Tsja. Er is dit weekend geschopt, geslagen en gevloekt. Er zijn overtredingen geweest die iemand het ziekenhuis voor lange tijd in hadden kunnen sturen. En dan steekt iemand zijn middelvinger op, en hebben we het opeens over respectHan schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:07:
Kan Immers mooi op de bank wanneer Bakkal wordt aangetrokken...
De mening van Immers over de komst van Bakkal laat zich iig raden:
[afbeelding]
Lekker respectvol weer
En als scheidsrechters nou eens consequent waren, waren er veel meer kaarten gevallen.PWM schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:33:
[...]
Tsja. Er is dit weekend geschopt, geslagen en gevloekt. Er zijn overtredingen geweest die iemand het ziekenhuis voor lange tijd in hadden kunnen sturen. En dan steekt iemand zijn middelvinger op, en hebben we het opeens over respect
Weer de nodige ellebogen gezien...
De rode kaarten die breed werden uitgemeten, lieten weinig te wensen over. Met name Heerenveen-Groningen vond ik wel goed gefloten.
Het geval van 'voordeel' bij Feyenoord, had na gebleken geen voordeel te zijn, alsnog een kaart moeten zijn. En zo wel meer gevallen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Scheidsrechter gaf geen voordeel, dat was het ook helemaal niet. Ze hebben gewoon een opzichtige overtreding die een paar seconden duurde compleet gemist.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik kan me nog herinneren dat hij iets riep toen hij bij ajax speelde... over respect gesproken
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Dat soort zaken neem ik altijd met een korreltje suiker. Heb meerdere amateurwedstrijden gezien waarin een oud-prof meedeed, waar de scheidsrechter wel op zoek leek naar een moment om 'de prof' even te laten zien wie er de baas is op het veld.CR1691 schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:12:
http://www.ad.nl/ad/nl/10...en-is-handtastelijk.dhtml
Blijft een verschrikkelijk irritante gozer.
Wat niet wegneemt dat Perez inderdaad een irritant mannetje is/was.
Die ervaring heb ik ook hoor. Aan de andere kant, Perez deed altijd de meest vreemde dingen als er helemaal niks aan de hand was. Dit bericht past dan ook perfect in zijn straatje.
@Royz
Was tegen Sparta thuis meen ik ja
@Royz
Was tegen Sparta thuis meen ik ja
PSN: Finally_Chris
Of de hele wedstrijd aanslagen van andere voetballers moeten ontwijken die de oud-prof wel eens willen laten zien wat een doodschop inhoudt.....Lampie schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:17:
[...]
Dat soort zaken neem ik altijd met een korreltje suiker. Heb meerdere amateurwedstrijden gezien waarin een oud-prof meedeed, waar de scheidsrechter wel op zoek leek naar een moment om 'de prof' even te laten zien wie er de baas is op het veld.
Wat niet wegneemt dat Perez inderdaad een irritant mannetje is/was.
K to the KillaZ
Dan moet je niet mee doen als je daar niet tegen kan.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nee inderdaad. In plaats van dat de 'daders' normaal moeten gaan doen, moeten de oud-voetballers die nog graag een balletje willen trappen wat anders gaan doen.ph4ge schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:34:

Er is een verschil tussen contactsport beoefenen en selectieve doodschoppen ontwijken natuurlijk.....ph4ge schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:34:
K to the KillaZ
Voor de twijfelaars onder ons....

Hij is binnen. Gelukkig maar, worden we alleen maar beter van.

Hij zal zelf ook wel blij zijn, bij Dinamo in totaal 40 minuten gespeeld in 5 optredens. Met een beetje mazzel komend weekend al dubbel zoveel minuten maken als vorig seizoen.CR1691 schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:40:
Utrecht komt nog te vroeg. Zal wel minuten mogen maken tegen Dordrect voor de beker.
Thijs Slegers legt even een flinke bom onder Van Gaal. Volgens hem moeten spelers 50% van hun eigen commerciële inkomsten afstaan aan de spelerspot van Oranje. Van Gaal vindt niet dat bijvoorbeeld de aanvoerder van Man United gebruikt wordt voor een commercieel maar de aanvoerder van Oranje. Sneijder en Kuyt wilden niet met deze afspraak instemmen en werden uit de spelersraad gegooid, Van Persie en Strootman gingen schoorvoetend akkoord mede doordat de spelersgroep doodsbang is dat die niet door Van Gaal geselecteerd worden voor het WK.
Van Gaal is een dictator, wat een trieste man is het eigenlijk ook. Voor beelden check VI.
Van Gaal is een dictator, wat een trieste man is het eigenlijk ook. Voor beelden check VI.
Ja ik zag het ook net en vind het echt bizar.CR1691 schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:35:
Thijs Slegers legt even een flinke bom over Van Gaal. Volgens hem moeten spelers 50% van hun eigen commerciële inkomsten afstaan aan de spelerspot van Oranje. Van Gaal vindt niet dat bijvoorbeeld de aanvoerder van Man United gebruikt wordt voor een commercieel maar de aanvoerder van Oranje. Sneijder en Kuyt wilden niet met deze afspraak instemmen en werden uit de spelersraad gegooid, Van Persie en Strootman gingen schoorvoetend akkoord mede doordat de spelersgroep doodsbang is dat die niet door Van Gaal geselecteerd worden voor het WK.
Van Gaal is een dictator, wat een trieste man is het eigenlijk ook.
Ik zou er echt niet mee akoord gaan want dwingen kan v. Gaal je niet hij kan je hoogstens niet selecteren.
Zoals vd Gijp al zegt, C. Ronaldo had dan al zijn laatste wedstrijd gespeeld als hij dat ook zou moeten doen.
Want stel je verdient 50mln per jaar aan sponsoring, mag je de helft afdragen aan Oranje.
Een speler zal zulke contracten aangeboden krijgen vanwege zijn prestaties en niet omdat hij voor Oranje speelt.
In de Oekraine zal geen hond Oranje volgen dus als een bedrijf daar Lens geld bied om reclame voor hun te maken dan zal dat zijn om zijn prestaties bij Kiev.
Zoals Derksen zei, het is maar goed dat hij een trainer is geworden. Die ideeën van hem zijn te idioot voor woorden.
Altijd dat gezeik om geld bij het Nederlands Elftal. Was in de jaren zeventig ook altijd al geruzie met Cruijff en consorten
http://www.vi.nl/nieuws/s...komsten.htm?channel=phone
Hier de link naar het verhaal
Hier de link naar het verhaal
[ Voor 23% gewijzigd door CR1691 op 16-09-2013 22:30 ]
Als dat waar is, waarom zit Kuyt dan nog steeds bij de selectie en mag ie elke wedstrijd invallen?CR1691 schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:35:
Thijs Slegers legt even een flinke bom onder Van Gaal. Volgens hem moeten spelers 50% van hun eigen commerciële inkomsten afstaan aan de spelerspot van Oranje. Van Gaal vindt niet dat bijvoorbeeld de aanvoerder van Man United gebruikt wordt voor een commercieel maar de aanvoerder van Oranje. Sneijder en Kuyt wilden niet met deze afspraak instemmen en werden uit de spelersraad gegooid, Van Persie en Strootman gingen schoorvoetend akkoord mede doordat de spelersgroep doodsbang is dat die niet door Van Gaal geselecteerd worden voor het WK.
Volgens mij is van Gaal juist fan van hem, lijkt me een sterk verhaal dit.
Thijs Slegers verzint dit soort verhalen zeker niet. Zit samen met Martijn Krabbendam en Simon Zwartkruis bovenop Oranje. Dit verhaal verbaast mij totaal niet en geloof het direct.
Tja, het is een VI journalist. Wat is er nu leuker dan in aanloop van een WK eens flink te gaan stoken?
Ik snap dit soort 'nieuwtjes' niet hoor. Laat ze zich eens druk gaan maken over het spel ipv geld.
Ik snap dit soort 'nieuwtjes' niet hoor. Laat ze zich eens druk gaan maken over het spel ipv geld.
Inderdaad als ze zoiets zeggen dan zullen ze er ook 100% zeker van zijn dat het klopt.CR1691 schreef op maandag 16 september 2013 @ 23:02:
Thijs Slegers verzint dit soort verhalen zeker niet. Zit samen met Martijn Krabbendam en Simon Zwartkruis bovenop Oranje. Dit verhaal verbaast mij totaal niet en geloof het direct.
Want anders kunnen ze flink wat problemen krijgen.
Ik zag net Derksen en v. Hanegem en zoiets was er vroeger blijkbaar ook. Dus dat dat soort geld in een pot ging.
Maar met de huidige bedragen kun je zoiets gewoon niet maken vind ik.
Stel jij bent Messi en krijgt 40mln per jaar. Moet jij 20mln gaan afdragen en de 2e keeper die 100.000 euro krijgt per jaar moet dan zijn 50.000 afdragen.
VI publiceert niets zonder het juridisch dichtgespijkerd te hebben (Derksen had bijvoorbeeld uiteindelijk 100% gelijk in Veenstra kwestie), het is dus gewoon nieuws. Daarbij raakt je laatste zin qua inhoud kant noch wal, voetbal en geld zijn nu eenmaal versmolten met elkaar.tweaker2010 schreef op maandag 16 september 2013 @ 23:37:
Tja, het is een VI journalist. Wat is er nu leuker dan in aanloop van een WK eens flink te gaan stoken?
ik neem aan dat het alleen voor de periode van het WK geldt, en dat Messi van zijn 40 mln per jaar dus ongeveer de helft van 1/12de moet afstaan.... dus 1,7 mln...Deadsy schreef op maandag 16 september 2013 @ 23:45:
[...]
Stel jij bent Messi en krijgt 40mln per jaar. Moet jij 20mln gaan afdragen en de 2e keeper die 100.000 euro krijgt per jaar moet dan zijn 50.000 afdragen.
ik had nog nooit van deze verdeling gehoord, maar blijkbaar bestaat hij al sinds mensenheugenis en de verdeling verschilt van toernooi tot toernooi... dus VI is gewoon weer lekker aan het stoken.. alles om Van Gaal zwart te maken....
Commerciele inkomsten bedoelt men toch de sponsor en reclame inkomsten, niet het salaris wat de club betaald
Dan nog, 50%? Die gasten spenderen een fractie van een seizoen bij Oranje, en dan 50% eisen? Bizar!
Van Gaal is echt de weg kwijt
Zullen we het bij het onderwerp voetbal houden?
Van Gaal is echt de weg kwijt

Zullen we het bij het onderwerp voetbal houden?
[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 17-09-2013 09:36 ]
Nee het geldt juist ook buiten het toernooi. Ze gaven het voorbeeld van Lens. Als die nu in Kiev sinaasappels moet gaan aanprijzen en hij krijgt er 10k voor, dan moet 5k naar Louis/Oranje. In zijn ogen is het niet de speler van Dinamo Kiev die adverteert maar de rechtsbuiten van Oranje. De omgekeerde wereld want wie denkt Louis van Gaal wel niet wie hij is? Je gaat toch niet je eigen verdiende geld, buiten Oranje om afstaan aan het potje van Louis/Oranje!?P.O. Box schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 01:48:
[...]
ik neem aan dat het alleen voor de periode van het WK geldt, en dat Messi van zijn 40 mln per jaar dus ongeveer de helft van 1/12de moet afstaan.... dus 1,7 mln...
ik had nog nooit van deze verdeling gehoord, maar blijkbaar bestaat hij al sinds mensenheugenis en de verdeling verschilt van toernooi tot toernooi... dus VI is gewoon weer lekker aan het stoken.. alles om Van Gaal zwart te maken....
Laat Van Gaal zich nou uitsluitend bezig houden met het selecteren van de juiste mensen en die vervolgens beter maken. Daar heeft hij al genoeg problemen mee.
Ja dus? Omdat Derksen 1x gelijk heeft, heeft hij altijd gelijk? Ik geloof die prietpraat niet allemaal hoor.Niku schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 00:57:
[...]
VI publiceert niets zonder het juridisch dichtgespijkerd te hebben (Derksen had bijvoorbeeld uiteindelijk 100% gelijk in Veenstra kwestie), het is dus gewoon nieuws. Daarbij raakt je laatste zin qua inhoud kant noch wal, voetbal en geld zijn nu eenmaal versmolten met elkaar.
Klopt dat voetbal om geld draait, maar het zou fijn zijn als de media vooral het sportieve aspect zou belichten.
het gaat al jaaaaaren zo... de verdeelsleutel verschilt, maar dat is dan ook het enige verschil... nu wordt er ineens van alles bijgehaald om Van Gaal maar te kunnen zwartmaken.. het lijkt inmiddels een persoonlijke vete te worden... het zou mij niets verbazen als deze verdeelsleutelwijziging ook nog eens buiten Van Gaal om gaat, maar vanuit de KNVB komt...CR1691 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:20:
[...]
Nee het geldt juist ook buiten het toernooi. Ze gaven het voorbeeld van Lens. Als die nu in Kiev sinaasappels moet gaan aanprijzen en hij krijgt er 10k voor, dan moet 5k naar Louis/Oranje. In zijn ogen is het niet de speler van Dinamo Kiev die adverteert maar de rechtsbuiten van Oranje. De omgekeerde wereld want wie denkt Louis van Gaal wel niet wie hij is? Je gaat toch niet je eigen verdiende geld, buiten Oranje om afstaan aan het potje van Louis/Oranje!?
Laat Van Gaal zich nou uitsluitend bezig houden met het selecteren van de juiste mensen en die vervolgens beter maken. Daar heeft hij al genoeg problemen mee.
Ik citeer:
''De nieuwe regeling werd vorige week bekrachtigd in Barcelona tijdens de voorbereiding van Oranje op de interland tegen Andorra. Voorheen waren de individuele commerciële verdiensten niet in de regeling vastgelegd en kregen de spelers zonder het Oranje-shirt te mogen gebruiken honderd procent van de inkomsten.
De voormalige leden van de spelersraad (Wesley Sneijder, Dirk Kuijt en Kevin Strootman) weigerden akkoord te gaan met de verdeelsleutel van Van Gaal. Zij waren van mening dat individuele commerciële deals een gevolg zijn van het presteren bij de clubs, in combinatie met de persoonlijkheid van een speler.''
http://www.vi.nl/nieuws/s...r-verdeling-inkomsten.htm
''De nieuwe regeling werd vorige week bekrachtigd in Barcelona tijdens de voorbereiding van Oranje op de interland tegen Andorra. Voorheen waren de individuele commerciële verdiensten niet in de regeling vastgelegd en kregen de spelers zonder het Oranje-shirt te mogen gebruiken honderd procent van de inkomsten.
De voormalige leden van de spelersraad (Wesley Sneijder, Dirk Kuijt en Kevin Strootman) weigerden akkoord te gaan met de verdeelsleutel van Van Gaal. Zij waren van mening dat individuele commerciële deals een gevolg zijn van het presteren bij de clubs, in combinatie met de persoonlijkheid van een speler.''
http://www.vi.nl/nieuws/s...r-verdeling-inkomsten.htm
[ Voor 27% gewijzigd door CR1691 op 17-09-2013 10:05 ]
ik citeer (nota bene van VI.nl):
Van Hanegem vertelde in de uitzending op RTL7 ook waarom hij in 1978 niet meeging naar het WK in Argentinië. De overleden assistent-bondscoach Jan Zwartkruis heeft altijd verkondigd dat supervisor Ernst Happel De Kromme geen basisplek wilde garanderen. Van Hanegem nu: 'Dat gold alleen voor de eerste wedstrijd. Maar ik vond het doorslaggevend dat topspelers als Haan en Ruud Krol de persoonlijke commerciële inkomsten niet met de selectie wilden delen.'
Dat was in 1974 wel het geval toen Cruijff, ik, Johan Neeskens en Piet Keizer de boegbeelden van het elftal waren. In '78 werd de sfeer door het niet storten in de pot negatief beïnvloed. Want een speler die voor je vrijloopt of een coach moet ook van de grote namen kunnen profiteren.'
http://www.vi.nl/nieuws/v...e-op-wk-74-was-toeval.htm
Van Hanegem vertelde in de uitzending op RTL7 ook waarom hij in 1978 niet meeging naar het WK in Argentinië. De overleden assistent-bondscoach Jan Zwartkruis heeft altijd verkondigd dat supervisor Ernst Happel De Kromme geen basisplek wilde garanderen. Van Hanegem nu: 'Dat gold alleen voor de eerste wedstrijd. Maar ik vond het doorslaggevend dat topspelers als Haan en Ruud Krol de persoonlijke commerciële inkomsten niet met de selectie wilden delen.'
Dat was in 1974 wel het geval toen Cruijff, ik, Johan Neeskens en Piet Keizer de boegbeelden van het elftal waren. In '78 werd de sfeer door het niet storten in de pot negatief beïnvloed. Want een speler die voor je vrijloopt of een coach moet ook van de grote namen kunnen profiteren.'
[ Voor 5% gewijzigd door P.O. Box op 17-09-2013 10:09 ]
Grappig, dat stukje wou ik ook net quoten. Wel "toevallig" dat zoiets nu net nu in het nieuws komt.P.O. Box schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:09:
ik citeer (nota bene van VI.nl):
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Dat lijkt mij ook raar, wat kan Van Gaal het schelen? En hij stelt die spelers die moeilijk deden gewoon op, dus het zal wel een storm in een glas water zijn.P.O. Box schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:59:
het gaat al jaaaaaren zo... de verdeelsleutel verschilt, maar dat is dan ook het enige verschil... nu wordt er ineens van alles bijgehaald om Van Gaal maar te kunnen zwartmaken.. het lijkt inmiddels een persoonlijke vete te worden... het zou mij niets verbazen als deze verdeelsleutelwijziging ook nog eens buiten Van Gaal om gaat, maar vanuit de KNVB komt...
Nederlandse elftal altijd met dat gezeik. Ga gewoon lekker voetballen...
Wij zijn echt het enige team waar er elk ek/wk wel weer wat is.
Vergeet de Engelsen nietAfvalzak schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:43:
Nederlandse elftal altijd met dat gezeik. Ga gewoon lekker voetballen...![]()
Yay, een kort geding! 

Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen...Ajax spant kort geding aan tegen gemeente Eindhoven
Ajax en twee supportersverenigingen van de club hebben een kort geding aangespannen tegen de gemeente Eindhoven vanwege het vervoer naar uitwedstrijd die de Amsterdammers zondag tegen PSV spelen.
Dat maakt Ajax bekend op de website.
Vanwege werkzaamheden aan het spoor kunnen de supporters van Ajax het duel dat zondag om 16.30 uur wordt gespeeld niet bijwonen.
Burgemeester Rob van Gijzel van Eindhoven wil niet meewerken aan andere oplossingen, om ervoor te zorgen dat de supporters toch naar de wedstrijd kunnen. Het kort geding dient woensdag om 9.30 uur in de rechtbank van Den Bosch.
De supporters van Ajax bezoeken de wedstrijd in Eindhoven normaal gesproken middels een treincombi. Een andere mogelijkheid is dat de supporters per bus worden vervoerd, zoals gebruikelijk bij veel andere uitduels. Van Gijzel besloot eerder dat hij dat niet wil.[knip]
Nomen nescio
http://www.nu.nl/sport/3577451/bojan-verwacht-historische-wedstrijd-tegen-barcelona.html
Ik ook, een historische nederlaag. Het zou slim zijn als de Boer wat spelers rust geeft, ze verliezen toch.
Ik ook, een historische nederlaag. Het zou slim zijn als de Boer wat spelers rust geeft, ze verliezen toch.
Mooie column van Wilfred Genee over de betutteling en het gebrek aan humor in het Nederlandse voetbal.
http://www.ad.nl/ad/nl/55...bs-deed-niet-anders.dhtml
http://www.ad.nl/ad/nl/55...bs-deed-niet-anders.dhtml
[ Voor 5% gewijzigd door CR1691 op 17-09-2013 12:02 ]
Juist in zo'n wedstrijd wil je toch laten zien wat je waard bent? Voor veel spelers is dit de wedstrijd van hun carrière. Dan ga je ook zeker in je sterkste opstelling beginnen?tweaker2010 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:51:
http://www.nu.nl/sport/3577451/bojan-verwacht-historische-wedstrijd-tegen-barcelona.html
Daarnaast hebben diverse clubs afgelopen seizoen wel laten zien dat Barça best kwetsbaar kan zijn. Een stunt is dus niet helemaal uitgesloten
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
In welke opstelling Ajax speelt zal niet uitmaken gezien de klasse van Barca denk ik. Bovendien is de competitie voor Ajax vele malen belangrijker en zou het slim zijn om te zorgen dat alle spelers niet voluit gaan met de wedstrijd van zondag tegen PSV nog voor de boeg, anders wordt dat ook een zware nederlaag.Herman schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:16:
[...]
Juist in zo'n wedstrijd wil je toch laten zien wat je waard bent? Voor veel spelers is dit de wedstrijd van hun carrière. Dan ga je ook zeker in je sterkste opstelling beginnen?
Daarnaast hebben diverse clubs afgelopen seizoen wel laten zien dat Barça best kwetsbaar kan zijn. Een stunt is dus niet helemaal uitgesloten
Beter fysiek een opdoffer krijgen tegen Barça en met opgeheven hoofd het veld verlaten, dan mentaal gebroken worden. McClaren dacht met Twente ook spelers te kunnen sparen in een internationale topper, en dat was zijn begin van het einde
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
De bal is rond. Zolang het nog 0-0 staat kan het echt alle kanten op gaan. Wellicht pakt Barca wel na 3 minuten een rode kaart.
De kans is niet groot maar Ajax is echt niet helemaal kansloos.
De kans is niet groot maar Ajax is echt niet helemaal kansloos.
De kans dat Ajax de boel achterin dicht houdt is erg klein, zeker gezien de huidige vormcrisis en kwaliteitsgebrek in de selectie, dat gaat niet gebeuren. Dat verlies bij Barca uit is gewoon ingecalculeerd.
En als je met je sterkste elftal met 8-0 naar huis gaat, met zowel een fysieke als mentale "opdoffer", wat heb je dan bereikt?Herman schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:31:
Beter fysiek een opdoffer krijgen tegen Barça en met opgeheven hoofd het veld verlaten, dan mentaal gebroken worden. McClaren dacht met Twente ook spelers te kunnen sparen in een internationale topper, en dat was zijn begin van het einde
Ik snap die beredenering nooit, 'we gaan rustig aan doen want een andere wedstrijd is belangrijker'. Dan ga je toch lekker niet europees voetbal spelen? Miljoen mensen die hun tijd verdoen met een team wat toch geen hol geeft om de match, of het nou 90/10 is of 50/50. Ik begrijp best waarom dit gebeurd hoor daar niet van, maar ik vind het nog steeds bizar krom. Wil je voetballen of niet? Mietjes 
Ik ga in ieder geval kijken, en hoop dat Ajax niet bij de pakken neer gaat zitten
Vanavond eerst Real overgens, al verwacht ik niet zo veel van Fenerbahce. Wel leuk om te zien hoe Bale het doet
Ik ga in ieder geval kijken, en hoop dat Ajax niet bij de pakken neer gaat zitten
Vanavond eerst Real overgens, al verwacht ik niet zo veel van Fenerbahce. Wel leuk om te zien hoe Bale het doet
Ik verwacht vanavond ook niet zoveel van Fenerbahcekevz schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:01:
[ Voor 66% gewijzigd door Sherlock op 17-09-2013 13:03 ]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Dan bekijk je het denk ik nog heel erg vanuit een 'romantisch' oogpunt. Lekker ballen tegen Europese tegenstanders. Maar helaas draait het gewoon keihard om de knaken.kevz schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:01:
Ik snap die beredenering nooit, 'we gaan rustig aan doen want een andere wedstrijd is belangrijker'. Dan ga je toch lekker niet europees voetbal spelen? Miljoen mensen die hun tijd verdoen met een team wat toch geen hol geeft om de match, of het nou 90/10 is of 50/50. Ik begrijp best waarom dit gebeurd hoor daar niet van, maar ik vind het nog steeds bizar krom. Wil je voetballen of niet? Mietjes
Als je vanavond je beste spelers volle bak laat gaan en je daardoor van vermoeidheid van PSV verliest, raak je (weer) behoorlijk ver achterop in de titelstrijd. En die titelstrijd is weer belangrijk voor het volgende miljoenenbal.
Oh en ik denk dat de spelers van Fenerbahce een prima avondje tegemoet gaan
[ Voor 0% gewijzigd door Lampie op 17-09-2013 13:08 . Reden: Fener schrijf je anders ]
Als club moet je op het hoogste platform altijd voluit gaan, niet alleen om niet het lachertje van Europa te worden als je B-team met 8-0 wordt opgerold, maar ook richting je supporters die 100-en euro's neerleggen om je te zien spelen.
Verder is het een geweldige ervaring voor jonge spelers. Van 1x verliezen van Barcelona leren ze meer dan van 20x winnen van NAC. Dat je zondag tegen PSV moet, doet verder niet ter zake. Als die spelers de top willen halen, moeten ze leren om 2-3 keer in een week er zowel fysiek als geestelijk te staan.
Verder is het een geweldige ervaring voor jonge spelers. Van 1x verliezen van Barcelona leren ze meer dan van 20x winnen van NAC. Dat je zondag tegen PSV moet, doet verder niet ter zake. Als die spelers de top willen halen, moeten ze leren om 2-3 keer in een week er zowel fysiek als geestelijk te staan.
Als het dan toch om ervaring gaat kun je net zo goed wat jonge talenten opstellen ipv oudere spelers als Moisander en de Jong die toch wel weten wat verliezen is. Maar we gaan het zien...Sempy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:10:
Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk eens ben met de strekking van deze column:
http://www.volkskrant.nl/...vorm-van-vervalsing.dhtml
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Heh? Het is toch Galatasaray - Real Madrid? Deze is live op NOS.nl en NL 3.kevz schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:01:
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Het schijnt dat de spelers van Fenerbahce vanavond de wedstrijd achter de tv gaan bewonderenkevz schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:01:
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
En wel voor 2 seizoenen zelfs.
⏩ PVOutput☀️
Achter de TV zelfs...fynrd1 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:01:
[...]
Het schijnt dat de spelers van Fenerbahce vanavond de wedstrijd achter de tv gaan bewonderen
Erop gaat zo lastig.
⏩ PVOutput☀️
Quad schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:00:
[...]
Heh? Het is toch Galatasaray - Real Madrid? Deze is live op NOS.nl en NL 3.
fynrd1 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:01:
[...]
Het schijnt dat de spelers van Fenerbahce vanavond de wedstrijd achter de tv gaan bewonderen
beetje doof vandaag
Vond dat Bale het trouwens wel lekker deed in z'n eerst offi wedstrijd, zijn goal was niet echt spectaculair, maar de 60 minuten dat hij op het veld stond was 'ie wel mooi aanwezig. Vanaaf hopelijk meer minuten
[ Voor 19% gewijzigd door kevz op 17-09-2013 14:28 ]
Het draait enkel om geld om te overleven. Praktijk is dat de Jupiler meer waard is vanwege abonnees die liever het 2e elftal van hun cluppie willen zien ipv de oude Jupiler-teams. Ik volg zelf de uitslagen in de Jupiler sinds jaren weer vanwege Jong Ajax.Ramzzz schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:57:
Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk eens ben met de strekking van deze column:
Dat de Jupiler een sportief gedrocht is, moet je dan maar voor lief nemen. De enige zuivere optie is om het gehele prof-beginsel los te laten voor Jupiler (en dus ook dispensatie promovendi Eredivisie) en het mogelijk te maken dat je als club in een stuk van 6e klasse amateurs naar eredivisie kan zonder andere voorwaarden dan goed voetballen. Maar dat is iets waar de knvb de komende 50 jaar nog niet rijp voor is.
Dan nog is de huidige opzet wel heel krom en niet per se noodzakelijk in deze vorm. Je kunt de 2e elftallen prima mee laten doen met een vaste selectie, waarbij ze maximaal 1 of 2 dispensatiespelers uit het 1e elftal op mogen stellen. Sure, daar zal Ajax bijvoorbeeld niet helemaal happy mee zijn maar dat is dan jammer.Sempy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:34:
[...]
Het draait enkel om geld om te overleven. Praktijk is dat de Jupiler meer waard is vanwege abonnees die liever het 2e elftal van hun cluppie willen zien ipv de oude Jupiler-teams. Ik volg zelf de uitslagen in de Jupiler sinds jaren weer vanwege Jong Ajax.
Dat de Jupiler een sportief gedrocht is, moet je dan maar voor lief nemen. De enige zuivere optie is om het gehele prof-beginsel los te laten voor Jupiler (en dus ook dispensatie promovendi Eredivisie) en het mogelijk te maken dat je als club in een stuk van 6e klasse amateurs naar eredivisie kan zonder andere voorwaarden dan goed voetballen. Maar dat is iets waar de knvb de komende 50 jaar nog niet rijp voor is.
Voordat de JL begon dacht ik nog: leuk, die 2e elftallen. Maar als ik dan de bezoekersaantallen van dit weekend zie, vraag ik me af of dit wel zin heeft. Twente-Emmen: 473 toeschouwers, Ajax-Willem II: 900. Dat is toch zelfs jupilerleague onwaardig...
Life is what happens while you're busy making other plans
Een dergelijke opzet zou minder interessant zijn voor Fox (want bijna alleen A-jeugd zoals tegen Achilles) en ook voor de clubs aangezien je een stuk flexibliteit weghaalt waardoor de reserve-teamcompetitie interessanter is. Het blijft een kwestie van een slecht compromis.toolkist schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:53:
[...]
Dan nog is de huidige opzet wel heel krom en niet per se noodzakelijk in deze vorm. Je kunt de 2e elftallen prima mee laten doen met een vaste selectie, waarbij ze maximaal 1 of 2 dispensatiespelers uit het 1e elftal op mogen stellen. Sure, daar zal Ajax bijvoorbeeld niet helemaal happy mee zijn maar dat is dan jammer.
900 man op maandagavond, 2 dagen daarvoor een thuiswedstrijd van Ajax1 en de wedstrijd volgens mij ook live op Fox, vind het dan wel mee vallen. Teams zijn ook niet toegevoegd voor hoge thuisbezoekaantallen maar om extra tv-inkomsten en 3x extra thuisrecette voor de andere clubs te genereren. Bedenk dat het het in de Jupiler stikt van de clubs die al jaren actief zijn en waar het 1e team met moeite 2.000 man trekt.frumper schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:01:
Voordat de JL begon dacht ik nog: leuk, die 2e elftallen. Maar als ik dan de bezoekersaantallen van dit weekend zie, vraag ik me af of dit wel zin heeft. Twente-Emmen: 473 toeschouwers, Ajax-Willem II: 900. Dat is toch zelfs jupilerleague onwaardig...
EDIT: inhaaldatum ADO-Vitesse op woensdag 2 oktober om half vier.

Ik denk dat er weinig mensen zijn die naar Jong Ajax kijken doordat bijvoorbeeld Enoh misschien speelt...Sempy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:11:
[...]
Een dergelijke opzet zou minder interessant zijn voor Fox (want bijna alleen A-jeugd zoals tegen Achilles) en ook voor de clubs aangezien je een stuk flexibliteit weghaalt waardoor de reserve-teamcompetitie interessanter is. Het blijft een kwestie van een slecht compromis.
Voor de extra TV-uitzendingen kan FOX net zo goed de beloftencompetitie uitzenden. Dat is net zo (on)interessant als die tweede teams in de Jupliler League, alleen hoef je daar geen competitie voor te verzieken. De kijkers die jong Ajax/Twente/PSV willen zien zullen het vooral interessant vinden om te zien wat er voor talent in de jeugd rondloopt.
Overigens vind ik de transferperiode in de eerste competitiemaand net zo vervelend. Of teams die de Europa League met een veredeld B-elftal spelen als ze al zeker zijn van overwinteren, of ueberhaupt...
Overigens vind ik de transferperiode in de eerste competitiemaand net zo vervelend. Of teams die de Europa League met een veredeld B-elftal spelen als ze al zeker zijn van overwinteren, of ueberhaupt...
Regeren is vooruitschuiven
En de supporter is de spreekwoordelijke lul.. Beetje jammer die tijd. Al helemaal voor de Vitesse supporters, als zij met een verplichte buscombi moeten komen moeten ze er vrij veel uren voor vrij nemen.. Beetje jammer van de KNVB..[b]Sempy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:11:
EDIT: inhaaldatum ADO-Vitesse op woensdag 2 oktober om half vier.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Maar als je met Enoh/Hoesen/Cilissen mee kan doen in de subtop in plaats van met enkel jonkies tegen degradatie strijd, wordt het al een stuk interessanter om te kijken.toolkist schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:17:
Ik denk dat er weinig mensen zijn die naar Jong Ajax kijken doordat bijvoorbeeld Enoh misschien speelt...
Schuldige is denk ik een burgemeester met beveilingssmoesjes, zowel KNVB als Fox hebben belang om juist 's-avonds te spelen. Hopelijk compenseert ADO iedereen voor zijn aangeschafte (seizoens)kaart en proberen ze niet met een overmachtverhaaltje weg te komen.m0nk schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:30:
[...]
En de supporter is de spreekwoordelijke lul.. Beetje jammer die tijd. Al helemaal voor de Vitesse supporters, als zij met een verplichte buscombi moeten komen moeten ze er vrij veel uren voor vrij nemen.. Beetje jammer van de KNVB..
Dan moet Ajax die maar standaard in de selectie voor Jong Ajax opnemen en niet bij het 1e elftal. Ja, klinkt wellicht "krom", maar de integriteit van een competitie is echt 100x belangrijker dan wat mensen die 1e elftal spelers van Ajax willen zien spelen in het 2e. Als het sentiment massaal gaat richting dat de JL er vooral voor Jong Ajax, PSV en Twente is, dan verliest de JL heel wat meer kijkers.Sempy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:38:
Maar als je met Enoh/Hoesen/Cilissen mee kan doen in de subtop in plaats van met enkel jonkies tegen degradatie strijd, wordt het al een stuk interessanter om te kijken.
Klopt, het is ook een hele kromme constructie. Maar de Jupiler is doordat de clubs zelfs nauwelijks rondkomen en er keer op keer omvallen afhankelijke geworden van de eisen van derden. Fox stelt eisen omdat ze anders er wellicht mee stoppen en de Eredivisie-clubs willen enkel extra competitie-vulling regelen als dat niet schadelijk is voor de bezetting van het 1e elftal. Dus zo lang men niet aan de fullprof-eisen wilt tornen, is het gewoon de eisen van derden slikken of met 17 clubs verder en maar hopen dat er niet te veel failliet gaan.toolkist schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:48:
[...]
Dan moet Ajax die maar standaard in de selectie voor Jong Ajax opnemen en niet bij het 1e elftal. Ja, klinkt wellicht "krom", maar de integriteit van een competitie is echt 100x belangrijker dan wat mensen die 1e elftal spelers van Ajax willen zien spelen in het 2e. Als het sentiment massaal gaat richting dat de JL er vooral voor Jong Ajax, PSV en Twente is, dan verliest de JL heel wat meer kijkers.
Laten we gewoon hopen dat dit een eenmalig experiment is. De problemen die dit oplevert zijn duidelijk zichtbaar geworden. Laten ze maar gewoon spelers verhuren aan de Eerstedivisie of zorgen dat de reserve competitie in aanzien stijgt. Dit maakt het voetbal kapot en is alleen leuk voor 3 clubs.
Dit is niet enkel leuk voor de 3 eredivisieclubs maar ook indirect voor de JL clubs. De jeugd van een Ajax, PSV en Twente zit niet vol met talenten die de eredivisie en hoger aan kunnen. Er zijn er genoeg die het niveau van de JL ontstijgen waardoor ze eerder bij dat soort clubs kunnen instromen.ph4ge schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:45:
Laten we gewoon hopen dat dit een eenmalig experiment is. De problemen die dit oplevert zijn duidelijk zichtbaar geworden. Laten ze maar gewoon spelers verhuren aan de Eerstedivisie of zorgen dat de reserve competitie in aanzien stijgt. Dit maakt het voetbal kapot en is alleen leuk voor 3 clubs.
In dit geval is de KNVB niet de schuldige maar de UEFA omdat de UEFA het niet toestaat dat er nationale competitie wedstrijden gespeeld worden op tijden dat er wedstrijden uit de Europese competities zijn. Als dat wel toegestaan was zou de wedstrijd gewoon ergens deze week gespeeld zijn lijkt mij.m0nk schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:30:
[...]
En de supporter is de spreekwoordelijke lul.. Beetje jammer die tijd. Al helemaal voor de Vitesse supporters, als zij met een verplichte buscombi moeten komen moeten ze er vrij veel uren voor vrij nemen.. Beetje jammer van de KNVB..
En wat gaat Real Madrid uit doen tegen Cim Bom Bom?
Vorig jaar hadden ze het erg lastig en gingen ze daar onderuit en het kan altijd lekker spoken daar.
Ik denk een gelijkspel, ook kijken hoe Sneijder het doet.
Sfeeractie!
Vorig jaar hadden ze het erg lastig en gingen ze daar onderuit en het kan altijd lekker spoken daar.
Ik denk een gelijkspel, ook kijken hoe Sneijder het doet.
Sfeeractie!
[ Voor 3% gewijzigd door Vlassie1980 op 17-09-2013 20:41 ]
Lastig, lastig. Real Madrid is een topploeg, maar Galatasaray heeft ook laten zien ze aan te kunnen en heeft Arsenal ook al eens verslagen. Alleen zijn ze in de Turkse league best wel uit vorm en hebben ze reeds 3 keer gelijkgespeeld, dus ik vraag me af wat ze gaan doen. Als ik het zo zie speelt Selcuk Inan op de vleugel, maar daar hoort hij niet imo. Het is meer een type als Sneijder die de spitsen goed kan voeden (en een heerlijke vrije trap heeft). Ik weet niet hoe dat gaat uitpakken.
Oh, en ik had liever Bruma gezien op de linkervleugel. Die speelde in de laatste wedstrijd even, maar er kwam direct veel dreiging van af. Kan ik een stuk meer van genieten dan van Engin Baytar. Maargoed, sowieso geniet ik niet heel erg van Galatasaray normaal gesproken gezien ik voor de aartsrivaal Fenerbahce ben
Oh, en ik had liever Bruma gezien op de linkervleugel. Die speelde in de laatste wedstrijd even, maar er kwam direct veel dreiging van af. Kan ik een stuk meer van genieten dan van Engin Baytar. Maargoed, sowieso geniet ik niet heel erg van Galatasaray normaal gesproken gezien ik voor de aartsrivaal Fenerbahce ben
Ik verwacht ook een gelijkspel. Mooi spandoek trouwens
PS: Bale op de bank... waarom in vredesnaam?
PS: Bale op de bank... waarom in vredesnaam?
Stadion hebben ze trouwens geinspireerd op de Amsterdam ArenA:

Lekker fanatiek publiek ook, daar houdt ik wel van

Lekker fanatiek publiek ook, daar houdt ik wel van

[ Voor 9% gewijzigd door Vlassie1980 op 17-09-2013 20:50 ]
In dat nietszeggende oefenduel bedoel je?iChaos schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:41:
Lastig, lastig. Real Madrid is een topploeg, maar Galatasaray heeft ook laten zien ze aan te kunnen en heeft Arsenal ook al eens verslagen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Beetje moe...tweaker2010 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:42:
[...] PS: Bale op de bank... waarom in vredesnaam...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wel een mooie ambiance trouwens. Door dat blauwe uitshirt van Real lijkt het net alsof Chelsea speelt
Hoor ik daar een vijandige ondertoon?Gunner schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:53:
[...]
In dat nietszeggende oefenduel bedoel je?
Shit Casillas...
⏩ PVOutput☀️
Toch wel lullig hoor. Speelt al een lange tijd niet, kan nu weer schitteren in CL, maar kan er gelijk weer af. Vind het niet jammer ofzo, maar wel sneu.
Casillas had met zijn poten van Robben zijn bal af moeten blijven maar verder vind ik het natuurlijk wel een heel goede keeper. Sneu dat hij nu al eraf moet.
Ow ja, die reclame met die shampoo van hem is ook rete irritant!
Ow ja, die reclame met die shampoo van hem is ook rete irritant!
Maar goed dat deze bal er niet in ging, grote duw van Yilmaz aan die verdediger die erbij stond..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
Casillas is zeker een goede keeper, maar ook zeker niet de beste. Ging tijdens het WK en ook tijdens het EK enkele malen toch in de fout waarbij ik dacht hmmmkay!
Ik ben niet voor Real maar dat moest toch een pingel zijn.
Nee waarom? Ik zet het even in perspectief, maar blijkbaar hecht jij er als Galatasaray-supporter (?) er meer waarde aan dan ik. Ik bedoel, Arsenal heeft ook in een commercieel duel met 3-1 van City gewonnen in Augustus, maar ik denk niet ineens dat we dan ook de Premier League winnen.
Tsjah, nietszeggend sponsor-toernooi. Leuk om nieuwe spelers in actie te zien (niet dat die er warenJe kan het een nietszeggend oefenduel noemen, en ik weet niet hoe een Arsenal-speler er over denkt, maar in eigen huis wil je de Emirates Cup toch wel pakken lijkt me/hoop ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 17-09-2013 21:08 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
MWah.. Ronaldo had ook nooit meer bij de bal gekunt..Vlassie1980 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:07:
Ik ben niet voor Real maar dat moest toch een pingel zijn.
Ik hecht er geen waarde aan hoor, integendeel. In Turkije ben ik voor Fenerbahce, dus dit is onze aartsrivaal. Ik ga ook geen propaganda verkondigen over Galatasaray ofzoGunner schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:07:
[...]
Nee waarom? Ik zet het even in perspectief, maar blijkbaar hecht jij er als Galatasaray-supporter (?) er meer waarde aan dan ik
[...]
Tsjah, nietszeggend sponsor-toernooi. Leuk om nieuwe spelers in actie te zien (niet dat die er waren). Meer ook niet.
Grappig detail, in elke wedstrijd wordt gescoord behalve die de nos uitzendt. 
Echt spannend vind ik het ook niet nee...
Echt spannend vind ik het ook niet nee...
[ Voor 21% gewijzigd door aerofreak op 17-09-2013 21:12 ]
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Galatasaray speelt leuk maar je zult zien dat Real toch weer sneaky scoort uit een counter...
Felipe Melo, die ken ik nog wel van de wedstrijd Brazilie - Nederland
Told ya..... Countertje
Felipe Melo, die ken ik nog wel van de wedstrijd Brazilie - Nederland

Told ya..... Countertje
[ Voor 36% gewijzigd door Vlassie1980 op 17-09-2013 21:20 ]
Zap ik even weg, komt Isco langs

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Burak Yilmaz moet echt wat minder kansen verprutsen. Prima spits normaliter met een neusje voor de goal (en nergens anders voor), maar laatste tijd is hij niet echt een killer met een hoog rendement.
Pepe is weer lekker aan het beuken
FC Kopenhagen voor tegen Juventus, verassend.. Viktoria Plzen nog 0-0 tegen City..
Kopenhagen wil thuis weleens vaker stunten. Hopelijk houden ze het vast.
Allemachtig wat een kans voor Yilmaz.
Allemachtig wat een kans voor Yilmaz.
[ Voor 22% gewijzigd door CR1691 op 17-09-2013 21:57 ]
Nou nou, hoe panklaar wil je ze hebben Idd.
⏩ PVOutput☀️
Zo scherp afgerond, Real heeft gewoon even 2 momentjes en het is gespeeld.
Als je ze zelf niet maakt.. Bewijst keer op keer.
⏩ PVOutput☀️
bammmm 0-3.
gehakt maken ze er van
gehakt maken ze er van
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum