[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.500 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:57
Ach ja, dat doen mensen nou eenmaal bij die keeper. Hij is zelf ook nog eens een arrogante lul, dus ik kan nou niet echt zeggen dat ik het zielig vind. Na de wedstrijd vorig jaar tegen AZ, waar dat ook gebeurde, tweette hij iets als "Liever geen figuur hebben dan geen figuur zijn". Ja, hij is een figuur. En wat voor een :')

[ Voor 7% gewijzigd door BeefHazard op 18-08-2013 19:03 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vind ik nogal een nette reactie eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Geen idee wat Van Basten vandaag in zijn hoofd had zitten, maar met zijn wissels heeft hij de wedstrijd om zeep geholpen. :( Wat een afgang zeg.

En me ook weer 90 minuten lang geërgerd aan die Finnbogason. Hij tikt er weer eens een balletje in, maar voor de rest levert hij alles in. Een verschrikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
En toch, lieve RoD, zul je zien dat Finnbogason uiteindelijk punten voor je pakt door die balletjes er steeds weer in te tikken. Zo'n jongen is echt nuttig voor je team. Heb niet de hele wedstrijd gezien, maar Wildschut wisselen, fit, in de 35e minuut is bizar idd.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 15:44
BeefHazard schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:03:
Ach ja, dat doen mensen nou eenmaal bij die keeper. Hij is zelf ook nog eens een arrogante lul, dus ik kan nou niet echt zeggen dat ik het zielig vind. Na de wedstrijd vorig jaar tegen AZ, waar dat ook gebeurde, tweette hij iets als "Liever geen figuur hebben dan geen figuur zijn". Ja, hij is een figuur. En wat voor een :')
Juist. Dus AZ-supporters gedragen zich als kleutertjes en als Verhoeven daar netjes en met wat zelfspot op reageert, dan ga jij hem een arrogante lul noemen, in plaats van je te schamen voor die kansloze AZ-aanhang? Ik wist dat je een gekleurde bril had, maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

De echte supporters :D
De supporters van FC Utrecht hadden zondag tijdens het duel tegen FC Twente (6-0) na 45 minuten genoeg gezien.

De Utrechtse ploeg stond toen al met 4-0 achter en de supporters waren er daarna wel klaar mee en vertrokken in de rust uit het stadion. Er bleven slechts twee fans over in het uitvak. De rest stapte al in de bus en vertrokken nog tijdens de wedstrijd naar huis.
bron
Vandaar dat de Twente supporters het werk van de Utrecht supporters overnamen :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Anakha schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:15:
[...]

Juist. Dus AZ-supporters gedragen zich als kleutertjes en als Verhoeven daar netjes en met wat zelfspot op reageert, dan ga jij hem een arrogante lul noemen, in plaats van je te schamen voor die kansloze AZ-aanhang? Ik wist dat je een gekleurde bril had, maar...
Verhoeven was zwaar arrogant aan het doen in reacties op mensen. Nee, dit was niet een grappige opmerking om even leuk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ergens toch wel: het geeft een signaal af aan de club. Dit is namelijk wel heel triest.
BeefHazard schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:34:
Verhoeven was zwaar arrogant aan het doen in reacties op mensen. Nee, dit was niet een grappige opmerking om even leuk te doen.
Nee, Verhoeven wordt continu op de korrel genomen door humorloze, trieste "supporters" en hij moet zelf zijn woorden op een gouden weegschaaltje leggen? De zieligheid is bij het volk op de tribunes te vinden. Laat die zelf eerst maar eens wat talent tonen om zo ver te komen.

[ Voor 53% gewijzigd door gambieter op 18-08-2013 19:38 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

BeefHazard schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:03:
Ken jij Jeroen persoonlijk? Ik denk het niet, dus hoe kan je hem voor een arrogante lul uitmaken? Grow up a little. Je wordt toch geen Emile als het gaat om voetbal he? Qua leeftijd en manier van reageren lijken jullie wel wat op elkaar.

Die actie en goal van Linssen :9 Dat is een prima linksbuiten, die komt nog wel hogerop dan Heracles.

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 18-08-2013 20:13 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
BeefHazard schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:13:
En toch, lieve RoD, zul je zien dat Finnbogason uiteindelijk punten voor je pakt door die balletjes er steeds weer in te tikken. Zo'n jongen is echt nuttig voor je team. Heb niet de hele wedstrijd gezien, maar Wildschut wisselen, fit, in de 35e minuut is bizar idd.
Daar geloof ik niets van. Elke andere willekeurige spits tikt die balletjes er ook gewoon in. Zijn doelpunten stellen doorgaans weinig voor. Daarnaast luidde hij met een lompe actie het derde doelpunt van Heracles. Bij Heerenveen heeft de spits vaak het geluk dat er goede vleugels zijn die een actie voorbereiden, dus je schopt er al gauw een flink aantal in. Leuk hoor, die scorebordjournalistiek, maar over de hele wedstrijd gezien leidt die Finnbogason zoveel onnodig balverlies en is hij weinig bruikbaar in de combinatie, en dat gaat ten koste van het spel.

Ik hoop echt dat die Finnbogason nog verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:08

The_Scarabial

MTB for life!

Vanmiddag bij Twente op de tribune gezeten en een vermakelijke pot voetbal gezien. Twente werd geen strobreed in de weg gelegd, Utrecht was echt om te huilen. Komende wedstrijden tegen Vitesse, Heerenveen en PSV zullen ze hopelijk wat meer tegenstand krijgen, om goed te kunnen zien waar ze staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

RoD schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:29:
[...]
Ik hoop echt dat die Finnbogason nog verkocht wordt.
Right, Heerenveen zonder Finnbogason is als Feyenoord zonder Pelle. Hij is enorm belangrijk voor zijn club.
Voorzetten krijgen is 1, maar scoren is 2. Er zijn maar weinig spitsen in de eredivisie waarbij elke kans een goal is, daar is hij er eentje van. Zo'n speler is een aanwinst voor elke Nederlandse topclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 23:54:
[...]

Right, Heerenveen zonder Finnbogason is als Feyenoord zonder Pelle. Hij is enorm belangrijk voor zijn club.
Voorzetten krijgen is 1, maar scoren is 2. Er zijn maar weinig spitsen in de eredivisie waarbij elke kans een goal is, daar is hij er eentje van. Zo'n speler is een aanwinst voor elke Nederlandse topclub.
Dit kun je hem niet kwalijk nemen. Je vergeet dat ze daar in Heerenveen nogal verwend zijn met goede spitsen door de jaren heen waardoor ze die niet echt meer op waarde kunnen schatten.

Hij wist tot voor kort waarschijnlijk ook niet dat een doelman onder de lat staat om ballen tegen te houden. :+
Sinds de komst van Nordfeldt is er vast en zeker een hele nieuwe wereld voor hem open gegaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat Feyenoord na die terechte 0-1 met de kont tegen de eigen 16, ja zelfs niet zelden tegen de eigen 5, aan ging hangen. Dat is vragen om problemen. En jammer dat Kuipers die aanraking van de voet van Fischer als strafschop beoordeelde omdat, volgens Kuipers, Fischer daardoor ten val zou zijn gebracht. Ja hoor, en dat gelooft Kuipers zelf? Was in mijn ogen niets meer of minder dan een Schwalbe. Tweede doelpunt vond ik een dekkingsfout van de verdediging van Feyenoord. Tweede helft was niet om over naar huis te schrijven. Had nog gehoopt op de 2-2 voor een heerlijke laatste 10 minuten. Had Koeman in mijn ogen ook wel verdiend met het inbrengen van Mitchell te Vrede voor een verdediger. Gevolg was dat de Boer subiet van der Hoorn in bracht. Waaruit bleek dat Koeman het initiatief naar zich toe had getrokken. Dient elke coach ook altijd te doen in mijn ogen. Uit gaan van de eigen mogelijkheden zo snel mogelijk het initiatief naar je toe trekken en dat niet meer af staan. Helaas vergat Feyenoord daarmee door te gaan na die 0-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:02
Als die penaly onterecht was dan was het ook buitenspel van Pelle. Ja dat is zwak, maar de beelden wezen ook gewoon uit de Vormer op de voet van Fischer stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buitenspel van Pelle? Bij welke actie dan wel? En op de voet van Fischer gestaan? Volgens mij was het meer tegen de voet van Fischer staan anders. Het gros van de mensen valt daar echt niet van om. Tenzij je graag wil vallen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:16:
Had Koeman in mijn ogen ook wel verdiend met het inbrengen van Mitchell te Vrede voor een verdediger. Gevolg was dat de Boer subiet van der Hoorn in bracht. Waaruit bleek dat Koeman het initiatief naar zich toe had getrokken. Dient elke coach ook altijd te doen in mijn ogen. Uit gaan van de eigen mogelijkheden zo snel mogelijk het initiatief naar je toe trekken en dat niet meer af staan. Helaas vergat Feyenoord daarmee door te gaan na die 0-1.
Dat vond ik geen slimme zet omdat daarmee al het voetbal uit het elftal verdween. Je hebt met Pelle al een kop sterke spits, een tweede voegt dan imo niet heel veel toe. En dan krijg je een corner en nemen ze hem kort. 8)7 Beter was om bijv. Sleegers te brengen zodat je nog meer grip op het middenveld krijgt en de afvallende ballen eerder hebt waardoor er meer druk ontstaat. Die is dan ook fit genoeg om met een eventuele counter terug te sprinten.

Overigens ging aan de tweede goal van Ajax een ingooi vooraf die duidelijk de verkeerde kant op werd gegeven. Zo zie je maar, soms wordt het echt op details beslist. Maar een ingooi is natuurlijk nog geen excuus, het geeft vooral aan dat onze top scheidsrechter niet zo top floot.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 19-08-2013 09:24 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:20:
Buitenspel van Pelle? Bij welke actie dan wel? En op de voet van Fischer gestaan? Volgens mij was het meer tegen de voet van Fischer staan anders. Het gros van de mensen valt daar echt niet van om. Tenzij je graag wil vallen natuurlijk.
En de vrije trap die Pelle kreeg waar de 0-1 uit viel, was óók erg licht gegeven. Een duel met Alderweireld waar Pelle eerder de overtreding maakt. Daarnaast was het natuurlijk gewoon überstom van Vormer om zo tegen Fischer aan te lopen. Vormer kon toch nooit bij de bal en Fischer was zoekende naar de penalty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koeman koos voor het opportunisch voor het doel gooien van de bal. Valt wat voor te zeggen. Al is die corner natuurlijk wel lekker klunzig. Sleegers had ik ook graag zien spelen. Maar die zat volgens mij niet in de wedstrijdselectie. Net zo min als Achabar dat zat. Beiden wel een beetje jammer omdat beiden zeker zo balvast en technisch vaardig zijn als Armenteros. Dat een ingooi de verkeerde kant op werd gegeven heb ik niet eens gemerkt. Gebeurt natuurlijk wel vaker in wedstrijden. Kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lampie schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:38:
[...]

En de vrije trap die Pelle kreeg waar de 0-1 uit viel, was óók erg licht gegeven. Een duel met Alderweireld waar Pelle eerder de overtreding maakt. Daarnaast was het natuurlijk gewoon überstom van Vormer om zo tegen Fischer aan te lopen. Vormer kon toch nooit bij de bal en Fischer was zoekende naar de penalty.
Die vrije schop voor Feyenoord waar die 0-1 uit voort kwam vond ik ook gemakkelijk gegeven. Had ik niet als zodanig beoordeeld. En dat het stom was van Vormer om te doen wat hij deed, daar zal iedereen het over eens zijn. Terwijl er nota bene nog 2 verdedigers voor Fischer stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
repeP, ik wil niemand snel betichten van door een roze bril kijken van de eigen club, maar of a) je geeft Feyenoord teveel credits of b) Ajax te weinig. Ik ben voor geen van beide ploegen en had eigenlijk liever dat Feyenoord won, maar op een leuke beginfase na heeft Feyenoord het nergens verdiend te winnen. Vormer die zo stom is om zo in te komen op Fischer, tja... Kijk dan vooral naar jezelf in plaats van wat Clasie zei: 'Ook scheidsrechters maken fouten'. En een Feyenoord dat het initiatief weer naar zich toe trok viel ook wel mee, alhoewel het best er in had gezeten die 2-2 als men eens wist wat ze met een bal moesten doen. Zonde.

EDIT: Zie dat je het zelf ook dom vond van Vormer. Ik zag dat er ook vrij weinig aan te hand was, maar onder de streep kun je gewoon neerzetten dat Vormer de bal niet raakt en blijkbaar alleen oog heeft voor Fischer en hem daarbij aan raakt. Dan ben je gewoon dom, dat had hij gewoon nooit moeten doen. Dus penalty.

[ Voor 19% gewijzigd door Catorce op 19-08-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al meer dan 40 jaar Feyenoorder, dat is zo. Dus ongetwijfeld zal ik ook best wel een beetje een roze bril hebben. Tijdens de wedstrijd zei ik gisteren elders nog dat het wel leek of Ajax het wel geloofde in de 2-de helft of dat zij zich spaarde voor de laatste 10 minuten. Had voor de wedstrijd echt gehoopt op de gelijkmaker van Feyenoord waarna bijvoorbeeld die laatste 10 minuten beide ploegen nog vol voor de winst zouden gaan voetballen met lekker op en neer golvend voetbal als gevolg. Had de wedstrijd wel kunnen gebruiken in mijn ogen. Want denderend was het bepaald niet, eerder een foutenfestival van beide kanten. Mag hopen dat Koeman Immers wat vaker aan de kant laat ten faveure van spelers die minder vaak ruzie met de bal hebben, waarbij ik denk aan Sleegers, Achahbar, Manu, Boëtius en sinds afgelopen week Armenteros. Iedereen wil het liefst mooi voetbal zien (Twente liet dat gisteren wel zien, en Zwolle(!)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:16:
Jammer dat Feyenoord na die terechte 0-1 met de kont tegen de eigen 16, ja zelfs niet zelden tegen de eigen 5, aan ging hangen. Dat is vragen om problemen. En jammer dat Kuipers die aanraking van de voet van Fischer als strafschop beoordeelde omdat, volgens Kuipers, Fischer daardoor ten val zou zijn gebracht. Ja hoor, en dat gelooft Kuipers zelf? Was in mijn ogen niets meer of minder dan een Schwalbe. Tweede doelpunt vond ik een dekkingsfout van de verdediging van Feyenoord. Tweede helft was niet om over naar huis te schrijven. Had nog gehoopt op de 2-2 voor een heerlijke laatste 10 minuten. Had Koeman in mijn ogen ook wel verdiend met het inbrengen van Mitchell te Vrede voor een verdediger. Gevolg was dat de Boer subiet van der Hoorn in bracht. Waaruit bleek dat Koeman het initiatief naar zich toe had getrokken. Dient elke coach ook altijd te doen in mijn ogen. Uit gaan van de eigen mogelijkheden zo snel mogelijk het initiatief naar je toe trekken en dat niet meer af staan. Helaas vergat Feyenoord daarmee door te gaan na die 0-1.
Ahaha arme repeP, heb je een zakdoek nodig? :')

Moest meteen hier aan denken. ;)

YouTube: VI - 25 januari 2013 - Boskamp met z'n Feyenoord Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet de filmpjes wel te vinden hoor! :) Boskamp maakt van hart geen moordkuil en van der Gijp vindt het maar wat leuk om hem te plagen.

Zeg zelf, was het gisteren echt een goede wedstrijd? Denk dat het gros van de mensen dat niet vonden. En daar zitten heel veel Ajax- en Feyenoord-supporters onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Het jammere is dat het bij Feyenoord vooral ook een mentaal ding blijkt te zijn. Als men altijd zo voetbalde als de eerste 20 minuten, dan hadden ze nu gewoon 3 wedstrijden gewonnen en bovenaan gestaan. De kwaliteit om in Nederland gewoon mee te komen is er dus.

Helaas houden ze dat dus niet vol. En dan komt meteen het echt grote probleem. Ze gaan niet van 100% naar 90%, nee, ze zakken terug naar 40%, en het is meteen over. Dat moet dus gerepareerd worden, maar volgens mij is dat moeilijker dan wat techniek bijbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:15
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:10:
Zeg zelf, was het gisteren echt een goede wedstrijd? Denk dat het gros van de mensen dat niet vonden. En daar zitten heel veel Ajax- en Feyenoord-supporters onder.
Ik vond het tenenkrommend hoeveel (technische) fouten er werden gemaakt. De wedstrijd begon wel aardig en na de sterke fase van Feyenoord had Ajax een redelijk sterke periode waarin ze ook twee keer scoren, maar de tweede helft was niet om aan te gluren. Vooral Schöne viel mij op; het leek wel of hij dacht bij Feyenoord te voetballen, want hij heeft volgens mij in de tweede helft letterlijk elke bal ingeleverd bij een Feyenoorder.

Wat betreft de penalty; naar mijn idee hetgeen hier al meermaals is gezegd: oliedom van Vormer om uberhaupt in de buurt van Fischer te komen. Fischer had twee man voor zich en kon eigenlijk nergens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En toch is het dan jammer dat Kuipers niet achteraf durft toe te geven dat het (te) zwaar bestraft is en dat Fischer er meer van maakt dan dat het is. Een beetje karma-balancering zou ik dan ook niet erg vinden: de volgende paar keren dat Fischer wel een pingel had moeten krijgen, hem dan niet toekennen want hij valt te makkelijk. Zeg maar zoals bij Suarez, te vaak schwalbes = geen pingels krijgen zelfs al was er een overtreding.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:39

St@m

@ Your Service

Nou, ik heb gisteren nog uitgebreid de herhalingen gezien bij Studio Voetbal, en daar zie je toch echt dat Vormer de schoen uittrapt van Fischer, Fischer valt dan wel mooi, maar dat neemt niet weg dat het gewoon een overtreding is.

Gewoon goed gezien van Kuipers imo.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Het is gewoon jammer dat zodra Feyenoord gescoord heeft het zo hard terug valt, Pelle lijkt wel te denken "ik heb gescoord, ik vind het best" en de rest lijkt ook niet erg hard te lopen dan meer.

Als ze zo bleven voetballen zoals op het begin was er niets aan de hand. Vraag me af of het donderdag beter wordt, misschien dat Manu dan zelfs mee doet en Janmaat lijkt mij ook.

Een winst in de Europa Cup is goed voor het zelfvertrouwen. :)

1e slachtoffer van het nieuwe seizoen is gevallen:
http://www.voetbalprimeur...-pastoor-direct-op-straat
dat was wel duidelijk volgens mij...

En dan de belangrijke vraag: Wie neemt het over? :P

[ Voor 20% gewijzigd door Afvalzak op 19-08-2013 10:41 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
gambieter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:32:
Een beetje karma-balancering zou ik dan ook niet erg vinden
Dit gaat wel erg ver, het is een voetbal wedstrijd en hij maakte een beslissing, hij heeft niet iets gedaan waarvoor dat wat jij suggereert nodig is.

Als vormer een paar centimeter verder stond was het een duidelijke overtreding en als hij een paar centimeter naar achter stond was het niets, nu was het in het midden en dan moet de scheids een beslissing maken, hij maakte deze beslissing en dat is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:15
gambieter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:32:
En toch is het dan jammer dat Kuipers niet achteraf durft toe te geven dat het (te) zwaar bestraft is en dat Fischer er meer van maakt dan dat het is. Een beetje karma-balancering zou ik dan ook niet erg vinden: de volgende paar keren dat Fischer wel een pingel had moeten krijgen, hem dan niet toekennen want hij valt te makkelijk. Zeg maar zoals bij Suarez, te vaak schwalbes = geen pingels krijgen zelfs al was er een overtreding.
Waarom zou je fouten compenseren met fouten? Daarnaast zie je hier ook een verschil van mening, zelfs na het zien van de beelden. Misschien hoort Kuipers in het kamp die er wel een penalty in ziet en heeft hij in zijn ogen dus helemaal geen fout begaan en valt er weinig toe te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Een Boetius word ook met node gemist bij Feyenoord. Ik vond het echt indrukwekkend hoe Fischer af en toe door de verdediging heen sneed, mooie speler. Dat had gisteren een verschil kunnen maken voor Feyenoord. Feyenoord heeft ook in de 2de helft rustig een keer of 10 met de bal om de 16 gestaan, maar kon er verder niet zoveel mee.

Het succes vorig jaar van Pelle, was natuurlijk ook dat hij meer ruimte kreeg dan nu. Immers, de tegenstander weet dat hij het eindpunt is, terwijl met 1-2 snelle aanvallers eromheen de verdediging continu moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Amras schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:42:
[...]

Waarom zou je fouten compenseren met fouten? Daarnaast zie je hier ook een verschil van mening, zelfs na het zien van de beelden. Misschien hoort Kuipers in het kamp die er wel een penalty in ziet en heeft hij in zijn ogen dus helemaal geen fout begaan en valt er weinig toe te geven.
Mooi verwoord, dat dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:28
Kan iemand me ook uitleggen wat Vormer uberhaupt met z'n voet aan het doen was? Hij komt achter Fisher langs, Fisher heeft de bal aan zijn linkervoet en vervolgens maakt Vormer een schoppende beweging naar de rechtervoet van Fisher waarbij hij op de hak van zijn schoen gaat staan. Als het nu de voet was waarmee Fisher de bal speelt, kan je het nog als een actie naar de bal verdedigen, maar nu kon Kuipers werkelijk niks anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Sempy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:49:
Kan iemand me ook uitleggen wat Vormer uberhaupt met z'n voet aan het doen was? Hij komt achter Fisher langs, Fisher heeft de bal aan zijn linkervoet en vervolgens maakt Vormer een schoppende beweging naar de rechtervoet van Fisher waarbij hij op de hak van zijn schoen gaat staan. Als het nu de voet was waarmee Fisher de bal speelt, kan je het nog als een actie naar de bal verdedigen, maar nu kon Kuipers werkelijk niks anders.
Inderdaad, gewoon oliedom! Zeker omdat Vormer niet de laatste man was, maar er 'gewoon' nog twee man achter stond.
Afvalzak schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:38:
1e slachtoffer van het nieuwe seizoen is gevallen:
http://www.voetbalprimeur...-pastoor-direct-op-straat
dat was wel duidelijk volgens mij...

En dan de belangrijke vraag: Wie neemt het over? :P
Ik zou er in ieder geval niet in stappen.. Heb ook niet het idee dat het aan Pastoor ligt, er zit gewoon niet veel in die ploeg in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Blijkbaar was ik niet duidelijk: ik zou het niet erg vinden als Fischer bij de volgende situatie(s) het nadeel van de twijfel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Ik had het idee dat Pastoor indirect een beetje aan het solliciteren was op een ontslag, zijn media optredens were wel een beetje vreemd om het zachtjes te zeggen, ik denk dat hij er geen traantjes van zal wegpinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
gambieter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:58:
Blijkbaar was ik niet duidelijk: ik zou het niet erg vinden als Fischer bij de volgende situatie(s) het nadeel van de twijfel krijgt.
En het voordeel dat hij nu had is op basis van welke twijfel? Beweging naar de voet en de schoen is uit. Het mooie vallen is overdreven.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je mag je beslissing nooit laten afhangen van of een schoen uit is, je moet de overtreding zien. En als je die pas met tig herhalingen en camerabeelden kunt vsststellen...

En de val (duik) was zeker niet gerelateerd aan het contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

gambieter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:09:
Je mag je beslissing nooit laten afhangen van of een schoen uit is, je moet de overtreding zien. En als je die pas met tig herhalingen en camerabeelden kunt vsststellen...

Tja, ik kan me anders vorige week nog een rode kaart herinneren... Toen was Ajax ook in het nadeel en nu kregen ze voordeel. Zo werkt voetbal nu eenmaal. Triest dat Feyenoord niet eerst bij zichzelf ten rade gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

tweaker2010 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:19:
[...]

Tja, ik kan me anders vorige week nog een rode kaart herinneren... Toen was Ajax ook in het nadeel
Dat was gewoon een rode kaart :?
Triest dat Feyenoord niet eerst bij zichzelf ten rade gaat.
Wut? Volgens mij legt Feyenoord de schuld ook bij zichzelf. Ze melden alleen te balen van de penalty, maar nergens zegt iemand dat ze daardoor verloren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
gambieter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:09:

En refererend aan je eerdere post; Je mag je beslissing nooit laten afhangen van het feit of iemand in een eerdere situatie te makkelijk naar de grond is gegaan. Gewoon iedereen situatie individueel beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:30
@tweaker2010 en @pwm
Ik vond de rode kaart voor v Rhijn overdreven maar dat vond ik ook van die van van Deelen en nog meer van die van De Vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 15:44
tweaker2010 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:19:
[...]
Triest dat Feyenoord niet eerst bij zichzelf ten rade gaat.
Ik zie hier anders vooral heel veel Feyenoord-fans schrijven dat ze niet goed genoeg zijn. Er zijn er altijd een paar die een té gekleurde bril op hebben, maar dat geldt voor elke club. Bij HamburgerHenk ligt het bijvoorbeeld ook altijd eerst aan de scheidsrechter en de tegenstander en de grasmat en het weer en de stand van de maan voordat hij bij Ajax zelf te rade gaat (en wie het bij PSV, AZ en Twente zijn, weet volgens mij iedereen hier ook wel), maar voor zover ik kan zien is het merendeel van de Feyenoord-aanhangers hier behoorlijk realistisch. Jammer dat jij dan met zo'n enigszins trollerige opmerking probeert net te doen alsof de té-gekleurde-brillers de mening van de massa verkondigen.

Met die gekleurde-bril-types moet je gewoon lachen om hun blinde clubtrouw en hun posts verder niet al te serieus nemen. Daarna ga je lekker discussiëren met de hier in grotere getalen aanwezige supporters die hun club wel van harte steunen maar het ook gewoon volmondig toegeven als hun club een keer mazzel heeft of de tegenstander verdiend heeft gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

PWM schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:24:
[...]
Wut? Volgens mij legt Feyenoord de schuld ook bij zichzelf. Ze melden alleen te balen van de penalty, maar nergens zegt iemand dat ze daardoor verloren hebben.
Dat betwijfel ik, waarom wordt er achteraf zo lang doorgepraat over die penalty dan? Waarom heeft Feyenoord de 2e helft geen kansen gecreeerd (terwijl ze op dat moment beter waren) daar hoor je niemand over...
Volgende week thuis tegen NAC kunnen ze hopelijk wel punten pakken.

@Anakha: ik had het niet over Feyenoord fans, maar over Feyenoord spelers. Met name in het AD speelt dit.

[ Voor 8% gewijzigd door tweaker2010 op 19-08-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Tweaking Art schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:59:
Ik had het idee dat Pastoor indirect een beetje aan het solliciteren was op een ontslag, zijn media optredens were wel een beetje vreemd om het zachtjes te zeggen, ik denk dat hij er geen traantjes van zal wegpinken.
Is hem dan gelukt: http://www.nu.nl/sport/35...r-direct-weg-bij-nec.html
Is er ooit een trainer zo vroeg in het seizoen ontslagen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
tweaker2010 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:37:
[...]

Dat betwijfel ik, waarom wordt er achteraf zo lang doorgepraat over die penalty dan? Waarom heeft Feyenoord de 2e helft geen kansen gecreeerd (terwijl ze op dat moment beter waren) daar hoor je niemand over...
Kwestie van luisteren. Jordy Clasie: "Als je niks creëert, wordt het lastig."

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Anakha schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:33:
[...]

Ik zie hier anders vooral heel veel Feyenoord-fans schrijven dat ze niet goed genoeg zijn. Er zijn er altijd een paar die een té gekleurde bril op hebben, maar dat geldt voor elke club. Bij HamburgerHenk ligt het bijvoorbeeld ook altijd eerst aan de scheidsrechter en de tegenstander en de grasmat en het weer en de stand van de maan voordat hij bij Ajax zelf te rade gaat (en wie het bij PSV, AZ en Twente zijn, weet volgens mij iedereen hier ook wel), maar voor zover ik kan zien is het merendeel van de Feyenoord-aanhangers hier behoorlijk realistisch. Jammer dat jij dan met zo'n enigszins trollerige opmerking probeert net te doen alsof de té-gekleurde-brillers de mening van de massa verkondigen.

Met die gekleurde-bril-types moet je gewoon lachen om hun blinde clubtrouw en hun posts verder niet al te serieus nemen. Daarna ga je lekker discussiëren met de hier in grotere getalen aanwezige supporters die hun club wel van harte steunen maar het ook gewoon volmondig toegeven als hun club een keer mazzel heeft of de tegenstander verdiend heeft gewonnen.
grapjas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@tweaker2010
Omdat er altijd wordt doorgepraat over een makkelijk gegeven penalty. Dat doen ze bij Ajax, inclusief De Boer, toch ook? Dan is "we hebben het zelf weggegeven maar......". Daarin is men bij Feyenoord niet beter of slechter.

Wat ik bij Feyenoord overigens constateer is een overdreven nederigheid voor Ajax, met name in uitwedstrijden. Dat zit in heel de club van supporters tot uiteindelijk de spelers. En dat zie je terug in de wedstrijden. Ajax is kampioen en heeft dus in principe de betere selectie. Maar dat er bij Ajax zelf misschien nog een aantal figuren rondlopen die denken dat in het midden van de jaren negentig leven betekent niet dat men bij Feyenoord die gedachte moet volgen.

Op Feyenoord-forums was het de hele week de vraag of het drie of vier-nul zou worden, om misselijk van te worden. Daar moeten ze mee stoppen. Ajax is geen Bayern Munchen. Naast goede voetballers als Eriksen lopen er ook hele gewone spelers rond en een aantal Feyenoorders zou absoluut een versterking zijn voor Ajax. Nogmaals: Ajax zal normaal gesproken boven Feyenoord eindigen maar dat betekent niet dat je niet daar kunt winnen.

[ Voor 65% gewijzigd door D-e-n op 19-08-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:35:
Nou, ik heb gisteren nog uitgebreid de herhalingen gezien bij Studio Voetbal, en daar zie je toch echt dat Vormer de schoen uittrapt van Fischer, Fischer valt dan wel mooi, maar dat neemt niet weg dat het gewoon een overtreding is.

Gewoon goed gezien van Kuipers imo.
Knap dat jij blijkbaar schoenen uit kan trappen door er tegen aan te lopen. Gelukt het gros van de mensen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lampie schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:27:
En refererend aan je eerdere post; Je mag je beslissing nooit laten afhangen van het feit of iemand in een eerdere situatie te makkelijk naar de grond is gegaan. Gewoon iedereen situatie individueel beoordelen.
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg gewoon dat ik het niet erg zal vinden als er wat karma-balancering plaatsvind waarbij Fischer het nadeel krijgt (en dus ook zijn club). En niet alleen Fischer: elke speler die te makkelijk gaat liggen en daar penalties voor krijgt.

Bij verregaande recidive (zoals Suarez) heb ik er echter geen probleem mee als de lat hoger wordt gelegd. Dat heeft zo iemand dan verdiend, maar dat gaat niet op voor Fischer op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:04:
[...]

En het voordeel dat hij nu had is op basis van welke twijfel? Beweging naar de voet en de schoen is uit. Het mooie vallen is overdreven.
Dus jouw schoen gaat ook al uit wanneer iemand tegen jouw schoen aan loopt? En dat geloof je zelf? Volgens mij had Fischer toch echt eerst zijn schoen vast voor hij er op wees dat zijn hiel een beetje verschoven was. Niet alleen een Schwalbe dus maar regelrecht bedrog nadien ook nog eens. Omdat Fischer heel goed wist wat hij deed. Geeft verder niet hoor. Zal wel geoefend worden bij Ajax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
gambieter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:42:
[...]

Dat zeg ik toch niet? Ik zeg gewoon dat ik het niet erg zal vinden als er wat karma-balancering plaatsvind waarbij Fischer het nadeel krijgt (en dus ook zijn club). En niet alleen Fischer: elke speler die te makkelijk gaat liggen en daar penalties voor krijgt.

Bij verregaande recidive (zoals Suarez) heb ik er echter geen probleem mee als de lat hoger wordt gelegd. Dat heeft zo iemand dan verdiend, maar dat gaat niet op voor Fischer op dit moment.
Dus hypothetisch: Fischer wordt volgende week door Kruiswijk van achter onderuit gekegeld, maar we gaan geen penalty toekennen omdat hij deze week een penalty heeft gekregen waarbij enige twijfel is over de mate van contact?

Ik hoop dat je zelf inziet dat een dergelijke regel invoeren vragen om problemen is. Daarbij: wanneer Fischer echt een duikelaartje wordt (wat in dit geval totaal niet aan de orde is omdat er overduidelijk contact is tussen Vormer en Fisher) dan gaan scheidsrechters dit vanzelf anders beoordelen. Kijk maar naar Suarez in het verleden.
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:44:
[...]

Dus jouw schoen gaat ook al uit wanneer iemand tegen jouw schoen aan loopt? En dat geloof je zelf? Volgens mij had Fischer toch echt eerst zijn schoen vast voor hij er op wees dat zijn hiel een beetje verschoven was. Niet alleen een Schwalbe dus maar regelrecht bedrog nadien ook nog eens. Omdat Fischer heel goed wist wat hij deed. Geeft verder niet hoor. Zal wel geoefend worden bij Ajax :P
Dat je fan van Feyenoord bent oke, maar dit is toch wel ontzettend gekleurd. Elke herhaling wijst uit dat de voorkant van Vormers schoen op de zijkant van die van Fischer staat. En als je dan doorloopt gaat die uit, zoals geschiedde. Gewoon een terechte penalty en een oerstomme actie van Vormer.

[ Voor 26% gewijzigd door Jaap. op 19-08-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
MeNTaL_TO schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:38:
[...]

Is hem dan gelukt: http://www.nu.nl/sport/35...r-direct-weg-bij-nec.html
Is er ooit een trainer zo vroeg in het seizoen ontslagen?
Ik denk niet dat je het ontslag op enkel die 3 wedstrijden is gebasseerd. NEC heeft vorig seizoen natuurlijk een dramatische 2e seizoenshelft gehad. De directie heeft de trainer de kans gegeven om het dit seizoen beter te doen, maar na 3 wedstrijden is het enkel erger geworden en moeten ze wel ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:44:
[...]

Overigens mogen Feyenoorders niet klagen met een serie onterechte penalties op rij tegen Ajax. Mols en Guidetti in de afgelopen jaren wel wat penalties opgeleverd. Neemt niet weg dat het vooral de schuld is van de scheidsrechter die er in trapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
gambieter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:42:
[...]

Dat is juist precies wat je hier zegt. Je gaat uit van de voorgaande situatie, in plaats van dat je de nieuwe situatie gewoon bekijkt zoals ie op dat moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HamburgerHenk schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:46:
[...]

Overigens mogen Feyenoorders niet klagen met een serie onterechte penalties op rij tegen Ajax. Mols en Guidetti in de afgelopen jaren wel wat penalties opgeleverd. Neemt niet weg dat het vooral de schuld is van de scheidsrechter die er in trapt.
Is gewoon jammer van de wedstrijd. Iedereen hoopt op een kraker met liefst veel doelpunten over en weer. En geen dubieuze belsissingen van scheidsrechters. Tenminste, dat neem ik aan.

Gelukkig komt er nog een klassieker, in de Kuip. Hopen dat dat een betere wedstrijd wordt met voetbal waar menigeen van kan smullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JapieTalent schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:45:
Dus hypothetisch: Fischer wordt volgende week door Kruiswijk van achter onderuit gekegeld, maar we gaan geen penalty toekennen omdat hij deze week een penalty heeft gekregen waarbij enige twijfel is over de mate van contact?
Lezen is blijkbaar moelijk? Ten eerste is je vergelijking onzinnig. Zeg nu dat Kruiswijk heel misschien Fischer raakt, en deze gaat liggen. Dan hoop ik dat Fischer niets krijgt. Dat moet dan geen bewuste beslissing van de scheidsrechter zijn, maar gewoon et niet mee krijgen van een 50-50.
Ik hoop dat je zelf inziet dat een dergelijke regel invoeren vragen om problemen is. Daarbij: wanneer Fischer echt een duikelaartje wordt (wat in dit geval totaal niet aan de orde is omdat er overduidelijk contact is tussen Vormer en Fisher) dan gaan scheidsrechters dit vanzelf anders beoordelen. Kijk maar naar Suarez in het verleden.
Dat overduidelijke contact dat pas na talloze herhalingen, camerabeelden en analyses zo schijnt te zijn? Wow. Maar ook hier: lezen. Ik zeg niet dat scheidsrechters dit actief moeten doen, maar ik ga er geen traan om laten als Fischer de volgende beslissingen niet mee krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JapieTalent schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:45:
[...]

[...]

Dat je fan van Feyenoord bent oke, maar dit is toch wel ontzettend gekleurd. Elke herhaling wijst uit dat de voorkant van Vormers schoen op de zijkant van die van Fischer staat. En als je dan doorloopt gaat die uit, zoals geschiedde. Gewoon een terechte penalty en een oerstomme actie van Vormer.
Zonder dollen, kijk het nog maar eens na. Die schoen van Fischer was daadwerkelijk niet verschoven over zijn hiel met dat hij viel maar eerst nadien. Dat heeft niets met mijn Feyenoorder zijn te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
gambieter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:49:
[...]

Lezen is blijkbaar moelijk? Ten eerste is je vergelijking onzinnig. Zeg nu dat Kruiswijk heel misschien Fischer raakt, en deze gaat liggen. Dan hoop ik dat Fischer niets krijgt. Dat moet dan geen bewuste beslissing van de scheidsrechter zijn, maar gewoon et niet mee krijgen van een 50-50.
Hopen mag altijd, dat doet iedereen hier waarschijnlijk omdat hij een bepaalde clubvoorkeur heeft. Het is echter ook te hopen dat de scheidsrechters situaties objectief blijven beoordelen en beslissingen uit het verleden niet meewegen. Aan het einde van het seizoen streept het over het algemeen redelijk tegen elkaar weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lampie schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:47:
Dat is juist precies wat je hier zegt. Je gaat uit van de voorgaande situatie, in plaats van dat je de nieuwe situatie gewoon bekijkt zoals ie op dat moment is.
*zucht*. Blijkbaar snapt niet iedereen hoe karma werkt.

Hoe kan ik het simpeler zeggen: ken je de uitdrukking "soms zit het mee, soms zit het tegen"? Ik hoop dat het de volgende fifty-fifty's (sommige scheidsrechters geven hem, anderen niet) Fischer bij de "soms zit het tegen" categorie komt, hij heeft nu op een heel opportuun moment de "mee" gehad.

Zo duidelijk? Geen scheidsrechterlijke instructies of keuzes.
Amras schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:53:
Hopen mag altijd, dat doet iedereen hier waarschijnlijk omdat hij een bepaalde clubvoorkeur heeft.
Cluvoorkeur speelt bij mij niet mee. Ajax, PSV, Feyenoord, het zal me worst wezen. Hoogstens ben ik wat meer geneigd de underdog te steunen, maar dat hebben veel mensen ;)
Het is echter ook te hopen dat de scheidsrechters situaties objectief blijven beoordelen en beslissingen uit het verleden niet meewegen. Aan het einde van het seizoen streept het over het algemeen redelijk tegen elkaar weg. :)
En er is nu wat weg te strepen voor Fischer ;)

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 19-08-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
gambieter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:54:
[...]

*zucht*. Blijkbaar snapt niet iedereen hoe karma werkt.

Hoe kan ik het simpeler zeggen: ken je de uitdrukking "soms zit het mee, soms zit het tegen"? Ik hoop dat het de volgende fifty-fifty's (sommige scheidsrechters geven hem, anderen niet) Fischer bij de "soms zit het tegen" categorie komt, hij heeft nu op een heel opportuun moment de "mee" gehad.

Zo duidelijk? Geen scheidsrechterlijke instructies of keuzes.
Jij hebt het dan wel over 'karma' maar je hebt ook blijkbaar een behoorlijke voorkeur voor wat de volgende beslissing zal zijn als Fischer valt. :')

Jij vind blijkbaar dat het een schwalbe was en anderen zoals ik vond het misschien een zware straf maar dat hij hem kon geven, dat hopen dat iemand in de toekomst misschien wel een terechte strafschop niet krijgt is gewoon onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
gambieter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:49:

Dat overduidelijke contact dat pas na talloze herhalingen, camerabeelden en analyses zo schijnt te zijn? Wow. Maar ook hier: lezen. Ik zeg niet dat scheidsrechters dit actief moeten doen, maar ik ga er geen traan om laten als Fischer de volgende beslissingen niet mee krijgt.
Het raken is in deze geheel niet relevant:

Regel 12 Overtredingen en
onbehoorlijk gedrag
Overtredingen en onbehoorlijk gedrag worden bestraft met:
A - Een directe vrije schop
Een directe vrije schop wordt toegekend aan de tegenpartij, indien een speler één
van de zeven hieronder volgende overtredingen begaat op een wijze die door de
scheidsrechter wordt beoordeeld als onvoorzichtig, onbesuisd of als gepaard gaande
met buitensporige inzet:
1. een tegenstander trapt of probeert te trappen;
2. een tegenstander laat struikelen of probeert te laten struikelen;
3. springt naar een tegenstander;
4. een tegenstander aanvalt;
5. een tegenstander slaat of probeert te slaan;
6. een tegenstander duwt;
7. een tegenstander ten val brengt..

De actie van Vormer valt overduidelijk onder punt 1 of 2 aangezien hij richting de voet van Fisher gaat zonder de kans te hebben de bal te spelen en met als resultaat hoogstens het schoppen/laten struikelen van Fisher. Dus een indirecte vrije trap en dat is dus binnen de 16 een strafschop.

Het makkelijk laten vallen van Fisher zou de scheids kunnen afdoen met geel voor spelbederf, maar is verder niet relevant voor het al dan niet geven van een strafschop.

Overigens hoor ik niemand over het feit dat de 1e goal afgekeurd had moeten worden doordat Pelle weer eens met zijn hand compleet in het gezicht van de tegenstander zat te frummelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Volgens loopt Vormer gewoon heel dom in de weg en was er (ook als het een overtreding was) géén sprake van opzet. Als hij hem niet raakt valt Fischer ook vanzelf.

Je hoort niemand over Pelle omdat 99,9% van de mensen het kennelijk niet zo zag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37
PWM schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:24:
[...]

Dat was gewoon een rode kaart :?

[...]

Idd Feyenoord zegt dat ze het aan hun zelf te danken hebben en geven ABSOLUUT niet de scheids de schuld. Jammer dat mensen die soort invullingen maken op iets wat niet is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
Ik zal je even citeren:
de volgende paar keren dat Fischer wel een pingel had moeten krijgen, hem dan niet toekennen want hij valt te makkelijk.
Dat is niet hetzelfde als je karma-opmerking dat het dubbeltje volgende keer de andere kant op mag vallen. Hierboven schets je een situatie waar het een pingel moét zijn, maar de scheids hem dan bewust niet geeft. Daar reageerde ik op en kan wat mij betreft geen sprake van zijn en moet gewoon de situatie beoordeeld worden. :)

wel erg offtopic zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sempy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:00:
Dus een indirecte vrije trap en dat is dus binnen de 16 een strafschop.
Sinds wanneer is een indirecte vrije trap in het strafschopgebied een penalty? Maar gezien de context zal dat wel een tikfoutje zijn ;)

Maar je maakt nu allerlei aannames over de intentie van Vormer, en maakt die aannames dan tot feit.

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 19-08-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
gambieter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:07:
[...]

Sinds wanneer is een indirecte vrije trap in het strafschopgebied een penalty?
Typefoutje van mijn kant, qoute uit de spelregels betreft ook directe vrije trap en dat is uiteraard wel een pingel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie mijn edit :) . Je redenering klopt niet omdat deze aannames over Vormer's intenties omzet in feiten.
Lampie schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:05:
Dat is niet hetzelfde als je karma-opmerking dat het dubbeltje volgende keer de andere kant op mag vallen. Hierboven schets je een situatie waar het een pingel moét zijn, maar de scheids hem dan bewust niet geeft. Daar reageerde ik op en kan wat mij betreft geen sprake van zijn en moet gewoon de situatie beoordeeld worden. :)

wel erg offtopic zo.
Tja, ik heb het daarna verduidelijkt en toch lijken mensen het niet te begrijpen :)

[ Voor 73% gewijzigd door gambieter op 19-08-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf al mijn leven lang voor Feyenoord maar het was Vormer die hier de fout in ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Sempy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:00:
Overigens hoor ik niemand over het feit dat de 1e goal afgekeurd had moeten worden doordat Pelle weer eens met zijn hand compleet in het gezicht van de tegenstander zat te frummelen.
D-e-n schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:03:
Je hoort niemand over Pelle omdat 99,9% van de mensen het kennelijk niet zo zag?
Grappig dat je dit aanhaalt want als je de volledige herhaling zag van deze zogenaamde overtreding van Pelle, zal je ook hebben gezien dat Pelle de hele wedstrijd aan het shirt werd vastgehouden en daar niet op reageerde. Ja Pelle duwde in het gezicht van iemand en Ja Pelle duwde zijn tegenstander MAAR .... Ja Pelle werd vastgehouden shirt en Ja Pelle werd vastgehouden aan zijn armen. Het was dus 2 kanten op, dus de scheids had kunnen fluiten ervoor maar hij had ook net zo goed in het voordeel van Pelle mogen fluiten.

Probeer AUB objectief te kijken en niet alleen zien wat je wilt zien. Ik snap best dat dat moeilijk is als je voorkeur bij een bepaalde club ligt maar ga niet de ene overtreding aan jouw kant als erg zien en de andere kant als "niets aan de hand".

Ps
Ben eigenlijk blij dat een scheids eens niet in het voordeel van een verdediger fluit wat eigenlijk altijd standaard is.

[ Voor 4% gewijzigd door rikoos op 19-08-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
gambieter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:09:
Zie mijn edit :) . Je redenering klopt niet omdat deze aannames over Vormer's intenties omzet in feiten.
Een scheidsrechter kan niet gedachten lezen en moet de intentie aflezen uit de actie van de speler. Vormer maakt overduidelijk een beweging met zijn voet richting Fisher en aangezien er geen bal in de buurt was kan die beweging enkel gemaakt zijn met de intentie iemand onreglementair te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sempy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:14:
Een scheidsrechter kan niet gedachten lezen en moet de intentie aflezen uit de actie van de speler. Vormer maakt overduidelijk een beweging met zijn voet richting Fisher en aangezien er geen bal in de buurt was kan die beweging enkel gemaakt zijn met de intentie iemand onreglementair te stoppen.
Als je rent, dan gaat automagisch een been naar voren. Dat maakt het nog geen beweging met de intentie een overtreding te begaan. Dat is nu precies wat ik bedoel: je redeneert terug vanuit "ik zie het als een overtreding, dus nu moet dat bewezen worden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Vormer loopt gewoon lomp achter Fischer langs. Als hij hem niet raakt is het echt geen overtreding hoor want dan moet Fischer gewoon blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Sempy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:14:
[...]

Toch een gewetensvraag, hoe dichtbij moet je zijn om deze beweging te bestraffen? Ik bedoel, nu was hij dichtbij maar de beweging had ook op 30cm afstand kunnen plaatsvinden. Was het dan ook een overtreding?
Dus op basis van alleen de richting bepalen is wat vaag voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
D-e-n schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:16:
Vormer loopt gewoon lomp achter Fischer langs. Als hij hem niet raakt is het echt geen overtreding hoor want dan moet Fischer gewoon blijven staan.
Dat klopt, alleen lieten de beelden zien dat hij daadwerkelijk Fischer wel raakt. Dus ik snap de ophef hier niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

LOL

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Daar twijfel ik sterk aan. Maar stel dat hij hem raakt. Dan het ging hier om de opmerking van Sempy die beweert dat het ook een overtreding is als hij hem niet raakt. En dat is pas echt onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:20

Vos

AFCA

Dat het hier nog steeds over die penalty gaat...

Blij dat er morgen weer voor de CL gespeeld wordt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
gambieter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:54:
Cluvoorkeur speelt bij mij niet mee. Ajax, PSV, Feyenoord, het zal me worst wezen. Hoogstens ben ik wat meer geneigd de underdog te steunen, maar dat hebben veel mensen ;)
Niemand is helemaal objectief, ook jij niet. Je hebt misschien geen favoriete club, maar je bent over het algemeen vrij kritisch richting Ajax.
En er is nu wat weg te strepen voor Fischer ;)
Daar mag je mekkerende Ajacieden aan herinneren als Ajax later in het seizoen eens benadeeld wordt. Misschien is het wel een goedmakertje voor vorig seizoen, waarin we regelmatig onterecht geen strafschop kregen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

OK :)

Ik moest hier trouwens wel om lachen (van een ander forum):
Afbeeldingslocatie: http://www.voetbalflitsen.com/upload/artikel7011picture.jpg?t=1376863512
Zo te zien geeft Fischer een elleboog in de maag van Vormer...
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
D-e-n schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:31:
Daar twijfel ik sterk aan. Maar stel dat hij hem raakt. Dan het ging hier om de opmerking van Sempy die beweert dat het ook een overtreding is als hij hem niet raakt. En dat is pas echt onzin.
Volgens de spelregels is het doen van een poging om iemand te laten struikelen al een overtreding, dus mijn opmerking is zeker geen onzin. Wat dus wel onzin is, is dat het geen overtreding kan zijn als er geen of slechts licht contact is.

De wenige discussie-waarde zit hem in de intentie van Vormer en die beelden interpreteert ieder op zijn eigen wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De uitleg waar jij op doelt is als iemand met een gestrekt been inkomt, met twee benen aan komt zetten, een been uitsteekt op ooghoogte of een slaande beweging maakt. Om maar wat te noemen. Er is sprake van een roekeloze actie die een ander schade kan toebrengen. De intentie alleen al is erg genoeg.

Dit is een gevalletje in de weg lopen. Als je hem niet raakt loop je ook niet in de weg.

Accepteer nu gewoon dat het moeilijk te zien was en dat niet iedereen het een 100% penalty vond. En probeer het onzekere niet met allerlei omwegen zekerder te maken.

[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 19-08-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:39

St@m

@ Your Service

D-e-n schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:05:
De uitleg waar jij op doelt is als iemand met een gestrekt been inkomt, met twee benen aan komt zetten, een been uitsteekt op ooghoogte of een slaande beweging maakt. Om maar wat te noemen. Er is sprake van een roekeloze actie die een ander schade kan toebrengen. De intentie alleen al is erg genoeg.

Dit is een gevalletje in de weg lopen. Als je hem niet raakt loop je ook niet in de weg.

Accepteer nu gewoon dat het moeilijk te zien was en dat niet iedereen het een 100% penalty vond. En probeer het onzekere niet met allerlei omwegen zekerder te maken.
Je kan ook gewoon rustig de herhalingen kijken:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1361239 Vanaf 14:55

En dan zie je gewoon dat Vormer op de schoen staat van Fischer en dat hij daardoor met zijn hak uit de schoen komt (15:23). Hij raakt hem, al is het minimaal. Fischer doet vervolgens een stervende zwaan en hij krijgt een penalty.
Terecht? Mijn inziens wel, Vormer moet daar niet lopen, niet zo dom doen en hem al helemaal niet raken. Valt Fischer overdreven, ja absoluut. Gaat hem dat een aankomende keer bij serieus contact parten spelen? Ik hoop het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 19-08-2013 13:17 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Nogmaals: het ging mij om de uitleg van Sempy. Die stelt dat ook als hij hem niet raakt er sprake is van een overtreding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
gambieter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:56:
OK :)

Ik moest hier trouwens wel om lachen (van een ander forum):
[afbeelding]

[...]

:+
Ah interessant, dit maakt mijn post helemaal compleet. :)

Het probleem lijkt me dat Gambieter een mening heeft die niet volledig op waarheid berust, dit is trouwens niet ongewoon in het voetbal, het zijn meestal twee kampen die mekkeren.

Wat me dan wel stoort is dat hij er dingen bij gaat halen als 'karma balancering' terwijl zijn definitie van karma gekleurd is aangezien hij vind dat er groot onrecht gedaan word terwijl ik vind dat er niet veel op de beslissing is aan te merken, Vormer raakt de speler immers, nu kan je redeneren dat ik aan de andere kant van die 'karma' schaal sta, voor hoeverre dat verhaal uiteraard relevant is, 'karma' is als het bestaat volgens mij neutraal en niet gekleurd, dus in principe vind ik het hooguit beledigend dat Fischer moet boeten volgens de karma waarden van Gambieter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tweaking Art schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:17:
Ah interessant, dit maakt mijn post helemaal compleet. :)
Volgens mij moet je je gevoel voor humor nog even aanzetten :)
Het probleem lijkt me dat Gambieter een mening heeft die niet volledig op waarheid berust, dit is trouwens niet ongewoon in het voetbal, het zijn meestal twee kampen die mekkeren.
_o- . Wil je serieus zeggen dat je denkt dat je de waarheid in pacht hebt? Lamenielache.
terwijl ik vind dat er niet veel op de beslissing is aan te merken
Fan en gekleurde mening.
dus in principe vind ik het hooguit beledigend dat Fischer moet boeten volgens de karma waarden van Gambieter.
Sorry, maar ik kan je echt niet serieus meer nemen na dergelijke onzin. Tip: iets minder op de man spelen en iets meer onderbouwd reageren :)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 19-08-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

Waar geeft hij aan dat zijn mening wel geheel op waarheid berust? Het enige wat ik lees is een opmerking die terug te brengen is tot: Karma is niet van toepassing op een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
gambieter schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:19:
[...]

Volgens mij moet je je gevoel voor humor nog even aanzetten :)

[...]

_o- . Wil je serieus zeggen dat je denkt dat je de waarheid in pacht hebt? Lamenielache.

[...]

Fan en gekleurde mening.

[...]

Sorry, maar ik kan je echt niet serieus meer nemen na dergelijke onzin :)
Ik neem de karma waarden die jij schetst niet serieus, en ik denk dat jij niet schuwt om meningen van anderen niet serieus te nemen omdat het jouw mening is.

Laten we het daar bij houden, e-drama daar houd niemand van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
D-e-n schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:16:
Nogmaals: het ging mij om de uitleg van Sempy. Die stelt dat ook als hij hem niet raakt er sprake is van een overtreding.
Ik ga het niet nogmaals intypen, klaarblijkelijk wil je het niet snappen.

ff iets anders:

http://www.powned.tv/nieu..._vermoordt_kakkerlak.html

Compleet maffe actie van nota bene een gesubsidieerde tv-zender. En dan gek vinden dat er vlak voor rust allerlei figuren als een idioot gaan rondrennen over de tribunes vanwege een rookbommetje dat zogenaamd door een Feyenoorder zou zijn afgestoken. Wat mij betreft AT5 net als de in overtreding zijnde supporters een dikke boete en een algeheel stadionverbod van 18 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sempy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:26:
Compleet maffe actie van nota bene een gesubsidieerde tv-zender.
Eensch. En dan noemt PowNed het een "quasi-jolig item" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sempy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:26:
[...]
Ik ga het niet nogmaals intypen, klaarblijkelijk wil je het niet snappen.
Ik snap het heel goed. Jij gaat gokken over wat Vormer van plan was omdat anderen twijfelen of hij hem wel geraakt heeft. Al wat je ziet is een Vormer die achterlangs Fischer loopt en hem al dan niet raakt. Zolang je iemand niet raakt is dat geen overtreding. Je maakt het nodeloos moeilijk en je rekt nodeloos de discussie. Waarom?
ff iets anders:

http://www.powned.tv/nieu..._vermoordt_kakkerlak.html

Compleet maffe actie van nota bene een gesubsidieerde tv-zender. En dan gek vinden dat er vlak voor rust allerlei figuren als een idioot gaan rondrennen over de tribunes vanwege een rookbommetje dat zogenaamd door een Feyenoorder zou zijn afgestoken. Wat mij betreft AT5 net als de in overtreding zijnde supporters een dikke boete en een algeheel stadionverbod van 18 maanden.
Domme actie idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Hmm die reportage is volgens mij verwijderd, het is natuurlijk wel erg kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vos schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:41:
Blij dat er morgen weer voor de CL gespeeld wordt ;).
Inderdaad. Wat verwachten jullie van PSV-Milan? Een gelijkspel lijkt mij een mooi resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik hoop op een overwinning voor PSV, zal ook wel eens mooi wezen. Voor Ajax natuurlijk beter als ze in de EL moeten voetballen. Levert een paar miljoen extra op.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Zou idd een mooi resultaat zijn, maar in feite moet er gewonnen worden om kans te maken op CL. Ik verwacht echter een overwinning voor Milan. PSV heeft tot op heden vooral indruk gemaakt tegen tegenstanders die het ze aanvallend niet echt moeillijk maakten. Als GoAhead het ze als een half uur zo lastig kan maken, denk ik dat de kans om CL te halen maximaal 1 op 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Het zal lastig worden, in ieder geval proberen geen tegendoelpunt te krijgen, dat lijkt me het belangrijkste voor PSV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Thuis móeten ze wel winnen maar het is wel een fijne tegenstander zeg maar.

Janmaat gaat niet mee naar Rusland :(

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
Dit wordt weer zo'n situatie waarin PSV de hele wedstrijd 'goed meedoet' en dan in de 87e minuut de 0-1 valt. Het is even de vraag hoeveel zin de Italianen er in hebben.
Pagina: 1 ... 23 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum