[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.518 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 18:26
Het zijn dan ook diezelfde Gullit en Van Basten die de naam van Oranje zo hoog hebben gekregen dat spelers nu vechten voor een plekje.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 17:56
Elia in vergaande gesprekken met Ajax, bron Telegraaf

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sargan schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:31:
En Sneijder alsnog door van Gaal geselecteerd.
Inderdaad, hoe geloofwaardig ben je dan nog als bondscoach met je argumenten over fit zijn etc... NOT :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sneijder had gewoon moeten zeggen dat die nu geen zin had om op te komen draven. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
MegaTronics schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:52:
Sneijder had gewoon moeten zeggen dat die nu geen zin had om op te komen draven. :p
dat geintje trekt Louis niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Hoorde net op de radio (dus geen idee hoe serieus dat was, maar het ging over voetbaltransfers) dat Emanuelson gezien was op Schiphol.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
Ik vraag me af of Elia bereid is in te leveren want ik geloof dat hij 2mln vangt bij Bremen.
En met zijn prestaties bij Werder Bremen en Juve zou ik met hem echt wel voor een prestatie contract gaan.
Zodat hij alleen salaris krijgt als hij speelt.

Maar ik ben blij dat Werder Bremen schoonschip aan het maken is. Hopenlijk gaan ze zich weer op de jeugd richten en het scouten van goedkope talenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Van de Nu.nl transferblog:
Zaakwaarnemer Rodger Linse: 'Ik ben níet met Ajax in gesprek over Eljero Elia. Hij blijft bij Werder Bremen.'
by VI_nl via twitter 7:02 PM
Ik denk dat Ajax klaar is, ze hebben gegokt op Ola John en verloren. Allemaal erg laat dag en lijkt ook niet echt goed voorbereid allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
MeNTaL_TO schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:03:
Hoorde net op de radio (dus geen idee hoe serieus dat was, maar het ging over voetbaltransfers) dat Emanuelson gezien was op Schiphol.
Hoorde het vanmiddag ook al iemand zeggen, maar het lijkt me sterk dat hij naar Ajax gaat. Lijkt me eerder dat hij famillie o.i.d. komt bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc Netto is een beetje te zuinig geweest :) Mag hopen dat Barcelona het in stijl wenst te houden en geen afstraffing na gaat streven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 17:17

RBH

Gynnad schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:07:
Elia in vergaande gesprekken met Ajax, bron Telegraaf
Vraag me af wat De Telegraaf 'vergaand' noemt, want Elia komt schijnbaar helemaal niet: Werder wilde alleen verkopen, Ajax wilde huren met optie tot koop. (Bron: Simon Zwartkruis)

Waarom koopt Ajax hem niet gewoon? Goeie speler, en wat moet hij kosten? Paar miljoen? Leg dat gewoon neer..

Las ook dat de transfer van Toby helemaal nog niet afgerond is omdat ze het niet eens kunnen worden over de transfersom, lol. Ben benieuwd, zou wat wezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizar dat het allemaal op het laatst mogelijke moment nog schijnt te moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Mooizo, Elia komt niet over. Die vent is veul te goed :P

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:27

Quad

Doof

RBH schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:31:
[...]

Vraag me af wat De Telegraaf 'vergaand' noemt, want Elia komt schijnbaar helemaal niet: Werder wilde alleen verkopen, Ajax wilde huren met optie tot koop. (Bron: Simon Zwartkruis)

Waarom koopt Ajax hem niet gewoon? Goeie speler, en wat moet hij kosten? Paar miljoen? Leg dat gewoon neer..

Las ook dat de transfer van Toby helemaal nog niet afgerond is omdat ze het niet eens kunnen worden over de transfersom, lol. Ben benieuwd, zou wat wezen..
Inderdaad, je hebt dankzij PSV 9 miljoen in de pocket erbij gekregen, lekker investeren die hap. Elia 5 miljoen + eventuele bonus (Kampioenschap, winst beker oid) en die verkoop je straks maar weer (als hij presteert) voor €15 miljoen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ajax heeft in het verleden al vaak bewezen slecht om te kunnen gaan met persoonlijkheden (zelfde in Rotterdam-zuid overigens).

Elia bij Ajax is een recept voor chaos en ontevredenheid. Denk dat iedereen bij Ajax blij mag zijn dat het niet doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maar ja, wij Ajacieden willen ook wel graag eens een grotere naam zien bij de club, gekocht en niet gehuurd zoals Bojan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jong PSV in de 4-de minuut op 1-0 tegen Jong Ajax (Fox Sports)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maak er maar 2-0 van, spelen belabberd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het zo door gaat mag Groenendijk morgen op het matje komen.

Terzijde: is Cissé van Feyenoord wellicht de gewenste buitenspeler voor de Boer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:39

Hupske

AFCA

Het ziet er niet best uit bij Ajax. Maar de hele verdediging is veranderd + het middenveld.
Alles is met Orange onder 19 mee.

PSV heeft daarin tegen weinig tot geen verandering.

Ajax heeft zelfs maar 4 wissels. Toch wel erg dat het per week zoveel verschilt.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Marc Overmars bevestigt na afketsen transfer @ELJERO11ELIA: ,, #Ajax is uitgewinkeld." Geen nieuwe spelers meer/
Toch wel erg rare transfer periode voor Ajax weer.

[ Voor 17% gewijzigd door Exocet op 02-09-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

:X
Hebben wij zo'n 70 miljoen in de bank liggen gebeurd er dus helemaal niets mee.. :F

Afbeeldingslocatie: http://verbalfootball.files.wordpress.com/2011/08/wenger-upset-415x287.jpg

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Exocet schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:17:
[...]

Lekker bezig Ajax! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cissé van Feyenoord naar Ajax en Marc Netto heeft alsnog zijn gewenste linksbuiten speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Exocet schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:17:
[...]

Ongelooflijk inderdaad, hoe kun je nou toch overal naast grijpen. Sowieso mag ik hopen dat de scouting gewoon goed is, dus moet het mogelijk zijn om een speler uit de schandinavische landen te halen of oost-blok. Eventueel anders investeren in een spelen bijv. Ola John, mocht ie volgens de scouting goed genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ajax is gewoon de kas aan het vullen, zodat ze eindelijk van die verschrikkelijke beursgang verlost kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Indi blijft dus bij Feyenoord, daarom mag Woudenberg op huurbasis naar Excelsior.

http://www.fr12.nl/nieuws...elijk-naar-excelsior.html

Zeer jammer dat nu ook Bakkal niet komt. Bakkal zou namelijk aangetrokken worden wanneer BMI zou vertrekken, daar is nu helaas geen budget voor.

http://www.fr12.nl/nieuws...blijven-martins-indi.html

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Jong PSV is er even niet bij en Jong Ajax oefent druk uit en profiteert. 2-2!

Gemiddelde leeftijd maakt dat Jong Ajax nog eens 2 jaar jonger is dan PSV. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Jong PSV - extra Jong Ajax staat nu 2-2. Vreemd dat de jeugd van Ajax gemiddeld 2 jaar jonger is.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Meleg maakt 2-3! :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://www.vi.nl/nieuws/r...-breng-ik-vilhena-weg.htm

Wat een kansloos figuur is dit toch ook joh. Een client krijgt een beetje kritiek vanwege zijn amateuristische houding en die dikke pizzabakker begint meteen te flippen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

CR1691 schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:11:
Zeer jammer dat nu ook Bakkal niet komt. Bakkal zou namelijk aangetrokken worden wanneer BMI zou vertrekken, daar is nu helaas geen budget voor.

http://www.fr12.nl/nieuws...blijven-martins-indi.html
Jammer, maar niet verloren. Bakkal heeft geen contract, dus kan elk moment nu gehaald worden. Wellicht vind men nog een manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Op VI net meldde Thijs Slegers dat Bakkal in ieder geval terug wil komen. Ook na morgen is het dus nog mogelijk. In ieder geval een hele verbetering ten opzichte van Immers :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Pingel Ajax.

And.... 2-4 voor Ajax.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ajax penalty maar hij had er niet op gemogen vond ik, de bal tikt Martina weg en die had hij niet meer kunnen halen en valt vliegt over Tyton heen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
1 penalty voor psv onterecht en deze penalty voor ajax was ook discutabel. Wel een overtreding, maar de bal was niet meer te halen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
CR1691 schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:25:
http://www.vi.nl/nieuws/r...-breng-ik-vilhena-weg.htm

Wat een kansloos figuur is dit toch ook joh. Een client krijgt een beetje kritiek vanwege zijn amateuristische houding en die dikke pizzabakker begint meteen te flippen :+.
Ik moet dan toch direct terugdenken aan dit:
YouTube: Sierd de Vos is geen fan van Raiola _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Haha, wat een frustratie zit er in deze uitspraken. Het klopt veelal wel, maar toch.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Netjes jong Ajax, van een kansloze eerste helft met 2-0 achterstand die ombuigen naar een 2-4 overwinning.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Raiola, wat een idioot. Wel een verdomd rijke idioot, maar toch is het te bespottelijk voor woorden dat er wel degelijk macht zit bij zaakwaarnemers zoals Raiola. Spelers waren vroeger eigendom van de club en werden dus ook behoorlijk uitgebuit (Vd Kuijlen bij PSV bijvoorbeeld, werd daar gehouden terwijl hij naar grotere clubs kon), maar het is nu wel echt de verkeerde kant op gegaan mijns inziens. Als je ziet wat voor macht en geld gasten als Raiola en Mendes hebben, dat gaat echt nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 16:12
Vilhena zal ook een sterke indruk maken op de groep en Koeman dat hij dit soort dingetjes blijkbaar niet zelf kan oplossen. Het is nu net alsof hij zn papa geroepen heeft.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PWM schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:59:
Ajax is gewoon de kas aan het vullen, zodat ze eindelijk van die verschrikkelijke beursgang verlost kunnen worden.
Ik denk dat Ajax ook gewoon geen uitzonderingen wil maken.

Dat Ajax zoveel geld op de bank heeft is onder andere te danken aan dit beleid.

Dan kun je wel zeggen ja maar voor deze speler mag je wel een uitzondering maken maar dan is de kans groot dat je daarna vaker uitzonderingen gaat maken en als dit slecht uitpakt dan is dat geld snel weg.

Ik had Elia graag zien komen maar ik begrijp Ajax wel betreffende huren met optie tot koop.
Elia heeft sinds hij vertrokken is bij Twente eigenlijk niets meer laten zien en als Ajax hem koopt lopen ze toch de kans dat hij niets laat zien en ze een paar jaar aan hem en zijn salaris vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Aan de andere kant; enkel een Duarte en van der Hoorn halen terwijl de twee sterkmakers vertrekken vind ik toch ook een zwaktebod. Dat zijn nou niet echt exceptionele spelers en dat had ook met jeugd opgevangen kunnen worden. En op het allerlaatst nog drie huurpogingen wagen en die alle drie zien mislukken getuigt ook niet echt van geweldig scoutingswerk of goede voorbereiding op de transfermarkt. Dat er een te kort was aan buitenspelers is nu niet iets van het laatste uur, Babel en Boerighter zijn al een poosje weg.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacey23 schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:32:
Pingel Ajax.

And.... 2-4 voor Ajax.
Nou moe, kijk ik niet meer na die 2-0 is Ajax blijkbaar helemaal terug gekomen, wat heet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Quad schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:00:
Maar ja, wij Ajacieden willen ook wel graag eens een grotere naam zien bij de club, gekocht en niet gehuurd zoals Bojan.
Sowieso, Bojan... Beetje Beerensachtig vind ik die gast. Komt geen lantaarnpaal voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Han schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:33:
Aan de andere kant; enkel een Duarte en van der Hoorn halen terwijl de twee sterkmakers vertrekken vind ik toch ook een zwaktebod. Dat zijn nou niet echt exceptionele spelers en dat had ook met jeugd opgevangen kunnen worden. En op het allerlaatst nog drie huurpogingen wagen en die alle drie zien mislukken getuigt ook niet echt van geweldig scoutingswerk of goede voorbereiding op de transfermarkt. Dat er een te kort was aan buitenspelers is nu niet iets van het laatste uur, Babel en Boerighter zijn al een poosje weg.
Dat ze op de laatste dag nog proberen een vleugel speler te huren is denk ik de schuld van de Boer die 2 dagen voor tijd vind dat er toch nog een vleugel speler bij moet.
Hier hadden ze eerder iets aan moeten doen maar komt ook denk ik deels omdat ze nu inzien dat Bojan nog zwakker geworden is dan hij al was.

Dat Ajax niet veel geld investeerd om het vertrek van Eriksen en Alderweireld op te vangen begrijp ik volledig.
Als je veel geld besteed om vervangers te halen dan doe je dit om deze spelers in de basis te zetten.
En dan laat je dus meteen aan de andere spelers die op die positie kunnen spelen weten dat je het niet in hun ziet zitten.

Het idee voor de toekomst is dat als er 1 belangrijke speler vertrekt en iemand uit de eigen jeugd is die deze positie direct kan innemen.
Zover is Ajax nog niet, het gat tussen de vertrekkende speler in de speler die de positie inneemt is groter dan dat ze willen.
Maar door niet voor 7mln een nieuwe nr10 te halen laat je wel aan de jeugd zien dat hun kans op deze positie maken.

vd Hoorn en Duarte zijn niet als vervanger van Eriksen en Alderweireld gehaald.
vd Hoorn is gehaald omdat men wist dat mocht Alderweireld vertrekken er eigenlijk maar een goede speler is voor die positie. Dus hebben ze er iemand bij gehaald zodat ze weer 2 spelers voor de betreffende positie hebben. Een van deze 2 zal uiteindelijk de basis speler voor die positie worden.

En Duarte is zover ik kan zien voor de breedte gehaald.
Ajax gaf aan het begin van de transfer periode al aan dat mochten beide de Jong en Eriksen vertrekken dan zou Ajax 1 basis speler ervoor halen en mocht slechts 1 van de 2 vertrekken dan zou er geen speler bij gehaald worden.
Duarte is nu gehaald omdat Eriksen vertrok en de Jong nog een tijdje uitgeschakeld is.
Deze 2 posities kun je invullen met bankzitters maar het probleem is dat er dan niet veel meer over blijft op de bank.

Ajax heeft een beleid en volgt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 18:07
BeefHazard schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:39:
[...]

Sowieso, Bojan... Beetje Beerensachtig vind ik die gast. Komt geen lantaarnpaal voorbij.
Haha, die bal in de wedstrijd tegen groningen. Als ik Schöne was geweest, had ik hem een knal verkocht in de kleed kamer..
En als hij hen niet zag staan, dan moet hij maar lekker naar de hansie anders gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Han schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:33:
Inderdaad, het lijkt erop dat bij de Boer nu ook de paniek begint toe te slaan. Zoiezo belachelijk dat een speler als vd Hoorn die voor 3,5 miljoen gehaald wordt nu nog niet goed genoeg is voor de basis, wat een drama is die scouting zeg... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
tweaker2010 schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:24:
[...]

Inderdaad, het lijkt erop dat bij de Boer nu ook de paniek begint toe te slaan. Zoiezo belachelijk dat een speler als vd Hoorn die voor 3,5 miljoen gehaald wordt nu nog niet goed genoeg is voor de basis, wat een drama is die scouting zeg... |:(
Wie zegt dat vd Hoorn voor de basis gehaald is?
Hij is gehaald voor de positie van Alderweireld maar dat betekend nog niet dat hij ook voor de basis gehaald is.
Hij is gehaald men wist dat er na het vertrek van Alderweireld alleen nog Veltman zou zijn voor die positie.
Dus hebben ze vd Hoorn gehaald omdat ze een jonge speler wilden die de concurrentie met Veltman aan zou gaan.

Ja 3.5mln is veel geld maar wil je een speler met Eredivisie ervaring waar rek in zit dan betaal je dat al vlug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Het leedvermaak over Feyenoord en PSV is wel een beetje aan het betijen, geloof ik? :+

Altijd leuk, zo'n competitieweekend. Ik gun het PEC Zwolle van harte om nog lang bovenin mee te doen, en Go Ahead idem.

Verrassend is deze competitie sowieso al, en een paar vaste waarden beginnen af en toe echt wat sleets te raken.

Vanmiddag in mijn lunchpauze in R'dam wandelend, ving ik een losse opmerking op, "zo, Roda JC is ook al geen tegenstander van formaat meer", en dat net nadat Feyenoord ein-de-lijk eens twee weken op rij punten pakt, nog dik in het rechterrijtje staat, terwijl Ajax het er ook niet echt gemakkelijk tegen had, en enigszins geflatteerd won.

Een grote mond is vandaag de dag niet erg handig. Alles kan alles verslaan, niemand is zeker van zijn positie in de ranglijst. Dit is eigenlijk pas echt een leuke competitie! :)

De transferperikelen zijn hot item, maar ik kan er niet echt mee zitten. Koehandel...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ramzzz schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 00:33:
Het leedvermaak over Feyenoord en PSV is wel een beetje aan het betijen, geloof ik? :+

Altijd leuk, zo'n competitieweekend. Ik gun het PEC Zwolle van harte om nog lang bovenin mee te doen, en Go Ahead idem.

Verrassend is deze competitie sowieso al, en een paar vaste waarden beginnen af en toe echt wat sleets te raken.

Vanmiddag in mijn lunchpauze in R'dam wandelend, ving ik een losse opmerking op, "zo, Roda JC is ook al geen tegenstander van formaat meer", en dat net nadat Feyenoord ein-de-lijk eens twee weken op rij punten pakt, nog dik in het rechterrijtje staat, terwijl Ajax het er ook niet echt gemakkelijk tegen had, en enigszins geflatteerd won.

Een grote mond is vandaag de dag niet erg handig. Alles kan alles verslaan, niemand is zeker van zijn positie in de ranglijst. Dit is eigenlijk pas echt een leuke competitie! :)

De transferperikelen zijn hot item, maar ik kan er niet echt mee zitten. Koehandel...
Couldn't agree more. d:)b Een leuke competitie is het, maar nu zou ik nog een keer willen dat NL'se clubs mee kunnen doen in Europa. En dan bedoel ik ook daadwerkelijk de CL.

Sneaky een typootje gewijzigd. :P

[ Voor 1% gewijzigd door Ramzzz op 03-09-2013 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Deadsy schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:41:
[...]

Wie zegt dat vd Hoorn voor de basis gehaald is?
Hij is gehaald voor de positie van Alderweireld maar dat betekend nog niet dat hij ook voor de basis gehaald is.
Hij is gehaald men wist dat er na het vertrek van Alderweireld alleen nog Veltman zou zijn voor die positie.
Dus hebben ze vd Hoorn gehaald omdat ze een jonge speler wilden die de concurrentie met Veltman aan zou gaan.

Ja 3.5mln is veel geld maar wil je een speler met Eredivisie ervaring waar rek in zit dan betaal je dat al vlug.
Wat is dit nou weer voor onzin?, als je 3.5 miljoen investeert in een speler dan ga je er van uit dat hij op termijn een basisspeler wordt bij die club, clubs met suikeroompjes of clubs die tot hun nek in de schulden zitten halen misschien spelers om hun basisspelers 'scherp' te houden, als een Nederlandse club zo'n bedrag investeert mag je er van uitgaan dat hij goed genoeg is voor de eerste elf, anders is het gewoon wanbeleid of een scoutingsfout.

Cillessen was ook gehaald als tweede keeper ( wel een hele dure tweede keeper :+ ), maar als je een beetje goed beleid voert dan ga je er van uit dat hij even goed of beter wordt dan de eerste keus, ik zelf had verwacht dat Cillessen op termijn de strijd zou gaan winnen aangezien Frank de Boer het nodig vond om hem te halen.

Nou blijkbaar is Cillessen niet beter dan Vermeer dus wat is de inbreng van Cillessen?, Vermeer 'scherp' houden?, doe me een lol, ik zie nog steeds dezelfde Vermeer, die paar foutjes die Vermeer maakt, dat was al langer bekend dat hij die soms maakt maar Frank de Boer blijft voor hem kiezen, het is makkelijk om te zeggen dat een club als Ajax twee goede keepers nodig heeft maar het lijkt me lastiger om te constateren dat Cillessen gewoon niet beter is dan Vermeer.

Dus als je de balans opmaakt, paar miljoen euro uitgeven aan een wisselspeler, een geringe bijdrage aan het elftal ( die paar wedstrijden voor de beker had Vermeer ook wel kunnen keepen ) en een ontevreden keeper die meer aan spelen toe wil komen, tel uit je winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Waar het mij om gaat is dat ik niet kan geloven dat er geen spelers bij de jeugd van Ajax rondlopen die niet net zo goed of zelfs beter zijn dan een Duarte of van der Hoorn. Als ik gisteren die Meleg zag spelen dan oogt deze net zo gevaarlijk dan Duarte en dat zelfde geldt voor een Gravenberch ten opzichte van van der Hoorn (Gravenberch is trouwens Ulrich van Gobbel 2.0 :o). Afgelopen weekend werd overigens al duidelijk dat van der Hoorn voorlopig als vierde in de pikorde staat qua centrale verdediger. Hij heeft Moisander, Veltman en Denswil nog voor zich.

Het is niet zo dat dat die spelers transfervrij zijn aangetrokken, daar is in totaal 7,5 miljoen voor neergelegd. Daar hadden ze ook een andere middenvelder voor kunnen halen en zelfs nog een 0,5 miljoen overgehouden en een Sporkslede of Gravenberch kunnen doorschuiven naar het eerste.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Je kan prima spelers kopen als aanvulling op de selectie die er nog niet klaar voor zijn om in het eerste te spelen, Fischer was geloof ik 1 miljoen, Boerrigter ongeveer hetzelfde bedrag, zulke spelers zou je in principe nog niet in de basis hoeven te zetten.

Een speler van 3.5 miljoen is gewoon een gevestigde speler en zou in principe goed genoeg moeten zijn voor de basis, als dat niet zo is dan hadden ze hem net zo goed niet hoeven kopen.

Ik heb mijn twijfels bij beide spelers, ik kan nog begrijpen dat van der Hoorn gehaald is, hij is in ieder geval een lange gozer. :+ , maar Duarte vind ik te duur, dit soort type spelers heeft Ajax in de eigen jeugd / reserves ook wel.

Maar goed ze zijn gehaald, het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:12
De verwachting is nog steeds dat Van der Hoorn basisspeler gaat worden. Jullie gaan naar mijn mening voorbij aan de aanpassing die een speler zoals hij moet maken wanneer hij bij een club als Ajax komt te spelen. Dat heeft gewoonweg tijd nodig. Mocht Van der Hoorn na dit seizoen nog steeds vierde keus zijn, dan is inderdaad te spreken van een te grote investering. Die overigens ook dan nog zijn waarde kan bewijzen als Van der Hoorn later alsnog doorbreekt.
Over Duarte ben ik vooral nieuwsgierig. Oogt inderdaad meer als een breedteversterking met als voordeel dat hij linksbenig is. Maar wil hem eerst wel eens een paar wedstrijden in actie zien. Wie had gedacht dat Schöne het vorig jaar zo goed zou doen..? Schat Duarte nog wel wat hoger in eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:33
tweaker2010 schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:24:
[...]

De Boer heeft al aangegeven dat v.d. Hoorn wat aanpassingsproblemen heeft, hoger tempo en een heel ander speelsysteem. Logisch dat je hem nu niet voor de leeuwen gaat gooien, maar de voorkeur geeft aan jongens die al jaren in dit systeem spelen (Denswil). Zeker voor een verdedigend positie zal de Boer wel weten wat hij in huis haalt.

Kijk ook eens naar Bojan die ook het systeem nog niet lijkt te snappen, echt een prima voetballer anders kom je niet aan 163 optredens en 43 goals in Barca 1 (+ nog ~60 potjes bij Milan/Roma). Die gaat nog wel van waarde zijn, je kan je hoogstens afvragen of je zo afhankelijk moet zijn van huur. Die jongens moeten wennen en gaan straks weer weg. Een beetje het probleem voor je uitschuiven in afwachting van de jeugd, een beetje riskant, al zou Meleg ze nog wel eens kunnen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:12
Sempy schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:05:
[...]

Kijk ook eens naar Bojan die ook het systeem nog niet lijkt te snappen, echt een prima voetballer anders kom je niet aan 163 optredens en 43 goals in Barca 1 (+ nog ~60 potjes bij Milan/Roma). Die gaat nog wel van waarde zijn, je kan je hoogstens afvragen of je zo afhankelijk moet zijn van huur. Die jongens moeten wennen en gaan straks weer weg. Een beetje het probleem voor je uitschuiven in afwachting van de jeugd, een beetje riskant, al zou Meleg ze nog wel eens kunnen redden.
Voordeel is dat bij Bojan de optie is opgenomen zijn huurperiode met een jaar te verlengen. Twee jaar huur is ongeveer hetzelfde als een speler kopen -> verkopen. Met minder financiële risico's.

Overigens hoop ik dat Bojan snel als spits opgesteld gaat worden. Verwacht dat zowel hij als zijn medespelers (want beweeglijke spits) veel beter gaan renderen dan. Eerste contouren waren zondag tien minuutjes lang te zien..
Alternatief kan zijn dat Siem de Jong weer als meer klassieke nummer tien gaat spelen rondom Sigthorsson. Biedt dan meer ruimte voor Fischer/Bojan die vanaf de vleugels naar binnen komen. Nu lopen ze elkaar vooral in de weg op het al zo kleine speelveld waarin Ajax moet combineren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

mefjoew schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:02:
De verwachting is nog steeds dat Van der Hoorn basisspeler gaat worden. Jullie gaan naar mijn mening voorbij aan de aanpassing die een speler zoals hij moet maken wanneer hij bij een club als Ajax komt te spelen. Dat heeft gewoonweg tijd nodig. Mocht Van der Hoorn na dit seizoen nog steeds vierde keus zijn, dan is inderdaad te spreken van een te grote investering. Die overigens ook dan nog zijn waarde kan bewijzen als Van der Hoorn later alsnog doorbreekt.
Over Duarte ben ik vooral nieuwsgierig. Oogt inderdaad meer als een breedteversterking met als voordeel dat hij linksbenig is. Maar wil hem eerst wel eens een paar wedstrijden in actie zien. Wie had gedacht dat Schöne het vorig jaar zo goed zou doen..? Schat Duarte nog wel wat hoger in eerlijk gezegd.
Tja, hoe kan een speler vertrouwen en spelritme krijgen als hij simpelweg niet wordt opgesteld?
Ik snap daar niets van hoor. Anders hadden ze vd Hoorn beter nog een seizoen kunnen verhuren. Overigens vindt ik het ook frappant dat Ajax een speler als Lukoki aan Cambuur uitgeleend heeft terwijl ze kennelijk een tekort aan vleugelspelers hebben. En Schone kan geen elftal dragen zoals de Jong, dat zie je nu ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
tweaker2010 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:54:
[...]

Tja, hoe kan een speler vertrouwen en spelritme krijgen als hij simpelweg niet wordt opgesteld?
Ik snap daar niets van hoor. Anders hadden ze vd Hoorn beter nog een seizoen kunnen verhuren. Overigens vindt ik het ook frappant dat Ajax een speler als Lukoki aan Cambuur uitgeleend heeft terwijl ze kennelijk een tekort aan vleugelspelers hebben. En Schone kan geen elftal dragen zoals de Jong, dat zie je nu ook al.
Nou ja Lukoki is niet echt een speler van Ajax niveau en ze hebben Sana, Andersen en Schöne die op de vleugels kunnen spelen maar ja goed, een echte goede vleugelspeler is er inderdaad niet, misschien iets te laat geanticipeerd op dit probleem.

Aan de andere kant kunnen we Fischer en Bojan gewoon de tijd geven, dit zijn spelers met kwaliteiten die heus wel komen bovendrijven, het is alleen wel lastig om niet echt goede opties op de vleugels te hebben.

Dat Schöne geen elftal kan dragen is logisch, ik dacht echt dat hij een speler voor de breedte was, dat hij wekelijks speelt is erg knap en verdient lof, maar zulke spelers zullen over het algemeen geen toppers zijn die een elftal op sleeptouw nemen, Siem de Jong moet snel weer beter worden want gelukkig is hij er nog steeds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Als Ajax nu geen buitenspeler heeft van Lukoki-niveau, wat is dan eigenlijk dat Ajax-niveau?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tweaking Art schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:45:
[...]
Nou ja Lukoki is niet echt een speler van Ajax niveau en ze hebben Sana, Andersen en Schöne die op de vleugels kunnen spelen maar ja goed, een echte goede vleugelspeler is er inderdaad niet, misschien iets te laat geanticipeerd op dit probleem.

Aan de andere kant kunnen we Fischer en Bojan gewoon de tijd geven, dit zijn spelers met kwaliteiten die heus wel komen bovendrijven, het is alleen wel lastig om niet echt goede opties op de vleugels te hebben.
Sana is ook geen speler van Ajax niveau en zeker niet beter dan Lukoki.
Andersen is geblesseerd, Fischer is uit vorm en Bojan valt zwaar tegen, kortom een flink probleem voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
tweaker2010 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:00:
[...]

Lood om oud ijzer, wat mij betreft. Beiden zijn niet goed genoeg voor de basis, wat mij betreft. Leuk als invaller misschien.
Andersen is geblesseerd, Fischer is uit vorm en Bojan valt zwaar tegen, kortom een flink probleem voorin.
Wat mij betreft laten ze Fischer en Bojan gewoon staan de komende weken. Als je niet speelt wordt je vorm ook niet beter en Bojan moet spelen om aan het Ajax-systeem te wennen. Beiden kunnen echt wel voetballen, het komt er op dit moment alleen even niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
[...]

Ontken ik ook niet, ben het met je eens. ;) , maar Sana verhuren heeft niet zo veel nut, hij is 24, was geloof ik ook een koopje dus tja echt wereldtop zal hij denk ik niet worden. :)

Te laat om er nu nog wat aan te doen ben ik bang. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
tweaker2010 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:54:
[...]

Desnoods in jong Ajax of door mee te trainen binnen het Ajax-systeem. Bij Ajax mag je eigenlijk geen fouten maken en je heb binnen de kortste keren je krediet bij een groot deel van de aanhang en de media verspeelt (zie Bojan). Als De Boer zelf al ziet dat hij er nog niet klaar voor is, is het heel verstandig om hem langzaam te brengen en te voorkomen dat je eind van het seizoen 3,5mln verprutst hebt doordat een speler onder te grote druk stond.

Wat betreft het verhuren van Lukoki, de Boer heeft zelf aangegeven dat die jongen niet meer in zijn plannen voorkomt. Ik vermoed dat de Boer liever een Lesley de Sa of Meleg naar de A-selectie doorschuift. Waarschijnlijk ook nog te licht, maar met meer potentie voor de toekomst.

[ Voor 17% gewijzigd door Sempy op 03-09-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sempy schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:06:
[...]
Wat betreft het verhuren van Lukoki, de Boer heeft zelf aangegeven dat die jongen niet meer in zijn plannen voorkomt. Ik vermoed dat de Boer liever een Lesley de Sa of Meleg naar de A-selectie doorschuift. Waarschijnlijk ook nog te licht, maar met meer potentie voor de toekomst.
Waarom verhuren ze hem dan? Ze hadden Lukoki beter kunnen verkopen als ie toch geen toekomst bij Ajax heeft. Ik vindt het maar vaag beleid hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 20:55

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Dat Bojan leuke potjes heeft gespeeld in barca 1 en daarna bij roma en milan heeft gespeeld wil op dit moment niet erg veel meer zeggen. Milan en Roma zijn toch echt mindere teams dan barca en dat Bojan daar niet echt kon overtuigen wil ook wat zeggen. Misschien dat het inderdaad aanpassingsproblemen zijn. Maar aanvallend voetbal heeft hij in zijn hele jeugd gespeeld. Vind dan ook dat als iemand van naam er meteen moet staan dat dat dit jaar Bojan wel had mogen zijn. Misschien vergis ik me en heeft hij er aan het einde van het seizoen 15/20 inliggen. Man passeren goede voorzet geven en mee terug verdedigen, veel meer hoeft zijn taak niet in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
tweaker2010 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:14:
[...]

Waarom verhuren ze hem dan? Ze hadden Lukoki beter kunnen verkopen als ie toch geen toekomst bij Ajax heeft. Ik vindt het maar vaag beleid hoor.
Misschien om hem in de etalage te zetten?, betere promotie dan spelen is er denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
tweaker2010 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:14:
[...]

Hij zal de 1e speler niet zijn die door stilstand in zijn ontwikkeling niet meer in de A-selectie van Ajax welkom is en via een jaartje bij een laagvlieger alsnog tot bloei komt. Die gok kan je met verhuur wel nemen, zeker ook omdat Cambuur waarschijnlijk toch geen transferom kan ophoesten.

[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Chrosser schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:14:
Dat Bojan leuke potjes heeft gespeeld in barca 1 en daarna bij roma en milan heeft gespeeld wil op dit moment niet erg veel meer zeggen. Milan en Roma zijn toch echt mindere teams dan barca en dat Bojan daar niet echt kon overtuigen wil ook wat zeggen. Misschien dat het inderdaad aanpassingsproblemen zijn. Maar aanvallend voetbal heeft hij in zijn hele jeugd gespeeld. Vind dan ook dat als iemand van naam er meteen moet staan dat dat dit jaar Bojan wel had mogen zijn. Misschien vergis ik me en heeft hij er aan het einde van het seizoen 15/20 inliggen. Man passeren goede voorzet geven en mee terug verdedigen, veel meer hoeft zijn taak niet in te houden.
Het is natuurlijk niet makkelijk voor die jongen, hij kent geen Nederlands en ook weinig Engels, dat is toch wel een aardige handicap.

Maar als je een speler als Bojan kan contracteren door alleen maar het maximum van je salarishuis te betalen dan moet je als Ajax zijnde je kop houden en ja knikken.

Deze jongen heeft talent, misschien niet voor de buitenlandse topclubs, dat weet ik niet maar in onze competitie moet hij het goed kunnen doen, daar ben ik van overtuigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

[...]

Andersen is toch helemaal niet geblesseerd? Die paar minuten die hij mocht meespelen afgelopen weekend zag er iig fit uit..

Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurt als je Hoesen op rechts zet, Fischer links, Bojan in de spits en Andersen daar achter. Volgens mij heb je dan een best leuke aanval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RBH schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:22:

Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurt als je Hoesen op rechts zet, Fischer links, Bojan in de spits en Andersen daar achter. Volgens mij heb je dan een best leuke aanval..
Als ik de Boer hoor zeggen dat Serero het naar tevredenheid heeft gedaan, dan denk ik niet dat hij dat zooitje voorin nog gaat husselen. Denk dat totdat Siem fit is, het trio op het middenveld Schone, Poulsen Serero gaat zijn.

Sigthorson heeft ook al drie doelpuntjes gemaakt, maar mist toch scherpte, dat zie je, maar die blijft er ook in staan. Aan de andere kant, Blind is door constant opgesteld te worden ook een goede voetballer geworden, dus we moeten niet teveel twijfelen aan de Boer. Volgens mij kan het allemaal ook wel iets hebben. De CL zal niet veel worden, maar voor de eredivisie doe je dit jaar weer (gewoon) mee om de prijzen. Dat weten ze bij Ajax ook wel dat ze dat lukt, zelfs met de jeugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:28:
[...]

Als ik de Boer hoor zeggen dat Serero het naar tevredenheid heeft gedaan, dan denk ik niet dat hij dat zooitje voorin nog gaat husselen. Denk dat totdat Siem fit is, het trio op het middenveld Schone, Poulsen Serero gaat zijn.

Sigthorson heeft ook al drie doelpuntjes gemaakt, maar mist toch scherpte, dat zie je, maar die blijft er ook in staan. Aan de andere kant, Blind is door constant opgesteld te worden ook een goede voetballer geworden, dus we moeten niet teveel twijfelen aan de Boer. Volgens mij kan het allemaal ook wel iets hebben. De CL zal niet veel worden, maar voor de eredivisie doe je dit jaar weer (gewoon) mee om de prijzen. Dat weten ze bij Ajax ook wel dat ze dat lukt, zelfs met de jeugd.
Ik denk ook wel dat het middenveld zo blijft bestaan tot Siem fit is inderdaad. Ben alleen wel benieuwd wat Bojan laat zien als hij echt in de spits staat (wat hij toch duidelijk is) als Frank Sigthorsson toch uit de basis haalt vanwege gebrek aan vorm.

We gaan zien wat de basis is tegen PEC, als Sana maar aan de kant blijft. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:39
RBH schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:22:
[...]
Volgens mij heb je dan een best leuke aanval..
En dan De Jong er nog bij later? Volgens mij heb je dan weinig middenveld meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Als ik al die berichten zo lees gaat het niet meer goed komen met ajax ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

rikoos schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:19:
Als ik al die berichten zo lees gaat het niet meer goed komen met ajax ;-)
Klopt, dat heb je goed gelezen. :+

Maar de competitie is nog jong, we gaan het zien... zolang de concurrentie ook steeds punten blijft morsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:57
Ajax speelt zwak, maar dat geldt minimaal net zo sterk voor alle concurrenten. Dat zegt dus nog niet zoveel over titelkansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Het laatste wat Ajax nu moet doen is de hele opstelling door elkaar husselen en in paniek raken. Daar wordt het echt niet beter van, ook qua vertrouwen/op elkaar ingespeeld raken. Hoogstens een keer speler x voor wisselspeler y, maar niet een hele stoelendans. Uiteindelijk sta je slechts 3 punten achter op PSV en met 11 doelpunten in 5 wedstrijden wordt er (zeker gezien de tegenstanders tot nu toe) ook genoeg gescoord. Wat wel gauw moet stoppen is al die onnodige fouten, want in die 8 tegendoelpunten ligt de reden voor je puntverlies.Dat is nu al 1/3 van het aantal tegendoelpunten van heel vorig seizoen (31).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben ze daar toch een goede tweede keeper lopen, jonguh :)
Ik hoorde het gisteren nog een paar zeggen in de bus terug naar Amsterdam, dat Vermeer altijd wel 1 wereldbal pakt, maar zolang daar 1 of 2 "ai" momenten bij zitten, heb je er gewoon niet veel aan. Tegen Groningen was het dan weer zo dat alles op rechts niet kan verdedigen. Leek mij of van Rhijn niet fris erbij liep, en Sana keek boos als van Rhijn ook nog eens de man van Sana niet dekte. Speelt wel meer, hoop dat het weer wat beter gaat praten met elkaar nadat Siem terug is. Ook het in de rug lopen van groningen spelers, dat er 3 Ajax spelers ernaar staan te kijken, dat is enorm vervelend om naar te kijken. Als wij tijdens de gymles vroegah een keertje bij een pass niet zeiden voor wie de bedoeld was, of dat een tegenstander eraan zat te komen, dan kregen we een preek. Vraag me soms wel eens af hoe de preken van de Boer zijn :) misschien moet ie er harder in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.ad.nl/2013/09/04/Streep-door-Ajax-titel-gaat-naar-PSV-of-Feyenoord
Waarom Feyenoord nu wel opeens kampioenskandidaat is, is me een raadsel. Zij spelen ook te wisselvallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ach, interlandvoetbal, komkommertijd in voetballand, met alleen wedstrijden die 'we wel even gaan winnen'. Journalist gooit knuppel in komkommerhok. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 04-09-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 19:39

Sherlock

No Shit

Ach, de meningen van Aad de Mos en Willem van Haneghem :O :z

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer Feyenoord tegen NEC uit ook wint, en dat is niet eens zo heel ondenkbaar, en de opvolgende 2 thuiswedstrijden tegen Utrecht en ADO ook, hebben ze toch een serietje van 5 overwinningen staan. Zal menigeen Feyenoord toch als een serieuzere kandidaat gaan zien voor de titel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Afbeeldingslocatie: http://static2.ad.nl/static/photo/2013/10/16/10/20130902203600/media_xll_1828570.jpg

PSV heeft goede zaken gedaan, die transfersom voor van Ginkel is vergeleken met de rest wel erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Je had beter versie twee kunnen plaatsen. De top negen duurste transfers uit de eredivisie en dan rechts daarvan één transfer: Bale.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://www.vi.nl/nieuws/p...-alles-ligt-weer-open.htm

Gelukkig gaat Pelle in ieder geval vol voor de titel, dat mis ik een beetje bij de overige selectiespelers. Bovendien, waarom niet? Zoveel sterker/beter is de concurrentie nou ook weer niet en aangezien Feyenoord (helaas) geen Europees speelt maar alleen competitie zal dit heel veel energie besparen. We zijn niet de favoriet maar ik zie wel graag dat men er vol voor gaat. Het is gewoon in de Nederlandse competitie mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
tweaker2010 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:15:
http://www.ad.nl/2013/09/04/Streep-door-Ajax-titel-gaat-naar-PSV-of-Feyenoord
Waarom Feyenoord nu wel opeens kampioenskandidaat is, is me een raadsel. Zij spelen ook te wisselvallig.
Feyenoord verkloot het heel vaak in uitwedstrijden, die gaan dit jaar zeker geen kampioen worden. De enige speler die echt goed presteert daar is Pelle. Maar die moet wel ballen krijgen en de als de verdediging er meer door laat dan dat hij er kan scoren houdt het gauw op natuurlijk.

Ik denk toch dat Ajax weer kampioen gaat worden en anders PSV.

Mijn voorspelling:

1. Ajax
2. PSV
3. Feyenoord
4. Twente
5. AZ
6. Vitesse

Maar ja, Aad Afkoopsom :z
Ik heb echt een hekel aan die vent, komt doordat ie Sparta heeft laten degraderen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

En noem bij andere teams nou eens alle uitblinkers op dan, daar ga je ook van schrikken. Alle titelkandidaten zijn verschrikkelijk matig op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:50

Player1S

Probably out in the dark

Op dit moment is er gewoon nog geen touw aan vast te knopen.

Feyenoord verliest ook niet zomaar even de eerste 3. Ajax is, zeker sinds het verlies van de 2 betere spelers, wisselvallig maar de 2e seizoenshelft was de afgelopen 4 jaar uitstekend. PSV is jong en laat zelfs thuis tegen Cambuur punten liggen bijvoorbeeld.

Wat een Twente, Vitesse en AZ gaan doen is ook nog giswerk. Twente speelt wel aanvallend en leuk met weinig tegendoelpunten maar tegen RKC, Vitesse en Heerenveen gaan ze toch (deels) onderuit omdat ze te weinig scoren (feyenoord en Utrecht waren uitschieters vooralsnog).

Een PEC Zwolle gaat het natuurlijk ook niet vast houden al zou ik het ze best gunnen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Vlassie1980 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:44:
[...]

Maar ja, Aad Afkoopsom :z
Ik heb echt een hekel aan die vent, komt doordat ie Sparta heeft laten degraderen 8)
Dan moet je Frènk Rijkaard ook behoorlijk laag hebben zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Ramzzz schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:20:
[...]

Dan moet je Frènk Rijkaard ook behoorlijk laag hebben zitten. :P
Nee, met hem heb ik gek genoeg geen moeite. Die kwam net kijken toen :)

Maar Aad de Mos neem ik het wel kwalijk. Toen het heel slecht ging in de playoffs zat hij als een zoutzak in de dugout en deed helemaal niks. Hij wisselde geeneens spelers.
CR1691 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:52:
En noem bij andere teams nou eens alle uitblinkers op dan, daar ga je ook van schrikken. Alle titelkandidaten zijn verschrikkelijk matig op dit moment.
De hele Eredivisie is op dit moment gewoon matig. Net als het Nederlands Elftal op dit moment.

[ Voor 29% gewijzigd door Vlassie1980 op 04-09-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vlassie1980 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:44:
[...]
Feyenoord verkloot het heel vaak in uitwedstrijden, die gaan dit jaar zeker geen kampioen worden. De enige speler die echt goed presteert daar is Pelle. Maar die moet wel ballen krijgen en de als de verdediging er meer door laat dan dat hij er kan scoren houdt het gauw op natuurlijk.

Ik denk toch dat Ajax weer kampioen gaat worden en anders PSV.
Ajax laat ook veel punten liggen in uitwedstrijden. Probleem is vooral de verdediging, ze komen wel op voorsprong, maar kunnen het dan niet vasthouden. Ik begrijp ook niet waarom de focus zo op de aanval wordt gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
"Je moet altijd zorgen dat je een doelpunt meer scoort als de tegenstander."
Ach, het is gewoon afwachten, met al die jonge spelers bij de traditionele top weet je dat het wisselvallig en wankel is. Tegenslagen resulteren sneller in slechte prestaties (de beroemde ondergrens). Er moet een fraaie serie worden neergezet zodat er vertrouwen ontstaat en er langzaam aan echt een team ontstaat. Tot die tijd blijft de ploeg afhankelijk van bevliegingen. Denk aan het nu al verafgoden van Bakalli, zoals je dat vorig jaar bij Fischer zag.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we eerst de komende 3 wedstrijden maar eens aanzien:
Ajax:
Ajax - PEC (topper 1 :));
Barcelona - Ajax (topper??);
PSV - Ajax (topper 3);
Ajax - GA Eagles

PSV:
Twente - PSV (topper 2);
PSV - Ludogorets;
PSV - Ajax;
AZ - PSV (topper 4)

Feyenoord:
NEC - Feyenoord;
Feyenoord - Utrecht;
Feyenoord - ADO (derby :))

Met dit programma dicht ik Feyenoord de meeste kans toe 9 punten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

PSV wil weer ‘gentleman’s agreement’ met topclubs

Dus geen jeugdspelers van elkaar overnemen maar wel bij de andere 32 profclubs jeugdspelers weg trekken.
Of helemaal open gooien of handen af van alle jeugdspelers die al bij een profclub lopen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Helemaal open gooien dus. Je kunt spelers niks verplichten, en zo'n gentleman's agreement is alleen goed voor Ajax, PSV en Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
En dan komt die Langeler weer met Bazoer aanzetten. Die wilde zelf weg en was met City in gesprek om daarheen te vertrekken. Vervolgens heeft Ajax zich als belangstellende gemeld. Heeft dus niks met wegkapen van elkaars spelers te maken, Bazoer was even goed vertrokken.

Kan me nog voorstellen dat je een afspraak maakt om niet actief spelers te benaderen die niet op zoek zijn naar een andere club. Maar dan idd voor alle jeugdspelers doorvoeren en internationaal via UEFA-reglement. Want anders gaan al die 12-jarige talentjes van Top Oss alsnog naar Barca of City ipv PSV/Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een gentelman's agreement tussen Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven lijkt mij voor Feyenoord veel lucratiever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
L1nt schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:48:
PSV wil weer ‘gentleman’s agreement’ met topclubs

Dus geen jeugdspelers van elkaar overnemen maar wel bij de andere 32 profclubs jeugdspelers weg trekken.
Of helemaal open gooien of handen af van alle jeugdspelers die al bij een profclub lopen.
Er zit een wezenlijk verschil tussen de jeugdopleidingen van Feyenoord en Ajax (en PSV) en die met de rest van Nederland. Behalve het financiële plaatje heeft het kind er geen enkel belang bij om van de ene Top 2 (3) opleiding naar de andere te gaan. Echter, het verschil met de overige opleidingen is wel groot. Clubs hebben er geen belang bij als ze tegen elkaar uitgespeeld worden.

Het is overigens heel normaal. In de accountancy wereld zitten de "grote vier" ook niet achter elkaars toptalenten aan, die hebben ook onderlinge afspraken. Het is alleen maar in het nadeel van iedereen als ze zich tegen elkaar uit laten spelen. Accountancy bedrijven die daar niet onder vallen zijn vrij om te proberen die toppers te lokken met bijv. hogere salarissen maar lopen ook het risico dat ze kiezen voor hun ontwikkeling bij een van de grote vier.

De overige clubs hebben er helemaal niks mee te maken als 3 clubs wat met elkaar afspreken. Die staan daar buiten, ik zou niet weten wat er op tegen is. Dan moeten ze zelf ook maar proberen om afspraken te maken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik vind het gewoon hypocriet. Wel je eigen toppers willen beschermen maar ondertussen wel zonder blikken of blozen de toppers van de mindere clubs ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

ph4ge schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:29:
[...]

Er zit een wezenlijk verschil tussen de jeugdopleidingen van Feyenoord en Ajax (en PSV) en die met de rest van Nederland. Behalve het financiële plaatje heeft het kind er geen enkel belang bij om van de ene Top 2 (3) opleiding naar de andere te gaan. Echter, het verschil met de overige opleidingen is wel groot. Clubs hebben er geen belang bij als ze tegen elkaar uitgespeeld worden.

Het is overigens heel normaal. In de accountancy wereld zitten de "grote vier" ook niet achter elkaars toptalenten aan, die hebben ook onderlinge afspraken. Het is alleen maar in het nadeel van iedereen als ze zich tegen elkaar uit laten spelen. Accountancy bedrijven die daar niet onder vallen zijn vrij om te proberen die toppers te lokken met bijv. hogere salarissen maar lopen ook het risico dat ze kiezen voor hun ontwikkeling bij een van de grote vier.

De overige clubs hebben er helemaal niks mee te maken als 3 clubs wat met elkaar afspreken. Die staan daar buiten, ik zou niet weten wat er op tegen is. Dan moeten ze zelf ook maar proberen om afspraken te maken.
Volgens mij heeft Sparta ( Willems, Strootman e.d. ) de laatste jaren wel een paar hele leuke spelers afgeleverd.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Pagina: 1 ... 37 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum