Maar misschien was ie die 4 cm ook wel tekort geschoten als ie iets langer was geweest ivm "luier" springen?
Ik kwam als keeper vroeger nooit 'hoogte' tekort, ondanks dat ik altijd korter was dan iedereen, inclusief mede-leeftijd-keepers.... Een ideale speler heeft alles: Lengte, kwaliteit, inschattingsvermogen, etc. Een speler die 'iets' mist (lees: bijna élke speler) zal érgens moeten compenseren. Kom je tekort op inschattingsvermogen, maak je die goed door lengte / snelheid. Kom je op één van die andere dingen tekort, dan hoor je dit goed te maken door je inschattingsvermogen (even kort door de bocht)....
True, waarbij ik de keeper tot de verdediging wil rekenen

. Zonder verdedigings-fouten geen doelpunten.... Gelukkig is het maken van fouten makkelijker dan het maken van géén fouten

chim0 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:24:
OK, dus Robben, Messi, Ronaldo, Romario, Maradona etc. kunnen er eigenlijk niks van en het is de fout van de verdedigers dat ze er elke keer langs kunnen. Ze hebben totaal geen individuele kwaliteiten. Ze doen maar wat en omdat de verdedigers fouten maken, lijkt het alsof ze wat kunnen.

Dat is idd niet wat ie zegt, maar ze kunnen wel excelleren
omdat de verdedigers fouten maken.... Zou je gewoon álles goed doen als verdediger in een wedstrijd, dan is een Ronaldo / Robben / Messi / etc. gewoon kansloos, maar omdat er niemand bestaat die álles goed doet kunnen dit soort spelers uitblinken. Uiteraard is de aanvaller van bal-op-dak 5 makkelijker te verdedigen dan Messi / Ronaldo, maar
in the end komt het gewoon neer op een (klein) foutje die gemaakt wordt....
En wederom schaar ik de keepers onder de verdedigers.. Het is gewoon makkelijker om als aanvaller een wedstrijd goed te spelen dan als verdediger: Iedereen maakt fouten (ook de aanvallers), maar als verdediger profiteren van een fout van een aanvaller is "normaal", maar als aanvaller profiteren van een fout van een verdediger kan maar zo een "wereldgoal" opleveren

. De kunst van een goede aanvaller is dan ook vooral om veel en vaak te kunnen reageren op de foutjes die gemaakt worden.
De kunst van een verdediger is om zo weinig mogelijk foutjes te maken.. Imho.
Nou, een schot in de kruising is al snel een keepersfout (als keeper zeg ik: Elke bal die je kunt aanraken kun je ook keren

), en een passeeractie kun je in zeer veel gevallen gewoon de verdediger aanrekenen.... Om nog maar te zwijgen van de reden
waarom een speler kan uithalen..... Neemt niet weg wat ik eerder zei: Een verdedigingsfout is simpeler gemaakt dan een aanvallersfout en heeft ook nog eens meer consequenties
Audiowaste schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:27:
[...]
Wat betreft verdedigers, heb ik zelf toch wel het idee dat gewoon heel Nederland één iemand over het hoofd ziet. Er zijn genoeg mensen die roepen dat van Dijk misschien wel geselecteerd had moeten worden.
Maar als ik nu eens roep Bram Nuytinck? Roep ik dan iets heel vreemds?
Net kampioen geworden met Anderlecht, speelt daar altijd in de basis. Is hij echt minder dan een de Vrij, Martins Indi, Veltman, van Dijk?
Persoonlijk heb ik Nuytinck net zo vaak gehoord als van Dijk, maar hij heeft hetzelfde probleem: De competitie wordt niet als belangrijk gezien. Excelleren bij een middenmoter / subtopper in Nld en vervolgens bij een topper in een competitie die als minder gezien wordt als Nld (discussie niet mogelijk

) is gewoon kansloos... Die zullen eerst naar een andere / grotere club
(of nog veeel langer presteren bij hun huidige club, wat weer leidt tot discussie waarom ze dan niet weggekocht worden) voordat ze eventueel geselecteerd worden

.... Ik trek wel eens een verlijking tussen Verhaegh en Verlaat: Beide erg goed in de Bundesliga (tot aanvoerder van een UEFA-cup-deelnemer aan toe), maar vrij kansloos in Oranje... Als je het niet bij een top-club / aansprekende club in het buitenland hebt laten zien óf bij een 'mindere' club in het buiten én een topclub in Nld, dan ben je vrij kansloos voor het nederlands elftal (uitzonderingen daargelaten).
Idd! Die eisen die de KNVB oplegt zijn ronduit belachelijk, maar vanuit amateur-niveau schijnt er ook nogal wat weerstand tegen te zijn...... Ik zeg al jaren: Schaf dat ouderwetse onderscheid tussen zaterdag- en zondagvoetbal eens af! Dan kun je gewoon de topklasse onderverdelen in regionale divisies en kun je op lager niveau ook gewoon eens afwisselen qua speeldag

.
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:11:
Maar dat is nog niet genoeg denk ik. In Engeland hebben ze een goede regeling. Promoverende clubs delen mee in de tv-gelden. Degraderen die clubs direct weer dan worden de opbrengsten daaruit geleidelijk teruggebracht. Daarmee voorkom je financiële problemen bij betreffende clubs die zich vanwege de promotie juist versterkt hebben.
Een dergelijk iets zou Nederland ook op poten moeten zetten voor promotie en degradatie van en naar de ere- en eerste divisie alsmede de topklasse.
Dat hebben ze in Nld toch ook gewoon? Clubs als Willem II, NEC, Roda etc. krijgen echt wel meer geld dan clubs als Emmen, Eindhoven, Fortuna Sittard, Volendam, etc.... Alleen het totale tv-geld is zoveel minder dan in Engeland, waardoor het een (relatief) klein bedrag lijkt.... Maar ook Roda merkt pas in 2015 / 2016 wat die degradatie nu écht betekent