Mijn idee. Toch te zot voor woorden dat iedereen in het stadion van voetbal houdt en vervolgens elkaar van alles gaan toewensen wanneer hun club er weinig van bakt. Hoog tijd dat er een tegenbeweging op gang gaat komen en dat die breed uitgemeten gaat worden in de pers.martinusz schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:52:
[...]
Nou dat is natuurlijk niet helemaal waar, laatste weken zijn er toch wat incidenten geweest door supporters in familie vakken van de uitspelende partij![]()
Maar je zegt het zelf al....je moet niet per ongeluk juichen want dan gaat het mis, is toch eigenlijk te gek voor woorden. Beetje rivaliteit is niets mis mee, maar achteraf zou je toch altijd gewoon een biertje met elkaar moeten drinken, maar dat zijn lang vervlogen tijden
Verwijderd
Dank voor je fraaie tabel!Quad schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:56:
Om het met cijfers te bevestigen:
[afbeelding]
Ajax wint inderdaad vaker van Feyenoord.
Zo lijkt het nog mee te vallen. In mijn perceptie is Ajax voor Feyenoord echt Angstgegner numero uno geworden de laatste jaren.
Dunno, Google was mijn grote vriend.tweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:05:
In Rotterdam wint Feyenoord vaker.Heb je ook stats van de laatste 10 jaar trouwens?
Maar maak even een lijstje voor jullie van de afgelopen jaren.
[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 14-04-2014 09:27 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Naja dat is misschien dan meer van de laatste jaren, was het niet zo dat Feyenoord maar 1 van de laatste 20? klassiekers had gewonnen?Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:19:
[...]
Dank voor je fraaie tabel!
Zo lijkt het nog mee te vallen. In mijn perceptie is Ajax voor Feyenoord echt Angstgegner numero uno geworden de laatste jaren.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Feyenoord is over de afgelopen 14 jaar onthutsend zwak tegen Ajax zo te zien. Ze halen er heel vaak een gelijkspel eruit maar verliezen van de 35 gespeelde wedstrijden maar liefst 18 van Ajax, spelen 12 gelijk en winnen er zelf maar 5..
Sterker nog, Feyenoord heeft dus sinds 2006 maar 1 keer gewonnen van Ajax, dat was in 2012 met 4-2 in de Eredivise.
Sterker nog, Feyenoord heeft dus sinds 2006 maar 1 keer gewonnen van Ajax, dat was in 2012 met 4-2 in de Eredivise.

[ Voor 27% gewijzigd door Quad op 14-04-2014 09:55 ]
⏩ PVOutput☀️
Lekker belangrijk zeg om daar zoveel posts aan te spenderen.Quad schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:49:
Feyenoord is over de afgelopen 14 jaar onthutsend zwak tegen Ajax zo te zien.
[afbeelding]
Geinig dingetje. Ik had verwacht dat we vaker de bietenbrug opgingen. Zo te zien valt het totaal nog wel mee. Vanaf 2000 klopt het wel met mijn gevoel ja...Quad schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:56:
Om het met cijfers te bevestigen:
[afbeelding]
Ajax wint inderdaad vaker van Feyenoord.
[ Voor 15% gewijzigd door Tettie op 14-04-2014 10:20 ]
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
Inderdaad, kampioen worden ze toch niet meer. En Rutten kan met deze knappe prestatie van Koeman alleen maar tegenvallen in Rotterdam. Ik verwacht dat hij komende winter al ontslagen wordt [/negatieve modus off] 
Edit: thnx Quad!
Edit: thnx Quad!
[ Voor 4% gewijzigd door tweaker2010 op 14-04-2014 10:22 ]
Boeiend, is leuk om even wat statistieken te zoeken en maken. Al zegt het niks over een wedstrijd op zich. Maar heb het even voor Tweaker2010 gedaan.Harribo schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:15:
[...]
Lekker belangrijk zeg om daar zoveel posts aan te spenderen.
⏩ PVOutput☀️
Waarom zegt iedereen dat altijd over Koeman en niet over bijvoorbeeld De Boer? De Boer heeft ondanks verkopen ieder jaar weer een stabiel elftal neergezet. Koeman heeft dit jaar het elftal bij elkaar gehouden en geen progressie geboekt.tweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:21:
En Rutten kan met deze knappe prestatie van Koeman alleen maar tegenvallen in Rotterdam.
Het enige probleem voor Rutten is dat hij waarschijnlijk spelers kwijtraakt maar een nieuwe coach bij een elftal dat al een aantal jaren bij elkaar zit zou juist een positief effect kunnen hebben volgens mij.
Gerbrands na dit seizoen weg bij AZ. Over twee weken wordt de nieuwe AD bij PSV bekend gemaakt (15 mensen hebben gesolliciteerd, aldus Rik Elfrink van het ED). Hopelijk is 1 en 1 2, Gerbrands past volgens mij erg goed bij PSV. Rustige, intelligente man die niet te hoog van de toren lijkt te blazen.
Volgens mij wordt dat ook redelijk vaak over de Boer gezegd...D-e-n schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:27:
[...]
Waarom zegt iedereen dat altijd over Koeman en niet over bijvoorbeeld De Boer? De Boer heeft ondanks verkopen ieder jaar weer een stabiel elftal neergezet. Koeman heeft dit jaar het elftal bij elkaar gehouden en geen progressie geboekt.
Op VI.nl staat wel dat Gerbrands tot 1 september bij AZ blijft om enkele zaken af te ronden. Dus hij zou nog niet bij de start van het nieuwe seizoen bij PSV beginnen, als dat doorgaat.Catorce schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:03:
Gerbrands na dit seizoen weg bij AZ. Over twee weken wordt de nieuwe AD bij PSV bekend gemaakt (15 mensen hebben gesolliciteerd, aldus Rik Elfrink van het ED). Hopelijk is 1 en 1 2, Gerbrands past volgens mij erg goed bij PSV. Rustige, intelligente man die niet te hoog van de toren lijkt te blazen.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Koeman weet met een team zonder budget voor aankopen 2e, gedeeld 2e en waarschijnlijk weer 2e te worden. Onder Mario Been werden we nog 10e en waren we financieel op sterven na dood. Met een half jeugdelftal en gelukkige huurlingen (Guidetti, Ryo, Pelle) heeft hij met de 5e begroting van Nederland het structureel boven verwachting gedaan.D-e-n schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:27:
[...]
Waarom zegt iedereen dat altijd over Koeman en niet over bijvoorbeeld De Boer? De Boer heeft ondanks verkopen ieder jaar weer een stabiel elftal neergezet. Koeman heeft dit jaar het elftal bij elkaar gehouden en geen progressie geboekt.
Het enige probleem voor Rutten is dat hij waarschijnlijk spelers kwijtraakt maar een nieuwe coach bij een elftal dat al een aantal jaren bij elkaar zit zou juist een positief effect kunnen hebben volgens mij.
Frank de Boer heeft het financieel en qua selectie wat gemakkelijker gehad. Los daarvan heeft hij het wel 4x op rij klaargespeeld om bovenaan te eindigen. Ik vind de twee niet echt voor elkaar onder doen, alleen steekt het bij Koeman wat makkelijker af. Als Koeman 3x derde was geworden was dat nog steeds redelijk geweest, De Boer 3x 2e dan was de pleuris uitgebroken.
Over Rutte: die gaat het heel lastig krijgen denk ik. De verwachting is dat een aantal van de zeer bepalende spelers (Pelle, Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Clasie) gaan vertrekken. Nog steeds is er weinig budget om goede vervangers aan te trekken (negatief eigen vermogen). Kortom: selectie zou wel weer eens helemaal bij af kunnen zijn.
Mogelijk dat Rutte daardoor de kerst niet haalt, maar dat zou op basis van resultaten onterecht zijn. Hij begint in een slechtere uitgangspositie dan Koeman destijds: het kan alleen maar slechter worden.
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
Ik denk eerlijk gezegd dat ook het Legioen dat wel begrijpt en Rutte zich echt geen zorgen hoeft te maken als hij volgend seizoen maar Europees voetbal haalt.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik snap niet dat mensen denken dat Feyenoord Rutte bij matige prestaties naar huis zou sturen. Het lijkt mij duidelijk dat in de huidige situatie volgend jaar plaatsing voor Europees voetbal (op welke manier dan ook) het doel zal zijn. Rutte krijgt alle tijd om met de nieuwe/jonge selectie te werken en in het verleden heeft hij bewezen jonge spelers beter te maken.
Bij 1 goede transfer overigens kan Feyenoord helemaal uit de schulden zijn. Het zal erg verleidelijk zijn om een zak geld van een Arabische club voor Pelle aan te nemen. Ik verwacht dat hij en De Vrij het meeste geld gaan opleveren. In principe ben je er dan al. Wat er dan geïnvesteerd kan worden zien we dan wel weer. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat Feyenoord ook volgend seizoen gewoon weer verder kan met een waardige selectie.
Bij 1 goede transfer overigens kan Feyenoord helemaal uit de schulden zijn. Het zal erg verleidelijk zijn om een zak geld van een Arabische club voor Pelle aan te nemen. Ik verwacht dat hij en De Vrij het meeste geld gaan opleveren. In principe ben je er dan al. Wat er dan geïnvesteerd kan worden zien we dan wel weer. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat Feyenoord ook volgend seizoen gewoon weer verder kan met een waardige selectie.
PSN: Finally_Chris
Hij heeft het goed gedaan maar ik denk dat Koeman ook wel geluk heeft gehad met het feit dat Pelle precies in het plaatje viel en met de spelers die vanuit de jeugd doorkwamen. Ik vind het wat dat betreft altijd jammer dat de spelers van Feyenoord zo weinig credits krijgen. Het ligt volgens sommigen altijd aan Koeman of Pelle en dat is natuurlijk niet waar. Ze hebben allemaal (zoals alle jonge spelers) hun dipjes gehad maar jongens als Clasie, De Vrij, Boetius kunnen natuurlijk echt wel wat, naast een Janmaat bijvoorbeeld.
Wat volgend seizoen betreft: zo lang je niet weet wie er en voor hoeveel er verkocht gaat worden kun je niks zeggen. Het belangrijkste is in elk geval dat er gecasht gaat worden voor een centrale verdediger want die hoef je in principe niet te vervangen. Kun je het geld voor Janmaat/Pelle wellicht gewoon uitgeven.
Wat volgend seizoen betreft: zo lang je niet weet wie er en voor hoeveel er verkocht gaat worden kun je niks zeggen. Het belangrijkste is in elk geval dat er gecasht gaat worden voor een centrale verdediger want die hoef je in principe niet te vervangen. Kun je het geld voor Janmaat/Pelle wellicht gewoon uitgeven.
[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 14-04-2014 12:29 ]
Grappig dat jullie denken dat Mark Rutte trainer van Feyenoord wordt. Ik denk dat hij liever premier blijft en die taak aan Fred Rutten laat
.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Kijk eens naar het budget van Feyenoord en dat van Ajax. KIjk dan naar de punten en hoe het seizoen is gelopen. Ajax heeft bijna 2x zoveel geld te besteden en toch is aan het einde het verschil bijna niets (over heel het seizoen). Koeman heeft een elftal kunnen maken wat mee doet in NL.D-e-n schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:27:
[...]
Ik denk dat Koeman alleen al daarom een veel grotere prestatie dit seizoen heeft neergezet.
PS
Ajax heeft niet veel gekocht maar er zijn wel jongens gekocht/gehuurd, Alleen het salaris van de gehuurde Bojan is net zoveel als Feyenoord heeft uitgegeven aan al zijn "aankopen".
PS2
Ik ben Feyenoord supporter voordat we dat krijgen ;-)
Nou ja Ajax heeft plus minus 7 miljoen uitgegeven voor tribuneklant Van der Hoorn en basis/bankzitter Duarte. Dat geld kan Feyenoord niet uitgeven. Overigens vind ik het al bijzonder dat Ajax zoveel geld heeft uitgegeven aan spelers die niet beter zijn dat de jeugd die ze hebben rondlopen, maar dat terzijde.
PSN: Finally_Chris
En dat is scorebordjounalistiek.Napo schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:06:
[...]
Volgens mij wordt dat ook redelijk vaak over de Boer gezegd...
Zo overtuigend was Ajax niet. Vinden ook vele Ajacieden.
Waarom ze bovenaan staan? Meer mazzel, iets betere bank, en anderen deden het domweg vaak slechter, met name in de Arena.
Ik kan overigens werkelijk geen één 'topclub' in Nederland aanwijzen die naar behoren - conform de ambities - heeft gepresteerd.
Daaronder staan een paar prachtige prestaties - vergelijking op basis van o.a. budget - en bijv. AZ kon in Europa o.a. door gelukkiger loting verder komen.
Dat Feyenoord gisteren zou gaan winnen zal weinigen vantevoren verbaasd hebben. Mij in elk geval niet.
Dat ADO het gisteren Ajax moeilijk zou maken, evenmin.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Heeft ADO het Ajax dan lastig gemaakt? Het was het eerste half uur een belegering van het doel van ADO, waarbij het wachten op de 1-0 was. ADO heeft geluk gehad dat Ajax direct daarna een eigen doelpunt maakte. Ik vond het als Ajaxfan geen spannende wedstrijd en had dan ook geen 1x het idee dat ADO een of meer punten zou gaan halen.
Kwart finale CL minimaal. Anders sturen we Rutte met pek en veren de stad uit 
En wat betreft de Koeman discussie. Mario Been had volgens sommigen (lees bevriende journalisten en "de cirkel is rond" BeenHakker ) het maximale uit Feyenoord gehaald. Selectie kon niet beter.
Feyenoord verkocht daarna noodgedwongen meer dan de helft van de doelpunten aan concurrenten en het buitenland. Haalde wat jeugd terug van Excelsior en een pipo uit de tweede van Manschester City, daarna een Italiaanse spits die nog nooit eerder meer dan 6 doelpunten in een competitie maakte.
3 keer achterelkaar de tweede plek (Ga ervan uit dat we het dit jaar ook wel worden). Dat is gewoon een buitengewone prestatie.
4e keer op rij landskampioen ook wel. Beide prestaties zijn uitzonderlijk. Maar voor mij is Koeman een topper. Was hij dit jaar kampioen geworden dan was hij onsterfelijk geworden. Maar tweede worden is gewoon een goede prestatie dit jaar.
En wat betreft de Koeman discussie. Mario Been had volgens sommigen (lees bevriende journalisten en "de cirkel is rond" BeenHakker ) het maximale uit Feyenoord gehaald. Selectie kon niet beter.
Feyenoord verkocht daarna noodgedwongen meer dan de helft van de doelpunten aan concurrenten en het buitenland. Haalde wat jeugd terug van Excelsior en een pipo uit de tweede van Manschester City, daarna een Italiaanse spits die nog nooit eerder meer dan 6 doelpunten in een competitie maakte.
3 keer achterelkaar de tweede plek (Ga ervan uit dat we het dit jaar ook wel worden). Dat is gewoon een buitengewone prestatie.
4e keer op rij landskampioen ook wel. Beide prestaties zijn uitzonderlijk. Maar voor mij is Koeman een topper. Was hij dit jaar kampioen geworden dan was hij onsterfelijk geworden. Maar tweede worden is gewoon een goede prestatie dit jaar.
We gaan wel echt geweldige play-offs krijgen voor Europees voetbal.
PSV/Vitesse
sc Heerenveen
AZ
FC Groningen
Daar kan echt alles gebeuren en ik geef de nummer 5 (PSV/Vitesse) echt niet zomaar de voordeel van de twijfel.. Die gaan het heel erg zwaar krijgen!
PSV/Vitesse
sc Heerenveen
AZ
FC Groningen
Daar kan echt alles gebeuren en ik geef de nummer 5 (PSV/Vitesse) echt niet zomaar de voordeel van de twijfel.. Die gaan het heel erg zwaar krijgen!
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
Ajax heeft volgens mij wel meer uit gegeven hoor. Niet aan spelers voor het eerste maar aan jeugdspelers.CR1691 schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:34:
Nou ja Ajax heeft plus minus 7 miljoen uitgegeven voor tribuneklant Van der Hoorn en basis/bankzitter Duarte. Dat geld kan Feyenoord niet uitgeven. Overigens vind ik het al bijzonder dat Ajax zoveel geld heeft uitgegeven aan spelers die niet beter zijn dat de jeugd die ze hebben rondlopen, maar dat terzijde.
wou een keer wat anders dan premier, dus dan maar coach bij feyenoord?Tettie schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:19:
[...]
....
Mogelijk dat Rutte daardoor de kerst niet haalt, maar dat zou op basis van resultaten onterecht zijn. Hij begint in een slechtere uitgangspositie dan Koeman destijds: het kan alleen maar slechter worden.
Verwijderd
In plaats van Lee Towers Rutte met zijn piano op de middenstip?dutchgio schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:44:
[...]
wou een keer wat anders dan premier, dus dan maar coach bij feyenoord?
<knip>
[ Voor 84% gewijzigd door Ramzzz op 14-04-2014 12:58 ]
Waarna veel van deze clubs het vervolgens weer laten lopen Europees. Met name PSV heeft daar een handje van. Van mij mag Vitesse wel Europa in. Groningen lijkt me ook leuk.Gynnad schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:42:
We gaan wel echt geweldige play-offs krijgen voor Europees voetbal.
PSV/Vitesse
sc Heerenveen
AZ
FC Groningen
Toen het 1-1 stond was het wel degelijk spannend. Het is typische onderschatting en dat was te zien op het veld. De spelers dachten dat ze die schaal wel ff op konden halen. Ajax had gewoon met 4-0 moeten winnen (los van het resultaat bij de andere wedstrijd natuurlijk, want PSV heeft ook verzaakt zijn plicht te doen).Railgunner schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:40:
Heeft ADO het Ajax dan lastig gemaakt? Het was het eerste half uur een belegering van het doel van ADO, waarbij het wachten op de 1-0 was. ADO heeft geluk gehad dat Ajax direct daarna een eigen doelpunt maakte. Ik vond het als Ajaxfan geen spannende wedstrijd en had dan ook geen 1x het idee dat ADO een of meer punten zou gaan halen.
Verwijderd
PSV kon niet beter gisteren.tweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:03:
[...]
Toen het 1-1 stond was het wel degelijk spannend. Het is typische onderschatting en dat was te zien op het veld. De spelers dachten dat ze die schaal wel ff op konden halen. Ajax had gewoon met 4-0 moeten winnen (los van het resultaat bij de andere wedstrijd natuurlijk, want PSV heeft ook verzaakt zijn plicht te doen).
Volgens mij kunnen die clubs gewoon niet beter in Europa. PSV is sowieso een matig voorbeeld dit seizoen want ze spelen zo wisselvallig als de pest. Eigenlijk alleen AZ doet goede zaken in Europa, dus die gun ik het nog het meest.tweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:58:
[...]
Waarna veel van deze clubs het vervolgens weer laten lopen Europees. Met name PSV heeft daar een handje van. Van mij mag Vitesse wel Europa in. Groningen lijkt me ook leuk.
Nee, merp!
Niet zo heel moeilijk. PSV zou met het vertoonde spel nogmaals kunnen verliezen van inmiddels degradatiekandidaat nummer 1 Roda. Feyenoord speelde gewoon degelijk (verzuimde met name om nog meer te scoren), maar het werd ze ook wel heel makkelijk gemaakt.D-e-n schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:06:
Feyenoord was gewoon beter.
Tja, dat kun je over bijna elke wedstrijd zeggen. Feyenoord was uit tegen Ajax (in de competitie) ook hemeltergend slecht.
PSV was niet best maar ik proefde nu iets teveel het idee (ook vooraf) dat het logisch zou zijn dat ze wel zouden winnen van Feyenoord. Volgens mij was het Feyenoord van de laatste weken gewoon wel de favoriet ook
PSV was niet best maar ik proefde nu iets teveel het idee (ook vooraf) dat het logisch zou zijn dat ze wel zouden winnen van Feyenoord. Volgens mij was het Feyenoord van de laatste weken gewoon wel de favoriet ook
Ik weet niet waar jij die pessimistische blik constant vandaag haalt, maar pfff....hoezo de spelers dachten dat ze die schaal wel ff konden ophalentweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:03:
[...]
Toen het 1-1 stond was het wel degelijk spannend. Het is typische onderschatting en dat was te zien op het veld. De spelers dachten dat ze die schaal wel ff op konden halen. Ajax had gewoon met 4-0 moeten winnen (los van het resultaat bij de andere wedstrijd natuurlijk, want PSV heeft ook verzaakt zijn plicht te doen).
Ajax ging er volle bak in en ADO stond met 10 man voor de goal, het is dat die 1-1 er snel achteraan kwam, want anders had er sowieso niets spannends aan geweest, beide ADO goals waren puur geluk.
Eigenlijk moet Ajax gewoon komende wedstrijd gewoon verliezen. Is toch veel leuker om zo'n schaal in eigen stadion na de wedstrijd te mogen ontvangen.
De huldiging is toch pas na de laatste wedstrijd. Probleem is alleen dat NEC nog tegen degradatie strijdt.
De komende wedstrijd is de beker.Fid3lity schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:58:
Eigenlijk moet Ajax gewoon komende wedstrijd gewoon verliezen. Is toch veel leuker om zo'n schaal in eigen stadion na de wedstrijd te mogen ontvangen.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Helemaal mee eens!Fid3lity schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:58:

Verwijderd
Daarom juist!tweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:59:
De huldiging is toch pas na de laatste wedstrijd. Probleem is alleen dat NEC nog tegen degradatie strijdt.

tweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:58:
[...]
Waarna veel van deze clubs het vervolgens weer laten lopen Europees. Met name PSV heeft daar een handje van. Van mij mag Vitesse wel Europa in. Groningen lijkt me ook leuk.

Ja, PSV was slecht in Europa dit seizoen maar dat zijn ze al vrijwel het hele seizoen behalve de eerste paar wedstrijden.
Het is zo'n onzin dat PSV het in Europa laat lopen. Kijkend naar de afgelopen 5 jaar staan ze momenteel, volgend seizoen zal dat wat lager zijn, alsnog op de 529ste plaats. Met die cijfers kan je het vrij moeilijk bestempelen als "laten lopen".
Sorry hoor, PSV heeft een betere selectie dan AZ en zij presteren wel stukken beter in de EL. Het is gewoon een motivatieprobleem. Ajax laat de CL toch ook niet lopen?
Je noemt PSV die het laat lopen en wil graag Vitesse Europa in hebben. Je weet hoe Vitesse het dit jaar deed in Europa? Die mogen zich eigenlijk eerst 3 jaar kapot gaan schamen alvorens ze weer Europa in mogentweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:58:
[...]
Hoe bedoel je dat? Op welke lijst staat PSV op de 5e plek over de afgelopen 5 jaar?Napo schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:14:
Het is zo'n onzin dat PSV het in Europa laat lopen. Kijkend naar de afgelopen 5 jaar staan ze momenteel, volgend seizoen zal dat wat lager zijn, alsnog op de 5de plaats.
PSV was, en is, gewoonweg zeer slecht en zeer wisselvallig bezig. Het laten lopen is niet hetzelfde als een motivatieprobleem.tweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:35:
Sorry hoor, PSV heeft een betere selectie dan AZ en zij presteren wel stukken beter in de EL. Het is gewoon een motivatieprobleem. Ajax laat de CL toch ook niet lopen?
Het niet willen winnen is wat anders dan het niet kunnen opbrengen om te spelen tegen B-teams uit bijvoorbeeld het oostblok.
Individuele klasse is ondergeschikt aan de klasse van het team.
Uhm, typefoutje. 29'steRailgunner schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:37:
[...]
Hoe bedoel je dat? Op welke lijst staat PSV op de 5e plek over de afgelopen 5 jaar?
http://kassiesa.home.xs4a...ta/method4/trank2014.html
Voor de statistiek: In de UEFA Team Ranking van 2001 is het de laatste keer dat Ajax hoger genoteerd stond als PSV
[ Voor 29% gewijzigd door Napo op 14-04-2014 14:40 ]
hoe kan het dat psv boven ajax staat?Napo schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:38:
[...]
Uhm, typefoutje. 29'ste
http://kassiesa.home.xs4a...ta/method4/trank2014.html
Voor de statistiek: In de UEFA Team Ranking van 2001 is het de laatste keer dat Ajax hoger genoteerd stond als PSV
ze hebben beide niks laten zien de afgeloen jaren. maar ajax speelde wel CL waar je toch (denk ik) meer punten voor krijgt voor een gewonnen wedstrijd.
chimera2 schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:42:
[...]
hoe kan het dat psv boven ajax staat?
ze hebben beide niks laten zien de afgeloen jaren. maar ajax speelde wel CL waar je toch (denk ik) meer punten voor krijgt voor een gewonnen wedstrijd.
HOW TO READ THE RANKING
The club coefficient rankings are based on the results of clubs competing in the five previous seasons of the UEFA Champions League and UEFA Europa League. The rankings determine the seeding of each club in all UEFA competition draws.
UEFA Champions League points system
First qualifying round elimination – 0.5 points
Second qualifying round elimination – 1 point
Group stage participation – 4 points
Group stage win – 2 points
Group stage draw – 1 point
Round of 16 participation – 4 points
Since 2009/10 clubs have been awarded an additional point if they reach the round of 16, quarter-finals, semi-finals or final.
NB Points are not awarded for elimination in the third qualifying round or play-offs, since those clubs move to the UEFA Europa League and are awarded points for participation in that competition.
UEFA Europa League points system
First qualifying round elimination – 0.25 points
Second qualifying round elimination – 0.5 points
Third qualifying round elimination – 1 point
Play-off elimination – 1.5 points
Group stage win – 2 points
Group stage draw – 1 point
Since 2009/10, clubs have been guaranteed a minimum of two points if they reach the group stage and are awarded an additional point if they get to the quarter-finals, semi-finals or final.
*Penalty shoot-outs do not affect the calculation system.
Coefficient calculation
Clubs' coefficients are determined by the sum of all points won in the previous five years, plus 20% of the association coefficient over the same period (33% before 2009).
These rankings will be updated after each round of UEFA club competition matches.
PSV heeft volgens mij 12 jaar achtereen CL gespeeld terwijl Ajax in diezelfde periode een zeer slechte fase had en daar profiteert PSV nog steeds van. Pas over 2 seizoenen zal PSV snel gaan zakken als ze niet in Europa presteren.chimera2 schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:42:
[...]
hoe kan het dat psv boven ajax staat?
Volgend seizoen beginnen ze met precies evenveel punten alleen krijgt Ajax een voorsprong van 4 punten door deelname aan de CL-groepsfase.
Onbegrijpelijk dat je in de CL niet meer punten krijgt voor een overwinning dan in de EL ...
[ Voor 10% gewijzigd door OPSLAGHOND op 14-04-2014 15:00 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Mwa, je krijgt al 4 "gratis" punten door in de groepsfase te komen. Je begint al met 2 "gewonnen" wedstijden meer. Als je de groepsfase overleeft krijg je nog wat "gratis" punten.OPSLAGHOND schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:54:
[...]
PSV heeft volgens mij 12 jaar achtereen CL gespeeld terwijl Ajax in diezelfde periode een zeer slechte fase had en daar profiteert PSV nog steeds van. Pas over 2 seizoenen zal PSV snel gaan zakken als ze niet in Europa presteren.
Onbegrijpelijk dat je in de CL niet meer punten krijgt voor een overwinning dan in de EL ...
Ga je de verhouding nog schever trekken krijg je dus met de loting voor de voorrondes dat de "mindere" clubs altijd tegen de veel betere moeten. Dat is nu deels al zo maar heeft 2 jaar champions league spelen toch een minder grote impact dan nu.
Wellicht moeten ze dan de ranking aan het begin van het seizoen bekijken en aan de hand van die ranking op een andere manier punten toekennen in zowel de CL als de EL.Napo schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:58:
[...]
Mwa, je krijgt al 4 "gratis" punten door in de groepsfase te komen. Je begint al met 2 "gewonnen" wedstijden meer. Als je de groepsfase overleeft krijg je nog wat "gratis" punten.
Ga je de verhouding nog schever trekken krijg je dus met de loting voor de voorrondes dat de "mindere" clubs altijd tegen de veel betere moeten. Dat is nu deels al zo maar heeft 2 jaar champions league spelen toch een minder grote impact dan nu.
bv:
Overwinning op #1 = 5 punten
Overwinning op #2 t/m 20 = 4 punten
Overwinning op #21 t/m 50 = 3 punten
Overwinning op >#50 = 2 punten
http://www.ad.nl/2014/04/14/Jetro-Willems-mist-WK-en-is-maanden-uit-de-roulatie
Volgende basisspeler van het vorige WK die er niet bij is.
Het zal mij aan mijn reet roesten op wat voor plek elke club Europees staat, het gaat om de resultaten die we behalen. Laatste Europese winst Feyenoord, daarna PSV nog halve Finale CL, maar voor de rest bar weinig. We moeten op z'n minst in de EL toch wel een keer weer wat verder moeten komen, halve finale of finale....of op z'n minst meer ploegen door de voorrondes!
Uh? Vorige WK? Toen zat ie in de luiers denk iktweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:09:
[ Voor 37% gewijzigd door Martinusz op 14-04-2014 15:12 ]
Het voordeel van het huidige systeem is dat het vrij simpel is en een voldoende goede graadmeter is om lotingen en plaatsingslijsten op te baserenOPSLAGHOND schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:09:
[...]
Wellicht moeten ze dan de ranking aan het begin van het seizoen bekijken en aan de hand van die ranking op een andere manier punten toekennen in zowel de CL als de EL.
bv:
Overwinning op #1 = 5 punten
Overwinning op #2 t/m 20 = 4 punten
Overwinning op #21 t/m 50 = 3 punten
Overwinning op >#50 = 2 punten
Elke keer als ik zijn kop zie moet ik aan Carlton Banks (Fresh Prince of Bel-air) - Alfonso Ribeiro denken;tweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:09:
Ik denk trouwens niet dat we hem zullen missen, er zijn nog zat "er-is-niets-beters"-spelers voor zijn positie.
Vorig seizoen was gewoon heel beroerd met Ajax als beste prestatie in de 1e afvalronde na de winter uitgeschakeld.
als we naar de afgelopen seizoenen kijken naar de beste prestaties:
13/14: Kwartfinale UC / 3e in poule CL
12/13: Laatste 32 UC / 3e in poule CL
11/12: Kwartfinale UC / 3e in poule CL
10/11: Kwartfinale UC (2 teams) / 3e in poule CL (2 teams)
09/10: Laatste 32 UC (3 teams) / 4e in poule CL
Het is niet goed en 12/13 was een slecht seizoen, maar m.n. in de UC doen de Nederlandse ploegen het helemaal niet ontzettend slecht. Bijna altijd is uitschakeling door een spaanse subtopper/ portugese toppers en dat is gewoon het niveau van de top van Nederland.
als we naar de afgelopen seizoenen kijken naar de beste prestaties:
13/14: Kwartfinale UC / 3e in poule CL
12/13: Laatste 32 UC / 3e in poule CL
11/12: Kwartfinale UC / 3e in poule CL
10/11: Kwartfinale UC (2 teams) / 3e in poule CL (2 teams)
09/10: Laatste 32 UC (3 teams) / 4e in poule CL
Het is niet goed en 12/13 was een slecht seizoen, maar m.n. in de UC doen de Nederlandse ploegen het helemaal niet ontzettend slecht. Bijna altijd is uitschakeling door een spaanse subtopper/ portugese toppers en dat is gewoon het niveau van de top van Nederland.
Op de linksback posiyie zijn er genoeg (betere) alternatieven, geen heel groot probleem, al is het voor hem wel jammertweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:09:
Verwijderd
Of je daar nu echt rouwig om moet zijn? Sneu voor die gozer natuurlijk. Maar kan me die wedstrijd tegen de Duitsers nog we herinneren. Die wisten precies wie ze konden hebben.tweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:09:
Inderdaad, ik ga hem niet missen. Hij was bij van Gaal ook niet in beeld en hij speelde alleen op het EK2012 omdat Pieters toen geblesseerd was.
Populaire Pecman-shirts niet aan te slepen.

Mijn collega heeft ook zo'n shirt besteld om zondag aan te doen in de Kuip.

Mijn collega heeft ook zo'n shirt besteld om zondag aan te doen in de Kuip.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
BS. De bal ging naar een volkomen vrijstaande speler, en Cilissen was te laat, en Denswil... tja.martinusz schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:52:
[...]
Ik weet niet waar jij die pessimistische blik constant vandaag haalt, maar pfff....hoezo de spelers dachten dat ze die schaal wel ff konden ophalenwaar haal je dat vandaan?
Ajax ging er volle bak in en ADO stond met 10 man voor de goal, het is dat die 1-1 er snel achteraan kwam, want anders had er sowieso niets spannends aan geweest, beide ADO goals waren puur geluk.
ADO had misschien eerder wat mazzel dat er veel ballen volkomen beroerd op hun doel af werden geschoten, maar zoveel beter was Ajax echt niet.
Achteraf is het makkeljk lullen, maar het Ajaxpubliek had niet echt een erg makkelijke middag.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Zoveel beter vond jij Ajax niet zul je bedoelen.
ADO kwam niet om te winnen, de doelstelling was achteraf duidelijk volgens ex-Feyenoorder Fraser en dat was: Het eventuele feestje van Ajax uitstellen.
Niet voor de winst gaan, maar het plezier van anderen verpesten.
Natuurlijk is het niet erg dat zo'n (zielige) doelstelling bekendgemaakt wordt, maar de speelstijl van ADO was echt schandalig te noemen. De toeschouwers/kijkers waren de grootste verliezers.
Het mooiste aan de wedstrijd vond ik dat het Fraser's eerste nederlaag als trainer was, in mijn ogen geheel verdiend met zo'n doelstelling.
p.s. Tijd voor een nieuw toetsenbord?
ADO kwam niet om te winnen, de doelstelling was achteraf duidelijk volgens ex-Feyenoorder Fraser en dat was: Het eventuele feestje van Ajax uitstellen.
Natuurlijk is het niet erg dat zo'n (zielige) doelstelling bekendgemaakt wordt, maar de speelstijl van ADO was echt schandalig te noemen. De toeschouwers/kijkers waren de grootste verliezers.
Het mooiste aan de wedstrijd vond ik dat het Fraser's eerste nederlaag als trainer was, in mijn ogen geheel verdiend met zo'n doelstelling.
[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 14-04-2014 18:26 ]
Grote onzin dat je de speelstijl van ADO schandalig, of die doelstelling zielig noemt. Of dat je het nodig vindt om te benadrukken dat Fraser ex-Feyenoorder is.OPSLAGHOND schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:14:
Zoveel beter vond jij Ajax niet zul je bedoelen.![]()
Moeten ze dan maar open huis houden achterin, zodat wij Ajax fans een leuke wedstrijd hebben?
Fraser staat er om met ADO een zo goed mogelijk resultaat te halen, niet om met ADO Feyenoord aan een kampioenschap te helpen of een leuke wedstrijd voor te schotelen waarbij ze met 6-0 afgedroogd worden.
Dus:
Ja, maar, hij begon...
Fraser (gewoon ADO trainer overigens) is een lul, want wil het feestje van anderen verpesten.OPSLAGHOND schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:14:
Jij haalt je plezier uit het verpesten van Frasers feestje?Het mooiste aan de wedstrijd vond ik dat het Fraser's eerste nederlaag als trainer was, in mijn ogen geheel verdiend met zo'n doelstelling.
Ja, maar, hij begon...
Dat is jouw mening, ik ben het niet met je mee eens maar heb daar wél respect voor.toolkist schreef op maandag 14 april 2014 @ 19:04:
[...]
Grote onzin dat je de speelstijl van ADO schandalig, of die doelstelling zielig noemt.
Alsof dat totaal geen rol speelde, heb jij überhaupt wel zijn reactie gezien na de wedstrijd?Of dat je het nodig vindt om te benadrukken dat Fraser ex-Feyenoorder is.
Waar ADO de voorgaande wedstrijden (vol) voor de winst ging was het nu tegenhouden en niet eens proberen.Moeten ze dan maar open huis houden achterin, zodat wij Ajax fans een leuke wedstrijd hebben?
Fraser's club had zich bij gelijkspel of winst veilig kunnen stellen voor nog een jaar Eredivisie.Fraser staat er om met ADO een zo goed mogelijk resultaat te halen, niet om met ADO Feyenoord aan een kampioenschap te helpen of een leuke wedstrijd voor te schotelen waarbij ze met 6-0 afgedroogd worden.
Als hij een beetje lef zou hebben had hij dezelfde speelstijl gehanteerd als de weken ervoor.
Want je mag je speelstijl niet aanpassen aan de tegenstander?
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik word daar ook altijd een beetje moe van. In Nederland mag een ploeg kennelijk niet proberen het de tegenstander zo moeilijk mogelijk te maken. Dat doet Atletico toch ook tegen Barcelona?
2 wedstrijden geleden speelde ADO uit tegen Twente en was het spel ook volop gericht op het halen van een puntje of stiekem de volle lading. ADO is vanaf het moment dat Fraser aantrad, begonnen met eerst achterin dichttimmeren en dan denken aan eventueel aanvallen. Thuis mocht het wat aanvallender dan uit. Hoewel thuis tegen "mijn" FC Groningen ze in eerste instantie ook vooral achteruit hingen.OPSLAGHOND schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:45:
[...]
Waar ADO de voorgaande wedstrijden (vol) voor de winst ging was het nu tegenhouden en niet eens proberen.
[...]
Dat bleek te werken. Fraser is helemaal niet vol voor de winst gaan spelen. Mogelijkerwijs heb je de 4-1 thuis tegen Utrecht nog in je achterhoofd, maar toen stond Utrecht al vrij snel op achterstand en met 10 man.. ja, dan is het wel lekker vol aanvallen ja.
Sommige fans schijnen te denken dat ploegen maar gewoon lekker open huis moeten houden ter glorie van de tegenstander.

En dan nog.. het was toch gewoon 3-2?
Ha verpeste feestjes, dat doet me gelijk denken aan Cambuur in de wedstrijd dat PSV 100 jaar bestond
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Maar maar maar "Wij zijn Ajax, toch de beste?"Prosac2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:36:
[...]
Sommige fans schijnen te denken dat ploegen maar gewoon lekker open huis moeten houden ter glorie van de tegenstander.
http://www.ad.nl/ad/nl/14...aart-nog-niet-nodig.dhtml
De Boer vindt Sneijder en vd Vaart niet meer op het middenveld van Ajax passen. Dat zegt in mijn ogen ook wel iets waarop ze in Oranje zouden moeten functioneren.
De Boer vindt Sneijder en vd Vaart niet meer op het middenveld van Ajax passen. Dat zegt in mijn ogen ook wel iets waarop ze in Oranje zouden moeten functioneren.
Vind het wel goed van de Boer, hoe vaak presteren die teruggekomen "oudjes" ondermaats en staan ze dus alleen maar jong talent in de weg. Leuk voor erbij (net als Ooijer een tijdje), maar geen vaste basisplaatsen meer. EN ja natuurlijk kunnen ze nog mee in de eredivisie, maar met het terughalen van oudjes gooi je zelf roet in het eten voor jeugdspelers, elke positie die je zo invult staat een jeugdspeler op die positie in de weg.D-e-n schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:11:
Het tekent de Boer wel dat hij een pure realist is en zich niet laat overmanden door emoties. Dat is ook echt een kwaliteit die hij heeft als trainer.
⏩ PVOutput☀️
Ik vind het maar vreemde argumenten die de Boer noemt. Sneijder hoort op 10 thuis, op links kan hij het niet meer belopen, dat zie je ook bij zijn club. En van der Vaart heeft de fysiek ook niet meer voor in de spits.D-e-n schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:11:
Ajaxied toevallig?OPSLAGHOND schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:14:
Zoveel beter vond jij Ajax niet zul je bedoelen.![]()
Maar als de doelstelling was om "het feestje van Ajax te verpesten", komt dat erop neer dat de doelstelling is op zijn minst 1 punt mee te nemen terug naar Den Haag, doelstelling mislukt zou je dan zeggen. Of mag je als club als een andere club kampioen kan worden, daar niet een stokje voor willen steken en toch punten pakken in zo'n wedstrijd?
Een club als ADO tegen "het Grote Ajax" zal ook echt niet vol op de aanval gaan in de Arena, daarvoor zijn ze gewoon niet goed genoeg, en dan was de kans op een puntje wel erg klein geweest. Hij heeft naar mijn idee de meest logische taktiek gebruikt om een puntje over te houden. Veel (kleinere) clubs zouden op die manier zijn aangetreden.
Daarnaast is het seizoen voor ADO wel zo'n beetje gelopen, degraderen zullen ze waarschijnlijk niet en europaleague zit er ook niet in, een puntje bij Ajax was pure winst geweest voor die club...
[ Voor 4% gewijzigd door jbdeiman op 15-04-2014 10:35 . Reden: kleine aanvulling ]
Verwijderd
Ze kunnen misschien nog nuttig zijn, maar beiden zijn over hun top. Daarbij zal hun ego te groot zijn voor de bank (bij niet presteren). Met eventueel bijkomend vedette gedrag ziet de Boer 't waarschijnlijk niet zitten in deze heren. Verstandig ook denk ik.tweaker2010 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:32:
[...]
Ik vind het maar vreemde argumenten die de Boer noemt. Sneijder hoort op 10 thuis, op links kan hij het niet meer belopen, dat zie je ook bij zijn club. En van der Vaart heeft de fysiek ook niet meer voor in de spits.
Idd ADO deed wat het kon en raar dat dit Schandalig wordt genoemd. ADO kon niet beter dus een punt is net net zoals winst vooor ADO. Dat Ajax niet beter kon en niet een club als ADO van de mat kon vegen zegt meer over Ajax dan over ADO. Dus idd het feestje verpesten is niet raar maar een zeer goed uitgangspunt.jbdeiman schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:34:
[...]
.....
Een club als ADO tegen "het Grote Ajax" zal ook echt niet vol op de aanval gaan in de Arena, daarvoor zijn ze gewoon niet goed genoeg, en dan was de kans op een puntje wel erg klein geweest. Hij heeft naar mijn idee de meest logische taktiek gebruikt om een puntje over te houden. Veel (kleinere) clubs zouden op die manier zijn aangetreden.
Daarnaast is het seizoen voor ADO wel zo'n beetje gelopen, degraderen zullen ze waarschijnlijk niet en europaleague zit er ook niet in, een puntje bij Ajax was pure winst geweest voor die club...
Hoe zou jij het vinden als je naar een wedstrijd gaat die nog gespeelt moet worden en langs podia rijdt met daarop banner: "Ajax kampioen" nog voor de wedstrijd is gespeeld? Dat is dan toch ook pure minachting tenminste zou zou dat wel voelen.
Echt heel jammer dat ADO niet beter kon maar wel heel terecht dat ze zo speelde en dan niet tegen een 8-0 aanliepen!
Dit is natuurlijk ook grote onzinrikoos schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:41:
[...]
Hoe zou jij het vinden als je naar een wedstrijd gaat die nog gespeelt moet worden en langs podia rijdt met daarop banner: "Ajax kampioen" nog voor de wedstrijd is gespeeld? Dat is dan toch ook pure minachting tenminste zou zou dat wel voelen.

Verder snap ik niet waarom er uberhaupt nog gepraat wordt over Ajax - Ado...Ajax heeft toch gewoon gewonnen
ADO speelde afgelopen zondag net als 15 andere elftallen die op bezoek komen in de Arena. Tuurlijk hoop ik op een leuke wedstrijd, maar ik ga het ADO niet kwalijk nemen dat ze deze speelstijl hanteren. Ik neem het eerder een scheidsrechter kwalijk dat hij weigert op te treden tegen spelers die vanaf minuut 1 proberen tijd te rekken, of Ajax dat ze nog steeds niet weten hoe met deze speelstijl om te gaan.
En dat dat podium buiten staat....... dat had elke ploeg gedaan ald ze zich in deze situatie bevinden, daar over klagen is pure afgunst
En dat dat podium buiten staat....... dat had elke ploeg gedaan ald ze zich in deze situatie bevinden, daar over klagen is pure afgunst
Hattrick: Thorgal Eagles
Het is alleen maar mooi dat een club die een vrijwel kansloze wedstrijd in gaat en eigenlijk ook zelf haast nergens meer voor speelt zich toch nog zo weet op te laden en de huid zo duur weet te verkopen. Als je er naartoe gaat met het idee dat je de tegenstander zn feestje wel gunt kan je net zo goed niet gaan (en zouden we er ook schande van spreken).
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Tuurlijk gaat Ado naar Amsterdam om daar minimaal een punt te pakken.
Hoe de punten gepakt gaan worden zal de Ado aanhang echt worst wezen,
in Den Haag zijn ze namelijk ook niet zo dol op Ajacieden
Zolang er maar geen cadeautjes aan Ajax gegeven worden, dat zou niemand pikken denk ik.
Hoe de punten gepakt gaan worden zal de Ado aanhang echt worst wezen,
in Den Haag zijn ze namelijk ook niet zo dol op Ajacieden
Zolang er maar geen cadeautjes aan Ajax gegeven worden, dat zou niemand pikken denk ik.
[ Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 15-04-2014 12:35 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Tel daar bij op dat het salarisplafond bij Ajax rond de 1 miljoen ligt en beide heren momenteel meer dan 3.5 miljoen verdienen en dan weet je dat het een moeilijk verhaal wordt. Stel dat ze genoegen zouden nemen met een salaris van 'slechts' 2 miljoen per jaar, dan zouden ze nog ver boven het plafond zitten. Bij tegenvallende prestaties wordt dan direct naar het salaris gewezen (zie ook Matthijsen bij Feyenoord begin dit seizoen).Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:38:
Ze kunnen misschien nog nuttig zijn, maar beiden zijn over hun top. Daarbij zal hun ego te groot zijn voor de bank (bij niet presteren). Met eventueel bijkomend vedette gedrag ziet de Boer 't waarschijnlijk niet zitten in deze heren. Verstandig ook denk ik.
Alsof je op 10 niet moet lopen in het huidige voetbal. En wellicht bedoelt De Boer ook dat hij helemaal niet met een 10 speelt.tweaker2010 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:32:
[...]
Ik vind het maar vreemde argumenten die de Boer noemt. Sneijder hoort op 10 thuis, op links kan hij het niet meer belopen, dat zie je ook bij zijn club. En van der Vaart heeft de fysiek ook niet meer voor in de spits.
Dat ook de Boer bedenkingen heeft sterkt me wel in de overtuiging dat je ook bij Oranje goed aan de samenstelling van het elftal moet denken wil je Sneijder goed kunnen laten renderen. Je zult aanpassingen nodig hebben. De opstellingen die je her in der in bladen en praatprogramma's voorbij ziet komen (Kraay, Gullit etc..) zijn wat dat betreft iets te simplistisch bedacht.
http://www.ad.nl/2014/04/15/Geen-huldiging-voor-Ajax-bij-zege-in-bekerfinale
Lekker is dat voor de spelers, die willen toch gewoon feest vieren met de beker? Onbegrijpelijk dit.
Lekker is dat voor de spelers, die willen toch gewoon feest vieren met de beker? Onbegrijpelijk dit.
Waarom onbegrijpelijk?tweaker2010 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:22:
Er komt geen huldiging bij beker winst, er staat niet dat het niet gevierd zal worden.
Mochten ze de beker winnen dan zal de selectie en staf dit zeker even vieren achter gesloten deuren.
Dat er geen publieke huldiging komt vind ik volkomen begrijpelijk aangezien ze de week erna de titel kunnen pakken en de Boer zal willen dat de spelers zich hierop focussen.
Ik denk ook niet dat de stad Amsterdam zit te wachten op twee keer mogelijke problemen door losgaande "supporters" met de bijbehorende schade en politie-inzet.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Inderdaad, gewoon lekker even de bekeroverwinning vieren, mocht Ajax hem winnen, en de schouders er weer onder en de huldiging met de landstitel groots vieren.

⏩ PVOutput☀️
http://www.nu.nl/sport/37...len-als-nieuwe-coach.html
Beter Bosz mogelijk dus naar AZ. Zegt IMHO genoeg dat ie uberhaubt zou praten met AZ.
Beter Bosz mogelijk dus naar AZ. Zegt IMHO genoeg dat ie uberhaubt zou praten met AZ.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Waarom is dit onbegrijpelijk? In het meest realistische scenario kan Ajax een week later zowel de beker als de schaal laten zien en er 1 groot feest van maken. Ik vind het dan ook volstrekt logisch. Bayern München heeft ook geen groot feest gevierd toen de titel vorige maand binnen was, aangezien ze nog aan twee andere competities deelnamen.tweaker2010 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:22:
Omdat het feest vooral voor de schaal en het landskampioenschap bedoeld is misschien?Railgunner schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:56:
[...]
Waarom is dit onbegrijpelijk? In het meest realistische scenario kan Ajax een week later zowel de beker als de schaal laten zien en er 1 groot feest van maken. Ik vind het dan ook volstrekt logisch. Bayern München heeft ook geen groot feest gevierd toen de titel vorige maand binnen was, aangezien ze nog aan twee andere competities deelnamen.
Oh ja we hebben ook nog een beker gewonnen, speler pakt beker van achter podium, zie het al voor me.
De beker zou in deze setting veel minder aandacht krijgen dan wanneer dit apart wordt gevierd.
Waarom 1 keer feest vieren als er 2 prijzen gewonnen worden?
Waarom niet? Je kunt ze gewoon tegelijk of serieel presenteren. Bovendien hoef je zo maar 1x kosten te maken. Zowel als Ajax als stad Amsterdam is het dus gewoon wenselijk om maar 1 huldiging te hebben.tweaker2010 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:09:
[...]
Omdat het feest vooral voor de schaal en het landskampioenschap bedoeld is misschien?
Oh ja we hebben ook nog een beker gewonnen, speler pakt beker van achter podium, zie het al voor me.
De beker zou in deze setting veel minder aandacht krijgen dan wanneer dit apart wordt gevierd.
Waarom 1 keer feest vieren als er 2 prijzen gewonnen worden?
Nee, merp!
Ajax maakt tijdens de open dag, volgend seizoen, bekend dat hun huidige traningsshirts het nieuwe uit-shirt wordt. Althans dat hoop ik
.
⏩ PVOutput☀️
Die groene bedoel je?
Die zijn wel mooi inderdaad
Vind zelf nog steeds de blauwe met felgele/groene accenten (2012-2013) het mooist van de laatste jaren.
Samen met die van 2010-2011, ook blauw met gele accenten. Maar die is nergens meer te vinden.
Nu je het zegt: ik moet nog ergens een uitshirt scoren voor de collectie
Die zijn wel mooi inderdaad
Vind zelf nog steeds de blauwe met felgele/groene accenten (2012-2013) het mooist van de laatste jaren.
Samen met die van 2010-2011, ook blauw met gele accenten. Maar die is nergens meer te vinden.
Nu je het zegt: ik moet nog ergens een uitshirt scoren voor de collectie

Ging mij meer om dit shirt met dit soort accenten ipv roze.
⏩ PVOutput☀️
Is ook een mooie 
De trainingsshirts doen niet echt meer onder voor de wedstrijdshirts.
De trainingsshirts doen niet echt meer onder voor de wedstrijdshirts.
Maar hoe gaat dat nou straks met die Ajacieden in de Kuip? Er gaan 12.000 man, stel dat Ajax wint, gaan die dan allemaal rustig naar huis toe?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum