mowa schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:05:
Het commentaar wat er werd geleverd over Hendrix (en overall) zei genoeg.
Het eerste doelpunt was echt ongelukkig, het tweede was schlemielig.
Maar goed, als jij een 18 jarige jongen in zijn eerste? Europese wedstrijd beoordeelt op zijn voorzetten in de laatste 3 minuten en hem daarop amateur wilt noemen, dan wens ik je er veel plezier mee.
[ Voor 27% gewijzigd door St@m op 19-09-2013 21:09 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Hij moest dan ook nog eens van CD, LB gaan spelen omdat "Zanka" Jørgensen moest invallen.
Mischien moeten ze Depay en Maher eens van plaats laten ruilen ... Toivonen in de spits zoals ik al in de voorbereiding zei toen ie nog verbannen zou worden naar het tweede ofzo en die optie blijkbaar grappig was
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 19-09-2013 21:13 ]
Hopelijk gaat AZ nog een positieve draai aan dit Europcup-weekje geven voor NL.
Ah, dat zal het zijn! Zullen we daarvoor eerst even wat andere wedstrijden afwachten? Of neemt AZ de EL ook niet serieus, die leggen namelijk hetzelfde op de mat als PSV.tweaker2010 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:19:
Je kunt duidelijk zien dat PSV de EL opnieuw niet serieus neemt,erg jammer dit. Ben benieuwd naar zondag.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dat die commentator niet snapte/miste wat daar gebeurde betekent nog niet dat dat ook het geval was. Leek er meer op dat ie dacht dat Jozefszoon moest gaan warmlopen en er een misverstand was, met een dolletje erbij maar dat mag blijkbaar ook niet meerSempy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:17:
Dramatische wedstrijd van PSV. Meest veelzeggende moment was nog die speler (Locadia?) die ze een paar keer moesten vragen om warm te lopen. Als je als jonge speler al geen zin hebt om te spelen, dan wordt het sowieso niks.
Hopelijk gaat AZ nog een positieve draai aan dit Europcup-weekje geven voor NL.
Nog een reden waarom EL zo triest is om naar te kijken. RTL7 commentaar/tor
[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 19-09-2013 21:50 ]
Daarom luister ik ondertussen altijd muziek terwijl ik een wedstrijd bekijk (maar hoor wel de analyse aan)apis29 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:43:
Nog een reden waarom EL zo triest is om naar te kijken. RTL7 commentaar/tor
AZ is ook niet om aan te zien. Dat Maccabi Haifa nog niet op 2-0 staat zegt wellicht meer iets over hun dan over AZ.
Ik ga weer GTA5 spelen.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Dit is wel een erg snelle conclusie. Volgens VI hadden een aantal basisspelers rust gekregen met het oog op a.s. zondag, wat best logisch is.tweaker2010 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:19:
Je kunt duidelijk zien dat PSV de EL opnieuw niet serieus neemt,erg jammer dit. Ben benieuwd naar zondag.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Nou ik heb echt nog nooit zo'n slechte wedstrijd gezien van ze. Er was echt 0,0 inzet...
Zoals ik me daar heb zitten ergeren. Het was gewoon een schande om aan te zien.
Vanuit het stadion vond ik Hendrix de beste.
Overigens zou ik ook een ander systeem hanteren als ik Cocu was. Twee controleurs, Schaars en Hiljemark, en dan Maher met de punt naar voren. Matavz functioneert ook niet, omdat het een spits is die het vooral van intikkers en voorzetten moet hebben, maar Bakkali en Depay trekken beiden naar binnen toe.
Oh, en om het leed nog erger te maken: ik heb een passe-partout voor de thuiswedstrijden van EL
In Israel weten ze toch precies waar de grens ligt.
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Een niet onaardig mooie vrouw.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat zeg ik, dan neem je de EL toch niet serieus? Ajax stelt toch ook geen B-elftal op tegen Barca?Railgunner schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:22:
[...]
Dit is wel een erg snelle conclusie. Volgens VI hadden een aantal basisspelers rust gekregen met het oog op a.s. zondag, wat best logisch is.
Haiffa speelde behoorlijk fel, AZ kwam er amper doorheen. Ze schoven met 10 man heen en weer over het veld.
Dus jij vond dat er geen representatief elftal stond tegen Ludo? Wijnaldum blessure, Rekik blessure, Brenet scheen ook lichte klachten te hebben. Dan kun je Arias best een kans geven. Tevens speelden Depay, Matavz en Bakkali voorin wat gewoon de basisspelers zijn. De enige speler die niet vast in de basis staat als er geen blessuregevallen zijn is Hiljemark. Nou poeh, dan neem je de EL niet serieustweaker2010 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:52:
[...]
Dat zeg ik, dan neem je de EL toch niet serieus? Ajax stelt toch ook geen B-elftal op tegen Barca?

Het zag er dramatisch uit en het is een ontzettend zwak resultaat, maar om nu te zeggen dat men bij PSV de EL niet serieus neemt vanwege een logisch gewijzigde opstelling gaat me wat ver.
Dat heeft hij bij Heerenveen ook al bewezen. Nooit gesnapt waarom AZ hem heeft gehaald. Hij is sterk, maar voetballen is inderdaad niet zijn sterkste kant.BeefHazard schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:04:
Snap nog steeds niet waarom Elm in de basis staat, die jongen heeft wederom bewezen niet te kunnen voetballen
dat is zo ongeveer de meest logische verklaring, die algemeen geaccepteerd is bij AZ-supporters.
BeefHazard schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:15:
[...]
Hey :W
Morgen komt een fatsoenlijke voetbalwedstrijd
AZ speelde nog slechter dan Ajax gisteren....
Als je 't zo kinderachtig wil spelen

Jij was degene die begon met kinderachtig doen trouwens (zie de post die ik quote).
[ Voor 40% gewijzigd door Krukar op 19-09-2013 23:21 ]

Jij mist de sarcasme?Krukar schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:20:
Yay 3 punten tegen een b-club uit israel, gefeliciteerd man!
Jij was degene die begon met kinderachtig doen trouwens (zie de post die ik quote).
Allebei de wedstrijden vandaag waren draken, gisteren was een frustrerende pot in de tweede helft van Ajax. Komop zeg, bij balverlies hoor je te rennen, niet te sjokken!
⏩ PVOutput☀️
Ja is een heeele oude post, wel 24 uur oud! Geez....BeefHazard schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:47:
Lekker niveau weer, zo'n oude post quoten
Je kunt ook gewoon toegeven dat je er naast zat
Verwijderd
En ik maar hopen dat er dit seizoen tenminste een paar clubs zouden overwinteren in de Europese toernooien...
sorry maar dat je nu conclusies trekt aan dat ajax verloor van Barca? dat was toch een zekerheidje vooraf? tuurlijk na de 1e helft dachten we dit zou wel eens 0-1 kunnen blijven of misschien een stuntje van 1-1 maar verliezen van Barca is geen schande.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 07:14:
Gaat lekker zo met het Nederlandse clubvoetbal. Eerst Utrecht, toen Vitesse en nadien Feyenoord. Vervolgens Ajax wat in de 2-de helft een oorwassing kreeg (terwijl dat in mijn ogen niet eens echt nodig was) en PSV die er met de pet naar gooit in nota bene eigen huis. Het is dat AZ een overwinning wist te stelen in Israël maar daarmee houdt het ook direct wel op.
En ik maar hopen dat er dit seizoen tenminste een paar clubs zouden overwinteren in de Europese toernooien...
Ajax heeft nog steeds net zo veel kans om door te gaan als voor woensdag. het gaat er bij Ajax om dat je niet verliest van Celtic uit en thuis wint. dan heb je de 3e plek zo goed als zeker en kun je kijken wat je tegen milan kan doen.
psv was inderdaad wel een schande maar misschien zijn ze nu wakker. wel grappig om de meningen over psv van de afgelopen weken te bekijken van het begin van de competitie tot nu.
[ Voor 7% gewijzigd door Crysania op 20-09-2013 09:03 ]
Wel een beetje lullig vervelend, al komt de hele media met het nieuws dat jij niet kan plassen
Dit wordt wel erg niveautje zandbak zo.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
http://www.dailymotion.com/video/x14wq7b_eri_sport
Mooie goal.JanW schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:36:
Eriksen heeft zijn eerste doelpunt voor de Spurs ook te pakken, meteen een beauty!
http://www.dailymotion.com/video/x14wq7b_eri_sport
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik heb te doen met je en respect dat je daar was. Heb de wedstrijd niet gezien aangezien ik PES 2014 net binnen hadLars93 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:39:
Ik zat in het stadion bij PSV![]()
Nou ik heb echt nog nooit zo'n slechte wedstrijd gezien van ze. Er was echt 0,0 inzet...
Zoals ik me daar heb zitten ergeren. Het was gewoon een schande om aan te zien.
Vanuit het stadion vond ik Hendrix de beste.
Overigens zou ik ook een ander systeem hanteren als ik Cocu was. Twee controleurs, Schaars en Hiljemark, en dan Maher met de punt naar voren. Matavz functioneert ook niet, omdat het een spits is die het vooral van intikkers en voorzetten moet hebben, maar Bakkali en Depay trekken beiden naar binnen toe.
Oh, en om het leed nog erger te maken: ik heb een passe-partout voor de thuiswedstrijden van EL
Maar serieus, wat een spookambiance in het stadion. En die goals ook.... Bij die laatste goal werd er eerst nog op de paal geschoten. Alle verdedigers bleven gewoon staan! Ze deden niks! Echt een wanvertoning.
Nederlandse voetbal gaat echt naar de klote op deze manier, totaal geen motivatie om de wedstrijd te winnen. Van deze ploeg had ik nog nooit gehoord
Dat men er vol op zat heeft ook domme situaties opgeleverd, zeker met die idioot van een Esteban. Vent kan niet eens fatsoenlijk 'los' roepen. Hij kon de bal bv een keer zo oprapen terwijl Viergever voor 'm langs dribbelde, die zag opeens geen uitweg meer en liep zo over de achterlijn

[ Voor 4% gewijzigd door BeefHazard op 20-09-2013 11:07 ]
Dit kun je toch niet serieus nemen? Ajax heeft het Barca lastig gemaakt en dan met 4-0 verliezen?

Het vertrouwen bij Ajax is momenteel ver te zoeken, net als bij PSV trouwens.
Ik geef Ajax zondag de beste papieren maar waarom moeten nou de supporters thuis blijven en die wedstrijd om half 5 zondag middag...
Zaterdagavond kwart voor 9 / 9 uur vind ik een prachtige tijd!
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 20-09-2013 11:15 ]
Niet op zaterdag omdat PSV gisteravond een wedstrijd had lijkt mij.Quad schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:14:
De eerste helft was prima, behalve dat godverkloterde sjoktempo waarmee ze lopen.
Ik geef Ajax zondag de beste papieren maar waarom moeten nou de supporters thuis blijven en die wedstrijd om half 5 zondag middag...
Zaterdagavond kwart voor 9 / 9 uur vind ik een prachtige tijd!
PSN: Finally_Chris
De verhoudingen liggen scheef. In Nederland mag je niets maar over de grenzen wel. Daar moet echt iets aan gedaan worden alleen zal dat nooit gebeuren...
[ Voor 15% gewijzigd door CR1691 op 20-09-2013 11:33 ]
Klopt, maar ik heb een hekel aan een zondag half 5 wedstrijd. Half 1 wedstrijden mis ik alleen de eerste helft, maar half 5 wedstrijden zie ik enkel de eerste helft en dat is vaak niet echt heel boeiend.Vos schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:20:
[...]
Niet op zaterdag omdat PSV gisteravond een wedstrijd had lijkt mij.
⏩ PVOutput☀️
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik geniet dan ook meer van bijvoorbeeld een Arsenal of Dortmund die door een gezond beleid mooi voetbal (en in het geval van die laatste) succesen boeken. Meer dan van koopclubs als Madrid, City en in mindere mate ook Barcelona die samen miljarden in het rood staan. Het is gewoon frustrerend om te zien dat onze ''grote'' talenten vertrekken naar middelmatige buitenlandse clubs voor een paar ton meer...BeefHazard schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:29:
@CR1691 een gezonde club gaat voor alles. Men moet stoppen met het uitgeven van geld dat ze niet hebben. Neem je prioriteiten, éérst geld verdienen en dan pas uitgeven. Het kan, zoals Toon Gebrands bij AZ 4.125.000 euro heeft afgelost in 2 jaar, terwijl de verwachting van de curator voor 5 seizoenen was. AZ baadt nu in weelde, mede door de succesvolle verkoop van Maher en Altidore (samen goed voor een ruime 16 miljoen). Spelers als Gudelj kunnen nu voor €3 miljoen aangetrokken worden. Een schuld van een ton is een ton teveel. Bovendien maakt het dingen alleen maar erger, als je een schuld hebt en spelers moet verkopen, heb je meteen al slechtere ruilvoet.
Het wordt dan tijd dat de UEFA/FIFA strictere regels oplegt, want de KNVB doet het juist goed. Als de KNVB losser moet worden, is het de omgekeerde wereld.CR1691 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:30:
De verhoudingen liggen scheef. In Nederland mag je niets maar over de grenzen wel. Daar moet echt iets aan gedaan worden alleen zal dat nooit gebeuren...
Volgens mij was dat beleid van Dortmund ook niet gezond. Ze zijn in de periode dat het slecht ging, ook financieel, gewoon meer gaan uitgeven. Ja, ze stopte dat geld niet in grote aankopen, maar ze zijn niet gaan bezuinigingen om de financiën op orde te brengen zoals bijv. Feyenoord. Toevallig pakte het sportief goed uit, maar dat wil niet zeggen dat ze geen grote financiële risico's hebben genomen.CR1691 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:35:
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik geniet dan ook meer van bijvoorbeeld een Arsenal of Dortmund die door een gezond beleid mooi voetbal (en in het geval van die laatste) succesen boeken. Meer dan van koopclubs als Madrid, City en in mindere mate ook Barcelona die samen miljarden in het rood staan. Het is gewoon frustrerend om te zien dat onze ''grote'' talenten vertrekken naar middelmatige buitenlandse clubs voor een paar ton meer...
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maar dat los je niet op met meer schulden. De clubs in die landen hebben veel gotere budgetten omdat ze meer sponsor- en televisiegelden ontvangen.En dat geld is er omdat er veel meer mensen naar die competitie (willen) kijken. Van de mensen die het Nederlands voetbal wel willen zien verwacht het grootste deel dat het gratis op de buis komt.CR1691 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:30:
Niet alleen maar ik denk wel dat het een factor is. We kunnen onze beste spelers niet meer behouden, die gaan voor een paar ton meer spelen bij clubs als Norwich of Everton (met alle respect voor die clubs overigens). Het gevolg is dat de clubs spelers van het kaliber Duarte en Van der Hoorn moeten kopen. Die zullen never nooit het niveau halen wat jongens als Alderweireld en Eriksen wel haalden. Zelfde voor Twente, Feyenoord en PSV...
Regeren is vooruitschuiven
Wat zijn de reacties van Messi, Martino en Valdes in jouw ogen dan?D-e-n schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:14:
Ik wist niet of ik boos moest worden of moest lachen om zo'n reactie, van De Jong nog wel. Is dit nu arrogantie of domheid? Een aardig helftje tegen een niet topvorm verkerend Barcelona en er zijn er kennelijk al weer een aantal die zichzelf gaan overschatten.
tweaker2010 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:09:
http://www.ad.nl/2013/09/20/Ajax-vol-vertrouwen-naar-topper-Als-je-het-zelfs-Barca-lastig-kunt-maken
Dit kun je toch niet serieus nemen? Ajax heeft het Barca lastig gemaakt en dan met 4-0 verliezen?![]()
Het vertrouwen bij Ajax is momenteel ver te zoeken, net als bij PSV trouwens.
Met 4-0 verliezen bij de no. 1 van de UEFA-coëfficiëntenlijst is toch echt een betere prestatie dan thuis met 2-0 verliezen van de no. 241. Dit is scorebordjournalistiek, maar het geeft wel wat aan. Daarnaast speelde Ajax delen van de wedstrijd aardig, terwijl PSV volgens de reacties hier dramatisch speelde.D-e-n schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:14:
Ik wist niet of ik boos moest worden of moest lachen om zo'n reactie, van De Jong nog wel. Is dit nu arrogantie of domheid? Een aardig helftje tegen een niet topvorm verkerend Barcelona en er zijn er kennelijk al weer een aantal die zichzelf gaan overschatten.
Op basis van deze twee Europese wedstrijden zou ik inderdaad zeggen dat Ajax favoriet is. Overigens heeft PSV de laatste 6 wedstrijden niet gewonnen (2x AC Milan, 3x competitie en gisteren).
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Die wedstrijden zijn niet te vergelijken aangezien Ajax vol aan de bak ging en PSV het duidelijk liet lopen met het oog op de wedstrijd van zondag. De sterkte van de tegenstander zegt me dus niet zoveel in dit geval.Railgunner schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:43:
[...]
Met 4-0 verliezen bij de no. 1 van de UEFA-coëfficiëntenlijst is toch echt een betere prestatie dan thuis met 2-0 verliezen van de no. 241. Dit is scorebordjournalistiek, maar het geeft wel wat aan. Daarnaast speelde Ajax delen van de wedstrijd aardig, terwijl PSV volgens de reacties hier dramatisch speelde.
Op basis van deze twee Europese wedstrijden zou ik inderdaad zeggen dat Ajax favoriet is. Overigens heeft PSV de laatste 6 wedstrijden niet gewonnen (2x AC Milan, 3x competitie en gisteren).
PSV zal zich iig willen revancheren en ze spelen thuis, dus ik denk dat Ajax een zware middag heeft.
Vriendelijke woorden, noem het beleefdheid. Daar kunnen we in Nederland misschien nog wat van leren. Ajax was niet slecht maar anders hadden ze bij Barcelona heus niet gezegd dat Ajax een waardeloze ploeg is.JanW schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:40:
[...]
Wat zijn de reacties van Messi, Martino en Valdes in jouw ogen dan?
Ajax is favoriet omdat PSV slecht was en al een tijd niet gewonnen heeft, niet omdat ze zelf een helft aardig stand hielden tegen Barcelona.Railgunner schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:43:
[...]
Op basis van deze twee Europese wedstrijden zou ik inderdaad zeggen dat Ajax favoriet is.
Ik kan de half 5 wedstrijden precies op tijd zien en half 1 mis ik helemaal. Dus prima voor mijQuad schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:31:
[...]
Klopt, maar ik heb een hekel aan een zondag half 5 wedstrijd. Half 1 wedstrijden mis ik alleen de eerste helft, maar half 5 wedstrijden zie ik enkel de eerste helft en dat is vaak niet echt heel boeiend.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
True maar zaterdagavond kijk ik met mn vrienden, pils en versnapering. Nu zit ik alleen achter de buis met een sapje.Vos schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:52:
[...]
Ik kan de half 5 wedstrijden precies op tijd zien en half 1 mis ik helemaal. Dus prima voor mij.
⏩ PVOutput☀️
PSV, Twente, Feyenoord: allemaal zouden ze ook heus een helft tegen Barcelona kunnen standhouden, mits zelf in vorm en Barcelona niet te goed op dreef. Dat is echt niet zó bijzonder. Goed dat je er als speler moed uit put maar meneer De Jong overdrijft weer eens.
[ Voor 34% gewijzigd door D-e-n op 20-09-2013 11:57 ]
Ik vraag mij wel af of dit een offday is als je de laatste weken naar het spel van PSV kijkt.....gambieter schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:52:
Op zich wel grappig: PSV wordt veroordeeld voor een off-day. Maar andersom hoopten de veroordelende mensen ook op een complete off-day van Barcelona, en zouden dan gaan juichen. Want zo liggen de krachtsverhoudingen nu eenmaal.
Voor Ajax geld overigens precies hetzelfde.
Dat Ajax en PSV beiden nog in de top 5 staan komt alleen doordat de concurrentie in de ED momenteel nóg slechter speelt....
Het is ook maar wat je wilt lezen.D-e-n schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:55:
Dat mensen PSV veroordelen op een offday vind ik nog niet zo storend. Dat een aantal Ajacieden (waaronder De Jong dus notabene) zichzelf nu plots weer verheven voelt boven de rest van Nederland door zichzelf te spiegelen aan Barcelona stoort me meer.
PSV, Twente, Feyenoord: allemaal zouden ze ook heus een helft tegen Barcelona kunnen standhouden, mits zelf in vorm en Barcelona niet te goed op dreef. Dat is echt niet zó bijzonder. Goed dat je er als speler moed uit put maar meneer De Jong overdrijft weer eens.
Klopt toch gewoon? Ajax heeft 4/5 goede kansen gehad.'Maar als je het zelfs Barcelona op bepaalde momenten moeilijk kunt maken, dan geeft dat vertrouwen.'
Verder lees ik er niets in dat Ajax/De Jong zich 'weer verheven voelt boven de rest van Nederland'.
Ik lees toch echt dat hij dacht dat ze écht kans hadden. En dan constateer ik ieder geval dat zo'n speler dan kennelijk niet weet hoe verdomde arrogant zoiets kan overkomen op een niet-Ajacied.
[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 20-09-2013 12:08 ]
Hij zegt dat ze het Barcelona af en toe moeilijk hebben kunnen maken, zo arrogant is dat niet toch? Zelfs vrij realistisch, want ze hebben ook een aantal goede kansen gehad. Dat jij het arrogant vindt ligt meer aan jouw lange tenen dan aan de uitspraak van De Jong.D-e-n schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:06:
[...]
Ik lees toch echt dat hij dacht dat ze écht kans hadden. En dan constateer ik ieder geval dat zo'n speler dan kennelijk niet weet hoe verdomde arrogant zoiets kan overkomen op een niet-Ajacied.
Hoezo moeilijk maken? Barcelona speelde nog niet eens op halve kracht, kwamen zonder problemen makkelijk voor en elke keer dat ze ff aanzetten stonden ze alleen voor de keeper. Moeiteloos liepen ze uit. Zelfs als zo'n klein kansje van Ajax er per ongeluk in was gegaan heb je toch niet de illusie dat die gelijke kans ook maar 10 minuten op het bord was blijven staan? Dat sommige spelers van Barcelona uit beleefdheid en bescheidenheid zeggen dat het nog best een lastige wedstrijd was zegt alleen maar dat ze beleefd en bescheiden zijn. Die winnen regelmatig met overmacht en weten dat het niet in dank wordt afgenomen als je dan arrogant gaat doen, na elke overwinning roepen ze dat het niet makkelijk was en de tegenstander niet tegen viel.Amras schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:12:
Hij zegt dat ze het Barcelona af en toe moeilijk hebben kunnen maken, zo arrogant is dat niet toch? Zelfs vrij realistisch, want ze hebben ook een aantal goede kansen gehad. Dat jij het arrogant vindt ligt meer aan jouw lange tenen dan aan de uitspraak van De Jong.
Maar voor de duidelijkheid, dat is ook helemaal geen schande voor een Nederlandse ploeg. Het is alleen een beetje raar om te doen alsof er meer in zat, wees dan een beetje realistisch.
[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 20-09-2013 12:19 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Allemaal waar, maar PSV en haar fans waren toch ook wel enigszins verheugd over de tegenstand die aan Milan werd geboden? Celtic werd toch ook geroemd? De spelers van Andorra zullen toch ook positief terugkijken op de eerste helft tegen Nederland? Maakt dat PSV, Celtic en Andorra arrogant? Dat lijkt mij niet.D-e-n schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:20:
Zelfs degradatiekandidaten in Spanje kunnen het Barcelona wel eens moeilijk maken, Celtic deed het vorig jaar, Nederland stond bij rust op 0-0 tegen Andorra en PSV speelde even aardig mee met Milan. Maar uiteindelijk zegt dat allemaal geen reet? Negen van de tien keer wint de ploeg die nu gewonnen heeft.
Hetgeen jij nu bijvoorbeeld zegt over PSV tegen Milan ("PSV speelde aardig mee met Milan") is van zeer vergelijkbare strekking als hetgeen De Jong zegt. Jij gebruikt het alleen als argument om aan te geven dat De Jong arrogant is. Vreemd.
[ Voor 14% gewijzigd door argro op 20-09-2013 12:33 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Het gaat ook niet om het verheugd zijn, dat is normaal. Het extrapoleren op die wedstrijd (alsof Andorra door die magere 0-2 opeens kansen ziet heeft tegen Roemenie of Turkijke), dat is waar commentaar op isargro schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:25:
Allemaal waar, maar PSV en haar fans waren toch ook wel enigszins verheugd over de tegenstand die aan Milan werd geboden? Celtic werd toch ook geroemd? De spelers van Andorra zullen toch ook positief terugkijken op de eerste helft tegen Nederland? Maakt dat PSV, Celtic en Andorra arrogant? Dat lijkt mij niet.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Oh, dus die verhalen over arrogantie komen natuurlijk allemaal uit de duim van de niet-Ajacieden. PSV-ers, Feyenoorders: ze zijn allemaal knettergek.JanW schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:30:
Nee, want dat is geen Ajax. Zodra iemand uit het Ajax-kamp zoiets ook maar durft te zeggen, ben je direct arrogant.
Juist. Misschien beseft die jongen het maar voor de PSV-er leest het toch echt als "pas op, jullie moeten nu tegen de ploeg die het Barcelona lastig maakt"gambieter schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:32:
[...]
Het gaat ook niet om het verheugd zijn, dat is normaal. Het extrapoleren op die wedstrijd (alsof Andorra door die magere 0-2 opeens kansen ziet heeft tegen Roemenie of Turkijke), dat is waar commentaar op is
Leuk toch, een wedstrijd tussen een ploeg die het Barça lastig maakt en een ploeg die er vertrouwen in had in San Siro van Milan te winnen?D-e-n schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:36:
[...]
[...]
Juist. Misschien beseft die jongen het maar voor de PSV-er leest het toch echt als "pas op, jullie moeten nu tegen de ploeg die het Barcelona lastig maakt"
Echt kans op een overwinning? Ben ik blind of lees ik dat nergens? Volgens mij is dat jouw eigen interpretatie.D-e-n schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:06:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 20-09-2013 12:46 ]
Ik ben niet de enige die het anders leest dan jij. Als er meerdere mensen over vallen dan zit er kennelijk toch iets in niet?Vos schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:45:
[...]
Echt kans op een overwinning? Ben ik blind of lees ik dat nergens? Volgens mij is dat jouw eigen interpretatie.
Als jij nou even aanhaalt waar je het leest maakt het misschien makkelijkerD-e-n schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:52:
[...]
Ik ben niet de enige die het anders leest dan jij. Als er meerdere mensen over vallen dan zit er kennelijk toch iets in niet?
Als al die mensen toevallig alleen maar niet-Ajacieden zijn, dan hoeft er weinig in te zitten. Als De Jong vanavond zegt dat ie morgen twee gebakken eitjes gaat eten bij het ontbijt, dan is hij ook arrogant want misschien eten ze bij PSV alleen maar een gekookt eitje. Misschien moeten jullie het eierdopje eens afzetten en niet overal iets achter proberen te zoeken.D-e-n schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:52:
[...]
Ik ben niet de enige die het anders leest dan jij. Als er meerdere mensen over vallen dan zit er kennelijk toch iets in niet?
Mijn glazen bol zegt trouwens dat het de volgende keer weer gewoon 0-3/4 voor Barca wordt.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Je kunt het ook omdraaien: misschien moet een aantal Ajacieden het toch eens bij zichzelf zoeken?Amras schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:56:
[...]
Misschien moeten jullie het eierdopje eens afzetten en niet overal iets achter proberen te zoeken.
Uiteraard. Ik denk ook dat ze dat wel ingecalculeerd hadden en alleen maar blij zijn dat ze toch nog wat tegengas hebben kunnen geven. Je weet gewoon dat je er af gaat tegen Barcelona, dus alles wat je kunt laten zien moet je maar als positief beschouwen.thewizard2006 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:58:
Mijn glazen bol zegt trouwens dat het de volgende keer weer gewoon 0-3/4 voor Barca wordt.
Persoonlijk vond ik wel dat Frank de Boer iets te positief naar de wedstrijd keek. In zijn analyse achteraf gaf hij aan dat Ajax meerdere goals had weggegeven en dat ze kans op een goed resultaat hadden gehad als ze iets beter hadden opgelet. Dit vond ik persoonlijk overdreven, want Barcelona was zeker de bovenliggende partij en juist die goals gaven het klasseverschil tussen beide teams aan.
Dit stuk: http://www.nu.nl/sport/35...g-ac-milan-schakelen.html
Oohhh, arrogante Schaars, beetje positief doen na een wedstrijd. Daar hoor je dan alleen weer helemaal niemand over.
[ Voor 4% gewijzigd door JanW op 20-09-2013 13:06 ]
Wie weet heeft De Jong dat netjes gezegd? De Jong staat niet echt als arrogant te boek, dus ik ga er van uit dat hij het allemaal netjes heeft genuanceerd. Veel heisa om helemaal niets.D-e-n schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:03:
Je zegt nu precies wat De Jong (volgens de krant in elk geval) heeft nagelaten.
Wat hij zegt klopt toch gewoon voor 100%, Ajax krijgt een paar kansen en maakt ze niet af, Barcelona is beter en wint. Als je daar arrogantie inleest is er volgens mij iets mis met je eigen niveau van begrijpend lezen.....Maar als je het zelfs Barcelona op bepaalde momenten moeilijk kunt maken, dan geeft dat vertrouwen. We begonnen te voorzichtig, vond ik. Gaven te snel een lange bal. De 1-0 was jammer, omdat Barcelona daarvoor ook niet echt grote kansen had gehad. Toch hadden we niet zoiets als 'oh jee, daar gaan we weer'. We durfden juist te voetballen, wisten elkaar steeds beter te vinden en zagen dat Barcelona ook moest aanzetten om druk te zetten. Die fases neem je mee naar PSV. Dat is natuurlijk van een iets ander kaliber is. Maar het wordt weer een heel belangrijke wedstrijd.'
"moeilijk maken", "Barcelona moest aanzetten", "durfden te voetballen" : dat is toch vooral een opsomming waaruit je zou moeten opmaken dat ze een kans hadden. Als je de namen Barcelona en Ajax vervangt door twee onbekende ploegen zou je denken dat het gaat om een ploeg die volledig geflatteerd met 4-0 heeft verloren
En hij eindigt met "natuurlijk van een iets ander kaliber is". Alsof ze zelf niet van datzelfde (lagere) kaliber zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door argro op 20-09-2013 13:26 ]
Moeilijk maken en durven voetballen is inderdaad iets wat Ajax goed deed, het feit dat Barcelona moest aanzetten geeft aan dat ze er niet geblinddoekt overheen konden lopen. Nergens zegt hij echter dat Ajax gelijkwaardig was of een kans had. De eerste zin geeft, ook bij twee andere ploegen, juist heel duidelijk aan dat er een groot krachtsverchil gezien wordt.
Een aantal mensen wil het kennelijk niet zien inderdaad.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Haha nee wij willen het niet zien. Lees je wel wat je zelf zegt?D-e-n schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:21:
Leuk al die benamingen (begrijpend lezen, eitje) maar een aantal mensen wil het gewoon niet zien kennelijk. Je zegt terecht dat Barcelona beter is maar De Jong zegt namelijk nergens dat Barcelona beter is.
"moeilijk maken", "Barcelona moest aanzetten", "durfden te voetballen" : dat is toch vooral een opsomming waaruit je zou moeten opmaken dat ze een kans hadden. Als je de namen Barcelona en Ajax vervangt door twee onbekende ploegen zou je denken dat het gaat om een ploeg die volledig geflatteerd met 4-0 heeft verloren
En hij eindigt met "natuurlijk van een iets ander kaliber is". Alsof ze zelf niet van datzelfde (lagere) kaliber zijn.
PSV is toch van een ander kaliber dan BarcelonaEn hij eindigt met "natuurlijk van een iets ander kaliber is". Alsof ze zelf niet van datzelfde (lagere) kaliber zijn.
Goh wat een prutweer. Dit weekend weer een mooie competitieronde!
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 20-09-2013 13:29 ]
Klopt, daar is iedereen het ook mee eens.ph4ge schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:29:
Als je het je tegenstander geen moment moeilijk zou maken ga je er met 90-0 af, er van uitgaande dat het ongeveer een minuut duurt om de bal uit het net te vissen en de aftrap te nemen.Dat zien we in het voetbal nooit, er zijn altijd wel momenten dat je het even moeilijk maakt. Op zichzelf zegt dat niets, de overwinning van Barcelona heeft geen moment ter discussie gestaan ondanks dat Barcelona niet sterk speelde.
Maar laat maar. Iedereen mag zijn eigen gevoel hebben. Ajacieden mogen denken dat al die verhalen over arrogantie uit de lucht komen vallen. Ik denk daar soms anders over. En vandaag was dus zo'n momentje.
Ik snap best waar de verhalen over Amsterdamse arrogantie vandaan komen. In het verleden genoeg voorbeelden van geweest.D-e-n schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:36:
Maar dat waar iedereen het over eens is zegt de Jong dus nu net niet. Eén voor één kloppen al die quotes van De Jong natuurlijk ook wel maar als je het achter elkaar zegt en je laat de belangrijkste conclusie (ze zijn veel beter en wij in Nederland zijn van een ander niveau) achterwege dan komt dat als Feyenoord/PSV/Twente/Den Haag/Utrecht etc.... fan toch behoorlijk arrogant over.
Maar laat maar. Iedereen mag zijn eigen gevoel hebben. Ajacieden mogen denken dat al die verhalen over arrogantie uit de lucht komen vallen. Ik denk daar soms anders over. En vandaag was dus zo'n momentje.
De Jong is er echter totaal geen voorbeeld van en uit deze quotes is werkelijk 0% arrogantie af te lezen. Alleen als je het wil lezen, zoals jij doet. Wat mij betreft is hij gewoon realistisch. Bijv. die kans van Van Rijn had er makkelijk in kunnen gaan, dan had het bij rust wellicht 1-1 gestaan. En een penalty missen is natuurlijk ook vrij zuur voor de eindscore. Genoeg goede kansen op een beter resultaat gemist dus.
Maar goed, iedereen is het er over eens dat Barca een paar klassen beter is en verdiend heeft gewonnen. Als je dat De Jong vraagt krijg je hetzelfde antwoord hoor
Jep, en dat komt waarschijnlijk omdat je zelf nogal anti-Ajax bent. De waarheid zal ergens in het midden liggen.D-e-n schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:36:
Schaars zegt, zoals hierboven gequote, dat PSV AC Milan kan uitschakelen. Dan kan ik dat arrogant noemen en een partij gaan klagen over hoe arrogant alle PSV'ers wel niet zijn en dat ze dat zelf blijkbaar niet inzien, of ik laat hem lekker kletsen en wacht het resultaat af. Juist ja, een uitschakeling van PSV door AC Milan.
Over PSV-Ajax valt sowieso niets te zeggen. Ajax speelt een helft aardig tegen Barcelona, maar had een week geleden nog bijzonder lastig met FC Zwolle. PSV speelt nu even niet best, maar is ook de club die het AC Milan niet lang geleden moeilijk maakte met goed voetbal. Na de wedstrijd kunnen we de balans opmaken, conclusies trekken en die de week erna weer uit het raam gooien als er weer wordt verloren van een degradatiekandidaat.
Dat Ajax bij Barca uit (meteen de zwaarste wedstrijd) ging verliezen stond bijna zo goed als vast. Dat er op sommige momenten goed gevoetbald werd, ligt eraan hoe je dat bekijkt. Ook tegen barcelona krijg je 1 of 2 kansen in een wedstrijd. Als je die niet maakt (waaronder een penalty) dan heb je mijn inziens gewoon helemaal niet goed gespeeld. Een goed resultaat was 0-0 of 1-1 geweest. Dat je naar 4-0 wordt gespeeld bevestigd voor mij dat er weinig mogelijk was. Ik wil hiermee zeker niet suggereren dat dit beschamend is of iets dergelijks, dit gebeurd gewoon bij een team in de top 3 van Europa.
Zelf ben ik PSV supporter, Als ik dan naar de wedstrijd in de EL kijk van gisteren dan kan ik niet anders concluderen dat het waar-de-loos was. Dat ze ook a.u.b. ophouden met die ''leermomenten'' wat ze hier uit ''halen'', want die waren er gewoon niet. Psv speelt op dit moment gewoon slecht. Niet beter dan onderaan het rechter rijtje. Ik zie ze niet makkelijk van, Roda, Heracles, RKC, Go Ahead en noem maar op, winnen.
Vooral voorin spelen ze echt niks klaar. Jozefzoon speelt aardig en valt op bij jong Psv (niet meer dan logisch), geef die jongen dan een kans, Bakkali en Park bakken er echt niks van. Matavz krijgt nu al even het voordeel maar doet helemaal niks met een kans.
Zondag heeft Ajax gewoon de beste kansen. Je kunt het wenden of keren. Ook ajax zat niet goed in de competitie maar ik schat ze toch een stukje sterker in dan de PSV op dit moment. Ook al is Psv een erg jonge ploeg zo ver terug zakken vind ik eigenlijk niet kunnen.
En dan opeens.... is het weg
PSV heeft een erg jonge ploeg, alleen zakken ze regelmatig nog door de ondergrens. Dat opgehemel van de media na een paar aardige wedstrijden van Bruma en Reekiek (zo zegt die commentator het) heeft het spel ook geen goed gedaan. Kwalitatief heeft PSV de beste ploeg van de eredivisie, maar het heeft tijd nodig.PWM schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:21:
PSV is wel echt onbegrijpelijk raar bezig. Ik heb de eerste wedstrijden met angst en beven zitten kijken, wat speelden ze leuk en goed. Nog geen grote scores, maar het liep echt heel erg leuk. Tegen Milan speelden ze gewoon echt top.
En dan opeens.... is het wegIk snap daar niets van. Ja, gisteren stond er aan aangepast team, maar sowieso is het vuur volledig verdwenen. Vreemd, het blijft toch ongrijpbaar zoiets.
Opgehemeld kun je het noemen, maar dat gebeurt bij elke ploeg. Feit is wel dat Rekik een stuk beter is dan Bruma en ook in de coaching verder is. Bruma wordt beter met Rekik naast hem, je merkt nu dat als Bruma de leider in de defensie moet zijn hij er een stuk meer moeite mee heeft. Onmisbaar wil ik het niet noemen, maar je merkt echt wel dat Rekik afwezig is.tweaker2010 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:35:
[...]
PSV heeft een erg jonge ploeg, alleen zakken ze regelmatig nog door de ondergrens. Dat opgehemel van de media na een paar aardige wedstrijden van Bruma en Reekiek (zo zegt die commentator het) heeft het spel ook geen goed gedaan. Kwalitatief heeft PSV de beste ploeg van de eredivisie, maar het heeft tijd nodig.
Geef Ajax overigens de meeste kans, zit toch meer voetbal in de ploeg en ze spelen lang niet zo slecht als PSV atm.
[ Voor 8% gewijzigd door CR1691 op 20-09-2013 15:53 ]
Ik zet mn geld op PSV. Wat Ajax liet zien tegen PEC leek ook nergens op en PSV heeft dit seizoen wel bewezen goed te kunnen voetballen, dat heb ik bij Ajax veel minder gezien zeker sinds Erikssen weg is.TB1989 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:40:
Geef Ajax overigens de meeste kans, zit toch meer voetbal in de ploeg en ze spelen lang niet zo slecht als PSV atm.
Dat idee had ik voor gisteren ook, maar na die verschrikkelijke europa league wedstijd weet ik het net zo niet. Ik hou het toch maar op een gelijkspel.ph4ge schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:03:
[...]
Ik zet mn geld op PSV. Wat Ajax liet zien tegen PEC leek ook nergens op en PSV heeft dit seizoen wel bewezen goed te kunnen voetballen, dat heb ik bij Ajax veel minder gezien zeker sinds Erikssen weg is.
Praat elkaar toch niet altijd zo na.. Ze zeiden; Als dit team een aantal jaren bij elkaar blijft is er een kans dat.. en mijn inziens is dat ook zo, niet volgend jaar, niet het jaar erop, maar als dit team 5 jaar bij elkaar blijft.. waarom niet? Maar dat gaat niet gebeuren.CR1691 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:48:
Volgens de Van der Kerkhofjes was er zelfs serieus kans op de CL. Kom op zeg waar hebben we het nou helemaal over.
Jij denkt dat ze in het buitenland stil blijven zitten? De kans dat ik de staatsloterij win is nog groter dan dat een Nederlandse ploeg de Champions League wint. Geloof me, ik zou dat laatste graag zien maar het gaat gewoon niet gebeuren. Zeker niet als we de mentaliteit hier niet gaan veranderen. We zeiken wel Italianen, Spanjaarden en in mindere mate Duitsers af maar die hebben wel de wil om ten koste van alles te winnen.St@m schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:06:
[...]
Praat elkaar toch niet altijd zo na.. Ze zeiden; Als dit team een aantal jaren bij elkaar blijft is er een kans dat.. en mijn inziens is dat ook zo, niet volgend jaar, niet het jaar erop, maar als dit team 5 jaar bij elkaar blijft.. waarom niet? Maar dat gaat niet gebeuren.
[ Voor 12% gewijzigd door CR1691 op 20-09-2013 16:15 ]
Dit topic is gesloten.
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum