Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Die Europacup 2 heeft nooit echt mee geteld toch?MeNTaL_TO schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:51:
[...]
Wat is dan de eerste en enige Nederlandse club die alle 3 de bekers heeft gewonnen....
Als de coach + een paar dragende spelers vertrekken stort heel Atletico als een kaartenhuis in elkaar.Coltrui schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:13:
[...]
Jammer dat ik die indruk gafMijn punt is gewoon dat hij sportief gezien beter zat (en komend jaar ook zit) bij Atletico dan bij Chelsea.
Die selectie is niet zo breed en zal zo'n topjaar maar moeilijk kunnen evenaren.
Om eerlijk te zijn, je moest daar wel 2 keer een competitie voor winnen om deze beker te kunnen winnen.Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:55:
[...]
Die Europacup 2 heeft nooit echt mee geteld toch?
Volgens mij wel de enige beker die ooit door een Belgische club is gewonnen
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Maar welke voetballiefhebber gunt nu een coach als Morinho die alles doet om te winnen (een echte winnaar) maar daarbij ook behoorlijk de grenzen op zoekt (kijk bv naar de gele kaarten tegen Ajax van Real) en het anti voetbal wat hij al jaren speelt.tweaker2010 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:00:
[...]
Als de coach + een paar dragende spelers vertrekken stort heel Atletico als een kaartenhuis in elkaar.
Die selectie is niet zo breed en zal zo'n topjaar maar moeilijk kunnen evenaren.
Ook werkt hij altijd voor clubs waar het geld van dubieuze kom af is.
Ik hoop dat Alteltico wint, maar ik vrees het ergste.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ik weet niet meer waar maar ik las ergens een bericht van iemand die er bij was. Er waren volgens deze persoon slechts een handje vol spelers die de moeite namen naar de boarding te lopen om bij de supporters te zijn.JanW schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:45:
[...]
De aannames druipen er weer van af. Jij gaat er dus automatisch van uit dat Faber een softie is en dat Maher, Bakalli en Locadia degenen waren met de ongeïnteresseerde houding.
Tipje, lees je post even na voordat je op "Verstuur" klikt
Hij noemde 4 spelers bij naam, Rekik, Zoet, Hiljemark en nog een.
Dat Maher en Bakalli gewoon door liepen kan ik wel geloven. Bakalli zit met zijn hoofd ergens totaal anders en heeft het denk ik een beetje hoog in zijn bol en bij Maher heb ik hetzelfde gevoel.
Dat er bij de PSV selectie te veel spelers rondlopen die zich te goed voor dit allemaal vinden was toch bekend of niet?
ps.
Hoe worden de kosten van de renovatie/uitbouw van de Kuip betaald? Neemt Feyenoord een lening?
En wie staat er dan garant voor deze aangezien Feyenoord geloof ik een negatief eigen vermogen heeft?
[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 01-05-2014 14:22 ]
Coltrui schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:13:
[...]
Jammer dat ik die indruk gafMijn punt is gewoon dat hij sportief gezien beter zat (en komend jaar ook zit) bij Atletico dan bij Chelsea.
Zoveel interesante spelers, voor andere clubs, heeft Atletico toch ook weer niet? Maar Koke, Diego Costa en ongetwijfeld Courtois zullen wel weg zijn ... [maar dat is het voor het buitenlands voetbal topic]
[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 01-05-2014 14:31 ]
Echt? Wanneer is dat bekend gemaakt?Deadsy schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:21:
[...]
Dat er bij de PSV selectie te veel spelers rondlopen die zich te goed voor dit allemaal vinden was toch bekend of niet?
Verwijderd
Anderlecht heeft toch wel meer gewonnen toch?MeNTaL_TO schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:08:
[...]
Om eerlijk te zijn, je moest daar wel 2 keer een competitie voor winnen om deze beker te kunnen winnen.
Volgens mij wel de enige beker die ooit door een Belgische club is gewonnen
Het stadion is niet van Feyenoord. Feyenoord is alleen maar bespeler.Deadsy schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:21:
[...]
ps.
Hoe worden de kosten van de renovatie/uitbouw van de Kuip betaald? Neemt Feyenoord een lening?
En wie staat er dan garant voor deze aangezien Feyenoord geloof ik een negatief eigen vermogen heeft?
Ik las op Nu.nl dat de totale kosten op 200 miljoen beraamd zijn en dat de stad Rotterdam hiervan 35 miljoen moet betalen. Dit moet nog wel door de gemeenteraad worden goedgekeurd.Deadsy schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:21:
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Je kent de interviews die divers spelers dit seizoen gegeven hebben niet? Vooral die na de wedstrijden?
De beelden?
Er lopen daar wat spelers rond die al het hele seizoen denken dat ze goed zitten te spelen en absoluut geen zelf kritiek kennen. Deze spelers hebben geen idee hoe blij ze mogen zijn met de loyale supporters die hun het hele seizoen gesteund hebben.
Een paar keer hebben ze na een wedstrijd het publiek bedankt maar het overgrote deel van de groep moest diverse keren door bepaalde andere spelers bijna gedwongen worden om dit te doen.
Je noemt voorbeelden die slaan op één speler, Maher. Verder ken ik inderdaad geen enkel interview van spelers die dergelijke teksten spraken.Deadsy schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:31:
[...]
Je kent de interviews die divers spelers dit seizoen gegeven hebben niet? Vooral die na de wedstrijden?
De beelden?
Er lopen daar wat spelers rond die al het hele seizoen denken dat ze goed zitten te spelen en absoluut geen zelf kritiek kennen. Deze spelers hebben geen idee hoe blij ze mogen zijn met de loyale supporters die hun het hele seizoen gesteund hebben.
Een paar keer hebben ze na een wedstrijd het publiek bedankt maar het overgrote deel van de groep moest diverse keren door bepaalde andere spelers bijna gedwongen worden om dit te doen.
Er zijn echt wel meer spelers dan alleen maar Maher, Maher is slechts degene die het meest besproken werd door de media.Niku schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:34:
[...]
Je noemt voorbeelden die slaan op één speler, Maher. Verder ken ik inderdaad geen enkel interview van spelers die dergelijke teksten spraken.
Bakalli heb ik ook al diverse keren voor een camera gezien met uitspraken waar je je toch afvraagt waar hij mee bezig is.
Dan heb ik dat artikel toch anders gelezen dan jou; Volgens mij hopen/willen ze dat de gemeente 35 miljoen uitleent/garant staat omdat dit goedkoper is dan via de bank.Railgunner schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:30:
[...]
Ik las op Nu.nl dat de totale kosten op 200 miljoen beraamd zijn en dat de stad Rotterdam hiervan 35 miljoen moet betalen. Dit moet nog wel door de gemeenteraad worden goedgekeurd.
En het zou mij niet verrassen als BAM dit grotendeels zelf financiert en vervolgens jaarlijks doorberekend aan Feyenoord/ de eigenaar van het stadion.
Een van de voordelen van BAM was toch juist dat er geen geld geleend hoefde te worden bij de gemeente?Railgunner schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:30:
[...]
Ik las op Nu.nl dat de totale kosten op 200 miljoen beraamd zijn en dat de stad Rotterdam hiervan 35 miljoen moet betalen. Dit moet nog wel door de gemeenteraad worden goedgekeurd.
Er waren genoeg andere investeerders te vinden voor die 200 miljoen dacht ik.
zoals overal toch? Noem mij 1 club uit NL, desnoods uit Europa, die het stadion op de balans als eigen vermogen heeft?D-e-n schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:30:
[...]
Het stadion is niet van Feyenoord. Feyenoord is alleen maar bespeler.
PSV, FC Twente. Groningen en Heerenveen volgens mij ook.Sjah schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:12:
[...]
zoals overal toch? Noem mij 1 club uit NL, desnoods uit Europa, die het stadion op de balans als eigen vermogen heeft?
[ Voor 9% gewijzigd door Krukar op 01-05-2014 15:30 ]
Moet niks, maar een participatie of een garantie van de gemeente maakt het de financiering een stuk goedkoper. Het biedt financiers toch extra zekerheid en vertrouwen als de overheid er ook achter staat en in het verdere proces is het ook handig als de overheid zelf ook belang heeft.tweaker2010 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:05:
Een van de voordelen van BAM was toch juist dat er geen geld geleend hoefde te worden bij de gemeente?
Er waren genoeg andere investeerders te vinden voor die 200 miljoen dacht ik.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maar dus heeft het stadion niks met het begrotingstekort van Feyenoord te maken. Ik weet niet hoe het met de huur zit.Sjah schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:12:
[...]
zoals overal toch? Noem mij 1 club uit NL, desnoods uit Europa, die het stadion op de balans als eigen vermogen heeft?
Je hebt helemaal gelijk, ik vergat Anderlecht helemaal.Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:28:
[...]
Anderlecht heeft toch wel meer gewonnen toch?
Wikipedia: RSC Anderlecht
Het won ook vijf Europese bekers: twee keer de Europacup II, twee keer de UEFA Super Cup en één keer de UEFA Cup. Anderlecht vormt samen met Club Brugge en Standard de traditionele grote drie van België.
Die van Well uit de RvC van Feyenoord begrijpt volgens mij niet alle facetten van het lenen van geld:rik86 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:01:
Dan heb ik dat artikel toch anders gelezen dan jou; Volgens mij hopen/willen ze dat de gemeente 35 miljoen uitleent/garant staat omdat dit goedkoper is dan via de bank.
En het zou mij niet verrassen als BAM dit grotendeels zelf financiert en vervolgens jaarlijks doorberekend aan Feyenoord/ de eigenaar van het stadion.
Rente aflossen is niet mogelijk. Of je betaalt rente over je openstaande schuld, of je lost je schuld af."En doordat we minder rente af moeten lossen, liggen de kosten 30 procent lager."
Bron: http://www.nusport.nl/voe...omhoog-nieuw-stadion.html
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
De Euroborg is in eigendom van de Euroborg NV, dat weer van de gemeente Groningen is. FC Groningen is huurder. SC Heerenveen heeft een gelijke constructie. Het Abe Lenstrastadion is van Sportstad Heerenveen BV, en SC Heerenveen is ook hier een huurder.Krukar schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:25:
[...]
PSV, FC Twente. Groningen en Heerenveen volgens mij ook.
Voor zover ik kon nagaan zijn PSV en FC Twente inderdaad eigenaren van hun stadions en staan die ook als zodanig op de balansen van beide clubs.
Nee, merp!
Het Juventus Stadium is 100% eigen bezit.Sjah schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:12:
[...]
Bij PSV was hett zo, maar ze hebben het stadion verkocht aan de gemeente jaren terug ipv een lening bij de gemeente. Ik dacht dat hett stadion van Twente ook niet volledig van hun zelf was?PauseBreak schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:19:
[...]
De Euroborg is in eigendom van de Euroborg NV, dat weer van de gemeente Groningen is. FC Groningen is huurder. SC Heerenveen heeft een gelijke constructie. Het Abe Lenstrastadion is van Sportstad Heerenveen BV, en SC Heerenveen is ook hier een huurder.
Voor zover ik kon nagaan zijn PSV en FC Twente inderdaad eigenaren van hun stadions en staan die ook als zodanig op de balansen van beide clubs.
[ Voor 56% gewijzigd door fynrd1 op 01-05-2014 17:28 ]
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ah ok, gaan ze dit in de loop der tijd nog langzaam terugkopen?Niku schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:34:
Nee, alleen de grond onder het Philips Stadion is verkocht aan de gemeente, stadion zelf is eigendom van PSV.
Ja, dat was onderdeel van de deal. PSV betaalt jaarlijks een bepaald bedrag.fynrd1 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:55:
[...]
Ah ok, gaan ze dit in de loop der tijd nog langzaam terugkopen?
Wat FC Twente betreft: Zowel Wikipedia als de officiële site geven aan dat de Grolsch Veste in eigendom is van FC Twente.
Nee, merp!
Zie http://www.tubantia.nl/sp...ar-arke-stadion-1.2456633, sinds eind 2007 is Twente volledig eigenaar van tegenwoordig de Grolsch Veste.fynrd1 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:26:
[...]
Ik dacht dat hett stadion van Twente ook niet volledig van hun zelf was?
Beetje statistiek m.b.t. de bezetting van stadions dit seizoen (bron):
1. Heracles Almelo 8329 toeschouwers per thuiswedstrijd (98,0 procent van volle capaciteit)
2. FC Twente 29.530 (97,8%)
3. Cambuur Leeuwarden 9714 (97,1%)
4. PEC Zwolle 12.042 (96,3%)
5. Ajax 50.871 (95,9%)
6. Go Ahead Eagles 7954 (94,8%)
7. NAC Breda 17.861 (94,0%)
8. AZ 15.501 (91,1%)
9. PSV 32.963 (90,3%)
10. Feyenoord 45.757 (89,5%)
Je gaat je afvragen waarom Feyenoord naar 70K wil als ze nu de tent al bij lange na niet eens vol krijgen.
[ Voor 45% gewijzigd door Bastien op 01-05-2014 18:08 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Buffer vakken bij een groot deel van de wedstrijden. De 49k kan door veiligheidsredenen nooit behaald worden, alleen bij Feyenoord - Ajax kan het stadion door het ontbreken van uit publiek tot de nok worden gevuld. Bij risico wedstrijden worden bijvoorbeeld 4 vakken volledig leeg houden rondom het uitvak.Bastien schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:05:
[...]
Zie http://www.tubantia.nl/sp...ar-arke-stadion-1.2456633, sinds eind 2007 is Twente volledig eigenaar van tegenwoordig de Grolsch Veste.
1. Heracles Almelo 8329 toeschouwers per thuiswedstrijd (98,0 procent van volle capaciteit)
5. Ajax 50.871 (95,9%)
8. AZ 15.501 (91,1%)
9. PSV 32.963 (90,3%)
Je gaat je afvragen waarom Feyenoord naar 70K wil als ze nu de tent al bij lange na niet eens vol krijgen.
Zo dus, en in dit geval zijn er dan 5 vakken die dienen als buffer.
[ Voor 11% gewijzigd door fynrd1 op 01-05-2014 18:21 ]
Niet echt efficiënt dan. Kun je beter de wanden van beton maken en bovenop een glazen dak. scheelt meteen rondvliegend vuurwerkfynrd1 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:13:
[...]
Buffer vakken bij een groot deel van de wedstrijden. De 49k kan door veiligheidsredenen nooit behaald worden, alleen bij Feyenoord - Ajax kan het stadion door het ontbreken van uit publiek tot de nok worden gevuld. Bij risico wedstrijden worden bijvoorbeeld 4 vakken volledig leeg houden rondom het uitvak.
[afbeelding]
Zo dus, en in dit geval zijn er dan 5 vakken die dienen als buffer.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Het is niet altijd nodig hoor, laatste wedstrijd die ik er ben geweest was tegen Kuban Krasnodar en was er geen tot nauwelijks een buffer aanwezig. Maar als ik het goed heb hebben ze verleden jaar een aanpassing gedaan waardoor er inclusief buffer slechts 10% van de capaciteit verloren gaat ipv de eerder bijna 20%. Als ik het goed heb was de capaciteit in de jaren voorheen bij risico wedstrijden rond de 42k.Bastien schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:26:
[...]
Niet echt efficiënt dan. Kun je beter de wanden van beton maken en bovenop een glazen dak. scheelt meteen rondvliegend vuurwerk. Maar dat is dus in lang alle stadions niet zo. In de Grolsch Veste is het gewoon een vak met hoge wanden volgens mij, maar geen 10% buffer eromheen. Maar het zal wel nodig zijn in R'dam.
Is dat inclusief het uitvak? Dan vertekent het beeld, uitvakken zitten vaak niet voor de helft vol.Bastien schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:05:
[...]
Zie http://www.tubantia.nl/sp...ar-arke-stadion-1.2456633, sinds eind 2007 is Twente volledig eigenaar van tegenwoordig de Grolsch Veste.
5. Ajax 50.871 (95,9%)
8. AZ 15.501 (91,1%)
9. PSV 32.963 (90,3%)
Verwijderd
Verwijderd
Dus toch. Leek me al zo stug. Anderlecht is immers een grote club, ook in Europa.MeNTaL_TO schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:44:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, ik vergat Anderlecht helemaal.
Wikipedia: RSC Anderlecht
[...]
Verwijderd
Feyenoord BVO betaalt elk jaar een aanzienlijke huur aan Stadion Feyenoord N.V.D-e-n schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:32:
[...]
Maar dus heeft het stadion niks met het begrotingstekort van Feyenoord te maken. Ik weet niet hoe het met de huur zit.
Mocht men met BAM dezelfde content fee gaan hanteren als bij HNS indertijd dan zou de BVO in het vernieuwde stadion een vergoeding krijgen voor elke wedstrijd in plaats van huur te betalen. Dat lijkt mij aanzienlijk te schelen.
Nu daarbij alleen geen Tegendoelpunten incasseren en ze zijn door
Float like a butterfly, sting like a bee.
PSN: Finally_Chris
Valencia 3-0, knap hoor!
[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 01-05-2014 22:34 ]
Tweede gele, was terecht. Was te laat en Vidal ging over zijn bovenbeen.andries.t.net schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:34:
Waar was de rode kaart voor?
Jong Vitesse misschien toch geen kampioen. Hebben in een wedstrijd een speler opgesteld die niet speelgerechtigd was. Krijgt misschien nog een staartje.Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:54:
[...]
Jong Vitesse wel kampioen!Maar voor spek en bonen, want kunnen/willen geen Jupiler League spelen. Jong Vitesse - NEC was toch wel leuk geweest...
Maar ze moeten ook nog winnen van de andere kampioen (Feyenoord) om daarvoor in aanmerking te komen. Altijd leuk, vorige Jong Vitesse - Jong Feyenoord stilgelegd door het gooien van vuurwerk door Feyenoord-provinciaaltjes.
[ Voor 71% gewijzigd door Vos op 01-05-2014 22:41 ]
[ Voor 101% gewijzigd door Vos op 01-05-2014 22:41 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Fid3lity op 01-05-2014 22:52 ]
Kleine woordenwisseling nav. een blessure zullen we maar zeggen, was buiten het veld. Die gek van Benfica zit als het goed is nu op de tribune ook nee. Krijgen iets van 6 minuten extra tijd minimaal.andries.t.net schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:52:
Pff, kijk ik weer op het verkeerde moment naar Valencia, wat is er nu weer aan de hand?
[ Voor 19% gewijzigd door Fid3lity op 01-05-2014 22:57 ]
Tjah het zijn ook wel 20 opgewonden standjes per team ofzo
Ik had toch meer verwacht van Juventus.
[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 01-05-2014 22:56 ]
Juve viel me tegen, weinig creativiteit.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Poulsen weg bij Ajax, was op zich wel te verwachten, maar zo'n ouderlijk figuur is toch altijd prettig om erbij te hebben. Hopelijk zoeken ze nog zo'n persoon rond de 30
Dat is idd niet zulk goed nieuws voor de Boer. Zal nog moeilijk worden om een ervaren en betaalbare vervanger te vinden. Voor de aanval lees ik dat ze weer 3e rangs spelers gaan huren. Belooft weinig goeds dit:martinusz schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:16:
http://www.telegraaf.nl/t..._gaat_weg_bij_Ajax__.html
Poulsen weg bij Ajax, was op zich wel te verwachten, maar zo'n ouderlijk figuur is toch altijd prettig om erbij te hebben. Hopelijk zoeken ze nog zo'n persoon rond de 30
http://www.ad.nl/2014/05/02/Ajax-aast-op-Polen-flop-van-Leverkusen
Mwa als 3de man is het niet zo erg toch, kost waarschijnlijk bijna niets en is leuk voor op de bank. Als Sigi en Zivkovic blijven, dan is het alleen voor noodgevallentweaker2010 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:27:
[...]
Dat is idd niet zulk goed nieuws voor de Boer. Zal nog moeilijk worden om een ervaren en betaalbare vervanger te vinden. Voor de aanval lees ik dat ze weer 3e rangs spelers gaan huren. Belooft weinig goeds dit:
Zie net dat hij 1.89m is, is ook wel lekker een lange spits, maar volgens mij is hij toch vrij technisch ook. Is nu 20 jaar, wie weet wordt het nog watVos schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:34:
In een YT filmpje zag die Milik er wel uit als een behendige speler, met een actie en een goed schot. En nog jong. Maar zo'n compilatie zegt altijd vrij weinig, zo kan je bijna iedere (prof)speler als heel goed neerzetten.
YouTube: Arkadiusz Milik | Goals, Skills, Assists | Górnik/Bayer Leverkusen | 2012/2013
Ajax heeft dan wel veel net-niet spitsen. Sigi, de Jong, Zivkovic, Bojan en Hoesen staan nu allemaal nog onder contract. Daarnaast hebben ze vorig jaar twee spitsen voor Jong Ajax aangetrokken (een Duitser en eentje van De Graafschap) Ze mogen eerst wel even een opruiming houden voor ze weer een nieuwe spits aantrekken.martinusz schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:31:
Mwa als 3de man is het niet zo erg toch, kost waarschijnlijk bijna niets en is leuk voor op de bank. Als Sigi en Zivkovic blijven, dan is het alleen voor noodgevallen
Hij kan ook op de vleugel -> winger/strikerRailgunner schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:46:
[...]
Ajax heeft dan wel veel net-niet spitsen. Sigi, de Jong, Zivkovic, Bojan en Hoesen staan nu allemaal nog onder contract. Daarnaast hebben ze vorig jaar twee spitsen voor Jong Ajax aangetrokken (een Duitser en eentje van De Graafschap) Ze mogen eerst wel even een opruiming houden voor ze weer een nieuwe spits aantrekken.
Het is ook een linkspoot, ook niet verkeerd om te hebben!
Daarnaast is het mogelijk dat de Jong, Sigi en Hoessen weggaan (houden alle 3 de optie voor mogelijk). Bojan is toch einde huur? of is dat nog een jaar?
En ja, natuurlijk is het mogelijk dat De Jong, Sigi en Hoesen alledrie weggaan. Maar wat als ze dat alle drie niet doen? Dan zit je met meerdere spitsen waar je allemaal niet 100% tevreden over bent.
Ajax schijnt al een aanbod te hebben gedaan bij VDV, lijkt me een ervaren en welkome versterking. Maakt meteen die Poolse flop overbodig..tweaker2010 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:27:
[...]
Dat is idd niet zulk goed nieuws voor de Boer. Zal nog moeilijk worden om een ervaren en betaalbare vervanger te vinden. Voor de aanval lees ik dat ze weer 3e rangs spelers gaan huren. Belooft weinig goeds dit:
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat betaald ajax niet, hij is gehuurd dus zijn echte werkgever blijft zijn salaris betalen en ajax betaald een vergoeding hiervoor. Dat is zelden gelijk aan het werkelijke salaris.Railgunner schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:56:
Voor Bojan is er een optie op nog een jaar, maar het is nog niet zeker of Ajax dat wil. Zijn salaris schijnt 2.5 miljoen/jaar te zijn, ver boven het salarisplafond. Ik vond hem zelf erg tegenvallen dit jaar.
Ook al ben ik geen ajax fan dus liever niet ;-) maar ajax koopt nu wel veel B spelers. Wanneer gaan ze eens voor een ECHTE spits die er minimaal 25 ala Pelle inschiet. Dit is is Ajax onwaardig om met zulke spitsen te spelen (of is het gewoon te zuinig willen zijn?)
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
ieder zijn meug, ik sla 'm over.Niku schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:20:
Leuke EL finale, al zal Benfica die wel gaan winnen, gun ik ze ook wel.
Hoewel ik het gedeeltelijk met je eens ben is het wel zo dat sinds Ajax geen 'echte' spits meer heeft ze 4x op rij kampioen werden. In de jaren dat Suarez of Huntelaar er 20+ inschoten werden ze geen kampioen. Als dat patroon blijft doorgaan mogen ze nog wel wat langer doorgaan zonder echte spitsrikoos schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:37:
[...]
Dat betaald ajax niet, hij is gehuurd dus zijn echte werkgever blijft zijn salaris betalen en ajax betaald een vergoeding hiervoor. Dat is zelden gelijk aan het werkelijke salaris.
Ook al ben ik geen ajax fan dus liever niet ;-) maar ajax koopt nu wel veel B spelers. Wanneer gaan ze eens voor een ECHTE spits die er minimaal 25 ala Pelle inschiet. Dit is is Ajax onwaardig om met zulke spitsen te spelen (of is het gewoon te zuinig willen zijn?)
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Cillissen zou "per ongeluk" wat ballen kunnen doorlaten en daarmee zijn oude club helpen om vervolgens heel wat commentaar te krijgen.
Nu staat Vermeer er, bij hem kijkt er toch niemand van op als hij over een bal duikt (als hij überhaupt al beweegt bij een doelpoging).
Hopelijk spelen Denswil en Schöne ook, dan heeft NEC nog een kans.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Nog meer zul je bedoelen.D-e-n schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:13:
Het is te hopen dat hij niet zo'n sterke indruk maakt. Van Gaal en Frans Hoek zouden nog op rampzalige ideeën komen namelijk.
Ik denk dat een club wel kijkt naar zijn laatste seizoen en dat ziet er niet goed uit met o.a. de 4 - 0 tegen PSV en de rampzalige bekerfinale.martinusz schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:15:
Ik hoop juist dat hij de sterren van de hemel keept, dan kunnen ze er wellicht nog wat voor vangen
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:21:
[...]
Ik denk dat een club wel kijkt naar zijn laatste seizoen en dat ziet er niet goed uit met o.a. de 4 - 0 tegen PSV en de rampzalige bekerfinale.

Ben overigens echt benieuwd wat voor club hem zou kopen? Het is geen slechte keeper, maar hij heeft vaak de schijn tegen door onhandige acties (ondanks dat hij Ajax ook kampioen heeft gemaakt).
Overigens zou ik vd Vaart wel toejuichen, mits hij niet te veel salaris vraagt en zich niet vervelend opstelt als hij weleens op de bank zou zitten. Hij zegt dat hij altijd nog terug naar Ajax wilt, maar dat roepen er wel meer en die komen niet of pas veel te laat terug waardoor je er niet veel meer aan hebt
Denswil zal wel spelen want Moisander heeft last van zijn knie en is ziek geweest maar Schöne speelt niet want die heeft deze week zijn amandelen laten verwijderen.OPSLAGHOND schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:10:
Hopelijk spelen Denswil en Schöne ook, dan heeft NEC nog een kans.
Vlgns mij werd er eerst gelinkt naar een artikel waarin stond dat Ajax z'n volledige salaris vergoedde; alleen werd er aan voorbij gegaan dat in z'n contract staat dat ie dat pas krijgt (via bonussen iirc) wanneer ie minstens 60% van de speeltijd heeft meegedaan. Volgens mij zitten er wel vaker van zulke onrealistische constructies in als zoethoudertje en ligt het basis salaris dan een stuk lager(?) ...rikoos schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:37:
[...]
Dat betaald ajax niet, hij is gehuurd dus zijn echte werkgever blijft zijn salaris betalen en ajax betaald een vergoeding hiervoor. Dat is zelden gelijk aan het werkelijke salaris.
edit: het moet zijn 45 minuten spelen in minstens 60% van de wedstrijden en bruto betaald Ajax 1 miljoen (zal dan wel z'n basis salaris zijn al scheelt dat wel een heel groot stuk en onrealistisch laag voor een Barcelona contract
[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 02-05-2014 13:58 ]
Inderdaad, dat dus. En een spits van rond de 1,90 komt op mij niet echt behendig over (tenzij het een soort Zlatan is natuurlijk). Zijn moyenne is erg laag en in Duitsland zal hij niet slecht verdienen, nee dit soort spelers kan Ajax beter niet halen. Het schijnt dat Lukoki ook moet vertrekken trouwens.Railgunner schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:46:
[...]
Ajax heeft dan wel veel net-niet spitsen. Sigi, de Jong, Zivkovic, Bojan en Hoesen staan nu allemaal nog onder contract. Daarnaast hebben ze vorig jaar twee spitsen voor Jong Ajax aangetrokken (een Duitser en eentje van De Graafschap) Ze mogen eerst wel even een opruiming houden voor ze weer een nieuwe spits aantrekken.
Om eerlijk te zijn vind ik het niet zo erg dat Schaars het WK sowieso niet zou halen

matige speler en een matig seizoen, vind ik niet Oranje waardig.
Aannames, aannames, aannames.tweaker2010 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:28:
[...]
Inderdaad, dat dus. En een spits van rond de 1,90 komt op mij niet echt behendig over (tenzij het een soort Zlatan is natuurlijk). Zijn moyenne is erg laag en in Duitsland zal hij niet slecht verdienen, nee dit soort spelers kan Ajax beter niet halen. Het schijnt dat Lukoki ook moet vertrekken trouwens.

Ik ben benieuwd, in Polen deed hij het goed, maar Duitsland kwam nog te vroeg voor hem denk ik. Hij is nog 20 en kan nog flink wat groeien. Hopelijk laat hij het bij Ajax wel zien.
In het filmpje zie je dat hij wel aardig behendig is, veel behendiger dan Sigthorsson (gohtweaker2010 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:28:
[...]
Inderdaad, dat dus. En een spits van rond de 1,90 komt op mij niet echt behendig over (tenzij het een soort Zlatan is natuurlijk). Zijn moyenne is erg laag en in Duitsland zal hij niet slecht verdienen, nee dit soort spelers kan Ajax beter niet halen. Het schijnt dat Lukoki ook moet vertrekken trouwens.
Cuenca had pech met zijn blessure, Bojan hetzelfde. Die heeft een uitstekende tweede seizoenshelft gespeeld. Was ontzettend goed in de topper tegen Twente en heeft nog wat andere belangrijke wedstrijden gespeeld.tweaker2010 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:51:
Het is al weer even geleden dat de scouts van Ajax een topper binnengehaald hebben. Tot heden blijft het bij huurlingen waar je als team niets aan hebt omdat die na een jaartje toch weer vertrekken (en je kunt ze niet verkopen als ze goed presteren). Cuanca en Bojan zijn beiden geflopt en zorgen dat het echte talent de bank warm moet houden. De spelers die wel voor veel geld gekocht worden kunnen het niet waarmaken (vd Hoorn, Sigthorsson).
Deze speler (20 jaar) wordt gehuurd omdat je er dan nog niet meteen aan vast zit, mocht het dus tegen vallen ben je er meteen weer van af. Als hij wel goed is, is er nog een optie tot koop waar Ajax hem voor weinig kan overnemen.
Hoesen verwacht ik niet van dat hij nog veel minuten gaat maken, jammer genoeg. Heeft toch zijn waarde bewezen en ik vond dat er altijd dreiging van hem uit ging wanneer hij inviel. Ik verwacht dat Sigthorson ook gaat vertrekken. Bij een redelijk goed bod zal Ajax hem echt niet tegen houden.
Van Der Hoorn heeft amper gespeeld, had pech dat Veltman doorbrak en uitstekend speelde, dus ik vind het knap dat je hem kan beoordelen.
Misschien toch eens een iets positievere bril opzetten, want ik vind dat je nogal eenzijdig negatief naar Ajax kijkt. Ze zijn toch 4 jaar op rij kampioen geworden. Dat gaat je niet lukken met slechte aankopen en slechte scouting.
Die moet je even uitleggen?tweaker2010 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:40:
De beslissende spelers zijn vaak noodgrepen.
Ik neem aan dat noodgreep niet geldt voor een Eriksen, vertongen, alderwereld, vd Wiel, schone, blind en dan heb ik ze waarschijnlijk nog niet allemaal gehad, dit zijn beslissende spelers maar lijken mij geen noodgrepen?
De huurlingen waren niet gelukkig, al vind ik bojan op het eind van dit seizoen toch wel sterk spelen.
Schone is een mooi voorbeeld van een noodgreep (doet het prima als rechtsbuiten) en wat prestaties betreft een uitzondering. De rest van de gehaalde spelers de laatste tijd vallen tegen of zijn vaak geblesseerd.
Verder zijn er wat spelers geblesseerd geraakt ja, maar ik hou hier mee op. Je posts bevatten alleen maar aannames en je gaat niet in op tegenargumenten. Dan houdt een discussie al snel op

[ Voor 28% gewijzigd door JanW op 02-05-2014 18:23 ]
Tadic, Chadli, Assaïdi, Dost, Van Ginkel, Maher en Narsingh hadden (over het algemeen) een stuk betere aankopen geweest. Even los van of ze ook daadwerkelijk haalbaar waren geweest.
Wat Ajax zou moeten doen is de scouts van Heerenveen en Groningen kopen. Die slagen er keer op keer in om goede (aanvallende) spelers te scouten die altijd voor een mooie prijs verkocht worden.
Zie Sigthorsson, in de wedstrijden dat hij speelt en daadwerkelijk ballen van de zijkant krijgt scoort hij veel. De rest van de wedstrijden valt het vies tegen. Want Kishan, De Sa en dergelijke spelers die _wel_ de achterlijn halen zijn schaars bij Ajax op dit moment.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe kan het dat de Jong wel fit genoeg is voor de wedstrijd tegen NEC, maar niet voor het WK? Of is deze beslissing puur preventief?
Omdat wil hij bij oranje zitten hij in topvorm moet zijn om überhaupt in aanmerking te komen. Dat gaat dus niet meer lukkentweaker2010 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 09:31:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10...-zet-streep-door-WK.dhtml
Hoe kan het dat de Jong wel fit genoeg is voor de wedstrijd tegen NEC, maar niet voor het WK? Of is deze beslissing puur preventief?
Dit topic is gesloten.
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum