Als die twee man allebei druk zetten kun je misschien wel meer druk zetten.
Je kan toch best je hele team meer naar voren laten spelen, ondanks dat je met de punt naar achteren speelt? Viel me op dat NL in de eerste helft veel minder druk zette dan Portugal. Kan zijn omdat ze bang zijn voor een counter, maar ben gewoon benieuwd of van Gaal in de tweede helft wat anders gaat proberen?
PreciesD-e-n schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:39:
Als die twee man allebei druk zetten kun je misschien wel meer druk zetten.
[ Voor 24% gewijzigd door MailMan op 14-08-2013 22:40 ]
Zoals ik zei: hij kondigde het voor de wedstrijd al aan. Vd Vaart zou een helft spelen en omdat hij dan in de 2e helft andere type spelers heeft zou hij de punt naar achter weer gaan proberen.
Barcelona valt nog te bezien, maar Vorm is absoluut geen slechte keeper.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Het is wel weer telkens inleveren nu...
Komt omdat Portugal zo snel druk zet en NL nog niet de routine in het team heeft om eruit te voetballen. Gaat daarom alle kanten op en weinig rust in de wedstrijd.
NL zet nu wel wat meer druk. En meteen kans via een halve counter
NL zet nu wel wat meer druk. En meteen kans via een halve counter
[ Voor 17% gewijzigd door MailMan op 14-08-2013 22:47 ]
De verdediging houden hun tegenstanders niet eens in het oog..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Quad schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:48:
De verdediging houden hun tegenstanders niet eens in het oog..
De verdedigers zitten grasprietjes te tellen / de Donald Duck te lezen
Oei oei, deed van Ginkel goed hoor! Strakke schouderduw en meteen een precieze pass.
Lens, nét over
Maffe pot, die verdedigende actie van van Rhijn
Lens, nét over
Maffe pot, die verdedigende actie van van Rhijn
[ Voor 32% gewijzigd door MailMan op 14-08-2013 22:53 ]
Kan je ook zeggen idd.
Van Rhijn had net wel een knappe tussenkomst.
⏩ PVOutput☀️
Wow, die Ronaldo. Wat een voetballer!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Jezus Vorm, wát een redding!
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Vorm keept echt fenomenaal vanavond.
⏩ PVOutput☀️
Mooi schot Robben.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
⏩ PVOutput☀️
Nee, je moet mij geen woorden in de mond leggen. Ik zei goed schot. Beter dan 30 meter in de lucht en kijken waar die uitkomt. Lekker droog en een poging de keeper te testen.
Was al een doel op zich.
⏩ PVOutput☀️
Scheids mag onderhand echt wel overgaan tot kaarten voor die Portugezen.
Dit was wel een kaatje waardig zou ik zeggen.
Dat doe ik wel.carpebios schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:00:
[...]
Nee, je moet mij geen woorden in de mond leggen. Ik zei goed schot. Beter dan 30 meter in de lucht en kijken waar die uitkomt. Lekker droog en een poging de keeper te testen.
Was een zwak en matig schot, keeper van de amateurs pakt hem ook.
⏩ PVOutput☀️
Heel mans van je, maar dat zijn jouw woorden, dus niet de mijne. Laat dat wel duidelijk zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door carpebios op 14-08-2013 23:02 ]
Was absoluut geen goed schot, op doel ja dat wel, maar goed.. Nope!
⏩ PVOutput☀️
Even paniek in de tent nu....
En loop niet zo te ouwehoeren over dat schot van Robben guys
En loop niet zo te ouwehoeren over dat schot van Robben guys
[ Voor 53% gewijzigd door Vlassie1980 op 14-08-2013 23:04 ]
Ik wacht even de mening van Quad af, of er paniek is
Kijk dan hoeveel ruimte er op de vleugels is. Binnendoor zijn we er nog geen 1 keer doorgekomen.
Tot onze 16 verdedigen we echt goed, maar in de 16 is het inderdaad vrij panisch.
Tot onze 16 verdedigen we echt goed, maar in de 16 is het inderdaad vrij panisch.
[ Voor 30% gewijzigd door MailMan op 14-08-2013 23:05 ]
Totale chaos nu.
⏩ PVOutput☀️
Lekker tijd winnen, beetje treuzelen. Ze geven nu te veel kansen weg.
Zitten er nog middenvelders op de bank om een balletje wat meer in de ploeg te houden?
Inderdaad, op balbezit spelen en tijd winnen. Ze laten zich veel te snel opjagen. Als er een balletje terug naar Vorm gaat dan jagen die Portugezen gelijk door en ramt hij de bal weer in de tribune...
Die Robben heeft a. geen snelheid en b. kan niet dribbelen
Tsjonge jonge, Robben heeft wel moeite om de bal op snelheid mee te nemen zeg. Zie ik hem bij Bayern wel anders doen.
Misschien slechte grasmat en benauwd temperatuurtje.
Misschien slechte grasmat en benauwd temperatuurtje.
[ Voor 19% gewijzigd door MailMan op 14-08-2013 23:09 ]
En Lens mag ook wel een wisseltje.
Jezus lens, dan heb je zoveel opties....
Ik wilde het een half uur terug nog zeggen, die jongen hoort hier op deze manier niet thuis.carpebios schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:09:
En Lens mag ook wel een wisseltje.

Weer een miskleun van Lens.......
Schaken, wat moeten we daar nu weer mee.... Matige voetballer vind ik dat.
Kan ook niet geloven dat we dit aan gaan winnen
Kan ook niet geloven dat we dit aan gaan winnen
Wie wel op zijn plek?Saturnus schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:09:
[...]
Ik wilde het een half uur terug nog zeggen, die jongen hoort hier op deze manier niet thuis.
Blind brengt even rust in de ploeg. Dat ik dat als PSV-er nog mag zeggen
Pff, Vorm weer uitstekend vol zelfvertrouwen.
Kuyt
Let's face it: We hebben gewoon niet beter.
Vorm is de enige die ik vorm is iig.. De rest is niet echt veel waard.
⏩ PVOutput☀️
Momenteel beter dan Nederland
[ Voor 10% gewijzigd door carpebios op 14-08-2013 23:13 ]
vanuit Portugees perspectief: ja. Er wordt gejankt en er worden kaarten aangenaaid. Dat lijkt alles te zijn wat ze willen doen. Smerige overtreding btw.
@hierboven: glazen bol of bedoel je Lens?
@hierboven: glazen bol of bedoel je Lens?
[ Voor 12% gewijzigd door BeefHazard op 14-08-2013 23:14 ]
Schaken voor Lens!
Nee, maar er zijn zat afmeldingen bij die Portugezen en ze nemen het nog minder serieus als Oranje.MailMan schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:12:
Maar laten we vanuit Portugees perspectief kijken, spelen die zo'n goeie pot dan?
Als ze op volle oorlogssterkte tegen ons op een WK / EK verschijnen dan ga je met dit Oranje echt niet winnen.
Als...... zo lang ze nu maar weer eens winnen. Voor het zelfvertrouwen.
Dat zien we dan wel weer, wat we nu zien is zoals het is en voor een thuiswedstrijd vind ik het matigjes
Je kan ook zeggen dat het NL elftal nog vol aan het experimenteren en opbouwen is, en wij staan nu voor terwijl het 'geweldige' team van het WK het tijdens het EK niet voor elkaar kreeg.
Je kan ook zeggen dat het NL elftal nog vol aan het experimenteren en opbouwen is, en wij staan nu voor terwijl het 'geweldige' team van het WK het tijdens het EK niet voor elkaar kreeg.
[ Voor 47% gewijzigd door MailMan op 14-08-2013 23:16 ]
De Portugezen hebben in de kwalificatie ook moeite met winnen.
Ons middenveld is de greep een beetje kwijt en we houden geen bal meer vast.
Ons middenveld is de greep een beetje kwijt en we houden geen bal meer vast.
[ Voor 39% gewijzigd door D-e-n op 14-08-2013 23:16 ]
Met zulk spel is het lastig 3 punten pakken.
Gadverdamme
Gadverdamme
[ Voor 14% gewijzigd door MailMan op 14-08-2013 23:18 ]
Wat een paniek. Het zou zo fijn zijn als we wat tijd rokken.
1-1
⏩ PVOutput☀️
Tjah. Ronaldo. Hoe kan het ook anders als je blijft sukkelen achterin
Ja hoor, dat zat er dik in
Dit is ook echt wel typisch Oranje. Bijna de hele wedstrijd 1-0 en dan in de laatste minuten weggeven.
Ja hoor, was ook te mooi om waar te zijn...
We kunnen dus echt niet van die Portugezen winnen
We kunnen dus echt niet van die Portugezen winnen
Weer fout van Van Rhijn die je de das om doet
.
Tegen Nederland kan iedereen de Duitser zijn
Van Rhijn speelt verder prima en de bal werd volgens mij getoucheerd waardoor hij op het verkeerde been stond.
De Vrij laat hem lopen..
⏩ PVOutput☀️
Hoppa, weer een hoekschop.
Tijd dat een jongen als Gouweleeuw eens opgeroepen gaat worden voor Oranje.
De onnodige corner doelde ik opQuad schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:20:
De Vrij laat hem lopen..
Het rijdrekken is begonnen
Ach, hier leer je tenminste van. Winnen heb je niets aan, fouten moet je hebben. Anders hoef je niet te oefenen. Oefenwedstrijden zijn niet om te winnen.
Voor de WK-loting schijnt het wel handig te zijn.
Aahh oké, ja daar kon hij niet veel aan doen.
⏩ PVOutput☀️
En voor het vertrouwen van de jongens. Dit gaat ook in je kop spoken als je ze weer loot.
Het is toch niet per definitie de schuld van de achterhoede dat ze zo onder druk komen?
Wat was de overtreding nu eigenlijk?
Middenveld zet niet op tijd druk. Heb idee dat van Persie zelf beter verdedigend werk deed.
⏩ PVOutput☀️
Hij wilde hem terug koppen op Vorm, maar dat ging niet helemaal goed.Quad schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:24:
[...]
Aahh oké, ja daar kon hij niet veel aan doen.
Nou ik vind van Rhijn een verschil in negatieve zin. Tis niet alleen de kopbal, het is zijn mentaliteit.
Huntelaar heb je in het team weinig aan, het is een afmaker maar verder blijft er weinig over.
Martins Indi en de Vrij speelden wel goed. Ook Blind.
Al met al komt Nederland goed weg hoor, Portugal was veel dreigender tweede helft.
Lijkt wel alsof zij de wil hebben om 90 minuten te bikkelen. Viel me ook op tegen hun op het EK.
Huntelaar heb je in het team weinig aan, het is een afmaker maar verder blijft er weinig over.
Martins Indi en de Vrij speelden wel goed. Ook Blind.
Al met al komt Nederland goed weg hoor, Portugal was veel dreigender tweede helft.
Lijkt wel alsof zij de wil hebben om 90 minuten te bikkelen. Viel me ook op tegen hun op het EK.
Niks mis met de mentaliteit vandaag. Portugal is gewoon meer ervaren. En ze speelden thuis dus ze moesten toch wat.
Why? Ik vind hem niet beter dan de huidige verdedigers van oranje hoor.BeefHazard schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:20:
Tijd dat een jongen als Gouweleeuw eens opgeroepen gaat worden voor Oranje.
Hij kan fatsoenlijk opbouwen, iets dat op dit moment erg rommelig gaat. Daarnaast vind ik hem rustiger dan De Vrij.
Ik heb de Vrij en BMI weinig fout zien doen en vind het wel een prettig idee om twee CV's te hebben die elkaar kennen.
Wat het elftal vooral mist was routine waardoor er niet snel genoeg gecombineerd kon worden om door de defensie van Portugal te komen.
Brazilië verliest trouwens van Zwitserland...
Wat het elftal vooral mist was routine waardoor er niet snel genoeg gecombineerd kon worden om door de defensie van Portugal te komen.
Brazilië verliest trouwens van Zwitserland...
[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 14-08-2013 23:44 ]
Bal werd van richting veranderd. Onmogelijk dat het een fout van De Vrij was. Speelde samen met BMI een heerlijke wedstrijd. Vorm was ook geweldig. Heeft mij wel duidelijk gemaakt dat hij de eerste doelman moet zijn!Quad schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:20:
De Vrij laat hem lopen..
PSN: Finally_Chris
Al veranderd de bal van richting, je hoort bij je man te blijven.
⏩ PVOutput☀️
Nu pasCR1691 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:55:
[...]Vorm was ook geweldig. Heeft mij wel duidelijk gemaakt dat hij de eerste doelman moet zijn!
De Vrij was wel sterk vandaag ja op dat ene momentje na. Zwaksten: Blind en Lens
[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 15-08-2013 02:00 ]
Misschien wilde hij er net voor komen?Quad schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 00:56:
Al veranderd de bal van richting, je hoort bij je man te blijven.
Kwestie van perspectief.... Vond Blind juist wel een sterke pot spelen en de Vrij ronduit slecht, erg vaak z;n man kwijt. BMI daarentegen wel heel sterk gespeeld. Dat Lens een prutser is ben ik met je eensapis29 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 01:58:
[...]
Nu pas. Die had ik al in m'n EURO 2012 opstelling
Heb je tenminste ook nog wat aan mocht het weer eens op penalties uitdraaien ...
De Vrij was wel sterk vandaag ja op dat ene momentje na. Zwaksten: Blind en Lens
Blind was de eerste helft prima, de tweede helft minder. Verder word ik een beetje moe over het gezeur over de toch jonge verdedigers. Gister stond het prima. Prima als Rekik er misschien bij komt. Met concurrentie is niks mis in Oranje. Maar v Gaal geeft vertrouwen aan ze en dat is goed.
Denk wel dat je kan concluderen dat het met van der Vaart en van Persie het veel beter liep. De eerste helft dus. Daarna was het vooral poep.
⏩ PVOutput☀️
Het is gewoon in om op De Vrij te zeiken nu. Eerst was het leuk om op Immers te zeiken, toen Mathijsen en nu De Vrij. Die tegengoal zag er ongelukkig uit maar er gingen bij die goal andere mensen in de fout. Die bal werd van richting veranderd en dus kon De Vrij er niet meer bij. Speelde gewoon een hele goede partij.
PSN: Finally_Chris
Immers? Het gaat hier over Oranje ipv Feyenoord hoorCR1691 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:19:
Het is gewoon in om op De Vrij te zeiken nu. Eerst was het leuk om op Immers te zeiken, toen Mathijsen en nu De Vrij. Die tegengoal zag er ongelukkig uit maar er gingen bij die goal andere mensen in de fout. Die bal werd van richting veranderd en dus kon De Vrij er niet meer bij. Speelde gewoon een hele goede partij.
Ik vind Portugal een sterk team maar zonder Ronaldo scoren ze bijna niet hoor. Ronaldo maakt net dat beetje verschil, anders waren ze aanvallend vrij tandeloos.
Klopt, zo'n geweldig team hebben ze kwalitatief verder niet, maar mentaal zijn ze wel ijzersterk.
Weet niet bij welke voetbalclub een CV de bal dekt i.p.v. z'n man. Maar in het NLE hoor je gewoon je man te blijven dekken en dat deed hij niet, hij was hem al kwijt voordat de voorzet uberhaupt kwamCR1691 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:19:
Edit: in dit filmpje dus heel goed te zien hoe de Vrij al compleet verkeerd staat op het moment van de pass:
[ Voor 25% gewijzigd door Krukar op 15-08-2013 11:28 ]
Natuurlijk, maar de bal wordt ook wel erg mooi / gelukkig doorgetikt (door een Portugees die tussen twee (!) spelers van oranje in staat). Daarbij kun en mag je van De Vrij niet verwachten dat hij Ronaldo in een gehele wedstrijd geen enkele centimeter geeft. Daartoe is geen enkele verdediger in staat. Ronaldo is ook geen koekenbakker natuurlijk. De Vrij moet dat natuurlijk wel proberen, maar dat het niet 90 minuten lang lukt is niet per se een schande of een blunder.Krukar schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:24:
[...]
Weet niet bij welke voetbalclub een CV de bal dekt i.p.v. z'n man. Maar in het NLE hoor je gewoon je man te blijven dekken en dat deed hij niet, hij was hem al kwijt voordat de voorzet uberhaupt kwamHad de rest van de wedstrijd ook veel slordigheden die BMI overigens prima opving, BMI speelde imho wel goed.
Edit: in dit filmpje dus heel goed te zien hoe de Vrij al compleet verkeerd staat op het moment van de pass:
[video]
[ Voor 6% gewijzigd door argro op 15-08-2013 11:36 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ronaldo stond in zijn rug, hij zag hem niet en dat is een verdedigingsfout.CR1691 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:19:
⏩ PVOutput☀️
Sterker nog, Ronaldo is één van de beste voetballers -van de wereld- op dit moment en dan heb je de Vrij. Een piep jong gozertje spelend bij Feyenoord wat sinds jaar en dag geen enkele betekenis speelt op internationaal niveau. Als ik het goed heb, is de Vrij pas sinds seizoen 2012/2013 een vaste waarde voor het elftal van Koeman.argro schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:34:
[...]
Natuurlijk, maar de bal wordt ook wel erg mooi / gelukkig doorgetikt (door een Portugees die tussen twee (!) spelers van oranje in staat). Daarbij kun en mag je van De Vrij niet verwachten dat hij Ronaldo in een gehele wedstrijd geen enkele centimeter geeft. Daartoe is geen enkele verdediger in staat. Ronaldo is ook geen koekenbakker natuurlijk. De Vrij moet dat natuurlijk wel proberen, maar dat het niet 90 minuten lang lukt is niet per se een schande of een blunder.
Maar nee geheel volgens nederlandse en amsterdamse traditie is het een grote flapdrol en had ie Ronaldo 90 minuten moeten kalt stellen

Anyway, naar mijn mening speelde de Vrij en ook BMI hebben een prima pot, zeker na alle stront die over hun heen is gekieperd de afgelopen weken
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum