My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
LuNaTiC schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:42:
Overigens is het toch allemaal vrij opportunistisch, Bazoer werd naar Amsterdam gelokt onder het voorwendsel dat hij daar meer kans krijgt om zich in de selectie en uiteindelijk in het eerste team te spelen. Inmiddels is de realiteit dat er bij PSV een piepjong team staat met veel jeugdspelers, waar hij misschien nog wel meer kans had daar bij te komen.
Ajax heeft niks gelokt en ook geen voorwendselen voorgehoudenDe eerste wedstrijd van Jong Ajax in de Jupiler League betekende tegelijkertijd het debuut van Riechedley Bazoer in het profvoetbal. En dat op 16-jarige leeftijd. "Toen ik naar Ajax kwam wist ik wel dat ik bij Jong Ajax zou gaan spelen, maar dat ik nu gelijk in de basis zou starten had ik destijds niet gedacht. Als je op deze leeftijd al voor zevenduizend man in de basis staat, dan is dat wel verrassend", laat de jongeling weten aan onder meer Goal.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Bazoer was al lang en breed met City in onderhandeling en een paar dagen nadat zijn bezoekje aan Manchester in de krant stond, heeft Ajax zich officieel gemeld bij Marcel Brands. Het lokken kan je City verwijten en (in dit geval) lijkt me niks mis aan de handelswijze van Ajax. Een vertrek bij PSV had niet zo zeer met speeltijd in het 1e (hij is pas 16) of geld te maken, maar met het feit dat hij zichzelf een middenvelder vind (wat hij nu ook speelt) en PSV hem als centrale verdediger gebruikte.LuNaTiC schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:42:
Overigens is het toch allemaal vrij opportunistisch, Bazoer werd naar Amsterdam gelokt onder het voorwendsel dat hij daar meer kans krijgt om zich in de selectie en uiteindelijk in het eerste team te spelen. Inmiddels is de realiteit dat er bij PSV een piepjong team staat met veel jeugdspelers, waar hij misschien nog wel meer kans had daar bij te komen.
Nee, je kiest ervoor om niet bij elkaar te shoppen. Daar heeft toch verder niemand iets mee te maken? Als Feyenoord en Ajax afspreken om elke vrijdag patat te bakken mogen ze dat toch zelf weten, daar heeft toch verder niemand iets mee te maken? Als andere clubs ook patat willen bakken moeten ze dat vooral doen, maar als ze denken voordeel te halen bij knakworsten is dat hun keuze.L1nt schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:32:
Ik vind het gewoon hypocriet. Wel je eigen toppers willen beschermen maar ondertussen wel zonder blikken of blozen de toppers van de mindere clubs ophalen.
Het resultaat is dat andere clubs ook bij de top 3 mogen shoppen, het werkt 2 kanten op. Zo zou het mij niks verbazen als een jeugdspeler bij bijv. Vitesse straks simpelweg meer kan verdienen en de iets mindere talenten maken natuurlijk meer kans om door te breken bij een kleinere club. Feyenoord "verliest" regelmatig spelers aan andere clubs op die manier. Bovendien werken andere clubs ook samen, denk aan Heracles en Twente, is dat ook oneerlijk?
Het is gewoon in niemands belang als clubs moeten concurreren om deze talenten, dan moet elk talent een stuk meer verdienen want anders vertrekt hij. De clubs zijn dan niets beter af behalve dat ze veel meer geld kwijt zijn. De enige die hier baat bij hebben zijn zaakwaarnemers.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Want? Dat doen ze nooit?Outerspace schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:48:
[...]
[...]
Ajax heeft niks gelokt en ook geen voorwendselen voorgehouden
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Het maakt ook niet zo heel veel uit. Uiteindelijk vind ik wel dat de uiteindelijke beslissing bij de speler ligt, maar ik vind het niet zo gek om onderling af te spreken elkaars spelers het hoofd niet op hol te brengen, of zelfs te ontmoedigen om te gaan praten met elkaars spelen, zelfs al blijkt dat ze zouden willen wisselen van club.
Maar uiteindelijk kun je het niet tegenhouden, het is alleen dat het dan integer gebeurt en dat je elkaar kan blijven aankijken, als concurrenten.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Dat doet Ajax ongetwijfeld (net als PSV, etc.) zo nu en dan ook. Het gaat erom dat PSV bijna een jaar na dato nog steeds de Calimero uithangt en een regeling wilt doordrukken vanwege vermeende ronselpraktijken bij de transfer van Bazoer terwijl in dat geval Ajax niks te verwijten valt.
Als Ajax, PSV en Feyenoord samen patat gaan bakken, dan heeft AZ (dat broodjes knakworst gaat eten met NAC en Heracles) daar geen last van. Als Ajax, PSV en Feyenoord geen spelers bij elkaar halen, dan zullen ze relatief vaker bij AZ een speler ophalen, daar heeft AZ dus wel last van. Zoals wel vaker met vergelijkingen is er hooguit sprake van een kleine overeenkomst tussen beide gevallen.ph4ge schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:51:
[...]
Nee, je kiest ervoor om niet bij elkaar te shoppen. Daar heeft toch verder niemand iets mee te maken? Als Feyenoord en Ajax afspreken om elke vrijdag patat te bakken mogen ze dat toch zelf weten, daar heeft toch verder niemand iets mee te maken? Als andere clubs ook patat willen bakken moeten ze dat vooral doen, maar als ze denken voordeel te halen bij knakworsten is dat hun keuze.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Iets te licht uitgedrukt, het is gewoon hypocriet, punt.L1nt schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:32:
Ik vind het gewoon hypocriet. Wel je eigen toppers willen beschermen maar ondertussen wel zonder blikken of blozen de toppers van de mindere clubs ophalen.
Elke club steelt spelers van elkaar, daar heeft PSV ook ervaring in, volgens mij had Willem II in Locadia een aardige spits in huis kunnen hebben.
Die langeler kan ik eigenlijk niet meer serieus nemen, lekker laten zwammen die gast en eigen beleid voeren.
''Nee we gaan geen spelers onderling meer aantrekken maar de kleinere clubs vissen we helemaal leeg!'' lolol
Ik voorspel een scenario als in de schaakmatch Karpov-Kortsjnoi in 1978 in Manilla. Er was een gentlemen's agreement over de afwezigheid van een persoon in de Karpov-delegatie die niet op de eerste X rijen in het publiek mocht zitten. In de beslissende wedstrijd zat hij op de eerste rij. De delegatieleider van Kortsjnoi brieste "we hadden een gentlemen's agreement", waarop de Karpov-delegatieleider met een brede glimlach aangaf geen gentleman te zijn....
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verhuisde op 12-jarige leeftijd van Belgie naar Nederland nadat zijn vader een appartementje in Eindhoven aangeboden kreeg. Dat kan, maar je mag je niet netjes bij een club melden als je in de krant leest dat een speler van hun op weg is naar Manchester.
Clubs doen het overal en allemaal, en doen hun voordeel met een aantal variabelen in de mix:
- tevredenheid speler (vraagprijs, salariseisen, allerlei arbeidsvoorwaarden en wensen, niveau en exposure, marketingkansen, sponsorcontracten, merchandise)
- portemonnee (omhoog en omlaag, vraag en aanbod grensoverschrijdend)
- bereidwilligheid club (mislukte, overtollige, lastige spelers)
- kwaliteiten speler (inschattingsvermogen scouts, clubs, taxateurs)
Enz., enz., enz.
Niet janken dus. Of je doet het zelf ook niet, maar da's niet slim.
[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 04-09-2013 14:44 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik zou niet weten waarom ze doordat ze niet bij elkaar aankloppen relatief vaker bij een andere club zullen aankloppen. Of Ajax nou een speler bij PSV weghaalt en PSV gaat vervolgens een vervanger bij AZ shoppen, of Ajax gaat direct bij AZ shoppen, maakt helemaal niets uit. Sterker nog, omdat de top clubs minder concurreren zullen de salarissen lager blijven, daar profiteren alle clubs van.argro schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:09:
Als Ajax, PSV en Feyenoord samen patat gaan bakken, dan heeft AZ (dat broodjes knakworst gaat eten met NAC en Heracles) daar geen last van. Als Ajax, PSV en Feyenoord geen spelers bij elkaar halen, dan zullen ze relatief vaker bij AZ een speler ophalen, daar heeft AZ dus wel last van. Zoals wel vaker met vergelijkingen is er hooguit sprake van een kleine overeenkomst tussen beide gevallen.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 04-09-2013 14:44 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het aantal ex-Top 5-spelers bij de overige clubs is ook groot. En die spelers hebben vaak best veel meerwaarde voor andere clubs.
De communicerende vaten dus.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ja of ze gaan op jongere leeftijd al met geld smijten richting het kind en de ouders want als je niet bij de andere 2 kunt wegplukken moet je zorgen dat ze daar in de eerste plaats al niet naar toe gaan.ph4ge schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:43:
[...]
Ik zou niet weten waarom ze doordat ze niet bij elkaar aankloppen relatief vaker bij een andere club zullen aankloppen. Of Ajax nou een speler bij PSV weghaalt en PSV gaat vervolgens een vervanger bij AZ shoppen, of Ajax gaat direct bij AZ shoppen, maakt helemaal niets uit. Sterker nog, omdat de top clubs minder concurreren zullen de salarissen lager blijven, daar profiteren alle clubs van.
Voor de kleinere clubs wordt het dus nog duurder om talentjes aan te trekken.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Er is wel degelijk een gesprek geweest tussen hem en ajax.. Zoals eerder al in de media stond is hij gek gemaakt met beloftes. Hij heeft wel zelf visjes uitgegooid links en rechts en ajax heeft daarop gehapt.Outerspace schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:48:
[...]
[...]
Ajax heeft niks gelokt en ook geen voorwendselen voorgehouden
Nu benoem je precies waarom het geen ronselpraktijk was. Bazoer (lees: zijn spelersmakelaar) heeft zelf visjes uitgegooid. Aan Ajax om daarop te happen en die beloften zullen wel netjes in zijn arbeidscontracten verwerkt zijn.rikoos schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:02:
Er is wel degelijk een gesprek geweest tussen hem en ajax.. Zoals eerder al in de media stond is hij gek gemaakt met beloftes. Hij heeft wel zelf visjes uitgegooid links en rechts en ajax heeft daarop gehapt.
[ Voor 44% gewijzigd door Sempy op 04-09-2013 15:12 ]
Blijbaar zitten er een paar grapjassen tussen die blijkbaar vinden dat als Bazoer niet naar Ajax was gegaan dat hij nu in het eerste elftal van PSV zou zitten.
Hij is 16 jaar, een tiener... moet niet gekker worden.
Hij schijnt bij Ajax in de Jupiler zo ongeveer de dragende speler te zijn. Een basisplaats zal hij nog niet heel gauw krijgen misschien, maar als er niks geks gebeurt gaat hij dit seizoen nog de nodige tijd maken in Ajax 1.Tweaking Art schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:11:
Hij is 16 jaar, een tiener... moet niet gekker worden.
Oh hij zal heus wel zijn debuut maken dit seizoen, dit is toch wel een veelbelovende speler.Sempy schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:15:
[...]
Hij schijnt bij Ajax in de Jupiler zo ongeveer de dragende speler te zijn. Een basisplaats zal hij nog niet heel gauw krijgen misschien, maar als er niks geks gebeurt gaat hij dit seizoen nog de nodige tijd maken in Ajax 1.
Dat was toch ook de belofte, of om in het referentiekader van hierboven te blijven, de wortel die hem was voorgehouden? Sowieso denk ik dat Bazoer het wel goed gaat doen bij Ajax. Ik blijf het jammer vinden dat hij weg is gegaan, maar aan de andere kant, dat zullen de Belgen ook wel vindenSempy schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:15:
[...]
Hij schijnt bij Ajax in de Jupiler zo ongeveer de dragende speler te zijn. Een basisplaats zal hij nog niet heel gauw krijgen misschien, maar als er niks geks gebeurt gaat hij dit seizoen nog de nodige tijd maken in Ajax 1.
Nee, merp!
PSN: Finally_Chris
Sparta levert inderdaad aardig wat spelers, komt ook doordat ze een erg goede jeugdopleiding hebben.kevin33 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:33:
[...]
Volgens mij heeft Sparta ( Willems, Strootman e.d. ) de laatste jaren wel een paar hele leuke spelers afgeleverd.
Het nadeel is alleen dat als er een speler een klein beetje goed presteert hij gelijk weggekaapt wordt.
In ieder geval ben ik geen fan van 16 jarige spelers die debuteren in het eerste, tenzij er zo veel blessures zijn dat het wel moet of dat die tiener zo goed is dat je er niet onder uit komt, nou de lat bij dat tweede is wel erg hoog ( in ieder geval bij mij )
Grote talenten kunnen ook als ze 17 zijn prima debuteren lijkt me, zijn ze in ieder geval fysiek weer een stukje verder, ik zou hem gewoon volgend jaar voorzichtig brengen, of misschien laten debuteren in de ArenA tegen Barcelona.
----
Trouwens ik vind Riechedly Bazoer qua speelstijl erg veel lijken op Frank Rijkaard, tja ik heb hoge verwachtingen van hem.
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Ik denk dat het aankomend jaar dit wordt:Vlassie1980 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:44:
[...]
Feyenoord verkloot het heel vaak in uitwedstrijden, die gaan dit jaar zeker geen kampioen worden. De enige speler die echt goed presteert daar is Pelle. Maar die moet wel ballen krijgen en de als de verdediging er meer door laat dan dat hij er kan scoren houdt het gauw op natuurlijk.
Ik denk toch dat Ajax weer kampioen gaat worden en anders PSV.
Mijn voorspelling:
1. Ajax
2. PSV
3. Feyenoord
4. Twente
5. AZ
6. Vitesse
Maar ja, Aad Afkoopsom![]()
Ik heb echt een hekel aan die vent, komt doordat ie Sparta heeft laten degraderen
1 PSV
2 Ajax
3 FC Twente
4 Feyenoord
5 AZ
6 Vitesse
7 SC Heereveen
8 FC Utrecht
9 PEC Zwolle
10 FC Groningen
en dan de rest...
Een stukje uit dit artikel
'In onze voetbalvisie is de nummer tien niet alleen in balbezit belangrijk, maar ook bij balbezit van de tegenstander. Ik heb tegen Wesley gezegd dat als hij een bal afpakt, ik heel hard ga juichen langs de lijn.'
Ik heb steeds meer moeite om van Gaal serieus te nemen... wat wil hij hier nou precies mee zeggen? Dat Sneijder een onbenul is die niet eens een bal kan afpakken van de tegenstander?
Wat zijn dit nou voor uitspraken?, het lijkt er bij mij op dat hij Sneijder als een klein kind behandelt, ik heb zo'n situatie ook meegemaakt waar mijn trainer heihard tegen me schreeuwde dat ik het goed deed, maar toen was ik geloof ik 14, ja dan is het wel leuk... maar als ik 29 was dan had ik denk ik wel gezegd dat hij een paar ballen op kan pompen...om het maar netjes te zeggen.
Tweaking Art schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:06:
http://www.vi.nl/nieuws/a...-ik-heel-hard-juichen.htm
'In onze voetbalvisie is de nummer tien niet alleen in balbezit belangrijk, maar ook bij balbezit van de tegenstander. Ik heb tegen Wesley gezegd dat als hij een bal afpakt, ik heel hard ga juichen langs de lijn.'
Ik heb steeds meer moeite om van Gaal serieus te nemen... wat wil hij hier nou precies mee zeggen? Dat Sneijder een onbenul is die niet eens een bal kan afpakken van de tegenstander?
Wat zijn dit nou voor uitspraken?, het lijkt er bij mij op dat hij Sneijder als een klein kind behandelt, ik heb zo'n situatie ook meegemaakt waar mijn trainer heihard tegen me schreeuwde dat ik het goed deed, maar toen was ik geloof ik 14, ja dan is het wel leuk... maar als ik 29 was dan had ik denk ik wel gezegd dat hij een paar ballen op kan pompen...om het maar netjes te zeggen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Tweaking Art schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:06:
http://www.vi.nl/nieuws/a...-ik-heel-hard-juichen.htm
Deze jongen staat gewoon op de verkeerde plek en met zijn snelheid en behendigheid is hij een 200% aanwinst in plaats van een een aangever. (lees rechts voor)
Bojan in de schaduw/spits is 20 doelpunten+
[ Voor 3% gewijzigd door Bad Brains op 04-09-2013 23:14 ]
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Waarom heeft Ajax hem dan gehaald voor de rechtsbuiten positie?Bad Brains schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:13:
Snap al het gejammer over kricic (Bojan) niet, het is gewoon een spits c.q. n#10
Deze jongen staat gewoon op de verkeerde plek en met zijn snelheid en behendigheid is hij een 200% aanwinst in plaats van een een aangever. (lees rechts voor)
Bojan in de schaduw/spits is 20 doelpunten+
Omdat ze een rechtsbuiten nodig hebben. Dat ze dan de verkeerde speler voor die positie halen is mij een raadsel, maar ach...tweaker2010 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:20:
[...]
Waarom heeft Ajax hem dan gehaald voor de rechtsbuiten positie?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xYuUhZ_jY3s]
Kan die vent niet een enkeltje Pieter Baan krijgen

Het lijkt me duidelijk dat Van Gaal wil kiezen voor middenvelders die zowel sterk zijn in balbezit, als met balverlies. Waar je voorheen andere middenvelders had lopen zoals De Jong, die als stofzuiger fungeerde, wil hij nu spelers die beiden kunnen. Wat hij Van Gaal zegt, is dat hij Sneijder een ideale speler vind om te gebruiken, maar dat hij met balverlies nog niet brengt wat het zou moeten zijn. Brengt hij wel meer met balverlies, dan heeft hij zich aangepast aan het systeem die Van Gaal wil spelen en heeft Van Gaal een reden om te juichen.Tweaking Art schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:06:
Je ziet het wel erg zwart wit om te denken dat Van Gaal gaat juichen dat Sneijder een bal afpakt

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Rekenkundig helemaal juist, echter... Ajax scoort over de eerste 5 wedstrijden 2,2 doelpunten per wedstrijd (zonder monsterscores ertussen) en krijgt er 1,6 tegen. Ter vergelijking: afgelopen 3 jaar kampioen met gemiddeld 2,1-2,7 voor en 0,9-1,0 tegen. Eigenlijk in al deze seizoen verspeelde PSV de titel door meer (onnodige) tegendoelpunten. Met als uitschieter vorig seizoen toen ze er 20 meer maakte dan Ajax, voornamelijk door uitschieters tegen laagvliegers.Han schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:34:
Tegendoelpunten zijn niet erg, zo lang er zelf maar een of twee meer in knalt. En dan gebeurt op dit moment niet.
Het probleem bij Ajax ligt echt in de verdedigende zwakte/fouten in met name uit-wedstrijden. Aanvallend zit er ook zeker ruimte voor verbetering. Maar dit leidt gewoon vaker tot een 4-0 waar je nu 2-0 wint, terwijl het probleem juist is dat je een lastige uit-wedstrijd die op 1 doelpunt beslist wordt niet door een domme fout weggeeft.
En Ajax heeft in de basis geen zwakke verdediging, de oorzaak ligt meer op het middenveld en in de aanval. Wanneer Ajax niet makkelijk tot scoren komt dan gaat men forceren, ergo; het middenveld schuift nog meer richting de aanval om de tegenstander vast te zetten. Daardoor ontstaat er te veel ruimte tussen het middenveld en de verdediging en zijn counters vaak dodelijk. Dat ligt niet aan de verdediging, die worden overlopen omdat het gat voor hun niet wordt gedicht.
Dat zelfde geldt voor de vleugelverdedigers. Door de naar binnen trekkende vleugelspitsen ontstaat er veel ruimte voor de backs om mee op te stomen. Dat is een effectief wapen, maar als de vleugelspits niet mee verdedigt dan liggen de flanken helemaal open en kunnen de backs het niet belopen en de centrale verdedigers het niet opvullen omdat anders het centrum open ligt.
Maar tegendoelpunten, al dan niet door een domme fout, hoeven niet dodelijk te zijn, zo lang je er zelf maar een of twee meer in knalt. Kijk naar Barcelona, die hebben ook geen wereldverdediging, maar winnen veel. Zoals een beroemd voetballer ooit zei, aanval is de beste verdediging en je moet gewoon een doelpunt meer scoren dan je tegenstander.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ge-wel-dig nieuws! Kan nu al niet wachten op de nieuwe shirts en trainingspakken
Opel en Adidas, 2 hele sterke merken! Krijgt Feyenoord toch een hoop exposure mee en dat was de afgelopen jaren wel anders.
Nu nog Sissy weg en Bakkal in plaats van Immers en het feest is compleet
[ Voor 11% gewijzigd door CR1691 op 05-09-2013 15:52 ]
Dat hebben ze dan inderdaad goed voor elkaar.CR1691 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:29:
http://www.feyenoord.nl/n...-kledingsponsor-feyenoord
Ge-wel-dig nieuws! Kan nu al niet wachten op de nieuwe shirts en trainingspakken![]()
Opel en Adidas, 2 hele sterke merken! Krijgt Feyenoord toch een hoop exposure mee en dat was de afgelopen jaren wel anders.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Nee dat is niet de reden die ik bedoelde, maar dat zal inderdaad ook wel meewegen.CR1691 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:05:
Ongetwijfeld maar dat contract met Ajax werd gesloten in een tijd dat er financieel veel meer mogelijk was dan nu. En het zal allemaal wel. Als ze meer geven dan wat Puma geeft ben ik tevreden. Wat men aan andere clubs geeft interesseert mij niet zoveel.
En dan als trainer die spits juist de zwarte piet toespelen.Han schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:34:
Het probleem voor Ajax is dat zowel Fischer als Bojan op de vleugels constant naar binnen trekken en daarmee Sigthorsson onbruikbaar maakt. Sigthorsson heeft behoefte aan vleugelspelers die doorstomen naar de achterlijn en vervolgens de bal in de 16 pompen. Dus Ajax zal of zonder spits moeten gaan spelen, zoals Barcelona, of vleugelspelers moeten gaan opstellen die niet naar binnen trekken. En ik zie beiden niet gebeuren helaas, met als gevolg dat Ajax weinig doelpunten gaat maken en om die reden kwetsbaar zijn na een tegendoelpunt. Tegendoelpunten zijn niet erg, zo lang er zelf maar een of twee meer in knalt. En dan gebeurt op dit moment niet.
Dat is dan toch ook totaal mesjokke?
Punt is ook dat Sigthorson niet echt "mee"voetbalt, hij moet veel meer uit die 16 komen en wat meeballen maar dat soort type speler is hij niet. En bij gebrek aan aanvoer zul je dat helaas meer moeten doen.Ramzzz schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:11:
[...]
En dan als trainer die spits juist de zwarte piet toespelen.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Dat is natuurlijk niet wat er gebeurt. Ja, De Boer heeft kritiek op Sigthórson, maar laat hem wel vrij lang staan. Dat in tegenstelling tot Fischer die zondag op de bank zat en Bojan die ook steevast gewisseld wordt. De Boer pakt het probleem dus veel breder aan en speelt echt niet alleen de zwarte piet aan Sigthórson toe, integendeel bijna zelfs.Ramzzz schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:11:
[...]
En dan als trainer die spits juist de zwarte piet toespelen.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Speel je echter met buitenspelers die, bij wijze van spreken, het krijt aan de schoenen hebben na een wedstrijd, dan is Sigthorsson weer een betere keuze. Ik snap dan ook niet dat De Boer met Bojan, Fischer én Sightorsson speelt.
De Jong zie ik trouwens een beetje als een speler die beide kan, en hem in de spits zetten vind ik bepaald geen slechte optie, ook al is dat in het verleden alleen gedaan als noodoplossing.
Het probleem is juist dat hij niet genoeg in de buurt van de 16 blijft. Als hij de bal even niet krijgt, dan zie hem in no time in de buurt van de middenlijn. Geen probleem als De Jong (of bij afwezigheid zijn vervanger) dan zijn plek overneemt, maar dat gebeurt te weinig.Bad Brains schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:20:
[...]
Punt is ook dat Sigthorson niet echt "mee"voetbalt, hij moet veel meer uit die 16 komen en wat meeballen maar dat soort type speler is hij niet. En bij gebrek aan aanvoer zul je dat helaas meer moeten doen.
Ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijn, Adidas weet over het algemeen aardig shirts te verpesten.CR1691 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:29:
http://www.feyenoord.nl/n...-kledingsponsor-feyenoord
Ge-wel-dig nieuws! Kan nu al niet wachten op de nieuwe shirts en trainingspakken![]()
Nu nog Sissy weg en Bakkal in plaats van Immers en het feest is compleet
Zie ook het Ajax uitshirt. Als je dan die mooie shirts van PSV ziet, zou ik liever Nike zien als sponsor.
*kuchtweaker2010 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:34:
[...]
Ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijn, Adidas weet over het algemeen aardig shirts te verpesten.
Zie ook het Ajax uitshirt. Als je dan die mooie shirts van PSV ziet, zou ik liever Nike zien als sponsor.

Vorig jaar heeft Nike een enorme fout begaan door die gradient in te voeren, wat in sommige gevallen best leuk kan zijn, zie Twente in lichtblauw/donkerblauw. Echter paste het totáál niet bij FC Barcelona.
Toch ben ik een stuk gecharmeerder van Nike shirts dan die van Adidas, omdat zij koste wat kost die 3 strepen op het shirt moeten hebben. Echter, zoals ook die gradient, past dat nu eenmaal beter bij bepaalde shirts dan anderen. Wat dat betreft zit je bij Nike beter, die kúnnen een mooi en clean shirt afleveren. Bij Adidas is dat behoorlijk onmogelijk door die drie strepen die er pontificaal op staan, zowel bij shirt als broek.

Die 3 strepen neem ik voor lief. Als ze op beide mouwen gewoon zwart zijn en op de broekjes wit vind ik het prima.
Las ergens dat het shirt gewoon rood en wit blijft. Alleen schuift het rood wat op en word het wit verdeeld over het shirt door het aan beide kanten van het rode vlak te plaatsen.CR1691 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:44:
Ook dat shirt vind ik helemaal niks. Net als onderstaande
[afbeelding]
Die 3 strepen neem ik voor lief. Als ze op beide mouwen gewoon zwart zijn en op de broekjes wit vind ik het prima.
* Player1S verwacht dat internet dan letterlijk, maar dan ook letterlijk, explodeert in Nederland
L1nt schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:54:
[...]
Las ergens dat het shirt gewoon rood en wit blijft. Alleen schuift het rood wat op en word het wit verdeeld over het shirt door het aan beide kanten van het rode vlak te plaatsen.![]()
* tweaker2010 verwacht dat internet dan letterlijk, maar dan ook letterlijk, explodeert in Nederland

Lol is daar een topic voor, nooit gewetenRamzzz schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:36:
[mbr]Graag verder in het voetbalshirtjestopic...[/]

In ieder geval zo iets als Sneijder een bal afpakt.
YouTube: Martins Indi bespringt Louis van Gaal (Nederland - Turkije 7 September)
En dit na een goal van Sneijder!
Behalve dat moet Nederland deze pot gewoon winnen, van Gaal kan ook de reserves opstellen en dan moeten ze gewoon winnen.
Ragnar Klavan is de enige speler van dat elftal die ik ken en op aardig niveau speelt, tegen zo'n tegenstander mag je geen punten verliezen.
[ Voor 38% gewijzigd door Tweaking Art op 05-09-2013 22:01 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Krukar op 06-09-2013 09:02 ]
Turkije - Estland 3 - 0
Estland - Hongarije 0 - 1
Andorra - Estland 0 - 1
Nederland - Estland 3 - 0
Estland - Andorra 2 - 0
Uit die uitslagen zie ik dat ze een paar keer flink klop hebben gekregen en de enige keer tegen Nederland een 3-0 voor NL was...... Met dat team van vanavond dat zich wil bewijzen verwacht ik gewoon een 4-0 of 5-0 voor NL.
Edit: het AD denkt dat Schaars in de basis staat:

[ Voor 53% gewijzigd door tweaker2010 op 06-09-2013 10:58 ]
Met de hakken over de sloot toen, wat een bagger wedstrijd was dat toen. Kan het me nog heel goed herinneren.
Denk dat het vanavond heel wat makkelijker zal gaan
want je gaat gewoon niet kijken??Vlassie1980 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:28:
Waarom? De Guzman voldeed toch gewoon? Die is voetballend beter, een rechtspoot bovendien. Dat moet tegen Estland ook makkelijk kunnen met Sneijder.tweaker2010 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:23:
het AD denkt dat Schaars in de basis staat:
[ Voor 23% gewijzigd door CR1691 op 06-09-2013 11:56 ]
Zijn overigens wel twee geweldige doelpunten van Estland, echt geweldig afgemaakt.Vlassie1980 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:28:
WK Kwalificatie in 2001 ook tegen Estland en ook onder Louis van Gaal:
[video]
Met de hakken over de sloot toen, wat een bagger wedstrijd was dat toen. Kan het me nog heel goed herinneren.
Verwijderd
Wikipedia: Roda JC KerkradeVerwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:34:
Weet iemand van jullie waar de jc bij roda voor staat? ik heb wel eens gehoord dat dat staat voor Juliana combinatie, klopt dat?
"Sportvereniging Roda Juliana Combinatie Kerkrade"
[ Voor 7% gewijzigd door Jorian89 op 06-09-2013 12:40 ]
Verwijderd
I know, maar dat artikel is bewerkt en vervolgens nooit gecontroleerd, iedereen is er vanuit te gaan dat eht klopt maar ik kan nergens bewijs vinden vhiervoor.Jorian89 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:39:
[...]
Wikipedia: Roda JC Kerkrade
"Sportvereniging Roda Juliana Combinatie Kerkrade"
http://www.rodajcfans.nl/...tpage%5Bpage%5D=historie&
Ben benieuwd naar het middenveld met Schaars - Sneijder - Strootman! Tevens benieuwd naar Willems, die heeft het erg goed gedaan tot nu toe bij PSV tov vorig seizoen, talent heeft hij wel maar inzet en mentaliteit zijn net zo belangrijk.
Ik gok op 1 -2.
Ow ja: Ik zeg 0-4 voor Oranje!
Ole!!! Robben
[ Voor 37% gewijzigd door Vlassie1980 op 06-09-2013 20:34 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
E: Oranje speelt prachtig, sexy voetbal. Als AZ-supporter word ik zeker wel blij om eens een ploeg te zien die niet enkel zegt aan te gaan vallen maar het ook daadwerkelijk doet
[ Voor 57% gewijzigd door BeefHazard op 06-09-2013 20:43 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Lens toen toch ook?BeefHazard schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:42:
Trivia: Ragnar Klavan en Stijn Schaars werden samen kampioen bij AZ
E: Oranje speelt prachtig, sexy voetbal. Als AZ-supporter word ik zeker wel blij om eens een ploeg te zien die niet enkel zegt aan te gaan vallen maar het ook daadwerkelijk doet
Ik vind Lens nu alweer slecht na enkele balcontacten..
Correct. Vergeet af en toe dat hij ook bij AZ speelde.
En weer een pauper bal van Lens... Wat is dat nou een mislukt schot of een mislukte voorzet?Lars93 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:47:
Dit had gewoon al 0-3 kunnen staan. Mooi voetbal van Nederland!
Ik vind Lens nu alweer slecht na enkele balcontacten..
Whahahahahaha OMG!!!!
[ Voor 12% gewijzigd door Vlassie1980 op 06-09-2013 20:50 ]
Loopt die Martins Indi weer te klootviolen... Echt, dit wordt 10x niks volgend jaar in Brazilie
[ Voor 48% gewijzigd door Vlassie1980 op 06-09-2013 20:56 ]

Gouweleew werd een paar maanden terug nog afgeserveerd door van Basten. Over opportunisme gesproken. En als we toch aan scorebordjournalistiek gaan doen: twee doelpunten tegen tegen een Griekse subtopper lijken me ook geen aanbeveling dus.BeefHazard schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:52:
Ik riep eerder al dat Gouweleeuw voor de gein eens geselecteerd moest worden voor Oranje. Dan heb je iemand die kan verdedigen én opbouwen. Geen van die 2 heb ik De Vrij nog fatsoenlijk zien doen.
De Vrij kan overigens heel goed opbouwen. En waar waren net de middenvelders toen die man kon schieten?
Wanneer gooien ze die gozer nou eindelijk eens uit Oranje...? (En uit Ajax...?)Vlassie1980 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:51:
Slecht van Vorm, die moet ie gewoon hebben man!
Was wel een lekker schot hoor, maar zeker niet onhoudbaar lijkt mij...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ajax? Vorm speelt toch bij SwanseaFiber schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:59:
[...]
Wanneer gooien ze die gozer nou eindelijk eens uit Oranje...? (En uit Ajax...?)
Was wel een lekker schot hoor, maar zeker niet onhoudbaar lijkt mij...
Je bent zeker in de war met Vermeer?
Oeps...Vlassie1980 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:59:
[...]
Je bent zeker in de war met Vermeer?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Inderdaad. Dat gezeur ook bij ieder tegendoelpunt van welke Nederlandse ploeg dan ook. Of ze nu Rekik, de Vrij, van Rhijn, Indi of weet ik veel heten: ze zijn 20-21 en soms jonger zelfs. Op die leeftijd zat Stam nog bij Zwolle. De meeste verdedigers zijn pas veel later rijp. Het is niet hun schuld dat ze alleen concurrentie van leeftijdgenoten hebben.CR1691 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:56:
Allebei nog jong, die gasten komen er wel.
Van deze drie keepers had ik ook altijd Vorm opgesteld
Dit topic is gesloten.
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum