I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat komt omdat elke fan een coach/bijrijder isAghanim schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:41:
Bijzonder eigenlijk dat mensen zich zo op kunnen winden over prestaties van een team waar ze totaal geen invloed op hebben. Ben altijd chagrijnig als Ajax punten verspeelt maar waarom, daar kan ik nog steeds geen rationeel antwoord op vinden.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Waarom gaan ze dan ook altijd zo hard door de bocht terwijl ik de imaginary brake niet kan vinden??gambieter schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:47:
[...]
Dat komt omdat elke fan een coach/bijrijder is
Verwijderd
Als Feyenoord 18 augustus met de 3 punten naar Rotterdam gaat kan ik een week lang iedereen jennen in mijn omgeving. En geloof maar dat ik dat graag doe!Aghanim schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:41:
Bijzonder eigenlijk dat mensen zich zo op kunnen winden over prestaties van een team waar ze totaal geen invloed op hebben. Ben altijd chagrijnig als Ajax punten verspeelt maar waarom, daar kan ik nog steeds geen rationeel antwoord op vinden.
Je snapt hoe fijn de laatste 3 seizoenen voor mij waren, omringd door PSV fansVerwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:16:
[...]
Als Feyenoord 18 augustus met de 3 punten naar Rotterdam gaat kan ik een week lang iedereen jennen in mijn omgeving. En geloof maar dat ik dat graag doe!
De jaren daarvoor waren minder, dat dan weer wel. Tegenover Feijenoord heb ik overigens helemaal geen afkeer. Of dat door de zwakke prestaties komt of het feit fat ik er niet tussenin woon weet ik niet.
Verwijderd
Afkeer voor Ajax valt bij mij wel mee hoor. Heb nu alweer een aardig tijdje geleden nog tegen Lucky Ajax gespeeld waarin toen ook Ronald Koeman mee deed en nadien een uitgebreide receptie, inclusief goede maaltijd, op de Toekomst gehad. Dus, nee, hekel aan Ajax is aan mij niet besteed. Maar rivaliteit wel een over en weer plagen hoort er bij. Ik kon bijvoorbeeld die actie van ADO-supporters jegens Immers wel waarderen voor de wedstrijd ADO-Feyenoord (ze hadden de voordeur van Immers 's nachts in de kleuren van ADO geverfdAghanim schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:46:
[...]
Je snapt hoe fijn de laatste 3 seizoenen voor mij waren, omringd door PSV fans
De jaren daarvoor waren minder, dat dan weer wel. Tegenover Feijenoord heb ik overigens helemaal geen afkeer. Of dat door de zwakke prestaties komt of het feit fat ik er niet tussenin woon weet ik niet.
Ik heb geen hekel aan Ajax, wel aan Ajacieden en alles wat met Amsterdam te maken heeft. Komt toch echt door de persoonlijkheid/arrogantie.Aghanim schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:24:
De haat tegen Ajax is nu eenmaal zo enorm groot doordat daar de laatste jaren wel succes geboekt is. Dat er zogenaamd altijd haat is om de Amsterdamse arrogantie geloof ik dan ook niet, dat is puur een excuus om niet te hoeven zeggen dat je jaloers bent.
Zo was ik andersom in de tijd van Gomes ook stikjaloers op PSV en gunde ik ze ook niks.
Ik ben voor geen enkele nederlandse voetbalclub.
Arrogantie is toch echt niet voorbehouden aan Ajacieden en/of Amsterdammers hoor...Kaap schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:53:
[...]
Ik heb geen hekel aan Ajax, wel aan Ajacieden en alles wat met Amsterdam te maken heeft. Komt toch echt door de persoonlijkheid/arrogantie.
Kan me nog goed heugen dat toen PSV een aantal jaar achter elkaar kampioen werd het "eens per jaar wordt PSV kampioen" niet van de lucht was. Welke club ook overheerst, dit soort dingen zie je altijd. Dat Ajax nou eenmaal veel vaker dan alle andere clubs prijzen pakt, tja...
Dat is ook echt volgens mij de grootste verklaring van de haat jegens Ajax van zoveel supporters van andere clubs. Ajax doet het over het algemeen goed, supporters gaan lopen pochen met de prestaties, supporters van andere clubs krijgen een aversie tegen Ajax.
Ik voel me echt zóó aangesproken, notKaap schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:53:
[...]
Ik heb geen hekel aan Ajax, wel aan Ajacieden en alles wat met Amsterdam te maken heeft. Komt toch echt door de persoonlijkheid/arrogantie.
Vreemde beslissing dit. Ik had toch wel verwacht dat Schaars aanvoerder zou zijn, maar misschien komt dat omdat ie net nieuw is bij PSV. Zoet dus toch eerste keeper, dus een streep door Gomes?
Dat zou goed kunnen, als we de media en de publieke opinie mogen geloven wint PSV het zelfs met een compleet ander elftal van die belgen, het zou wat zijn als PSV een oorwassing krijgt zeg.Coltrui schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:43:
Benieuwd of Leye, klein broertje Hazard, Berrier en De fauw en co vanavond onderschat zullen worden door PSV
Dat denk ik niet. Zulte is een hecht blok dat het moet hebben van ploeggeest. Leye en Hazard kunnen de actie en misschien het verschil maken, maar als PSV gedisciplineerd speelt, zou het toch moeten winnen. Het budget van Zulte-Waregem is een tiende van dat van PSVTweaking Art schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:46:
[...]
Dat zou goed kunnen, als we de media en de publieke opinie mogen geloven wint PSV het zelfs met een compleet ander elftal van die belgen, het zou wat zijn als PSV een oorwassing krijgt zeg.
In principe zou PSV moeten winnen ja, maar PSV is nog niet op elkaar ingespeeld dus er zijn wel kansen voor Zulte, in ieder geval ga ik ook kijken, wil dat broertje van Hazard wel eens in actie zien.Coltrui schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:49:
[...]
Dat denk ik niet. Zulte is een hecht blok dat het moet hebben van ploeggeest. Leye en Hazard kunnen de actie en misschien het verschil maken, maar als PSV gedisciplineerd speelt, zou het toch moeten winnen. Het budget van Zulte-Waregem is een tiende van dat van PSV
Verwijderd
Leuk voor Wijnaldum! Omdat hij afgelopen seizoen niet zelden de zondebok was bij tig supporters van PSV. Terwijl hij ook afgelopen seizoen weer aardig wat doelpunten maakte. Ja, ja, hij had er nog meer kunnen, misschien moeten, maken.tweaker2010 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:41:
http://www.nu.nl/sport/3538536/psv-zulte-met-wijnaldum-als-aanvoerder.html
Vreemde beslissing dit. Ik had toch wel verwacht dat Schaars aanvoerder zou zijn, maar misschien komt dat omdat ie net nieuw is bij PSV. Zoet dus toch eerste keeper, dus een streep door Gomes?
Ik zie in hem geen aanvoerder, denk zelf dat Schaars een betere keus was geweest.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Doet me wel een beetje denken aan het contrast tussen Cocu en Advocaat op die manierTweaking Art schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:11:
Ik heb eens een interview met Wijnaldum gezien en ik moet zeggen dat hij een erg introverte indruk op mij maakte, nu kan ik me voorstellen dat iedereen bij PSV blij is dat die schreeuwlelijk van een Strootman weg is maar om nou zijn complete tegenpool te promoten tot aanvoerder lijkt me een beetje overdreven.
Ik zie in hem geen aanvoerder, denk zelf dat Schaars een betere keus was geweest.
Kijken hoe het vanavond gaat
FC Kopenhagen en Slavia Praag vergeten?PWM schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:07:
Ik kan zo een rij wedstrijden van PSV opnoemen in Europa die ze heel lekker speelden, en uiteindelijk toch uitgeschakeld werden (denk eens aan Milan 2x). Het is een makke van PSV en (in betere tijden) Feyenoord in Europa. Op het oog goed spelen, niet scoren en er met 0-1 afgaanAjax heeft dat wat minder last van.
Kijken hoe het vanavond gaat
⏩ PVOutput☀️
Ik bedoel meer potten als Nederland-Denemarken vorig jaar, waarbij je een 4-0 zou verwachten in de wedstrijd, maar het even anders bleek te lopen.
[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 30-07-2013 21:12 ]
⏩ PVOutput☀️
Inderdaad, jammer dat het een Belg is.PWM schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:02:
Hopelijk kan Bakkali zo onbevangen spelen als hij nu speelt, dan kan het nog wel eens een echte topper worden. Helaas zijn er veel voorbeelden van mooie dribbelaars van 17-18-19 die het uiteindelijk niet bleken te redden, maar deze jongen heeft wel bakken potentie.
Wat een kansen voor PSV...
Zulte moet gewoon iets beter spelen zodat ik Hazard wat beter kan beoordelen.
⏩ PVOutput☀️
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik vind het niet erg, maar het slaat idd nergens op.Tweaking Art schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:35:
Lol belachelijk om af te fluiten als er nog een corner genomen kan worden
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Bahalve als PSV nog een corner kan nemen hmmm?St@m schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:40:
Tijd is tijd?
Tweaking Art schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:41:
[...]
Bahalve als PSV nog een corner kan nemen hmmm?
[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 30-07-2013 21:45 ]
Het is in elk geval een stuk leuker om naar dit elftal te kijken dan naar het elftal van vorig jaar.
PreciesTweaking Art schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:41:
[...]
Bahalve als PSV nog een corner kan nemen hmmm?
Die return is trouwens in het Constant Vanden Stockstadion van Anderlecht, omdat hun eigen stadion niet voldoet aan de Europese normen.ik222 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:50:
PSV speelt gewoon prima ook al is de tegenstander natuurlijk wel erg matig. Maar goed ze moeten er de tweede helft wel even 2 of 3 inschieten want anders maak je het jezelf nog moeilijk ook in de return.
Het is in elk geval een stuk leuker om naar dit elftal te kijken dan naar het elftal van vorig jaar.
---
Nou PSV gaat lekker door met het missen van kansen.
Als ie die discussie met Bakkali niet aangegaan was of die terug het veld in mocht, dan was er genoeg tijd geweest voor die cornerSt@m schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:45:
[...]
Men vraagt zich af waarom de scheidsrechter affluit, nou omdat het tijd is. Zo lastig was dat toch niet denk ik? Gebeurd wel vaker hoor, ook als PSV een corner mag nemen. Zelfs bij Ajax, maar die nemen de corners dan kort.
[ Voor 3% gewijzigd door Tweaking Art op 30-07-2013 22:03 ]
Edit: heerlijk schot van Depay, 1-0.
[ Voor 55% gewijzigd door Niku op 30-07-2013 22:08 ]
Zulte speler: ja hoor ga je gang, ik zal zelfs bukken, anders loop ik tegen het schot op!
Depay: ok.
Hoppa! Locadia 1 kans 1 goal.
[ Voor 15% gewijzigd door Niku op 30-07-2013 22:21 ]
Het is te zien dat Belgie hetzelfde probleem als NL heeft, de betere spelers, spelen niet in BE meer. Als Zulte zo speelt is het een degradatiekandidaat in NL

⏩ PVOutput☀️
Volgens mij is die Brenet toch echt geen Nederlander ;-)Niku schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:31:
Elf Nederlanders bij PSV in het veld nu dus, dat is toch ook bijzonder.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joshua_Brenet
[ Voor 11% gewijzigd door Gynnad op 30-07-2013 22:37 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Geboren in Almere.Gynnad schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:33:
[...]
Volgens mij is die Brenet toch echt geen Nederlander ;-)
Hij gaf een corner weg in de eerste helft.Quad schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:31:
Rekik valt mij het meest op, speelt enorm degelijk en heeft geen steekje laten vallen.
/kniesoor
Dit was een heerlijke wedstrijd van PSV. Veel beweging, heel veel dreiging, veel jeugdig, druistig voetbal, dat helaas niet erg effectief was in de afronding.
Maar wat een heerlijke wedstrijd!
Zeker. En dat is een trend die je bij alle 'topclubs' toch een beetje ziet. Behalve bij FC Denemarken.Niku schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:31:
Elf Nederlanders bij PSV in het veld nu dus, dat is toch ook bijzonder.
/plaagstootje
[ Voor 25% gewijzigd door Ramzzz op 30-07-2013 22:48 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Leuk plaagstootje:)Ramzzz schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:47:
[...]
Zeker. En dat is een trend die je bij alle 'topclubs' toch een beetje ziet. Behalve bij FC Denemarken.
/plaagstootje
Wat een mooie wedstrijd. Ze zullen wisselvallig zijn, maar wat een potentie,
Potentieel net als vorig jaar zit er enorm veel scoringsvermogen in de ploeg..
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 30-07-2013 22:56 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
[ Voor 4% gewijzigd door YellowOnline op 30-07-2013 22:56 ]
Krijgt Cillessen ook eens speeltijdOuterspace schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:55:
Ho ho, Ajax kan ook 112 Nederlanders op het veld sturen van de 25 selectiespelers van het 1e. Alleen spelen met 3 keepers is niet erg vertrouwd
Ajax meldt dat het akkoord is.
⏩ PVOutput☀️
Oh nou de reacties van de spelers net ná de loting waren allerminst 'bibberend' hoor. PSV werd met gejuich ontvangen.YellowOnline schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:55:
Zulte Waregem is, met alle respect, een ploeg die het vorig jaar buitengewoon goed gedaan heeft maar verder niet meer bijzonder is dan pakweg Heracles. Dat PSV hier van ging winnen lag nogal voor de hand. Die jongens hebben geen internationale ervaring en gaan al bibberen bij de naam "PSV".
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat weet ik niet, maar ik kan me best voorstellen dat ze Eindhoven - dicht bij de deur, wat overigens ook interessant is - liever hadden dan Lyon, Fenerbahçe of Zenit (er was ook nog het volslagen onbekende Kharkiv).LuNaTiC schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 23:05:
[...]
Oh nou de reacties van de spelers net ná de loting waren allerminst 'bibberend' hoor. PSV werd met gejuich ontvangen.
Toch jammer, ondanks soms dat gezeik van 'm, altijd al charmeerd van hem gebleven en vertrouwen gehad dat ie wel weer zijn oude niveau zal hervinden. Ik wens hem in ieder geval verder veel geluk en succes toe.Quad schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 23:03:
Boerrigter is definitief weg naar Celtic.
Ajax meldt dat het akkoord is.
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Later komt er uiteraard bij kijken dat het feit dat het dichtbij is wel een aantal voordelen heeft.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Inderdaad een leuke speler als hij niet geblesseerd is en wel in vorm is. Blessures waren al eventjes weg maar de vorm was er nog niet echt. Ik had de laatste wedstrijden van vorig seizoen het idee dat hij iets te graag wilde want hij werkte wel hard maar het kwam er niet echt uit. Ik denk dat deze oplossing op dit moment voor beide partijen het beste is.Xadeon schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 23:14:
[...]
Toch jammer, ondanks soms dat gezeik van 'm, altijd al charmeerd van hem gebleven en vertrouwen gehad dat ie wel weer zijn oude niveau zal hervinden. Ik wens hem in ieder geval verder veel geluk en succes toe.
Aanvallend en centraal achterin zit het dik in orde, alleen heb ik wel m'n twijfels bij het middenveld. Schaars gaat het daar in z'n eentje niet redden denk ik, Maher en Wijnaldum spelen zowat allebei op 10, iets teveel aanvallend vermogen..
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Je vergeet Racing Genk nog. Die hebben vorig jaar een mooi europees seizoen gespeeld en 2 jaar geleden zijn de in de Champions league 3keer thuis ongeslagen gebleven.YellowOnline schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:55:
Zulte Waregem is, met alle respect, een ploeg die het vorig jaar buitengewoon goed gedaan heeft maar verder niet meer bijzonder is dan pakweg Heracles. Dat PSV hier van ging winnen lag nogal voor de hand. Die jongens hebben geen internationale ervaring en gaan al bibberen bij de naam "PSV". Het spreekt boekdelen dat hun stadionnetje niet aan de Europese vereisten voldoet. De enige drie Belgische clubs die in Europa wat kunnen aanvangen zijn Standard, Anderlecht en Club Brugge. De andere clubs die een Europees ticket kregen werden de voorbije jaren ook altijd al meteen weggespeeld.
Verder heb je nog Gent dat af en toe wel eens iets moois kan neerzetten.
De rest is zowat pure middenmoot.
De match van vanavond was Zulte enorm beschamend slecht. Zo slecht heb ik ze nog nooit zien spelen. Zoveel fouten in hun spel, precies of ze schrik hadden. Nee dit is niet het Zulte dat ik gezien heb vorig jaar. Hopelijk herpakken ze zich nog voor het europees helemaal gedaan is. Ze zijn wel twee sterkhouders kwijt, maar dat spreekt deze erbarmelijke prestatie van vanavond alles behalve goed.
Here's to you Nicola and Bart
Verwijderd
Twee hele spelers...wauwie, PSV had 10 andere spelers op het veld als in de bekerwedstrijd tegen AZ vorig seizoen. Alleen Willems speelde toen ook. Ze werden gewoon goed afgejaagd en onder druk gezet. Natuurlijk speelde ZW geen beste partij, maar deels was dat ook de verdienste van PSV die er goed op kletste...was mooi om te zien hoe hard ze werkten.Unrealiac schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 00:45:
De match van vanavond was Zulte enorm beschamend slecht. Zo slecht heb ik ze nog nooit zien spelen. Zoveel fouten in hun spel, precies of ze schrik hadden. Nee dit is niet het Zulte dat ik gezien heb vorig jaar. Hopelijk herpakken ze zich nog voor het europees helemaal gedaan is. Ze zijn wel twee sterkhouders kwijt, maar dat spreekt deze erbarmelijke prestatie van vanavond alles behalve goed.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Overigens hoop ik dat de komst van Park en een eventuele vervanger van Toivonen niet ten koste zal gaan van Bakkali. Heerlijk spelertje dat de ruimte moet krijgen zichzelf te profileren zoals Fischer dat bij Ajax heeft gekregen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zo heel veel opties heb je voorin niet. Depay, Bakkali, Jozefzoon en Narsingh als hij terug is van zijn blessure niet zo heel veel opties. Een Park zou wat dat betreft een goede aanvulling zijn. Zeker kijkend naar zijn multifunctionaliteit. Aanval & middenveld.Aghanim schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:21:
Daarom zou het enerzijds ook weer jammer zijn als Park wordt gehaald omdat het dan vermoedelijk ten koste zal gaan van een van deze spelers. Ondanks dat Zulte geen serieuze test is, zou ik als Cocu zijnde deze eigen jeugd de voorkeur geven. Is een goed en belangrijk signaal voor de Bazoers van PSV.
Heb gisteren de wedstrijd live mogen meemaken. Wat mij persoonlijk opviel.
- Depay viel me tegen, tot aan de goal geen bal goed geraakt, geen actie gelukt.
- Matavz te veel taken aan het uitvoeren, te weinig aanwezig in de spits (deed locadia beter)
- Rekik zeer solide no nonsens wedstrijd gespeeld.
- Bruma elk kopduel gewonnen. Sterk
- Brenet dijk van een wedstrijd gespeeld. stond onder spanning, gedurende de wedstrijd steeds beter.
- Maher te weinig gezien. Einde 2e helft aantal keren dreigend
- Bakkali komt er wel. Had het gevoel dat hij zich te veel wilde bewijzen. Ook vaker acties die mislukte
[ Voor 6% gewijzigd door Chrosser op 31-07-2013 10:54 ]
Doe wel pijn om Rekik zo goed te zien spelen bij een concurrent, maar het is helaas niet anders. Die jongen gaat een hele mooie toekomst tegemoet als hij de juiste keuzes maakt. 18 Jaar pas en nu al zo goed.
PSN: Finally_Chris
Zo is dat! Fijn dat PSV heeft gewonnen, hopen op verlies van de geplaatste concurrentenCR1691 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:56:
Voor dit PSV krijg je tenminste sympathie. Een hele verbetering ten opzichte van een team vol zuigertjes als Pieters, Strootman, Van Bommel, Toivonen en Mertens. Bij die jonge gasten straalde het speelplezier er vanaf en ze hebben genoeg talent om stuk voor stuk hele goede voetballers te worden.
XXXVI
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Hoe vaak is het al niet voorgekomen dat een Nederlandse ploeg thuis leuk won maar niet met ruime cijfers en dan uit toch nog met minimaal dezelfde cijfers werd verslagen omdat ze mentaal er niet tegen bestand waren?
Dit topic is gesloten.
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum