"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Zie het wel gebeuren dat Feyenoord en PSV hun nog voorbij gaan en dan ook boven hun blijven staan.
Wat is er mis met Hateboer? Goede speler voor FC GroningenHarribo schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:49:
Groningen met Hateboer, Burnet en Kappelhof, tjemig wat een slechte achterhoede, hou mijn hart vast
PSV is al voorbij. Feyenoord kan bij het inhalen nog volgen.Deadsy schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:45:
[...]
Zie het wel gebeuren dat Feyenoord en PSV hun nog voorbij gaan en dan ook boven hun blijven staan.
Kwam meer door falen van Vitesse dan die goede verdediging van Groningen
Ben benieuwd wat Ajax morgen doet...
Ajax speelt morgen niet dus ze laten geen punten liggentweaker2010 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 23:10:
PSV gaat nog kampioen worden als ze zo doorgaan. De concurrentie laat keer op keer punten liggen.
Ben benieuwd wat Ajax morgen doet...
PSV speelt ook gewoon een stuk beter, creert ontzettend veel kansen/mogelijkheden en defensief steekt het ook wat beter in elkaar.Sjah schreef op zondag 23 maart 2014 @ 00:06:
Is guus nu zo goed, of is Cocu zo een mazzelaar momenteel??
Plus de reeks is nou niet tegen uitzonderlijk goede teams.
Burnet was matig, maar Kappelhof en Hateboer speelden beide uitstekend, Kappelhof begint meer en meer te leren van Botteghin, onverzettelijkheid en niet alles voetballend oplossen.Harribo schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:49:
Groningen met Hateboer, Burnet en Kappelhof, tjemig wat een slechte achterhoede, hou mijn hart vast
Jammer dat Kostic de opdracht kreeg Burnet te ondersteunen en er dus aanvallend niet zo goed uit kwam.
En Zivkovic had gewoon minimaal 4 goals moeten maken vanavond.
Of het team speelt gewoon een stuk beter, er is meer cohesie in het spel en het vertrouwen is terug. Dat kun je ook zeggen ipv die redenen aandragen...Sjah schreef op zondag 23 maart 2014 @ 00:06:
Optie 3: Guus is een mazzelaar.Sjah schreef op zondag 23 maart 2014 @ 00:06:
6 van de 8 wedstrijden (75%) tegen clubs uit het rechterrijtje waaronder 4 degradatiekandidaten (50%);
Cambuur #10
Twente #3
Heracles #12
NEC #17
Go Ahead #15
Utrecht #14
Vitesse #4
Roda JC #18
Als het programma meezit zoals de afgelopen weken en je speelt als team met enorme potentie geen wedstrijden buiten de reguliere competitie ... hoe makkelijk wil je het hebben?
De laatste 5 wedstrijden komen ze slechts 1 club uit het rechterrijtje tegen (NAC*) en de rest staan op plek 5*, 6, 8* en 9.
* 1 wedstrijd minder gespeeld en na het inhalen van deze wedstrijd mogelijk een plek hoger op de ranglijst.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Toch zowel Go Ahead Eagles (uit, waar Twente toch verloren heeft en Feyenoord gelijkspeelde), Twente (thuis), Vitesse (uit!), dus dat het niet om uitzonderlijk goede teams gaat ben ik niet met je eens.Prosac2010 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 00:23:
[...]
PSV speelt ook gewoon een stuk beter, creert ontzettend veel kansen/mogelijkheden en defensief steekt het ook wat beter in elkaar.
Verder heeft Feyenoord thuis bv ook gewoon verloren van Heracles en speelt Ajax tegen Cambuur uit gelijk, nog een indicatie dat het gewoon een heel knappe prestatie is van PSV. Hebben in de afgelopen 8 wedstrijden meer punten gehaald dan in de 19 daarvoor....
Float like a butterfly, sting like a bee.
Die van Engelaar is toch echt een stuk mooier in mijn ogen, keeper probeerde nog wat en de bal ging zonder te stuiteren over de lijn/in het goal.martinusz schreef op zondag 23 maart 2014 @ 10:50:
Weet niet of jullie die goal van Rooney hebben gezien? Maar Orlando engelaar deed ook even mee in Australië van eigen helft!
Prima speler voor de Eredivisie.
Defensief misschien, maar vind je ze nu echt beter spelen? Ze maken nauwelijks doelpunten (gisteren als uitzondering). Alles moet over de streep worden getrokken.Prosac2010 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 00:23:
[...]
PSV speelt ook gewoon een stuk beter, creert ontzettend veel kansen/mogelijkheden en defensief steekt het ook wat beter in elkaar.
Ik zie echt niet zo'n groot verschil, anders dan dat PSV de wint in de 1ste seizoenshelft een beetje tegen had, en nu het geluk de laatste wedstrijden wel meehelpt aan hun kant. Tuurlijk, dat gebeurt allemaal met een reden, en ja er is echt wel iets veranderd. Maar om nou te zeggen dat PSV echt beter is gaan spelen, ik zie het niet. Resultaattechnisch is het gewoon fantastisch natuurlijk
Tsja tis maar waar je naar kijkt, met HiljePark op het middenveld is er eindelijk strijd tot het einde en bovendien staat het door ditzelfde middenveld defensief ook direct een stuk beter. Zelfs Maher sleurt, trekt en maakt slidings, als ze dat toch vanaf het begin gedaan hadden pffft. Tis echter nog lang niet het frisse PSV wat er aan het begin van het seizoen stond, maar het is toch duidelijk beter dan daarvoor, de laatste stuiptrekking van echt slecht spelen was RKC-PSV.PWM schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:10:
[...]
Defensief misschien, maar vind je ze nu echt beter spelen? Ze maken nauwelijks doelpunten (gisteren als uitzondering). Alles moet over de streep worden getrokken.
Ik zie echt niet zo'n groot verschil, anders dan dat PSV de wint in de 1ste seizoenshelft een beetje tegen had, en nu het geluk de laatste wedstrijden wel meehelpt aan hun kant. Tuurlijk, dat gebeurt allemaal met een reden, en ja er is echt wel iets veranderd. Maar om nou te zeggen dat PSV echt beter is gaan spelen, ik zie het niet. Resultaattechnisch is het gewoon fantastisch natuurlijk
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Slechte wedstrijden moet je ook winnen. Het belangrijkste voor PSV is dit moment het resultaat. Het spel van de andere ploegen is trouwens ook niet om aan te gluren.ph4ge schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:16:
Ik heb het gisteren niet gezien, maar een groot deel van deze reeks van PSV is echt niet met goed spel tot stand gekomen. Het is wel logisch dat je als je resultaten haalt, vertrouwen krijgt en uiteindelijk beter gaat spelen. Het is bij PSV niet andersom gebeurd.
Park levert altijd strijd maar juist door Hiljemark komt Park wat meer aan voetballen toe.Tomba schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:19:
[...]
Tsja tis maar waar je naar kijkt, met HiljePark op het middenveld is er eindelijk strijd tot het einde en bovendien staat het door ditzelfde middenveld defensief ook direct een stuk beter. Zelfs Maher sleurt, trekt en maakt slidings, als ze dat toch vanaf het begin gedaan hadden pffft. Tis echter nog lang niet het frisse PSV wat er aan het begin van het seizoen stond, maar het is toch duidelijk beter dan daarvoor, de laatste stuiptrekking van echt slecht spelen was RKC-PSV.
Ik lees steeds van die positieve verhalen over Depay maar juist hij maakt het PSV steeds moeilijk.
Die 2-1 klutsgoal van Ruiz, Depay had hem allang breed moeten leggen op Park ipv voor [wederom] eigen succes te gaan.
Gaat die bal er uiteindelijk niet in dan krijg je het nog heel moeilijk van Roda was in die fase zeker niet de mindere.
Zijn acties zijn leuk om te zien als ze lukken maar dat rendement is bedroevend vaak.
Die vrijetrappen van hem, ik denk dat wanneer hij die gewoon voor de goal legt ze veel gevaarlijker zijn, dat verwacht allang niemand meer.
Ik ben wel benieuwd of er ergens statistieken zijn te vinden van hoeveel van die schoten daadwerkelijk op doel zijn.
Only fools are enslaved by time and space.
Klopt, maar oorspronkelijk speelde Park op rechtsbuiten, pas sinds kort op het middenveld.LoneRanger schreef op zondag 23 maart 2014 @ 14:02:
[...]
Park levert altijd strijd maar juist door Hiljemark komt Park wat meer aan voetballen toe.
[...]
Hoe je het ook wendt of keert, Depay is een speler die het forceert bij PSV. Erg balvast, een goed schot en een plaag voor elke defensie. Ik vind ook wel dat hij wat vaker af mag spelen hoorLoneRanger schreef op zondag 23 maart 2014 @ 14:02:
[...]
Ik lees steeds van die positieve verhalen over Depay maar juist hij maakt het PSV steeds moeilijk.
Die 2-1 klutsgoal van Ruiz, Depay had hem allang breed moeten leggen op Park ipv voor [wederom] eigen succes te gaan.
Gaat die bal er uiteindelijk niet in dan krijg je het nog heel moeilijk van Roda was in die fase zeker niet de mindere.
Zijn acties zijn leuk om te zien als ze lukken maar dat rendement is bedroevend vaak.
Die vrijetrappen van hem, ik denk dat wanneer hij die gewoon voor de goal legt ze veel gevaarlijker zijn, dat verwacht allang niemand meer.
Ik ben wel benieuwd of er ergens statistieken zijn te vinden van hoeveel van die schoten daadwerkelijk op doel zijn.
Resultaten van andere teams zeggen natuurlijk weinig over of het voor PSV "knap" was dat ze gewonnen hebben, zo kun je voor elke tegenstander wel iets verzinnen.Tomba schreef op zondag 23 maart 2014 @ 10:47:
[...]
Toch zowel Go Ahead Eagles (uit, waar Twente toch verloren heeft en Feyenoord gelijkspeelde), Twente (thuis), Vitesse (uit!), dus dat het niet om uitzonderlijk goede teams gaat ben ik niet met je eens.
Verder heeft Feyenoord thuis bv ook gewoon verloren van Heracles en speelt Ajax tegen Cambuur uit gelijk, nog een indicatie dat het gewoon een heel knappe prestatie is van PSV. Hebben in de afgelopen 8 wedstrijden meer punten gehaald dan in de 19 daarvoor....
Go Ahead, Heracles, Cambuur etc moet je gewoon altijd winnen ongeacht wat Ajax, Feyenoord of Twente tegen die teams gedaan hebben.
Investeringen worden alleen nog gedaan in jonge spelers tussen de 17 en +- 23 wat natuurlijk uiteindelijk een goede ontwikkeling is voor de portemonnee maar sportief gezien ook risico's met zich meebrengt. Als nederlandse (top)club moet je hopen dat je een team een aantal jaren bij elkaar kunt houden, helaas is, zoals iedereen weet, de praktijk anders.
De beste spelers van clubs gaan over het algemeen te vroeg naar het buitenland, die worden weer opgevolgd door nieuwe talenten en er kan weer opnieuw begonnen worden. De stabiliteit is daardoor vaak weer ver te zoeken.
[ Voor 13% gewijzigd door Chrosser op 24-03-2014 10:30 ]
Tot nu toe vangt Ajax het nog steeds redelijk goed op met de eigen jeugd. De bedoeling is dat er een jeugdspeler klaar staat van 'ongeveer' hetzelfde niveau als de speler die vertrekt. Natuurlijk is het nooit helemaal op te vangen en moet je ook het geluk hebben dat er net zo'n speler klaar staat.Chrosser schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:27:
Dat kan je wel zo stellen, maar dat gebeurd al jaren niet meer. Sinds de ''topclubs'' van Nederland met eigen jeugd aan de slag zijn gegaan (ajax, feijenoord in een eerder stadium dan twente, psv) is het heel moeilijk voorspellen en kan je nergens meer van op aan. Natuurlijk ben ik het wel met je eens als je bedoeld dat dit gezien de begroting wel zo zou moeten zijn.
Investeringen worden alleen nog gedaan in jonge spelers tussen de 17 en +- 23 wat natuurlijk uiteindelijk een goede ontwikkeling is voor de portemonnee maar sportief gezien ook risico's met zich meebrengt. Als nederlandse (top)club moet je hopen dat je een team een aantal jaren bij elkaar kunt houden, helaas is, zoals iedereen weet, de praktijk anders.
De beste spelers van clubs gaan over het algemeen te vroeg naar het buitenland, die worden weer opgevolgd door nieuwe talenten en er kan weer opnieuw begonnen worden. De stabiliteit is daardoor vaak weer ver te zoeken.
Voor Feyenoord wordt het volgend jaar wel de vraag of ze kunnen opvangen wat er weg gaat, ik betwijfel het..
Gynnad schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:41:
[...]
Natuurlijk is het nooit helemaal op te vangen en moet je ook het geluk hebben dat er net zo'n speler klaar staat.
Daar komt niet alleen geluk bij kijken. Het is ook een kwestie van geld. Ajax koopt er gewoon jeugd bij om er voor te zorgen dat er genoeg aanwas is. Feyenoord kan dat niet.Voor Feyenoord wordt het volgend jaar wel de vraag of ze kunnen opvangen wat er weg gaat, ik betwijfel het..
Mwoah, Ajax doet gewoon:Gynnad schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:41:
[...]
Tot nu toe vangt Ajax het nog steeds redelijk goed op met de eigen jeugd. De bedoeling is dat er een jeugdspeler klaar staat van 'ongeveer' hetzelfde niveau als de speler die vertrekt. Natuurlijk is het nooit helemaal op te vangen en moet je ook het geluk hebben dat er net zo'n speler klaar staat.
Voor Feyenoord wordt het volgend jaar wel de vraag of ze kunnen opvangen wat er weg gaat, ik betwijfel het..
Ajax (en inmiddels ook PSV en Twente) pikt de beste 16/17 jarigen die ze kunnen aantrekken op en noemen dat eigen jeugd.Chrosser schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:27:
[..]
Investeringen worden alleen nog gedaan in jonge spelers tussen de 17 en +- 23
[..]
Kwestie van goed beleid voeren en goede scouting. Niet alles is te koop, kijk maar naar PSVD-e-n schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:50:
[...]
[...]
Daar komt niet alleen geluk bij kijken. Het is ook een kwestie van geld. Ajax koopt er gewoon jeugd bij om er voor te zorgen dat er genoeg aanwas is. Feyenoord kan dat niet.
Das een erg vreemde opmerking over een ploeg die met meer 'eigen jeugd' spelers speelt dan Ajaxmartinusz schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:03:
[...]
Kwestie van goed beleid voeren en goede scouting. Niet alles is te koop, kijk maar naar PSV
Vorige jaren ook? volgens mij is daar behoorlijk geld uitgegeven en heeft het niet eens een kampioenschap opgeleverdTomba schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:04:
[...]
Das een erg vreemde opmerking over een ploeg die met meer 'jeugd'' spelers speelt dan Ajax
En kijk naar Ruiz...dit soort rare uitgaven zijn echt wanhoopsdaden in mijn ogen.
En waarom haalt (bijv.) Ajax dan b- of zelfs c-materiaal uit bijv. Barcelona, dat in de lopende competitie vrijwel niets oplevert en ook wegens de dealvorm ook achteraf weer niets oplevert?martinusz schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:06:
[...]
Vorige jaren ook? volgens mij is daar behoorlijk geld uitgegeven en heeft het niet eens een kampioenschap opgeleverd
En kijk naar Ruiz...dit soort rare uitgaven zijn echt wanhoopsdaden in mijn ogen.
Beleid is iets dat je binnen je eigen structuur bedenkt, en dat niet onverkort toepasbaar is op andere structuren.
Als dat betekent dat je met 'preferred suppliers' werkt (Ajax haalt veel uit bijv. Groningen en Heerenveen, ook vanwege spelopvatting en scoutingstructuur daar, PSV werkt weer anders, etc.), dan is dat je werkwijze, die je uiteraard bij gebleken ongeschiktheid kunt aanpassen.
[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 24-03-2014 13:22 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
martinusz schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:03:
[...]
Kwestie van goed beleid voeren en goede scouting. Niet alles is te koop, kijk maar naar PSV
Don't feed the troll.Tomba schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:04:
[...]
Das een erg vreemde opmerking over een ploeg die met meer 'eigen jeugd' spelers speelt dan Ajax
Een Chelsea, Arsenal, City of Juventus doet niet moeilijk over een contract en een paar ton voor een speler uit de opleiding van Feyenoord, Ajax of PSV. Help de ouders aan een (betere) baan binnen de organisatie of extern bij één van de sponsoren en de ouders zijn ook om.
Dat het jochie vervolgens stageneert in zijn ontwikkeling omdat hij compleet uit zijn comfort zone wordt gerukt deert ze niet. Dan stallen we hem wel bij HSV, PSV of een 2e divisieclub. Het opleiden van een talent welke vanaf de D-jeugd al bij de club speelt is gewoon erg lastig. Een aantal breken door (Zie Blind en Veltman en bij Feyenoord door een gebrek aan geld Clasie, Vilhena en Boetius)), een aantal haken af (zie de compleet mislukte Rodney Sneijder) en een aantal gaan naar het buitenland (Rekik, Booy, van Aanholt, Bruma)
Het is voor de clubs in NL te hopen dat de jeugd gaat beseffen dat het grote geld niet altijd het beste is voor je carriere of je bankrekening op lange termijn. Tot die tijd snap ik de aankoop van 17-jarigen wel.
[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 24-03-2014 13:45 ]
K to the KillaZ
Ruiz is best een goede aanwinst voor dit jonge PSV. Hij heeft al een aantal belangrijke goals gescoordmartinusz schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:06:
[...]
Vorige jaren ook? volgens mij is daar behoorlijk geld uitgegeven en heeft het niet eens een kampioenschap opgeleverd
(vaak in de laatste minuut). Als PSV hierdoor 2e wordt is het zeker geen miskoop te noemen.
Vind Cocu er toch vrij laconiek op reageren. Vreemd. Maar goed, we missen context.
don't mistake lack of talent for genius.
1x gescoord in de laatste minuut.. tegen GAE, verder ben ik het met je eens.tweaker2010 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:11:
[...]
Ruiz is best een goede aanwinst voor dit jonge PSV. Hij heeft al een aantal belangrijke goals gescoord
(vaak in de laatste minuut). Als PSV hierdoor 2e wordt is het zeker geen miskoop te noemen.
9 wedstrijden, 4 goals
GAE 90e minuut 3-2 (eindstand 3-2)
NEC 58e minuut 0-1 (eindstand 0-2)
Heracles 63e minuut 2-1 (eindstand 2-1)
Roda 63e minuut 2-1 (eindstand 3-1)
En verder heeft PSV ook niet in de laatste minuut gescoord na de winterstop
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Hier een iets uitgebreidere videoAcoLyte! schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:22:
[...]
Vind Cocu er toch vrij laconiek op reageren. Vreemd. Maar goed, we missen context.
Als Cocu zijnde moet je er ook niet tussen willen komen. Laat dat de groep maar gewoon oplossen.
Maar vraag me af wat de eerste poster er nou mee wil zeggen
[ Voor 21% gewijzigd door Napo op 25-03-2014 17:26 ]
Heb in mijn jaren als voetballer nog nooit een trainer gezien die zich er in mengt bij opstootjes. De medespelers lossen het wel op. Achteraf kan er altijd een gesprek volgen.AcoLyte! schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:22:
[...]
Maar het is vaak een gevolg van scherp trainen inderdaad. Niks ernstigs aan, zolang het niet iedere week gebeurt
Houd de jongens scherp moet je maar denken, beter dan 11 watjes in het veld.
Dat PSV scherp blijft en gezien het tweede video is dat duidelijk zichtbaar. Opstootjes kom je nu overal tegen in de sport, ook op het hoogste niveau. Shake hands and go on.Napo schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:24:
[...]
Maar vraag me af wat de eerste poster er nou mee wil zeggen
Ik zou dat als ik trainer was dan ook verplichten bij zo'n training, je voelt het heus wel als een ander tegen de beschermers schopt.
Klopte dus toch, mooi shirtHamburgerHenk schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:35:
Oeh een post uit november:
http://ajax.netwerk.to/fo...m1/3820-11.php#post151174
[afbeelding]
Dit zal het uitshirt wel zijn dan
Ik had zo mijn twijfels, maar vind de shirts eigenlijk wel mooi nu. Zeker die blauwe erbij, prima tenues.
http://www.knvb.nl/nieuws...nederlands-elftal-onthuld
Het uitshirt wel ja; blijft aan een kant wel jammer dat het thuisshirt ook niet dat patroon erin heeft maar aan de andere kant heeft het thuisshirt wel een tijdloze(re) look daardoor ...

Viel me nog op dat in die persfoto met Klaassen, Boetius en Veltman ze een oranje mouwomslag hebben
Dat zal toch een flinke tegenvaller zijn, blijkt het toch niet zo gemakkelijk om een nieuwe hoofdsponsor te vinden. Zal ook vooral een tegenvaller zijn voor de shirtverkoop komend seizoen. Denk dat er nu toch veel zullen wachten met het kopen van een nieuw shirt, aangezien er een half jaar later een nieuwe sponsor op zal staan. Ook krijgen ze nu ‘maar’ 3 miljoen voor een half jaar, waar het eerst 10 miljoen per jaar was. Dus lopen ze eigenlijk 2 miljoen euro mis.Aegon half jaar langer hoofdsponsor Ajax
Ajax en Aegon hebben overeenstemming bereikt over eenmalige verlenging van de hoofdsponsorovereenkomst. Het betreft een periode van zes maanden, tot en met 31 december 2014. Het initiatief hiertoe werd genomen door Ajax, omdat de club meer tijd nodig heeft bij de invulling van het nieuwe hoofdsponsorschap.
Met de verlenging van het hoofd- en dus ook het shirtsponsorschap is een bedrag gemoeid van EUR 3 miljoen. Daarna blijft Aegon nog tweeëneenhalf jaar, tot en met 30 juni 2017, aan als sponsor. Daarbij is een optie opgenomen voor nog een extra jaar, tot en met 30 juni 2018.
Edwin van der Sar, directeur marketing van Ajax: ,,Aegon helpt ons enorm met deze verlenging, omdat wij meer tijd nodig hebben. Nu kunnen wij met vertrouwen en met de nodige rust verder."
Marco Keim, CEO Aegon Nederland: ,,Wij zijn sinds 2008 als hoofdsponsor aan Ajax verbonden en hebben mooie resultaten bereikt. Wij hechten er waarde aan dat er een goede nieuwe opvolger komt, vandaar dit extra half jaar als hoofdsponsor.”
Vraag me toch af waar het op stuk is gekopen, want je zou zeggen dat het niet al te moeilijk moet zijn om als Ajax zijnde een goede sponsor te vinden (afgelopen jaren altijd Champions League en bovenin de Nederlandse Eredivisie)
Zal de binnenkant van de mouw zijn, oftewel, omslaan of niet.chimera2 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:37:
Deze wel:
[afbeelding]
Deze weer niet:
[afbeelding]
Ik vind het beetje vreemd, blijkbaar lukt het niet echt om bijvoorbeeld Huawei te strikken?Gynnad schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:49:
[...]
Dat zal toch een flinke tegenvaller zijn, blijkt het toch niet zo gemakkelijk om een nieuwe hoofdsponsor te vinden. Zal ook vooral een tegenvaller zijn voor de shirtverkoop komend seizoen. Denk dat er nu toch veel zullen wachten met het kopen van een nieuw shirt, aangezien er een half jaar later een nieuwe sponsor op zal staan. Ook krijgen ze nu ‘maar’ 3 miljoen voor een half jaar, waar het eerst 10 miljoen per jaar was. Dus lopen ze eigenlijk 2 miljoen euro mis.
Vraag me toch af waar het op stuk is gekopen, want je zou zeggen dat het niet al te moeilijk moet zijn om als Ajax zijnde een goede sponsor te vinden (afgelopen jaren altijd Champions League en bovenin de Nederlandse Eredivisie)
Ajax dicht bij deal met Huawei
Edwin van der Sar, marketing directeur van Ajax, ontkent de gesprekken niet, maar wil er verder niets over zeggen. Ajax moet als beursgenoteerd bedrijf voorzichtig met gevoelige informatie omgaan.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Zoveel speculaties, zo weinig valt er over te zeggen.
K to the KillaZ
Volgens mij heeft het er mee te maken dat Aegon op het toppunt van de economische manie deze deal gemaakt heeft, om vervolgens amper een jaar laten keihard aan de staatssteun te moeten. Het was een deal in een andere tijd, een tijd die niet meer terug komt en zelf in die tijd door experts als een uitzonderlijke deal werd gezien. Ook al zijn de prestaties van Ajax prima, Aegon heeft ook veel negatieve publiciteit gehad. Een en ander zorgt er voor dat het nu moeilijk is om een dergelijke grote sponsor te halen.Gynnad schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:49:
Ze gaan er inderdaad flink op achteruit, want naast de 10m die Ajax per jaar kreeg waren er ook allerlei prestatiebonussen waar ik nu niks over lees.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Niet onbelangrijk inderdaad, want hoeveel wil een eventuele nieuwe hoofdsponsor dit gaan invullen, er zullen vast een hoop voor en nadelen aan komen te zitten bij een nieuwe sponsor, maar het gaat Ajax vast wel lukken.ph4ge schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:21:
[...]
Ze gaan er inderdaad flink op achteruit, want naast de 10m die Ajax per jaar kreeg waren er ook allerlei prestatiebonussen waar ik nu niks over lees.
⏩ PVOutput☀️
Lijkt me niet, want dan hadden ze dat al veel eerder kunnen laten weten. Ik neem aan dat 2015 bedoelt?KillaZ schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:17:
Of Huawei wilt pas per 1 jan 2014 de sponsordeal in laten gaan?
Zoveel speculaties, zo weinig valt er over te zeggen.
Bovendien wordt er hoogst zelden halverwege een seizoen van hoofdsponsor gewisseld (ivm CL).
Huawei wil wel sponsor zijn, maar niet voor die astronomisch hoge Aegon bedragen. Ik denk dat de deal daarom is afgeketst en dat Ajax nu op zoek gaat naar een andere hoofdsponsor.
Dit is ook wel groot nieuws trouwens:
http://www.ad.nl/.../2014/03/26/UEFA-komt-met-voorstel-voor-landencompetitie
[ Voor 16% gewijzigd door tweaker2010 op 26-03-2014 14:02 ]

1-0 voor PEC door Drost...
[ Voor 23% gewijzigd door Fiber op 26-03-2014 21:16 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Daar zou ik echt van genieten... Want ze spelen erg leuk voetbal!PWM schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:23:
Zwolle Europa in als Ajax wint morgen. Zou toch wat zijn
PEC - NEC trouwens erg leuk!
#specnec

Signature
Dan ga ik met PEC mee op reisPWM schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:23:
Zwolle Europa in als Ajax wint morgen. Zou toch wat zijn

NEC Europa in terwijl ze in de Jupiler League spelen. Zou toch wat zijnPWM schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:27:
NEC Europa in als Ajax wint morgen. Zou toch wat zijn
* wontcachme is fan van NEC en vermoed dat dit een reële kans kan zijn,,,
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Niveau 0
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Dat is een finale waar ik ook naar toe wilJoosie200 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:12:
[...]
Dan ga ik met PEC mee op reisHeck, als PEC deze wedstrijd wint > mee naar de finale waar Ajax natuurlijk wint > toch mooi Europa veilig gesteld nu het nog een laatste keer kan
XXXVI
Ik zag het ook ja! Dat vind ik toch leuk om te zienmartinusz schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:39:
Wtf jankende mensen op de tribune haha tenminste nog clubs die de beker waarderen
Signature
Dan heeft die bekerfinale voor PEC ook geen waarde meer, tenzij ze denken die te gaan winnen...
Europees voetbal als verliezend finalist bij het kampioenschap van Ajax kunnen ze dan vergeten.
Inderdaad, ben benieuwd of Ajax nu eindelijk het lek boven heeft. We gaan het zien...dutchgio schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:51:
Zul je zien dat AZ morgen het naar de vorm zoekende Ajax verslaat.
Dan heeft die bekerfinale voor PEC ook geen waarde meer, tenzij ze denken die te gaan winnen...
Europees voetbal als verliezend finalist bij het kampioenschap van Ajax kunnen ze dan vergeten.
Kort samengevat:
- Gaat in na EK 2018
- Vervangt oefenwedstrijden tussen landenteams
- Verdiend vier extra tickets voor EK 2020
- 4 divisies met 3 a 4 deelnemers, promotie en degradatie mogelijk
- Zomer 2019 Final tour tussen groepswinnaars op neutraal terrein
- Final tour wordt gehouden wanneer er geen grote eindronde plaats vindt, dus om de twee jaar. (2019, 2021, 2023 etc).
[ Voor 83% gewijzigd door Quad op 27-03-2014 08:54 ]
⏩ PVOutput☀️
Haha Hansie Hansie zei dat ook tegen Ron Jans, maar die moest er natuurlijk niets van wetenPWM schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:43:
Zie nu pas het programma wat Zwolle heeft gehad tot nu toe... Serieus? Het zou wat zijn als ze het niet hadden geredgelukkigste loting ooit?
Tsja, ik ben er ook geen fan van, maar aangezien het in de plaats van de oefeninterlands komt, kan ik het alleen maar toejuichen.
1 Jupilerleague club, 3 amateurclubs en dan NEC. Jammer dat Jans daar niet gewoon ook hard om kan lachen. Niemand die het ze kwalijk neemt dat ze in de finale staan, maar laten we vooral niet doen alsof het een knappe prestatie ismartinusz schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:54:
[...]
Haha Hansie Hansie zei dat ook tegen Ron Jans, maar die moest er natuurlijk niets van wetenging een beetje pikeerd lopen doen, terwijl de tegenstanders echt bizar waren. In de finale komen via NEC die één na laatste staan in de competitie...wanneer gebeurd dat nou
Inderdaad, wat een slecht plan. Bizar dat alle landen hier zomaar mee in hebben gestemd.Quad schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:50:
Hurray! The Uefa Nations League!
Kort samengevat:
- Gaat in na EK 2018
- Vervangt oefenwedstrijden tussen landenteams
- Verdiend vier extra tickets voor EK 2020
- 4 divisies met 3 a 4 deelnemers, promotie en degradatie mogelijk
- Zomer 2019 Final tour tussen groepswinnaars op neutraal terrein
- Final tour wordt gehouden wanneer er geen grote eindronde plaats vindt, dus om de twee jaar. (2019, 2021, 2023 etc).
Wat ik me afvraag: hoe zit het dan met de andere landen en oefenwedstrijden buiten Europa?
Of mag Nederland bijvoorbeeld nooit geen oefenwedstrijd tegen Brazilie of Japan meer spelen?
De rest van Zwolle kan hier gewoon hard om lachen!PWM schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:08:
[...]
Tsja, ik ben er ook geen fan van, maar aangezien het in de plaats van de oefeninterlands komt, kan ik het alleen maar toejuichen.
[...]
1 Jupilerleague club, 3 amateurclubs en dan NEC. Jammer dat Jans daar niet gewoon ook hard om kan lachen. Niemand die het ze kwalijk neemt dat ze in de finale staan, maar laten we vooral niet doen alsof het een knappe prestatie is
Voor PEC is dit echt uniek. Vorig seizoen al de halve finale en 11e worden in de competitie en nu de finale
Het persbericht gaf aan dat bijna alle oefenwedstrijden komen te vervallen, dus niet alle. Waarschijnlijk om ook een keer te spelen tegen een land buiten Europa.tweaker2010 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:54:
[...]
Inderdaad, wat een slecht plan. Bizar dat alle landen hier zomaar mee in hebben gestemd.
Wat ik me afvraag: hoe zit het dan met de andere landen en oefenwedstrijden buiten Europa?
Of mag Nederland bijvoorbeeld nooit geen oefenwedstrijd tegen Brazilie of Japan meer spelen?
Daarnaast kan ik een competitievorm enkel toejuichen. Nu gaat er tenminste nog voor een competitie gespeeld worden. Dat is wat mij betreft beter dan die nietsbetekenende oefeninterlands waar echt niemand op zit te wachten.
Wat mij betreft een goede stap in de juiste richting wat betreft interland voetbal.
Wat is er zo slecht aan dit plan? Dit lijkt mij leuker dan een paar nutteloze oefenwedstrijden door het jaar heen.tweaker2010 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:54:
Inderdaad, wat een slecht plan. Bizar dat alle landen hier zomaar mee in hebben gestemd.
En er is op de kalender nog steeds ruimte voor oefenwedstrijden tegen teams van buiten Europa, maar wel veel minder dan voorheen.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Dat de twee laatste toernooiloze zomers nu ook naar de kloten worden geholpen door een langer seizoen.
In die oefenwedstrijden kun je spelers nog eens sparen. Dan hoeft Robben maar een helft te spelen. Kijk maar eens naar het aantal afzeggingen bij die potjes. Dat kan nu niet meer. Meer belasting voor de spelers en meer kans op blessures. Zullen de clubs leuk vinden.Dit lijkt mij leuker dan een paar nutteloze oefenwedstrijden door het jaar heen.
En iedereen klaagt nu over die oefenpotjes maar dat zijn juist dé wedstrijden waarin je wat kunt proberen. Niet leuk voor het publiek maar wel nuttig voor de bondscoach.
Ik vind het echt een wanstaltig slecht plan.
Waardoor het niveau van het EK nog verder naar beneden gaat...
Dat is alleen voor de 4 landen die de 'eindronde' halen, niet voor de andere 50 landen.D-e-n schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:21:
Dat de twee laatste toernooiloze zomers nu ook naar de kloten worden geholpen door een langer seizoen.
In de wedstrijden van de Nations League kun je ook nog steeds wat proberen, ik zie het verschil niet.In die oefenwedstrijden kun je spelers nog eens sparen. Dan hoeft Robben maar een helft te spelen. Kijk maar eens naar het aantal afzeggingen bij die potjes. Dat kan nu niet meer. Meer belasting voor de spelers en meer kans op blessures. Zullen de clubs leuk vinden.
En iedereen klaagt nu over die oefenpotjes maar dat zijn juist dé wedstrijden waarin je wat kunt proberen. Niet leuk voor het publiek maar wel nuttig voor de bondscoach.
Het zijn geen 4 extra plaatsen, maar 4 van de 24 plaatsen. Dit is een reactie op de reacties dat de EK-kwalificatie nu te makkelijk is geworden (na de uitbreiding van 16->24). De EK-kwalificatie levert dus 20 gekwalificeerde landen op en de Nations Leaugue de laatste 4.tweaker2010 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:25:
Inderdaad, en als topland heb je er ook niets aan. Want wat kun je winnen... 4 extra plaatsen voor het EK.
Waardoor het niveau van het EK nog verder naar beneden gaat...
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
En in die nations league doen alle landen dan ook mee? (ook die al gekwalificeerd zijn via de EK-kwalificatie?)Railgunner schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:28:
[...]
Dat is alleen voor de 4 landen die de 'eindronde' halen, niet voor de andere 50 landen.
[...]
In de wedstrijden van de Nations League kun je ook nog steeds wat proberen, ik zie het verschil niet.
[...]
Het zijn geen 4 extra plaatsen, maar 4 van de 24 plaatsen. Dit is een reactie op de reacties dat de EK-kwalificatie nu te makkelijk is geworden (na de uitbreiding van 16->24). De EK-kwalificatie levert dus 20 gekwalificeerde landen op en de Nations Leaugue de laatste 4.
Dan krijg je dus bijvoorbeeld dat nummer 8 t/m 12 in de eindstand van de league zich alsnog kwalificeren?
Krijg je dan niet dat landen in een moeilijke EK-Kwal. poule dat laten lopen en zich inzetten voor de league....
Ik zie het hele doel van die league nog even niet...ja minder vriendschappelijke wedstrijden.
De KNVB heeft nu aangegeven waarom ze voor hebben gestemd en ze gaan er van uit dat het aantal interlands gelijk blijft: http://www.nusport.nl/voe...nds-oranje-voorkomen.html
Als het om doellijn technologie gaat willen de competities ook niet alles uit handen geven. Laatst was er de stemming in de Bundesliga voor de doellijn technologie en maar 9 clubs stemden voor... wat in mijn ogen echt een niet te begrijpen ontwikkeling is. Dus enkel Platini de schuld hierin geven is natuurlijk erg kort door de bocht.D-e-n schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:00:
Het is gewoon een commercieel speeltje dat de UEFA meer geld op moet leveren. De mooie voetballer Platini is wat dat betreft niet veel minder erg dan Blatter. En als het om iets als doellijn technologie gaat geeft hij bijvoorbeeld als helemaal niet thuis.
De kleinere ploegen willen wel maar de grotere ploegen kan de competitie geen zak schelen.
Even verder over de sponsoring van Ajax, het is allerminst nog onzeker of de gokmarkt reclame mag gaan maken in Nederland aangezien het pas in de zomer door de 2e kamer pas onder de loep wordt genomen. En al zou het goed gekeurd worden moet een bedrijf als Unibet eerst nog willen om de Nederlandse gokmarkt te betreden en een licentie aanvragen.
⏩ PVOutput☀️
Nu zitten we ook nog oefenpotten te kijken van de grote landen, waarbij het niemand kan schelen. Wat dat betreft veranderd er dus nietsQuad schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:38:
Ik denk dat de Nations League een tweede Europa League wordt.
De kleinere ploegen willen wel maar de grotere ploegen kan de competitie geen zak schelen.
Dit topic is gesloten.
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum