[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.531 views

Onderwerpen

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
tweaker2010 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:41:
[...]

Efficient heet dat, maar als je als Ajax ook een penalty krijgt en die niet benut... tja |:(
Efficiente onzin, als je zo veel ruimte geeft aan de aanvallers van Barcelona dan vraag je er om, behalve die vrije trap had ik bij elk tegendoelpunt wel wat aan te merken, het was gewoon niets. :+

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 10:46

Satom

Verzamel ervaringen

De Jong zegt dat het niet meer valt te belopen in de tweede helft, kan ik daaruit concluderen dat Ajax niet fit is, of bedoelt hij daar iets anders mee?

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:48

iChaos

It's Lupus.

Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Ik ben geen voetbalexpert, maar een Dortmund was een aantal jaar geleden ook niks en die hebben met goed scoutingbeleid een team samengesteld dat lekker draait (oke, vanavond even niet :P). Sommige clubs zullen alles met geld kunnen bereiken ja, maar zeker een Ajax moet toch ook wel talenten met potentie kunnen vinden. Geen gelimiteerde afkoopsom in het contract zetten en hopen dat je de juiste spelers binnenhaalt.

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ajax vindt veel talenten met potentie maar zodra ze deze potentie gaan benutten worden ze weggekocht door subtoppers uit andere competities die 6x zoveel te besteden hebben. Dat houd je gewoon niet tegen.

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
Afgedroogd zoals verwacht, snel vergeten en doorgaan, leuke ervaring bijschrijven van het spelen in Nou Camp.
Hopen dat er tegen de andere twee teams in de poule wel iets in te brengen is!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:14
iChaos schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:45:
Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Ik ben geen voetbalexpert, maar een Dortmund was een aantal jaar geleden ook niks en die hebben met goed scoutingbeleid een team samengesteld dat lekker draait (oke, vanavond even niet :P). Sommige clubs zullen alles met geld kunnen bereiken ja, maar zeker een Ajax moet toch ook wel talenten met potentie kunnen vinden. Geen gelimiteerde afkoopsom in het contract zetten en hopen dat je de juiste spelers binnenhaalt.
Het treurige is ook dat ieder jaar weer alles met bovengemiddeld talent wordt weggekocht bij Ajax waardoor ze nooit een redelijk team kunnen neerzetten. Geen idee of dat inherent is aan het huidige systeem binnen de voetbalwereld, of dat het wanbeleid bij Ajax is.

Mooi ook dat FdB vindt dat ze met opgeheven hoofd naar huis kunnen. Ze hebben "drie goals zomaar weggegeven", maar verder wel goed gespeeld natuurlijk. Wtf echt 8)7

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
Stoffa schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:47:
[...]

Het treurige is ook dat ieder jaar weer alles met bovengemiddeld talent wordt weggekocht bij Ajax waardoor ze nooit een redelijk team kunnen neerzetten. Geen idee of dat inherent is aan het huidige systeem binnen de voetbalwereld, of dat het wanbeleid bij Ajax is.

Mooi ook dat FdB vindt dat ze met opgeheven hoofd naar huis kunnen. Ze hebben "drie goals zomaar weggegeven", maar verder wel goed gespeeld natuurlijk. Wtf echt 8)7
Ja Van Gelder zei volgens mij vrij cynisch .... nog even en jullie waren beter...
Zegt FdB ja dat niet.

• Stoffa
schwarzenegger schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:50:
[...]

Ja Van Gelder zei volgens mij vrij cynisch .... nog even en jullie waren beter...
Zegt FdB ja dat niet.
Ja echt tenenkrommend toch? Zelfs iemand als Eriksen, die ik toch verre van fantastisch acht, is alweer verkocht. Kansloos.

Edit: O god, nu gaat van Marwijk nog zeggen dat Ajax echt wel gegroeid is door de ervaring in de CL van de laatste jaren.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoffa op 18-09-2013 22:52 ]

• schwarzenegger
Stoffa schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:51:
[...]

Ja echt tenenkrommend toch? Zelfs iemand als Eriksen, die ik toch verre van fantastisch acht, is alweer verkocht. Kansloos.
Nou ja ik vind het vermakelijk dat ze zo onnozel gaan lopen ontkennen dat ze gewoon van de mat geveegd zijn door Barcelona...

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dortmund vangt enorme bedragen voor hun spelers en vindt ik een slecht voorbeeld. (ze vangen 37 miljoen voor Gotze en halen Mkhitaryan + Aubameyang voor 30 miljoen, daar kan een club als Ajax nooit tegenop).
Bayern en Dortmund sponsoren elkaar gewoon, daar is niets gezonds aan qua competitie of scouting.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Barcelona lekker efficient, Ajax totaal niet. Na de 1-0 vond ik Ajax te ver naar voren spelen. Je weet dat je verliest, houdt de schade dan beperkt. Maar Frank wil op zoek naar een wonder.
schwarzenegger schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:55:
[...]

Nou ja ik vind het vermakelijk dat ze zo onnozel gaan lopen ontkennen dat ze gewoon van de mat geveegd zijn door Barcelona...
Zijn laatste woorden waren van een andere strekking hoor.

[ Voor 45% gewijzigd door Vos op 18-09-2013 22:57 ]

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:48

iChaos

It's Lupus.

[...]

Dan ben je als club dus gewoon niet handig bezig. Ajax is voor zover ik weet gezond genoeg om ook financieel veilig te zitten zonder spelers te moeten verkopen. Geen gelimiteerde afkoopsom in het contract zetten zodat ze goed kunnen onderhandelen en niet met een fooi genoegen moeten nemen. Ze kunnen het permitteren om die spelers op de loonlijst te houden, dus dan maar even wachten om meer te vangen.

• schwarzenegger
Jeetje mina.... die Klopp van Dortmund daar word je gewoon bang van zoals die daar stond te protesteren. 8)7

• Aghanim
  • Niet online
Als je talenten koopt en die een 4 jarig contract geeft dan duurt het altijd 2 jaar voordat ze daadwerkelijk goed worden. Dan spelen ze 1 jaar goed en willen ze niet meer verlengen en dus is het verkopen met 1 jarig contract of transfervrij. Dan kun je geweldig beleid maken maar dit houd je niet tegen.

Het doet me pijn om te zeggen maar ik begin het NL voetbal steeds saaier te vinden. Alleen maar middelmatige spelers in onze teams die niks te zoeken hebben in Europa.

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

schwarzenegger schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:06:
Jeetje mina.... die Klopp van Dortmund daar word je gewoon bang van zoals die daar stond te protesteren. 8)7
Sodeju, wat een gezicht trekt die man.. En dan wil hij het nog wel even goedmaken |:(

En en en, wat een vrije trap, die 2-0 :o

• Vos

Vos

AFCA

iChaos schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:04:
[...]

Dan ben je als club dus gewoon niet handig bezig. Ajax is voor zover ik weet gezond genoeg om ook financieel veilig te zitten zonder spelers te moeten verkopen. Geen gelimiteerde afkoopsom in het contract zetten zodat ze goed kunnen onderhandelen en niet met een fooi genoegen moeten nemen. Ze kunnen het permitteren om die spelers op de loonlijst te houden, dus dan maar even wachten om meer te vangen.
Zoals jij het voor doet komen is het wel heel makkelijk allemaal :). Misschien eens aanmelden bij een club? ;)

• Aghanim
  • Niet online
Volgens mij zou Ajax het ook afleggen tegen Basel als ik dat zo zie.

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Tevens ook de grote verrassing van de Champions League tot nu toe, winst op Chelsea?

• Stoffa
Aghanim schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:27:
Volgens mij zou Ajax het ook afleggen tegen Basel als ik dat zo zie.
Niet zo gek eigenlijk dat Zwolle momenteel bovenaan staat.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Stoffa schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:45:
[...]
Niet zo gek eigenlijk dat Zwolle momenteel bovenaan staat.
Niet zo gek met hun programma. Ajax heeft verreweg het zwaarste programma gehad.

• Stoffa
tweaker2010 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 00:14:
[...]

Niet zo gek met hun programma. Ajax heeft verreweg het zwaarste programma gehad.
Dan nog, dat Zwolle momenteel bovenaan staat geeft wel degelijk het lage niveau van de nederlandse competitie aan.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Stoffa schreef op donderdag 19 september 2013 @ 00:47:
[...]

Dan nog, dat Zwolle momenteel bovenaan staat geeft wel degelijk het lage niveau van de nederlandse competitie aan.
Valt wel mee. Zwolle heeft eigenlijk een vrij aardig team en speelt aanvallend en dat is iets wat clubs met het budget van Zwolle zelden doen en daar pakt Zwolle punten mee.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:29
Met Eriksen/Alderweireld had je ook nooit gewonnen van Barca, hoogstens (met een beetje mazzel) de score beperkt gehouden. Voor NL clubs is het met de huidige financiele verhoudingen onmogelijk om ooit nog een CL te winnen. Dan kan je Eriksen/Alderweireld beter verkopen voor samen ~20 miljoen, dan dat ze eind van het seizoen gratis waren vertrokken. Een dergelijk bedrag laten glippen om met iets dragelijkere uitslagen 3e in de poule te worden, zou pas wanbeleid zijn.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:47
Ik moet zeggen dat ik met name de 1e helft Barcelona echt niet veel beter vond dan Ajax, maar het grote probleem/verschil is dat Barcelona geen spelers heeft die door de ondergrens zakken omdat ze een voldoende grote selectie hebben en bij Ajax de selectie zo krap is dat ze dat wel hebben.

Die 1-0 is natuurlijk erg goed ingeschoten door Messi, maar daar een vrije trap weggeven mag natuurlijk niet gebeuren. Ajax leed vooral te vaak dom balverlies, waar het heel vaak niet de verdienste van Barcelona was maar gewoon een individuele fout van een Ajax-speler (heel vaak Poulsen voor m'n gevoel...).

De 2e helft geven ze gewoon veel te veel ruimte weg maar ook daar vaak stomme individuele fouten die Ajax de das om doen. Als Ajax de lijn uit de 1e helft door had kunnen trekken had 't best wel eens gelijk kunnen worden. Als je 10 wedstrijden speelt zoals de eerste helft dan denk ik dat je in 2-4 op de 10 wedstrijden minimaal een punt pakt, maar dan moet je dat wel een wedstrijd lang vol houden.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
rik86 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:57:
Ik moet zeggen dat ik met name de 1e helft Barcelona echt niet veel beter vond dan Ajax, maar het grote probleem/verschil is dat Barcelona geen spelers heeft die door de ondergrens zakken
En daarom is Barca een topclub en ajax niet.
omdat ze een voldoende grote selectie hebben en bij Ajax de selectie zo krap is dat ze dat wel hebben.
Die 1-0 is natuurlijk erg goed ingeschoten door Messi,
maar daar een vrije trap weggeven mag natuurlijk niet gebeuren.
Ajax leed vooral te vaak dom balverlies,
waar het heel vaak niet de verdienste van Barcelona was maar gewoon een individuele fout van een Ajax-speler (heel vaak Poulsen voor m'n gevoel...).
De 2e helft geven ze gewoon veel te veel ruimte weg maar ook daar vaak stomme individuele fouten die Ajax de das om doen.
Als Ajax de lijn uit de 1e helft door had kunnen trekken had 't best wel eens gelijk kunnen worden.
Als je 10 wedstrijden speelt zoals de eerste helft dan denk ik dat je in 2-4 op de 10 wedstrijden minimaal een punt pakt, maar dan moet je dat wel een wedstrijd lang vol houden.
Nee, want Barca speelt ook niet al die 10 wedstrijden de 1e helft slecht.

Hoe moeilijk is het nou? Barca is gewoon veel beter omdat ze geen/minder fouten maken, de kansen beter benutten, efficienter zijn, betere conditie hebben, meer potentie hebben etc etc.
Als Ajax (of welke andere ploeg dan ook) al die punten die je hierboven noemt goed zou doen dan had de Nederlandse competitie er heel anders uitgezien. Maar het is gewoon niet zo. Als als als als als als als als als als als en als ja dan misschien....

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Inderdaad. Als Ajax gisteren echt zo goed zou zijn geweest benut Duarte zijn kans en wordt de penalty gemaakt. Dat hebben ze niet gedaan, dus enige mogelijke conclusie is dat je compleet overklast bent. Ze probeerden wel te voetballen, maar op 3/4 momenten na is dat totaal niet gelukt.

• Aghanim
  • Niet online
Nee, als iedere club ongeveer hetzelfde budget had zou het niveauverschil niet zo enorm zijn. Vierderangs spelers van Barca staan bij Ajax in de basis. Raar zeg dat je dan verliest.....

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

rik86 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:57:
[...]
De 2e helft geven ze gewoon veel te veel ruimte weg maar ook daar vaak stomme individuele fouten die Ajax de das om doen. Als Ajax de lijn uit de 1e helft door had kunnen trekken had 't best wel eens gelijk kunnen worden. Als je 10 wedstrijden speelt zoals de eerste helft dan denk ik dat je in 2-4 op de 10 wedstrijden minimaal een punt pakt, maar dan moet je dat wel een wedstrijd lang vol houden.
Barca gaf de 2e helft gewoon ietsje meer gas en daarna (zeker na de wissel van de Jong) stortte heel Ajax in.
Laat Ajax eerst maar eens beginnen met de 0 te houden, die verdediging is momenteel echt een gatenkaas.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
v8power67 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:37:
Opzich vind ik dat nederlandse clubs het als je naar geld te besteden kijkt het redelijk doen. Maar ze missen allemaal een speler met scorend vermogen op europees niveau. Kijk naar de kansen die ajax had net zet daar een dodelijke spits neer en je maakt ze mischien wel. Maja jammere is heb je een keer zon speler is ie ook meteen weer verkocht.... zo jammer altijd maja dat is de rol van het nederlandse voetbal in deze miljarden business.
Vind je dit echt? De laatste jaren is er toch geen enkel aansprekend resultaat door een Nederlandse club behaald? Toegegeven, Ajax heeft eens gewonnen in de groepsfase van een als los zand spelend Man City.
De nr 2 van Nederlands is al jaren niet meer doorgedrongen tot de groepsfase van de CL en zelfs in de voorrondes van de E.L. komen de Nederlandse clubs dit jaar al tekort. Dat heeft niets meer met geld te maken, maar is gewoon compleet gebrek aan kwaliteit maar ook mentaliteit.
In de Nederlandse competitie krijgt een spits kans op kans, ach, dan mis je er een, totaal niet erg, 5 minuten later weer een kans.
In Italië hebben ze de mentaliteit dat een wedstrijd normaal gesproken op 0-0 eindigt. Kansen worden niet weggegeven, als spits moet die ene kans erin. Het voetbal wordt er weliswaar niet leuker op, maar ja, AC Milan wint wel easy van PSV.

Houdoe

• Stoffa
Sempy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:33:
[...]

Met Eriksen/Alderweireld had je ook nooit gewonnen van Barca, hoogstens (met een beetje mazzel) de score beperkt gehouden. Voor NL clubs is het met de huidige financiele verhoudingen onmogelijk om ooit nog een CL te winnen. Dan kan je Eriksen/Alderweireld beter verkopen voor samen ~20 miljoen, dan dat ze eind van het seizoen gratis waren vertrokken. Een dergelijk bedrag laten glippen om met iets dragelijkere uitslagen 3e in de poule te worden, zou pas wanbeleid zijn.
Zoals ik al eerder aangaf: ik weet ook niet of het wanbeleid is van Ajax, of dat in het huidige voelbalklimaat het gewoon onmogelijk is om spelers van enige kwaliteit aan je te binden. Ik denk dat er overigens zeer weinig mensen zijn die hier echt inzicht in kunnen verschaffen.

Verder lijk je te suggereren dat ik vind dat je met Eriksen wel een kans had gehad. Als je echter goed had gelezen, had je gezien dat ik ook al in mijn post aangaf dat ik Eriksen niet super vind.
Mijn punt is dat zelfs matige spelers als Eriksen al worden weggekocht. Ieder jaar gaat er gewoon een zwerm sprinkhanen over de Nederlandse clubs heen, die alles wegkapen vanaf rapportcijfer 6 en hoger. Volgens mij is dit allemaal sinds het Bosman arrest zo erg geworden, maar nogmaals: het fijne weet ik er ook niet van.

Ik heb in ieder geval mijn laatste wedstrijd van Ajax tegen topclubs gekeken. Los van dat ik het schaamtelijk vind te zien hoe ver het nederlands voetbal is weggezakt vind ik de entertaiment waarde van een duel met een dergelijk krachtsverschil volledig weg.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Echter heeft Dordmund daarvoor veel geld gebruikt en zitten ze nu diep in de schulden, zelfs na de verkoop van Reuser. Een Romario scouten doe je nu niet meer even, clubs scouten meer en jonger en bieden gewoon meer geld dan NL clubs, dan moet een speler echt een goed gevoel hebben om te komen (zoals bijv Eriksen geholpen heeft bij het binnenhalen van Boilesen (of Fisscher, vergeet steeds welke van de 2 het nu precies was).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 09:15

CR1691

Hero of Time

Dortmund is nu gewoon een gezonde club hoor die de laatste jaren voornamelijk eigen jeugd heeft gebruikt. Eigenlijk hebben ze pas sinds dit jaar weer een hoop geld uitgegeven met het verschil dat ze dat nu wel zelf hadden.

PSN: Finally_Chris

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 15:04
Stoffa schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:29:
Ik heb in ieder geval mijn laatste wedstrijd van Ajax tegen topclubs gekeken. Los van dat ik het schaamtelijk vind te zien hoe ver het nederlands voetbal is weggezakt vind ik de entertaiment waarde van een duel met een dergelijk krachtsverschil volledig weg.
De volgende CL-wedstrijd van Ajax is thuis tegen AC Milan. Hier heeft Ajax meer kans op minstens een punt. In de CL groepsfase 2010/2011 werd het 1-1 tegen AC Milan en PSV speelde onlangs ook gelijk tegen deze club. Veel zal afhangen van de vorm van Balotelli.

Wat is schaamtelijk? Bedoel je soms beschamend? ;)

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

CR1691 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:33:
Dortmund is nu gewoon een gezonde club hoor die de laatste jaren voornamelijk eigen jeugd heeft gebruikt. Eigenlijk hebben ze pas sinds dit jaar weer een hoop geld uitgegeven met het verschil dat ze dat nu wel zelf hadden.
Nu begin ik te twijfelen, dacht recent gelezen te hebben dat Dortmund zonder de verkoop van Reuser failliet gegaan zou zijn en dat ze nu nog bestaan dankzij "sponsering" van Bayern.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CR1691 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:33:
Ze hebben vorig seizoen oa Reus gekocht voor 17 miljoen. Dat noem ik geen eigen jeugd...
En het jaar daarvoor speelden ze net quitte door het vertrek van Sahin naar Real.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:02
Een aankoop betekend nog niet dat het helemaal geen eigen jeugd is. Iedere club heeft aankopen nodig.

Even ter voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YGFM2v7.jpg

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Dit jaar dan Mkitaryan en Aubemayang voor flink wat poen gekocht maar daar tegenover staat de verkoop van Götze. Mijn stukje klopt niet helemaal want eigen jeugd had ik aan moeten voetballen met ''goedkope'' aankopen.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:49

polthemol

Moderator General Chat
Borussia heeft enkele jaren geleden, toen ze op sterven na dood waren, hun hele jeugdbeleid op de schop genomen. Daarbij heeft de duitse voetbalbond ook nieuw beleid uitgevoerd al enkele jaren om meer talentvollere spelers te krijgen (oa. gratis uitgewerkte oefenstof voor amateurteams / jeugdteams). Het resultaat van langetermijn beleid dus :)

Het verschil is en blijft: beleid. In Nederland kwijlen we weg als een Johan Cruijf iets roept. Het moet dan wel zo zijn, enz. enz., maar het is een zakenwereld, het is een bedrijf. En om een bedrijf goed te runnen moet je voor lange termijn gaan, waar de voetbalwereld vooral grossiert in korte termijn. Zwolle bv. was al lang bezig met te promoveren / naar eredivisie toe te werken, het was geen oepsje :)

(en om eerlijk te zijn over buitenlands voetbal: als ik de spaanse competitie zie, als fan zijnde wordt ik daar niet bepaald warm van. Een paar teams die echt goed zijn en de rest moet bidden op een incidenteel succesje).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Stoffa schreef op donderdag 19 september 2013 @ 00:47:
[...]

Onzin. Eens in de zoveel jaar is er een team wat een geweldige start heeft. RKC won ooit 5 uit 5 en stond bovenaan om vervolgens te eindigen in de degradatie zone. Die dingen gebeuren. In de 1e divisie win je er een periode titel mee, in de eredivisie niets.

• Sempy
polthemol schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:41:
Borussia heeft enkele jaren geleden, toen ze op sterven na dood waren, hun hele jeugdbeleid op de schop genomen. Daarbij heeft de duitse voetbalbond ook nieuw beleid uitgevoerd al enkele jaren om meer talentvollere spelers te krijgen (oa. gratis uitgewerkte oefenstof voor amateurteams / jeugdteams). Het resultaat van langetermijn beleid dus :)
Verschil tussen Ajax en Borussia is vooral geld, ff googlen leert dat Borussia in 11/12 alleen al 60,2mln tv-rechten en 17mln marketingpool (=uitzendrechten) CL haalt. Dankzij dat geweldige Fox-contract krijgt Ajax 8mln en nog een keer zo'n bedrag marketingpool CL. Dus 16 miljoen ipv 77 miljoen en dan heeft Ajax mazzel dat ze kampioen zijn en PSV zich niet voor de poulefase CL plaats.

Goed langetermijbeleid versterkt de kracht van het geld van Dortmund. NL clubs zullen het echter structureel afleggen tegen ploegen die jaarlijks 50-60 miljoen meer te besteden hebben, ook als dit ordinaire koopclubs zijn.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Tja, en binnen Nederland heeft Ajax weer veel meer geld dan de tegenstanders en daardoor meer succes. Daar hoor ik ook nooit geklaag over, zo werkt het voetbal nou eenmaal.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Stoffa
Railgunner schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:35:

Wat is schaamtelijk? Bedoel je soms beschamend? ;)
Je zet het dan misschien in small, maar dit soort spellingsnazi berichtjes zijn imo echt loeiirritant en mag je wat mij betreft achterwege laten. Speciaal voor jou ook in small ;)
Ezequiel schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:05:
Onzin. Eens in de zoveel jaar is er een team wat een geweldige start heeft. RKC won ooit 5 uit 5 en stond bovenaan om vervolgens te eindigen in de degradatie zone. Die dingen gebeuren. In de 1e divisie win je er een periode titel mee, in de eredivisie niets.
We kunnen er heel lang, of heel kort over discussieren maar t is en blijft een feit dat het huidige niveau van de eredivisie historisch laag is. Of de eerste plek van Zwolle dan wel of niet een indicator is, is imo niet eens zo interessant.

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:43:
Tja, en binnen Nederland heeft Ajax weer veel meer geld dan de tegenstanders en daardoor meer succes. Daar hoor ik ook nooit geklaag over, zo werkt het voetbal nou eenmaal.
Echter heb je daar meer controle over en valt er eenvoudiger winst/vooruitgang te boeken. Vechten tegen Duitse, Engelse, Spaanse clubs is beetje vechten tegen de bierkaai.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Stoffa schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:44:
We kunnen er heel lang, of heel kort over discussieren maar t is en blijft een feit dat het huidige niveau van de eredivisie historisch laag is.
En het verschil in financiële mogelijkheden historisch groot. En aangezien geld een steeds bepalendere rol is gaan spelen en mogelijkheden in Nederland hoogstwaarschijnlijk beperkt zullen blijven in vergelijking tot grotere (voetbal)landen, zal het niveau van de eredivisie in vergelijking tot dat van de grote (voetbal)landen relatief laag blijven.

Wanneer je het echter in een juist perspectief bekijkt, is het zo onaardig niet wat Nederland presteert. Meedoen in de top van Europese clubs zit er helaas voorlopig zeker niet in...

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:57
De top niet nee maar we verliezen nu ook wel erg vaak van ploegen onder de top. De positie achter Duitsland, Engeland, Spanje, Italië, Frankrijk en enkele Russische ploegen ga je ook verliezen nu.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:34

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik wil nog even terugkomen op Barca - Ajax gisteren.

Wat mij ook opvalt is de nederlandse hoogmoed. Overal lees je, je moet juist durven voetballen tegen barcelona en je niet verstoppen. Frank de Boer is ook zo iemand die ten koste van alles wil voetballen.
Dat is allemaal heel leuk en aardig maar in europa kom je daar niet ver mee. van Bommel heeft het ook bij de wedstrijd van PSV - Milan en de return gezegd. Je moet resultaat halen. Door aan te vallen speel je in dit geval de tegenstander in de kaarten. Blijf bij barca uit gewoon op een counter loeren. Met 10 man voor de pot hangen en als de wiedeweerga uitvallen en proberen gevaarlijk te zijn. Daar is in mijn ogen niks beschamends aan. Je ziet dat je het de eerste helft nog wel kan belopen maar in de 2e helft vloeien de krachten weg en dan is Barca door een surplus aan kwaliteit gewoon en stuk beter.

Ik zou opteren voor: Irriteer en vertraag ze zo veel mogelijk. In alle competities zie je dat er vaak door kleinere clubs succesjes worden behaald door dit toe te passen. Soms lukt het, of wordt je niet afgeschoten. Kleine ploegen brengen het er nu eenmaal voetballend minder goed vanaf tegen de top

Maarja dan laten we de hollandse school niet zien he.. doodzonde nummer 1 in nederland

[ Voor 13% gewijzigd door Chrosser op 19-09-2013 15:10 ]

• Railgunner
  • Laatst online: 19-09 15:04
Chrosser schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:07:
Blijf bij barca uit gewoon op een counter loeren. Met 10 man voor de pot hangen en als de wiedeweerga uitvallen en proberen gevaarlijk te zijn. Daar is in mijn ogen niks beschamends aan.
Denk jij dat een team als Ajax daar goed in is? Ik denk het niet, aangezien er in Nederland altijd met een aanvallende intentie gespeeld wordt. Dit betekent dat je voor Europese wedstrijden ineens je tactiek omgooit, waardoor de automatismen verdwijnen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:36
Sempy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:33:
[...]

Eindelijk eentje die er verstand van heeft. Zo is het precies.Ajax hoefde niet te winnen en was kansloos.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:34

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

In aanvallend spel waren ze ook niet goed want ze verliezen met 4-0. Ok zeg dat de penalty er normaal wel in gaat dan was het 4-1 geworden. De wedstrijd had er niet veel anders door gelopen denk ik.

Met een defensieve rol had barca er en stuk minder goed doorheen gekomen, dan had je misschien 0-0 of 1-0 verloren.

[ Voor 23% gewijzigd door Chrosser op 19-09-2013 15:23 ]

• Sempy
Vandaag overigens Gerrie Muhren (te vroeg) overleden. Vooral bekend van het hooghoudnummertje tegen Real uit. Tegenwoordig zijn de rollen meer dan omgedraaid.

http://www.youtube.com/watch?v=mttpbPZE7qA

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:30

Sherlock

No Shit

Chrosser schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:19:
In aanvallend spel waren ze ook niet goed want ze verliezen met 4-0. Ok zeg dat de penalty er normaal wel in gaat dan was het 4-1 geworden. De wedstrijd had er niet veel anders door gelopen denk ik.

Met een defensieve rol had barca er en stuk minder goed doorheen gekomen, dan had je misschien 0-0 of 1-0 verloren.
Dat denk jij, maar als je Ajax wel eens hebt zien verdedigen dan weet je dat dat juist levensgevaarlijk is. Komt nog bij dat Barcelona wekelijks tegen ultradefensieve ploegen speelt (ploegen die dat dus ook beheersen) en huis wel het geduld op kan brengen om te blijven voetballen totdat de doelpunten vallen.

Barcelona was veel beter, maar uiteindelijk wordt de uitslag enkel zo groot vanwege persoonlijke fouten en niet vanwege de tactiek.
ph4ge schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:43:
Verschil is wel dat de regels qua inkomsten binnen Nederland iets evewichtiger verdeeld zijn dan binnen Europa.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Sherlock schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:41:
[...]

Barcelona was veel beter, maar uiteindelijk wordt de uitslag enkel zo groot vanwege persoonlijke fouten en niet vanwege de tactiek.
Wat was volgens jou het uitgangspunt c.q. tactiek gisteren dan? Ik heb het niet kunnen ontdekken hoor. De storm tegenhouden en hopen op een uitval?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:31

PauseBreak

derp!

Oh ja, even tussendoor: Definitief geen uit-supporters bij PSV-Ajax.

Nee, merp!

• Vos

Vos

AFCA

Chrosser schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:07:
Ik wil nog even terugkomen op Barca - Ajax gisteren.

Wat mij ook opvalt is de nederlandse hoogmoed. Overal lees je, je moet juist durven voetballen tegen barcelona en je niet verstoppen. Frank de Boer is ook zo iemand die ten koste van alles wil voetballen.
Dat is allemaal heel leuk en aardig maar in europa kom je daar niet ver mee. van Bommel heeft het ook bij de wedstrijd van PSV - Milan en de return gezegd. Je moet resultaat halen. Door aan te vallen speel je in dit geval de tegenstander in de kaarten. Blijf bij barca uit gewoon op een counter loeren. Met 10 man voor de pot hangen en als de wiedeweerga uitvallen en proberen gevaarlijk te zijn. Daar is in mijn ogen niks beschamends aan. Je ziet dat je het de eerste helft nog wel kan belopen maar in de 2e helft vloeien de krachten weg en dan is Barca door een surplus aan kwaliteit gewoon en stuk beter.

Ik zou opteren voor: Irriteer en vertraag ze zo veel mogelijk. In alle competities zie je dat er vaak door kleinere clubs succesjes worden behaald door dit toe te passen. Soms lukt het, of wordt je niet afgeschoten. Kleine ploegen brengen het er nu eenmaal voetballend minder goed vanaf tegen de top

Maarja dan laten we de hollandse school niet zien he.. doodzonde nummer 1 in nederland
Hier ben ik het mee eens. Al heb je wel verschil in verdedigend spelen natuurlijk, met 11 man volledig terug hoeft ook weer niet.

De 2-0 vond ik wel heel tekenend. Barca dat gewoon een counter uitvoert en met 4 spelers tegen 3 Ajacieden komt te staan. Dat mag gewoon nooit in zo'n wedstrijd, dan speel je te aanvallend.

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 19-09-2013 15:58 ]

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:33
Hier zitten natuurlijk wel wat Ajacieden op Tweakers en ik vraag me eigenlijk af wat ze van Daily Blind vinden.. Een aantal vrienden die voor Ajax zijn walgen van hem en nog niet eens onterecht. Ik zag gister een moment in de herhaling toen Neymar een bal voorgaf aan Pique (die overigens prachtig was), dat Blind een beetje zielig z,n hand op steekt i.p.v. dat hij zijn team helpt en meneer Pique flink ervan langs geeft.
Volgens mij had Ajax niet hoeven te verliezen, maar goed, als je Messi tegen je hebt en Ronaldo scoort de dag ervoor 3x, dan weet je dat het wel fout kan gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 19-09-2013 16:26 ]

• CR1691

CR1691

Hero of Time

See what you did there, kidding ;) :+

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Mosin schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:24:
Hier zitten natuurlijk wel wat Ajacieden op Tweakers en ik vraag me eigenlijk af wat ze van Daily Blind vinden.. Iedereen in mijn omgeving die voor Ajax is walgt van hem en nog niet eens onterecht. Ik zag gister een moment in de herhaling toen Neymar een bal voorgaf aan Pique (die overigens prachtig was), dat Blind een beetje zielig z,n hand op steekt i.p.v. dat hij zijn team helpt en meneer Pique flink ervan langs geeft.
Volgens mij had Ajax niet hoeven te verliezen, maar goed, als je Messi tegen je hebt en Ronaldo scoort de dag ervoor 3x, dan weet je dat het wel fout kan gaan.
Raar, in mijn ogen speelde blind een prima partij en zat vooral Poulsen er vaak naast. Denswil een aantal een keer een foute pass maar dat zullen zenuwen zijn, speelde in mijn ogen prima.
Bojan viel mij ook positief op (hopelijk is dat niet een motivatieprobleem).
Blind staat links achter, Pique is dan volgens mij nooit zijn man. Ik vind hem in potentie een zeer goede linksback, beter dan MI op die positie (die vind ik als CB weer zeer sterk).

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Had inderdaad ook het idee dat Poulsen de zwakste van de 11 was gisteren. Liep meer dan dat hij een sprintje inzette en was ook niet zo fel in de duels al je hem zou verwachten.

• Mosin
  • Laatst online: 19:33
CR1691 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:28:
[...]

See what you did there, kidding ;) :+
Hmm shit. Ik dacht nog van: Schrijf ik het goed :+
MeNTaL_TO schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:28:
[...]

Raar, in mijn ogen speelde blind een prima partij en zat vooral Poulsen er vaak naast. Denswil een aantal een keer een foute pass maar dat zullen zenuwen zijn, speelde in mijn ogen prima.
Bojan viel mij ook positief op (hopelijk is dat niet een motivatieprobleem).
Blind staat links achter, Pique is dan volgens mij nooit zijn man. Ik vind hem in potentie een zeer goede linksback, beter dan MI op die positie (die vind ik als CB weer zeer sterk).
Ja, ik snap het inderdaad, maar ik vind Blind nou niet de persoon die Ajax beter maakt. Vooral, omdat hij zoveel terug speelt lijkt het soms net alsof hij niet vooruit durft, maar soms zal het ook niet door hemzelf komen.
Bojan vond ik ook wel aardig spelen, maar ik vind het niet raar waarom hij dat nu net in deze wedstrijd doet. Gewoon, omdat hij in zijn vertrouwde omgeving zit en ook de motivatie.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik vond Bojan ook boven mijn verwachting spelen. Sterker nog, ik vond hem de enige die mee kon. Hij blijft wisselvallig in de competitie alleen.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Misschien heeft dat te maken met het feit dat hij nu voor het eerst op de plek speelt waar hij het beste uit de voeten kan? Als ik hem op de flanken zie vind ik het gewoon pure middelmaat. Schaduwspits of hangende spits (centraal) is toch gewoon zijn positie?

• KillaZ
  • Laatst online: 20:34
Heb jij een andere wedstrijd gezien dan? Hij stond op papier toch gewoon rechtsbuiten?

K to the KillaZ

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

KillaZ schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:51:
Heb jij een andere wedstrijd gezien dan? Hij stond op papier toch gewoon rechtsbuiten?
Nee, Sighthorsson stond rechtsbuiten. Bojan in de spits en Boilesen op links.

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Wat ik al eerder zei dus: Bojan is geen rechtsbuiten. 1v1 zijn man uitspelen is niet zijn beste kwaliteit, goed de ruimte benutten en tussen de linies voetballen, af en toe een mooie looplijn voor een steekbal. Dan kun je hem goed gebruiken, anders wordt het niet echt wat met hem bij Ajax. Vond hem gisteren goed spelen, ook Sightorsson aan de rechterkant werkte niet onaardig. Kon daardoor veelal een CB uit het centrum weghalen, waardoor er ruimte ontstond.

• ph4ge
  • Laatst online: 20:29
TB1989 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:35:
Wat ik al eerder zei dus: Bojan is geen rechtsbuiten. 1v1 zijn man uitspelen is niet zijn beste kwaliteit, goed de ruimte benutten en tussen de linies voetballen, af en toe een mooie looplijn voor een steekbal. Dan kun je hem goed gebruiken, anders wordt het niet echt wat met hem bij Ajax. Vond hem gisteren goed spelen, ook Sightorsson aan de rechterkant werkte niet onaardig. Kon daardoor veelal een CB uit het centrum weghalen, waardoor er ruimte ontstond.
Ik heb ook nooit begrepen waarom Bojan als buitenspeler gehaald werd. Verbaast mij ook helemaal niets dat hij centraal goed tot zn recht komt. Maar goed, zo begrijp ik ook niet waarom de opstelling van Ajax koste wat koste altijd 4-3-3 wordt genoemd terwijl je gewoon zonder buitenspelers en met 2 centrale spitsen speelt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:40

Quad

Doof

Ik schakel net in en zie dat het 0-0 is, volgens mij is het een matige wedstrijd?
Ook is het stadion bomvol. _O_ :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:33
Psv doet pijn aan de ogen...

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:38

St@m

@ Your Service

Pfff... :Z :Z :Z Kijk ik naar hetzelfde PSV als vorig jaar? Volgens mij wel..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Saturnus
  • Niet online
Haha 0-1...hoe slecht. :')

• T-MOB
  • Laatst online: 16:29
Voor de grootste groep fans in het stadion is het feest...

Regeren is vooruitschuiven

• Quad

Quad

Doof

Oh oh.. Ellende..

PVOutput☀️

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:09
Om 21:05 dan maar een echt potje voetbal? :p

[ Voor 3% gewijzigd door BeefHazard op 19-09-2013 20:26 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• St@m

St@m

@ Your Service

BeefHazard schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:23:
Om 21:05 dan maar een echt potje voetbal?
Tegen Maccabi Haifa? Dat kan AZ zo nog maar eens verliezen.. Het echte voetbal was gisteren en eergisteren.. En helaas was daar ook geen eer te behalen voor de Nederlandse afvaardiging.

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 19-09-2013 20:28 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Potdomme, als ik dit zie dan deed Ajax het gister eigenlijk gewoon uitstekend. Ben ineens heel benieuwd naar a.s. zondag...

Hoppa! :')
* Bra-Jo gaat een filmpje kijken
Dan maar een nepsupporter.

[ Voor 25% gewijzigd door Bra-Jo op 19-09-2013 20:30 ]

Nomen nescio

• BeefHazard
Maccabi moet kunnen lukken, ze spelen erg aanvallend maar AZ heeft een uiterst solide verdediging staan. Dat geeft ruimte voor het countervoetbal waar AZ goed in is, met oa Gudmundsson, Johansson (rb) en Jóhannsson (sp).

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Als psv zo speelt als vandaag ben ik niet zo bang als ajax fan. man man wat zwak. Barcelona kreeg nog minder kansen tegen ajax als die club nu tegen psv.

edit 0-2

• St@m

St@m

@ Your Service

2-0 :') Apathische bende.. pff.. er is echt niets nada veranderd ten opzichte van de afgelopen 4 jaar. Het zeer van Rutten is nog niet weg..
Tuurlijk is het een jonge ploeg en loopt het niet altijd even makkelijk, maar werklust; het "Feyenoord voetbal" noem ik het altijd maar, kun je altijd tonen.

[ Voor 36% gewijzigd door St@m op 19-09-2013 20:32 ]

• Quad

Quad

Doof

Oh my god.... |:(

PVOutput☀️

• BeefHazard
Zolang Cocu Maher op de verkeerde plek zit hoef je geen goals te verwachten :z

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
BeefHazard schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:33:
Zolang Cocu Maher op de verkeerde plek zit hoef je geen goals te verwachten :z
Ze spelen nu toch juist met de punt naar voren met Maher op 10? ik dacht dat dat zijn beste positie was. in de competitie kwam het er ook al niet zo uit maar nu speelt hij ipv wijnaldum op 10 en dat doet ook nog erg weinig.

theoretisch hebben ze best een aardig middenveld maar komt er totaal niet uit

• BeefHazard
Maher hangt op rechts, daar hoort 'ie niet. Bovendien is Maher op z'n best met een boomlange spits, een stormram, voor hem.

• Aghanim
  • Niet online
Volgend jaar gewoon niet meer meedoen in Europa. Niks te zoeken in CL en ook niet in EL blijkbaar. Dat mensen nog naar Europese wedstrijden kijken van onze clubs.

• St@m

St@m

@ Your Service

Aghanim schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:38:
Volgend jaar gewoon niet meer meedoen in Europa. Niks te zoeken in CL en ook niet in EL blijkbaar. Dat mensen nog naar Europese wedstrijden kijken van onze clubs.
Tja, er is niets anders op he. Maar er is inderdaad weinig animo, kijk maar naar de gevulde plaatsen. Komt door de prijs, het tijdstip en verwachtingsmanagement :P

• Quad

Quad

Doof

AZ wordt hopelijk een mooiere pot. Veel slechter als dit kan niet echt.

PVOutput☀️

• BeefHazard
Gudmundsson schijnt meer naar binnen te mogen spelen vandaag, oa vanwege zijn goals tegen Zwitserland als spits. Zal me benieuwen, veel slechter dan op linksbuiten kan hij toch niet spelen. Die vent komt geen lantaarnpaal voorbij.

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

St@m schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:30:
Het zeer van Rutten is nog niet weg..
Toivonen is vanavond toch de enige uit het tijdperk Rutten die nog speelt?

Verder roept Cocu dit wel een beetje over zichzelf af, want hij begon duidelijk niet met de beste elf... En dat dat gedeelelijk door blessures komt (Rekik, Wijnaldum) snap ik ook nog wel, maar als ze tegen een betere tegenstander en/of in de CL hadden gespeeld dan hadden Schaars en Brenet gewoon gespeeld, en misschien had Wijnaldum ook nog wel een extra potje door de pijn gespeeld.. Dan was het misschien ook wat geconcentreerder en gemotiveerder geweest overigens..

over Maher enzo: Toivonen speelt volgens mij op 10 en Maher rechtshalf toch?

edit: wel mooi dat Bony weer een doelpuntje meepakt, en dat Swansea uit tegen Valencia met 0-3 voorstaat.. Al spelen ze al bijna de hele wedstrijd tegen tien man..

[ Voor 14% gewijzigd door Algurgazan op 19-09-2013 20:45 ]

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• St@m

St@m

@ Your Service

Algurgazan schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:42:
[...]

Toivonen is vanavond toch de enige uit het tijdperk Rutten die nog speelt?
De hele voetbalcultuur, het is verboden om te werken blijkbaar.. Dat is er ingekomen onder Rutten, en is er blijkbaar lastig uit te krijgen. Natuurlijk is het niet 1 op 1 door te zetten dat de instelling van PSV de laatste wedstrijden de schuld is van Rutten, maar het zegt wel wat dat het zachtgekookte ei dat nu op de bank zit niet veel onderdoet voor het zachtgekookte ei wat ervoor op de bank zat.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wel treurig om na het EL-drama van vorig jaar weer op deze manier te beginnen. 0-2 tegen een of andere Hongaarse club :X Het is natuurlijk nog maar de eerste wedstrijd, maar het wordt wel elke keer pijnlijk duidelijk welke status het Nederlandse voetbal heeft in Europa.

• BeefHazard
Soms vraag ik me af of we dat ijzeren gordijntje weer even kunnen sluiten. Eurovisie, EL... Ze winnen altijd :p

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RoD schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:45:
Wel treurig om na het EL-drama van vorig jaar weer op deze manier te beginnen. 0-2 tegen een of andere Hongaarse club :X Het is natuurlijk nog maar de eerste wedstrijd, maar het wordt wel elke keer pijnlijk duidelijk welke status het Nederlandse voetbal heeft in Europa.
Ik heb het optimisme voor de loting van de voorronde Champions League ook nooit zo begrepen. 'nee hoor, PSV hoeft Arsenal niet te vrezen'.

Om vervolgens de eerste wedstrijd in de Europa League kansloos te verliezen van een club waar waarschijnlijk nog nooit iemand had gehoord :')

Wat een droefenis 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Gunner op 19-09-2013 20:53 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• BeefHazard
Zwak, een 2-0 verlies had absoluut niet mogen gebeuren. Zeker niet als je ziet hoe PSV in de 1e helft domineerde en kans na kans creëerde verpestte.

[ Voor 15% gewijzigd door BeefHazard op 19-09-2013 20:52 ]

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

PSV is werkelijk te treurig voor woorden. Ik heb verbaasd zitten kijken naar hoe slecht ze speelden in de 2e helft.
Hebben jullie die Hendrix zien spelen? Te triest voor woorden..!! Wat een amateur..!!
Waar is het PSV van het begin van dit seizoen..??

[ Voor 3% gewijzigd door mowa op 19-09-2013 20:53 ]

iRacing Profiel

• Quad

Quad

Doof

Jup, ik verlies liever met 4-0 van Barca.

PVOutput☀️

• Aghanim
  • Niet online
Zo zie je maar dat een zwaluw tegen 4 zwakke tegenstanders nog geen zomer maakt. PSV is wel erg ver teruggezakt na het competitiebegin. Hopelijk redt AZ onze eer deze week.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:30
Aghanim schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:53:
Zo zie je maar dat een zwaluw tegen 4 zwakke tegenstanders nog geen zomer maakt. PSV is wel erg ver teruggezakt na het competitiebegin. Hopelijk redt AZ onze eer deze week.
En tegen AC Milan in Eindhoven. Dat viel toch ook niet tegen :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• apis29
  • Niet online
mowa schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:52:
PSV is werkelijk te treurig voor woorden. Ik heb verbaasd zitten kijken naar hoe slecht ze speelden in de 2e helft.
Hebben jullie die Hendrix zien spelen? Te triest voor woorden..!! Wat een amateur..!!
Waar is het PSV van het begin van dit seizoen..??
Heb jij hem wel zien spelen :+ ? Of baseer je dat op die laatste twee pogingen tot een voorzet? Ik zou niet iemand anders kunnen noemen die ik een hoger cijfer zou geven aan de kant van PSV ...

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

PSV speelde in die periode nog dat leuke frivole voetbal maar Milan was nog lang niet ingespeeld want de Italiaanse competitie was toen nog maar net begonnen. Of net niet, dat weet ik niet meer precies.

iRacing Profiel

• St@m

St@m

@ Your Service

mowa schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:52:
Hendrix is 18 jaar, heeft normaliter geen basisplaats.. dus tja.. die moet nog veel leren.
Maar goed, PSV kiest er voor om het met jonge jongens en eigen jeugd te gaan doen dit jaar, dan moet je ze ook wat krediet geven. Maar goed, het is ook nooit goed. Koop je spelers, dan ben je weer een vieze koopclub.

En volgens mij was Hendrix één van de enige spelers die het in ieder geval probeerde. Die ging er tenminste stevig in op sommige momenten. Dat het voetbaltechnisch allemaal niet zo goed was, dat geloof ik allemaal wel om bovengenoemde redenen. Maar ik wil dan in ieder geval werkvoetbal zien.

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

apis29 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:56:
Ik zou niet iemand anders kunnen noemen die ik een hoger cijfer zou geven aan de kant van PSV ...
Kan je nagaan.. :+

iRacing Profiel

• BeefHazard
Flauw om het zo te zeggen, ik vond Hendrix best goed spelen. Alleen moet hij maar niet voorzetten gaan geven, daar zijn teamgenoten voor.

E: Bruma heeft goal 1 veroorzaakt en 2 makkelijk kunnen voorkomen.

[ Voor 20% gewijzigd door BeefHazard op 19-09-2013 21:02 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum