[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.508 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:16:
Heb er ook om moeten lachen, 18-de te staan, laatste. Gelukkig kan ik nu ook weer lachen na die stormloop van Feyenoord op het doel van NAC. :)
Ik zou het toch wel nog mooi vinden als Lurling van het veld gestuurd wordt..... kan ie Kees Krokent in Den Bosch alvast onveilig gaan maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:30

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:16:
Heb er ook om moeten lachen, 18-de te staan, laatste. Gelukkig kan ik nu ook weer lachen na die stormloop van Feyenoord op het doel van NAC. :)
Maar ach, realistisch zijn.. Dit NAC moet elke ploeg wel hebben want zij spelen wel erg hopeloos.
Ben benieuwd donderdag of Feyenoord thuis tegen Rubin Krasnodar hetzelfde kan flikken. Ik hoop het van ganse harte wel.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij had NAC niet verwacht dat Feyenoord zo furieus zouden beginnen. Net wat je zegt, hopen dat Feyenoord dit ook tegen Krasnodar durft te doen. Al roep je de counters dan wel over je af. Waar NAC vooralsnog niet aan toe is gekomen. Mathijsen speelt natuurlijk ook niet. Scheelt wel heel veel wanneer je met ruimte in je rug speelt zoals de Vrij en Indi nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

En zo loop je in een weekend weer 2 punten in op Ajax, PSV en 3 op Twente :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hattrick Pelle!

Hij wordt daar wel enorm vrijgelaten ook.

[ Voor 60% gewijzigd door Quad op 25-08-2013 15:43 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
Pelle z'n haar zit niet goed meer :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aftrap Pelle aan begin 2-de helft gezien? Tegen het zakie van Immers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Quad schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:43:
Hattrick Pelle!

Hij wordt daar wel enorm vrijgelaten ook.
Kwakman is ook wel 1 van de allerslechtste verdedigers in de eredivisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Spandoek in de hoek van het stadion ook: Kees kroket groet Lurling! :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nog wel een ludiek spandoek. Ludieke acties zijn altijd veel leuker dan hatelijke teksten of spreekkoren.

Verhip, NAC heeft tegen gescored...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anders leg je de bal even stil met je arm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

3-3 !! Het kan nog! *O*

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grom grom, brom brom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:50
Hoe speelt Feyenoord voor de gene die kijken?

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:29

St@m

@ Your Service

Ps3gamer91 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:59:
Hoe speelt Feyenoord voor de gene die kijken?
Eerste helft vol vuur, tweede helft slaapverwekkend. Kan mijn aandacht er niet bijhouden.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste helft was het éénrichtingsverkeer, begin tweede helft idem, na het doelpunt van NAC, wat uit de lucht kwam vallen bij een corner, speelde Feyenoord een poosje te veel op de eigen helft. Nu is het weer grotendeels op de helft van NAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Janmaat, goed gespeeld:)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wedstrijd is aan het dood bloeden. Als Feyenoord NAC maar niet terug laat komen in de wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik weet wel dat NAC een directe degradatiekandidaat is.. jemug daar zit echt totaal geen voetbal in.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de eerste keer in zijn loopbaan heeft Pelle 3 doelpunten in één wedstrijd gemaakt. Dat belooft wat voor de rest van het seizoen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
St@m schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:16:
Ik weet wel dat NAC een directe degradatiekandidaat is.. jemug daar zit echt totaal geen voetbal in.
Helemaal prima als we daar clubs als PEC, Cambuur en GAE voor terug krijgen. Godzijdank zijn we na jaren eindelijk van Willem II en VVV af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MVV zou ook wel weer eens leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Heb de eerste helft van Vitesse - Twente niet gezien, maar in de tweede helft had Vitesse echt geen zin/macht meer om te voetballen zeg. Jammer dat Twente de overmacht niet kon omzetten in een gelijkspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:24:
Voor de eerste keer in zijn loopbaan heeft Pelle 3 doelpunten in één wedstrijd gemaakt. Dat belooft wat voor de rest van het seizoen! :)
Het zou me eerlijk gezegd verbazen als hij er in de competitie weer 25+ in gaat leggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel apart zijn. Al kan het wellicht ook wel liggen aan de manier waarop Feyenoord speelt. Denk aan Guidetti. Die gozer heeft het nog steeds tegenover zijn ploeggenoten continu over Feyenoord omdat hij hier het mannetje was en scoorde. Frappant is dat Pelle hetzelfde doet. Heeft er nu toch ook alweer 5 in liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:05

Fiber

Beaches are for storming.

Lekker weekend voor Feyenoord, eindelijk. Zelf winnen en de meeste concurrenten laten punten liggen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:21
Fiber schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:46:
Lekker weekend voor Feyenoord, eindelijk. Zelf winnen en de meeste concurrenten laten punten liggen... :)
Ze hebben idd goede zaken gedaan, gezien het puntverlies van NEC, NAC en Ado den Haag... :+

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Goh, je zou bijna denken dat Feyenoord van een wereldploeg heeft gewonnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
In elk geval een directe concurrent vandaag een klap toegediend :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:14:
Denk aan Guidetti. Die gozer heeft het nog steeds tegenover zijn ploeggenoten continu over Feyenoord omdat hij hier het mannetje was en scoorde.
Wellicht ook omdat Feyenoord de enige club is waar ie überhaupt speelde? Allicht heeft ie het daar dan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 09:57
Wát een matig AZ. Verdiend verloren. Erg jammer.

En dan is er nog Wuytens die voor 12x modaal per jaar even komt vertellen dat ze zijn "vergeten te voetballen". Op het moment dat je in een stadion bent, in voetbalkleding, op het veld, vergeet je toch niet te voetballen? 8)7.

[ Voor 70% gewijzigd door BeefHazard op 25-08-2013 21:16 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Pelle is nog niet zo gewend om een "Hattrick" te maken. De scheids gooide hem de bal toe na de wedstrijd, Pelle hengste hem de tribunes in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:05

Fiber

Beaches are for storming.

Gynnad schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:10:
[...] Ze hebben idd goede zaken gedaan...
Ach, nog drie zulke weekends op rij en Feyenoord doet weer mee om de prijzen... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nee want dan is PEC al bijna zeker kampioen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Aghanim schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:26:
Nee want dan is PEC al bijna zeker kampioen :P
Ben wel benieuwd hoe PEC het over 2 weken uit bij Ajax gaat doen in de huidige vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:37

PauseBreak

derp!

tweaker2010 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:51:
[...]

Ben wel benieuwd hoe PEC het over 2 weken uit bij Ajax gaat doen in de huidige vorm.
Vast wel goed, dat grasveld is net zo dramatisch als een kunstgrasveld :+

En op de meneer die vroeg of ik wel eens gevoetbald heb: Natuurlijk, welke Nederlander heeft dat nu niet? :P Kunstgras is gewoon een bitch om op te spelen. Veroorzaakt ook meer ernstige blessures (botbreuken enzo) door de aard van het beestje.
Dat ze in de JL op kunstgras spelen omdat het goedkoper is kan ik me voorstellen, maar in de Eredivisie zou iedere club gewoon op normaal gras moeten spelen. Of, als we dan toch vasthouden aan kunstgras, iedereen aan het kunstgras. Op die manier haal je het oneigenlijke voordeel er van weg.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
PauseBreak schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:41:
[...]

Vast wel goed, dat grasveld is net zo dramatisch als een kunstgrasveld :+

En op de meneer die vroeg of ik wel eens gevoetbald heb: Natuurlijk, welke Nederlander heeft dat nu niet? :P Kunstgras is gewoon een bitch om op te spelen. Veroorzaakt ook meer ernstige blessures (botbreuken enzo) door de aard van het beestje.
Dat ze in de JL op kunstgras spelen omdat het goedkoper is kan ik me voorstellen, maar in de Eredivisie zou iedere club gewoon op normaal gras moeten spelen. Of, als we dan toch vasthouden aan kunstgras, iedereen aan het kunstgras. Op die manier haal je het oneigenlijke voordeel er van weg.
Dat gezeur elke keer over dat kunstgras. :X PEC heeft vorig jaar UIT meer punten behaald dan thuis. Als dat voordeel zo groot zou zijn, dan hadden ze thuis toch echt veel meer punten moeten behalen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Nuevocasa schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:00:
[...]

Dat gezeur elke keer over dat kunstgras. :X PEC heeft vorig jaar UIT meer punten behaald dan thuis. Als dat voordeel zo groot zou zijn, dan hadden ze thuis toch echt veel meer punten moeten behalen. |:(
Want? PEC is best een aardig team, maar kijk naar een GAE, Cambuur of Heracles, die halen echt wel veel voordeel uit kunstgras hoor. Het ís ook een voordeel want de rest speelt op natuurlijk gras. Dat voetbalt echt wel anders. Met name hoe een bal stuit, hoe snel een bal rolt en hoe makkelijk je kunt bewegen op kunstgras blijft anders dan tov normaal gras.
Zoals ik al zei, het eerlijkste is om iedereen op hetzelfde type gras te laten spelen. Of gewoon gras of kunstgras (maar dan wel iedereen hetzelfde soort en type). Ben je meteen van het "gezeur" af.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Eerste bod Atletico op Toby afgewezen. Blijkbaar was het een bod van rond de 4-5 miljoen en beraadt Atletico of ze nog additionele clausules op kunnen nemen ;w
Misschien kan een gedeelte van die belachelijke 60 miljoen voor Falcao gebruikt worden?

Daarnaast lijkt KLM de hoofdsponsor van Ajax te gaan worden :)

[ Voor 22% gewijzigd door Aghanim op 26-08-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 15-09 12:03
PauseBreak schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:04:
[...]

Want? PEC is best een aardig team, maar kijk naar een GAE, Cambuur of Heracles, die halen echt wel veel voordeel uit kunstgras hoor. Het ís ook een voordeel want de rest speelt op natuurlijk gras. Dat voetbalt echt wel anders. Met name hoe een bal stuit, hoe snel een bal rolt en hoe makkelijk je kunt bewegen op kunstgras blijft anders dan tov normaal gras.
Zoals ik al zei, het eerlijkste is om iedereen op hetzelfde type gras te laten spelen. Of gewoon gras of kunstgras (maar dan wel iedereen hetzelfde soort en type). Ben je meteen van het "gezeur" af.
Als kunstrgras zo veel voordeel geeft dan zullen ze het daar in verhouding toch beter op moeten doen, wat is anders het voordeel!? Feit is dat vorig seizoen PEC thuis minder punten heeft behaald dan uit.... echt een enorm voordeel was het dus 8)7
Je kan de stelling ook omdraaien. Omdat ze kunstgras gewend zijn, hebben de tegenstanders thuis op gras voordeel. Bij elkaar hebben alle teams net zo veel voordeel als nadeel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 11:11

Satom

Verzamel ervaringen

Aghanim schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:13:
Eerste bod Atletico op Toby afgewezen. Blijkbaar was het een bod van rond de 4-5 miljoen en beraadt Atletico of ze nog additionele clausules op kunnen nemen ;w
Misschien kan een gedeelte van die belachelijke 60 miljoen voor Falcao gebruikt worden?

Als ze hem echt willen, zullen ze waarschijnlijk ook wel moeten, maar 60 miljoen voor Falcoa (ja, ik heb een zomerslaap gehad :9)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Nuevocasa schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:15:
[...]

Als kunstrgras zo veel voordeel geeft dan zullen ze het daar in verhouding toch beter op moeten doen, wat is anders het voordeel!? Feit is dat vorig seizoen PEC thuis minder punten heeft behaald dan uit.... echt een enorm voordeel was het dus 8)7
Je kan de stelling ook omdraaien. Omdat ze kunstgras gewend zijn, hebben de tegenstanders thuis op gras voordeel. Bij elkaar hebben alle teams net zo veel voordeel als nadeel dan.
Dat kan ook liggen aan waar die thuiswedstrijden waren ingepland. In het begin van de competitie behaal je er denk ik meer voordeel uit omdat andere ploegen ook nog niet in het wedstrijdritme zitten. Dan is kunstgras net dat extra beetje :P
En dat omdraaien is de grap nu net. Dat kan niet. Iedere voetballer voetbalt normaliter op gras en heeft daar vrijwel heel zijn carrière primair op gespeeld. Daar zijn ze al aan gewend, dus dat verschil is minder groot dan andersom.

Maar goed, zoals ik al zei: Beter kiest de KNVB er gewoon voor om het of af te schaffen, of te verplichten voor iedereen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Satom schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:21:
[...]
Als ze hem echt willen, zullen ze waarschijnlijk ook wel moeten, maar 60 miljoen voor Falcoa (ja, ik heb een zomerslaap gehad :9)..
Het zal vast bij het onderhandelen horen maar ik vind het altijd zo zielig overkomen. Zelfde als dat Tottenham na de 100 miljoen voor Bale straks 8 miljoen gaan bieden voor Eriksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Aghanim schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:29:
[...]

Het zal vast bij het onderhandelen horen maar ik vind het altijd zo zielig overkomen. Zelfde als dat Tottenham na de 100 miljoen voor Bale straks 8 miljoen gaan bieden voor Eriksen.
Terwijl dat natuurlijk ook kansloos is, dat weten ze van tevoren. Eriksen heeft toch ook nog een vrij langlopend contract?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Het is al weer ontkracht, maar dat zegt ook nog niet zoveel.

Ik heb nooit een ABN-Amro rekening gehad omdat ze sponsor van Ajax waren :p Bij de KLM word dat moeilijker aangezien ik 30+ keer per jaar met hen vlieg. Maar dan kan ik altijd even over de rand plassen aan boord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Aghanim schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:13:
Wat ik er van begrepen heb is dat Atletico net zoveel als Spartak bood (7 miljoen) alleen dan in meerdere termijnen en daar ging Ajax niet mee akkoord. Het lijkt me echter een kwestie van tijd voor het rondkomt.
Nice! Een lichtblauw uitshirt met KLM-logo lijkt me wel wat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Aghanim schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:29:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt, als ik iets wil (en kan bieden) probeer ik eerst ook zo laag mogelijk voordat ik omhoog ga, maar goed.. die 100 miljoen is gewoon te ziek voor woorden ;( Real heeft, als ik me niet vergis, nog een miljoenen schuld!

Edit:
tweaker2010 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:39:
[...]
Nice! Een lichtblauw uitshirt met KLM-logo lijkt me wel wat :9~
In ieder geval beter dan het roze met zwart van nu.. alhoewel ze me thuis proberen duidelijk te maken dat het rood is 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Satom op 26-08-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Nee, dat is gewoon roze. Afschuwelijk tenue vind ik dat trouwens.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:31
Satom schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:41:
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt, als ik iets wil (en kan bieden) probeer ik eerst ook zo laag mogelijk voordat ik omhoog ga, maar goed.. die 100 miljoen is gewoon te ziek voor woorden ;( Real heeft, als ik me niet vergis, nog een miljoenen schuld!

Edit:

[...]
In ieder geval beter dan het roze met zwart van nu.. alhoewel ze me thuis proberen duidelijk te maken dat het rood is 8)7
Welke club in Spanje of Engeland niet?
PauseBreak schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:45:
Gaat ook om het sponsorship van komend seizoen, niet dit seizoen :)

[ Voor 18% gewijzigd door FDMK op 26-08-2013 09:48 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ach, als KLM niet wil of kan dan kunnen we altijd nog Fly Emirates doen. Komt op hetzelfde neer, behalve dat ze waarschijnlijk meer betalen.

Overigens baal ik er gruwelijk van dat het, zoals te verwachten, continu stil is rondom Ajax en transfers maar dat er in de laatste week aan onze spelers getrokken wordt. Met een beetje pech zijn Toby en Eriksen deze week nog weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
Rooke schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:47:
[...]

Welk bedrijf heeft dat niet. Google, Apple, Coca-Cola, IBM en Shell hebben ook schulden. Een schuld is helemaal niet erg, zolang de financieringslasten maar opgebracht kunnen worden. Sterker nog, wanneer met geleend geld meer verdiend wordt dan dat het kost, is het, uit bedrijfseconomisch oogpunt, dom om niet te lenen. Voetbaljournalisten reageren m.i. een beetje te apathisch op schulden. Nergens voor nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door argro op 26-08-2013 09:57 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Waar het mij om gaat is dat die buitenlandse clubs die mega mega mega bedragen ontvangen vervolgens gaan lopen bedelen in Nederland over clausules en betalingstermijnen voor onze topspelers. Als ik morgen mijn Ferrari verkoop ga ik toch ook niet bij Dacia smeken extra korting/clausules en andere opties om zo voordelig mogelijk te handelen? Los van het feit dat ik begrijp dat het onderhandelen is hoop ik niet dat Ajax hier in trapt. Jammer is waarschijnlijk dat de speler in kwestie wel graag zal willen vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51
argro schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:56:
[...]
Welk bedrijf heeft dat niet. Google, Apple, Coca-Cola, IBM en Shell hebben ook schulden. Een schuld is helemaal niet erg, zolang de financieringslasten maar opgebracht kunnen worden. Sterker nog, wanneer met geleend geld meer verdiend wordt dan dat het kost, is het, uit bedrijfseconomisch oogpunt, dom om niet te lenen.
Een beetje zoals de overheid dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:30
Aghanim schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:55:

Overigens baal ik er gruwelijk van dat het, zoals te verwachten, continu stil is rondom Ajax en transfers maar dat er in de laatste week aan onze spelers getrokken wordt. Met een beetje pech zijn Toby en Eriksen deze week nog weg.
Voor Toby is er al een vervanger gehaald in de vorm van v.d.Hoorn, dat is een ingecalculeerde transfer waarvan Ajax denk ik nooit heeft verwacht dat het op de laatste week zou aankomen.

Eriksen moet ik nog maar zien of hij vertrekt, hij is vrij kieskeurig en een echte club waar hij blind zou tekenen heeft zich nog vooralsnog niet gemeld. Ik hoop dus dat hij in ieder geval nog even blijft, ook omdat Duarte als beoogd vervanger wel een stuk minder is en waarschijnlijk bij een last minute transfer ook onnodig veel zal kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sempy schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:11:
[...]

Voor Toby is er al een vervanger gehaald in de vorm van v.d.Hoorn, dat is een ingecalculeerde transfer waarvan Ajax denk ik nooit heeft verwacht dat het op de laatste week zou aankomen.

Eriksen moet ik nog maar zien of hij vertrekt, hij is vrij kieskeurig en een echte club waar hij blind zou tekenen heeft zich nog vooralsnog niet gemeld. Ik hoop dus dat hij in ieder geval nog even blijft, ook omdat Duarte als beoogd vervanger wel een stuk minder is en waarschijnlijk bij een last minute transfer ook onnodig veel zal kosten.
Waarom zou vd Hoorn de opvolger zijn? Hij heeft al een aantal keer niet bij de selectie gezet, dat verwacht ik niet van de tweede man voor een bepaalde positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Aghanim schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:55:
Klopt, er wordt niet echt daadkrachtig ingegrepen. Eriksen zal nog wel vertrekken en Duarte is toch een heel ander type speler, als Ajax slim is halen ze die niet maar geven ze iemand uit de jeugd een kans.
Van der Hoorn mag hooguit wat minuutjes invallen, laat zo'n jongen dan alvast een paar hele wedstrijden spelen zou ik dan zeggen. Alderweireld lijkt er de laatste wedstrijden immers ook met zn hoofd niet bij te zijn.

Overigens belachelijk dat evt transfers nu nog zo de competitie kunnen beinvloeden. Stel Finbogasson vertrekt: dan heeft Heerenveen een zak geld maar een goede vervanger gaan ze nu niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
PauseBreak schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:37:
Terwijl dat natuurlijk ook kansloos is, dat weten ze van tevoren. Eriksen heeft toch ook nog een vrij langlopend contract?
Nee, zijn contract loopt tot 2014.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Exocet schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:14:
[...]

Waarom zou vd Hoorn de opvolger zijn? Hij heeft al een aantal keer niet bij de selectie gezet, dat verwacht ik niet van de tweede man voor een bepaalde positie.
Het is de bedoeling dat hij met Veltman het om die plek zou gaan uitvechten en die laatste is nu geblesseerd. Aanwezigheid in de wedstrijdselectie zegt bij de clubs met een team in de Jupiler dit seizoen vrij weinig. Het is de afweging tussen iemand 90 minuten speeltijd te gunnen of de kans op een kwartiertje invallen bij het 1e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:16

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Misschien moet Ajax zich ook eens achter de oren krabben. Ze denken nu voor Eriksen 10-12 miljoen te krijgen. Dat is echt een waanbeeld voor iemand met een eenjarig contract. Vooral voor iemand uit de eredivisie. Dan hadden ze eerder dit jaar het contract moeten verlengen, dan was het bedrag redelijk realistisch geweest. Verder snap ik ook niet goed dat ze Duarte niet alvast gehaald hebben. Ze hebben 1 miljoen geboden en Heracles wil 2 miljoen hebben. biedt 1,5 mil en eventueel een bonus van 200.000 als ze (ajax) kampioen worden en je hebt m binnen denk ik. Had je dit aan het begin gedaan dan had hij de hele voorbereiding mee kunnen doen en alvast kunnen wennen aan medespelers en niveau. Boerrigter is ook weg dus het was geen extra salarispost geweest. Geld moet Ajax gewoon hebben voor zo'n relatief goedkope speler. Dat noem ik dan ook een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang (zoals hierboven beschreven met Tottenham -> Eriksen). Het moet gek gaan wil Eriksen deze week nog verkocht worden maarja dat is toch vaker zo gegaan. Ik zou hem niet meer laten vertrekken, contract verlengen, jaartje Ajax nog helpen, en volgend seizoen de stap maken waarbij Ajax met enig geluk nog 3-4 miljoen extra kan vangen.

Edit: ik ben er dan even vanuit gegaan dat Duarte de vervanger van Eriksen zou worden. Aangezien dat nog steeds wel speelt heb ik het idee. Tegen PSV was hij sowieso wel een van de beste spelers op het veld. En als je hem meer als buitenspeler zou gebruiken vind ik hem technisch nog beter dan Boerrigter ook. (om daar even een vergelijk mee te trekken)

[ Voor 12% gewijzigd door Chrosser op 26-08-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Chrosser schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:34:
Misschien moet Ajax zich ook eens achter de oren krabben. Ze denken nu voor Eriksen 10-12 miljoen te krijgen. Dat is echt een waanbeeld voor iemand met een eenjarig contract.
Why? Als PSV al 45 miljoen voor een paar modale spelers kan krijgen (weliswaar sommige met een langlopend contract) moet die 10 miljoen voor Eriksen toch ook te doen zijn? Voor minder zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Verder snap ik ook niet goed dat ze Duarte niet alvast gehaald hebben. Ze hebben 1 miljoen geboden en Heracles wil 2 miljoen hebben. biedt 1,5 mil en eventueel een bonus van 200.000 als ze (ajax) kampioen worden en je hebt m binnen denk ik. Had je dit aan het begin gedaan dan had hij de hele voorbereiding mee kunnen doen en alvast kunnen wennen aan medespelers en niveau. Boerrigter is ook weg dus het was geen extra salarispost geweest. Geld moet Ajax gewoon hebben voor zo'n relatief goedkope speler.
>1 miljoen voor Duarte is wel een aardig bedrag als Eriksen zou blijven, zeker omdat je vooraf ook niet wist dat De Jong langdurig geblesseerd zou zijn. Ajax zit vrij ruim in zijn middenvelders dus dan ga je niet met geld smijten voor een wisselspeler waarvan je nog maar moet zien of hij het beter doet dan een Schone, Serero of Andersen die aan het Ajaxspel gewend zijn.
Dat noem ik dan ook een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang (zoals hierboven beschreven met Tottenham -> Eriksen). Het moet gek gaan wil Eriksen deze week nog verkocht worden maarja dat is toch vaker zo gegaan. Ik zou hem niet meer laten vertrekken, contract verlengen, jaartje Ajax nog helpen, en volgend seizoen de stap maken waarbij Ajax met enig geluk nog 3-4 miljoen extra kan vangen.
En dat is de reden waarom Eriksen zegt dat hij bijtekent, maar het pas na 1 september doet. Als er geen interessante club langskomt, zal het voor hem geen bezwaar zijn om zijn belofte na te komen. Als morgen echter Tottenham met een acceptabel bod komt en Ajax zegt dat het te laat is, dan kan ik me voorstellen dat hij opeens niet meer wil bijtekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Ik zeg toch ook niet dat Eriksen het niet waard is, alleen met een eenjarig contract krijgen ze dat nooit. Clubs zijn niet gek, in de winterstop kunnen ze Eriksen transfervrij vastleggen als hij zijn contract niet zou hebben verlengd. Die modale spelers blijken dus wel meer waard te zijn dan Eriksen op dit moment aangezien ze allemaal niet verder dan 5 - 6 miljoen willen gaan. Dat ligt denk ik ook aan Brands die blijkt spelers gewoon goed te kunnen verkopen. Overmars vind ik sowieso niet erg sterk in zijn positie, alleen maar hoog van de toren blazen maar als het er op aan komt geen geld op tafel willen leggen.

Ik laat het verder maar hierbij want de ''modale'' spelers die verkocht zijn (voor een hoger bedrag) kunnen volgens mij betere statistieken overleggen dan die van Ajax, Maar dat zijn natuurlijk allemaal toppers. Die voor fortuinen weggaan

@Sempy, Ze gingen er al vanuit dat Eriksen verkocht zou gaan worden, ondertussen is ook Boerrigter vertrokken, Serero tot nu toe niet veel en sterk gespeeld? (ok is dan mijn persoonlijke mening), Sana laat het ook niet zien. Daarbij vind ik wel dat Duarte al een aantal jaren een smaakmaker is bij Heracles en dus redelijk wat eredivisie ervaring meebrengt. Ik zou hem er in ieder geval graag bij hebben. Ajax blijkbaar minder, hun goed recht hoor. maar 500.000 extra voor een jonge speler met mogelijk doorverkoop potentieel zou het dan niet vanaf mogen hangen.

Ik weet dat eriksen dat gezegd heeft over het verlengen van zijn contract, daar noemde ik het ook en is mijn inziens ook de beste optie voor Ajax, het team en de financiën.

[ Voor 29% gewijzigd door Chrosser op 26-08-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verder snap ik ook niet goed dat ze Duarte niet alvast gehaald hebben.
Dan had PSV afgelopen weekend met 1-0 gewonnen... Prima dus dat ze nog even gewacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Chrosser schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:51:
Ik zeg toch ook niet dat Eriksen het niet waard is, alleen met een eenjarig contract krijgen ze dat nooit. Clubs zijn niet gek, in de winterstop kunnen ze Eriksen transfervrij vastleggen als hij zijn contract niet zou hebben verlengd. Die modale spelers blijken dus wel meer waard te zijn dan Eriksen op dit moment aangezien ze allemaal niet verder dan 5 - 6 miljoen willen gaan. Dat ligt denk ik ook aan Brands die blijkt spelers gewoon goed te kunnen verkopen. Overmars vind ik sowieso niet erg sterk in zijn positie, alleen maar hoog van de toren blazen maar als het er op aan komt geen geld op tafel willen leggen.
Neymar werd ook voor 30 miljoen gehaald (ondanks zijn 1-jarige contract) dus het ligt er maar net aan hoe graag clubs een speler willen hebben. Dat een club als Atletico momenteel niet genoeg geld heeft kan ik eerlijk gezegd niet serieus nemen aangezien ze net Falcao verkocht hebben. Puur een spelletje dus, probleem is alleen dat er niet zoveel interesse voor hem is, dus tegen elkaar opbieden gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Rooke schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:47:
Hmm true.. dacht dat Madrid aan kop stond met hun schuld :+
PauseBreak schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:45:
Inderdaad afschuwelijk.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Chrosser schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:51:
Je ziet het niet goed. Ajax moet om geen enkele reden een speler kopen aangezien er nog niemand verkocht is. Waarom de volle mep voor Duarte of een andere speler betalen als de noodzaak er niet is? Overmars ziet het dus goed. Bovendien is geen enkele aangetrokken speler dit seizoen beter gebleken dan wat er al rond loopt bij Ajax dus ik juich het zelfs toe als er helemaal niks gekocht wordt. Ik kan me niet voorstellen dat Schone, Serero en Andersen minder goed zijn dan Duarte. Als je die dan voor de breedte goedkoop kunt kopen prima, maar een dikke transfer slaat nergens op. Datzelfde geldt voor andere clubs, niemand heeft de noodzaak om Eriksen te moeten hebben en daarom bieden ze laag in de hoop dat het lukt. Zodra ze een sterspeler kwijt raken voor veel geld wordt er direct meer geboden voor Eriksen.

Laten we ook vooral niet ineens pro Brands gaan worden want zo geweldig heeft hij het ook niet gedaan.
Daarbij vind ik wel dat Duarte al een aantal jaren een smaakmaker is bij Heracles en dus redelijk wat eredivisie ervaring meebrengt. Ik zou hem er in ieder geval graag bij hebben. Ajax blijkbaar minder, hun goed recht hoor.
Ik geloof ook niet dat Duarte Ajax beter maakt. Met dit soort spelers gaat je kwaliteit van spelen niet omhoog en daarom dus niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Duarte heeft in 75 wedstrijden 12 keer gescoord en 11 assists. Dan kan je voor Heracles-begrippen heel goed zijn, maar ik vind het erg weinig rendement voor een aanvallende middenvelder die ook als buitenspeler wordt ingezet. Best kans dat hij zich bij Ajax goed gaat ontwikkelen, maar het is momenteel nog geen bewezen meerwaarde ten opzichte van de huidige reserves.

Als Eriksen vertrekt, zie ik een eventuele komst van Duarte ook niet als vervanging, maar als aanvulling voor het middenveld waarbij Schone doorschuift naar de basis en dat Duarte het met Serero/Andersen/Klaassen mag uitvechten voor de plek op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 07:08
Sempy schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:18:
Duarte heeft in 75 wedstrijden 12 keer gescoord en 11 assists. Dan kan je voor Heracles-begrippen heel goed zijn, maar ik vind het erg weinig rendement voor een aanvallende middenvelder die ook als buitenspeler wordt ingezet. Best kans dat hij zich bij Ajax goed gaat ontwikkelen, maar het is momenteel nog geen bewezen meerwaarde ten opzichte van de huidige reserves.

Als Eriksen vertrekt, zie ik een eventuele komst van Duarte ook niet als vervanging, maar als aanvulling voor het middenveld waarbij Schone doorschuift naar de basis en dat Duarte het met Serero/Andersen/Klaassen mag uitvechten voor de plek op de bank.
Ik denk wel dat je dit ook op een andere manier kan zien:
Duarte scoort 12 keer en geeft 11 assists in 75 wedstrijden, terwijl er om hem heen niet zoveel potentieel/ groot talent loopt. Als je bij een dergelijke "kleine" club zo weet op te vallen moet je wel goed zijn lijkt mij. Of Ajax daar echt beter van zou worden laat ik maar even in het midden, maar het principe "dat het aantal doelpunten/ assists" voor begrippen van Ajax niet top is, kan ik nog volgen.
Dat je hiermee Ajax met Heracles vergelijkt snap ik dan weer niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
Misschien moet Ajax zich ook eens achter de oren krabben. Ze denken nu voor Eriksen 10-12 miljoen te krijgen. Dat is echt een waanbeeld voor iemand met een eenjarig contract. Vooral voor iemand uit de eredivisie. [...]
Jan Vertonghen is een jaar geleden voor 12 miljoen aan de Spurs verkocht, terwijl hij bij Ajax over een eenjarig contact beschikte. Geen waanbeeld dus :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Je wil Neymar toch niet gaan vergelijken met Eriksen? dat is echt van een heel ander kaliber. Daar zat de hele top 5 van europa achteraan. Dat zie ik bij Eriksen nog niet gebeuren. (op wat geruchten van united in het verleden kun je niet bouwen)

Brands heeft het op gebied van sportief succes inderdaad nog niet geweldig gedaan, slecht in ieder geval ook niet echt. Financieel heeft hij PSV toch wel degelijk verder gebracht. voor ''modale'' spelers hebben clubs in ieder geval een hoop geld betaald dan. Daarbij heeft Overmars vooral veel noten op zang in de media.
Want ben dan ook benieuwd of de ''modale'' spelers van Ajax ooit zoveel gaan opbrengen.

Dat Duarte door sommige hier niet gezien wordt als versterking wil niet zeggen dat hij niet meer in de gaten gehouden wordt door Ajax, hij heeft zelf aangegeven dat er nog steeds contact is. Wat ik heb willen aangeven is, dat als ze voor hem willen gaan, ze hem meteen hadden moeten kopen omdat ze er vanuit gingen sinds het begin van de transferperiode dat Eriksen voor een aardig bedrag gekocht zou worden. Anders zou Eriksen volgend jaar wel vertrekken en heb je Duarte al een jaartje in huis om te wennen en integreren. (anticiperen op wat er gaat gebeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Railgunner schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:41:
[...]

Jan Vertonghen is een jaar geleden voor 12 miljoen aan de Spurs verkocht, terwijl hij bij Ajax over een eenjarig contact beschikte. Geen waanbeeld dus :).
Waarbij er geruchten waren dat de echte topclubs zo'n 30-40mln voor Vertonghen willen bieden nu, alsook voor Suarez etc. Iedere keer lees je achteraf in de media dat de spelers uit Nederland weer eens een koopje waren. En we trappen er steeds maar weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Railgunner schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:41:
[...]

Vertonghen > Eriksen.

Hij maakte bijna in zijn eentje Ajax kampioen, dat heb ik Eriksen nog niet zien doen. Goede speler, maar Vertonghen heeft in het laatste jaar Ajax meer laten zien dan Eriksen tot nu toe, maar dat is ook maar mijn bescheiden mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Dat laatste ben ik wel helemaal eens hoor. Ik wil ook niet zeggen dat Eriksen geen behoorlijke transfersom waard is. Juist wel. Persoonlijk zie ik het alleen minder positief in door het eenjarige contract. Waardoor hij dus te goedkoop de deur uit gaat. Bij Eriksen weet je ook dat hij bij een nieuwe club zal gaan presteren als hij het vertrouwen krijgt. Begrijp me niet verkeerd ik vind Eriksen gewoon een goede speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

TB1989 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:51:
[...]

Vertonghen > Eriksen.

Hij maakte bijna in zijn eentje Ajax kampioen, dat heb ik Eriksen nog niet zien doen. Goede speler, maar Vertonghen heeft in het laatste jaar Ajax meer laten zien dan Eriksen tot nu toe, maar dat is ook maar mijn bescheiden mening.
In zijn 1tje kampioen is een beetje overdreven hoor.
Stekelenburg, Anita , Eriksen en de Jong, waren mijn inziens van evengroot belang.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:49
Ik denk dat Eriksen meer talent heeft, maar dat Vertonghen en Suarez verder waren. Eriksen moet echt nog een tussenstap maken. Zeker met een eenjarig contract is 10 miljoen gewoon een heel mooi bedrag. Bij de rest van de top 3 zie ik geen spelers die veel meer opbrengen lopen, zelfs als ze een veel langer contract hebben.

Overigens weet ik nog de Guzman bij Feyenoord, die heeft ook met het hand op het hart beloofd niet gratis te vertrekken. Sinds zn twaalfde bij Feyenoord en ook een rustige jongen, qua gedrag nooit iets op aan te merken. Toen het puntje bij paaltje kwam zei hij: "Feyenoord heeft de kans gehad en is niet in gegaan op een goed bod van City, dus nou voel ik me niet meer verplicht richting Feyenoord."

Zo werken voetballers, het kan haast niet anders als dat er ook ooit serieuze interesse is geweest voor Eriksen maar dat Ajax daar niet op in gegaan is terwijl Eriksen het misschien zelf wel zag zitten. Het is nog maar de vraag hoe loyaal een speler is als hij zn droomclub aan zich voorbij ziet gaan. Zeker als hij in de tussentijd bijv. geblesseerd raakt. Niks houdt Eriksen tegen om gewoon nu al bij te tekenen, dus zolang het nog niet op papier staat zou ik er niet vanuit gaan dat het gaat gebeuren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Aghanim schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:48:
[...]

Waarbij er geruchten waren dat de echte topclubs zo'n 30-40mln voor Vertonghen willen bieden nu, alsook voor Suarez etc. Iedere keer lees je achteraf in de media dat de spelers uit Nederland weer eens een koopje waren. En we trappen er steeds maar weer in.
Maar er zijn natuurlijk ook spelers als Afellay, Van der Meijde en Alves voor miljoenen uit de Eredivisie vertrokken. Daar is nooit 30 miljoen voor geboden. Het werkt nu eenmaal zo dat je nooit zeker weet of een speler een trede hoger zal slagen. Men gokt dus met ca. 10 mio op Vertongen. Blijkt dat een succes in de Premier League, dan is men bereid meer geld neer te leggen. Het is dus niet zo dat men ook dergelijke bedragen voor Vertonghen had neergelegd als hij bij Ajax was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Daar heb je dan ook weer gelijk in. Het blijft altijd een gok/risico, ook voor buitenlandse clubs.

Overigens zou het niet kunnen dat Huawei de nieuwe sponsor van Ajax gaat worden? Is een groot bedrijf dat zich in Europa wil vestigen en daarom naamsbekendheid zoekt, daar ongetwijfeld geld in wil investeren en toevallig uit China komt, waar Ajax de afgelopen periode de banden mee aan het versterken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
ph4ge schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:15:

Zo werken voetballers, het kan haast niet anders als dat er ook ooit serieuze interesse is geweest voor Eriksen maar dat Ajax daar niet op in gegaan is terwijl Eriksen het misschien zelf wel zag zitten. Het is nog maar de vraag hoe loyaal een speler is als hij zn droomclub aan zich voorbij ziet gaan. Zeker als hij in de tussentijd bijv. geblesseerd raakt. Niks houdt Eriksen tegen om gewoon nu al bij te tekenen, dus zolang het nog niet op papier staat zou ik er niet vanuit gaan dat het gaat gebeuren.
Eriksen heeft de afgelopen transferperiode Leverkussen, City en vorige week nog Zenit afgewezen. Die clubs hadden schijnbaar toestemming van Ajax om te onderhandelen, maar Eriksen vond ze geen van allen een goede stap in zijn carriere. Dat is een iets ander verhaal dan Guzman en Feyenoord, aangezien Guzman weg wilde en Feyenoord er met City niet uitkwam over de prijs.

Dat laatste kan natuurlijk met Eriksen ook alsnog gebeuren. Als Arsenal morgen komt met een bod van maximaal 3 miljoen, neemt Ajax een risico dat Eriksen alsnog weigert te tekenen omdat hij vindt dat Ajax hem een transfer door de neus boort.
Aghanim schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:40:
Overigens zou het niet kunnen dat Huawei de nieuwe sponsor van Ajax gaat worden? Is een groot bedrijf dat zich in Europa wil vestigen en daarom naamsbekendheid zoekt, daar ongetwijfeld geld in wil investeren en toevallig uit China komt, waar Ajax de afgelopen periode de banden mee aan het versterken is?
CST zou in mijn ogen ook een mogelijkheid zijn. Dat is een Taiwanese bandenfabrikant die recent een regulier sponsorcontract hebben getekend. Ik vind het zelf een vreemde deal aangezien het weinig exposure oplevert en voor zakelijke doeleinden businessseats of een skyboxje goedkoper zijn. Mogelijk dat dit een voorloper is op het shirtsponsorschap?

[ Voor 23% gewijzigd door Sempy op 26-08-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

argro schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:17:
[...]
Maar er zijn natuurlijk ook spelers als Afellay, Van der Meijde en Alves voor miljoenen uit de Eredivisie vertrokken. Daar is nooit 30 miljoen voor geboden. Het werkt nu eenmaal zo dat je nooit zeker weet of een speler een trede hoger zal slagen. Men gokt dus met ca. 10 mio op Vertongen. Blijkt dat een succes in de Premier League, dan is men bereid meer geld neer te leggen. Het is dus niet zo dat men ook dergelijke bedragen voor Vertonghen had neergelegd als hij bij Ajax was gebleven.
Afellay en Van der Meyde zijn inderdaad geflopt, al had ik van Afellay wel een stukje meer verwacht, ik zie hem eigenlijk wel voetballen in Italie.

Van der Meyde heeft zijn eigen carriere om zeep geholpen, je moet zijn boek eens lezen, schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

jbdeiman schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:33:
[...]
Ik denk wel dat je dit ook op een andere manier kan zien:
Duarte scoort 12 keer en geeft 11 assists in 75 wedstrijden, terwijl er om hem heen niet zoveel potentieel/ groot talent loopt. Als je bij een dergelijke "kleine" club zo weet op te vallen moet je wel goed zijn lijkt mij. Of Ajax daar echt beter van zou worden laat ik maar even in het midden, maar het principe "dat het aantal doelpunten/ assists" voor begrippen van Ajax niet top is, kan ik nog volgen.
Dat je hiermee Ajax met Heracles vergelijkt snap ik dan weer niet. :+
Tja, Maher viel in Alkmaar ook op omdat de rest zo slecht speelde en hij er als enige bovenuit stak. Nu bij PSV (met betere spelers om zich heen) vind ik hem niet bepaald beter presteren ofzo. (de competitie is net bezig, ik weet het, maar toch). Duarte moet wel heel sterk in zijn schoenen staan wil hij gelijk van toegevoegde waarde kunnen zijn voor Ajax, vooral als het elftal niet zo lekker draait lijkt me dat erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Duarte heeft niks bij Ajax te zoeken. Zet dan Andersen linksbuiten en Fischer op de plek van Eriksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Probleem is dat Fischer momenteel niet in vorm is en naast zijn schoenen loopt, die jongen zou een poosje in de luwte gehouden moeten worden ipv gelijk als opvolger van Eriksen bestempeld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Fischer is daarbij een echte aanvaller, die kun je niet op de plek van Eriksen zetten (linkshalf) . Fischer moet kort achter een spits spelen als hij op het middenveld staat. Dan moet je het systeem omgooien en met de punt naar voren gaan spelen. Lijkt me ook voor Siem de Jong geen voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Maher voetbalt volgens mij toch best nuttig, nee hij steekt er niet met kop en schouders bovenuit, maar hij speelt zeker niet onverdienstelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Siem gaat ook een keer weg en voor zover ik weet stond Fischer op meer dan 1:1 in Ajax jeugd op die positie. In dat geval is het op zijn minst de moeite waard om het uit te proberen mocht Eriksen nu vertrekken en Siem geblesseerd zijn.

@ St@M: de vraag is wat je van Maher mag verwachten. Hij is nog jong en pas net gestart bij PSV maar wel voor een zeer behoorlijk bedrag gekocht. Hij mag in mijn ogen in de komende wedstrijden wel wat meer zijn stempel gaan drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
http://www.vi.nl/nieuws/b...andag-inzetbaar-in-jl.htm

Verduidelijking van de KNVB over de inzet van spelers in jong ajax/twente/psv. De maandag wordt als een aparte speelronde beschouwd. Dus als de beloften op maandag spelen, kunnen er ook spelers meedoen die de 3 dagen ervoor in de eredivisie meededen.

Dit zal wel een hoop gemor gaan geven onder de aanhang van de Jupiler-clubs die bang zijn dat er teveel met basisspelers geschoven gaat worden. Persoonlijk vind ik het wel een goede regel, spelers die een paar minuutjes invallen (Hoessen vrijdag slechts 7 minuten) kunnen zo toch nog een echte pot spelen in dezelfde week. Bovendien beperkt de 15-wedstrijdenregel het schuiven met de echte basisspelers uit de eredivisie (als de clubs dat al zouden willen met een druk CL/EL-programma).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sempy schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:01:
http://www.vi.nl/nieuws/b...andag-inzetbaar-in-jl.htm

Verduidelijking van de KNVB over de inzet van spelers in jong ajax/twente/psv. De maandag wordt als een aparte speelronde beschouwd. Dus als de beloften op maandag spelen, kunnen er ook spelers meedoen die de 3 dagen ervoor in de eredivisie meededen.

Dit zal wel een hoop gemor gaan geven onder de aanhang van de Jupiler-clubs die bang zijn dat er teveel met basisspelers geschoven gaat worden. Persoonlijk vind ik het wel een goede regel, spelers die een paar minuutjes invallen (Hoessen vrijdag slechts 7 minuten) kunnen zo toch nog een echte pot spelen in dezelfde week. Bovendien beperkt de 15-wedstrijdenregel het schuiven met de echte basisspelers uit de eredivisie (als de clubs dat al zouden willen met een druk CL/EL-programma).
Grote onzin natuurlijk die regel. Sterker nog, wat mij betreft moeten ze elke week voor de vrijdag aangeven welke speler in welke selectie zit voor de wedstrijden t/m de maandag.
Als JL team ben je genaaid als Jong Ajax na Ajax speelt, dan krijg je heel wat meer 1e elftal spelers voor je kiezen als wanneer het andersom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:37

Vos

AFCA

Bah bah wat is dat Fenerbahçe een nare ploeg! Staan kansloos achter tegen Arsenal en blijven maar schoffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 08:25

Niku

Alagaesii

toolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:16:
[...]

Grote onzin natuurlijk die regel. Sterker nog, wat mij betreft moeten ze elke week voor de vrijdag aangeven welke speler in welke selectie zit voor de wedstrijden t/m de maandag.
Als JL team ben je genaaid als Jong Ajax na Ajax speelt, dan krijg je heel wat meer 1e elftal spelers voor je kiezen als wanneer het andersom is.
Dat maakt niets uit. Elke speler die ze ook maar verwachten nodig te hebben bij Ajax 1 zou dan niet spelen bij jong Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Atletico onderhandelt over Toby en Tottenham heeft 8mln geboden op Eriksen. Gaat het toch weer gebeuren in de laatste week, zoals altijd. Ongelooflijk en Ajax kan er niks tegen doen want ik denk dat beide spelers graag naar deze clubs zullen vertrekken. Ondertussen heeft Ajax blijkbaar 2,5mln + 1mln aan bonussen geboden voor Duarte en dat was blijkbaar te weinig. Hopelijk gaan ze niet nog meer bieden op Duarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
toolkist schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:16:
[...]

Ajax heeft er natuurlijk geen belang bij dat bijvoorbeeld Eriksen en Sighterson op zondag, maandag en woensdag (CL) spelen, dan zit je eind oktober met een ziekenboeg van hier tot tokio. Ze zouden wel gek zijn om dat te riskeren voor een competitie waarin er niks te winnen valt behalve het op een hoger niveau laten spelen van (jeugdige) niet-basisspelers.
Aghanim schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 07:40:
Atletico onderhandelt over Toby en Tottenham heeft 8mln geboden op Eriksen. Gaat het toch weer gebeuren in de laatste week, zoals altijd. Ongelooflijk en Ajax kan er niks tegen doen want ik denk dat beide spelers graag naar deze clubs zullen vertrekken. Ondertussen heeft Ajax blijkbaar 2,5mln + 1mln aan bonussen geboden voor Duarte en dat was blijkbaar te weinig. Hopelijk gaan ze niet nog meer bieden op Duarte.
Dat zat er al aan te komen, hopelijk kunnen ze er voor Eriksen nog wat bijonderhandelen. Uiteindelijk kan je hem moeilijk zo'n transfer door de neus boren en verwachten dat hij bijtekent. Dan zit hij volgende zomer in dezelfde situatie dat er perse een club voor 15 miljoen moet langskomen.

Die 2,5+1 is dus wat ze voor aanvang van het seizoen al hadden geboden en waarover Heracels toen zo verontwaardigd was dat Overmars het als 'Take it or leave it' had verpakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sempy op 28-08-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Aghanim schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 07:40:
Ajax moet Duarte helemaal niet halen, echt weer een gehypte speler die Ajax imho niet beter maakt.
Wat Tottenham betreft: Ajax mag best de hoofdprijs vragen aangezien ze geld zat hebben door de transfer van Bale van 100 miljoen. Als Ajax een speler van een andere club wil hebben, vragen deze ook de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Ajax zal toch een middenvelder erbij moeten hebben, ook gezien de blessure van Siem en alle doordeweekse wedstrijden die er weer aankomen. Andersen en Klaassen zijn spelers die je best een potje kan laten ballen tegen 80% van de eredivisie maar in de CL en bijvoorbeeld PSV zijn ze nog te licht.

Zelf zou ik een Tadic wel zien zitten, maar die lijkt me onbetaalbaar. Het zal dus wel Duarte (max het huidige bod) worden of Overmars moet nog een ervaren konijn uit de hoed toveren zoals Poulsen vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Nee andersen een heel seizoen opzetten terwijl die jongen nog bijna geen enkele eredivisie ervaring heeft, is wel een echte toevoeging. Je kan ook overdrijven met talenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Andersen en Klaassen zijn toch ook niet echt middenvelders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
http://www.ajax.nl/Ajax-1/Selectie/2013-2014/Spelers.htm

Beide middenvelders al kan Andersen ook als buitenspeler. Maar met vertrek Eriksen heb je niks anders achter de hand aangezien zo lang Siem er niet bij is Schone-Poulsen-Serero het middenveld zal zijn.

Sommigen zien Fisher ook als een optie op de plek van Eriksen, maar die speelt de laatste weken op zijn vertrouwde plek al niet geweldig. Bovendien heb je dan linksbuiten weer een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ajax zal geen vervanger(s) halen denk ik, de keus is uiterst beperkt en de prijs te hoog, dan is het beter om tot de winterstop te wachten. Zoiezo is het belachelijk dat ze Boccara willen verhuren terwijl ze zelf kennelijk te weinig middenvelders hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Sempy schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:50:
Ajax zal toch een middenvelder erbij moeten hebben, ook gezien de blessure van Siem en alle doordeweekse wedstrijden die er weer aankomen. Andersen en Klaassen zijn spelers die je best een potje kan laten ballen tegen 80% van de eredivisie maar in de CL en bijvoorbeeld PSV zijn ze nog te licht.

Zelf zou ik een Tadic wel zien zitten, maar die lijkt me onbetaalbaar. Het zal dus wel Duarte (max het huidige bod) worden of Overmars moet nog een ervaren konijn uit de hoed toveren zoals Poulsen vorig jaar.
Denk niet dat Munsterman een basisspeler naar Ajax laat vertrekken, dat zou hij niet verkocht krijgen aan de achterban.

Duarte komt mijn inziens te kort voor Ajax, ik hoop dat Overmars inderdaad een ervaren speler uit de hoge hoed tovert, zodat de ontwikkeling van Klaassen niet in het geding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Maar wel meer aanvaller dan Eriksen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
tweaker2010 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:19:
Ajax zal geen vervanger(s) halen denk ik, de keus is uiterst beperkt en de prijs te hoog, dan is het beter om tot de winterstop te wachten. Zoiezo is het belachelijk dat ze Boccara willen verhuren terwijl ze zelf kennelijk te weinig middenvelders hebben.
Boccara is een verdedigende middenvelder en daar is geen tekort aan in de selectie. Bovendien is hij toch echt nog te onervaren (1 wedstrijd eredivisie) om er te staan tegen de betere ploegen. Verhuren zou alleen maar goed zijn voor zijn ontwikkeling.

Ajax heeft als doelstelling om in de CL te overwinteren. Dat betekent gewoon dat je bij vertrek van een dragende speler als Eriksen toch iets van vervanging zal moeten aantrekken. Best dat Overmars op de centjes let, maar dat moet niet leiden tot het naar beneden bijstellen van doelstellingen ten gunste van een hogere bankstand.
Pagina: 1 ... 30 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum