[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 194 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.602 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 23:59

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Fiber schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:56:
[...]
Ik denk dat Sneijder nog wel goed is, en bijvoorbeeld Van der Vaart ook. Maar je moet ze wel gebruiken op de plek waar ze thuis horen en waar hun kwaliteiten liggen: Als echte nummer tien dus. Met een loper en een stofzuiger in de rug. En je kan ze niet meer samen opstellen. Liefst in een twee spitsen systeem. (Van Persie en Robben.) En dan Huntelaar achter de hand houden als pinch hitter. :)
Ik zou eerder van Persie als nr 10 opstellen. Huntelaar is geen typische pinch hitter maar een spits die je 90 min niet ziet en dan opeens scoort. Van der Vaart en Sneijder kunnen het allemaal niet meer belopen al hebben ze wel veel ervaring. Van der Vaart is wel ideaal om op de bank te hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:50

Fiber

Beaches are for storming.

tweaker2010 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:23:
[...] Van der Vaart en Sneijder kunnen het allemaal niet meer belopen...
Daar moet je dus rekening mee houden in je opstelling door er twee of drie lopers en werkers omheen te zetten. Wat ik zeg dus: Twee spitsen, Sneijder of VdV op tien, en dan drie lopers/werkers/balafpakkers daar achter...

En Van Persie moet gewoon in de spits blijven. En als Huntelaar beter is dan Robben dan mag die van mij ook in de spits...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dat is dat EK in wat 13 verschillende landen gespeeld wordt ;). Amsterdam gaat ervoor om een speelstad te zijn 8) . Anders gelezen: "oh op die manier het "EK" naar Nederland"

Zie hier de concurrentie: Wikipedia: UEFA Euro 2020
martinusz schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:37:
Specialiteiten van Robben:
- Doelpunten maken
- Assists geven (is dus ook doelpunten genereren)
- Snelheid met een goede dribbel
- vrije trappen
- corners

- fopduiken -> penalties genereren >:)
;)

[ Voor 42% gewijzigd door apis29 op 24-04-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:26

Vos

AFCA

iPodKiller schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:48:
Over Robben gesproken, zet een beest van een LB(taiwo) neer, = gefrustreerde Robben, hilarisch!!! _/-\o_ Waarom had Wenger hem destijds nooit gratis opgehaald, kon hij mooi van pas komen in de CL tegen Robben.

[video]
Bij die actie op het einde is het bijna krak onderbeen. Oftewel een smerige tackle ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:57
@tweaker2010 en @fiber

We zijn het allen dus eens over een 442 in een ruit met drie aanvallende spelers? Of Robben en van Persie dan spelen met Huntelaar of Sneijder maakt qua systeem niet eens zoveel uit dan.

Daarachter zou je dan moeten gaan voor twee lopers (fysiek) met een opbouwende sterke man (De Guzman, Clasie of Blind) er tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat is het systeem waar ik voor zou gaan inderdaad. Maar kijk nog eens naar de steekpassjes van Sneijder op het WK 2010 en je weet weer waarom ik nog steeds op Sneijder gok. Ondanks dat hij dan verdedigend rugdekking nodig heeft, wat prima kan in zo'n 4-4-2...

Zit iedereen nou Benfica - Juve of Sevilla - Valencia te kijken of zo...? O-)

Een affiche Benfica - Juventus zou niet eens misstaan als Champions League finale...

[ Voor 24% gewijzigd door Fiber op 24-04-2014 22:58 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

2-1 Benfica! Mooie goal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:16

Niku

Alagaesii

Helemaal vergeten te checken wat de eindstanden waren, wat slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Wedstrijd niet gevolgd, zo te zien niemand hier. Juve heeft wel het voordeel van het uitdoelpunt, dus kans zat om in de return nog een goed resultaat te pakken.

Of Benfica moet ze compleet overlopen hebben, zoals gezegd: ik heb de wedstrijd niet gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 17:22
Fid3lity schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:01:
Wedstrijd niet gevolgd, zo te zien niemand hier. Juve heeft wel het voordeel van het uitdoelpunt, dus kans zat om in de return nog een goed resultaat te pakken.

Of Benfica moet ze compleet overlopen hebben, zoals gezegd: ik heb de wedstrijd niet gezien ;)
Ik denk dat juve het thuis wel lukt, Benfica had het gisteren af kunnen maken met minstens 3-1 maar die viel niet.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Fiber schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:11:
Dat is het systeem waar ik voor zou gaan inderdaad. Maar kijk nog eens naar de steekpassjes van Sneijder op het WK 2010 en je weet weer waarom ik nog steeds op Sneijder gok. Ondanks dat hij dan verdedigend rugdekking nodig heeft, wat prima kan in zo'n 4-4-2...
Dat ben ik wel met je eens hoor. Als we nog wat met Sneijder willen is dat de manier.

Anders is het, zeker tegen Chili en Spanje, wellicht een optie om van Persie als nummer tien achter Depay en Robben te zetten. Geen spits dus en twee naar binnen trekkende buitenspelers: dat vinden zowel de centrumverdedigers als de aanvallende backs niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:54:
[...]

Dat ben ik wel met je eens hoor. Als we nog wat met Sneijder willen is dat de manier.

Anders is het, zeker tegen Chili en Spanje, wellicht een optie om van Persie als nummer tien achter Depay en Robben te zetten. Geen spits dus en twee naar binnen trekkende buitenspelers: dat vinden zowel de centrumverdedigers als de aanvallende backs niet leuk.
Van Persie als valse 9 zou kunnen, dan zou je een elftal als dit kunnen krijgen.

De Jong als verdedigende middenvelder, Wijnaldum als loper (en kan zijn kansen ook afmaken) en Sneijder als een soort 10 die van Persie en de naar binnen trekkende vleugels bediend.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y0MeEIe.png

En wie denkt dat ie iets beters weet: http://www.futhead.com/14/squads/build/ :), is lekker makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Nee, speel je met van Persie als valse spits dan speel je naar mijn idee zonder Sneijder. Want zoals jij het nu opstelt lijkt het op het 433 wat we nu al spelen en heb je nog steeds te weinig fysiek en loopvermogen op het middenveld. En dat zou ik met die 442 juist willen voorkomen.

Als je Sneijder wilt opstellen in dit systeem is moet hij juist die "schaduwspits" worden en van Persie de linker spits met een vrije rol.

In mijn optiek zoek je dan twee lopers (v Ginkel, Fer, Wijnaldum, Klaassen, Emanuelson, Blind, de Guzman, wellicht N de Jong) achter die schaduwspits en dan ter aanvulling een voetballer (De Guzman, Blind, Clasie) vlak voor de defensie. Nigel de Jong zou voor die laatste plek dan niet in aanmerking komen, niet in de basis in elk geval.

Overigens zou ik Büttner en Bruma niet eens in de voorselectie opnemen. Büttner speelt nooit, die gok ga je niet nemen op basis van één leuk seizoen Vitesse. Dan eerder Pieters. En Bruma lijkt me van alle jonge kandidaat centrumverdedigers degene die de meeste fouten maakt. Dan maakt (als je naar de eredivisie kijkt) de veel bekritiseerde De Vrij toch echt een betere indruk over een heel jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 25-04-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerder mijn vraagtekens zetten bij Wijnaldum. Leuke speler, maar heeft dit jaar nog geen 10 wedstrijden gespeeld door blessureleed. Hoe heeft deze speler het in hemelsnaam afgedwongen om in aanmerking te komen voor een selectie, laat staan een basisplaats? En deze moet ook nog eens zijn kansen af gaan maken? Wijnaldum is altijd een speler geweest die buitengewoon veel kansen nodig heeft om te kunnen scoren.

Hetzelfde verhaal geldt voor Büttner. Die gast heeft in twee jaar tijd misschien 10 wedstrijden gespeeld.

Wijnaldum > Fer
Büttner > Blind (ook al speelt hij er niet meer regelmatig, hij heeft tenminste speelminuten in de benen)
Bruma > Heitinga
(Cillessen > Krul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wijnaldum speelt nu in elk geval weer. Hij heeft nog een aantal wedstrijden om aan te tonen dat hij fit is. Fer ligt wat mij betreft wel flink op hem voor ja.

Hoe doet Heitinga het eigenlijk bij Fulham? Hij speelde toch wel eens rechtsback? Dat lijkt me dan weer niet de bedoeling.

[ Voor 39% gewijzigd door D-e-n op 25-04-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:17:
Hoe doet Heitinga het eigenlijk bij Fulham? Hij speelde toch wel eens rechtsback? Dat lijkt me dan weer niet de bedoeling.
Heb hem 3 keer zien spelen, en hij doet het gewoon goed daar :) speelt nu elke wedstrijd, dus die heeft straks weer voldoende minuten in de benen. Ik zou hem erin zetten, met de jonkies als wissel erachter.

En bij een club in degradatienood weet je zeker dat hij voldoende moet verdedigen de komende wedstrijden :+

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 25-04-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 16:05
------------Huntelaar
--V Persie---------Robben
---------N.dJong-Fer
Blind---------------------Janmaat
------Indi-Vlaar-De Vrij
-------------Krul

Huntelaar als afmaker en aanspeelpunt, Van Persie en Robben als creatieve brein een vrije rol. Fer, Blind en Janmaat als lopers die het hele veld bespelen. De Jong als slot op de deur wanneer nodig, anders bijv. Klaassen en een dik centraal trio. Vlaar is onomstreden, De Vrij heeft de afgelopen weken de beste vorm en Indi is de beste linker CD. Maar als blijkt dat bijv. Veltman het straks beter doet in de voorbereiding kan je hem net zo goed opstellen ipv Indi of De Vrij. De verdedigers van PSV komen simpelweg (nog) tekort, die van Ajax en Feyenoord zijn gewoon beter.

Pieters doet het trouwens ook redelijk, die kan ook op de plek van Blind wellicht. Van der Wiel en Janmaat is ook om het even, mijn bril zegt natuurlijk stel Janmaat op. Heitinga heb ik nog te weinig van gezien, die had ik opgegeven maar als hij zn kans in de voorbereiding pakt vind ik het ook goed. Behalve Vlaar is er geen verdediger echt onomstreden.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 25-04-2014 10:24 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Pieters is niet echt een aanvallende back vind ik. Jouw backs zijn nu halve middenvelders tenslotte.

Overigens zie ik niet zoveel nut in vijf verdedigers als je tegen tegenstanders speelt die maar één centrumspits opstellen. Je hebt kans dat je tegen Spanje heel erg teruggedrongen wordt zo en dat Janmaat en Blind aan opkomen niet toekomen.

Bovendien mis je nu iemand die een balletje kan geven op het middenveld. Vergeet niet dat Feyenoord in dezelfde variant met een trio (Clasie-Vormer/Vilhena/Immers) speelt waarin je dat wel hebt. Nu valt het elftal in drie linies uit elkaar vrees ik.

Wellicht kan Heitinga in elk geval de Ooijer-rol vervullen.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 25-04-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik heb Clasie niet opgesteld omdat ik dan zeker weet dat men over de Feyenoordbril begint B) Meer voetbal op het middenveld kan wel. Maar ik denk dat N. De Jong in zn totaliteit meer toevoegt. Feyenoord combineert het natuurlijk ook met een aanspeelpunt in de spits en het is ook maar de vraag of Huntelaar dat goed genoeg kan. Toch denk ik dat dit een basis moet zijn, het zit er gewoon niet in om een team te maken wat wedstrijden gaat domineren. We hebben 3 goede aanvallers, dat is de basis, en de rest moet in de eerste plaats meters maken en geen doelpunten tegen krijgen.

Vergeet niet dat mensen vanuit deze posities kunnen schuiven. Als je speelt tegen een tegenstander met 1 spits, dan kunnen de DC afhankelijk van de tegenstander een AMC of een buitenspeler opvangen. Ze kunnen ook het middenveld inschuiven bij balbezit.

In deze opstelling staan in principe alleen Huntelaar en Vlaar vast op hun plaats. De rest vult meerdere posities en zal een hoop meters maken. We zullen landen als Spanje niet op techniek verslaan, dus we moeten het van inzet en tactiek hebben. We zullen ook niet bang moeten zijn om een muur te bouwen op zn tijd, wat ik Chelsea zag doen is ook niet leuk maar als wij op die manier een punt tegen Spanje halen kan de vlag uit.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 25-04-2014 10:50 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik heb niks tegen een muur maar je moet er wel uit kunnen komen. En nu heb je als je wordt terug gedrongen maar twee middenvelders die ook nog eens opbouwend niet geweldig zijn. Dan kom je er ook niet uit en lopen van Persie en Robben alleen maar te verdedigen in plaats van dat ze scherp zijn op de counter.

We moeten kiezen. Willen we verdedigende accenten leggen dan moet je ook kiezen en niet alle aanvallers op willen stellen. Ter vergelijk: Chelsea speelde alleen met Torres en één creatievere aanvallend ingestelde middenvelder. Niet dat wij dat moeten doen maar het geeft wel het verschil aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ph4ge schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:44:
Ik heb Clasie niet opgesteld omdat ik dan zeker weet dat men over de Feyenoordbril begint B) Meer voetbal op het middenveld kan wel. Maar ik denk dat N. De Jong in zn totaliteit meer toevoegt. Feyenoord combineert het natuurlijk ook met een aanspeelpunt in de spits en het is ook maar de vraag of Huntelaar dat goed genoeg kan. Toch denk ik dat dit een basis moet zijn, het zit er gewoon niet in om een team te maken wat wedstrijden gaat domineren. We hebben 3 goede aanvallers, dat is de basis, en de rest moet in de eerste plaats meters maken en geen doelpunten tegen krijgen.

Vergeet niet dat mensen vanuit deze posities kunnen schuiven. Als je speelt tegen een tegenstander met 1 spits, dan kunnen de DC afhankelijk van de tegenstander een AMC of een buitenspeler opvangen. Ze kunnen ook het middenveld inschuiven bij balbezit.

In deze opstelling staan in principe alleen Huntelaar en Vlaar vast op hun plaats. De rest vult meerdere posities en zal een hoop meters maken. We zullen landen als Spanje niet op techniek verslaan, dus we moeten het van inzet en tactiek hebben. We zullen ook niet bang moeten zijn om een muur te bouwen op zn tijd, wat ik Chelsea zag doen is ook niet leuk maar als wij op die manier een punt tegen Spanje halen kan de vlag uit.
Nou houd ik het Italiaanse voetbal al lang niet meer in de gaten, maar volgens mij zijn automatismen in een team cruciaal voor een soepel lopend team, en loopt bij Milan, naast De Jong ook Emanuelson nog rond.

Koppeltjes die elkaar blindelings kunnen vinden, kunnen geen kwaad!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:55:
Ik heb niks tegen een muur maar je moet er wel uit kunnen komen. En nu heb je als je wordt terug gedrongen maar twee middenvelders die ook nog eens opbouwend niet geweldig zijn. Dan kom je er ook niet uit en lopen van Persie en Robben alleen maar te verdedigen in plaats van dat ze scherp zijn op de counter.

We moeten kiezen. Willen we verdedigende accenten leggen dan moet je ook kiezen en niet alle aanvallers op willen stellen. Ter vergelijk: Chelsea speelde alleen met Torres en één creatievere aanvallend ingestelde middenvelder. Niet dat wij dat moeten doen maar het geeft wel het verschil aan.
Ik denk dat countervoetbal 1 van de weinige opties is voor Oranje, ik zie ze niet Chili of Spanje van de mat spelen door zelf dominerend te zijn. Goed verdedigend blok en dan snelle counters met Robben en van Persie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Emanuelson staat linksback en De Jong op het middenveld dus ik geloof niet dat dat nu zo'n koppel is.

Ik geloof vooral in balans. Heb je twee lopers dan moet er nog een voetballer bij, heb je een creatieve nummer tien dan moeten er slopers in zijn rug.

@martinusz
Counteren kan een keuze zijn maar dan moet je bijvoorbeeld Huntelaar gewoon even vergeten als basisspeler. Dan moet je vooral kijken hoe je Robben in stelling brengt en zorgen dat er een goed middenveld staat.

[ Voor 30% gewijzigd door D-e-n op 25-04-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:15:
Ik zou eerder mijn vraagtekens zetten bij Wijnaldum. Leuke speler, maar heeft dit jaar nog geen 10 wedstrijden gespeeld door blessureleed. Hoe heeft deze speler het in hemelsnaam afgedwongen om in aanmerking te komen voor een selectie, laat staan een basisplaats? En deze moet ook nog eens zijn kansen af gaan maken? Wijnaldum is altijd een speler geweest die buitengewoon veel kansen nodig heeft om te kunnen scoren.

Hetzelfde verhaal geldt voor Büttner. Die gast heeft in twee jaar tijd misschien 10 wedstrijden gespeeld.

Wijnaldum > Fer
Büttner > Blind (ook al speelt hij er niet meer regelmatig, hij heeft tenminste speelminuten in de benen)
Bruma > Heitinga
(Cillessen > Krul)
Bedoel je niet < ipv >? Of vind je Wijnaldum beter dan Fer?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:58:
Nee, speel je met van Persie als valse spits dan speel je naar mijn idee zonder Sneijder. Want zoals jij het nu opstelt lijkt het op het 433 wat we nu al spelen en heb je nog steeds te weinig fysiek en loopvermogen op het middenveld. En dat zou ik met die 442 juist willen voorkomen.

Als je Sneijder wilt opstellen in dit systeem is moet hij juist die "schaduwspits" worden en van Persie de linker spits met een vrije rol.

In mijn optiek zoek je dan twee lopers (v Ginkel, Fer, Wijnaldum, Klaassen, Emanuelson, Blind, de Guzman, wellicht N de Jong) achter die schaduwspits en dan ter aanvulling een voetballer (De Guzman, Blind, Clasie) vlak voor de defensie. Nigel de Jong zou voor die laatste plek dan niet in aanmerking komen, niet in de basis in elk geval.

Overigens zou ik Büttner en Bruma niet eens in de voorselectie opnemen. Büttner speelt nooit, die gok ga je niet nemen op basis van één leuk seizoen Vitesse. Dan eerder Pieters. En Bruma lijkt me van alle jonge kandidaat centrumverdedigers degene die de meeste fouten maakt. Dan maakt (als je naar de eredivisie kijkt) de veel bekritiseerde De Vrij toch echt een betere indruk over een heel jaar.
Had deze gisteravond nog in elkaar geflanst n.a.v. jullie conclusie om 4-4-2 met Sneijder in een ruit te gaan spelen. Had toen helemaal niet aan Nigel de Jong gedacht maar achteraf zou ik Clasie ervoor eruit gooien ... Moet zeggen dat dat Futhead er een stuk beter uit ziet 8) .

edit: eronder nog twee oudjes van begin September (met de opmerking toen dat v.d. Vaart eigenlijk beter geschikt zou zijn voor de Pirlo rol dan Sneijer in opstelling twee)

Afbeeldingslocatie: http://www.footballuser.com/formations/2014/04/980585_Holland.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2rcqrrr.jpgAfbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2daj0q0.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 25-04-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:00:
Emanuelson staat linksback en De Jong op het middenveld dus ik geloof niet dat dat nu zo'n koppel is.

Ik geloof vooral in balans. Heb je twee lopers dan moet er nog een voetballer bij, heb je een creatieve nummer tien dan moeten er slopers in zijn rug.

@martinusz
Counteren kan een keuze zijn maar dan moet je bijvoorbeeld Huntelaar gewoon even vergeten als basisspeler. Dan moet je vooral kijken hoe je Robben in stelling brengt en zorgen dat er een goed middenveld staat.
Klopt, in dat geval krijgt Huntelaar toch een bijrol en kan wellicht in slotfases worden ingezet om wat te forceren. Of in een wedstrijd waar de tactiek wel anders is wel inzetten, tegen Australie bijvoorbeeld.

Overigens ben ik van mening dat een Buttner, Pieters, Emanuelson allemaal mee moeten. Of ze in de basis moeten staan weet ik niet, maar deze jongens trainen en spelen in topcompetities, daar kan in mijn mening 30 potjes in de eredivisie niet tegenop.
apis29 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:04:
[...]

Had deze gisteravond nog in elkaar geflanst n.a.v. jullie conclusie om 4-4-2 met Sneijder in een ruit te gaan spelen. Had toen helemaal niet aan Nigel de Jong gedacht maar achteraf zou ik Clasie ervoor eruit gooien ... Moet zeggen dat dat Futhead er een stuk beter uit ziet 8) .

[afbeelding]
Ik vind iedereen wel erg gefocust op Sneijder in de basis, kijk even naar de laatste wedstrijden van vd Vaart in Oranje, productiever dan Sneijder in mijn optiek. (echter wel geblesseerd nu weer)

[ Voor 24% gewijzigd door Martinusz op 25-04-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Clasie/De Jong kan ook van de wedstrijd afhangen natuurlijk, of zelfs de fase in de wedstrijd. Zie het verhaal Poulsen/Blind bij Ajax.
martinusz schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:07:
[...]
Overigens ben ik van mening dat een Buttner, Pieters, Emanuelson allemaal mee moeten. Of ze in de basis moeten staan weet ik niet, maar deze jongens trainen en spelen in topcompetities, daar kan in mijn mening 30 potjes in de eredivisie niet tegenop.
Drie linksbacks lijkt me een beetje veel. Bovendien moet je dat trainen niet overschatten. Ik heb niet de indruk dat de trainingen van Man Utd nu zo geweldig zijn. Büttner meenemen zou wat dat betreft echt lachwekkend zijn. Die heeft minder bewezen dan backs die al een paar jaar in de eredivisie spelen. Dan kun je ook Aké wel meenemen.

Als Pieters wekelijks goed speelt moet hij gewoon mee, Emanuelson is vanwege zijn veelzijdigheid handig maar als back is en blijft hij verdedigend gewoon zwak. Dat gaat Indi echt niet slechter doen.
Ik vind iedereen wel erg gefocust op Sneijder in de basis, kijk even naar de laatste wedstrijden van vd Vaart in Oranje, productiever dan Sneijder in mijn optiek. (echter wel geblesseerd nu weer)
Dat verandert echter niets aan het systeem :)

@apis
Die eerste vind ik dus wel oké. Die tweede met vier aanvallers kan dus écht niet meer :)

ps.
Laten we er ook geen anti-eredivisie fetisj van maken :) Die Colombianen stellen Arias ook gewoon op hoor.

[ Voor 100% gewijzigd door D-e-n op 25-04-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
"Iedereen" = het trio dat tot de conclusie 4-4-2 diamond kwam (al dan niet met Sneijder op 10) ;) .

In mijn basis zou hij niet staan iig, zou Robben op 10 zetten in een ruit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:07:
[...]

Drie linksbacks lijkt me een beetje veel. Bovendien moet je dat trainen niet overschatten. Ik heb niet de indruk dat de trainingen van Man Utd nu zo geweldig zijn. Büttner meenemen zou wat dat betreft echt lachwekkend zijn. Die heeft minder bewezen dan backs die al een paar jaar in de eredivisie spelen. Dan kun je ook Aké wel meenemen.

Als Pieters wekelijks goed speelt moet hij gewoon mee, Emanuelson is vanwege zijn veelzijdigheid handig maar als back is en blijft hij verdedigend gewoon zwak. Dat gaat Indi echt niet slechter doen.

[...]

Dat verandert echter niets aan het systeem :)

ps.
Laten we er ook geen anti-eredivisie fetisj van maken :) Die Colombianen stellen Arias ook gewoon op hoor.
Emanuelson zou ook middenveld kunnen spelen inderdaad, maar voor linksback zou ik Pieters/Indy dan aanhouden. Tenzij Indy weer liever CB staat natuurlijk. Wie daarvan in de basis mag, mag Louis bepalen ;)

De Colombianen als graadmeter weet ik niet wat voor nut dat heeft, heeft Colombia ook rechtbacks in grote competities? Als je geen alternatieven hebt, stel je op wie je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Je stelt de beste op. Waar hij speelt maakt mij niet uit. Ik ben het er mee eens dat sommige eredivisie spelers gewoon veel te weinig ervaring hebben en daardoor geen zekerheidje zijn. Maar om iedere halve zool die toevallig in een buitenlandse competitie speelt (of zit) nu tot international te bombarderen gaat me veel te ver.

Ik ben overigens niet specifiek gefocust op Sneijder. In mijn ogen is het genoemde 442 wel de enige optie waarin je hem überhaupt zou kunnen opstellen op dit moment.

@HamburgerHenk
Het zijn twee verschillende types: vergelijk het met de keuze Blind of Poulsen. Met Clasie (maar ook met de Guzman of Blind) zal je elftal meer vooruit voetballen, met De Jong ben je verdedigend beter.
Het hangt ook af van wat er voor loopt. Wat mij betreft kun je die keuze nooit maken zonder de rest van het elftal erbij te betrekken. Er zijn elftallen denkbaar waarbij De Jong echt een no-go is op die plek

[ Voor 50% gewijzigd door D-e-n op 25-04-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:25
Huh wat, mis ik wat? Hoe kan er überhaupt een discussie zijn tussen Clasie of De Jong? Nigel de Jong is op werkelijk alle fronten beter dan Clasie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:34:
Je stelt de beste op. Waar hij speelt maakt mij niet uit. Ik ben het er mee eens dat sommige eredivisie spelers gewoon veel te weinig ervaring hebben en daardoor geen zekerheidje zijn. Maar om iedere halve zool die toevallig in een buitenlandse competitie speelt (of zit) nu tot international te bombarderen gaat me veel te ver.

Ik ben overigens niet specifiek gefocust op Sneijder. In mijn ogen is het genoemde 442 wel de enige optie waarin je hem überhaupt zou kunnen opstellen op dit moment.
De focus ligt veel op kwaniteit (veel wedstrijden gespeeld) dan op kwaliteit, in mijn ogen moet je altijd voor kwaliteit kiezen en wellicht hier en daar een aanvulling op basis van kwantiteit.
Kwaliteit verlies je namelijk niet zomaar en kun je vrij snel weer oppikken, met kwantiteit wordt je kwaliteit niet persee groter.

Een Buttner als voorbeeld is gescout door Man Utd op zijn kwaliteit, hij zal dus echt wel iets kunnen, hij mist op dit moment de kwantiteit, echter laat hem paar keer de oefenwedstrijden meespelen en hij zal kwalitatief beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Büttner was in de eredivisie niet meer of minder dan wat van Aanholt nu bij Vitesse is: een talentvolle back die nog niks bewezen heeft op het hoogste niveau. Hij heeft nog nooit bewezen dat niveau aan te kunnen. Hem nu selecteren is net zo'n gok als hem twee jaar terug selecteren.

En bekijk het andersom. Weinigen zullen nu Vilhena opstellen in Oranje. Stel dat hij nu naar Man Utd gaat en volgend jaar op de bank komt, moet hij dan plots in Oranje? Lijkt me van niet. En dan heb ik Vilhena hoger zitten dan Büttner

[ Voor 29% gewijzigd door D-e-n op 25-04-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik vind het ongelofelijk raar dat zowel Büttner als, maar vooral, Pieters, niet of al zo lang niet geselecteerd zijn. Zeker Pieters zou toch sowieso in de voorselectie moeten zitten, die speelt gewoon basis bij Stoke City, is fysiek enorm sterk en is absoluut niet minder dan Blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:40:
Büttner was in de eredivisie niet meer of minder dan wat van Aanholt nu bij Vitesse is: een talentvolle back die nog niks bewezen heeft op het hoogste niveau. Hij heeft nog nooit bewezen dat niveau aan te kunnen. Hem nu selecteren is net zo'n gok als hem twee jaar terug selecteren.

En bekijk het andersom. Weinigen zullen nu Vilhena opstellen in Oranje. Stel dat hij nu naar Man Utd gaat en volgend jaar op de bank komt, moet hij dan plots in Oranje? Lijkt me van niet. En dan heb ik Vilhena hoger zitten dan Büttner
Op de plek van Vilhene is natuurlijk geen schaarste he ;)
D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:34:

@HamburgerHenk
Het zijn twee verschillende types: vergelijk het met de keuze Blind of Poulsen. Met Clasie (maar ook met de Guzman of Blind) zal je elftal meer vooruit voetballen, met De Jong ben je verdedigend beter.
Het hangt ook af van wat er voor loopt. Wat mij betreft kun je die keuze nooit maken zonder de rest van het elftal erbij te betrekken. Er zijn elftallen denkbaar waarbij De Jong echt een no-go is op die plek
Met de Jong hoeft de focus helemaal niet op achteruit voetballen te liggen hoor. Hij is namelijk van origine helemaal geen sloper en kan prima voetballen. Alleen wordt er vaak wel door trainers voor zo'n instelling gekozen als hij op die positie speelt.

[ Voor 30% gewijzigd door Terranova op 25-04-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Hij heeft zich wel zo ontwikkeld. Het is vooral een speler die het van de fysiek moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Niku schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:45:
Ik vind het ongelofelijk raar dat zowel Büttner als, maar vooral, Pieters, niet of al zo lang niet geselecteerd zijn. Zeker Pieters zou toch sowieso in de voorselectie moeten zitten, die speelt gewoon basis bij Stoke City, is fysiek enorm sterk en is absoluut niet minder dan Blind.
Pieters zou voor mij ook nummer 1 zijn op dit moment op linksback, dat een Willems daar ooit voor is geselecteerd blijf ik een raadsel vinden. Overigens hoort Blind niet meer op Linksback thuis, daar speelt hij gewoon niet heel best, daar hebben we betere alternatieven voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Maar dan moet Blind de concurrentie aan met De Guzman, Clasie en De Jong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:47:
Hij heeft zich wel zo ontwikkeld. Het is vooral een speler die het van de fysiek moet hebben.
Dat is waar. Maar op zijn "zwakke" punten, het voetballende gedeelte, is hij imo nog steeds een stuk beter dan Clasie, al is hij daar niet echt goed op te beoordelen omdat hij vooral verdedigend moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:53:
Zonder Blind kan ook prima hoor :) denk dat er op dit moment betere middelvelders zijn: De Jong, Fer, Guzman zijn gewoon al verder dan Blind. Blind of Clasie zou wellicht 50/50 zijn?

Dan moet je wel de vergelijking goed maken, stel dat Vilhena naar Man Utd gaat en wij hebben op die positie alleen Nederlanders in de Eredivisie en 1 Nederlander die in de PL bij een laag gerangschikte club speelt, ja dan zou ik hem meenemen ja.

[ Voor 45% gewijzigd door Martinusz op 25-04-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@hamburgerhenk
Clasie heeft zijn zwaktes maar is juist op het gebied van consequent vooruit spelen echt de beste voetballer die we in Nederland op die positie hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 25-04-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:53:
Maakt dat wat uit? Blind is nu niet van dat niveau dat hij hoe dan ook een basisplaats moet hebben.
D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:00:
@hamburgerhenk
Clasie heeft zijn zwaktes maar is juist op het gebied van consequent vooruit spelen echt de beste voetballer die we in Nederland op die positie hebben.
Vraag het me af. Ik zie liever een middenveld met De Jong en De Guzman dan een middenveld met Clasie. Mag van mij wel mee, want zie het wel wat worden met die jongen, maar voor nu als bankzitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 01:37
Je moet eigenlijk gewoon een type Sneijder hebben, maar dan jonger, fitter en sneller. Als Sneijder de bal krijgt, heeft ie 3 keuzes in z'n hoofd, Clasie of Blind hebben maar 1 keuze in hun hoofd en dat is het verschil. Sneijder kan dan bijvoorbeeld de bal in 1 keer doorspelen, waarbij Clasie of Blind eerst moeten aannemen, draaien, nog een keer aannemen, nog een keer draaien. Dan ben je al te laat en duurt het allemaal te lang. En als je er een paar heb a la Sneijder, dan gaat het balletje veel makkelijk rond en speel je veel makkelijker en hoef je niet zo fysiek in te spannen. Maar Clasie en Blind zijn sowieso te licht om het middenveld te dragen.

Buiten dat, heeft Nederland altijd de neiging om met veel controlerende middenvelders te spelen, ook tegen de mindere landen. Dan speel je tegen Andorra of zo met 3 controlerende middenvelders. Het is altijd zo zakelijk en op safe spelen, nooit eens risico durven nemen of zo en dat is best jammer, want dan krijg je veel attractiever voetbal. Maar ja, je moet er wel de kwaliteiten voor hebben.

En over kwantiteit vs. kwaliteit. Dat is volgens mij het beleid van Louis van Gaal en dat is jammer want zo krijgen jongens als inderdaad Van Aanholt en Van Dijk nooit een kans, terwijl het hartstikke goede voetballers zijn. Dat soort jongens moeten juist wedstrijden spelen om ervaring op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 20:31
Blind een bal 2 keer aannemen?

Blind heeft te weinig snelheid voor de top, maar zijn functionele techniek is voor Eredivisie begrippen erg goed.

[ Voor 66% gewijzigd door KillaZ op 25-04-2014 13:08 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
martinusz schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:38:
De focus ligt veel op kwaniteit (veel wedstrijden gespeeld) dan op kwaliteit, in mijn ogen moet je altijd voor kwaliteit kiezen en wellicht hier en daar een aanvulling op basis van kwantiteit.
Kwaliteit verlies je namelijk niet zomaar en kun je vrij snel weer oppikken, met kwantiteit wordt je kwaliteit niet persee groter.

Een Buttner als voorbeeld is gescout door Man Utd op zijn kwaliteit, hij zal dus echt wel iets kunnen, hij mist op dit moment de kwantiteit, echter laat hem paar keer de oefenwedstrijden meespelen en hij zal kwalitatief beter zijn.
Als die jongens echt de kwaliteit hebben die we zoeken, zouden ze ook wel de kwantiteit in speelminuten hebben. Jongens als Emanuelson en Buttner spelen gewoon zelden tot nooit terwijl die clubs dit seizoen echt niet enorm veel beter zijn dan de top van de Eredivisie. AC Milan wint ternauwernood van PSV en Ajax om vervolgens ook net zo goed kansloos te zijn tegen de Europese top. Bovendien winnen ze eigenlijk alleen maar omdat ze 1 speler hebben die er met kop en schouders bovenuit steekt. Zet Bolatelli bij Ajax in de spits en ze waren met gemak 2e geworden in die poule van de CL, zet hem bij PSV en PSV had de voorronde overleeft.

Dat Bolatelli nu toevallig bij AC Milan speelt maakt Emanuelson geen beter back dan Blind. Dan kies ik liever een jongen die net iets lager speelt, maar wel altijd speelt en altijd een voldoende scoort. Bovendien kies ik bij twijfel veel liever voor de toekomst, want dit gaat echt niet het toernooi worden waar we een serieuze gooi naar de prijzen doen.

Nigel de Jong speelt wel altijd sinds hij fit is, en voegt ook nog een zwik karakter en ervaring toe. Die moet er altijd bijzitten. Hij blijft echter vooral een werker en een sloper, je kan hem dus moeilijk vergelijken met een echte voetballer zoals Clasie. Die is fysiek een stuk minder en heeft minder karakter en ervaring, maar heeft wel veel meer techniek en een mooie pass in de voeten. Het is afhankelijk van de tactiek en tegenstander maar net waar je voor kiest (en de vorm van de dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Uhh Urby speelt zelden tot nooit? Laat me niet lachen. Hij heeft 24 wedstrijden gespeeld dit seizoen, de nummer 1 is Nigel de Jong met 30. Zelfs met 24 invalbeurten(wat niet waar is, aardig wat basisplekken) is het nog best veel.

http://www.vi.nl/teams/team/ac-milan.htm

Edit: Btw, jij hebt waarschijnlijk nog nooit echt op Nigel de Jong gelet? Zijn techniek is vrij goed en ook z'n passes zijn goed en vaak strak.

[ Voor 21% gewijzigd door Terranova op 25-04-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
KillaZ schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:07:

Blind een bal 2 keer aannemen?
Of 3 keer, maar je snapt wat ik bedoel. Iemand met de kwaliteiten van Sneijder hebben we nu gewoon niet en die heb je gewoon nodig.
Blind heeft te weinig snelheid voor de top, maar zijn functionele techniek is voor Eredivisie begrippen erg goed.
Precies, voor de Eredivisie, maar op internationaal niveau bij lange na niet.

We hebben nu gewoon geen nieuwe Sneijder/Van Der Vaart/Van Persie/Robben. Allemaal leuke voetballertjes, maar niet van dat kaliber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:08:
Bovendien kies ik bij twijfel veel liever voor de toekomst, want dit gaat echt niet het toernooi worden waar we een serieuze gooi naar de prijzen doen.
Dit vind ik overigens wel een goed punt :) maar de toekomst is ook een Buttner, van Ginkel, Bruma, Rekik en dan vergeet ik er vast nog een paar, maar ook deze neem je niet mee op dit moment. Een elftal zou een goede mix van ervaring en talent moeten zijn, alleen hebben we op dit moment de pech dat de ervaring alleen in de voorste linie zit (Robben, Persie, Huntelaar, Sneijder, Vaart) en achterin inclusief doelman heb je allemaal broekies behalve Vlaar op dit moment...ik zou het liever andersom zien :*)

Ervaren doelman plus 2 ervaren CB plus 2 ervaren middelvelders en minimaal 1 ervaren aanvaller, dan kun je de rest invullen met je toptalenten denk ik, maarja dat is wellicht de ideale wereld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Als van Ginkel nog wat invalbeurten maakt zou ik die dus juist wel meenemen. Die heeft echt iets (loopvermogen) wat bij Oranje zeldzaam is voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:47
martinusz schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:20:
[...]

Dit vind ik overigens wel een goed punt :) maar de toekomst is ook een Buttner, van Ginkel, Bruma, Rekik en dan vergeet ik er vast nog een paar, maar ook deze neem je niet mee op dit moment. Een elftal zou een goede mix van ervaring en talent moeten zijn, alleen hebben we op dit moment de pech dat de ervaring alleen in de voorste linie zit (Robben, Persie, Huntelaar, Sneijder, Vaart) en achterin inclusief doelman heb je allemaal broekies behalve Vlaar op dit moment...ik zou het liever andersom zien :*)

Ervaren doelman plus 2 ervaren CB plus 2 ervaren middelvelders en minimaal 1 ervaren aanvaller, dan kun je de rest invullen met je toptalenten denk ik, maarja dat is wellicht de ideale wereld ;)
Van der Wiel kan je inmiddels ook geen broekie meer noemen. Met Heitinga heb je geen topper maar wel ervaring.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:31:
Als van Ginkel nog wat invalbeurten maakt zou ik die dus juist wel meenemen. Die heeft echt iets (loopvermogen) wat bij Oranje zeldzaam is voor de rest.
Waarom van Ginkel wel? Die heeft werkelijk amper een wedstrijd gespeeld, heeft een zware blessure gehad en gaat zeker niet ineens in de basis bij Chelsea staan de laatste wedstrijden. Hij heeft zich op dat niveau ook nog niet bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Op dit moment dan voor mij:

Krul, Cilissen, Vorm
v d Wiel, Janmaat, De Vrij, Vlaar, Heitinga, Pieters, Indi (eventueel nog één erbij)
De Guzman, N de Jong, Fer, Clasie, Blind, Fer, Wijnaldum, Van Ginkel, Klaassen, Sneijder
(eerste drie zijn voor mij zeker, van de rest nog twee of drie eraf)
Robben, van Persie, Lens, Huntelaar, Depay

@martinusz
We hebben een schrikbarend tekort aan loopvermogen en diepgang op het middenveld. Dus ik zou alle opties openhouden op dat vlak. De lijst die ik geef is wellicht niet eens compleet.
Tevens denk ik dat van Ginkel een veel groter talent is dan Büttner. Büttner is kwalitatief gezien niet beter dan bijvoorbeeld van Aanholt

[ Voor 39% gewijzigd door D-e-n op 25-04-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:40:
Op dit moment dan voor mij:

Krul, Cilissen, Vorm
v d Wiel, Janmaat, De Vrij, Vlaar, Heitinga, Pieters, Indi
De Guzman, N de Jong, Fer, Clasie, Blind, Fer, Wijnaldum, Van Ginkel, Klaassen, Sneijder, vd Vaart (mits fit)
Robben, van Persie, Lens, Huntelaar, Depay

@martinusz
We hebben een schrikbarend tekort aan loopvermogen en diepgang op het middenveld. Dus ik zou alle opties openhouden op dat vlak. De lijst die ik geef is wellicht niet eens compleet.
Tevens denk ik dat van Ginkel een veel groter talent is dan Büttner. Büttner is kwalitatief gezien niet beter dan bijvoorbeeld van Aanholt
Van Ginkel is zeker een toptalent, maar heeft sinds hij Vitesse heeft verlaten niks (kunnen) laten zien bij Chelsea, is zwaar geblesseerd geweest, hij komt dan ook op de bank bij Oranje, dus alsnog geen speelminuten.

Heb trouwens jouw lijstje wat aangepast, grotendeels kan ik je zeker gelijk geven in je keuzes! En ja er zijn nog wat plekjes over zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik zie dat Van Ginkel genoemd wordt, dan kan Afellay in genoemd worden. Ook een speler die terug komt van een lange blessure, die niet verder komt dan bij de selectie zitten en invalbeurten maken, maar die ook wat extra's (kan) brengen.

Persoonlijk heb ik Afellay altijd een ontzettend goede voetballer gevonden, jammer dat het bij Barça en bij Schalke niets is geworden, mede dankzij blessures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@martinusz
Jij neemt De Vrij niet mee? Wie dan wel? Want op dit moment is dat volgens mij de meest stabiele centrumverdediger uit de eredivisie.

Vd Vaart én Sneijder zou ik niet allebei meenemen. Dan heb je fysiek twee moeilijke gevallen mee. Je schrapt sowieso zoveel middenvelders dat er niks overblijft. Wie gaat bij jou het loopvermogen verzorgen?

@niku
Maar Afellay brengt niet de diepgang mee die we zoeken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35

Rhapsody

In Metal We Trust

Niku schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:59:
Ik zie dat Van Ginkel genoemd wordt, dan kan Afellay in genoemd worden. Ook een speler die terug komt van een lange blessure, die niet verder komt dan bij de selectie zitten en invalbeurten maken, maar die ook wat extra's (kan) brengen.

Persoonlijk heb ik Afellay altijd een ontzettend goede voetballer gevonden, jammer dat het bij Barça en bij Schalke niets is geworden, mede dankzij blessures.
Ik denk ook dat Afellay echt een grote had kunnen worden, helaas heeft hij geen geluk gehad en wellicht ook wel verkeerde keuzes gemaakt. :(

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:02:

@niku
Maar Afellay brengt niet de diepgang mee die we zoeken volgens mij.
Eens, zeg ik ook nergens. Maar Afellay is wel een speler die wat extra's kan brengen. Op het middenveld én op de vleugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 01:16
Ik weet nog, dat er een wedstrijd was Dortmund-Schalke04 en Affelay prikte er gewoon eentje in, dus je zou hem altijd wel mee kunnen nemen. Hij past zich gewoon goed aan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39
Wanneer heeft hij voor het laatst een serie wedstrijden van begin tot eind gespeeld? 2013?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Eigenlijk dramatisch, hoeveel aanvallende en controlerende middenvelders met potentie voor het NL-elftal zwaar geblesseerd zijn momenteel... :o

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Niku schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:49:
[...]

Eens, zeg ik ook nergens. Maar Afellay is wel een speler die wat extra's kan brengen. Op het middenveld én op de vleugels.
Voor welke plek zou je hem dan mee willen nemen? Met van Persie, Huntelaar, Depay, Lens en Robben zou ik persoonlijk niet meer aanvallers mee willen nemen. En of hij als stand-in van Sneijder nu zo belangrijk kan zijn? Lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Lijkt me wel. Een fitte Afellay kan ook prima op het middenveld. Alleen heeft hij nu zo weinig wedstrijdminuten gemaakt dat het een gok is. maar zou prima in de selectie kunnen, ook als gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:02:
@martinusz
Jij neemt De Vrij niet mee? Wie dan wel? Want op dit moment is dat volgens mij de meest stabiele centrumverdediger uit de eredivisie.

Vd Vaart én Sneijder zou ik niet allebei meenemen. Dan heb je fysiek twee moeilijke gevallen mee. Je schrapt sowieso zoveel middenvelders dat er niks overblijft. Wie gaat bij jou het loopvermogen verzorgen?
Dat is een goeie, ik mis altijd iets bij de Vrij, ik zie geen killer in hem die we nodig hebben. Ik zou Vlaar en Heitinga CB zetten en dan op de bank of Bruma/Rekik of dan toch de Vrij. De spoeling is eigenlijk wel erg dun op die positie -O-

Sneijder en vd Vaart kunnen makkelijk beide mee, die zijn altijd al in de selectie geweest, dus waarom zou het nu ineens niet meer passen? Ze hebben beide net dat iets extra's wat de jonkies nog niet hebben, alleen fitheid is een punt, maar als ze fit worden voor het WK, beide gewoon mee! (niet beide tegelijk spelen uiteraard)

Wat bedoel je met loopvermogen? Iedere middenvelder heeft loopvermogen, anders ben je niet in staat op het middenveld te spelen. Als je de Jong opstelt heb je niet meer een "loper" nodig als je daarvoor vd Vaart of Sneijder zet. En met de verwachte speelstijl van Oranje heb je geen loper nodig, het is dan inzakken en counteren, dan heb je jusit een passer nodig als vd vaart of sneijder die Robben/Lens/Persie kan lanceren. Aan een loper heb je niets als je daarvoor een spelverdeler voor het veld af laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij Pieters moet ik nog steeds aan die bebloede hand denken, die heeft zichzelf niet onder controle en zou ik dus nooit opstellen. Dat is vragen om rode kaarten.

En ik denk dat Blind altijd in de basis staat, dankzij z'n vader op de bank...

En ik zou inderdaad ook wel een gokje durven wagen door Afellay mee te nemen. Hoe dat uitpakt weet je nooit, maar om te winnen moet je wel wat risico's durven nemen...

[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 25-04-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:52
Niku schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:08:
Lijkt me wel. Een fitte Afellay kan ook prima op het middenveld. Alleen heeft hij nu zo weinig wedstrijdminuten gemaakt dat het een gok is. maar zou prima in de selectie kunnen, ook als gok.
Hetzelfde voor Van Ginkel, al gaat die misschien nog wel minuten maken, van Afellay is die kans niet zo groot,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@martinusz
Niet De Vrij mee willen nemen maar wel Rekik of Bruma overwegen? Why? De Vrij wordt nu steeds afgerekend op het begin van het seizoen terwijl hij over twee jaar gezien veruit de meest constante eredivisie speler was voor die positie.

Met loopvermogen bedoel ik spelers als Strootman of Fer, moderne voetballers die overal kunnen zijn en die ook lopen zonder bal. Zeker als we niet zo dominant kunnen zijn is dat belangrijk. Kijk hoe goed Fer was tegen Colombia.

Blind, Clasie, Afellay, Vd Vaart, Sneijder en ook De Jong zijn dat allemaal niet. Daarom zou ik ook nooit die gok met Affelay nemen, die voegt niks toe als je Sneijder al in de groep hebt. Dan heb ik liever een fysiek sterke speler als Klaassen op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 17:44:
[...] Daarom zou ik ook nooit die gok met Affelay nemen, die voegt niks toe als je Sneijder al in de groep hebt. Dan heb ik liever een fysiek sterke speler als Klaassen op de bank.
Het ligt ook aan de tactiek en het systeem natuurlijk.

Als je met 8 man gaat verdedigen met een crea-bea en een makkelijk scorende spits ervoor dan neem je voor een deel andere spelers mee dan wanneer je Barca probeert na te doen. (Toen Barca nog goed was...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Klopt. Maar dat laatste gaat hem niet worden toch?

Ik zou zeggen de gulden middenweg: iedereen in dienst van die paar creatieven die we nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

D-e-n schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 17:55:
Klopt. Maar dat laatste gaat hem niet worden toch...?
Zou mooi zijn maar dat kunnen ze denk ik niet meer. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mosin schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:51:
Ik weet nog, dat er een wedstrijd was Dortmund-Schalke04 en Affelay prikte er gewoon eentje in, dus je zou hem altijd wel mee kunnen nemen. Hij past zich gewoon goed aan lijkt me.
Er was eens een wedstrijd... dat zegt toch helemaal niets over Affelay :?

Wat is nu 1 goal in 1 wedstrijd? Die jongen is simpelweg niet goed genoeg voor de top.

En in oranje was het ook drama met hem, de grootste onruststoker op het EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 18:09:
[...]

Er was eens een wedstrijd... dat zegt toch helemaal niets over Affelay :?

Wat is nu 1 goal in 1 wedstrijd? Die jongen is simpelweg niet goed genoeg voor de top.
Oneens, hij zat bij het tika taka Barça, en moest het daar met invalbeurten en een regelmatige basisplaats doen, dat is misschien niet veel, maar zeker niet slecht voor een speler in dát Barcelona. Daarnaast is Afellay voornamelijk geveld door fysieke malheur.
En in oranje was het ook drama met hem, de grootste onruststoker op het EK.
Want jij was in de kleedkamer? In de kwalificatie was ie juist top, daarna geblesseerd en minder op het EK (maar wie was er goed dat EK?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Niku schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 18:16:
[...]
Oneens, hij zat bij het tika taka Barça, en moest het daar met invalbeurten en een regelmatige basisplaats doen, dat is misschien niet veel, maar zeker niet slecht voor een speler in dát Barcelona. Daarnaast is Afellay voornamelijk geveld door fysieke malheur.
Een regelmatige basisplaats? Hij heeft nooit een echte basisplaats bij Barca gehad hoor.
Laatste keer dat hij een keer mocht starten was 2 jaar geleden. Dit zijn zn speelminuten van dit seizoen:

29/01 2014 Barcelona H- Levante Esp Cup W 5-1 On 69
26/01 2014 Barcelona H- Malaga La Liga W 3-0 On 86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Check even de feiten voordat je wat roept. In eerste halfjaar bij Barcelona (overgenomen van PSV in de winterstop) heeft hij 17 keer gespeeld in de Primera Division, waarvan 9 keer een basisplaats. Hij gaf toen ook nog in de halve finale van de CL de assist bij de 1-0 van Messi. Daarna raakte hij geblesseerd in het begin van seizoen 2011-2012, 7 maanden eruit (moeilijk basisplaats krijgen dan), en verder is het verhaal van lichamelijk aanrommelen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:39

Vuvuzela

My spire is forming

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wow, ik dacht juist dat het best goed met hem ging. Dat zet het Robben, Sneijder en Afellay gezever weer even in perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dacht het al toen ik van de week hoorde dat hij met spoed naar het ziekenhuis moest :(

Miljoenen euro's, de beste doktoren van Europa aan zijn bed gehad, gevlogen naar de beste en duurste Amerikaanse doktoren, maar het mag allemaal niet baten. Bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechts 45 jaar geworden en twee jonge kinderen die achterblijven. Kanker is zo'n ongelofelijke kutziekte. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:06

Quad

Doof

Wow, wist dat hij weer in het ziekenhuis was maar niet dat het zo slecht ging.. Zwaar klotenieuws.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Telegraaf meldt dat van Gaal na het WK naar Manchester United gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zo, Eredivisielive weer opgezegd. Scheelt weer mei tot en met september, dat is 90 euro. Dan in September komen ze weer met een 3 maanden voor 10 euro (waarschijnlijk met buitenlands voetbal erbij), en dan is de besparing totaal dus 130 euro. En dat met 1 druk op de knop bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
PWM schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 08:20:
Zo, Eredivisielive weer opgezegd. Scheelt weer mei tot en met september, dat is 90 euro. Dan in September komen ze weer met een 3 maanden voor 10 euro (waarschijnlijk met buitenlands voetbal erbij), en dan is de besparing totaal dus 130 euro. En dat met 1 druk op de knop bij Ziggo.
Voor de zekerheid: als ik nu opzeg, dan gaat het nog één maand door toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 08:47
Je kan de datun invullen per wanneer je wil opzeggen, in ieder geval bij Ziggo.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:16
PWM schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 08:20:
Ga hetzelfde doen met sport1, tenzij ze nog een aanvullend programma hebben tijdens het WK.
Mijn besparing is echter wel wat kleiner.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Joster schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 08:11:
Telegraaf meldt dat van Gaal na het WK naar Manchester United gaat..
Mooie club voor hem, ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen en welke spelers hij evt gaat halen. Nu maar duimen dat oranje er niet al in de groepsfase uitvliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Strootman lijkt mij wel een zekerheid. Alleen is hij door zijn blessure een onnodige aankoop. Als hij weer fit is verwacht ik wel dat Van Gaal een poging gaat wagen.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De negentien mogelijke speelsteden van het EK 2020:
-Azerbeidzjan (Baku)
-Wit-Rusland (Minsk)
-België (Brussel)
-Bulgarije (Sofia)
-Denemarken (Kopenhagen)
-Engeland (Londen)
-Macedonië (Skopje)
-Duitsland (München)
-Hongarije (Boedapest)
-Israël (Jerzualem)
-Italië (Rome)
-Nederland (Amsterdam)
-Ierland (Dublin)
-Roemenië (Boekareset)
-Rusland (Sint-Petersburg)
-Schotland (Glasgow)
-Spanje (Bilbao)
-Zweden (Stockholm)
-Wales (Cardiff)

http://www.vi.nl/nieuws/f...duitsland-of-engeland.htm
Eh...Jeruzalem als speelstad op een EK? Het moet toch niet gekker worden met die UEFA 8)7
Mag toch hopen dat Amsterdam erbij zit, met alle respect maar er zitten toch een hoop B-landen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Aanvankelijk gold Istanbul als favoriet om de beslissende fase van het toernooi toegewezen te krijgen. Turkije trok zich echter vrijdag terug om zich volledig te concentreren op het binnenhalen van de organisatie van het EK in 2024.
Die kan alvast in de agenda, Turkije trekt zich terug, in ruil voor het toernooi in 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:27
Over Turken gesproken, hier toeterende auto's uurtje terug, iemand kampioen geworden aldaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
tweaker2010 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 14:37:
[...]

Eh...Jeruzalem als speelstad op een EK? Het moet toch niet gekker worden met die UEFA 8)7
Mag toch hopen dat Amsterdam erbij zit, met alle respect maar er zitten toch een hoop B-landen tussen.
Israël wordt bij sport sowieso gezien als Europees land, Israel valt wat dat betreft gewoon onder de Uefa dus zo gek is dat niet.
Is het je nooit opgevallen dat Israël meedoet aan kwalificatie voor het EK of deelnemers heeft aan de beide Europese bekertoernooien?
In dat opzicht snap ik niet wat er raar is aan Jeruzalem.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Arjan90 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 08:54:
Je kan de datun invullen per wanneer je wil opzeggen, in ieder geval bij Ziggo.
Volgens mij geldt er gewoon een maand opzegtermijn, bij Ziggo

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Enige jammere is dat de keeper in
Afbeeldingslocatie: http://www.centerforworklife.com/cfwl-content/uploads/2013/08/hulk1.jpg
veranderd en niet in
Afbeeldingslocatie: http://estb.msn.com/i/86/66C16EF8B01775FA03CD84A53E957.jpg

Zou contextwise beter passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Als Hulk een keeper zou zijn wel ja ;) . In ieder geval weer een hele toffe reclame van Nike.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Supergaaf inderdaad! :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

LoneRanger schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 15:58:
[...]
Israël wordt bij sport sowieso gezien als Europees land, Israel valt wat dat betreft gewoon onder de Uefa dus zo gek is dat niet.
Is het je nooit opgevallen dat Israël meedoet aan kwalificatie voor het EK of deelnemers heeft aan de beide Europese bekertoernooien?
In dat opzicht snap ik niet wat er raar is aan Jeruzalem.
Ja, nu je het zegt kan ik me Macabbi Tel Aviv in de UEFA Cup wel herinneren. maar het blijft vaag.
Israel is helemaal geen Europees land en dat zou dan wel mogelijk Europees kampioen kunnen worden. :?
"Vanwege politieke problemen heeft het team in maar liefst vijf verschillende werelddelen gespeeld als het ging om kwalificatie voor het WK voetbal: in Azië, Afrika, Zuid-Amerika en Oceanië, voordat het toegelaten werd tot de Europese competitie als UEFA-lid."
De wereld is ziek, helaas barst voetbal ook van de politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gaat Ajax morgen kampioen worden, of worden ze eigenlijk liever pas volgende week, thuis tegen NEC, kampioen...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
Beetje offtopic maar Derksen had weer een duidelijke mening gisteren over Koningsdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En sinds wanneer is de mening van Derksen, over wat dan ook, boeiend...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Fiber schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 23:10:
Gaat Ajax morgen kampioen worden, of worden ze eigenlijk liever pas volgende week, thuis tegen NEC, kampioen...? O-)
Worden ze morgen denk ik wel :)

Pagina: 1 ... 194 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum