Van der Hoorn neemt Moisanders plek in in de selectie, niet per se in de basisKrukar schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:19:
[...]
Wordt Van der Hoorn: http://www.fcupdate.nl/vo...isander-in-ajax-selectie/
Njah zoals het daar staat staat hij gewoon in de basis imho, Moisander is basisspeler > Van der Hoorn vervangt Moisander > Van der Hoorn staat in de basis.Koppensneller schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:20:
[...]
Van der Hoorn neemt Moisanders plek in in de selectie, niet per se in de basis
Anders had er wel gestaan "Van der Hoorn in selectie door afwezigheid Moisander".
vd Hoorn zal gewoon op de bank zitten en Denswil zal in de basis plek van Moisander overnemen.Krukar schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:23:
[...]
Njah zoals het daar staat staat hij gewoon in de basis imho, Moisander is basisspeler > Van der Hoorn vervangt Moisander > Van der Hoorn staat in de basis.
Anders had er wel gestaan "Van der Hoorn in selectie door afwezigheid Moisander".
In het centrum wil de Boer een rechts en een linkspoot spelen en Veltman en vd Hoorn zijn beide rechts.
De titel is 'Van der Hoorn vervangt Moisander in Ajax-selectie', lijkt me toch duidelijk? Van der Hoorn zal echt niet starten, bovendien heb je dan 2 rechtspoten i.p.v. een Denswil die links is.Krukar schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:19:
[...]
Wordt Van der Hoorn: http://www.fcupdate.nl/vo...isander-in-ajax-selectie/
[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 29-03-2014 15:52 ]
Advocaat aan het einde van het seizoen weg bij AZ. Jammer. Ik verwacht dat Erwin Koeman wel eens de opvolger van Advocaat kan worden.
dit dus.Vos schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:51:
[...]
De titel is 'Van der Hoorn vervangt Moisander in Ajax-selectie', lijkt me toch duidelijk? Van der Hoorn zal echt niet starten, bovendien heb je dan 2 rechtspoten i.p.v. een Denswil die links is.
Hij gaat wel mee voor een eventueel blessuregeval, maar Denswil begint in de basis.
JanW schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:00:
Advocaat aan het einde van het seizoen weg bij AZ. Jammer. Ik verwacht dat Erwin Koeman wel eens de opvolger van Advocaat kan worden.
Nee. Absoluut niet. Zeer waarschijnlijk eentje uit dit lijstje:
- Co Adriaanse
- Shota Arveladze
- Marco van Basten
- Patrick Kluivert
- Alex Pastoor
- Ron Jans
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Doe mij maar Adriaanse, dan kan dat alwetend orakel weg bij Studio Voetbal

Pastoor zijn roots liggen hier in Alkmaar, maar of zijn vaardigheden AZ verder helpt?
K to the KillaZ
Idd, blunder verzekerd zo. Ik zou Van der Hoorn nooit opstellen, en al zeker niet in zo'n cruciale wedstrijd.Krukar schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:23:
[...]
Njah zoals het daar staat staat hij gewoon in de basis imho, Moisander is basisspeler > Van der Hoorn vervangt Moisander > Van der Hoorn staat in de basis.

Prachtige goal van Finbogasson.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Doet ie inderdaad erg goed, voor zo'n 'klein' iemand maakte hij zich flink sterk!Quad schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:26:
Prachtige goal van Finbogasson.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Eindelijk weer eens een goede goal van Finnbogason. Dat was lang geleden. Hopelijk helpt het hem een beetje door zijn vormcrisis te komen.
Het moet toch ooit een keer gebeuren met die jongen, of is hij al helemaal afgeschreven?tweaker2010 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:17:
[...]
Idd, blunder verzekerd zo. Ik zou Van der Hoorn nooit opstellen, en al zeker niet in zo'n cruciale wedstrijd.
Gaat die Lucille Werner nou mee naar het voetballen?
[ Voor 9% gewijzigd door Fid3lity op 29-03-2014 19:44 ]
In de woorden van VI-verslaggever Yoeri v/d Busken zoekt AZ (Earnest Stewart) een trainer die "niet per se een grote naam heeft maar een bewezen opbouwer is".
[ Voor 6% gewijzigd door BeefHazard op 29-03-2014 20:01 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Zo die man die voor Heerenveen scoort heeft nog helemaal niets laten zien, maar kopt hem toch fraai binnen! Lekker hoor!
Hoezo deBeefHazard schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:38:
[...]
Nee. Absoluut niet. Zeer waarschijnlijk eentje uit dit lijstje:
- Co Adriaanse
- Shota Arveladze
- Marco van Basten
- Patrick Kluivert
- Alex Pastoor
- Ron Jans
Vriend van me zit op de ABC eilanden, en wil graag morgen betaalt Twente kijken. Op Fox kan dit niet, het IP word geblokkeerd. Waar kan je legaal ende betaalt kijken op buitenlands IP?
[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 29-03-2014 20:18 ]
Vitesse haakt definitief af
Float like a butterfly, sting like a bee.
FOX heeft toch alle Tv-rechten van de livewedstrijden? Lijkt me niet veel anders mogelijk behalve livestreams dan. Maar dat is weer niet "legaal"PWM schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:18:
Vriend van me zit op de ABC eilanden, en wil graag morgen betaalt Twente kijken. Op Fox kan dit niet, het IP word geblokkeerd. Waar kan je legaal ende betaalt kijken op buitenlands IP?
Hoop nu wel op een leuke wedstrijd PSV - Groningen, met als het even kan de rentree van Wijnaldum

[ Voor 10% gewijzigd door Fid3lity op 29-03-2014 20:46 ]
En PSV krijgt uit het niets een doelpunt cadeau ...
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Roep al weken dat Hateboer en Burnet prutsers zijn... zucht
Mooie goal van Depay
Mooie goal van Depay
Wat is het Nederlands record competitiewedstrijden op rij winnen? Komt dat al in zicht...?OPSLAGHOND schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:49:
En PSV krijgt uit het niets een doelpunt cadeau ...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Volgens Wikipedia is dat record in handen van Ajax, 19 wedstrijden op rij in het seizoen 1971 - '72Fiber schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:53:
[...]
Wat is het Nederlands record competitiewedstrijden op rij winnen? Komt dat al in zicht...?
1-1 inmiddels, twee mooie goals van Depay en Zivkovic.
Trouwens, ligt het aan mij of is die Vd Looi wel een mannetje? Viel me nooit zo enorm op, maar kan me nog herinneren dat hij ook al zo deed tov Advocaat een tijdje geleden...
Trouwens, ligt het aan mij of is die Vd Looi wel een mannetje? Viel me nooit zo enorm op, maar kan me nog herinneren dat hij ook al zo deed tov Advocaat een tijdje geleden...

Hahaha lekker Groningen!
De eerste club uit het linkerrijtje en het dreigt alweer mis te gaan.
De eerste club uit het linkerrijtje en het dreigt alweer mis te gaan.

[ Voor 65% gewijzigd door OPSLAGHOND op 29-03-2014 22:47 . Reden: links niet rechts ]
Misschien een café die live uitzend? Je weet het nooit!PWM schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:18:
Ik zit even me te vermaken met wat Eredivisierecordjes, WTF gebeurt hier ineens. Rekik, kloothommel, knal die bal gewoon weg

Wow, hoe snel kan het anders zijn. Goed doorzetten van Zivkovic en Chery.
Rekik inderdaad zeer laks ^^
Rekik inderdaad zeer laks ^^
[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 29-03-2014 21:07 ]
En ook Bruma mist na Ziyech de wedstrijd Heerenveen - PSV, gaat lekker zo
Wat staan ze te kloten daar achterin zeg...
Zet Zanka maar achterin dan, die gaat tenminste niet proberen te voetballen..
PINGEL, BOEM Locadia 2 - 2
[ Voor 62% gewijzigd door Fid3lity op 29-03-2014 21:22 ]
Zwaar onterecht.....
[ Voor 18% gewijzigd door triesvan op 29-03-2014 21:23 ]
PSV krijgt weer een cadeautje
PSN: Finally_Chris
Tjemig al de zoveelste keer dat een scheidsrechter weer makkelijk een penalty geeft aan de thuisclub
Er is bijna geen scheidsrechter meer te vinden die zich niet laat koeieneren door het publiek van de thuisclub
Groningen heeft er al te veel zo tegen gehad
Er is bijna geen scheidsrechter meer te vinden die zich niet laat koeieneren door het publiek van de thuisclub
Groningen heeft er al te veel zo tegen gehad
Lekker laten staan die Rekik
Mooi laten staan, met rood mag hij er wel af.
Ook weer een episch slot in Nijmegen zo te zien.
Hmm, Wijnaldum erin voor Schaars. Ben benieuwd
Hmm, Wijnaldum erin voor Schaars. Ben benieuwd

[ Voor 36% gewijzigd door Fid3lity op 29-03-2014 21:50 ]
Loopt jouw tv achter ofzoNiku schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:01:
Welcome back Gini!
Nee, ben zelf een beetje simpel
Of wat is er mis mee dat ik geen tv zit te kijken en tien minuten later verheugd lees dat Wijnaldum terug is?
Niks mis mee hoorNiku schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:05:
[...]
Nee, ben zelf een beetje simpel
Of wat is er mis mee dat ik geen tv zit te kijken en tien minuten later verheugd lees dat Wijnaldum terug is?
Je reactie deed anders vermoeden, maar goed, we zullen de wedstrijdspanning maar de schuld geven
Botteghin maakt zijn foutje goed
Einde aan de zegereeks in zicht? Wat wordt er weer hopeloos verdedigd zeg..
Dit is natuurlijk allemaal Faber z'n schuld
Dit is natuurlijk allemaal Faber z'n schuld
[ Voor 30% gewijzigd door Fid3lity op 29-03-2014 22:11 ]
Ahh €#&#(€&@€*#&@
[ Voor 5% gewijzigd door Niku op 29-03-2014 22:13 ]
Handjes thuis
⏩ PVOutput☀️
Ik dacht van GuusFid3lity schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:10:
Einde aan de zegereeks in zicht? Wat wordt er weer hopeloos verdedigd zeg..
Dit is natuurlijk allemaal Faber z'n schuld![]()
Wie goed doet, goed ontmoet. Joh. Vreugdedansjes zijn nergens voor nodig
Ik heb goede ervaringen met kijken via VPN. Weet niet of dit met Fox ook werkt maar tijdens de OS zat ik in het buitenland en heb goed NOS kunnen kijken. Ik gebruik hiervoor WiTopia.net (er zijn er meer) Kost wel geld maar deze is voor 6 dollar voor één maand goed te doen. Programma werkt bij mij echt heel prettig en zeer betrouwbaar.PWM schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:18:
I'm not a complete idiot - several parts are missing.
Dit was overigens erg mooie actie van de supporters vereniging van PSV: http://pbs.twimg.com/media/Bj6gu0iIUAACqhQ.jpg
(mega beterschapskaart)
(mega beterschapskaart)
Als ik vaak genoeg doe is het ook nog goed voor mijn conditie.Fid3lity schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:20:
[...]
Wie goed doet, goed ontmoet. Joh. Vreugdedansjes zijn nergens voor nodig
Maar Ajax gaat toch falen morgen ben ik bang.
⏩ PVOutput☀️
Pff wordt wel moe van die profvoetballertjes soms hoor, buiten het veld zijn het allemaal stoere mannetjes, maar in het veld stel wijven!
Alsof Ajax überhaupt nog een concurrent heeft voor de titel, kom op zeg.Quad schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:35:
[...]
Als ik vaak genoeg doe is het ook nog goed voor mijn conditie.
Maar Ajax gaat toch falen morgen ben ik bang.
In de herhaling lijkt het mij een schwalbe/niets voor te stellen... Staat dan weer gelijk met de pingel die Groningen tegen kreeg voor m.i. praktisch niets.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Pingel was het inderdaad niet, jammerlijke uitslag dit

Zit er niet ver naast.OPSLAGHOND schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 21:14:
[...]
Als Groningen (en Heerenveen) wint (/winnen) vind ik het prima.
Wedstrijden genoeg om punten te verspelen, en helemaal dit seizoen kan nog in principe alles.CR1691 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:36:
[...]
Alsof Ajax überhaupt nog een concurrent heeft voor de titel, kom op zeg.
⏩ PVOutput☀️
Commentator NOS: "ik betwijfel of er contact is tussen keeper en depay, maar de scheids had hem rustig op de stip kunnen leggen"
Wat is dit nu weer....bij twijfel lekker alles op de stip leggen
Wat is dit nu weer....bij twijfel lekker alles op de stip leggen
3 cadeaus op 1 avond zou iets teveel van het goede zijn ...
Ik vond de penalty helemaal niet onterecht.. Hij was snel gegeven, maar onterecht, nee.
Ruiz werd wel degelijk achter tegen zn kuiten getrapt, twee keer. Weliswaar lichtjes, maar hij werd wel aangetikt.
Dat laatste geval met depay, nee, daar zag ik ook geen penalty in.
Ruiz werd wel degelijk achter tegen zn kuiten getrapt, twee keer. Weliswaar lichtjes, maar hij werd wel aangetikt.
Dat laatste geval met depay, nee, daar zag ik ook geen penalty in.
Hij stond daarvoor al buitenspel, dus al werd hij 12 keer geraakt door een grassprietje dan nog had het geen penalty kunnen/mogen zijn.
Oh, dat had ik dan niet gezienOPSLAGHOND schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:00:
Hij stond daarvoor al buitenspel, dus al werd hij 12 keer geraakt door een grassprietje dan nog had het geen penalty kunnen/mogen zijn.
Toen ik die reactie las eerder dacht ik dat je wel uit het noorden moest komen, maar gezien de tegenstanders hoeft dat helemaal niet, eerder niet zelfs
Heb met veel plezier PSV - Groningen gekeken; mooie wedstrijd en ondanks wat twijfel gevalletjes(hands en tackle Bizot) vind ik dat Groningen toch verdiend gewonnen heeft.
Morgen wacht toch wel de klapper van dit weekend...
[ Voor 27% gewijzigd door dutchgio op 29-03-2014 23:44 ]
Als Ajax weet te winnen, doen ze heel goede zaken. Maar ik denk dat Twente wint, ook gezien een aantal geblesseerde spelers bij Ajax.
[ Voor 4% gewijzigd door tweaker2010 op 30-03-2014 00:04 ]
Ik als Groningen supporter heb mij verbaasd over de achterhoede van Psv en met name Rekik.
Echt Psv onwaardig. Ze mogen blij zijn met Depay, de rest is middelmaat. Zonde.
Echt Psv onwaardig. Ze mogen blij zijn met Depay, de rest is middelmaat. Zonde.
Ik twijfel toch niet echt dat er hands werd gemaakt werd.
Ik kan me echter nog wel de bekerfinale tussen PSV en AZ herinneren. Daar was het ook overduidelijk hands. Alleen dat werd toen, zelfs achteraf, door de KNVB uitgelegd als niet opzettelijk. Ik vind beide gevallen toch echt hands. Het zou zo moeten zijn dat enkel als een speler de armen achter het lichaam houdt er sprake is van aangeschoten hands.
Oordeel zelf:
Bekerfinale (officiële uitleg KNVB: geen hands)
PSV - GRO
Ik kan me echter nog wel de bekerfinale tussen PSV en AZ herinneren. Daar was het ook overduidelijk hands. Alleen dat werd toen, zelfs achteraf, door de KNVB uitgelegd als niet opzettelijk. Ik vind beide gevallen toch echt hands. Het zou zo moeten zijn dat enkel als een speler de armen achter het lichaam houdt er sprake is van aangeschoten hands.
Oordeel zelf:
PSV - GRO
[ Voor 16% gewijzigd door argro op 30-03-2014 13:16 ]
Als je zo graag die penal wilt hebben. Dan telt die eerste penal ook niet als we zo beginnen. van de Velden maakte wel rare beweging maar is geen opzet aan waarom zou die daar met opzet hands plegen als er verder geen PSVer in de buurt is ?
Het is ook geen opzet. Maar ik vind dat hij daar teveel risico neemt en dit gewoon hands is. Die arm hoort daar toch niet te zijn. Er is wel een PSV'er in de buurt. Depay springt tegen hem aan...
Ik bedoel op Depay na. En het is een grote risco ben ik met je eens. Er stond al een verdediger van de FC klaar om bij te springen als die hand daar niet zat.
[ Voor 39% gewijzigd door Veendijk op 30-03-2014 01:47 ]
De KNVB moet daar toch duidelijker over zijn. Het is nu veel te random wanneer het nu wel of geen hands is.
Of dat lijkt nu i.i.g. zo te zijn voor de toeschouwer.
[ Voor 31% gewijzigd door Fleximex op 30-03-2014 01:49 ]
Is het ook, Tijdje geleden met een wedstrijd van FC Groningen werd te bal tegen de hand van speler aangetrapt terwijl die op de grond lag en was het een penal. De scheidsrechters in Nederland zijn niet bepaald consequent.
Understatement van het jaarVeendijk schreef op zondag 30 maart 2014 @ 01:50:
De scheidsrechters in Nederland zijn niet bepaald consequent.
Vond dit geen hands voor een pingel, leek alsof hij wat achterover viel waardoor die rare zwaai met z'n arm kwam + het feit dat er geen kans of doelpoging werd ontnomen voor PSV, de bal was depay al voorbij en er was verder geen PSV er in de buurt.
Bal tegen een hand = Hands. Het kan zo makkelijk zijn. Maar nee, in de regels moet weer onderscheid gemaakt worden, zodat de scheidsrechter er altijd nog een eigen uitleg aan kunnen geven.
Bal tegen een hand = Hands, ook al staat er niemand in de buurt, val je om en kan je er niets aan doen.
En ja, soms levert dat een lullige pingel op. Net als nu iemand geblesseerd op de grond buitenspel kan opheffen. Maar in de regel maakt het alles veel duidelijker en gemakkelijker.
EDIT: Met de regel zoals hij nu is, zou ik overigens geen penalty geven. Dit meer in het licht van de recente gevallen bij Ajax en Feyenoord waarbij hetzelfde gebeurde.
Bal tegen een hand = Hands, ook al staat er niemand in de buurt, val je om en kan je er niets aan doen.
En ja, soms levert dat een lullige pingel op. Net als nu iemand geblesseerd op de grond buitenspel kan opheffen. Maar in de regel maakt het alles veel duidelijker en gemakkelijker.
EDIT: Met de regel zoals hij nu is, zou ik overigens geen penalty geven. Dit meer in het licht van de recente gevallen bij Ajax en Feyenoord waarbij hetzelfde gebeurde.
[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 30-03-2014 09:29 ]
Slecht argument om altijd maar een pingel te geven omdat dat makkelijker isPWM schreef op zondag 30 maart 2014 @ 09:24:
Bal tegen een hand = Hands. Het kan zo makkelijk zijn. Maar nee, in de regels moet weer onderscheid gemaakt worden, zodat de scheidsrechter er altijd nog een eigen uitleg aan kunnen geven.
Zullen we dan ook elke overtreding bestraffen met een gele kaart? Dan is daar ook geen discussie meer over en is makkelijker.
Een scheidsrechter mag best naar de omstandigheden kijken en dit meewegen in zijn besluit. Dat doen ze bij andere besluiten namelijk ook (overtredingen, schwalbes, hinderlijk buitenspel, gele kaart/rode kaart etc.)
Het gaat om het type overtreding. Er zijn genoeg overtredingen waarbij de straf van te voren vast staat. Shirt trekken = geel bijvoorbeeld. Er zijn zat overtredingen met vaste straf.martinusz schreef op zondag 30 maart 2014 @ 09:33:
[...]
Slecht argument om altijd maar een pingel te geven omdat dat makkelijker is
Zullen we dan ook elke overtreding bestraffen met een gele kaart? Dan is daar ook geen discussie meer over en is makkelijker.
Bij hands zijn gewoon veel te veel variabelen. Nu werd het niet bestraft, maar wat als het op de doellijn was? Dan wel? En als de bal richting het doel ging, of voorlangs?
De bal hoort de hand gewoon niet te raken.
En als er express op de hand geschoten wordt?PWM schreef op zondag 30 maart 2014 @ 10:03:
[...]
Het gaat om het type overtreding. Er zijn genoeg overtredingen waarbij de straf van te voren vast staat. Shirt trekken = geel bijvoorbeeld. Er zijn zat overtredingen met vaste straf.
Bij hands zijn gewoon veel te veel variabelen. Nu werd het niet bestraft, maar wat als het op de doellijn was? Dan wel? En als de bal richting het doel ging, of voorlangs?
@Stvn21 is het bekend hoe veel supporters er van FC Twente naar de Amsterdam ArenA komen?
Vanmiddag een heerlijke wedstrijd, goed weer en de statistieken zijn in het voordeel van Ajax. Maar statistieken zeggen natuurlijk niet altijd iets, dat zag je gisteren wel bij PSV - FC Groningen!
Vanmiddag een heerlijke wedstrijd, goed weer en de statistieken zijn in het voordeel van Ajax. Maar statistieken zeggen natuurlijk niet altijd iets, dat zag je gisteren wel bij PSV - FC Groningen!
Dan krijg je hockey-situaties denk ik. Bij hockey heb ik altijd de indruk dat de bal tegen een voet spelen eem hogere prioriteit heeft dan een veldgoal maken. Die goal komt namelijk wel uit de strafcorner die volgt. Bij voetbal krijgen we dan dat iedereen in het strafschopgebied de bal tegen een hand probeeert te stiften in plaats van op doel te schieten.PWM schreef op zondag 30 maart 2014 @ 10:03:
[...]
Het gaat om het type overtreding. Er zijn genoeg overtredingen waarbij de straf van te voren vast staat. Shirt trekken = geel bijvoorbeeld. Er zijn zat overtredingen met vaste straf.
Waarbij ik de situatie in de bekerfinale nog meer richting hands vind gaan dan de situatie gisteren. De bal caramboleerde buiten het zicht van de speler van Groningen tegen diens hand. Al zou hij het hebben willen vermijden, dat was redelijkerwijs niet mogelijk. In de bekerfinale had de speler van PSV tenminste nog zicht op de bal, hoewel daar ook weinig (maar wel meer) aan te doen was. Wat mij betreft een prima uitgangspunt dat dit soort situaties geen hands opleveren.Fleximex schreef op zondag 30 maart 2014 @ 01:34:
Ik twijfel toch niet echt dat er hands werd gemaakt werd.
Oordeel zelf:
[afbeelding]
PSV - GRO:
[afbeelding]
[ Voor 41% gewijzigd door argro op 30-03-2014 11:05 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ik vind de arm eerder naar de bal gaan dan de bal naar de arm. Het wegslaan heeft invloed op het spel en de arm hoort daar niet te zijn.
Als je voor dit geen hands geeft hebben toeschouwers totaal geen houvast. Je moet i.m.o. een duidelijke lijn trekken. Alles is hands als de arm/hand niet tegen/achter het lichaam wordt gehouden. En het is nooit hands als de arm/hand wel tegen/achter het lichaam wordt gehouden.
Dat zou veel duidelijker zijn.
De scheidingslijn tussen aangeschoten, hand naar bal of bal naar hand en opzettelijk hands is anders totaal niet duidelijk. Dan is het zogenoemde grijze gebied veel te groot.
Ondanks dat de scheids misschien achteraf dit ook geen hands vond, mogen ze van mij best camerabeelden voor de 4de man invoeren. Of iemand die ergens zonder afleiding in een hok zit.
Als je voor dit geen hands geeft hebben toeschouwers totaal geen houvast. Je moet i.m.o. een duidelijke lijn trekken. Alles is hands als de arm/hand niet tegen/achter het lichaam wordt gehouden. En het is nooit hands als de arm/hand wel tegen/achter het lichaam wordt gehouden.
Dat zou veel duidelijker zijn.
De scheidingslijn tussen aangeschoten, hand naar bal of bal naar hand en opzettelijk hands is anders totaal niet duidelijk. Dan is het zogenoemde grijze gebied veel te groot.
Ondanks dat de scheids misschien achteraf dit ook geen hands vond, mogen ze van mij best camerabeelden voor de 4de man invoeren. Of iemand die ergens zonder afleiding in een hok zit.
Een pingel is gewoon een veel te zware straf voor handsballen in de 16 die geen doelpoging in de weg staan (zoals die gisteren). Je maakt immers van balbezit Groningen ineens een pingel voor PSV, terwijl er niet eens een doelpoging voor PSV was.
Ik vind dat de scheids daar best in kan oordelen, poging op doel of voorzet naar een medespelers die met de hand (niet naast het lichaam) wordt tegengehouden is overtreding. Een bal die bij wijze van de 16 wordt uitgerost en tegen een hand komt gewoon lekker door voetballen, niemand heeft daar nadeel van gehad.
Ik vind dat de scheids daar best in kan oordelen, poging op doel of voorzet naar een medespelers die met de hand (niet naast het lichaam) wordt tegengehouden is overtreding. Een bal die bij wijze van de 16 wordt uitgerost en tegen een hand komt gewoon lekker door voetballen, niemand heeft daar nadeel van gehad.
Die arm is daar alleen omdat hij half naar achteren valt en balans zoekt.Fleximex schreef op zondag 30 maart 2014 @ 01:44:
Het is ook geen opzet. Maar ik vind dat hij daar teveel risico neemt en dit gewoon hands is. Die arm hoort daar toch niet te zijn. Er is wel een PSV'er in de buurt. Depay springt tegen hem aan...
Volgens mij kan een 7e (& 8e) official + TV uitkomst bieden in dit soort gevallen.Fleximex schreef op zondag 30 maart 2014 @ 01:47:
De KNVB moet daar toch duidelijker over zijn. Het is nu veel te random wanneer het nu wel of geen hands is.
Voor een scheidsrechter gaat het vaak te snel en die moet binnen een seconde beslissen of het hands of geen hands was.
PSV was ook iets te fanatiek op zoek naar een tweede (makkelijke/onterechte) penalty.
De schouderduw van Zivkovic vs Bruma werd perfect uitgevoerd.
Erg jammer dat Bruma zo makkelijk ging liggen ...

Bruma en Rekik zijn gisteren weer door de mand gevallen, als ik Groningen niet de 3 punten had gegund dan had ik het misschien zelfs wel zielig gevonden.
Nu zag het er wel leuk uit aangezien ze beide niets in te brengen hadden.
Hopelijk blijft die Rekik langer bij PSV.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum