PSV heeft dus hem wat meer aan het lijntje gehouden 
Zoet zal toch echt eerste keeper blijven.
Zoet zal toch echt eerste keeper blijven.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Float like a butterfly, sting like a bee.
PSN: Finally_Chris
Zeg dat nou maar niet te hard.. na de jarenlange schorsing van Engeland in de Europese toernooien en de vorming van de Premier League, riep iedereen ook heel hard dat Engeland de competitie was voor afbouwende toppers en spelers die het niet konden redden in HET land genaamd Italie. Zoals een Jonk of Bergkamp.chim0 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 03:03:
[...]
Daar gaan alleen spelers naar toe van 30 jaar en ouder waarvan de carrière afloopt om nog even te cashen, maar qua niveau is het drie keer niks. Galatasaray werd helemaal opgerold door Real Madrid.
Nee, ik zou me geen zorgen dat een Turkse club binnenkort de CL of EL wint.
Hattrick: Thorgal Eagles
Dat is inderdaad wel heel erg weinig.. Elke speler die dan een aanbieding uit de Eredivisie krijgt wil daar toch dan meteen heen? Wel normale salarissen, dat dan weer wel, beetje wat een gemiddelde HBO'er krijgt van 23/24/25 jaar..martinusz schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:10:
Net een klein inkijkje in het salaris van de spelers van Dordrecht bij het nieuws op ned1. Best betaalde dordt speler verdiend 2400 euro bruto....das nie veel
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zo gek is dat nog niet, er zijn er veel die max minimumloon verdienen.Gynnad schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:12:
[...]
Dat is inderdaad wel heel erg weinig.. Elke speler die dan een aanbieding uit de Eredivisie krijgt wil daar toch dan meteen heen? Wel normale salarissen, dat dan weer wel, beetje wat een gemiddelde HBO'er krijgt van 23/24/25 jaar..
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
De gemiddelde RKC speler of zo kan daar alleen maar van dromen lijkt mij. Ook in de Eredivisie...sevinc schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:44:
[...]
En de gemiddelde eredivisie krijgt rond de 280.000...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Blind...?Krukar schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:46:
Was niet perse veltman z'n fout daar, hij was 2 man aan het verdedigen omdat iemand anders z'n man had laten lopen, weet niet wie...
Eens, vandaar ok mijn "niet perse"CR1691 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:48:
Nou hij laat die spits wel heel makkelijk uit zijn rug lopen. Mag natuurlijk nooit gebeuren.
Zoveel fouten maakte hij daar niet mee op de eerste seizoenshelft bij Feyenoord na dan. Als iemand zijn tegenstander uit kan kappen is het De Vrij wel..martinusz schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:48:
De vrij gaat ook nog wel in de fout met z'n fantastische techniek om een speler uit te kappen...
Tomorrow is not today!
Zoals een Pelle met een miljoentje zullen inderdaad de gemiddelde opschroeven.Fiber schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:47:
[...]
De gemiddelde RKC speler of zo kan daar alleen maar van dromen lijkt mij. Ook in de Eredivisie...
[ Voor 17% gewijzigd door CR1691 op 17-05-2014 21:10 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 17-05-2014 21:12 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 17-05-2014 21:20 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Tomorrow is not today!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Vindt kongolo op links in die rol nog niet heel sterk, wel een goede voorzet die jongen, maar staat te statig aan het zijlijntje. Denk dat van aanholt dat beter kan op dit moment in die rol.ph4ge schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:29:
Zonder Janmaat en Vd Wiel hebben we de nationale discussie over het systeem ook voor niks gevoerd, want 5 verdedigers zonder Janmaat of Vd Wiel die ook aanvallen schiet niet erg op.
Verwijderd
Janmaat liet zijn man lopen? Volgens mij had Veltman hem over te nemen.martinusz schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:28:
Janmaat liet trouwens dus mooi zijn man lopen bij die goal.
Fout 1 nooit je man laten lopen als je zelf niemand anders te dekken hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:36:
[...]
Janmaat liet zijn man lopen? Volgens mij had Veltman hem over te nemen.
Tomorrow is not today!
Die wie was dus janmaat, maar goed, eerste keer dat ze met elkaar spelen volgens mij (?), wellicht nog gewenning...Krukar schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:46:
Was niet perse veltman z'n fout daar, hij was 2 man aan het verdedigen omdat iemand anders z'n man had laten lopen, weet niet wie...
De manier waarop Janmaat zijn man liet lopen heeft weinig met gewenning te maken.Krukar schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:46:
[...]
Die wie was dus janmaat, maar goed, eerste keer dat ze met elkaar spelen volgens mij (?), wellicht nog gewenning...
Tomorrow is not today!
Verwijderd
Je mag vinden wat je wilt maar wat had Veltman daar dan te doen, lucht dekken misschien?martinusz schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:43:
[...]
Fout 1 nooit je man laten lopen als je zelf niemand anders te dekken hebt.
Fout 2: het gebeurde in de rug van Veltman, als er geen communicatie is (daar leek het wel op), verwacht je niet dat je maat z'n man laat lopen.
En eigenlijk weet je meteen wie er fout zat want die beginnen altijd gelijk te wijzen en een ander de schuld te geven
Maar goed moet allemaal nog wat ingespeeld raken op elkaar, straks staat Vlaar er ook gewoon.
Proberen die domme fout van Janmaat te corrigeren. Helaas tevergeefs, omdat het in een split second gebeurt.Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:49:
[...]
Je mag vinden wat je wilt maar wat had Veltman daar dan te doen, lucht dekken misschien?
Tomorrow is not today!
Ben jij de zaakwaarnemer van Veltman ofzo?Spacey23 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:51:
[...]
Proberen die domme fout van Janmaat te corrigeren. Helaas tevergeefs, omdat het in een split second gebeurt.
Wat jij wil, maar iedereen die dit na een herhaling of 5 nog niet ziet moet iets aan zijn ogen hebben.
Tomorrow is not today!
[ Voor 26% gewijzigd door ph4ge op 17-05-2014 21:56 ]
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
En wat had Janmaat nu te doen dan? Lucht dekken?Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:49:
[...]
Je mag vinden wat je wilt maar wat had Veltman daar dan te doen, lucht dekken misschien?
Een keeper mag altijd een pet ophebben, zeker als je de zon in je gezicht hebt om je zicht op de bal niet te belemmeren.Krukar schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:56:
Vind het trouwens nog steeds raar dat die keeper een petje op heeft, volgens mij mag dat helemaal niet, een hoofddeksel zonder medische reden?
Iemand die hier meer over weet?
Nooit gevoetbald zelf als verdediger?ph4ge schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:59:
Nee, als je in de zone dekking speelt, zoals elke profploeg, moet je juist niet als een blinde uit positie gaan lopen. We spelen met 3 centrum verdedigers, die moeten gewoon de naar binnen trekkende spelers opvangen.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 17-05-2014 22:07 ]
Grappig, is inderdaad een speciale regel voor voor keepers, nooit gewetenCR1691 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:58:
[...]
Een keeper mag altijd een pet ophebben, zeker als je de zon in je gezicht hebt om je zicht op de bal niet te belemmeren.
Waarom de keeper van Ecuador nu een pet op heeft is mij een raadsel maar wellicht draagt hij die altijd.
[ Voor 23% gewijzigd door Martinusz op 17-05-2014 22:11 ]
[ Voor 37% gewijzigd door Krukar op 17-05-2014 22:13 ]
Robben was de laatste tijd juist niet zo in vorm, nauwelijks zichtbaar grootste deel van de tijd.martinusz schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:19:
Robben scoort overigens net weer voor Bayern, die is in vorm. Sneijder de laatste weken ook weer in vorm, zou het dan toch nog wat worden...
Shit....nu zeg je wat
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hebben we dezelfde wedstrijd gezien? Ik vond het erg matig hoor. Nog een aantal spelers uit een buitenlandse competitie erbij en dit is gewoon de WK selectie. Leuk dat systeem, maar de backs waren drama.Krukar schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:17:
Loopt trouwens helemaal niet zo slecht dit team, zeker met in het achterhoofd dat dit nog niet de volle sterkte is. Vind de verdediging toch nog steeds onze achilleshiel, clasie/blind combo loopt best lekker zo.
Zo'n beetje het enige moment wat ik live van de wedstrijd gezien heb en niks aan toe te voegen aan bovenstaandemartinusz schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:05:
[...]
Nooit gevoetbald zelf als verdediger?
Zone dekking is leuk, maar betekent niet dat je altijd alleen maar zone dekking moet uitvoeren kom op zeg. Jan maat kon gewoon die jongen oppakken er was aan zijn kant verder niemand om te dekken. Op dat moment stonden alle andere verdedigers een man te dekken en stond Veltman de zone af te schermen achter de vrij. Dat hij de bal had moeten hebben lijkt mij logisch, maar nu mist hij hem en die speler die van de kant van Janmaat komt staat helemaal vrij en Janmaat staat lucht te dekken.
Sowieso een speler laten overnemen die met z'n rug naar je toe staat is sowieso not done, dat is bijna niet te verdedigen als er een diepte pass komt. Als je er met je lijf er naartoe staat kun je overnemen, dan zit je namelijk in de rug van de speler die overgenomen moet worden.
Edit: en meestal is de persoon die het over gaat nemen die aangeeft dat het kan en dus niet oh shit ik vergeet me man....piet jij neemt over!
Per week zeiden ze volgens mij.martinusz schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:10:
Net een klein inkijkje in het salaris van de spelers van Dordrecht bij het nieuws op ned1. Best betaalde dordt speler verdiend 2400 euro bruto....das nie veel
[ Voor 8% gewijzigd door FiXeR.nl op 17-05-2014 23:33 ]
Nouja ik vond het best redelijk voor wat er op het veld stond. Met Vlaar, Robben, Sneijder en misschien VdV erbij staat er toch wat anders op het veld nog...tweaker2010 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:21:
[...]
Hebben we dezelfde wedstrijd gezien? Ik vond het erg matig hoor. Nog een aantal spelers uit een buitenlandse competitie erbij en dit is gewoon de WK selectie. Leuk dat systeem, maar de backs waren drama.
[ Voor 8% gewijzigd door Fleximex op 18-05-2014 00:33 ]
Klopt. Heeft een enorme versnelling, draaide een paar keer goed weg bij zijn tegenstander, maar dan is ie te wild bij de afronding. Jammer! Als ie daar nog aan werkt, kan het een hele grote worden.Niku schreef op zondag 18 mei 2014 @ 02:39:
Ik heb helemaal niks gezien van de wedstrijd, maar lees dat Depay zo goed was?
Hoop echt dat ie fit is tot die tijd. Zou echt geweldig zijn voor hem om voor het eerst met Real de CL te winnen.Ronaldo haakte al af tijdens de warming-up. 'Hij voelde zich niet helemaal lekker en om die reden besloten we geen risico te nemen. We maken ons verder geen zorgen. Cristiano kan de finale spelen', aldus de trainer.
Het werkt alleen als je de spelers ervoor hebt, onze kracht ligt voorin dan moet je niet gaan focussen op achterin de bal rondspelen. Oranje is geen Chelsea.Miki schreef op zondag 18 mei 2014 @ 00:46:
Het gaat om het resultaat. Deze systemen hebben bewezen te werken. Zie CL halve finale, meeste ploegen hadden een defensieve speelstijl. In 3 weken moet er resultaat geboekt worden en geen theather voorstelling.
Met de internationals was het vanavond een hele andere wedstrijd geweest. Je kunt het FC Eredivisie ook niet kwalijk nemen dat ze vanavond tegen Ecuador gelijk hebben gespeeld. Met de interationals had het een hele andere pot geweest.
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Hoho, het is nergens voor nodig om op de man te spelen ;-) Ik heb altijd verdedigd, meer dan 20 jaar.martinusz schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:05:
[...]
Nooit gevoetbald zelf als verdediger?
Zone dekking is leuk, maar betekent niet dat je altijd alleen maar zone dekking moet uitvoeren kom op zeg. Jan maat kon gewoon die jongen oppakken er was aan zijn kant verder niemand om te dekken. Op dat moment stonden alle andere verdedigers een man te dekken en stond Veltman de zone af te schermen achter de vrij. Dat hij de bal had moeten hebben lijkt mij logisch, maar nu mist hij hem en die speler die van de kant van Janmaat komt staat helemaal vrij en Janmaat staat lucht te dekken.
Sowieso een speler laten overnemen die met z'n rug naar je toe staat is sowieso not done, dat is bijna niet te verdedigen als er een diepte pass komt. Als je er met je lijf er naartoe staat kun je overnemen, dan zit je namelijk in de rug van de speler die overgenomen moet worden.
Edit: en meestal is de persoon die het over gaat nemen die aangeeft dat het kan en dus niet oh shit ik vergeet me man....piet jij neemt over!
Excuus, niet op de man bedoeldph4ge schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:06:
[...]
Hoho, het is nergens voor nodig om op de man te spelen ;-) Ik heb altijd verdedigd, meer dan 20 jaar.
We spelen niet met 5 centrum verdedigers. Als de backs naar binnen knijpen wordt het veel te druk daar. Veltman stond lucht te dekken, dan is het logisch dat hij de man opvangt die daar in komt. Nu mistte hij zowel de man als de bal. Dat is een fout hij staat er niet voor de sier.
Het is onzin dat je alleen kan communiceren bij oogcontact. Dat is zelden mogelijk bij een bal aan de zijkant. Beide spelers kijken naar de bal dus of de back of de cd kijkt altijd tegen de rug van de ander aan. Het is inherent aan het systeem met zone dekking dat men op deze manier spelers overgeeft. Met 4 verdedigers gebeurt dat minder.
Het is duidelijk dat de communicatie waarschijnlijk niet goed ging en dat het ook een stukje onwennigheid is. Daar voor ging het ook al mis door dom balverlies waardoor Janmaat niet in de buurt bij zn man stond (en Veltman ook logischer was om hem op te vangen). De Vrij werd ook uitgespeeld.
Er gaan altijd meerdere fouten aan een goal vooraf en het was ook een goede aanval van Ecuador. Uiteindelijk was het Veltman die de laatste beslissende en onnodige fout maakte. Hij moet die bal gewoon hebben en op zn benen blijven staan.
Ik ben ook zeer te spreken over dit systeem. Het andere systeem was met deze groep, ook met strootman er bij, een regelrechte zelfmoordmissie geworden. De temperaturen gaan zeker een rol spelen, die conclusie van de Engelsen is zeker terecht. Ook is het merendeel van de selectie thuis in dit systeem, wat zeker een voordeel is, zeker bij een nationaal team, wat niet wekelijks met elkaar speelt. Op deze manier hebben we seker meer kans...Zeus schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:01:
Op de Britse tv werd deze opstelling geloofd en zelf een masterzet genoemd van van Gaal.
De reden: dit is het meest energie efficiënte systeem, waardoor je ook tijdens de hitte in Zuid-Amerika kan spelen. Het Ecuadoriaanse team was veel eerder moe dan de Hollanders.
[ Voor 60% gewijzigd door PWM op 18-05-2014 12:40 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Untouchablezz20 op 18-05-2014 13:14 ]
[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 18-05-2014 13:15 ]
Zou het voor Dordrecht wel leuk vinden eigenlijk, al ben ik wel bang dat dat ze de nek om gaat draaien.danslo schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:13:
Wie hebben jullie liever in de eredivisie, Dordrecht of Sparta?
Laat ik het zo zeggen, dat er het een en ander mis gaat bij de goal is duidelijk. Maar het principe dat Janmaat een speler over geeft als die naar binnen trekt klopt wel. Je kan echt niet verdedigen als die backs ook nog eens in het midden gaan lopen. Bovendien moeten de backs in hun eentje een hele zijkant bespelen, die kunnen ook niet ook nog eens de centrale verdediging helpen. We kunnen niet zien of Veltman inderdaad niet gecoacht wordt, maar dan nog moet hij die bal gewoon hebben. Waarschijnlijk rekende Veltman er ook gewoon niet op omdat hij gewend is met 4 verdedigers te spelen, dan moet de back meer knijpen omdat er dan nog een middenvelder is die de buitenkant afschermt en er ruimte is in het midden. Maar het heeft geen zin om met 3 centrale verdedigers te spelen als er 1 bijloopt die de bal en de man niet pakt, het is juist het hele idee van het systeem dat dat wel gebeurt.martinusz schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:17:
Excuus, niet op de man bedoeld
Maar kijk even de herhaling, er is geen excuus voor Janmaat om die man te laten lopen:
http://youtu.be/l3dIKVn5NOs
Hij laat hem echt lopen want hij loopt voor z'n neus langs. En ja Veltman had die bal gewoon moeten hebben, maar je moet het je tegenstander altijd zo moeilijk mogelijk maken, in mijn ogen had Janmaat dus iets aan die scorende man moeten doen al is het maar in z'n rug meelopen.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 18-05-2014 14:18 ]
Wanneer is dat voor het laatst geweest dat alle drie de clubs degradeerde? Triest dat RKC gewoon niet opgebokst is tegen Excelsior. Ook jammer dat hun promoveren, klein stadion, weinig sfeer, weinig ambitie.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
[ Voor 3% gewijzigd door danslo op 18-05-2014 14:33 ]
[ Voor 35% gewijzigd door JanW op 18-05-2014 14:36 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq