook al kon ik er niets aan doen, om maar een voorbeeld te noemen.
Ik ben het met je eens dat lobjes tegen de hand geen penalty horen te zijn, maar die situatie komt ook niet overeen met de situatie waar ik het over heb. Zo'n lobje tegen de hand is bijna nooit een schot op doel. Naar mijn idee valt daar makkelijk onderscheid in te maken.
⏩ PVOutput☀️
Ik ben het wel met je eens (niet zo zeer over die bewuste situatie, want die had ik niet gezien). Ik ben zelf scheidsrechter en bewust spelen met de hand is zo arbitrair (pun intended). De regel zoals het bij de hockey is, voet==voet, is gewoon veel minder voor discussie open. Maar bij de voetbal kunnen ze sowieso een hoop leren van de hockey qua spelregels.JanW schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:47:
[...]
Zoals ik verder ook al aan gaf: in mijn ogen.
Behalve dat bij hockey een bal tegen een willekeurige voet spelen meer prioriteit lijkt te hebben dan een veldgoal maken. Zeker bij de heren is het gros van de goals afkomstig uit een strafcorner.lateef schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:30:
[...]
Ik ben het wel met je eens (niet zo zeer over die bewuste situatie, want die had ik niet gezien). Ik ben zelf scheidsrechter en bewust spelen met de hand is zo arbitrair (pun intended). De regel zoals het bij de hockey is, voet==voet, is gewoon veel minder voor discussie open. Maar bij de voetbal kunnen ze sowieso een hoop leren van de hockey qua spelregels.
Dat is ook wel weer zo, maar dat is bij voetbal toch wel een stuk lastiger. Probleem bij voetbal is echter ook dat heel veel spelers de spelregels niet kennen, maar daar gaat hopelijk verandering in komen nu ze verplichte spelregelkennis willen gaan introduceren.argro schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:38:
[...]
Behalve dat bij hockey een bal tegen een willekeurige voet spelen meer prioriteit lijkt te hebben dan een veldgoal maken. Zeker bij de heren is het gros van de goals afkomstig uit een strafcorner.
Ik zelf denk dat het een nipte winst, 1-2, voor AC Milan is.
⏩ PVOutput☀️
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Eigenlijk durf ik er niets over te zeggen, want Ajax is totaal niet constant op dit moment. De laatste uitslagen geven dit ook wel aan: 0-4, 0-4, 4-2, 6-0. Drie punten zullen nodig zijn om een kans te hebben om door te gaan in de CL, maar ik denk dat je in de huidige vorm blij moet zijn met een puntje.
6-1 bedoel je dan?Amras schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:58:
Als Milan de eerste er zelf in peert, dan kan het ook zo 6-0 worden.
Inderdaad, voor hetzelfde geldt wint Ajax 'gewoon' met 3-0 om vervolgens aankomend weekend met 0-4 af te gaan tegen Utrecht zondag.Eigenlijk durf ik er niets over te zeggen, want Ajax is totaal niet constant op dit moment. De laatste uitslagen geven dit ook wel aan: 0-4, 0-4, 4-2, 6-0. Drie punten zullen nodig zijn om een kans te hebben om door te gaan in de CL, maar ik denk dat je in de huidige vorm blij moet zijn met een puntje.
Ik zou geen Toto durven inzetten.
⏩ PVOutput☀️
Ik bedoelde dat AC Milan de eerste in eigen goal schiet, zoals GAE dit weekend deed. Blijkbaar geeft dat voldoende vertrouwen om de tegenstander daarna op te rollen.Quad schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:03:
[...]
6-1 bedoel je dan?
[...]
Inderdaad, voor hetzelfde geldt wint Ajax 'gewoon' met 3-0 om vervolgens aankomend weekend met 0-4 af te gaan tegen Utrecht zondag.
Ik zou geen Toto durven inzetten.
⏩ PVOutput☀️
Las op internet dat Zenit St. Petersburg ook al had gekeken naar Finbogasson.Amras schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:57:
[...]
De vraag is natuurlijk of hij de winterse transferperiode overleeft. Knappe prestatie van hem en van Heerenveen, die het toch altijd weer voor elkaar krijgen om een nieuwe goaltjesdief te scouten.
Zou Overmars als zijn gespaarde centjes niet aan moeten wenden om hem naar Ajax te halen? Scoort hij daar ook zo gemakkelijk dan lijkt het mij stug dat Ajax die jongen niet zal kunnen verkopen voor een bedrag rond de €20,- miljoen.
Heel goed dat alles zo in de publiciteit komt, laatst ook dat nieuws over al die arbeidsimmigranten die in Qatar worden behandeld als slaven. Hoe eerder het wk van Qatar wordt afgenomen des te beter!'Ethische commissie FIFA onderzoekt toewijzing WK's'
Michael Garcia, de voorzitter van de ethische commissie van de FIFA, maakt vanaf komende week een tournee door de landen die tevergeefs hebben geprobeerd het WK 2018 of WK 2022 binnen te halen.
Volgens verschillende media, waaronder The Guardian, is het doel van Garcia informatie te verzamelen over het controversiële toewijzingsproces van de toernooien.
Rusland (2018) en Qatar (2022) kregen eind 2010 de organisatie van de evenementen. Voor de mondiale eindronde in 2018 stelden ook Nederland en België (als duo) zich kandidaat.
Garcia, die volledig onafhankelijk opereert van het uitvoerend comité van de FIFA, heeft al bevestigd dat hij de komende weken interviews zal afnemen in verschillende landen.
Voorzitter Sepp Blatter van de FIFA meldde afgelopen maand voor het eerst dat de keuze voor Qatar werd ingegeven door politieke en economische belangen.
Sommige hooggeplaatste bestuurders in de voetbalwereld zouden er al rekening mee houden dat er opnieuw moet worden gestemd over de organisator van het WK 2022.
De verwachting is dat Garcia, voormalig vicevoorzitter van Interpol, in maart of april 2014 met zijn conclusies komt.
Maar ik moet het nog maar zien, misschien gewoon een afleidingsmanoeuvre van Blatter en consorten.
yeah right.
10 euro dat de conclusie is dat er niks mis mee was met de toekenningen.
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Vrees ik! Celtic speelt vanavond ook tegen een enorm verzwakt Barca en dat zou zo maar eens desastreus kunnen worden voor Ajax.Amras schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:58:
Als Milan de eerste er zelf in peert, dan kan het ook zo 6-0 worden.
Eigenlijk durf ik er niets over te zeggen, want Ajax is totaal niet constant op dit moment. De laatste uitslagen geven dit ook wel aan: 0-4, 0-4, 4-2, 6-0. Drie punten zullen nodig zijn om een kans te hebben om door te gaan in de CLEL, maar ik denk dat je in de huidige vorm blij moet zijn met een puntje.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
"FIFA's Ethische commissie" werd door de Zwitsers in 2010 nog uitgeroepen tot het meest misplaatste woord van 2010. Zegt wel genoeg denk ik. Wij van WC-Eend...CR1691 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:09:
Ach het is een leuk bericht voor de buitenwereld zo van ''kijk ons eens verantwoordelijk bezig zijn.'' Achter de schermen is alles allang in kannen en kruiken en zal dit rapport naast een hoop geld kosten ook niet met nieuwe inzichten en dergelijke komen. Blatter blijft lekker op zijn stoeltje zitten zolang hij niet de pijp uit is.
Dit dus. Milan heeft aan een halve kans genoeg om een doelpunt te maken, terwijl Ajax waarschijnlijk meerdere doelpogingen nodig gaat hebben.Chrosser schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:39:
Ik denk dat het wedstrijd beeld hetzelfde zal zijn als psv tegen Milan. Milan geeft de kans aan ajax om te voetballen. Maar als je te langzaam met je ogen knippert ligt ie in je doel. Ik denk dus dat Ajax best een redelijke pot zal spelen. ben alleen bang voor het resultaat. ik zeg 0-2.. Al hoop ik op een 2-2 of 2-1
Als ze met Poulsen gaan spelen heb je sowieso al dikke kans dat ze gaan verliezen, wat een dramatische voetballer is dat.
Net zoals de ethische commissie die onderzoek heeft gedaan naar omkoping binnen de FIFA. Geen bewijs gevonden. GohCR1691 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:09:
Ach het is een leuk bericht voor de buitenwereld zo van ''kijk ons eens verantwoordelijk bezig zijn.'' Achter de schermen is alles allang in kannen en kruiken en zal dit rapport naast een hoop geld kosten ook niet met nieuwe inzichten en dergelijke komen. Blatter blijft lekker op zijn stoeltje zitten zolang hij niet de pijp uit is.

Bij de FIFA werken alleen maar heilige boontjes. De waterrekening zal enorm zijn.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Wie moeten ze anders opstellen? Met zo'n CL wedstrijd heb je ook een paar ervaren rotten nodig, anders redt je het zeker niet.Vlassie1980 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:54:
[...]
Dit dus. Milan heeft aan een halve kans genoeg om een doelpunt te maken, terwijl Ajax waarschijnlijk meerdere doelpogingen nodig gaat hebben.
Als ze met Poulsen gaan spelen heb je sowieso al dikke kans dat ze gaan verliezen, wat een dramatische voetballer is dat.
Ik lees net dat Bojan 6 weken geblesseerd is, na Cuenca (vorig seizoen) de volgende Barca huurling met een langdurige blessure. Ik snap niet dat Ajax hier nog tijd en geld insteekt, Zo'n speler huren levert niets op.
[ Voor 17% gewijzigd door tweaker2010 op 01-10-2013 13:21 ]
Dit topic is gesloten.
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum