[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 216 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.593 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 19:53
Gynnad schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:30:
[...]

Wanneer is dat voor het laatst geweest dat alle drie de clubs degradeerde? Triest dat RKC gewoon niet opgebokst is tegen Excelsior. Ook jammer dat hun promoveren, klein stadion, weinig sfeer, weinig ambitie.
12 jaar geleden werd net op Fox sports gezegd dacht ik.

Moet zeggen dat er bij RKC ook weinig sfeer was hoor, alleen maar lege stoeltjes op de lange zijde.

Trouwens zie ik dordrecht ook niet graag promoveren hoor, weer n club met kunstgras. bahbah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gynnad schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:30:
[...]

Wanneer is dat voor het laatst geweest dat alle drie de clubs degradeerde?
2001/2002, toen degradeerden FC Den Bosch, Sparta en Fortuna Sittard (direct). Promoverend waren toen RBC Roosendaal, Excelsior en FC Zwolle (kampioen)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 19:53
JanW schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:35:
Waarom? Goede zaak naar mijn idee. Clubs hebben nou eenmaal niet zoveel geld dat ze ook nog eens een perfecte grasmat kunnen aanleggen en onderhouden. Dan zie ik liever een kunstgrasveld dan een veld met natuurgras dat er of slecht bij ligt of veel geld kost in het onderhoud.
Nee écht een slechte zaak vind ik. Ga eens bij de amateurclubs kijken, die hebben ook allemaal gewoon n prima veld liggen, gewoon zorgen dat er niet te veel op gespeeld wordt. Overigens eindigen kunstgrasvelden altijd als laagste met verkiezing beste velden dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:22

Niku

Alagaesii

JanW schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:35:
Waarom? Goede zaak naar mijn idee. Clubs hebben nou eenmaal niet zoveel geld dat ze ook nog eens een perfecte grasmat kunnen aanleggen en onderhouden. Dan zie ik liever een kunstgrasveld dan een veld met natuurgras dat er of slecht bij ligt of veel geld kost in het onderhoud.
In deze ben ik het met Johan Derksen eens. Er wordt eens in de twee weken op zo'n veld gespeeld, dan móét het mogelijk zijn om een puik grasveld te hebben liggen. Het is makkelijker om een kunstgrasveld aan te leggen en er geen omkijken naar te hebben, maar ik vind het een afgang voor het voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:21
Wat een schitterende goal v v Persie gister, en v Aanholt beviel wel. Nee ik zie aanknopingspunten. Bijv. dat Oranje dankzij minder dominant spelen op het laatst wel een Haagsch kwartiertje op de mat gooide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zeus schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:01:
Op de Britse tv werd deze opstelling geloofd en zelf een masterzet genoemd van van Gaal.
De reden: dit is het meest energie efficiënte systeem, waardoor je ook tijdens de hitte in Zuid-Amerika kan spelen. Het Ecuadoriaanse team was veel eerder moe dan de Hollanders.
Net alsof die spelers van Ecuador niet goed tegen de hitte zouden kunnen? Daar geloof ik helemaal niets van. Ik denk dat veel jonge spelers van oranje juist oververmoeid zijn na een lang seizoen, en de oudjes hoeven maar 1 tik te krijgen en ze zijn geblesseerd. Deze selectie is verre van topfit, het sneltempo lag ook veel te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Mijn inziens kun je het 5-3-2 niet echt spelen/uitproberen tegen Ecuador. 5-3-2 speel je als je weet dat je onder vuur komt te liggen en van daaruit probeert om te schakelen. Ook met de eredivisie spelers hadden we gewoon 4-3-3 kunnen spelen tegen Ecuador. Zelfs met een opkomende back.

Daarover gesproken. Kun je de voorzetten beter van vleugelspelers laten komen dan van matige backs. Ook Janmaat komt gewoon te kort ondanks dat hij het wel goed gedaan heeft. Hoop alleen niet dat hij zich zo uit de tent laat lokken als tegen Ecuador (bal op de rug gooien) dan kun je er een paar minuten later vanaf met een dubbel geklapte enkel. Kun je verwachten.

Tegen de betere ploegen op t toernooi (dat zijn er veel) op Australië na, kun je wel 5-3-2 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zo, Sparta mag volgend jaar weer Jupiler League spelen. Niet meer dan terecht, de nummer 16 heeft niets te zoeken in de eredivisie. Niet dat ik Dordrecht volgens jaar zie stunten in de eredivisie.

[ Voor 19% gewijzigd door MegaTronics op 18-05-2014 16:34 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 17:01
Je had beter sparta kunnen hebben hoor. Dordrecht heeft volgens mij de helft van zn selectie gehuurd. Dus die missen ze allemaal volgend seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dus volgend seizoen elke week een grote slachtpartij. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

3-0, Grunn weer in Europa *O*

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:25
Je kunt het Van Basten nu dus ook niet kwalijk nemen dat ie al met de voorbereiding bij AZ bezig is door ze te laten winnen :+
Stind het 0-3, was dat wel anders.. :)

[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 18-05-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 13:56

Scrummie

Think different

dutchgio schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:56:
Je kunt het Van Basten nu niet kwalijk nemen dat ie al met de voorbereiding bij AZ bezig is door ze te laten winnen :+
Speelt van Basten vandaag? Traint ie? Of snap ik je gewoon totaal verkeerd?

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:54
Groningen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Scrummie schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:56:
[...]

Speelt van Basten vandaag? Traint ie? Of snap ik je gewoon totaal verkeerd?
Hij bedoelt dat Van Basten AZ heeft laten winnen van Heerenveen zodat VB volgend jaar met AZ Europa in zou gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ambianz schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:15:
sparta, al is het maar om het kasteel
Vroeger konden kastelen tegen water, deze niet;
Afbeeldingslocatie: http://www.omroepgelderland.nl/upload_mm/7/a/5/2058470_Sparta%20staken.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rijnmond.nl/sites/default/files/imagecache/photo_popup/1/a/20140508_214533_63020A4D12F9BACAC1257CD200715D43_16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1mxm3uada37_wd640.jpg

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:28
Kop der veur!

(Blij, maar wel verrast met deze uitslag :) )

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:22
HamburgerHenk schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:10:
Je had beter sparta kunnen hebben hoor. Dordrecht heeft volgens mij de helft van zn selectie gehuurd. Dus die missen ze allemaal volgend seizoen
Klopt er lopen flink wat huur spelers rond maar ze zijn wel zeer slim om gegaan met hun geld als je ziet wat hun spelers verdienen.
Als de mensen die de selectie bij elkaar gehaald hebben blijven dan zie ik ze volgend seizoen niet degraderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Los daarvan is het een club met fatsoenlijk (financieel) beleid, daar kunnen ze bij Sparta (bijvoorbeeld) nog wel wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Nou, eens zien wat men bij SV te vertellen heeft. De lineup belooft weinig goeds, waarbij ik Jan Mulder nog het meest serieus neem. En dat zegt wat...

Co Adriaanse, Ronald Waterreus, Arno Vermeulen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Co vindt zichzelf weer geweldig en zit over over Utrecht te op te scheppen. Arno Vermeulen heeft ook weinig zinnigs te melden (heeft ie nou een beugel of lijkt dat maar zo? :D ).

[ Voor 21% gewijzigd door tweaker2010 op 18-05-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51

Quad

Doof

Verneulen heeft inderdaad een beugel.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat een slechte bezetting aan de tafel van Studio Voetbal zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:26
Wat een onzin wat Co Adriaanse met zijn taktiek verkondigd. Met 4-3-3 zou Sneijder meer moeten verdedigen dan met 5-3-2, wat een onzin.
Hij heeft wel gelijk dat Sneijder een goede speler is. Voetbal verleer je niet. Hij kan in goede doen het niveau van Robben en van Persie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51

Quad

Doof

Vind het wel grappig dat hele gedoe om de opstelling en linie bezetting van het NL elftal en de positie van Wesley Sneijder, ben wel met Mulder eens dat het een grote fictie en bullshit is wat Adriaanse uitlegt.

Edit: Spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 18-05-2014 22:58 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
v. Persie een standbeeld buiten Old Trafford?

En inderdaad of je nu 4-3-3 of 5-3-2 speelt is totaal onbelangrijk over of moet mee verdedigen.
of een speler moet mee verdedigen is volledig afhankelijk van de instructies en met welke spelers je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x5yRqTzW2XAigQXgmXAeP7z8/full.png
Voor wie het gemist heeft... complete Feyenoord achterhoede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Leuk die Foto met Clasie in Studio Voetbal:
Afbeeldingslocatie: http://www.fr-fans.nl/nieuwsfoto/6302-groot/

Hier nog zo'n Foto.
Van Persie en Vilhena:
Afbeeldingslocatie: http://www.fr12.nl/images/userfiles/9683/600_photo.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Fleximex op 18-05-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Blatter over het WK in Qatar: "er komt altijd veel geld kijken als het om politiek gaat" ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Was dat maar waar (outro filmpje SV) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22
Deadsy schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:59:
En inderdaad of je nu 4-3-3 of 5-3-2 speelt is totaal onbelangrijk over of moet mee verdedigen.
of een speler moet mee verdedigen is volledig afhankelijk van de instructies en met welke spelers je speelt.
Niet waar. In een 433 met deze groep kun je Sneijder namelijk alleen als linksbuiten opstellen. Een nummer tien in 433 moet wel degelijk meer arbeid leveren. Er zit een mannetje minder voor hem.

Door het anders neer te zetten kunnen bepaalde spelers beter tot hun recht komen. Dat Jan Mulder dat soort discussies niets vindt is zijn probleem. Hij is een tactisch onbenul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Blatter logica: politieke druk is geen omkoping :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 13:47
MegaTronics schreef op zondag 18 mei 2014 @ 16:33:
Zo, Sparta mag volgend jaar weer Jupiler League spelen. Niet meer dan terecht, de nummer 16 heeft niets te zoeken in de eredivisie. Niet dat ik Dordrecht volgens jaar zie stunten in de eredivisie.
Ik ben zelf voor Sparta maar ben het met je eens, ze hebben met deze selectie niks in de Eredivisie te zoeken. Hopelijk kunnen ze komende jaren een beter niveau halen en eens een keer kampioen worden. Maar dat gaat ook niet makkelijk worden met ploegen als Roda, NEC en Willem II tegenwoordig. Die zullen zeker ook wel om de bovenste plaatsen gaan strijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op zondag 18 mei 2014 @ 23:14:
[...]

Niet waar. In een 433 met deze groep kun je Sneijder namelijk alleen als linksbuiten opstellen. Een nummer tien in 433 moet wel degelijk meer arbeid leveren. Er zit een mannetje minder voor hem.

Door het anders neer te zetten kunnen bepaalde spelers beter tot hun recht komen. Dat Jan Mulder dat soort discussies niets vindt is zijn probleem. Hij is een tactisch onbenul.
Ja met deze groep maar daar heb ik het niet over.
Als je er de spelers voor hebt dan kun je echt wel 4-3-3 spelen met een nr10 die niet veel hoeft te lopen en niet hoeft te verdedigen.
Met deze groep gaat dat inderdaad niet omdat de spelers er niet goed genoeg voor zijn en omdat ze de hele kwalificatie niet zo gespeeld hebben.
Of ze nu 5-3-2 4-3-3 of wat dan ook spelen zal denk ik uiteindelijk soweiso weinig uitmaken omdat er ik niet vanuit ga dat ze ver komen.

v. Persie zal waarschijnlijk weinig tot niets laten zien en Robben zal op een gegeven moment voor zichzelf gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
[...]

Als je Sneijder op linksbuiten wilt zetten kun je m beter thuislaten. :X daar is bij Gala ook niet echt succesvol, maar de strijd om de plek op 10 heeft ie verloren.

Dat je in de 5-3-2 basis nu Van Aanholt als basis boven Kongolo verkiest lijkt me een prima keuze, gezien afgelopen wedstrijd.. Waarom Robben dan op links in plaats van rechts staat is mij een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Omdat Robben vroeger altijd een linksbuiten is geweest? (pas bij Bayern hebben ze toen hem met Ribery omgewisseld...) Op links heb je meer kans dat ie de bal ook eens voor geeft ;)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

MegaTronics schreef op zondag 18 mei 2014 @ 16:33:
Lekker populistisch weer. Dordrecht heeft 13 huurlingen, ook die hebbben weinig te zoeken in de eredivisie, nog minder dan Sparta waarschijnlijk, die toch wat jeugd internationals hebben lopen... En de 16e plek was behoorlijk vertekend, met de winterstop stonden we nog 2e....

Maargoed, op basis van DIT seizoen verdiende Dordrecht het inderdaad meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 22:44
Fleximex schreef op zondag 18 mei 2014 @ 23:10:
Was dat maar waar (outro filmpje SV) :)
Hoezo?

Dit is wat er echt is gebeurd hoor, geen idee wat de FIFA maffia jou heeft doen geloven, maar we wonnen 1-0 door die goal van Robben. We hadden niet voor niets die rondvaart hoor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Terryb47 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 00:18:
Omdat Robben vroeger altijd een linksbuiten is geweest? (pas bij Bayern hebben ze toen hem met Ribery omgewisseld...) Op links heb je meer kans dat ie de bal ook eens voor geeft ;)
Robben komt het best tot recht op rechts, dat is inmiddels wel duidelijk. Bij Bayern scoort hij vaak vanuit die positie dus het lijkt me dan vreemd om hem opeens in oranje op links neer te zetten als hij daar bij zijn club in geen tijden gespeeld heeft. Bovendien zou ik op links eerder Depay zetten, maar dat is ook lastig in 5-3-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik neem aan dat Robben meer vanaf rechts gaat spelen, en van Persie ergens tussen centraal en links zal gaan pendelen. Depay zit op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Was zo'n beetje de enige nuttige opmerking bij SV gisteren, dat als je 532 speelt Huntelaar, Depay & Lens allemaal op de bank zitten en dat zijn drie van de betere uit je selectie. Is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:50
Kan Depay in een 5-3-2 niet linkshalf spelen als buitenspeler?

[ Voor 5% gewijzigd door Krukar op 19-05-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
je hebt helemaal geen buitenspelers in 5-3-2?
de backs komen ver op, die kunnen de flanken bezetten en voorzetten richting de 16 geven.
de aanvallers zijn 2 spitsen, al heb je dat met Robben ook niet echt..
qua middenveld heb je 2 controlerende en een 'echte' nummer 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Niku schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:18:
Was zo'n beetje de enige nuttige opmerking bij SV gisteren, dat als je 532 speelt Huntelaar, Depay & Lens allemaal op de bank zitten en dat zijn drie van de betere uit je selectie. Is jammer.
Ja, dat is jammer. Maar feit is: met Depay, Huntelaar, van Persie en Robben spelen kan niet. Vervang één van die vier door Sneijder: kan ook niet. Met vier pure aanvallers spelen (en daartoe reken ik Sneijder ook) kan als je als elftal echt beter bent dan de tegenstander maar dat zijn we niet.
Krukar schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:22:
Kan Depay in een 5-3-2 niet linkshalf spelen als buitenspeler?
Nee. De sleutel tot dat systeem is dat de backs verdediger en aanvaller tegelijk zijn. Dus types als Depay of Indi (die slechts het verdedigende of aanvallende kunstje beheren) vallen dan af voor die plek. Depay moet zich richten op één van de twee plekken voorin, Indi op de plaatsen centraal achterin.

De positie van linkshalf bestaat niet echt. Je hebt twee centrale middenvelder die her en der wel in wat gaten moeten duiken maar ze staan niet aan de buitenkant en moet in elk geval ook veel meeverdedigen

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 19-05-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:27:
[...]
Ja, dat is jammer. Maar feit is: met Depay, Huntelaar, van Persie en Robben spelen kan niet. Vervang één van die vier door Sneijder: kan ook niet. Met vier pure aanvallers spelen (en daartoe reken ik Sneijder ook) kan als je als elftal echt beter bent dan de tegenstander maar dat zijn we niet.
Tegen Australie mag ik toch wel hopen dat we gewoon 4-3-3 gaan spelen. Dat zijn juist de potjes waar je vol op de aanval moet. 5-3-2 is handig tegen Spanje om de schade te beperken, maar verder niet. De backs die we nu hebben kunnen niet goed verdedigen en niet goed aanvallen, daar heb je dus vrij weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Een back als Janmaat is ideaal in dit systeem. Tegen een ploeg die zich ingraaft (Australië) kun je gewoon voor 433 spelen. Dat doet Feyenoord ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
gelijkspel lijkt me het hoogst haalbare tegen Spanje en dan moet je niet veel weggeven. maar tegen australie moet je toch wel vol op de aanval spelen, want dat doen zij hoogstwaarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

Tegen Australie blijf je 5-3-2 spelen maar met Depay en Robben als backs. Zullen ze meer moeten werken maar dan ben je wel aanvallend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
tweaker2010 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 23:00:
[afbeelding]
Ik blijf het apart vinden dat men nu Cillessen lekker op doel gaat zetten na iets minder dan een seizoen bij Ajax. Krul is in mijn ogen een betere keeper en speelt wekelijks in een van de beste competities in de wereld. Krul is absoluut mijn #1 keeper op het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:12
Of Vorm, ook hij heeft meer ervaring. Qua keeperskunsten zal het allemaal niet veel ontlopen, maar ik zou toch ook Krul, Vorm, Cillissen aanhouden in deze volgorde.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 23:00:
[afbeelding]
Wel leuk dat dat bord weer van stal werd gehaald, nu zelfs met namen in plaats van slechts magneetjes.

Wat de wedstrijd aan ging vielen mij een paar dingen op.

1) Apart dat er niet in werd gegrepen door de scheidsrechter bij het bloed aan het hoofd van Clasie. Gaf Clasie overigens wel de mogelijkheid die gave pass te geven waaruit van Persie gaaf scoorde.
2) Opvallend ook dat zowel Janmaat als Kongolo uitvielen door grove overtredingen. Blijkbaar zijn die opkomende backs slecht te verdedigen.
3) In die tweede helft leek het beter te gaan. Echter kwam het op mij over dat de middenvelders elkaar niet zelden in de weg liepen rond de 16 van Ecuador. Menigmaal liep men elkaars ruimte dicht. Blijkbaar moeten de spelers er nog wel aan wennen met zovelen zo dicht op elkaar te spelen.
4) Gold evenzo voor dat tegendoelpunt waarin Janmaat Veltman natuurlijk had moeten coachen dat hij zijn man over moest nemen.

Een leerzame wedstrijd dus. In dit nieuwe systeem voelen de backs zich als een vis in het water maar moet zowel de communicatie achterin beter worden alsook de positionering van de middenvelders met dat Nederland via de backs aanvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
janmaat moest veltman niet coachen, hij moest zelf meelopen met z'n man en niet ineens stil gaan staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
"Probleem" is dat dat systeem is bedacht met het oog op wedstrijden tegen sterkere tegenstanders die zelf ook voetballen. Dat is in die oefenwedstrijden nu niet echt het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:20:
janmaat moest veltman niet coachen, hij moest zelf meelopen met z'n man en niet ineens stil gaan staan...
Oneens. Hij gaf hem over aan Veltman. Dus had hij die daarop moeten attenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

martinusz schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:56:
Of Vorm, ook hij heeft meer ervaring. Qua keeperskunsten zal het allemaal niet veel ontlopen, maar ik zou toch ook Krul, Vorm, Cillissen aanhouden in deze volgorde.
Vorm was de slechtste keeper van de Premier League dit jaar.
Ligt ook aan zijn team natuurlijk. Maar als je een keeper met vertrouwen wilt dan schiet dat niet op natuurlijk.

Er staan wel meer Nederlanders in het slechtste elftal van de Premier League. Niet erg fijn ;-)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/t1.0-9/10380298_652321164847837_6049686311941324404_n.jpg

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ja van de Jong is natuurlijk niet gek, die heeft er geen gescoord?
Toch jammer van die jongen, had beter nog wat langer in de eredivisie kunnen blijven plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afvalzak schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:49:
[...]

Vorm was de slechtste keeper van de Premier League dit jaar.
Ligt ook aan zijn team natuurlijk. Maar als je een keeper met vertrouwen wilt dan schiet dat niet op natuurlijk.

Er staan wel meer Nederlanders in het slechtste elftal van de Premier League. Niet erg fijn ;-)

[afbeelding]
Luuk de Jong is misschien wel een beetje te lief voor zijn positie als spits. In die positie moet je toch echt wel uitdelen wil je in scoringspositie willen geraken. Heb dat Luuk de Jong bij Twente ook maar zelden zien doen, uitdelen, die slimmigheidjes die menige veelscorende spits wel onder de knie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:14
Zit net de herhaling van Nederland - Ecuador te kijken. Afgezien van het feit dat de goal van Van Persie een absolute beauty is, vind ik het toch wel een verdedigingsfout. Op het moment dat Clasie die pass geeft, staat Van Persie tussen twee verdedigers. Niemand van hun doet iets. Ze staan erbij en kijken ernaar en hij kan er zo tussendoor weglopen. Die vent boven hem, moet gewoon tegen hem aan staat en hem niet de ruimte geven om weg te lopen. Nogmaals, de goal zelf is prachtig, maar had absoluut verdedigd kunnen worden.

Bij die goal van Ecuador zie je duidelijk dat Veltman zwaar lengte tekort komt. Als ie 1,90m was, had ie bij die bal gekund. Ongelooflijk dat je in de tijd van de Boatengs, Chiellini's en Luisao's zo'n kleine dwerg in je verdediging hebt lopen. Dat vond ik al bij Ajax. Daar is al meerdere malen gebleken dat ie gewoon lengte tekort komt waaruit fouten ontstaan. Je moet er tegenwoordig gewoon een paar hebben van 1,90m achterin.

Nu zal iedereen me wel een zeur of een troll vinden, maar dat is absoluut niet zo. Ik heb de beelden gezien en je ziet het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmar
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:13
[...]

YouTube: Ronald Koeman en Jan Mulder aan tafel

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Mulder wordt daar echt geniaal geïmiteerd, Koeman niet zo.

Ik hoorde net overigens op VI Radio dat Zoet eergisteren tweede doelman was, en dat het er toch wel erg op lijkt dat Vorm en Krul het moeten uitvechten om de derde keepersplaats. Vorm kan ik me niet zo druk om maken (statistisch gezien de slechtste keeper in de PL dit seizoen), maar Krul zou mijn absolute nummer één zijn.

[ Voor 73% gewijzigd door Niku op 19-05-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Elke week niets dan lof over Krul bij de BBC en toch ziet meneer Van Gaal een onervaren ere divisie keeper als het beste voor het NL XItal. Vreemd en onbegrijpelijk. Er is, volgens mij buiten de Ajax fans om, niemand die Cillissen als eerste keeper ziet.

Of is er iemand die wel kan uitleggen waarom Van Gaal dat wel zo ziet?

PS
Leuk dat hij ervaring op kan doen maar op een eindronde wil je het beste op het veld hebben en dat is hij absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Laten we even afwachten, afgelopen zaterdag speelden er veel spelers die getest moesten worden, er speelden heel weinig echte internationals. Al acht ik het inderdaad niet onmogelijk dat Van Gaal zich weer van zijn "reverse psychology" kant laat zien, net als toen Vermeer zelfs nog overwogen werd als kandidaat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Keeperspositie is imho de minst belangrijke positie. Alle genoemde keepers kunnen prima in Oranje meedraaien. Persoonlijk zou ik ook voor Krul hebben gekozen, maar Cilessen heeft een erg sterk seizoen achter de rug en is gewoon een prima keeper. Niets mis dus met die keuze.

@chim0: newsflash, aan bijna elk doelpunt gaat een verdedigingsfout vooraf :) Als verdedigers nooit fouten zouden maken zou het voetbal maar een saaie sport zijn. Overigens ben ik het oneens met je constatering dat Veltman lengte tekort komt. Of in ieder geval: in deze situatie is lengte niet van belang. Timing is everything. Als Veltman een fractie eerder reageert op de loopactie van de aanvaller dan had hij hem kunnen blokken. Heeft niets met lengte te maken. Gewoon net te laat gereageerd. (en ook weer een fout wat leidde tot een doelpunt :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Heeft van Gaal uberhaupt iets losgelaten over de keeperkeuze?
We zullen het de komende wedstrijden wel gaan zien denk ik. :)

In ieder geval nu er ook bij: N. de Jong, sneijder, Robben, Vlaar en dan vergeet er vast nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
FreakNL schreef op maandag 19 mei 2014 @ 06:25:
[...]
Lekker populistisch weer. Dordrecht heeft 13 huurlingen, ook die hebbben weinig te zoeken in de eredivisie, nog minder dan Sparta waarschijnlijk, die toch wat jeugd internationals hebben lopen... En de 16e plek was behoorlijk vertekend, met de winterstop stonden we nog 2e....

Maargoed, op basis van DIT seizoen verdiende Dordrecht het inderdaad meer.
Jouw reactie is ook niet geheel gespeend van populisme…

Iedere club eindigt ongeveer waar het thuis hoort, dat kan eens één of twee plaatsen schelen, maar zeker geen 14 of 15. Was de tweede plaats in de winterstop niet meer vertekend…? Sparta heeft in elk geval een seizoen lang slecht, onooglijk voetbal gespeeld.

Daarnaast heeft Sparta de plek in de nacompetitie cadeau gekregen, door in de periode derde te worden achter Dordrecht, die al een periode had, en Jong PSV, die niet mogen promoveren. Dan kan je niet echt over verdienen spreken.

Maar het is niet alleen zo dat Sparta het op basis van dit seizoen promotie niet verdient, maar ook on-the-long-run niet. De club voert al jaren wanbeleid, trainers komen en gaan, bestuursleden komen en gaan. En de nette herenclub die het ooit was, is het ook allang niet meer. Wanneer Sparta wil aanspraak wil maken op eredivisievoetbal, dan moet er echt iets in de cultuur van de club veranderen. Sparta schermt veel te veel op de traditie, maar op traditie kan je niet voetballen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Mr_Size
Ik word dan ook een beetje moe van die overdreven fixatie op de verdediging momenteel. Ja, onze verdedigers zijn jong en missen daardoor ervaring. En dan maak je misschien wat meer fouten. Maar die ervaring heeft van Dijk ook niet. Heitinga heeft die dan weer wel maar die pas sinds een paar maanden aan het spelen komt bij een PL degradant gaat het echte verschil ook niet maken.

Het middenveld: dáár ligt de sleutel tot succes. Zie maar hoe ook ervaren verdedigers gaat schutteren op het moment dat ze allemaal middenvelders over zich heen krijgen. En dan begint het bij dynamiek en loopvermogen. En dat missen zowel Clasie, Blind als De Jong wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
D-e-n schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:03:
@Mr_Size
Ik word dan ook een beetje moe van die overdreven fixatie op de verdediging momenteel. Ja, onze verdedigers zijn jong en missen daardoor ervaring. En dan maak je misschien wat meer fouten. Maar die ervaring heeft van Dijk ook niet. Heitinga heeft die dan weer wel maar die pas sinds een paar maanden aan het spelen komt bij een PL degradant gaat het echte verschil ook niet maken.

Het middenveld: dáár ligt de sleutel tot succes. Zie maar hoe ook ervaren verdedigers gaat schutteren op het moment dat ze allemaal middenvelders over zich heen krijgen. En dan begint het bij dynamiek en loopvermogen. En dat missen zowel Clasie, Blind als De Jong wel.
Eens, laten we idd niet teveel ingaan op wat er fout gaat. We hebben gewoon een relatief jonge ploeg, dus we moeten de verwachtingen niet te hoog maken. Kan het alleen maar meevallen :)

Overigens lijkt Heitinga me inmiddels wel passé, die is over zijn hoogtepunt heen. Met De Vrij, Veltman, Vlaar, Indi en Van Dijk (hoewel niet geselecteerd) hebben we prima (jonge) verdedigers die alleen maar beter kunnen worden.

Overigens2: de sleutel in het voetbal ligt in mijn ogen áltijd op het middenveld, maar dat is wellicht weer een andere discussie ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_Size op 19-05-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Heitinga speelt niet 'een paar maanden'. Hij heeft gewoon 15 duels gespeeld deze seizoenshelft (waarvan 14 als basisspeler). Er zijn spelers met minder ritme geselecteerd dus dat kan de reden niet zijn. Het lijkt erop dat van Gaal persoonlijk het niet ziet zitten in sommige ervaren spelers (ongeacht hun prestaties). Emanuelson idem. En wat nu degradant? Moet vd Vaart om die reden dan ook maar thuisblijven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Als het om Huntelaar of Heitinga gaat ben je niet altijd objectief naar mijn mening. Huntelaar zit er gewoon bij dus die discussie snap ik sowieso nooit en Heitinga? Was hij nu twee jaar geleden (toen hij nog basisspeler was) nu zo goed dat we hem nu missen?

Ik ben het met je eens dat sommige spelers te snel worden geselecteerd maar als we puur naar de positie van Heitinga kijken kun je volgens mij toch niet zeggen dat het overduidelijk is dat hij beter gaat spelen dan De Vrij of Vlaar. Misschien ook niet minder maar ja, dan heeft hij met zijn recente geschiedenis wel een nadeel. Hij zou wellicht mee kunnen in plaats van Veltman. Maar v Gaal is typisch zo iemand die dan liever voor een speler gaat bij wie hij een stijgende lijn ziet.

Emanuelson doet het volgens mij helemaal niet zo goed als linksback. Milan gaat ook geweldig niet? Met dit systeem had ik hem wel verwacht maar in een gewoon 442 zou ook ik altijd Indi en zelfs Blind verkiezen boven Emanuelson.

Vd Vaart en Sneijder zou ik sowieso niet allebei meenemen. Loopt het met één van de twee niet dan lijkt het me niet dat je voor hetzelfde type met dezelfde beperkingen gaat (ouder, minder snelheid). Dus ga je voor Sneijder als basisspeler dan blijft vd Vaart thuis.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 19-05-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mr_Size schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:54:

@chim0: newsflash, aan bijna elk doelpunt gaat een verdedigingsfout vooraf :) Als verdedigers nooit fouten zouden maken zou het voetbal maar een saaie sport zijn.
Hoe kom je daarbij? Een actie waarbij je een mannetje passeert en scoort, is geen verdedigingsfout, hoor. Dat is gewoon een actie waarbij je een mannetje passeert en scoort, maar daar is in dit geval geen sprake van. Dit had gewoon verdedigd kunnen worden. En natuurlijk is niemand perfect en kan niet alles worden verdedigd (voetballers zijn ook maar mensen) maar in dit geval had het makkelijk gekund als die vent gewoon bij Van Persie had gestaan. Bovendien staan er twee man, dus je zou ook van een communicatiefout kunnen spreken, want op z'n minst eentje moet ernaar toe. En het is ook niet zo dat Van Persie een versnelling heeft a la Ronaldo, dus je hebt ook nog tijd, want die bal is ook een tijdje onderweg. Je ziet die bovenste verdediger ook eerst naar rechts kijken en dan ziet ie pas Van Persie, maar dan is ie al te laat. Hij had veel eerder bij hem moeten staan. Je moet gewoon geplakt zitten tegen een spits van dat kaliber.
Overigens ben ik het oneens met je constatering dat Veltman lengte tekort komt. Of in ieder geval: in deze situatie is lengte niet van belang. Timing is everything. Als Veltman een fractie eerder reageert op de loopactie van de aanvaller dan had hij hem kunnen blokken. Heeft niets met lengte te maken. Gewoon net te laat gereageerd. (en ook weer een fout wat leidde tot een doelpunt :+)
Maar dit botst weer met wat je eerder zei, want als timing everything is, kan je dus nooit een verdedigingsfout maken, want dan ben je dus altijd op tijd. Nee serieus, ook een verdediger van 2 meter kan verkeerd timen, maar dit heeft niets met timing te maken, want hij ging prima naar de bal toe, maar hij komt gewoon lengte tekort waardoor ie de bal mist. Een verdediger moet gewoon groot en sterk zijn, ook voor koppen en zo, maar zo'n Veltman kan gewoon echt niet. Het werkt ook meer imponerend of dat jij tegenover een Boateng of een Chiellini staat of tegen een Veltman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@ D-e-n: Misschien ben ik idd niet helemaal objectief. Ik ben gewoon fan van Huntelaar en heb nooit begrepen dat iemand met zijn stats zo'n beperkte rol binnen de selectie krijgt. Tegen Ecuador mocht hij de laatste 10 min invallen, dan heb je niets aan hem. Hij is geen type breekijzer oid. Huntelaar moet gewoon veel speeltijd en vertrouwen krijgen, dan scoort hij vanzelf. 2 jaar geleden op het EK was de hele selectie matig, maar moeten we om die reden dan alle ervaren jongens maar thuis laten? Beetje vreemde redenatie lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 08:47
Heitinga is gedegradeerd, en hij was niet bepaald wekelijks uitblinker. Dat is geen basis om iemand mee te nemen naar een WK. Emanuelson heeft wel een hoop kansen gehad dit seizoen, maar er geen een gepakt. Hij speelt niet, als hij speelt is het slecht en zn club behaalde niet eens Europees voetbal. Dat is ook gewoon geen basis om iemand te selecteren.

EDIT: Huntelaar heeft gewoon de pech dat Van Persie duidelijk beter is.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 19-05-2014 16:04 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 13:47
Huntelaar is wel effectief als spits, maar toch wel vrij statisch. Hij wacht op dat ene moment terwijl ik het idee heb dat van Persie bijvoorbeeld wat meer telkens de diepte zoekt.

Lens stond ook in de spits maar dat is toch meer een vleugelspeler en niet echt een diepe spits. Maar als je met Huntelaar en van Persie tegelijk speelt dan denk ik dat het te statisch wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
chim0 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:58:
[...]

Hoe kom je daarbij? Een actie waarbij je een mannetje passeert en scoort, is geen verdedigingsfout, hoor. Dat is gewoon een actie waarbij je een mannetje passeert en scoort, maar daar is in dit geval geen sprake van. Dit had gewoon verdedigd kunnen worden. En natuurlijk is niemand perfect en kan niet alles worden verdedigd (voetballers zijn ook maar mensen) maar in dit geval had het makkelijk gekund als die vent gewoon bij Van Persie had gestaan. Bovendien staan er twee man, dus je zou ook van een communicatiefout kunnen spreken, want op z'n minst eentje moet ernaar toe. En het is ook niet zo dat Van Persie een versnelling heeft a la Ronaldo, dus je hebt ook nog tijd, want die bal is ook een tijdje onderweg. Je ziet die bovenste verdediger ook eerst naar rechts kijken en dan ziet ie pas Van Persie, maar dan is ie al te laat. Hij had veel eerder bij hem moeten staan. Je moet gewoon geplakt zitten tegen een spits van dat kaliber.

[...]

Maar dit botst weer met wat je eerder zei, want als timing everything is, kan je dus nooit een verdedigingsfout maken, want dan ben je dus altijd op tijd. Nee serieus, ook een verdediger van 2 meter kan verkeerd timen, maar dit heeft niets met timing te maken, want hij ging prima naar de bal toe, maar hij komt gewoon lengte tekort waardoor ie de bal mist. Een verdediger moet gewoon groot en sterk zijn, ook voor koppen en zo, maar zo'n Veltman kan gewoon echt niet. Het werkt ook meer imponerend of dat jij tegenover een Boateng of een Chiellini staat of tegen een Veltman.
Je weet dat al onze verdedigers tussen de 1.80 en 1.88 zijn? Ook jouw eerder genoemde voorbeelden behalve louisao? Lengte zegt helemaal niks, die paar centimeter maakt geen fluit uit, het gaat meer om sprongkracht etc. Ik ben zelf 1.84 en heb vaak genoeg kopduels gewonnen van spelers die een kop groter waren, het gaat om timing, spongkracht, slimmigheid etc.

Of iemand nu 1.83 of 1.87 is, dat ga je echt niet merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:18

Angeloonie

Cheeseburger Addict

[...]

Hoe kom je daarbij? Een actie waarbij je een mannetje passeert en scoort, is geen verdedigingsfout, hoor. Dat is gewoon een actie waarbij je een mannetje passeert en scoort, maar daar is in dit geval geen sprake van. Dit had gewoon verdedigd kunnen worden.
En hoe had mannetje passeren en scoren niet verdedigd kunnen worden? 8)7 Dat is net zo goed een verdedigingsfout. Het is per definitie een verdedigingsfout als de verdediger niet met de bal wegkomst, dus ook jouw voorbeeld is dat.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Huntelaar of van Persie is helaas een luxe probleem, wel fijn om toch een Huntelaar achter de hand te hebben, die heeft wel een neusje voor de goal als een wedstrijd op slot zit. Een sysyteem met Robben, Persie en Huntelaar is helaas niet te doen denk ik, wel zonde op zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Natuurlijk is niet elk doelpunt per definitie een pure verdedigingsfout, maar vaak gaat er gewoon iets fout achterin (verdedigers staan net verkeerd, glijden uit, reageren te laat, whatever). Ook passeeracties zijn vaak fouten van verdedigers. Robben gaat bijv. 9 van de 10 keer naar binnen naar zijn linkervoet toe. Vaak dezelfde kapbeweging, toch lukt het vaak. Geniaal van Robben of slecht verdedigd? Ik vind vooral het laatste.
Met timing is everything bedoel ik dat timing heel erg belangrijk is. Time je verkeerd dan maak je een (inschattings)fout en geef je kansen weg. Heeft echt helemaal niets met lengte te maken. Lengte en fysiek is natuurlijk ook belangrijk en zeker voor verdedigers, maar als Chiellini verkeerd stapt kan hij 2.20m zijn, hij is alsnog uitgespeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
tweaker2010 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:01:
@ D-e-n: Misschien ben ik idd niet helemaal objectief. Ik ben gewoon fan van Huntelaar en heb nooit begrepen dat iemand met zijn stats zo'n beperkte rol binnen de selectie krijgt. Tegen Ecuador mocht hij de laatste 10 min invallen, dan heb je niets aan hem. Hij is geen type breekijzer oid. Huntelaar moet gewoon veel speeltijd en vertrouwen krijgen, dan scoort hij vanzelf.
Ik heb niks tegen Huntelaar. Maar zeker als je een gelijkwaardige of betere tegenstander hebt dan heb je meer aan van Persie. In een twee spitsen systeem kunnen ze wellicht samen spelen.
2 jaar geleden op het EK was de hele selectie matig, maar moeten we om die reden dan alle ervaren jongens maar thuis laten? Beetje vreemde redenatie lijkt mij...
Nee. Wat mij kijk je puur naar kwaliteit. Maar oudere spelers worden op een bepaald moment minder. Dat EK was toch echt wel een teken dat de verhoudingen binnen de selectie niet meer helemaal klopte. Er waren teveel spelers die er al lang bij waren en die langzaam wat minder worden. Dat moet je toch door selecteren.
Omdat iemand als Heitinga op dat moment niet speelde bij zijn club is hij toen buiten de boot gevallen. En kennelijk vindt van Gaal hem dan nu nog niet goed genoeg spelen om hem weer (tijdelijk) terug te halen.
martinusz schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:07:
Huntelaar of van Persie is helaas een luxe probleem, wel fijn om toch een Huntelaar achter de hand te hebben, die heeft wel een neusje voor de goal als een wedstrijd op slot zit. Een sysyteem met Robben, Persie en Huntelaar is helaas niet te doen denk ik, wel zonde op zich :)
Dat dus. Enige optie is van Persie dan achter de spits. Maar dan moet je Sneijder dus maar thuis laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ik snap echt niet waarom een speler die fit en in vorm is, maar net iets minder kwaliteit heeft, op de bank moet zitten terwijl de iets betere speler niet wedstrijdfit is en al maanden weinig heeft laten zien wel speelt. Zeker als de "betere" speler nooit wat gepresteerd heeft op een eindtoernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Over wie heb je het in hemelsnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 12:00
Gokje; Huntelaar en RVP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
martinusz schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:04:
[...]

Of iemand nu 1.83 of 1.87 is, dat ga je echt niet merken :)
Helaas waren die 4cm precies hetgeen wat Veltman tekort kwam om die bal, waar een doelpunt uit kwam, tegen te houden. ;)
Angeloonie schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:04:
[...]

En hoe had mannetje passeren en scoren niet verdedigd kunnen worden? 8)7 Dat is net zo goed een verdedigingsfout. Het is per definitie een verdedigingsfout als de verdediger niet met de bal wegkomst, dus ook jouw voorbeeld is dat.
Niet dus, want dat is een individuele actie, waarbij degene langs iemand gaat met individuele kwaliteiten. Dit is gewoon een lange bal die doodleuk tussen twee man aangenomen mag worden en gescoord mag worden. Nou sorry, hoor, maar zelfs op ons niveau heeft de spits niet zoveel ruimte. Er staan gewoon twee man, die staan erbij en kijken ernaar.

Maar goed, maakt niet uit, ik weet toch wel dat niemand het met me eens is, maar ik weet voor mezelf wat ik zie en dat is dit eenvoudig verdedigd kon worden als die vent gewoon tegen Van Persie had gestaan.
Mr_Size schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:09:
[...]

Natuurlijk is niet elk doelpunt per definitie een pure verdedigingsfout, maar vaak gaat er gewoon iets fout achterin (verdedigers staan net verkeerd, glijden uit, reageren te laat, whatever). Ook passeeracties zijn vaak fouten van verdedigers. Robben gaat bijv. 9 van de 10 keer naar binnen naar zijn linkervoet toe. Vaak dezelfde kapbeweging, toch lukt het vaak. Geniaal van Robben of slecht verdedigd? Ik vind vooral het laatste.
OK, dus Robben, Messi, Ronaldo, Romario, Maradona etc. kunnen er eigenlijk niks van en het is de fout van de verdedigers dat ze er elke keer langs kunnen. Ze hebben totaal geen individuele kwaliteiten. Ze doen maar wat en omdat de verdedigers fouten maken, lijkt het alsof ze wat kunnen. 7(8)7

[ Voor 26% gewijzigd door chim0 op 19-05-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 23:18
ph4ge schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:03:
Heitinga is gedegradeerd, en hij was niet bepaald wekelijks uitblinker. Dat is geen basis om iemand mee te nemen naar een WK. Emanuelson heeft wel een hoop kansen gehad dit seizoen, maar er geen een gepakt. Hij speelt niet, als hij speelt is het slecht en zn club behaalde niet eens Europees voetbal. Dat is ook gewoon geen basis om iemand te selecteren.

EDIT: Huntelaar heeft gewoon de pech dat Van Persie duidelijk beter is.
Wat betreft verdedigers, heb ik zelf toch wel het idee dat gewoon heel Nederland één iemand over het hoofd ziet. Er zijn genoeg mensen die roepen dat van Dijk misschien wel geselecteerd had moeten worden.
Maar als ik nu eens roep Bram Nuytinck? Roep ik dan iets heel vreemds?

Net kampioen geworden met Anderlecht, speelt daar altijd in de basis. Is hij echt minder dan een de Vrij, Martins Indi, Veltman, van Dijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:07:
Huntelaar achter de hand is inderdaad wel zo leker. Voelt hij zich niet te goed om een Dick Nanninga rol op zich te nemen, dan kan Nederland nog wel eens vriend en vijand verbazen op het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Nuytink zou een kandidaat kunnen zijn maar volgens is ook hij pas de tweede seizoenshelft beter gaan draaien. Qua ervaring heeft hij niet zoveel voor op de ander namen en ik denk niet dat hij echt beter is. Op het jeugd-EK kregen de anderen ook de voorkeur. Dus ja, dan zou ik het als bondscoach ook niet gaan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ja dat leek me wel duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
chim0 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:24:
OK, dus Robben, Messi, Ronaldo, Romario, Maradona etc. kunnen er eigenlijk niks van en het is de fout van de verdedigers dat ze er elke keer langs kunnen. Ze hebben totaal geen individuele kwaliteiten. Ze doen maar wat en omdat de verdedigers fouten maken, lijkt het alsof ze wat kunnen. 7(8)7
Maar goed, maakt niet uit, ik weet toch wel dat niemand het met me eens is, maar ik weet voor mezelf wat ik zie en dat is dit eenvoudig verdedigd kon worden als die vent gewoon tegen Van Persie had gestaan.
Misschien dat onderste quote een gevolg is van jouw manier van posten en interpreteren? Hoe haal je uit mijn post dat de voetballers die jij noemt geen kwaliteiten hebben? Dat lees je toch nergens? 8)7

Natuurlijk is het lastiger voor een verdediger om Ronaldo af te stoppen dan een aanvaller van FC bal op 't dak, maar ook Ronaldo is toch gewoon af te stoppen. Het is niet alsof zijn acties allemaal lukken ofzo, hij doet ook wel eens iets verkeerd. 't zijn geen machines hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mr_Size schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:55:
[...]

[...]

Misschien dat onderste quote een gevolg is van jouw manier van posten en interpreteren? Hoe haal je uit mijn post dat de voetballers die jij noemt geen kwaliteiten hebben? Dat lees je toch nergens? 8)7
Jawel, hier:
Mr_Size schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:54:

aan bijna elk doelpunt gaat een verdedigingsfout vooraf
Oftewel, een geplaatst schot in de kruising of een passeeractie met een goal, is geen individuele kwaliteit, maar een verdedigingsfout?
Natuurlijk is het lastiger voor een verdediger om Ronaldo af te stoppen dan een aanvaller van FC bal op 't dak, maar ook Ronaldo is toch gewoon af te stoppen. Het is niet alsof zijn acties allemaal lukken ofzo, hij doet ook wel eens iets verkeerd. 't zijn geen machines hè?
Ik zeg alleen dat die goal van Van Persie gewoon voorkomen had kunnen worden als er correct verdedigd had geweest. Hij staat tussen twee man, die allebei niks doen. Ze moeten er gewoon tegenaan gaan staan of in ieder geval veel dichter bij in de buurt. Nu heeft ie alle tijd en ruimte om te scoren. De manier van scoren is individuele kwaliteit. Daar is niks op af te dingen, maar nogmaals, dit had gewoon verdedigd kunnen worden. Is gewoon een lange bal en hij staat tussen twee man, die niks doen. Maar goed, maakt verder niet uit. :)

Ik zag trouwens iets van IJsland of zo vanavond voor kwalificatie WK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:55:

[...]

Oftewel, een geplaatst schot in de kruising of een passeeractie met een goal, is geen individuele kwaliteit, maar een verdedigingsfout?
Jazeker, als je de ruimte krijgt om uit te halen zit je er als verdediger niet dicht genoeg erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Dus aan mijn opmerking dat aan bijna elk doelpunt een verdedigingsfout vooraf gaat leid jij af dat ik vind dat voetballers als Messi, Ronaldo, etc geen kwaliteiten hebben? Vind ik toch knap hoor :) Maar goed laat idd maar zitten. Ik blijf bij mijn punt en jij bij de jouwe, daar is verder niets mis mee ;) Enige waar ik me aan stoor is dat je dingen leest die er niet staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Overgangsregeling voor clubs die promoveren uit topklasse.

Het gaat voor clubs uit de Topklasse gemakkelijker worden om de stap naar de Jupiler League te maken. Tot dit seizoen moesten clubs uit de Jupiler League voldoen aan allerlei regels, zo moest iedere club onder meer zestien fullprofs onder contract hebben staan. Om die reden wilden veel amateurclubs niet promoveren.

De werkgeversorganisatie FBO en de spelersvakbonden VVCS en ProProf hebben nu een akkoord bereikt over een nieuwe CAO, waar opgenomen is dat er een overgangsregeling komt voor promoverende clubs vanuit de Topklasse. "Op basis van deze overgangsregeling dient een gepromoveerde club uit de Topklasse bij een langduriger verblijf in de Eerste Divisie in de eerste drie jaar respectievelijk zes, acht en twaalf spelers op fulltime basis in dienst dient te hebben. Concreet betekent dit aldus dat de eerst promoverende club uit de Topklasse pas in het vijfde jaar hoeft te voldoen aan de eis van 16 fulltime contractspelers", meldt voetbalbond KNVB.

Achilles '29 was vorig seizoen de enige amateurclub die de stap naar de Jupiler League wilde zetten.
Eindelijk wordt er eens over nagedacht, nu zal er wellicht wat meer door willen stromen. Kan alleen maar positief zijn voor het niveau.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat is nog niet genoeg denk ik. In Engeland hebben ze een goede regeling. Promoverende clubs delen mee in de tv-gelden. Degraderen die clubs direct weer dan worden de opbrengsten daaruit geleidelijk teruggebracht. Daarmee voorkom je financiële problemen bij betreffende clubs die zich vanwege de promotie juist versterkt hebben.

Een dergelijk iets zou Nederland ook op poten moeten zetten voor promotie en degradatie van en naar de ere- en eerste divisie alsmede de topklasse.

Daarmee stimuleer je het voetbal van onderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

HamburgerHenk schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:16:
Ik snap echt niet waarom een speler die fit en in vorm is, maar net iets minder kwaliteit heeft, op de bank moet zitten terwijl de iets betere speler niet wedstrijdfit is en al maanden weinig heeft laten zien wel speelt. Zeker als de "betere" speler nooit wat gepresteerd heeft op een eindtoernooi.
Topscorer aller tijden, prachtgoal gemaakt weer 2 dagen geleden maar hij bakt er verder niks van...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:16:
[...]

Topscorer aller tijden, prachtgoal gemaakt weer 2 dagen geleden maar hij bakt er verder niks van...
Tegen de lamme en de blinden inderdaad. Nog nooit zijn klasse laten zien op een eindtoernooi.

Trouwens:

De Vrij persoonlijk akkoord met Lazio, clubs steggelen over transfersom’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Topscorer is een beetje lullig he, als je niet opgesteld wordt kun je ook niet scoren ;) hunt heeft volgens mij betere statistieken met goals per minuut in oranje, iemand stats?

Van persie is gewoon erg gegroeid nog, ook al stelde hij op het wk en Ek teleur, hopelijk neemt hij nu revanche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:28:
[...]

Topscorer is een beetje lullig he, als je niet opgesteld wordt kun je ook niet scoren ;) hunt heeft volgens mij betere statistieken met goals per minuut in oranje, iemand stats?

Van persie is gewoon erg gegroeid nog, ook al stelde hij op het wk en Ek teleur, hopelijk neemt hij nu revanche.
Stelde teleur op EK, WK, EK idd. Drie toernooien op rij is teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ach, heb nu al spijt dat ik op dit dilemma heb gereageerd. Heb ook eindeloos meegedaan in dit topic :) Het dilemma van de bondscoach: Van Persie of Huntelaar?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]

Helaas waren die 4cm precies hetgeen wat Veltman tekort kwam om die bal, waar een doelpunt uit kwam, tegen te houden. ;)
Maar misschien was ie die 4 cm ook wel tekort geschoten als ie iets langer was geweest ivm "luier" springen? ;) Ik kwam als keeper vroeger nooit 'hoogte' tekort, ondanks dat ik altijd korter was dan iedereen, inclusief mede-leeftijd-keepers.... Een ideale speler heeft alles: Lengte, kwaliteit, inschattingsvermogen, etc. Een speler die 'iets' mist (lees: bijna élke speler) zal érgens moeten compenseren. Kom je tekort op inschattingsvermogen, maak je die goed door lengte / snelheid. Kom je op één van die andere dingen tekort, dan hoor je dit goed te maken door je inschattingsvermogen (even kort door de bocht).... :)

Angeloonie schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:04:
[...]

Het is per definitie een verdedigingsfout als de verdediger niet met de bal wegkomst, dus ook jouw voorbeeld is dat.
True, waarbij ik de keeper tot de verdediging wil rekenen :) . Zonder verdedigings-fouten geen doelpunten.... Gelukkig is het maken van fouten makkelijker dan het maken van géén fouten :)
Dat is idd niet wat ie zegt, maar ze kunnen wel excelleren omdat de verdedigers fouten maken.... Zou je gewoon álles goed doen als verdediger in een wedstrijd, dan is een Ronaldo / Robben / Messi / etc. gewoon kansloos, maar omdat er niemand bestaat die álles goed doet kunnen dit soort spelers uitblinken. Uiteraard is de aanvaller van bal-op-dak 5 makkelijker te verdedigen dan Messi / Ronaldo, maar in the end komt het gewoon neer op een (klein) foutje die gemaakt wordt.... En wederom schaar ik de keepers onder de verdedigers.. Het is gewoon makkelijker om als aanvaller een wedstrijd goed te spelen dan als verdediger: Iedereen maakt fouten (ook de aanvallers), maar als verdediger profiteren van een fout van een aanvaller is "normaal", maar als aanvaller profiteren van een fout van een verdediger kan maar zo een "wereldgoal" opleveren :) . De kunst van een goede aanvaller is dan ook vooral om veel en vaak te kunnen reageren op de foutjes die gemaakt worden. De kunst van een verdediger is om zo weinig mogelijk foutjes te maken.. Imho.
chim0 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:55:
[...]

Jawel, hier:

[...]

Nou, een schot in de kruising is al snel een keepersfout (als keeper zeg ik: Elke bal die je kunt aanraken kun je ook keren :) ), en een passeeractie kun je in zeer veel gevallen gewoon de verdediger aanrekenen.... Om nog maar te zwijgen van de reden waarom een speler kan uithalen..... Neemt niet weg wat ik eerder zei: Een verdedigingsfout is simpeler gemaakt dan een aanvallersfout en heeft ook nog eens meer consequenties ;)

Audiowaste schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:27:
[...]

Wat betreft verdedigers, heb ik zelf toch wel het idee dat gewoon heel Nederland één iemand over het hoofd ziet. Er zijn genoeg mensen die roepen dat van Dijk misschien wel geselecteerd had moeten worden.
Maar als ik nu eens roep Bram Nuytinck? Roep ik dan iets heel vreemds?

Net kampioen geworden met Anderlecht, speelt daar altijd in de basis. Is hij echt minder dan een de Vrij, Martins Indi, Veltman, van Dijk?
Persoonlijk heb ik Nuytinck net zo vaak gehoord als van Dijk, maar hij heeft hetzelfde probleem: De competitie wordt niet als belangrijk gezien. Excelleren bij een middenmoter / subtopper in Nld en vervolgens bij een topper in een competitie die als minder gezien wordt als Nld (discussie niet mogelijk :X ) is gewoon kansloos... Die zullen eerst naar een andere / grotere club (of nog veeel langer presteren bij hun huidige club, wat weer leidt tot discussie waarom ze dan niet weggekocht worden) voordat ze eventueel geselecteerd worden :) .... Ik trek wel eens een verlijking tussen Verhaegh en Verlaat: Beide erg goed in de Bundesliga (tot aanvoerder van een UEFA-cup-deelnemer aan toe), maar vrij kansloos in Oranje... Als je het niet bij een top-club / aansprekende club in het buitenland hebt laten zien óf bij een 'mindere' club in het buiten én een topclub in Nld, dan ben je vrij kansloos voor het nederlands elftal (uitzonderingen daargelaten). :)

Gonadan schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:06:
[...]

Eindelijk wordt er eens over nagedacht, nu zal er wellicht wat meer door willen stromen. Kan alleen maar positief zijn voor het niveau.
Idd! Die eisen die de KNVB oplegt zijn ronduit belachelijk, maar vanuit amateur-niveau schijnt er ook nogal wat weerstand tegen te zijn...... Ik zeg al jaren: Schaf dat ouderwetse onderscheid tussen zaterdag- en zondagvoetbal eens af! Dan kun je gewoon de topklasse onderverdelen in regionale divisies en kun je op lager niveau ook gewoon eens afwisselen qua speeldag :).
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:11:
Maar dat is nog niet genoeg denk ik. In Engeland hebben ze een goede regeling. Promoverende clubs delen mee in de tv-gelden. Degraderen die clubs direct weer dan worden de opbrengsten daaruit geleidelijk teruggebracht. Daarmee voorkom je financiële problemen bij betreffende clubs die zich vanwege de promotie juist versterkt hebben.

Een dergelijk iets zou Nederland ook op poten moeten zetten voor promotie en degradatie van en naar de ere- en eerste divisie alsmede de topklasse.
Dat hebben ze in Nld toch ook gewoon? Clubs als Willem II, NEC, Roda etc. krijgen echt wel meer geld dan clubs als Emmen, Eindhoven, Fortuna Sittard, Volendam, etc.... Alleen het totale tv-geld is zoveel minder dan in Engeland, waardoor het een (relatief) klein bedrag lijkt.... Maar ook Roda merkt pas in 2015 / 2016 wat die degradatie nu écht betekent :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
[...]

Jammer dat je niet kan lezen. Ik zei duidelijk dat van persie de betere speler is, maar dat Huntelaar veel beter in vorm is al genoeg wedstrijd ritme heeft. Ik schoot er 2 dagen geleden overigens ook een prachtbal in. Moet ik dan ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik ga het nog 1 keer proberen, met het huidige Nederlands elftal kom je zwaar tekort qua kwaliteit. Je zal dus een balvast persoon moeten hebben voorin, om nog enigszins rust en een aanspeelpunt te kunnen hebben. Is Huntelaar zo een type? Verwacht je dan dat Nederland dominant gaat spelen tegen Spanje zodat Huntelaar kans op kans krijgt?

Met Huntelaar speel je gewoon met 10 man, en kan je de bal niet kwijt. Huntelaar met zijn rug naar het doel van de tegenstander is geen speler op internationaal niveau. Robben kan dat ook niet, dus hoe zie je een opstelling met Huntelaar en Robben voor je?

[ Voor 70% gewijzigd door Royz op 19-05-2014 21:56 ]

Pagina: 1 ... 216 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum