[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.494 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

rikoos schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:30:
[...]
Dus een overtreding op een doorbrekende speler in het strafshop gebied. Dus daar is maar één straf rode kaart en omdat het in het strafshop gebied was een strafschop. Niets te zwaar naar mijn mening maar gewoon een duidelijke regel die de scheids goed toepasde.
Klopt, maar wat ik me afvraag: er zijn in het verleden toch vaak genoeg in soortgelijke situaties penalty's gegeven icm gele kaarten? Ik snap deze nieuwe combinatie niet zo of zijn de regels pas veranderd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem bij Feyenoord lijkt mij dat Koeman zijn ploeg niet met een sterk tactisch plan het veld in stuurt. Heb je dat plan in de voorbereiding van een duel goed doorgenomen dan mogen de uitslagen van de afgelopen 2 wedstrijden niet voorkomen.

Opmerkingen als zou Feyenoord over te weinig kwaliteit beschikken vind ik te gemakkelijk. De gehele selectie van Feyenoord kan goed voetballen. Kijk alleen al hoe goed voormalige Feyenoorders het de afgelopen 2 wedstrijden hebben gedaan bij de diverse andere clubs in de eredevisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:36:

En volgende week in de Arena verlies je, ajax is momenteel gewoon beter.

Feyenoord wordt 6e, en daar is niks mis mee met deze selectie.
Waar heb jij die glazen bol vandaan :+? Ik zou maar even teruggaan en je garantie claimen. ;w

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:28
Ik zou niet weten op basis waarvan Feyenoord door 3 clubs ingehaald zou moeten worden. Dat PSV en Ajax te hoog gegrepen zijn zal best, maar het plekkie daar achter hoort gewoon weer voor Feyenoord te zijn. Een krappe selectie blijft nou eenmaal het probleem, maar als straks Janmaat en Boetius weer terug zijn staat er gewoon een sterk team.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las op de voorgaande pagina's aardig wat reacties op de pingels die deze speelronde talrijk waren. Elke verdediger weet dat spitsen maar wat graag over hun benen vallen in de 16. Zet je je actie in als verdediger dan moet je eerst de bal spelen. Of je nadien de tegenstander ook raakt? Soit, dat is geoorloofd.

Persoonlijk vind ik strafschoppen vanwege overtredingen tegen de achterlijn aan vaak wel wat ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
tweaker2010 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:41:
[...]

Klopt, maar wat ik me afvraag: er zijn in het verleden toch vaak genoeg in soortgelijke situaties penalty's gegeven icm gele kaarten? Ik snap deze nieuwe combinatie niet zo of zijn de regels pas veranderd? :?
Ten eerste zijn situaties nooit gelijk en slechts zelden bijna gelijk en ten tweede kan het best zijn dat toen een fout gemaakt is. Dat laatste is natuurlijk geen reden om nu weer een fout te maken. Overigens zijn in het verleden natuurlijk ook al heel vaak rode kaarten gegeven voor shirtjetrekken.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:44:
Ik zou niet weten op basis waarvan Feyenoord door 3 clubs ingehaald zou moeten worden. Dat PSV en Ajax te hoog gegrepen zijn zal best, maar het plekkie daar achter hoort gewoon weer voor Feyenoord te zijn. Een krappe selectie blijft nou eenmaal het probleem, maar als straks Janmaat en Boetius weer terug zijn staat er gewoon een sterk team.
Sterk team? Gebaseerd waarop? De Vrij en Indi zijn momenteel gewoon middelmaat en staan stil in hun ontwikkeling. Ik vind een jongen als Rekik momenteel een veel betrouwbaardere indruk maken dan De Vrij.

Verder kan Feyenoord een truukje en dat is alle ballen op Pelle. Ze proberen nu een ander systeem met meer voetbal vanaf de vleugels, maar dit faalde tegen Zwolle hopeloos. Feyenoord heeft een aantal tallentvolle jongens maar teams als Ajax, PSV, en op het moment zelfs Twente zijn gewoon verder. Ook Az valt me niet tegen.

Vergis je niet, ik ben een Feyenoordsupporter. Maar een beetje realisme zou niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ph4ge schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:44:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LRGoUIo.png

Hangt er vanaf welke kant op. Er staan er momenteel maar 2 onder. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:19

Zorro

Z

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:52:
[...]

Verder kan Feyenoord een truukje en dat is alle ballen op Pelle.
Je bedoelt, ze hebben geen plan B?

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben geen enkel plan. Tegen Zwolle probeerde ze meer te voetballen van achteruit. Via positiespel een gaatje te vinden in de muur van Zwolle. Helaas was het positiespel van FC Zwolle een stuk sterker, ze werden op elke positie afgetroefd. Uit paniek gingen ze de bal maar weer in de pot gooien. Dan hebben ze nog geluk dat Schaken zijn hoofd tegen dat mislukte schot zet anders wordt het gewoon 2-0, en daar mag je nog blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:22
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:52:
[...]
De Vrij en Indi zijn momenteel gewoon middelmaat en staan stil in hun ontwikkeling.
Van Gaal selecteert ze anders nog gewoon. Leuk dat iedereen elkaar na twee niet zo beste potjes nakakelt en alle defensieve fouten onder een vergrootglas legt maar voetballen kunnen die twee echt wel. Zo'n Rekik krijgt de terugslag ook nog wel.
Verder kan Feyenoord een truukje en dat is alle ballen op Pelle.
Als het niet loopt ga je dat automatisch doen maar voor de rest is dat ook weer zo'n kreet die iedereen maar napapagaait. Er is niks met direct spelen. Elke ploeg heeft zijn eigen truucje wat dat betreft. Op het moment dat Boetius er weer is heb je weer meer opties ook.

Feyenoord heeft gewoon een te krappe selectie. Men zit heel krap in de scorende en creatieve spelers. Daardoor kun je een Immers bijvoorbeeld moeilijk wisselen en kun je Boetius niet missen.

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 12-08-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:58:
[...]

Van Gaal selecteert ze anders nog gewoon. Leuk dat iedereen elkaar na twee niet zo beste potjes nakakelt en alle defensieve fouten onder een vergrootglas legt maar voetballen kunnen die twee echt wel. Zo'n Rekik krijgt de terugslag ook nog wel.

[...]

Als het niet loopt ga je dat automatisch doen maar voor de rest is dat ook weer zo'n kreet die iedereen maar napapagaait. Er is niks met direct spelen. Elke ploeg heeft zijn eigen truucje wat dat betreft. Op het moment dat Boetius er weer is heb je weer meer opties ook.
En jij vindt dat het selectiebeleid van van Gaal wel ergens op slaat? Tegen Sneijder zeggen dat hij fitter moet zijn, meer wedstrijdritme moet hebben en in vorm moet raken maar wel de tweede keeper van Ajax selecteren. Hiernaast laat hij Maher thuis en selecteert hij een middelmatige rechtsback van een degradatiekandidaat in duitsland boven de rechtsback van Ajax en PSG _/-\o_

Nee, die is lekker bezig die man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Hij wisselt teveel met zijn selectie. Het gaat alle kanten op. Dat klopt. Maar voor jonge spelers heeft hij echt wel oog. Daar breken er echt wel een aantal definitief van door.

En Oranje heeft met een inschuivende de Vrij wel een paar goede potten gespeeld onder van Gaal. Van Gaal speelt graag met druk naar voren en zoveel spelers die daar oog voor hebben zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, maar tegen wie heeft hij tot nu toe gespeeld? Een paar oefenpotjes en verder serieuze wedstrijden tegen Roemenie en Hongarije. Die gaan met zijn 11'en in de goal staan tegen Oranje, dan is het vrij makkelijk als verdediger om mee te voetballen. Als je op het WK Cavani/suarez/Messi/Ronaldo/Ozil en noem ze allemaal maar op tegenkomt is dat meevoetballen opeens een stuk lastiger. Dan kan je misschien best leuk meevoetballen maar als je halfbakken verdedigt schieten die jongens er doodleuk 3 in.

Dan heb ik liever een goede verdediger die een bal zo snel mogelijk inlevert bij een goed voetballende nummer 6 ( maher ? ) dan dat ik er eentje heb die een prima crosspass heeft maar vervolgens de spits 3 keer laat lopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ben wel benieuwd hoe Koeman het probleem op rechts gaat oplossen.

Van Deelen, Janmaat en evt. de Vrij waren de enige opties lijkt mij.

Kongolo is nog geblesseerd toch?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mokotjo? .. ohh wacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Van Beek zal rechtsback spelen. Indi schuift door naar het centrum en Nelom zal naar mijn verwachting linksback starten. Kongolo zal op de bank zitten. Hopelijk doet Koeman iets op het middenveld maar dat verwacht ik niet. Cisse lekker op de bank zetten en Verhoek erin, niet de beste maar wel iemand die een voorzet in huis heeft. Lekker met Schaken af laten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
CR1691 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:18:
Van Beek zal rechtsback spelen. Indi schuift door naar het centrum en Nelom zal naar mijn verwachting linksback starten. Kongolo zal op de bank zitten. Hopelijk doet Koeman iets op het middenveld maar dat verwacht ik niet. Cisse lekker op de bank zetten en Verhoek erin, niet de beste maar wel iemand die een voorzet in huis heeft. Lekker met Schaken af laten wisselen.
Van Beek ja, die deed het ook prima tegen PSV ook al is hij eigenlijk beter op links. Of Feyenoord moet in beroep gaan, dan mag van Deelen gewoon mee doen en daarna is Janmaat als het goed is weer fit, als de schorsing al blijft staan want ik zie nog steeds niet wat er mis is met een schouderduwtje.

Alsjeblieft niet Verhoek en Schaken. Beiden zijn stijf rechts en kunnen alleen op rechts. Als je Schaken op links zet bakt hij er niets van. En Verhoek is gewoon altijd zwak, dan kan je beter met Cisse spelen.

Goossens is de enige reele optie als Koeman wat wil omzetten. Vormer erbij haalt niets uit is al gebleken, leuke vervanger als Clasie er niet is maar thats it. Wellicht Joey Sleegers een kans geven.

Overigens is de komst van Armenteros heel dicht bij. Maar ik snap dan niet dat ze niet gewoon Achahbar behouden, zelfde type.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 12-08-2013 14:23 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan het einde van de transferperiode stiekem Guidetti en Assaidi er nog bijhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:07:
Dat klopt, maar tegen wie heeft hij tot nu toe gespeeld? Een paar oefenpotjes en verder serieuze wedstrijden tegen Roemenie en Hongarije. Die gaan met zijn 11'en in de goal staan tegen Oranje, dan is het vrij makkelijk als verdediger om mee te voetballen.
Het zijn allemaal geen topploegen maar daar hebben we in het verleden vaak nog alle moeite mee gehad. En kijk eens hoe Portugal zich door de kwalificatie worstelt. We moeten het relativeren ook niet overdrijven.
Als je op het WK Cavani/suarez/Messi/Ronaldo/Ozil en noem ze allemaal maar op tegenkomt is dat meevoetballen opeens een stuk lastiger.
Dat is dus een prima leerschool voor al die jonge verdedigers.
Dan heb ik liever een goede verdediger die een bal zo snel mogelijk inlevert bij een goed voetballende nummer 6 ( maher ? ) dan dat ik er eentje heb die een prima crosspass heeft maar vervolgens de spits 3 keer laat lopen.
We zullen het met de jonkies moeten doen. En of ze dan de Vrij, Rekik, van Rhijn, Indi heten: ze zijn jong en maken nog wel eens fouten. Maar dat deden Mathijssen en Heitinga ook en daar waren we met zijn allen ook klaar mee. Ik vind het dan ook raar dat iedereen nu zeurt terwijl van Gaal doet wat we allemaal wilden: die oude garde dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:08
ph4ge schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:22:
[...]
Van Beek ja, die deed het ook prima tegen PSV ook al is hij eigenlijk beter op links. Of Feyenoord moet in beroep gaan, dan mag van Deelen gewoon mee doen en daarna is Janmaat als het goed is weer fit, als de schorsing al blijft staan want ik zie nog steeds niet wat er mis is met een schouderduwtje.
Zowel voor van Rhijn als van Deelen kan er in beroep worden gegaan tot 15:30 vanmiddag. Van deelen zou volgens VI echter akkoord zijn gegaan met de schorsing.

Ik vermoed dat van Rhijn wel beroep aantekent aangezien hij gisteren nog ervan uitging dat de KNVB de kaart misschien zou seponeren. Al vraag ik me af of hij niet harder nodig is volgende week bij Heerenveen uit, dat is traditioneel een lastigere pot en met een beetje pech krijgt hij in hoger beroep 2 wedstrijden en mist hij ook Groningen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Sempy schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:40:
[...]
Al vraag ik me af of hij niet harder nodig is volgende week bij Heerenveen uit, dat is traditioneel een lastigere pot en met een beetje pech krijgt hij in hoger beroep 2 wedstrijden en mist hij ook Groningen uit.
:?

Als hij 2 wedstrijden krijgt mist hij speelronde 3 en 4 (Feyenorod thuis en Heerenveen uit), Groningen is in speelronde 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Krukar schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:48:
[...]

:?

Als hij 2 wedstrijden krijgt mist hij speelronde 3 en 4 (Feyenorod thuis en Heerenveen uit), Groningen is in speelronde 5.
Ik ging uit van opschortende werking, maar dat is uiteraard afhankelijk van de agenda van de tuchtcommisie of die deze week nog bijeenkomen. Ajax heeft in ieder geval geaccepteert, dus dit doet niet nu niet meer ter zake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:42:
Probleem bij Feyenoord lijkt mij dat Koeman *knip*
:+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sempy schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:40:
Ik vermoed dat van Rhijn wel beroep aantekent aangezien hij gisteren nog ervan uitging dat de KNVB de kaart misschien zou seponeren.
Volgens dit bericht hebben ze beiden het schikkingsvoorstel geaccepteerd. Maar dat zou wel lachen zijn als Van Rhijn in beroep zou gaan, hij staat nu al voor l*l en dat zou alleen maar erger worden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
D-e-n schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:58:
[...]

Mensen reageren zo omdat ze, heel simpel, voor een andere CLUB zijn en daarom deze spelers minder vinden. Dit si echt de enige reden! het valt mij al enige tijd op dat mensen dat moeilijk los kunnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Van Deelen en Van Rhijn hebben het allebei geaccepteerd en doen dus zondag niet mee.

http://www.vi.nl/nieuws/v...et-minimale-schorsing.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Siem de Jong heeft een ingeklapte long. :o
Bij Siem de Jong is maandag een ingeklapte long geconstateerd. De aanvoerder van Ajax verblijft in elk geval de komende dagen in het ziekenhuis, waar hij van een tijdelijke drain in zijn rechterlong is voorzien.

De Jong werd maandag wegens aanhoudende benauwdheid en hoesten onderzocht. Dit uitgebreide onderzoek wees uit dat het om een ingeklapte long ging. Het is niet vastgesteld hoe en wanneer de Ajacied deze blessure heeft opgelopen. Het totale herstel zal zeker zes weken duren.

[ Voor 85% gewijzigd door Quad op 12-08-2013 16:48 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:43
Als je het Feyenoord nou écht makkelijk wil maken moet je vooral je spelers zo blijven uitschakelen. Vermeer is ziek (misschien op tijd genezen?), Van Rhijn geschorst en de Jong nu alweer 6 weken eruit. Gaat lekker daar in Amsterdam ;)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikoos schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:45:
[...]

Mensen reageren zo omdat ze, heel simpel, voor een andere CLUB zijn en daarom deze spelers minder vinden. Dit si echt de enige reden! het valt mij al enige tijd op dat mensen dat moeilijk los kunnen laten.
Hey vriendelijke vriend. Ik woon al mijn hele leven in en rond Rotterdam, ging als klein jongetje al naar Feyenoord en zal dan ook altijd Feyenoord supporter blijven. Maar een club supporteren betekent niet alleen maar dom roepen, schreeuwen en vervolgens het maasgebouw in tweeen trappen. Als ik vind dat de verdediging bij Feyenoord tekort komt ( Janmaat uitzondering) dan kan ik dat vinden zonder dat ik opeens voor een andere CLUB ben. <knip>

Doe jij 'es aardig?

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 12-08-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Voor Feyenoord komt dat niet ongelegen.. Die De Jong scoort werkelijk altijd een goal tegen Feyenoord. Voor Ajax een aderlating, goede aanvoerder en goede speler die naar mijn mening teveel onderschat wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door CR1691 op 12-08-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach Ajax heeft de selectie om het op te kunnen vangen. Het is inderdaad een belangrijke speler voor Ajax, maar ze hebben meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ja, Serrero zal ongetwijfeld spelen, of Poulsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poulsen, Schone en Eriksen zullen het middenveld vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
De Jong is echt een goede speler, een leider ook. Een echte Ajacied die daardoor vaak wat extra's tegen Feyenoord kan brengen. Scheelt dat hij er niet bij is, al heeft Ajax nog 4 goede spelers op zijn positie die allemaal beter dan Immers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grom grom, 'everything is permitted' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

Quad schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:47:
Siem de Jong heeft een ingeklapte long. :o

[...]
ben ik de enige die gelijk hier aan moest denken??

Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/m1mx4mwagxsy_std640.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/m1mx4mvauht1.jpg

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ph4ge schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:41:
De Jong is echt een goede speler, een leider ook. Een echte Ajacied die daardoor vaak wat extra's tegen Feyenoord kan brengen. Scheelt dat hij er niet bij is, al heeft Ajax nog 4 goede spelers op zijn positie die allemaal beter dan Immers zijn.
Inderdaad. Een voordeel is denk ik wel dat een speler als Serero nu hopelijk wat speeltijd krijgt. Schone en Poulsen naast elkaar op het middenveld lijkt me niet echt ideaal. 6 weken is wel een hele tijd hoor... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:27

Vos

AFCA

Dan kan Ajax wel een brede selectie hebben, maar De Jong missen vind ik echt wel een domper. Maakt vaak belangrijke doelpunten. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vooral jammer dat hij er tegen PSV er ook niet bij is, stel dat Eriksen nog vertrekt wordt het toch lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:58

St@m

@ Your Service

Ik ben er niet zo rouwig om dat ie een paar weekjes moet toekijken. Veruit de beste speler bij Ajax.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:22:
[...]
Overigens is de komst van Armenteros heel dicht bij. Maar ik snap dan niet dat ze niet gewoon Achahbar behouden, zelfde type.
Dat laatste snap ik ook niet, eerlijk gezegd. Misschien is hij toch nog niet goed genoeg en willen ze hem eerst een jaartje verhuren. Aan de andere kant; gooi hem voor de leeuwen in de Arena en weet hij de verdediging van Ajax te verrassen.

Btw, was er niet al concrete belangstelling voor Eriksen? Wie weet vertrekt hij ook nog in de loop van de week bij Ajax. Dan mag Frank de Boer ook gaan improviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

St@m schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:53:
Ik ben er niet zo rouwig om dat ie een paar weekjes moet toekijken. Veruit de beste speler bij Ajax.
Precies wat ik dacht. Als Eriksen en Alderweireld ook nog vertrekken krijgen we nog een spannende competitie ook dadelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:52:

Btw, was er niet al concrete belangstelling voor Eriksen? Wie weet vertrekt hij ook nog in de loop van de week bij Ajax. Dan mag Frank de Boer ook gaan improviseren.
Er is geen concrete belangstelling voor Eriksen, AD meldde enkele dagen geleden een combi-bod op Eriksen/Alderweireld van Tottenham maar dat is door Ajax ontkent. Er ligt enkel een bod van Spartak Moskou op Alderweireld maar de clubs zijn er nog niet uit en Toby bekijkt de aanbieding pas als hij terug is van het Belgische elftal. De kans dat er nog iemand vertrekt voor zondag lijkt me erg klein.

Ik ben trouwens benieuwd wie van Rhijn mag vervangen. Ruben Ligeon lijkt de meest logische vervanger, maar met het waarschijnlijke vertrek van Toby is het misschien ook een optie om Mike van der Hoorn alvast te laten debuteren en Toby als rechtsback te laten fungeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sempy schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:09:
[...]
Ik ben trouwens benieuwd wie van Rhijn mag vervangen. Ruben Ligeon lijkt de meest logische vervanger, maar met het waarschijnlijke vertrek van Toby is het misschien ook een optie om Mike van der Hoorn alvast te laten debuteren en Toby als rechtsback te laten fungeren.
Waarom Alderweireld als rechtsback, dat snap ik niet helemaal :?
Van der Hoorn zit er zoiezo al bij omdat Veltman geblesseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
tweaker2010 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:24:
[...]

Omdat als Alderweireld vertrekt Van der Hoorn hoogstwaarschijnlijk zijn vervanger zal zijn. Bij afwezigheid van Van Rhijn kan Alderweireld dan die plek innemen terwijl Van der Hoorn centraal speelt. Zodra Alderweireld weg is, staat Van Rhijn weer back en is het cirkeltje rond.

NB: Het is 'sowieso' en niet 'zoiezo' o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:18
[...]

Alderweireld speelt bij België ook altijd rechtsback en heeft hier bij Ajax vorig seizoen eveneens gestaan toen Van Rhijn niet mee kon spelen. Veltman stond toen centraal.
Was overigens geen succes (Vitesse-uit)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gewoon Toby centraal laten staan en Ligeon op rechtsback. Zou niet weten waarom je en je RB en je CB posities zou verzwakken, als je ook alleen je RB kunt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
[...]

Alderweireld kan prima rechtsback spelen, doet hij bij zowel belgie als vorig seizoen bij afwezigheid van Rhijn. Dat dit bij Vitesse niet goed uitpakte lag aan een fout Veltman.

Met Mike van der Hoorn pas je toch een meer ervaren en in mijn ogen op dit moment betere speler in dan Ligeon. Bijkomend is dat vd Hoorn alvast wedstrijdervaring kan opdoen op de positie die hij zeer waarschijnlijk over enkele weken als basisspeler zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:18
Sempy schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:42:
[...]

Alderweireld kan prima rechtsback spelen, doet hij bij zowel belgie als vorig seizoen bij afwezigheid van Rhijn. Dat dit bij Vitesse niet goed uitpakte lag aan een fout Veltman.
Veltman speelde op die fout na een heel sterke pot. Alderweireld als rechtsback betekent dat je kiest voor een ander type speler op die positie, waardoor je ook anders zult (moeten) voetballen.
Met Mike van der Hoorn pas je toch een meer ervaren en in mijn ogen op dit moment betere speler in dan Ligeon. Bijkomend is dat vd Hoorn alvast wedstrijdervaring kan opdoen op de positie die hij zeer waarschijnlijk over enkele weken als basisspeler zal krijgen.
Ligeon heeft in de voorbereiding heel goede dingen laten zien. Als hij deze lijn doortrekt, en Van Rhijn datzelfde doet met zijn spel van de eerste drie wedstrijden, dan zie ik hem nog wel de vaste rechtsback van Ajax worden. Van Rhijn lijkt Van der Wiel achterna te gaan met zijn nonchalante manier van spelen en verdedigende onbetrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Niku schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:00:
[...]

Precies wat ik dacht. Als Eriksen en Alderweireld ook nog vertrekken krijgen we nog een spannende competitie ook dadelijk.
:') Dat zal het hoe dan ook worden hoor :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
Kenny Tete gewoon al gelijk op rechtsback! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik denk wel dat het de favorieten-lijstjes een beetje door de war schopt, ik vermoed dat een groot deel van Nederland Ajax op 1 verwacht, o.a. omdat die 't elftal bij elkaar hebben kunnen houden en qua eerste indruk qua spelersmateriaal en team bij de besten horen; Als ze een aantal van de betere spelers verliezen, krijg je een veel onzekerdere situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Afvalzak schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:19:
[...]

:') Dat zal het hoe dan ook worden hoor :P
Waarom de :')? Als PSV fan verwacht ik dat als Ajax bij elkaar blijft, ze kampioen gaan worden. Met PSV als uitdager op een afstandje. Lijkt me geen gekke gedachte, de selectie van Ajax heeft zich al drie jaar bewezen, die van PSV pas 4 wedstrijden. Wel 4 geweldige partijen overigens (kwijl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Klopt, maar ik kan niet lezen voor welke ploeg je bent :P Het kwam meer over op mij als een "Wij zijn ajax, wij winnen altijd" reactie :P

Ik verwacht van PSV heel veel dit jaar, door het frisse onbevangen spel, maar ben bang dat ze met een paar blessures (Veel spelers zijn niet gewend zoveel te spelen) aan het eind van het seizoen toch in de problemen komen.
Ajax heeft de favorietenrol, dat zijn ze inmiddels gewend, maar er is de laatste jaren zoveel (onnodig) puntenverlies geweest in de top, als PSV dat bijvoorbeeld niet doet dit jaar dan is het al een heel ander verhaal.

Feyenoord zie ik nog wel terugkomen, maar de titelstrijd lijkt opeens wel heel ver weg. Het kan in 3/4 weken helemaal omgedraaid zijn dus ik houd goede hoop :P
Voor de extra duidelijkheid: Feyenoorder ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Afvalzak op 13-08-2013 10:56 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Afvalzak schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:55:

Feyenoord zie ik nog wel terugkomen, maar de titelstrijd lijkt opeens wel heel ver weg. Het kan in 3/4 weken helemaal omgedraaid zijn dus ik houd goede hoop :P
Voor de extra duidelijkheid: Feyenoorder ;)
Ach, als Feyenoord komend weekend wint, dan staan ze gelijk met Ajax na 3 wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Titelstrijd :|

We zitten in speelronde 3 dit weekend, over een titelstrijd moet je spreken in speelronde 28.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Afvalzak schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:55:
Klopt, maar ik kan niet lezen voor welke ploeg je bent :P Het kwam meer over op mij als een "Wij zijn ajax, wij winnen altijd" reactie :P
Als ik Ajacied zou zijn geweest had ik waarschijnlijk niet gezegd dat ik er niet rouwig om ben dat De Jong er een tijdje uit ligt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Krukar schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:07:

We zitten in speelronde 3 dit weekend, over een titelstrijd moet je spreken in speelronde 28.....
Je bent de eerste ajax fan die zo reeeel is !!! Zelf met zo'n logo op je profiel had ik een andere reactie verwacht hehehehe

Ik werk in de Amsterdam Arena (niet bij Ajax hoor) en ik ben de enige NIET Ajax supporter hier. Iedereen hier is al sinds de eerste speeldag 100% zeker dat er geen titelstrijd is in NL want Ajax staat minstens op het nivo van Bayern Munchen/Man United/Real M etc etc tja en in NL zijn er geen clubs die ook maar in de buurt kunnen komen.

Realisme ten top hier ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Frank de Boer heeft inmiddels aangegeven dat Ligeon mag rechtsbacken zondag. Voor de Jong is hij er nog niet uit, gaat tussen Schone, Serero, Klaassen en Andersen. Maar eerlijk gezegd lijkt Schone me de beste optie, ook voor het afstoppen van Vilhena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Aub geen Klaassen, ik was al blij dat de Jong niet meer mee deed. En dan krijgen we de Jong 0.8(want een hij is nog slechter) dalijk op het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:41

Sherlock

No Shit

Je zal één van de weinige ajacieden zijn die blij is dat De Jong niet meedoet.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Ik ben wel heel erg benieuwd wie je dan graag op die plek zou zien ipv De Jong. Dat Siem door supporters van andere clubs vaak wordt onderschat omdat hij wat minder van de technische hoogstandjes is, kan ik enigzins begrijpen. Maar bij de Ajax-aanhang lijkt hij me gezien zijn inzet, hoge rendement en het feit dat hij de afgelopen seizoenen bijna altijd de belangrijke doelpunten maakt, gewoon onomstreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Zit VI terug te kijken, wat moet Feyenoord met Armenteros zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

Bakkali heeft een blessure opgelopen tijdens de training van de rode duivels..
Hoop dat het niet te ernstig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Liesblessure is vaak overbelasting, niet ongewoon bij zo'n jonge speler die opeens aan de top mee moet doen. Rekik is met vergelijkbare klachten afgehaakt voor Jong Oranje. Zal hopelijk wel meevallen.

Mertens zal wel opgelucht ademhalen, die zag Bakkali al furore maken op zijn oude plek bij PSV en de Rode Duivels terwijl hij in Napels de bank warm houdt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

prd_mpm schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:56:
Bakkali heeft een blessure opgelopen tijdens de training van de rode duivels..
Hoop dat het niet te ernstig is..
Oei. Hopelijk niks ernstigs inderdaad.

Hij mag pas geblesseerd raken als Narsingh weer terug is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Vraag is wie er dan gaat spelen? Depay eruit? Narsingh kunnen we in Oranje wel gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Geen idee, we hebben Park ook nog. Wordt een puzzeltje als iedereen fit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Jozefzoon lijkt me, hij is ook de speler die als eerste erin komt elke keer. Hij is snel genoeg, laat het hem maar lekker doen. Schaars - Wijnaldum - Maher begint steeds beter te lopen dus zou niet zinnig zijn dat uit elkaar te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik bedoel wie eruit vliegt als Narsingh terug is, of dat die wellicht op de bank komt. Als niet PSV-er kijk ik dan naar Oranje. Bakkali hebben we niks aan namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maar zolang Bakkali presteert zal hij blijven spelen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat bedoel ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:01:
[...]
Ach, als Feyenoord komend weekend wint, dan staan ze gelijk met Ajax na 3 wedstrijden.
En PEC Zwolle dan zomaar 6 punten los van zowel Ajax als Feyenoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Sherlock schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:34:
Je zal één van de weinige ajacieden zijn die blij is dat De Jong niet meedoet.
Nope is juist niet zo. Als je op de Ajax fora rond kijkt zijn er zat mensen die hem net zoals ik verschrikkelijk vinden. Hij speelt vaak verstoppertje tijdens de wedstrijd en als hij de bal krijgt is zijn handelingssnelheid meestal te laag. Het is dat hij er af en toe nog eens een goal in schopt(vaak wel een belangrijke waardoor zijn belabberde spel weer snel vergeten wordt) anders was het echt nutteloos.

Ik zie er het liefst Serero staan omdat zijn handelingsnelheid meer dan prima is en de combinaties met Eriksen nog vloeiender zouden lopen. Maar Schone vind ik ook geen slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
HamburgerHenk schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:44:
[...]

Nope is juist niet zo. Als je op de Ajax fora rond kijkt zijn er zat mensen die hem net zoals ik verschrikkelijk vinden. Hij speelt vaak verstoppertje tijdens de wedstrijd en als hij de bal krijgt is zijn handelingssnelheid meestal te laag. Het is dat hij er af en toe nog eens een goal in schopt(vaak wel een belangrijke waardoor zijn belabberde spel weer snel vergeten wordt) anders was het echt nutteloos.

Ik zie er het liefst Serero staan omdat zijn handelingsnelheid meer dan prima is en de combinaties met Eriksen nog vloeiender zouden lopen. Maar Schone vind ik ook geen slechte keuze.
Totaal niet mee eens, sta regelmatig op verschillende plekken in het stadion en ik ken echt geen één Ajacied die het met jouw stelling eens is. Siem is al seizoenen lang de drijvende kracht achter dit team en heeft zeker een dikke vinger in de pap gehad in de drie kampioenschappen. Dat jij hem als Ajacied nu zo afschildert is eigenlijk te triest voor woorden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:41

Sherlock

No Shit

Krukar schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:50:
[...]
Totaal niet mee eens, sta regelmatig op verschillende plekken in het stadion en ik ken echt geen één Ajacied die het met jouw stelling eens is. Siem is al seizoenen lang de drijvende kracht achter dit team en heeft zeker een dikke vinger in de pap gehad in de drie kampioenschappen. Dat jij hem als Ajacied nu zo afschildert is eigenlijk te triest voor woorden....
Dat dus...

Alhoewel ik ook wel denk dat Siem tekort komt voor de absolute top (Barca, Bayern etc..) wat hem voor Ajax juist zo'n goede speler maakt. Eriksen gaat die stap nog wel maken, dus die heb je als Ajax zijnde, mooi opgeleid tot het moment dat hij écht goed werd, en dan is hij weg. Alderweireld valt voor mij ook in de categorie van De Jong, die zou eigenlijk heel zijn leven bij Ajax moeten spelen, veel hoger gaat het niveau niet worden bij hem. Lijkt wel een beetje op Heitinga wat dat betreft. (Uiteraard gaat Alderweireld niet blijven, maar ik ben bang dat hij wel aan zijn top zit).

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Krukar schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:50:
[...]

Kijk maar eens op het grootste Ajax forum(Ajax Netwerk) dan zie je wel dat lang niet iedereen Siem de Jong goed vind.

Bovendien is Siem de Jong beter als spits, dat zag je ook in de voorgaande jaren. Als hij spits speelde dan liep het allemaal veel beter. Helaas mist hij te veel kansen om echt een topspits te zijn voor Ajax. Nou doet Sigthorson het voorlopig ook niet zo geweldig. Dus ik hoop zelf op Hoesen in de spits.

[ Voor 20% gewijzigd door Terranova op 13-08-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Ik denk niet dat dat forum erg representatief is voor de gemiddelde bezoeker van de wedstrijden. Kijk voor de grap eens in het discussieforum van a.s. zondag en daar posten bepaalde bezoekers opstellingen waarin Moisander/Blind eruit moeten voor Denswil/Boilesen, Bazoer op de plek van Poulsen en Hoesen in de spits voor Sigtorsson. Dat zullen ook wel de anti-Siemfans zijn, maar erg serieus kan ik het niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tja de afgelopen wedstrijden zijn er door sommige clubs toch al 6 punten schade opgelopen. Dat is niet mis.
Zowel Ajax als Feyenoord kan zich geen verder puntverlies veroorloven zo vroeg in het seizoen.
Om te denken dat Ajax het in maart wel weer rechttrekt daar zou ik vooraf met dit PSV niet vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 16-09 15:23

BM

Moderator Spielerij
tweaker2010 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:18:
[...]

Tja de afgelopen wedstrijden zijn er door sommige clubs toch al 6 punten schade opgelopen. Dat is niet mis.
Zowel Ajax als Feyenoord kan zich geen verder puntverlies veroorloven zo vroeg in het seizoen.
Om te denken dat Ajax het in maart wel weer rechttrekt daar zou ik vooraf met dit PSV niet vanuit gaan.
Ik zou er vooral niet vanuit gaan dat dit PSV geen punten laat liggen :) Dat team is nog zo jong en onervaren, dat gaat tijdens bepaalde wedstrijden nog een keer fout, dat kan haast niet anders.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:47
Dat en je moet eens voor de grap op wikipedia kijken naar de afgelopen 3 seizoenen, het is haast beschamend te noemen dat Ajax kampioen (niet dat ik het erg vind :P ) is geworden als je ziet dat ze gem. per competitie 1 a 2 wedstrijden hebben verloren en +/- 4 tot 6 gelijke spelen. Dat betekend dus dat aangezien de concurrentie het niet veel beter heeft gedaan je per seizoen met 6+8/12 verliespunten nog kampioen kan worden van NL.

Dus ik ben het ergens wel met tweaker2010 eens als je zegt dat die teams zich weinig meer kunnen veroorloven. Je 'buffer' aan verliespunten is nl. al voor 1/3de gebruikt en de competitie zit nog niet eens op een kwart.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik denk dat op grond van het vertoonde spel van de afgelopen 2 (!) speelronden nog helemaal niets te zeggen is over wie wanneer waar staat.

Er zijn al een paar jaar op rij zulke wisselingen geweest, voor en na de winterstop, de laatste 10 wedstrijden, dat niets vooraf duidelijk is.

En dan spreken over jonge 'top'-ploegen, ervaren ploegen zijn er amper... misschien dat AZ, Ajax en Twente nog de meeste ervaring op het veld kunnen laten lopen. Maar ook dat blijkt niets te betekenen, als je een zeperd tegen een normaliter laaggeplaatste pleog haalt, is alles weer anders.

Iedereen verloor de laatste jaren weleens van RKC, van Heracles, van NAC, van NEC, van PEC.

Ik ben blij met het vertoonde spel van PSV, maar besef dat zelfs 4 zwaluwen nog geen zomer maken. Zolang je tegen dit ADO 2 tegendoelpunten incasseert - onnodig, is het nog geen hosanna.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Als je de eerste 15 wedstrijden verliest kan je het in ronde 28 niet opeens over een titelstrijd gaan hebben :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
loewie1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:31:
Dus ik ben het ergens wel met tweaker2010 eens als je zegt dat die teams zich weinig meer kunnen veroorloven. Je 'buffer' aan verliespunten is nl. al voor 1/3de gebruikt en de competitie zit nog niet eens op een kwart.
Zo'n vergelijking gaat niet echt op met maar een paar ontmoetingen waarbij de zwaarte van het programma enorm verschilt. PSV speelt de 1e 3 rondes tegen 2 ploegen waar het vorig jaar ruim van won en een promovendus, dus als ze op 9 uit 3 komen is dat niet heel bijzonder. Feyenoord heeft in die 3 wedstrijden 2 ploegen waar ze vorig jaar van verloren en 1 ploeg waartegen ze gelijk speelde (Twente).

PSV en Feyenoord eindigde vorig jaar gelijk, dus mocht Feyenoord a.s. zondag winnen dan pakken ze virtueel 2 punten voorsprong in de titelrace. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koeman zal waarschijnlijk Cabral (uit de A1 en ja, broertje van) als vervanger van Janmaat laten spelen. Of Koeman voor Mathijsen kiest? Misschien wel voor Kongolo en Indi en Nelom op links. Of wie weet wel voor Woudenberg op links. Verdedigend heeft Koeman nog voldoende te kiezen. Zowel Cabral als Woudenberg mogen graag opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ik denk eerder dat Van Beek rechtsback speelt. Heeft vorig jaar tegen PSV in de beker ook op die plek gestaan en deed het daar prima. Van rechts naar links mijn verwachting:

Van Beek - Mathijsen - Indi - Nelom

Kongolo en Woudenberg op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Beek kan inderdaad ook. Maar of je hem dat hem aan moet willen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Sempy schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:17:
Ik denk niet dat dat forum erg representatief is voor de gemiddelde bezoeker van de wedstrijden. Kijk voor de grap eens in het discussieforum van a.s. zondag en daar posten bepaalde bezoekers opstellingen waarin Moisander/Blind eruit moeten voor Denswil/Boilesen, Bazoer op de plek van Poulsen en Hoesen in de spits voor Sigtorsson. Dat zullen ook wel de anti-Siemfans zijn, maar erg serieus kan ik het niet nemen.
Ja want alleen "Echte fans" zitten op de tribune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:31:
Van Beek kan inderdaad ook. Maar of je hem dat hem aan moet willen doen...
Kan er probleemloos spelen :). Is een degelijke verdediger. Staat wel tegen Fischer maar die kan hij heus wel uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Israël liep het uitgerekend met hem een paar keer niet je van het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Van Beek was helemaal niet mee naar Israel :z. Was mee naar Litouwen voor het EK -19.

[ Voor 30% gewijzigd door CR1691 op 13-08-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk, dat toernooi was in Litouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wat ik niet snap, Alderweireld wilde alleen weg wanneer hij er sportief beter van wordt, maar wordt je er sportief beter van als je naar Spartak Moskou gaat? Ik vermoed het niet.

Zijn bankrekening vindt het natuurlijk wel weer mooi.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:59:
Je hebt gelijk, dat toernooi was in Litouwen.
En daar speelde Tete volgens mij toch rechtsback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Quad schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:03:
Wat ik niet snap, Alderweireld wilde alleen weg wanneer hij er sportief beter van wordt, maar wordt je er sportief beter van als je naar Spartak Moskou gaat? Ik vermoed het niet.

Zijn bankrekening vindt het natuurlijk wel weer mooi.
Ik weet niet of de Russische competitie nou echt veel slechter is dan onze Eredivisie. Keuze is dan snel gemaakt als het sportief gelijk is maar de beloning 10x meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

rikoos schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:21:
[...]

Ik weet niet of de Russische competitie nou echt veel slechter is dan onze Eredivisie. Keuze is dan snel gemaakt als het sportief gelijk is maar de beloning 10x meer.
Punt is meer dat hij voor een sportieve verbetering wilde gaan, en stellen dat Spartak dat is tov Ajax kunnen we in ieder geval niet.
Alderweireld gaat gewoon voor het geld, en dat is zijn goed recht, zeker omdat hij ook voor Ajax de nodige centjes in het laatje brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Natuurlijk, maar ik zou een club uit de Bundesliga of BPL toch iets mooier vinden dan Spartak Moskou.
Je wilt je zelf wekelijks op het hoogste podium willen laten zien, de Russische competitie leent zich daar niet echt voor. Goed qua kwaliteit is het daar wel te doen maar de bondscoach gaat echt niet wekelijks naar Spartak Moskou kijken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

rikoos schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:21:
[...]
Het gaat niet om goed of slecht. Financieel kan hij in de PL ook 10x meer verdienen. Dus ik zou het een stomme zet vinden om puur voor het geld naar Spartak te gaan. Bij een club als Totenham gaat hij er immers sportief en financieel op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:29:
Natuurlijk, maar ik zou een club uit de Bundesliga of BPL toch iets mooier vinden dan Spartak Moskou.
Je wilt je zelf wekelijks op het hoogste podium willen laten zien, de Russische competitie leent zich daar niet echt voor. Goed qua kwaliteit is het daar wel te doen maar de bondscoach gaat echt niet wekelijks naar Spartak Moskou kijken.
Of ie nou een video kijkt van Spartak of van Everton, dat maakt toch weinig verschil? Wilmots is echt niet bij elke wedstrijd aanwezig
Pagina: 1 ... 17 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum