HamburgerHenk schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:41:
[...]
Ja of is het competitie vervalsing als Courtois opeens een blundertje zou maken tegen zijn werkgever
In Engeland is het heel normaal en het zou in Nederland ook zo moeten zijn. Kan me nog herinneren dat Vertonghen toen Ajax een kampioenschap heeft gekost door te scoren tegen Ajax als huurling.
Nee, dit is helemaal niet normaal. Als je een speler verhuurt is hij dus niet goed genoeg voor jou team en mag hij dus bij een andere club ervaring op doen. Dan moet je niet dit soort rare constructies erin verwerken, want dat ruikt naar competitievervalsing.
Recent voorbeeld is wel Lukaku, die belangrijk was in de wedstrijd tegen Arsenal (3-0 winst voor Everton), maar tegen Chelsea dan niet mee mag doen. Everton is zonder Lukaku een stuk zwakker als met.
Ik snap ook niet dat de FA dit goed keurt, maar de FA is nou ook niet een voetbalbond die bekend staat om een eenduidig beleid. Zo kreeg
Hull City (volgens mij) Wolverhamtpon Wanderers ooit een boete omdat ze niet in de sterkste opstelling aantraden tegen Manchester United, maar mogen de topteams wel al sinds jaar en dag met veredelde B-teams mee doen aan de League Cup.
Voor een andere club is zo'n speler wellicht een belangrijke of dragende speler, die zou dan tegen iedereen mee mogen doen, behalve tegen zijn broodheer. Sorry, maar dan moet je gewoon zo sterk zijn en zeggen dat hij gewoon tegen iedereen mag spelen, ook tegen zijn eigenlijke werkgever.
[
Voor 23% gewijzigd door
JanW op 10-04-2014 10:46
]